Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © gabor7682008. szept. 11. 23:15 | Válasz | #636 
Bocsi nem szoltam semmit,azt is halkan.

 © gabor7682008. szept. 11. 23:10 | Válasz | #635 
Ami nekem van az a kapaszkodoba van alullrol négy csavarral felfogatva.A furatok eleve benne voltak.csavart adták a konzolhoz.Lekelszerelni a kapaszkodot akkor könnyeben lehet a csavart bele tekerni.Fekete és kromozott kivitelben lehet kapni.

Feco2008. szept. 11. 19:44 | Válasz | #634 
Akkor amit láttam a 25-öshöz az nem jó mert annak lefelé is megy két pálca.
A hátsó kapaszkodó csavarjai tartják? Azzal van lefogatva?
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. szept. 11. 18:27 | Válasz | #633 
"Úgy látszik a gyárban nem olvassák a maya bibliát hogy nem raknak bele zsirt.." ???
Gábor! A 2003-as 125-ös majának (ami Neked van) száraz a variátora. Ebben a típusban már önkenő görgők vannak. Ansának 250-es gépe van, az viszont zsíros.
A doksitárban a service manuálok szabadon letölthetők mindenkinek. Ezekben az anyagokban minden le van írva, igaz némi jártasság az angolban nem árt. A majestyket 5 féle kivitelben gyártották, sőt még egy kivitelen belül is vannak eltérések.
Zsolt

 © baranyai.imre2008. szept. 11. 18:02 | Válasz | #632 
Nem tudja valaki hogy a 250-es Majában hogyan lehet kivenni az első helyzet jelző izzót?Hogy van bele rakva? (1997-es YP250)1szerüen nem tudom hogy trükközték bele."gondoltam rá hogy talán üvegfejű lenne és belülről csipesszel van bele rakva".

 © gabor7682008. szept. 11. 17:39 | Válasz | #631 
A doboztartó a hátsó kis szárny aljára van négy csavarral felfogatva.Üdv.

 © gabor7682008. szept. 11. 17:22 | Válasz | #630 
Úgy látszik a gyárban nem olvassák a maya bibliát hogy nem raknak bele zsirt.Amugy meg egy éve még nem csatlakoztam hogy tudjam hogy már csontig lelett rágva ez a téma.Csak hozzá szoltam egy kérdéshez.

 © baranyai.imre2008. szept. 11. 07:09 | Válasz | #629 
A legtöbb 4T motoron érintve kell nézni az olaj szintet.A 25-ös nél is.

Feco2008. szept. 11. 04:30 | Válasz | #628 
Sok szerencsét a mocihoz!
Ha a 250-esen érintve akkor a 25-ösön is biztos!
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. szept. 10. 22:52 | Válasz | #627 
Vigyázok ám rá nagyon! Erőben még nem érzek semmit, mert nagyon fínoman bánok vele. Egyszer mentem 90-et, mert a lejtőn elszaladt, egyébbként 70-80. A fogyasztás tuti hegyi terepen olajból 0, benzinből 3,3l/100km.
Feco! El lett döntve, a Japcsik döntötték el, a 250-esen csak érintve kell mérni az olajszintet. Nézd meg a manualt, tuti benne van.
A variátorhoz annyit, hogy bizony itt a zsír kell. Szükséges. A ház zárt, persze nem mindegy hogy milyet teszünk bele, a grafitos kell, mert nem nyúlik szét nagyobb hő hatására sem, és maga a grafit is ken. Persze elmegy szárazon is, nagyon valószinű hogy mielőtt a motor hozám került, az én főtengelyem is így futott, remekül látszik is rajta. Meg is lett az eredménye.
Ansa, ha Neked lennék elmennék egy autószerelőműhelybe, és beállítanám a legszegényebb keverékre, és onnan elkezdeném visszanyitogatni amíg azt nem érzed, hogy tisztességesen megy. No ekkor tankold tele, és nézgesd a gyertyát. Biztosan lesz eredménye a dolognak!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. szept. 10. 21:17 | Válasz | #626 
Tamás! Sok sikert a mocidhoz! Örülök hogy összejött a nagy generál.Majd irj hogy milyen lett az olaj és benzin fogyasztásod. Én lassan beleteszem az enyémbe a 2000-ik kilómétert (250-es Maja) mióta megvettem, az átlagfogyasztásom 3,1L , az olajból (10W50 Orlen platinum SJ besorolású) nem látszik fogyás (kimélő üzemmód mellett).Nagyon elégedett vagyok vele.

Feco2008. szept. 10. 21:12 | Válasz | #625 
A múltkor nem lett eldöntve becsavarva olajnívózunk vagy csak bedugjuk!?
Tudja valaki hol vannak a 25-ösön a doboztartó felcsavarozási helyei?
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. szept. 10. 21:09 | Válasz | #624 
A Maja Bibliát megnéztétek?
A majestynek zsíros variója van. A zsír nem csapódik szét, mert a görgőház félig zárt. Ha úgy gondoljátok, akkor ne tegyetek bele.
Különben ezt a témát már lerágtuk csontig majd egy éve. Lásd: 11# hozzászólás
Zsolt

 © gabor7682008. szept. 10. 20:46 | Válasz | #623 
Hogy hozzászoljak a zsirzáshoz, én még télen szedtem szét elöször,és bizony egy deka zsir nem volt benne,pedig még sose volt szétszedve.Tehát gyárilag nem raktak bele.Nem is hiszem hogy kéne bele hogy szétcsapja a házban az a pár ezres fordulat.

 ansa2008. szept. 10. 14:02 | Válasz | #622 
ja,mégegy dolog jutott eszembe!Mennyi a megengedett olajfogyasztása ezeknek a motoroknak?Mert ma sztenderen(persze melegen)jól megforgattam,és bizony nagy fordulaton megjön a kék füst....ez normális,vagy gyűrűs lesz a gép?

 ansa2008. szept. 10. 13:46 | Válasz | #621 
köszönöm a válaszokat.És mi baja lesz,ha igy zsir nélkül megyek vele?mért kell bele a zsir?teljesen jól müxik,ha nem káros neki,nem trutymóznám össze....
végülis azért állitottam a levegőcsavaron,mert véleményem szerint dus volt a keverék...sztem most pont jó,nem jár olyan keményen,de azért visszamegy alapjáratra gyorsan,meg nem is torpanik,majd megnézem a fogyasztás alakulását.....a gyertyám se volt eddig olyan szép világos,csak középen volt középbarna,kifele haladva egyre feketébb....ami ugye vagy a minimális olajfogyasztás,vagy a dus keverék következménye....ugyis ma kell tankolnom,megnézem,mennyit megy el vele az eddigihez képest....
ja,azsirzásra visszatérve mindent le kell zsírozni?görgök,pályák,mindent?azt nem értem,hogy szerencsétlen görgők hogy nem ragadnak le a zsirban?mert ha zsíros,akkor nem kipördülni fognak,hanem nagynehezen kicsúszni..vagy nem?
előre is köszi!

 © Zsolt2008. szept. 10. 13:30 | Válasz | #620 
Nagyon frankó! Gondolom máris érzel különbséget a motor erejében.

Ansa! Minden úgy van, ahogy Tamás leírta. Ez a varió 'zsíros' típusú, ezért kell bele. A karbin levő két csavar pedig u.a. mint egy mezei MZ karburátoránál. Csak akkor nyúlj hozzá, ha magas a fogyasztás. Ezen a gépen a karburátor állításával nem tudsz plusz erőt kicsiholni, viszont a 3-4 literes fogyasztást el lehet úgy rontani, hogy 8-at egyen.
Zsolt

tamas2008. szept. 10. 13:16 | Válasz | #619 
Srácok! Megvan a motorom, tettem bele 195 km-t a hegyekben, nagyon finom!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. szept. 10. 13:15 | Válasz | #618 
A Majesty variátora zsíros, szedd szét, zsírozd be, oszt jó lesz. Gyakorlat teszi a mestert. A bent talált grafitos zsír frankón megfelel. A karbin lévő 2-es számú csavar funkcióját eltaláltad, ha megtekerted jól kitoltál magaddal, mert csak műszerrel lehet igazán jól beállítani, vagy pedig ha próbálgatod. Nem tudod a gépet tuningolni vele, csak a káros anyag kibocsájtását megsokszorozni, és a fogyasztását elrontani. Ha elveszel a keverékből, akkor meg nem fog menni! Finom játék. Ajánlott a szakember megkeresése.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 ansa2008. szept. 10. 13:10 | Válasz | #617 
Sziasztok!

Két dolgban kérnék segítséget.
1.Szétszedtem a variátort,már csak a miheztartás-végett.---olyan motorral nem is jó menni,amit még nem látott az emberfia "kifordítva"------és az lenne a kérdésem ,hogy kell-e zsir vagy valami massza a görgőkhöz,mert ez bizony tele volt grafitos zsírral,öröm volt kimosni,viszont a régi 50-es robogóm kimondottan száraz volt...tehát kell-e zsír?mondjuk már összeraktam,szárazon,de ha kell,visszaszedem,bár eddig jól müxik....

2.a karburátoron van 2 rugós csavar,az egyik nagyobb,gondolom az az alapjárati magasság állitó.a másik meg gondolom a levegő csavar lehet....a levegőcsavarra van valami szisztéma,hogy mennyit kell kitekerni?jól tapasztaltam,hogy kitekerve dusul a keverék?

előre is köszi!

SomTom2008. szept. 07. 20:38 | Válasz | #616 
Én Szombathelyen vettem a Yamaha kereskedésben légszűrőt, 3000 valahányszáz volt.
A 6000 Ft-tal szerintem átvágtak.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Józsi2008. szept. 07. 10:47 | Válasz | #615 
Meglett a kontakt hiba. A vékony testkábel csatlakozója volt a hibás, ami az akksi doboz alatt megy a műszerfal felé. Köszönöm a segítséget.

 © gabor7682008. szept. 07. 08:12 | Válasz | #614 
Sziasztok
tavasszal vettem légszüröt 6 ezer forint és csak a márkakereskedébe kapni.utángyártott sehol nincs.A képet nekem el küldöd megnézem az enyimén hova valo a csö.

 © Sz. Krisz2008. szept. 06. 23:16 | Válasz | #613 
sziasztok

125majestybe mennyi a lég szűrő?????

Feco2008. szept. 06. 20:35 | Válasz | #612 
125-ös segítségét kérném!Két műanyagcsőnek nem találom a helyét a karburátoron! Lefotóztam, kinek küldhetném el?
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. szept. 06. 15:04 | Válasz | #611 
Bocs ez véletlen volt!
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. szept. 06. 15:02 | Válasz | #610 
[img]http://C:\Documents and Settings\K-G F\Asztal\P[/img]
Motor után,első a család legyen!

 © baranyai.imre2008. szept. 06. 08:33 | Válasz | #609 
Majesty yp250 97-es első kerék csapágy mérete: 6302 2RS 2db, Szimering 42X7X28 1db.

 © Zsolt2008. szept. 05. 22:35 | Válasz | #608 
Hát igen, akkusaru! Elektromos problémánál ez az első!
Zsolt

 © baranyai.imre2008. szept. 05. 22:34 | Válasz | #607 
Azt nem akartam hogy előre ki vegyem a csapágyat,mivel a Hondám táppénzen van,a Maja szét lesz szedve,és így autóval kell mennem.No nem baj.

 © gabor7682008. szept. 05. 22:10 | Válasz | #606 
Jozsi szerintem nézd meg elöbb az akkusarut,nekem is volt ilyen problémám, és a csavar ki lazult.

 © Zsolt2008. szept. 05. 21:49 | Válasz | #605 
Hányan leszünk vasárnap?
Zsolt

tamas2008. szept. 05. 21:39 | Válasz | #604 
A Próféta beszéljen belőle!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Vilmi2008. szept. 05. 21:33 | Válasz | #603 
Peti azt mondta, mind a ketten a piros Majával megyünk! Persze külön-külön!

tamas2008. szept. 05. 21:29 | Válasz | #602 
Ja, és elfelejtettem írni, hogy MINDEN szükséges alkatrész a szerelőnél van, most már rajta múlnak a dolgok, meg az időjáráson...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. szept. 05. 21:28 | Válasz | #601 
Front wheel bearing (left-riht)6302RS
első kormány csapágy (bal-jobb) 6302RS
Én ezeket a számokat találtam a 2-11-es oldalon, az én manualomban. Szerintem ez más mint amit Vilmi nézett, javaslom fogadd meg amit ZSolt írt, és vidd a csapágyat, vagy legalább vedd ki, és nézd meg mi a száma! Ha megvan, légyszi tudasd, nekünk sem árt tisztába lenni az adattal hogy stimmel-e!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. szept. 05. 21:07 | Válasz | #600 
Javaslom előbb szereld ki és csapágyboltban minta után vásároljál. A számok időnként becsapnak.
Zsolt

 © Vilmi2008. szept. 05. 20:46 | Válasz | #599 
Sok sikert! Remélem találkozunk. Üdv.

 © baranyai.imre2008. szept. 05. 20:42 | Válasz | #598 
Köszi Vilmi! Holnap d.e. csapágy beszerzés,hogy a vasárnapi túrára patent legyen

 © Józsi2008. szept. 05. 20:35 | Válasz | #597 
Szia mindenkinek. SOS segítséget kérek. 2001-es 125-öm van. Eddig minden problémamentes volt idáig. Ma egy délutáni dugóban leállítottam a mocit, hogy ne pöfögjön feleslegesen, majd indulásnál megmakacsolta magát. A hibajelenség: gyújtásráadásnál karattyol egy kicsit, mint amikor a akksisarut visszarakjuk. Majd az első fék behúzásánál megszűnik minden. A kulcs elfordításával minden kezdődik elölről. A műszerfalnál kutakodjak, vagy lent az elektronikánál???

 © Vilmi2008. szept. 05. 19:54 | Válasz | #596 
Ha jól látom, 93306-30202. Ezt az alkatrész katalógus, 5GM2_2000-ből néztem ki, a 37.oldalon.Ha ott rosszul volt írva, akkor én is elrontottam! Mondjuk a 97-ben olaszul is ugyanez a szám!

 © baranyai.imre2008. szept. 05. 18:58 | Válasz | #595 
Tamás vagy Zsolt!Meg kérnélek hogy nézd már meg a doksi tárban a 250-es majának az első kerék csapágy számát,vagy méretét.(valamiért nekem a gép nem nyitja meg,csak hibát ír ki az akrobat)97-es évj.Előre is köszönöm.

Feco2008. szept. 05. 18:05 | Válasz | #594 
Ketyeg a 25-ös!Kis üröm az örömben alapjáratom össze vissza, gázadás után lassan megy vissza alapra, mintha levegőt szívna!Olyan mint egy szimmeringes kétütemű.Lehet, hogy elkötöttem valamelyik levegőzőcsövet, mert sajnos már szétszedve vettem.Lehet egyszerűen csak a toroknál szívogat össze-vissza! Lehet valami más is ? Kinek van tapasztalata ilyen ügyben?A karburátoron egyetlen állítócsavart találtam.!?
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. szept. 03. 19:13 | Válasz | #592 
A 250-es biztos más mint 25-ös! Ami a 13-as képen van az erős stabil benyomást kelt én nem ilyent láttam.
Motor után,első a család legyen!

 © baranyai.imre2008. szept. 03. 11:22 | Válasz | #591 
A képekből sajnos nem sokat látok,de a leírtak alapján biztosan erős lehet.Ha minden jól megy nemsokára élőben is láthatom

 Peter2008. szept. 03. 09:44 | Válasz | #590 
nos, nekem 125-osom van es le fogom fotozni a csomagtartot es mericskelhetek;-most nem tehetem,holnapra meglessz

 M. Zoltán2008. szept. 03. 07:40 | Válasz | #589 
Hagy dicsérjem én is a K. Peti féle doboztartó konzolt. Nálunk nagyon bevált, a 42 literes dobozt tele cuccal úgy tartja, hogy Anya még neki is szokott dőlni. A galériában meg tudod nézni kisebb és nagyobb dobozzal is, talán a 13. képen látszik legjobban.

Feco2008. szept. 03. 06:23 | Válasz | #588 
Tamás köszi a választ, amit láttam képen 25-ösre elég primitívnek tűnt, a 250-est egyáltalán nem láttam.Talán jut idő az összerakásra akkor utánna dobozt szeretnék tenni rá én is. Átrakom a hondámról.Jó időt az úthoz mindenkinek!
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. szept. 02. 21:07 | Válasz | #587 
Így van, ahogy Tamás írta. Egy kamion mögé biztonságos távolságra be kell állni, és az autók tulajdonképpen nem a motort előzik, hanem a kamiont. A sebességük is éppen megfelelő, tapasztalatom szerint 85-95 között mennek. A gépnek éppen jó.
A főutakon mifelénk is rengeteg 60-as tábla van, igaz kell is, mert nyomvályúsak az utak.
Zsolt

tamas2008. szept. 02. 21:00 | Válasz | #586 
ZSolték az M3-ason jönnek Nyíregyháza felől, ha sztrádáznál talizhatnátok hamarabb az M3,M35 találkozásánál valahol, és kezdhetnétek a bandázást. Neked sem egyszerű a 33-as, mert a Hortobágyon végig 60-as táblák vannak, nagyon gonosz, és hosszadalmas. És ráadásul a szerv is figyel nagyon, tapasztaltam ám! Jobb egy kamion hátszelében tuti 90-el. A találkozót mindenképpen a Motel Botax elé szervezem hajnali 09.00-ra. Nektek egyszerű lesz, mert elétek megyek különben ZSolt még leír nekem egy tiszteletkört a Bükkben is!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. szept. 02. 20:58 | Válasz | #585 
Az biztos, hogy nagyon frankó, én nem bántam meg, hogy megvettem. 35 literes doboz van rajta, zsugor ásványvizet simán visz. Az egri találkapontot meg majd megbeszéljük. Én pályázom majd, Nyíregyházáról ez a legegyszerűbb, a pályadíj (~800 Ft) is elenyésző.
Zsolt

 © baranyai.imre2008. szept. 02. 20:45 | Válasz | #584 
Nos Tamás!Az ajánlat nagyon csábitó.Tényleg megfogtál.Eddig úgy 80% hogy menni tudok.Sajnos nem rajtam múlik.kb még 1-2 nap és szinte már biztosat tudok mondani.Amúgy 14-én hol találkozna a csapat?Én debrecen felől a 33-as úton jönnék.

tamas2008. szept. 02. 20:21 | Válasz | #583 
Nos Feco, hogy a 125-re minő konzol való azt én nem tudom, de az biztos hogy a 250-esé nem egyszerű, és nem nagyon hajlítgatod ezt az agyagot kézzel. Hogy legyártható abban igazad van, nekünk is sikerült. Mi (nagyképű voltam, bocsánat, Korózs Peti intézte, én csak aszisztáltam amit tudtam) a gyári konzolt vettük alapul, Budapesten megcsinálták a méret alapján a másolatot, lézerrel van kivágva. A gyáritól annyiban jobb, de tényleg, hogy annak csak két kb. 8x40-es ovális furata volt a doboz rögzítéséhez, a miénken pedig ezen felül még 2-2db 8-as furat is rendelkezésünkre áll. Bizisten ha visszakapom a motoromat megcsinálom az idevágó képeket, hogy lehessen látni mi a lényeg. Különben annyira erős, hogy ennél fogva simán fel lehet emelni a motor hátulját a földről! Szóval ha van etalon, a címet elküldöm Neked hogy hol érdemes megcsináltatni, de előre jelzem, hogy Petinek a 6db is éppen anyagár. Azért csinálta, hogy van-e rá kellő kereslet. Mivel motorosboltja van.Hát ennyi, remélem valamit tudtam segíteni, nem csak elkeserítettelek...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2008. szept. 02. 19:53 | Válasz | #582 
Valaki le tudná méretezve rajzolni a 125-re való doboztartót?Most már kiváncsivá tettetek mit adnak 16 rugóért!Csak képen láttam messziről, de szerintem kapcsiból legyártható ha van egy jó rajz.
Motor után,első a család legyen!

tamas2008. szept. 02. 19:39 | Válasz | #581 
Nos Imre, meg vagy fogva.
Tudod mit? Szavamat adom (betűimet) hogy ha eljössz Egerebe a talira, 10'000ftért kapsz egy a gyárival megegyező, porfestett fekete csomagtartót. Szerintem baráti az ajánlat, pedig még meg sem szorítottuk egymás kezét csak képletesen. Ne mondd hogy zsarolásíze van a dolognak. Sőt, ha a motorodon a likak ki vannak fúrva, fel is tesszük!
Nos?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. szept. 02. 15:23 | Válasz | #580 
Tamás hamarosan belép a rendszerbe, majd ő ad további infókat.
A konzol a Majesty Club tagjainak ha jól emlékszem 10 rúgó. (persze majd a club matricát is fel kell tenned és várunk a mostani talira is. Keletről csak én vagyok ezidáig)
Zsolt

 © baranyai.imre2008. szept. 02. 14:35 | Válasz | #579 
Itt nálunk Debrecenben csak a Yamaha Máthé szakkereskedésben tudnának segiteni a konzol ügyben (csillagászati összegért).A ti ajánlataitok sokkal jobb.Köszönöm!
Zsolt! Tudnál nekem 1 tel.számot adni ahol érdeklődhetnék az ügyben?

 © Karcsi2008. szept. 02. 09:09 | Válasz | #578 
Imre. doboztartó konzolt Én is tudok, nekem a 125-ös höz olyat hoztak amikor megrendeltem, de az nem lett jó, igy amárkakereskedés polcán rohad!!! jól elbaltázták a rendelést, ráadásul még nagyon drágán adták volna 24000ft...azért mert gyári...szerintem Zsolt ajánlata nagyon jó. Megtudom adni a kereskedés telefon számát. Kecskeméten van az üzlet.
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © baranyai.imre2008. szept. 02. 08:01 | Válasz | #577 
Vasárnap ha tudok menni a talira beszélünk róla bővebben,addig rá kédezek még néhány cimbinél.Az irányár jó támpont.Köszi.

 © Zsolt2008. szept. 02. 07:47 | Válasz | #576 
Nekem van, az egri barátaink segítségével jutottam hozzá. Boltban is lehet kapni, olyan 16 rúgó környékén mérik darabját.
Zsolt

 © baranyai.imre2008. szept. 02. 07:39 | Válasz | #575 
Van valakinek doboztartó konzol 250-es maján?Honnan lehet beszerezni?

 © Zsolt2008. szept. 02. 07:38 | Válasz | #574 
Mit kellene javítani a gépen? Blokk generál kellene?
Zsolt

 Peter2008. aug. 31. 19:01 | Válasz | #573 
kosz az infot,tesztelni fogom az elemet ,lehet a feszultseggel lessz a gond?

Feco2008. aug. 31. 17:06 | Válasz | #572 
Mire gondoltál konkrétan?
Motor után,első a család legyen!

 zoli2008. aug. 31. 14:01 | Válasz | #571 
ha valaki tud segiteni yp250 felujitásban dobjon egy mail-t a pucu1@freemail cimemre,hogy felvegyük a kapcsolatot

Feco2008. aug. 30. 20:06 | Válasz | #570 
Ez a szívató úgy működik, hogy fesz nélkül szívat és ahogy az indítás után megkapja a villanyt, ahogy a moci is melegszik, lassan lezár.Nem gomdolom, hogy meghalt volna lehet dugulás is.Ha kiszerelés után tudsz neki feszt adni 20- 30 másodperc múlva a tűnek lassan ki kell jönnie.Ha bizonytalan vagy javaslom a szerelőt
Motor után,első a család legyen!

Feco2008. aug. 30. 19:57 | Válasz | #569 
Valóban a karburátor "eltekergetése" az utolsó legyen mert azt jól visszaállítani már profi munka és általában máshol van a baj.
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2008. aug. 30. 19:33 | Válasz | #568 
Igazatok van, az a szivató.
Zsolt

 © passat522008. aug. 30. 19:20 | Válasz | #567 
Bocs a vauért Péter. A szivató az ami a benzin levegő keverési arányát megváltoztatja! Szerintem ne nyulj a karburázorhoz,hacsak nem tisztitani akarod dugulás miatt!
Először kezd a gyertyánál az áttvizsgálást. Ha az jó akkor az akksi feszültségét! Ha az inditómotor megfelelöen hajt s nem indul lehet kompresszióprobléma! Nézd + az olajszintet mert ha alacsony az is hozzájárul a gyenge kompresszióhoz!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 Peter2008. aug. 30. 17:33 | Válasz | #566 
-szivato?-tehat az a valami ha nem kapja meg a megfelelo feszultseget nem idul jol a motor?-mert nalam az tortenik , hogy felnapi pihenes utan sokat kel probalkoznom az inditassal(harom -negy eleg hosszas gombnyomas),ami meleg motorral nem tortenik meg;-koszonom az infot

Feco2008. aug. 30. 07:12 | Válasz | #565 
Az a szívató!
Motor után,első a család legyen!

 Peter2008. aug. 30. 06:40 | Válasz | #564 
Zsolt, a karburatorra van szerelve valami(kivul szigetelt,ot-hat kobcentis) amibol kijon ket szal , az olasz rajzon ugy van feltuntetve , hogy ,,starter automatico''

 © Zsolt2008. aug. 29. 17:24 | Válasz | #563 
Az indítómotort hívják így.
Zsolt

 Peter2008. aug. 29. 16:00 | Válasz | #562 
hat, ujra jovok egy kerdessel:-2003-as majesty-rol van szo, tehat mi akar lenni az AUTOMATIKUS STARTER?

 ansa2008. aug. 29. 11:46 | Válasz | #561 
Igazából elég sokat megyek vele városban,lámpától lámpáig,és ott azért gyakori a gázadás...hosszú távon olyan 90-100-as tempónál evett 4litert,szóval picit sokallom.250-es mayához képest kicsit magasabb fordulaton dolgozik végig,de ezeknél az 50-es kétütemű robogóknál viszont alacsonyabban.sokszor jól jönne a magasabb fordulat,gyorsításnál,mert akkor jobb lenne talán a nyomaték,vele együtt a gyorsulás.de akkor meg még többet enne...ugyhogy jó ez igy egyenlőre......az biztos,hogy a télen megnézem a variátort,a görgőket,a kuplungot,meg a karburátort is,hátha találok valamit.

Apropó:milyen a gyári olaj ?10-w40-es?
Miben más vajon a 10-w50-es szintetikus?elvileg hidegre ugyanaz,csak melegre még jobb?

tamas2008. aug. 29. 10:09 | Válasz | #560 
Ha hosszútávot teszel meg, a kuplung csak 1x fog. Ott jónak kellene lennie a fogyasztásnak. Inkább az számít, hol vállt el 2-be, mert a nagyobb fordulatszámnál bizony zabálja a benzint.
Ha a hangok melegen "eltűnnek" nem nagy a baj, de a télen mindenképpen érdemes utánnajárni. Az biztos hogy kopás van, hiszen akkor lesz szép a gép hangja ha minden kitágul, és eléri az üzemi hőfokot. De hidegen is ilyennek kellene lennie. A gyári olajtól én mégyegyszer nem térek el, mert ezért is szívtam meg...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 ansa2008. aug. 29. 09:20 | Válasz | #559 
Érdekes,mintha nekem is lenne valami csettegó-kopogó hangja,főleg hidegen észlelem,nekem olyan,mintha a lánc csattogna,vagy talán a szelep,de mondjuk mélyebb hang,mint egy szelephézag-hang,meg a szívót a multkor néztem,jó volt a hézag,mondjuk a kipufogót nem néztem....de ez is mintha az olajcsere óta lenne,előtte botondot tett bele az előző tulaj,és lehet,hogy ez a fullszintetikus olaj nbem jó bele....(nesze nekem drága fullos olaj)szóval sztem hamarosan lecserélem 15w40-esre,és ha akkor is szól benne valami,akkor lehet,jobban belemerülök...nehogy ottmaradjak.....

Ami a fogyasztást illeti,nekem bizony 4 alá még sose ment,sőt,ha kenem neki,sztem az 5-öt is bevágja....ráadásul ez leonardo,könnyebb a teste eleve,szóval picit sokallom.De azt is hozzá kell tennem,hogy mig a mayákon egy apró gázadásra fog a kuplunk,nekem eléggé felpörög,mire megindul...sztem olyan 1500-2000nél....és lehet,hogy ez okazza a többletfogyasztást...lehet,kéne új kuplungpofa bele...de akkor harang is,szóval nem olcsó a dolog...

tamas2008. aug. 28. 23:02 | Válasz | #558 
Nos, hazudnék ha azt állítanám hogy nem voltak előjelek. Mikor megvettem, már kopogott, de Petinek is az első Maja volt amit hozott, és lövésünk sem volt, milyen hangja kéne hogy legyen. Szépen ment, nem fogyasztott sokat (3-3,2 városban 3,8) és nem is ette az olajat igazán. Szerintem az Olasz tett bele valami adalékot, amit én az első olajcsere alkalmával szépen kicsaltam belőle. Innen már nem volt visszaút, lassan behalt a dolog. Tudtam én hogy lesznek következmények, de a lelkem mélyén bíztam benne hogy a szeptemberi gurulást kibírja. Úgy terveztem, hogy télen mindenképpen szétszedem, de megelőzött a kis piszok.
Az egyik előjel a hangja volt, ezeknek nem szabad bármi kopogást, csettegést, csilingelést produkálni. Az egyik "csilingelő" hang a dugó felől jöhetett, a másik csettegő a főtengelyről. Szerintem nem igaz az, hogy az olaj csak a gyűrűkön, és a szelepszárszimeringen keresztül mehet "el". Biztos vagyok benne, hogy a főtengely kopása is eredményezhet olyat, hogy a hatókarcsapágy szabályszerűen "szétveri" az olajat. Az olajak viszkozitása nem arra hivatott, hogy kalapácsütéseknek ellenáljon. Viszont mivel hallom hogy valami nincs rendben, teszek bele sűrűbb olajat. Pedig azokat a nagyobb illesztésű motorokhoz, erőgépekhez találták ki, ahol nem akkora a fordulat és a hőmérséklet. És ha ide betesszük, ott nem lesz megfelelő a kenés, ahol kéne. Ördögi kör.
Különben a hangokat nehéz így leírni, de a lényeg az, ha a kipufogó morgásán kívül bármit hallotok, ott már gond van! És mivel ez Japán technika, nem is megy soká a megfelelő körülmények nélkül.
A felelősségem vitathatatlan, tudtam hogy nincs teljesen rendben, most megfizetek érte.
Fényképet csinálok, bár a szétszerelésnél nem voltam jelen, de Robi biztosan elmond mindent. Különben mikor jöttök szét lesz még szedve, akinek van hozzá gusztusa, belenézhet a gyomrába a kicsimnek!
ez válasz mindenkinek!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 ansa2008. aug. 28. 20:46 | Válasz | #557 
És volt valami előjele a haldoklásnak,az olajfogyasztáson kívül?Tehát gondolok itt zajokra,csörgés,kopogás,egyéb?
Már csak jó tudni,nehogy az ember koppanjon,miközben azt hiszi,teljesen tuti moci.....

 ansa2008. aug. 28. 20:44 | Válasz | #556 
Mondjuk ha ennyire fogyasztja,akkor annak már látványos jele is lenne,tehát azért egy erősebb huzatásnál sztem kéne kéket füstölnie...meg talán a gyertya is kokszos lenne,bár azt nehéz megállapítani,hogy tul dús-e a keverék,vagy olajkoksz.(meg ugye a hőérték is befolyásolja)de ha ennyire fogy az olaj,akkor talán olajos is lesz a gyertyád,a szélén inkább....
gondolkodva a dolgon, ha nemrég bontva volt a blokk a főtengely miatt,és uj gyűrű van a dugón,akkor ott lesz valami bibi...
lehet,hogy maradt a dugón a gyűrűhoronyban valami lerakódás,és nem tömít a lehuzógyűrű,bár ha szaki csinálta,akkor ez nem valószínű,inkább csak okoskodás...valamennyit sztem fogyaszthat,de nézd meg sztem,nem füstöl-e kéken,ha igen,akkr tuti meg kell bontani..

Feco2008. aug. 28. 19:20 | Válasz | #555 
Akkor tulajdonképp már jelzett a géped, csak el akartad odázni a dolgot!Ilyenkor úgy szokott lenni, hogy a legrosszabbkor...Alkatrész ügyben sajnos nem tudok segíteni, nekem is gond, jótanácsra meg nem szorulsz, így fogadd együttérzésem!
Motor után,első a család legyen!

ZsViktor2008. aug. 28. 11:29 | Válasz | #554 
A főtengely most lett felújítva, az ovalitás rendben és új gyűrűket is kapott! De visszaadom a szakinak sztem, hogy nézze meg!
Adminisztrátor, fórum moderátor

TopJoe2008. aug. 28. 10:48 | Válasz | #553 
No és végül mitől történt ez a dolog? nem volt olajozás vagy valami más? A henger+hengerfej lehúzásáról készithetnél fotókat, ősszel engem is érinteni fog.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. aug. 28. 10:31 | Válasz | #552 
Az én tapasztalatomból okulva jól tennéd ha meggyőződnél a valódi okokról, nem várnál ki, mint én. Viszonylag egyszerű lehúzni a hengert és a hengerfejet, és már látsz is mindent. Megmérheted az ovalitást (persze szakival) és láthatod a gyűrűk állapotát. Ellenőrizheted a főtengely lógását, és ha nincs nagy gond, kap egy gyűrűsort, és mehet tovább. Belekerül még két tömítésedbe a dolog, a henger, és a hengerfej alá. A többit szerintem vissza lehet tenni. Szar ügy ottmaradni a bögölyök között...
Az egyre sűrűbb olaj használata végülis a probléma megoldásának elodázásoz vezet, amiből komolyabb bajok is lehetnek. Az más szitu, mikor valaki nyáron az egyik (15-20W50) hidegebb időben pedig a 10W40-es olajat használja. De az egyre sűrűbb olajak nem jelentenek sajnos megoldást, csak kokszosodást... A végén én 15W40, és 20W50-es Botondot tettem bele, fele-fele arányban. 300km ment el vele, és kilehelte a lekét. Bár amúgy is meghalt volna szerintem.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

ZsViktor2008. aug. 28. 09:02 | Válasz | #551 
15W50-es van benne... Pont ezért aggaszt a dolog, mert ezt nem lenne szabad ennie... Főleg nem ennyire!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 ansa2008. aug. 28. 08:55 | Válasz | #550 
Hát,ha először is kitekerve nézted a szintet,akkor bizony csipegeti.Ez elsősorban gyűrűproblémára utal,de ha pl.tul vékony olaj van benne ,attól is lehet.Nekem 500km alatt evett meg 2decit,ez se normális,de nekem 10w50-es fullszintetikus olaj van benne,és sztem vékony neki.Az előző tulaj 20w40-est Botond)tett bele,azzal nem ette ennyire,szóval lehet,hogy neked is kicsit vastagabb olaj kellene bele.

ZsViktor2008. aug. 28. 08:00 | Válasz | #549 
Hatalmas problémám adódott! A majám olajszintje a max-tól kb 50-60 km megtétele után lement a nívó közepéig... Nem csöpög belőle az olaj, nem is kojtol. Nem betekerve néztem az olajszintet, ez nem tudom mennyire számít, úgy olvastam a bibliában, hogy így kell... Valami 5let?
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © Zsolt2008. aug. 27. 19:56 | Válasz | #548 
Alkatrészek:
Csapágy, szimering: Link1
Főtengely: Link2
Hajtókar: Link3
Tömítés: Link4
Zsolt

 © Zsolt2008. aug. 24. 20:16 | Válasz | #547 
Ezen van berúgókar?
Zsolt

 peter2008. aug. 24. 17:41 | Válasz | #546 
mit nezzek?-hol szaglasszak?

 peter2008. aug. 24. 17:40 | Válasz | #545 
-miert indul nehezen a 125-os?-az elem eleg jo es a reggeli inditasnal harom -negy probalkozas utan akarozik indulni!?

 peti2008. aug. 24. 08:28 | Válasz | #544 
KÖSZI AZ INFOT.SIKERÜLT.

 © Zsolt2008. aug. 22. 18:38 | Válasz | #543 
Peti! A megoldás a következő. Töltsd le ezt a doksitárból: XP500 TMAX 5gj1 service manual. Igaz, hogy ez a TMAX-é, de szerintem az elektronika hasonló lehet. Ha letöltötted lépj a 329-es oldalra. Az ottani leírás alaján a csatlakozót szét kell húzni 2-5 másodpercre és resetteli a szíjcserére figyelmeztető lámpát. Ha sikerül légyszi jelezz vissza.
Zsolt

tamas2008. aug. 21. 15:03 | Válasz | #542 
Megkérdem Egereben aki szakszervizelte a Yamahát, hogy találkozott-e hasonló problémával. Pár nap... Mellesleg, ha rendbenlévőnek találod a motort, szerintem tudod használni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 peti2008. aug. 20. 19:22 | Válasz | #541 
Csak olaj nullázó van...

 peti2008. aug. 20. 19:20 | Válasz | #540 
Szegeden még nem tudtak a szakszervízben választ adni, nagyon meglepődtem a "helyzeten". Aki tud segítsen! Köszönöm

tamas2008. aug. 20. 18:46 | Válasz | #539 
Jó lenne a 400-as kollégág ismerete ez esetben. Szerintem Neked is kellene lenni egy "nullázó" gombocskának, ami törli a műszerfaladról ezt a hibajelet. Vagy, hiába lett cserélve az ékszíjad, ami méri a lehetséges hibáket (távolság, esetleg méret) még mindig érzékel valamit. Mit mond a szakszerviz aki a cserét elvégezte?
A műszerfal sematikus képét elnézegetve, többlépéses az egész "agy" és biztosan van ott valami turpiság. Orpi55 Te mit tudsz ehhez hozzáfűzni? Neked biztposan van magyarnyelvű leírásod?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 peti2008. aug. 20. 18:26 | Válasz | #538 
Sziasztok. Nekem egy majesty 400-as motorom van és v-belt, ékszíj felírat villog. Hogyan tudnám ezt megszűntetni? Az ékszíjat kicserélték.

tamas2008. aug. 19. 22:29 | Válasz | #537 
No, ennek örülök.
De ha az anya megmozdul az a kuplungharangon kívüli nem? Mert ami a szerkezetet egybefogja az a harang alatt van, én arról beszéltem. De:
ha már ott jársz, tegyél meg egy-két dogot.
1:kapd le e szíjat, vedd le az egész szerkezetet, takarítsd át a tengelyt, és a ZSolt álltal leírtak alapján rakd össze. Nem árt ha a már úgyis szét ven szerelve a kuplungod, a tiszta tengelyre frissen zsírozva teszed fel. és kicseréled a szimeringet is.
2.Ugyanilyen hasznos, a betétek megráspolyozása, ill. megreszelgetése.
És nem fontos a légkulcs, ha teszel a csavarmenetre menetrögzítőt (persze oldhatót!) és a hátsókerék küllői közé beszúrsz keresztbe egy seprűnyelet, már meg is tudod crovával húzni a harangrögzítő csavart. Nem kell a szerelő légkulcsa, és Te is bármikor szét tudod ezzel a módszerrel szedni. Lackó találmánya, mert nem volt spajszere... Mit tesz a kényszer! (mind lehetünk Robinsonok!) A variátorház fedelét finoman tömítsd le körbe, hogy a víz ne juthasson be! Ha meg a variátort is meg akarod nézni belülről, ajánlom a dokutárban a variátorjavítás címszót, a kuplunggal együtt, Neked most erre van szükséged. Nézd át alaposan mind a két írást, és ne hagyj ki egy lépést sem!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2008. aug. 19. 19:59 | Válasz | #536 
Hát tamas én is úgy jártam mint Te.
Megbontottam, és amikor hátrafelé mozgattam a kereket észrevettem, hogy megmozdult az anya.
Gyorsan legyártott keskeny hidegvágó + kalapács segítségével bontás nélkül ideiglenesen meghúztam, ha ráér a szerelő (1 napra azért nem akarom nála hagyni) légkulccsal majd rá lesz húzva.
Most könnyebb tolni mint amikor megvettem, tehát már akkor is gond lehetett vele.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!


Első ... 48 49 50 [51] 52 53 54 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől