Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 250
Yamaha Majesty YP250

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


gelilackó2009. nov. 13. 18:28 | Válasz | #225 
Most megnéztem egész pontosan 4548 FT De mint emliettem kiemelt körzetben vagyok .2006 óta miklós kiemelt kockázatu körzet és alig kedvezöbb mint ha pesti lennék.
Ja és nincsen még gyerekem sem asszem ezt is szokták nézni.
De a tavalyihoz képest ez is jo mert ajkkor nekem is 6000 fölött volt
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. nov. 13. 16:00 | Válasz | #224 
Éves, egyösszegű csekkes fizetés. Ez a 4300 a K&H-nál jött ki?
Zsolt

gelilackó2009. nov. 13. 15:50 | Válasz | #223 
ja jogsi 94 óta:) az sem ugyanaz
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. nov. 13. 15:49 | Válasz | #222 
ja igen itt a különbség Én kiemelt körzetben vagyok a többi ugyanaz de mondjuk igy is 4300 lesz az éves díj.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. nov. 13. 15:40 | Válasz | #221 
Igen, éves díj. Fontos paraméterek: vidék, jogsi 86 óta és jövőre B3.
Zsolt

gelilackó2009. nov. 13. 15:38 | Válasz | #220 
Hányas bónuszba vagy, ez éves díj ugye?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. nov. 13. 15:17 | Válasz | #219 
Akkor egy kis biztosítás a 250-es kategóriában.
Eddig a gépet a Garancia biztosította 6400 Ft-ért, jövőre a K&H biztosító meg 2920-ért vállalta ugyanazt. Nem semmi...
Zsolt

 © Zsolt2009. okt. 16. 18:50 | Válasz | #218 
Köszi Imre!
Zsolt

 © baranyai.imre2009. okt. 16. 15:35 | Válasz | #217 
Itt is sokmindent be lehet szerezni,de a tel.számukat nem tudom:

Moto-Magiszter Kft. Motor felújítás
4030, Debrecen Mikepércsi út 26.

Dugattyúk, gyűrűk szaküzlete. Személy-, kishaszon-,és tehergépjárművekhez. Motorfelújítást és főtengelyköszörülést vállalunk.

A BerMot-éknál nagyobb a kínálat, a tel.számot az előzőekben írtam.

 © Zsolt2009. okt. 16. 14:20 | Válasz | #216 
Debrecenben van dugattyú szaküzlet? Nem mondod! Frankó!
Zsolt

 © baranyai.imre2009. okt. 16. 07:11 | Válasz | #215 
Komoly munka!
Én is csináltam már csak fordítva. Meglévő hengerhez esztergáltam egy túlméretes dugattyúból.Két ütemű volt, és nem volt egyszerű az ovalitást és kúpolást reprodukálni, de jó lett.
Én most is hasonlóan csinálnám ahogyan most te is csinálod,a jelenlegi henger mérettől néhány századdal nagyobbra esztergálnám,utána hozzá furni hónolni. Ahogy satyapapa mondja lényeges a gyűrű hornyok állapota.
Még érdemes lenne utána járni hogy 69,25-ös gyűrűk ilyen magasságban amiben a majában is van lehet e kapni valamihez.
Debrecen: Ber-mot dugattyú-gyűrű szaküzlet.52/322-418; 30/218-9037
Az én Hondámban is egy Mazda gyűrűsor van, mert töredékébe került mint a gyári.

 © satyapapa2009. okt. 16. 05:45 | Válasz | #214 
At ötlet jó.Ha a dugattyun a gyürühorony, nincs kiverödve akkor nemvaloszinü,hogy csináltatni kell gyürüt.Nálunk itt a gépmühelybe mondták.A gyürüt meg legrosszab esetben legyártják,még igy is egy csomót lehet sporólni,és mégis jó lesz.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2009. okt. 16. 00:21 | Válasz | #213 
Naszóval, a motorral mostanában már nem igazán jártam, mert az olajfogyasztás igen megnőtt. A gyűrűkopás nyilvánvaló, viszont az orvosláson studérozva egy meglehetősen szokatlan megoldáson gondolkodtam. A gépen most 69,5-es dugattyú van (első lépcsőn van tehát), meg rendelkezem egy használt 69mm-es hengerrel. Úgy gondoltam, hogy a dugattyút egy igen pontos esztergán felszabályoztatom, lejön belőle így 0,15-0,25 mm. A hengert hozzáfúratom 0,05-ös illesztéssel, így az alapméret és az első plusszos méret között leszek. Gyakorlatilag tehát a gépen csak hengert cserélnék, minden más maradt a régiben, ill. a gyűrűk irányába még nem indultam el, hogy gyártassak egy készletet, vagy köszörültessem fel valamelyik meglevő készletet (a komp. gyűrűknél belefér 1-2 tized)
Zsolt

Feco2009. okt. 09. 18:18 | Válasz | #212 
Itt nem egyről beszélünk.A csapágy illesztési tűrése -0 +0.02 mm általában!!! Ha ez a + 0.02 felmegy 0.04 0.05 re akkor a csapágy beleesik, és jöhet a ragasztó. Extrém esetben ez felmehet 0.12 0.14-ig de ehhez már mint mondtam a nagy átfedésű Loctite kell.Ha miliméterekről beszélünk akkor sajna ez már rég kuka, vagy a Tomi által javasolt perselyezés amit szoktam csinálni és is.Akkor szintén jön a ragasztó be a perselyt és a csapágyat is.Nagyon bevált technológia nem csak a járműiparban, de esztergákon tonnás terhelésekre magasabb hőtűrésre is,pl.:Loctite 640.Egykomponensű nagyon megbízható.
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2009. okt. 09. 12:54 | Válasz | #211 
Na igazábol én is ezt mondtam a Lackonak,A motornál van minden ,hideg ,meleg ,pára ,terhelés,rezgés,csavarodás,stb.Nem érdemes rizikózni.Én rengeteget dolgozom ,ragasztokkal mügyantákkal.Tudom mire jó.De bizony ilyen dologban a fémet csak a fém potólja.Van olyan mügyanta ragasztóm amelynek a négyzet-cm terhelése majdnem olyan jo mint a fém,de a baj az vele hogy egy idö után az igénybevétel fügvényében ellkezd szétkristályosodni,porladni.PL Albakor.Igaz a ferrari alu-kaszni is ragasztott,de azért meg is van hegesztve ,szegecselve((HA jól emlékszem!!))
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2009. okt. 09. 10:07 | Válasz | #210 
Én sem tartom a legmegbízhatóbb megoldásnak a ragasztást. Bárhol is tart a technológia, itt több dolgot is figyelembe kell venni. Egyrészt a terhelés, mert hiába van a tengely 3 helyen csapágyazva, a középső csapányon pontosan ugyan akkora kell legyen a terhelés mint a két szélsőn. Nem tudom, hogy lehet-e csapágyat századra központozni ragasztóval. A másik problémám az űr kitöltése. Szóval a ragsztó az ragaszt, nem az űr kitöltése a szerepe.
Az én ötletem Juhász Bélától származik, vagyis Ő már túl van ezen a problémán, és meg is oldotta sikeresen. Kivette a blokkot, szétfűzte, majd marógépen a kiment csapágyházat annyival vette nagyobbra hogy az ovalitás eltünjön, és kapott egy hézagoló gyűrűt ami pontos illesztéssel megy az aluminium házba, ebbe pediglen maga a csapágy. A megoldás végleges és örökös, nem fog még egyszer engedni. Nem állítom hogy a legolcsóbb és leg költségkímélőbb megoldás, de ha arra gondolok hogy a ragasztó egy nagyobb bakkanón (esetleg két személy esetén ami Lackóéknál nem ritka) kitörik, már hozza is magávan a problémák tömkelegét. Szóval ez a csapágy folyamatosan terhelve van, kanyarokban fokozottan és nem hiszem hogy ezen szabad spórolni!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2009. okt. 09. 07:56 | Válasz | #209 
Hár azért ez nem egy láncfűrész meg nem egy fúrógép itt azért lényegesen nagyobb a terhelés és egész más biztonsági tényezőket kell figyelembe venni.Ez tűnik a legegyszerrűbb megoldásnak de nem biztos hogy ez legbiztonságosabb és leghossztávubb.
Azon kivűl pedig pontosan nem néztem mennyit lóg/fel-le.jobbra-balra/ a csapágyam de tengely vizszintes síkon kb 2-3-mm ert is mozog.
De majd megnézem hogy a másik irányokba mennyit lóg, mert gondolom azért van egy tűrése a annak amig meg lehet ragasztani.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

Feco2009. okt. 08. 21:01 | Válasz | #208 
Nyugodtan beragaszthatod a Loctite csapágyragasztóval én rengetegszer használtam már. Ha precíz akarsz lenni kinézed a katalógusból a ragasztó "átfedését" és akkor biztos a központosság is.A folyadék viszkozitása tartja középen a beragasztott csapágyat, de beütés után ha körbehajtod középre áll az tuti.Én a 270-est használtam leggyakrabban, nem ez a legnagyobb átfedésű de nagyon erős. Az oszlopos fúrógépem motortengelyén ék helyett a ragasztás hajt már sok éve.
Motor után,első a család legyen!

 © passat522009. okt. 08. 16:26 | Válasz | #207 
Szevasztok! Én anno pár éve Stil motorfürész főtengelycsapágyát ragasztottam be mert akkora lógása volt,hogy a zégergyurü hornyot is kitörte ami eredetileg a helyén tartotta volna! A müvelet sikerült pedig a motorfürész talán 10000 feletti fordulaton is pörög! A ragasztó 2 komponensü logte müfém volt!
Lackó! Ajánlom neked is ezt!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

gelilackó2009. okt. 08. 16:06 | Válasz | #206 
Átgondolom még ezt ragasztást mert lehet lesz más altenativa is ami egy biztonságosabb és pontosab megoldást eredményez.Nem blokk oldal csere.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 08. 09:54 | Válasz | #205 
A ragasztástechnika már nem gyerekcipőben jár. A gyárban ahol dolgozom előfordul, hogy 0,5mm-es kopást is ragasztóval 'hézagolunk' ki. Amúgy ez sok minden mástól is függ pl: hőmérséklet, fordulatszám, igénybevétel jellege (statikus, dinamikus v. lengő)
Zsolt

 © Karcsi2009. okt. 08. 09:23 | Válasz | #204 
Neki abban időben bevált tecnika volt, nem tudom meddig bírná a terhelést, de annyit biztos kibir mint a ragasztás, Nem tudom mekkora lógása a csapágynak, de szerintem nem lehet több mint 0,02 mm...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

gelilackó2009. okt. 08. 08:39 | Válasz | #203 
Szerintem ezzel csak egy baj van mégpedig az hogy az ón egy nagyon puha fém és záros határidőn belül ugyanúgy kikopna.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Karcsi2009. okt. 08. 07:26 | Válasz | #202 
Öreg motorszerelő barátomnál láttam ezt a technikát, nagyon jó motor szerelő volt, sajnos már nem él....
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Karcsi2009. okt. 08. 07:24 | Válasz | #201 
Lackó!
A csapágy mozgását a házban úgy is meglehet gátolni, ha a cspágy külső felületét finoman felonózod, tisztitás, zsírtalanítás után egy nagy pákával megmelegíted a felületet és szépen egyenletesen befutja az ón. Vékony ónréteg alakul ki.
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

Hagyba Tamás2009. okt. 07. 22:31 | Válasz | #200 
Lackó!
Nálam van ragasztó ha kell, ezért ne vegyél.
Az élet olyan mint a motor, be kell rúgni, különben nem megy!

gelilackó2009. okt. 07. 21:11 | Válasz | #199 
Rendben bocs kicsit nehezen veszem ma az adást:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 07. 20:42 | Válasz | #198 
Nem most, hanem akkor majd ha ezt a beragasztott csapágyat szeretnéd cserélni.
Zsolt

gelilackó2009. okt. 07. 20:39 | Válasz | #197 
oké egy próbát megér mindenképp költség hatékony:)

"Ha csapágycsere lenne, akkor csak simán meg kell melegíteni"
Ezt hogy érted ? hisz most is csapágy csere lesz :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 07. 20:29 | Válasz | #196 
Persze. A kérdéses tengelyen két csapágy van, összerakásnál a másik is ad egy irányt. Ha összerakod arra azért figyeljél, hogy mielőtt megszáradna a ragasztó párszor forgasd körbe a tengelyt, így majd beáll a helyére. Ill nem lenne rossz, majdnem vízszintbe dönteni a gépet, hogy ha a csapágygolyókra és a kosárra ha ráfolyna a ragasztó, az simán kifollyon a gravitáció segítségével.
Zsolt

gelilackó2009. okt. 07. 20:23 | Válasz | #195 
Gondolod hogy központos marad majd valamennyire a kopások után?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 07. 20:06 | Válasz | #194 
Vegyél bele egy új csapágyat, majd Loctite csapágyragasztóval tedd be. Csapágyboltokban kapni, olyan 2-3 rúgó környékén van egy kis tubusnyi. Ha csapágycsere lenne, akkor csak simán meg kell melegíteni (220-240 fok fölé) és akkor oldódik. A blokkfélcserét meg hagyd meg a gazdag maja tulajoknak. :-))
Zsolt

gelilackó2009. okt. 07. 12:11 | Válasz | #193 
Hát szívásba ütköztem nagyon !!
A véglehajtás házában a kerék felöli oldalon lévő csapágy mozog a házbam és el is forog ez pedig nagy szívás, ugyanis ez a blokk folytatása :(
Még jó,hogy majdnem vége az idénynek és most jött ki ez a hiba.
Ötletek vannak már a javításra de még ki kell találni melyik lenne a legoptimálisabb.


Üdv mindenkinek a Szivó utcából:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2009. okt. 06. 22:10 | Válasz | #192 
Az a 8-10 gramm nem tűnik kevésnek...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2009. okt. 06. 21:02 | Válasz | #191 
Megnézem a pulzálást de ma mentem elég sokat de nem érztem ilyesmit.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. okt. 06. 21:01 | Válasz | #190 
ha az kérdés le tudom e szedni akkor viszonylag könnyen le tudom húzni a tengelyről nem szorul rajta.
ha pedig ugy érted hogy megmozgatom a két ellentétes oldalán a kereket egyszerre ellentétes irányu mozgással akkor azt még nem próbáltam
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:58 | Válasz | #189 
Még valamit nézz meg:
Ha fenn van az anya, gurulsz normál50-60-as tempóban és fékezel a hátsóval, nem pulzál a fékkar???
Zsolt

gelilackó2009. okt. 06. 20:57 | Válasz | #188 
Tamás
Ja a régi és az új kuplung pofa között megközelítőleg 8-9 gr súlykülönbség van.
Zsolt
Holnap veszek anyát akkor:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:55 | Válasz | #187 
Ha nincs rajta anya, akkor oldalirányban kézzel mozgatható?
Zsolt

gelilackó2009. okt. 06. 20:55 | Válasz | #186 
A véglahajtás ezen csapágyát most cseréltem ki elvileg nem lóghat meg már hallottam ezt a hangot már csapágycsere elött is és a fékpofa csre után.:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. okt. 06. 20:53 | Válasz | #185 
hogy érted a lógást ?
Megpörgettem kézzel anya nélkül de stabilan pörgött a helyén.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:42 | Válasz | #184 
1. a tengely lóg.
2. a bordás tengely/agy kapcsolat kopott. Ha nem teszel rá anyát a kerék lóg rendesen?
Zsolt

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:40 | Válasz | #183 
Éppen nem baj, de ha visszalazul,akkor szépen elkoptatja a bordás tengely a fészkét és akkor lógni fog,(meg nem fog központosan futni).
Vegyél minta alapján önzáró csavart, van tán 40 Ft.
Zsolt

gelilackó2009. okt. 06. 20:38 | Válasz | #182 
Mitől nem futhat a dob központosan ha már itt tartunk?:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. okt. 06. 20:36 | Válasz | #181 
Na próba út megvolt
Gyakorlatilag semmi sem változott teljes bemelegedés és terhelés után a kerék alapjáraton elég erősen forog,de a motort nem tudná elvinni lefogni viszont elég nehéz és mikor gurulok nem old el a kuplung hanem csak szép lassan motorfékkel lassulok majd megállok a fékkel.
A fékes téma meg annyiban változott hogy megfigyeltem hogy akkor csinálja csak ha nem huzom a gázt hanem gurulok motorfékkel és kb olyan 30- és 70 között hallottam.
Holnap kiveszem a pofákat és megyek ugy egy vele egy darabot.Megpróbálom kiszürni a hibát.
Nem vettem anyát ez lehet baj?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:20 | Válasz | #180 
A fékes dolgot nem értem, ugyanis akkor fog egy ponton, ha a dob beleér e betétbe. Ez meg csak akkor lehet, ha a dob palástja nem fut központosan a tengellyel. Anyát cseréltél?
A kuplungos probléma nálam is jelentkezett párszor. A középsztender lába alá hegesztettem 20-as két alátétet, így a kerék indításkor is a levegőben lóg, foroghat tehát kedvére. Ahogy kopik a röpsúly, csökken a súlya, a rúgó egyre jobban fogja tudni ellensúlyozni a kifelé ható erőt. Tehát türelem...
Zsolt

talicskas2009. okt. 06. 14:38 | Válasz | #179 
Lacikam!

az megoldja....jarjal vele es faszanyosan bekopik majd:)))
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

gelilackó2009. okt. 06. 12:58 | Válasz | #178 
A féknél az a vicces hogy nem rég kezdte el ezeket a tüneteket produkálni eddig vajon miért nem ért bele?
Na majd este jön a bezsámoló :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2009. okt. 06. 12:49 | Válasz | #177 
Valamennyit forgat rajta, ha kézzel könnyedén meg tudod fogni a kereket, az nem rendelenesség. Burkolat nélkül ha beindítod, kézzel simán meg tudod fogni a harangot. Persze csak ha hideg még! A fékpfákat meg be kell reszelgetned, gykorlatilag ugyan úgy mint a kuplungból is leszedtél.
Szerintem...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2009. okt. 06. 12:46 | Válasz | #176 

Zsolt kipróbáltam az általad javasolt modszert de ugyanúgy megszorult azon ponton .Így pofából leszedtem egy kicsit most nem szorul a kerék de itt a kis próba kör alkalmával egyszer hallottam azt a fura hangot.pedig használtam féket rendesen.
De megyek majd du pestre beszámolok hogy javult e valamit
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. okt. 06. 12:40 | Válasz | #175 
Na kuplung probléma most is jelen van de ...
Amikor szérszedtem és megnéztem mekkora felületen foga kuplung majdnem minden pofán 70% os lefedettséget tapasztaltam kicsit meg csiszolgattam majd vissszatettem a harangot és láss csodátt már nem vitte alapjáraton a kereket stb stb stb kicsit járattam melegítettem a motort teljesen jól működött végig középsztenderen burkolatok nélkül
Majd összerak próbakör hát nem megindulásnál egy picit gondolkozik de utána nagyon faszán megindul dinamikusasbban mint eddig.visszatérve próbaútról megint láttam hogy rezegteti a kereket éppen csak nem forgatja de ahogy gázt visszavettem lelassult minmálra de magától nem akart megállni a forgás
Ugyhogy nem értem hgy van ez szétszedve miért volt jó ????
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

talicskas2009. okt. 06. 09:36 | Válasz | #174 
a piros rugoval nem lehet notmalisan motorozni...nagyon nagy fordulaton indul el....valamint a betapadasnal sem tokeletes a kapcsolat....mert gondolj csak bele az eros rugo folyamatosan tepne vissza a pofat az alaphelyzet fele....
es nem utolso sorban a motorfeked is jocskan elvesyik, mert kb. 35-40 korul berantja mar a pofakat...es lehet fekezgetni...

azzal meg ne foglalkozz, hogy forgatja a kereket, mert ha majd annyira bekopik majd, hogy alapjaraton nem viszi majd a kereket...akkor lesz mereten az X meretre ferodolozott kuplung...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2009. okt. 06. 08:40 | Válasz | #173 
Lackó! Gram mérlegen mérd már meg hogy a régi ill. az újraferrodolozott pofák között mekkora a súlykülönbség? Tudom, nagy munka újra szétszedni darabokra, de ha az alapjárat visszavétele nem segített, akkor csak az új pofa nagyobb tömege lehet a hunyó ugyan annál a rugósornál!
Vagy mielőtt szétszednéd, próbáld ki a Talicskás álltal nem ajánlott erősebb rugókat. Valami csak történik nem?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2009. okt. 06. 06:28 | Válasz | #172 
Már vissza vettem az alapjáratot de igy is viszi a kereket.lehet akkor csak a hézagot növelem a pofa és a harang között.
A kereket meg megpróbálom hátha ez segít
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 05. 21:23 | Válasz | #171 
Rúgót ne cserélj, az alapjáraton vegyél vissza.
A keréknél a megoldás szerintem: anya le, kerék le, elfordít a bordástengelyen 180 fokkal, majd vissza az egész.
Zsolt

meszizs2009. okt. 05. 19:56 | Válasz | #170 
Csá!
Osztom a véleményedet!
Mészi
1996-os Majesty 250

talicskas2009. okt. 05. 19:55 | Válasz | #169 
Lacus!

a piros kuplung rugót nem ajánlom, mert nagyon erős az a mocinak...
inkább azért hajtja a kereket, mert kicsi a hézag a harang és a ferodol között...
vagyis szerintem vastag a ferodol a pofákon...méretre kell huzatni...és utána jó lesz a meglévő rugod is
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

meszizs2009. okt. 05. 19:54 | Válasz | #168 
Üdv mindenkinek!
Nagyon örülök, hogy jól sikerült az egri bulitok!
Majám még darabokban, de már a vizes csiszolások készen vannak. Remélhetően csütörtökön fogom fényezni és bízok abban, hogy nem mondok csütörtököt. Elég nagy rátartással kb.5 m2 felületet kell színre fújni/ kívül-belül szín/és kb.3 m2-t kell lakkozni. 21ezerben úgy néz ki, hogy megáll a festék, a lakk,a hígító és a rugalmasító.
Majd jelzek, ha készen leszek vele.
Addig is jó időt és balesetmentes gurigázást!
Mészi
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2009. okt. 05. 19:52 | Válasz | #167 
Gellilackom-ez a beirásod most kissé Talicskás lett.ez töled szokatlan.(viszont Talicskást igy szeretjük)
Nekem volt sajna hgy a tulmelegedet fékpofa megálláa után hirtelen hült és maga a fékpofa eldeformálódot,ezáltal az egyik pofa széle beleért a dobharangba,hallani lehetet látni viszont alig,Esetleg nálad is ez lett.nézd meg a pofa oldalát hogy valahol fényesebb e mint a többi része
06304373303-vagyok elérhetö

gelilackó2009. okt. 05. 19:39 | Válasz | #166 
Ma egy kisebb fajta generálon esett át motorom hátsó traktusa, miszerint a véglahajtás mindkét szimeringjét és mindkét kilogó tengely csapágyát kicseréltem valamint a ferrodolozott kuplungomat is beszerkeszettem a helyére. ezzel viszont akadt egy kis gond mégpedig hogy alapjáraton is hajtja a kereket s erre kaptam egy hasznos tanácsot miszerint erősebb kis rugók kellenek bele mert a régiek valószínűleg meg vannak kicsit nyúlva és nem tudják tartani a új pár grammal nehezebb pofákat.Eddig sárga malossi volt most akkor kap pirosat:)
Valamint egy észrevétel .
Kicsréltem nemrég a hátsó fék pofáimat és a napokban észrevettem /egerben még semmi baja nem volt a nyomásponton kívül/hogy menet közben a kerék fordulatának ütemében nyikorgó hang jön a motoromból elég hangosan.Nem tudtam mire vélni megálltam megforgattam keteket és egy ponton megszorult kicsit.Kijebb engedtem a féken és akkor nem szorult. Ma mikor szétszedtem a vasat megnéztük azt is, egy két helyen a pofa fel volt tükrösödve, lecsiszol visszarak mentem pár km ert megint hallottam hasonló ritmusban de most már csak kattogáas formájában.és nem mindig csinálja de jellmezően a hátsó fék használtát követően.

Igazából biztos megint a fék ér bele a dobba de nem tudom miért . Lehet a fékkulcsot nem forditja vissza a rugó rendesen ha bemelegszik? vagy oválissá vállhat a dob belseje egyik pillantrol a másikra?
Ötletek tippek?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Gyurma2009. okt. 03. 19:54 | Válasz | #165 
Üdv én minden jármüvembe protec márkanevű tisztitót használtam itt egerben van 1 idősebb motormágus ő támogat eféle beavatkozásokat egyenletesebb a járása kezelés után! akiket kérdeztem és használták mindenki azt mondta csak protec.

trans852009. okt. 02. 13:32 | Válasz | #164 
valaki már tett a mociba szelep illetve karbitisztító adalékot? Ha igen akkor mi lett az eredménye?

trans852009. okt. 02. 13:30 | Válasz | #163 
nekem is olyan 3,5 körül eszeget egyszeméllyel én 95kg vagyok , ha ketten megyünk akkor olyan 4-4,2 litert eszeget de nem is kinálom nagyon 100 fölé

 © Karcsi2009. okt. 02. 12:18 | Válasz | #162 
Köszi Topi!
Még nem néztem a belsejébe, de így ránézésre még nem volt leszedve az oldaldekni...bontási nyomok nem látszanak Télen akarom szétkapni, teljes kivizsgálás, stb..most csak úgy gurulgatk, de a karbit holnap megsasolom,mert sokat zabál...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

TopJoe2009. okt. 02. 11:31 | Válasz | #161 
Nem ázott be, csak akkora luk kell amin a csavarhúzó átmegy. De próbáld ki, ha a meglévőn eléred a csavart akkor nem kell másik luk.Csak közben oldalról-alulról meg kell világitani a karbut.
Átlag 3,8 l volt. Kb ennyit kajált mindig. Kivétel mikor a kijött zsír összekente a szijat és csúszott akkor evett 5,2-t is.De ezt orvosoltam itthon azonnal. Görgők, kontraszt rugók eredetiek? Ezzel is el lehet rontani.Én is belepiszkáltam és teljesen más fordulatok jöttek ki a végén utazó tempónál a fogyasztás meg nőtt. Vissza is csináltam eredetire.12 grammos görgő kell bele,hátra meg eredeti vagy a fehér szinű kontrasztrugó, az a gyárival megegyező erősségű. Gyári kontrasztrugóim vannak ha netán egyszer bontasz és valami turpisságot találsz.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Karcsi2009. okt. 02. 10:56 | Válasz | #160 
Topi!
Fúrás után nem ázott be a csomagtartód? Vagy azt is ledugoztad?, ezekután is sok a fogyasztás akkor mi lehet még a probléma...neked mennyit kajált a géped?
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Karcsi2009. okt. 02. 10:53 | Válasz | #159 
Satyapapa!
A NGKDR8Ea típusú gyertya az előírt, jól tudom.?
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Karcsi2009. okt. 02. 10:52 | Válasz | #158 
Köszönöm, majd holnap gyakorlom a jógázást...ma sajna nem tudom megnézni sok a meló a suliban, estig dolgozom....
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © satyapapa2009. okt. 02. 09:48 | Válasz | #157 
A motor fekete füstje álltalában a rosz beállitás miatt van pl tul sok benzin esetleg rosz höértékü gyertya.((Rosz a gyujtás idözités de a robogonál nincs megszakitó,se elögyujtás állitás.))
Nézd meg a gyertyát, valószinü hogy tökk fekete, lehet hogy régi és már cserélni kéne.
Az 5 lityi az tényleg nagyon sok egy 250-es nél ,söt még egy 400 nál is(ha nincs gyilkolva )
06304373303-vagyok elérhetö

TopJoe2009. okt. 02. 09:48 | Válasz | #156 
Mondjuk ha gázra fekete az lehet a sok üzemanyag is mert a szimering hiba inkább gázelvételkor jelentkezik füstöléssel.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

TopJoe2009. okt. 02. 09:47 | Válasz | #155 
lehet szelepszár szimering is. A karbu tetején van az üzemanyag-levegő csavar nekem akkor volt a legjobb ha 1-1,5 re volt kicsavarva. 5 l az nagyon sok. Ha kiveszed az ülés alatti tárolóból a szövetboritást a karbu teteje felé látsz egy gumidugót azt kiveszed és ha szerencséd van azon át hozzáférsz a co csavarhoz. Nekem nem volt én fúrtam mellé egy másik lukat is.Kislámpa, valamint hab testedet lehajtogatod a motor mellé és bevilágitasz, fentről meg megfelelő helyre teszed a csavarhúzót ( vékonyat ) és betekered koppra a csavart,közben megszámolod a csavar fordulatait. Ha max 2-nél több akkor állítsd be 1,5 re. Ha elmenne az alapjárat azt is itt tudod a másik pillangó fejű csavarral megemelni.
Utána próbaút legalább Tatabányáig el kell jönni
a pontos teszteléshez.Azért nézd át nincs-e üzemanyagfolyás valahol.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Karcsi2009. okt. 02. 09:17 | Válasz | #154 
Szép jó reggelt!
Motor füstölésével volna kérdésem. Szerintetek akkor mivan, ha feketén füstöl a motor....?
melegen tapasztaltam amikor odahuzom neki...
Szerintem valami nem oké, mert a fogyasztása a motornak szerintem sok 5litert szürcsöl, pedig nem hajtom...gázadásnál meg is torpan...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 18:56 | Válasz | #153 
Azt tudjuk hogy az olajtérbe mi jut illesztési problémák esetén,de most nem erröl beszéltünk.Most arról van szó, hogy a motor hidegen rövid ideig kéken füstöl, ami arra utal, hogy olaj kerül az égés térbe.Sok esetben javul a helyzet, ha Pld 10W-s olaj helyett 15W-s olajat használunk. Természetesen végleges megoldást a nagy javitás eredményez.
És ha hiszed ha nem, már több motornál is alkalmaztam ezt a megoldást,jelenleg is az egyik Hondámnál, jelzem sikerrel.

 © satyapapa2009. okt. 01. 18:37 | Válasz | #152 
A kopott dugattyu és henger mellet az olajtérbe lejut az égés folyamán keletkezö hö is, a kopott motor igy több haszontalan meleget termel.
Egyébként a GOOGLE- keresöbe beütöd a Castrol olaj tesztek,itt leirja a kopott motort is.
Én csak tájékoztatok ,ha tudok.
A hideg motor füstölésén a generálon kivül nincs más varázsanyag,(szerintem is)
RÉgen használták a SLICK adalékot,bár ez teherautókba lett kitalálva.A személyautókba a Swedol adalék volt.Ez ideig oráig csökkentette a füstölést de a szelepfészkeknek szimeringeknek nem használt.
06304373303-vagyok elérhetö

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 18:33 | Válasz | #151 
Srácok! Ma felujitottam a hajtásláncot.
Szóval, a vario tárcsa mögötti görgő támasztó lemeznek van 4 füle,ami az enyémnél sza..á kopott.Igen lágy anyagból készült az egész,nem gondoltam volna. A lényeg hogy nem kis munka árán sikerült reprodukálni az eredetieket,és nemsoká próbára kerül sor.
Utána néztem, egy komplett uj varió kb 18 e-böl jön ki. Ettöl olcsóbbat tud valaki?
Az RMS görgöket (13,5g) 2.500.- ért vettem.
A varióba IGOL RALLYE zsirt tettem 230 fokig jó.
Kiváncsi vagyok rá milyen lesz.Pár száz km után közlöm a tapasztaltakat.
Ja, a Malossi görgök olyan 6.500-7.000 körül lett volna, de nem volt most .

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 18:19 | Válasz | #150 
Hidegen füstöl nem melegen. Olvass vissza.

 © satyapapa2009. okt. 01. 18:16 | Válasz | #149 
Bocsi-de 15w 40 OLAJAT NE!!!!
Inkább 10w 50(60)A motor erös kopotsága esetén a második számot kell növelni nem az elsöt.Ez a szabály.
Köszi-ellnézést
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2009. okt. 01. 18:01 | Válasz | #148 
Ez bizony így van. A dugattyút sajnos nem lehet "kövéríteni", csak újat venni.
Amúgy:
Ha a füst kék: a motor valószínűleg kopott, vagy tömítettségi gondok vannak, az égéstérbe kenőolaj kerül.
A szelepszár szimmeringről még nem is beszéltünk, pedig az is bejátszik kicsit...
Zsolt

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 17:52 | Válasz | #147 
Bizony nem segitett volna a hónoltatás semmit, mivel ha már akkora nagy a geometriai eltérés, mire hónolással kiszedjük, már bőven az illasztési tűrésen túl vagyunk.

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 17:48 | Válasz | #146 
Én sem szoktam javasolni a gyűrüzést,mert ha már kopott a henger és a dugattyú is, annyit ér mint halottnak a csók.
Ha már nagyon eszi, meglehet próbálni 10W-s olaj helyett 15W-s olajat, valameddig még az segithet, de megvan a kockázata a nagyobb sérülésnek.(dugattyú törés, hajtókar szakadás-törés-berágás stb)
Abban az esetben ha a dugó és a főtengely még egyébként hibátlan, legalábbis nem nagy a kopása akkor én bele tenném a 15w-s olajat.
Ha fúrásra kerül a sor, érdemes a főtengelyt igen kritikus szemmel vizsgálni, mivel ha nem is olyan nagy még a kopása,egy megnövekedett kompressziójú (fúrt) henger hamar haza vágja.
Nagyon sokat lehetne erről regélni,át is rágtuk már egy párszor.Olvass vissza, sokat merithetsz a leírtakból.

 © Zsolt2009. okt. 01. 17:39 | Válasz | #145 
Topjoe: a hónolttatás sem segített volna. A MAJA Biblia 119. oldala foglakozik a dugattyú problémakörével, ott is látszik, hogy bizony a szoknya rész mérendő és az alkalmazandó túlméret (oversize) ez alapján dönthető el.
Zsolt

 © Zsolt2009. okt. 01. 17:29 | Válasz | #144 
Az általad írt olajfogyás normális. A határ az valahol ott van, ahol most az enyém jár, azaz 100km/1dl. A gyűrűzés nem sokat segít, ugyanis ha a dugattyú kopott, akkor igen hamar hozzákopik a gyűrű is és ott vagyunk ahol elkezdtük. A dugattyún 3 gyűrűhorony van. A felsőbe és a középsőbe kompresszió gyűrű való, ezek nagyon sokáig bírják, legtöbbször nem is emiatt kerül sor a gyűrűzésre. A harmadik horonyban 3 gyűrű van, olajlehúzó/áteresztó/olajlehúzó. A dugattyú kopása nem az égéstér felől jelentkezik, hanem a szoknya résztől, amihez igen közel van az olajlehúzó gyűrűsor. Így tehát a probléma orvoslására csak egy mód van, mégpedig a dugattyú csere gyűrűkkel, de ekkor már javasolt a fúrás is. Az egész költségszinten a következőképpen néz ki: dugattyú gyűrűkkel - 20 ezer, tömítéskészlet - 7500, Fúrás 2-3 ezer. A munkadíj még erre rájön ha nem Te csinálod.
Visszatérve az eredeti problémára, járj még vele így, aztán ha 1000 km alatt elmegy egy flakon olaj, akkor elég gondolkodni a felújításon.
Kérdésedre még: egy szimpla gyűrűsor 9800Ft (eredeti Yamaha) plusz kell egy tömítés készlet is. (7500Ft).
Zsolt

trans852009. okt. 01. 17:13 | Válasz | #143 
és kb mennyibe van egy gyűrűcsere anyagárba?

TopJoe2009. okt. 01. 16:28 | Válasz | #142 
Én csak gyűrűztem de nem sokat ért. kb.2000km és újra zabálta az olajat.Kicsit kellett volna hónoltatni az ovalitásból de nem tettem,ami hiba volt.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 15:34 | Válasz | #141 
A hiba gyűrű kopás ahogy Topi is írta.De a dugó,és gyűrűhorony kopás sem kizárt.

TopJoe2009. okt. 01. 15:17 | Válasz | #140 
Nekem ugyan ezt csinálta.Inditáskor néha olyan kék füst jött, hogy égett a képem.Olajlehúzó gyűrű kopott volt.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

trans852009. okt. 01. 14:57 | Válasz | #139 
Nekem olyan kérdésem lenne az olajfogyaztásról hogy kék füstöt nyom ki indításkod de menet közben meg semmi, 1000km-enként kb 0.6-0.8 deci olajat eszeget ez normális vagy nem? Ha nem akkor mi a baja?

meszizs2009. aug. 23. 08:40 | Válasz | #138 
Személyautós szervizelős időmből van az a tapasztalatom, amit írtál. Ha alapjáraton hagyom ketyegni és akkor jön a kövérebb gáz és kiköpi a füstöt, vagy ugyanezt motorfék után, akkor szoktuk a szimeringet hibáztatni, de azért a gyűrűket is meg kell vizsgálni. Én ugy gondolom, hogy ha majd szétszedem, akkor minden tömítést és lehetőség szerint a gyűrűket is újra szeretném cserélni.Aztán a hengert, majd a kopás megmutatja, hogy mi legyen vele is.
Szép napot!
Mészi
1996-os Majesty 250

TopJoe2009. aug. 23. 07:47 | Válasz | #137 
Olajos dolgokra van egy bevált módszer. Húzol egy kövér gázt, ha kéken füstöl gázadásra akkor gyűrű, ha gázelvételre füstöl ( inkább feketéset )
akkor szelepszár szimering ill. szelep probléma van.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

meszizs2009. aug. 22. 23:25 | Válasz | #136 
Üdv! Én az asszonyommal voltam a balatoni gurításon. Teli tankkal indultunk, 200km-t gurultunk kb.80-as tempóban. Hamarosan itatás lesz és akkor én is tudok nyilatkozni a fogyasztásról. Ketten 150-160kg-ot nyomunk.
Viszont most már van összehasonlítási alapom a motor tekintetében. Szerintem a fékem az jó, de a motorom egy kicsit gyenge és hogy cseremotorral is mehettem, így láttam az enyémet és úgy látszik, van olajfogyasztás, de szerintem ezt a szelepszárszimering okozza. Na majd a végére fogok járni.
Jó éjt és igencsak jó kis csapat jött össze a Badacsony tövében!
Mészi
1996-os Majesty 250

tamas2009. aug. 21. 22:25 | Válasz | #135 
Sajnos a testsúly szerintem jelentős szerepet játszik ebben az esetben is. Így van ez a gyorsulási és végsebesség elérésének adataiban is. Az enyém nem evett 3,7-3,8 alatt soha, amióta meg ketten hajtjuk Katával bizony megvan ez 4,2 simán. Egy személlyel megmaradt a 3,8. Majd csinálunk egy olyat, hogy cserélünk motort azonos terepen és mérünk úgy!
Meglepő volt pl az is, hogy Viktor egyedül jött és az ő motorja ugyan azon a távon 150km-re 4 decivel többet kért mint az enyém, és mi ketten voltunk 170kg körül, Ő meg egyedül utazott. Az útvonal és a tempó azonos volt végig. Mondjuk szerintem ha 80-90 között megyünk, jobb lett volna ez az átlag.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2009. aug. 21. 18:37 | Válasz | #134 
Nekem 3,2-nél soha az életben nálam nem evett még többet bárhogy is hajtottam fogalmam sincs hogy csinálja de minden tankolásnál következetesen 2,92- 3,1 között van , azt mondjuk megfigyeltem hogy a variártor csere óta méga 3,2 öt se érte el sose és azóta ment le jópárszor 3 alá.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2009. jún. 25. 14:44 | Válasz | #133 
Nagyon szép, de a menetdinamikátlanságra roppant kívácsi lennék 250 ccm esetében. Vagy ahol indul ott mellékelnek lejtőt is?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csokáv2009. jún. 25. 11:51 | Válasz | #132 
Hova a fenébe van ez rögzítve? :)

talicskas2009. jún. 24. 23:56 | Válasz | #131 
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2009. márc. 24. 09:30 | Válasz | #130 
Ne értsetek félre, én sem tartom elégnek a 30'000km-t egy felújított főtengelynél, bár az vitathatatlan hogy a gyári az minden esetben jobb mint a felújított, de ez nem is csoda. De ha a 4x-es költséget nézem, hát tudjátok kizárt hogy a gyári 4x többet megy el! Nem ezt igazolja Flamo esete sem, ráadásul az Ő náluk nem kérges durva férfikéz rángatta a gázt... A 120'000km-es Majesty meg ritka mint a fehér holló!

SomTomi! Eszedbe ne jusson olcsóbb olajat tenni a gépbe, ennek ez a lelke! Ha eddig nem lehelte ki a páráját szegény, majd azzal kifogja!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2009. márc. 24. 09:03 | Válasz | #129 
Csaba! koszi a lehetoseget......
nalam magasan van a szrelo asztal, hogy nekem se keljen gornyedni...neked legfejebb egy samlit teszunk a labad ala:)))
a hangja nem valtozott egyebkent...
koszi megegyszer, de ha valamibe kernem a segitsegedet, akkor keresni foglak, ahogy korabban is megtettem....
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © sp1szacsa2009. márc. 24. 08:46 | Válasz | #128 
Kizárásos alapon akkor ez nem lehet a tűgörgős kosár mivel az ezüstözött bronz ennél a típusnál sem dugó mert ugye az aluminium. Remélem nem az olajlehúzó gyűrű darabja mert akkor van a baj...
más acél nincsen benne, ha a hangja nem változik akkor tűgörgő darab sem lehet, mert akkor már Régen adná az SoS kopogó jeleket.
Atti, ha gondolod és jó idő lesz valamikor, elmotorozom hozzád szívesen belenézek a blokkba ha engedi az időd, vagy az én derekam....




Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

Feco2009. márc. 24. 06:00 | Válasz | #127 
Egy biztos, a gyárilag összerakott főtengely tutira jobb minőség mint a hajtókarozott!Szerencse dolga is mennyit megy el a felújított holmi!Nekem sem volt hozzá, nem 30-at de 3 ezret sem mentem vele.
Motor után,első a család legyen!

SomTom2009. márc. 23. 22:55 | Válasz | #126 
Gondolkoztam, hogy a recesszió miatt átállok olcsobb olajra (5w40-est használok, 4000Ft/l), de a javítási összegeket olvasva azt hiszem maradok inkább.
Hátha használ.
Ennyi optimizmus kell.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!


Első ... 63 64 65 [66] 67 68

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől