Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Futóművel és gumival kapcsolatos kérdések
Futómű és Gumi

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


Flow2011. jún. 16. 08:26 | Válasz | #558 
Kicseréltem a jobb hátsó telót... asssztaqqqq... tényleg szét kellett hozzá borítani az egész hátulját :(
Aztán gumit cseréltem a hátsó keréken. Na ez sem egyszerű kispolgári körülmények között. Fél óra volt lefeszegetni a rágyógyult gumit, utána fél óra felerőszakolni az újat. További 40 perc volt levenni és felrakni megint, mert elb@tam a menetirányt Pedig már az elején megnéztem, de annyit szenvedtem vele, pakoltam, forgattam, hogy csak sikerült elgyurcsányolni
Egyébként Pirelli gumi volt fenn, nem bírt ki 4000 km-t sem. Oké, valószínűleg tapadt, mint az állat, de amennyire én döntögetek... nem is tudom, hogy tapadt-e. Most IRC került rá.

Flow2011. máj. 31. 08:26 | Válasz | #557 
Sejtettem. Mármint nem a bontást, a cserét... :(
Ezek szerint épp képben vagy a lengéscsillapító-piaccal, van tipped hol érdemes ilyet vásárolni?

Fáy Tibor2011. máj. 30. 18:10 | Válasz | #556 
Flow!A hátsó gátló olajos és nem javítható.Csere. Én most vagyok túl rajta.Érdekesség: a 2000 utánin csak a kipufogót kell levenni, a tieden szinte az egész hátulját bontani kell a cseréhez.Nem lehet hozzáférni a felső csavarhoz.
Tyti

Flow2011. máj. 30. 14:47 | Válasz | #555 
A hátsó felfüggesztésben a teleszkóp... az csak teleszkóp, vagy lengéscsillapító? Azaz van benne olaj? (250 '96) Ha igen, és elkezd kifolyni akkor lehet javítani, vagy új kell? :(

 © Laller2011. máj. 13. 20:34 | Válasz | #554 
Szupi :) Ma sajnos eddig dolgoztam.Holnap meg lagzi.Talán vasárnap át lépek :)
A gumi égjen,ne a lelked!

trans852011. máj. 13. 08:52 | Válasz | #553 
Nekem nem ereszti az olajat és ugy működik ahogy írjátok, összenyomni kissebb erővel széthúzni nagyobb erővel kell, remélem a szerzett felni jó lesz és nem nyalja a gumit.

 © Sama2011. máj. 13. 08:39 | Válasz | #552 
Igen, mind a kettőt cseréltem (bontottra), hogy nagyjából azonos erejűek legyenek. A régiek közül az egyik eresztette az olajat de a másik nem. Hogy van-e benne, illetve milyen állapotban van meg sem néztem még mert kirugózáskor csúnyán felütöttek és gyanúm szerint egy db-nak a cseréje kevés lett volna. De azért eltettem tartalékba. Ha kell, ugorj át érte.

 © Laller2011. máj. 12. 17:48 | Válasz | #551 
Szerintem nem csesztem el semmit az össze rakásnál!Azóta már mentem vele vagy 400km és minden nap meg nézem a gumit pont a defekttől való félelem miatt :) Ez a hiba ami nem nagyon látszik PONT a kétszemélyezés után lett.Neked mind a 2 teleszkópod rossz volt amit cseréltél? Mert nekem csak 1 db kéne.Jóóó tudom nem ez a legjobb meg oldás de meg tenné nekem ha csak az egyiket cserélném ki egyenlőre egy használtra ami nem folyik
A gumi égjen,ne a lelked!

tamas2011. máj. 12. 15:37 | Válasz | #550 
Na ezt nem tudtam pontosan megmondani Neked gelsei talin, amit most Sama! Lefele könnyen megy mert követnie kell az út egyenetlenségét, vissza viszont csillapít, hogy ne tudjon a motor "hintázni".
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Sama2011. máj. 12. 11:22 | Válasz | #549 
Igen. Összenyomás után lassabban kell kirugóznia, ha jó a lengéscsillapító benne. A két teló összenyomásához pedig azonos rugóúthoz, azonos erő kell.

trans852011. máj. 12. 10:03 | Válasz | #548 
Szereztem bontott felnit szinte uj gumival 12000ért, a féktárcsa is rajt van de az kuka.
Most majd kiderül hogy ezzel a felnivel mennyire eszi a gumit. Arra viszont nem kaptam választ hogy a hátsó lengéscsillapító szétszedve összenyomva kissebb ellenállással, széthúzva pedig nagyobb ellenállással kell működnie?

 © Sama2011. máj. 12. 08:44 | Válasz | #547 
A képről nem tudom kinézni, hogy milyen lett a gumid, de a hátsó telóidat ismerve ne húzd sokáig a cseréjét. Meg most szerelted a kereket is a defekt miatt, és nem lehet, hogy az összerakásnál lett valami bibi? Tamásnak volt valahol leírva a tippje, hogy milyen sorrendben kell meghúzni a csavarokat.

 © Laller2011. máj. 11. 18:14 | Válasz | #546 
Tegnap motoroztam kb 100km elég rossz úton 50-60-70-es tempóban 2 személlyel.Én 105kg utasom 80kg jobb oldali hátsó teló szar!Éééés ilyen meg ilyen lett a gumi.Nem tudom mennyire vehetők ki azok a csíkok a fotón?Meg olyan fura az a felület tényleg mintha csak a gumi azon oldalán mentem volna vagy 10ezer km :) Én nem látnám hogy valahova bele érne a motorba!Na ilyenkor mi van???
A gumi égjen,ne a lelked!

csiGABIga2011. máj. 11. 09:39 | Válasz | #545 
Sikerült válaszolnom saját kérdésemre:

http://www.gumiteszt.com/motorbicikligumik/index.html

Elég sok márkájú gumiról alkotott vélemény szerepel, és ami a legfontosabb - szerintem-, hogy a használók írták.
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

csiGABIga2011. máj. 09. 22:33 | Válasz | #544 
Valakinek van esetleg valamilyen véleménye az alábbi gumikról:

Vredestein Turnamente 64P - előre
Vredestein Stoccata 62L - hátra

Jó árban van -cca. 8500.Ft.
Autóban nekem jó volt a márka, na de robogóban...?
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

tamas2011. máj. 09. 15:31 | Válasz | #543 
Józsi, úgy fotózd már le, hogy egy vonalzót vagy pálcát leteszel a motor hátsó kereke mellé, úgy hogy a felnire mutasson merőlegesen. Ezután fotózd le úgy hogy hol fut a felni megfelelően, majd úgy hogy lehessen látni mennyit üt oldalba. Ugyan ezt a gumival is megteheted!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. máj. 09. 15:28 | Válasz | #542 
Meg van ütve a felnije, a gumi nem fut egyenesen, a széle kimozdul a körívből legalább 3-5mm-t.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOJLERES2011. máj. 09. 07:33 | Válasz | #541 
fordits a gumin a felnin 180fokot
amugy gumis megmondja a tutit

trans852011. máj. 08. 22:39 | Válasz | #540 
ok, ha lesz rá időm holnap mindenképp teszek fel, de nagyságrendileg a gumi futófelületén középen körkörösen még kb 2 mm-er a borda, de van 10cm ahol teljesen lekopott

 © Zsolt2011. máj. 08. 22:30 | Válasz | #539 
Egy képet tegyél már fel, mert szerintem a gondolataink elmennek egymás mellett...
Zsolt

trans852011. máj. 08. 22:28 | Válasz | #538 
de ha a kerékagy nem központosan futna akkor mindenhol lenyalná gumit középen, vagy nem?
Nekem csak a kerék kerületének kb 10%-án eszi le

 © Zsolt2011. máj. 08. 22:20 | Válasz | #537 
Lengéscsillapító hibánál a gumi fűrészfogasan kopik.
A felni szitálása okozhat ilyet mint írtál, DE a majánál nem a felni a probléma okozója, hanem a bordástengely kerékagy nem központos futása.
Zsolt

trans852011. máj. 08. 22:14 | Válasz | #536 
Talin is többeteknek mutattam de azért leírom, a mocim hátsó gumiát 1 helyen különlegesen koptatja az út, valahol még 2mm 1 pontban viszont már nincs borda, Tamás azt ajánlotta hogy nézzem meg a lengéscsillapítókat mert azzal lesz a gond, én a felnire gyanakodtam mert az is kapott valahol egy űtést és oldal irányba üt( menet közbe nem érzem, de látható). Ma szétkaptam a telót , a lengéscsillapító összenyomásra kissebb ellenállást széthúzásra nagyobb ellenállást mutat. Ez így jó? Mert ha ok akkor a felnim a ludas.

 © Szomjas2011. máj. 08. 22:06 | Válasz | #535 
A maja klub német nagykövete. ;)

szepi2011. ápr. 28. 21:16 | Válasz | #534 
Szomjas!
Kipróbálom majd vizes úton is ha lesz rá lehetőség. bár esőben nem nagyon szoktam menni.
a guminyomás meg 2,5 bar
--Széles Utat--

 © Szomjas2011. ápr. 28. 18:18 | Válasz | #533 
Szepi gratulálok a sikeres vizsgához! Nem szőröztek? :-o
Majd menj valamikor vízes úton is légyszi és írd le a tapasztalataidat meg a guminyomást is! Nekem elég csúszkálós gumit sikerült szereznem hirtelenjében és a biztonságérzetem (vízes úton) lecsökkent jobban,mint szerettem volna. Fortune márkájú van hátul. 2,2 bar szokott benne lenni a nyomás. Köszi.
A maja klub német nagykövete. ;)

szepi2011. ápr. 28. 06:57 | Válasz | #532 
nekem is volt kormány szitálás de ez most a gumi cserével megszünt. Michelin Pilot Sport lett feltéve előre és hátra is. Így az első 100km után azt kell hogy mondjam nagyon jó gumi.
Ja és tegnap átment a műszakin a Majesty-m.
--Széles Utat--

 © adamfzr2011. ápr. 27. 11:03 | Válasz | #531 
valóban, fordítva mondtam :D akkor viszont a rövid első futómá miatt lehet. Miinnndennre van válasz :D

 © Herold2011. ápr. 27. 10:22 | Válasz | #530 
Vagy esetleg a nagyobb utánfutás miatt??
Mert ugye így nagyobb az utánfutás... Ami egy kicsit hoz a kis kerék miatti rosszabb úttartáson.
Szerintem.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © adamfzr2011. ápr. 27. 09:17 | Válasz | #529 
gondolom ez a ksiebb utánfutás miatt van, hogy fordulékonyabb legyen a paripa a városi harcban.

Ga-Bika2011. ápr. 26. 22:14 | Válasz | #528 
Akkor köszi fiúk. Majd kapaszkodok, azért sok jó ötlet érkezett.

tamas2011. ápr. 26. 22:06 | Válasz | #527 
Ez igaz, meg a kerék tengelye is a villa mögött van, sok motornál meg alatta, vagy előtte...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. ápr. 26. 22:02 | Válasz | #526 
Szerintem olyan a villaszög, hogy a gumihibák egy adott sebességnél és rezonanciánál 'átmásznak' a kormányra.
Zsolt

tamas2011. ápr. 26. 21:59 | Válasz | #525 
Nem lehetetlen, csak azt nem értem, egyes Majestyk miért csinálják ezt? Nem típushiba, de elég gyakori a jelenség. Szóval elég érdekes a dolog...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. ápr. 26. 21:57 | Válasz | #524 
Itt is az lesz Tamás....
Fogadok egy hatos sörben, hogyha Gabi feltesz egy kopott gumit megszűnik a szitálás.
Zsolt

tamas2011. ápr. 26. 21:38 | Válasz | #523 
Nekem anno a gumim volt a ludas, Zsolt világított rá...
Mondjuk az egy Conti Twist volt... A Michelin nem szitál (annyira). Kormánysúllyal lehet csillapítani.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. ápr. 26. 21:36 | Válasz | #522 
Ez igen!
Én meg azt hittem hogy 2'000 előtti a motorod. Jó hogy megtaláltad a bibit!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adamfzr2011. ápr. 26. 21:31 | Válasz | #521 
sztem az a legjobb tanács, hogy a legegyszerűbb-legolcsóbb-tól indul végig. nem?

 © Zsolt2011. ápr. 26. 21:31 | Válasz | #520 
A guminyomást engedd le 1,2 bar-ra és úgy nézd meg. A gumi új vagy használt? Milyen sebességtartományban csinálja?
Zsolt

 © satyapapa2011. ápr. 26. 21:26 | Válasz | #519 
a moci eleje az a legprecizeb alkatrészek egyike,sok kis hiba lehetöség van.Minnél többet sorolunk fell annál könnyeb az ellenörzés,
Továbbá ,,javaslatok, amik nem lettek fellsorolva.
De egy 12colos elsökerék mindenképp nagyon érzékeny
06304373303-vagyok elérhetö

Ga-Bika2011. ápr. 26. 21:16 | Válasz | #518 
továbbá Mi?

 © satyapapa2011. ápr. 26. 21:09 | Válasz | #517 
Kormányszitálás okai lehetnek--?

Kormánycsapágy
Fejburkolatok,idomok lazák
Hátsó doboz
Guminyomások
az elsö telók valamelyike nem müködik rendesen
Elengedted a kormányt
Továbbá?,
06304373303-vagyok elérhetö

Ga-Bika2011. ápr. 26. 21:06 | Válasz | #516 
Ja tényleg, azt elfelejtettem kipróbálni

TopJoe2011. ápr. 26. 21:03 | Válasz | #515 
Próbáld meg hátsó doboz nélkül.ha levettem megszünt a szitálás.ha visszatettem szitált.Legolcsóbb megoldás,fogod a kormányt
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

Ga-Bika2011. ápr. 26. 21:02 | Válasz | #514 
ja a gumim: michelin gold

Ga-Bika2011. ápr. 26. 20:59 | Válasz | #513 
ma egy kicsit ráértem bütykölni a mocin,
beállítottam a guminyomásokat gyári értékekre
kicsit lógott a kormánycsapágynál, utánahúztam
hátsó rugóstagokat 2es re állítottam,
próbakör,nagyon király lett, ring mint egy hintó,
aztán elengedtem a kormányt és beszitál úgy mint előtte. passz

trans852011. ápr. 26. 20:39 | Válasz | #512 
megszivatott a kicsike, szétburítottam az egész burkolatot , befújtam neki folyékony zsírral, meglöködtem még mindig nyikorgott, mire rájöttem, hogy a blokk és a középsztender közt a sztenderen van egy gumihenger, na az volt a ludas, úgyhogy volt egy másfél órás potyamelóm de legalább most nem nyikorog :)

trans852011. ápr. 26. 15:50 | Válasz | #511 
Remélem nem kell ennyi mindent szétbombáznom rajta , nézegettem a képeket a dx az teljesen más felépítésileg mint az yp mert nekem a tank a láb alatt van a dx-en pedig ahogy észrevettem az ülés alá tették. Talán elég lesz kivenni az ülést és mindent látok. Már egyszer szétkaptam akkor az automata szivatom cseszett ki velem. De sajna nem fényképeztem le. Most végigfotozom hátha segíthetek vele másnak is.

 © adamfzr2011. ápr. 26. 09:56 | Válasz | #510 
http://n1.vatera.hu/photos/8c/30/4965_1_big.jpg ez a benelli velvet rugóstagja... bár gondolom nem olcsóbb, mint a yamaha

tamas2011. ápr. 25. 22:35 | Válasz | #509 
A rajzokon mindet láthatod! Van a nagy Y alakú villa, ez tartja a blokkot felülről, van egy "kutyacsont" alakú ami a lengést akadályozza meg keresztirányba és van a két teleszkóp. Ezeknek a felső részéhez nagyon szét kell bombázni a gépet, sok türelmet hozzá!
Én úgy csinálnám hogy kivenném a csavarokat, megtakarítanám kívül belül, majd bele a kenőanyag és mehet. Ha valami ki van szakadva, azt látni fogod. De ehhez a művelethez az ülést, a tanktakarót és a tankot is ki kell szerelni, valamint az oldalidomot is ki kell lazítani. A telókhoz meg az egész hátát, még a sisaktartó műanyagot is az ülés alól. Kezd az elejével, hátha szerencséd lesz.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOJLERES2011. ápr. 25. 22:33 | Válasz | #508 
Átlag 1.9-2.0 elöl 2.0-2.1 hátul aszem

trans852011. ápr. 25. 22:17 | Válasz | #507 
holnap délután talán nekiállok, remélem megszűnik a zaj. Mire számítsak, hány szilent van benne?

tamas2011. ápr. 25. 21:43 | Válasz | #506 
Én a gyári értékekből kiindulva kezdtem próbálgatni a motort, de sok kísérletezés és pumpálgatás után oda is tértem vissza. Ha nagyon extrém körülmények között kellene motorozni (mondjuk Kakucson) leengednék 0,2 bart és gggggya!
Próbálgasd!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2011. ápr. 25. 21:34 | Válasz | #505 
Sziasztok. Leírnátok milyen guminyomással jártok? Maja250/99

tamas2011. ápr. 25. 20:33 | Válasz | #504 
Semmiképpen, sőt. Olyan zsírt használj, ami a gumi nem bántja. Sajnos bontogatni kell hozzá, de megéri a fáradtságot, roppant idegesítő ha egy csendes motor ilyeneket csinál...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. ápr. 25. 20:32 | Válasz | #503 
Persze. Rákattintasz a nevére és írsz egy frappáns e.mailt Neki. Válaszolni fog.
Jó sok zsírral rakd majd össze, látni fogod ha megbontod hogy sajnos elég nyitott, könnyen összeszedi a port, vizet szemetet. Ha az összerakáshoz érsz, elmondom a tapasztalataimat ha érdekel.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852011. ápr. 25. 20:29 | Válasz | #502 
Biztos hogy nem ér bele mert álló helyben is ha komolyabban lenyomkodom a hátulját akkor is nyikorog. én a szilentre gyanakszom maximum kiveszem őket azt bekenem zsírral, az ugye nem árt neki?

 © adamfzr2011. ápr. 25. 20:26 | Válasz | #501 
mármint elérhetősége van? (amúgy én is erre tippelek..)

tamas2011. ápr. 25. 20:20 | Válasz | #500 
Igen. Miért?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. ápr. 25. 20:20 | Válasz | #499 
Alaposan nézd át, nem ér-e bele valami a futóműbe a nagyobb terheléskor. A hátsó rúgós tagot állítod? Már a rúgó erősségére gondolok.

A manuál 4-3-as és 4-4-es tábláján (98-99.oldalak) megtalálod a felfüggesztési pontokat, ha valaha is megmostad komolyabban mosószeres gőzborotvával, van rá esély hogy kimostad az oda kellő kenőanyagokat.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adamfzr2011. ápr. 25. 20:16 | Válasz | #498 
Kiss Robi? :)

trans852011. ápr. 25. 19:57 | Válasz | #497 
mostanság ha ketten megyünk a mocival alulról nyikorog valami ha belemegyünk egy kátyúba. Nem a lengéscsillapító, a középső gumiszilent lehet?
Ha az akkor cseréljem vagy kenőanyaggal kenjem be?
Lengéscsillapítón kivűl hány helyen van megtámasztva a hátsó futómű? Szilenteket cirka mennyiért lehet beszertezni?

tamas2011. ápr. 25. 12:24 | Válasz | #496 
Ha beáll a kormány egy irányba, akkor fel van ütve a csapágyház, sajnos azt cserélni kell. Kérdezd meg Kiss Robit, az Ő 250-es bontott motorjában milyen állapotú a csapágyház. Érdemes megcsinálni, komolyan megtréfálhat, ha pont úgy áll meg a csapágygolyó és kap egy komoly ütést, akár el is törhet valami... Az meg már nem lesz tréfás...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2011. ápr. 25. 01:01 | Válasz | #495 
Nálam is van ilyen gond, nekem a hátsó gumim gyanús, ha az üt és rázza az egész motort, akár attól is szitálhat a kormány szerintem. Nem feltétlenül a hiba helyénél kell keresni az okát. Csak az a baj, hogy ilyen kicsi keréknél 1000 oka lehet...
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © adamfzr2011. ápr. 25. 00:37 | Válasz | #494 
kicsit gyanús nekem ez a kormánycsapágy... De nem lötyög, kotyog, sem fékezésnél, sem ha felemelt elejénél megrángatom, viszont érezhetően beáll középre, sőt oldalra is húz moci

 © adamfzr2011. ápr. 22. 22:59 | Válasz | #493 
azt azé észrevennéd. Elég darabosan mozogna, nem szépen finoman.

Ga-Bika2011. ápr. 22. 21:32 | Válasz | #492 
Akkor az enyémnek más baja lesz, hacsak ki nem folyt már belőle az összes olaj

 © Laller2011. ápr. 22. 21:22 | Válasz | #491 
Amikor folyik belőle az olaj(nálam)
A gumi égjen,ne a lelked!

Ga-Bika2011. ápr. 22. 21:09 | Válasz | #490 
Mikor szar egy első lengés csillapító? Nem koppan fel.

 © Laller2011. ápr. 21. 21:54 | Válasz | #489 
Halihó :) Olvasgatva soraitokat én is kipróbáltam el engedett kormánnyal a maját :)40km/h szitál mint az állat 80km/h szintén.100km/h viszont nem csak amikor vissza lassul.Ha fogom akkor viszont semmi jele hogy szitálni akarna.Teleszkópod jó? Mert az enyém tuti szar.Én erre fogom de majd ki derül ha azt meg javítom
A gumi égjen,ne a lelked!

Ga-Bika2011. ápr. 21. 20:53 | Válasz | #488 
Nálam sem jellemző az elengedett kormány,Kb 30-40km/h-val haladtam, amikor éreztem hogy bejön a hideg a kabátba. Gondoltam felhúzom én a zippzárt símán ilyen tempónál. Aztán jött a rángatás, éppenhogy csak meg bírtam fogni.

 © SPOILERES2011. ápr. 21. 20:43 | Válasz | #487 
esetleg ujra centirozás és, vagy a gumit elforditani a felnin
egy próbát megér egy ezresért ja és a gumis megmondja hogy kagylosan kopott e vagy mijen
persze legtöbbjük cserét ajánl fel de majd te látod
AZ enyém meg olyan egyenesen megy elengedve hogy alig birom kimozditani az egyensujából
ha kanyarodni kéne
elengedett kézzel kormánnyal de ez csak egyszer volt próba még az elején :)

 © adamfzr2011. ápr. 21. 20:30 | Válasz | #486 
nekem kicsit jobbra húz (asszem) ha elengedem a kormit. hm.

Ga-Bika2011. ápr. 21. 20:14 | Válasz | #485 
Köszi. Még utána kell néznem az ideális nyomásnak az első gumiban. Esetleg tapasztalat valaki?

tamas2011. ápr. 20. 22:48 | Válasz | #484 
Az egyik legkézenfekvőbb megoldás, hogy nem engeded el a kormányt.
Viccet félretéve: Lehet gumi, (kagylósan kopott, esetleg szálszakadt, vagy simán rossz minőségű) ez a legkézenfekvőbb. Okozhatja kormánycsapágy, de az nem túl valószínű. Lehet hátsó doboz, ami olyan turbulenciát okozhat, ami labilissá teszi a motor futását. Próbáld ki anélkül is. Már ha van rajta...

Mikor nekem ez csinálta, Conti Twist gumi volt rajta. Nagy ívben eldobtam és vettem Michelin pilot sport első gumit. Azóta nem ráz. Igaz, nem is jellemző hogy elengedjem a kormányt, de mikor kipróbáltam, semmi baj nem volt a motor futásával.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2011. ápr. 20. 21:26 | Válasz | #483 
Sziasztok. Majesty 250 DX 99' Kellene egy kis segítség. Amikor lazán fogom a kormányt menet közben, tehát nem engedem el teljesen, akkor berázkódik az eleje, jobbra balra rángatja a kormányt. Kicsit megijedtem. Van valami ötlet hogy mi okozza ezt? Válaszokat előre is köszi.

Bertalan Tibor2011. ápr. 11. 19:10 | Válasz | #482 
Köszi, csak nyugodtabb vagyok.

 © Kiss Róbert2011. ápr. 11. 18:28 | Válasz | #481 
sziasztok,
Tibi,elrontani nem nagyon tudnak semmit rajta, nekem is fogja picit a kereket!

Bertalan Tibor2011. ápr. 11. 16:40 | Válasz | #480 
Pénteken meg volt a gumi cserém de azt vettem észre hogy az első kerék mintha szorulna. Ma visszavittem és azt mondta a szerelő hogy csak a féktárcsa mert már annyira egyenetlen hogy ahogy most visszatette és belőtte a kereket rendesen igy hozzáér a pofa de majd ujra bekopik, ne aggódjak. Ez igy oké?

tamas2011. ápr. 04. 22:33 | Válasz | #479 
Igen, érdekel. Van is két hátsó telóm, azt meg lehetne csináltatni. Az ár is szimpatikus!
Köszi!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adamfzr2011. ápr. 04. 21:19 | Válasz | #478 
:) az is érdekes lehet majd ám! :)

 © adamfzr2011. ápr. 04. 21:19 | Válasz | #477 
mindenképpen kemény kell nekem, mert kanyarodni is szeretek, plusz ezeken a botrány utakon, féktávon, úthibákon hamar elfogy ám a rugóút.

 © satyapapa2011. ápr. 04. 19:51 | Válasz | #476 
Tudomásom szerint itt nálunk csinálnak ill átalakitanak egyedi kivánságra is lökésgátlókat, árban sem rossz 3-4ezer ft-tol.Ha érdkel utánanézek,
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2011. ápr. 04. 09:10 | Válasz | #475 
Én sajnos nem tudom keményebbre venni a hátsó teleszkópokat, de megtenném ha utassal motorozok. Vagyis még keményebbre, mint a maximum. Csomagok nélkül még oké, de ha a doboz is meg van pakolva, jó lenne.
Próbáld ki a legpuhább és legkeményebb állásban ugyan azokban a kanyarokban jó párszor egymás után. Meglepő a különbség, én azt hiszem mindenkinek a saját vezetési stílusához kell igazítani ezt a beállítást is. A keréklégnyomás is ide tartozik. A kettő együtt hangolandó. Jó kis játék, de megéri kisakkozni a megfelelő beállításokat!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adamfzr2011. ápr. 04. 07:53 | Válasz | #474 
egyértelműen rugóstag :) bocsi

tamas2011. ápr. 04. 07:08 | Válasz | #473 
Mit?
Lengéscsillapítót? Gumiban a légnyomást? Fékerőt?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adamfzr2011. ápr. 03. 21:49 | Válasz | #472 
namost. Az elejére jó ötletnek tűnik amit satya mondott, de a hátuljába van okosság, keményebbre venni?

orpi552011. ápr. 03. 06:08 | Válasz | #471 
Köszönöm Sanyikám,tökéletesen érthető,így már nem zavarlak telefonon.
Jó utat a mai guruláson...

 © satyapapa2011. ápr. 02. 21:03 | Válasz | #470 
Orpi- ment email,a gumik ügyében.Kis szakmai ismertető
06304373303-vagyok elérhetö

Sanci2011. márc. 28. 09:27 | Válasz | #469 
OK! Köszi!
Ha egység van, nincs kétség!

 © Szomjas2011. márc. 28. 07:24 | Válasz | #468 
Nem kell levenni.
Ellent fogni én a kerék lazításnál és a kuplung lazításánál is úgy szoktam,hogy behúzom a hátsó féket. Egyszerű és nagyszerű.
A maja klub német nagykövete. ;)

Sanci2011. márc. 28. 07:05 | Válasz | #467 
A kép szerint nem kell levennem a hajtást a hátsó keréknél kivételéhez? Elég csak jobb oldalról, a kipufogó felől megbontani?? Ellent fogni ki (mi) fog?
Ha egység van, nincs kétség!

 © adamfzr2011. márc. 26. 18:38 | Válasz | #466 
elég neccesnek látom a jobb odlali hátsó rugóstagomat...

Bertalan Tibor2011. márc. 26. 15:32 | Válasz | #465 

Bertalan Tibor2011. márc. 26. 15:31 | Válasz | #464 

Ifj. Posta Sándor2011. márc. 24. 05:56 | Válasz | #463 
Igen.
Az én gépem első telójában ma cseréljük ki pont az olajat mert már szinte semmi ellenálása nincs csak rugózik.
Norbi Egüéktől (aki volt tavaj Badacsonyban az találkozott vele, övé volt a gyorsasági moci) azt mondta, hogy majd nézzem meg hogy milyen ronda szürke szine és büdös halszerü szaga lesz az olajnak amit leengedünk. Minden esetre este ha hazaértem majd leírom, hogy mik voltak a tapasztalataim.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © adamfzr2011. márc. 24. 01:38 | Válasz | #462 
hát a rugók érhetnek hozzá az oldalához, meg a teflon kopik, ezek színezik szürkére a telóolajat

 © adamfzr2011. márc. 24. 01:37 | Válasz | #461 
úgy értettem, hogy innen nem tudjuk, megkő nézni

tamas2011. márc. 08. 23:08 | Válasz | #460 
De bizony számít.
A nem megfelelő olaj még ha csillapít is fölfelé Te úgy érzed hogy megfelelően, de lehet hogy visszafelé már nem mozdul úgy ahogy kellene neki. Fölfelé tolja a hirtelen lökés, a motor súlya meg ellenáll, de lefelé csak a rúgó van. Vagyis, három négy dudor az úton egymás után és máris feljebb van a kerék mint egy odavaló olaj használata esetén. Esetleg még kopogni is fog.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2011. márc. 08. 20:56 | Válasz | #459 
Ez jó hír!

Akkor most már csak a következő olajcsere fogja eldönteni, hogy az előző tulaj, vagy valami más hiba miatt volt ilyen színe az olajodnak!
1996-os Majesty 250


Első ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől