Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Motorvásárlás (motort vennél de tanácstalan vagy?)
Motorvásárlás - tanácsok, tapasztalatok

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 tamas2007. dec. 06. 10:42 | Válasz | #1 
Olaszországból behozott motor esetében érdemes egyből kint lemásolni a forgalmit, mert nekik kell a kivonáshoz, és nem minden esetben adják ide szívesen. Aláírja a volt tulaj, a vevő, meg két tanú, és már jó is.
Idehaza az első lépés az eredeti forgalmival,(vagy hiteles másolat) és az adásvételi szerződéssel (számla) elmenni a KPM-hez, ahol be kell adni az egyedi forgalombahelyezési kérelmet. Itt ki kell tölteni egy adatlapot, amiben minden szerepel a motorról, (súly,-önsúly, össztömeg, száraztömeg, hosszúság, tengelytáv,stb stb...) és ez nagyon macerás feladat. Ha valami nem stimmel visszadobják az űrlapot, és sok helyen nem szívesen segítenek kitölteni. Ha ez rendben volt, csinálnak egy emeltdíjas integrált eredetvizsgálatot, (ezt kifejezetten a külföldről behozott járműtulajdonosok szívatására találták ki, mert ua. mint az eredetvizsg.)amit nem fog elfogadni az okmányiroda,(de ugyanannyiba fog kerülni, tehát 2x kell kifizetni) úgyhogy ide megint jó lenne egy ismerős, aki tud bűvészkedni. Miután mindez rendben van, adnak egy időpontot műszaki vizsgára. Ide ell kell ismét vinni a motort, és levizsgáztatják. Ha van olyan ember aki tud kicsit kenni, ezt a két dolgot meg lehet oldani egy nap alatt is. Átlag halandónak nem megy.
Ha megvan a műszaki adatlap, két dolog intéződhet egyszerre : Származási ellenőrzés, (nem célszerű itt hagyni a forgalmit, figyelni kell rá, mert elveszik szó nélkül, pedig nekik jó a másolat is, viszont a regisztrációs díj számításához kell a vámosoknak az eredeti). Mindkét dolog kb. 8-10 nap. Minden papír kell hozzájuk, úgyhogy ismét a másollás marad! A származási ellenőrzést a BM végzi, az okmányirodában kéred meg, és levélben a lakásra fogják küldeni az okmányt.
Ha ezek megvannak,jöhet a rendes eredetvizsgálat.
Ezután meg kell kötni a kötelező biztosítást, és GO az okmányirodába!
Itt aztán minden egyes papírt jól átnéznek, panaszkodnak hogy vacak a VÁM rendszere, nem tud belépni, (az ügyfél meg legszívesebben már a szájába lépne bele) és inkább jöjjek vissza holnap. Jó sok pénzt ott kell hagyni, és miután megvan a rendszám, forgalmi, úgy örül az ember mint majom a farkának.
Summa summárum, én keresnék egy olyan embert, aki elintézi ezeket a dolgokat, mert ismerős nélkül szinte lehetetlen!!! Hozzáértőnek is kell 1 hónap. Én a saját mocimnak csak a VPID számot, meg az okmányirodát intéztem, de ez is három nap szabimba került. Jól át kell gondolni!
Különben mikor elösször felül az ember a frissen megszerzett rendszámos mocijára, úgyis elfelejti az egész tortúrát, és le sem lehet törölni az arcáról a mosolyt!

 © Zsolt2007. dec. 09. 17:58 | Válasz | #2 
Hát ez nem semmi! Ha én vittem volna végig már ilyen lennék:
Zsolt

 End2008. jan. 13. 05:06 | Válasz | #3 
Sziasztok! Én most vettem egy motort itthon olasz papirokkal de ezt a torturát szivesen kihagynám! Nem tudtok egy embert aki ezt a rendszámozási historiát végigcsinálná?

 End2008. jan. 13. 05:48 | Válasz | #4 
Ja bocsi és Boldog Uj Évet mindenkinek!

tamas2008. jan. 13. 11:12 | Válasz | #5 
Szia End! Eger és vonzáskörzete esetén nem probléma a dolog, ha távolabb vagy akkor Neked kell keresni egy hozzáértő szakembert. Mindenképpen javaslom a dolgot, saját tapasztalataim alapján is! Biztos hogy minden a rendelkezésedre áll? Nagyon alaposan nézd át a papírokat, ne hiányozzon semmi. Ja, akitől vetted a gépet az hogy hozta? Saját szakállára, vagy hozatta. Ha hozatta, akkor máris van egy szál, amin elindulhatsz.
Egyébbként milyen a gép, és Te merre laksz? Szépen bővül a társaság, Győr és környéke valamint Szeged és Zalaegerszeg még kihalt a Majások részéről! Sok sikert, írj hogy mire jutottál!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jan. 13. 12:28 | Válasz | #6 
Üdvözöllek a Majások birodalmában!! Én a gépemet már rendszámmal vettem. Viszont találkoztam már egy-két nagyon profi átírató irodával, akik szinte mindent vállalnak. (persze csak itt Nyíregyházán van tapasztalatom) Ha a főváros közelében laksz, akkor könnyű dolgod lesz, sok cég foglalkozik állítólag arrafelé ilyen dolgokkal.
Zsolt

 End2008. jan. 13. 19:22 | Válasz | #7 
Sziasztok! Budapesti vagyok, másodkézből vettem a 125-ös Majestyket, olasz forgalmi,forgalomból kivonási és egy kétnyelvü csak az eladó részéről kitöltött adásvételi papirom van.Mivel nagyon elfoglalt vagyok nekem biztosan nem lessz annyi időm, hogy ezt a torturrát végig csináljam ezért keresek valami profi irodát aki ezt végig tudja csinálni. Más:20 év után úgy gondoltam, hogy ujra elkezdek motorozni, ezt gondoltam első lépcsönek, ezzel talán tulságosan nem veszélyeztetem a környezetemet és ha túlélik akkor jöhet a következö lépcsö. Mindenkinek gontalan hetet kivánok! üdv!

tamas2008. jan. 13. 20:23 | Válasz | #8 
Ebben az esetben rendben is vagy, kb. 130'000 ft a tiszta költség. A regadó a Te esetedben (125ccm) alacsonyabb, a 250-es volt valami 36'000ft. Teljes mértében osztom Zsolt véleményét, biztosan találsz irodát ahol megoldják a problémádat. Kb. 1 hónappal számolj, + a költségek.
Az újrakezdésről meg csak annyit, nagyon jó kis gépet választottál, hálás lesz. De magadra legalább annyira vigyázz, mint a környezetedre, nézegesd meg a http://blue-devil.uw.hu honlapot. Ha nem megy el a kedved, legalább kicsit arra int, hogy Te nagyobb veszélyben vagy néha. Vagy mindig...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Luki2008. jan. 19. 13:41 | Válasz | #9 
Sziasztok.Valasz Endnek:en is budapesti vagyok es oktoberben irattam forgalomba olaszbol behozott 2001-es Malaguti Madison 250 robogomat.A Cinkotai ut 51 alatti Motorvaros nevu ceg mindent elintezett kb.egy honap alatt.180000 ft-ba kerult amibol 30000 volt az ok dijuk.Az arakat befolyasolja motorod evjarata es kobcentije is.Remelem tudtam segiteni.

 pepi752008. jan. 25. 14:25 | Válasz | #10 
sziasztok!
épp most helyezek forgalomba egy majesty 250-est. Nem is annyira bonyolult feladat, mint ahogy azt leítrjátok. A korábbi leírást kicsit körülményesnek tartom, és nem is a legcélszerűbb ügymenetnek.
Elsőnek a származást kell lekérdezni, mert ha gond van a motorral vagy a papírral nem dobsz ki felesleges pénzt, csak a 8400 ft-t. Ha megjön a papír, utána eredetvizsga. Így a műszakin nem csinálják meg pluszba, és megspórolhaszt majd 5000.- ot. Aztán minden papírral regadó intézés. Ha nem személyesen, akkor bármelyik speditőr iroda megcsinálja, a VPID számot is.
Ha megvan és a csekket is befizetted? akkor irány az okmány iroda. Kell egy kötelezőt kötni, és minden papírt az irodába. És már kész is. Az okmányirodás dolgokat is lehet intéztetni, vannak rá emberkék akik átírást is csinálnak, azok el szokták intézni. Én sem állok sorban sehol. Az ügyintézésre kb 13-15 ezer ft.- ot adok ki. Ja az eredetvizsgára is ki szoktak jönni.
Ami a legmacerásabb ,az a műszaki. A sok adminisztrációval nehezen boldogulnak a szakik. De nem veszélyes.
Remélem a tudtam kicsit segíteni, de ha kérdésetek van akkor szívesen írok. Én Fejér megyében lakom, szívesen segítek.

Nekem is lenne kérdésem .
Ha van valakinek Majesty 250 érvényes forgalmija, megadná e nekem a saját , és az össz tömeget.

Előre is köszi.

 © Zsolt2008. jan. 25. 15:29 | Válasz | #11 
Hi pepi75! Üdvözlünk a majások birodalmában! Amit kértél: saját tömeg (G: - a forgalmiban): 164 kg, Együttes tömeg (F.1: - a forgalmiban): 355 kg. Remélem segíthettem. Minden maja tulajnak: az ülés alsó részén található egy kis papírka a TÍPUSKÓDDAL. Pl. 4UC1 vagy 5DF3. Ezzel a kóddal tudjátok a dokumentumtárban beazonosítani a megfelelő alkatrészjegyzéket. Ok, na megyek -ni.
Zsolt

 pepi752008. jan. 25. 15:49 | Válasz | #12 
Köszi az az adatokat.


 madaraszbela2008. márc. 18. 10:58 | Válasz | #13 
Szia PEPI.
Nekem 97-es majám van, de nekem 233Kg sajátsúly van beírva(igazából 158kg) és 308kg a maxsúly(ami kb. megfelel).
Még annyi, hogy az önkormányzatnál kell kezdeni a külföldi eredetvizsgát.

talicskas2008. márc. 19. 17:12 | Válasz | #14 
Helo Pepi!
nekem is 97-es a majám és az adatok a forgalmimban ugyan azok, amit a Béla megírt...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Laci2008. jún. 02. 21:20 | Válasz | #15 
Sziasztok! Most készülök 400-as vagy 250-es nagy robogót vásárolni. A Yamaha Majesty 250-es és a 400-as modelje tetszik, illa Suzuki Burgman400-as jöhet még szóba. Tanácsot kérek tőletek hiszen ti már ilyen motorokkal jártok. A 400-assal a városban is jól lehet közlekedni, illetve a 250-es elég 2 személlyel, ha kiruccan az ember hét végén 150-200 km-t? Ránézésre a hosszú a tengelytáv és kicsit szélesnek is tűnik. A 250-es szinte alig kisebb külsőre, de árban szinte annyi mint a 400-as. Fogalmam sincs melyik mellett döntsek. Sajnos az anyagiak miatt csak használtban gondolkodom. Egy Suzuki GS500-ast adtam el, és abból szeretnék vásárolni.Nyugis kényelmes motoros vagyok, 120 utazó az autópályán bőven elég számomra, és a városban sem szoktam száguldozni. Köszönöm ha szántok rám néhány percet és segítetek a döntésben, persze ha eladó gépet is tudtok akkor annak is örülök. üdv mindenkinek:Laci

tamas2008. jún. 02. 22:31 | Válasz | #16 
Szia Laci! Üdv közöttünk! Szóval tisztázzuk, város, vagy kiruccanás. Mert 2 személlyel (Zsolt fogalmazta meg nagyon pontosan:) a mi motorunk egy lomha dög. Nem birja, és nem is szereti a partot. Ennek ellenére most voltunk a Mátrában, többen is 2 személlyel, és simán felkapaszkodtak Matraházára. A Kékest nem mertük bevállalni. A 400-assal nincs ilyen gond. A másik az utazó, nos a 250-eseknek az igazi utazója a 80-90, esetleg 1 személlyel a 100. A 120 a vége, jobb esetekben. Szóval nem mindegy merre laksz, és mire kell a motor. Ha csak a városban szaladgálsz, tuti elég a 250-es. Verhetetlen. Az én 110 kilóm alatt is megy 60-ig mint állat, ott kezd veszíteni a lendületéből. 6000ft az éves kötelezője, a 400-as lényegesen magasabb kategória. De ha rendszeresen akarsz messzire menni 120-al, a 250 kevés lesz. Keress olyan motorkereskedőt, ahol mind a két kategóriát ki tudod próbálni, és csak azután dönts. Eger környékéről tudok segíteni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jún. 03. 09:11 | Válasz | #17 
A leírtak alapján én a 400-ast ajánlanám, a 250-nek ugyanis 120km/h a vége és a két személlyel való motorozáshoz a 20 paci nagyon kevés.
Használt 400-asok ilyan 1 milla körül vannak.
A társaságban vannak burgisok is, majd ők is leírják a véleményüket.
Zsolt

 © jasa2008. jún. 03. 13:21 | Válasz | #18 
Laci, "örökzöld" a téma, amire kérdezel. Mint "kakukktojás" (250-es burgis) itt a fórumon, én is hozzászólnék. Először is: TELJESEN EGYETÉRTEK Zsolt és Tamás véleményével !
Elméleti megközelítés: a motorválasztás háromlábú dolog, mint a suszterszék.
- a motor (mérete, állapota, müszaki jellemzői)
- a használat( mire kell a vas ? )
- a motoros ( vérmérséklet, emóciók, tapasztalatok, + a buksza vastagsága )
Ezek (mindhárom !!!) ismeretében lehet jól dönteni, ill. tanácsot adni. Mindezek után még mindig ott van a véletlen , a SORS.....
Gyakorlati megközelítés:
Maja is, Burgi is jó motor. Talán Majából 250-es több van, a 400-as kevésbé gyakori, míg burgiból éppen fordított a helyzet, a 250-est csak 2002-ig gyártották.
Ha gyakran szeretnél 2 személlyel, és 120-körüli sebességgel haladni, egyértelműen kell a 400-as. ( főként hosszú távon - ezen km -t és éveket is értek !) A 250-es elég 1 személyre , 100 alatti nyugis motorozáshoz.A külső méretekben nincs érdemi különbség, a burginál pl. tök egyforma ! Nagyvárosi szlalomozásban mindkét kategória elmarad az 50-es kis "rakétáktól", amik a tű fokán is átbújnak..... nem tudom hol laksz, tehát ez a szempont mennyire számít ?
Árak: 250-es már 400-500 ezer között kapható elfogadható állapotban (használt gép vétel - mindig lutri, csak a valószínűség különböző ) Pl a MIX-ben #886 -nál írtam egy 250-es burgi hírdetést, elég jónak tűnik. Általában is a hasznaltauto.hu jó tájékozódás, nagy a kínálat. A 400-ashoz már vastagabb buksza kell, pl.egy 2003-2004-es burgi 700-800 alatt nemigen van, de 10 éveshez hozzá lehet jutni már fél milla alatt is (lásd lutri....)A beszerzési forrás (hazai tulaj vagy kereskedői olasz) kockázatairól meg nem is beszélve. Légy türelmes, óvatos és figyelmes, vagy legyen egy szakértő haverod.
Sok sikert !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Laci2008. jún. 04. 10:49 | Válasz | #19 
Nagyon köszönöm, hogy megírtátok a tapasztalataitokat véleményeteket. Nem kapkodom el a dolgot, de egyre inkább a 400-as felé billen el a mérleg nyelve. Talán érdemes lenne megvárni a szezon végét, mert akkor talán több használt gép kerül eladósorba. Köszi: Laci

 © jasa2008. jún. 04. 11:57 | Válasz | #20 
Hát ha ki bírod várni addig ???!!! bizonyosan úgy van.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. jún. 05. 08:50 | Válasz | #21 
Az biztos, hogy a 400-as valóban sokkal strapabíróbb lesz hosszútávon is. A fogyasztása sem jelentősen növekedikt, talán ha 1, 1,5 liter töblettel kell számolni. Viszont a menettulajdonságok eggyértelműen mellette szólnak, főleg utassal, és hegyi terepeken.
Dönts okosan, és mindenképpen válalj be egy tesztvezetést.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 sany22008. szept. 30. 19:11 | Válasz | #22 
Kéretlen hozzászólás !
Sem a 400-as (650-es sem)sem pedig a 250-es gépek nem rohanásra valók robogóilag. Lehet venni Hayabusát,aki nem a tájakban akar gyönyörködni.A gyárak nem igen törik magukat, hogy a robik súlyát csökkentsék, a végsebességet pedig növeljék,mert ezek a gépek igenis nyugodt,stresszmentes motorozásra valók-persze amennyire a magyar viszonyok között ez igaz lehet-Magam több robit"elszagattam".Volt Gilerám,14 éves Yamahám.Legutóbb 1 Beverly 200-asba hajtottam 17 ezer km-t.18 paci hajtotta, és nagyon jól lehetett vele haladni, de nem 120-al, mert nem akartam idejekorán generáloztatni.Túráztunk vele Ausztriában is,és nem a volt az elsődleges, hogy tudunk-é valakit előzni... türelemmel nagyobb a valósinűsége, hogy nem leszel donor.....Őt(igy személynek titulálva) azért adtam el,mert nem jól ért le róla a lábam (16"-os kerekei voltak,és 80 cm magasságú, de széles ülés)de az ereje nagyon megfelelt túrázásra.Most használt 400-as Majám van, de alkatrészt hozzá (koptatós:hajtószíj,fékbetét, stb.)aranyáron mérik.-vigasz: a lábam legalább leér !!.Tehát 1 db 250-es sem kisebb fiú az utakon mint nagyobb társai.(szerintem)
Bocsi, hogy belebeszéltem:Üdv.Mindenkinek-Nagyapó

 © Zsolt2008. okt. 02. 01:16 | Válasz | #23 
Nagyapó, mesélj még a 400-asról. Jó gép? (és nem csak nagyapótól kérem ezt!)
Zsolt

 © Zsolt2008. okt. 02. 04:17 | Válasz | #24 
Karcsi! Nem Te kerestél 250-es gépet?
Itt van egy : LINK
Zsolt

Feco2008. okt. 02. 05:39 | Válasz | #25 
Engem is érdekelne!
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. nov. 07. 21:51 | Válasz | #26 
Nem elrettentésül, a rendszámozás nem kis feladat!
Ami kell hozzá:Unió előtti( 2004 máj 1 előtt) Olasz pecséttel ellátottforgalmi másolat.Ekkor még nem adták oda a forgalmit, a bevonás előtt lemásolták és igazolásképp a bevonó lestemplizte.Ha Únió utáni behozás akkor kell az eredeti olasz forgalmi,ez valami hologrammos akármi, stiklire semmi esély.Ekkor természetesen nincs vámpapír! Eredeti olasz pecsételt számla ha kereskedésben vették, ha magánszemélytől akkor kétnyelvű adásvételi szerződés.Ha csak olaszul van hivatalosan méregdrágán lefordítják itthon.Vámpapírok: Vámárunyilatkozat, vámhatározat.( Ha Únió előtti) Adásvételi szerződés ha nem te hoztad be. A behozó személy és teközted.Ha a behozás után több gazda volt , az összes kell egész végig, ahány gazdája volt addíg amíg eljutott hozzád.A 125-ösnél szokták évekig 50-esként használni, sok gazda lehetséges.
Ha úgy érzed Ok akkor irány az okmányiroda.Származásellenőrzés. 8400 pénz.1-2 hét irodája válogatja, megjön hogy a vas nem lopott. Mindenképp ajánlatos a műszaki előtt az eredetiségvizsgálatot megcsináltatni, mert ha a műszakin csinálják jóval drágább.15500 pénz.Ha idáig megvagy,kérni lehet műszakira időpontot a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Ha nincs helyben akkor a megyeszékhelyen!Vannak megyék ahol berendelnek okmányegyeztetésre, én elmeséltem telefonon milyen okmányaim vannak, és adtak időpontot.Jóindulatúak voltak(nem égett pont a féklámpám)nem szólhatok semmit!26740 Ft-ért. Utána már csak türelem kérdése.Ha idáig eljut az ügy, már nem dobhatnak vissza semmiért! Irány a Vám!Rossz hírük van, de nekem segítettek a papírok kitöltésében nem szólhatok semmit.Előfordul hogy a péntek is közrejátszott és gyorsan meg akartak szabadulni tőlem. Mezei halandónak a sok kitöltenivaló nem egyértelmű. Sok a szakkifejezés HU rövidítések egyedül talán még most is csinálnám! Vámosoknál papírozás, szerencsétől függően várakozás, aztán posta befizetni a Reg. adót, és visszafut a vámosokhoz igazolásért. Lényeg: Lassan 10-éves mocira 28954 Ft, a semmiért! Mostmár csak a biztosító ugye anélkül semmi sincs Megkötéskor első díj nálam 610 Ft. Na hátradőlhetünk mert minden megvan! Irány az Okmányiroda!Már a kezedben érzed a rendszámot és a forgalmit, de mielőtt felébrednél gyorsan levesznek 12000-el a forgalmiért és a törzskönyvért,4200 a rendszám címke 450,csupán 18950 Ft mire a forgalmit és a kis alutáblát a kezedbenyomják.
Ez kb 91 ezer, de ha beleszámolod az utazást és a szabikat kis eü csomag égőkészlet hát egy 100-as.
Most a vas többet ér de az ősz hajszálaimból is több van !Amióta renszámos ki sem toltam a garázsból, vagy nem érek rá, vagy esik ! Egy métert sem mentem rendszámmal!
Motor után,első a család legyen!

 © nzsazs2008. nov. 08. 11:43 | Válasz | #27 
Sziasztok!
Admin-Zsolt!
Kérted, hogy meséljünk a 400-as gépről. Íme, néhány észrevétel, rövid használat alatt. 250-es Majáról ültem át, ezért gyakran fogom hozzá hasonlítani. Budaörsön voltam szervizben a 250-essel, mikor láttam a kiállítóteremben a 400-ast teljes harci díszben (túraplexi, háttámla, doboz) akciózva. Amíg a 250-est szervizelték, elmentem próbaútra egy 400-as tesztmotorral. Az első észrevételeim:
Egyhengeres motor, az indítás után alapjáraton érezhetően erősebben vibrál mint a kisebb testvére.
Az üláspozíciója valamivel kényelmesebb, alacsonyabb, és jobban tartja a derekamat.
A kezelőszervek semmilyen megszokást nem igényelnek, abszolút kézre esnek. Az indexkapcsoló helye talán még szerencsésebb helyen (közelebb a markolathoz) van.
Indulás után az tűnt föl, hogy nem igazán érezni a nagyobb motortól elvárható gyorsulási nyomatékot. Autópályán viszont rögtön jelentkezett az erőkülönbség. 90-100 km/h fölött sokkal magabiztosabban, érezve az erőtartalékot lehetett előzésbe kezdeni. A legnagyobb előny a 250-hez hasonlítva mégis az volt, hogy mindezt megyőzően produkálta utassal is. Ez volt a döntő érv, amikor a cserét elhatároztam.
Menet közben a motor-vibráció eltünt, simán, egyenletesen lehetett pörgetni. A tesztmotorral a végsebességet nem próbáltam, 130-nál följebb nem hajtottam.
A napi használat során az alábbi észrevételeim voltak:
A visszapillantó tükrök távolsága nem megfelelő, túl sokat kitakar a vállam a látómezőből. Az előző motoromnál megszoktam, hogy még a mögöttes forgalmat is kényelmesen láthattam. Mivel a Yamaha nem tudott erre a problémára megoldást találni (bár elismerték, hogy nem vagyok egyedül ezzel a problémával) fellapoztam a Louis motorkatalógusát, onnan rendeltem egy tükörszélesítő-hosszabbító készletet. Ha valakit érdekel, cikkszám, fotó megy.
Az átlagfogyasztás kíméletes (bejáratós) használat mellett, többnyire két személlyel, dobozzal és csomagokkal 4,1 lit/100 km. Többre számítottam, kellemes meglepetés.
Tartottam a kis kerekektől, úgy gondoltam főleg városban, dugóban araszolgatásnál majd sokkal bizonytalanabb lesz, billegni fog jobbra-balra, de semmivel nem rosszabb mint a nagyobb kerekű Maya 250-es volt. Sőt! Alacsony sebességnél az egyenesfutása talán egy picivel még jobb. Nem tudom minek köszönhető, esetleg az alacsonyabb üléspozíciónak?
Dönthetősége ha egyedül utazom, kiváló. Szépen fut az íven, öröm vele a körforgalomban közlekedni, de próbáltam már hegyi utakon is. Nem sportmotor, ezt tudomásul kell venni. Ezt figyelembe véve igazán élvezetes, nyugodtan ki merem jelenteni, örömmotorozást képes nyújtani. Utassal és csomagokkal kicsit más a kép. Lehet hogy az utas miatt érzett felelősség teszi, de úgy érzem a kanyargós utaknál jobban kell figyelni, a kanyarok ívére erősebben kell kényszeríteni a gépet. Persze az is lehet, hogy még távolról sem szoktunk össze teljesen a vassal, nem volt még módom kiismerni a lehetőségeit. Nem ártana tavasszal egy újabb vezetéstechnikai tréning. A 250-es Mayával nagyon hasznos volt, olyan dolgokat tudtam vele a zárt pályán produkálni, amire azelőtt gondolni sem mertem.
A viszonylag kis kerék számlájára írom, hogy a gyalázatosan rossz pesti utakat nagyon megszenvedem vele. A figyelmem jó részét a gödrök kerülgetése köti le, nem a forgalom figyelése. Utassal, talán a súly növelése miatt, simábban veszi az akadályokat.
Sötétedés után a világítás megfelelőnek mondható. Nem kiemelkedő, de hozza az elvárható szintet. A xenon mint extra, nem lenne bolondság.
A pakolhatósága, az ülés alatti tárhely mérete pazar.
Túl az 1000-es szervizen, eddig semmilyen probléma nem volt a 400-as Majával.
A végén kérdezed "Jó gép?"
Természetesen csak a saját kategóriájához lehet hasonlítani. Kisebb hibáit leszámítva, a konstrukciójából adódó tulajdonságokat figyelembe véve az eddig kialakult véleményem az, hogy igenis jó gép.

talicskas2008. nov. 08. 12:09 | Válasz | #28 
Nzsazs!
Nagyon szuper értékelés....tanulságos és mindenképp hitelesebb mint bármely márkakereskedő típus leírása.Szuper
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © nzsazs2008. nov. 08. 14:22 | Válasz | #29 
Talicskás!
Köszi a reagálást.
A 400-as Mayáról az észrevételeim kizárólag laikus felhasználói szemmel írtam. Nem tudom mi zümmög alattam, hogyan működik a variátor és egyáltalán az egész szerkezet. Ezért a tudatlanok boldog vigyorával húzom a gázt, és teszem ezt mindaddig, amíg a motorozásnak ez a változata olyan felhőtlen kikapcsolódást és örömet okoz mint a Mayával való túrázás.
Sok apró kis részletről nem írtam, pl. a műszerezettsége a 250-nek szerintem sokkal szebb és praktikusabb, főleg este vadító a műszerek világítása.
Ezzel szemben a 400-as kapott egy nagy fordulatszámmérőt, aminek nem sok értelmét látom. Úgyis mindig 4-5 ezer között forog, akár lassan, akár gyorsan megyek. A piros tartomány előtt meg úgyis leszabályoz. Az időóra és a külső hőmérséklet jelző egyszerre ellenben nem látható, a műszeregységen lévő gombot kell nyomni, hogy váltsak az információk között. Tehát vagy idő, vagy hőmérséklet. Ez nem tetszik.
Nagyon tetszik viszont a kézifék. Többször volt alkalmam tesztelni, hasznos találmány.
A középsztender használatáról viszont lemondtam. Megszakadok, mire felrángatom rá a motort. Pláne, hogyha még egy picit lejt is az út. Ilyenkor jön nagyon jól a kézifék. Biztos hogy nem fog nekiindulni a vas az oldalsztenderről, ha egy figyelmetlen gyalogos nekimegy.
A motor hangja jól megviccelt. Úgy tartottam, hogy kifejezetten csendes, inkább lopakodó stílusban közlekedik, mint harsányan. Azután rájöttem, hogy mindig először a sisakot veszem föl, ráülök a motorra, gyújtás és indulás volt a sorrend. Leállásnál gyújtás le, oldalsztender ki, sisak le. Tehát mindig sisakban hallottam a hangját, erősen tompítva. Egyszer csak úgy, a magam gyönyörűségére indítottam be, és hallj csodát, egészen rendben van a hamgja is. Nem recseg ijesztően mint a sportmotoroké, nem hörög és gurgulázik mint a szomszéd krómozott csodája, de azért a forgalomban az autók között araszolva diszkréten a sofőrök tudtára adja hogy jövök. Ennyi elég is.
Az ülés alatti csomagtartó zárja úgy működik, mint a svájci óra. Ez is nagyon tetszik. A 250-es Mayán olyan erővel kellett a kucsot elfordítani az ülés nyitásához, hogy mindig féltem eltörik. Ennél szinte ellenállás nélkül, vajpuhán nyílik a zár.
Nagy reményeket fűztem a túraplexihez, amivel a motort átadták. (Bemutató darab, ezzel volt szerelve) A tesztmotoron amit próbáltam normál plexi volt, átlagos szélvédelemmel. Gondoltam ennél a magasabb túraplexi csak jobb lehet. Tévedtem. 100 km/h-g nincs semmi baj. E fölött a magas túraplexi érdekes módon a tarkómra és a sisak tetejére dobja a menetszelet, olyan sistergést és zúgást okozva, hogy először meglepődtem. Később hiába bizonygattam a mögöttem lelkesen beszélő nejemnek hogy egy szót sem értettem abból amit mondott, nehezen akarta elhinni. A másik tulajdonsága a magas plexinek, hogy az erős menetszél hatására elkezd csavarodni, vitustáncot jár jobbra-balra. Viszont nagyon jól néz ki. Az igazsághoz tartozik hogy 182 cm magas vagyok, kevésbé magas motoros lehet hogy imádni fogja a túraplexit.
A többi észrevételem (akkumulátor, keréknyomás, tankolás, gyújtáskapcsoló, kesztyűtartó, stb) majd legközelebb, nem untatlak tovább benneteket.

tamas2008. nov. 08. 14:26 | Válasz | #30 
Korrekt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. nov. 08. 14:37 | Válasz | #31 
Nagyon érdekesnek tartom a leírásodat!Majd írdd a többit is!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. nov. 08. 20:03 | Válasz | #32 
Nagyon frankó, köszike! Akinek még van kedve nyugodtan írhat a gépéről, lehet amolyan 'NÉPÍTÉLET' féle. Természetesen bármelyik típus jöhet! Tessék csak TESSÉK!
Zsolt

 © Zsolt2008. nov. 08. 20:05 | Válasz | #33 
Nagyon frankó, köszike! Akinek még van kedve nyugodtan írhat a gépéről, lehet amolyan 'NÉPÍTÉLET' féle. Természetesen bármelyik típus jöhet! Tessék csak TESSÉK!
Zsolt

 © jasa2008. nov. 08. 21:43 | Válasz | #34 
Tényleg tanulságos, kösz nzsazs érdekel a folytatás. de leginkább egy burgi-maja összevetésre lennék kíváncsi a 400-as műfajban !!! ( nem "vallásháborúra" gondolok, hanem egy korrekt, tapasztalatokon alapuló leírásra, mint ahogy nzsazs is teszi )
De valamit nem értek, (vagy félreértettem ) a 400-as kereke kisebb mint a 250-esé(12) ez hogy lehet ??
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © nzsazs2008. nov. 08. 21:53 | Válasz | #35 
Jasa!
2008-as típusokról írtam.
A 250-es Maja első kereke 15" a hátsó 14"
A 400-as Maja első kereke 14" a hátsó 13"

ZsViktor2008. nov. 08. 22:15 | Válasz | #36 
nzsazs! Neked véletlenül nem x-max-od volt?
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © nzsazs2008. nov. 08. 22:19 | Válasz | #37 
ZsViktor!
De igen!
Most hogy rákérdeztél, beugrott!
Természetesen az összehasonlítás is rá vonatkozott.

ZsViktor2008. nov. 08. 22:25 | Válasz | #38 
Gyanús volt... Én csak szeretnék akkora kerekeket!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © jasa2008. nov. 08. 22:28 | Válasz | #39 
Hoppá ! Azért az x-max egy "hangyányit" eltér a régi majától.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 KoWee2008. nov. 09. 19:44 | Válasz | #40 
Egy kérdésem lenne a rutinos rókákhoz. Pénteken vettem egy 215-ös 2001-es majesty-t. Van bár gubanca de többnyire csak potya dolgok. Műanyagos munka. Viszont nem túl zavaróan, ha húzok neki kövér gázt akkor valami kopogásféle jön fel. Ha csak finoman gyorsulok akkor semmi. Merrefele érdemes elindulni keresgélni?

 KoWee2008. nov. 09. 19:45 | Válasz | #41 
Jaaj bocs ez nem ide indult. Storno. Beteszem a megfelelő topicba. :(


 M. Zoltán2008. nov. 24. 11:12 | Válasz | #42 
Van egy kis időm, röviden összefoglalom a 400-a vásárlásának történetét, hátha másnak is tanulságos.

1. Természetesen az első a 400-a maja volt, amit megnéztünk, nekem kényelmes (bár kissé magasabb, mint a 250-es), Anyának kényelmes, de a lábtartó rossz helyre esik, Maja elvetve.
2. 400-as Burgman, kedvező vásárlási feltételekkel új, vagy használt tesztmotor. Nekem kényelmes, Anyának nem. Bár a lábtartó jó helyen van, de a teknősre formált hátsó ülés csak egy üléspozíciót biztosít számára, Ő meg hosszú úton hol előre csúszva, hol hátra helyezkedve pihenteti a derekát-térdét, burgonya elvetve. (a tesztmotor 7000 km-errel beindítás után hidegen kissé szabálytalan alapjárattal, mintha időnként kihagyott volna egy kicsit)
3. Aprilia Atlantic 500. Új modell, kipróbálva, Nekem kicsit magas, Anyának az előbb ismertetett okok miatt rövid a hátsó ülés. (pedig volt egy használt 1 éves, 3000 km-errel 900 eFt-ért)
4. 2004-ig gyártott Aprilia Atlantic 500-as (a nagyse..ű). Gyári háttámlás dobozzal, Anyának meglepően kényelmes, bár egy kicsit széles, nekem viszont nagyon egyenes az üléspozíció. Megnéztünk egy 5 éveset 12 eKm-errel, szép állapotban volt, de a hangja nem tetszett, erős hajtómű hangot hallottunk. A másik ugyanilyen 4 éves 3600 km, nagyon szép, kimondottan megkímélt, szép hang, olcsó, de Anya nem akarta, hogy nekem legyen kényelmetlen, így Aprilia elvetve.
5. Honda Silver-Wing. Szép, kegyetlen drága, használtat nem találtunk, az új sem tudott többet mint az előzőek (tudom soros két henger stb.) ami indokolta volna a 2MFt-hoz közelítő árát. Honda elvetve.
Hogyan lett mégis 400-as Maja? Betévedtünk egy Honda kereskedésbe, ahol használtan ott árválkodott ez a Maja (egyedül a Hondák között). Nagyon szép állapotban, mindjárt szemet szúrt, Anyát felültettem hátra és hevesen görbítgettem a lábát a lábtartóra, de sehogyan se hajlott a sípcsontja. Ekkor a kereskedő odahívta a szervíz vezetőt, aki rendkívül segítőkész volt, tulajdonképpen, csak azt kérdezte Anyától, hogy hova szeretné a lábtartót, a többit Ők megoldják. Most, hogy elkészült, mondhatom, nagyon szép lett, profi és nagyon rendes társaság (Honda Dream Bp. Attila út). Annak ellenére, hogy nem Honda motorról volt szó, mindent intéztek, addigra lett kész amikorra ígérték, nekem csak fel kellett ülnöm rá és hazahozni.
Az első 50 km tapasztalatai alapján:
Erősebb. dinamikusabb, kicsit magasabb, eleinte féltem egy kicsit a magasságától, de már szokom (170 cm vagyok), sokkal stabilabb (nincs kemping bicikli érzés), keményebb rugózás, cserében rosszabb úton sem kell félni, hogy a közepe felkoccan. A gyári doboztartó sokkal gyengébbnek tűnik, mint a 250-esen a K. Peti féle, ebbe lehet, hogy nem merek annyit belepakolni vásárláskor. Az alsó szélvédelem jobb, a felső a 250-es túraplexijéhez képest szinte semmilyen, nyáron ez lehet, hogy nem gond, de pénteken cseppet sem volt nyár. Kéznél a gyári plexi semmit sem véd és nekem sem elég magas. Az ülés alatti tárolóhely ránézésre nem tűnik nagynak, de jóval több dolog elfér benne, mint a 250-esben, bár kissé szétdarabolva. Egyenlőre ennyi, remélem tudtam segíteni azoknak, akik nagyobban gondolkodnak.

talicskas2008. nov. 24. 12:21 | Válasz | #43 
Zoli! ez tuti beszamolo...majd nagyon erdekel mikor majd tavasszal huzod a szarvat minden nap . Egyebkent a feket kihagytad....gondolom azert ezen a paripan mar van kontra??:))
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 M. Zoltán2008. nov. 24. 12:27 | Válasz | #44 
Igen, természetesen hatékonyabb a fék, bár a 250-esen nyáron cserélték a fékbetéteket és a fékpofákat, így az sem volt rossz. Valószínűleg a különbséget 2 személlyel, túracuccokkal fogom érezni.

tamas2008. nov. 24. 14:48 | Válasz | #45 
Örülök hogy Maja mellett döntöttél a sok próba után. Kicsit irigyellek is a termeted miatt, nekem való motort még ember nem gyártott. A legmagasabb kroszmotorról is telitalppal ér le a lábam... Doboztartóról annyit, hogy amennyiben érdekel a dolog, mivel szaporodik a 400-as tábor, lehet egyezkedni Ko.Petivel, hogy gyártasson ilyet is, a megfelelő anyagból. Minimum 10 db-ot kellen megcsináltatni ahhoz, hogy érdemes legyen hozzáfogni. Szerintem lesz rá érdeklődés, a 250-es is elfogyott mind.
Mikor mentem Orpi motorjával számomra nagyon kellemes, jól vezethető, nagyon jó súlyelosztású gépnek tűnt, bár hegyen nem volt alkalmam kipróbálni. A fékek a 250-hez képest elől kb 30, hátul 100%-al voltak jobbak. Mondjuk a dupla tárcsafék kicsit jobban dolgozik mint egy kisebb szimpla. A hátsó dobfék meg nem lehet ellenfél egy ekkora féktárcsának.
A túraplexi számodra is létkérdés lesz, én ilyenről nem is álmodom. Én majd veszek egy IFA-t és megyek utánna...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 M. Zoltán2008. nov. 24. 18:53 | Válasz | #46 
Bocs, az egyik leglényegesebb lemaradt, a világítás, a 2 db H4-es már elegendőnek tűnik, és a vészvillogó is lényeges funkció. Sajnos szivargyújtó aljzat ezen sincs gyárilag, ezt nekem kell kiépíteni.

 © passat522008. nov. 28. 18:36 | Válasz | #47 
Akkor kis beszámoló a motorvásárlásról!
Idén februárban vettem a kis Maját de mivel nem voltam körültekintő az ügymenetben kicsit buktam rajta! A tények az,hogy mivel Svácbol lett behozva az országba ezért a Magyar környezetvédelmi szabályok miatt /Megjegyzem:mert Svájc nem lépett be az EUba igy tart be SZERENCSÉTLEN országunk Svájcnak/ nem lehetett müszaki vizsgára bocsájtani!
Végigjártam az ügyben pár hivatalos fórumot,sok motorkereskedőt,de nem ment sehol!
Ezekután eldöntöttem,hogy márcsakazért is Majával járok ezután is és ha má lud legyen kövér!:) Na sok keresgélés után találtam olyan kereskedőt aki beszámitja a vételárba a 125-ös Majám! Most ott tartok,hugy 700ezer kp + a kicsiért cserébe lesz egy szép legális megbizható motorom!
A Zénóka mint a 400-asok tudósa átnézte,kipróbálta a motort és szerinte is jó vásár volt!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Feco2008. nov. 29. 07:55 | Válasz | #48 
Kérnénk ám majd egy összehasonlítást is, a 25-ös után milyen a nagy vas?(Nehogy a hideg visszafogjon, a cél érdekében mindent...!!)
Motor után,első a család legyen!

 © passat522008. nov. 29. 09:47 | Válasz | #49 
Majd tavasszal! Kb mésfél hét mire müszaki,papirdolgok és a leszállitás elintéződik! Az idén már nem tervezem,hogy ráüljek!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Balázs2008. nov. 29. 10:36 | Válasz | #50 
Szerintem mint ha vitorlázó gépről 1 Mig-be ülne!
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

talicskas2008. nov. 29. 13:01 | Válasz | #51 
Balazs! inkabb utasszállítóba!! a mig-eg a 250-esek:))
(azért az lejön nektek, hocs csak hülyéskedek állandóan!)
Fecó! megvan már a géped? egy skyp-al majd leteszteljük....
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © baranyai.imre2008. nov. 29. 14:14 | Válasz | #52 
Ha meg lesz minden papír és műszaki meg minden,biztosan nem bírod kivárni a tavaszt.Mi már csak ilyenek vagyunk.

Balázs2008. nov. 29. 15:19 | Válasz | #53 
Hóláncot dobj a gépre
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © passat522008. nov. 29. 16:23 | Válasz | #54 
Imre! Biztos nem hagyom ki ha jó idő lesz!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Feco2008. nov. 29. 21:21 | Válasz | #55 
Nehogy megijedj egy kis rosszidőtől! Első a próba!
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. nov. 29. 22:20 | Válasz | #56 
Bizony bennem is munkál a kisördög mikor kisüt a nap, és száraz a flaszter! De ez nem a nyomda ördöge. Ez néha alszik, de amaz (biztos a testvére) soha...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522009. jan. 27. 19:27 | Válasz | #57 
http://www.kepesmotor.hu/yamaha/i?p=156835&c=3775 ,Ajánlom figyelmetekbe!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Zsolt2009. jan. 27. 19:38 | Válasz | #58 
Igen jó ár! Ez a kivitelt sokkal drágábban lehet megvenni. Vajon hol a buktató? Miért ilyen olcsó?
Zsolt

TopJoe2009. jan. 28. 07:36 | Válasz | #59 
Talán mert 2001-es. Forgalombahelyezéssel együtt 700.ezer. Igy már nem annyira olcsó.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

Zsoké2009. jan. 28. 07:56 | Válasz | #60 
Szerintem még úgy sem drága..
Persze látni kéne..
http://www.maxirobogok.hu
(30/323-33-31)

 © Zsolt2009. jan. 28. 08:36 | Válasz | #61 
Így van Zsoké! Ha nekem volna rá keret bizony és is megnézném!
Zsolt

 Zénóka2009. jan. 28. 21:15 | Válasz | #62 
1. Nincs a jobb oldaláról kép. 2. Nem értem, miért nincs valakinek 10 ezrese egy digiálisra, hogy ne a telefonnal örökítse meg a behozott és eladásra szánt motorjait. Csak csendben megjegyzem én is raktam már fel direkt xar képet eladásra szánt autóról. De ott az volt a cél, hogy ne látszódjanak a hibák :)

 Zénóka2009. jan. 28. 21:22 | Válasz | #63 
3. A black max-nak sem az ülése, sem a hátsó lámpája nem ilyen. Ráadásul 2001-ben még nem is volt. A legelső akkor jelent meg, amikor már a fordulatszám mérős műszerfal volt (2004-ben).
Úgy saccolom valóban állt 2 évet....vhol gazdasági totálkárosan. Most meg valaki összerakta, black max-ra hajazó festéssel. Alig többért olyat lehet kapni ami törésmentes...szerintem.

 © Dávid2009. feb. 27. 07:57 | Válasz | #64 
Sziasztok!

Olyan kérdésem volna, hogy ha nézek kisebb Majestyt (125, 150, 180), honnan lehet megállapítani, hogy az valóban Yamaha, vagy pedig MBK? Mert egy Yamaha matricát könnyű beszerezni ugyebár.. Van egyéb eltérés?

Tudtommal az MBK egy-az-egyben ugyanaz, csak franciaországban rakják össze. Ez így van? Van valakinek tapasztalata a márkával kapcsolatban?

Illetve ezekből a Majestykből melyiket ajánlanátok?

Előre is köszi

Dávid

Balázs2009. feb. 27. 08:17 | Válasz | #65 
Szia Dávid.

Érdemes a első teleszkóp feletti kis táblán megnézni a származási országot,majd 1 telefon a márka szervizbe és alvázszám,motorszám után megmondják a tutit.
Mind a 3 típus jó kis gép,a 125,150 könnyeben találsz alkatrészt (bontottat).
MBK:szerintem össze rakó leányvállalat,
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © Karcsi2009. feb. 27. 08:54 | Válasz | #66 
Balázs!
Hol is található az a kis tábla? Mert nem találom a motoron, kiváncsi lettem volna Én is...az első teló felett nincs adattábla..nekem legalább is nincs, vagy csak nem látom??
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Dávid2009. feb. 27. 12:59 | Válasz | #67 
Sziasztok! Kösz szépen Blade! Ez nagy segítség! Fura, én azt hittem, hogy a 180-as pont ugyan olyan váz, meg minden csak a blokk más, de ezt jó tudni!

Balázs2009. feb. 27. 15:34 | Válasz | #68 
Karcsi.
Nekem a 400 az első telo mögött,a hűtőnél van 1 adat tábla,rajta gyártási sor szám,és származás.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

Feco2009. feb. 27. 18:52 | Válasz | #69 
Valahol a hátsó teló felső rögzítésénél van az adattábla!Megvolt a fotó is de a régi gépem "lenyelte" az összeset.Az MBK tuti ugyanaz mint az eredeti Yamaha, az alkatrészei is ugyanazok.Csak vagy a spanyol, vagy a francia gyárban rakják össze őket. Leginkább érdemes a 25-ösre "hajtani", mert ehhez lehet legjobban bontott alkatrészeket beszerezni.Bár úgy tudom csak a henger és a dugó a külömbség!
Motor után,első a család legyen!

Balázs2009. ápr. 07. 20:40 | Válasz | #70 
http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/070718a/?main&rnd=268

igy kell svájcból motort hozni!
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

TopJoe2009. jún. 19. 21:01 | Válasz | #71 
KARCSI ! Ha még nem késő és olvasod, akkor egy fontos dolog amit mi már tavaly megbeszéltünk és ez mindenkinél bejött ( 250-nél ) szóval próbáld ki, ha megvan a 120 vagy afeletti végsebesség akkor jó a motor,vario,minden. Ha nem megy ennyit akkor valami gixer van, pl. szíj kopott vagy karbu vagy valami. Úgyhogy nézz végsebességet !
Sok sikert.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © satyapapa2009. jún. 19. 21:19 | Válasz | #72 
TopJoe-jólmondja, de azt is nézd meg hogy az elsö kerék az elöirás szerinti mert az Imre barátom amikor megvette a mocit nem figyelte a méretet csak azt hogy nem kopott.Ha 120x70-es gumi van fent avval többet mutat az óra. az elöirt pedig 110x90.Néha trükköznek igy motoreladásnál.Hidd ell hogy igy van, Ha kisseb a gumi akkór az óra 10-12 km-rel többet mutat.Jó vételt ...
06304373303-vagyok elérhetö

 © majesty2009. júl. 02. 20:41 | Válasz | #73 
Sziasztok.

Nemrég bukkantam erre a remek kis fórumra, és rögtön a segítségeteket kérném egy kissé talán szokatlan dologban. Egy 250-es robogót szeretnék venni. Valójában nem közúti használatra kell, hanem arra, hogy segítségével a levegőbe kerülhessek. Amit tudnia kell
250-es (kb20LE kb 20Nm) négy ütem vízhűtés hátul tárcsafék, motor hajtómű hátső kerék tárcsafékkel felnivel (gumi nem szükséglet) Ezen felül önindító akku hűtő elektronika kipuffogó légszűrők stb. ami a motor helyben működtetéséhez kell. Nem kell a váz idomok tükrök elsőkerék egyéb sallangok, mivel egy saját készítésű "vázba" kerül. Nem kell hozzá semmi a forgalomba helyezéshez, mivel nem lesz közúton használva. Nem kell, hogy bika erőben legyen, de kell, hogy 10 000Km-et kibírjon jelentős ráfordítás (pl hengerfúrás) nélkül.
Kérlek segítsetek a következőkben:
1, Itthon van-e esély egy ilyen szerkezethez jutni űgy, hogy vásárlás előtt meggyőződhessek arról amit tudnia kell? (tehát indítható állapotban kell lenni a cuccnak).
2, Ha a fenti dolog nem oldható meg itthon, akkor alternatívaként külföldre érdemes-e kacsintgatni?
3, Jól összetört, de nem ősrégi és/vagy forgalomba nem helyezhető (pl nincs hozzá forgalmi, vagy EU-n kívülről behozot stb) előforfdul-e a hazai piacon?

Amiket eddig megkérdeztem, ott vagy lopott volt, vagy át akartak verni, mert pl. az eladó nem tudja, hogy üzemképes-e a blokk, vagy "most pont nincs hozzá akksi" ezért nem tudjuk beindítani. Papír semmi, motorszámot alvázszámot nem tudja (majd személyesen...) szóval nem nagyon bízok a hazai lehetőségben de talán ti többet tudtok erről.

4. lehetőség a külföldről behozni "már nincs benne kompresszió" hibával rendelkező gép, amibe vennék egy dugattyű szettet.

A lényeg, hogy a fenti konfogra kb 90-e Ft-ot tudnék áldozni ez a felső határ, ez esetben mindennek tökéletesnek kell lenni, amit fent írtam.

Szerintetek van megoldás?

gelilackó2009. júl. 03. 07:08 | Válasz | #74 
Van egy miska nevü bontós akitől itt többen is vettek már ezt azt nála lehet hogy sikerrel jársz elvileg neki van jó sok mindene talán még igy blokk is a tartozékaival.és elvileg korrekt fazon .
Egyébként csak nem motoros sárkány repülőben gondolkozol??:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © majesty2009. júl. 03. 08:27 | Válasz | #75 
Szia,

Scooter tow, azaz robogós vontatás-hoz kell, valami ilyesmi: http://www.towmeup.com/winch2.html

 © majesty2009. júl. 03. 08:30 | Válasz | #76 
Köszönöm Miskát már felvettem a kívánságlistára, de előbb azért szeretnék a másik oldalról is véleményeket, mert lehet, hogy jobban jövök ki, egy komplett motor vásárlásával.

tamas2009. júl. 03. 16:00 | Válasz | #77 
Helló Csabi! Üdv nálunk!
Mások milyen blokkokat használnak erre a célra? Amire én konkrétan gondolok: A fekvő egyhengereseknek elég fontos hogy az üzemi hőmérsékletük meglegyen. Ha ez nincs meg, nem elégséges a kenés. Nos, ezzel a használattal amire Te szánod, nem tudom van-e mód kellőképpen bemelegíteni, mielőtt terhelni akarod. Vagy esetleg ez folyamatos üzem lenne? Ráadásul mivel ezek a blokkok nem rendelkeznek olajszűrővel mi szigorúan a megtett 3'000km után kell cseréléjük az olajat. Ezt Neked zemórára kell mérned.
Különben maga a motorblokk nagyon megbízható, kellő karbantartás mellett elmegy 40-100'000km-t is. A nyomatéka erre a célra biztosan megfelő, komoly a teljesítménye.
Szóval érdemes átgondolnod a kérdést! Komplett motorblokkot kapsz ilyen árban az biztos. Motort nem valószínű. Ha szerencséd van, találsz olyat aki kismotorként használta, de megbukott vele és szabadulni akar tőle bármi árom. Miska az egyik legkézenfekvőbb lehetőség számodra. Sok sikert!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © majesty2009. júl. 03. 20:41 | Válasz | #78 
Szia Tamás!
Itthon nem nagyon van ilyen csörlő, az USA-ban Honda Helix motorokat használtak többnyire (az ára miatt). Ez egy dobfékes blokk, ezért fékezéses üzemre (amikor a csörlő halad egy utánfutóra szerelve és fékezve ereszti ki a kötelet) a dobos blokk nem jó. Ezért kell a tárcsafék. A bemelegítés nem probléma, gondolom pár perc alatt felmelegszik utána pedig folyamatos üzem esetén 5perc csörlés 10perc kötélvisszahúzás.
Csörlés közben nem kell max gázon mennie, a csörlőkötél sebessége 20-45 km/h közötti, a dob kb. a felni átmérője, tehát szerintem max félgázon elviszi, a vonoerő 40-80kg között mozog. A nyomaték miatt kell a 250-es motor.
Az üzemórára svaló átszámítás is menni fog, egy csörlés kb 1500m kötél felcsévélése tehát ha 2km megtételének számítom akkor 1500 csörlés után esedékes az olajcsere. Ez több évalatt jön össze. Miskéval beszéltem, de most nincs neki ilyen cucca pár hét műlva talán összeszedi.

 © majesty2009. júl. 03. 20:49 | Válasz | #79 
Itt egy másik megoldás, egy Kymco grand dink ez is 250-es. és csak a kerekeket szedték le róla.
http://ozreport.com/scootertowsouthafrica.php
Egy ilyen megoldáshoz jobb a komplett motor, nem kell vézat hegeszteni, viszont így nem lehat vonohorogra tenni a csörlőt, utánfutó is kell hozzá.

tamas2009. júl. 03. 20:55 | Válasz | #80 
Értem. A DX-es 250-ek tárcsafékesek, az a Neked való cucc. Mivel épített lesz az egész, végül is a hűtőkörrel kell óvatosan bánnod. Itt nincs menetszél, ventillátor kell rá. Méghozzá olyan, ami bírja a folyamatos terhelést és se túlhűtéssel se túlmelegedéssel nem kell számolnod. Komoly próbatétel, de látom hogy nem fogsz fejjel menni a falnak.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © majesty2009. júl. 03. 21:19 | Válasz | #81 
Igen, a hűtés fontos. Ha jól emlékszem a A Majesty és talán a többi nagyrobogó is rendelkezik saját hűtő ventillátorral. Az elég lesz, nem kell külön gondoskodni a hűtésről, mivel 5 perc usem után legalább 10 perc szünet következik, és üzemküzben sincs űgy megterhelve a motor, mint pl. hegymenet esetén. A hűmérőt persze figyelni kell. Hamarjában kiderült, hogy
sok mindent nem lehet lespórolni egy komplett motorról, hűtés és műszerek is kellenek, ez viszont nem szokványos, mert blokk az ugye még van, de vízcsövek hűtő miegymás is kell, és ha darabonként veszem meg akár bontóban, lehet, hogy a végén mégis a komplett motor lesz az olcsóbb. Ráadásul a darabokban vett cuccot nem lehet kipróbálni vétel előtt, a komplett motor viszont igen. Már nem nagyon bízom abban, hogy Miskán kívül bárkitől mernék venni motort itthon, mert ma megint volt egysikertelen kísárletem. Kérdezem az eladót (telefonon), hogy mennyit megy végsebességre a gép? Azt mondja, hogy ő nem szokta kipróbálni nem tudja, hogy mennyit megy. Pedig a CVT és a motor állapotát elég jól mutatja a végsebesség, persze nem kiskerékkel, hanem GPS-el bemérve ;).
Persze papírok sencsenek a géphez. Na most jön a meglepetés, kérdezem tőle, hogy tárcsafékes-e a hátulja. A motor mellett állt, de még így sem tudta. Ezt mondta
"dob, dobfékes...... de nem, tárcsafékes ...., ezt nem értem, lehet, hogy kettős fék van rajta?" Ez nem párbeszédben hangzott el, hanem az eladó monológja volt. Ezek után nem fogok 230km. utazni, hogy megnézzem, mert esélytelen szerintem.

tamas2009. júl. 03. 21:36 | Válasz | #82 
Azért azzal legyél tisztában, hogy vannak műszaki (an)alafbéták is! Olyanok is vannak, akik tényleg nem nézik meg a végsebességet, mert számukra ez nem jelent semmit.

Viszont a hűtőventillátorban nem értek Veled egyet. Véleményem szerint ha Te ezzel a motorral álló helyzetben dolgozol, ott a ventillátornak kell ugye a "menetszelet" generálni. Nos, ezek a ventillátorok nem erre lettek megtervezve, és kitalálva. Oda bizony Neked olyan ventillátor kell, ami folyamatos üzemben állandó "szelet" képes előállítani hosszútávon. Ezt ki kell módolni. Valóban van saját ventillátora, de én ha Neked lennék azt csinálnám, hogy széjjelnéznék egy szabályozható fordulatszámú 12V-os ventillátor után. Beindítanám a motort, és elkezdeném "normál" mértékben terhelni. A ventillátor szépen folyamatosan járna, és a melegedés függvényében lehetne a teljesítményét növelni. Ha eltalálod a jót, király vagy. De a gyári kis hűtőventillátort hagyd meg két okból is.
1: nem folyamatos üzemre lett tervezve, hamar tönkre fog menni és ebben az esetben észre sem veszed és megfőtt a motorod.
2: nagyon jó lesz az vésztartaléknak. Tudod, 1 sör nem sör, 2 sör egy fél sör, tehát 4 sör 1 sör. De egy sör nem sör! Vagyií, biztos ami biztos kössünk életbiztosítást. Naponta 2x...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © majesty2009. júl. 03. 22:06 | Válasz | #83 
Ok, a hőtőventillátort lecserélem egy nagyobbra.
Ezek szerint ezek a motorok nem annyira bolondbiztosak, mint amit az újkori áruk salapján gondoltam volna. Vajon miért nincs olajszűrő? Ez csak a YP250-es blokk sajátossága, vagy ez az általános a nagyrobogóknál? És hogy a saját ventillátora nem elég neki folymataos állóhelyben, ez is meglep, de még jó, hogy ezt nem a saját káromon tanultam meg. Ezek szerint elég nagy mák kell ahhoz, hogy kifigjak egy olyan blokkot, amit még meg sem főztek, olajat is rendesen cseréltek benne annak ellenére, hogy bontés előtt állt a gép. MEg ugya aki tudja, hogy úgyis eladja, az utolsó napokban mér nem költ olajra és egyebekre. Ha ezek a motorok ennyire érzékenyek, mert nincs olajszűrő, akkor lehet, hogy át kell godolnom akoncepciót, és gyűjtögetek még egy kicsit egy fiatalabb = értékesebb=amit még eladás előtt is rendesen szervizeltek motorra.

tamas2009. júl. 03. 22:25 | Válasz | #84 
Igen, nem árt agyalni a dolgokon míg a megfelő donort megtalálod. Nem mondom hogy ez a típus a Te céljaidra alkalmatlan, de sajnos nincs ezirányú tapasztalat.

A hűtőventillátorook minden gépjárműben CSAK kizárólag arra lettek kitalálva, hogy ha lassú haladás esetén nincs kellő menetszél a motor ne főjjön meg. Ez nem a típus hibája, a járművek álltalában nem veszteglésre vannak gyártva, ha meg mozog van menetszél. Minden hűtőventillátor belepusztulna abba az igénybevételbe amit Te elterveztél típustól függetlenül.Ennyi.
Maga a motor nem bolondbiztos. De egyetlen gép sem. A bolond mindent ki tud nyírni. Azért bolond. Neked karambolos gépet kellene venned, azt nem bontásra szánták és az ára is megfelelő hiszen ha a váz és villa odavan, már totálkáros a gép. Ebbe az irányba nézelődj. Mint korábban írtam az élettartama kielégítő, de tényleg szervizelni kell megfeleő időközönként. Ez van.

Jó agyalást! Majd azért tudass minket mit sikerült kisütni! Már maga a terv is érdekes!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © majesty2009. júl. 04. 08:09 | Válasz | #85 
A totálkáros gép lenne az ideális, de ez sem egyszerű dolog, mert azért nem sok totálkáros motort kínálnak fel egyben eladásra, többnyire ezeket azonnal szétkapják, mert alkatrészenkét drágábban el lehet adni. HA mégis van ilyen, akkor is benne van a pakliban, hogy a motorjával is van valami gond, mert nem lehet kipróbálni üzem közben. Amit eddig írtál abból az jön le, hogy a könnyen ki lehet fogni egy fekete lovat, mert pl. ha nem cserélik rendsesn az olajat, vagy nem jó minőségűt tesznek bele, akkor a fiatal gép is hamar tönkremegy. Egy főtengely, felújítás pedig mér nem fér bele a keretbe. Ezért most inkább arra hajlok, hogy egy drágább, de kifogástalan modellt veszek, mert azt később még járműként is el lehet adni, illetve a kaszniját is el lehet adni. Nézem, pl. hogy egy nagy toboz újan 100e felett van.

 © majesty2009. júl. 04. 08:11 | Válasz | #86 
A YP250-es blokk mellett szól, hogy elterjedt és van hozzá szerviz manual (hála a nektek). Viszont az, hogy nincs olajszűrője kicsit aggaszt.

tamas2009. júl. 04. 09:37 | Válasz | #87 
Fekete lovat bárki vehet bárhol, bármikor. Nem feltétlenül lesz Majesty.
Nem kell hogy az olajszűrő miatt aggódj. A Japánok sokkal többet tudnak ezekről a dolgokról mint mi itt a tasztel és monitor előtt. Ha nem tett rá, okkall nem tett rá. Hány olyan esetet láttam hallottam hogy a polír bömösön nem cserélt a faszi sem olajat, sem szűrőt. Ne gondold hogy ez függ a géptől. Csakis az embertől függ. Mint írtad is, bolondbiztos-e valami, vagy sem. Aki karbantartja, annak 100'000km volt benne. Ő Juhász Béla, csakis azért újította fel mert már sokallta a kilómétert a blokkban. Nem állítom (Ő sem tette) hogy nem kell utánnatöltögetni, de ha nem kéne nem lenne rajta nívópálca gyárilag (ugye?). Csak egy betöltőnyillás. De tettek rá és azért, mert tudva tudják hogy fogy belőle az olaj. Több-kevesebb, de fogy. Ezt minden valamirevaló szerelő elismeri. Fogsz olyan emberrel is találkozni aki állítja hogy az övéből nem fogy. Nyugodtam keresgélj itt nálunk visssza, bizony egy idő után mind elkezdi csipegetni az olajat. Lehet hogy csak annyit ami olajcserétől olajcseréig a nívó max-min állásig megy, de akkor is fogyaszt valamennyit. Ez nem feltétlenül hibára utaló jel. Minden mechanikai szerkezetben lépnek fel egy idő után kopások, ez természetes. Ezt korrigálni, nem mindenkinek természetes.
Vásárlás. Hmm. Igen. Ki az aki minden hibára felhívja a vevő figyelmét? Aki veled megy és tökéletesen ismeri a típus paramétereit. Más nem. De egy használt holmi, az használt holmi. Ezt tudni kell elfogadni. Ráadásul mindenki máshogy használja. Saját példám: A szomszéd tökéletes autóját vettem meg, szemem láttára léteztek együtt napról napra, míg a gyerekek (és nem Ő maga) rá nem beszélték az öreget autócsrére. Megtörtént és elhoztam az övét. Pár hét múlva jöttek a gondok. Mondhat bárki bármit, nem a géppel volt a probléma. Az autó megszokott egy bizonyos terhelést, én meg máshogy használtam. Nem egy esetben jártam már így. A szerelők is megmondták, hogy a tuti elhozatala után sok esetben olyen gondok lépnek fel, amiről az előző tulaj tényleg nem tudott. Ha tudta volna, az ország másik csücskébe adja el. Szóval ez lutri, de nem csak a Majesty blokk esetében. Ami lényeges ebben az esetben az valóban a főtengely, de a minimális olajfogyasztás nem jelent problémát. Gyűrűzni érdemes, az hosszútávú megoldást jelenhet. Nem rossz ötlet ha a lakóhelyedhez közel keresel egy Majestys kollégát aki esetleg meghallgatja a gépet üzem közben, és máris lehet véleményezni a dolgot. Ha meg bontásra kerülőt veszel, akár víz nélkül is be lehet röffenteni, mert pár percet kibír. Le kell kapni a variót hogy ne zavarjon a hangja és kész.
Szervíz alkatrész valóban van, ez nagy előny.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2009. júl. 04. 13:48 | Válasz | #88 
Hát a Tamás jólmondja. --Motorvásárlásnál a lényeg hogy az ár-érték arány megfelelö legyen.Ha esetleg költeni kell a gépre az beleférjen az elképzelésbe.Ha A VÉTELÁR REÁLIS akkor nemlehet nagy baj. Az igazság az hogy ólcson jót,fiatalt, megkiméltet általában csak a mesébe lehet kapni,Ha dolgozni kell rajta az nem baj ,ha megéri.És mégvalami ha fogyasztja az olajat(normális mennyiség)az elsősorban akkor baj ha a kipufogóbol kék füst jön ki,mert az a dugattyu egység körűli hibára utal.Egyébként egy henger-dugó felujjitás nem a legdrágább hiba álltalában,ennél sokkal drágáb hiba is lehet egy jármünél.
06304373303-vagyok elérhetö

 © majesty2009. júl. 04. 14:39 | Válasz | #89 
Egy újszülüttnek mint én nincs fogalma az ár érték arányról. Ezt az tudja, aki már vett egy Majesty-t és tudja, hogy mit kapott érte. Az nem volt a peremfeltételeim között, hogy nem ehet olajat, bár szerény véleményem szerint két olajcsere között egy egészséges motor nem fogyaszthat el annyi olajat, mint amennyi a nívópálca min-max jelzése közötti mennyiség. Da ha megeszi ez egészségére. Az olaj fogyasztás egyébként is pont olyan paraméter, amit vésérlés előtt lehetetlen ellenőrízni, ez majd csak utólag derül ki, akkor meg mér késő bánat.
Én csak arra céloztam, hogy ha nincs olajszűrő, akkor igen gondos szervizelést igényel a motor, mert gyakran kell olajat cserélni,ez pedig drágytja az üzemeltetést, amit egy hanyag és spórolós tulaj (ez kb az emberek 95%-a) a motor idősödésével fordított arányban tolerál, végül eladás előtt már nem is foglalkozik fele szerintem.

Most ilyen szempontból kedvezőbb, ha van olajszűrő, mert sokkal ritkábban kell olajat cserélni, ezért az kevésbé sumákolják el, de ha meg is történik, a szűrt olaj akkor is jobban ken, mint a szűrő nélküli. Post nézegetem a piaggio quasar 250-es blokkjűban van olajszűrő, 12000Kmá után kell cserélni. Ez nem rossz!

orpi552009. júl. 04. 15:49 | Válasz | #90 
Tamás!Az eszmefuttatásod tökéletes,nagyon jól látod a dolog lényegét,én is csak igy tudnám összefoglalni.Gratula!!

 © baranyai.imre2009. júl. 04. 16:02 | Válasz | #91 
Nekem fekete a lovam ,és ráadásul Majesty.Nem versenyló de én így szeretem. Nagy becsben tartom,szinte családtag.

 © majesty2009. júl. 04. 16:03 | Válasz | #92 
Gyakorlatilag mivel lehet tönkretenni a YP25-est?
Mivel a kuplung és a váltó automata, a durva kezeléssel sokat nem tud ártani szerintem.Ez jó.
Az olaj/hőtőfolyadék hiány okozhat talán leggyakrabban gondot.

tamas2009. júl. 04. 17:30 | Válasz | #93 
Csaba
Itt, ezen a fórumon egyikünknek sem érdeke hogy a Majestyt rossz színben tüntesse fel. De az sem, hogy téged félrevezessünk, hiszen a véleményünk a későbbiekben mérvadó lehet és nem szeretném ha igaztalan embernek tartanál bármelyikünket! Kivétel nélkül mindannyiunknak voltak a használt motorjainkkal problémánk. Az enyémben (96-os dobfékes) komlpett főtengely, csap, hajtókar tűgörgő és dugó-gyűrű szett került. Nem én voltam az első és sajnos nem is az utolsó. Ezért is írtam, hogy a főtengely a lelke, mert a gyűrűzés az ami még elviselhető áron megoldható. Fúrni általában nem kell, vagyis a dugattyú is mehet vissza a kellő takarítás után. A tömítéskészletben van szelepszár syimering is, érdemes belevarázsolni. Arról hogy a vezérmű lánc még mit bír, a hengerfejben lévő fogaskerekére felhelyezve, és azon a középponttól kiemelve a lógást látva lehet dönteni.

Nos a kérdésedre felelve szerintem az egyik amivel ezeket a motorokat tönkre lehet tenni, az a tuning.(a nem megfelelő karbantartásról majd lentebb…)
Ha olyat kapsz amiben tuning variátor van és azzal hirdetik hogy milyen jól megy, érdemes elgondolkodni. Itt, közöttünk is van aki televágta már tuninggal a gépet, de nem hajtja (csak tudnám minek ölte bele a pénzt?) úgy, ahogy azzal lehetne menni.
A másik (karbantartós kérdés) bizony az olaj hiánya, ugyanis ha hiszed ha nem, ezek a blokkok tűgörgős és nem siklócsapágyasok a hatjókarnál, a főtengely pedig böszme nagy golyóscsapágyakon fordul. Baromi masszív, de sajnos elmegy olaj nélkül is. És ha hiszed ha nem, hamarabb veszi ezt észre a hangjából (már hogy kopog a főtengely) mint hogy a gyűrűk beállnának. Utána önt, valami jó masszív sűrű olajat oszt jól eladja.
Ha a víz elfogyna és nem veszi észre hogy megy a ventilátor (mondjuk menet közben nem is hallja csak ha áll a lámpánál) a dugó és gyűrű fog beállni. Ismét nem a főtengely, hanem a gyűrűk sülnek bele a hengerbe de tutira. Ráadásul a hajtás ugye olyan, hogy a kuplung nem old csak egy bizonyos fordulatszám alatt, tehát még jól meg is húzza a hengerfalat. Ha már lúd, legyen kövér.
A kuplung is a tuning kategóriába tartozik, léteznek olyan kuplungok amivel még robogóval is lehet egykerekezni. Természetesen megoszlanak a vélemények, de aki nem akar 1kerekezni, az nem is tesz bele ilyet. Hát nem? De!
Ha az olajhiányos állapotot követően továbbra is hajtja valaki a gépet, a csapról elkezdenek leválni bizonyos acéldarabkák. No ha ezek kerülnek fel a dugóhoz, hát ott lesz galiba…
Különben olajszűrő mint olyan van, csak nem túl finom, maga a papírszűrő hiányzik. De ha belegondolunk az olaj feladatába, látjuk hogy nem drágább üzemeltetni ezt a típust, mint egy 12’000km megtételére alkalmas olajszűrős változatot. Számolj utána, hogy abba mennyi olaj kell. Ráadásul add hozzá az olajszűrőt is (nem lesz olcsó), és így oszd vissza a Maja futásteljesítményére.

Olajszűrős gépekhez annyit hogy amit leírok az a saját véleményem, nem akarok senkit megbántani még gondolatban sem.
Aki nem gondozza a motorját, annak mindegy hogy van-e benne olajszűrő vagy sem. Én erre gondoltam. Ha a Piaggió blokkja 12'000km megtétele után igényli az olajcserét, nagyon valószínű hogy az illetékes tulaj (nem a jó gazdára gondolok) nem fogja a legjobb olajat beletenni hanem "Jó oda az olcsóbb olaj is!" felkiáltással merthogy „majd az olajszűrő teszi a magáét!” megveszi a gyengébb minőséget. Ráadásul ha a motor 12'000-ként igényli a cserét, két idény is elmehet mert nem mindenki megy 24'000km-t egy idényben. Sőt. Van hogy három évig használja a motorját ugyan azzal az olajjal.. Na most. Mindenki tudja aki igényes, hogy az őszön használt olaj, nem olyan már mint egy új, de mégis lesz olyan, aki bizony kivárja a 12'000km leteltét. Ha három idény, akkor annyi. Az olajban leülepedett koksz darabok meg szépen életre kelnek egy idő után, amit a szűrőnek vagy van lehetősége megfogni hirtelen, vagy nem. Láttam a saját szememmel olyan motort, aminek a belsejében lógtak a blokk alkatrészeiről a kokszcsimbókok. Az illető rendszeresen cserélt olajat (bár később mint kellett volna), de a szűrőt már sokallta. Ez volt a BMW amiről lentebb írtam. Bekopogott a főtengely, kicseréltette azt az egy hajtókarcsapágyat, kihézagoltatta és elvitte valahova az ország túl felére piacra. No képzeld el ezt a vevőt pár hónap múlva…

Amire utalok az az, hogy a lelketlenség bizony jelen van mindenhol. Ha vásárolsz, ne piacon tedd, menj házhoz. Még ha törött is. Látod a körülményeket, hol tartották, milyen a környezet. Ha gazos az egész, a gép is olyan lesz. Ha már jártál volna találkozón nálunk, értenéd kapásból miről beszélek. Minősíti a gép a gazdáját.
Kívánom Neked, hogy a Piaggiós tábor is legalább ennyire őszinte legyen Veled!

Remélem segítettem...
Majd a többiek hozzáfűzik a saját véleményüket...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522009. júl. 04. 18:13 | Válasz | #94 
Üdv mindenkinek!
Tamássl egyetértek,de most a majestynek szeretnék segiteni ha tudok és ha érdekli esetleg 400-as motor!
Győrben vettem a 400-asom és az eladónak volt még egy elöl karambolos 400-as Majestyje!
A motor ujszerü volt amint láttam! Talán 3 éves,kevés kilóméterrel!
Lehet megvan még ezért megadom a tel számát és ha érdekel hivd fel!
Tel száma:06703805250
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

tamas2009. júl. 04. 18:16 | Válasz | #95 
No ott aztán van nyomaték!!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © majesty2009. júl. 04. 19:31 | Válasz | #96 
Köszönöm az őszinte véleményt infőkat, és a segítséget. Megkérdezem a 400-ast is, bár akkora nyomaték nem kell, sőt veszélyes is lehet, de a nagyobb motor valószínüleg jobban bírta és bírná a terhelést. Valóban az emberi tényező múlik a legtöbb, ezzel egyetértek. Megfelelő gondossággal ezek a motorok tényleg sokat bírnak. Szóval vettem az adást, és köszönöm. Sokat segített, hogy van pár támpontom, amire figyelni kell, amit érdemes elkerülni. Nekem többekközt azért nem szimpatikus a kereskedőtől vásárlás, mert ott mér elveszik a kontaktus az előző gazdival, aki sokmindent tud a motorrol. A kereskedő meg többnyire csak el akar adni bármit, lehetőleg maximális haszonnal. Ezért nehéz a megfelelő csapásirányt megtalálnom. Semmiképp nem fogom elkapkodni, gyűjtöm az infőkat.

tamas2009. júl. 04. 20:01 | Válasz | #97 
Ha adsz egy elérhetőséget, lakcímet, mi is szívesen megmutatjuk a saját motorjainkat és a hangot hallva már kicsit képben is lehetsz. Valahol össze tudsz futni valakivel a 250-ek közül, vagyunk az orszábban szerteszét.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

mecsusz2009. júl. 04. 20:24 | Válasz | #98 
Ha veszprém felé jársz,én szivesen megmutatom a Majámat(YP 250)
De van egy szombathelyi Majásunk is: Zsotti De Ő már régen adott magáról életjelet.Zsotti!!!! Hol vagy????
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

 © majesty2009. júl. 04. 20:54 | Válasz | #99 
Zsoltit mér felfedeztem, de egyelőre nem akartam zavarni, hisz még nincs konkrét jelöltem. Köszönöm a felajánlott személyes találkozókat, és szívesen beszélgetnék veletek személyesen is, de ekkora áldozatot még nem érdemeltem ki. Zaolti biztos szívesen megmutatja a amotorját, de attól félek, hogy sokkal okosabb nem leszek tőle, mivel egészen més szemmel vesz az ember egy roncsot, mint egy motort. Utcai használatra fontos a küllem, hogy kényelmes-e az ülés, hang stb. Csörlőnél ezek kevésbé fontosak :)). Nekem az lenne az idéális, ha egy működőképes roncsot találnék, majd kipróbálás után kissé bele is nézhetnék.
Van aki kosárban árul motort, annak is meg van az alőnye, mert ott tányleg bele lehet nézni alaposan :) viszont könnyel előfordulhat, hogy hiányzk valami apró alkatrész de az csak az összeszerelési kísérletnél derülne ki amit aztán égen-földön nem lehet beszerezni.
Va egy mésik bajom is. Annyit nézegetem ezeket a motorokat a neten, hogy mér kedvem támadt motorozni, attől tartok, hogy csörlőnek való motor helyett egy utcai változatnál fogok kikötni, erősen túllépve a csörlőre szánt összeget :)

tamas2009. júl. 04. 21:08 | Válasz | #100 
Örömmel látunk köreinkben. Mivel szombathelyi vagy, Zsotti motorja nagyon közel van Neked. Biztos vagyok benne Őt ismerve hogy szívesen találkozik Veled, és elmondja a tapasztalatait. A hang nagyon fontos, mert a főtengely kopogása a leginkább intő jel. No ha Zsotti motorját meghallgatod, tudod milyen egy egészséges blokk hangja!
Kosárban való vásárlásra csakis abban az esetben add a fejed, ha az elsdó vállalja az összeszerelés költségeit a vételárban. Vagy tanuld meg hogy mi micsoda, az is nagy előny.
A motorzásról annyit, ha a jó öreg Simó örömet jelent, akkor Neked sem a millió forintos csodákra fáj a fogad, hanem az élményre. Én Komar 2-vel kezdtem és volt aki hülyének nézett miatta. De a motorzás élménye ugyan az mint egy Harley-n vagy egy Majesty-n Esetleg a társaság kicsit más... Ne csak a neten nézegesd a motorokat, keresd meg a galériában a mi gépeinket. Találsz néhány szép darabot, nyugodtan elmondhatom mindenki nagyon büszke a saját járművére és mindannyiunknak több mint egy motor. Családtag és ezt az igazi Családunk is tudja. Így aztán a Családunk szerte szét él az országban, mint látod van aki Szombathelyen. Ennek az az előnye, hogy egyszerűen nem tudsz úgy elmenni valahova, hogy ne örülnének Neked!

Várunk a Majesty Clubban szeretettel! Próbálj ki egyet, és véleményezd!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől