Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Zsolt2008. jún. 24. 21:06 | Válasz | #335 
Tamás: erre a gumiproblémára kiváncsi vagyok, hogy mi jön majd ki...
Flow: nyert!
TopJoe: a vízben nem jelent meg az olaj?
Zsolt

 Flow2008. jún. 24. 12:59 | Válasz | #334 
Újabb hibajelenséget dobnék fel az asztalra... motorfékkel lassítva (jah, máshogy nem is lehet :) ) negyventől harmincig érdekes sípoló, fütyülő hangot hallat valami a hajtóműből (yp250) Én arra gyanakszom, hogy kopott és csúszik a hajtószíj. Tervezem mérni a hétvégén, de ha van tapasztalat szívesen meghallgatnám, mielőtt szétborítom...
Más, egy kis "kedvcsináló": a Kipufogóklinikára megyek délután, mert a dob belseje teljesen széthullott. Már harmadszor. Sajnos dedőke barátom heggesztése mindig csak néhány hónapig bírja... a fejleményekről beszámolok.

 dumber2008. jún. 24. 09:41 | Válasz | #333 
Sziasztok!
Tudtok Pesten megbízható, nem túl drága szerelőt?

SomTom2008. jún. 23. 22:39 | Válasz | #332 
Nálam fél állásig ki sem nyit a termosztát, ezt az értéket elég gyorsan eléri (500-600 m), alapvetőleg az üzemi hőmérsékletnek 80 fok körül kell hogy legyen.
Beszéltem egy motor szerelővel, ő is azt mondta, hogy normális érték a 1/2 állásig nem nyít a termosztát.
Ha nagy meleg van akkor rendszeresen a 1/2 állás fölött van a mutató, lassú tempó mellett inkább 3/4, de nem éri el a piros mezőt.
A ventinek szerintem nem is kell a piros előtt bekapcsolni.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2008. jún. 23. 22:20 | Válasz | #331 
Jasa! Van dohányos ismerősöd? Kérd meg, hogy egy toldott gumicsőbe lassan engedjen bele egy HATALMAS slukkot, ami rá van dogva a csöpögőre. Előbb utóbb valahol ki kell jönnie a füstnek... Ha nem jön ki semmi, vedd te a tanksapkát, ill. az olajbeöntőnyillás csavarját. Valahol csak látni a füstöt. "Smook on the Burgmaaaan" (Deep Purple)
Attis, mielőtt vásárolsz, támaszd ki a termosztátodat, vagy vedd ki, és hagyd bemelegedni. Utánna motorozz kicsit, de a ventillátor saruját vedd le. Mindjárt meglátod, hogy a hűtő rendben van-é? Igaz hogy kétszer szerelsz, de lagalább nem vételezel felesleges (és drága) alkatrészeket. No meg ismerkedsz a hűtőkörrel. Bár gondolom nem erre vágysz... Ja, én is kipróbáltam a hűtőventillátoromat. Hát nekem gyanús, hogy az én termosztátom jó-e, ugyanis a vízmérőóra (még nagy melegben is) csak a fél jelzés vagyis üzemi hőfok, és a hideg közé áll be. Kb 20 percembe telt, amíg sztenderen annyira felmelegedett a víz,(30fok volt árnyékban!) hogy felment a mutató 3/4-ig, és bekapcsolt a ventillátor. Viszont ekkor gyorsan lehűtötte a vizemet láss csodát, pont a középvonalig. Felpattantam rá, mentünk egy kört, és lement a mutató 1/4-es állásra. Vagyis olyan a dolog, mintha hideg motorral járnék, vagy a másik lehetőség amit Zsolt régebben írt, hogy a vízmérő jeladója esetleg kontaktos, és nem ad át rendesen. De akkor sztenderen miért melegedett be?!?!?!
Joe, próbáld meg Te is a Mol kutakon kapható Finish motorolaj adalékot, az előírt arányban. Ne sajnáld a Castrolt, mert a blokk többi része viszont jó állapotú. Lehet hogy elég lenne csak meggyűrűzni a motorodat, viszont azt minél előbb. Úgy lehet a gyűrű hibáját kiszűrni, hogy mérsz egy kompressziót megeg motornál. Ezután öntessz bele műszerolajat, önindítóval megforgatod (gyertya nélkül) és az olaj eltömi a kisebb likakat a gyűrű és a hengerfal között. Ha a kompresszió megnő, gyűrűs. Ha nem, akkor szelepes, valószínűleg kipus. Nem mindegy mit bontassz meg rajta. Ja, és szelepszárszimering is lehet, azt meg akkor látni, ha leveszed a szeleptakaró dekniket, és kokszos a cuccos, ahelyett hogy fényes lenne.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. jún. 23. 15:23 | Válasz | #330 
Azért szürkének nem nvezném a kipuffogó színét. Tény, hogy nem olajos, de azért inkább fekete a cső mint szürke. Amúgy alapjárat és olyan 50 % gázadásig nem látok belőle jönni semmit de az fölött azért jön belőle füst és elég büdös, olajszagú. Szerintem itt megy el az olaj. Vasárnap Visegrádon voltunk egyet, lányomat vittem meg a szomszéd az ő lányát ( el is zsibbadtak,de ők akarták) ez jóval kisebb tempó volt, kb 200 km a nézelődésekkel együtt és ekkor csak olyan 1 dl-t evett meg. Lassan kezdem sajnálni bele a castrolt.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

talicskas2008. jún. 23. 12:08 | Válasz | #329 
Tamás: egy röpke fél órát nézelődtem a netten az on-line vásárlási kínálatok között......és láss csodát "Pénz beszél, kutya ugat" van minden mint a búcsúban.. Végül is nem tudom, hogy mit takar a vízpumpa felújító szett a tömítéseken kívül.. de csekély 22e ért meg lehet vásárolni…a termosztát úgy 8e ért valamint csak információként a hűtőben lévő 2db hő gomba ami persze nem egyforma (mondjuk ezt gondoltam is) 10e és 12e..
Mindenesetre nem vásárolok ész nélkül. Betérek majd egy yamaha márkakereskedésbe, kinyomozom ugyan mit tartalmaz egy vízpumpa javító szett?? Attól függetlenül is érdekel mit tartalmazhat ha meg sem venném csak mégis kíváncsi lettem… a termosztátot tutira meg akarom rendelni. Mondjuk nem a nett-en, hanem kereskedésben…
Egyébként reggel mikor mentem a vizem végig negyeden volt…folyamos gurulás mellett egy két lámpa azért volt…
Majd délután hazafele a melegben és a dugóban megnézem mit muzsikál…
Mindenkinek hűs fuvallatot a bukója alá !!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © jasa2008. jún. 23. 10:11 | Válasz | #328 
1. Érdeklődve és együttérzéssel figyelem a szitálás-ügyet: nekem mázlim van, ha 70nél elengedem a kormányt, simán kigurul megállásig (a végén azért megfogom nehogy elboruljak)
2. kipu durrogás mintha abbamaradt volna, úgy tűnik 95-100 felett jelentkezik, ebben a tartományban meg ritkán járok. (azért megnézetem majd a szelephézagokat)
3. azért nekem is van "ördögöm": leállás után mindig van pici olajfolt a gép alatt (Tamás garázsában is otthagytam a nyomomat - bocsi). Nem a blokkból jön, és nem a légszűrőből levezető müanyag csőből, mint korábban hittem. Ez a cső a benzintank környékéről vezet le a sztender lába mellé, de pontosan honnan, nem tudom, le kellene bontani a borítást pedig valszeg nem úszom meg. Hallottam olyan tippet hogy a kartergáz visszavezetőcső lehet (?) (A Dinknél a kartergáz visszament a légszűrőbe és újra beszívta a motor.) Zavar a dolog: mint a neveletlen kiskutya, mindenhol foltot hagy maga után
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. jún. 22. 21:30 | Válasz | #327 
Ha a kormányt csak egy kézzel fogpom, a motor akkor is nagyon simán fut, akármekkora a sebesség. Megkötöttem a gázt, úgyis beszitál. Szóval nekem az utánfutás is gyanús.
A gumis gyererekek nagyon jó haverok, nem lesz a reklamációmmal gond, ha erre sor kerülne. Nagyon régen ismerem őket, és komolyan veszik amit mondok. Fölöslegesen nem szoktam cicózni velük, és ezt ők is tudják. Mindenesetre ezt a lehetőséget sem szabad számításon kívül hagynom. Beszélétem ma du. Ko.Petivel, kapok tőle egy komplett kereket, az Ő első gyanúja a kerékcsapágyak valamejikére esett. Azt mondta jártak már úgy, hogy a csapágy tök simán futott, ennek ellenére kicserélték, és láss csodát! Jó lett!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. jún. 22. 21:07 | Válasz | #326 
Sziasztok!!
szerintem biztos, hogy nem a hajtóműtől szitál be...mert én a bukómat szoktam kétkézzel kezelni, mármint ha lehet de csak 30 alatt, mert akkor nem ráz...de tamás ha visszatérsz a gumisokhoz kiváncsi vagyok milyen fogattatásban részesítenek, biztos azt mondják amit mondani szoktak....ezzel a gumival még senkinek sem volt hasonló gondja...és biztos..........
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

SomTom2008. jún. 22. 19:04 | Válasz | #325 
Elől Michelin, hátul IRC.
Elől én is 2 bar nyomással használom.
Lehet, hogy a szitálás tipus hiba, kormányt fogva egyáltalán nem lehet érezni.
Estleg ha a gázkar elengedés után úgy maradna kiderülne, hogy nem a hajtóműtől szitál-e be.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2008. jún. 22. 17:41 | Válasz | #324 
Azért mérjél már egy kompressziót, mert ahogy én láttam nagyon jól ment az a gép. És ha nem füstöl, bizony az olaj máshol is megkajálódhat mint a gyűrűk mellett. A gyűrűről árulkodna a kormos kipufogó. De a Tied szép szürkére ég nem?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. jún. 22. 15:16 | Válasz | #323 
Nekem is rendetlenkedik a motor. Tegnap voltunk a balatonon, kb 300 km-t mentünk, erre itthon fél liter olajat kellett utánaöntenem. Megette, de nem füstöl.Csak nem menekülök meg a téli szereléstől és gyűrűzéstől.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. jún. 22. 13:36 | Válasz | #322 
Teszteredményeim:
Guminyomás 1 bar : olyan érzés mintha vizes szivacsot vezetnék. Nyúlt, mált szamaszét a motor maga. Nem tudtam íven motorozni, a szitálás pedig ugyanúgy jelentkezett, csak nagyon lomhán kezdődött, és a kormánymarkolatok jobban kitértek mint normál légnyomásnál. 30 fölött kezdődött, és 80-nál is elkezdte volna ha hagyom.
Guminyomás 2,2 bar : olyan fürgén kezdte el rázni, hogy amennyiben nem számítok rá, tuti perec. Ebben az esetben már nem mertem 80-nál megpróbálni a dolgot. Ha a légnyomás ilyen mértékben szerepet játszik a kormány kilengésében, nagyon valószinű hogy a gumi a bűnös.
Visszaállítottam a nekem bevállt 2,00 bar-os keréklégnyomást. Ennél a nyomásértéknél nekem nem tolja el az elejét kanyarban, nagyon jól vezethető és fékezhető. Nálam a háta 2,15-re van fújva, hosszas kísérletezés következéseképpen.
Lejtőteszt: 60-ra tudtam begurítani, és berázta, de nem olyan intenzíven. Lehet belejátszik valami a hajtóműből is, de csak úgy tudom kizárni a dolgokat, hogy beleteszek egy másik kereket, ahogy Zsolt javasolta a legelején.
Tom, köszi az infót, tényleg lehet tipushiba is a dolog... Neked milyen gumikáid vannak? Zsolté ugyan az mint az enyém, Continental Twist.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2008. jún. 22. 12:47 | Válasz | #321 
Szia Tamás!

Röviden és tömören: az enyém is rázza, de csak a városban próbáltam ki, kint nem mertem.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2008. jún. 22. 09:07 | Válasz | #320 
Valahogy én is a gumira vetek, és az is hozzátartozik a dologhoz, hogy én sem szoktam a kormányt elengedni, csak valahogy hirtelen olyan nagyfiús volt hogy gurultam a lámpa felé, és rátettem a két kezem a tanksapka ajtóra. És lőn a döbbenet...
A légnyomásos próbát megejtem, hátha mutat valamit. Centíroztatni tudnám, mert Egerben a Suzuki szalonnak van ekkora méretre is gépe, de tényleg nem éreztem szükségét a dolognak, amikor 120-ra belendült, akkor is nagyon jól feküdt kanyarban is. Bár kétkezes volt a dolog... Még az is elgondolkodtató, hogy a motorok többségének a villaszár alatt van a tengely, nekünk meg mögötte!

Körkérdés : Majestys testvéreink, tessék próbát tenni, Nektek rázza-e az motor az elejét? Csak óvafosan, nehogy néééééénóóóóóó legyen a vége!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jún. 22. 08:23 | Válasz | #319 
Srácok! Ez nem centírozási probléma lesz, de valószínűleg gumiprobléma. Tamás! Próbáld meg úgy, hogy leengeded az abroncsban a nyomást 1 bar-ra, és úgy nézd meg a futást.
Ja és üdvözlet mindenkinek Salzburgból, a héten itt üdülünk a családdal. Figyelni fogom innen is a fórumot, hála a WIFI istenének.
Zsolt

talicskas2008. jún. 22. 01:29 | Válasz | #318 
Tamás: már bocsika, hogy ide is irkálok neked, de az én mocim is rázza az elejét mikor úgy kb. harmincal megyek...mert egyszer elengedtem a kormányt és nagyon meglepődtem, hogy majdnem elestem....szitálni kezdett a moci eleje....de megmondom őszintén, hogy 80-100 nál is ha egy kézzel is de fogom a kormányt nem mondom meg, hogy szitálja az elejét...vagyis nem zavar és nem is rakoncátlankodik....
tudom, hogy nem centiroznak ilyen kerekeket, de én arra gondoltam, hogy a centirgépen megézném milyeneket ütne és milyen mértékű ellensúlyt igényelne......
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. jún. 21. 23:10 | Válasz | #317 
Hogy a többiek is értsék, ma több probléma is előjött a motoromon. Az egyik a "klasszikus" elveszem a gázt és durrog, amit eleddig soha nem csinált. Kicserélem a komplett kipu.rendszert, és meglátjuk mi lesz. A másik dolog, ami miatt Zsoltot délután fel is hívtam telefonon, egy teljesen új, nekem abszolút szokatlan jelenség, beszitált tegnap du. a kormányom. Azért sem értettem a jelenséget, mert vadi újjonan lett összerakva az egész futómű, új szimeringek, új telóolaj, lezsírozott kormánycsapágyak, új ContiTwist gumik elől hátul, és eddig minden tuti volt. Nos, mindettől függetlenül a kormányom gyakorlatilag 25 km/h sebesség fölött (ez a határ ahol fog a kuplungom) bármilyen sebességtartományban beszitál. Ha lassan megyek lassan kezd, ha 80-al akkor váratlanul, és intenzíven. Zsolt azt a tippet adta (és van is rá lehetőség) hogy cseréljem ki a komplett első kereket, ezzel kizárok kapásból 3 hibalehetőséget : Felni, gumi, és csapágyak. Zsolt azt mondta még, hogy Neki is volt ilyen jelensége már, a gumiabroncs rossz kopása miatt következett be. Hát ha igaza lesz, visszamegyek ezzel a két gumival a gumis srácokhoz, és a fejükbe húzom az abroncsokat, mert a lemotorozott kb 1'000km alatt én egy cseppet sem voltam elégedett a gumijaimmal. Be kellett melegíteni őket, egyébként olybá tűnt a dolog, mintha jégen motoroznék. Taknyos út érzetét keltette. Erre rájátszik az is, hogy a motor súlypontja is roppant alacsony, és farnehéz is. Az első 100km-t egy kihalt körforgalomban tettem meg, jobbra-balra, koptattam a gumit majréperemig. Sógorom mikor látta, azt montda nem vagyok normális, fekszik a motor, mint Talmáé a MotoGP-n. Lényeg az, hogy felkoptattam peremig a gumit, (csak a hátsót sikerült, már tényleg fostam tovább borigatni, sok az 50 egy körforgalomban) hogy a hegyekben ne érjen meglepetés. Ettől függetlenül azt kell mondjam, hogy nem egy esetben húzom a farát magam után, mint Pistike a teherautót spárgán... Szóval, ha Zsoltnak igaza lesz, veszek egy Metzeller garnitúrát a motorra.
Még egy próbát teszek, keresek egy partot ill. lejtőt, (van bőven) ahol be tudok gurulni legalább 50-re, hogy a hajtóművet is kizárjam, nehogy mán az rángasson he!

Kinek volt hasonló élménye, és mi volt a megoldás?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jún. 21. 22:14 | Válasz | #316 
Tamás! Mi a helyzet az elsö kerékkel?
Zsolt

tamas2008. jún. 21. 08:50 | Válasz | #315 
Szóval Viktor, én egyértelműen a 4T/10W40-et tenném bele, mert a Te blokkod ugye fel let újítva. Akkor tenném a 15-et, ha csipegeti picit. Tudni kell, hogy az olajfogyasztás velejárója a motorok üzemeltetésénak. A gyűrűk mellett lejutnak a benzin levegő keverékkel az olajat valamelyest kihigító anyagok, ha jó a motorunk, ha nem. Tökéletes zárás nem létezik a gyűrűk és a hengerfal között, csak optimális. Ha valaki csak városban jár, örömmel tapasztalhatja, hogy jottányit sem fogy az olaja. Viszont, ha kimegy egy 250-300km-es megszakítás nélküli útra, megböbbenéssel veszi észre, hogy akár 2 deciliter is eltünt. (1hengeresnél kevesebb!) Ez amiatt van, hogy a kartelszellőztetőjén keresztül, a felforrósodott olajból van ideje kijutni a higabb, benzinből származó anyagoknak, amik addig a kenést rontották. Bárki észrevehette már, hogy sok városozás után a motorok jobban, fürbébben gyorsulnak, ha van egy hosszú lakotton kívüli szakasz, amikor van ideje "kiégni" a blokk belsejéből az oda nem való anyagoknak.
Szóval én nem középutaznék, amíg nincs bizonyíték rá hogy szükséges. Amennyiben arra van szükség, akár a 20w-s is kellhet bele, de járd végig az utadat, mert akkor leszel igazán biztos benne hogy jól cselekedtél. Az én motoromban jelenleg 4T20W50-es olaj van, és bizony 10% Finish motorolajadalékot is kénytelen vagyok hozzátenni, mert így is elfogyaszt 3'000km-en 1liter olajat. a Finish nélkül 2-t.
Ez derült ki a hosszú utunk alatt. Felújításesélyes, tavaly télen a kasztni, hajtómű, telószárszimerind, fékbetétek, fékolaj miegymás, most a blokk jön... Csak bírja ki a szezont!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2008. jún. 21. 06:52 | Válasz | #314 
Persze, a 15W50-es 4T-s! Majd meglátjuk mit mutat vele a moci. Elvileg ez az arany középút
Adminisztrátor, fórum moderátor

tamas2008. jún. 20. 22:30 | Válasz | #313 
Végül is elvileg akkor durran, ha a kipu szelep már nyit picit, tehát :gyujtás. Viszont a kipfogó szűkítésével lehet a gázok kiáramlását késleltetni, amit fojtásnak hívunk, és ha helyesen használjuk, teljesítményt is lehet vele növelni. Pl: NDK-sok terveztek anno Ladára kipufogórendszert, ami +7, a másik pedig +14 lóerőt adott. Nem semmi, ha figyelembe vesszük, hogy a motorhoz hozzá sem nyúltak, és 64 helyett 78Le. termett a gépbe. Aki ment már kis teljesítményű autóval, tudja mit jelent 14 Le. Szóval oda akarok kilyukadni, hogy lehet kipufogóprobléma is, márpedig JaSa, a Te kipud sem a legujjabb.
Ja, tudjátok hogy mivel lehet megfogni a Kiput?
Hát Kipu fogóval!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2008. jún. 20. 19:55 | Válasz | #312 
Amikor megvettem a Majámat nekem is durrant lassításkor.
Egyszer csak elhagyta. Előtte gyertya csere volt, illetve a leszűkitettem a kipufogó végét.
Nem tudom, hogy ezekkel összefüggésben lehetett-e, hogy elmaradt. Most már egyáltalán nem csinálja.
Holnap megy egyébként szelephézag állításra, kiváncsi leszek az értékekre.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

SomTom2008. jún. 20. 19:51 | Válasz | #311 
Én Valvoline SynPower Scooter 4T SAE 5W-40 olajat használok.
Amikor beletettem elvileg 13000 km volt benne (feltéve ha nem pörgették vissza az órát) 1700 km-t mentem vele, az olaj színt még mindig a maximumon van, tehát még nem eszi.
Ma vettem meg a következő adagot, 3500 Ft/l-ért.
Nem olcsó, de egyet értek azzal, hogy az olajon nem érdemes spórolni.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Zsolt2008. jún. 20. 12:53 | Válasz | #310 
Jasa: a gyújtásnál van szerintem a gond.
Zsolt

 © Zsolt2008. jún. 20. 12:52 | Válasz | #309 
Az YP 125-150-180-nál az olajcsere periódus 3000 km. Mindegy ki mit mond, ez van leírva a gyári kezelésiébe. Az olajjal érdemes odafigyelni, mint ahogy Tamás is írta. A gagyi olajok a forgattyús mechanikát nem megfelelően kenik, és az idő előtt elkopik. Ráadásul a legtöbb nálunk futó motor kopott, a gyűrűk sem húzzák le mindig az olajat a hengerfalról (füstölés), ezért használunk "vastagabb" olajat. A nyáron 20w50, tavasszal-ősszel 10w40 a tapasztalatok alapján jött össze, de végül is mindenki azt tölt bele, amit akar. A 15w50 4T-s olaj?
Zsolt

 © jasa2008. jún. 20. 11:02 | Válasz | #308 
Olajügyben teljesen egyetértek Tamással !!! Ez nem hercehurca, hanem józan célszerűség a hosszú távúérdekében. Új (viszony új) vagy felújított motornál 10w40, használtabb , kopottabb szívűnél 20w50. Sokat számít az igénybevétel is (sebesség, terhelés, városi üzem, hőmérséklet stb.) pl. gondoljatok a postás motorokra.
Tegnap este megvolt az olajcsere. A burgi kicsit más: olajszűrős, 1,9 liter, 6000km-es periódus, most 38 ezer van benne. A leeresztőcsavarral én is becsődöltem. Aztán jött a mentő ötlet: a variátor alatt a blokk alsó síkjában van egy kis fedél, mögötte egy kis fémszita az olajnak (!), na itt engedtem le a naftát, plusz a túloldalon a rendes olaszszűrőt is leszedtem a beöntőnyílás mellett. Takarítás aztán zutty bele a 20w50-es Castrol. Nagyon kíváncsi leszek hogy mennyire fogyasztja. (az előző tulaj Valvoline 10w40-t tett bele, ebből a 6000 km alatt 1,5 litert kellett utánatölteni)

Más: néha hallok olyan, hogy gyorsításkor, vagy lassításkor (tehát ford.szám változáskor) egyet-egyet durran , visszapöffen a kipufogó, mi lehet az oka ? lehet hogy szelephézag beállítást kíván ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

ZsViktor2008. jún. 20. 07:57 | Válasz | #307 
Nem teszem bele. Kicseréltem 15W50-re. Elvileg a héten össze is rakja az ember a gépet, aztán kímélő járatás, ahogy mondod Tamás. Remélem végre jó lesz... Már nagyon hiányzik a szélzúgás
Adminisztrátor, fórum moderátor

tamas2008. jún. 19. 23:32 | Válasz | #306 
Viktor, én az olajat 4T/10W40-re cserélném a felújított blokkban, és 250-350 km után leengedném mint a sicc. Ezt a távot is csak pianoban, és lehetőleg laposon, nagyobb terhelés nélkül, mindféleképpen egyszeméllyel, és fogyókúra után tenném meg. Ha van rámód, egy hosszabb kiruccanással, 50-80 kmes távokkal, pihentetéssel. Ezután tenném bele ismét a 4T/10W40-t, és hagynám futni, 3'000 km-ig ami az olajcsere intervalluma, (180-as nál is Tom!) de szigorúan figyelemmel kísérném az olajfogyasztását (ha van). Amennyiben elmegy maximum jelzéstől minimum jelzésig 3'000km-t, minden ok. Ha viszont hamarabb elkezdi fogyasztani, azonnal lecserélném az olajat, de akkor már a 4T/20W50-re.

Tom, bizony ezek a blokkok akár tetszik akár nem, nagyon nagyon érzékenyek az olajra. Mivel NINCS olajszűrőjük, nagyon szorosan be kell tartani az olajcserére vonatkozó utasításokat. Vagyis, szigorúan cseréli kell az olajat 3'000km után, Ha valaki erősebb igénybevételnek teszi ki a gépet, ne pont az olajon spóroljon. Ott úgysem lehet. Inkább hamarabb cserélni, ezért írtam azt, ha elkezdi csipegetni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2008. jún. 19. 20:01 | Válasz | #305 
Ja! Bocs! Neked a 150-es van! Ott teljesen máshogy vannak az árak... Minden kb a fele, mint a 250-hez. Ennyiből mondjuk jobban jártál...
Adminisztrátor, fórum moderátor

ZsViktor2008. jún. 19. 19:56 | Válasz | #304 
De akkor te nem új hajtókarral csinálod gondolom... Mert nekem csak a hajtókar szett volt 32 ropi.
Adminisztrátor, fórum moderátor

 tom2008. jún. 19. 18:29 | Válasz | #303 
sziasztok! Jó hir h a henger meg a dugó tökéletes álapotban van! Ma vittem be a céghez és megméricskéltem! 1százados ovalitás van benne! (forgácsolo a szakmám) A fötengelyt nagyon drágán csinálták neked Viktor! Holnap viszik kecskemétre és kb 15ezerböl kijön a javítása! Van egy zseni szerelö barátom és ketten csináljúk a drágaságot! Igy elöre kb 25-30 kijön az egész! A mocihoz nagyon olcsón juttotam mint mindenhez eddig az életemben szerencsére! Nagyon sok motrom volt eddig a babetátol kezdve a különféle gyorsaságik keresztül a robogokig! És majdnem mind beszart! Remélem ez tényleg olyan motor mint ahogy mondjátok! Mi ez a herce-húrca a olaj körül? Enyire érzékeny az olaj minöségre? Én jó minöségüt vettem az enyébe és azt halotam h még is kétezer km-ként le kell cserélni! Na most ez nekem egy hónap kb! Két honapja van meg a gép és belepörgetem 4ezret! És nem mentem nagyon meszire! Na legyetek jók és a gumit égesétek ne a lelketeket!

ZsViktor2008. jún. 19. 08:04 | Válasz | #302 
Ott ajánlottákk az olajat, ahol a főtengelyt csináltatom (elvileg ma meg lesz végre ) De ezek után kétségbe vonom a szaktudásukat... Na mind1! Ma becserélem az olajat asszem 20W50-esre, hogy ne zabálja annyira, mert úgy szívtam meg a főtengellyel is, hogy 1x csak megette. Tom! Megérdeklődjem neked merre küldték a főtengelyemet javításra? (Mert végül nem ott csinálták, ahova bevittem.) Nekem a felújítást 60-ból megcsinálták, csapágyakkal, hajtókarral 1ütt. Használt motorokkal mindenki járhat így... És jár is, mivel Mörfi bátyánk nem pihen! Lassan minden esetbe bele kell számolni + egy 100-ast, mire tényleg rendben lesz a gépezet. De vígasztaljon a tudat, hogy a tipust jól választottad meg és ha kijavítod a betegséget, száguld6sz a horizont felé! Egyébként úgy néz ki, van valami főtengelyekre specializálódott vírus. Valahogy mindenkinek befittyen mostanába!
Adminisztrátor, fórum moderátor

tamas2008. jún. 18. 23:16 | Válasz | #301 
Ja, ketten vagyonk Tomik. Egyébbként az én járműparkom is mindig félig döglött állapotban van beszerezve, de amit beleteszek, az tutira ott is van. Nem csak "Azt mondták hogy" aztán meg jönnek a meglepetések: Kezeltolaj, kezdődő kopogás a főtengelyen hidegindításkor, eltünő olajmennyiség, hűtővíz, stb. Csináld csak meg magadnak faszán, és akkor nyugodt vagy. Kérdés, mennyire volt a gép drága, mer akkó vissza lehet ám menni verekedni is!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. jún. 18. 23:12 | Válasz | #300 
Na, Zsolt Te vagy a következő jelentkező Ko.Peti DX-es Majestyjére, alkatrészügyben. E.Tibi ülés, én kipufogó + háttámla, esetleg bepróbálkoznék beletenni az enyémbe a tárcsaféket hátra, ha nem túl macerás a szerelése. No és itt jöjönnél Te, az önindítóigényeddel. Szóval ugyan keresd már meg, hátha lassan rá tudjuk beszélni, hogy legyen az a motor szétbontva... Tudom hogy nem örül majd neki, de csak rávesszük. Ha meg komoly motorblokkproblémás a gép, tuti bontható! Megvan az e.mailja, vagy küldjem? Esetleg beszéljek vele?
Olajügyben én Valvoline 4T/20W50-t használok, kevésbé csipegeti mint a 4T/10W40-eset. 5W-set nem raknék a nullkilóméteres motorba sem, mert értelmetlen pénzkidobás, azt az olajat nagyon alacsony hőmérséklettartományban való hidegindításra tervezték. Ki ajánlotta?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2008. jún. 18. 21:17 | Válasz | #299 
És a Valvoline SynPower Scooter 4T SAE 5W-40 olajról mi a véleményetek?
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Zsolt2008. jún. 18. 20:25 | Válasz | #298 
Úgy néz ki, hogy a gépem megint beteg lett. A korábban is tapasztalt indítási nehézségek újra előjöttek. 90%-ban biztos vagyok benne, hogy az önindító-szabadonfutó a ludas. Ez két darabban van, lehet kapni, olyan 28-30 rúgó lenne. Most jön az a rész, hogy van valakinek ilyen?
Zsolt

 © Zsolt2008. jún. 18. 20:22 | Válasz | #297 
A maja biblia 23. oldalán találod a használható olajok táblázatát. Tapasztalat alapján nyáron 20W50, tavasszal-ősszel 10W40 használata ajánlott. Az 5W40-es nagy melegben nagyon elvékonyodik, én 1200 km után lecseréltem.
Zsolt

ZsViktor2008. jún. 18. 19:38 | Válasz | #296 
Szerintetek az 5W40-est olajat nagyon fogja enni a maji? Mert olyat ajánlottak bele
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Zsolt2008. jún. 18. 17:34 | Válasz | #295 
Jasa: az olaj (Actevo GP 20w50), amit választottál igen jó, sőt az ára is kedvező. Én is használtam, ajánlom mindenkinek.
Tom: a főtengely felújítás nem olcsó mulatság. Kb. 30 rúgó a hajtókar felújító készlet, plusz csapágyak, szimmeringek is kellenek. Ha széthúzod akkor már érdemes a vezérműláncot és a gyűrűket is cserélni. A vége 80 környékén lesz.
Zsolt

 tom2008. jún. 18. 14:55 | Válasz | #294 
láttom itt sok a tamás! Hát fötengelyes a kicsike! Megörülök ezt nem hiszem el minden eddigi mocim meghalt pedig nem is hajtom öket! Valaki mondja már meg h milyen ára lesz ennek a mokának! Meg h hol lehet olcsón alkatrészeket találni! Köszönöm a tanácsot és jó h van egy ilyen oldal lap!

 tom2008. jún. 18. 14:52 | Válasz | #293 
láttom itt sok a tamás! Hát fötengelyes a kicsike! Megörülök ezt nem hiszem el minden eddigi mocim meghalt pedig nem is hajtom öket! Valaki mondja már meg h milyen ára lesz ennek a mokának! Meg h hol lehet olcsón alkatrészeket találni! Köszönöm a tanácsot és jó h van egy ilyen oldal lap!

 © jasa2008. jún. 18. 12:28 | Válasz | #292 
1. kiégett a tompított fényem, izzócsere. Szerencsére csak a plexi alatti kis müanyag deklit kellett leszedni (4 csavar). Jelentem a Szuzuki gyárban is kis kezűek dolgoznak látni alig lehetett valamit, így csak tapogatva, érzésből csináltam.
2. Aktuális lett az olajcsere. Úgy döntöttem hogy 20w50-es teszek bele, ez a gép már nem mai gyerek, és csipegeti is az eddigi 10w40-es olajat. Gondolom nem vagyok egyedül ezzel, ezért szólok. Találtam egy kedvező árú beszerzést Veszprémben. CASTROL Actevo GP 20w50 1700 / liter !!! Ásványolaj, nem szintetikus, de szeritem jó árnal tűnik. ( a motorolajbolt.hu-n részletesen látható, de ott 1900 az ára +a szállítás.) Szóval, ha valakit érdekel jelezzen. Az eladó szerint valami akciós beszerzés, csak kb. 200 flakon van a beszerzési forrásnál, tehát korlátos. Lehet hogy kereskedői duma, nem tudom mi az igazság. Közvetlenül is érdeklődhettek: Bíró autósbolt Veszprém 88 / 403 857 (Azt hiszem ő szállítást nem vállal.)Holnap veszem át az anyagot, én 5 litert kértem: 2 cserére 4 liter + 1 az utántöltésre. majd megírom mire jutottam.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. jún. 17. 22:56 | Válasz | #291 
Bocs, nem akartam végig ekkorát írni, beragadt a variátora a PC-m-nek!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. jún. 17. 22:55 | Válasz | #290 
Szia Tom! (Tamás?)
Üdvözöllek a Majestysek táborában!
és IGEN,IGEN,IGEN!
Igen megbízható,
Igen bírja a strapát, (elmondhatom hogy roppant igénytelen, talán a 2ütemű Trabi lehetne az ellenfele e téren)
és Igen ez egy NAGYON JÓ MOTOR!
Nagy valószinűséggel a variátorod lesz a hunyó (legalább is remélem). Le kéne venned a variátorfedelet, levenni az ékszíjat, és levenni magát a variátort. Nem vagyok vele tisztában mennyire értessz a amúszaki dolgokhoz, bocs ha untatlak: Ez a gép sebességválltója, ha el vannak kopva a variátorgörgők, amik a 2 sebességfokozat kapcsolását vezérlik a motor fordulatszámának függvényében, vagy ki vannak száradva, (zsirban kell lenniök) bizony csúnya hangokat adhatnak. Ha nincs teljesítménycsökkenésed, viszont jönnek a hangok, nézz bele. Persze nem árt, ha van kellő műszaki érzéked is a dologhoz. Neked is (lásd tas esetét) tudnám ajánlani a dokutár ebbéli tanácsadásait. Nem pont egyforma a két tipus (250-VS-180) de a lényeg ugyanaz.
Hajrá, Te egy JÓ motort vettél, de meg kell ismerkednetek!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 tom2008. jún. 17. 19:21 | Válasz | #289 
ja 2000 évjáratu a gép!

 tom2008. jún. 17. 19:20 | Válasz | #288 
ja 2000 évjáratu a gép!

 tom2008. jún. 17. 19:17 | Válasz | #287 
sziasztok! 2hónapja vettem az én 150 majesty-met! Az a próblémám h csörög a motor és nem tudom h kb menyi lesz a javítása! Amikor megvetem megnéztem a fötengelyt és egyáltalán nem lógot! Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszöném! Amugy jó motor ez? Megbizható és birja a strapát?

 © Zsolt2008. jún. 17. 12:57 | Válasz | #286 
Csatlakoznék én is Tamáshoz. A doksit töltsd le és nézd végig a műveleteket. A görgők mérete jó?
Zsolt

tamas2008. jún. 17. 08:58 | Válasz | #285 
A dokutárban van egy variátorjavítási segédlet, nézd már meg, nem hagytál-e ki valamilyen műveletet a sorból!
A számomra kérdéses dolog, a kenőzsir. Annyira nem bonyolult az a variátor, ha minden megvan benne, és szétesik, akkor a kupolung mögötti rugó nincs a helyén, az tart vissza mindent alaphelyzetben, a szíjon keresztül. Ha előtte jó volt, és új görgőket raktál bele, rendesen (vastagon) bezsíroztad, és a rugód is jó, működnie kell. Mondd neki hangosam: MÚKOGGY MÚKOGGY (Uri Geller)
A sorrend persze összerakásnál fontos!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 tas2008. jún. 16. 19:54 | Válasz | #284 
hello tettem ahogy mondtatok a variator fedel lent van alapban,a szijat levettem meg mindig zakatolt aztan levettem a variator testett (vagy mitt)megszunt a zaj,szet szettem a testett a variator (gyuruk)szet voltak szorodva benne,ujra ossze raktam, ujra zaj,ujra ossze kocolodtak.Sajnos az elso szet szedes es az osszerakas kozott eltelt egy het es most vakarom a fejem

tamas2008. jún. 14. 22:29 | Válasz | #283 
Sőt, szerintem a szíjat is vedd le elsőre, ezzel kizárod a kuplung felé a problémákat, és meg is forgathatod kézzel hogy ott minden rendben van-e?
Szerintem csak ezután indítsd be.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. jún. 14. 21:01 | Válasz | #282 
A variátor fedelet vedd le és indítsd be a gépet.Így mit csinál?
Zsolt

 tas2008. jún. 14. 17:27 | Válasz | #281 
sziasztok
egy apro segitsegre lenne szuksegem,egy eve vettem egy 96-os majesty 250-st eljott a varjator es a bordas szij csere.Szet szettem, bele tettem,ossze raktam,beinditottam es femessen csattog mint az isten nyila.Kerestem a kimaradt alkatreszeket es a rejtejessen eltunt szerszamokat,de meg nem jottem ra hol hibaztam
a segitseget elore is kosszonom

 © Sz. Krisz2008. jún. 09. 21:03 | Válasz | #280 
csá
valaki nem tud kipufogódiszt 99 125 majestyra

ZsViktor2008. jún. 06. 11:53 | Válasz | #279 
Na! Úgy lett... volna... Most telefonáltak, hogy el kell küldeniük valahova, mert nem tudják visszatenni a "mikazokaizék"-et a csapágyak körül (a fogaskerék szerű cuccok). És aki ezt fogja csinálni, nem 3000-t kér a munkára, hanem 12 000-t + postaköltség. Így már nem jön ki 50ből. Kb 60 lesz. Örültem nagyon. Különben tételesen:
- 32 000 a hajtókar szett
- 12 a főtengelyre a 2 csapágy
- 3000 lett volna a munkadíj, így postaköltséggel 16 körül lesz.
Szal a vége így lesz 60 körül. Pedig 50 alatt lett volna. Azt hogy hova küldik, ne kérdezzétek, mert nem tudom. Már úgy vagyok vele, hogy mind1, csak legyen már kész De azért nem hiányzott ez a 10-es pluszba...
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Zsolt2008. jún. 06. 10:33 | Válasz | #278 
Őket ismerem, bár mindig is azt hittem, hogy csak egy boltról van szó.
Szóval 50-böl kijön a főtengely felújítás? Ebben az árban cserélik a hajtókart, annak csapágyait, ill. a két szélső főtengelycsapágyat is? Mert akkor az nagyon olcsó!!!
Zsolt

ZsViktor2008. jún. 06. 09:23 | Válasz | #277 
Nem olyan lazán és nem én, de kikaptuk! Persze, új hajtókarral meg csapágyakkal kértem! Előttem bontották ki a hajtókart a dobozból. Bár igazából meg se kérdezték, hogy megcsinálják-é a régi hajtókarral. Sztem nem is csinálnák meg, ha kérném se. Elég korrekt boltnak tűnik. Különben a nevük, weblapjuk: Italmondo Ha valakit érdekel. Lehet tőlük rendelni is (lehet, hogy már ismeritek, akkor bocsi )
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Zsolt2008. jún. 06. 08:04 | Válasz | #276 
Neked van külön főtengelyed? Vagy csakúgy lazán kikaptad a hétvégén? A főtengely felújításnál remélem kikötötted, hogy új hajtókart szeretnél, mert ezt javítják persely bepréselésével is. Az nem olyan frankó, főleg régi gépeknél (pannonia, jawa) használják.
Zsolt

tamas2008. jún. 05. 23:10 | Válasz | #275 
Reméljük minden OK lesz.
Én Conti twist-el járok, azt rendesen melegíteni kell, egyébbként olyan mintha lapos lenne, elmászkál az ívről. A Metzeller az egyik legjobb márka, biztos jót vettél. Mindenesetre amig bekopik, csak óvatosan. Én körforgalomba éjszaka koptattam be, köröztem mint a hülye.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2008. jún. 05. 15:35 | Válasz | #274 
Na üdv! Beadtam a szervízbe a főtengelyt feljavításra. De csak néztek rá mint boryou a new kapura, hogy "mikezekaizék" a csapágyak körül... Olasz robogokkal foglalkoznak, de bevállalták a Majit is. (mivel olasz a blokkkkkk). 50-ből csapágyastól, hajtókarostól munkadíjastól kijön. Csak az a kérdés, hogy fogják visszatenni a csapágyak körüli "mikazokaizék"-et. Meg vettem 1 új gumót a hátsó kerékre, mert slick lett a régiből. Metzeler ME 7-teen gumival van valakinek tapasztalata? 10-ért adták felszerelve.
Adminisztrátor, fórum moderátor

tamas2008. jún. 05. 08:46 | Válasz | #273 
Imbuszkulccsal.
De előbb csavard ki, ami benne van.
Különben a fogantyúra, ill a gázmarkolatra gondolsz?!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Sz. Krisz2008. jún. 04. 21:51 | Válasz | #272 
csá valaki nem tudja hogy vannak ezek a csavaros kormány végek hogy annak a csavarját hogy csavarom bele?????

gelilackó2008. jún. 04. 12:27 | Válasz | #271 
Na most már okosabb lettem :) megfelelően ki vagyok oktatva:) Legalább már ezt is tudom :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © jasa2008. jún. 04. 11:52 | Válasz | #270 
Nem hátrány, hanem ez ajánlatos !!!! (a másik volt a "hátrány" ) Hajtóműbe hajtóműolaj való. Elmélet: a motornál magasabb a hőterhelés, kisebbek a "hézagok", egymáson csúszó felületeket kell kenni - hígabb kell. a hajtóműben alacsonyabb a hőmérséklet, nem századmiliméteres az illesztés, gördülő felületeket (fogaskerék) kell kenni - sűrűbb kell. Ez az elmélet - képletek nélkül
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

gelilackó2008. jún. 04. 09:49 | Válasz | #269 
Oké az lesz!lecserélem,remélem megszünnek a hangok. egyébként nem hátrány ha ilyen sűrű olajat teszünk bele? nem értek hozzá csak azért kérdezem :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

ZsViktor2008. jún. 04. 09:19 | Válasz | #268 
Thks!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Zsolt2008. jún. 04. 07:57 | Válasz | #267 
gelilackó: egyértelműen olajcsere. Én legutóbb 80W90-est tettem bele, a fogaskerékhangok teljesen megszüntek.
ZsViktor: neked ez kell: LINK
A google-ba beírod a majesty 250 hajtókar kifejezést, feldob majd egy csomó boltot, ahol lehet venni.
SomTom: ezeket a dolgokat nem kilométerfutásra, hanem kopási méretre szokták megadni.Tehát pl. a szíj nem km után cserélendő, hanem ha elér egy minimális szélességet. Nagy általánosságban azt szoktuk mondani, hogy két szezon után cserélendő: szíj, görgők, megnézendő a kuplung kopórétege és a harang is. Ekkor kell szelephézagot állítani, valamint gyertyát cserélni. Mindezt télen csináld, van idő az alkatrész beszerzésére és nem kapkod az ember.
Zsolt

SomTom2008. jún. 03. 21:21 | Válasz | #266 
Milyen gyakran szoktatok szelephézagot állítatni? Az enyémben 14 ezer van, érdemes megnézetni?
Mik a tapasztalaitok?
A hajtóműszíj mit mennyit bír?
Tudtok boltot, ahonnan légszűrőt lehet rendelni?
Ja, 125-ös Majáról van szó.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

gelilackó2008. jún. 03. 19:40 | Válasz | #265 
A multkor is azt az olajat raktam bele amit a motorba is. castrol actevo xtra 4t 10W-40 előzöleg meg castrol racing 1-et 10W- 50 est
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

ZsViktor2008. jún. 03. 18:10 | Válasz | #264 
Köszi a választ, akkor nem adom fel, keresek tovább! Esetleg ha még azt meg tudnád mondani, hogy honnan tudok ilyet szerválni (a szakszervízen kívül), azt +köszönném! Szeretném 100 alatt megúszni, me a gatyám is rá fog menni...
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © jasa2008. jún. 03. 15:23 | Válasz | #263 
Lackó:..."most másmilyet raktam bele mint amilyet elötte...." ez mit jelent pontosan, számszerűen? Más márkájú, vagy más sűrűségű? Korábban már téma volt a hajtóműolaj (kb febr-márc) akkor oda jutottunk hogy a hajtóműbe sűrűbb, spec olaj a célszerűbb: 80W90-es. Ha nem ilyent tettél bele, hanem motorbavaló hígabbat pl. (10w40, 20w450) akkor ez gond LEHET, de hogy ez hangban jelent-e változást, azt nem tudom. Majd a többiek megmondják a frankót.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

gelilackó2008. jún. 03. 14:32 | Válasz | #262 
Igen fura eddig nem hallot kicsit csörgő hangot hallok onnan ahol a kuplung van olyami hangnak mondanám mint amikor egy generátor lapátja éppen csak ,hogy de beleér a házba de magasabb fordulaton megszűnik. Nagyjából azóta hallom mióta kb egy hete lecseréltem az olajat a véglehajtásban is.Lehet köze hozzá az olajnak? mert most másmilyet raktam bele mint amilyet elötte használtam.Tippek ötletek esteleg ? /ha tudnék tennék fel hangmintát:):) /
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. jún. 03. 09:01 | Válasz | #261 
Igen, létezik. A főtengely javítás gyakorlatilag a hajtókar és a hajtókar csapágyainak a cseréjét jelenti. Ezt javítószetben lehet megvenni, ára 42-43 ezer Ft. Tartalmaz egy hajtókart, alsó és felső tűgörgős csapágyat, valamint egy alsó hajtókar csapot. A főtengelyt szétpréselik, majd összepréselik és kiegyensúlyozzák. (kb 5-8 rúgó a munkadíj). Tapasztalatom alapján kell még venni a felújításhoz egy új dugattyú csapszeget, a főtengyelyre 2 új csapágyat, szimmering és tömítés készletet. Ha már ilyen mélységekben járunk, és ha nem szánunk pénzt egy dugattyúra, akkor a régi dugóra ajánlatos egy sor új gyűrűt is venni. ( a vezérműláncot is szoktuk cserélni ilyenkor). Lóvéban összesen 90-100 rúgó.
Zsolt

tamas2008. jún. 02. 22:32 | Válasz | #260 
NNNNa, ezt majd Zsolt jól leírja Neked, komoly tapasztalata van ez ügyben sajnos.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2008. jún. 02. 19:59 | Válasz | #259 
Üdv! Olyan kérdésem lenne, hogy létezik-é főtengely javító készlet yp 250-eshez. Mert mint látom, a komplett főtengely több, mint 100 ropogós ropi!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © jasa2008. jún. 02. 09:48 | Válasz | #258 
Igen, a jobboldali (első) fék betétjeit még a vétel után kicseréltettem. Egyébként lehet hogy tovább tartott így az olajcsere, de legalább teljesen kiürült a régi. Megdöbbentő volt látni, milyen koszos volt.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. jún. 01. 17:56 | Válasz | #257 
Nem baj, legközelebb majd már profibban megy. Fékbetét oké?
Zsolt

 © jasa2008. jún. 01. 15:33 | Válasz | #256 
Tegenap volt egy kis "garázsmenet" : légszűrő, és variátorszűrő tisztítás. Kb. 4000 km után ajánlatos volt, igaz ebből Szarvaskőt leszámítva mint aszfalt volt. Fékolajat is cseréltem , az viszont nagyon időszerű volt (eősen barnás szín). Elbaltáztam a műveletet, kicsavartam alul a fékpofánál, mielőtt rátöltöttem volna az újat : levegős lett utána pumpálni kellett jócskán, de végül sikerült.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. máj. 29. 21:44 | Válasz | #255 
Nem célzás volt, lövés. De látom talált is!
Bár a helyzet az, hogy egy-két ilyen mások álltal szerzett tapasztalat igen megkönnyiette némely téren a dolgomat.
Jut eszembe Zsolt! Az lehet a kuplungharang "elfáradásának" vagy a kuplungferrodolok elkopásának az oka, hogy mostanában ismét kicsit lomhábban indul a gépem nagy gázadásra? Mikor végeztem a hajtóműfelújítással, és összeraktam a kuplungot is, akkor volt ilyen élményem. Két. háromszori alakítgatás után már jobban mentek a dolgok. Tegyem ismét ezt?
Másik kérdés, nicknevet hogyan tudok módosítani? Úgy érzem kinőttem a nemecsek ernő efektust...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. máj. 29. 21:05 | Válasz | #254 
Értem a célzást.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. máj. 29. 14:49 | Válasz | #253 
Én vettem a Lidiben egy 17-19-es fordítható fejű kerékkulcsot, (790ft) széthúzható szárral. (agresszív alakok ellen is tökéletes védelmet nyújt, mert ha meglátja a kezemben hogy egy csuklómozdulattal a duplájára nyúlik a szára, menekülőre fogja) Felszedem az aknát, és a mocit úgy állítom a középsztenderre (kibakolva Joe!) hogy pont az akna szélére kerüljön a lába. Alulról tökéletesen tudom illeszteni a kulcsot, és nem kell gebeszkedni, a megfelelő erőkar pedig megteszi a magáét. Vissza csak kis szárral tekerem. Úgyis rásül mint állat. Így jobb esetben mind a csvar, mind a fogási pontok is éppen maradnak.
De szerintem egy jó képességű esztergályos marógéppel még rendbe tudja hozni a csavart, ha a belső furat is engedi.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Etibi2008. máj. 28. 12:07 | Válasz | #252 
Anno én is megjártam az olajleeresztővel. Teljesen lenyalta a csavarfejet, mire rájottem, hogy az azt körölölelő alu henger is maga a csavar. Ezután vízpunpafogóval estem neki, és máris kijött. :) Utánna ugyan így vissza is ment.

TopJoe2008. máj. 27. 22:09 | Válasz | #251 
Én már régóta nem próbálkozom dugókulccsal vagy csillagvillással ilyen csavarokhoz.Mindig lenyalja a csavart. Franciakulcs jól ráhúzva, kiskalapáccsal megüt és már jön is lefele.Eddig bevált.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 end2008. máj. 27. 20:57 | Válasz | #250 
Nekem van egy olajleeresztő záródugom a 125-ös höz, a 250-es hez nem tudom, hogy jó e, ha passzol hozzá, tiéd Zsolt.

gelilackó2008. máj. 27. 20:47 | Válasz | #249 
Kezdtem volna ma olajat csertélni és ugyanugy jártam majdnem mint te Zsolt el kezdett elnyalődni fej a mert a 6 lapfejü krova leugrott róla ugyhogy most hagytam és majd a szomszéd autószerelővel meg próbálom még a russzki módszer mellözésével megoldani még mintha menthető lenne a csavar . -Egyébként a kalapálós ruszki módszer nem cseszi el a menetet blokkban?
Meg ha nem megy akkor én is beneveznék egy csavarra:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2008. máj. 23. 20:50 | Válasz | #248 
Yp 250-hez keresek olajleeresztő záródugót(csavart). Nincs valakinek egy fölösleges valamelyik polcon?
Zsolt

 © Sz. Krisz2008. máj. 23. 20:37 | Válasz | #247 
de az enyém 99-es az is 8ah-s

 © Sz. Krisz2008. máj. 23. 20:16 | Válasz | #246 
köszi,mert lehet hogy cella záras és lekopott az aksiról

 © Zsolt2008. máj. 23. 20:07 | Válasz | #245 
YAMAHA YP 125 Majesty YB7L-B
Feszültsége: 12 V
Kapacitása: 8 AH
Hossza: 137 mm
Szélessége: 76 mm
Magassága: 134 mm
Töltőáram: 0,8 A
Csatlakozás: C típusú
Zsolt

 Krisz2008. máj. 23. 19:51 | Válasz | #244 
köszi

SomTom2008. máj. 23. 19:28 | Válasz | #243 
Ha jól tudom 8 Ah-ás.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 Krisz2008. máj. 23. 18:52 | Válasz | #242 
?


 Krisz2008. máj. 23. 18:52 | Válasz | #241 
sziasztok!
nem tudja valaki hogy hány amperos a 125 yp akksija

 madaraszbela2008. máj. 23. 12:00 | Válasz | #240 
Sziasztok!
Az a furcsa, hogy 3 napja megint használom a gépet, és mintha semmi nem történt volna megy a gép, sőt még az alapjárat is helyreállt. Igaz 8-10 vízcsepp mindig lecsöpög a légszűrő alatt. Pató Pálnak lehet hogy igaza volt. Minden probléma megoldódik magától, vagy ha nem, akkor majd lesz valahogy.

tamas2008. máj. 22. 12:45 | Válasz | #239 
Kíváncsi vagyok a "vízügy" végére. Én a porlasztót nem tartom valószinűnek, mert ott a víztér zárt. Ha onnan kap vizet az égéstér, akkor a karbi el van törve, repedve. Nem hiszem hogy ne lett volna valami erre utaló nyom, mert akkor falsot is szívott volna. Érdekes az eset. Ha a benzin nem vizes, marad a hengerfejtömítéscsere. Ahogy elnézegettem a hozzáférhetőséget, lehet hogy nem kell kivenni hozzá a blokkot. Nagy gáz lenne. Járj szerencsével Béla!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 madaraszbela2008. máj. 21. 11:30 | Válasz | #238 
Köszi a segítséget, (bíztatást) hétvégén megpróbálom lebontani.

 © Zsolt2008. máj. 20. 19:59 | Válasz | #237 
Lehet, hogy a karbiból folyik a hengertérbe. A karbira ugyanis rá van kötve a hűtőkör. Ha láttál vizet kifolyni a légszűrő alatt, akkor lehet, hogy ott van a hiba. Szerintem még ne vidd szerlőhöz, nézd meg először Te magad ezt a részt.
Zsolt

 madaraszbela2008. máj. 20. 08:22 | Válasz | #236 
Sziasztok!
Sajnos én is (jobb esetben) hengerfej tömítésre gondolok. A hűtő vizem kb.600Km alatt elfogyott. A motor leállítása után mindig egy pár csöpp víz szivárgott ki a légszűrő (alatt) környékéről. Normál esetben már rég megnéztem volna, de annyira körülményes javítani ezeket a robogókat. A hengerfej pakolás cseréjéhez a motort ki kell szerelni?
Üdv. MB


Első ... 51 52 53 [54] 55 56 57

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől