|
|
|
© Zsola | 2015. jún. 07. 15:10 | Válasz | #5464 |
Satyapapa! A szerelő véletlenül nem Maglódi volt. Mert nekem is egy ilyen barbár cseszte szét a motor, mert Ő csak légkulccsal dolgozik, az a frankó! | |
2015. jún. 07. 11:52 | Válasz | #5463 | |||
Ha nekem bárki elbarmolná a motoromat, nem tennék mást, mint visszavinném és az elbarkácsolt alkatrészek árát behajtanám rajta. Ez a minimum! Így nem kerülne a fiatal klubtagunknak (?) több tízezer forintjába, csak az általad említett baráti segítségbe. Spórolj Neki, ha valóban jót akarsz! | |||
| |||
© satyapapa | 2015. jún. 07. 10:29 | Válasz | #5462 | ||
A napokban itt járt nálam egy fiatal klubtagunk a 400-as majájával. Szerelő (?) cserélte a kuplungot,és a variót. Olyan jól sikerült a szerelés hogy a hátsó tengelyen a menetet szépen síkba lenyalta, és az anyán is.Így a kuplung harangot lényegében csak a bordák tartották a csavar nem. Továbbá- a pofák egyáltalán nem voltak beszabályozva, a felület kb 20%-a fogott. No meg 17gr-os görgők voltak a varióban. Már a legkisebb gázmozdulatra is indult,viszont itt még nincs erő a hajtásban..Szóval elég ramaty volt a gép. A hátsó (kuplung )tengely cserére szorul,,illetve a hajómű. Használt lesz berakva,de komplett szerkezetet kap így nagy valószínűséggel zajmentes lesz. Szerintem a szerelő neki állt légkulccsal, eszetlenül. Ha kicsit figyelt volna akkor most nem kéne több tíz ezerért cuccot venni. Tehát ,kap majd 12-13gr-os görgőt, felszabályzott kuplung pofákat, és egy hátsó hajtóművet. Valamint baráti segítséget !! | |||
|
2015. jún. 04. 12:54 | Válasz | #5461 | |||
Béla is 120'000-el adta el, azóta is megy...
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2015. jún. 03. 23:40 | Válasz | #5460 |
Bocsánat az enyémbe is 150 e volt!
|
© jasa | 2015. jún. 03. 23:33 | Válasz | #5459 | ||
Ez a km teljesítmény azért valóban szélső érték, vagyis ritkaság. A használati, gondossági témában pedig nem jól fogalmaztam, de ezt inkább majd élőszóban tisztázzuk, nem is olyan sokára....
| |||
| |||
2015. jún. 03. 21:00 | Válasz | #5458 | |||
Igen, ez ilyen...!
| |||
| |||
© bundás | 2015. jún. 03. 19:55 | Válasz | #5457 |
Igen olasz.De az előző rollerem(peugeot elyseo 125) is az volt és igazából nem volt baja,csak a szokásos:fékbetét,szíj,égők.Egy komoly baja volt.Az automata szívató,de a szerelő szerint ennyi(2001-es évj.) idősen majdnem hogy normális.Elfárad a bimetál vagy mi.Ettől eltekintve,csak a szokásos kötelező dolgokat végeztem el rajta.Variálni már nem tudok a kiválasztással,mert a bringára már akasztják a rendszámot.Úgy várom már a gépet, mint hülye gyerek a karácsonyt. :)
|
2015. jún. 03. 16:03 | Válasz | #5456 | |||
Már nem azért, de nálad a szélső értek mint fogalom, fedi a lelkiismeretes gazdit...? Tyti télen-nyáron, esőben hóban jár vele. Nem kíméli hogy mikor esik és szutyok az idő, ki sem tolja. Számomra ez a mérvadó: használja, megfelelően szervizeli. Kész... | |||
| |||
© jasa | 2015. jún. 03. 15:44 | Válasz | #5455 | ||
Nem a kötözködés miatt, de Tyti példája mind a karbantartás, mind a használat intenzitása szerint szélső értéknek számít. Való igaz, hogy ennyi idős gépeknél más sok minden előjöhet, ha nem előbb, hát utóbb... főként ha az előélet ismeretlen, vagy egyértelműen necces (olasz import nagyobb része). Budás, próbálj szakértővel menni a vásárlásra, csökkentendő a kockázatot.... | |||
| |||
2015. jún. 03. 13:19 | Válasz | #5454 | |||
Tipushiba, ill. visszatérő probléma a fesszabályzó. Ha jól karbantartott, sokáig elmegy. Tytiébe 153'000km van... Mivel kereskedésből lesz, érthető a garancia. Ilyet magánember nem ad. | |||
| |||
© bundás | 2015. jún. 03. 13:15 | Válasz | #5453 |
Köszi a választ. Honda kereskedésből lesz, beszámítással. Már tesztkör meg volt,szép csendes hangja van, nem füstöl. Én csak arra gondoltam,hogy a tipusra jellemző esetleges hibákra rákeresek.De jó. Átnézek mindent és azt is megnézem ,hogy mitől megy.:) |
2015. jún. 03. 12:23 | Válasz | #5452 | |||
Szeva Bundás! Tömören, szinte mindent. Nem ártana olyannal elmenni a motorért, aki ismeri a típust. Nem fogod érezni, hallani amit kell aztán ha simlis az eladó, belenyúlhatsz... A 6 hónap garancia biztató, x@rokr@ ilyet nem adnak, főleg nem egy 11-13 éves motorra. Én nem adnék... Pedig az enyém is kifogástalan. | |||
| |||
© bundás | 2015. jún. 03. 10:03 | Válasz | #5451 |
Üdv! Hamarosan egy Majesty 250 tulajdonosa leszek. 2003-as,óra szerint 22000(?) km van benne. Elméletileg leszervizelt és 6 hónap gari van rá+ friss műszaki. Azért én is átnézném.Mi az amit feltétlenül szükségesnek tartotok megnézni az általános dolgokon felül,a típusra jellemzően? |
© galac | 2015. máj. 27. 21:39 | Válasz | #5450 |
Köszönöm szépen segitségeteket!Sikerült!most mér nem melegszik és a ventilátor is bekapcsol!Üdv.
|
2015. máj. 27. 11:01 | Válasz | #5449 | |||
Dehogy cáfolsz meg! Én a rajzból és a 250-es tapasztalatából indultam ki. Jó hogy beírtad, így megkímélted galacot a kínlódástól! | |||
| |||
2015. máj. 27. 09:16 | Válasz | #5448 | |||
Elnézést kérek, helyesbítek. Nekem nem sikerült a légtelenítő csavarral, de a másik módszerrel jó lett. Nem akartam Tamást megcáfolni.... | |||
|
2015. máj. 27. 09:11 | Válasz | #5447 | |||
A Majesty yp 125 topikban egyszer leírtam a folyamatot. Azt sasold meg, a "1149"-es hozzászólás. Röviden csak annyit, hogy a légtelenítőnél nem lehet, mert nem az a legmagasabb pont. Kínlódtam vele én is egy kicsikét. | |||
| |||
2015. máj. 26. 22:55 | Válasz | #5446 | |||
Nekem a szerviz manualból nagyon úgy tűnik, hogy a hengerfej jobb oldalán van egy légtelenítő csavar, a termosztát házon. Töltsd fel a rendszert, a kiegyenlítő tartályt is és indítsd be. Nyisd meg a csavart és ereszd ki a szuszt. Ha nem sikerül, valami más baj van... Masszáztad a vízpumpaházat? Mert az eltömheti, de nagyon csúnyán! | |||
| |||
© galac | 2015. máj. 26. 22:37 | Válasz | #5445 |
valójában vizpumpa felujitás volt,tehát a vizpumpárol voltak leszedve a csövek,összeszerelésnél a termosztatházon volt föllazitva a csavar és amikor már ott is folyt a folyadék akkor visszacsavartam. |
2015. máj. 26. 22:29 | Válasz | #5444 | |||
Hogy csináltad, milyen sorrendben? Hol és hogyan engedted le a régi hűtőfolyadékot? Hogy mostad ki a rendszert, hogy töltötted fel? | |||
| |||
© galac | 2015. máj. 26. 21:30 | Válasz | #5443 |
Sziasztok!yp125 hütőfolyadék cserén esett át,de a légtelenités nem sikerült!valakinek tapasztalat ilyen téren???hogyan csináljam?mert most ugy látszik nem kering a viz! Köszönom segitségeteket!!! |
© Mr. Majesty | 2015. ápr. 11. 16:33 | Válasz | #5442 | ||
Kecves klubtársak. Volna-e kedve valakinek beszállni ebbe : http://m.vatera.hu/item/view/action/getProductData/cod/2056694933 Nekem csak egy része kellene.... úgy 2kg. | |||
|
2015. jan. 22. 00:07 | Válasz | #5441 | |||
Így van. Fékhatás függvényében kell választanod. De a szakműhely majd vágja ezt. Régen szinte nem is volt gyári, csak felújított kuplung és fékbetét... | |||
| |||
© Dunai Krisztián | 2015. jan. 21. 21:28 | Válasz | #5440 | ||
Köszönöm!Egy próbát lehet h megér legalábbis ami az árát illeti,nem mindegy h 3-4000 vagy 14000.
| |||
| |||
2015. jan. 21. 21:18 | Válasz | #5439 | |||
Sokan cseréltünk. Az élettartama általában rövidebb, de ez azon múlik mennyire puha anyagot választasz. Ami jobban fog, az jobban is kopik... | |||
| |||
© Dunai Krisztián | 2015. jan. 21. 19:46 | Válasz | #5438 | ||
Sziasztok! Érdeklődnék ha esetleg vkinek van tapasztalata ebben a témában,dobfékpofa ferrodolozása mennyiben eltérő a gyárihoz képest? Mint minőségben mint élettartamban stb.Előre is köszi a válaszokat.
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. aug. 05. 15:12 | Válasz | #5437 | ||
De mindig van remény...
| |||
| |||
2014. aug. 05. 14:51 | Válasz | #5436 | |||
...az...
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. aug. 05. 13:55 | Válasz | #5435 | ||
Akkor az szo..s!
| |||
| |||
2014. aug. 04. 12:22 | Válasz | #5434 | |||
Keresztapám átvette a Merkúr telepen, vitt magával 5 liter benzint. Beletöltötte (volt már tapasztalata) gondolván, az alig 1 kilométerre lévő kútig kitart. A kocsi (1310 TLX) a kapuban megállt, viszont volt egy csinos benzincsík a kocsi után. Visszatolták, kicserélték "pillanatok alatt" a tankot. Irány haza. A hűtő útközben megadta magát, majd még az első 5000 km megtétele alatt leszakadt a váltó, megadta magát a féltengely. Itt keresztapám megunta, elvitte egy szerelőhöz, (leírom a nevét mert jogosan megérdemli) Nógrádi Gyögyhöz. Darabokra szedette, majd összerakatta az egész autót. A garanciát ugyan bukta és nem kis pénzébe került, de az autó onnantól kezdve hibátlanul tette a dolgát. Egy barátomnak is volt TX kombi, Ő autószerelő volt, Ő is szétszedte majd összerakta és teljes megelégedéssel használta. Szóval tartom a véleményem, a Dacia ha jókor készült vagy jól össze lett rakva, nagyon tudott. Ilyen szerintem az Athena szíj is... | |||
| |||
© Kinál László | 2014. aug. 04. 11:31 | Válasz | #5433 | ||
Nekem anno bejött a Dacia is! Minden hibátlanul működött és a végén tésztaszűrőként is használni tudtam!
| |||
| |||
2014. aug. 01. 21:21 | Válasz | #5432 | |||
Azt írtam Tibinek és régebben is, az Athena szíj olyan mint a Dacia volt. Ha kifogsz egy jót, nagyon meg leszel vele elégedve. De ha nem... | |||
| |||
© Gazsi | 2014. aug. 01. 19:46 | Válasz | #5431 | ||
Karcsi! Köszönöm a tartót, egy kicsit átalakítottam és tökéletes lett. A "fagyi-nyali" túrán majd megmutatom. Tőled haza felé egy kicsit eláztunk, de Böbe azt élvezte a legjobban. Azt mondta, hogy legalább volt valami izgalmas is a motorozásban. | |||
|
© Kinál László | 2014. aug. 01. 14:36 | Válasz | #5430 | ||
No, most egy érdekes verzió: Én a Laci papa 4 ezret használt szíjját tettem át az enyémbe "muszályból", és még 6 ezret mentem vele!!! Nem volt rosszabb állapotban mint a neves társa, amit kivettem előtte!
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. aug. 01. 12:28 | Válasz | #5429 | ||
Tudom, hogy korábban téma volt, csak elfelejtettem. Meggyónom a hétvégén...
| |||
|
2014. aug. 01. 09:15 | Válasz | #5428 | |||
Többen leírtuk többször is, csak valahogy vannak dolgok, amiket egyszerűen nem olvasol el. Mint ezt is. Vagyis ezt sem. Meg azt a kérdést sem, amit konkrétan Neked címeztem a talis topicban... | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. aug. 01. 08:56 | Válasz | #5427 | ||
Tehát xar minöség... 3000ret sem bír?
| |||
| |||
© Kiss Róbert | 2014. aug. 01. 08:41 | Válasz | #5426 |
Nekem 2 szer is leszakadt 3-4e km-nél!A mitsuboshi jó választás gyári szij !!!
| |
© Mr. Majesty | 2014. aug. 01. 08:31 | Válasz | #5425 | ||
Srácok. Nem tudja valaki, hogy az athena szíj hány ezer km-enként cserés? Van egy visszatérő gondom vele. Az egyik oldalán megjelenik egy 5mm széles és kb 1mm mély csík. Noooormális? Kb 3000km van benne. Mitsuboshi szíjra cserélem, szerintem. | |||
|
2014. máj. 26. 17:02 | Válasz | #5424 | |||
Igen arra gondoltam. Melóba jàrok vele Budapest belvàrosàba, oda vissza 24 km. Folyamatos vilàgítàs mellett. Hètvègèn 3-4 km. Utàn inditózàs rövid tàvok megtètele volt. Ez lehet a bibi. Remèlem. Írtàk sokan, hogy a töltèse nem a legjobb a Majànak. Most töltöm. Meglàtjuk. Köszi Tamàs. | |||
| |||
2014. máj. 26. 16:26 | Válasz | #5423 | |||
Az mit jelent hogy "gyujtásmegszakitó gomb"...? A gázmarkolaton lévő piros vészleállítóra gondolsz? Az csak a gyujtókört szakítja meg. De bizony lehet a probléma oka a folyamatos város is világítással, sok araszolással. Próbálh meg beiktatni kéthetente egy legalább 50 kmes kört. Hátha. Ha akkor is vacakol, csak lesz ott valami... | |||
|
2014. máj. 26. 14:57 | Válasz | #5422 | |||
Ha a gyújtásmegszakító gombot úgy felejtettem az nem szívhatja le?
| |||
| |||
2014. máj. 26. 14:54 | Válasz | #5421 | |||
Vadi új Varta aksi van benne 7AH 130 A indítóárammal. Töltést mértük alapjáraton és fordulaton is. Az is rendben. Szívni nem szívja semmi, nyugalmi áramot is mértünk.
| |||
| |||
© jasa | 2014. máj. 26. 14:45 | Válasz | #5420 | ||
Ááááá dehogy, a Te példád is csak látszat.... A poénkodást félretéve, egy ilyen elektromos jellegű (különösen akkus) problémának bizony elég sok oka lehet Az egész hálózat problémája lecsapódhat az akksinál, nem beszélve arról, hogy ha eleve maga az akku a hibás. Alapos, lépésről lépésre menő hibafeltárás, illetve -kizárás nélkül kicsi az esély megoldásra. (én legtöbbet elektromos gebaszok miatt szívtam az elmúlt években, néha ördögi dolgok voltak.....) Persze 2 év óta mindez már a múlté Ami meg előfordult, arról írtam is éppen a közelmúltban: a lezárt cellás /gondozásmentes/ akkuból lassacskán elpárolgott a folyadék..... | |||
| |||
2014. máj. 26. 13:49 | Válasz | #5419 | |||
Létezik, hogy 1.5 hóvonta utána kell tőlteni az akksit, ha napi 22 km. megyek városba? Ma reggel nem indúlt, gyengén tekerte csak.
| |||
|
2014. máj. 25. 10:06 | Válasz | #5418 | |||
Főtengely csapágy csere volt, és akkor már kicseréltem mindent amit lehet és kellett, ezért gondoltam kicserélem a fékolajat is... Megpróbálom az injekciós megoldást nagyon köszönöm a segítségeteket!! Még egy olyan gondom van, hogy a műszerfalon a víz hőfokot mutató piros lámpa úgy működik mintha a víz melegedését mutatná. Eleinte nem világít, majd ahogy melegszik a víz úgy kezd el egyre erősebben világítani majd teljes fényben "pompázik" mikor üzem meleg a motor. Elvileg a gomba új.... | |||
|
© satyapapa | 2014. máj. 25. 09:42 | Válasz | #5417 | ||
Hát Én -mi ugy szoktuk hogy a légtelenitö csavarra teszünk egy rápasszoló mipolán csövet,melynek a másik végére injekciós nagy fecskendö kerül.Légtelenitéskor ezzel csinálunk vákumot,amely gyorsan átszivja a folyadékot-levegöt.A karral pumpálod majd befogásnál, a nyitott légtelenitö csavaron keresztül megszivatod a rendszert.Egyedül is lehet,,Ilyenkor a behúzott fékkart gyorskötözövel rögzited a markolathoz.Nagyon egyszerü és régi módszer,bár kell egy kis rutin hozzá.Már mások is csinálták igy,gyors SIKERREL. -Esetleg simán ,szájjal is meglehet szivni a kb 1m mipolán csövet,de ezt Én még nem próbáltam. A csö hossz azért fontos mert könnyeb vele nagyobb vákumot csinálni,kis erövel. | |||
| |||
2014. máj. 25. 09:27 | Válasz | #5416 | |||
Elvileg ugyan úgy, mint bármely más hidraulikus féket. Légbuborék tanyázik benne valahol. Nem hagytad nyitva a légtelenítő csavart, vagy esetleg nem jutott bele a tartály felől buborék? Mi volt vele a probléma? Eleve levegős volt, vagy csak fékfolyadékot cseréltél benne?
| |||
| |||
2014. máj. 25. 09:10 | Válasz | #5415 | |||
Sziasztok! Majesty 150: Hátsó féket hogy tudom légteleníteni normálisan? Hiába próbáljuk a megszokott módon, nem lesz tökéletes, kb. negyed fékerő van csak, a fékkart majdnem teljesen be lehet húzni... Már 3. napja próbáljuk de nem lesz jobb... Köszönöm a segítséget!! | |||
|
2014. máj. 18. 20:25 | Válasz | #5414 | |||
Rendes motorolajat ír bele.
| |||
| |||
© Filo74 | 2014. máj. 18. 20:07 | Válasz | #5413 |
Köszi szépen, közben megtaláltam én is, az nem volt csak egyértelmű hogy az motorolaj vagy valami hajtásba való spéci cucc
| |
© Filo74 | 2014. máj. 18. 20:05 | Válasz | #5412 |
Köszi szépen, közben megtaláltam én is, az nem volt csak egyértelmű hogy az motorolaj vagy valami hajtásba való spéci cucc |
2014. máj. 17. 18:32 | Válasz | #5411 | |||
Keress rá a manualban. Én olyan infót találtam, hogy 1,5dl motorolajat kell beletölteni. A letöltésekben megtalálod. A 125 és 150 szerintem ugyan azzal a hajtóművel van szerelve.
| |||
| |||
© Filo74 | 2014. máj. 17. 13:05 | Válasz | #5410 |
Üdv! Majesty 150-be hátsókeréknél a hajtásba molyen olaj kell? Meddig kell feltölteni? |
2014. máj. 12. 07:05 | Válasz | #5409 | |||
Köszönöm a felajánlást.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. máj. 09. 22:05 | Válasz | #5408 | ||
A majesty 250 nem egy egyszerű téma. Én közel 4 éve próbálom tökéletesíteni az alkatrész beszerzési forrásaimat. Nem mindig egyszerű, de annyira nem is nehéz. Ha segíthetek, hívj fel bátran, mert a mottóm, segíteni minden erőmmel...
| |||
| |||
© Pazo | 2014. máj. 07. 14:25 | Válasz | #5407 | ||
Bocs! Nem ide akartam írni!
| |||
|
2014. máj. 07. 14:15 | Válasz | #5406 | |||
Az jó. A lényeg, hogy kész.
| |||
| |||
© Pazo | 2014. máj. 07. 13:28 | Válasz | #5405 | ||
Ma sikerült levizsgáztatni a maját, kisebb probléma után( nem jól látszik az alvázszám).Gödöllő, NKH. 4360 Ft.
| |||
|
2014. máj. 07. 12:43 | Válasz | #5404 | |||
Szeretném a "frissen" vásárólt Maját átnézni és a hajtással kezdeném. Hajtásszij, variátor, görgők, kuplung. Azt nem tudom kinek van tapasztalata a Keeway ATV alkatrészekkel kapcsolatosan. Nem mindegy ár-érték arányban megéri-e azzal szerelni, vagy maradjak valalmi után gyártott motorosboltokban kapható cuccnál. Még így is jelentős az árkülönbség. Akinek van tapasztalata kérem írja le, hogy a döntés könnyebb legyen.
| |||
|
© Zsé | 2014. máj. 06. 07:48 | Válasz | #5403 |
Elektromos, remélem megoldódik a hiba a cserével.
| |
2014. máj. 03. 11:45 | Válasz | #5402 | |||
Elektromos, vagy mechanikus? Ha villanyos, szerinten jó ár. A spirál is drágább a mechanikushoz... | |||
| |||
© Zsé | 2014. máj. 03. 08:19 | Válasz | #5401 |
Urak, a következő kérdésem lenne. YP 250 km jeladó valahol bibis, szerintem csere...Bontottat találtam, keréktől óráig 7500 ft. Reális?
|
2014. máj. 01. 19:10 | Válasz | #5400 | |||
Mosquito! Köszi a tippet Wilbers ügyben. Ma volt az enyénbenis a teszt nap. Elképesztő a különbség. Mintha egy teljesen más motorral mennék. Eltünt minden hibája a futóművemnek amit eddig tapasztaltam. Stabil, kellően feszes és az úthibákat sokkal jobban elnyeli és eltűnt az XJR-ekre jellemző, magam alá akarok bukni érzés. Nagyon tuti lett.
| |||
|
© juhász béla | 2014. máj. 01. 13:24 | Válasz | #5399 | ||
A legjobb vario amivel találkoztam az a motorosszánokon van,legtöbbjén még ventillátor sincs és ezek is dekni alatt lapulnak,és öt ször annyi nyomatékot visz át mint egy robogó,na ez a fajta már jónak mondható.Igaz nem újnyi vastag a főtengely sem mint a robogókban,és kilókban mérhető a varió sulya is.A You Tube-on találni róla videókat.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. máj. 01. 12:52 | Válasz | #5398 | ||
Drága Bélám,,tudod hogy nagyon tisztellek de most elkell mondanom,hogy amikor a kuplung csere elött álltam megmértük egy digi hömérövel a harang hömérsékletét,,( az alu boritást levéve 2csavarral) 218 fokot mutatott .A majával 20-km t mentem elötte kb 20fok melegben,de lassan araszolva, mert elég nagy volt a forgalom.Mint elözöleg irtam kékre égett a harang és megvolt cserepesedve a felület. Szerintem nyári dugóban araszolva még melegebb is lehet.Csoda ha az alu deklin lévö müanyag birja . Valószinüleg a varió ventillátorja sokat hüt rajta
| |||
| |||
© juhász béla | 2014. máj. 01. 12:02 | Válasz | #5397 | ||
Na ezt tudják nagyon a tervezők,hogy mennyit birjun egy alkatrész .Hő ide vagy oda ,az anyag minőség,és mennyiség számit a legjobban.Mert ha 2mm-rel soványabbat csinálnak ,az is ki bir X időt,de már a 10-ik után van egy plussz haszon.Erről szólnak itt a dolgok nem a hőről.Szerintem nincs ott akkora hő hogy deformálódni kéne .Kb.100-120 celzius lehet,az már szégyen ha ilyen hőfokon deformálódik egy acél.Akkor egy jó textil bakelit is többet bir.Ugy hogy szerintem semmi másról nincs szó csak a spórolásról,amint tudjuk, az mindig a minőség,és a megbizhatóság rovására megy.
| |||
| |||
2014. máj. 01. 08:41 | Válasz | #5396 | |||
A 250-esemnél sajnos megszokott dolog volt hogy a harangot szabályozni kellett. Nem túl gyakran, de kellett. Belegondolva, azért minél nagyobb a hegerűrtartalom ill. a jármű tömege, annál valószínűbb hogy a kuplung bizony nen csak elinduláskor, hanem menet közben is dolgozik. Vagyis a pofák (szerelő ismerősök szerint) megcsúszhatnak oda-vissza és ez is komoly hővel, nyomással jár. Komoly szerkezet az ott, komoly gondokat okozva nem megfelelő karbantartás esetén. | |||
| |||
© satyapapa | 2014. máj. 01. 08:22 | Válasz | #5395 | ||
Elvittem az esztergályoshoz 2db 400-as kuplung harangot leszabályozni..Nos az egyiknél 4-tizedet!!! ütött, a másik csak 2/100 volt. Nem hiába müködött vacakul. Nekem úgy tűnik hogy egy bizonyos idő után a harang kissé deformálódik,föleg a hőtől .A pofa ilyet nem tud csinálni. | |||
|
2014. ápr. 30. 16:55 | Válasz | #5394 | |||
Dinamikusabb indulás, ellenben magasabb fogyasztás. Városban előnyösebb, hegyes terepen is. Végsebességre nem fogsz sokat veszíteni, viszont indulni (vagyis gyorsulni) jobban fog. Nekem felesben voltak benne, szimetrikusan 4db 12-es, 4db 14-es. Semmi mechanikai problémát nem okozott 17'000 km megtétele alatt. A 12-es sor számomra túl pörgős motort eredményezett. De bitangul ment... Próbáld ki így is, úgy is. Ami Neked a leg megfelelőbb, azt válaszd. | |||
| |||
2014. ápr. 30. 16:08 | Válasz | #5393 | |||
Azt szeretném kérdezni, ha főként városba használom a mocit, akkor jó bele a 20X12 12grammos vagy inkább maradjak a 14 grammosnál? | |||
|
2014. ápr. 09. 17:25 | Válasz | #5392 | |||
Mélyhűtő nem kell hozzá elég simán a 12V.Ha megindul a síbertű kifelé akkor jó.Sajnos szerintem sem azzal lesz a gond.
| |||
| |||
2014. ápr. 09. 08:54 | Válasz | #5391 | |||
Jó régen írta valaki, hogy repedt volt a karbi és a légszűrőház közti gégecsöve. | |||
| |||
2014. ápr. 08. 22:59 | Válasz | #5390 | |||
Nem szivató lesz az... Azért ha felmelegszik, mennie kellene! Nem szív falsot valahol? | |||
| |||
© Laca | 2014. ápr. 08. 21:19 | Válasz | #5389 |
Hát sajnos csak szívok továbbra is. Hajnalban ha hideg van a 7 km-es távot jól teljesíti, aztán délután haldoklik. Ma délután 70-nél többet nem akart menni. Holnap csak szétkapom a szívatót, és megnézem a mélyhűtős trükköt.
|
© Laca | 2014. ápr. 07. 11:31 | Válasz | #5388 |
Mindig üzemmelegen próbáltam. Melegítés nélkül nem is akarom erőltetni. Innen már menni fog szerintem, (csak időm legyen rá, és ne rántsanak be melózni a szabadnapjaimon)
| |
2014. ápr. 07. 09:18 | Válasz | #5387 | |||
Ja, az alapjárat eleve magasabb lett mert több benzint kap, azt majd a végén hozzá kell állítani.
| |||
|
2014. ápr. 07. 09:16 | Válasz | #5386 | |||
Jaj de szuper örülök. Hát én szoptam vele kicsit mire rájöttem, hogy az benzint ad nem levegőt. Dellorto és társai levegőt adnak, ezek benzint innentől ugye fordított a helyzet. Akkor még egy nagyon kicsit tekerj, de én megvárnám a meleget. Ha hideg akkor is rángat...üzemmeleg motornál próbáld. | |||
|
© Laca | 2014. ápr. 07. 08:29 | Válasz | #5385 |
Bár sok időm nem volt munkába idulás előtt csavatam egyet. 2,5-re a levegőnek hitt csavart. Most kicsit erős lett az alapjáratom, (járó mottornál hátra tolni izmos :D)Így most a csúcssebesség 95 lett és már csak kicsit rángat, alig észrevehetően, igaz ma hűvös is volt 6 óra körül. Este még finomítok rajta, aztán kíváncsi leszek, remélem jó lesz. És mégegyszer köszönöm a segítséget mindenkinek! | |
2014. ápr. 06. 16:55 | Válasz | #5384 | |||
Na még egyet tegyél meg. A csavart tekerd 2,5 fordulatra, és úgy próbáld meg. Ez a karbi olyan mint az én Mikuni karbim a Kawán. A csavarral nem levegőt adsz neki, hanem benzint, tehát minél több a fordulat, annál több a benzin. Fél telet szoptam a kawával mire találtam egy robbantott rajzot és rájöttem a turpisságra. 1,5 fordulat nagyon kevés, és akkor Fecónak igaza van, szegényes a kicsike. Ha így se javul még tényleg megnézheted a membránt az is tud szívatni az is igaz (jó drága cucc). | |||
| |||
2014. ápr. 06. 16:51 | Válasz | #5383 | |||
Benzinszint megvan?
| |||
| |||
© Laca | 2014. ápr. 06. 16:45 | Válasz | #5382 |
Nem láttam a membránon sérülést, és jól fel fekszik a pereme is. Ha holnap lesz egy kis időm megpróbálom darabjaira szedni és mégegyszer átmosni mindent, hátha.
| |
© Mr. Majesty | 2014. ápr. 06. 16:19 | Válasz | #5381 | ||
Lehet karbimembrán is. Szerintem az lesz...
| |||
|
© Laca | 2014. ápr. 06. 16:05 | Válasz | #5380 |
Köszi a gyors válaszokat! A gyertyát néztem barna. Utána a benzin levegő keverék állítgatással próbálkoztam. Teljesen be, 1,5 kiteker. Ezután tekertem az alapjáratot. Ha alacsonyra veszem, sokszor fullad le megálláskor. Ha kicsit több akkor 70-80-as tempónál fullad. Lehet hogy szakihoz viszem a végén, de szeretném magam megtanulni mit hogy kell orvosolni. |
2014. ápr. 06. 14:33 | Válasz | #5379 | |||
Közel sem biztos hogy a szívató rajt marad,előfordulhat hogy elfogy a benya azért fullad. Ezernyi oka lehet.Elsőnek nézd meg a gyertyát milyen?
| |||
|
2014. ápr. 06. 11:42 | Válasz | #5378 | |||
Ja, és ha rajt van bemelegedés után a szivató, akkor télen is lefullad. Itt inkább az a baj, hogy dús a keverék és ami télen hidegben jó(télen dúsabb kell), az nyáron már dús. Szegényebbre kell egy kicsit venni. A karbin van egy csavar amivel ezt lehet állítani. Utána kell nézni, hogy mi az optimális, de kísérletezni is lehet. Ezzel el nem nagyon tudod rontani. | |||
| |||
2014. ápr. 06. 11:35 | Válasz | #5377 | |||
Helló mindenki! A sógoromnak van egy kis műhelye ott szoktam inaskodni. Ő úgy szokta, hogy kiveszi az automata szivatót, beteszi a mélyhűtőbe, utána kiveszi és megtáplálja 12v-al, majd megméri mennyire tolja ki a pöcsét, vagy kitolja egyáltalán. Azt is meg lehet mérni, hogy gyújtás után kap -e áramot a szivató, ha nem akkor nem tudja kitolni a pöcsét és nem zár le. Ha a szivató rajt van bemelegedés után, nincs alapjárat. Lefullad a motor a sok benzintől. | |||
| |||
© Laca | 2014. ápr. 06. 10:48 | Válasz | #5376 |
Sziasztok! Hogyan tudom megállapítani hogy a szivatóm jól működik? Azért gondolok szivatóra mert a télen jól ment a Majesty-m, és mióta bejött a jó idő, 70 körül fulladozik. Karbi pucoláson és beállításon túl vagyok. Zöldfülü vagyok, de a műszaki érzékkel nincs gond. Segítségetek előre is köszönöm! |
© satyapapa | 2014. márc. 15. 19:36 | Válasz | #5375 | ||
hát sajna sok a szakbarbár...
| |||
| |||
2014. márc. 15. 18:14 | Válasz | #5374 | |||
A hajtóműolaj leeresztő csavart nem tudtam kiszedni. Imbusznak làtszik, de aki elöttem kiszedte teljesen elnyalta. Szerintem patentfogóval fogta meg kívülről ès elèggê szètroncsolta. Egyèpkènt imbuszcsava van benne, mert úgy tünik, de nem elèg mèly hozzà ès kifordul belőle.
| |||
|
2014. márc. 13. 14:25 | Válasz | #5373 | |||
Igen.
| |||
| |||
2014. márc. 13. 12:34 | Válasz | #5372 | |||
A hajtóműbe rakhatok 10w40 olajat? Az van otthon, és a letőltések között valahol említik is.
| |||
|
2014. feb. 18. 07:20 | Válasz | #5371 | |||
Hát ez a takony mizéria nem egyszerű eset. Tegnap befűtöttünk a műhelybe, és odatettem a tűz mellé az olajat. A motor ablakáról lemelegítettem a trutyit hőlégfúvóval. Tökéletesen tiszta volt. A motorból leeresztettem az olajat, tökéletes őzbarna, tiszta olaj jött le. KB. 2500 km-t használtam. A szűrő is tiszta volt. Beleöntöttem az új olajat, és annak arányában kezdett el taknyosodni, ahogy nőtt a hőmérsékleti különbség a blokk belseje, és a külső hőmérséklet között. A műhelybe még tiszta volt, de mire hazaértem megint fehér volt az üveg. Ha tavasszal sem szűnik meg a jelenség, akkor olajat váltok, mert ez nekem nagyon nem tetszik. Most Castrol Actevot(motorkerékpár olaj) használok, ez állítólag hajlamos ilyenre. Igazából nem nagyon zavarna, mert az olaj tiszta, tehát a blokk jó, csak néha már olyan koszos, hogy nem látom az olajszintet. Hát ennyi, sokra nem mentem. | |||
|
2014. feb. 17. 12:21 | Válasz | #5370 | |||
Köszönöm szépen a tanácsot. Veszek bele blokkmosót, és előmelegítem az olajat. Ha hajszárítóval melegítem, akkor egy idő után lemegy róla a trutyi. Ezután öntöm bele a blokkmosót, akkor talán jó lesz. Ha "szép" olaj jön ki belőle akkor annyira nem érdekel, elvileg vizet nem tud kapni sehonnan. Majd megírom, hogy mire mentem. Okulásnak jó lesz. | |||
| |||
© juhász béla | 2014. feb. 17. 11:46 | Válasz | #5369 | ||
| |||
2014. feb. 17. 11:21 | Válasz | #5368 | |||
Coller úr olajcserés kérdésére: Én bemelegítem a jármű motorját, melegen jobban lecsurog az olaj. Ha szükséges, blokkmosót a régi olajba öntök, majd hagyom járni alapjáraton. Kiveszem a leeresztő csavart, megvárom míg lecsurog, közben kiveszem a gyertyákat ellenőrzés céljából. Leszedem az olajszűrőt, és (télen pl. autónál előmelegített) olajat töltök bele. Kicsi ugyan majd kicsurog mig feltekerem, de így nem jár szárazon annyit a főtengely. Eztán leeresztő csavar vissza, új olajszűrő fel, olaj bele és gyertya nélkül megforgatom 2x 30"-re Hagy szívja a szivattyú az olajat a rendszerbe. Eztán gyertyát vissza, rendszerint a blokk még ilyenkorra meleg. Mondom, télen az olajat megmelegítem, így töltöm be. Mániás vagyok... Eztán beindítom, jár 5'-et, leállitom, elpakolok, elmosogatok, majd megnézem jó-e a szint. Ha kell, korrigálom. Majd megyek egy kört és újra megnézem. ...kész... Olajleeresztőt ellenőrzöm. ...most kész! | |||
|
© satyapapa | 2014. jan. 23. 11:32 | Válasz | #5367 | ||
A varió szijnak sem tesz jót ha 4-5hónapig nem inditják be a gépet, mert a szijtárcsán ivben megvan hajólva. Még akár minimálisan meg is nyomodhat az oldala azon a részen..Ez pedig használatkor egy ideig rezonanciát okozhat- Néha be kell inditani a masinát | |||
|
© jasa | 2014. jan. 21. 15:04 | Válasz | #5366 | ||
Elöl-hátul tárcsafék, kézifék nincs. Ha meglesznek az alkatrészek, belenézek....ha nem megy, megy a szervízbe.
| |||
|
© passat52 | 2014. jan. 17. 17:17 | Válasz | #5365 | ||
Hátsó féknél ha kézifék is van mint pl: a 400-as nál akkor nem nyomni kell hanem az óramutató járásával megegyezően célszerszámmal vagy (szegény ember vízzel főz jelszóval) valami csőrös fogóval betekerni.
| |||
| |||
|
|
|