Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Motorblokk és CVT hajtómű
Motor és CVT

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Kinál László2014. jan. 10. 11:07 | Válasz | #576 
Köszi Olivér!A szeptemberi kisrobogós talin már megbeszéltük a dolgot és október óta én is ezt használom.Hogy repül az idő,ha jót beszélget az ember!Olyanok vagyunk,mint a jó székelyek,nem sietünk el semmit!..és hogy mennyire előrelátó vagyok,ezúton kívánok neked már most kellemes húsvéti ünnepeket!He-he-he! De remélem addig még találkozunk!
tel.:06-70/5550733

 © hurican682014. jan. 09. 19:24 | Válasz | #575 
Most már,azt hiszem itt az ideje,hogy reagáljak a kérdésedre!Nem felejtettelek el.
A görgőkkel kapcsolatba csak jót tudok mondani.Kopás nem látszik rajta,azóta is ezt használom.Tavaly június az nem most volt,azóta sok kilómétert tettem meg vele.Pontosan mennyit azt nem tudom,de időbe ilyenkor már a következő görgő garnitúrát szoktam berakni.Jó minőségű,olcsó termék.Nekem be vált csak ajánlani tudom mindenkinek!BUÉK!

 © Kinál László2013. aug. 27. 15:00 | Válasz | #574 
No,hogy váltak be a görgők Olivér?! Nálam is esedékes lenne a csere!
tel.:06-70/5550733

 © hurican682013. jún. 12. 14:51 | Válasz | #573 
Szeretnék megosztani valamit!
A héten vettem a 250-es majámba DR Pulley variator görgőket 2915ft/8 db.Német minőség,és állitólag jobb mint az eredeti japán görgő.A berakásánál kell egy kis odafigyelés mert nem mindegy hogy a zárt ,teli oldala merre áll.A hagyományos görgőknél mindkét oldalán látszik a fém ami a súly.Ennél csak az egyik oldalon.Ez azért van hogy a variátort ne koptassa annyira mint a hagymányos.Állitólag a motor sokkal dinamikusabb és csöndesebb.Szerintem ha ez igy van akkor érdemes ezt kipróbálni.Nézzetek utána,megéri.Amúgy az MO moto-ba lehet kapni Budapesten.Ha beszereltem /talán hétvégén/akkor majd a későbbiekben referálok róla.Bizom benne,hogy beválik.

Sanci2013. máj. 31. 12:37 | Válasz | #572 
Nem magamtól jöttem rá, de idáig nem én tudtam:
Tapasztalat: a motor üzemi hőfoka túl magas, állandóan bekapcsol a hűtő ventillátor.
Megoldás (nálam, elsőre bevállt): A motorblokott le kell mosni, tisztán kell tartani, mert segíti a blokk hőleadását (még hűtő borda is van rajta).
Számomra: döbbenet (egyszerű de nagyszerű)
Nektek: Legyen tanulság!
Akinek ez egyértelmű volt: "Én kérek elnézést"

Szép napot mindenkinek!
Ha egység van, nincs kétség!

 © Pazo2012. nov. 28. 17:49 | Válasz | #571 
+36-26/500-005, +36-26/310-689, 13-as. 14-es mellék
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © Pazo2012. nov. 28. 17:47 | Válasz | #570 
A keeway.hu-n vannak telefonszámok
tel.sz: 06 30 445 85 96

oborzilió2012. nov. 28. 17:46 | Válasz | #569 
Oké, most már csak a telefonszám kéne, mert amit eddig hívtam nem volt jó. Megvan valakinek?

 © Pazo2012. nov. 28. 16:45 | Válasz | #568 
Fel, nagyon tutkó lett!
tel.sz: 06 30 445 85 96

 © satyapapa2012. nov. 28. 16:42 | Válasz | #567 
-AT 250Quad a tipus.-
-
Pazo,,feltetted a markolat védöt?
06304373303-vagyok elérhetö

 © Pazo2012. nov. 28. 15:39 | Válasz | #566 
Felhívod őket, van egy 250-es qvad, amiben majesty blokk van, tudni fogják. 2200Ft-ba kerül.
tel.sz: 06 30 445 85 96

oborzilió2012. nov. 28. 14:14 | Válasz | #565 
Urak ki tudja melyik keeway nyomólap jó a yamahához?

trans852012. nov. 18. 16:46 | Válasz | #564 
Tavaszig ráér

tamas2012. nov. 18. 11:21 | Válasz | #563 
Nekem is volt benne, nem jött be. Elajándékoztam, ott remekül működik. Lehet velem van a baj... Vagy a fülemmel...

Józsi! A kutyacsontot még nem találta meg Ko. Peti, de keresgéli!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852012. nov. 18. 10:24 | Válasz | #562 
Én pont egy Keeway nyomólappal járkálok, teljesen ugyanaz mint a maja. Asszem 2500 körül van

tamas2012. nov. 18. 09:50 | Válasz | #561 
Postázzák is!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2012. nov. 18. 06:46 | Válasz | #560 
Keeway bolt-Szentendre közuzó utca...-Budapest ,úllöi ut 32.
De az alaktrészbázis topikba van cim,telefonszám.
Van olyan alkatrész amely nyugodtan használható a 250majához,,,,ezt már néhányan tanusithatjuk.
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. nov. 17. 21:02 | Válasz | #559 
Hol van ilyen bolt?

 © Kiss Róbert2012. nov. 17. 17:46 | Válasz | #558 
Csináltam házilag de vmi kemény anyagból kell csinálni mert nekem is szétkopott,én vettem keewaytól eddig beváltés nagyon occsó vót!

meszizs2012. nov. 17. 16:23 | Válasz | #557 
Amikor az okosságomnak köszönhetően szétment a varióm, akkor én is végigzongoráztam mindent!
Aztán maradt a Miska!
Én maximálisan meg vagyok vele elégedve!
Mindenképp telefonon keresd, mert nem igazán levelez!
1996-os Majesty 250

tamas2012. nov. 17. 12:25 | Válasz | #556 
Én a Keewayt nem ajánlom!
A bontott szintén kopott, tapasztaltam. Vettem Miskától egy komplett bontott variót, a csúszkákat és a görgőket ki kellett cserélni. A nyomlap és a görgőpályák jók voltak, ezzel adtam el a motort.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2012. nov. 17. 11:22 | Válasz | #555 
Esetleg próbálkozz meg bontottat keresni ( Esetleg Mavrik Miska) Az valósznűleg jóval olcsóbb lessz, és ha nincs sérülve, akkor még nagyon sokáig jó lessz. A keeway alkatrész is olcsóbb lessz, de annál ugye kérdéses a tartóssága.

tamas2012. nov. 17. 10:49 | Válasz | #554 
Biztosan van. De ne valami gagyit végy! Kiss Robi saját kezűleg hajtogatta, reszelte a csúszkára való "U" alakú tartót. De ennek az az alapja hogy maga a csúszka tökéletes legyen!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

oborzilió2012. nov. 17. 07:22 | Válasz | #553 
Tegnap szétszedtem a variátort,és rájöttem miért kopog alapjáraton.A nyomólemez végei ahol a csuszkák vannak,teljesen szét vannak kopva,a csuszkák lemezein is nagy benyomódások vannak,úgyhogy csereérett. Megnéztem a cyti bike- nél 17000-felett van az ára.Tudtok valami olcsóbbat?

trans852012. aug. 12. 15:35 | Válasz | #552 
Megmértem századminiméter pontosan a gyűrűimet, 1 század eltérés van a kettő közt vastagságra, külsőleg úgy tűnik mintha az egyik vékonyabb lenne, de nem az, a dugattyúmon a gyűrűk helyei is megegyező méretűek. ha felcserélem őket akkor sem kotyognak, és mind a 2 bemegy a másik helyére. Mészi, nekem egyik sem króm.

trans852012. aug. 09. 17:45 | Válasz | #551 
eddig így volt, de én is látom a leírásba hogy fordítva kellene lennie

 © juhász béla2012. aug. 09. 13:59 | Válasz | #550 
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

meszizs2012. aug. 09. 12:55 | Válasz | #549 
Ha jól megnézed, akkor láthatod, hogy a felső az egy vékony krómgyűrű, aztán a második az egy kicsit vastagabb normál gyűrű és a harmadik az pedig 3db-ból áll:2db vékony között egy rugó.
Az enyémben ez volt és ezt is küldték.
Egyébként a 2közti rugó volt lekokszosodva és ez nem feszített és ez volt többek között az egyik oka az olaj fogyasztásomnak.
1996-os Majesty 250

 © Wiking2012. aug. 09. 08:27 | Válasz | #548 
A gyűrűket nem lehet fordítva feltenni a helyükre, mert a kialakított nút szélessége a gyűrűhöz passzol. Tehát a vékony gyűrű ugyan bemegy a vastagabb helyére, de fordítva már nem.

trans852012. aug. 08. 23:40 | Válasz | #547 
Az adatok közt olvasom, hogy a dugattyún a felső gyűrű a vékonyabb, a vastagabb a második, nekem fordítva volt a dugattyún, jól van az adatlapon írva? Vagy az előző tulaj összekókányolta nekem, de értékhatárokon belül vannak a méretek.

 © szabadhegy2012. aug. 07. 16:56 | Válasz | #546 
Köszi a válaszokat. Kérek kölcsön. Aztán szétbombázom valamelyik nap.

Ifj. Posta Sándor2012. aug. 06. 17:32 | Válasz | #545 
Bocs. Nem csavar, hanem anya.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Ifj. Posta Sándor2012. aug. 06. 15:08 | Válasz | #544 
Szia. Én már jópárszor megcsinálta. 48-as a csavar mérete és csak a kerékkulcsal tudod leszedni. Én vettem egy 48-as minőségi krova fejet és egy átalakítót és ugy pikk pakk lent van az elektromos kerékkulcsal. Az átalakító azért kell mert a 48-as krovafejbe már a kerékkulcsnál vastagabb szár megy bele. Satu és villáskulcs kombináció felejtős. Elcseszed vele. Ezek kellenek hozzá. A kisrugókat pedig fogoval nem lehet berakni. Ahoz túl erősek. Az egyik végét be kell akasztani a másikat meg egy kiscsavarhúzóval befeszíteni ugy, hogy a csavarhúzó vége a lyukban legyen ahová a rugo vége kell bemenjen. Így be lehet feszitve billenteni. Bár igy sem könnyű. Sok sikert!
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Wiking2012. aug. 06. 10:40 | Válasz | #543 
A főoldalon a letöltéseknél a 250-es cuccok között találsz egy kuplung javbítás doksit.
Mivel a robogók többségének ugyan ez a kuplung felépítése, te is tudod alkalmazni az ott leírtakat :)

 © szabadhegy2012. aug. 06. 10:34 | Válasz | #542 
Hello!
Majesty 400-ba kis kuplung rugókat cserélnék.
Mielőtt belevágok. Van valakinek gyakorlati tapasztalata?
Van ott egy KB 50-es anya. Légkulcs van, de akkora fej nincs hozzá. Sima kulcsal meg lehet oldalni?
Aztán a rugók kiszedése, Újak berakása. Ki, hogy szokta. Simán harapófogó, vagy, valami célszerszámot csináljak hozzá?
Aki csinált már ilyet ossza meg egy két mondatban a tapasztalatát.
Előre is köszi.

 © satyapapa2012. júl. 17. 21:07 | Válasz | #541 
Ezt azért irtam le mert az oldónyomatékot figyelembe kell venni,a menetrögzitö kiválasztásánál.Ugyanis van olyan rögzitö ami már 10Nm nél oldodik,
Ha nem a megfelelöt választjuk elöfordul hogy normál használat mellet, a csavaranya mégis oldodik a különbözö fizikai hatások miatt.Pl höhatás,rezgés
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2012. júl. 17. 21:01 | Válasz | #540 
PL-
A jelenleg forgalomba lévö 9 fajta loctite menetrögzitö közül lehet választani.-
-221,222.243,262,270,2701,272,277,290-termékazonositó...
Természetesen különbözö tulajdonságuak. Gondosan ügyelni kell, hogy milyen körülmények közt kerül felhasználásra, a kivánt hatás érdekében.
06304373303-vagyok elérhetö

Feco2012. júl. 17. 17:10 | Válasz | #539 
Wiking igazad van az alátétekkel. Menetrögzítőt én is használok azt tarom a legbiztonságosabbnak.
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2012. júl. 17. 09:30 | Válasz | #538 
A nyomatékra húzás lenne a leg jobb minden esetben, de sajnos megfelelő célszerszámok nélkül nem mindíg tudja az ember ehez kellőképp rögzíteni a tengelyt. Én minden alkalommal használok ragasztót a variátornél és a kuplungnál is...Túl drága mulatság egy ilyen anya lepörgése. Még az 50ccm-es Honda Dio-mnál volt egy ilyen esetem....szerencsére csak részben sérült a főtengely bordázata, így nem kellett cserélni vagy komolyabban javítani, és itt volt a közelben. Nah most ha ez messzebb történik az otthontól, akkor már nem olyan egyszerű a dolog.

 © satyapapa2012. júl. 17. 05:41 | Válasz | #537 
A menetrögzitö sem rossz dolog(én nem használom) de nagyon fontos a megfelelö nyomatéku meghuzás,,,60-80Nm,(varió-kuplung csavar) a kezelési irja a megfelelö erőt.
06304373303-vagyok elérhetö

 © CsabaB2012. júl. 16. 22:32 | Válasz | #536 
Az a lényeg, hogy a gyűrű rossz helyen volt, a csőtengely valamelyik végén a helye. Mentem vele egy nagyobb kört, azt hiszem így marad, sokkal dinamikusabb, még 80-tól is elkezd húzni, a végét még mindig nem tudom, de mivel többet használom városon belül így használhatóbbnak tűnik.
Holnap lehúzom csavarrögzítővel fixre, összerakom és teszt, a szabadonfutó szvsz jó lett.

 © Wiking2012. júl. 16. 22:19 | Válasz | #535 
Nos a lényeg az, hogy mikor lehúzod a rögzítő anyát akkor feszesen álljon a helyén a külső tárcsa. Ez az elsődledes dolog, mert ha laza , akár minimális lötyögése is van, akkor előbb utóbb elfordul a főtengelyen. Szóval eere figyelj oda, valamint arra, hogy a rögzítő anyát menetrögzítő ragasztóval tedd fel, mert ha lepörög akkor szintén eldarálja a variátor külső tárcsát. A kis alátéttel valamelyest befolyásolhatod a variátort. ha úgy van ahogy most beraktad, akkor valamivel kevesebb a vége, de pörgősebb robbanékonyabb kicsit, ha berakod a variátor és a szabadonfutó közé, akko olyan lessz mint vol azelőtt...azaz kicsit jobb lessz a vége, de nem fog annyira gyorsulni.

tamas2012. júl. 16. 21:03 | Válasz | #534 
Tényleg!
Mentségemre legyen mondva, én 250-ben gondolkodtam, de így majd Feco átértékeli a véleményét! Neki volt 125-öse!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © CsabaB2012. júl. 16. 21:00 | Válasz | #533 
A service manual-ok és a fényképek szerint is gyárilag meg van a három, itt 11, 12, 14.

tamas2012. júl. 16. 20:59 | Válasz | #532 
Na itt van valami, mert a tárcsának a széle pont úgy kéne hogy essen, hogy az alátét felszorítsa. Lehet hogy valaki hozzányúlt és megbabrálta, lehet hogy pont a sportosabb indulás érdekében?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © CsabaB2012. júl. 16. 20:56 | Válasz | #531 
Az enyém 125-ös. Összeraktam a szerintem helyes sorrendben, a borda annyit lóg ki, hogy a nagy alátét, ami rámegy a bordára pont szorítja a tárcsát. Kipróbáltam, érdekes lett, pörgősebb lett indulásnál, ugye beljebb tud esni a szíj, a burkolatot nem raktam föl, így a hangja is furcsa volt, érzésre jobban gyorsul, a végét nem tudom.

tamas2012. júl. 16. 20:54 | Válasz | #530 
Nos, ha gyári a szerelés, akkor csak egy nagy alátét van a csavar alatt és kész.
Ebben az esetben az alátét szorosan a varió külső, fix tárcsáját felszorítja a csapra, amin a varió belső oldala mozog. Ha valamikor szabályozva lett a tárcsák valamelyike vagy esetleg mindkettő, akkor a szíj egyenes futásához (a hátsó tárcsák felé) szükség lehet a hézagolóra, ami a csap belső oldalán, a motorblokk felől is lehet. A szerepe mindössze annyi, hogy az első tárcsákat vonalba, egyenesbe tartsa a hátsó tárcsákhoz képest. Ha nem jól rakod össze, akkor a szíj remegni fog mert keresztbe kényszerül futni.
Minden esetre én sokallom ezeket a vasakat, a hézagolók mindössze néhány tizedesek szoktak lenni, nem több. Én csak a csavar melletti alátétet tartom szükségesnek, ha nem voltak szabályozva a tárcsák. Ha mégis kellenek, akkor itt valami turpisság van...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2012. júl. 16. 20:36 | Válasz | #529 
250-est nem szereltem, nem tudom a sorrendet de körültekintően járj el, nehogy úgy járj mint Mészi.A külső tárcsának a bordáról le kell lógnia egy kicsit, nehogy az anya önmagát húzza és a tárcsa meg elnyíródjon.
Motor után,első a család legyen!

 © CsabaB2012. júl. 16. 20:22 | Válasz | #528 
Az easyparts-on találtam fényképet, tehát jól gondoltam, a gyűrű megy belülre, a nagy alátétről nincs, de arra azt írja, feszítőtárcsa alátét, ez is stimmel. Azért várok megerősítést, csak simán rosszul volt összerakva?

 © CsabaB2012. júl. 16. 20:04 | Válasz | #527 
Azt hiszem leginkább ide való a kérdésem.
Szétkaptam a motort, hogy megnézzem mi van az önindítóm szabadonfutójával, (ha tudom, hogy ilyen egyszerű, már rég szétszedtem volna), kitakarítottam, szerintem jó lesz. Elkezdtem összerakni a motort kitakarítgattam a variátort is, vissza is raktam, amikor raktam volna fel a rögzítő csavart, szemet szúrt az alátétek sorrendje, ami szerintem nem stimmel.
Kellene egy kis help, az ezen a képen látható sorrendben voltak fent az alátétek, ami szerintem sehogy nem jó, mivel a középső alátét (gyűrű) így lóg a levegőben, annak rajz szerint (61. o.) a bordástengelyen a helye, a variátor csőtengelyének a végén, oda is illik, az anya elé pedig megy a nagy majd a kis alátét. Jól gondolom? Ha igen, akkor eddig a variátor két tárcsája az alátétnyivel közelebb volt egymáshoz, direkt rakhatták így össze, vagy így kell lennie? A manual 64. oldalán lévő kép túl gyenge minőségű, hogy felismerhető legyenek az alátétek. Tud valaki pontos infót adni? Pedig ma már tesztelni akartam. :(

tamas2012. máj. 21. 14:47 | Válasz | #526 
Köszi, már készen van, jelenleg a postán hányódik.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Mr. Majesty2012. máj. 21. 12:44 | Válasz | #525 
Moped 98kft. Itt elvileg van komplett variátor, váltó újraferrodolozás: Tamás 06209971366. Más alkatrészért, engem is hívhattok, amiben tudok, segítek...
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

tamas2012. máj. 20. 14:26 | Válasz | #524 
Azt hogy hol veszed, csak rajtad múlik. Én vettem anno RMS-t, nem vált be, a csúszkái széttörtek, a görgők 7-800km alatt elkoptak. Most valami Malossit vettem, 12 grammosakat, az árat meg nem mondom mert egybe volt a komplett felújító szett a varióba és még a végárra sem emlékszem... Ráadásul volt benne baráti kedvezmény. Nem én rendeltem hanem a motorosboltban a cimborám.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

oborzilió2012. máj. 20. 12:35 | Válasz | #523 
Hú,nagy nehezen sikerült levenni a görgők,kopottak,más baja nincs eltekintve egy halom ragacstól ami valamikor zsír volt.Megpucoltam mindent,és egyelőre vissza tettem a görgőket,amíg nem lesz új.milyen árban szoktak lenni,és hol lehet venni?

Feco2012. máj. 19. 20:29 | Válasz | #522 
Ha esetleg ragasztva van a menet akkor csak nagyon spéci légkulcs veszi le.Már próbáltam. Az sem mindegy milyen átmérőjű tömlővel működteted a légkulcsot.
Motor után,első a család legyen!

tamas2012. máj. 19. 19:10 | Válasz | #521 
Ha csak görgőt kell cserélned, az még nagyon rendben van. Ha már csúszkát is, az komolyabb de még nem tragédia. Az lenne a gond, ha variót kéne bele tenni komplett, de ne szaladjunk elébe a dolgoknak.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

oborzilió2012. máj. 19. 17:52 | Válasz | #520 
Képtelen vagyok levenni,holnap elviszem egy haveromhoz neki nagyobb kompresszorja van az enyémnél levegőkulcsom van, de kevés az állandó nyomás.remélem,sikerrel,járok.nem tudom,milyen állapotokat találok alatta remélem görgőt nem kell cserélni

tamas2012. máj. 19. 16:56 | Válasz | #519 
Igen, Bandi jól írja, valóban jobbos. A kuplungharangé is.
Még mindig nem tudtad levenni...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Szomjas2012. máj. 19. 16:41 | Válasz | #518 
A balmenetes anyákat megszokták jelölni. Ha nincs jelölés,akkor jobbmenetes.
A maja klub német nagykövete. ;)

oborzilió2012. máj. 19. 15:02 | Válasz | #517 
Srácok a varió csavarja jobb vagy bal menetes?

 © Varga Zoltan2012. máj. 15. 16:08 | Válasz | #516 
Lassacskán gyűlnek az alkatrészek, és a hengerfúrás is készen van. Nemsokára kezdődhet az összerakás. Már alig várom.

tamas2012. máj. 10. 22:06 | Válasz | #515 
Flex, köszörűkorong és finom mozdulatok. Ha nem bízol magadban, inkább egy jó tárcsa. De olyat semmiképpen ne használj ami rázhat mert a vibráció mindent kinyír.
Ha kíváncsi vagy, fogd be egy csavarral fúrógépbe központosan és forgasd meg teljes fordulaton. A főtengelyed olyan 6'500-at simán forog, az elektronika 8000 fölött tilt le. Érezni fogod az esetleges vibrációt.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

oborzilió2012. máj. 10. 21:29 | Válasz | #514 
Vagy lehet hogy kell egy másik tárcsa?

Feco2012. máj. 10. 20:59 | Válasz | #513 
Nyugodtan "inzultáld" mert ha kiegyensúlyozatlan sokat árthat.
Motor után,első a család legyen!

oborzilió2012. máj. 10. 20:53 | Válasz | #512 
Hát a lapátokat nem igen merem inzultálni félek letörök még egyet,aztán olyan fogatlan lesz mint én.

Feco2012. máj. 10. 20:46 | Válasz | #511 
Azért van, hogy ha valamilyen fémszemcse leválik valahonnan, ne kapja fel újra.Ha eddig nem volt gond, tedd vissza aztán ok.
A ventilátort is úgy intézd ahogy Tamás írta. A kiegyensúlyozás a lényeg.
Motor után,első a család legyen!

tamas2012. máj. 10. 20:45 | Válasz | #510 
Gyakorlatilag az az olajszűrője a motoroddal. Sajnos ebbe a típusát csak ezt tették. Nem ártana neki ha benne lenne.
A lapátokat nem ártana egyformára alakítani.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

oborzilió2012. máj. 10. 20:23 | Válasz | #509 
Köszönöm az infókat.Egy lapát nekem is le van törve,de a külső éléből mindegyiknek hiányzik egy kicsi.Ez csak az egyik meglepetés volt,tegnap a féléve leeresztett,olajat öntöttem másik edénybe,meglepetésemre találtam benne egy szűrőt egy rugóval valószínüleg,olajjal eggyütt távozott a helyéről,olajcserénél gyorsan visszarakom.Probléma ha addig nincs benne?

tamas2012. máj. 09. 22:11 | Válasz | #508 
A főtengely elgörbítéséhez bőven elég ha valaki azt gondolja hogy majd hidegvágóval és kalapáccsal megindítom azt a ragaszkodó anyát. Az is károsítja már, ha ne adj Isten szerelés közben letörik akár csak egy szellőztető ventilátor lapát és az az oldal néhány grammal könnyebb lesz. Ilyen esetekben azonnal ki kell a túloldalról is reszeli egy ugyan akkor darabot mert a huzamos használat bizony elgörbíti a főtengelyt. Nevetségesen hangzik, de a javítási költség végösszege nem lesz az.
A kérdésedre a választ megadták a srácok. A gyár azt ajánlja, hogy azokat a csavarfuratokat használva ami tartja a deknit, készíts két laposvasból két rögzítő rudat és a ventilátor lapáton lévő két furatba rögzíts a másik végét. Így a két laposvassal rözítesz, nyomaték kulccsal oldod és meghúzod. A másik megoldás a levegős vagy ez a fajta elektromos kulcs, nekem is ez van. Az előnye hogy nagyon gyorsan megoldja a gondot, a hátránya hogy lényegesen nagyobb nyomatékkal húzza meg a csavart mint kellene a gyár érték ha jól emlékszem 60 Nm.
A legrosszabb megoldás az erőszak na ezt kerüld. Ha máshogy nem megy, menj el egy gumishoz és nála szereljétek le, legfeljebb (ha nem nagy távolság) hazatolod...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2012. máj. 09. 20:26 | Válasz | #507 
Nem kell jó erő elég ha nem értenek hozzá.Aztán csodálkoznak mint most Te.
Motor után,első a család legyen!

 © juhász béla2012. máj. 09. 20:11 | Válasz | #506 
Nem kell ahoz jó erőben lenni,elég ha ey 10dkg kalapács eszetlen kezekben van.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

gábor2012. máj. 09. 19:49 | Válasz | #505 
Jó erőben vagy ha a főtengelyt elgörbíted.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

Fáy Tibor2012. máj. 09. 19:14 | Válasz | #504 
Tamás! Az enyémbe is kéne tankolni!
Tyti

 © Varga Zoltan2012. máj. 09. 19:02 | Válasz | #503 
Hello Mindenkinek!
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek.
Lassan gyűlnek az alkatrészek, jó részét Juhász Béla tanácsai alapján választottam ki.
Remélem hamarosan elkezdhetem összerakni a gépet.

 © Herold2012. máj. 09. 18:38 | Válasz | #502 
Két darab laposvas és három csavar segítségével tudsz szerszámot csinálni hozzá, ami visszahúzásnál is jól jön.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

Feco2012. máj. 09. 18:01 | Válasz | #501 
Ne folyamodj "erőszakhoz" mert a főtengely könnyen elgörbül.Vagy légkulcs vagy az elektromos kulcs. Végső esetben célszerszám de az csak központosan támaszthat.
Motor után,első a család legyen!

 © Pazo2012. máj. 09. 17:25 | Válasz | #500 
A variátor anyáját levegős kulccsal tudod levenni
tel.sz: 06 30 445 85 96

oborzilió2012. máj. 09. 16:25 | Válasz | #499 
Tamás hogy lehet levenni a variátor,anyáját?Nekem úgy rajta van hogy nem bírom le lazítani. Mivel fogod meg a tárcsát?

tamas2012. máj. 09. 15:10 | Válasz | #498 
Már megyek is és szerelek, aztán adom postára a dolgokat! Tyti mondta hogy a Te motorod azóta is remekül fut, a erre vágyom én is!
Megvannak a vadi új görgők, csúszkák mindenestől, komplett rendbe teszem a hajtását. A szíjam tavalyi, olyan 3-4'000km lehet benne mióta feltettem, még sokáig bírni fogja. Ha ezeket megcsinálom, idén már csak tankolni kell, no meg olajat cserélni!

Köszönöm az információt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

csiGABIga2012. máj. 09. 09:26 | Válasz | #497 
Na látom Tyti küldi már az infót.
Az biztos,hogy jónak tűnik a kuplungom ferrodolozása, ugyanis azóta is vígan megyek vele, gond nélkül:)
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

tamas2012. máj. 08. 16:27 | Válasz | #496 
Menten hívlak és kérem a segítséget!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Fáy Tibor2012. máj. 08. 16:08 | Válasz | #495 
Tamás! Én vittem a Gabi kuplungját ferrodoloztatni.Budai Fékcenter Kft.1106.Bp.Jászberényi út 55./a Ferroglobus háta mögött/Ha jól emlékszem úgy 4000,-ft környékén volt.Egy nap alatt kész.Csigabiga nem panaszkodott a minőségre.Ha tudok valahogy segíteni, szólj!
Tyti

 © Pazo2012. máj. 08. 15:48 | Válasz | #494 
Szia Tamás! Én úgy tudom ,hogy a Csigabigának lett csináltatva az én lakhelyemhez közel, tőle kéne többet megtudni
tel.sz: 06 30 445 85 96

tamas2012. máj. 08. 15:36 | Válasz | #493 
Srácok!
Csináltatott valaki mostanában 250-esre kuplungra ferrodolt, ha igen hol és hogy sikerült? Nekem kéne a saját motoromba.
Megérett a cserére.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2012. máj. 05. 08:49 | Válasz | #492 
Szia Zoli itt is!

Szóval a használt főtengely nagy lutri. Az egyhengeres négyütemű nagyon kényes erre a dologra, talán a legérzékenyebb pontja a blokknak. Én erősen meggondolnám. A körültekintés nem minden esetben elegendő, a tapasztalat egy bizonyos típusnál legalább annyira fontos. Nem szeretném Édesapádat a legkevésbé sem megbántani, de biztos vagyok benne hogy Ő is látott már olyat hogy nem pont úgy sikerültek valakiknek a dolgok mint elképzelte az illető. Szóval nagyon finom kis szerkezet ez a blokk, persze meg lehet csinálni elsőre is, csak kell hozzá némi szerencse is.
Nekem a teljes felújítás alkalmával Meteor sport dugattyú került bele, meg vagyok vele elégedve.
Én megvenném a felújító készletet a főtengelyhez és ott, ahol megfelelő tapasztalat és referencia van, na ott összesajtoltatnám és kicentíroztatnám. De tudnod kell, aki ilyet vállal, az nem szívesen adja úgy hogy tessék itt a főtengely, csak be kell szerelni. Nem hiszem hogy bárki garanciát ad egy ilyen kényes művelet után arra a főtengelyre ami még a postán fog hánykódni, esetleg le is esik a csomag... Szóval ezek a dolgok egyben az igaziak.
A blokk felújítására teljes lelki nyugalommal merem Neked ajánlani Juhász Bélát, aki több tucat alkalommal bizonyította hogy nem kispályás, bár nem Yamaha márkaszerviz. Bár javított már Yamaha márkaszerviz után...
Ha levélben megkeresed, szerintem fog Neked segíteni.

Én kínai dogokat ilyen kényes helyre nem tennék, bár többeknek már bizonyítottak ezek az alkatrészek. Nekem nem...
A vélemények megoszlanak, a döntés a Tiéd!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Varga Zoltan2012. máj. 03. 20:48 | Válasz | #491 
Szia Satyapapa, holnap felhívlak alkatrészügyben. Köszi a lehetőséget.

 © satyapapa2012. máj. 03. 20:47 | Válasz | #490 
Mint leirtam régebben az ATV 250 quad blokjában 250maja cucc van,és csereszabatos sokminden.pl a fötengely,és egész jó árban adják,,minösége megfelelö.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Szomjas2012. máj. 03. 20:42 | Válasz | #489 
Nem volna hüjeség összeállítani egy ilyen listát a blokkalkatrészek árairól és beszerzési forrásáról. Semmit sem kihagyva. Ahol lehet olcsóbbal hejettesíteni ott azzal,de a tartósságot szem előtt tartva.
A maja klub német nagykövete. ;)

 © satyapapa2012. máj. 03. 20:38 | Válasz | #488 
MIX-
06304373303-vagyok elérhetö

gábor2012. máj. 03. 20:35 | Válasz | #487 
Én is a szakszervizről beszéltem!van itt sok tudor , aztán ugy kell öket menteni hogy haza jussanak.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

gábor2012. máj. 03. 20:32 | Válasz | #486 
Lehet pesszimista vagyok de ekkora munkához szakértelem kell!!
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

ZsViktor2012. máj. 03. 19:03 | Válasz | #485 
A tárcsa az még oké, de a görgőpályákban is van 1-1 jókora teknő... De megmutatom valami okosnak mindenképp!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © satyapapa2012. máj. 03. 18:59 | Válasz | #484 
Hivj fell telefonon alkatrész ügyben.....A fötengelyre nagyon nagy gondot forditsatok, ellenörizni kell,,NO meg az is kérdés,hogy mi miatt tört ell a csapágy.

-Juhász Bélusal is beszélj.-
-FECÓnk
Gáborunk néha pesszimista a fellvetödött kérdésekben,,
06304373303-vagyok elérhetö

Feco2012. máj. 03. 18:36 | Válasz | #483 
Gábor van itt profi, csak Te esetleg nem tudsz róla. Fordulj Juhász Bélához bizalommal. Segíteni fog jobban mint a szakszerviz. Dobj neki mailt...
Motor után,első a család legyen!

Feco2012. máj. 03. 18:18 | Válasz | #482 
A hullámos tárcsát 1x még biztosan szabályozni lehet!Mutasd meg szakembernek.
Motor után,első a család legyen!

gábor2012. máj. 03. 18:17 | Válasz | #481 
Kedves Varga Zoltán!
Amit te leírtál szerintem meghaladja kis társaságunk tudását.Sajnos mi amatőr szinten javítjuk a motorjainkat,ekkora gépmunkába nem igen nyúl bele a többségünk.Ehhez már egy motor szerelő tudása kell! Azért sokk sikert !
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

ZsViktor2012. máj. 03. 18:16 | Válasz | #480 
Még 1 kérdés: vari márkák közül 250-be RMS-t (26.904Ft) és Top Performances-t (34.499Ft) találtam az Italmondo-ban elfogadható áron. Ezekkel esetleg van valakinek tapasztalata?
Adminisztrátor, fórum moderátor

ZsViktor2012. máj. 03. 18:06 | Válasz | #479 
A tárcsa hullámos, ezért nem is igazán látom értelmét kísérletezni vele, azt mindenképp kicserélem, de megvizuálom a kuplungot is, ha már ott vagyok, köszi!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Varga Zoltan2012. máj. 03. 15:24 | Válasz | #478 
Üdvözlök Mindenkit!
Új vagyok itt a fórumon, a Névjegy rovatba írtam egy rövid bemutatkozást, amint tudok képet is töltök fel.
Mint nem régi Majesty tulajdonos megosztom veletek a történetet és egyben némi tanácsot is szeretnék kérni.
Rögtön az idei szezon kezdetén furcsa hangok jöttek a motoromból amit némi olajszivárgás is követett. Első adandó alkalommal hazaszállítottuk a gépet. Otthon édesapám segítségével kezdtük el széjjelszedni és felderíteni a baj okát. Több mint 40 év gépekkel eltöltött tapasztalat van a háta mögött, tehát nem essünk neki dobjuk szét módon fogtunk hozzá. Mielőtt elkezdtük a munkát áttanulmányoztuk az elérhető dokumentációkat is.
A szétbontás lépésről lépésre szépen haladt. A generátor forgórész leszedése kicsikét feladta a leckét de miután sikerült hozzá eszközt készíteni megoldódott.
A hiba pedig a menetirányt figyelembe véve a bal oldali (nagyobb méretű) főtengely csapágy törése. A külső futógyűrű is hosszában kettétört. A blokkban maradt félgyűrűt inerciás lehúzóval tudtuk kivenni. Szerencsére egyik futógyűrű sem fordult meg a helyén tehát mind a blokk mind a főtengely használható maradt.
Ami gondot okoz az az hogy a törött csapágy lehúzása a főtengelyről csak a vezérmű fogaskerekével együtt lehetséges, viszont semmilyen jelölés nincs (illetve nem találtunk) a pozicionálására. Ha valaki járt már hasonló cipőben és tudna esetleg tanácsot adni azt megköszönném. Az a terv is felmerült, hogy bezserzek egy bontott főtengelyt és akkor lesz egy mintám valamint a csapágyazás után egy tartalék főtengelyem is.
Az a döntés is megszületett, hogy ha már ennyire szét kellett szedni a gépet öszzerakás előtt A-tól Z-ig át nézzuk és ami gyanús azt megjavítjuk cseréljük stb.
Így alakult, hogy a hengert meg fogom fúratni, mert lehet benne látni húzásokat, már meg is vizsgáltattam és megkaptam az ajánlatott valamint a szükséges dugattyú méretet. A műveletet csak akkor kezdik el ha a dugattyú már megvan és bevittem azt is a műhelybe.
Itt jönne a második kérdésem, milyen gyártmányú alkatrészeket ( tömítések, dugattyú, stb) érdemes beszerezni (RMS, METEOR, Prox) és hol kellene körülnéznem ahol az árak sincsenek túlságosan elszállva.
Találtunk még két gyanús csapágyat a kihajtásban is ezek is cserére kerülnek.
Picit visszakanyarodva a főtengelyhez van egy ajánlat, az elmondás szerint kb 15000km-t futott (persze ezt fenntartással kezelem) 28 000Ft-ot kérnek érte. A róla készült képek szerint ebben nem a két műanyag csíkot tartalmazó csapágyak vannak. Ismét egy kérdés, mire kell figyelni egy ilyen bontott főtengelynél, illetve van-e változtatás a különböző évjáratú motorokban lévő főtengelyek között?
Első nekifutásra ennyi a történet, biztosan lesznek még kérdéseim, ahogyan haladnak majd a dolgok.
Előre is köszönöm a válaszokat, tanácsokat.

tamas2012. máj. 03. 08:54 | Válasz | #477 
Én pont a rángatózás miatt szedtem szét a hajtóművet a magyarszerdahelyi fogadónál. Csak meg kellett csiszolni a betéteket és már simán is indult. A kuplungharang is lehet deformálódott, de a sérült görgő komoly probléma eleve.
Az meg hogy egy helyen rá van égve a szíj a tárcsára, nagyon elgondolkodtató. A Mitsuboshi nagyon jó márka, a gyári Yamaha után talán a legjobb szerintem. Alaposan takarítsd ki a hajtóművet és az összerakás után max. 1'000km futás után nézz bele újra. De Eger előtt mindenképpen!
Ellenőrizd hogy a tárcsák nem hullámosak-e, mert az is plusz terhelés a szíjnak. Kár lenne érte ilyen fiatalon...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


1 [2] 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől