|
|
|
© Pityke | 2014. feb. 22. 18:43 | Válasz | #5955 |
Szia C3a meg felelő
|
2014. feb. 22. 16:18 | Válasz | #5954 | |||
C3.Minden meleg helyre.
| |||
| |||
2014. feb. 22. 15:55 | Válasz | #5953 | |||
Én Neked lennék, egy kézbe adnám az egészet. Szerintem attól jobb megoldást nem találsz. A szerelő sokszor jobb áron tud mindent beszerezni mint mások. Ráadásul nincs olyan kifogás hogy rosszat hoztàl. Nekem ez a személyes tapasztalatom. De Te tudod!
| |||
| |||
© symbi | 2014. feb. 22. 15:44 | Válasz | #5952 |
A srác aki hozza majd a csapágyakat az olyat hoz amilyet kérek. A szerelővel meg még nem beszéltem ez ügyben. Csak ráérős időmben most próbáltam összeírni pontosan mi is fog kelleni és mennyibe kerülnek az alkatrészek. Annyit kiderítettem hogy van Kecskeméten egy szaki aki azt mondta 25 ezerért felfúrja valami nagyon jó minőségű dugóval együtt.
| |
2014. feb. 22. 15:22 | Válasz | #5951 | |||
Ha csapágyakkal foglalkozik, illene tudnia, vagy a szerelődnek.
| |||
| |||
© symbi | 2014. feb. 22. 13:28 | Válasz | #5950 |
Köszi! Ezt megtaláltam én is csak itt nem írják hogy milyen illesztésű. Nem dehogy nem én csinálom. Csak van egy haverom aki csapágyakkal foglalkozik és tőle fogom venni.
| |
2014. feb. 22. 12:45 | Válasz | #5949 | |||
| |||
© symbi | 2014. feb. 22. 07:47 | Válasz | #5948 |
Sziasztok! Ne mtudja valaki véletlen hogy a 250-esben milyen főtengely csapágyak vannak? És milyen az illesztésük C2,vagy C3? Köszi előre is.
|
2014. feb. 18. 21:08 | Válasz | #5947 | |||
| |||
2014. feb. 18. 21:07 | Válasz | #5946 | |||
| |||
2014. feb. 18. 18:10 | Válasz | #5945 | |
Köszönjük a lehetőséget.
| |
2014. feb. 18. 18:01 | Válasz | #5944 | |||
Rendben passat, így teszek.
| |||
| |||
© passat52 | 2014. feb. 18. 16:35 | Válasz | #5943 | ||
Tedd be a Websoop linkjét az ALKATRÉSZBÁZIS topikba. De ha találsz náluk használhatatlan dolgot akkor arra ott van a Gagyitopik. | |||
|
2014. feb. 18. 15:31 | Válasz | #5942 | |||
Sziasztok, Egy közérdekű infót megosztok veletek. Van 30 % kedvezményem a Láng kft.-nél. Egy volt osztálytársam ott raktáros és kaptam tőle tőrzskártyát. Érdemes körbenézni a Webshop-ban. | |||
| |||
© symbi | 2014. feb. 18. 15:27 | Válasz | #5941 |
Bizony én is hibáztam ezt elismerem. Hogy mikor néztem meg az olajszintet? Mikor a javítás után hazahoztam. Sajnos azóta sem. Ez most jó lecke volt saját magamnak. Többet ilyen nem lesz azt már megfogattam csak egyszer jó legyen.
| |
2014. feb. 18. 07:09 | Válasz | #5940 | |||
Minden indulás előtt kötelező! Én is megfizettem az árát, igaz fűnyíróval. Ó az a fránya olaj. Az általános javításba leírom tegnapi olajcserém történetét. | |||
| |||
2014. feb. 17. 22:47 | Válasz | #5939 | |||
Szeva Laci! Biza, ,,kicsit" Te is ludas vagy. A gyár azt irja, olajszintet minden indítás előtt(!) ellenőrizni kell. Tedd a kezed a szívedre. Mikor nézted meg utoljára...? Drága tanulópénz, én is megfizettem, igaz más hibájából. De nálam csapódott le a dolog... | |||
|
© symbi | 2014. feb. 17. 20:40 | Válasz | #5938 |
Sziasztok! Én meg úgy jártam a motorommal hogy tavaly év elején megcsináltattam mert kiderült hogy hajtókar hibás azért csattog annyira. Bele is került vagy 60 ezerbe a javítása. A henger nagyon szép állapotban volt a szerelő azt mondta nem kell fúrni. Nagyon jó is volt tegnapig. Szép napos idő lévén elindultam hogy kerülök egyet a környéken. Országúton felgyorsítottam 90-100 környékére és olyan 5-6 km után egyszerűen leállt a motor minden előzmény nélkül. megpróbáltam beindítani sikerült. Vissza is fordultam rögtön. Mire hazaértem borzalmas hang jött a motorból. Kiveszem a nívót el sem érte az olajszintet. Gondolom sejtitek mi lett a következménye... Csattog ismét a hajtókar. Ma megnézettem a szerelővel ismét azt mondja kéken kezd füstölni valószínű meg kell fúrni azért ette meg az olajat. Persze tudom én vagyok a hunyó ebben elismerem nem néztem rá az olajszintre. Nyugodt voltam hogy meg lett csinálva nem eszi az olajat az új szimeringekkel felújítás után. Most meg rácsesztem ismét egy halom pénzt kellene ráköltenem. Nem tudom megéri-e. Már így is 280 ezerbe van. Egy új dugó szett 21 ezer a hajtókar szett ismét 21 a tömítés szett 8000 a javítás még nincs is benne.
|
2014. feb. 17. 19:10 | Válasz | #5937 | |||
Nyugodtan.
| |||
| |||
© Pazo | 2014. feb. 17. 16:32 | Válasz | #5936 | ||
Szia! A Rugóbeállítást ki kell, hogy tapasztald. Úgy állíts be, hogy a körülményekhez képest a legkényelmesebb legyen. Az biztos nem jó, hogy nem egyformára van állítva.
| |||
| |||
2014. feb. 17. 14:28 | Válasz | #5935 | |||
Köszönöm a részletes segítségnyújtást. Még annyit szeretné kérdezni, hogy a hátsó rugókat hová érdemes állítani? Megnéztem és felemásan van a légszűrő oldalon 3-as állásban van a kipuff. oldalon meg 4-es. Vettem blokk mosó adalékot is Wynn's-t. 3.25 ml. 3-6 liter olajhoz. 1 dl. belerakhatok?
| |||
| |||
© juhász béla | 2014. feb. 17. 08:24 | Válasz | #5934 | ||
Csak annyit fűznék az egészhez,hogy bármilyen belső égésű motorokban ,benzin és olajálló gumi alkatrészek vannak,de nagyon sok fékmunkahenger is már aluminiumból van,és valahogy mégsem rágja szét a fékiolaj,és akkor ott vannak még a gumi fékcsövek,O gyűrűk,stb.Mint ahogy Topi irta ,a hidrotőkéket is kipucolja,nagyon sok autószerviz,és maszek szerelő ismeri ezt a trűkköt,és 500ft -os beruházással,lehuzza a parasztot 150000ft-al,mert elé rak egy halom hidrotőkét és azt mondja ,kicserélte.Másik dolog,ha egy valamiről megirják hogy mi az összetétele,az egy dolog,de azt nem irják hogy még mire lehet használni,ezt csak akkor tudjuk meg ha kipróbálunk több verziót a saját kárunkra,és utánna tisztában leszűnk vele hogy mire is jó még az a valami.Sokan elcsodálkoztak nálam azon ,mikor az ultrahangos tisztitóba vizet öntök,és szórok bele egy kis hókuszpókot,és kitakaritja a karbit a viz.Ezek olyan dolgok amiket az évek tapasztalatai hoznak magukkal,és nagyon sok szerelő nemigazán szereti elárulni a műhelytitkokat,mert azokat legtöbször a saját kárán szerezte meg.Ha bárkinek kérdése van akkor ha lehet skypon komunikáljunk,mert útlok körmölni./irni ..aki nem értené/skype:majestyke
| |||
|
© satyapapa | 2014. feb. 17. 07:55 | Válasz | #5933 | ||
Mix-
| |||
|
2014. feb. 17. 07:48 | Válasz | #5932 | |||
Max annyi időről van szó amíg a vas bemelegszik és jár egy kicsit. Ahogy Topi is írta kb.: 20 perc.Nem kell benthagyni egy hétre...
| |||
| |||
2014. feb. 17. 07:31 | Válasz | #5931 | |||
Kösz Fecó! ezt a szót kerestem!! Csak valahogy máshogy sikerült megfogalmaznom és ez időbe került! Köszi!!! | |||
| |||
2014. feb. 17. 07:29 | Válasz | #5930 | |||
Jaj Satya! Ne hagyjál már nyitott gondolatokat a levegőben lógva (na ezt jól megfogalmaztam ). Ha tudsz valami konkrétat, hogy nem jó neki akkor írd meg. De így sugalmazva, hogy kíváncsi lennék... ezt kérlek ne! Egyébként vajon mit csinálhat (mit csinált eddig is) a fékolaj a gumi és müa. alkatrészekkel pl. a (gumi)fékcsőben? De kívácsiságodat már Topi ki is elégítette. Sőt ha jól sejtem akkor hamarosan 2-3 klubtag is újabb tapasztalatokat szerez és remélem személyes tapasztalatait megosztja a többiekkel. | |||
| |||
2014. feb. 17. 07:20 | Válasz | #5929 | |||
Semmit.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. feb. 17. 06:34 | Válasz | #5928 | ||
Ez mind igaz lehet,viszont kiváncsi lennék mit csinál a müanyag és gumi alkatrészekkel???Pl szelepszár simmering... Én petróval mosok,mert a gépi motormosóban is az van (nagyrészben) | |||
| |||
2014. feb. 16. 21:26 | Válasz | #5927 | |||
Bizony. Ezer éves módszer. Még a mai autók hidrotőkéit és képes kipucolni és utána megszűnik a csattogó hang. Burgit fél liter régi fékolaj és olaj keverékével járattam 20 percet. Feloldja a dzsuvát,kipucolja a gyűrű alatti kormot is. Jóval szebb hangja lett a motornak, elfelejtett füstölni utána és kevesebb olajat evett.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. feb. 16. 20:33 | Válasz | #5926 | ||
Hát jó- - Email ment | |||
| |||
2014. feb. 16. 20:13 | Válasz | #5925 | |||
Igen. Béla mondta, kifejezetten jó, alapos tisztítást végez. Ha nem tőle származna a módszer, nem is javasoltam volna. Nem véletlen a felállított sorrend sem, hatásfok alapján van.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. feb. 16. 19:52 | Válasz | #5924 | ||
Huha 1dl fékolaj motorba??????????Az igen!!!!
| |||
|
2014. feb. 16. 19:44 | Válasz | #5923 | |||
Nem. Jelenlegi olajba 10% fékolaj, motorblokkmosó, vagy gázolaj. Ezzel járatod 10-15'-ig, leengeded, (az 1,4liter űrtartalmú blokkból 1,2 liter jön le) majd felöntöd a TG olajjal, amivel járatod 15-20'-ig. Ha ez megvan, leengeded és mehet bele a friss, jó olaj. Az maradhat 3000km-ig. Csak aztán nagyon figyeld az olajfogyást, mert hogy fogyni fog, az szinte biztos. Változhat hogy városban, hosszútávon, hegyen fogja jobban csípni, ezért nagyon fontos hogy figyeld. | |||
| |||
2014. feb. 16. 19:20 | Válasz | #5922 | |||
Ezt leeresztem, aztán TG. Olaj keverve motortisztitóval, megjàrat, leereszt ès jöhet a frankó olaj. Jól mondom? | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2014. feb. 16. 17:50 | Válasz | #5921 |
Sziasztok Keverj bele gázolajat ! Tökéletes mósófojadék!!!
|
2014. feb. 16. 15:46 | Válasz | #5920 | |||
Akkor gyorsan egy olajcsrét ejts meg de úgy, hogy a lecsurgó olaj útjába tégy egy erős mágnest, ami az esetleg ottlévő fémforgácsot megtalálhatja. Én Neked lennék, vennék egy tök gagyi TG olajat a minőségi előtt és azzal ,,átmosnám". Előtte a bennelévőbe meg önteni lehetne valami jóféle motorblokkmosó adalékot. Aztán lehet nagyon figyelni. Mérj egy kompressziót, 10:1 jó lenne. | |||
|
2014. feb. 16. 14:04 | Válasz | #5919 | |||
Természetesen indulás előtt néztem meg az olajszintet. Nem néztem pontosan mennyi ment bele, öntöttem, néztem, megint öntöttem megint néztem. És utána indítottam. Ez után járattam és néztem a füstölést. Nem volt se szűre, se kék, se fekete. 20 km.-t mentem és utána is megnéztem. A szint rendben volt. Az olaj viszont tök fekete lett. Ha jobb idő lesz, minden képen összefutok Pazoval.
| |||
| |||
2014. feb. 16. 11:35 | Válasz | #5918 | |||
Azért az hogy egy deka olaj sem volt benne, komoly kétségeket ébreszt bennem a #5877-as beírásoddal kapcsolatban, már ami az előző tulajra vonatkozik. A maradék olajat is jobb lett volna ha a blokkban adja át... Mennyit mentél vele? A hívópálca nem érte az olajat? Mennyit kellet rátölteni a maximum szintig? Ha nincs benne olaj, mi füstöljön..? Csak csikorogni tud... Remélem megúszod gond nélkül! | |||
| |||
2014. feb. 16. 11:09 | Válasz | #5917 | |||
Apósoméknál van helyhiány miatt a Maja. Mára nem terveztem gurulást, de ha már tartósan azzal fogok járni, minden képen találkoznunk kellene. Egy rutinos szemnek megmutatnám, persze utána egy kis motorozást is beleiktatva.
| |||
| |||
2014. feb. 16. 11:05 | Válasz | #5916 | |||
Most már biztos, hogy Karcsi motorja volt. Elővettem a mocit, kicsit letakarítottam és gurultam vele 20 km.-t. Valóban Suzuki dob van rajta csak közelről látni. Megnéztem az olajszintet és egy deka sem volt benne. Nem értem, füstölni egyáltalán nem füstöl.
| |||
|
© Pazo | 2014. feb. 16. 09:02 | Válasz | #5915 | ||
Lui! Kora délután megyek egy kis körre, ha gondolod talizhatunk!
| |||
| |||
© Pazo | 2014. feb. 14. 19:42 | Válasz | #5914 | ||
Ja, bocs, van ott 250-es is.
| |||
| |||
© Pazo | 2014. feb. 14. 19:40 | Válasz | #5913 | ||
De az nem 250-es.
| |||
| |||
2014. feb. 14. 19:31 | Válasz | #5912 | |||
Karcsi egyéni galériájában a képeket nézegetve hasonlóságot véltem felfedezni a motoromat illetőleg. Színe, plexije és a kisebb majestyn van hasonló kipuff, csak most nincs rajta a "raptor" matrica.
| |||
|
2014. feb. 14. 18:50 | Válasz | #5911 | |||
Én is üdvözöllek Sanci. Az szerintem nem az. Nekem nem fekete keretes a plexi gyári a tükör és nem 8-as a vége a rendszámnak. Majd meg lesz előbb vagy utóbb. | |||
| |||
2014. feb. 14. 15:08 | Válasz | #5910 | |||
2012 májusában a gelsei képeken van egy ilyen motor: de akkor még gyári kipuff-al a rendszám vége 8. És két ordenáré ezüst (messziről se gyári) visszapillantó. No és Karcsikám, te is ott voltál :) üdv a csapatban LUI78 | |||
| |||
2014. feb. 14. 11:25 | Válasz | #5909 | |||
Az lesz az. Nekem is UEB a rendszámom és króm kipuff, van rajta. Két hete vettem még nem igen mentem vele az idő miatt. Egy pár dolgot írnál az előéletéről és a tapasztalataidról?
| |||
| |||
© Karcsi | 2014. feb. 14. 11:02 | Válasz | #5908 | ||
Nekem volt a 250 majám 2001-es, UEB volt a rendszámom.Szuzuki 650-es krom kipufogó volt rajta.
| |||
| |||
2014. feb. 14. 07:24 | Válasz | #5907 | |||
Köszi szépen Viktor. Eddig nem volt semmi 10 év alatt. kopp,kopp,kopp
| |||
| |||
2014. feb. 13. 17:14 | Válasz | #5906 | |||
MIX
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. feb. 13. 16:58 | Válasz | #5905 | ||
Viktor,,légyszi a klubnyilvántartásban javitsd kia burgmant,,,,400as majestyre,köszi
| |||
| |||
2014. feb. 13. 16:35 | Válasz | #5904 | |||
Azért sok balesetmenteset hozzá! :) A képet küldd el ímélben, ha gondolod! Feldobom majd ide!
| |||
| |||
2014. feb. 13. 16:34 | Válasz | #5903 | |||
Gazsié DX volt! Nekem így már 5letem sincs
| |||
| |||
2014. feb. 13. 16:25 | Válasz | #5902 | |||
Tamás! A Gazsinak nem ilyen típus volt???
| |||
| |||
2014. feb. 13. 15:54 | Válasz | #5901 | |||
Hétvégén szeretnék gurulni. Készítek képeket is a járgányról. A feltöltéséhez viszont segítséget fogok kérni. Izgat a téma.
| |||
| |||
2014. feb. 13. 15:41 | Válasz | #5900 | |||
A volt tulaj biztosan, de jobb a kép a motorról. Inkább az az elgondolkodtató, hogy azt sem tudom kinek volt (Horty Sityun kívül) ilyen motorja. De az Övé megvan tudtommal.. | |||
| |||
2014. feb. 13. 15:25 | Válasz | #5899 | |||
Rendszám segítene? Megírom, ha kell, hát ha ráismer valaki.
| |||
| |||
2014. feb. 13. 15:13 | Válasz | #5898 | |||
Nem is tudom kinek volt dupalámpás 250-ese ezüstben... Srácok...? | |||
|
2014. feb. 13. 15:04 | Válasz | #5897 | |||
Hát, már kíváncsi vagyok...
| |||
|
2014. feb. 13. 14:48 | Válasz | #5896 | |||
Szia, nem piros. Ezüst színű, sportdobbal. Első plexin club matricával.
| |||
| |||
2014. feb. 13. 12:54 | Válasz | #5895 | |||
Szia, Lui! Véletlenül nem piros az a 250-es? :)
| |||
| |||
2014. feb. 12. 21:29 | Válasz | #5894 | |||
Menni fog az, mint az ágybaszarás!
| |||
| |||
2014. feb. 12. 20:27 | Válasz | #5893 | |||
Igen minden olyan mint a kicsin. Tudod, csak az első lépések nehézkesek. Utána megy minden mint a karikacsapás.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. feb. 12. 20:25 | Válasz | #5892 | ||
Hát megnéztem,,, semmi gond a géppel mert a szivárgó olaj nem egyezik meg a motorban lévö olajjal.Vagy megtréfáltak,vagy véletlenül került oda.
| |||
| |||
2014. feb. 12. 20:21 | Válasz | #5891 | |||
Ha elcsepeg az összes olaj, nem ketyeg, hanem kopog! :-) Emilien helyett kettyílien... :-D | |||
| |||
2014. feb. 12. 20:13 | Válasz | #5890 | |||
Szia Pazo! Minden képen élnék a lehetőséggel egy rutinos tulajtól sokat tanul a "zöldfülü" Az 50cc.-en én csináltam mindent. 23.000 km.-nél egy dugó és gyürücserét is kiviteleztem rajta. Jöhetne a jóidő, kicsit átnézném és csinosítgatnám is a jószágot. | |||
| |||
© Pazo | 2014. feb. 12. 18:30 | Válasz | #5889 | ||
Papa! Nem nekem kell szép hang, nekem van!
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. feb. 12. 18:14 | Válasz | #5888 | ||
Ha jó a gép motorikusan akkor untig elég bele a 10W-40olaj!!!!!!!!!!!.- - Pazokám,szépen ketyegö hangot én is tudok ajánlani...Emilien! | |||
| |||
© Pazo | 2014. feb. 12. 17:41 | Válasz | #5887 | ||
Kössz Tamás!
| |||
| |||
2014. feb. 12. 17:33 | Válasz | #5886 | |||
Na és hallhatsz egy szépen ketyegő YP-250-est... :-)
| |||
| |||
© Pazo | 2014. feb. 12. 16:51 | Válasz | #5885 | ||
Szevasz Lui! Üdv a clubban! Én pesti vagyok, ha gondolod megbeszélhetünk egy időpontot, hogy át nézzem, meg átbeszéljük a dolgokat.Amit tudok, tapasztaltam, szívesen megosztom veled.
| |||
| |||
2014. feb. 12. 16:36 | Válasz | #5884 | |||
Na az jó hír hogy van egy évtizedes tapasztalatod, komolyan profitálhatsz belőle. A hajtómű felépítése ugyan az mint a kicsiké, a szerelés meg (ha azt is Te csináltad) nem fog gondot okzni. Az olajra még egy mondat erejéig hagy térjek vissza, a gyártó azt kéri, hogy minden indítás előtt ellenőrízd az olajszintet. Ezt annyira vedd komolyan, hogy amig össze nem szoktok teljesen, inkább 20x fölöslegesen nézd meg az olajszintet, mint egyszer kimaradjon. Aztán mikor már látod hogy eszi, nemeszi, termeli, akkor már elég tankolásonkként. Én ha valahol voltam vele, minden pihenőben megnéztem... ...mondjuk az is hozzá tartozik, hogy nekem az előző tulaj hibájából megállt és 120'000ftba fájt a generál. A gumi jó választás. | |||
| |||
2014. feb. 12. 15:52 | Válasz | #5883 | |||
Szia Tamás ! A fékfolyadékot és a hűtőfolyadékot is cserélték, megkaptam a számlát róla. Gumit kell rá vennem mert gatya. Michelin City Grip-et néztem ki. A fékeket még nem néztem át, mert akkora a paripa, hogy nem fér be a kertkapun és építeni kell neki egy tárolót a kertben. Addig apósomnál van letakarva, fedél alatt. Válaszolva a kérdésedre, igen volt már robogóm, de 2T és 50cc. Tíz éve hajtottam és most váltam meg tőle. Családba maradt. Képet csinálok hétvégén, mert engem is érdekelne ki hajtotta. Más. Most adtam fel a regisztrációs adatlapon postán. Gratulálok egyébként a clubhoz. | |||
| |||
2014. feb. 12. 15:40 | Válasz | #5882 | |||
Szia Lui! Egy pár mondatban ezt nem fogja senki Neked összefoglalni, a dolog sokkal összetettebb ennél. Emellett sokan sokfélék vagyunk, sokféleképpen oldjuk meg ugyan azt a problémát, de mégis sikeresen. A legfontosabb hogy mindig legyen benne olaj, víz, na meg benzin. De ha telt majomra, teljen banánra is! Zsolti sokmindent leírt, olajhoz annyit: tök mindegy ki mit ajánl, a GYÁR azt irja a manualban, hogy abban az esetben ha a motorkerékpárt +5 és +50 celsiusfokos levegőhőmérséklet esetén használod, akkor tegyél bele 20W50-es olajat. Kenőanyagok, #401-es beírás. Nem mindegy a motor állapota. Fémet, kopást nem lehet adalékokkal pótolni. Jó lenne tudni kié volt a motor a Clubból , sokat elárul! Tegyél már hozzáférhetővé pár képet. Gumik, fékbetétek, tárcsák állapota? Hűtő és fékfolyadékot kétévente illene cserélni. Volt már ez előtt robogód? A főoldalon van egy,, kereső ", sokmindenre rá lehet bukkanni. Olvasgatni meg hosszútávon azért is kifizetődő, mert ismerkedsz a csapattal is! :-) | |||
|
2014. feb. 12. 15:33 | Válasz | #5881 | |||
Ez jó hír, nagyon örülök neki. Nagyon köszönöm a segítséget, sokat jelent nekem. Lelkiismeretes tulaj vagyok, szeretek mindennel tisztában lenni. | |||
| |||
2014. feb. 12. 14:24 | Válasz | #5880 | |||
Most nézem, hogy BP-n élsz! Szerintem hamarosan lesz személyes segítséged is!! | |||
| |||
2014. feb. 12. 14:23 | Válasz | #5879 | |||
Kezdjük egy tanáccsal, bár nem tudom, hogy honnét netezel! Amikor én válaszolok, akkor ráklikkelek a "VÁLASZ" ikonra, így tudni fogja az akinek írok, hogy ezt neki szántam! Az olaj kérdés tudomásom szerint itt a klubbon belül is meg szokta osztani a véleményeket! Itt most írhatnák a10w40 vagy 20w40 vagy épp a W után 30 vagy 50stb..stb, de már folyt vita hogy kell-e a 4T jelölés az adott olajra! Szerintem ez mindenkinek saját szívügye, hogy mit használ és mire esküszik! Én úgy tudom, hogy most talán a 20W40-et tettem bele, de az is lehet, hogy 10W40 van benne! Van különbség a két olaj közt, de szerintem mindkettő tökéletesen megfelel a célnak! Lényeg, hogy rendszeresen le legyen cserélve illetve, rendszeresen legyen ellenőrizve az olajszínt! Tekerd ki a beöntőt, mert az egyben a nívópálca is és betekerés nélkül rakd vissza a helyére, aztán amikor kiveszed az lesz az aktuális olajszínt! A műszerfalon lévő olajnyomásnak hitt kontrollámpának semmi köze sincs az olajnyomáshoz! Az csak az olajcsere idejét jelzi! 3000km-ként elkezd világítani! A műszerfalon van a reset gomb! Azt gyújtás ráadása mellett talán 10mp-ig kell benyomva tartani, akkor onnét elkezdi újra számolni a 3000km-t! Tamásunk ajánlotta és max. igaza van, hogy lehetőleg valami olyan tárggyal nyomjuk a reset gombot, aminek tompa a vége, tehát ne golyóstoll vagy csavarhúzó, mert könnyen kiszakadhat a rajta lévő védőgumi! Olajszűrő az nincs benne! Az olajleeresztő csavar háza nyomja a helyére egy kis fém szitaszövetből készített poharacskát! Ez az olajszűrő! Inkább arra ügyelj, vagy ha leveszed az olajleeresztő csavart, hogy le ne sarkald, illetve van benne egy tömítő "O"gumigyűrű, ezt a gumigyűrűt szerezzed be és, ha szükséges, akkor mindenképp cseréld le olajcserekor!Méret alapján autósbolt vagy csapágybolt tutira forgalmaz ilyet! Az jó hír, hogy becsületes volt az előző tulaj, mármint az alkatrészek tekintetében! A szezonfelkészítés nagyját elvégezte! Kérdezz bátran! Mindenki így kezdte! Majd írnak a többiek is! Csak még Ők dolgozóban vannak!! | |||
| |||
2014. feb. 12. 10:02 | Válasz | #5878 | |||
Bocsánat az alapkérdésekért, de egyszer kell megcsinálni és utána, már fogom tudni.
| |||
|
2014. feb. 12. 09:58 | Válasz | #5877 | |||
MésziZs! Az eladó oda adta a kicserélt alkatrészeket, nagyon korrekt volt. Görgők, Variátorszíj, gyertya, hűtőfolyadék, kipuff, maradék olaj. Igaz 10W40 Repsolt raktak bele. Azt olvastam itt, hogy kell neki a 20W50. Igaz? Olajat mindenképpen lecserélem, de nem tudom van ebbe olajszűrő? | |||
|
2014. feb. 12. 08:54 | Válasz | #5876 | |||
Szia! Ha visszanézel itt akkor sok infót meg fog találni a Majáról, sőt inkább minden infót! Aztán a kezdőlapon vannak letöltési lehetőségek ott meg ismételten minden megtalálsz! Nagyon jól rendszerezettem! Mire figyelj oda? Motorolajra! mennyiség, minőség és a 3000km-es csereperiódusra! Egyszer mindenképp talán még a szezon előtt vedd vagy vetesd le a varió burkolatát és nézzed meg a szíj állapotát, szélességét. Ez sok mindent elárul! Aztán érdemes lenne megnézni, majd jó időben a gyorsulását és egy rövidke időre a végsebességet, mert ez is árulkodó jel lehet! Itt így ezáltal lehet egy kis rálátás a görgők állapotára is szétszedés nélkül. Érdemes lecserélni a hajtóműben is az olajat, ha nem tudod, nem ismered a motor előéletét! Hűtőfolyadék! Ez gondolom egyértelmű! Akkú úgyszintén! Fékek, gumik, lengéscsillapítók, kormánycsapágy! Ezeket látni, érezni kell! Aztán lényeges a motor járása, hangja, esetleg a fűstölése! Valamint az elindulás! Szépen egyenletesen indul vagy rángatva, ezzel a kuplungot lehet tesztelni! Üzemanyagszűrő is lényeges valamit a karbi tisztasága, de eről majd Béla tud sokat mesélni, Tamás meg tapasztalatból fog írni! Tehát sok mindent, sőt mindent érdemes átnézni! Nem kell félni tőle! Ha vannak szerszámaid, akkor a letölthető segédletek alapján könnyen szerelhető masina! Aztán, ha rendbe van téve és utána rendesen karban van tartva, akkor egy csodás kis masina! Én nagyon szeretem, pedig van mellette másik motor is, de nekem ez a nyerő! Saját tapasztalat!! Ami jól működik az NEM bántsad!!Ne akard, hogy még jobb legyen, mert nálam ezen varázslatok inkább negatív irányba mozdultak el!! Hiba és balesetmentes gurigázást! Gondolom több mindenre kiterjedő választ is fogsz még kapni, csak üljenek a gép elé a többiek is! | |||
| |||
2014. feb. 12. 07:39 | Válasz | #5875 | |||
Ja, azt elfelejtettem megemlíteni, hogy valószínű régebben Clubtagé volt a moci, mert van rajta matrica elől.
| |||
|
2014. feb. 12. 07:33 | Válasz | #5874 | |||
Sziasztok Clubtagok! Új vagyok még itt. Sokat olvasgattam a fórumot, de most írhatok is. Tetszik ez a közösség és én is boldog tulajdonosa lettem egy 2001-es 250cc. Majának. Még csak ismerkedek vele, jó "gazda"révén utána nézek mindennek. Szeretek mindent magam csinálni, igaz nem ez a szakmám. Egy pár alapdolgot szeretnék megkérdezni, mire kell figyelni. Álltalános karbantartás, alkatrészbeszerzés. Egy pár mondatban összegezné nekem valaki? Rengeteg minden hasznos infó van fent, de rengeteg időt venne igénybe mindennek az átolvasása. | |||
|
© Kiss Róbert | 2014. jan. 21. 22:15 | Válasz | #5873 |
Sziasztok! Nekem van Pazo !!! Elvileg jól is müködik! | |
© Pazo | 2014. jan. 21. 15:21 | Válasz | #5872 | ||
Nincs valakinek elfekvőben otthon első féknyerge? Az sem baj, ha rossz.
| |||
|
2014. jan. 12. 15:15 | Válasz | #5871 | |||
Nekem 25-nél ejtette, majd két személlyel próbáld ki meg csomagokkal, mert ebben az esetben lehet hogy eleve alacsonyabb motorfordulaton is nyit majd! Emelkedőn nehogy gondod legyen. Ha úgy is jó, akkor minden tuti!
| |||
| |||
© Kinál László | 2014. jan. 12. 13:24 | Válasz | #5870 | ||
Nem is "tyúningoltam",hanem egy leendő klubtárstól(Horváth Krisztián-Ráckeresztúr)vettem egy garnitúra gyárit(pont olyan,mint ami benne volt), amivel pöpecül megy,20km/h-nál ejti a motorféket.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2013. dec. 23. 14:43 | Válasz | #5869 | ||
Nekem kék van bennd. Azzal nyit-zár rendesen.
| |||
|
2013. dec. 19. 21:56 | Válasz | #5868 | |||
Komoly tyùning lehet... Dobd messzire... | |||
|
© Kinál László | 2013. dec. 19. 19:56 | Válasz | #5867 | ||
Nem Malossi, hanem Polini(P245.082). Én is utána néztem,jó a Majesty 250-hez,de lehet, hogy ez tunningra jó!
| |||
| |||
© Kinál László | 2013. dec. 19. 19:52 | Válasz | #5866 | ||
Csak a garázsból gurultam ki kb. húsz métert, de úgy bőgött a motor,mintha százzal mentem volna! Mindenki engem nézett,mert éppen csak gurultam.
| |||
| |||
2013. dec. 19. 19:51 | Válasz | #5865 | |||
Mi a malossi cikkszama a keszletednek? Szerintem nem jot adtak. Anno en is vettem keszletet, abbol a feheret hasznaltam. A sarga is jo volt de az is magas fordulaton de csak kb. fel gaznal nyitott. A pirosat nem probaltam.
| |||
| |||
2013. dec. 19. 19:35 | Válasz | #5864 | |||
De milyen sebességnél old le?
| |||
| |||
© Kinál László | 2013. dec. 19. 18:49 | Válasz | #5863 | ||
Az új rugóval majdnem csutka gázzal indul el!
| |||
| |||
2013. dec. 19. 18:15 | Válasz | #5862 | |||
Ha jól emlékszem, 2500-as fordulaton illenék nyitni a pofáknak... Lehet hogy el vagy szokva tőle? Sokkal magasabb fordulaton megy? Próbáld ki azt, hogy elveszed a gázt 50-nél és nézed az órát mikor ejti el a motorféket és áll vissza alapjáratra. Ha 25 km/h-nál, akkor patent! Ha sokkal hamarabb, mondjuk 30, 35-nél, az gáz... | |||
| |||
© Kinál László | 2013. dec. 19. 18:01 | Válasz | #5861 | ||
Amit kivettem,az is zöld volt valamikor.A szettből a leggyengébbet tettem bele,ami szintén zöld, de még az is olyan erős,hogy bika gázzal nyitja a kuplungot. Most visszatettem a régit,azzal jól indul,de az meg kopog.Akkor az meg már megnyúlt,nem?
| |||
| |||
© Kinál László | 2013. dec. 13. 08:07 | Válasz | #5860 | ||
Hát,akkor megy bele az erősebb.Ebben a készletben zöld, sárga, kék a sorrend.
| |||
|
© Kiss Róbert | 2013. dec. 12. 22:25 | Válasz | #5859 |
Szerintem is a jobb oldali való bele ! Nekem is akartak adni a vastagabból 1szer de az nem bele való hiába irja bele néhány katalogus ! Szerintem ez(a vastagabb) nem a 250esé!!!
| |
2013. dec. 12. 21:32 | Válasz | #5858 | |||
Mondjuk a gyári az nekem is szélesebb volt és zöld szinű lehetett valamikor.
| |||
| |||
2013. dec. 12. 21:30 | Válasz | #5857 | |||
Nézd már meg a cikkszámot, jót vettél? Én anno vettem még az enyémbe de az fehér, sárga és piros rugó volt, az erősség sorrendje is ez. Malossi kisrugó majesty 250-be | |||
| |||
© Kinál László | 2013. dec. 12. 20:18 | Válasz | #5856 | ||
Akkora gázt kell húzni,hogy az előző rugóval már egy keréken indultam volna!
| |||
| |||
|
|
|