![]() |
|
|
|
© adamfzr | 2011. feb. 12. 02:17 | Válasz | #3232 |
![]() | |
hooolnaapp berakom az akksit, beindítom a kisvasat
|
© adamfzr | 2011. feb. 12. 01:43 | Válasz | #3231 |
![]() | |
© adamfzr | 2011. feb. 12. 01:39 | Válasz | #3230 |
![]() | |
290cm3-es kit... 60.000 postával.
|
© Kiss Róbert | 2011. feb. 11. 19:20 | Válasz | #3229 |
![]() | |
Rajta vagyok,még nem lett kimérve a henger! ![]() | |
© Zsolt | 2011. feb. 11. 18:51 | Válasz | #3228 | ||
![]() | |||
Robi: jók az árak, hajrá.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 11. 13:20 | Válasz | #3227 |
![]() | |
Nekem a 250-esé ki van centírozva :) Rajta vannak a nehezékek a felnin :) |
2011. feb. 11. 11:43 | Válasz | #3226 | |||
![]() | |||
Fecónak üzenném! Tegnap kipögették az első kerekemet is 500ft. Csak a kereket kellett vinnem, nem kell neki tengely, valamint még a roller kereket is ki tudja pörgetni. Szerintem Te valami "kontár" szakinál érdeklődtél centírozás ügyben! | |||
|
© Kiss Róbert | 2011. feb. 10. 23:10 | Válasz | #3225 |
![]() | |
Köszi Zsolt sokat segitesz,kipuf tömités lesz ami nem ugrik be,(asszem) 7000 ft ért tudok tümités készletet! 21000 ft a dugo gyürü csapszeg. PROX, Pink katalogusból! Pesten motoros botból!
| |
© Zsolt | 2011. feb. 10. 01:00 | Válasz | #3224 | ||
![]() | |||
Balról haladva: -Hengerfej töm. benne láncfeszítő töm, a másik nem ugrik be -hengertalp töm. benne kipuff töm, benne szelepszár szim - nagy gyűrű lánckerék fedél töm, benne szelepfedél tömítések. Vízcső tömítésre nem emlékszem. | |||
|
© Kiss Róbert | 2011. feb. 09. 23:47 | Válasz | #3223 |
![]() | |
Köszi Zsolt! Megnézem itt nállunk menyiért dobják utánnam. A 3 o gyürüböl a 2 kisseb hová valo? És bal oldalt a kicsi?(talán a henger aljábol kijövö müa vizcsö tömitése?) Középen az szimering? Hová való? Tömitésben nem vagyok toppon! Sajna. | |
© Zsolt | 2011. feb. 08. 23:29 | Válasz | #3222 | ||
![]() | |||
Ez kell Neked: ![]() Van benne minden: 7850 Ft. | |||
|
© Kiss Róbert | 2011. feb. 08. 22:40 | Válasz | #3221 |
![]() | |
Utánna fogok járni hogy lesz olcsobb!!! És persze jo is legyen!!!!
|
© Wiking | 2011. feb. 08. 22:20 | Válasz | #3220 |
![]() | |
Azért érdemes utánna nézni... Lehetséges, hogy olcsóbban jön ki az ember ha megveszi külön a szükséges tömítéseket. 8500ft körül van a szett... hengerfej meg hengertalp tömítést is lehet venni külön, annak nemtudom az árát, de 3-4000 körül lehet. Én a 125-ösre 1300ért vettem a 2db szelepszár szimeringet, ha jó a 250-esre valameik autójé tényleg, akkor az még talán olcsóbb is! | |
© Zsolt | 2011. feb. 08. 22:06 | Válasz | #3219 | ||
![]() | |||
Nem kell venni külön. Úgyis kell venni tömítés készletet, hiszen le lesz véve a henger is. A készletben van szelepszár szimering.
| |||
|
© Kiss Róbert | 2011. feb. 08. 21:31 | Válasz | #3218 |
![]() | |
Nincs,még semmit nem vettem meg hozzá Megprobálom 1szerre megvenni ha sikerül! Bár ez ritka!
| |
2011. feb. 08. 21:14 | Válasz | #3217 | |||
![]() | |||
Én is azt javaslom, hogy első próbaként ne a Maján kísérletezz! Aztán, ha van szerelő a családban, akkor meg nyerő mezőben vagy! Van szimeringed? Ha jól emlékszem, akkor talán a Golf IV 1,4 16V szimeringje ugyanaz!Bár eskü alatt nem vallom! | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. feb. 08. 20:53 | Válasz | #3216 |
![]() | |
A hengefejet lehet hogy bátyám fogja csinálni,profi szerelö. Autu-motor szerelö.
| |
© Wiking | 2011. feb. 08. 20:52 | Válasz | #3215 |
![]() | |
Ezek szerint álltalános hibajelzés :)
| |
2011. feb. 08. 20:48 | Válasz | #3214 | |||
![]() | |||
Csak úgy mondom. Nekem a kilométer spirál volt elszakadva.Amikor beindítottam a motort álló helyben nem, de mihelyt elindultam elkezdett bizonyos időközönként - az időre már nem emlékszem - villogna az olaj jelző lámpa. Spirál csere és már meg is javult. | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 08. 20:46 | Válasz | #3213 | ||
![]() | |||
Így van. Ne nyúlj hozzá. Egy szerelő komplettre csinálja. Viszont ne marást, hanem csak sima csiszolást kérjél. Olcsóbb.
| |||
|
© satyapapa | 2011. feb. 08. 20:45 | Válasz | #3212 | ||
![]() | |||
ha jól emlékszem vissza akkor talán a "zsigáknál"? is ugy csináltuk,rég volt már. De tény hogy a majánál is a tehetetlénség miatt,ha jól ütöd meg szépen kibillen az ék.Mész jól irta | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. feb. 08. 20:44 | Válasz | #3211 |
![]() | |
Hát akkor megfogadom tanácsodat és nem teszek tönkre semmit rajta, akkor már megnézetem a szelepeket is nem e kell cserélni vmelyiket! Nem örölnék ha leszakadna az 1ik!
| |
2011. feb. 08. 20:40 | Válasz | #3210 | |||
![]() | |||
Alátámasztod valami fával a szelepet és ráraksz egy megfelelő méretű csövet a rugótányérra és kalapáccsal ráversz, ha ügyesen ütöd, akkor a 2db szelepék simán beleugrik a csőbe. Én így csináltam, tudom ezt sokan ellenezik, de kérdezz meg autószerelőket, ők sem tökölnek, hanem ütnek! Összerakás az meg 2 emberes és idegtépő művelet! | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 08. 20:36 | Válasz | #3209 | ||
![]() | |||
Én csináltam hozzá kinyomó készüléket. A rúgótányér közepén van két ék, azokat kell kiszedni. Ehhez összébb kell nyomni a rúgókat. De összerakni sokkal nehezebb, nekem 1,5 órát tartott és szidtam a tervező édesanyját. Épp ezért javaslom vidd hengerfej javítóhoz, hiszen ha már szétszedted be is kell csiszolni a szelepeket. Úgy illik. Egy normális javító 2-3 ezerből megcsinálja.
| |||
|
© Kiss Róbert | 2011. feb. 08. 20:32 | Válasz | #3208 |
![]() | |
Nekem is ezt csinálta! Mindentöl függetlenül! Zolt! Akor hogy veszem le a szelepröl a rugot a rugotartó tányért,és hogy jutok el a szimeringhez? A himba ezeknek mindnek a tetején van! | |
© Wiking | 2011. feb. 08. 20:18 | Válasz | #3207 |
![]() | |
Nos nálam biztos, hogy nem kontakt hiba volt! Olajcsere előtt beindítottam, és bemelegítettem a motort. Leengedtem az olajat, megvártam, hogy kicsöpögjön, ezalatt kitakarítottam szűrőt. Betöltöttem a 1200ccm olajat( nah jó, kicsit többet ), kicsit feljavítottam a betöltőkupak menetét, hogy zárjon rendesen mert eresztette az olajat. Majd miután ez is a helyére került beindítottam a motort és láss csodát nem villogott a lámpa! Jem vezetéket nem birizgáltam eközban, sem pedig az akkumulátorhoz nem nyúltam. Azelőtt pedig mint már korábban is leírtam kb 30-40 másodpercenként kigyulladt a lámpa majd 5-10 másodperc után elaludt. | |
© Zsolt | 2011. feb. 08. 20:10 | Válasz | #3206 | ||
![]() | |||
Miért akarod kiszedni? A szimering cseréhez nem kell olyat csinálni! Amúgy meg bonyolult, kinyomó szerszám kell hozzá.
| |||
|
© Kiss Róbert | 2011. feb. 08. 20:08 | Válasz | #3205 |
![]() | |
A piroslámpa villogása nem az olaj csere jele!!! Lehet kontakt hiba,nekem is az volt! 2 év és 70000 km után most találtam meg véletlenül!!!! A töltéskábel stekkerje volt a ludas,ami a blokkbol kijön. Valaki tudja véletlenül hogy jön ki a vezérmütengej a hengerfejböl és a himbák tengejei? | |
© Wiking | 2011. feb. 08. 20:03 | Válasz | #3204 |
![]() | |
Noh! Kész vagyok mára! Karbival kapcsolatos dolgokat leírtam már, Olajat lecseréltem. A villogó olajlámpával kapcsolatban meg az az észrevételem, hogy nem az olajcserét jelezte! Ha jól emlékszem akkor fojamatosan világít 1ébként is. Szóval úgy vettem észre, hogy az alacsony olajszintet jelezte a villogással, ugyanis alig 1 liter híg olaj jött le a motorbol :P Előmelegítettem a motort mielőtt leengedtem az olajat, de szerintem túl híg volt az olaj...mah meg benzinszagú is kicsit. Szóval minnél jobban belemerülök, annál inkább találom a hibákat :( Csöpög a vízpumpánál a víz is kicsit, csattognak kicsit a szelepek, és a blokk jobb oldalán enyhe csapágyhang is hallható. Viszont ma meghozta a póstás a paiírjait :) Valaki átesett már üzembehelyezési procedúrán? |
© Wiking | 2011. feb. 08. 18:45 | Válasz | #3203 |
![]() | |
Épp olajcsere közben vagyok :) Valvoline ásványi olajat vettem...az csak nem rossz :)Jah és motorba való, nem autóba. A hiba amiért tegnap megált a drága pedig hatalmas volt! Már el is hárítottam. :D Elhagytam az 1ik anyát a karbi felfogatásnál, a másik pedig félig le volt csavarodva...Lehet, hogy figyelmetlen voltam és nem húztam meg, de nemvagyok benne biztos, mert nem szokásom ilyet csinálni...mindenesetre most kapott új anyát meg rugósalátétet is :) jah és persze új gyertya a biztonság kedvéért! |
2011. feb. 08. 17:40 | Válasz | #3202 | |||
![]() | |||
Valószínűleg óra szerint elérted a 3000km-t és jelzi, hogy lecserélhetnéd az olajat. Aztán, ha már túl vagy rajta, akkor meg nullázad/reset/ a rendszert. Gyújtás rá és a reset gombot legalább 10mp-ig nyomjad. Ez nem biztos, hogy elsőre be fog jönni, mert én sokszor és sokáig nyomtam, amire elaludt. Hajrá! | |||
| |||
© Gyurma | 2011. feb. 08. 16:32 | Válasz | #3201 |
![]() | |
Nem kell nem disco fény az:)
| |
© Wiking | 2011. feb. 08. 16:16 | Válasz | #3200 |
![]() | |
Majd ma kiderül mi lelte a masinát...miért is nincs benzin ott ahol kell:) Az olaj lámpának villognia kell menet közben? Ezalatt értem azt, hogy bizonyos időnként kivillan pár másodpercre aztán elalszik... |
© Kiss Róbert | 2011. feb. 07. 23:21 | Válasz | #3199 |
![]() | |
Haliho! Lehet hogy mégis szürö dugulás! Zsolt!!! Igen én is sejtettem hogy a subler kevés ehez a méréshez,ezért is irtam hogy a szaki dönti el mi lessz a hengerrel! Nagyon köszi a hozászolást és tanácsot! Nem kivánnék 20000 km után megint hozzá nyulni! Márcsak a pénztárcám miatt sem! | |
© Wiking | 2011. feb. 07. 20:03 | Válasz | #3198 |
![]() | |
Nah...Nem bírtam magammal és gyorsam megnéztem a masinát :) A helyzet az, hogy a gyertya ad szikrát, de viszont csont száraz...nem jut be valamiért az üzemanyag... |
© Wiking | 2011. feb. 07. 18:22 | Válasz | #3197 |
![]() | |
üdv mindenkinek! Tegnap nem volt netem sajnos, így nem tudtalak boldogítani titeket :) Viszont tegnap sikerült megjavítanom a karbi hibáit! A gyorsítófúvókánál a membrán volt a gond...125-ös karbiból belevarázsoltam...igaz nem pont olyan mint az eredeti, de összelehet rakni az abban lévő alkatrészekkel :) Nekem legalábbis működik! Vagyis működött...mert 71km megtétele után leállt a gépezet :(. Úgyhogy teherautó platón jött ma haza:( A jelenség az volt, hogy előtte 2-3km-el elkezdett szaggatni a motor...ki-ki hagyott a motor. Próbálgattam, hogy mi a fene van, 100 fölött húz meg megy, de visszaengedtem kicsit akkor megint rángatott, egy darabig...mert utánna leállt a motor :P Vagy a karbi dulult el...de ezt nemhiszem, mert tegnap raktam bele 1 szűrőt a karmi elé...tudom.tudom...van benne gyárilag is 1...de az ki tudja mien állapotban van :P na ez lehet a másik gond forrása, hogy mondjuk az eldugult,és nem engedi át a benzint...de olyan ogye nincs, hogy 1ik percröl a másikra 100%-osan eltömődik... Előtte még jódarabig átereszt némi üzemanyagot, és akkor még beindul a motor, csak kevés benzin fojik utánna, és 1 idő után megint leáll. Nahát nekem nem indult el többet, úgyhogy nem hiszem, hogy ez a gon. Ami szerintem nagyon valószinű, hogy a gyewrtya meghalt... Már csak azért is mert nem egésszen belevaló ami bennevolt..Talán D8EA volt most benne...majd holnap kiderül...Reménykedem benne, hogy csak ennyi a gond. Viszont nagyon tetszik menet közben is a gépezet :) Megjött a karbijavítástól az ereje, és a 125-öshöz képest sokkal jobban fejszi az utat. Amíg ment nagyon meg voltam vele elégedva :) Remélem csak valami megszeppanés, és apró gond...aztán megyünk tovább :) |
© satyapapa | 2011. feb. 07. 17:59 | Válasz | #3196 | ||
![]() | |||
Kifizetni lehet hogy sok, de reális ár.És még a szaktudás,no meg felelösség is rajtad van.
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 07. 17:47 | Válasz | #3195 | ||
![]() | |||
És csodálkozunk. hogy senki sem akar szervízbe vinni semmit sem. Ma délelőtt egy 500-as Kawa szelephézagját állítottam. Fórumokon néztem, olyan 12-15 E között csinálják, épp ezért sokan sokallják. Hát kérem, a mi Majánk ehhez képest gyerekjáték, pedig itt is van mit bontani. Csak 1 óra volt míg elértem a szelepfedelet, plusz szívás a hűtőkör, üzemanyag rendszer, bowdenek, stb. megbontása, kikötése. 3,5 óra csúcsszívásért nem is sok a 12 rúgó. | |||
|
© Gyurma | 2011. feb. 07. 17:20 | Válasz | #3194 |
![]() | |
Zsolt ez minden szervizben sztenderd sajnos friss 200L hordó fölbont mindenki kiveszi ami kell aztán jófajta tesco gazdságos a hiány potlásra:))) És már jöhet is a kedves ügyfél olaj cserére. Én autószerelőként végeztem az osztályom leg hülyébb gyereke aki rendszeres potvizsga látogató volt szinte minden szakmai tárgyból most az egri szerviz leg jobb szerelője! Ablakot mosni sem vinném be az autómat.
|
© satyapapa | 2011. feb. 07. 16:33 | Válasz | #3193 | ||
![]() | |||
Én gépmühelyekröl beszéltem Pl Fordszerviz gépmühelye.#3183-as beirás.A gépmühelyben nemcsak ford motorokat generáloznak,hanem bármilyet!!
| |||
|
© Zsolt | 2011. feb. 07. 16:30 | Válasz | #3192 | ||
![]() | |||
Igen, teljesen igaz. Tudjátok mi a dúrva? Az egyik haverom motorolajat árul, mégpedig olyat, amit a szervizben a haverja nem tett bele, de mégis felszámolták mint cserét. Hány autó jár úgy, hogy a gazdája azt hiszi, minden okés, hajthatja a gépet. Közben meg a szervízanyagok fele ki van lopva. | |||
|
© Gyurma | 2011. feb. 07. 16:12 | Válasz | #3191 |
![]() | |
Lehet az akármilyen szerviz emberek vannak ott is nincsenek túl fizetve sokszor nem is nagyon érdekli őket a fizetésen és a munkaidő végén kívűl semmi és ez általános tapasztalat. Autó szerelő meg konkrétan anyit ért motorokhoz mint ló a hátúszáshoz hacsak nincs neki othon. Nem is 1 szakma a 2ő külön képzés is van a motor szerelőknek. De azoktól sem lehet sokat várni kis hazánkban (sajnos) Mondták már nekem aprilia szervizben ariliára hogy adjam el mert nincs hozzá müszer meg egyébként is 1 sza... akkor miről beszélünk???
|
© Zsolt | 2011. feb. 07. 15:18 | Válasz | #3190 | ||
![]() | |||
Nem támadtam én a Ford szervizt, csak jeleztem hogy az én tapasztalataim szerint vannak szervizesek, akik nem teljesen állnak hívatásuk magaslatán. Jártam olyan Skoda márkaszervízben, ahol zöldkártyát csináltat a Skodámra és sikerült úgy eltekergetnie a karbit, hogy beindulni sem akart. Amikor hozzá akart nyúlni a gyújtáshoz, na ekkor küldtem el a k. anyjába. Átgurultam 2 hengerrel az Opelhoz, ott rendbe tették 5 perc alatt és a kártya is megvolt. A mi gépeinknél a fekvő henger miatt teljesen másképp kopik a dugó is és a hengerdal is, mint egy álló motornál. Ez a lényeg. | |||
|
© satyapapa | 2011. feb. 07. 14:34 | Válasz | #3189 | ||
![]() | |||
Engedjétek hogy ""védjem"" a (Ford) szervizt- Ott se pékek dolgoznak.és ha valahol szükség van a bevételre hát az pont egy szerviz.Ha pedig a szervizvezetö aztmondja hogy nem kell mindig furni abban lehet igazság is.,Nekik az elvégzet munkára komoly garanciális felelösségük van.Igen elöfordul a szervizben is hogy hibáznak, de ezt is figyelembe véve a MÁRKA szervizben sem mindig sufnituning müködik.A mai (10-15 éves) modellek hengerei már teljesen máskép készülnek mint 20-25évvel ezelöt modellek.Ezért is van hogy a moderneb motorok sokkal több kilómétert lefutnak nagygenerál nélkül. Persze ha vacak a henger akkor nincs mese,megkell munkálni. Ebben az esetben ne a pénz döntsön hanem a szükség, | |||
|
2011. feb. 07. 14:32 | Válasz | #3188 | |||
![]() | |||
Nekem 5-8 ezer km kb.5-8 év! Tudod, én két lovon ülök és nem sokat gurigázok! Ha addig elmegy így ahogy van akkor le a kalappal és addigra, meg remélem, hogy lesz valami újabb vas! | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 07. 09:33 | Válasz | #3187 | ||
![]() | |||
Robi: tolómérővel hiába méred, nem ad jó értéket, hiszen azt a felületet kell mérni ahol a dugattyúgyűrűk dolgoznak. Ehhez furatmikrométer szükséges, hiszen bent kell mérni, nem a peremen. Ugyan nekem nem áll rendelkezésre a Ford szervíz tanácsa, csak egy olyan emberé, aki 40 éve csak ezzel foglalkozik(általában kétkedéssel fogadom a szervizesek információit, ugyanis a legtöbb helyen komoly fluktuáció van a szakmában). A gyűrűzés segít ideig-óráig, de ami elkopott az elkopott, nincs mit tenni. A túlméretes gyűrűk beépítése dugóval jó ötlet, ám ehhez fel kell szabályoztatni és hozzáilleszteni a henger falát a dugattyúhoz. Elképzelhető az, hogy a henger fala elkopott olyannyira, hogy a 69,5-es készlet simán felmegy. De ez nem jó megoldás. Egy hengerfúrás hónolással 2-4 ezer ft, ki lehet bírni. Meszizs: bejött a javaslata a szakinak? 5-8 ezer futás után is remélem majd ezt mondod. ![]() | |||
|
© Kiss Róbert | 2011. feb. 07. 08:41 | Válasz | #3186 |
![]() | |
Hát én is ezt várom a javitás után !
| |
2011. feb. 06. 20:15 | Válasz | #3185 | |||
![]() | |||
Ez a beszéd! Ja és megjegyzem, hogy nekem azt mondta a szaki, hogy ne fúrjuk és bejött a javaslata. Új gyűrűk és szelepszárszimering csere után megszűnt a füst és az olajfogyasztás. | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. feb. 06. 19:44 | Válasz | #3184 |
![]() | |
Nem akarok mindenképp furást én sem, csak ha muszáj!!! Majd a gépmühely megméri pontossan és dönt!!!
|
© satyapapa | 2011. feb. 06. 19:32 | Válasz | #3183 | ||
![]() | |||
A Ford szerviz gépmülyében is azt tanácsolták hogy csak akkor furnak hengert, ha muszáj. Mindenképp elöbb meg kel mérni,és ne azért furjunk hengert mert a szokás ezt mondja.Nagyon sok esetben elkerülhetö a fúrás.Ujj dugó gyürük (tulméretes) illesztéssel,nagyon jó megoldás lehet. | |||
|
2011. feb. 06. 19:23 | Válasz | #3182 | |||
![]() | |||
Mielőtt bármilyen fúrásba, hónolásba beleugranál, menjél el a szakihoz, a dugóval együtt és döntsön Ő. Én is elmentem megmért mindent minden helyzetből és azt mondta, hogy ezt vétek lenne fúrni! Mindenképp beszélj egy fúrós szakival, mert mi itt csak írogatunk látatlanban, illetve a tapasztalatainkat osztjuk meg! ![]() ![]() | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. feb. 06. 19:03 | Válasz | #3181 |
![]() | |
Ahenger ugyan szépnek tünik de még nem néztem méret határt! Valoszinü hogy kell furni is ! Csak tolomérövel tudtam mérni 69 mm a dugo meg 68,5 mm ha jol emléxem majd a szaki pontosit!
| |
© Zsolt | 2011. feb. 06. 18:31 | Válasz | #3180 | ||
![]() | |||
Időben láttál neki a javításnak. Azt ugye tudod, hogy furni kell?
| |||
|
© Kiss Róbert | 2011. feb. 06. 18:10 | Válasz | #3179 |
![]() | |
Sziasztok! Sikerült szétszedni a blokkot,szomoru lettem mert majdnem 1 milis gyürühézag fogadott! A dugo is lötyög a hengerben! A Dugo még gyári,volt! |
© Zsolt | 2011. feb. 06. 07:15 | Válasz | #3178 | ||
![]() | |||
Nem. Nézd meg a service manualt!
| |||
| |||
2011. feb. 05. 21:42 | Válasz | #3177 | |||
![]() | |||
Gyorsító fúvókához lehet venni membránt, Szentendrén van egy cég, valami quad Kínai blokkjához ugyan ezek a cuccok kellenek. Többen vettek, eddig bevált. A membrán megvásárolható, a komolyabb dolgokat viszont nem ajánlom. Én vettem egy 16'000ft-os nyomlapot 1'600 ft-ért, de annyit is bírt. Már a MÉH telepen van...
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 05. 21:30 | Válasz | #3176 |
![]() | |
Membrán az még jó..ugyan be van repedezve, de még nem lyukas.Ez a gyorsítómembrán! A shuber membrán az tökéletes...Jut eszembe! A szintet mihez kell beállítani? Ami az ajában van kis laposvégű pöcökhöz? | |
© Zsolt | 2011. feb. 05. 21:18 | Válasz | #3175 | ||
![]() | |||
Tulajdonképpen karbit csak nagyon kevesen javítottunk. Tisztítás, membrán csere, miegymás. Én tavaly elvéreztem az üzemanyagszint beállításánál, pedig láttam már karburátort bőven. Akkor csak tűszelepre lett volna szükségem, amit lehet is kapni olyan 6000 ezer környékén. Így hát én feltettem a tartalék karbimat. (ha hosszú távon szeretnéd használni a gépet érdemes egy donor blokkot beszerezni)
| |||
|
© Wiking | 2011. feb. 05. 20:59 | Válasz | #3174 |
![]() | |
Üdv minden kedves 250-es maja tulajdonos társamnak! :D Nem bírtam magammal délután, és nekiláttam szétszedni a gépezetet. Első megállapításom, hogy szörnyen rossz szerelni. :( Sok mindent kell szétbontani ahoz, hogy egyáltalán lássa az ember a blokkot. Leszereltem a karburátort, mert kívülröl eléggé koszos volt, mintha szivárgott volna folyamatosan a benzin és rátapadt a por... Ezt is elég körülményes leszedni...nem elég a karbit magát, hanem a szívócsonkal együtt kell leszedni, mert nem lehet kihúzni a tőcsavarokat eléggé a váz miatt :P (Legközelebb ha netán szerelnem kell mostmár tudom mit és hogyan így ez már nem lessz gond) A karbit lemostam kívülröl, és ha már lentvan, szét is szedtem. Jól is tettem mert így megtaláltam a lomhaság okait... az első amit észrevettem a membránnál volt. Nem lyukas, csak rosszul volt belerakva, el volt fordulva a z egész vagyis a kis tályoló fülecske nem a helyén ült. Ez ugye azt okozza, hogy a vákumnak kialakított furat nem a megfelelő pozicióban volt, így nem nyitott megfelelően a shuber. A másik probléma pedig a gyorsító fúvókával van...ezt még nem tudtam orvosolni. A benne lévő pici golyós vezérlőszelepek nem működnek jól...ahol csak befele kéne, hogy fojjon a benzin ott nyomja ki is, és nem a fúvókához megy. :( Valakinek valami tapasztalata vagy esetleg ötlete? Valamint ha már beláttam a szívócsonk helyén, kicsit megvizsgáltam a szelepet is... kicsit kokszos, tehát valahonnan olajat kap..gyanítom, hogy a szelepszár szimering, sz kicsit át is ereszti a kompressziót, de nem vészesen. Valamikor majd szerintem az is kap 1 felújítást. Szóval ötleteket és tanácsokat kérek a karbihoz! :) |
2011. feb. 05. 19:46 | Válasz | #3173 | |||
![]() | |||
Konkrétan az is adalékolt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||
| |||
2011. feb. 05. 19:42 | Válasz | #3172 | |||
![]() | |||
Láncfűrészbe, lánckenésre, higítva egy kis petróleummal nagyon jó... Én arra használom... ![]() | |||
| |||
2011. feb. 05. 19:35 | Válasz | #3171 | |||
![]() | |||
Ezt a csontot én már egyszer lerágtam az előző munkahelyemen volt szerencsém Mol-os olajmérnökökkel beszélni.Aztán ha nem hittem volna jött a konkurencia ÖMV aztán Addinol is jött árajánlattal és én először természetesen a teherautók helyett a robogó olajokról kérdeztem és mindegyikük egyöntetű véleménye maradjunk a kaptafánál.Minden márka úgy adalékolt hogy az adott géphez legyen optimális.Senki nem árulja el konkrétan de sokban különbözik az autóolajoktól.Az monda az egyik legfőképp a rövid üzemű futáshoz is alkalmazkodik,A sok újraindításhoz,rövid hideg üzemhez stb. Érveltem a kuplung kérdéssel is (nem részletezem tudjátok)de mivel a kartel is más a fordulat is a mennyiség is ezért kell az erre kifejlesztett.Hangsúlyozták konkrétumot nem fogok megtudni a márkákról de sokban különbözik az autóolajtól.Abban egyetértett az összes márkaképviselet a semminél akármi is jobb.Tehát legyen bent!!! Azt mondták az összes "olcsó Tesco-s" olaj az mind tisztított fáradt olaj tehát tartózkodjunk tőle.Ha olcsó, gyanús akár Tecso akár nem.
| |||
|
2011. feb. 05. 19:21 | Válasz | #3170 | |||
![]() | |||
Üdv! Készen vannak a lengéscsillapítóim! A régi olaj zöld színű volt,valamivel /10-15ml/több volt benne a kelleténél, amit egy kis fémszemcse megtört. Teljesen szétszedtem, benzinben átmostam, levegővel kiszárítottam, összeraktam. Majd talán a jövő héten bekerül a helyére. | |||
|
2011. feb. 05. 13:03 | Válasz | #3169 | |||
![]() | |||
Olajszivttyú és durvaszűrő az van, ezt nem is vitatta senki. Finomszűrő nincs, ami a klasszikus olajszűrőnek fele meg... Az YP-250-es üzemi olajnyomása kb. 0,6 Bar. | |||
|
© satyapapa | 2011. feb. 05. 12:32 | Válasz | #3168 | ||
![]() | |||
BOCSÁNAT elirtam a majába is van olajszivattyu ja és olajcentrifuga is-Mint régen a nagy polskiba-(MIsi is szolt ez miatt)
| |||
|
© adamfzr | 2011. feb. 05. 10:59 | Válasz | #3167 |
![]() | |
ezen gondolkoztam én is, h itt biza nincs nedves kuplung mint a sima motoroknál...
| |
© Gyurma | 2011. feb. 05. 10:51 | Válasz | #3166 |
![]() | |
Véleményem szerint: Jobb szintetikus autó olaj simán jó a robogóba ha normálisan közlekedünk vele (be melegítés nem versenyzünk nincs agyon terhelve stb stb) de akkor meg árban ott vagyunk mint 1 közepes fél szintetikus 4t olaj ami meg tutira jó:)
|
© Gyurma | 2011. feb. 05. 10:37 | Válasz | #3165 |
![]() | |
http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/22-negyuetem-motorkerekparok-olajai
|
2011. feb. 05. 10:31 | Válasz | #3164 | |||
![]() | |||
Csak okosan!
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 05. 10:25 | Válasz | #3163 |
![]() | |
Szintén magam javítom a motorom, és bízom magamban :) Szóval majd kiderül mi lessz...valameik nap nekiállok átnézni a picsinyemet :) |
2011. feb. 05. 10:09 | Válasz | #3162 | |||
![]() | |||
A 250-es majesty 90-100 között forog vagy 5500-6000-et, azért egy négyhengeres autó motorja ezt nem teszi. Hacsak nem veresenyautó, abba meg tudjuk hogy minden spéci, leginkább az olaj... A másik érvem az, hogy ezt a motorblokkot Japán mérnökök tervezték. Aki felül akarja bírálni Őket, hát tegye, én nem vitázok, de akkor legalább ugyan ilyen futásteljesítményre képes blokkot is illik tervezni. Szóval a gyártó ajánlása számomra a ninimum. Attól csakis és kizárólag a JOBB dolgok felé hajlok. Nem vitatom hogy elmegy autóba való olajjal is, sőt, abban is vannak nagyon jó minőségű, magas fordulatszámra tevezett olajak, de mégis... Én nem vagyok olajipari szakember, hát adok a gyártó véleényére. Más olajakhoz még annyit fűznék hozzá, hogy akinek kellő tapasztalata van robogók, motorok szerelésében mint ZSoltnak, annak jobban megengedettek ezek a "kihágások" mivel sokkal hamarabb kihallják a blokkból a nem odaillő zajokat, problémákat. Arról már nem is beszélek, hogy a motor Ő saját magának generálozza, tehát az üzemeltetésből bekövetkezett esetleges problémákkal nem fog visszamenni reklamálni a szerelőhöz mint én, hanem viseli a következményeket. Szóval részemről 4T scooter olaj... | |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 05. 08:56 | Válasz | #3161 |
![]() | |
U.I. Azt mondta még a motorral kapcsolatban, hogy valami származást igazoló nyavaja is be lett fizetve már...az mi lehet?Valami 18000ft-ot mondott, hogy annyi volt. |
© Wiking | 2011. feb. 05. 08:55 | Válasz | #3160 |
![]() | |
Elhiszem a srácnak, hogy elfelejtette...adtam érte 1 350-es 4ütemű endúrót, meg 1 50-es kis yamaha champ robogót, plussz ráfizettem. A motorokat megnézte, felpakoltuk az utánfutóra a nagyot, a robit meg bedugtuk a csomagtartóba meg a hátsó úlések le lettek hajtva ( citroen Xara ) aztán már indulni készülődött...elment megfordulni az utca végére. Közben ittvolt 1ik haverom segített pakolászni meg mi1más. mikor elindult a srác forgolódni, mondtam neki, hogy elfelejtette a srác a pénzt :D Visszajött, bekéreckedett még wc-re, aztán kérdeztem tőle, hogy nem e felejtett el valamit? :D Szóval eléggé feledékeny...de azért én is remélem, hogy nem leszek átvágva:P |
2011. feb. 05. 08:28 | Válasz | #3159 | |
![]() | |
Wiking! Még egy kérdés:Adásvételit írtatok?? Amúgy csatlakozva Jasához,én is aggódom a papírok miatt!(remélem minden ok nélkül!) |
© satyapapa | 2011. feb. 05. 08:01 | Válasz | #3158 | ||
![]() | |||
IGY van.. Nemszabad elfeledni hogy az autóba 4-5liter olaj megy,és van olajszürö ,meg olajszivattyú , autónál 4ezres fordulaton már 2,8bar a nyomás.stb.A majánál meg nincs (szoróolajzás) Ezért az autóba való ólaj kisseb,fizikai vegyi,hö terhelést kap. | |||
| |||
2011. feb. 05. 07:01 | Válasz | #3157 | |
![]() | |
Wiking! Az olajjal kapcsolatban én is azt tanácsolom,hogy maradj a motorkerékpárokhoz gyártott olajnál,évi egy-két ezer ft.nem számíthat. Nem véletlen találták ki azokat! |
© jasa | 2011. feb. 05. 01:51 | Válasz | #3156 | ||
![]() | |||
Háááát, lehet hogy a korral jár , de én ennél bizamatlanabb vagyok. Kicsit furcsa, hogy az eladó éppen az eladni kívánt holmi hivatalos papírjait "felejti otthon" ?! ![]() Egyébként Lackó gépének széles nagy túraplexije van, és a térdnél is van szélesítő idom (ettől egyedi az övé ![]() | |||
| |||
2011. feb. 04. 23:20 | Válasz | #3155 | |||
![]() | |||
Gratulálok a motorhoz, sok kellemes km-t hozzá, vigyázz rá és magadra. Az enyém 97'-es és 4T-s olajat használok. Osztom csiGABIga véleményét az olaj témában.
| |||
| |||
2011. feb. 04. 22:56 | Válasz | #3154 | |||
![]() | |||
Hasonló véleményem volt nekem is. Aztán egyszer-kétszer felmerült ez az olajtéma a fórumon.Volt érv, ellenérv, 4T, sima olaj... Manó tudja.Megszerettem ezt az "öreg csajt" -96-os az enyém- annyira, hogy megérdemeljen egy kicsit jobb anyagot. Tőlem megkapja a 4T-t és eddig meg is hálálta. Szerintem olvasd vissza ezt az olajtémát aztán utána dönts... Ez az én véleményem. | |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 04. 22:30 | Válasz | #3153 |
![]() | |
A 4t jelölés a 4ütemű motorokhoz való olajat jelenti. 2ütemű olaj nem felel meg a 4 ütemű motorhoz, mivel más kritériumoknak kell megfelelnie. Azthiszem bevállalom az autóhoz való motorolajat...az olcsóbb és mivel nincs olajos kuplung így nincs szükség az adalékokra.Nagyobb terhelés meg nemhinném, hogy lenne mint 1 autónál.Amúgy a motorhoz való 4t motorolajbol a környéken 2000ft/l áron jutok hozzá...a sima motorolaj meg kb a fele. |
2011. feb. 04. 22:23 | Válasz | #3152 | |||
![]() | |||
Ezt azért nem tettem hozzá, mert én is azzal akartam járni és ebben az eszmecserében SENKI sem osztotta a véleményemet, sőt inkább határozottan a 4T ajánlották. Bár én a szervizkönyvben sem látom a 4T jelet. | |||
| |||
© Zsolt | 2011. feb. 04. 22:11 | Válasz | #3151 | ||
![]() | |||
Azért azt hozzá kell tenni, hogy járunk néhányan sima, 4T nélküli olajjal is.
| |||
|
2011. feb. 04. 22:06 | Válasz | #3150 | |||
![]() | |||
4T jelű olajat! Igaz itt kuplung, ami miatt erre lenne szükség, viszont a nagyobb terhelés miatt ez az ajánlott! Aztán, hogy a 4T jelen belül melyiket ? Ebben már eltérőek a vélemények. 5W-40, 10W-40 stb! Várjad meg a többiek válaszát, de legfőképpen olvasd el a szervizkönyvet, letölthető, a főoldalon megtalálod. | |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 04. 22:02 | Válasz | #3149 |
![]() | |
És mien olajat használjak? Jó a sima autó, vagy kell a motorhozvaló? |
2011. feb. 04. 21:42 | Válasz | #3148 | |||
![]() | |||
Így igaz... Az YP-250-ben sincs olajnyomás mérő gomba, éppen ezért a lámpa sem az olajnyomást méri. A helyes működése a következő: A gyújtás ráadásakor kigyullad és világít 3 másodpercig, majd elalszik. Normál esetben ez így is marad, hacsak el nem furikázol 3'000km-t és le kell cserélni az olajat, ezért folyamatosan elkezd világítani. No ekkorra Te már szépen beszerezted a megfelelő motorolajat és kicseréled az elhasználtat. Utána ráadod a gyújtást és a lámpa mellett lévő általad imént említett gombot kb 5-10 másodpercig lenyomva tartod. Ezzel újra indul a 3'000km-es periódus. De a biztonság kedvéért írd fel a km óra állását és vésd észbe… Ha netán a lámpa menet közben kigyulladna és ezzel párhuzamosan a km óra nem mér, akkor azt jelzi hogy nem tudja mérni a távot pedig a gép halad… Okos kis szerkezet nem? Itt jegyzem meg, hogy nagyon oda kell figyelni az olajcserére, mert nemhogy olajnyomás mérő óra nincs a blokkban, de olajszűrő sincs… | |||
| |||
2011. feb. 04. 21:27 | Válasz | #3147 | |||
![]() | |||
Az a lámpa nem olajnyomást jelez, hanem olajcsere periódust. Azzal a gombbal nullázod, lásd manual... Én is itt okosodtam... ![]() | |||
|
2011. feb. 04. 21:23 | Válasz | #3146 | |||
![]() | |||
Sőt! Az enyémmel is!!! ![]() | |||
|
© Wiking | 2011. feb. 04. 21:21 | Válasz | #3145 |
![]() | |
Akkor tessék elmondani róla mindent! :) Az olajnyomás visszajelző lámpa mellett mi az a gomb? |
2011. feb. 04. 21:02 | Válasz | #3144 | |||
![]() | |||
Meg az enyémmel is! ![]() | |||
| |||
2011. feb. 04. 20:55 | Válasz | #3143 | |||
![]() | |||
Nocsak! GeliLackó mocijának a tesója, mind típusban, mind színben! A típus mondjuk az enyémmel is stimmal... ![]() | |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 04. 20:43 | Válasz | #3142 |
![]() | |
itt a hirdetése a srácnak...a képeken az ééén szépségem:) link |
2011. feb. 04. 20:08 | Válasz | #3141 | |||
![]() | |||
Ma beleraktam a kocsim csomagtartójába az első lengéscsillapítókat. Meg esztergáltattam a "rugóerősítő" pogácsákat. Holnap remélhetően meg fog történni a teleszkópok rendbetétele. Aztán kap még egy kerékcentirozást, meg egy olajcserét és jöhet a próbakör, mert még nem tudom, hogyan viselkedik az "új" varióm. Remélhetően jól dolgoztunk és minden a legnagyobb rendben az elvárásaimnak megfelelően fog működni! Majd beszámolok, csak még azt nem tudom, hogy mikor! ![]() | |||
|
2011. feb. 04. 19:38 | Válasz | #3140 | |||
![]() | |||
Jaj, de jó! Bővül a 250-es csapat! Gratula és sok hiba és balesetmentes km-t! ![]() ![]() | |||
| |||
2011. feb. 04. 19:33 | Válasz | #3139 | |||
![]() | |||
Sok balesetmentes kilométert a motorhoz és sok örömöt is! ![]() | |||
| |||
2011. feb. 04. 18:29 | Válasz | #3138 | |
![]() | |
Látom szeretve lesz a Maja nagyon,hidd el meg is érdemli,és meg is hálálja majd... ![]() ![]() Remélem a papírjait tényleg megkapod... | |
2011. feb. 04. 17:55 | Válasz | #3137 | |||
![]() | |||
Sok sikert a mocihoz. Jó a vers. Hajad, szakállad van a lobogáshoz? | |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 04. 17:51 | Válasz | #3136 |
![]() | |
előtte még jól kicsinosítom... Rajta az út pora, mert 220km-t fuvarozták, hogy ideérjen:) Miskolcról, az acélvárosbol jött el hozzám a drágaság :)Így havas úton kipróbálva, kicsit lomhának találom, de hideg van eléggé még...erő viszont vanbenne, mert kicsúszott a hátulja felfelejövet (elkapart kicsit). Kicsit majd átnézem, meg kicserélek néhány csavart, mert van benne gipszkarton meg facsavar is :P Amúgy sötétkék metal színe van, Motorhang rendben, és elég olcsón jutottam hozzá. Még nincs forgalomba, de megvannak elvileg a papírjai. Csak azért elvileg, mert a volt tulaj otthonhagyta őket...igérete szerint hétfőn feladja ajálnva.Eddig korrektnak tűnik a srác... majd fójtatom még :) De most nagyon euforikus állapotban vagyok :D | |
2011. feb. 04. 17:47 | Válasz | #3135 | |
![]() | |
Gratulálok a vershez,és a Majához is,sok sok balesetmentes km.-t kívánok hozzá!!
| |
© satyapapa | 2011. feb. 04. 17:22 | Válasz | #3134 | ||
![]() | |||
GRATULA -a drágasághoz,,Tegyél fell róla képet a galériába...de gyorsan
| |||
| |||
© Wiking | 2011. feb. 04. 16:49 | Válasz | #3133 |
![]() | |
Boldog tulajdonosa vagyok a mai naptol 1 széép 250-es majának :) Örülök neki mint majom a fa*ának :D Kijön a jóidő, elmegy a hideg, s a 250-esre ülve hajam majd lebeg. Majd süvít a szél borzolva szakállam, sok ezer kilóméter marad majd utánnam. Vigyorral arcomon húzom majd a gázt, s élvezem a 250-es 4 ütem hangulatát! :) |
|
|
|