Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty villamosság
nincs töltése a mocinak mit tegyek??

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


tamas2011. dec. 03. 23:33 | Válasz | #1089 
Hogyan is működik az elektromos AC?

Kellemes kis cikk, érdemes elolvasni.
Nem tudom milyen típusok vannak még, de a cikk vége felé van egy fontos gondolat, ami megfontolandó:
"Az üzemanyagpumpák tervezett élettartamúak. Ez azt jelenti, hogy a gyártók általában csak 160.000km működést szavatolnak. Úgy készítik el az alkatrészeket, hogy ennyit biztosan kibírjanak, de nem cél az ennél lényegesen nagyobb futásteljesítmény elérése. Akinek ennél jóval nagyobb futásteljesítménynél jár az autója, és a pumpa még gyári, bármikor számíthat annak hibájára. Amennyiben utángyártott pumpa került az autóba az élete során, attól lényegesen rövidebb élettartamot várhatunk, hiszen csak 1 év garanciát kell adjon a gyártó rá (ezért gyengébb a gyártási és alapanyag minőségük, ez látszik az árukon is)."
Hm...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gábor2011. dec. 03. 23:01 | Válasz | #1088 
Szerintem az AC Nem elektromos hanem a motor mozgatja mint a régi autoknál miközben az öninditó forgatja.De lehet hogy rosszul tudom.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

trans852011. dec. 03. 22:37 | Válasz | #1087 
Egyébként ez hogy működik? Szedtem már szét 4T robogó vákumos bezincsapját de az ejtőtartályos volt, gondolom itt az Ac az egy elektromos motor ami álló motornál felpumpálj a rendszert benzinnel mert ugye vákum csak járó motornál van.

tamas2011. dec. 03. 22:19 | Válasz | #1086 
Ha viszont eddig nem csinálta és most az AC lesz a ludas, jól teszed ha beszerzel egyet, ezt meg elteszed tartalékba!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852011. dec. 03. 22:17 | Válasz | #1085 
Feco ez a gyújtás ráadása után történik, 2-3 mp-ig kattog utána elhallgat. Ha leveszem a gyújtást és újra ráadom akkor már nem hallok semmi kattanást, biztos az AC lehet. Vagy valami olyan alkatrésze a motornak ami a ha régóta nem kapott feszültséget akkor lemerül, és az első indításnál pedig feltöltődik , de ilyenről nem tudok. Megvizsgálom majd Tamás módszerével is csak eddig nem tudtam hogy mire gyanakodjak.

tamas2011. dec. 03. 21:48 | Válasz | #1084 
Keresd meg az elektromos AC szivattyút és vedd le róla a vezetéket. Eztán gyújtás. Ha kattog valami, egyértelmű hogy nem az volt.
De ha a kattogás az AC-ből jön, lehet valami kezdődő hibája.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2011. dec. 03. 21:11 | Válasz | #1083 
Fecó ez csak addig kattog, amíg feltölti benzinnel a rendszert!
Neked is megmutatom ezt a hangot élőben, ha eljössz a garázsomba.
1996-os Majesty 250

Feco2011. dec. 03. 21:08 | Válasz | #1082 
A vidit megnyitni vmiért nem tudom, de egy AC pumpa ha jó, akkor nem kattog az bizti.Ha motoros akkor legfeljebb pici villanymotorhang van, de azt nem hallod a motorzajtól.A membrános meg nagyon csendes.
Motor után,első a család legyen!

trans852011. dec. 03. 20:45 | Válasz | #1081 
ez 250 yp 2002-es évjárat- okés de ez az a furcsa hogy a moci 3 éve van nálam de fél éve kezdte el csinálni

gábor2011. dec. 03. 20:28 | Válasz | #1080 
Szerinted egy rellének miért kéne kattogni?max.egy kattanás mikor bekapcsol.
Na most ha ez a gép 400-as akkor injektoros max.a benzin pumpa motorjának a zugását lehetne hallani,minta mai autokon.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © satyapapa2011. dec. 03. 20:11 | Válasz | #1079 
Hát az ujjab fajták már modositottak,,
Elöször én is csak lestem mint selyemhernyó a spirálrugót,hogy mi a fene ez.
A maján ugye nincs ilyen "relé" hang,ezért szokatlan volt.
06304373303-vagyok elérhetö

gábor2011. dec. 03. 20:06 | Válasz | #1078 
Én nem hallok ilyen kattogást az enyémen.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © satyapapa2011. dec. 03. 20:02 | Válasz | #1077 
A burginál is van ez a hang mert az is AC pumpás.Elöször én is csak lestem,de rájöttem.
06304373303-vagyok elérhetö

trans852011. dec. 03. 19:57 | Válasz | #1076 
De az ez durván fél éve jelentkezett, azért kérdezem meg nehogy gáz legyen valamivel de akkor ezek szerint ezt a hibát kipipálhatom?

meszizs2011. dec. 03. 19:44 | Válasz | #1075 
Neked nem ejtőtankod van!
Ez a hang az elektromos AC pumpa!
Gyere el hozzám a garázsba és megmutatom a Goldon és az FZR-en is ezt a hangot.
A Majámon nem mert az enyém ejtőtartályos!
1996-os Majesty 250

trans852011. dec. 03. 19:40 | Válasz | #1074 
Ok Fecó akkor inkább felkereslek ha kijön a jóidő.
Kb 4-5 hónappal ígértem nektek egy videót, ha nem emlékeznétek rá a majának hosszabb állás után indítás elött kattogó hangja van, mintha valami relé lenne, na megcsináltam a videót, a 7-ik másodperctől jelentkezik a kattogó hang amire oda kell figyelni. Vajon mi lehet ez?
a videó linkje:
http://hu.myvideo.de/watch/8366282

Feco2011. nov. 27. 15:36 | Válasz | #1073 
De eltudsz, mert ha rossz állásban mérsz leégetheted a digitet.Itt nem lehetnek Amperek csak mA. A 200mA-es állás már jó. Ha bizonytalan vagy, megmérem inkább nehogy az egész cucc a "tudomány" áldozata legyen. A fesz nem váltó lesz hanem egyen.A többit leírtuk.
Motor után,első a család legyen!

trans852011. nov. 26. 20:38 | Válasz | #1072 
ok megpróbálom, elvileg elrontani nemtudok semmit köszi a segítséget

meszizs2011. nov. 26. 20:34 | Válasz | #1071 
Alap felállás, hogy állítsad a legnagyobb A jelre, az szerintem 10A lesz. A vezetékeket is át kell helyezni, mert alapból ahol most is van, akkor V,mA és Ohm mérhető. Ilyenkor csak a körtárcsát kell tekerned, annak függvényében, hogy mit akarsz mérni.
Az Ampert sorba kötve lehet mérni.
Dugd át a 10A-hoz a vezetéket, a másik legyen a föld jelnél, aztán akaszd le az egyik akku sarut és helyezd oda a műszer egyik vezetékét, a másikat meg a levett kábelhoz rakjad és máris láthatod az Áramfelvételt.
Vigyázz ezek az olcsó /1000FT/ Tescó és kínai piaci műszerek nem alkalmasak a váltakozó Amper mérésére.
Én épp most kértem el a barátom komoly műszerét, hogy meg tudjam mérni az újonnal vásárolt fagyasztószekrényünk áram felvételét, aztán a többi már csak számítás, hogy mennyi a teljesítménye......
1996-os Majesty 250

trans852011. nov. 26. 20:23 | Válasz | #1070 
Én nem vagyok elektromos szaki van multiméterem de fingom sincs hogy kell vele ampert mérni, csak feszültséget szoktam, majd ha kijön a jóidő akkor felkereslek valamelyikőtöket remélem ha meklérlek akkor beméritek a gépemet

Feco2011. nov. 24. 20:37 | Válasz | #1069 
Igen evvel az akku állapotát ellenőrzöd.Ezt is érdemes megcsinálni, de én a feszko áramfelvételére utaltam mert ha, hibás és szivárog akkor két nap alatt lehúzza.
Motor után,első a család legyen!

meszizs2011. nov. 24. 20:29 | Válasz | #1068 
Én nem erre gondoltam!
Én arra, hogy normál állapotban terhelés nélkül rácsatlakoztatom a műszert, hogy megmérjem mennyi a feszkó benne.
Aztán ugyanebben a helyzetben ráakasztok egy izzót /Pl a féklámpáét/, amivel ugyebár terhelésnek teszem ki az akkut.

Egyébként én több alkalommal így szoktam meríteni az akkut. Ilyenkor rajta a műszer és az izzó is és amikor 10,8 voltra lemegy akkor izzó le, akkutöltő fel. Én általában inkább 24 órán át fent hagyom a töltőn aztán mehet!
1996-os Majesty 250

Feco2011. nov. 24. 19:34 | Válasz | #1067 
A félreértések elkerülése végett: Az aksiról csavarozd le vmelyik vezetéket és sorba-kötöd a mérőműszert amit kb.:200mA-es mérőállásba teszel.Nem adsz rá gyújtást sem és leolvasod mennyi mA folyik.Esetleg kíváncsiságból gyújtással is megnézheted.
Motor után,első a család legyen!

meszizs2011. nov. 24. 11:34 | Válasz | #1066 
Ahogy Fecó is írta!
Terhelés mellett mérj, mert terheletlenül simán be tud csapni!
1996-os Majesty 250

Feco2011. nov. 24. 07:43 | Válasz | #1065 
A feszko is megtréfálhat ha üresbe szív.Én is voltam így.Mindenképp mérj, pár mA fogyasztás még elmegy.
Motor után,első a család legyen!

trans852011. nov. 23. 22:16 | Válasz | #1064 
De nyáron nem vettem észre pedig akkor is volt hogy állt 2-3 hetet mikor elutaztam, akkor is pöcröff. Valószínüleg akksi lehet a ludas. Most kiveszem ugyanúgy lenthagyom a garázsba a hidegbe és 1 hónap múlva kiderül. De be is mérem.

tamas2011. nov. 23. 21:59 | Válasz | #1063 
Látod, nekem hidegben másfél hónap alatt nem szívta le.
Valami baj lehet ha az akksid jó.
Kezd a beméréssel ahogy Koko is írta, meg kell keresni mis szívja.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Koko2011. nov. 23. 21:38 | Válasz | #1062 
Hááát én feltölteném az akksit,utána egy Ampermérőt kötnék sorba az akkumulátor és a moci közé,aztán azonnal kiderülne,hogy valami vesz-e fel áramot.
Adj Istenem türelmet,de azonnal!

trans852011. nov. 23. 21:20 | Válasz | #1061 
Pont ma akartam én is kicsit jármi a Maját. Gondoltam nem lesz semmi gond mivel tavasszal vettem bele 6,5 Ah akksit, erre indítani akarom, semmi. Valami lehúzhatta az akku energiáját 1 hónap alatt? A moci jelenleg 8C fokos garázsban állt, véleményem szerint az nem olyan hideg hogy meg kellene halnia az akkunak. Ha van ötletek akkor irjatok.

 © Koko2011. nov. 23. 21:06 | Válasz | #1060 
A Yamaha JOG-omban 3 éve van egy 12v-os zselés akksi,abba nem is lehet állítva betenni,csak fektetve!Tavaly télen kivettem belőle és a fűtött garázsban tarottam,gondoltam úgy február környékén,most már rátöltök.Kb 10 perc után fullon volt!A Jog-ot ezzel az akksival vettem,fogalmam sincs,hogy mennyi idős!
Adj Istenem türelmet,de azonnal!

tamas2011. nov. 23. 15:57 | Válasz | #1059 
Igen és ilyet használok, és nagyon meg vagyok vele elégedve! Harmadik éve van benne a motorba és a hét végén közel másfél hónap állás után indítottam csak be. Mivel kíváncsi voltam mit bír, hiszen már úgyis három éves, ha megadja magát, veszek újat. Nosza, adjunk a pofájára. Tompított rá, hagytam vagy 1/2 percig aztán ggya! Lassan ugyan, de határozottan forgatta. Indítóztam 10"-ig, majd vártam kicsit. Újra indítóztam, majd megint vártam. Közben csurgott lefele a benzin szépen lassan a karbiba. Az én motorm ugye sima ejtőtartályos... Harmadszorra beröffent, de két-három ütem után le is állt. Újabb indítás és ketyegett szépen mint a doxa.
Szóval én meg vagyok vele elégedven anno 2'500Ft-ért vettem, mostanában nálunk etz a fajta zselés, gondozásmentes riasztó akksi 3'500Ft/db. Nekem nem mindegy...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2011. nov. 23. 14:40 | Válasz | #1057 
Mint nem elektromos szaki, nekem az a véleményem, hogy a méretben mindenképp férjen el az eredeti helyén, valamint, ha lehetséges, akkor mindenképp a megadottnál, előírtnál ne legyen kisebb az Amper, inkább legyen nagyobb, ha elfér.

Én azt hallottam, hogy állítólag a zselésben is sav van, csak zselésített állapotban, illetve a zselést lehet oldalra fordítva is üzemeltetni.

Ha nem igaz, vagy, ha rosszul tudom akkor kérlek súgjatok!
1996-os Majesty 250

Ifj. Posta Sándor2011. nov. 23. 11:45 | Válasz | #1056 
Szerintem teljesen megfelel, ha belefér a helyére.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Yodesz2011. nov. 23. 11:43 | Válasz | #1055 
Herold köszönöm szépen, akkor élni fogok a lehetőséggel és irok egy mailt.
CB7L-B2 8Ah-s akksit ir a service manual, de a motorban most YB9-B 9Ah-s akksi van. Ezzel gondolom nincs semmi probléma, mert eddig gond nélkül működött a motor. Mi a különbség a zselés riasztóakksi és a szünetmentes között?
Merre van az a kereskedés, mert tökölön tudok egyet,és van egy webáruház is akiknél szigethalmon lehet személyesen átvenni az árut és elég jó árban kinálnak akksit.
Ez is megfelelő lenne szerintetek?

 © Herold2011. nov. 23. 11:42 | Válasz | #1054 
Úgy tudom,pl Tamás régóta ilyet használ.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

Ifj. Posta Sándor2011. nov. 23. 10:48 | Válasz | #1053 
Egy jobb minőségű 12V 7,2Ah-ás ilyen aksi Bruttó 5000 Ft a nagykerbe beszerzési áron. Egész pontosan a mai árlista szerint 3.800 Ft + áfa. Az 500-as szünetmentesekbe szinte mindbe ilyen való.
Meg kell nézni melyik motorba mekkora való és megkeresni ilyenből az oda illőt.
Ha valaki ilyent szeretne tudok a beszerzésben segíteni mert sok számtech nagykerrel van viszonteladói szerződésem. 1 nap alatt meg tudom hozatni.
Bár igaz ami igaz sokatoknak Budapest sokkal közelebb van és jóformán ott is kb ilyen áron meg lehet szerezni. Arról nem is beszélve, hogy egy darabot nem is éri meg mert 1500 Ft-ért hozza le a futár.
De ha mondjuk több emberkének kell és úgy van meghozatva egyszerre, az már gazdaságosabb.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

meszizs2011. nov. 23. 10:26 | Válasz | #1052 
Ezért jó a fórum és a sok tapasztalat!
Így legalább ki tudjuk szűrni, hogy valójában mi is lenne a jó és mit mivel tudunk úgy helyettesíteni, hogy minden, mindenki jól járjon!
Köszi!

Jöhetnek a konkrétumok is azoktól akiknek riasztóakkujuk van!

1996-os Majesty 250

 © Herold2011. nov. 23. 10:22 | Válasz | #1051 
Persze ettől még lehet jó a másik fajta is!
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Herold2011. nov. 23. 10:21 | Válasz | #1050 
Kérdezd meg Bercit, hogy mennyi volt a szünetmentes és mennyi a belevaló.Ráadásul ott helyben. Nem akarok reklámot, de Satyapapa is felfedezte azt a kereskedést.
Én kb 6-7 éve még a cégnek is onnan vettem bármi kellett...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

meszizs2011. nov. 23. 10:15 | Válasz | #1049 
Az én motoromban még a rendes motor akku van!
Én is csak hallomásból és pár Tőletek kapott fotókból tudom, hogy ez is megfelel a célnak.
Én még nem próbáltam.
Csak az a barátságos számomra így ismeretlenül, hogy közel féláron dupla garanciával is lehet helyettesíteni a gyárit.
Majd, ha odaérek, hogy csere, akkor mindenképp részemről újra felhozom ezen témát, de addig is akik ilyet használnak/riasztó akkut/ azok osszanak egy kis észt nekem, nekünk, akik még nem ismerjük tapasztalatból ezen "erőforrást"!
Köszi
1996-os Majesty 250

Ifj. Posta Sándor2011. nov. 23. 09:57 | Válasz | #1048 
Sőt. Nem csak riasztókban, hanem szünetmentes tápegységekben is ilyen aksikat használnak.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Herold2011. nov. 23. 09:54 | Válasz | #1047 
Erre Berci tudna rácáfolni...
Neki a friss riasztó akku produkált érdekes dolgokat. Nem akarta elhinni, amíg autóról be nem indítottuk. Vett (ócsóé)belevaló akksit, azóta nem hallottam panaszkodni.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

meszizs2011. nov. 23. 09:21 | Válasz | #1046 
Pl. ha van benne egy cellazárlat, akkor aztán zutira itt a vég.
Többször olvastam és többen is a riasztó akkut használják a motorjaikban megelégedve.
Ráadásul talán fél árban is van a normál motorakkuhoz képest és a garanciája a motor akkuhoz képest pedig dupla.
Motorra fél év, riasztóra 1 év a gari.
Csak egy kábelvég átalakítást kell csinálni, csináltatni!
Nem azt mondom, hogy itt rendeld meg, mert gondolom, hogy Felétek több és talán olcsóbb ilyen bolt is van, de az elképzelés megvalósításához ezt is megtekintheted!

Riasztó akku
1996-os Majesty 250

 © Herold2011. nov. 23. 07:41 | Válasz | #1045 
Szia!
Van akksi töltő, ki is lehet próbálni, de ha halott az akku akkor nem sok értelme lesz.
Sok tréfát képes okozni egy gyenge áramforrás...
Igaz Berci?
Szóval, ha a próba mellett döntesz,keress meg, adatlapon találsz elérhetőséget.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Yodesz2011. nov. 22. 22:01 | Válasz | #1044 
Az akksit nem töltöttem fel, mert nincs töltőm. De pár hete már volt szerelőnél,högy tölse fel és 1 nap töltés után negyedéig jelzett csak a mutató, szóval szerintem már a végét járja. A mocit most elraktam télire, használni mostmár nem fogom, új akksit idén már biztos nem veszek bele, de ez a műszerfal idegesít, hogy most miért ilyen. Esetleg nincs valakinek egy motoros akksitöltője kölcsönbe szigetszentmiklóson vagy a környező településeken, hogy kipróbálhassam?

 © satyapapa2011. nov. 22. 18:27 | Válasz | #1043 
Egyébként,,müszerfal,elektronika javitás "alkatrészbázisban"..ha minden kötél szakad
06304373303-vagyok elérhetö

 © dávid jános2011. nov. 22. 18:23 | Válasz | #1042 
Sziasztok.Komoly elektronikával felszerelt motor max kimennek a biztositékok de nagyobb baja nem lesz ,vedki az aksit várj vele egy pár órát és ragd vissza a feltöltött aksit visszaállnak a műszerek a megszokott helyükre és persze működni is fognak mielött a szétszereléssre gondolsz.

Flow2011. nov. 22. 14:57 | Válasz | #1040 
Újraindítással próbálkoztál? Akksi ki-beszerel. Ez is csak egy számítógép... vagy azóta feltöltötted már az akksit? Szerintem kezdd ezekkel.

 © Yodesz2011. nov. 21. 23:14 | Válasz | #1039 
Sziasztok!
Az a problémám lenne, hogy lemerült a moci akksija és nem indult el, de mivel nem akartam hazáig tolni, párszor rápróbáltam. Pár forgatás és kattanás után sem indult. Na de azóta a benzin/töltésjelző fel le jár folyamatosan, teljesen megkergült. Segítsetek, hogy most elrontottam benne valamit vagy csak elállítódott benne valami? Fontos lenne! Hogy lehet ezt orvosolni? Nem szeretnék komplett óracserét csinálni. (Majesty 150, digit műszerfal) Az akksi a lámpa miatt merült le, sztem már eléggé elhasználódott és menetközben lemeríti a fényszóró, azt majd cserélnem kell. Na de nekem most a műszerfal lenne a lényeg,h újra jól mutasson.
Előre is köszi! G.

tamas2011. nov. 20. 16:12 | Válasz | #1038 
Mivel a kérdésed és a problémád villamossági jellegű, javaslom #286-os beírását Mosquitónak a Boltok bontók ezermesterek rovatban.

De saját tapasztalatom hogy egy jó autóvillamossági szerelő is megjavít mindent, a babrálást nem szeretik illetve az elemek bontását és visszaszerelését meg sem csinálják mert ahhoz nem értenek és ezzel nem keresnek semmit hiszen autóban jártasak. Maga a villamosság ugyan az.
Én úgy csinálom hogy lebontom magam a garázsban, házhoz jön és megcsinál amit kérek. Fizetek amit kér, majd elmegy. Esztán összerakom... Ennyi...

Te hol laksz?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © dávid jános2011. nov. 20. 15:57 | Válasz | #1037 
Sziasztok. Remélem valóban néha olvassa köszi.

 © satyapapa2011. nov. 14. 19:31 | Válasz | #1036 
lehet hogy a fórumot azért néha olvassa.
06304373303-vagyok elérhetö

Botos Gyula2011. nov. 14. 18:05 | Válasz | #1035 
Szia János !
Guszti már nincs a csapatban , valószínűleg azért nem válaszol.
Honda FJS 600

 © dávid jános2011. nov. 14. 17:38 | Válasz | #1034 
Sziasztok. Én szemály szerint Gusztit keresem nemtudom a becenevét de imailon beszéltünk én visszaírtam neki a hiba forrásait de azota nem jelentkezet ,arra kérlek Guszti ólvasd el az imailod ha vann rá időd .Üdv

meszizs2011. nov. 11. 19:54 | Válasz | #1033 
Ha már villamosság és SatyaPapáék gyertyákkal kísérleteznek, én is megosztanák egy tapasztalatot.
A volt munkahelyemen olyan műszer is volt, melybe beletekertük a gyertyát, ráadtuk a 12 voltot és megnyomtunk egy gombot. Aztán volt rajta egy kis ablak, amelyen keresztül lehetett látni a gyertya szikraképét. Majd ezen szerkezeten volt egy nyomásmérő óra és egy kar, mely segítségével a gyertyát úgy is tudtuk tesztelni, mintha üzemi nyomáson lenne.
Érdekesen változott a szikrakép a nyomás növelésével. Volt olyan gyertya is, ami már 6Bar nyomásnál nem volt képes szikrázni!
Esetleg valakinek nincs ilyen szerkezete?
1996-os Majesty 250

 © juhász béla2011. nov. 10. 21:00 | Válasz | #1032 
tel,,,309689828 Skpe:majestyke
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © dávid jános2011. nov. 10. 04:51 | Válasz | #1031 
Szevasz . rendben van beszéllyük meg érdekel.

 © juhász béla2011. nov. 07. 19:38 | Válasz | #1030 
Van fesszabályzóm ha érdekell.Privátban megbeszélhetjűk
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © dávid jános2011. nov. 06. 22:28 | Válasz | #1029 
sziasztok . Ha vann valakinek egy fölösleges fesszabályzója megveszem lehet hondá is.

 © Wiking2011. nov. 06. 16:53 | Válasz | #1028 
Az ha egyszer egyszer tönkremegy egy alkatrész normális dolog valamien értelemben. Viszont ha ugyan az az alkatrész megy tönkre állandóan és gyorsan egymás után akkor azt az alkatrészt valami tönkreteszi! Ezt a valamit ugyan nem minden esetben könnyű megtalálni, de végig kell nézni illetve sorravenni a hibát okozható alkatrészeket. Lehet valahol részleges zárlatod van ami túlterheli a fesszabályzódat, lehet hibás a generátor, vagy egy olyan időleges zárlat is lehet amit mondjuk víz okoz valahol egy csatlakozóban.
Nekem a Honda Dio csinált olyat egy nagyobb eső után, hogy csak úgy gondolt egyett és elkezdett önindítózni a ház előtt. A kulcsa betvolt a lakásban, és nem volt benne távirányítóról indítás sem.

Feco2011. nov. 06. 13:58 | Válasz | #1027 
Ha mindig leég akkor van valami zárlat vagy hibás alkatrész, meg kell keresni ahogy Wiking is írta. Ezt nem oldja meg a feszszabályzócsere. Az már más gond hogy alapból alacsony a töltőfesz, ami az én gondom is volt, erre megoldás a Honda feszko.
Motor után,első a család legyen!

tamas2011. nov. 06. 12:13 | Válasz | #1026 
Feco...

De egy olyan probléma ne verje ki a biztosítékot Nálad, ami sajnos valamilyen szinten típushibának mondható... Az a megoldás amit Feco talált eddig bevált. Hátha Neked is bejön!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gábor2011. nov. 06. 11:46 | Válasz | #1025 
Valaki irta hogy honda szabályozot tett bele és jó is hozzá.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Wiking2011. nov. 06. 08:51 | Válasz | #1024 
á kell jönni a hiba okozójára, és akkor nem kell állandóan szerelni. Én a 125-ösömmel mikor hozzámkerült vagy 1-1.5 hónapig csak szereltem...nem is tudtam vele menni. De aztán sak jó lett :)

 © dávid jános2011. nov. 04. 20:28 | Válasz | #1023 
Kezdek csalódni mostmár a majámba szertném már ha jólenne és menni is tudnék vele ne csak szerelni.

 © dávid jános2011. nov. 04. 20:24 | Válasz | #1022 
Sziasztok. Amit vettemfesszabályzót kiéget valaki küldjön már légyszives egy rendes feszkót köszike a ki kördenéz.

 © Wiking2011. okt. 04. 20:13 | Válasz | #1021 
A gyárival ha jól tudomaz a baj, hogy gyenge minőségű alkatrészekböl van...ásrészt nekem ha minden igaz erdeti japi van benne, és nincs vele semmi gond mint már írtam. Tehát ha gárival megeggyező kapcsolást megépítjük erősebb alkatrészekböl,akkor kétlem, hogy nem lessz jó....hmm?

Feco2011. okt. 04. 20:00 | Válasz | #1020 
A gyárihoz hasonlót ne csinálj mert az sem jó.Ha csak eredeti Yamahát nem tudsz beszerezni.A kacsoló üzemű tényleg drága. Sok szerencsét hozzá!
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. okt. 04. 19:45 | Válasz | #1019 
ekem ugyan nincs gond a gépemmel, de nemhiszem,hogy annyira nagy durranásaz a vacak szabályzó...Ma olvasgattam egy fórumot ahol ez volt a éma, ott valaki lapcsoló üzemű tápot akart készíteni fesszabályzónak de szinte mindenki aztz mondta rá, hogy jónak jó ötlet de drága...nem néztem végig azt az oldalt, de majd megteszem.Ha viszont nem is más elven működőt de a gyárihoz hasonlót csakerősebbet jobb minőségű alkatrészekböl szerintem nem nagy dolog összerakni.

Feco2011. okt. 04. 19:07 | Válasz | #1018 
Dávid János: Nekem 25-öshöz van vagy jó pár de nem ajánlom még ha jó a 250-es be is, mert ezek nem működnek rendesen.
Wiking: Én is azt hittem hogy egysterű, és több mint egy évembe és vagy hat szabályzómba került mire működőképes lett.
De azért sok szerencsét!!
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. okt. 04. 11:30 | Válasz | #1017 
Annyi vacakolás van a fesszabályzóval ahogy nézem...nem lenne érdemes esetleg házilag építeni egyett? Nen fltétlen smd alkatrészekböl, habár kisebb és esztétikusabb,de otthoni k örülmények között egyszerűbb a normál panelbaültetett alkatrészeket használni. Nem vagyok műsuerész, sőt elektronikai végzetségem sincs, csak egy snassz karosszéria lakatos végzetségem van. Viszont csináltam már ezt azt itton, Egy erősítőnél pedig kétlem, hogy bonyolultabb lenne a fesszabályzó. Szóval utánnakéne szerintem nézni a dologoknak, és összedobni egy olcsó de jól működő és megbízható szabályzót ami ha beválik, sokszorosítani lehetne. Így megoldódna mindenkinek ez a jellegű problémája. Vélemények?!

 © dávid jános2011. okt. 04. 09:56 | Válasz | #1016 
Szevasz. Majesty 250ccm3 robogooz kéne és menyiért adnád?

Feco2011. okt. 03. 17:58 | Válasz | #1015 
Vannak feltételek aminek ha megfelel a csserefeszko akkor cserélhető.Nagyobb teljesítményű legyen mint a motor generátora dinamója.Háromfázisú legyen.Utoljára de nem utolsósorban tölts le rajzot a netről mert mint az én cserémnél is az IC külön kap a gyújtáskapcsolóról.Aki bizonytalan ne álljon neki kérjen segítséget.Én is csak az elvét ismerem nincs nagy tapasztalatom.
Dávid János:Mibe kéne a feszko?
Motor után,első a család legyen!

 © dávid jános2011. okt. 03. 06:58 | Válasz | #1014 
Szevasz . Érdekelne a fesszabályzó mennyiért adod? köszi

 © SPOILERES2011. okt. 02. 20:08 | Válasz | #1013 
csak legyenek is nálad mikor elromlik éés forrasztó páka is hogy megforraszd a csatlakozókat vagy netán csak bekell dugni vagy variálni is a vezetékekkel
amugy van nálam javitáson egy suzuki katana 500 as gépnek a szabájzója azis van vagy 25 éves de minden vezeték más szinű rajta na ezt fejtsd meg mit hova kell ,
ezt csak műszerrel lehet kimérni mert ha egy vezetéket is rosz hejre kötsz akkor már csak 3 marad tartalékba ha azt is elkötöd akkor meg csak kettő tartalékod marad vidd szakemberhez azt javaslom
És a szakember ha megnézi mond el neki a történetet hogy mit mivel akarsz cserélni és majd ő megmondja a tutit hogy lehet e
ha már nekem ugyse hisztek
sok szerencsét

 © satyapapa2011. okt. 02. 19:55 | Válasz | #1012 
a fesszabályzok mennyire csereszabatosak,mivel különbözö motortipusok,?
Ja- és te akkor harácsoló vagy
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2011. okt. 02. 19:52 | Válasz | #1011 
Jelen helyzetben milyen jó nekem!
4db öreg nagy Honda tulaja vagyok, tehát van 4 db fesszabályozóm, amit majd alkalom adtán betehetek a Majámba, ha feladja. Hisz egy seggel úgy is csak egy lovat tudok megülni!
1996-os Majesty 250

 © SPOJLERES2011. okt. 02. 18:30 | Válasz | #1010 
fecó küldtem mailt ezzel kapcsolatba
amugy meg a fesszabájzók amiket javitottam vagy 50db-ot három év alatt (de előtte is) csak akkor még kevesebbet ,
a lényeg ha leirnám a hibájukat egyesek kiröhögnének mások belém kötnének
fesszabájzók közöt is van különbség ugy ahogy a gyujtógyertyák között is sőt még nagyobb is és ezt csak elektromos szakember tudja megállapitani hogy jó e bele
de egy próbát megér
várjuk a tapasztalatokat :-) :-S :-S :-S

 © SPOJLERES2011. okt. 02. 10:24 | Válasz | #1009 
igazad lehet hogy jobbbn átlátom de inkább nem fűznék hozzá semmit mert mindig addig csavarjátok amig vita lesz belőle

 © juhász béla2011. okt. 02. 09:42 | Válasz | #1008 
Örűlök, hogy közel egy év után megoldódott a töltés problémád.A szabályzó amit kűldtem,az egy 36 éves öreg honda 3 fázisu szabályzó,de nagyon sok ujjabb tipusu motorra is felrakható,és megbizhatóbban működik bármely legujjabb ,és utángyártott,vagy házi készitésű szabályzótól.Mindenkinek ,csak azt tudom mondani ,hogy az én személyes tapasztalatom hogy ezek a régi tipusu szabályzók,sokkal megbizhatóbbak mint bármelyik jelenleg gyártott szabályzók.Közel kb 30-50 közé tehető amit eddig beépitettem kűlömböző tipusu motorokba,és a mai napig működnek.Mégegyszer mondom hogy ez az én személyes tapasztalatom,de ilyen eseteknél mindenki döntse el belátása szerint hogy mit választ......Mindig a legegyszerűbb primitiv szerkezetek a leg megbizhatóbbak hosszutávon.....
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Feco2011. okt. 02. 07:36 | Válasz | #1007 
Köszi megkaptam bár feladó kis fejtörést okozott mert csak "phone contact" volt írva, ami telefonos feladóra utal.Az eljárást nagy vonalakban ismerem de asszem maradok a kaptafánál. Ha muszáj akkor már olyant dolgoknak állok neki aminek az alkatrészei nem lesznek "a tudomány áldozatai". Vagyis nem b...om el.A tanácsokat azért köszönöm!
Nagy örömömre bízom benne véglegesen megoldódott a régóta keresett töltési gondom. Juhász Bélától kaptam egy öreg Honda feszszabályzót ami úgy működik ahogy kell.Itt az alkalom hogy nyilvánosan is megköszönjem önzetlen segítségét.Régebben figyelmeztettek már hogy a 90-es évek közepétől az európai beszállítók által gyártott cuccok minősége finoman szólva pocsék.Valszeg a szabályzás műszaki tervezése sem a legjobb bár annyira nem értek hozzá hogy érdemben el tudjam dönteni.Guszti Te biztos jobban átlátod!
Tanulságképp, mindenkinek aki ilyen gondokkal küzd, vagy majd fog, nem biztos az eredeti gyári megoldás a legjobb.Bár a japcsik mentségére, eredeti Yamaha feliratú feszkót nem tudtam beszerezni.Az összes európai, vagy letöltött rajz alapján házi gyártású , utángyártott volt.Ez eredeti japcsi És öreg Honda felirat van rajt.
Talán azért jó!!
Motor után,első a család legyen!

 © SPOJLERES2011. okt. 01. 17:06 | Válasz | #1006 
fecó küldtem mailt panelkészitéssel kapcsolatba :-)

 © SPOJLERES2011. okt. 01. 16:58 | Válasz | #1005 
a mégtöbb szinüt azt nem találtam hanem én terveztem. és nem is a több szin amitől jobb hanem a szélső határoknál a led villog is
ami figyelemfelkeltöbbé teszi

Feco2011. okt. 01. 15:27 | Válasz | #1004 
Guszti:Valóban ha tudsz még két színt akkor pontosabb,én csak ezt találtam, sőt a panelt is csináltattam egy haverral mert nem vagyok ebben annyira járatos.Nekem jól szolgál a háromszínű is.Az 5 szín már kész digit kijelző!
Macy: örülök, hogy segíthettem remélem hasznát veszed!
Motor után,első a család legyen!

 © SPOJLERES2011. okt. 01. 12:21 | Válasz | #1003 
a legjobb, sőt a háromszinü leddel megvalósitható 4 illetve 5szin is amijen az enyémben is van
piros,sárga,zöld,kék,lila ezek megfelelő feszültségszintnél kapcsolnak be illetve ki

Macy2011. okt. 01. 11:42 | Válasz | #1002 
Isten fizesse meg! Na meg majd én is, ha össze futunk valahol! Köszönöm!
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

Feco2011. okt. 01. 09:06 | Válasz | #1001 
Előkeresem a rajzot és a hétvégén küldöm!
Motor után,első a család legyen!

Macy2011. okt. 01. 08:28 | Válasz | #1000 
Szia Majesty 125!

Ezt a megoldást kifejtenéd bővebben? Esetleg áramköri rajz leírás, stb... . Örök hála!
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

Feco2011. okt. 01. 06:20 | Válasz | #999 
Egy db háromszínű leddel, az olajcsere-emlékeztető helyére, (amit amúgy sem használtam).Sárga alacsony zöld OK piros 14,5V felett. Kicsi szerény, nem tud sokat de ez általában elég.
Motor után,első a család legyen!

 © SPOJLERES2011. szept. 30. 18:05 | Válasz | #998 
meghát nem is menne a ladához a ledes
habár ha megkéne csinálni az jön ki a legolcsóbban alkatrészárban a ledes persze ki hol tudja jó áron beszerezni a ledeket

gábor2011. szept. 30. 18:04 | Válasz | #997 
Nekem is ilyen van beépitve ,2éve semmi baja csak meg kell csinálni vizhatlanra.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

tamas2011. szept. 30. 17:31 | Válasz | #996 
Korábban már volt szó arról hogy ugyan ebben a méretben létezik egy kombinált töltésmérő ami beszerelhető úgy mint az enyémben is van. Én azért választottam ezt mert:

1 : itt volt a fiókban,
2 : a hagyományos műszerfalhoz szerintem jobban megy.

Ahogy Gusti is írta, retrós. Viszont Andris motorán már ez mutat jobban szerintem. Na de ízlések és pofonok. Kinek mi tetszik. Nekem pl. a ledes töltésmérő és fordulatszámmérő akármilyen pontos és akármilyen kafa is kevésbé tetszik mint a mutatós műszerek. Ezért van a Ladában is 7db mutatós műszer...
A #926-os beírásomban van bővebben a téma kifejtve.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOJLERES2011. szept. 30. 12:36 | Válasz | #995 
Nekem a tamás retro feszméröje jobban tetszik
de ezt ne vedd lájkolásnak tomi :-)
Mondjuk persze jó a digitális is kék szinben fényeröszabájzással .
Szomszédomnak kb fél évet birt ki hasonló kinai
én eddig azért nem ajánlottam mert hozta javitani

 © SPOJLERES2011. szept. 30. 12:24 | Válasz | #994 
bocsi rosz hejre ment öszeakartam hasonlitani egy másikkal

 © SPOJLERES2011. szept. 30. 12:23 | Válasz | #993 
sal019

 © Szomjas2011. szept. 30. 11:21 | Válasz | #992 
SAL 019 lett átalakítva.
A maja klub német nagykövete. ;)

Ifj. Posta Sándor2011. szept. 30. 11:13 | Válasz | #991 
NAGGGYON JÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ.
Ilyen nekem is kell. Milyen műszerkét aplikáltál bele?
Nekem is kéne valami ilyesmi.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Szomjas2011. szept. 30. 08:55 | Válasz | #990 
Töltésjelző helyett raktam be egy voltmérőt. link
A maja klub német nagykövete. ;)

 © dávid jános2011. szept. 12. 11:44 | Válasz | #989 
mindenképp megnézem az értékeket és a generátort .köszi a segitséget.

 © SPOILERES2011. szept. 12. 10:43 | Válasz | #988 
ha a cstlakozója ugyanaz akkor biztos, de jó lenne kiméretni a csatlakozásokat, hogy mejik a plusz ,minusz, meg a 3fázis ,e nagy valószinüséggel egyforma csatlakozoknál ugyanaz,
de mielőtt bele rakod érdemes kimérni a generátort nem e amiatt ment ki mert kiütheti az ujat is


Első ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől