|
|
|
© Wiking | 2011. feb. 11. 13:24 | Válasz | #700 |
Kerítek valahonnan 1 lakatfogós műszert, aztán rámérek az áramfelvételre :)
|
2011. feb. 11. 18:56 | Válasz | #701 | |||
Én ugyan nem vagyok "villanyász" sőt mi több tudásom kimerül abban: ha ráz van áram, ha nem nincs! De gyakorlati tapasztalatom van! Ugyanis én tavaly nyár vége óta a Suzukim aksijával -55Ah közlekedem a Majával. Semmi gondom nem volt vele eddig. Még nagyobb tapasztalata van a Tytinek. Neki a 250-be ha jól tudom 44Ah autó aksi van benn már elég régóta és még mindig megy... Gyakorlatilag működik. Hogy mennyire tesz jót a mocinak azt viszont nem tudom, ebben Guszti a tudor, ha jól tudom. | |||
| |||
2011. feb. 12. 20:04 | Válasz | #702 | |||
Bocs fiuk!Csak most olvastam a nagyobb akkuval kapcsolatos kérdéseket.Én már két éve használom a 44 Ah-s akksit.Nincs indítási problémám -5 fokban sem.A sok plusz fogyasztó ellenére (markolatfűtés,szélességjelzők,ködlámpa,hifi,pótféklámpa,ruhafűtés,dupla fényszórók)az akku utántöltése max 15-20 perc.A generátor is szépen dolgozik.
| |||
|
© Wiking | 2011. feb. 12. 21:47 | Válasz | #703 |
Akkor nem is foglalkozom tovább ezzel :)A ködlámpa mennyire szabályos motoron? Tyti küldenél pár képet a masinádrol, és a módosításokrol? :)Orpival már konzultáltam a hifivel kapcsolatban, és tőle is még várom a képeket. |
© SPOILERES | 2011. feb. 13. 14:31 | Válasz | #704 |
hüha az egyenáram mérésre is jól használható lakatfogo elég drága dolog aszem 80-100ezer forint körül van a villanyszerelők körében főleg csak váltó áram mérésre valót találsz amugy meg tudod mérni egy mezei kb 2000 forintos müszerrel is az áramot ojannal is mint pl amit Geli Lacinak küldtem az 10 ampert tud papirja szerint de valójában akár 20 ig is mérhető vele rövid idejig De ha vállalod a nagy kapacitásu aksit akkor hajrá az hogy többen is 44 Ah s aksit használnak az még nem azt bizonyitja hogy ezzel minden rendben van és ez nem tesz tönkre semmit se majd :) :( :( én szóltam előre de fesszabájzót most egy darabig nem vállalok mert nagyon tele vagyok a melokkal és nagyon le is vagyok maradva :( | |
© SPOILERES | 2011. feb. 13. 14:38 | Válasz | #705 |
Általában a gépjármüvek generátorát ugy tervezik meg teljesitményre hogy a rajta lévő fogyasztókat kiszolgálja mint pl személygépkocsiknál hütőventillátor fütőventillátor világitás ablakfütés stb az olyanokat mint motoros tükör motoros ablak stb nem számolják bele de egy kis tartalékot bele számolnak az akku töltése miatt is igy jon ki pl néhány kocsinál a 55 A es 12voltos generátor 660w ra de ha ti tulterhelitek a generátort akkor az nem csak az aksiból fogja kivenni a hiányzó áramot hanem leterheli majd a generátort ami a melegedéséhez majd leégéséhez vezet de persze ez nem 10-20-30-40 km en hanem több ez fizika(és elektronika) és nem én találtam ki én csak tanácsot adtam | |
© SPOILERES | 2011. feb. 13. 14:44 | Válasz | #706 |
nem leb@szni akarlak csak ugylátom nem jó irányba haladsz ugyanis először leterheled az aksival a generátorod aztán leterheled az aksit is meg a generátort a ködlámpával akkor már legalább lesdest tegyél fel és sporolj az energiával a te érdekedben igaz a fesszabájzó akkor érzi jol magát ha nem kell dolgoznia vagyis a benne lévő tirisztorok nak nem kell beterhelni a negativ diodákat és igy a maximális energiát adja a generátor ekkor nem melegszik a fesszabájzó annyira elvileg a müködéséből adódóan vagyis értelem szerüen az jó neki ha a maximális energiát vesszük ki belőle de ne minden áron és csak a maximumot vagy közel maximumot és ne többet és vagyis az égőidet index féklámpa hejzetjelző cseréld le ledekre ez is már rengeteg energia tulajdonképpen | |
© Wiking | 2011. feb. 13. 16:57 | Válasz | #707 |
Nem veszek lebaszásnak semmit, és nem is tervezem túlterhelni a rtendszert. Nem 44 Ah-s akkuval használom a gépet, csak 16 Ah, ésúgy gondolom, hogyha a 44-est elviszi jóideig, akkor a 16-ossal nem lessz gond. A ledesítés pedig folyamatban van. Megcsináltam már a villogó elektronikát, ami beépítésre kerül majd ha meglesznek a lámpák is hozzá. 'enlőre megpróbálok venni olyan lámpát ami bemegy átalakítás nélkül a normál izzó foglalatba, ha ez nem megy akkor viszont szerzek 1 komplett hátsólámpát amit átalakítok a ledekhez. Tervezek beépíteni még audió rendszert is, de ebböl is olyat amiben rádió van meg mp3 lejátszó csak ( nem cb-s hanem usb csatlakozón keresztül pndrive vagy mp3 lejátszó köthető rá. Ennek elgondolásom szerint nincs nagy áramfelvétele. | |
© Wiking | 2011. feb. 13. 16:58 | Válasz | #708 |
Jah! a ködlámpa pedig ugye nincs állandóan használva, viszont gyakran ködös az idő errefelé, főleg hajnalban, meg éjjel.
|
2011. feb. 14. 09:09 | Válasz | #709 | |||
Wiking! A ködlámpáért a rendőrbácsi nem szólt még, de vizsgánál leszedem.Csak erős ködben használom ami mifelénk sűrűn megjelenik.
| |||
|
2011. feb. 14. 11:16 | Válasz | #710 | |||
Wiking! Kutattam egy csomót ködlámpával kapcsolatban, de ennél újabb rendeletet nem találtam és ez is alig ír konkrétumot. 46. § Ködfényszóróra vonatkozó további műszaki feltételek (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott ködfényszórót szabad felszerelni. (2)... motorkerékpár ködfényszóróját úgy kell elhelyezni, hogy optikai tengelye a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjába essen, vagy ha így nem helyezhető el, az átvilágított felületének ehhez a síkhoz legközelebbi pontja a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától legfeljebb 0,25 méterre legyen... (3) A ködfényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták. (4) A ködfényszóró - kivéve a motorkerékpár ködfényszóróját - a kormányzott kerékkel együtt nem fordulhat el. Nincs tiltva a ködlámpa. A darabszáma nincs konkrétan/egyértelmüen meghatározva ebben a rendeletben. Pontosabban nincs tiltva a kettő darab ha a fent írt értelmezés szerint, azaz a középtengelytől max. 0,25 méteren belül. Legalábbis én így értelmezem... | |||
| |||
© baranyai.imre | 2011. feb. 14. 14:52 | Válasz | #711 |
Én az enyémbe egy MNC InnoCd cuccot tettem.USB-s,és Kb 8-9e ért lehet már venni újat
| |
© Wiking | 2011. feb. 14. 16:18 | Válasz | #712 |
A ködlámpák már megvannak, benne van mind a 2-ben az "E" jelölés, A 25 cm pedig a függőleges hosszirányú felezősíktol pedig elég nagy terület. Az első sárvédő felfogatásához tervezek csinálni 1 felfogató konzolt mind2 oldalra. Így nem lessz útban semminek, és ha jól tudom a ködlámpa akkor világít jól ha alacsonyan van, vagyis minnél közelebb van az úttesthez. Gondolkodtam azon is, hogy az orridomban lévő 2db légbeömlőhöz szerelem be(A lámpa alatt 2 oldalt) De azzal sok lenne a macera, és nem biztos, hogy nem takarna bele a fénybe az idom.
|
© Wiking | 2011. feb. 14. 16:23 | Válasz | #713 |
Én is ilyesmire gondoltam! De ez még a jövő tenéje lessz! :)
| |
© SPOILERES | 2011. feb. 14. 16:29 | Válasz | #714 |
valószinüleg azért nem tesznek a motorokra ködlámpát mertr ki az az őrült motoros aki ködben megpróbál motorozni veszéjeztetni a saját épségét mivel hogy nem csak ő nem lát rendesen de ugyanugy nem is látják mások sem de csak motorozzatok ködben semmi gond ezzel előről lehet látnak mert sok lámpád lesz de hátulról nem biztos mindenesetre ködben csak érdemes az utszélét megcélozni hátha csak 10 centin mulik hogy elcsapjanak vagy nem | |
© baranyai.imre | 2011. feb. 14. 16:44 | Válasz | #715 |
INNOCD Az enyém is hasonló | |
© Wiking | 2011. feb. 14. 17:34 | Válasz | #716 |
Guszti! Nem arrol van szó, hogy szeretne valaki ködben motorozni vagy sem! De jobb ha látok ha már belekerültem a ködbe mintha nem! Az meg, hogy hátulrol is lássanak szintén megoldható mondjuk pótféklámpával, vagy egyéb kiegészítő hátsó világítással ami a ködlámpával 1ütt kapcsol be mondjuk... | |
2011. feb. 14. 18:20 | Válasz | #717 | |||
A kodlampa ha nem is a kodben valo motorozashoz de lattatni magunkat nagyon jo.Oktoberi Egri talin jott utanunk egy atlanticos srac es neki volt alul a bukocsoveken 2 kodlampa. valami lapos szerkezet volt ( talan LED-es ) Istenien latszott a tukorben,azonnal felfigyelni ra.En is teszek fel ilyet a bukocsore,ennyi torvenytelenseget megkockaztatok. | |||
|
© Csokáv | 2011. márc. 02. 11:41 | Válasz | #718 |
Sziasztok! Xenonról kérdeznék. Találtam olyan xenon izzót, ami a normál izzó helyére megy be, nem kell hozzá semmi extra. A kérdésem, hogy ha ugyanúgy 35W-os, mint a gyári izzó, akkor ez erősebb fényű, vagy a fényereje is ugyanakkora? (A színe biztos más, de az mindegy.) Itt az izzó az ebayen |
2011. márc. 02. 15:02 | Válasz | #719 | |||
Az izzó fénye sokkal nagyobb lesz mit bármelyik halogéné és sokkal jobba is fogsz vele látni. A fogyasztása is lényegesen alacsonyabb mint a hagyományos izzókénak. De azt tudnod kell hogy a Magyarországon életben lévő törvények szerint csak a gyárilag ezzel a lámpa együttessel szerelt járművek közlekedhetnek. Úgymint lámpamagasság állító és lámpa mosó. De hiába van együtt az egész cucc, akkor sem szabályos beépíteni. Ha mégis megteszed, ne lepődj meg ha egy közúti ellenőrzés során leveszik a rendszámtáblát a motorodról. Nálunk már most is ellenőrzik, nem viccelnek. | |||
| |||
© satyapapa | 2011. márc. 02. 16:50 | Válasz | #720 | ||
Nagyon helyes hogy néhány berhelt xenont kitiltanak.Egyébként is városba felesleges,országuton pedig ha rosszul van beállitva életveszélyes.Én egy ilyen miatt hajtottam kátyuba,mert teljesen elvakitott és 16ezrembe került.Ugyhogy DÖGvész a xenonra. | |||
|
© Zsolt | 2011. márc. 02. 19:26 | Válasz | #721 | ||
Te nem a xenon szettre, hanem a xenonnal töltött izzóra gondolsz ugye? Nekem ilyen van a Kawában, sokat nem dob rajta. (+10% kb)
| |||
| |||
© SPOILERES | 2011. márc. 02. 19:27 | Válasz | #722 |
én ugytom hogy csak a gázlámpát tiltják xenonból a hagyományos izzó szálast nem
| |
2011. márc. 02. 21:33 | Válasz | #723 | |||
Az nem tilos! Félreértettem a kérdést! | |||
| |||
© Csokáv | 2011. márc. 03. 01:14 | Válasz | #724 |
Köszönöm a válaszokat. Igen, az izzóra gondoltam, amit linkeltem is. Az utólagos szetteket én is veszélyesnek tartom, mert idiótán van mind beállítva, és nem elég, hogy erősebb, tuti, hogy a szemedbe világítóra van megcsinálva. :( Minél ótvarabb a kocsi, annál inkább. Sajnos "mifelénk" nagyon szeretik. |
© Gyurma | 2011. márc. 03. 07:40 | Válasz | #725 |
A hagyományos izzó szálas az csak xenon szerű! Osram nak vannak jó izzói érdemes megnézni csak drága mint a dög.
| |
© SPOILERES | 2011. márc. 03. 11:13 | Válasz | #726 |
egyszer vettem vmi xenon hatású égőt vagy 12 éve is talán E36 os bmw-m be de sajna kb 3-4 hónapot birt kb 2000ft volt darabja egy tuning boltban nyiregyen, aztán a jó kis corás 500ft os készletben lévővel meg 1 évnél is tovább birta de a xenon az jol világitott min 50% al jobban , de mégse kéne mert 3-4 honaponként 2000 nem kevés a mostani scenicem meg 2 éve a sima égővel járok és jol világit de ez fényszóró függő is ,ennek a tipusnak nagyon jó lámpája van egy kilométerre is meglátom a békát ugrálni az aszfalton :) sötétbe :) | |
2011. márc. 04. 14:29 | Válasz | #727 | |||
Szia Guszti! Érdekelne a 5 ledes akkufeszmérőd! küldenél pár fotót emailben a feszmérőről és a beépítésről?! köszi | |||
| |||
2011. márc. 04. 17:45 | Válasz | #728 | |
Szeretnék tippet adni csomagtér világítás átalakításához,azokon a motorokon amelyeken van ilyen... A 400-as csomagtere egy darab kb. 1W-os hagyományos izzóval van megvilágítva ami igen gyenge.Ezért az izzót kiváltottam fehér öntapadós LED szalaggal melyből 4x3 azaz 12 db fehér LED van felragasztva.Fogyasztás feleakkora,fényerő legalább hússzoros... Két fotó az átalakításról,akinek van kedve barkácsolhat: |
2011. márc. 04. 17:51 | Válasz | #729 | |||
Tényleg jobban világit,főleg hogy benne a szerelő lámpa!
| |||
| |||
2011. márc. 04. 18:10 | Válasz | #730 | |
Te pesti zsivány!!!! Az csak azért van benne,mert különben a LED ek fénye teljesen elvitte a gép fehéregyensúlyát!De majd ha találkozunk megbeszéljük...
|
© Wiking | 2011. márc. 04. 18:18 | Válasz | #731 |
Orpi! és a csomagtérben bal oldalon mi az a valami? A másik kép meg mondolom a világítás kapcsolója talán?
|
2011. márc. 04. 18:29 | Válasz | #732 | |
A bal oldalon amit látsz,az egy szivargyújtó aljzat,míg a kapcsolónak hitt kép a világítás foglalatát ábrázolja hátúlról,jobbra balra a két pólus,középen a kék,a kicsi hagyományos égő foglalatja,melyből az égőt kivettem,és látszik a leforrasztás a két pólusról,amit a csomagtér műanyag burkolatán átvezetve bevittem a ledszalaghoz. A kapcsoló a 400.-ason egészen máshol van. | |
© Wiking | 2011. márc. 04. 18:33 | Válasz | #733 |
Aha.. nem tudtam kihámozni egésszen abbol a képbül azt amit leírtál :D
|
2011. márc. 04. 19:38 | Válasz | #734 | |||
Ufót láttam! Belülről!
| |||
|
© SPOILERES | 2011. márc. 06. 18:01 | Válasz | #735 |
küdhetek fotot de arról semmi sok nem látszik acsak egy panel meg rajta 5 led ehez többféle ic-s meghajtó létezik amugy az aksira kell kötni ill etve a gyujtásra hogy gyujtás ráadásakor müködjön lehetőleg vastag vezetékre mert hogy ne zavarja be pl a világitás vagy nagyobb terhelés a müködési feszültség jelzését a legcélszerübb az lenne hogy egy relét meghuzatunk a gyujtáskapcsoloról ami közvetlen az aksinál köti össze az akkufesz mérőt az aksival és igy a legpontosabb feszültség értéket kapjuk de orpi és mások kedvére tervezek egy ojan feszültség jelzőt ami egy ledes rgb leddel de kb 5 feszültség szintet tud majd kijelezni és figyelem felkeltés céljából az alsó és felső határoknál villogni fog mert ez jobban észrevehető ez fojamatban van | |
2011. márc. 07. 09:03 | Válasz | #736 | |||
Ok! Vevő vagyok egyre! | |||
| |||
2011. márc. 07. 10:53 | Válasz | #737 | |||
Guszti! Ha eljön az idő egy olyan "Orpi féle" feszültségjelző engem is érdekelne, ha nem gond. | |||
| |||
© Wiking | 2011. márc. 07. 11:44 | Válasz | #738 |
Engem is érdekel ez az rgb-ledes kijelző ha kész lessz...Vaterán láttam most olcsón rgb ledet is...úgy is akarok rendelni fehér meg borostyán sárga ledet, Ki akarom cserélni az indexet meg a hátsó lámpát ledesre :) Ehez esetleg valakinek van megoldási ötlete? |
© Csokáv | 2011. márc. 07. 12:46 | Válasz | #739 |
dealextreme.com -on rengeteg féle ledes járműbe való lámpa van olcsón.
| |
2011. márc. 08. 07:38 | Válasz | #740 | |||
Egy kis guglizás után: itt Magyarországon is megrendelheted. Kösz az ötletet Csokáv!! | |||
| |||
2011. márc. 08. 16:27 | Válasz | #741 | |||
Guszti, kis segitség kellene. Betettem ma a motorba a helyzetjelző ill. a rendszámtábla izzó helyett kis 5 ledes izzókat de ha nincs is bekapcsolva a világitás, csupán a féket behúzom, kigyullad a féklámpa is meg a műszerfal világitás is, ameddig fékezek. Meg lehetne ezt szüntetni valahogy? esetleg valahova egy dióda vagy ilyesmi?
| |||
| |||
2011. márc. 08. 17:08 | Válasz | #742 | |||
Én már el is kezdtem. A műszerfalban az összes kék ledre van cserélve, a helyzetjelzőben elöl, meg a rendszámtábla világitásban fehér van. A vaterán vettem én is. Ott a legolcsóbb. Most "pénzgyűjtési időszak" van majd később cserélem a többi izzót is... | |||
| |||
© SPOILERES | 2011. márc. 08. 20:32 | Válasz | #743 |
HOPPÁ VAN FÉKLÁMPA VISSZAJELZŐD A MÜSZER FALON EZ Q RV A JÓ NEKEM EZ NEM IS SIKERÜLT :( ASZEM A TESTELÉSED GYENGE AZON A SZÁLON EZ ELŐ FORDUL | |
© SPOILERES | 2011. márc. 08. 20:34 | Válasz | #744 |
bocsi az égő környékén a csatlakozokat takaritsd meg mert nem jól érintkezik meg bárhol máshol ahol ehez köthető csatlakozás van
| |
© Manoo | 2011. márc. 17. 21:07 | Válasz | #745 |
Na akkor itt ,tovább! Azt még mindig nem tudom hogy hol szedjem szét a motort?aksi környékén vagy hol ahol minden vezetékre rá tudom kötni? |
© Zsolt | 2011. márc. 17. 21:09 | Válasz | #746 | ||
Nem, mert ott nincs index vezeték. Első idom a nyerő.
| |||
|
© Manoo | 2011. márc. 17. 21:32 | Válasz | #747 |
HA be akarom kötni a távinditást, akkor is az első idom a nyerő?
| |
© Zsolt | 2011. márc. 17. 21:37 | Válasz | #748 | ||
A távindítást nem tudod bekötni csak akkor, ha az indításhoz szükséges fékkar kapcsolóját áthidalod. Ez már bonyolult és nem kivitelezhető fórumos beírások segítségével. Ehhez szaki kell.
| |||
|
© Manoo | 2011. márc. 17. 21:39 | Válasz | #749 |
Rendben,akkor marad a sima bekőtés első idom leszedésével ,legalább kicserélem az izzókat is ! Remélem sikerül!!! |
© Zsolt | 2011. márc. 17. 21:41 | Válasz | #750 | ||
Hát persze hogy sikerül. Még egy fontos dolog. A késes olvadó biztosítót olyan helyre tedd, ahol bontás nélkül is tudod cserélni, ill ha megbolondul a cuccos, a biztit kiszedve kikapcsolható a riasztó.
| |||
|
2011. márc. 17. 22:08 | Válasz | #751 | |||
Manoo! Ha az a kínai féle riasztód van - többek közt a THOR,JLE és társai - akkor ezen a fórumon találsz leírást, bekötési rajzot, stb... http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_7286_from.html. Én a motor elejébe szereltem be a cuccost, a bizti meg benn van az aksi mellett. Ha jól tévedek indítani nem lehet az enyémet sem, de a leállítása az megy a távirányitóról.Emlékeim szerint úgy oldottuk meg, hogy a bal oldalon lévő leállító gomb szála van megszakítva. | |||
| |||
2011. márc. 17. 22:32 | Válasz | #752 | |||
csigabiga! én három relével oldottam meg. a riasztó vezetékeit ki kell lámpázni. lényeg az egyik relével a gyujtást adtam, a második és a harmadik relé a riasztó cca. 2mp es inditó vezetékére kötöttem az egyik relé az inditó gombot zárta, a másik pedig a fék kapcsoltot zárta az inditásal együtt. lényegében vagy kifogtam, de ami nekem volt az probléma mentesen működött | |||
|
2011. márc. 17. 22:58 | Válasz | #753 | |||
Bocs rosszul írtam a #751-ben. Helyesen igy akartam: a JOBB oldalon lévő leállító kapcsoló vezetéke van megszakítva a riasztóval. Talicskás. Köszi a megoldást, de az az igazság,hogy személy szerint teljesen feleslegesnek tartom ezt a távindítást, ezért igazán nem is küzdöttem vele.Riasztó funkció tökéletesen működik. A távirányítóval meg kb 90 méterig be/ki tudom kapcsolni a riasztót ill leállítani a mocit. Nekem ez így megfelel, de Manoo kolléga most fog "küzdeni" beszereléssel, neki biztos jól jön az infód. | |||
| |||
© Manoo | 2011. márc. 18. 13:41 | Válasz | #754 |
1 óra alatt beszerelve a riasztó, és igaza volt az eladónak tényleg van csatlakozó ahová rá lehetne dugni ,de csajna másfajta így marad a sima bekötés ! A távinditás is müködik de azt vigül nem kötöttem be , és annak is van csatlakozója!
|
2011. márc. 19. 04:10 | Válasz | #755 | |
Srácok!Tudja e valaki,hogy melyik a 400.-.asban az index relé?
|
© Wiking | 2011. márc. 19. 04:14 | Válasz | #756 |
Motoron álltalában csak 2 vezeték megy rá! A relékre viszont 2, úgyhogy ezzel a módszerrel ki tudod deríteni! |
2011. márc. 19. 10:08 | Válasz | #757 | |
Köszi közben kisakkoztam,a relék közül balról a harmadik.
| |
2011. márc. 21. 07:52 | Válasz | #758 | |||
Orpi! A LED szalag 12V-os? Minden további nélkül direktbe köthető a motor villamossági rendszerére? A fényszóróban is cserélt valaki izzót (H3) LED-esre. | |||
|
2011. márc. 21. 08:11 | Válasz | #759 | |||
Sanci az izzóval kapcsolatban én megkérdeztem egyszer a kereskedőt, hogy mekkora a fénye, szóval azt mondta, hogy nem alkalmas rendes használatra, inkább ködlámpákba ajánlja, de oda is inkább csupán menetfénynek. ( rendes izzónak csak kb. 50%-a )
| |||
| |||
2011. márc. 21. 08:21 | Válasz | #760 | |||
valahol olvastam hogy ezeket a LED-es fényszóró izzókat nem lehet forgalomban használni, pont a gyengébb fénye miatt.
| |||
|
2011. márc. 21. 09:07 | Válasz | #761 | |||
Köszi a gyors válaszokat!! És záró fénynek ill. féklámpának a hátsó lámpába jó? | |||
| |||
2011. márc. 21. 10:35 | Válasz | #762 | |||
Nekem szintén led szalag van beépítve a hátsó dobozomba helyzetjelzőnek és féklámpának. Simán rá van kötve az eredeti lámpák vezetékeire. | |||
| |||
2011. márc. 21. 13:45 | Válasz | #763 | |||
az irányjelző és a zárófény/féklámpa az már lehet LED-es. de csak abban az esetben ha a LED-es izzó a gyári bajonett foglalatba való.
| |||
| |||
2011. márc. 21. 16:51 | Válasz | #764 | |||
No és arról se felejtkezzünk el, hogy a LED-es irányjelzőhöz nem jó a gyári irányjelző relé, van a ledeshez hozzávaló relé amivel rendesen működik.
| |||
|
© SPOILERES | 2011. márc. 21. 19:36 | Válasz | #765 |
éppen ma raktam be egy ijet egy 650 es banditba :) a gyári relével megsem mukkant a ledes indexe, de ezzel már jó lett :)
| |
2011. márc. 22. 07:06 | Válasz | #766 | |
Igen a LED szalag 12V.-os,simán be lehet kötni a rendszerbe. Egyébként ahogy Topi írja,a ledes irányjelzőhöz valóban a legtöbb esetben úgynevezett "terhelésfüggetlen"indexrelé kell,mivel a ledes izzónak jóval kisebb a fogyasztása,és az eredeti relé ezt úgy érzékeli,mintha kiégett volna valamelyik izzó,és jóval gyorsabban villog. Az én Majámon is asszimetrikus az izzófoglalat kialakítása,lehet kapni ilyen ledes izzót is,de ha a szimetrikusnak lereszeled az egyik bütykét,akkor belerakható ebbe a foglalatba,és simán megáll. | |
© Jin_Ke | 2011. márc. 22. 11:55 | Válasz | #767 |
Sziasztok! TopJoe tudsz nekem segíteni akksi ügyben? Tamás említette, hogy van egy bolt ahol árulnak olyan riasztó akksit ami jó Majába, csak valamit mókolni kell a saruval. Meg tudod mondani esetleg a bolt nevét és hogy ott tudnak-e adni megfelelő kábelt és sarut a szereléshez? Előre is köszönöm |
2011. márc. 22. 12:11 | Válasz | #768 | |||
Szia 250 majaba kell? Hol laksz? A legjobb megoldas ha a megfelelo keresztmetszetu vezeteket raforrasztod az akkura.Majd a vezetek vegere tegyel kis rez fulet amit hozza tudsz csavarozni a gyari saruhoz igy barmikor eredetire visszaallithato. boltot majd holnap du tudok reresni. Esetleg keress ra googleban riaszto akkura. 12V 7 vagy 7,2 Ah.s. a legjobb lenne a 9As de az nagyon ritka. Ez a meretben belevalo. Holnap du.kerulok rendes netkozelbe addig csak mobil netem van.Ha nem talalsz keresek holnap. | |||
|
© Szomjas | 2011. márc. 22. 12:29 | Válasz | #769 | ||
Ilyen indexrelét hol árulnak a ledes égőhöz?
| |||
| |||
2011. márc. 22. 12:34 | Válasz | #770 | |||
Ha 250 majad van szamla nelkul 2900ert tudok adni 7.2 Ah at,ennyiert szerezzuk be.van raktaron de el kellene erte jonni v elvitetni valahogy. Ha eljossz erte bekotom neked. | |||
| |||
2011. márc. 22. 12:35 | Válasz | #771 | |||
ledes relet eddig csak vateran talaltam.igaz mashol nem is kerestem.
| |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. márc. 22. 12:49 | Válasz | #772 |
Köszönöm, akkor elvileg még saru nélkül is meg lehetne oldani egy egy kis csokival
| |
© Jin_Ke | 2011. márc. 22. 12:52 | Válasz | #773 |
Riasztó akku Tehát elvileg akkor ez jó kell hogy legyen bele, csak 151mm ír, az elvileg még neccesen de pont belemegy ugye? | |
2011. márc. 22. 12:57 | Válasz | #774 | |||
nekem 250em volt abba belement.
| |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. márc. 22. 13:00 | Válasz | #775 |
Nekem is az van, szóval elvileg jónak kéne lenni, ha meg nem 3 napon belül visszavihetem, köszi TopJoe
|
2011. márc. 23. 14:29 | Válasz | #776 | |||
Kösz fiúk a válaszokat!!
| |||
|
2011. márc. 23. 21:42 | Válasz | #777 | |||
Naszóval, ma én is meguntam, hogy nem lehet a 250-esbe akksit szerezni, így beleoktojáltam egy 7Ah-s riasztós akksit, ahogy Topi is írta, azzal a módosítással, hogy nem forrasztottam rá az aksira a vezetéket, hanem az akksira való "rádugós" sarut forrasztottam rá, a másik oldalra meg ugyanolyan szemes sarut tettem, mint a gyári, 6-os csavarral összefogva. Így bármikor cserélhető, visszaalakítható. Eddig nem támogattam ezt a módszert, de most kipróbálom, sokat nem vesztek vele. Ez legalább mindig van a polcon. Egyébként szinte pontosan akkora, mint a gyári akksi, szépen becuppan a helyére.
| |||
|
© Szomjas | 2011. márc. 23. 22:04 | Válasz | #778 | ||
Lehet szerezni 6,5 Ah-s zselés akkut,csak 8000 pénz.
| |||
| |||
2011. márc. 23. 22:10 | Válasz | #779 | |||
Hát nekem valahogy nem jött össze, igaz csak 2 békéscsabai boltban kérdeztem, egyik helyen (Italmondo) leghamarabb 3 hét múlva hoznak, a másik helyen (Robo-Go) meg hoznak elvileg holnap, de vagy 9 ezer, vagy 13-14 ezer pénz lett volna. Bár még ez is jó, ahhoz képest, hogy az első helyen az eladó csaj 33 ezerért mondott egy márkát. Ahhoz valahogy nem volt kedvem... Ez volt kb 4 éve is, amikor megvettem az előzőt, akkor is vártam rá 2-3 hetet. Meghát persze az ár se mindegy. Ez van, próba szerencse, pár embernek már bevált.
| |||
|
2011. márc. 24. 18:54 | Válasz | #780 | |||
Guszti!! Természetesen megint szívtam a feszkoval!! A közepe felfújódott ( a rohadék) mint a szomszéd tehene, és nem tudtam hazajönni a benzinkúttól!Ha nincs ott a Mészizs még mindíg tolom hazafelé!!
| |||
|
© SPOJLERES | 2011. márc. 24. 20:02 | Válasz | #781 |
Garanciás ;-) küd el postán expreszbe megcsinálom
| |
© SPOJLERES | 2011. márc. 24. 20:09 | Válasz | #782 |
Amugy fesszabájzó nélkül is mennie kellene a mocinak Vagy lemerült? Nincs töltésjelződ? |
2011. márc. 24. 20:39 | Válasz | #783 | |||
Nem azért írtamEngem már üldöz ez a vudu átok!! A vas ment is de önindító már nem !!A benzinkúton bikáztunk!! | |||
|
© Manoo | 2011. márc. 25. 01:04 | Válasz | #784 |
Sziasztok! Ma vettem észre hogyha behuzom az első féket akkor a féklámpák nem égnek ha a hátsot húzom akkor rendesen kigyulladnak! Tudom ezer hiba miatt lehet ez dehátha valakinek van valami konkrét ötlete! |
© Wiking | 2011. márc. 25. 04:32 | Válasz | #785 |
Helló! Féklámpa kapcsoló az adott karhoz. Valószinűleg beszorult, vagy tönkrement. Próbáld megkeresni a karon, és mozgasd meg kicsit, ha nem javul meg a mozgatástol akkor még talán kis olajjal lehet próbálkozni(WD40) Leszedve persze és úgy befújni. Ha ez sem hoz eredményt, akkor csere. | |
© Manoo | 2011. márc. 27. 10:03 | Válasz | #786 |
Okés , megpróbálom!
| |
2011. márc. 27. 16:40 | Válasz | #787 | |||
Könnyű leszedni a kapcsolót, utánna csak szétpantittod. Valószinűleg az érintkezővel lesz gond. A WD40-et kihagynám!
| |||
| |||
2011. márc. 27. 16:41 | Válasz | #788 | |||
Pattintod. :-)
| |||
|
2011. márc. 27. 17:57 | Válasz | #789 | |||
Cseréltem már én is de amit rendeltem bele egy hétig volt jó.Az olasz utángyártott csak pénzkicsalás.Magam szerkesztettem bele egy svájci kapcsolóból.
| |||
| |||
© Manoo | 2011. márc. 27. 17:58 | Válasz | #790 |
Hát most én is megrendeltem ,remélem jövőhéten megjön ,mert így vizsga előtt elég vicces látvány lenne!
|
2011. márc. 27. 17:59 | Válasz | #791 | |||
Talán kihúzza vizsgáig.
| |||
| |||
© Manoo | 2011. márc. 27. 18:00 | Válasz | #792 |
Abszolut nem müködik tehát a vizsgán se menne át!
| |
2011. márc. 27. 18:02 | Válasz | #793 | |||
Az újra gondoltam...
| |||
| |||
2011. márc. 27. 19:45 | Válasz | #794 | |||
:-).....
| |||
| |||
© Szomjas | 2011. márc. 30. 17:52 | Válasz | #795 | ||
Féklámpa led Érdemes lenne ezt megvenni? Csak 12 db led van benne azért kérdem.Indexhez van 36 ledes és az nagyon tuti,viszont nem jó a 21/5 W-os helyére,mert csak egy kivezetése van.Egyféleképpen lehet használni,külön kéne megoldani a helyzetjelző világítását. | |||
|
2011. márc. 30. 21:03 | Válasz | #796 | |
EZ felejtős! Ami jó az az SMD és a minnél több ledes cuc!LEDvagy a szalagos led!LED 2 Sajna ami jók azok nem olcsók! De azoknak rendesen van fényerejük! Indexbe is felejtős mert a kisebb fogyasztás miatt gyorsabban fog pislogni az indexed! Új relével orvosolható/ Amibe ahová érdemes LEDet tenni az a fék,helyzetjelző, rendszám világítás,és csomagtartóba szerintem. És amilyen a bura olyan LEDet kell venni! Fék-piros-piros LED.. Ahol szeretnéd hogy világosság légyen oda hideg fényű LEDet vegyél. csomagtatyi,rendszám.
| |
© SPOJLERES | 2011. márc. 30. 21:25 | Válasz | #797 |
Megoldható a ledre is a 3 kivezetés De megám Ja ésha kell 2000 ért van ledhez villogó relém | |
© Manoo | 2011. márc. 31. 22:42 | Válasz | #798 |
Jó estét mindenkinek ! Rögtön lenne két kérdésem is : Lebontottam a műszerfal mögötti idomot ,hogy kicseréljem az első fék kapcsolóját és találtam két vezetéket ami sehova nincs bekötve : A vezeték másik vége a műszerfalba megy bele egy különálló izzóhoz ami a leírás alapján riasztás jelzőfény lenne ! Hova kell ezt bekötni ????? A másik , esetleg nincs valakinek eladó ilyen izzó becsavaró ízéje ami a müszerfal aljába kell betekerni világitáshoz? |
2011. ápr. 01. 19:09 | Válasz | #799 | |||
Én becsavartam kézzel nem kell hozzá semmi.Arra vigyázz elfordításkor ne sértse meg a panelon az érintkezőket.
| |||
| |||
|
|
|