Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 125
Yamaha Majesty YP125

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


motoregerke2013. márc. 29. 17:57 | Válasz | #600 
Szia!
Karbit nézted már? mert nekem olyan volt, mikor szétszedtem a karbit kitakarítani a súber tetőt is levettem, és rosszul raktam vissza. Van gumi szoknya a súber tetején. Ennek jele az volt hogy 50-60/km jobban nem ment. Vedd la a légszűrőt és úgy próbáld ki. Ha a súber mozog mikor a gázt húzol akkor azzal minden oké. (szét ne szedd akkor)
2 Talán egy picit fentebb az alapjáratot.
3 Szerintem rossz esetben rossz az autómata szívatód.
Próbáld ki és írd meg hogy mi lett vele.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

Feco2013. márc. 29. 18:07 | Válasz | #601 
Így nem lehetek biztos benne, de a benzinszűrő ha van a lefolyócsőben akkor azt okvetlen nézd meg. Az automata benzincsap is csinálhat ilyent ha csak nagyon lassan folyik le az anyag. Első nekifutásra ejtőtartályos próba mosóporos flakonnal.Értesíts a fejleményekről...
Motor után,első a család legyen!

 © CsabaB2013. márc. 30. 00:24 | Válasz | #602 
Én is erre gyanakszom, de ellentmondásos.
Ma mást csináltam, de próbáltam, beindult járt, gázt is tudtam adni felpörög, aztán hirtelen leállt viszonylag magas alapjáratról, többet nem indult. 3-4 óra múlva megint beindult, a jelenség ugyan az. Az ellentmondás, hogy elég benzinszagú minden, ha befogom a szívónyílást benzines lesz a kezem, amikor levettem a porlasztót, folyt rendesen a benzincsőből az anyag, alig bírtam ledugózni. Holnap ha leáll, lekapom a benzincsövet, majd a porlasztót és megnézem van-e benne anyag. Amire még gondolok, hogy valami rejtett elektromos hiba lép fel, itt az a kérdés, hogy az mitől javulna meg állásában?

Feco2013. márc. 30. 07:19 | Válasz | #603 
Attól hogy benzinszagú minden attól még szívhat levegőt a csap vákuumcsövénél is.Ami vezérli az automata csapot.Erre utal a "viszonylag magas" alapjárat is.Valahol levegőt cuppant!!Meg fogod találni!!
Motor után,első a család legyen!

 © CsabaB2013. márc. 30. 08:18 | Válasz | #604 
Tovább gondolva tényleg nem jelent semmit a benzinesség, mert teljes vákuumot csinálva, felkaphatja az aljáról a maradék benzint, meg a gyorsító pumpa is működhet olyan benzin mennyiséggel, ami a porlasztáshoz már kevés.
Remélem ma kiderül.

motoregerke2013. márc. 30. 08:21 | Válasz | #605 
Talán sok anyagot kaphat? Én kivenném a gyertyát,hogy kiszáradjon. Leengedném a tankot és kitakarítanám a karbival együtt. El nem tudod képzelni hogy mik vannak benne. Én a múlthéten szedtem szét és csináltam meg ezeket, azóta semmi próblem. (tankhoz megy a benzincső és ha leveszed ott a szűrő benne) Nálam olyanok voltak benne hogy: mikor megfúrod a tankot(spirál műanyag),festék darabok(mikor egy koriról pattog a festék), és végül fém reszelék. Mindez kb egy kávéskanál gané 3 év alatt.
Jobb ötletem nincs. Lehet hogy hülyeség de ha takarítod akkor szerintem mindent egy kaptafa alatt. Töröm a buksim hogy mi lehet még más.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © CsabaB2013. márc. 30. 08:28 | Válasz | #606 
Írtam, gyertyát cseréltem, át is szellőztettem, karbit kitakarítottam. A tank benzincsap tisztítást megejtem, ha a benzinszint teszt elégtelen benzin mennyiségre fog utalni.

tamas2013. márc. 30. 08:43 | Válasz | #607 
És a gyertya ad szikrát minden esetben? Nem lehet hogy a nyújtás adja meg magát egy idő után?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2013. márc. 30. 08:52 | Válasz | #608 
Csak az az érdekes, hogy egy idő után megint indul.
Mint amikor a fűnyíró megszívja magát, és várni kell vele.
Én valami olyasmire gondolok, aminek árt az állás.
Gumimembrán a porlasztóban, gyorsítómembrán, a szelepekről még nem esett szó.
Az nem lehet, hogy a szívószelep nem zár le rendesen?
Egy szelephézag állítás esetleg.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © CsabaB2013. márc. 30. 08:56 | Válasz | #609 
Amikor kivettem adott, visszatekerve nem indult, csere gyertyával sem. Az elektromos gond csak azért merült fel bennem, mert hirtelen állt le. Ma rákötöm a műszert, ha beindul figyelem leálláskor.

 © CsabaB2013. márc. 30. 09:01 | Válasz | #610 
Igen, ezért írtam, hogy ellentmondásos, mert megszívásos tüneteket is mutat, azért is szellőztettem át gyertya nélkül. Membránok rendben (szerintem), gyorsító működik. Szelephézagra nem gyanakszom, az a sor végén van.

motoregerke2013. márc. 30. 09:02 | Válasz | #611 
Én kevertem már össze a csöveket a karbinál esetleg az?
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

motoregerke2013. márc. 30. 09:06 | Válasz | #612 
Vagy ha kell csörgess meg visszahívlak. Szám az adatlapon.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © CsabaB2013. márc. 30. 09:10 | Válasz | #613 
Biztos nem, de akkor be sem indulna, nem?

motoregerke2013. márc. 30. 09:38 | Válasz | #614 
beindul csak akkor megszívja magát, én a (AC) vagyis vákumpumpára gondolok. Ahogy be van szerelve van 2 vége a moci fara fele: a felső csonk a tankba, az alsó a karbiba megy. az eleje felé néző csonk megy a karbi előtt a szívócsonkhoz.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © CsabaB2013. márc. 30. 11:54 | Válasz | #615 
Részleges jelentés:
Az automata benzincsap tökéletesen működik, átfolyás hibátlan, a tank és a benzinszűrő gyakorlatilag koszmentes volt. Átmosva, most rakom össze, kap friss benzint és próba.

Feco2013. márc. 31. 07:03 | Válasz | #616 
A karbival lehet valami ebben a mociban nincs AC pumpa.
Motor után,első a család legyen!

 © CsabaB2013. márc. 31. 11:30 | Válasz | #617 
Tudom, hogy nincs AC. Ott vagyok ahol a part szakad, semmi előrelépés, karbit szétszedtem 3x. Amikor leállt utána rögtön levettem, benzinszint rendben, mégsem indult, gyertyát kivettem, szikrát ellenőriztem másik gyertyával, amikor nem indult, volt mindig. A jelenség ugyanaz, amikor beindul pörög, gázt is tudok adni, háromnegyedig, afölött fulladozik, ha leáll, nem indul, kis idő múlva elindul alapon, de hamar leáll, gázt nem tudok húzni, ha várok sokat, kezdődik elölről minden. Van még két ötletem, meg tesztem, azt megpróbálom, utána kifogytam. :(

Coller úr2013. márc. 31. 11:59 | Válasz | #618 
Pedig ez sok benzint kap szerintem azért fullad le, majd kis idő után megint elindul.
Nagyon kiváncsi vagyok, hogy mi lehet a baja.
Bár csak tudnánk segíteni....

Az autómata szivató rendben? Kap áramot? Kitolja a pöckét? Azt is érdemes lenne letesztelni.
Ki kell venni a helyéről, meg kell mérni tolómérővel, majd gyújtást kell neki adni.
Egy idő után ki kell, hogy tolja a pöckét egy két milliméterre.
Ha tudtad, akkor bocs nem okoskodni akarok, csak elég bosszantó lehet, és valahogy segíteni szeretnék.
Ha szar a szívató akkor csinál ilyeneket.
Esetleg a dúsító csavar a karbin? Én állítgattam az enyémen, de ha nem pontosan 2 és fél fordulaton van, akkor nem megy. Nem lehet beállítani normálisan az alapjáratot.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

motoregerke2013. márc. 31. 14:36 | Válasz | #619 
Levegő kontra benzin arányát kéne még belőni, és ha az sem már nekem sincs ötletem hogy mi a baja. Maradt az orosz megoldás ütni kell hogy mennyen.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © CsabaB2013. márc. 31. 16:24 | Válasz | #620 
Áramot kapott, ellenállása meg volt, de most leteszteltem így is. 0.5A-ről indul szépen elkezdi kitolni a hengert, 0.3A-nál hagytam abba, több mint 2mm-t mászott. Szerintem kipipálva ez is.
Dúsítóhoz nem nyúltam, állásában elmehet? Ellenőrzöm azt is.

Feco2013. márc. 31. 18:34 | Válasz | #621 
Fújd le a karbit meg a környékét szivárgásjelző sprayjel.Talán levegőt kap valahol.Az is arra utal, hogy alapon elindul. Sőt az is, hogy nem tudsz teljes gázt adni.A benzinszint "csak"úgy állásában nem megy el.Ne állogass el olyant amit utána nehéz belőni.Olyan hibát kell keresni ami a télen történhetett, ha jó volt amikor eltetted!Nem valószínű az elektronika. Akkor általában süket mint az ágyú.
Motor után,első a család legyen!

Feco2013. márc. 31. 18:37 | Válasz | #622 
Nézd meg a gumi szívótorkot és a csövet ami a csaphoz megy.Görbítsd meg nincs-e kirepedve.
Motor után,első a család legyen!

 © CsabaB2013. márc. 31. 19:22 | Válasz | #623 
A csapot már kihagytam ez volt az egyik amit még kipróbáltam, de jelentem megy a gép!
Hogy pontosan mitől javult meg, nem tudom. Szétszedtem sokadszorra a porlasztót, kicsit állítottam még a benzinszinten, amit még csináltam, hogy szétkaptam a gyertyapipát, megtisztogattam az érintkezőket, meg fezsítettem rajta, mert úgy éreztem, nem fogja eléggé a gyertyát. Összeraktam, kicsit még állítgattam a levegő csavart, megy, indul. Mentem vele két kört az utcában, szerencsére most pont nem esett, de nagyon hideg volt. Kicsit mintha nehezen gyorsulna alul, persze lehet csak rég mentem vele, meg a végét nem tudtam megnézni, nagy kört meg nem akartam menni egy szál pulcsiban. A kilométer órám meg határozottan lusta felfelé is, meg lefelé is, a GPS nem volt rajta, így nem tudom mennyit mentem. Holnap remélem indul, akkor még finomítok rajta, meg összerakom teljesen.

Coller úr2013. márc. 31. 22:19 | Válasz | #624 
Na...örülök neki, hogy megy.
Azért valami ellátási probléma volt.
Talán többet nem jön elő.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

motoregerke2013. márc. 31. 23:27 | Válasz | #625 
Gratula! További legjobbakat. Több rosz hírt ne halljunk
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

tamas2013. márc. 31. 23:37 | Válasz | #626 
Azért jó lenne tudni mi volt a probléma oka.
Nekem akármit mondtok, roppant gyanús hogy miután minden elektromos csati ki lett takarítva, elindult...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © CsabaB2013. ápr. 02. 09:27 | Válasz | #627 
Hidegen kicsit nehezen indul, de nem vészes, kicsi finomhangolás még kellhet neki. Tegnap mentem vele egy kört és jól viselkedik. Talán az alsó tartományban nem úgy gyorsul, mint kéne, de ez nem teljesen biztos.

 © zsoltxc2013. ápr. 02. 16:01 | Válasz | #628 
Sziasztok! Valaki vásárolt már 125 ös Majestybe dugattyút?Van ötletetek hogy melyik lenne a legmegfelelőbb?Az eredeti dugattyúmból letört egy darab....Előre is köszönöm

 © Wiking2013. ápr. 02. 17:33 | Válasz | #629 
Helló! Én vettem annak idején, mivel összetűzésbe került a kipufogó szeleppel és kölcsönösen elintézték egymást :P Mivel nem akartam sokat költeni így a sokat mondó RMS dugószett mellett döntöttem. Az biztos, hogy működött vele, de túl sokáig nem volt nálam utána a motor, mert időközben meglett a 250-esem. Annyi furcsaságot találtam a csere és mézegetés közben, hogy az alap méretű henger valós mérete kisebb mint az alap méretű dugattyú névleges mérete. Noha csak pár század mm volt a különbség, de mindenesetre furcsa volt a dolog. Valójában természetesen össze lehetett rakni gond nélkül a hengert és működött is szépen. Nem szorult meg és nem volt semmien a normálistol eltérő hangja.

 © zsoltxc2013. ápr. 02. 18:10 | Válasz | #630 
Köszönöm :-) Nekem a hajtókarral veszett össze ..mikor csúcsot akartam javítani a Debrecen - Szeged közti távon :-))) ( sajna a többi része is gajra ment ) Én is láttam ezt a dugókészletet akkor kipróbálom ezt.Szerinted okozhatta a hajtókarom darabokra törését az olajhiány?

 © Wiking2013. ápr. 03. 17:58 | Válasz | #631 
Maga az olajhiány nem hiszem, hogy magában elég lenne egy ilyen dologhoz. Ott valami más is közre játszhatott amik összeadódva kifárasztották az anyagot. Én is túlhajtottam a mocit mikor eltört a szelep...Ezt valószinű nem szereti ez a tipus :D
A dugó annó 8000ft körül volt mikor én vettem a gyűrűszettel együtt. A következő árkategória 22000ft volt...szóval én ezért döntöttem úgy, hogy maradok az olcsóbbnál. ha csak fele annyit megy el mint a másik már megéri.Gondolom neked akkor főtengely csere is volt, vagy csak felújítás?

 © zsoltxc2013. ápr. 03. 19:47 | Válasz | #632 
Szia! Széttörte a hengert,magát a blokkot is ki kellett cserélnem,a dugattyúm is eltörte és használhatatlanná tette a főtengelyt is .... Később mikor szétszedtem akkor találtam meg a hajtókar csapszegen hogy egy görgő berágódása és megszorulása okozta azt hogy a hajtókar három darabra tört...

 © zsoltxc2013. ápr. 03. 19:58 | Válasz | #633 
Ekkor határoztam el hogy teljesen felújítom :-) az összes csapágy és minden ami indokolja a cserét. A főtengelyen sokat gondolkodtam hogy mi is legyen vele. Megmondom őszintén végül is nem mertem után gyártott hajtókart beépíteni és az eredeti meg nagyon drága így egy bontottat vásároltam ami kifogástalan állapotú. Vagy legalább is jobb mint egy tajvani hajtókar szett. Hengert is bontottan vásároltam és az intó azt mutatta hogy tökéletes :-) Így csak egy három karú hónolót vásároltam hozzá és meghónoltam. De még nincs kész sajna mert egy önindító is kell hozzá. Mikor szétszedtem akkor láttam hogy bár indítja a motort de a mágnes nagy része el volt már morzsolódva ...

 © zsoltxc2013. ápr. 03. 20:01 | Válasz | #634 
De van még kettő robogóm, így nem kapkodom el a gép összerakását :-)
Utánanéztem a dugattyúnak és jónak tűnik :-) Te magad javítod a motorjaid?

 © zsoltxc2013. ápr. 03. 20:46 | Válasz | #635 
DE most ahogy jobban megnéztem ennek MSP a " márkája " http://www.natix.mainpage.hu/webshop/webshop.php?sid=&pattern=majesty&fid=&&lang=hu&start=1&list_num=10
De hogy lehet az hogy amit innen letöltöttem katalógust ott a gyári dugattyúméretet 53.700 az után gyártott pedig 53.75 .... ? Hogy lehet nagyobb az után gyártott ?

 © Wiking2013. ápr. 03. 21:45 | Válasz | #636 
Hűű! Nos igen, én magam javítom amit tudok, ha meg nemtudom, megtanulom, hogy kell :D A dugattyú tűgörgő ha megszorul, szerintem még az sem okozhatja azt, hogy eltörik a hajtókar, hosz jóval erősebb anyag mint maga a dugattyú, inkább a hajtókar csapágya okozhat nagyobb galibát, ha megáll. Ha jól emlékszem nekem 53.7, vagy 53.72 volt a henger mért átmérője, és én is ezen vaciláltam, hogy nem e lessz nagyobb a dugó mint a henger, hisz a leírt mérete alapján nem mehet bele. Megrendeltem azért, hogy lessz ami lessz, és láss csodát belement!nagyon passzos v olt maga a dugó,de a gyűrűvégek között kerek 0.1mm volt a hézag, ami megfelel a gyári méretnek. első indításnál kevertem egy kevés olajat a benzinbe, de nem volt semmi komplikáció, mint ahogy ezt tegnap is írtam. Felmelegítettem szépen üzemi hőmérsékletig a motort aztán kicsit pörgettem de semmi gond nem volt. Utánna amíg nálam volt a motor, teljesen rendben működött, és szápen járt. Ez a méret különbség szerintem csak valami elírás lehet, mert szinte tökéletes az illesztés a henger és a dugó között.

 © zsoltxc2013. ápr. 03. 22:32 | Válasz | #637 
Jaja,a hajtókar csapágyát írtam én is ..biztosan nem jól fogalmaztam.
Kíváncsi leszek jó lesz e ez a dugattyú, mert nekem is ez az olcsóbb kell. Nem tudom mi lehet a különbség a MSP vagy a VERTEX vagy a METEOR dugattyúk közt. Szerintem csak a márkát kell ezekben megfizetni ... Köszönöm a segítséget! Valószínűleg kérdezek itt még sok mindent mert lassacskán összeáll a blokk :-)

tamas2013. ápr. 03. 22:50 | Válasz | #638 
Nem volt abban olaj. Ha nem nálad, akkor az előző tulajnál.

Zsolt! A mail címedben az me262 a Messerre utal...?

Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zsoltxc2013. ápr. 04. 05:15 | Válasz | #639 
Szia! Én is erre gyanakodtam mert mikor szétszedtem a blokk roncsait akkor nagyon kevés olajat találtam benne, s az is inkább valami szutyok volt. Az eset előtt vásároltam. Ez volt a második útja. Elsőre az ötös úton majdnem végig teljes gázzal jöttem le szegedre mert teszteltem a gépet. Sajnos elkövettem azt a hibát hogy nem ellenőriztem az olaj minőségét és mennyiségét. Igen, a világ legtökéletesebb gépére utal ...

motoregerke2013. ápr. 04. 08:20 | Válasz | #640 
Megkérnélek arra hogy ha veszel tömítést a mocihoz( ezzel a blokk-henger-hegerfejre), vagyis ami oda kerül tömítésre. Sanda gyanúm hogy az én szekerem válogatós. Most tökéletes de szeretnék egy megfelelő tartalékot.
2ik kérdésem merre laksz, hogy szegedre jössz szét.. a motort?
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

Feco2013. ápr. 04. 19:08 | Válasz | #641 
Majestybe használtam Meteor dugót tökéletes volt.
Motor után,első a család legyen!

 © zsoltxc2013. ápr. 04. 19:11 | Válasz | #642 
Szia ! Tiszaszigeten lakom. Egy Soproni webáruházat szemeltem ki pár motoros cucc megvásárlásához. Előzetesen már beszéltem velük a garanciális feltételekről s ők tűnnek a legjobbnak ebben. Röhejesnek találom azokat a motoros áruházakat akik márka vagy szakszerviz számláját kérik ahhoz hogy az esetleges reklamációval foglalkozzanak ..Szerintem mindenki a maga motorját szereli :-)

 © zsoltxc2013. ápr. 04. 19:13 | Válasz | #643 
Azok nagyon jó dugattyúk, de nagyon drágák sajna. Neked nem tünt fel hogy a gyári alapméret kisebb mint az után gyártott alapméret ?

Feco2013. ápr. 04. 19:18 | Válasz | #644 
Őszinte leszek nem emlékszem a méretekre, mert jó pár éve volt de minden ok volt, azóta is megy a vas tudtommal.
Motor után,első a család legyen!

 © zsoltxc2013. ápr. 04. 19:42 | Válasz | #645 
Okés. Akkor így én is nyugodtan vásárlok
Köszönöm a segítséget

motoregerke2013. ápr. 22. 19:28 | Válasz | #646 
Tud valaki 125be index relét? az enyém szénné olvadt!
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © Carlos2013. máj. 10. 21:55 | Válasz | #647 
Sziasztok!
Meg tudja valaki mondani, hogy a 125-ös Majestybe (1999.) milyen súlyú görgő van gyárilag? Már mindenhol kerestem,de nem találom,bár lehet,csak elkerülte a figyelmem. A szervizben azt mondták, 9 grammosak. Igaz ez?

Coller úr2013. máj. 11. 08:51 | Válasz | #648 
Helló!

9,1 grammos van bent gyárilag. Az enyémben is 9 grammos van. 9-10 grammig mindegy mi van bent.
Nehezebbel egy kicsit előbb felkapcsol, ennyi.
De el elbírja.
Ha viszel utast gyakrabban, akkor a 9gr a nyerő.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

motoregerke2013. máj. 11. 09:01 | Válasz | #649 
Én elvittem ami benne volt görgő a boltba és lemérettem a mérlegen. 10g volt benne. Vettem bele 9g (mert azt mondták ez való bele) és gyorsúlt mit állat, de nem ment 85-90 jobban vele. Igy vettem újra bele de 10g és ezzel jobb is.
Ha ami benne volt és bevált alattad akkor tegyél bele olyat.
De ha érdekel, van nekem amit vettem bele 20x12mm 9g görgő (csak ki lett próbálva max 50km van benne. szóval ujj) Szól ha kellene.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

motoregerke2013. máj. 11. 09:04 | Válasz | #650 
Ez is ezt írja!!
görgő méretek
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

Coller úr2013. máj. 11. 09:32 | Válasz | #651 
Elvileg attól, hogy könnyebbet teszel bele a motor nem lehet lassabb.
Végsebesség ugyan az, csak más a gyorsulás.
A görgő mérete határozza meg a végsebességet, nem a súlya.
De épp azért írtam, hogy kb tíz grammig mindegy(a motor szempontjából).
Az enyémben is volt már mindenféle :).
Kész görgőkiállításom van.
Ahogy az adott motornak a legjobb, az kell bele.
Max az lehet, hogy a könnyebb görgőt nem tudta teljesen kipréselni a centrifugális erő.
Kosz, zsír, lerakódott koptatóréteg(fekete szutyok a váltóban).
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

motoregerke2013. máj. 11. 09:48 | Válasz | #652 
Enni lehet onnan, tényleg!!
De ez ilyen.Válogatós mint én. :-)) könnyűtől gyorsabb de lassabban megy, nehezebb: gyorsulás ugyanaz de jobban ment végre. Nekem ez a tapasztalatom. De ebbe igazad van, ahány motor annyi fajta és annyi féle megoldás. Semmi és senki nem egyforma.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

motoregerke2013. máj. 11. 09:55 | Válasz | #653 
Én így cseréltem ami benne volt meg felet.
Lemértem: a szélességét és az "r" sugarát + súlyt, és ennyi! Nálam bevált.
Lépek, megyünk, majd este-->eszmecsere<--
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

Fáy Tibor2013. máj. 11. 19:20 | Válasz | #654 
Nem akarnék beleszólni a 125-ös topikba, de a görgő súlyának semmi köze a végsebességhez.Az csak az elinduláskor a gyorsulás intenzitásában játszik szerepet.A végsebesség a szíj szélességétől, a motor általános állapotától,karburálás,stb.függ.
Tyti

 © Carlos2013. máj. 11. 20:41 | Válasz | #655 
Mindenkinek köszönöm a választ! A szerviz gyári katalógusában 9g. van írva, úgyhogy az megy bele, mivel az én motorom gyári állapotú, tunning mentes, és azt szeretném, ha ez így is maradna! Ma reggel hoztam el a szervízből, 6000 ft.-ot fizettem a karburátor cseréért, beállításért, és szelephézag állításért, beállították a féket, mindent megkentek, átnéztek!Holnap olaj, gyertya, szűrőcsere, jövő héten görgő és csúszkacsere. Juhász Bélának egy kis info: A reggeli nehézkes indítást,lefulladást a kehelycső ferdesége okozta, ezt Atkári látogatásomkor ő is mondta, de volt egy (másik 25 forintos) hiba: a levegőállító csavar szárán az o-gyűrű nem tömített rendesen, a csere után minden tuti lett!

motoregerke2013. máj. 11. 20:43 | Válasz | #656 
Akkor mért van hogy 9g vel 85-90km a vége és 10g vel pedig 115-120km??? és a szíjj a régi, azaz gyári!!!!
Erre ki tud okosat mondani?????én nem értem de ez a tény!
Tibor: én sem kötözködök, csak én lenni tudatlan
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

motoregerke2013. máj. 11. 20:46 | Válasz | #657 
nekem is gyári a blokk!! csak optikai tuning van rajta semmi exrta
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © Carlos2013. máj. 11. 20:50 | Válasz | #658 
...én az óra szerint 125öt mentem vele, így ebben az állapotában, nekem nem kell több, így megfelel, pláne, hogy alap esetben 90 a megengedett sebesség, Bélához 95-100-as tempóval mentem (innen 170 km!)a világ végéig elmenne! Bár azt nem tudom, jelenleg milyen súlyú van benne, jövő héten kiderül.

 © Carlos2013. máj. 13. 08:39 | Válasz | #659 
Az érdeklődőkkel közlöm, hogy a 125-ös Majesty gyári görgő súlya 9 gramm!

 © Carlos2013. máj. 14. 16:34 | Válasz | #660 
Juhéjjj! Drágám megkapta az új görgőket,és csúszkákat, hibátlan lett!!!

Coller úr2013. máj. 14. 16:51 | Válasz | #661 
Mekkora görgőket kapott?
Csak azért kérdem, mert az enyémbe 9 grammos van, de kicsinyellem egy kicsit.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Gyuresz2013. máj. 14. 17:23 | Válasz | #662 
Szia Coller úr ! Hogy bírta a kis-maja a kétszemélyes hosszabb távú kanizsai kirándulást ?
Kíváncsi lennék a tapasztalataidra, én még nem nagyon használtam két személlyel. Köszi
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Coller úr2013. máj. 14. 17:40 | Válasz | #663 
Nagyon jól bírta, kellemesen csalódtam benn.
Pedig elfelé Sutyival(1200-es csoda gép)mentünk.
A kilométeróra 100-110 körül járt (szélcsend).
Az kb 90-95.
Hazafelé széllel szemben 90-95 körül, az gps-el 80-85 kb.
De a kipufogót ki kell kicsit herélni, mert roppant mód le van fojtva.
Ég és föld a különbség.
Én 2 10-es lyukat fúrtam rá(a kivezető cső mellé), mint ha nem is ugyan az a motor lenne.
Műszaki előtt 2 csavar bele, oszt lyólvan.
Most még kicsit nagyobb görgőt teszek bele, mert így kevés a 9 gramm.
Ezért is kérdeztem Carlost.

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Ifj. Posta Sándor2013. máj. 14. 17:54 | Válasz | #664 
Vigyázz!

A nagyobb görgő nem azt jelenti, hogy erősebbnek fogod érezni a motort. Pont fordítva. Mivel nagyobb a súlya kisebb fordulaton fog nyomni és ezért kevésbé nyomatékos tartományban fog dolgozni. Lomhább lesz. Egy dolgot nyersz vele. Kicsit magasabb lesz a végsebessége, bár 125 ccm- nél lehet hogy nem veszed észre mert ott meg már lehet a kraft lesz zu wenig.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Coller úr2013. máj. 14. 18:01 | Válasz | #665 
Igen tudom, de most nagyon pörög főleg, hogy a kipufogó fojtatlanabb.
Van egy 9,6 grammos szettem, ami már volt benn a télen.
Azzal kicsit lomhább, viszont nem pörög annyira a motor, jobban kímélem egy kicsit.
Bár lehet, hogy csak én gondolom.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Gyuresz2013. máj. 14. 18:54 | Válasz | #666 
Szerintem teljesen jó ez a menetteljesítmény egy 125 ös-nek , nem biztos hogy érdemes többet kihozni belőle, ne hogy az élettartam rovására menjen.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Coller úr2013. máj. 14. 19:32 | Válasz | #667 
Teljesen egyetértek veled...
Néha nekem puffogott, mikor hirtelen lelassítottam .
Egyértelműen a kipufogó miatt, mert nem tudott a füst eltávozni olyan gyorsan és utógyújtás szerűség keletkezett.
Mióta kibővítettem az útját, nem csinálja.
Viszont így erősebb pörgősebb lett, és ezért könnyű kicsit a 9 grammos görgő.
Igazából a fél gramm különbség nem sok csak egy picikét komótosabb lesz.
Nem lesz gyorsabb, nekem ez a teljesítmény megfelel.
A 8 kw kevés, a 125 ennél többet tud ezért inkább nagyon le vannak fojtva.
Számításaim szerint 14-15 kw lenne az optimális teljesítménye.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2013. máj. 14. 19:41 | Válasz | #668 
Bocsi, még annyit az előző kérdésedhez.
Ha néha előfordul, hogy felpattan mögéd valaki az teljesen jó.
Néha 100-200 km kényelmesen, minden további nélkül.
De ha valaki túrázni akar 2 személlyel, ez a motor arra nem való.
Nem elég fürge, gyengécske, nem lehet vele kiugrani, és kicsit labilis. (persze mindez 2 személyre értendő)
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Gyuresz2013. máj. 14. 20:50 | Válasz | #669 
Én is ezt tapasztaltam, viszont hamarosan vizsgázom korlátlanból, így lassanként kacsingatok felfelé.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Coller úr2013. máj. 14. 20:57 | Válasz | #670 
Gratulálok :)
Sok szerencsét!
De ne feledd,a motorozás igazi élvezete nem okvetlenül a köbcentikbe rejlik.
Mindig van nagyobb:)
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © Carlos2013. máj. 14. 20:59 | Válasz | #671 
A gyári görgőméretet tetettem bele, 9 grammosakat. A Malossi szett (6db) 7000ft, a csúszka szett 1600ft, munkadíj 1500ft. A menetteljesítménye nekem teljesen megfelel, GPS szerint 121 volt a vége, ez tökéletes, én nem vagyok az az eszetlen gáz húzogató fajta, eddig még mindenhová odaértem 90-100-zal.

tamas2013. máj. 15. 08:51 | Válasz | #672 
Nana! A 15 KW a 250-es teljesítménye már! Óvatosan az elvárásokkal! Bármilyen elégedett is vagy, azért ezek nem erőgépek. Még a 250-es sem sajnos...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2013. máj. 15. 10:37 | Válasz | #673 
Igen, igazad van.
De azért a 125, és a 250 is le van fojtva kicsit szerintem.
A 125-nek bele kell férni a 11 KW teljesítménybe.
Ezért írtam, hogy a 125-nél 14-15 kw lenne az optimális.
A 250-nél 20 KW körül fojtás nélkül.
Bár lehet, hogy zöldségeket beszélek, utána nézek.
Egyszer használtam 4 ütemű endurot fojtás nélkül, ebből kifolyólag gondoltam, hogy ezek lehetnének erősebbek is picit.
Én a mostani kis teljesítményével vagyok elégedett, nem nagyon kell 15 KW tudom, hogy az egy nagyobb kategória.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © juhász béla2013. máj. 15. 11:48 | Válasz | #674 
Ezek nem le vannak fojtva,hanem alapból igy vannak tervezve,mert he fojtás lenne bennűk akkor azt ki lehetne szedni,de ezekből nincs mit kiszedni.A 4 űtemű teljesitmény növeléséhez ,nagyobb kompressio kell,nagyobb szelepek,más kialakitásu vezértengely,vezérlési szögek eltolása,nagyobb alapelőgyújtás,és nagyobb fordulati előgyújtás.És akkor még a karbi,kipufogó áthangolás.Ezek nem olyan egyszerű műveletek egy átlag szerelő számára,mert itt azért komoly számitásokat kell ám végezni ha valaki ilyenbe belefog.Na meg az anyagi vonzata sem kedvező,egy mezei motoros számára.De azt tudni kell ,hogy PL egy 20 lovas 250ccm motor eltud futni több mint 100000km-t,mig egy pl suzuki bandit 250ccm ami 15000 pörög ,az hamar kileheli a lelkét.Ahol van pénz ott semmi nem számit ,ahol meg kevés van ott a kicsi is sokat számit.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Coller úr2013. máj. 15. 11:54 | Válasz | #675 
Meghajtom fejemet a tudás előtt.
Köszönöm szépen a felvilágosítást, most legalább tiszta lett a kép.
Mivel "csóró" vagyok, inkább menjen el sokat.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2013. máj. 15. 11:58 | Válasz | #676 
Egyébként most épp ezért akarom visszarakni a 9,6-os görgőket, hogy ne pörögjön annyira.
Erőre nem sokkal gyengébb tőle, picit komótosabb.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2013. máj. 15. 13:00 | Válasz | #677 
Lásd az én ill. Sutyi példáját.
Nagyobb teljesítményigény, nagyobb köbcenti ugyan azzal (vagy még nagyobb) futásteljesítménnyel...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2013. máj. 15. 13:58 | Válasz | #678 
Hát igen.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

motoregerke2013. máj. 15. 18:44 | Válasz | #679 
Persze mondja az akinek 125 lovacska van a csomagtartó alatt! ( nem megy a szekér)
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

Coller úr2013. máj. 15. 21:05 | Válasz | #680 

Ezt még egypárszor megkapom.
Úgy kell nekem, kell nagyképűsködni hozzáértő társaságban.
De jó fejek vagytok, örülök nektek.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

motoregerke2013. máj. 20. 10:30 | Válasz | #681 
Tudja valaki hogy a YP125 hogy kell világítani a lámpának, vagyis hogy kell belőni?? Jelen pillanatban a tompítottam kisüti az ember szemét a kocsiban ----> refiröl nem is beszélek.
Előre is köszi.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

tamas2013. máj. 20. 10:32 | Válasz | #682 
Esteleg a letölthető manual nem tudja...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

motoregerke2013. máj. 20. 10:39 | Válasz | #683 
Sorry. Sajnos nem nyert, pedig végignéztem mindent. Szerintem akinek jó faltól kb. 2m-re kapcsolja fel és mérje meg hogy centivel a foncsor felső szélét hova világít. Jobb ötletem nincs. Vagy szerviz.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

tamas2013. máj. 20. 10:46 | Válasz | #684 
Pedig illene benn lennie, a 250-es, a 400-as, a T-MAX amit eddig álligattam benne volt.
Lámpatestenként 2 csavarnak kell lennie, egy horizontálisan, egy vertikálisan szabályoz. Ott lesz az...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2013. máj. 20. 12:14 | Válasz | #685 
Ha tényleg olyan erős hogy kisüti a szemeteket, akkor ne nyúlj hozzá mert talán a Tiéd az egyetlen erős lámpás 25-ös.
Motor után,első a család legyen!

 © Fecsi2013. jún. 05. 16:06 | Válasz | #686 
Üdv. Mitől van az, hogy a 125 ös Majestymnek a variátorja lötyög.. itt most a ventillátoros feléről beszélek, és mikor gázt adok neki akkor fémes hangja van. van valami távtartó vagy egyéb? az anya és alátét alatt van még valami?

tamas2013. jún. 05. 20:01 | Válasz | #687 
Üdv.
Eddig nem csinálta? Vagy Te csináltál vele valamit?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fecsi2013. jún. 05. 21:09 | Válasz | #688 
Most lett összerakva,eddig nem volt vele baj.. a szíj 1mm rel vékonyabb,ezért arra gondoltam hogy ettől lóghat.. vagy valami hiányzik,valami alátét vagy távtartó..

tamas2013. jún. 05. 21:46 | Válasz | #689 
Akkor szinte biztos hogy valamit rosszul raktál össze. 1mm szíjkopás benne kell hogy legyen a normába. Nézd meg a manualban hogy kell összerakni és hasonlítsd össze a sajátoddal.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2013. jún. 06. 07:52 | Válasz | #690 
Sziasztok!

Van még egy lehetőség, nem biztos, de hátha. (én is majdnem elkövettem ezt a hibát)Amikor a variátort rakod össze, van legkívül a rászorító csavar, ami az egész variátort a tengelyre rögzíti.
Ott olyan kicsi a hely, hogy alatta ami van alátét azt pontosan középre kell állítani, különben nem szorul meg (nekiszorítod a főtengely racsnis részének, és az alátét nem csúszik rá a racsnira).
Magyarul nem szorul rá a variátor, és lötyög.
Ez nem biztos, csak én is majdnem elkövettem, és eléggé észrevehetetlen.
Nézd meg, hogy a külső csavar alatt az alátét középen van-e.(variátor, főtengely)

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2013. jún. 06. 07:55 | Válasz | #691 
Fecsi !

Bocs, az előző üzenet is neked szól, csak elfelejtettem a hivatkozást.

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © Fecsi2013. jún. 06. 16:13 | Válasz | #692 
Nos nekem úgy van, hogy az anya alatt van az alátét, ami nem megy rá a racsnis részre, és az alatt van még egy távtartó szerűség, ami pont passzol a racsnis átmérőre, nem lötyög rajta. utána jön rá a ventillátoros tárcsa, majd szíj, végül a variátor persely.. nem tudom, hogy kell e még valami oda.. de hiába lazítom meg a szíjat és húzom meg úgy légkulccsal, ugyan úgy lötyög..

motoregerke2013. jún. 06. 19:13 | Válasz | #693 
Nekem is úgy van mint nálad. De nekem nincs hangja. Szóval: ""Nos nekem úgy van, hogy az anya alatt van az alátét, ami nem megy rá a racsnis részre"" ----->>> próba képen tegyél oda még egy alátétet. Hátha.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © passat522013. jún. 06. 20:03 | Válasz | #694 
A kuplungot feszítsd szét, hogy a szíj be tudjon ülni mélyen, mert egyébként kitámasztja a variátor tárcsákat és nem tudod rendesen meghúzni a variátor csavarját..
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Fecsi2013. jún. 06. 20:11 | Válasz | #695 
Tudom, úgy húztam meg,de akkor is mozgott..

Fáy Tibor2013. jún. 07. 07:56 | Válasz | #696 
Az is előfordulhat, hogy a hüvely felakadt és nem ment be tövig a variátor nyomólapjáig.Ha kitámaszt nem tudod rendesen meghúzni az anyát.
Tyti

Coller úr2013. jún. 07. 13:17 | Válasz | #697 
Lehet, hogy egy kicsit félreérthető voltam.
Arra távtartóra gondoltam, hogy középen legyen mikor húzod, különben nem szorul meg a variátor.
Emlékeim szerint:csavar, (alátét nem emlékszem, de itt most légyegtelen), távtartó, berúgóracsni(berugókar nincs rajt, de racsni van), csillag(ami fixen tartja a variátor tárcsát, enélkül elforog), külső tárcsa......
És van hézagoló is, ha jól emlékszem a variátor persely mögött.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © xpedient2013. jún. 12. 10:57 | Válasz | #698 
Sziasztok. Majesty 150 cm3-es hengerhez keresek dugattyút. A Natix-os webáruházban néztem, de ott csak 125 cm3-eshez vannak. Hol lehet kapni ilyet?

TopJoe2013. jún. 12. 11:19 | Válasz | #699 
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !


Első ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől