|
|
|
ansa | 2008. júl. 14. 13:43 | Válasz | #1 |
Hello! tud valaki segíteni?Az a problémám,hogy egy erősebb gázadás után nemegyszer előfordul,hogy nem esik vissza a fordulat,hanem kb.1200-1600-as fordulaton marad,és nem a bowden szorul,hanem valami számomra nem érthető dolog miatt van...Van valakinek ötlete? |
2008. júl. 15. 11:32 | Válasz | #2 | |||
Helo Ansa! Milyen motorod van? Nem mellékes a dolog!
| |||
| |||
ansa | 2008. júl. 15. 13:31 | Válasz | #3 |
Hello! Nekem egy Aprilia Leonardo 250-esem,amiben ez YP250 blokk van...... |
2008. júl. 15. 14:18 | Válasz | #4 | |||
Ebben az esetben 2 lehetséges ok van szerintem, ha sima az ügy. 1. a visszahúzó gázbowden nem működik rendesen, ezt csak akkor látod, ha bemászol a karbihoz (nem tudom a Leonardónál ez mekkora munka, nekünk az ülés jön le, és a tank ki) és kiakasztod a húzótárcsáról a bowdeneket, és megmozgatod. Ez lenne a jobbik esett. Ha nem: 2. Mivel a gázmarkolattal "csak" egy pillangószelepet vezérelsz, és a subert a torlónyomás emeli fel amit a henger szívóereje fejt ki, meg kéne győződni róla, hogy a suber simán jár-e. Ennek legegyszerűbb módja, ha leveszed a légszűrőházat a karbi beömlőjéről, és nagyon óvatosan alányúlsz körömmel a subernak. Ha simán fel tudod emelni, akkor más a gond. Ha nem mozdul, megint lehet több variáns. Maja biblia YP-250-esben a "carburetion" fejezetben megtalálod a karbi metszeti rajzát(160. oldal). Le kellene venned a "4"-es jelű tetőt, 2 db csavar tartja. Ehhez nem kell kivenni ill. leszerleni a karbit! Tömítés nincs, mert az maga a membrán ami a subert emeli. Nos, ha óvatosan leemelted a tetőt, alatta találsz egy szép hosszú rugót, ami a tetőtől visszanyomja a membránt ha elveszed a gázt. Ha ez a rugó meghalt, itt a bibi, mert nem tudja teljesíteni a feladatát. Ha jó a rugód, szép egyenes meg minden, óvatosan emeld ki a membránt. Teljesen éppnek, és rugalmasnak kell lennie. Azt is meg kell nézni, hogy maga a suber könnyedén mozog-e függőlegesen, mert akadnia nem szabad. Írj hogy mit találtál! | |||
| |||
ansa | 2008. júl. 15. 15:19 | Válasz | #5 |
Ok,köszi a részletes tájékoztatót,de nem tudom mikor lesz időm,sztem jövő hét végén....mivel nem rendszeres a jelenség,remélem az általad felvetett 2 lehetőség valamelyike áll fenn,és meg tudom javítani...mégegyszer köszi,és ha megvan a bibi,megírom...
|
peter | 2008. aug. 24. 09:16 | Válasz | #6 |
Van ket hete annak, hogy a kilometer merovel kapcsolatban kerdezgettelek titeket, nem mukodott a kilometer mero es a sebessegmero ,A baj nem spiral tores volt , 2003-as mayarol beszelek, hanem , elvolt szakadva (vagva)a kabel ami az elso kerektol a muszerfalhoz megy. Tehat, a 2003-as motornal mar nem a hagyomanyos spiral kozvetiti a fordulatot, hanem elektronikusan megy.Jo napot nektek.
|
© Osán Imre | 2008. szept. 28. 16:34 | Válasz | #7 |
Sziasztok! Nekem egy 250 Mayám van.Érdeklődnék mennyit kellene ennek a vasnak fogyasztani , mondjuk városi és országuton?
|
© Zsolt | 2008. szept. 28. 17:16 | Válasz | #8 | ||
3,5-4 körül kell ennie.
| |||
|
2008. szept. 28. 21:54 | Válasz | #9 | |||
Nekem most 3,7 de sokallom. Városban 4, de azt is sokallom!!!
| |||
|
2008. okt. 04. 20:45 | Válasz | #10 | |||
Kideciztem 3,7-re jött ki 125-ös.Ebbe rengeteg próbaindítgatás, 100-mes próbakörök stb... Kicsit sokallom.Lehet, hogy tényleg magas a szintem!Majd még mérem.
| |||
| |||
© Zsolt | 2008. okt. 04. 20:55 | Válasz | #11 | ||
Nem sok, sík úton mérd be 50-60 km folyamatos futással. Nem lesz még 3L se!
| |||
|
2008. okt. 04. 21:21 | Válasz | #12 | |||
Nekem a 125-ös 3,3-mat eszik, városon kivül 85-90-es tempó.
| |||
|
2008. okt. 05. 07:10 | Válasz | #13 | |||
KB 300-nál tartok.Ezek 5-15 km-es körök, és rengeteg próbaindítás járatás volt bennt! Egyszerűen nics ötletam és időm sem nagyon hova menjek vele.50-es papírral nem mehetek a sztrádára.2-3 hónap mire rendszámom lesz ebben a tempóban!
| |||
| |||
© Csokáv | 2008. okt. 05. 11:04 | Válasz | #14 |
3,6 az én 125-ösöm, városban, dinamikusan, és egy kicsit autópályán. Jónak tartom.
|
2008. okt. 05. 14:00 | Válasz | #15 | |||
Gondolom 3-4 között normálisnak mondható.
| |||
| |||
2008. okt. 05. 14:49 | Válasz | #16 | |||
Nekem a 250-es 3,7-et kajál, de sokallom, el kéne mennie 3,4-el laposon, 80-90 között. Mikor vettem akkor így is volt, de azóta cseréltem benne a membránt (a karbiban) és szerintem ez nem olyan frankó. Városban 4 fölött eszik, ez 3,7l volt régebben. A25-ös nem fog lényegesen kevesebbet enni, végül is a menetteljesítmény nem sokkal rosszabb a 250-től, csak a vége más teljesítményben. Viszont ez a fogyasztás rovására megy. Pl a sógor 650-es Apriliája 5,5-el beéri ha kicsit sportosan vezetek. Ha meg kímélem, kijön 4 literből! Nagyon nem húztam még, tudjátok, kell még a vesém nekem is...
| |||
|
© juhász béla | 2010. nov. 22. 14:54 | Válasz | #17 | ||
Ultrahangos karbi tisztitás!!!!!
| |||
|
2010. nov. 22. 17:38 | Válasz | #18 | |||
Bővebben Bélám! Ezt rajtam kívül így senki nem érti.... Pedig érdemes a dologgal foglalkozni!
| |||
| |||
© juhász béla | 2010. nov. 22. 17:49 | Válasz | #19 | ||
A lényege hogy egy bizonyos ultrahangos frekvenciát állit elő ez a masina,ezáltal rezegteti a folyadékot.A tisztitás attól fűgg hogy milyen szennyeződést akarunk eltávolitani,és annak megfelelően kell kiválasztani a hozzá való tisztitó folyadékot. | |||
| |||
2010. nov. 22. 19:03 | Válasz | #20 | |||
Na én ezt tudtam, mert megbeszéltük skype-on De azt hiszem a többiek nem. Ha jól veszem ki a szavaidból, ha valakinek vannak karbi vagy nehezen hozzáférhető alkatrészek tisztításával gondjai, az fordulhat hozzád? Rögtön egy kérdés. A karbit szét kell-e szedni, mondjuk fúvókákat, miegymást, vagy elég ha csak olyan alkatrészeket veszünk ki mint a membrán. Milyen folyadékfélék kellenek bele? | |||
| |||
© juhász béla | 2010. nov. 22. 19:52 | Válasz | #21 | ||
Igen szét kell szedni,mert a fuvókák alatti részben lehet piszok ami afuvókától nem tudna távozni.Főleg a részterhelési fuvókaház,na meg mindegyik.utánna karbi átöblités benzinnel,összeszerelés beállitás,és mehet.
| |||
| |||
2010. nov. 22. 20:02 | Válasz | #22 | |||
Na srácok, itt a lehetőség!
| |||
|
2011. máj. 04. 22:29 | Válasz | #23 | |||
Úgy hiszem megoldódott a motorom megtorpanásának problémája Juhász Béla jóvoltából. Gyűjtök egy kis erőt, összeszedem a gondolataimat és megírom a dolgot. de a lényeg és amiért ide írom, maga a karburátor és a tűszelep kopása, vagyis a benzinszint volt a ludas a dologban.
| |||
|
2011. máj. 19. 09:18 | Válasz | #24 | |||
Teljesen jogos Sama felvetése, lám, hogy megoldódott a problémám, el is feledkeztem a dologról, köszönöm a figyelmeztetést! Szóval a tünet a következő volt: Folyamatos, hosszú parton ami legalább 800m, 1km, ha nem húztam rá nagyobb gázt hogy a motor tartsa a sebességet, akkor semmi baj nem volt. De ha ugyanezt úgy szerettem volna megtenni hogy tartom a tempót, esetleg még gyorsítok is amihez már a csutka gáz kell és valljuk be két személlyel ez bizony gyakran előfordul, megállt a motor, de nem totálisan, hanem csak egy kis időre. Utána újraindult és szépen ment tovább. Laposon is hasonló volt a helyzet, minél kisebb testsúlyú motorost kértem meg hogy tegyen vele próbát, annál nagyobb sebességet ért el a motor. Velem 105-110km/h, Taligával 115-120km/h, a sógorommal talán 140-et is ment volna. Sok agyalás, tanakodás után végül is Juhász Bélánál kötöttem ki mint már néhányunk, aki szó szerint kifordította a porlasztómat. Ennyi csavart, tömítést, biz-ba#t még nem láttam. Más ez mint rajzon... Kellő hozzáértés és tapasztalat nélkül nem ajánlom senkinek következők elvégzését: Karbi le, teljesen szét, majd amit csak érdemes Béla berakott egy ultrahangos szerkentyűbe amiben bő 20 percet töltött és szó szerint más állapotban került ki belőle. Ezután mindent kipucolt, kifúkált, tegyem hozzá hogy mindent a megfelelő anyaggal. Azok a tömítések amiket már valaki előttünk ragasztóval rakott össze, most kellő takarítás után eredeti helyükre kerülve tökéletesen látják el a feladatukat. Sehol nem kellett semmit shufney tyúninggal kiegészíteni. Itt jegyzem meg, hogy olyan rúgók, csapok, stiftek, voltak leragadva, amikről én nem is tudtam hogy van egy karbiban. Erre írtam fentebb hogy kellő tudás nélkül nehogy hozzáfogjon valaki, mert nem tudom hány karbit fog összerakni, de nem egyet az biztos... Maga a művelet jó két órát vett igénybe, nem gondolom hogy szak szerviz vagy szerelő ilyen mélységben hajlandó lenne megbontani valami, ez a karbi utoljára a gyárban lehetett ilyen állapotban. Összeszerelés után a motor nem indult, csak köpködött, kiderült, hogy a benzinszint (amit precízen gyári értékre állított Béla) nagyon alacsony. Kis ügyességgel és három úszóház leszereléssel meg is volt a dolog, jöhetett a próba! Kimentem egy bekötőútra, úgy ment a motor alattam 120/km/h-t emelkedőn, mint a sicc. Nem kellett várni kilométereket hogy kipörögjön, suhant mint a szél, semmi toporgás! Hozzá kell tennem, hogy a varióm egy törött 15'000-km-es gyári Majestyből került ki, a görgők is patentek, 14gr-os garnitúra az egészet Miskától vettem. A szíjam vadonat új Malossi termék. Visszatértem Bélához, nézett egy gyertyaképet és meg is volt elégedve, szélnek eresztett. Hazafelé Gyöngyösről kifele egy jó 1,5-2km-es part van,( a helyiek Szurdokpartnak nevezik). No, ott aztán volt ereszd el a hajamat! Probléma nem, simán jöttem haza, csak a próba kedvéért a hosszabb egyenesekben direkt odahúztam neki a csutkagázt és 120-al simán jött a kicsike. De persze ez a gépszerkezet nem erre való... Azóta beletettem már 200km-t, de még tankolni nem tankoltam, ma lesz a napja, majd ezt is felvezetem. Köszönet Bélának a segítségért! | |||
|
2011. máj. 19. 12:30 | Válasz | #25 | |||
Megvannak a mért adatok, 210km-en fogyasztott a motorom városi, hegyi (utassal) üzemben 8,1l 95-ös OMV üzemanyagot, ugyan ebből a naftából lakotton kívül de hegyen, nem kímélő, hanem normál menetben 2,98l fogyott el 86,5km-en. Volt benne előzés és 110 is, de nem hosszan. Vagyis a vegyes fogyasztásom 3,85l, a lakotton kívüli pedig 3,34l egy személlyel. Még majd méricskélem, de ezek az adatok annál az állapotnál is jobbak mint amikor a motort megvettem. | |||
|
© szabinyo | 2011. máj. 24. 20:06 | Válasz | #26 |
Sziasztok.Mitől ingadozhat az alapjárat?Néha felpörög a lámpánál aztán visszaáll.
|
2011. máj. 24. 21:06 | Válasz | #27 | |||
Többesélyes a dolog, alapvető hibalehetőség a fals levegő amit sok helyen kaphat. Gázbowden nem akad?
| |||
| |||
© szabinyo | 2011. máj. 24. 23:12 | Válasz | #28 |
Szia.köszi a segítséget.A bowden nem akad.A levegőt ellenőrzöm.
|
© Gazsi | 2011. jún. 06. 18:29 | Válasz | #29 | ||
Tamás! Köszönöm a tippet, hogy vigyem el a "vasat" Juhász Béla barátunkhoz, úgy hiszem sikerült megoldania a problémámat. Alapvetően melegen voltak indítási gondjaim és a végsebesség sem volt szerintem megfelelő. Jómagam otthon szétszedtem a kuplungot és kitakarítottam. A ferodol vastagsága kb. 2 mm volt, ami tudtommal a gyári határérték, ezért azt hagytam, ahogy volt. A varriátornál már több problémával találkoztam. A görgők kissé szögletesre koptak ezért ezeket kicseréltem /14 grammosnál maradtam/, a tárcsák pedig hullámosra voltak kopva, a felső szélükön látható volt, hogy nem futott fel a szíj teljesen. Felszabályoztattam mindkettőt, de ettől kb. 1,5 mm rés keletkezett alaphelyzetben a tárcsák között, ami azt eredményezte, hogy lejjebb ment a szíj kiindulási pontja és nem futott fel teljesen a max. fordulaton sem. Ettől a beavatkozástól jobban gyorsult a gép, de a vége 110 km/h volt. Azt a másfél mm-t a varriátor tárcsa agy belső részéből is ki kellett volna szedni, de nem tudtuk befogni az esztergába sehogyan sem. Ezek után az előzmények után kerestem fel Bélát, aki nagy szakértelemmel nekilátott a karburátor tisztításához. Kb.2 óra alatt az általad említett technológiával kitakarította a porlasztót és műszeresen be is állította. Neki nem jelentett problémát a varriátortárcsa befogása és a belső rész kiesztergálása sem. Végezetül még a hátsó fékemen az "úszónyerget" is megjavította. Most az én közel 100 kilómmal és a teli pakolt túradobozommal 120 km/h körül lett a végsebesség. Elnézést a hosszúra sikerült beszámolóért, de úgy éreztem, hogy a tapasztalataimat meg kell, hogy osszam veletek! Még egyszer köszönöm a jó tippet, Bélának pedig a gyors és szakszerű javítást!!! | |||
|
2011. jún. 06. 18:36 | Válasz | #30 | |||
Számomra öröm hogy megismerkedtetek és jól sült el a dolog! Használd egészséggel! | |||
| |||
© adamfzr | 2011. jún. 06. 23:26 | Válasz | #31 |
ha szabad megkérdezni, mi ára volt ennek (de főleg a váltós) beavatkozásnak? :)
| |
© Gazsi | 2011. jún. 07. 17:25 | Válasz | #32 | ||
Megmondom Neked őszintén, hogy igen jól sikerült kiszállni a dologból, mert a varriátor szabályozást a munkahelyemen az esztergályos végezte el, ami nem került semmibe, a görgőket /8 db /2750 Ft-ért vettem. Nem tudom megmondani, hogy a Béla milyen óradíjjal dolgozik /ha pontosan akarod tudni kérdezd meg Őt magát /, de viszonyítás képpen egy szakszervizben egy órára többet ott lehet hagyni, mint amibe a nekem az egész javítás került.
| |||
| |||
© Osán Imre | 2011. aug. 15. 17:40 | Válasz | #33 |
sziasztok! mayesty 250 hez keresek gyorsitó membránt.Ha valakinek van ,hivhat tel.06304384331es számon. Előre is köszönöm.
|
© Szomjas | 2011. aug. 15. 17:56 | Válasz | #34 | ||
Szia! Az Alkatrészbázis topicban a 45. hsz.-ban ott a megoldás a problémára.
| |||
| |||
2011. szept. 09. 22:48 | Válasz | #35 | |||
http://www.kepesmotor.hu/brand-motor/p716708
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. nov. 03. 17:22 | Válasz | #36 |
Sziasztok! Ma sikerült membránt cserélni 1 suberen! Nem komplett csak membránt! |
© Wiking | 2011. nov. 03. 19:26 | Válasz | #37 |
Én a 125-ösét mikor ragasztottam annó, akkor szétszedtem...összerakásnál figyelni kell, hogy hogyan van a futar a dugó aljában a membrán tájoló füléhez képest, mert ha rosszul rakod vissza, akkor nem fog rendsen működni...
| |
© Wiking | 2011. nov. 03. 19:26 | Válasz | #38 |
Egyébként hol lehet csak gumit vayis membránt kapni és mihez való?
| |
© Kiss Róbert | 2011. nov. 03. 20:45 | Válasz | #39 |
Nem csak membránt vettem,suberrel 1-üt volt 2500ft!! kinai,kb 3 honapja tettem be 1 ugyan ilyet még az is müxik,125-ös libertybe.Kicsit alakitani kellet de jó lett! Az ujj membrán zacskojára csak annyi volt irva hogy 125ccm!
| |
© Mr. Majesty | 2011. nov. 04. 09:03 | Válasz | #40 | ||
Kedves Róbert. Ahogy ön nagy szakértője a Majesty karburátornak. Segítségére lenne szükségem: Nekem egy 250es Majesty DX-em van. Az a bajom vele, hogy eddig simán ment-akár-110-zel, de most azt csinálja, hogy 100-nál azt produkálja, mintha kifulladna lelassul (ha a gázkart elengedem, akkor újra elkezd gyorsulni, amikor eltekerem a gázkart). Segítségét, előre is köszönöm. Mr. Majesty (Tibi)
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 04. 09:10 | Válasz | #41 | ||
Kedves Róbert. Helyesbítem elöző írásom: Ahogy olvasom, ön nagy szakértője a Majesty karburátornak. Segítségére lenne szükségem: Nekem egy 250es Majesty DX-em van. Az a bajom vele, hogy eddig simán ment-akár-110-zel (ennél jobban nem szoktam hajtani), de most azt csinálja, hogy 100 km/h-nál mintha kifulladna (megszűnik a kompresszíó). Lelassul (ha a gázkart elengedem, majd amikor újra eltekerem, akkor ismét lehet vele gyorsítani). Teljes motorgenerál volt rajta 2011. márciusában. Karbi vagy szelep gond lehet? Segítségét, előre is köszönöm. Mr. Majesty (Tibi)
| |||
|
2011. nov. 04. 11:08 | Válasz | #42 | |||
Mintha ezt a hibajelenséget olvastam volna már régebben talán Tamásnak vagy Gelilacinak volt ilyen problémája. Tamás valamikor írt arról is, hogy elvitte a karbit ultrahangos tisztításra és azóta kellemesen muzsikál. Kíváncsian várom én is a hiba okát, mert ha már itt a szezon vége, akkor talán én is rátekintek a karbira, ha házilagosan javítható a hiba, hogy megelőzzem a bajt. | |||
| |||
2011. nov. 04. 14:11 | Válasz | #43 | |||
Tamás a benzinszinttel is variált, majd jön és elmesél mindent.Nekem akkor is csinált ilyent mikor egy kis levegőt szívott az aut. szívató csatlakozójánál.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 04. 21:43 | Válasz | #44 | ||
Üdv Klubtársak. Tehát karbi probléma lesz. rendben, megnézem az automata szivató csatlakozóját.
| |||
|
© Mr. Majesty | 2011. nov. 04. 21:44 | Válasz | #45 | ||
üdv klubtársak. Hol csinálnak ultrahangos karburátor tisztítást?
| |||
|
2011. nov. 04. 22:18 | Válasz | #46 | |||
Tamás majd megmondja, de én úgy emléxem, hogy Juhász Béla ennek a tudója!
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. nov. 05. 00:50 | Válasz | #47 |
Sziasztok! Nem tartom magam nagy szakinak csak próbálkozok! Ha lehet róla szó akkor tegeződjünk!!! Én is karbira gyanakodnék,lehet úszó szint,vagy vhol dugulás! Úgy tudom Juhász Bélánknak van ilyen ultrahangos tisztítója!! Inkább ő a szaki szerelésben!!! Gelilaci karbiját láttam tisztítás után,gyönyörű volt,mint az ujj!!! | |
2011. nov. 06. 11:45 | Válasz | #48 | |||
Helló Mr. Majesty! A leírásod alapján a hibajelenség valóban azonos az enyémmel. Nekem egy alapos karburátor tisztítás és annak megfelelő beszabályozása (a #24-es beírásomban olvashatod részletesen...) megoldotta a gondot. Hozzá kell tennem hogy a karburátor nem oly egyszerű mint azt sokak mondják és bizton hangoztatják. Attól hogy a külsején "csak" két csavar található, még a működése összetett és a belső furatai és a benne található sok kis mütyűr, szelep, rúgó ha nem működik megfelelően, sajnos fabatkát sem ér. Szóval ripityára szedni, megfelelő módszerrel kitakarítani majd szakszerűen összerakni kellő tudás és tapasztalat nélkül dőreség. | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 17:13 | Válasz | #49 | ||
Sziasztok Klubtársak.. Nekem is egyre tisztább, hogy a karbi lesz. Állítottam az alapjáraton, mert sokszor leállt a motorom a lámpánál, és ez bosszantott. Azóta csinálja a kifulladó effektust. Ismertek egy jó Majesty szerelőt?
| |||
| |||
2011. nov. 06. 17:16 | Válasz | #50 | |||
Hát karbi az Juhász Béla!
| |||
| |||
2011. nov. 06. 18:17 | Válasz | #51 | |||
Én is merem ajánlani. Írj Neki egy levelet. | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2011. nov. 06. 19:10 | Válasz | #52 | ||
Üdv. Juhász Béla úr. Szeretném felvenni a kapcsolatot Yamaha Majesty 250 DX szervíz ügyben. Kellene egy megbízható szervízes nekem.
| |||
| |||
© juhász béla | 2011. nov. 06. 19:15 | Válasz | #53 | ||
Hali.Elérhetőségem 30/9689828 Skype:majestyke
| |||
|
© mickeymiller | 2011. nov. 24. 21:13 | Válasz | #54 | ||
Sziasztok. Lenne két kérdésem.Az automata szívatót,hogy lehet tesztelni?Hidegen nem indul a moci(yp 250-es,1997),csak sokadjára és akkor is nagyon betegen jár.Észrevettem,hogy eltört az egyik vezeték a szívató gumi részénél.Szétszedtem egy műszerész barátommal,megforrasztotta és visszarakás előtt összedugtuk a csatiját,gyújtás rá,de semmi sem történt.Nem kellene meghúznia? A másik problémám az a szép nagy membrán középen(sajnos nem tudom a szakszerű nevét :)).Legalább 6-7 helyen ki van repedve.Azt kompletten kell cserélni,vagy a gumimembránt lehet külön?Itt az egyik hozzászólásban volt egy link ahol lehet kapni,de ahogy én láttam az egy komplett volt tűvel,dugóval stb.És elég drága is volt. Esetleg konzultáljak Juhász Béla Úrral? Köszönöm és elnézést a hosszú hozzászólásért. | |||
|
© Pazo | 2011. nov. 24. 21:23 | Válasz | #55 | ||
Sia! Szerrintem vedd fel a kapcsolatot Juhász Bélával, biztos tud valami okosat mondani. Egyébként ugyanez van az enyémmel is, hidegen nagyon nehezen indul, el is raktam télire pihenni.Ha beszéltél Bélával, utána írd meg, hogy mit mondott.
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. nov. 24. 21:28 | Válasz | #56 |
Heló. A szivató csak akkor kap áramot ha jár a moci!!! Legalábbis az én mocimnál! Adj neki az aksiról + ot - ot és szép lassan jön majd kifelé a tű.
| |
© mickeymiller | 2011. nov. 24. 21:40 | Válasz | #57 | ||
Szia!Simán gyújtás alatt a csatlakozóban tudok mérni +12 -t,szerintem ez a gyújtással együtt kapcsol.A tű alapból kint van,mivel egy rúgó nyomja kifelé.De azért kösz a tippet.
| |||
|
2011. nov. 24. 22:00 | Válasz | #58 | |||
Helli Mickey Lehet hogy a szívatód jól működne, de a membránon a lyukak sokkal aggasztóbbak. Azokon fals levegőt szív és a kettő együttesen (ha a szívatós is rosszalkodik) már komoly gond. Az eredeti membrán olyan 28-30'000ft, az után gyártott 18'000+, de van Szentendrén egy Keway kereskedés, ott vehetsz kínai gyártmányút 5'000Ft körüli összegért. Ha tartani akarod a mocit, minimum az után gyártottat javaslom. | |||
| |||
2011. nov. 25. 08:28 | Válasz | #59 | |||
Ennek az automata szívatónak úgy kell működni, hogy 12V feszkót ráadva kb.: 40-50 sec múlva A tűnek és a kis átmérőjű sibernek kb.: 1-2 mm-t ki kell jönnie.Tolómérővel mérj mert olyan lassan jön észre sem veszed.A rugó arra való, hogy aminek nekimegy azon jól zárjon. Sajna ezek a javítások tapasztalat nélkül igen döcögve sikerülnek.Javaslom Bélát nála jobban nem ért hozzá (heted hét határban hét üres faluban) senki.Ha el tudsz jutni hozzá segíteni fog. | |||
| |||
© mickeymiller | 2011. nov. 25. 09:09 | Válasz | #60 | ||
Köszönöm a tanácsokat,mindenképpen felveszem a kapcsolatot Juhász Béla Úrral,az eredményről majd beszámolok! :)
| |||
|
© mickeymiller | 2011. nov. 30. 09:06 | Válasz | #61 | ||
Sikerült szereznem szívatót és szívómembránt,bontóból.A szívató bármilyen tesztelési eredménye nulla volt.Felvettem a kapcsolatot a motorok "gurujával",tavasszal mindenféleképpen meglátogatom a kétkerekűvel és átnézzük az egész masinát.
| |||
|
2011. dec. 01. 18:38 | Válasz | #62 | |||
Akinek membrán kell a karbiba itt próbálkozzon! http://www.kepesmotor.hu/brand-motor/p768835 | |||
|
© dávid jános | 2011. dec. 07. 13:38 | Válasz | #63 |
Sziasztok.Érdeklödnék töletek , hogy ami a pillangó szelepet vezérli elektrónika amit állitani is lehet annak milyen funciója vann működés közben.köszi a válaszokat.
|
2011. dec. 07. 13:48 | Válasz | #64 | |||
Laikusként erről én még nem hallottam! Tán elektromos gáz van a motorodban? Nekem a kocsiban E.gázpedál van! Azt sem tudom, hogy milyen típusról írsz, de az én 1996-os 250-es Majámon a karbi elektronika az csak az automata szívató. Kíváncsiságomat felkeltetted! | |||
| |||
© dávid jános | 2011. dec. 07. 14:11 | Válasz | #65 |
A pillangó szelepnél vann ezt vezérni ha működik .250ccm maja 2001.
|
© Mr. Majesty | 2011. dec. 08. 14:43 | Válasz | #66 | ||
Üdv Klubtársak. Nekem is karbi membrán gond volt a Majámmal. Felvettem a kapcsolatot a Mravik Misivel, tőle rendeltem membránt. Beszerelték a Yamaha harmatinál, azóta, mint az óramű, úgy ketyeg a Majám. A Misinek a száma, ha nem lenne a klub honlapján: 06203359125. | |||
| |||
© Szomjas | 2011. dec. 08. 15:09 | Válasz | #67 | ||
Megkérdeztem egy nálam okosabbat és ő azt mondta,hogy az egy jeladó az előgyújtás vezérléséhez.Ebből tudja meg a gyújtást vezérlő elektronika a pillangószelep állását,amihez kiolvassa a memóriából a megfelelő gyújtási szöget. Enélkül is megy a gép,csak valamivel gyengébb lesz.
| |||
| |||
2011. dec. 08. 15:24 | Válasz | #68 | |||
Nem semmi.
| |||
| |||
© dávid jános | 2011. dec. 15. 19:51 | Válasz | #69 |
Sziasztok. Köszönöm a megfejtést a pillangó szelep vezérlésével kapcsolatban.
|
© dávid jános | 2011. dec. 15. 19:53 | Válasz | #70 |
Most arra a dologra lennék kiváncsi , hogy hidegen mért indul nehezen vagy is hol a hideg inditó szivató rajta a mi elősegiti a motor hidegben való elinditását . Köszönöm válaszotokat.
|
© satyapapa | 2011. dec. 15. 19:57 | Válasz | #71 | ||
Inditsd ugy hidegen.hogy gyustás nélkül 4-5félfordulatot csinálsz a gázmarkolattal,majd inditozol gáznélkül.Enyém igy indul és aztán tökéletesen jár.
| |||
|
2011. dec. 15. 20:22 | Válasz | #72 | |
Ez így van, tanusithatom.
| |
2011. dec. 15. 23:19 | Válasz | #73 | |||
Magát a kérdezett alkatrészt a karbi jobboldalán találod, egy műanyag "L" alakú alkatrész, két vezeték csatlakozik bele. Teljesen automata.
| |||
| |||
© dávid jános | 2011. dec. 22. 17:03 | Válasz | #74 |
Sziasztok.Nekem az a problémám , hogy a karbulátoron található ami a gázadásnál a tollóka alatt található hósszukás tuszelepet vezérli annak az alsó mebránja ugynézki , hogy elvann repedve egy pár helyen és ezt szeretném cserélni ha esetleg vann valakinek vagy tudja hollehet ezt beszerezni szoljon. köszi
|
2011. dec. 22. 18:25 | Válasz | #75 | |||
Betudnád azonosítani a robbantott ábráról?
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2011. dec. 22. 23:20 | Válasz | #76 |
Valószínű a gyorsitó membrán lesz az! 2 fajta van vigyázz melyik kell neked!!!! Az 1-ik teljesen kerek a másik olyan mint mikiegér feje!
| |
© dávid jános | 2011. dec. 26. 10:20 | Válasz | #77 |
Sziasztok .Kellemes ünnepet kivánok mindenkinek.Köszönöm a hozzászólásokat ,csöpögöt a benzin akor szétszedtem a gyorsitó mebránt de már nem emlékszem melyik fajta van benne valaki monta , hogy a kwayé is jó bele?
|
2011. dec. 26. 10:31 | Válasz | #78 | |||
Igen, a mérete azonos, a tartóssága kérdéses. Rövidebb távon biztos kifizetődő, de én kapásból kettőt vennék hogy ne érhessen meglepetés. Nem elijeszteni akarlak, csak tudod.... | |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 26. 14:14 | Válasz | #79 | ||
Én vettem a keevaytöl ilyen membránt és hónapkig használtam,,hibátlanul.A Keeway boltba kb 400-500ft.Ha jól emlékszem a Gellilackó is tölük vette
| |||
| |||
2012. jan. 14. 16:16 | Válasz | #80 | |||
http://www.kepesmotor.hu/brand-motor/p799484
| |||
|
© hurican68 | 2012. márc. 22. 18:54 | Válasz | #81 |
Sziasztok! Ma szereltem egy 125 maja karbiját.Az alapjárat ingadozott ,hol alacsony ,hol meg magas.hol pedig leált.Hát a bibi a karbi gumi membránjánál volt /lyukas volt/.Mindjárt megis rendeltük,házhoz hozták. 13000ft volt.Ami a legszebb,hogy azt hittük a súber ,súbertű és a gumi egybe van és az kerül 13000 ft-ba.de nem igy történt!Csak a gumi volt annnyi.Mint kiderült két mozdulattal a súberen kilehet cserélni a gumi membránt.Szerintem ez a művelet egy kicsit túl drága mulatság annak aki membránt akar cserélni.Most csak az a kérdés,hogy a gumi membránt lehet venni esetleg külön?Ez lenne a kérdésem és vajon mennyiért?
|
2012. márc. 22. 19:12 | Válasz | #82 | |||
Szerencsésen megúsztátok hogy nem eredeti Yamaha volt mert az a duplája.
| |||
| |||
© hurican68 | 2012. márc. 22. 19:17 | Válasz | #83 |
Csak a gumi 13 000ft? |
© Kiss Róbert | 2012. márc. 22. 20:53 | Válasz | #84 |
Sziasztok. Én tudok kinait 125ccm-hez kompletten suberrel tüvel 2500 ft körül!!! Üllöi uton kifelé, kispesti vasuti átjárotol kb 500-1000 m! Ez 1 kinai motorosbolt! Talán fent vannak neten is!
| |
2012. márc. 22. 21:00 | Válasz | #85 | |||
Talán addig jó lesz míg beszerzel egy igazit!!
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2012. márc. 22. 21:21 | Válasz | #86 |
Már fél éve megy futármotorban!
| |
© barathmarton | 2012. aug. 02. 21:02 | Válasz | #87 |
Sziasztok! Adott egy 2000es évjáratú majesty 125. A gond vele, hogy hidegen indítás után a szivató hamar kikapcsol, és lemegy alapjáratra majd lefullad, mert ugye hideg a motor még. A szivatóval lehet a gond, vagy okozhatja ezt a rossz membrán is? Melegen semmi gond vele. Előre is köszönöm a segitséget. |
© Szomjas | 2012. aug. 02. 21:17 | Válasz | #88 | ||
Szia! Alapjáraton a súbernél van hézag nem tudja teljesen elzárni a levegö útját. Csak mikor a pillangószelepet elfordítod és nő a fordulatszám,akkor tudja a légnyomás megemelni a súbert. A szivatót egy kicsit,ha kijjebb tekered,akkor nézd meg mit csinál! Talán kevés a hézag és azért zár le gyorsan.
| |||
| |||
2012. aug. 02. 21:20 | Válasz | #89 | |||
Az asszonyom Quadja csinálta ezt, de az úgy, hogy télen el sem tudtam indítani. Az én 250-em is ilyen, de az még elfogadható, nagyon hamar visszamegy alapra. Én a Quad szivatóját kivettem és esztergáltunk bele egy olyan szerkezetet, ami által manuális lett, így most bármikor és bármilyen körülmények között indítható! Aztán a szétszedés közben olyat vettem észre, hogy ha a szívatószerkezetet kivesszük, akkor a szerkezet magasságának változtatásával talán lehetne nyújtani a melegedési időt. Itt alátéteket kellene berakni és kész! Egyébként a szivató bimetál elven elektromosan működik, függetlenül a motor és a külső hőmérséklettől. Így amikor a gyújtás rajta van szerintem azonnal melegedik a szivató és máris elmozdul a "bele". Ezek alapján én csak akkor adok rá gyújtást, ha azonnal nyomom is az indító gombot, így nyerek pár másodpercet amíg tud dolgozni. Illetve hideg indítás előtt 1x,2x intenzíven odahúzom a gázt, mert olyat is hallottam, hogy van benne gyorsítószivattyú és úgy gondolom, hogy így kap egy kis plusz benyát indítás előtt. Aztán a gázhúzás után gyújtás és indítás! Ez az én tapasztalatom, de hallgasd meg a többieket is! Főleg Fecót és Bélát, mert Ők már túl vannak ezen! | |||
| |||
© Kiss Róbert | 2012. aug. 02. 21:43 | Válasz | #90 |
Én ki lámpáztam mikor kap áramot a szivató, az enyém indításnál kap és gyújtás levételig van rajta áram!
| |
2012. aug. 02. 21:44 | Válasz | #91 | |
Szivatón tudsz állítani, két műanyagból áll a külső burkolata amit egy menet fog össze, ha belecsavarod akkor a súber hamarabb lezár, ha pedig kifelé csavarod akkor a súber távolodik az eredeti helyétől. De nem biztos hogy a szivató szivat, én is ugyanezzel a problémával küzdök egy leonardo 125-el, nekem tuti jó a szivatóm.
|
© Kiss Róbert | 2012. aug. 02. 21:54 | Válasz | #92 |
A szivató súbertűjén is lehet álítani,szét kell huzni és 3 állásban állítható!
|
© Szomjas | 2012. aug. 02. 22:15 | Válasz | #93 | ||
A rossz szelephézagnak is ilyen tünetei vannak. Először hidegindításkor egyre lejjebb megy az alapjárat 1-2 hét alatt. Majd megállogat és a végén már a gázt kell húzni beindításkor amíg egy picit bemelegszik,hogy legyen alapjárat.
| |||
|
© Fecsike | 2012. aug. 13. 19:07 | Válasz | #94 |
A karburátorból miért nem folyik benzin a hengerbe? Most lett cserélve membrán, de nem kap üzemanyagot, pedig a karburátorba van.
|
2012. aug. 13. 19:16 | Válasz | #95 | |||
Szia! Valami dugulás csak kell hogy legyen. Ki és miért cserélt membránt? Előtte ment a moci? (már a rossz membránhoz képest értem) Ráadásul a karbiból nem folyik a benzin... | |||
|
© Fecsike | 2012. aug. 13. 19:17 | Válasz | #96 |
Magam cseréltem ki a membránt, előtte se indult be, mi a membránra tippeltünk, már sok minden lett cserélve előtte a motoron. Egy ideje megvan már, de még nem indult be valami oknál fogva.
|
2012. aug. 13. 19:21 | Válasz | #97 | |||
Ebben az esetben nem árt ripityára szedni a karbit. Maga a membrán ha rossz is, nem gátolja meg a mocit hogy beinduljon. Ha eddig sem volt jó, egy alapos karbantartás bizony ráfér...
| |||
|
© Fecsike | 2012. aug. 13. 19:22 | Válasz | #98 |
karburátor tisztításon már túl vagyok.. most attól tartok, hogy valamelyik csövet rossz helyre kötöttem, és azért nem akar indulni.
|
2012. aug. 13. 20:23 | Válasz | #99 | |
Próbálj meg egy kis benzint fecskendezni a karburátor torkába, jelenleg az Aprilia nekem is így indul
|
2012. aug. 13. 21:34 | Válasz | #100 | |||
Hát, ha nem úgy van összerakva ahogy kéne, az szül bizony ujjabb problémát. Ráadásul kitakaritani egy dolog. Megfelelőén beállítani egy másik...
| |||
| |||
|
|
|