Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Motorvásárlás (motort vennél de tanácstalan vagy?)
Motorvásárlás - tanácsok, tapasztalatok

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


tamas2009. okt. 04. 22:00 | Válasz | #200 
Az enyém is egy RXV-350, NSP 100-as hangfalszettel. +2 110l-es hangfal zenehalgatásra. Szóval nagyon igaz amit írsz és elgondolkodtató. Próbáltál már valami közbülső megoldást találni az orvosira?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2009. okt. 04. 22:32 | Válasz | #201 
Az enyém RX-V1600 és milyen megoldásra gondolsz?

Feco2009. okt. 05. 06:07 | Válasz | #202 
Nem akartam beleszólni mert esetleg meggyanúsítanátok, hogy hazabeszélek de most már tényleg kikívánkozik!!Hosszútávon semmi esetre sem jó megoldás az 50-es papírozás.Jártam pár hónapig ilyen papírral, de képtelenség normálisan közlekedni, nem hülyék már a rendőrök (annyira). Ránéz az órára, 160, és már kész is.Formára kilóra szinte akkora mint a nagyobbak, messziről kiszúrják.Vannak 100-as Hondák, vagy 25-ös Leonardo talán az elmegy ( de közelről azok sem).Nem ajánlom a dolgot!!Arról nem beszélve, egy rendelet és lerendszámoznak akkor irány a kuka mert erre nincs megoldás.Hosszú távokra valóban a 250-es jobb vagy a 400-as. attól függ mire akarod használni.
Motor után,első a család legyen!

tamas2009. okt. 05. 10:13 | Válasz | #203 
Nem tudom Tibi, ismered-e az "A" kategória vezetési vizsgaprogramját. A kellő ismeretek elsajátítása után a vizsgabiztos feltesz néhány kérdést a járművel kapcsolatban, majd megnézi hogyan ellenőrzöd a motort indulás előtt (fék, kormány, világítás, irányjelző). Ezután a rutinpálya kiindulási pontjáról tolni kell a motort egy nyolcas alakban, a bal oldalon haladva. Nos, ha ezt meg tudod csinálni, én nem látom be mivel indokolná az orvos az eü. alkalmasság megtagadását! Ha letolod a nyolcast, meg is tudod tartani. Próbáld ki, csinálj egy videót és menj vissza a dokihoz. Ha elhajt, keress másik orvost, kell hogy legyen aki nem a rokkantságod, hanem a valódi teljesítőképességed alapján itéli majd meg a dolgot. Azt elképzelhetőnek tartom, hogy csak egy bizonyos járműre kapod meg a vezetési engedélyt, de ez szerintem mindegy. A másik ötletemet megírom mailban!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Karcsi2009. okt. 05. 11:03 | Válasz | #204 
Tamás!
A kategoriánál a korlátozottnál(AK), nem kell nyolcast tolni, rutinpálya+forgalomba vezetésből áll a rutin vizsga....
Nyolcast csak a Nagy A-hoz kell...ez tuti....
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Karcsi2009. okt. 05. 11:05 | Válasz | #205 
A Korlátozott jogsival 25kw-ig lehet motort vezetni, ebbe még a 400-as maja is belefér...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

TopJoe2009. okt. 05. 11:25 | Válasz | #206 
Nem Tamás,25 kw a lényeg. Meg valami tömeg-lóerő arány is játszik. A 250 maja az A korlátozott.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

Zsoké2009. okt. 05. 11:57 | Válasz | #207 
Melyiket vetted meg?
Vagyis honnan?
http://www.maxirobogok.hu
(30/323-33-31)

SomTom2009. okt. 05. 12:43 | Válasz | #208 
Bögötén volt hírdetve.
2003-as, fekete.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

Zsoké2009. okt. 05. 13:06 | Válasz | #209 
Akkor amit kinéztem azt vetted meg előttem
így jártam..
Na azért élőben is szeretném megnézni
http://www.maxirobogok.hu
(30/323-33-31)

Bertalan Tibor2009. okt. 05. 16:03 | Válasz | #210 
Ma megkérdeztem az oktatómat akinél letettem az M kat. és ő is azt mondta nem kell tolnom a mocit de amitől még szintén félek, h. az 50-snél a 125 jóval erősebb azt is meg kéne szoknom nemhogy egyből a 250ccm, ennyire bátor azért még nem vagyok, vagy legyek? :)

Bertalan Tibor2009. okt. 05. 16:14 | Válasz | #211 
És még az árkülönbözetről még nem is beszéltünk a 125 és a 250 között, egyébként van 1 ismerős aki olaszból hozza a gépeket és nekem is úgy hozná kicsivel olcsóbban méltányosságból.

Feco2009. okt. 05. 20:56 | Válasz | #212 
Az olaszból behordott cuccok külön megérnek egy misét, ugyanis nem kis utánajárás a forgalombahelyezés.A vételnél nagyon észnél kell lenni!!
Igazán lehetnél "bátor" mert megszokni ugyanaz a 250-et mint a 25-öst ha neked mindkettő újdonság.Azt kell eldöntened mire akarod használni!?Nem utolsósorban mennyi a "keret" amit rászánsz.
Motor után,első a család legyen!

Bertalan Tibor2009. okt. 05. 21:06 | Válasz | #213 
Hát igen, elsődleges a keret ami miatt csak 125-n gondolkodhatok, napi szinten szinte csak településen belül használnám havi szinten bp oda-vissza és nyáron 1-2 alkalommal balcsi vagy hasonló táv, esetleg a 150-s vélemény?

SomTom2009. okt. 05. 21:29 | Válasz | #214 
Elhoztam a T-Max-ot.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © satyapapa2009. okt. 05. 21:37 | Válasz | #215 
Somtom-na végre már.Képek?? Gyerünk. beszámoló,milyen hogy megy?Gyerünk,hiszen ugyse fogsz tudni aludni,(én nemtudnék)
Ja és nagy nagy GRATULA
06304373303-vagyok elérhetö

TopJoe2009. okt. 05. 21:45 | Válasz | #216 
Gratula, de nem hisszük el. Majd ha van kép elhisszük. Bizonyíts !
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2009. okt. 05. 22:19 | Válasz | #217 
A 250 előnye a partokon jön ki, sokkal nyugodtabban megy mint kisebb testvérei. A 125-ös szerintem jobban is gyorsul az alsó tartományban, vagyis nem fogsz "lemaradni" róla. Próbáld ki mindenképpen mielőtt dönteni fogsz!
A jogsi ügyben nem vagyok a toppon, nagyon érdekesen vannak ezek leszabályozva.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2009. okt. 05. 22:20 | Válasz | #218 
SomTomi! Gratula a géphez, pályára vele, szokjad az "ERŐT"! Széles utat, asszonynak meg kispárnákat!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Hagyba Tamás2009. okt. 05. 22:23 | Válasz | #219 
Som Tom!
Az éjszakai képen nem látszik, hogy koszos, csak szépen kapcsold fel a villágítást, és fotozz!
Az élet olyan mint a motor, be kell rúgni, különben nem megy!

mecsusz2009. okt. 05. 22:30 | Válasz | #220 
SomTom! Gratulálok a Paripához!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

orpi552009. okt. 06. 05:42 | Válasz | #221 
SOk sikert az új vashoz Tomi!!
Fotókat róla mielőbb...

Feco2009. okt. 06. 05:59 | Válasz | #222 
A 150-es ugyanazt tudja mint a kisebb sőt még 180-asban sem érdemes gondolkodni mert csak annyi hogy sokkal nehezebb beszerezni hozzá cuccokat, ha netán kell hozzá valami.A 25-ös nem való kétszemélyre. Ha szükség van rá röviden elmegy de hosszabbara csak szólóban ajánlott.A 250-essel biztonságosabban előzhetsz teherautókat és a partokon is jobban viselkedik.Tényleg meg kéne próbálnod mindkettőt.
Motor után,első a család legyen!

 © Karcsi2009. okt. 06. 12:19 | Válasz | #223 
Szia Tibor!
Nekem is volt 125-ös majám, nagyon szerettem, megbízható jó kis gépek. Most egy 250-es maját terelgetek, saját tapasztalatom, hogy sokkal könyebb vezetni, mint a kistesot, alcsonyabb, és stabilabb,sokkal jobb a fotel rajta, jóbb a kanyarvétele..stb
Kecskeméten most van egy 250-es igaz 96- os évjárat, 160000ft+100000ft üzembehelyezés...ami nem rosszzzzz ár. képek alapján egybe van a gép...Használtauton megtalálod, olajzöld..
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © satyapapa2009. okt. 06. 12:32 | Válasz | #224 
250-es maját Szarvason Misitöl!!!!Nemcsalódtunk még benne
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2009. okt. 06. 12:50 | Válasz | #225 
Én is eladnám az enyémet ha valaki sokat szeretne fizetni érte...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2009. okt. 06. 16:18 | Válasz | #226 
Sajna az anyagiak miatt " be kell érnem " a 125-l és a 250-s túl nagy az én 64 kilómhoz majd néhány év mulva addigra talán pénzügyileg is kicsit jobban leszek, mindenesetre elvileg jövő hétre hoznak olaszból, de ha most van egy eladó megbizható példány szóljatok.Amugy akinél kipróbálhattam a 125-t az a fickó kb. min. 160kg és vele vidáman ment ő is most cserélte le 250-re.

Feco2009. okt. 06. 20:50 | Válasz | #227 
Nem kilófüggő a dolog mert alig van külömbség a 25-ös a 250-es között!!
Motor után,első a család legyen!

gelilackó2009. okt. 12. 11:53 | Válasz | #228 
© Ssandor ma 11:49 | Válasz | #273

Sziasztok!

Gondolom, már unjátok, de engedjétek meg, hogy egy kis segítséget kérjek tőletek: 3 éve motorozok télen nyáron, eddig csak 50-es robogóim voltak, most szeretnék váltani, de nem nagyot, mert kizárólag pesten használom a motort. Azt szeretném tudni, hogy egy 250-es majestyt fenntartani, használni, évi 5000 km-t motorozni mibe kerül? Úgy tudom az alkatrész drága. Mivel kell számolni éves ktg szinten? Vacilálok vagy egy gyönyörű, szélvédelemmel, sok pakolóhellyel rendelkező, kényelmes majesty kérdéses múlttal és ktg viseléssel, vagy egy YBR 125 (nincs szélvédelem, nem olyan kényelmes, nincs pakolóhely, viszont tutira nincs gond vele az elkövetkező 10 évben)

A másik godom, hogy honnan vegyek motort? 3-400.000 Ft a keret. Ezért csak 6-10 évest lehet kapni, akkor tájt pedig kishazánkban igen keveseknek adatott meg ilyen motor, tehát marad az import. Nektek honnan való a motor? Hogy sikerült választani?

Előre is köszi a válaszokat.

Sziasztok
Sanyi
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. okt. 12. 12:19 | Válasz | #229 
egy 250-es majesty egy éves fenttartása:
kötelező egy évben max 7000 ft,súlyadó 2400ft/év Olajcsere 3000 km-ként egy olajcsere kb 2500 ft.10-12000 km ként görgö gargnitura csere is javasolt.A hajtáslánc/variátor-szíj-kuplung/erősen gázkar használatfüggő de normál használat mellett 20000 km-t gond nélkül el lehet vele menni.
Nem bánnád meg a robogót az általad leírt előnyök miatt.
A vásárlásnál pedig minden használt motorban benne van a lutri de én azt vallom hogy azért valamilyen szinten meg lehet állapitani hogy milyen is az a motor valójában, ha abszolut nem tudnád megállapitani egy motorrol hogy jo e vagy sem akkor vigyél magaddal hozzáértőt vagy ne adj isten ha oda kerül sor Én is mint 250 es tulaj szívesen segítek neked megnézni kipróbálni a kinézett mocit.Mai fejjel már pontosan tudom hogyan vennék meg egy mocit ha oda kerülne a sor.A koráról meg csak annyit hogy lehet egy 5-6 éves motor is széthajtva mig egy 8-10 éves 2szer annyit el fog menni ha jo gazdától jött:)
Itt már nem kilóméter /vagy elhiszem vagy nem, ritka szervizkönyves/ és nem az évjárat az elsődleges választási szempont a vásárlásnál hanem a motor összállapota.Azonkívül mindenképp próbáld ki mindkét kiválasztott tipust érezni fogod melyik kell neked:)


A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © satyapapa2009. okt. 12. 14:36 | Válasz | #230 
Mi csak a saját szemszögünk szerint tudunk segiteni.
A 250-es az nagyon jó, tulajdonképpen mindenre,de nem versenygép.Rettenetesen praktikus,megbizható.Hogy drága az alkatrész ?Igen,de negszolgálja.Ennél kissebet lehet venni,de gondold át mert lehet hogy egy év mulva már a 250-re vágysz,ez a valoszinü.Itt már sokunknak volt 250-es gépe és néhányan 400-ra váltottak.Vajon miért.Mert az még jobban HÚ-HA dejó.És még drágább.Én kb 16 motor után már nem ülnék 250alatti gépre,nem azért mert az nem jó,hanem mert a 250-az már jobb.Most is 250-es van az istállomban.Sokat járok vele pest-és környékén, 2,5-3,5 liter benya elég neki és ha kell simán és tartósan megy 100-as tempot 2 személlyel is.Ha valaki nemtud vigyázni,vagy nem gondozza a gépet annak mindegy ,mekkora a reaktor a mociba,azt is széthajtja.az pedig drága.
A GÉP AZ NEM OLYAN MINT AZ EMBER:A GÉPET KIMÉLNI KARBANTARTANI ÉS használni kell.Nem gyilkolni
06304373303-vagyok elérhetö

 © Ssandor2009. okt. 12. 16:05 | Válasz | #231 
Köszi a válaszokat! Már a motor kiválasztása, szűrése sem egyszerű, sok minden van a neten és a képek gyakran csalókák lehetnek. A kiválasztásnál/választásnál mindenképpen szeretném a segítségeteket kérni. A vásárlás januárban lesz aktuális, addig eladom a jelenlegit és befejezem a jogsit.
Még annyit kérdeznék hogy miért éppen majesty? Suzuki Burgman? Honda Phanteon? Én a yamaha felé húzok, de az úton 10-ből 9-szer burgmant látok. Úgy tűnik a suzukiból több fut az utakon.

 © satyapapa2009. okt. 12. 16:40 | Válasz | #232 
Hát MI YAMAHA pártiak vagyunk.Ennyi. Nem biztos hogy az a jobb amelyikböl több van.Az is jó, ez is.Minden tipusnak van elönye-hátránya.Én pl mentem 500-Kymco X city-vel és nagyon jónak találtam,de nem mondom hogy az a jobb.Sok dolog tetszik rajta,ennyi.talán az olasz gépekre jobban oda kell figyelni.
No és szerintem,sajnos a motorgyártó országok nagyrésze nem a magyar gazdasági lehetöségek figyelembe vételével gyártják a vasakat.Mi bizony olyan gépeket is megveszünk amit kint már nemnagyon használnak,mert pl öreg.Nem rosz de koros.
06304373303-vagyok elérhetö

gelilackó2009. okt. 12. 17:56 | Válasz | #233 
Ha aktuális dolog szólj nyugodtan ha tudok segítek próbálásban választásban.
Hogy miért éppen majesty? Jó kérdés :):)
Alapvetően márka független vagyok.de eddigi megtett kilométereim tükrében nem vennék más márkát:)
Valahogy akkor ez került képbe . És Nekem nagyon bevált!!!:)mondjuk nem is hanyagolom el a karbantartásokat.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2009. okt. 12. 19:22 | Válasz | #234 
Szia Sanyi!
Tudod, esztétikáról, szépségről nem vitatkozunk. Az ízlés az ember dolga. Ha nem is sokat, de mentem 50-es Apriliával, 250-es Suzuki chooperral, 1000-es Kawa Ninjával, 156 lovas Suzuki GSXR-el, 650-es Burgmannal, 400-as Burgmannal, 400-as Majestyvel, 250-es Majestyvel, Honda 650-el (valami endúró volt, de nagyon tetszett), Aprilia Pegaso Strada 650-el, de ha veszek, az 400-as Majesty lesz. Mert ezt akarom. Üld végig amennyit csak lehet, keress olyan használtmotor kereskedőket akik lehetővé teszik hogy kipróbáld az általad kinézett motorokat, akár utasként is. A saját fenekedre halgass, az nem hazudik. Van ismerősöm aki úgy vesz motort, hogy elmegy a nyílt napra és a kinézett gépet kiveszi, kiviszi forgalomba. Kipróbálja hosszútávon, milyen is rajta az üléspozició? Aztán dönt. A praktikum a robogók mellett szól, hogy melyiket választod, a Te dolgod de ajánlani nem szeretnék. Keress más fórumokat is, halgass meg minden véleményt, aztán kialakul valamilyen kép benned a dologról.
Mindenesetre ha a Majestyvel kapcsolatban van kérdésed, ránk számíthatsz!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2009. okt. 12. 19:48 | Válasz | #235 
Talán csak annyi, hogy a maxrobi kategóriában a Maja tartja az árát a legjobban. Ha nem is a 25-ösök.
Motor után,első a család legyen!

GRISA2009. okt. 12. 20:10 | Válasz | #236 
Sanyi! a Maja tényleg ártartó. Azonkívül mikor én kerestem robogót / már sok más nem robogó moci után/, minden kereskedésben találtam burgonyát tömegével. Maját, nagyon elvétve. Ami jó és jól szuperál, nem hagy az út szélén, azt nem szívesen adja el az ember. Van hazánkban egy olyan tömegvélemény, hogy: ha motor vagy robogó, akkor csak HONDA. Nekem volt. Kifogástalanok. A kérdést úgy tegyük föl....
motor vagy robogó ami jó és kényelmes is? YAMAHA. Én 130kg TÖMÖR IZOM VAGYOK /senki ne röhögjön/. Végig próbáltam a 250 és 400 itthon forgalmazott palettát. 4 hónapig kerestem a tutit, annyira paráztam a robiktól. Rengeteg szerelő és használó véleményét meg hallgattam,és úgy érzem nagyon jól döntöttem. Maja 400. Ha kisebb súlyú lennék, lehet hogy Maja 250 lenne. Mert az is KIRÁLY.
Ez az én véleményem, remélem segítettem vele,de ha nem akkor sincs baj. Januárig még neked is van kb 3 hónapod.

 © baranyai.imre2009. okt. 12. 20:17 | Válasz | #237 
Nekem is volt már néhány mocim, kicsi és nagy, de eddig a Maja verhetetlen a kényelem szempontjából.Ha most egy kényelmes megbízható mocit vennék,ennél a tipusnál maradnék.

 © Ssandor2009. okt. 13. 10:01 | Válasz | #238 
Sziasztok!

Nagyon köszi a válaszokat, nagyon meggyőzőek vagytok és hát a szívemből szóltatok. Én 85 kg vagyok, ruha és csomagok 10 kg, azt hiszem elég a 250-es maja. Köszönöm a segítségeteket, mindenképpen igénybe szeretném venni a konkrét vásárlásnál, addig is széles utat és csak óvatosan, mostanság elég zimankós az idő.
Még jelentkezem:-)
Sanyi

 © Konos2009. okt. 18. 14:19 | Válasz | #239 
Ssandor.Ha lehet én is tennék egy javaslatot.5 évig hajtottam egy magyarországi 2003-mas gilera runner 180sp-t.Verhetetlen városi motor!!!!!110kg ra jut 21Le.Ha busz vagy kamion vagy bármi van melletted bármikor számíthatsz rá.Persze nem kinti szétberhelt runnerre gondolok.Én most adtam el egy bajai embernek akitől egy 400-as majestyket hoztam el de ő csak beszámította most 375eft ért árulja.Az a motor garant 14000km tert ment nem volt törve idén cseréltem kevlár hajtásszíjat benne meg görgőt légszűrőt.Tavaj új gumit kapott és soha nem volt tuningolva.Fűtött garázsban állt végig.2 gyári kulcsal törzskönyvel és friss műszakival rendelkezik és a fékek szinte nem is koptak.Karbonfekete poírozott felnikkel.Hogy 2 ütemű talán csak abban rosszabb hogy 4-5 litert eszik de sokkal kevesebb macera van vel.Városban nincs párja és ha teszel fel egy dobozt hátra akkor abba is lehet pakolni.A haverom 250-majestykét röhögve de egy 400-zas mayestyket és burgmant is legyorsúlta.olyan 8000ft körül volt az éves biztosítása.Fájt a szivem érte de szeretnék jövőre motorozni szegedről pestre és azért vettem a 400-zast.Ha nem tilos itt megnézheted:http://expressz.hu/auto/motorkerekpar/nagyrobogo/hirdetes-16400376/

Balázs2009. okt. 18. 17:34 | Válasz | #240 
Szia Ssanyi.Majaman motorja eladó,250-es.
"Belegondoltál már? Bárki, aki lassabban vezet nálad, idióta, míg bárki, aki gyorsabb nálad, az vadállat."
"Lehet,hogy a mennyország jó hely,de a pokolban több az ismerős."

 © Ssandor2009. okt. 21. 11:04 | Válasz | #241 
Konos! Köszi az infót, megnéztem és tényleg nagyon szép a moci, de maradok a yamaha-nál:-)
Blade! Tudsz segíteni hogyan találom meg majaman-t, vagy a hirdetését?
Köszi

talicskas2009. okt. 21. 11:10 | Válasz | #242 
Ssandor!

Majaman (Györe Tibor) száma publikus!!
0630 951-2380
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

mecsusz2009. okt. 21. 21:43 | Válasz | #243 
Sziasztok! Halkan megjegyzem, asszem az én 250-esem is eladó! Hamarosan meghirdetem.
Tudjátok...chopper mániás vagyok!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

 © Zsolt2009. okt. 21. 21:48 | Válasz | #244 
És mi lesz, Virago?
Zsolt

mecsusz2009. okt. 21. 22:16 | Válasz | #245 
Még többesélyes a dolog. A Virago is bejön, de ami még szóba jöhet: Kymco venox 250, kawasaki EN 500, Honda shadow 600. Minden az "anyegin" múlik. A Kawa 500 lenne a legjobb!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

tamas2009. okt. 21. 22:19 | Válasz | #246 
Olyat vegyél, amire référ a clubmatrica!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

mecsusz2009. okt. 21. 22:24 | Válasz | #247 
A clubmatricának mindenképpen lesz helye!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

 © Konos2009. okt. 23. 13:20 | Válasz | #248 
Szerintem ha choppert akarsz tudom ajánlani a Paul Teutul motorokat!!!!:))))) biztos pici pénzből kilyönne 1 tűzoltós vagy pókhálós moci. De mondjuk 1 suzuki 1800 intruder sem rossz választás.Félre a tréfát ezekért a motorokért lemondanák én is a 400-zas majaról.:))))

tamas2009. okt. 23. 14:29 | Válasz | #249 
Én meg nem. Ezért lesz idővel az, hogy mind együtt motorozunk, de igazi nagy motorosklubbhoz méltóan mindenféle fajta és típus jelen lesz. No de maga a tagság, az testben és lélekben ugyan az fog maradni!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2009. okt. 23. 16:32 | Válasz | #250 
Kérdés mindenkihez :van-e vkinek, ill. találkoztatok-e már MBK Skyliner mocival?Ez mennyire Yamaha?Ugyanis egy ilyen 2002.s, 125-s van hirdetve majestyként 100.000ft-t.Megnéztem kipróbáltam sztem magasabb a majánál.

SomTom2009. okt. 23. 17:07 | Válasz | #251 
A Yamaha eladta a licenszet, az MBK-nál a néven kivül azonos minden.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

Feco2009. okt. 23. 18:28 | Válasz | #252 
Yamaha alkatrészekből spanyolban rakják össze. A Yamaha kikötötte hogyha nem japán összerakás nem futhat Yamaha néven.Talán egy-két műanyagidomot kivéve minden Yamaha.
Motor után,első a család legyen!

SomTom2009. okt. 23. 19:06 | Válasz | #253 
Feco, veletlenül az európai Yamahákat nem spanyolban rakják össze?
Az MBK francia, nem?
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Zsolt2009. okt. 23. 19:15 | Válasz | #254 
Az MBK-t olaszban rakják össze. Vagy mégsem?
Zsolt

 © Zsolt2009. okt. 23. 19:22 | Válasz | #255 
A francia nyert: LINK
Zsolt

tamas2009. okt. 23. 19:22 | Válasz | #256 
Én is úgy todom hogy olasz összeszerelés, a Majestynek is van ilyen válfaja, azt hiszem a Mecca motor.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2009. okt. 23. 21:07 | Válasz | #257 
Bizonyos fajta Yamahákat olaszban az 50-es francia 125 spanyol.Én így tudom.Az egész EU-s kooperáció.
Motor után,első a család legyen!

mecsusz2009. okt. 23. 21:30 | Válasz | #258 
Tamás! Ezt szépen mondtad.
Konos! Teutul-ék motorjai közül bármelyik jó lenne! De be kell érnem olcsobbal! Most épp egy Suzuki LS 650-el szinpatizálok,ill. már tárgyalások folynak a cserével kapcsolatban.
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

 © Konos2009. okt. 24. 09:57 | Válasz | #259 
Jól teszed Mecsusz.Ilyenkor lehet nagyon jó áron venni motort mert szinte lehetetlen eladni.Én a 400-as majestyt úgy vettem hogy 400eft kp.+350 eft ért számolta be a cimbi a 2003-mas runnert.2006-os a maja és névre írva friss vizsgával törzskönyvel kaptam meg.Itt nálunk 1.000.000 ért van 2006-os burgman400 és 1.300.000 2008-as maja 400.Most kicseréltem az olajokat szűrőket gyertyát hajtásszíjat hátsó gumit és folyamatban van a kuplung rugók cseréje de még mindig ár alatt vagyok szerintem.Egyébként egy itthoni motornál is valószínű hogy kellene ezeket cserélni .

 © Zsolt2009. okt. 24. 12:17 | Válasz | #260 
A Teutul-os motorok 35-40 ezer dollárba kerülnek. Én is néztem a sorozatot. Nálunk nem lehetne megcsinálni, mert lehetetlen az ilyen épített gépeket leműszakiztatni. Előregyártott váz-motor-váltó, innen már bármelyikünk összerakná motorozható szintűre. Amúgy figyeljétek meg, a legegyszerübb léghűtéses blokkokat használják!
Zsolt

 © Konos2009. okt. 24. 12:24 | Válasz | #261 
Igen igen.Ráadásul kényelmetlenek és kis tank kapacitásúak.Vázat csinálnak meg felniket is de alapvetően a blokkokat ők is veszik.

mecsusz2009. okt. 27. 22:50 | Válasz | #262 
Drága barátaim! Ma motoroztam 400 km-t!!!
200-at a Majával, 200-at az új motorommal SUZUKI LS 650
Holnap,vagy holnapután beszámolok róla részletesen,de most iszonyu fáradt vagyok!
A mocim:http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_savage_ls650-3185775
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

TopJoe2009. okt. 27. 23:46 | Válasz | #263 
Gratula. Vagyis otthagytad a maját? 200 km majával 200 a suzukival ez úgy jön ki, hogy lementél és a másik motorral jöttél haza?
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

TopJoe2009. okt. 27. 23:49 | Válasz | #264 
Szerintem csere volt. Kiskőrösnek Mórahalom neked pont 200 km.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

mecsusz2009. okt. 28. 05:04 | Válasz | #265 
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

 © Karcsi2009. okt. 28. 06:46 | Válasz | #266 
Mecsusz!
Gratula, igazán dögös kisgépet vettél...
sok sikert a vashoz
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © satyapapa2009. okt. 28. 06:52 | Válasz | #267 
Mecsusz--juhéé
Na és a vizsga ? hamar meglett?
No akkor most fülig ér a szád..Hogy aludtál és mennyit?Majd most megtudod micsoda meló egy ilyen motort tisztántartani( a chopper csak tisztán szép)Ehhez megszállotság kel.
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2009. okt. 28. 15:47 | Válasz | #268 
Ejhah- szép kis "retro-vas", a képen az oldaltáskától nem látszik, de ennek a hajtása ékszíjas ! nem semmi. Nem vagyunk messze egymástól, egyszer szívesen megsasolnám. 650 ccm- ből 20 kW, nincs kihajtva a vas !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2009. okt. 28. 16:42 | Válasz | #269 
Grat!
A 250-esek kihalnak, mint a dinoszauruszok...
Zsolt

mecsusz2009. okt. 28. 17:28 | Válasz | #270 
Köszönöm srácok! Nagyon örülök ennek a vasnak,még igy is hogy 18 órától 22 óráig a hazafelé vezető úton egyszerűen szarrá fagytam. Vissza kell szoknom a menetszélhez.
Szó mi szó.: Az úriember aki hirdette ezt a vasat,nagyrobogót keresett,én pedig felajánlottam cserébe az enyémet. Megállapodás alapján 30.000 forintot ráfizettem, és igy most mindenki boldog! A vasról annyit tudok mondani hogy,szinte új gumik vannak rajt,új első fékbetét,új bordásszij,(Jasa jól monjta,ez bordásszij hajtásu) bőr nyeregtáska,26.000 km van benne,és persze friss műszaki!
Némi szelep kopogást hallani,de nem vészes.Majd beállittatom. Veszedelmesen tud gyorsulni! Letépi a karomat. Ezért nem értem azt a 20KW-ot??? (szerintem több lesz az) Hazafelé megkináltam 110-120 al is,de 100 alatt nem nagyon mentem vele.A fogyasztás igy is 4 litykó alatt maradt!!! Szerintem egy 650-eshez ez nagyon jó.
Satyapapa! A tisztogatás,suvickolás nagyon kellemes időtöltés,ha motoról van szó
Jasa! A hétvégén, ha neked is jó,beugrok Veszprémbe talizni veled.
Zsolt! Nem halnak ki csak gazdát cserélnek (néha) Úgy emlékszem volt már rá példa hogy az eladott Maja,az új gazdival vissza jött a club-ba
Mennem kell mert megint szolgálatban vagyok,és a laptop-ot kéri vissza a gazdája
További szép napot mindenkinek!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

TopJoe2009. okt. 28. 17:53 | Válasz | #271 
Szerintem a 20 kw az valami takarékossági dolog lehet,valami okosság.Viszont a nyomatékuk az nem téveszthető össze más motorokéval.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2009. okt. 28. 18:31 | Válasz | #272 
Na de Zsolt! A dínókat a szívük vitte. Ki is haltak! Minket is a szívünk visz. Meg a motorunk. Hát nem mindegy hogy a Szív alatt milyen a vasszív?!

Mit bánom én ki milyen vason ül. A lényeg az ha valaki egyszer jól érezte magát közöttünk az megmaradjon, illetve ha valaki motorválltás miatt nem éppen Majestyt kap a segge alá, ne hagyjon itt minket. Csak ha megérdemeljük!
Te is a DL-650-nel szemezel. Ha ráültél le akarsz lépni?! Nem látnál minket szívesen Nagykállóban ha "csak" műanyag lovagként érkezünk? Ugye hogy nem! Különben valamellik nap láttam egy DL-650-et, hát megértelek. Nagyon szép motor!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2009. okt. 28. 18:55 | Válasz | #273 
Nincs ezzel gond szerintem sem. Van aki nagyobbra vált,és van aki más típusú vasra üll. Ez van. Tulajdonképpen nekem majdnem összejött a DL, csak az eladó volt türelmetlen, nem bírt még várni 2 hetet a különbözetre. Később meg a kutya sem jelentkezett a hirdetésre féléven keresztül. Marad tehát,január felé fogom műteni.
Zsolt

 © jasa2009. okt. 29. 10:45 | Válasz | #274 
Én el tudom hinni a 20 KW-ot is, a használtautón 20-25 között mozognak az értékek. Ez 1 hengeres csopper, gondolom alapjáratban meg lehet számolni a munkaütemeket tak-tak-tak-tak
A csopper nem a száguldásról szól, gondolom ennek 130-140 lehet a vége.
Egy gyors összehasonlítás 650 ccm-re
25 kw suzuki LS (csopper)
29 kw yamaha drag star (csopper)
40 kw S burgman (maxirobi)
52 kw suzuki SV "sport"
40-50 kw körül vannak a síma túragépek illetve túraendúrók
90 kw kawasaki ZX (sport)

Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

SomTom2009. okt. 29. 19:23 | Válasz | #275 
Gratula az új vashoz!!!
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

GRISA2009. okt. 29. 20:05 | Válasz | #276 
Mecsusz! Sok balesetmentes kilométert,őrült napsütéseket, minimális szelet, száraz utat kívánok. VELÜNK!!!!!

mecsusz2009. okt. 29. 20:25 | Válasz | #277 
Köszi fiúk! Természetesen VELETEK!!!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

orpi552009. okt. 30. 20:34 | Válasz | #278 
Ritkán vagyok a fórumon az utóbbi időben,bocs a késésért,de én is szívből gratulálok az új vashoz!!!(Ja és nagyon jó lenne még találkozni a jövőben...)

mecsusz2009. okt. 31. 09:42 | Válasz | #279 
Orpi! Köszönöm. Részemről csak annyi változott, hogy másik vas van a seggem alatt. Ugyanúgy szeretnék veletek lógni! És persze Asszonykám is!
Nem szabadultok tőlem ilyen könnyen!
A föld az univerzum elmegyógyintézete.

tamas2010. márc. 09. 18:35 | Válasz | #280 
Amit én átnéznék, tapasztalatlanul:

Hátulról belenézni guggolva, hogy a hátsó kerék egyenesen fut-e az elsőhöz képest. A motor bal oldalához leguggolva bal kézzel a kormányt balra fordítva, jobb kézzel a hátsó kereket megfogva keresztirányba megrázni. A térdemmel támasztom meg a burkolatnál hogy érezzem ha van valami. Ha a tartó szilentek lógnak, az egész blokk mozogni fog. Ebben az esetben azt érezzük menet közben, hogy a motor kanyarban nyúlik az úton. Ha már mellette guggolok, megmozgatom hirtelen, kicsi mozdulatokkal a hátsó kereket előre - hátra, hogy a hátsó meghajtás kotyog, lóg-e.

Utána elé guggolok, a két teleszkópot megfogom az első kerék tengelyénél és meghúzgálom hogy a két kerék tengelytávjához képest kottyan-e. Megforgatom a kereket jobbra-balra, hogy akadálytalanul fordul-e, itt ki lehet érezni ha be vannak rágódva a kormánycsapágyak. Ha a kormányt forgatom és a kerék a földön van, én a markolatokat fogom, nem biztos hogy érezni. Közben sunyi módon felnyúlok a teleszkópok szárain végigsimítva, letörlöm az esetleg ott lévő olaj-por csíkot. Ezt később a próbakör után újra megnézem, ha telszköpszár szimeringes, lesz újra csík. Kifordítom az első kereket balra és szemrevételezem a féket. A tárcsán a komoly kopás jól látszik, nem árt ha viszek magammal egy tolómérőt, egy tárcsa nem túl olcsó. 3,5mm a minimum, a 3,7-et el lehet hozni, még elmegy vagy 30’000km-t. De komoly alku alap. A betétek állapota látszik.

Ezek után megnézem az olajszintet, mert a gépkönyv leírja hogy MINDEN INDÍTÁS ELŐTT ELLENŐRÍZNI KELL az olajszintet. Az eladó ebbe nem köthet bele. Az olajból is sok minden kiderül. Ha nagyon tisztának, frissnek tűnik, érdemes legalább egy 30 km-es próbakört menni, mert ha csak utána lett töltve, fel fog keveredni. A kör után újra megnézem és ugyan abba a papír zsepibe törlöm a nívópálcát mint elsőre. Az esetleges különbség látszani fog. Rá kell kérdezni a tulajtól, mikor volt olajcsere, lehet hogy nincs is tisztába a 3’000km-es intervallummal és az ellenőrzések komolyságával.

Hidegindítás. Ha járó motorral, vagy hogy „Most értem haza” fogadnak, gyanús. Szeretném a motort tényleg hidegen beindítani, látni mi jön ki belőle, hogy működik a hidegindító automata. Ha bemelegedett kissé lehet próbálgatni. Ha alapjáraton, vagy kis gázra csörög, lehet hogy a variátorgörgők kopottak. Ha a csörgés magasabb fordulaton elhal, szinte biztos. Nem nagy ügy, de alku tárgya. Ha remegésmentesen indul, a plexi nem rázkódik, jó a kuplung is. Ha a blokk mélyéről hallunk nagyon mély, a gyújtás ütemével megegyező kopogásokat, az baj. A hajtókar csap kopására utal. Komoly probléma. Az igazán jó Majesty hang az, ha állsz mellette bármelyik oldalon és a kipufogó puffanásait hallod. No ez a motor kell nekünk!

A többi menet közben derül ki majd, fékek működése, menetstabilitás, irányíthatóság. Aki elsőre ül ilyen motorra, annak nagyon kényelmes és stabil lesz, nem fog tudni semmire figyelni, mert a vigyort nem lehet letörölni az arcáról. Tapasztalat, láttam párszor.
Menet közben normál görgőkkel (14gr-os gyári) 30-32 km/h sebességnél kell a szíjat eltolni a variónak, ez elég jól érezhető ha full gázon megyek vele. Ha tuning varió és tuning görgők vannak, ezek a karakterek lehet hogy el is tünnek és csak a folyamatos gyorsulás érezhető. 70-ig kell húznia, de illik 115-125-öt mennie az utas súlyától függően. Ha nem túl dinamikusan gyorsul, de nem füstöl, lehet hogy a karbiban lévő nagy membrán ki van likadva. Rá kell kérdezni mennyit állt a motor, ha sokat ez valószínűsíthető probléma. Kiszárad és kitörik, a gyári 28’900ft, alku tárgya.

A próbakörről visszatérve ismét meg lehet nézni a teló szimeringeket, menet közben kell fékezni 10-12 komolyabbat hogy járjon a teleszlóp lendületesen.
Az észrevételeket el lehet mondani az eladónak, de nem szabad fikázni a motor. Ha jó, el kell ismerni, fizetni és elhozni. Nem az a lényeg hogy kukacoskodónak tűnjünk, hanem az hogy lássa ahova nyúlok, amit csinálok, tudom miért teszem.

Ha van valami amit kihagytam, egészítsétek ki, másoljátok tovább! Csináljunk egy korrekt ellenőrző listát. Ez talán jó lesz kiindulási alapnak.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

orpi552010. márc. 09. 18:49 | Válasz | #281 
Bocs az off.-ért,töröld is ki,de ha ezt Taliga elolvassa rád is kiakad....

tamas2010. márc. 09. 18:52 | Válasz | #282 
Miért...? aztán majd kitörlöm...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOILERES2010. márc. 09. 19:04 | Válasz | #283 
Tamás ojan pozokat irtál itt le amit ha mind megcsinálok azt hiszik szexelek a motorral :)
ugyhogy inkább a pincébe diszkréten fiuk :)

bocs off töröld ki csak nem tudtam kihagyni

meszizs2010. márc. 09. 19:06 | Válasz | #284 
Ehhez csak gratulálni tudok! Mindenre kiterjedő részletesség! Esetleg nézzük meg az elektromos berendezéseket. Akár hidegen világítással is próbáljunk indítózni, hogy lássuk az akku erejét. Gumikat is nézzük meg. Meg nem utolsó sorban azt, hogy a kulcs hogyan működik a zárban, mert ha én kormányzárra teszem, akkor kb. 5 percet vacakolok, amire ki tudom szabadítani. Valamint, ha már írtad, hogy nézzünk rá hátulról is, akkor nézzünk bele a kipufogó nyílásba is az is árulkodhat.
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2010. márc. 09. 19:09 | Válasz | #285 
Vásárlási tanácshoz.
1- Az elsö keréknek megkell nézni a méretét,mert ha 120/70/12 van fent azzal a gumival,jóval többet mutat a valos sebességnél.(ez eladói trük)
2-Ha füstölös a motor akkor az eladó sürüb olajat tölt bele, és az üzemanyagba alkoholt tesznek mert az egy ideig tisztáb égést ad.(eladói trük)
3-ha nem vagy jártas a robogók (motorok)lelkivilágában,mindenkép olyannal menj aki már tapasztaltab.
4-Ha vadi,ujj gumi van a motoron az nem mindig öröm, azon ugyanis nemlátszik az esetleges futomü hiba,
5-sajna a majánál elöfordul a fesszabályzó hibája,erre gondolni kell.//ezt csak hallomásbol tudom/,okozhat bosszuságot.
6-Talán még a kulcsok zárak,gyujtáskapcsoló állapota,
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2010. márc. 09. 19:39 | Válasz | #286 
Nagyon jó, tovább tovább! Aztán összesítjük!
Mindkettőtök észrevétele jó, az elektromos rendszert teljesen kifelejtettem.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOILERES2010. márc. 09. 19:43 | Válasz | #287 
HY te is jol leirtad mint tamás ugyhogy elég profik leszünk a végén
ha meg a fesszabájzó elromlik guszti bácsi megcsinálja épp most van nálam kettő
a lényeg hogy pl a kicsit szürkére napsütött piros vagy kék kormánykapcsolok se a 10 ezresen belüli kilométereket mutatja vissza
sőt még pár apróság a hátsó sárvédőn illetve a kerékjáraton müanyag idom belső felületét megvizsgálva a kavicsfelverődésből is lehet a kilométereket vissza számolni :)

ja és azt valaki tudja véletlenül hogy a féktárcsák hány kilométert birnak ill 4mm ről mennyi kilométer alatt kopik le 3mm re

tamas2010. márc. 09. 19:48 | Válasz | #288 
Ez csalóka, nekem az LT-35-ös VW-be gyári féktárcsák volta 500'000 km után. De csak német utakat jártunk vele, csak pályán. Naiburgig 4x kellett fékezni pest után...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2010. márc. 09. 20:02 | Válasz | #289 
Motornál nehéz megadni a féktárcsa futásteljesitményét,hiszen rendkivül függ a vezetési stilustól.Én pl alig használom a hátsó féket (elsö fék 80,hátsó 20 százalékban)
A fékbetét is lezabálhatja a tárcsát.A lucas betét hamar kopik de kiméli a tárcsát,és nagyon jó a hatása,jól kezeli a melegedést.
Normál használat mellet szerintem 40-50ezer km.

Még valami .Vásárlásnál érdemes megnézni közelröl a csavarfejek,anyák,csillagfejü csavarok állapotát,mert ez is árulkodó lehet a karbantartás,javitás gyakoriságárol minöségéröl

A féktárcsa is jó utmutató mert az állapota utal a vezetési stilusra,ha ujj a tárcsa akkor valoszinüleg nem ""15ezer km" van a motorban.
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2010. márc. 10. 16:53 | Válasz | #290 
Egy kereskedö ismerös szavai szerint,azokat a robogókat amit spanyolból,és francia orsz,-ból hoznak ((ritkán))azt kerülni kell.Az eddigiek szerint gyatrán vannak javitva,szervizelve.Ha lejár a garancia,akkor mennek 5-6ezer km-is olajcsere nélkül.Igaz hogy tölük gyanusan olcson lehet hozni ,és aránylag szépek is,na de ennyi.
Minöségileg a sogorok használtjai nagyon jók,de drágák.Az észak olasz gépek (a nagytestüek) közt elöfordul ugyan néha nem jó vétel, de ez nem jellemzö.A kis 50-125 ccm nél vannak inkább gondok,mert ezeket nagyon fiatalok használják és bizony nemnagyon kimélik.De ezek közt is kilehet jót fogni,föleg ha kereskedönél vesszük.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2010. márc. 11. 13:41 | Válasz | #291 
Amit mi átnéznénk, tapasztalatlanul is:

Hátulról belenézni guggolva, hogy a hátsó kerék egyenesen fut-e az elsőhöz képest. A motor bal oldalához leguggolva bal kézzel a kormányt balra fordítva, jobb kézzel a hátsó kereket megfogva keresztirányba megrázni. A térdemmel támasztom meg a burkolatnál hogy érezzem ha van valami. Ha a tartó szilentek lógnak, az egész blokk mozogni fog. Ebben az esetben azt érezzük menet közben, hogy a motor kanyarban nyúlik az úton. Ha már mellette guggolok, megmozgatom hirtelen, kicsi mozdulatokkal a hátsó kereket előre - hátra, hogy a hátsó meghajtás kotyog, lóg-e.

Utána elé guggolok, a két teleszkópot megfogom az első kerék tengelyénél és meghúzgálom hogy a két kerék tengelytávjához képest kottyan-e. Megforgatom a kereket jobbra-balra, hogy akadálytalanul fordul-e, itt ki lehet érezni ha be vannak rágódva a kormánycsapágyak. Ha a kormányt forgatom és a kerék a földön van, én a markolatokat fogom, nem biztos hogy érezni. Közben sunyi módon felnyúlok a teleszkópok szárain végigsimítva, letörlöm az esetleg ott lévő olaj-por csíkot. Ezt később a próbakör után újra megnézem, ha telszköpszár szimeringes, lesz újra csík. Kifordítom az első kereket balra és szemrevételezem a féket. A tárcsán a komoly kopás jól látszik, nem árt ha viszek magammal egy tolómérőt, egy tárcsa nem túl olcsó. 3,5mm a minimum, a 3,7-et el lehet hozni, még elmegy vagy 30’000km-t. De komoly alku alap. A betétek állapota látszik.

Ezek után megnézem az olajszintet, mert a gépkönyv leírja hogy MINDEN INDÍTÁS ELŐTT ELLENŐRÍZNI KELL az olajszintet. Az eladó ebbe nem köthet bele. Az olajból is sok minden kiderül. Ha nagyon tisztának, frissnek tűnik, érdemes legalább egy 30 km-es próbakört menni, mert ha csak utána lett töltve, fel fog keveredni. A kör után újra megnézem és ugyan abba a papír zsepibe törlöm a nívópálcát mint elsőre. Az esetleges különbség látszani fog. Rá kell kérdezni a tulajtól, mikor volt olajcsere, lehet hogy nincs is tisztába a 3’000km-es intervallummal és az ellenőrzések komolyságával.

Hidegindítás. Jó ha le ellenőrizzük az akksit is. Indítás előtt kapcsoljuk rá a gyújtást, helyzetjelzőt, tompítottat, komótosan járjuk körbe a motort, nézzük meg az összes irányjelző, féklámpa működését. Rákapcsoljuk a tompítottra a refit is, indítani is lehet így. Ha az akksi kicsit gatya, hallani az önindító lomhaságán, illetve látni az elhalványuló fényen.
Ha járó motorral, vagy hogy „Most értem haza” fogadnak, gyanús. Szeretném a motort tényleg hidegen beindítani, látni mi jön ki belőle, hogy működik a hidegindító automata. Ha bemelegedett kissé lehet próbálgatni. Ha alapjáraton, vagy kis gázra csörög, lehet hogy a variátorgörgők kopottak. Ha a csörgés magasabb fordulaton elhal, szinte biztos. Nem nagy ügy, de alku tárgya. Ha remegésmentesen indul, a plexi nem rázkódik, jó a kuplung is. Ha a blokk mélyéről hallunk nagyon mély, a gyújtás ütemével megegyező kopogásokat, az baj. A hajtókar csap kopására utal. Komoly probléma. Az igazán jó Majesty hang az, ha állsz mellette bármelyik oldalon és a kipufogó puffanásait hallod. No ez a motor kell nekünk!

A többi menet közben derül ki majd, fékek működése, menetstabilitás, irányíthatóság. Aki elsőre ül ilyen motorra, annak nagyon kényelmes és stabil lesz, nem fog tudni semmire figyelni, mert a vigyort nem lehet letörölni az arcáról. Tapasztalat, láttam párszor.
Menet közben normál görgőkkel (14gr-os gyári) 30-32 km/h sebességnél kell a szíjat eltolni a variónak, ez elég jól érezhető ha full gázon megyek vele. Ha tuning varió és tuning görgők vannak, ezek a karakterek lehet hogy el is tünnek és csak a folyamatos gyorsulás érezhető. 70-ig kell húznia, de illik 115-125-öt mennie az utas súlyától függően. Ha nem túl dinamikusan gyorsul, de nem füstöl, lehet hogy a karbiban lévő nagy membrán ki van likadva. Rá kell kérdezni mennyit állt a motor, ha sokat ez valószínűsíthető probléma. Kiszárad és kitörik, a gyári 28’900ft, alku tárgya.

A próbakörről visszatérve ismét meg lehet nézni a teló szimeringeket, menet közben kell fékezni 10-12 komolyabbat hogy járjon a teleszkóp lendületesen.
Az észrevételeket el lehet mondani az eladónak, de nem szabad fikázni a motor. Ha jó, el kell ismerni, fizetni és elhozni. Nem az a lényeg hogy kukacoskodónak tűnjünk, hanem az hogy lássa ahova nyúlok, amit csinálok, tudom miért teszem.

Bónusz tanácsok:
1- Az első keréknek megkell nézni a méretét,mert ha 120/70/12 van fent azzal a gumival,jóval többet mutat a valós sebességnél.(ez eladói trükk)
2-Ha füstölős a motor akkor az eladó sűrűbb olajat tölt bele, és az üzemanyagba alkoholt tesznek mert az egy ideig tisztább égést ad.(eladói trükk)
3-ha nem vagy jártas a robogók (motorok)lelkivilágában,mindenkép olyannal menj aki már tapasztaltabb.
4-Ha vadi,ujj gumi van a motoron az nem mindig öröm, azon ugyanis nem látszik az esetleges futómű hiba,
5-sajna a majánál előfordul a fesszabályzó hibája,erre gondolni kell. (ezt csak hallomásból tudom), okozhat bosszúságot.
6-Talán még a kulcsok zárak,gyújtás kapcsoló állapota,



Ha van valami amit kihagytunk, egészítsétek ki, másoljátok tovább! Csináljunk egy korrekt ellenőrző listát. Ez talán jó lesz kiindulási alapnak.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Sama2010. márc. 30. 10:39 | Válasz | #292 
Üdv. Mindenkinek!
Abszolute új vagyok itt (amugy sajnos már nem!), és abszolute illik rám a topic címe is!
Tizenéve sóvárogva nézem a 250-es Majestyt. Ma is emlékszem rá, amikor újként beharangozta valamelyik motoros újság, és Cseh-Szlovák útakon tesztelte az újságiró. Nahát azóta a sóvárgás. Sok mindent elolvastam róla, és nem sikerült eltántorodnom a vágyamtól.
Az elmúlt időben mindig voltak fontosabb dolgok és lassan az első szériás Majestyk kiöregednek előlem. Közben 50-es robogókkal csitítottam magamat. Most is van 2 db (az egyik a feleségemé) Keeway Flash - szinte újak. Valahogy ezeket szeretném elcserélni / beváltani (természetesen ráfizetéssel) egy '98-99-es megbízható 250-es Majestyre. Tavaly a meghírdetett Keeway-kre szinte alig volt érdeklődés, pedig egész jó kis robogók.
Azon, ahogy nyomtátok a tanácsokat "Ssandor" (Sanyi)dilemáira felbátorodva én is bepróbálkozom. Szívesen vennék jó tippeket Tőletek, hiszen nagyon hasonlóan viszonyulok a motorhoz és a motorozáshoz mint ahogy itt olvastam Tőletek. Ha valaki cserét tervez, vagy egyébként tud megbízható (ennyi várakozás után nem akarom megbánással, vagy javítással kezdeni!) 250-est a fenti évjáratból (kivéve a fekete színűt) és még tippje is lenne a két Keeway "beforgatásához" - HÁT AZ NAGYON ÉRDKELNE!
Mindent köszi előre is, és azt a sok PDF-et is, amit itt találtam és rengeteg dolgot megísmerhettem belőlük.
Üdv: Sama

meszizs2010. márc. 30. 12:24 | Válasz | #293 
Üdv a fórumon!
Én csak a saját nevemben tudok nyilatkozni.
Én nem kívánok megválni a motoromtól!
De amikor én is vásároltam, akkor a cserés megoldást választottam és be is jött.
Igaz én kettő gyorsaságit adtam a Maja 250-ért.
Nem kellettek a gyorsulók és így mindkettő egyszerre elment, igaz buktam rajta legalább egy Keewait, de mindegy.
Én azt javaslom, amit már gondolom, hogy megtettél, de ha nem akkor itt az idő!

Keress rá a hirdetésekben/ Használtautó, képesmotor, használtmotor stb./a Maja 250-re, aztán mindegyik eladónak dobj egy mailt!
Mit veszthetsz vele? Legfeljebb megköszönik az érdeklődést és kész, de ha szerencséd lesz, akkor meg máris gurulhatsz egy Majával.
Amit szerintem érdemes lesz a vásárlás után totál rendbe tenni és onnét lesz egy tutira jó motorod.
Azért írtam, hogy a vásárlás után és nem előtt, mert csere esetén nem túlzottan lehet válogatni, itt azt kell elfogadni amit felajánlanak, ha ajánlanak!
Legjobbakat!
Mészi
1996-os Majesty 250

talicskas2010. márc. 30. 13:27 | Válasz | #294 
Sama!

en mindjart a csirajaval kezdem, es a lenyeggel!!

Sajna az az evjarat amit meghataroztal nagyon szervizigenyes...ugyanis ha valaki nagyonis karbantartotta, akkor a kora miatt...
ha pedig a szarmazasat nezzuk 90% ban (olasz ill. kulfoldi inport motorok)

tanacsolom!
ha kicsit dragabban is de leinformalhato keves gazdas szep motort keresnel fiatalabb evjaratban...
akkor azert nagyobb esely van a jo,jobb motorhoz...

nekem is volt 97' evjaratu motorom...amit hiaban akartam volna apolgatni...mert mivel idos Olasz motor volt.barmikor megadta volna mar magat....es akkor mar ugye nagyon kell javitani...

ez csak egy (korhoz, evjarathoz, tipushoz, kotott) alapokra vetitett SAJAT velemeny volt.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2010. márc. 30. 13:27 | Válasz | #295 
Szia Sama!
Légy üdvözölve köreinkben!
Ugyan úgy mint Mészizs, én sem válnék meg a motoromtól, pedig az elsők közül való, hátul dobfékes (nem szabad tőle félni) 1996-os. Nagyon álás kis motor. Ha a vásárlásnál betartod az alant összegyüjtött tanácsokat, csak jó dolgod lesz. napjainkban is ki lehet még fogni régebbi Majestyt tökéletes állapotban. Az esztétikai problámák másodlagosak, az én motorom "ruhája " jelen pillanatban nem is tudom hol lehet... Vedd fel a kapcsolatot valamelyik hozzád közeli tagunkkal és írj magadról a Névjegybe leégyszives!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2010. márc. 30. 13:39 | Válasz | #296 
A becseréléshez szerintem nagy szerencse kell (de azért próbálkozzál) és ahogy MesziZs írta, akkor nem nagyon válogathatsz. Egyébként meg sajnos válság van itt is, eladni nehezebb mint venni. Tehát inkább az eladáson ügyködj először, hacsak nincs felesleges zsetonod. (Nekem anno 1 évig állt két robi a garázsban, mert beleszédültem egy nagyobba, a régit meg nem tudtam eladni megfelelő áron). És persze minden adás-vétel erősen ÁRKÉRDÉS.
A használt cucc vétel pedig mindig ( persze eltérő mértékben) lutri (ezt már röstellem, mert olyan sokszor és sokan leírtuk itt, de egyszerűen így van) A kockázatot lehet csökkenteni sok módon, de kizárni nem.
Ez eddig egy csomó közhely volt tudom, de sok igazsággal. A részleteket meg majd nyomják a szakértők....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © satyapapa2010. márc. 30. 14:14 | Válasz | #297 
Sama--én egy 99évj,DX 250-es maja tulaja vagyok Misitöl vettem.A gép prima,A Misi motorokkal és maja alkatrészekkel foglalkozik,rendes pacák és nem kaszálós.Töle érdemes motort venni.Hivd fell mert emailra nem válaszol.Az alkatrész bázisba megvan a száma.
Másik az: az Üllöi uton a KeewaY boltban beszámolnák a gépeidet,de nem érdemes mert kacagtató árat adnának.Jobb ha te adod ell kézalatt.Hirdesd meg a képes motorban ,én is ott adtam ell 1hét alatt az enyémet.És ha kicsit a piaci ár alatt adod akkor simán el is megy.Inkább most bukj 20-30ezret mint összel 50-et.És ne feledd hogy kisseb robogót rengeteget árulnak ,igy nehéz árában eladni.A nagyyok sokkal jobban tartják az áraikat.A Misitöl tudsz venni,kétezres kiadásu 250-es maját,friss rendszámmal ,honositva átirva 300-ezer környékén.Amit ö ad azzal nyugodtan mehetsz.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Sama2010. márc. 31. 08:55 | Válasz | #298 
Elsőre nagyon köszönök minden hozzászólást!!!
Nem is reméltem ilyen gyors reagálásokat, de nagyon örülök!
Máris keresem Misit és a "Névjegy"-et.
Talicskásnak:
Az évjárathoz a "ruha" miatt ragaszkodnék. Anno ez tetszett meg, ebbe szerelmesedtem bele. Egyébként satyapapa és Tamás véleményét is jó volt olvasni erről az évjáratról. Hátha bejön nekem is.


talicskas2010. márc. 31. 13:40 | Válasz | #299 
Sama!

legyen szerencsed vele...
(de azert kalkulald bele a Tamas is es mar jo paran a motorgrneral utan vannak, es butykolni szerelni is kell majd)
Satyapapanak pedig meg nagyon uj vasarlas...Ennek ellenere drukkolok neki is bevaljon...
sok sikert!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"


1 2 [3] 4 5 6 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől