|
|
|
2010. nov. 09. 20:09 | Válasz | #200 | |||
Szia Wiking! Kompressziót írtad hogy nem volt megfelelő, ellenőrízd le újra, mit változott a dolog. Nem ártana ha 10-12 bar fölött lenne ha az önindítóval forgatod. Cseréld ki a gyertyát, az is meg tud tréfálni. Próbáld már meg kézzel felemelni a subert mikor húzod a gázt, úgy mi a helyzet? A membrán nagyon kényes dolog, sokan megjártuk már vele. | |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 09. 21:31 | Válasz | #201 |
A subert próbáltam már emelni gázadással 1időben, de semmi hatása...Sőt még a szelepcsiszolás előtt működött a rendszer, csak nem volt erő a gépben.Meredekebb dombon nem akart felvinni... A vezérlés ilyen jelencéget tud produkálni, ha el van rakva? Alapjáraton nagyon szépen pöfög, nincs semmi zaj. valakinek nincs esetleg 1 épkézláb leírása a vezérmű beállításrol? Ami fentvan honlapon azokat leszedtem, de abban eléggé ködös, és semmi erre vonatkozó konkrét dolog nincs :( Még mielőtt leesik a hó szeretnék menni vele :D | |
© Zsolt | 2010. nov. 09. 21:42 | Válasz | #202 | ||
Gázadáskor azért fullad le, mert csak levegőt kap, üzemanyagot meg nem. Én fals levegő szívásra tippelek. A vezélés 'elcsúszása' nem valósszínű. | |||
|
2010. nov. 09. 21:42 | Válasz | #203 | |||
Szerintem ha a vezérlése arrébb van, be sem indulna. De ezt majd Feco megmondja, Ő a nagy mágus a 125-ösben. Üzemanyag gond lehet a Te problémád, az a ragasztott membrán nagyon izgatja a fantáziámat. Mikor az én motoromnak a membránja kezdett likadozni, jelentős teljesítmény visszaesés következett be. Ha a Te membránod is hasonlóan vaczak, bizony lehet az oka ennek a jelenségnek. Ne erőltesd a javítást, inkább lassan de biztosan mint hogy valamit elkapkodj és végérvényesen elronts! | |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 10. 17:06 | Válasz | #204 |
Fals levegőt nemhiszem, hogy kap, hisz a szívócsonk rendesen a helyén van, abban pedig ott van 1 "o" gyűrű tömítés.a szívócsonkhoz pedig 1 gumiházba ül bele a karburátor ami megint kizárja a fals levegőt. A karbit vagy 4szer szedtem szét és mostam át, de nem volt benne semmi kosz.viszont a karburátor szívó oldalán az 1ik lyukban eléggé szuszog a vákum...ezt ha befogom, akkor elkezd felmenni mgátol a motor fordulata. | |
© Wiking | 2010. nov. 10. 17:10 | Válasz | #205 |
U.I.:Eröltetni nem eröltetem a dolgot...csak már vagy 2 hete áll a dolog, és szeretnék továbbjutni rajta.Nem ez az első páciensem :)
|
© Zsolt | 2010. nov. 10. 17:49 | Válasz | #206 | ||
Tehát a szívócsonk nem repedt és zár rendesen minden tömítés. Én továbbra is azt mondom, sok a levegő, kevés a benzin. Legalább is gázadásnál. A tű mellett a főfúvókán át nem jönne elég benzin? Próbáld már meg úgy, hogy a tűt a legfelső állásba teszed.
| |||
|
© Wiking | 2010. nov. 10. 18:41 | Válasz | #207 |
Már próbáltam azt is, sőt több pozítióban is próbáltam.de azért átnézem a dolgokat mjd, mert viszont ha nyomogatom a gyorsító pumpáját, akkor is megemelkedik a fordulat, annak ellenére, hogy a pillangószelep alapjárati állásban van.Szóval lehet, hogy valahol mégiscsak plussz levegőhöz jut a rendszer... | |
2010. nov. 10. 18:51 | Válasz | #208 | |||
Ha Zsolt a lényegre tapintott, akkor a keverékszabályzó csavarral is játszhatnál kicsit. Melyik az a lyuk ahol szuszog a karbi? Azt hogy már nem az első paciensed, érezni lehetett a szavaidból. | |||
|
© Wiking | 2010. nov. 10. 19:16 | Válasz | #209 |
Hogy lehet érezni? Talán olajszagúak? :D XD Egyébként kérdésedre válaszolva, a szívó oldalon(Légszűrő felöli oldal) a torok jobb oldalán van egy 3-5mm közötti furat amiböl szuszog a vákum. | |
© Wiking | 2010. nov. 10. 19:18 | Válasz | #210 |
A keverék állító csavarral is játszottam már, ha jól olvastam a szervízkönyvben, akkor 2,5 fordulatot kell kitekerni az alapbeállításhoz. Tekertem én már minden hova, de változát nem okozott... :P
|
2010. nov. 10. 19:19 | Válasz | #211 | |||
Szerintem a vezerles jo,mert ha elrakod egy foggal,az akkora elmozdulast eredmenyezne a dugattyun,hogy szerintem be sem indulna,v nem lenne jo az alapjarat.ha zajmentes a mukodes es kiegyensulyozott az alapjarat akkor szerintem karbu a gond.alapjarati rendszere ezek szerint jo.Akkor az atmeneti ill gyorsito rendszer a ludas v valamelyik membran( uzemanyagot kap?engem egy vakumos benzincsap szivatott egyszer igy) vezerlest leellenorizheted egyszeruen. abban az utemben mikor szikrazik a gyertya (kb felso holtpont elott par mm-el)tovabb hajtod ezt a kicsit meg felso holtpontra.mikor ott van,nezd meg a szelepeket,zarva kell lenniuk,es legyen meg a szelephezag is.(nincs a motoron elektromos szabalyzo v sok vakum cso a karbun,v minde jo helyen van?) | |||
|
© passat52 | 2010. nov. 10. 19:28 | Válasz | #212 | ||
Bocs hogy belekotyogok mivel alapból én kertész vagyok!:) Véleményem szerint az a furat amit emlitesz az általad megragasztott membrán müküdését funkcionálja. Tehát ha dolgozig a membrán akkor kell neki valahonnét levegő a mozgásához! Vákum segiti a memrán mozgását és ellentétes oldalrol kell a furat a vákum szivóhatásának érvényesüléséhez! Ha a furat szuszog az azt jelzi,hogy nincs megfelelő vákum,tehát onnan sziv! Nekem ebből egyértelmü,hogy nem jó a memrán,tehát nem jött össze a ragasztás! Ha nincs igazam bocs a kotyogásért! | |||
| |||
2010. nov. 10. 19:29 | Válasz | #213 | |||
Kompressziót mérsz, szelepet csiszolsz. Ezeket átlag halandó motoros nem csinálja meg.
| |||
| |||
2010. nov. 10. 19:29 | Válasz | #214 | |||
én meg nyomdász, mégis kotyogok...
| |||
| |||
© juhász béla | 2010. nov. 10. 19:29 | Válasz | #215 | ||
Látom már napokóta erőlködöl azzal a karbival.kérdésem hogy hol laksz? | |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 10. 20:07 | Válasz | #216 |
WÁÁÁÁ!!!Fél órát írtam a válaszokat, erre elment a net és nem küldte el.....:P Szóval,A vezérlés valszeg jó, a karbin nem negyon lehet rossz helyre dugni a dolgokat. Benzint kap a karbi, hisz ha nem kapna, alapjárat sem lenne...amúgy raktam be szűrőt, és a csap és a karbi között átlátszó a cső. A membrán 90%, hogy jó, már működött így a karbi. Egyébként nincs külön vákumjárat a karbiban a vezérléshez, a schuber dugaón keresztül kapja a vákumot a szívótorokbol. Én lakatos vagyok szakmámat tekintve, lakhelyem pedig Nyergesújfalu Komárom-Esztergom megye. Röviden ennyi a lényege amit írtam :P |
2010. nov. 10. 20:17 | Válasz | #217 | |||
Topi az egyik szomszédod!
| |||
| |||
2010. nov. 10. 20:19 | Válasz | #218 | |||
Alapjaratom nekem is volt gyonyoruen de fel nem porgott ,szepen is indult. mondjuk nem majesty volt.Nekem akkor a benzincsap nem eresztett at.Elmondasod szerint a karbu jo.blokk jo.akkor?. probald ki egy ejtotartajjal,mindenfele szuro nelkul.hatha.Amugy udv foldi,en tatabanyai vagyok.
| |||
|
© juhász béla | 2010. nov. 10. 20:28 | Válasz | #219 | ||
A motor javitásban/nem szerelésben/nincs olyan hogy valószinűleg,meg egy fontos alkatrész ,hogy 90%Ezekről a fontos dolgokról pontosa megkell győződni hogy funkcionál e rendesen.Amilyen egyszerűnek tűnik egy karbi,attól még tud meglepetést okozni.A hiba sok lehet ,a membrántól,a keverékszabályzáson,át a részterhelés.fuvókák,és ezek csatornái,pillangó szelep tengely kopás,szivató nem megfelelő működése,nem belevaló fuvókák,kopott siber,tömitettlen membránház.Tehát ezeket hozzáértő emberrel alaposan át kell nézni.Én megoldanám a problémádat,de nem interneten keresztűl.Ha eljuttatod hozzám .Atkár Alkotmány 42
| |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 10. 21:10 | Válasz | #220 |
Holnap megnézem délután a dolgokat, aztán majd kiderül mi a gond...
|
2010. nov. 10. 21:55 | Válasz | #221 | |||
Wiking javaslom hallgass a Bélára. Nem ma kezdte. Ha biztosra akarsz menni és nem folyamatosan szívni nézesd meg vele a gépet. Jó kezekben lesz elhiheted. De ez csak tanács. | |||
|
2010. nov. 10. 21:56 | Válasz | #222 | |||
Szia Béla. Mizujs felétek? Hogy vagy? Elvitték már a csodát?
| |||
|
© juhász béla | 2010. nov. 11. 09:06 | Válasz | #223 | ||
Szeva Sutyi.Tudod mindig van mit javitani.Nézegetik de sok komolytalan ember van ebben az országban.Minden ingyen kéne vagy olcsóbban.
| |||
| |||
2010. nov. 11. 10:18 | Válasz | #224 | |||
Igen sajnos így van. Én is folyamatosan tapasztalom nap mind nap.
| |||
|
© Wiking | 2010. nov. 11. 20:05 | Válasz | #225 |
Sziasztok! Mai nap nem sikerült ránéznem a gépezetre, túlóra volt...így azthiszem elhalasztom a hétvégére...de akkor majd megírom, hogy mit találtam mint hibát. |
© Wiking | 2010. nov. 14. 08:30 | Válasz | #226 |
Jóreggelt mindenkinek! Tegnap délelőtt megint túlóra volt,de délután nekiálltam gépezetnekk,és haladást értem el vele. A Karburátornál 2 dolgot találtam,Az 1ik a embrán, a másik, pedig az autómata szivató. A pesszimistáknak rossz hírem van, a membrán működik ragasztva! :D Annyi volt vele a gond, hogy félre volt csúszva,nem ült a elyén, és mellette falsot todott szívni.Az autómata sivatónál fiszont valósziműleg falsot szív valahol, mert amíg nyitva a szivató addig az említett jelenség fennáll, de amint elzár teljes mértékben működik a gáz.A motor szépen jár és jól pörög, de terkelten kicsit erőtlennek találom. Eléggé dombvidékes környéken lakom, és habár az utca nem annyira meredek, csak 30-40km/órával hoz fel.Sík úton is csak 60-at tudtam belőle kihozni, igaz ez csak 1-200m hosszú szakasz. Viszont menet közben lefulladt többször is. Meg akarom még keresni a szivatónál, hogy hol kap fals levegőt, meg a kuplungot akarom még megnézni. Viszont adhatnátok még pár ötletet, hátha volt másnak is hasonló gondja, és neki mi volt rá az orvosság. :) |
2010. nov. 14. 08:58 | Válasz | #227 | |||
Még mindig nem mérted vissza a kompressziót, pedig a teljesítménynek egyik alapvető feltétele. De látod, csak érdemes volt megkukkantani a membránt, most már a helyén van! Valahol olvastam, hogy a fickó úgy javította a szakadt de még képlékeny, puha membránt, hogy bekente ecsettel vékonyan valami rugalmas benzinálló ragasztóval és tett rá latex gumikesztyűt. Azóta is használja! Szóval a fals levegő amit Zsolt írt, az valós probléma volt! | |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 14. 09:12 | Válasz | #228 |
Igen, sajnos az volt és még az is :( Kompressziómérés még tervben van amúgy, csak kell hozzá kérnem műszert.A leállások oka viszont még nemtudom mi...Mondjuk nincs benne túl sok benzin, lehet csak annyi, hogy épp nem jutott amikor ell, mert utánna nehezen is indul vissza. Viszont ami jó, hogy nem füstöl semmit. Első indításnál mikor hozzámkerült füstölt rendesen, és mikor szétszedtem, tiszta olaj volt a henger belülröl. A gyűrűket ahogy néztem, még nem engedhették át túlzottan az olajat, viszont a szelepek eléggé kokszosak voltak, szóval szelepszárszimeringet kicseréltem, meg még az is lehetett, hoghy nem volt jól lehúzva a hengerfej és onnan befolyt az olaj.Most csak akkor füstül ha sztenderen maxra pörgetem, de az normális... hisz azon a fordulatom, már nem tudja rendesen lehúzni a gyűrű az olajat. | |
2010. nov. 14. 09:27 | Válasz | #229 | |||
Lehet hogy ha megoldod a falslevegő okozta problémát, a teljesítmény is növekedni fog. Kellene neki, de azért mérj egy kompressziót.
| |||
| |||
© Zsolt | 2010. nov. 14. 16:14 | Válasz | #230 | ||
A gyűrűcserét és is javaslom, mert az olajlehúzó vagy elkopott, vagy eltömődött és nem látja el a funkcióját. Olcsón 125-ös gépekhez a A Moped'91 partnereknél tudsz venni alkatrészt. A gyűrűsor talán 2-3 3z3r lehet. A Moped '91 nagyker négy webshopja az ország négy pontján (eltérő árak!): - viktormotor.hu - ket-kerek.hu - natix.hu - unoautomotor.hu Tapasztalatok alapján a Natix a legolcsóbb. | |||
|
© Zsolt | 2010. nov. 14. 16:33 | Válasz | #231 | ||
Nem 2-3 ezer, hanem csak 1400 Ft. Olcsó.
| |||
|
© Wiking | 2010. nov. 14. 17:42 | Válasz | #232 |
Tudom mennyi:) Már néztem én is. Mai napom leírom nektek... Délelőtt pihentem 1 kicsit, mert a hét utolsó pár napja eléggé kemény volt meló szempontjábol. Sok volt a túlóra, de legalább lesz miböl költenem a majestire. :) Van nálam javításra 1 Piaggio NRG ami fel lett fúrva mert nem indult be szerencsétlen az 5 bar kompressióval, utánna beindult, de a szimeringek szét vannak szakadva, úgyhogy azokat szedtem ki. kb 12 körül álltam neki. Ez megvol 1,5-2 óra alatt, utánna nekiláttam a majestinek. A karbival szenvedtem, de a szivatónál nem találtam meg a problémát:( viszont rájöttem, hogy rosszul raktam össze valószinűleg a shuber dugót a membránnal, mert nem akart jól működni a dolog...ezért volt olyan erőtlen tegnap. Fordítottam a dugóm 180°-ot és már meg is jött az ereje. Sokkal jobban hoz fel a hegyen, és az egyenesen is jobban húz és gyorsul. Viszont a lefulladások még mindíg megmaradtak, valószinűleg a falslevegő miatt. Az alapjárat is vándorol, hol magas, hol pedig le akar fulladni.A lefulladások rendszerint akkor következnek be amikor motorfékkel lassulok, na meg amikor kigurulok a garázsbol... Komolyan, mintha direkt szivatna :P Stóval abban majdnem egésszen biztos vagyok, hogy a gyűrűkkel, és a hengerrel minden rendben. Persze még kell mérnem kompressziót, de valószinűsítem, hogy az jó lessz. Viszont a karbi 1 sapkaxar :P már elnézést a vulgáris kifejezésért. Lehet, hogy igénybe veszem Juhász úr segítségét... Esetleg nem szerveztek errefelé 1 túrát? :D Esztergom közelvan, ott a Bazilika, meg sok sok látnivaló :D Viszont azért annak örülök, hogy már látom a fényt, és végre kezd éledezni a paripa :) Még majd kuplungoznom kell nekem is :( szegényem a végét járja már nagyon a ferodolnak. | |
2010. nov. 14. 18:33 | Válasz | #233 | |||
Keresek variószíjjat 24.4x947 méretbe ha valaki tud segíteni megköszönöm. Üdv:Gábor | |||
|
2010. nov. 14. 22:39 | Válasz | #234 | |||
Gábor, a burgmanhoz? 400-as K hányas 5 ?
| |||
| |||
2010. nov. 15. 07:15 | Válasz | #235 | |||
Igen! Ez a méret volt benne és ilyet is szeretnék bele.K5 Burgman.
| |||
| |||
© Wiking | 2010. nov. 21. 15:55 | Válasz | #236 |
Üdv ismét mindenkinek! Jóhírek :) Mehjavult a majácskám! Vettem 1 bontott karbit, amiben jó volt a membrán és minden egyéb is, ez orvosolta a problémák nagyrészét. A lefulladások okára is fényt derítettem. Volt 1 olyan jelenség, hogy járo motornál mikor visszatettem az ülést a helyére, leesett az alapjárat fordulata. Először elektromos hibára gyanakodtam, mert a hátsó világítás kábelei a tank alatt vannak 1 részen, de semmi hibát nem találtam a vezetékeknél. Az volt a fura, hogy ha kézzel erősebben megnyomtam a tankot akkor is produkálta a jelenséget. Mi is volt a hibák oka? A tanknak van 1 szellőző tömlője ami rá volt dugva a karburátor szellőzőjére! A tank ezek szerint túl jól zár, és az ülés ahogy összenyomta kicsit a tankot, légnyomás keletkezett ami a karburátorban pedig benyomta a benzint a fúvókán keresztül a motorba. Ez volt az alapjárat esésének oka. A fulladás pedig azért volt mert nem tudott megfelelően ürülni a sem a tank sem pedig a karburátorban a benzin, mivel depresszió( vákum) keletkezett. Most mentem pár karikát a gépezettel és nem fullad, nem áll le, és csodaszépen megy :) Amúgy a karbit 15-ért vettem...ha azt veszem, hogy csak a membrán kerül 20-ba...egész olcsón megúsztam. |
2010. nov. 21. 16:29 | Válasz | #237 | |||
Gratulálok! A karbit nem vetted rosszul, ez a reális bontottak ára. Az nagyon jó hír, hogy a blokkon belül minden rendben van! Jó utat és balesetmentes közlekedést! | |||
| |||
© Wiking | 2011. jan. 19. 21:50 | Válasz | #238 |
Üdv ismét mindenkinek! Régen jártam erre :) Nagyon elfoglalt lettem mostanában, sok a munka, na meg a motorozás :D Utóbbi viszont ma beadta a kulcsot :S Leejtőnek lefele meghúztam a bajszát...105-110km/h- megy önállóan, leejtőnek lefele mentem most 120-at és 1szer csak snit...motor leállt semmiféle előjel nélkül. lehúzódtam, próbáltam indítani, de semmi... A kipufogóban ki-be jár a levegő, tehát a kipuszeleppel van valami gond :( Hétvégén lessz rá időm, és szétszedem...meglátom mi lett vele. |
© SPOJLERES | 2011. jan. 19. 23:00 | Válasz | #239 |
Utolérte a dugó a szelepet majd annak a tengeje elhajlott igy nem tudott felzárni és nincs kompresszio Stb örülj ha szelepcserével meguszod Ami csak bontottba van valóban | |
© Wiking | 2011. jan. 20. 04:19 | Válasz | #240 |
Valószinűsítem kapok hozzá gyári újat is...csak nem olcsón :S És én is ilyesmi diagnózisra gondoltam, pedig nem pörgött valami vészesen a motor...de majd ha szétszedtem kiderül :( |
© Wiking | 2011. jan. 20. 13:30 | Válasz | #241 |
Megtörtént a szétszedés... A kipufogószelep eltört nyakban, átfordult és átütötte a dugattyút, valamint a vezérműtengelyen is elfordult a lánckerék egy kicsit. Utánnanézek a dolgoknak, mert ugye dugócsere biztos kell, de még nemtudom, hogy a hengerfejet érdemes e javítani, vagy inkább vegyek 1 másikat bontottan. A javítás mellett az szól, hogy akkor tuti jó és új szelepek lesznek, a bontott viszont jóval olcsóbb. Mellesleg a vezérműtengelyt még nemtudom, hogy komolyabban sérült e...a kerék ahogy elforhult rajta belemart egy barázdát, de a szelephimbáknál is lehetnek még gondok... |
2011. jan. 20. 13:38 | Válasz | #242 | |||
Én a helyedben mindenképp a bontott mellett lennék, ha más probléma is van. Mert, ha csak a szeleppel lenne a gond, akkor mindenképp a felújítás mellett lennék, de így sajnos én nem. Az ellenőrzés és a felújítás szerintem mindenképp többe kerül, mint egy jó állapotú bontott. Meg talán ezek a hengerfejek nem arról híresek, hogy bontottan rosszak legyenek. Itt nem használt 100-200ezret futott többhengeres turbó diesel hengerfejről beszélünk. De mindenképp a döntést Te fogod meghozni! | |||
| |||
2011. jan. 20. 13:42 | Válasz | #243 | |||
| |||
© Wiking | 2011. jan. 20. 14:56 | Válasz | #244 |
Köszönöm a segíteni akarást, de amiket belinkeltél azok 250-es hengerfejek :D Találtam már én is neten...valószinűleg kompletten cserélem 10-15 között van már...meg 1 dugó csere és mehet újra a paripa :) | |
2011. jan. 20. 15:41 | Válasz | #245 | |||
Bocsáss meg, de én abban a tudatban vagyok, hogy 250-es a vasad! Akkor most mekkora? Mert, ha kisebb, akkor biztosan jó vagy az árban, mert amikor én a 250-est raktam rendbe és nézegettem az árakat, akkor a 125-150 igencsak barátságos árban voltak. Na jó munkát és tökéletes szerelést! | |||
| |||
2011. jan. 20. 15:43 | Válasz | #246 | |||
Megnéztem a névjegyedet és látom, hogy 125. Óccsón javítható vasad van! | |||
| |||
© Wiking | 2011. jan. 20. 16:36 | Válasz | #247 |
Köszi :D Remélem is, hogy olcsón kijövök a javításbol... |
© Wiking | 2011. jan. 22. 09:11 | Válasz | #248 |
Aki esetleg kiváncsi a végeredményre, hogy mien is amikor eltörik a szelep....:P |
© Wiking | 2011. jan. 22. 09:14 | Válasz | #249 |
© Wiking | 2011. jan. 22. 09:17 | Válasz | #250 |
© Zsolt | 2011. jan. 22. 18:53 | Válasz | #251 | ||
A link sem müxik, xar ez a facebuk. Én azt javaslom, hogy ne vacakolj a hengerfejjel, vegyél egy bontottat. Tegyél rá két új szelepszár szimeringet, plusz érdemes becsiszolni a szeleptányért. Az új dugóval és tömítéskészlettel szerintem max 25 e. lehet a vége ha Te csinálod. | |||
|
2011. jan. 22. 22:24 | Válasz | #252 | |||
Hát nagyon nem szeretnék ilyet látni az enyémben... Amúgy szerintem is fontold meg Zsolt javaslatát. | |||
| |||
2011. jan. 23. 07:54 | Válasz | #253 | |||
Én most már kíváncsi lennék a fotókra küldd el lécci privibe!Összetörve még nem láttam 25-öst!
| |||
| |||
© Wiking | 2011. jan. 23. 11:54 | Válasz | #254 |
Már folyamatban van a hengerfej beszerzés, meg kell más alkatrész is úgyis...szóval neten körülnéztem és találtam többet is. Írtam emberkéknek, aztán a legjobb ajánlat nyer majd :) Februárban már robogni fog újra aparipa :) |
© Wiking | 2011. feb. 19. 16:36 | Válasz | #255 |
Nah...Mivel nem ír senki semmit sehovasem, ezért én írkálok...ne legyen már olyan pangás idefent. Szóval hoztam haza a melóbol kölcsön 1 furatmikrométert és kimegyek megmérni a 125-ös beteg jószágom hengerét :) Majd kiderül mennyire kopott a masinéria. Nah meg persze szükséges a méret az új dugó megrendeléséhez. Ha már új dugó kell akkor figyelembe feszem a kopást, és így mindjárt egy részbeni felújítás is lessz a javítás :) |
2011. feb. 19. 17:18 | Válasz | #256 | |||
A dugó mérésénél számíts arra és ne ijedj meg, ha kúposnak fogod mérni. Először számomra is furcsa volt, de felvilágosítottak, hogy azért kisebb az átmérő a tetején/gyűrűknél/ mert üzem közben a hőtágulásnak köszönhetően annyit fog tágulni, hogy minden oké lesz.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 19. 17:35 | Válasz | #257 |
A dugót nem mérem :) Furat mikrot hoztam...azaz a hengert mérem belülröl. A dugó már kopott lehet és 1ébként is sérült...szóval az már nem mérvadó. Van már jópár km is a motorban, úgyhogy valószinűsítem, hogy bele fog menni már 1 kicsit nagyobb dugó is. |
2011. feb. 19. 18:16 | Válasz | #258 | |||
Nem úgy van a dugóméretezés..., hogy kicsit nagyobb azt gooo!Típusfüggő, de általában 0,25 mm lépcső.Hacsak nem csináltatsz bele egyedit.Az eset egyszerű. Ott mérj ahol jár a dugó, éa ott is ahol nem.Ha a kettő közt lépcső van - fúrás.Már pár századot is körömmel érezni.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 19. 18:27 | Válasz | #259 |
Köszönöm a tanácsot, de nem vagyok kezdő én sem :) Tudom, hogy hogyan megy a méretezés, de le akarom mérni a hengert, hogy mekkora a méret, és hogy miánn állapotban van a kopás tekintetében. Mikróval mérve kiderül, hogy mennyire oválos esetleg, kell e furni vagy sem. Bár szerintem fúrni nem kell, mert kb 600km-t mentem vele mielőtt meghalt és előtte meg szét volt szedve. Akkor néztem a hengert meg a dugót, és nem volt túl nagy kopás a gyürüknél. de ha már van lehetőségem megmérni akkor megteszem.... |
© Wiking | 2011. feb. 19. 19:59 | Válasz | #260 |
Megtörtént a mérés! Egész jó állapotú a hengerem...majdnem, hogy 0 lopása van :) Nah jó...pár század külömbség van a perem alatt és bent a hengerben mérve, de az elenyésző. A pontos méret pedig 53,7mm Igen pontosan 7 tized a vége, én is meglepődtem :) |
© Wiking | 2011. feb. 19. 20:27 | Válasz | #261 |
Érdekes a dolog a dugóval kapcsolatban... a leg kisebb méret 53,75mm Pedig több helyen is megmértem a hengert és nem ment feljebb max 1 századdal, de álltalában pontosan 7 tizedet mutatott...azaz 53.5+20 század...az szerintem 53,7. |
2011. feb. 20. 07:03 | Válasz | #262 | |||
Ha intóval mértél akkor valszeg nem pontos a nullázása, nem hiszem hogy 5 századdal a gyári legkisebb alatt lenne.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 20. 10:46 | Válasz | #263 |
Fecó mi az az intó? Valószinűsítem a mikróra gondoltál :D Lehetséges, hogy nincs jól bekalibrálva...majd holnap leellenőriztetem!
|
2011. feb. 20. 17:56 | Válasz | #264 | |||
Kétpofás befogó amiben egy mérőóra van. Valamelyik egész milliméterre kalibrálják a mérés-közelben.Jobb mint a hárompofás japcsi lyukmikrók mert ovalitást is mérnek.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 20. 18:23 | Válasz | #265 |
Aha! Az sima 2 ponton mérő furat mikrométer. De ezt is lehet valahogy kalibrálni...
| |
2011. feb. 20. 18:54 | Válasz | #266 | |||
A kalibráláshoz etalonok és tüskék vannak, valamint mérőórás a szerkezet.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 20. 19:25 | Válasz | #267 |
Majd holnap visszaadom a raktárba. és szólok, hogy le kéne ellenőrizni.
|
© Wiking | 2011. feb. 21. 18:32 | Válasz | #268 |
Nah! Visszavittem a furatmikrót, és konzultáltam ma az 1ik kolégámmal. Felvilágosított, hogy a hengereket úgynevezett into-val szokták mérni, mert ha hordós meg mi1más akkor ezzel lehet látni. Nah most viszont az a gond, hogy az intóval megmérve is 53.7mm a méret...hajszálra pontosan! A leg kisebb kapható dugattyú méret pedig 53,75mm Szóval az lessz, hogy megveszem a 75.ös dugót, és le lessz esztergálva :P Mien illesztés kell a dugó és a henger közé? Valahonnan nekem -0.04mm rémlik :P Valaki tud pontos méretet? A másik meglepő dolog pedig, hogy a hengerben semmi egyenetlenséget nem találtam, itt a kopásra gondolok. sem ovalitás, sem pedig hordósodás nincs a hengerben. A km óra pedig 32000-nél kiakadt :D Nem megy tovább valamiért a számláló :P |
2011. feb. 21. 18:36 | Válasz | #269 | |||
Töltsd le a manualt asszem benne van a méret pontosan.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 21. 19:10 | Válasz | #270 |
De azzal mit érek, hogy benne van 1 gyári méret valamennyitől valameddig? Megmértem többféle képpen is a hengert, dugattyú kell beke és kész... Mit akarnál ezzel mondani Fecó? | |
2011. feb. 21. 19:21 | Válasz | #271 | |||
A tűrés akkor is annyi ha a méret esetleg nem akkora hanem valamivel odébb van.Nem emlékszem a pontos adatokra azért írtam.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 21. 19:34 | Válasz | #272 |
Jaa okés...Ne haragudj, de elég fáradt vagyok és nem gondoltam erre :$
|
© adamfzr | 2011. feb. 21. 21:14 | Válasz | #273 |
ki hallott még olyat, hogy dugót esztergálni? meg ne merd tenni, mert különben.... :D de tényleg, ilyen marhaságot, ezt ki mondta? a négy század jól hangzik.
| |
© adamfzr | 2011. feb. 21. 21:15 | Válasz | #274 |
meg ha életedben nem fogtál még intót, sőt nem is hallottál róla, akkor lehet nem mértél tökéletesen, vagy ez tuti?
| |
© adamfzr | 2011. feb. 21. 21:16 | Válasz | #275 |
hónolással is lehet csalni kicsikét, plusz akkor tuti henger lesz a henger
| |
© Zsolt | 2011. feb. 21. 21:22 | Válasz | #276 | ||
Nos, lehet Adam, hidd el. Nekem pl. nem is motorkerékpár gyűrűk vannak a dugón, hanem egy Fiat Seicento-é, amihez kicsit esztergálni is kellett. A probléma Wiking esetében ott van, hogy a dugattyút átsimítja erre a méretre, ez okés. De a gyűrűkkel mi lesz?
| |||
|
© adamfzr | 2011. feb. 21. 21:24 | Válasz | #277 |
de hogy simítja bele a hőtágulás miatt megkívánt formát? a gyűrű az más, ott lehet kicsit csalni, az egyszerűsége miatt
| |
© Zsolt | 2011. feb. 21. 21:30 | Válasz | #278 | ||
A dugó és a gyűrű is teljesen kör alakú, ovál formát kopás után vesz fel a folyamatos vízszintes járás során. A gyűrű felfekvése a hengerfalra kulcskérdés, hiszen a dugó olajfilmen fut a hengeren, míg a gyűrű alakhűen hozzáfekszik a hengerfalhoz. Ha ez utóbbi NOK, akkor nincs kompresszió és megszűnik az olajlehúzó hatás. Wiking esetében az 53,75 valószínűleg jó lesz, tapasztalataim szerint a valódi méret alatta van a névlegesnek. | |||
|
© Wiking | 2011. feb. 22. 04:31 | Válasz | #279 |
Látom izgalmas témát találtam ki :D Ha 1 150-es etz dugót át tudtsm itthon slskítani 1 125-ös ktm-be, 1db álványos fúró, flex, reszelő, és csiszolópspír segítségével, akkor ipari körülmények között meglepődnék, ha nem tudnánk megcsinálni egy egyszerű méretcsökkentést, ami kb 0.09mm. Persze reménykedem benne, hogy pont jó lessz a dugó, de ha nem akkor tudunk marni, esztergálni, furatköszörülni, palástköszörülni, síkköszörülni. Valamire ezenkívül szükségünk lehet? |
2011. feb. 23. 12:50 | Válasz | #280 | |||
a görgök sulya a vegsebességet nem befojásolja egyáltalan... a végsebeséget a szíj, valamint a tárcsák, ill. a görgők átméröjének a méretei hatarozzak meg! a görgök suly szerintem csak a sebesség/ fordulatszám arányával a pillanatnyi motorteljesítményt lehet egyénileg hangolni... ki milyen sulyal, utviszonyok szerint hangolja a mocit.... Meszizs! a nehéz görgő egy személyre egyenes autopályára valo.... ha igy akarod belöni a mocidat, akkor a városi forgalmakra a motornak kinlodás lesz pl. a kétszemélyes motorozás, mert az optimális fordulatszámok alatt dolgozik majd a motor...ott pedig lesz rezonancia....stb. | |||
|
2011. feb. 23. 12:55 | Válasz | #281 | |||
ZSolt ezért tett bele 12 gr-os görgőket, városban sokkal dinamikusabb. Én variáltam, 4db 12-es, 4db 14-es. Középérték. | |||
| |||
2011. feb. 23. 13:02 | Válasz | #282 | |||
Köszi! Megfogadom! | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 23. 18:36 | Válasz | #283 | ||
Az itt leírtak mind igazak és valósak. A súly nem határoz a végsebességben, csak a gyorsulási dinamikában. Amúgy a végsebességben még egy dolog beleszámíthat: a lejtő szöge és hossza. | |||
|
2011. feb. 23. 20:22 | Válasz | #284 | |||
Elfogadom a jó tanácsot! Tamás írta a MIX 15403-ban, hogy olvastuk-e az általa belinkelt cikket? Na ebben olvastam, hogy nehezebb súlyal gurigázott, hogy a nagyobb tömeg nagyobb lendülettel/centrifugális erővel/ tolja a variót. | |||
| |||
© satyapapa | 2011. márc. 20. 09:18 | Válasz | #285 | ||
Egyik barátom kérdezi hollehet videót találni a 250maja cvt-váltojárol müködés közben.. Köszi. Mondtam szedje le a burkolatot de nem akarja. | |||
|
2011. márc. 20. 11:07 | Válasz | #286 | |||
http://www.youtube.com/watch?v=sfDH0SesLP8 http://www.youtube.com/watch?v=3yRskb0BYwE&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=9TnkUIecRE4&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=2XDqgGFfCso&feature=related | |||
| |||
2011. márc. 20. 12:26 | Válasz | #287 | |||
Nagyon jók ezek a videók, teljesen érthetővé válik a variátor működése még annak is aki sose látott ilyet. Mostantól már én is érteni fogom amiről a CVT-s topikban írtok.
| |||
| |||
2011. márc. 20. 12:53 | Válasz | #288 | |||
Kár hogy mikor leveszi a variót, nem nézhetünk bele! http://www.youtube.com/watch?v=b-75Ft0NE60 | |||
|
© passat52 | 2011. márc. 20. 13:03 | Válasz | #289 | ||
Ezzel a módszerrel én nem javasolnám a varíó szerelését! A dugattyú könnyen gallyra mehet. Egyszer motorfűrészről vettem le így a kuplungot és beszakadt a dugattyú teteje! | |||
| |||
2011. márc. 20. 13:09 | Válasz | #290 | |||
http://www.youtube.com/watch?v=0wD-RRym500 Ez egy nagyon jól szemléltető bemutató: http://www.youtube.com/watch?v=pyYNvwKPAKA&feature=fvwrel A JCosta versenycélokra kifejlesztett variátor: http://www.youtube.com/watch?v=EfI2Kxhevj4 és ugyen ez történetesen egy T-MAX-ban. Remekül hallani mikor elveszi a gázt és visszaesik a motor fordulata, hogy a szíjnak milyen jellegzetes hangja van! http://www.youtube.com/watch?v=HIhLfQKKd6k&feature=related t pedig egy Burgmann 400-asba beszerelt Costa varió. Lehet látni a gyári varió és e közötti különbséget mind felépítésben, mind teljesítményben: http://www.youtube.com/watch?v=W8BMGsW1IuU&feature=related | |||
|
2011. márc. 20. 13:11 | Válasz | #291 | |||
Nem is az a cél hogy szerelési tanácsot adjunk. A dugó valóban könnyen beszakadhat, így megfogni a főtengelyt felelőtlenség. Nem véletlenül használunk mi is minden esetben célszerszámot vagy elektromos illetve levegős ütve csavarozó szerszámokat. Ez a negatív példa hogy miként nem szabad! köszi az észrevételt!
| |||
| |||
© Szomjas | 2011. márc. 20. 14:36 | Válasz | #292 | ||
|
© Wiking | 2011. márc. 20. 14:51 | Válasz | #293 |
Ez a JCosta varió nem lehet rossz...de gondolom nem 30000 az ára sem :P |
2011. márc. 20. 17:27 | Válasz | #294 | |||
Itt vannak az árak euróban. JCosta | |||
| |||
2011. márc. 20. 19:30 | Válasz | #295 | |||
Kiváncsi lennék menet tapasztalatokra, mennyivel másabb mint a mi görgős variónk. Nem akar valaki venni ? Szerintem a 200 € nem is durva ár, ha tényleg annyira jó. | |||
|
2011. márc. 20. 19:43 | Válasz | #296 | |||
Nem akarok hülyeséget beszélni, de mintha Mosquitónak az Atlanticban az lett volna. Vagy csak szerette volna...? Mindezek mellett az hogy drágább, csak egy dolog. A nagyobbik baj az, hogy az élettartama alacsonyabb a hagyományos variókénál.
| |||
| |||
© jasa | 2011. máj. 04. 22:47 | Válasz | #297 | ||
Ide írom , jó helyre. egy nagy szerelési tapasztalatú robogós ismerősöm mondta: útmenti szíjszakadás esetén ÁTMENETILEG (míg célba ér az ember) óvatos tempóval, használható egy jól megkötött nylonharisnya is. Nem tudom, még nem próbáltam, de közreadom..... | |||
|
© Laller | 2011. máj. 04. 23:04 | Válasz | #298 | ||
Autó generátor szíj szakadást már orvosolt így egy ismerősöm és NŐ volt
| |||
|
2011. máj. 05. 08:42 | Válasz | #299 | |||
Szerintem ne is próbáld ki!
| |||
| |||
|
|
|