|
|
|
2014. aug. 04. 12:22 | Válasz | #5434 | |||
Keresztapám átvette a Merkúr telepen, vitt magával 5 liter benzint. Beletöltötte (volt már tapasztalata) gondolván, az alig 1 kilométerre lévő kútig kitart. A kocsi (1310 TLX) a kapuban megállt, viszont volt egy csinos benzincsík a kocsi után. Visszatolták, kicserélték "pillanatok alatt" a tankot. Irány haza. A hűtő útközben megadta magát, majd még az első 5000 km megtétele alatt leszakadt a váltó, megadta magát a féltengely. Itt keresztapám megunta, elvitte egy szerelőhöz, (leírom a nevét mert jogosan megérdemli) Nógrádi Gyögyhöz. Darabokra szedette, majd összerakatta az egész autót. A garanciát ugyan bukta és nem kis pénzébe került, de az autó onnantól kezdve hibátlanul tette a dolgát. Egy barátomnak is volt TX kombi, Ő autószerelő volt, Ő is szétszedte majd összerakta és teljes megelégedéssel használta. Szóval tartom a véleményem, a Dacia ha jókor készült vagy jól össze lett rakva, nagyon tudott. Ilyen szerintem az Athena szíj is... | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. aug. 05. 13:55 | Válasz | #5435 | ||
Akkor az szo..s!
| |||
| |||
2014. aug. 05. 14:51 | Válasz | #5436 | |||
...az...
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. aug. 05. 15:12 | Válasz | #5437 | ||
De mindig van remény...
| |||
| |||
© Dunai Krisztián | 2015. jan. 21. 19:46 | Válasz | #5438 | ||
Sziasztok! Érdeklődnék ha esetleg vkinek van tapasztalata ebben a témában,dobfékpofa ferrodolozása mennyiben eltérő a gyárihoz képest? Mint minőségben mint élettartamban stb.Előre is köszi a válaszokat.
| |||
|
2015. jan. 21. 21:18 | Válasz | #5439 | |||
Sokan cseréltünk. Az élettartama általában rövidebb, de ez azon múlik mennyire puha anyagot választasz. Ami jobban fog, az jobban is kopik... | |||
| |||
© Dunai Krisztián | 2015. jan. 21. 21:28 | Válasz | #5440 | ||
Köszönöm!Egy próbát lehet h megér legalábbis ami az árát illeti,nem mindegy h 3-4000 vagy 14000.
| |||
| |||
2015. jan. 22. 00:07 | Válasz | #5441 | |||
Így van. Fékhatás függvényében kell választanod. De a szakműhely majd vágja ezt. Régen szinte nem is volt gyári, csak felújított kuplung és fékbetét... | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2015. ápr. 11. 16:33 | Válasz | #5442 | ||
Kecves klubtársak. Volna-e kedve valakinek beszállni ebbe : http://m.vatera.hu/item/view/action/getProductData/cod/2056694933 Nekem csak egy része kellene.... úgy 2kg. | |||
|
© galac | 2015. máj. 26. 21:30 | Válasz | #5443 |
Sziasztok!yp125 hütőfolyadék cserén esett át,de a légtelenités nem sikerült!valakinek tapasztalat ilyen téren???hogyan csináljam?mert most ugy látszik nem kering a viz! Köszönom segitségeteket!!! |
2015. máj. 26. 22:29 | Válasz | #5444 | |||
Hogy csináltad, milyen sorrendben? Hol és hogyan engedted le a régi hűtőfolyadékot? Hogy mostad ki a rendszert, hogy töltötted fel? | |||
| |||
© galac | 2015. máj. 26. 22:37 | Válasz | #5445 |
valójában vizpumpa felujitás volt,tehát a vizpumpárol voltak leszedve a csövek,összeszerelésnél a termosztatházon volt föllazitva a csavar és amikor már ott is folyt a folyadék akkor visszacsavartam. |
2015. máj. 26. 22:55 | Válasz | #5446 | |||
Nekem a szerviz manualból nagyon úgy tűnik, hogy a hengerfej jobb oldalán van egy légtelenítő csavar, a termosztát házon. Töltsd fel a rendszert, a kiegyenlítő tartályt is és indítsd be. Nyisd meg a csavart és ereszd ki a szuszt. Ha nem sikerül, valami más baj van... Masszáztad a vízpumpaházat? Mert az eltömheti, de nagyon csúnyán! | |||
| |||
2015. máj. 27. 09:11 | Válasz | #5447 | |||
A Majesty yp 125 topikban egyszer leírtam a folyamatot. Azt sasold meg, a "1149"-es hozzászólás. Röviden csak annyit, hogy a légtelenítőnél nem lehet, mert nem az a legmagasabb pont. Kínlódtam vele én is egy kicsikét. | |||
| |||
2015. máj. 27. 09:16 | Válasz | #5448 | |||
Elnézést kérek, helyesbítek. Nekem nem sikerült a légtelenítő csavarral, de a másik módszerrel jó lett. Nem akartam Tamást megcáfolni.... | |||
|
2015. máj. 27. 11:01 | Válasz | #5449 | |||
Dehogy cáfolsz meg! Én a rajzból és a 250-es tapasztalatából indultam ki. Jó hogy beírtad, így megkímélted galacot a kínlódástól! | |||
| |||
© galac | 2015. máj. 27. 21:39 | Válasz | #5450 |
Köszönöm szépen segitségeteket!Sikerült!most mér nem melegszik és a ventilátor is bekapcsol!Üdv.
|
© bundás | 2015. jún. 03. 10:03 | Válasz | #5451 |
Üdv! Hamarosan egy Majesty 250 tulajdonosa leszek. 2003-as,óra szerint 22000(?) km van benne. Elméletileg leszervizelt és 6 hónap gari van rá+ friss műszaki. Azért én is átnézném.Mi az amit feltétlenül szükségesnek tartotok megnézni az általános dolgokon felül,a típusra jellemzően? |
2015. jún. 03. 12:23 | Válasz | #5452 | |||
Szeva Bundás! Tömören, szinte mindent. Nem ártana olyannal elmenni a motorért, aki ismeri a típust. Nem fogod érezni, hallani amit kell aztán ha simlis az eladó, belenyúlhatsz... A 6 hónap garancia biztató, x@rokr@ ilyet nem adnak, főleg nem egy 11-13 éves motorra. Én nem adnék... Pedig az enyém is kifogástalan. | |||
| |||
© bundás | 2015. jún. 03. 13:15 | Válasz | #5453 |
Köszi a választ. Honda kereskedésből lesz, beszámítással. Már tesztkör meg volt,szép csendes hangja van, nem füstöl. Én csak arra gondoltam,hogy a tipusra jellemző esetleges hibákra rákeresek.De jó. Átnézek mindent és azt is megnézem ,hogy mitől megy.:) |
2015. jún. 03. 13:19 | Válasz | #5454 | |||
Tipushiba, ill. visszatérő probléma a fesszabályzó. Ha jól karbantartott, sokáig elmegy. Tytiébe 153'000km van... Mivel kereskedésből lesz, érthető a garancia. Ilyet magánember nem ad. | |||
| |||
© jasa | 2015. jún. 03. 15:44 | Válasz | #5455 | ||
Nem a kötözködés miatt, de Tyti példája mind a karbantartás, mind a használat intenzitása szerint szélső értéknek számít. Való igaz, hogy ennyi idős gépeknél más sok minden előjöhet, ha nem előbb, hát utóbb... főként ha az előélet ismeretlen, vagy egyértelműen necces (olasz import nagyobb része). Budás, próbálj szakértővel menni a vásárlásra, csökkentendő a kockázatot.... | |||
| |||
2015. jún. 03. 16:03 | Válasz | #5456 | |||
Már nem azért, de nálad a szélső értek mint fogalom, fedi a lelkiismeretes gazdit...? Tyti télen-nyáron, esőben hóban jár vele. Nem kíméli hogy mikor esik és szutyok az idő, ki sem tolja. Számomra ez a mérvadó: használja, megfelelően szervizeli. Kész... | |||
| |||
© bundás | 2015. jún. 03. 19:55 | Válasz | #5457 |
Igen olasz.De az előző rollerem(peugeot elyseo 125) is az volt és igazából nem volt baja,csak a szokásos:fékbetét,szíj,égők.Egy komoly baja volt.Az automata szívató,de a szerelő szerint ennyi(2001-es évj.) idősen majdnem hogy normális.Elfárad a bimetál vagy mi.Ettől eltekintve,csak a szokásos kötelező dolgokat végeztem el rajta.Variálni már nem tudok a kiválasztással,mert a bringára már akasztják a rendszámot.Úgy várom már a gépet, mint hülye gyerek a karácsonyt. :)
|
2015. jún. 03. 21:00 | Válasz | #5458 | |||
Igen, ez ilyen...!
| |||
| |||
© jasa | 2015. jún. 03. 23:33 | Válasz | #5459 | ||
Ez a km teljesítmény azért valóban szélső érték, vagyis ritkaság. A használati, gondossági témában pedig nem jól fogalmaztam, de ezt inkább majd élőszóban tisztázzuk, nem is olyan sokára....
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2015. jún. 03. 23:40 | Válasz | #5460 |
Bocsánat az enyémbe is 150 e volt!
|
2015. jún. 04. 12:54 | Válasz | #5461 | |||
Béla is 120'000-el adta el, azóta is megy...
| |||
| |||
© satyapapa | 2015. jún. 07. 10:29 | Válasz | #5462 | ||
A napokban itt járt nálam egy fiatal klubtagunk a 400-as majájával. Szerelő (?) cserélte a kuplungot,és a variót. Olyan jól sikerült a szerelés hogy a hátsó tengelyen a menetet szépen síkba lenyalta, és az anyán is.Így a kuplung harangot lényegében csak a bordák tartották a csavar nem. Továbbá- a pofák egyáltalán nem voltak beszabályozva, a felület kb 20%-a fogott. No meg 17gr-os görgők voltak a varióban. Már a legkisebb gázmozdulatra is indult,viszont itt még nincs erő a hajtásban..Szóval elég ramaty volt a gép. A hátsó (kuplung )tengely cserére szorul,,illetve a hajómű. Használt lesz berakva,de komplett szerkezetet kap így nagy valószínűséggel zajmentes lesz. Szerintem a szerelő neki állt légkulccsal, eszetlenül. Ha kicsit figyelt volna akkor most nem kéne több tíz ezerért cuccot venni. Tehát ,kap majd 12-13gr-os görgőt, felszabályzott kuplung pofákat, és egy hátsó hajtóművet. Valamint baráti segítséget !! | |||
|
2015. jún. 07. 11:52 | Válasz | #5463 | |||
Ha nekem bárki elbarmolná a motoromat, nem tennék mást, mint visszavinném és az elbarkácsolt alkatrészek árát behajtanám rajta. Ez a minimum! Így nem kerülne a fiatal klubtagunknak (?) több tízezer forintjába, csak az általad említett baráti segítségbe. Spórolj Neki, ha valóban jót akarsz! | |||
| |||
© Zsola | 2015. jún. 07. 15:10 | Válasz | #5464 |
Satyapapa! A szerelő véletlenül nem Maglódi volt. Mert nekem is egy ilyen barbár cseszte szét a motor, mert Ő csak légkulccsal dolgozik, az a frankó! | |
© satyapapa | 2015. jún. 07. 17:44 | Válasz | #5465 | ||
Hát tőlem is már nagyon sokan kaptak baráti segítséget..Azt gondolom,hogy ebben a klubban ez a természetes. Sajna sokan vállalnak szerelést,tudás és lelkiismeret hiányában. Az elmúlt időszakban erre nagyon sok példát láttam. | |||
| |||
© satyapapa | 2015. jún. 07. 17:53 | Válasz | #5466 | ||
A légkulcs hozzáértő kézben jó szerszám. Én ritkán használom, mert a nyomaték kulcsban hiszek ha precízen kell dolgozni. Az autómon a kerékanyát is így húzom meg.
| |||
| |||
2015. jún. 07. 19:10 | Válasz | #5467 | |||
Bizony, sokan vállalnak szerelést szakértelem nélkül! Jó lenne megtéríttetni az okozott kárt minden szakbarbárral!!! | |||
| |||
© bundás | 2015. jún. 14. 10:03 | Válasz | #5468 |
Üdv! Kis segítséget kérnék! A fékolajtartályban lévő gumitömítésnek mi a hivatalos neve? |
© juhász béla | 2015. jún. 14. 10:40 | Válasz | #5469 | ||
Az egy olajtartály gumimembrán ha egyre gondolunk,ami megakadájozza hogy hogy vákum keletkezzen a tartályban,és könnyedén tudjon utánfolyni a fékolaj a rendszerbe.
| |||
| |||
© bundás | 2015. jún. 14. 13:32 | Válasz | #5470 |
Lehetséges,nem tudom.Egy biztos,hogy tömítö szerepe is van,mert mióta kivettem,azóta szivárog a fékolaj. Nem tudtam visszarakni,mert valószínű,hogy ki van nyúlva. Le kellett engednem az olajat,nagyon folyt. Olaj? Inkább valami trutymó volt benne.
|
© Simon Sándor | 2015. aug. 22. 07:29 | Válasz | #5471 |
Szia Mindenki ! Újdonsült tulaja lettem egy 250-es Majesty-nek. Hogy tudom kivarázsolni a hátsó kereket belőle egy gumicserére ? Ránézésre nem tűnik egyszerűnek. Köszi a segítséget. Széles utat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
2015. aug. 22. 08:41 | Válasz | #5472 | |||
Szia! Középsztenderre fel, kipufogó le, jobb hátsó teleszkóp felhajt, ha tárcsafékes akkor féknyereg le, és kerékcsavar le, keréktartó le, majd kerék lehúz. Ha nem mozdul, gumikalapáccsal elkezded ütögetni a gumit balról, miközben forgatod a kereket. Előbb óvatosan, aztán idegből. Visszarakásnál kerék fel, keréktartó fel, teleszkóp beakaszt és mikor minden csavar a helyén van de még nem szoros, leteszed a motort a kerékre, hogy a keréktartó a helyére igazodjon és így húzod meg. A kerékanyából újat tegyél!!! Féket takarítsd ki, járas meg. A szimeringet a hajtás felől ellenőrízd! Óvatosan indulj, 10-20 km után minden csavarra húzz rá. | |||
| |||
© Simon Sándor | 2015. aug. 22. 08:55 | Válasz | #5473 |
Köszi ! Amúgy dobfékes és az lepett meg, hogy a kerékcsavar - tengely - kerék együtt forog.
| |
2015. aug. 22. 11:56 | Válasz | #5474 | |||
Igen, ez itt így van. A hajtás magán a tengelyen keresztül jön, nem kintről, mint a klasszikus motorkerékpárokon. Betéteket, fékkulcsot szépen pucold meg és alaposan zsírozd le. | |||
| |||
© Simon Sándor | 2015. aug. 24. 15:50 | Válasz | #5475 |
Tamás ! Adósod vagyok ! A kerék lent van, csupán az ősz hajszálaim szaporodtak, így közel az 50-hez. Nagyon köszönöm a segítséget. Széles utat !!! | |
2015. aug. 24. 21:15 | Válasz | #5476 | |||
| |||
© dr. Varga Márk | 2015. nov. 09. 15:45 | Válasz | #5477 |
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata, hogy a 125-ös hátsó dobfékes Maján a fékpofacsere mennyire bonyolult? Milyen lépései, buktatói vannak? A hátsó kerék kopása miatt mikor érdemes/kötelező azt is cserélni? És mekkora guminyomással érdemes közlekedni? Köszönöm a segítséget.
|
2015. nov. 09. 22:31 | Válasz | #5478 | |||
A többieknek írom, telefonon megbeszéltük Márkkal a dolgot!
| |||
| |||
© Fastfox | 2015. nov. 15. 12:33 | Válasz | #5479 |
Sziasztok ! Júniusban vettem egy Majesty 250-est. 200 km után vezérműlánc szakadás miatt betoltam a legközelebbi szervizbe. 2 (!) hónap után sikerült "készen" 130e-ért kitolnom, de éreztem hogy valami nem stimmel. Nem ment, párszor lefulladt, és valami iszonyú hangot adott ki 40 fölött a blokkból. A szaki szerint ez a zaj 2000 km után megszűnik, és ez normális. Betoltam egy Márkaszervizbe ahol a fejüket fogták. Sorolom: -Szabadonfutó fordítva volt beleerőltetve. -A szelephézag nem volt beállítva, és szétkalapálta a dugót. -Szívócsonk 3 darabra széttörve, és valami kókány módon felszerelve. -Kaptam új hengerfejet, de a régi tömítést rakta vissza ( persze kifizettette. ) -A csomagtartó világításom kapcsolója kitörve, és csokival pótolva ( folyamatos világítás ). Így most további 170e volt a javítás. Viszont a "szakitól" nem kaptam számlát se. De most legalább szépen megy, bár bejáratós. Kérdés: Ez egy olyan "béka" amit le kell nyelnem, vagy valahogy feljelenthetem a kontárt? Mert amikor felhívtam hogy mi a helyzet kiröhögött..... :( Teljesen tanácstalan vagyok ezen a téren. Lajos |
2015. nov. 15. 13:19 | Válasz | #5480 | |||
Szia Lajos! Mivel nem kaptál számlát, sem munkalapot, sem semmilyen papírt, amivel bizonyíthatnád az igazad, szerintem ez a pénz, és a felmerült károk megtérülésének lehetősége elúszott. Ezért érdemes olyan szakembert keresni, akiben megbízol, akit több ismerősöd ajánl, vagy olyan műhelyt, ahol kapsz mindenféle számlát, papírt, garanciát az elvégzett munkára. Nem vagyok jogász, nem ismerem a kiskapukat, amik ebben a helyzetben kihasználhatóak lehetnének, ezért célszerű lenne megkérdezni egyet, hátha van ötlete. Nem kevés pénzt áldoztál a motorra, egy kérdést biztosan megérne. Meg azért száradjon le a f...a az ilyen szemét embernek, aki röhögve tönkreteszi mások tulajdonát, és nem vállalja érte felelősséget! | |||
| |||
© satyapapa | 2015. nov. 15. 13:34 | Válasz | #5481 | ||
A számla adás a munka végző feladata, kötelessége. Az elvégzett munka minőségi kifogását a másik szerviz igazolhatja. Valamilyen formában igazolni kell , hogy a rossz munka elvégzése hol történt. Aki a rossz javítást végezte, annak nem kéne röhögni mert feljelentés esetén, kontárkodásér, adócsalásér felelősségre vonható. Kötelezhető a hibák kijavítására, esetenként kártérítésre. Én 16-évig voltam maszek asztalos és ezért néhány szabályt figyelembe kellet vennem. Ezek vonatkoznak a fusizókra, maszekokra. Persze azt el kell dönteni,hogy jogi utra terelik a vitás kérdést. | |||
| |||
© Fastfox | 2015. nov. 15. 14:34 | Válasz | #5482 |
Na ez az ! Hogyan bizonyítsam be hogy ott volt a motor ? Mindössze a telefonszámla kivontot tudnám bemutatni ( kikérhetem ugyebár ), és ha oda kerülne a sor akkor megérné-e ? Savanyú a szölő.. :( Drága tanulópénz, de ha velem így csinált akkor mással is !!! Ti "merre mennétek", mit csinálnátok ? Amúgy a "szerelő" VIII kerület Bláthy Ottó utca. :( :( VÉLETLENÜL SE MENJETEK HOZZÁ! |
2015. nov. 15. 16:57 | Válasz | #5483 | |||
Szia Lajos! Drága tanulópénz... Amit szerintem megtehetsz, ha felveszed a kesztyűt: Szedd össze az összes alkatrészt és menj vissza a drága szakihoz egy olyan rejtett kamerával, (esetleg küldj előre egy haverodat aki szintén rögzítheti a dolgokat) amivel rögzíteni tudod a kettőtök beszélgetését. Vezesd rá, hogy elmondjon mindent, kérd szépen, kompenzálja a Veled szembeni cselekedeteit. Add elő a hattyú halálát, mishelyt nyeregbe érzi magát, megnyílik majd és szépen elhajt. Ha sikerül olyan beszélgetést kicsikarnod, ami ránézve terhelő, már jó. Kérj szakértői (a javító márkaszerviz ad) véleményt, ezekkel menj ügyvédhez és mutasd meg Neki. A videó és hanganyagot a bíróság is elfogadja. Ezzel menj egy ügyvédhez, mutasd meg Neki mid van, majd Ő a többit elmondja. Valószínűleg már az is elég lesz a szakinak, ha az ügyvéd kimegy hozzá, bemutatja a videót, és közli a várható eredményeket. Szerintem fizetni fog, mert a NAV, a kamara, a fogyasztóvédelem, mind harapnak az ilyenekre. Mellesleg, a beszélgetés közben utalj rá óvatosan, hogy Te kértél számlát is, csak elutasított. Csak elszólja magát... Én csak megpróbálnám... | |||
| |||
© Fastfox | 2015. nov. 15. 17:10 | Válasz | #5484 |
Hát ami azt illeti... Egy próbát megér ! Az ilyenek meg is érdemlik ! És itthon is ezt tanácsolták... Majd a fejleményekkel jelentkezem ! :D |
2015. nov. 15. 19:57 | Válasz | #5485 | |||
Fogyasztó védelem. A többit ök vizsgálják ki.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2015. nov. 16. 21:20 | Válasz | #5486 | ||
Üdv Lajos. Eseted nem egyedi sajnos. Én ugyanígy jártam, 120 000ft-ba fájt az első, dobfékes 250 majestymen a motorgenerál az 555robogónál, ráadásul szarul csinálták meg (Bélánk tanusíthatja, ő látta szétdöntve a blokkot). Sajnos tanulság, hogy éremes megtanulni a mocid javítását, különben átvernek a szerelök ( Juhász Béla a KIVÉTEL, NEKI ARANY KEZE VAN, KÍTŰNŐ MESTERE A SZERELÉSNEK)... Én is neki köszönhetem, hogy a Majám megy mint a szél... | |||
| |||
2015. nov. 17. 09:23 | Válasz | #5487 | |||
Igen, Sajnos a mai világban olyat nem lehet megtenni, hogy rossza motorom és simán beviszem egy random szervizbe. Nem tudod, hogy mit csinálnak, és hogyan. Érdemes megtanulni az alap dolgokat, és beszerezni alap eszközöket( kicsi, nagy nyomatékkulcs,légkulcs stb.) Nekem simán elkértek 5000ft-ot szelephézag állítás gyanánt úgy, hogy hozzá sem nyúltak. Meg volt jelölve a csavar. Azóta én állítom. :) | |||
|
2015. nov. 17. 13:57 | Válasz | #5488 | |||
Üdv. Druszám! Egy ismerősöm ugyan így járt csak más témában. Fogyasztóvédelem telefonon tájékoztatta őt, mit kellene tennie. Most leírom neked a javaslatot. Abban az esetben, ha van email címe, le kell neki írni a problémát és megkérni,X időn belül oldodjon meg, ez közös érdek. Így van nyoma és békésen el lehet(ne) intézni. Aztán jön a békéltető testület első kőrben,peren kívüli megegyezés céljából. Ez után jöhet a bíróság és-vagy a fogyasztóvédelem. Ha nincs email címe egy ismeretlen telóról fel kell hívni, hogy ne ismerje meg a számodat és el kell kérni valami ürügyel. Mondjuk, "árajánlatot" szeretnél kérni. Mindenről tájékoztatni kell a kóklert. Következmények, időpontok megadása, javaslatok. | |||
| |||
2015. nov. 17. 16:50 | Válasz | #5489 | |||
Az Ő beismerő vallomása nélkül semmi eredmére nem lehet számítani. Azt meg csak okosba lehet megszerezni! | |||
|
2015. nov. 17. 20:12 | Válasz | #5490 | |||
Üdv mindenkinek, Elnézést, de teljesen más téma. Egy olyan jelenség ütötte fel a fejét, amit nem tudok hova tenni. Minél hidegebb van, az indexem annál későbben reagál. Kb. 6-8 fok alatt. Nem kell sokra gondolni, de a hideggel arányosan észrevehetően nő a reakcióidő. 15 fok azonnal, 6-8 fok 1~1,5 másodperc. Nem hiszem, hogy a relé lenne rossz, mert minkét oldal csinálja, és melegbe tökéletes. Bimetálos lenne?? Mondjuk kattog rendesen. | |||
|
© juhász béla | 2015. nov. 17. 20:26 | Válasz | #5491 | ||
Huzd szét az összes csatlakozót aminek az irányjelzéshez,és annak áramellátásához köze van,reléről is, nézd át és ha kell tisztisd meg ,fujd le valami kontakt vacakkal és rakd össze őket ujból.Érdemes a kapcsolóba is belenézni ,és azt is megtisztitani lefujni.stb.Ha ez nem segit akkor a relé szarakodhat.Milyen fajta van rajta,bimetálos,vagy full elektromos?
| |||
| |||
2015. nov. 17. 20:27 | Válasz | #5492 | |||
Ha bimetálos, akkor bizony lehet. Mivel hideg van, lassabban melegszik fel, így lassabban is villog. Ha sokáig járatod, fel fog gyorsulni. Próbáld ki! | |||
| |||
2015. nov. 17. 20:38 | Válasz | #5493 | |||
Ha kattog, akkor bimetálos. Ahogy Béla írja, segíthet a dolgon a tisztítás, kontaktspré, csökkentve az átmeneti ellenállást. És az is igaz, amit Tamás mond, hidegben nehezebben melegszik fel a bimetál. Ha járatod, és észheztér egy idő után, akkor ne foglalkozz vele. Ez ilyen.
| |||
| |||
2015. nov. 17. 20:59 | Válasz | #5494 | |||
Igen, ha az első után azonnal újra ráhúzom akkor azonnal jelez. Maga az indexelés nem észrevehetően lassú, csak a kapcsolás és az első villanás közti idő nő meg a hidegtől. És kattog elég hangosan :). Hát köszönöm, túlaggódom néha én ezt a motor témát. Megpucolom, Béla bátyám tanácsára. Úgy is most jött meg a lánc, lánckerék, fékolaj, stb. Még egyszer kössz, juhhé... | |||
|
2015. dec. 17. 08:59 | Válasz | #5495 | |||
Sziasztok! Lassan végig izgulom az egész varaderot most a féknél tartok. Amikor a hátsófékre erőteljesen rátaposok, tehát blokkolom akkor kattan egyet, esetleg kettőt. Olyan mint az "abs" blokkolásgátlója, de hát ezen nincs. És akkor pillanatra elengedi a féket, de csak tényleg a másodperc töredékére. Lehet vele csúsztatni rendesen, de bikából nem lehet benyomni, mert lekattanik. Ez lehet normális?? Nissin egy nyerges fék van hátul, bazi erőteljes fém fékcsővel. Kösz a segítséget. | |||
|
2015. dec. 17. 09:13 | Válasz | #5496 | |||
Tudtam, hogy van rá hasonlat csak az előbb nem jutott eszembe... Olyan mint amikor a nyomatékkulcs lekattan. | |||
|
2015. dec. 17. 18:37 | Válasz | #5497 | |||
Módosult az észrevétel. Most délután volt időm kicsit próbálgatni. Erősen rátaposok menet közben, és akkor kattan, mikor felengedem. Valami fém a fémen szorul, talán a csapoknál. Holnap szétszedjük, és bezsírozom alaposan grafitos zsírral. Jobbat nem tudok.... | |||
|
© juhász béla | 2015. dec. 17. 21:40 | Válasz | #5498 | ||
Nézd meg a fék alaplap kitámasztó, rudnak az illesztéseit,az tud ilyet produkálni ha kivan szopósodva.
| |||
| |||
2015. dec. 18. 06:30 | Válasz | #5499 | |||
Az a két rúd amin van a fék maga? | |||
| |||
© juhász béla | 2015. dec. 18. 20:16 | Válasz | #5500 | ||
Kűldjél már egy képet róla ,hogy jobban képpbe legyek
| |||
| |||
2015. dec. 18. 20:59 | Válasz | #5501 | |||
Hát ez a motorka nem egyszerű eset.(nem nagyon tudom mit gondoljak róla) Nyáron találkozunk lesz mit beszélgetni róla. A féket most délután szétszedtük, és bezsiroztuk a csapokat.(első, hátsó fék) Megpucoltuk volna a munkahengereket, ha lett volna mit... Ugyanis a fék patent gyári állapotban volt az eredeti gyári nissin fékbetétekkel látszott tajta, hogy ehhez még ember nem nyúlt.A munkahenger szép sárgaréz színű, nem fékporos. Viszont a hátsó tengely úgy meg volt görbülve, hogy befogtuk esztergába legalább fél centit ütött. (kiegyenget, visszarak)Középen volt kb. elgörbülve azt biztos, hogy nem a motorba szerezte. Fék most nem szorul szépen egyenletesen megy a motor. Kicsit kattan ha bikából benyomom, de csak a fékbetét... A légszűrőház olyan mint ha új lenne, tehát nem használt benyomást kelt. A karbiból nyugodtan enni lehetne olyan tiszta. Olajat nem eszik egy cseppet sem(tudom, tudom), a hangja mint a doxa óra. Megnéztük a szelephézagokat gyári értéken voltak, asszem az első szívó volt kicsit szoros,de nem vészes. KB 90km/h-ról negyvenre lelassít szépen elengedett kézzel, nem szitál be. A kormánycsapágynál, és a vázon sehol egy rozsdafolt, tényleg mint az új. A motorblokkról volt lepattogva kicsit a festék. A kuplung oldali dekni biztosan új, azt cserélték. A kuplung oldali farokidom bontott azt kékről fényezték feketére, de profin nem sufnituning. Valamint a fipufogó védő lemez karcos kicsit, azt nem bántották. Szerintem a német csávó megborult vele, széjjel b@szta a deknit, beijedt és betolta a garázsba (ott aludta álmát, míg a leleményes magyar tesók rá nem találtak). Onnan gondolom, hogy állt mert mikor szétszedtük még az elején (légszűrő ellenőrzés miatt), az első burkolatból egy verébfészek esett ki egy döglött verébbel egyetemben. Erről képem is van. A magyar tesó egy pillanatot sem használta tavasszal lett honosítva, én meg valamikor nyáron vettem. Hát bocs fiúk ,hogy ez ilyen hosszúra sikeredett. Annyit kérdezek mindenfélét mostanában, gondoltam leírom a történetét a kis vasnak. Nem tudom, hogy eddig hogy bántak szegénykével, de nálam jó dolga lesz az biztos. A kis Varadero | |||
| |||
2016. jan. 29. 10:05 | Válasz | #5502 | |||
Sziasztok skacok, Csak egy kis kérdés így a szezon előtt. A varaderon mértünk kompressziót. A gyári érték 13,3 bar(service manual). Mi majdnem 16 bart mértünk mindkét hengerben hidegen, melegen. Ez most nekem jó?? | |||
|
2016. jan. 29. 10:46 | Válasz | #5503 | |||
Azért mérd már meg vagy két másik helyen is! Nem diesel az a Vara! | |||
| |||
© kalo józsef | 2016. jan. 29. 11:03 | Válasz | #5504 |
Hol volt hideg és hol volt meleg?
| |
© kalo józsef | 2016. jan. 29. 11:05 | Válasz | #5505 |
Most eltolatod vele a gépet két másik helyre? Nem rossz ötlet,legalább nem fog fázni! | |
2016. jan. 29. 11:06 | Válasz | #5506 | |||
Kalibrált profi cuccal mértük. Egyéb esetekben teljesen jó értékeket szokott mutatni... Több száz kilométert mentem vele, nem eszi az olajat, nem szorul stb. Tényleg meg kell méretnem a henger űrtartalmat. Lehet, hogy valami IFA motor van benne. | |||
| |||
2016. jan. 29. 11:08 | Válasz | #5507 | |||
Mert normális esetben a henger kopik ugye a használat során. De, hogy javul?? De hát a Honda az Honda... | |||
|
2016. jan. 29. 12:34 | Válasz | #5508 | |||
Kompressziót üzemmeleg motoron merünk, Joci! De attól, tolhatja! | |||
| |||
2016. jan. 29. 12:36 | Válasz | #5509 | |||
Mérd meg máshol is. Benzinesnek az a 16 Bár kicsit sok... | |||
| |||
2016. jan. 29. 12:52 | Válasz | #5510 | |||
Kösz a tanácsot. Béla bátyámat majd ráveszem, hogy mérjük meg nála is. Az első henger 15 és fél körül volt. A hátsó henger kicsit kopottabb az 15 meg egy pici. Igazából a kettes henger többet dolgozott, mert ott gyárilag nagyobb a fuvóka, meg a karbi szinkron is el volt tolódva a kettes felé. Az első szinkron kísérletnél fel szippantotta a 2t-s olajat a hátsó henger. | |||
| |||
© bundás | 2016. feb. 02. 18:12 | Válasz | #5511 |
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne,hogy mi okozhatja: Az előző,első gumi érdekesre kopott.A futófelület közepe,ahol a legtöbbet használódik,hullámosra kopott.Tavaly gumicserekor hívta fel a figyelmemet rá a gumis.Ránézésre nem volt látható,de kézzel érezhető volt,illetve kiszerelve,fény felé fordítva,oldalról már jól látszott.Nem szeretném,ha az új gumi is így járna. |
2016. feb. 02. 19:50 | Válasz | #5512 | |
A lengéscsillapítód lehet a bűnbak!
| |
2016. feb. 02. 20:08 | Válasz | #5513 | |||
Szinte biztos, lengéscsillapító. | |||
|
2016. feb. 02. 20:54 | Válasz | #5514 | |||
Szia Bundás! Milyen gumi? Márkára értem... | |||
|
© bundás | 2016. feb. 02. 21:23 | Válasz | #5515 |
Hű,akkor az drága mulatság lesz. A gumi,ha jól emlékszem michelin volt. Most heidenau van elöl.Holnap meg már hátul is. Sajnálnám,ha tönkre menne. |
2016. feb. 02. 22:13 | Válasz | #5516 | |||
Nem drága, inkább munkás...
| |||
|
2016. feb. 03. 17:31 | Válasz | #5517 | |||
Előfordulhat, hogy elment az olaj...A szimeringnél szokta elköpködni.
| |||
| |||
© juhász béla | 2016. feb. 04. 12:04 | Válasz | #5518 | ||
Az olaj az egy dolog hogy csilapit,,,de ahoz hogy jól végezze a dolgát ahoz a szárban levő dugattyuk,és azok tömitö gyűrűi,perselyei,jól illeszkedjenek,magyarul ne legyenek elkopva,mert ha kopottak akkor lehet abba aranyat is önteni akkor sem lesz tökéletes..Ezeket ki lehet mind mérni és összehasonlitani a gyári értékekkel,hogy megfelel vagy csere.Szervizbe ez csere.100%,mert ott erre se szakember sem kapacitás,,mert az a biznis ha beraknak egy újat aranyáron.
| |||
|
2016. feb. 16. 10:36 | Válasz | #5519 | |||
Sziasztok, Most tényleg egy komoly kérdés. Az "olajiszappal" mennyire kell komolyan foglalkozni? Szelephézagot állítottam, és a szelepfedélen jócskán volt olajiszap. Onnan letisztítottam, de a kuplung oldali deknin is van. (látszik, ha belevilágítok az olaj töltő nyílásba) Szerintetek ezért érdemes levenni a deknit? Gondolom a gyújtás oldali deknin is van. Mitől van ennyi iszap?? Itt a kép is. szelepfedél kép: katt ide Kösz | |||
|
2016. feb. 16. 12:36 | Válasz | #5520 | |||
Lehet, hogy nincs ideje bemelegedni?
| |||
| |||
2016. feb. 16. 12:46 | Válasz | #5521 | |||
Lehet... Télen volt, csak ennyit még nem láttam egy rakáson. Olajcsere tavasszal melegben lesz, és előtte megyek egy nagyobb kört. | |||
| |||
© juhász béla | 2016. feb. 16. 14:14 | Válasz | #5522 | ||
Ha hideg időben,és hideg helyen inditgatva van és nincs megfelelően bemelegitve akkor bizony a pára lecsapódik.De ha a szelepfedélen és az oldaldeknibe is van ,akkor van a motor belsejében is .
| |||
| |||
2016. feb. 16. 14:19 | Válasz | #5523 | |||
És ez gáz? Vagy tavasszal melegben lemegy magától? Kell vele foglalkozni? Vagy esetleg szét kell szedni... | |||
| |||
© juhász béla | 2016. feb. 16. 14:28 | Válasz | #5524 | ||
Át kellene öbliteni,de lehet hogy csak többszöri öblitéssel jön ki belőle,de mind akkorsem ,mert vannak olyan zugok sarkok,ficakok ahonnét nem fog kijönni.De az is lehet hogy egy pár olajcsere megoldja.Rutinos motoros ha nem fűtött helyen van a motorja akkor nem inditgatja télen .Ősszel letette ,tavasszal elöveszi,,,A jó pap is holtig tanul vaze. | |||
| |||
2016. feb. 16. 14:38 | Válasz | #5525 | |||
Igen vettem... :) Csak én motorral járok dolgozni, és az idén még új a verda nem bírtam ki, hogy csak az ötvenessel menjek. Főleg idén tél sem nagyon volt. Mindenesetre köszönöm a választ, melegben cserélek olajt és jól megjáratom előtte. | |||
|
2016. feb. 16. 17:03 | Válasz | #5526 | |||
Szia .Ez nem iszap hanem hab a nedvességtől van. Ha nem fogyik a hütővízed akkor valószinű pára lecsapodástól kerül a motorba. | |||
| |||
2016. feb. 16. 18:21 | Válasz | #5527 | |||
Az olajiszap fekete, ez meg fehér!Én is valamiféle kicsapódásnak gondolom.Talán parafin vagy afféle, nem vagyok vegyész...De biztos nem olajiszap.Az koromfekete.Szerintem teljesen más olaj kéne bele ilyen rövid üzemű téli üzemmódhoz.
| |||
|
2016. feb. 16. 18:56 | Válasz | #5528 | |||
Már amikor Béla írta rájöttem, hogy igaza van. Hülyeséget írtam, nem olaj iszap, hanem páralecsapódás. Igen így jár aki nem bírja ki, hogy robogóval járjon télen. Ha minden igaz, tavasszal eltűnik. Majd a dekninél lefigyelem. Fecó válaszán elgondolkodva lehet, hogy létezik adalék ami télen megakadályozza a lecsapódást. Benzinhez van stabilizátor ami megakadályozza a megromlást télen és a páralecsapódást olyat használok a benzinbe. Köszi a válaszokat... :) | |||
|
2016. feb. 16. 19:03 | Válasz | #5529 | |||
Nem való a motor télire... A levegőszűrőn keresztül eleve nem kap csak hideg levegőt... Az meg nem egészséges, mikor a jéghideg levegő beáramlik a forró égéstérbe. Melegszik valamennyit, de az édeskevés a motor élettartamának megőrzéséhez. Különben, ugyan ez a trutyi keletkezik az autók hengerfejében télen, mikor egyfolytában rövidtávon használjuk. Én a kocsival is azt csinálom, hogy max 2 hetente fullra bemelegítem és megyek vele egy 10km-es kört. | |||
|
© zsoltxc | 2016. feb. 18. 19:29 | Válasz | #5530 |
Sziasztok! Mi a véleményetek a gumikról? Ti milyen gumit ajánlanátok, ami esőben se csúszik meg tutira. Normál használat mellett. Köszi a választ előre is. Nekem most Sava gumi van fent ami esőben meg meg csúszik... és egy kicsit idegesít :-) |
© satyapapa | 2016. feb. 18. 19:55 | Válasz | #5531 | ||
Pl Michelin, Pirelli, Heidenau (ez téliesebb gumi) IRC. Metzeler.. Általam nem javasolt-Pl Continentál, Vee Rubber (ez ugyan nagyon erős gumi, jól bírja a használatot azonban esőben nem a legjobb) | |||
| |||
© satyapapa | 2016. feb. 18. 20:13 | Válasz | #5532 | ||
http://totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2016/02/18/hagyomanyos_vagy_ledes_izzo/
| |||
|
2016. feb. 18. 20:39 | Válasz | #5533 | |||
Esős időre Heidenau K-66... Hoban is nagyon jo eredményeket hoz. Osutom Satya véleményét, se VeeRubberre, se Continentalra ne essen a választásod! | |||
| |||
|
|
|