|
|
|
2015. aug. 20. 13:41 | Válasz | #1400 | |||
Termosztát nélkül ne nagyon próbálgasd... 70fok alatt a motor hideg. Nekem is változó, ha hideg van, sokkal lassabban melegszik, (a menetszél nem +30 fok, a flaszter is hideg) sőt, van hogy visszahül. A termosztát lesz a hunyó, hamar nyit. | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 21. 10:06 | Válasz | #1401 | ||
Sziasztok! Épp az aktuális karbantartást végzem a Maján, erre gondoltam (ha már vettem légkulcsot), leszedem a hajtást, megnézem.. Erre mit látok az első variátornál? Ez így miért és hogy vagy de nemáááár???... Azt jól sejtem, hogy kuka? Ha igen, szíjat is cseréljek, azt is eldarálhatta? Azt még nem mértem meg. Hol érdemes variátortárcsát beszerezni, bontó (Miska) vagy újat (Szentendre Keeway?), egyéb? Más: Aldis légkulccsal kb. 4 bar nyomással (még töltött a kompresszor) erőlködés nélkül lejött a csavar? Az úgy meg volt húzva? Más: itt kell(ene) lennie távtartó alátétnek a két tárcsa között? Mert nem nagyon volt.. | |||
|
© KrenAtesz | 2015. aug. 21. 10:07 | Válasz | #1402 | ||
Asszem kicsit nagyra sikerültek a képek (de miért nem kattinthatóan tölti fel?), valaki leméretezné nekem? :)
| |||
| |||
2015. aug. 21. 14:53 | Válasz | #1403 | |||
Ette a szíj szélét?
| |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 21. 15:32 | Válasz | #1404 | ||
Nem, szép "sima" a kráter s tárcsám, a szíj 20,5 mm vastag, gyári (Mitsuboshi). Nem repedezett, simán szép állapotú. Megnéztem, a kuplung is nagyon fasza állapotban van, annak azért örültem :) | |||
| |||
© jasa | 2015. aug. 21. 15:53 | Válasz | #1405 | ||
Ilyet szíj acélba nem csinál, szerintem valami forgácsszerű fémhulladék kerülhetett bele tiszteltetem az előző gazdáját..... Te csak most vetted észre, mióta van meg ? Használt motornál az első, hogy az ember belenéz a hajtásláncba (ha nem akar magának rosszat), én megtanultam már régen.
| |||
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 21. 17:52 | Válasz | #1406 |
Olaszból behozott motor?Azoknál fordulhat elő ilyen,mert sokszor kint tárolják akár évekig is a szabadban, fémtiszta alkatrész könnyen korrodál.Gondolom az előző gazdája drótkoronggal megtisztította,és azért vannak a kráterek.Hézagolónak kell lennie.Bontott majestyt könnyen találni,de ne vegyél 10000-ért új variátorszettet amit lehet kapni,mert az szar utángyártott,kidobott pénz lesz.
|
2015. aug. 21. 21:01 | Válasz | #1407 | |||
Rakd össze és használd. Ha eddig nem ette meg a szíjat, már nem is fogja. Valaki korábban elbarmolta a tárcsákat, de legalább nem eszi a szíjat. Zsírozd le a kuplungot ahol kell, kicsit csiszold meg a pofákat és a harangot és hagy szóljon! | |||
| |||
2015. aug. 22. 06:18 | Válasz | #1408 | |||
Van a szíjhűtésnek egy ventilátora, és annak szivacs a szűrője... El szokták felejteni a visszarakást, vagy szétmállott és akkor beszív az útról minden xart... ezt ha odanyomja a szíj (mert odanyomja) akkor lesz ílyen!--Kitisztít visszarak, a szivaccsal együtt!!!
| |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 22. 19:59 | Válasz | #1409 | ||
Köszönöm mindenkinek a választ! Amikor megvettem, akkor a szíjat néztük csak meg, sajna a variátort nem vettük le. Azt tudtam, hogy a kuplung csavarja szét van b@szva, azt hidegvágóval ütötték le, elnyalva. Azt megmelegítettem, majd lejött szépen légkulccsal, még annak idején Miskától kaptam újat, azzal rakom majd össze. Akkor ezzel rakjam össze? Kéne közé távtartó (gondolom), azt nem találtam, tudok venni vajh' valahol? "Sima" alátét jó lehet? Azt néztem, annak az az értelme, hogy ne tudjon túlságosan összezárni, és "túlcsúszni" a szíj? Más: hol s hogy kell zsírozni a kuplungot? :) (bocsi a sok hülye kérdésért, a CVT váltó kínai nekem.. :) ) | |||
|
© KrenAtesz | 2015. aug. 22. 20:10 | Válasz | #1410 | ||
Basszus most nézem, szerintem nekem ott van a vékony alátét, de a variátor és a nyomólap között? Tehát belülről a sorrend: nyomólap - alátét - görgők - variátor belső tárcsája - variátor külső tárcsája - nagy alátét - kis alátét - anya.. ITT a 64. oldalon ahogy elnézem, az az alátét k.rvaszar helyen van.. Nem? Viszont ha már karbantartás, a fékfolyadék-cserét ti hogy szoktátok csinálni? Kipumpáljátok belőle teljesen a régit, és úgy bele az újat, vagy az újjal átnyomjátok a régit? Gondolom a menete ugyanaz, mint az autónál.. Teletölt, pumpál, nyomva tart, csavar lazít? A légtelenítő-csavar nagyon bele szokott rohadni, vagy nem vészes? (elöl-hátul tárcsás) | |||
| |||
2015. aug. 22. 20:14 | Válasz | #1411 | |||
A letöltésekben, a 250-ben, Németh Zsolt tollából remek fényképes leírásban megtalálod a 250-es kuplungjának a felújítását. A 125-ös szinte ugyan az. Mindent megtalálsz. A 250-esnek nem volt alátét, csak a csavar alatt, ami a főtengelyre rögzíti a variót. Nem tudom ennek van-e... | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 22. 21:07 | Válasz | #1412 | ||
Nagyszerű :) Sose keresgéltem ott, de nagyon jó dolgok vannak ott, köszönöm! A zsírzásnál eszembe jutott, hogy a gyári manual 125-höz azt írja, hogy zsírozni kell a görgőket. De azt is olvastam máshol, hogy nem kell, mert száraz görgők. Akkor ki ebben, ki abban hisz? :) Amúgy a 180-asnál találtam frankó robbantott ábrákat, ott kiderült, az a kósza alátét valószínűleg rossz helyen van, azt a két tárcsa közé kell tenni. Fasza.. :( | |||
| |||
2015. aug. 22. 21:42 | Válasz | #1413 | |||
Ha van a varión szimering és zárt a háta, zsíros. Ha nincs, akkor száraz. De ki hogy szereti... | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 22. 22:03 | Válasz | #1414 | ||
A háta is zárt volt emlékeim szerint, de majd megnézem. Lehet, megkenem, ha nem jó, percek alatt szét lehet kapni. Meglássuk.. :) Lehet ha már úgyis szétszedtem, veszek eggyel kisebb és nagyobb görgőket, megpróbálom, mit változik. Ahogy néztem, a Pulley görgők ~3e körül megállnak. | |||
|
© bundás | 2015. aug. 22. 22:21 | Válasz | #1415 |
Az én varióm is sérült volt a régi rolleremben,de nem ette a szíjat(érdekes). Azt olvastam akkoriban robogós oldalon,hogy ez anyaghibára vezethető vissza (jellegzetes kagylós kopás).Sajnos a róla készült képek azóta eltűntek.Bár a tiéden inkább beverődésnek tűnik,kopásnak elég mélyek. A fékfolyadékot kb. 2 hónapja cseréltem a majámban.Ha rám hallgatsz a tiszta folyadékkal kitolod a régit.Nekem sikerült levegőt juttatni a hátsó fékbe.Irgalmatlan nagy kínok közepette tudtam légteleníteni.Még fecskendő is kellett hozzá.De ahogy Tamás írta:ki,hogy szereti... |
2015. aug. 22. 23:22 | Válasz | #1416 | |||
...ha rám hallgatsz, újat teszel fékfolyadékból. Az utolsó cseppig... Ha valami nem játék, az a fék! Oda kell figyelni, az tény, de meg lehet csinálni! A régi és az új fékfolyadék nem szerencsés ha találkozik. A régi magába veszi a vizet és már levegősödik is, meg húzza befelé a retket a munkahengereken. Ki kell azt takarítani alaposan! Inkább az irgalmatlan kínok, mint egy fékhiba... | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 05:50 | Válasz | #1417 |
A hátsóféket úgy tudtam légteleníteni hogy egy méteres benzincsővel megszívtam.
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 05:56 | Válasz | #1418 |
A görgőket hiába zsírozod,az első 5 km-en lecsapja a centrifugális erő,de amíg rajta van megszedi magát mindenféle jóval.A majesty száraz kuplungos,csak a szimeringen belül zsírozd meg,bár annak meg kicsi az esélye hogy az még zárjon úgy ahogy kellene neki.
| |
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 06:25 | Válasz | #1419 |
Ha már szét van szedve megmérnéd hogy mekkora a szimering a varióban?A cső külső átmérője,meg a szimering külső mérete.Köszi
| |
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 06:35 | Válasz | #1420 |
http://robogoalkatreszek.com/id/03763_Variator_Benelli___Italjet___Malaguti_F12___MBK_Skyliner___Yamaha_Majesty_125-150ccm
|
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 06:36 | Válasz | #1421 |
erről a variátorról tud valaki valamit,mert elég olcsó.
|
2015. aug. 23. 08:13 | Válasz | #1422 | |||
Ha tudsz szerezni kicsapódásgátló-adalékolt zsírt az jó bele, ha nem molibdénszulfitos, vagy grafitos is jó. Nagyon keveset csak annyit amennyit az újjaddaql a felületre tudsz kenni, mert a többit tényleg lecsapja.
| |||
|
2015. aug. 23. 08:37 | Válasz | #1423 | |||
Nem is a "kuplungot a ferrodolt" kell zsírozni, hanem a forgáspontokat, csapágyakat, csúszó felületeket. Azokat viszont lelkiismeretesen. A variátorról annyit, én úgy tudom, hogy a Majesty 125, 150, 180 variója nyitott, száraz. A 250-es zárt, az zsiros, ezt irja is a manual. A 400-as megint száraz, de van aki finoman zsírozza, bár a manual ezt konkrétan nem írja. A T-MAX ugyan nem Majesty, de annak is zsírozni kell a varióját. Aztán mindenki azt csinál a saját tulajdonában lévő dolgokkal, amit akar... | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 08:39 | Válasz | #1424 |
Lenne egy nem igazán idevágó kérdésem.Havernak összefolyt a víz az olajjal,mindenhol habot okádott ki.Mivel lehetne a habot kimosatni?
|
© bundás | 2015. aug. 23. 08:47 | Válasz | #1425 |
Lehet,hogy félreérthető voltam,bocsánat!Természetesen új folyadékot használtam. A fékfolyadékot kipumpáltam,de csak addig,hogy ne levegősödjön le.Majd utánatöltöttem az újat.Ezt addig csináltam míg meg nem jelent az új.Aztán még kb. háromszor feltöltöttem,hogy át is öblítsem a rendszert.Sima leengedéssel(szerintem),csak egy része távozik a kosznak.Mindenképpen át kell öblíteni valahogy.Egy doboz bőven elég volt hozzá,még kicsi maradt is.Amúgy is hiába marad meg a fele dobozzal később már nem szabad felhasználni,mert nedvességet vesz magába.A víztartalomtól(szerintem) nem levegősödik,csak lecsökken a fékfolyadék forráspontja és ez nekünk nagyon nem jó. Nekem valami nem volt okés a hátsó fék légtelenítésénél,mert nem akarta kitolni a levegőt,fél óra pumpálgatással sem.Fecskendővel kellett átszívni a rendszeren.Az elsőt csináltam először,ott nem volt semmi gond.A fecskendős megoldást utána olvastam a neten is,persze akkor már kész volt a művelet. Jelentem,hogy mindkét fék tökéletesen működik azóta is! Félreértések elkerülése végett:amit leírtam az nem tanács,csak elmeséltem,hogy én így csináltam.Biztos van jobb megoldás is,csak azt én nem ismerem. |
2015. aug. 23. 08:54 | Válasz | #1426 | |||
Mivel a víz hidrogén és oxigén molekulákból áll, ahogy megköti a fékfolyadék, úgy kezd puhulni is, sokat veszít a fékkar a keménységéből. Szerintem... | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2015. aug. 23. 08:56 | Válasz | #1427 |
Valaki adjon már tippet hogy lehet kimosni az emulziót a blokkból?Brigéciól?
|
2015. aug. 23. 09:02 | Válasz | #1428 | |||
Nem tudom! Soha nem jártam így! Kérdezd Juhász Bélát. Ő az akihez eljutnak az ilyen blokkok... | |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 23. 09:23 | Válasz | #1429 |
Ezt találtam:"A fékfolyadék tulajdonságai: kenési képesség, forráspont, vízzel való összeférhetőség, vegyi semlegesség, gumiduzzadás, egymással való keverhetőség. A fékfolyadékkal szembeni legfontosabb elvárás azonban, hogy minél magasabb legyen az úgynevezett száraz forráspontja (az a forráspont, amit akkor lehet mérni, mikor a folyadék még új, és nem kötött meg nedvességet). Amennyiben a fékfolyadék felforr, akkor a folyadék helyett részben gáz lesz az az anyag, amelynek a fékerőt továbbítani kellene, és mint az ismeretes, a gáz – szemben a folyadékkal – összenyomható, így nem képes az erő megfelelő továbbítására. A fékolaj forráspontja nem süllyedhet 180 Celsius fok alá". Tehát részben igazad van!De csak a felforrás után puhulhat fel a fék,ha jól értelmezem a szöveget. "felforr a vizes folyadék a kerékfék szerkezet közelében. Mivel a folyadékban ilyenkor keletkező gőzbuborékok összenyomhatóak, nem képesek a féknyomást, a pedálerőt továbbítani. A fékpedál „felpuhul”, teljesen benyomhatóvá válik" |
2015. aug. 23. 09:52 | Válasz | #1430 | |||
Végülis a lényegében egy hullámhosszon vagyunk, a teljes mennyiséget kell cserélni, max. 2 évente. A legfőbb probléma a víz és a kosz. | |||
| |||
© bundás | 2015. aug. 23. 10:07 | Válasz | #1431 |
Igen!
|
2015. aug. 23. 12:38 | Válasz | #1432 | |||
Értem én,de ha a fékrendszer egy zárt rendszer hogy kerül bele víz??
| |||
| |||
2015. aug. 23. 12:53 | Válasz | #1433 | |||
A víz, mindenhová bejut. Olyan mikro porózus repedések vannak mindenhol, hogy az ellen nincs más védekezési mód, mint a teljes olajcsere. A tartályok is hermetikusan zárnak, ennek ellenére évek alatt annak az alján is megáll a moszat... | |||
| |||
© juhász béla | 2015. aug. 23. 12:53 | Válasz | #1434 | ||
Nem teljesen zárt. | |||
| |||
© KrenAtesz | 2015. aug. 23. 18:16 | Válasz | #1435 | ||
Akkor nem zsírozom meg a variátort, így marad :) Holnap összerakom, meglátom, milyen lesz, aztán majd max kap egy Malossi Multivart vagy hasonlót, arról jókat olvastam.. :)
| |||
|
2015. aug. 23. 20:24 | Válasz | #1436 | |||
Mert jók is...
| |||
| |||
2015. aug. 23. 21:11 | Válasz | #1437 | |||
JCosta! | |||
| |||
2015. aug. 23. 22:12 | Válasz | #1438 | |||
Annyi pénzért lehet is jó...
| |||
| |||
© ata89 | 2016. márc. 31. 14:18 | Válasz | #1439 | ||
Üdv! Felmerült egy apró probléma, tavaly ezt még nem csinálta, most kezdte. Első indításkor (hidegen) gázadás nélkül csak teker az önindító nem akar elindúlni, ha húzok egy kis gázt egyből indul. melegen semmi gond. Az autómata szivató szórakozik vagy mi lehet? Köszönöm Üdv! | |||
|
2016. márc. 31. 18:42 | Válasz | #1440 | |||
Csak tippem van, --valamiért több benzint kap, vagy kevesebb levegőt.A szívató nem így romlik el.Első körben ellenőrizd a levegőszűrődet.Szűrő nélküli indítást is megpróbálhatsz.Ha ez nem jön be, akkor emelkedett a benzinszinted, ami a mai benzineknél nem is csoda.Egy kis lerakódás (zöld oxid...) és nem zár az úszó.Egyből magasabb a szinted.Ez is lehet.... Sok szerencsét!!
| |||
| |||
© ata89 | 2016. márc. 31. 19:16 | Válasz | #1441 | ||
Köszönöm, utánanézek!
| |||
|
2016. ápr. 01. 08:43 | Válasz | #1442 | |||
Csak egy kis pitty putty... Ha több naftát kap akkor hidegen inkább nem kéne jobban indulnia? És akkor inkább melegen nem indulna nem? A varangyot dúsra állítottam,(télen állítok karbit, miért is ne :))és Vasváron a benzinkútnál 20 fokos melegbe lefulladt. Szegényítettem rajt és simán jó lett. Egy gyertyaképet belinkelhetnél, az elég sok mindent elárul. Akár azt is, ha télleg dús. | |||
|
© csaby2 | 2016. ápr. 01. 10:04 | Válasz | #1443 |
Csak írok mint amatőr. Anno az én 150-es majám is ezt produkálta, nekem az az oldotta meg a bajt, hogy picit több benzint kapott. Pöcc röff hidegen melegen, tavasszal 5 hónap leállás után is:)
|
2016. ápr. 01. 17:51 | Válasz | #1444 | |||
Talán akkor igaz az állításod, ha alapon indítunk...DE!! Ha gázadásra indul akkor a BIZONYOS szinthez a gázzal több levegőt adunk.A "normál" indítás---szívató gáz nélkül---
| |||
| |||
© ata89 | 2016. ápr. 01. 17:58 | Válasz | #1445 | ||
Kezdetnek megnézem a légszűrőt, gyertyát, meg a karbit kipucolom Köszönöm Üdv | |||
|
2016. ápr. 01. 21:54 | Válasz | #1446 | |||
Igen a pilot rendszerrel épp levegő benzin keveréket adok (dúsítok) nem? Tehát ha adok a pilot csavarral cuccot akkor gáz nélkül is indulni fog. Mer ugye melegen már azér indul, mert nem csapódik ki a benzin a henger falára mivel meleg a motorka. Vagy nem? Fecó! Egerbe majd szerelőre isszuk magunkat és megtárgyaljuk. | |||
| |||
© juhász béla | 2016. ápr. 01. 22:25 | Válasz | #1447 | ||
Csak megjegyzem, hogy mielött tekergetjűk a karbi dusitó csavarját ,tisztában kell lenni vele hogy milyen elven dusit.Karbiknál két féle dusitás létezik,,egyik mikor fix levegő csatornánk van,és ahoz adagoljuk a benzint,a másik mikor fix a benzincsatorna és ahoz adjuk a levegőt.Magyarra forditva van amelyik benzinnel ,van amelyik levegő szabályzással dusit.Pontos értéket CO mérővel lehet beállitani.Minden motornak más és más a dusitási értéke,még tipuson belűl is lehet eltérés.Lehetne erről irni egy litániát,de a körmölés nemigazán nekem való.Ennyit dióhélyban.
| |||
|
2016. ápr. 02. 06:58 | Válasz | #1448 | |||
Igazad van Bélám NEM tekergetünk össze-vissza.... Nem is azt írtam... Valami megváltozott, és meg kéne találni!
| |||
| |||
2016. ápr. 02. 08:49 | Válasz | #1449 | |||
Ööö ennyi...
| |||
|
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 09. 14:41 | Válasz | #1450 |
minden majesty karbi egyforma elmélettel müködik.Ha befelé tekered szegényebb,ha kifelé dúsabb.125ccm-nél kitekersz 2.5 fordulatot,150-nél 3 fordulatot.Az alapjáratot tekerd lentebb,szivató hideg állapotban 4mm legyen.benzinszint ülepítőtől 3mm-re legyen és ennyi.Szivótoroknál farsot szívhat,arra gondosan figyelj!
|
© ata89 | 2016. ápr. 09. 16:11 | Válasz | #1451 | ||
Nem akarom nagyon állítgatni a karbit, szívotorkot tavaly cseréltem, ki volt repedve a gumi. Most hogy rendszeresen használom abbahagyta a hülyeséget. Szíjakat nézegetek, az enyémben mintha 21 mm széles lenne, mindenhol 22mm szélességeket találok, milyen méretű megy bele gyárilag ? | |||
|
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 09. 16:46 | Válasz | #1452 |
az enyém is 21mm,mitsuboshi ,de van gyári yamaha ami egy kalap szart sem ér az is 21mm ha húzom neki 90-nél megcsúszik.
|
© ata89 | 2016. ápr. 09. 16:56 | Válasz | #1453 | ||
Én is érzek valamit, nemtudom mi az pontosan. Elindulás után 15-20km/h környékén, magasabb a fordulat(felbőg), utána helyreáll és megy szépen, variátorom, görgőim elvileg rendben vannak, most a szíjat nézegetem, lehet cserélnem kéne, én 16ezret már mentem vele, előttem meg a kutya tudja mikor volt cserélve, szélessége 20,7 20,8 kb. kicsit repedezett a bordák között
| |||
|
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 09. 17:06 | Válasz | #1454 |
cseréld le és mitshuboshira és abba hagyja nekem 9gr-mos gmalossi görgőim vannak és rohadtul jól gyorsul,és végre is viszi a 125km-t |
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 09. 17:09 | Válasz | #1455 |
de ha nagyon kopottak a kuplungpofák az is megcsúszhat.Nálam a yamaha szíj gázadásra sikított |
© Kőműves Miklós | 2016. ápr. 09. 18:46 | Válasz | #1456 |
Sziasztok! Az alábbi linken található szíjak közül szerintetek melyik a legjobb egy 125ccm Majestybe? Minden gyári rajt,de úgy gondolom hogy már érik a cseréje... http://www.robogoalkatresz.eu/index.php?page=kat&kat=40 |
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 10. 08:19 | Válasz | #1457 |
Malossi 22x834x9.5 15000ft Én ezt veszem ha eljön az ideje
|
© Gyöngyösi István | 2016. ápr. 28. 19:11 | Válasz | #1458 |
Sziasztok! Kérdésem az lenne,hogy hol találom az alvázszámot?Nem az ami rá van ragasztva az alvázra. Köszönöm. |
2016. ápr. 28. 21:35 | Válasz | #1459 | |||
Valahol a hátsó telo mellet úgy emlékszem...Volt fotóm róla de hirtelen nem tudom elővenni!Ha nem találod meg írj és talán elő tudom varázsolni...Igen pocsék hely alig látni!!! | |||
|
© Feri | 2016. ápr. 29. 08:48 | Válasz | #1460 |
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Hidegen beröffen, kettőt fordul és le áll. Szivatót kivettem kézzel befogom a furatot és megy nem áll le. Volt itthon egy másik, ami szintén használt szivató, de azzal is ugyanez. Ha bemelegítem, akkor viszont pöcc-röff. Olvasom itt lentebb Csikós Nándor hozzászólását miszerint "szivató hideg állapotban 4mm legyen". Ezt úgy kell érteni, hogy a szivató végén lévő tűnek 4mm-re kell kinyúlni a kis aluhengerből? Mert tolómérővel mérve nekem ez 10mm. (kiszerelt hideg állapotban)
|
© Gyöngyösi István | 2016. ápr. 29. 09:05 | Válasz | #1461 |
Meg köszönném a fotót!!
| |
2016. ápr. 29. 18:21 | Válasz | #1462 | |||
Megkeresem...
| |||
| |||
2016. ápr. 29. 18:35 | Válasz | #1463 | |||
A helyzet nem egyszerű... Nem találom, de "Csapataink harcban állnak!" Addig is nézz be a hátsó teló mögé vagy elé a burkolat alá a bal oldalon. Lámpával és ronggyal mert szinte alig észrevehető.... Keresem,....
| |||
|
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 30. 06:33 | Válasz | #1464 |
Az alvázszámot a váz közepén találod,ha a bal telónál felnézel az ülés felé,kb 15cm-es keresztmerevítőn van,de jól nézd meg mert igen gyengén van beleütve.
|
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 30. 06:35 | Válasz | #1465 |
Szia, a szivató alsórészétől a dugattyú végéig mérd
| |
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 30. 06:41 | Válasz | #1466 |
Nekem olyan kérdésem lenne hogy cserélt-e valaki elsőtelókban olajat?Ha kiszerelem a telókat,az alsó csavarnál megtudom ezt valósítani?Nem akarom szétszedni mert igen jól zárnak.
|
2016. ápr. 30. 07:08 | Válasz | #1467 | |||
HA egy csavarról beszélünk akkor annak a csavarnak nem is tudsz ellenfogni csak belülről.Talán fejre állítva felül a kifolyik az összes.Bár én nem tudom mert szétszedtem.A feltöltési mennyiséget tartsd be!
| |||
|
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 30. 07:11 | Válasz | #1468 |
Felül zárt a telószár
|
© Csíkos Nándor | 2016. ápr. 30. 07:21 | Válasz | #1469 |
Milyen kulccsal nyúltál le az aljáig? A menet nincs egybe valamivel? Mennyi olajat raktál bele? 0.130 L
|
2016. ápr. 30. 17:45 | Válasz | #1470 | |||
Gyerekek! Már valahol leírtam mostanában lehet, hogy itt. Jó öreg seprűnyél. Komolyan... Levágod a végét, hogy egyenes legyen azt ledugod a telóba jó erősen rászorítod a csavarra, egy másik emberke meg kilazítja a másik végét. Utána pitty putty, boldogság sörözés, tánc. | |||
| |||
2016. ápr. 30. 18:35 | Válasz | #1471 | |||
A szimering alatt seegergyűrű van kiveszed kihúzod és kiöntöd.. ha kijön mind...De tele van fekete rittyóval ajánlatos kimosni.Nem emlékszem de valami hosszú háromszögre köszörült kúpos valamivel támasztottam ki, de a seprűnyél is kiváló ötlet meg kell próbálni.Rég volot már mindenre nem emlékszem pontosan.A rugó pofon ne vágjon...!!
| |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2016. máj. 01. 06:51 | Válasz | #1472 |
sziasztok nincs motorszámom,de a forgalmiban meg van, most vettem észre.A motor 150-es,forgalmi meg 125m 9KW. Eredetvizsgán is,meg műszakin is átment.Van még valaki akinek nincs motorszáma?
|
© Feri | 2016. máj. 01. 10:02 | Válasz | #1473 |
Köszi az infot, nekem ez 14mm.
| |
© Feri | 2016. máj. 01. 10:05 | Válasz | #1474 |
Tudja valaki melyik webshopban találok YP125-höz szivatót?
|
© ata89 | 2016. máj. 05. 20:28 | Válasz | #1475 | ||
Nézd meg nincs-e kirepedve a szívó csonkodnál a gumi, nekem ott szívott fals levegőt, kettőt pöffent és lefulladt
| |||
| |||
© ata89 | 2016. máj. 05. 20:30 | Válasz | #1476 | ||
Üdv! Ma cseréltem kuplungot a régin a ferodol réteg elvolt kopva nagyon, használtan vettem egy másikat, jó pár miliméterrel nagyobb az átmérője mint ami benne volt, lehet 150-esé. Összeraktam működik szépen, okozhat valami problémát? | |||
|
2016. máj. 05. 22:55 | Válasz | #1477 | |||
Ezt inkább előtte kérdezted volna... Magad adtad meg a választ! Működik szépen... Így is maradjon! | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2016. máj. 05. 23:09 | Válasz | #1478 |
A 150-esét nem tudtad volna belerakni,mert nagyobb
| |
© ata89 | 2016. máj. 07. 18:32 | Válasz | #1479 | ||
Ha jól tudom a 15 es blokk is ugyan akkora mint a 125-é, dekni alatt elfér, majd zörög ha gondja van :)
| |||
| |||
© Kőműves Miklós | 2016. máj. 11. 11:33 | Válasz | #1480 |
Sziasztok! Mekkora dugókulcs való a kuplunganyára? 44-46ra tippelek?
|
© Csíkos Nándor | 2016. máj. 12. 08:16 | Válasz | #1481 |
A 150-esé 130-as,A 125-é 117-es.Igen elfér a blokkban
| |
© Krampy | 2016. máj. 15. 17:21 | Válasz | #1482 |
Kérdésem lenne! Hogy tudom lecserélni az olajat az első telóban? | |
2016. máj. 15. 21:56 | Válasz | #1483 | |||
Nagyon régen cseréltem, nem emlékszem pontosan. Valamilyen hosszú vasat köszörültem élesre, úgy fogtam ellen a csavarnak.Ez az alsó csavar ami az alján van.ellent kell fogni neki belülről. A szétszedés pedig a szimering alatti seeger gyűrűt kell kivenni.Vigyázz a rugóra.Talán lesz aki részletesebben is emlékszik...Talán valaki szétszedés nélkül is cserélt már! | |||
|
2016. máj. 15. 21:59 | Válasz | #1484 | |||
Szia! Coller úr a # 719 # - es beírásban precízen lépésről-lépésre leírta, kövesd az útmutatót. Jó munkát. | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2016. máj. 16. 05:03 | Válasz | #1485 |
Na én elolvastam,állítólag a tetején lévő lemezdugót ki lehet venni,és ki lehet önteni az olajat.ha ez így van,akkor minek szedje szét a teleszkópot,ha csak olajat akar cserélni?
|
2016. máj. 16. 06:35 | Válasz | #1486 | |||
Azért mert meg akarja mosni.De nem kötelező...Bizony én nem bántam mert tele volt fekete üledékkel.
| |||
| |||
2016. máj. 16. 09:18 | Válasz | #1487 | |||
Sok truryi van benne. Az olajfuratokat beszűkíti, elzárja. Ráadásul ha benne marad ez a sok trutymó, a beöntött olaj szintje is magasabb lesz, mivel nagyon kevés olaj kell a teleszkópokba. Másrészt, ha nincs szétszedve, az esetleges kopásokat nem látja, nem tudja mérni. A rugóhossz is csak így mérhető. Csodálkozom a kérdéseden, hiszen Te javítassz motorokat. Tudhatod mennyi trutyi képes leülepedni... | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2016. máj. 21. 12:12 | Válasz | #1488 |
Na lecseréltem az olajat a telóban.Felül kivettem a dugót,amit egy zégergyűrű tartott,/rohadjon meg megszenvedtem vele/egy kézzel nyomni kellett lefelé a dugót,a másikkal csavarhúzóval megtámasztani,a harmadik kezemmel kifeszegetni a gyűrűt.Megjegyzem nem kell félni hogy kicsapódik a rugó,pedig az én rugóm hosszabb is 2 mm-rel.Aztán rugó ki,olaj ki,ami nálam olyan tiszta volt,hogy akár vissza is önthettem volna.Kevés volt benne talán 0,8dl.Stabilabb futóművet akartam,úgyhogy 1,4 dl olajat öntöttem bele,és 3mm-rel kihézagóltam.Összeszerelni már egyszerű volt.Most fentebb van az eleje,és mivel a hátsó motortartóbakot is megerősítettem,igen bátran lehet vele manőverezni.
|
2016. máj. 22. 00:23 | Válasz | #1489 | |||
Ritkaság,hogy ilyen tiszta olaj jön ki a teleszkópokból. Ha jó a szimering, valamint nem túl régen lett cserélve az olaj, ilyennel is találkozik az ember. Örülök gogy jó lett! | |||
| |||
2016. máj. 22. 07:35 | Válasz | #1490 | |||
Én is csodálkozom, hogy tiszta volt az olajad a telóban, és gratula a sikeres szereléshez. Csak azt nem értem, a nagyobb mennyiségtől hogy lesz "stabilabb". Én az olaj minőségével szoktam variálni, akkor kapok más csillapítást.Sok balesetmentes kilométert hozzá!
| |||
|
© Csíkos Nándor | 2016. máj. 22. 10:21 | Válasz | #1491 |
Több olajtól keményebb az eleje.A legdrágább olajat kértem.6700ft 0.5 L
|
© Csíkos Nándor | 2016. máj. 22. 10:23 | Válasz | #1492 |
Az a helyzet hogy tökéletes a telóm semmi olaj folt,tehát be sem jutott semmi.
|
2016. máj. 22. 19:33 | Válasz | #1493 | |||
Lehet hogy igaz, de most hallom először ezt a mennyiségfüggő beállítást.Mindig a gyár által előírt mennyiséget teszem, és a viszkozitást szoktam figyelni.. kopottabb telóba sűrűbbet!W-5 a gyári de 15-20 ig elmegy kopottabb telóba.Az ára a márkától függ.
| |||
|
© Krampy | 2016. máj. 22. 19:57 | Válasz | #1494 |
És mennyi az annyi? Mármint a feltőltési mennyiség?
| |
© Wrábel László | 2016. máj. 22. 20:24 | Válasz | #1495 |
Azért vannak kételyeim ,a csillapítást csak a furat méret és az olaj sűrűsége/viszkozitás/ befojásolja. szerintem | |
© Wrábel László | 2016. máj. 22. 20:32 | Válasz | #1496 |
befojásolja=befolyásolja
| |
2016. máj. 22. 21:47 | Válasz | #1497 | |||
Teljes mértékben egyet értek. A gyártó nem véletlenül határozza meg mililiterben a szükséges mennyiséget.
| |||
| |||
2016. máj. 23. 06:34 | Válasz | #1498 | |||
A manuálban pontos mennyiség le van írva...fejből már nem tudom. | |||
| |||
© Csíkos Nándor | 2016. máj. 23. 08:06 | Válasz | #1499 |
1.30dl
|
|
|
|