|
|
|
2011. dec. 03. 23:33 | Válasz | #1089 | |||
Hogyan is működik az elektromos AC? Kellemes kis cikk, érdemes elolvasni. Nem tudom milyen típusok vannak még, de a cikk vége felé van egy fontos gondolat, ami megfontolandó: "Az üzemanyagpumpák tervezett élettartamúak. Ez azt jelenti, hogy a gyártók általában csak 160.000km működést szavatolnak. Úgy készítik el az alkatrészeket, hogy ennyit biztosan kibírjanak, de nem cél az ennél lényegesen nagyobb futásteljesítmény elérése. Akinek ennél jóval nagyobb futásteljesítménynél jár az autója, és a pumpa még gyári, bármikor számíthat annak hibájára. Amennyiben utángyártott pumpa került az autóba az élete során, attól lényegesen rövidebb élettartamot várhatunk, hiszen csak 1 év garanciát kell adjon a gyártó rá (ezért gyengébb a gyártási és alapanyag minőségük, ez látszik az árukon is)." Hm... | |||
|
2011. dec. 03. 23:01 | Válasz | #1088 | |||
Szerintem az AC Nem elektromos hanem a motor mozgatja mint a régi autoknál miközben az öninditó forgatja.De lehet hogy rosszul tudom.
| |||
|
2011. dec. 03. 22:37 | Válasz | #1087 | |
Egyébként ez hogy működik? Szedtem már szét 4T robogó vákumos bezincsapját de az ejtőtartályos volt, gondolom itt az Ac az egy elektromos motor ami álló motornál felpumpálj a rendszert benzinnel mert ugye vákum csak járó motornál van.
|
2011. dec. 03. 22:19 | Válasz | #1086 | |||
Ha viszont eddig nem csinálta és most az AC lesz a ludas, jól teszed ha beszerzel egyet, ezt meg elteszed tartalékba!
| |||
| |||
2011. dec. 03. 22:17 | Válasz | #1085 | |
Feco ez a gyújtás ráadása után történik, 2-3 mp-ig kattog utána elhallgat. Ha leveszem a gyújtást és újra ráadom akkor már nem hallok semmi kattanást, biztos az AC lehet. Vagy valami olyan alkatrésze a motornak ami a ha régóta nem kapott feszültséget akkor lemerül, és az első indításnál pedig feltöltődik , de ilyenről nem tudok. Megvizsgálom majd Tamás módszerével is csak eddig nem tudtam hogy mire gyanakodjak.
|
2011. dec. 03. 21:48 | Válasz | #1084 | |||
Keresd meg az elektromos AC szivattyút és vedd le róla a vezetéket. Eztán gyújtás. Ha kattog valami, egyértelmű hogy nem az volt. De ha a kattogás az AC-ből jön, lehet valami kezdődő hibája. | |||
| |||
2011. dec. 03. 21:11 | Válasz | #1083 | |||
Fecó ez csak addig kattog, amíg feltölti benzinnel a rendszert! Neked is megmutatom ezt a hangot élőben, ha eljössz a garázsomba. | |||
| |||
2011. dec. 03. 21:08 | Válasz | #1082 | |||
A vidit megnyitni vmiért nem tudom, de egy AC pumpa ha jó, akkor nem kattog az bizti.Ha motoros akkor legfeljebb pici villanymotorhang van, de azt nem hallod a motorzajtól.A membrános meg nagyon csendes.
| |||
| |||
2011. dec. 03. 20:45 | Válasz | #1081 | |
ez 250 yp 2002-es évjárat- okés de ez az a furcsa hogy a moci 3 éve van nálam de fél éve kezdte el csinálni
|
2011. dec. 03. 20:28 | Válasz | #1080 | |||
Szerinted egy rellének miért kéne kattogni?max.egy kattanás mikor bekapcsol. Na most ha ez a gép 400-as akkor injektoros max.a benzin pumpa motorjának a zugását lehetne hallani,minta mai autokon. | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 03. 20:11 | Válasz | #1079 | ||
Hát az ujjab fajták már modositottak,, Elöször én is csak lestem mint selyemhernyó a spirálrugót,hogy mi a fene ez. A maján ugye nincs ilyen "relé" hang,ezért szokatlan volt. | |||
|
2011. dec. 03. 20:06 | Válasz | #1078 | |||
Én nem hallok ilyen kattogást az enyémen.
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 03. 20:02 | Válasz | #1077 | ||
A burginál is van ez a hang mert az is AC pumpás.Elöször én is csak lestem,de rájöttem.
| |||
| |||
2011. dec. 03. 19:57 | Válasz | #1076 | |
De az ez durván fél éve jelentkezett, azért kérdezem meg nehogy gáz legyen valamivel de akkor ezek szerint ezt a hibát kipipálhatom?
|
2011. dec. 03. 19:44 | Válasz | #1075 | |||
Neked nem ejtőtankod van! Ez a hang az elektromos AC pumpa! Gyere el hozzám a garázsba és megmutatom a Goldon és az FZR-en is ezt a hangot. A Majámon nem mert az enyém ejtőtartályos! | |||
| |||
2011. dec. 03. 19:40 | Válasz | #1074 | |
Ok Fecó akkor inkább felkereslek ha kijön a jóidő. Kb 4-5 hónappal ígértem nektek egy videót, ha nem emlékeznétek rá a majának hosszabb állás után indítás elött kattogó hangja van, mintha valami relé lenne, na megcsináltam a videót, a 7-ik másodperctől jelentkezik a kattogó hang amire oda kell figyelni. Vajon mi lehet ez? a videó linkje: http://hu.myvideo.de/watch/8366282 |
2011. nov. 27. 15:36 | Válasz | #1073 | |||
De eltudsz, mert ha rossz állásban mérsz leégetheted a digitet.Itt nem lehetnek Amperek csak mA. A 200mA-es állás már jó. Ha bizonytalan vagy, megmérem inkább nehogy az egész cucc a "tudomány" áldozata legyen. A fesz nem váltó lesz hanem egyen.A többit leírtuk.
| |||
| |||
2011. nov. 26. 20:38 | Válasz | #1072 | |
ok megpróbálom, elvileg elrontani nemtudok semmit köszi a segítséget
|
2011. nov. 26. 20:34 | Válasz | #1071 | |||
Alap felállás, hogy állítsad a legnagyobb A jelre, az szerintem 10A lesz. A vezetékeket is át kell helyezni, mert alapból ahol most is van, akkor V,mA és Ohm mérhető. Ilyenkor csak a körtárcsát kell tekerned, annak függvényében, hogy mit akarsz mérni. Az Ampert sorba kötve lehet mérni. Dugd át a 10A-hoz a vezetéket, a másik legyen a föld jelnél, aztán akaszd le az egyik akku sarut és helyezd oda a műszer egyik vezetékét, a másikat meg a levett kábelhoz rakjad és máris láthatod az Áramfelvételt. Vigyázz ezek az olcsó /1000FT/ Tescó és kínai piaci műszerek nem alkalmasak a váltakozó Amper mérésére. Én épp most kértem el a barátom komoly műszerét, hogy meg tudjam mérni az újonnal vásárolt fagyasztószekrényünk áram felvételét, aztán a többi már csak számítás, hogy mennyi a teljesítménye...... | |||
| |||
2011. nov. 26. 20:23 | Válasz | #1070 | |
Én nem vagyok elektromos szaki van multiméterem de fingom sincs hogy kell vele ampert mérni, csak feszültséget szoktam, majd ha kijön a jóidő akkor felkereslek valamelyikőtöket remélem ha meklérlek akkor beméritek a gépemet
|
2011. nov. 24. 20:37 | Válasz | #1069 | |||
Igen evvel az akku állapotát ellenőrzöd.Ezt is érdemes megcsinálni, de én a feszko áramfelvételére utaltam mert ha, hibás és szivárog akkor két nap alatt lehúzza.
| |||
| |||
2011. nov. 24. 20:29 | Válasz | #1068 | |||
Én nem erre gondoltam! Én arra, hogy normál állapotban terhelés nélkül rácsatlakoztatom a műszert, hogy megmérjem mennyi a feszkó benne. Aztán ugyanebben a helyzetben ráakasztok egy izzót /Pl a féklámpáét/, amivel ugyebár terhelésnek teszem ki az akkut. Egyébként én több alkalommal így szoktam meríteni az akkut. Ilyenkor rajta a műszer és az izzó is és amikor 10,8 voltra lemegy akkor izzó le, akkutöltő fel. Én általában inkább 24 órán át fent hagyom a töltőn aztán mehet! | |||
| |||
2011. nov. 24. 19:34 | Válasz | #1067 | |||
A félreértések elkerülése végett: Az aksiról csavarozd le vmelyik vezetéket és sorba-kötöd a mérőműszert amit kb.:200mA-es mérőállásba teszel.Nem adsz rá gyújtást sem és leolvasod mennyi mA folyik.Esetleg kíváncsiságból gyújtással is megnézheted.
| |||
|
2011. nov. 24. 11:34 | Válasz | #1066 | |||
Ahogy Fecó is írta! Terhelés mellett mérj, mert terheletlenül simán be tud csapni! | |||
| |||
2011. nov. 24. 07:43 | Válasz | #1065 | |||
A feszko is megtréfálhat ha üresbe szív.Én is voltam így.Mindenképp mérj, pár mA fogyasztás még elmegy.
| |||
| |||
2011. nov. 23. 22:16 | Válasz | #1064 | |
De nyáron nem vettem észre pedig akkor is volt hogy állt 2-3 hetet mikor elutaztam, akkor is pöcröff. Valószínüleg akksi lehet a ludas. Most kiveszem ugyanúgy lenthagyom a garázsba a hidegbe és 1 hónap múlva kiderül. De be is mérem.
|
2011. nov. 23. 21:59 | Válasz | #1063 | |||
Látod, nekem hidegben másfél hónap alatt nem szívta le. Valami baj lehet ha az akksid jó. Kezd a beméréssel ahogy Koko is írta, meg kell keresni mis szívja. | |||
| |||
© Koko | 2011. nov. 23. 21:38 | Válasz | #1062 | ||
Hááát én feltölteném az akksit,utána egy Ampermérőt kötnék sorba az akkumulátor és a moci közé,aztán azonnal kiderülne,hogy valami vesz-e fel áramot.
| |||
| |||
2011. nov. 23. 21:20 | Válasz | #1061 | |
Pont ma akartam én is kicsit jármi a Maját. Gondoltam nem lesz semmi gond mivel tavasszal vettem bele 6,5 Ah akksit, erre indítani akarom, semmi. Valami lehúzhatta az akku energiáját 1 hónap alatt? A moci jelenleg 8C fokos garázsban állt, véleményem szerint az nem olyan hideg hogy meg kellene halnia az akkunak. Ha van ötletek akkor irjatok.
|
© Koko | 2011. nov. 23. 21:06 | Válasz | #1060 | ||
A Yamaha JOG-omban 3 éve van egy 12v-os zselés akksi,abba nem is lehet állítva betenni,csak fektetve!Tavaly télen kivettem belőle és a fűtött garázsban tarottam,gondoltam úgy február környékén,most már rátöltök.Kb 10 perc után fullon volt!A Jog-ot ezzel az akksival vettem,fogalmam sincs,hogy mennyi idős!
| |||
| |||
2011. nov. 23. 15:57 | Válasz | #1059 | |||
Igen és ilyet használok, és nagyon meg vagyok vele elégedve! Harmadik éve van benne a motorba és a hét végén közel másfél hónap állás után indítottam csak be. Mivel kíváncsi voltam mit bír, hiszen már úgyis három éves, ha megadja magát, veszek újat. Nosza, adjunk a pofájára. Tompított rá, hagytam vagy 1/2 percig aztán ggya! Lassan ugyan, de határozottan forgatta. Indítóztam 10"-ig, majd vártam kicsit. Újra indítóztam, majd megint vártam. Közben csurgott lefele a benzin szépen lassan a karbiba. Az én motorm ugye sima ejtőtartályos... Harmadszorra beröffent, de két-három ütem után le is állt. Újabb indítás és ketyegett szépen mint a doxa. Szóval én meg vagyok vele elégedven anno 2'500Ft-ért vettem, mostanában nálunk etz a fajta zselés, gondozásmentes riasztó akksi 3'500Ft/db. Nekem nem mindegy... | |||
| |||
2011. nov. 23. 14:40 | Válasz | #1057 | |||
Mint nem elektromos szaki, nekem az a véleményem, hogy a méretben mindenképp férjen el az eredeti helyén, valamint, ha lehetséges, akkor mindenképp a megadottnál, előírtnál ne legyen kisebb az Amper, inkább legyen nagyobb, ha elfér. Én azt hallottam, hogy állítólag a zselésben is sav van, csak zselésített állapotban, illetve a zselést lehet oldalra fordítva is üzemeltetni. Ha nem igaz, vagy, ha rosszul tudom akkor kérlek súgjatok! | |||
| |||
2011. nov. 23. 11:45 | Válasz | #1056 | |||
Szerintem teljesen megfelel, ha belefér a helyére.
| |||
| |||
© Yodesz | 2011. nov. 23. 11:43 | Válasz | #1055 |
Herold köszönöm szépen, akkor élni fogok a lehetőséggel és irok egy mailt. CB7L-B2 8Ah-s akksit ir a service manual, de a motorban most YB9-B 9Ah-s akksi van. Ezzel gondolom nincs semmi probléma, mert eddig gond nélkül működött a motor. Mi a különbség a zselés riasztóakksi és a szünetmentes között? Merre van az a kereskedés, mert tökölön tudok egyet,és van egy webáruház is akiknél szigethalmon lehet személyesen átvenni az árut és elég jó árban kinálnak akksit. Ez is megfelelő lenne szerintetek? |
© Herold | 2011. nov. 23. 11:42 | Válasz | #1054 | ||
Úgy tudom,pl Tamás régóta ilyet használ.
| |||
| |||
2011. nov. 23. 10:48 | Válasz | #1053 | |||
Egy jobb minőségű 12V 7,2Ah-ás ilyen aksi Bruttó 5000 Ft a nagykerbe beszerzési áron. Egész pontosan a mai árlista szerint 3.800 Ft + áfa. Az 500-as szünetmentesekbe szinte mindbe ilyen való. Meg kell nézni melyik motorba mekkora való és megkeresni ilyenből az oda illőt. Ha valaki ilyent szeretne tudok a beszerzésben segíteni mert sok számtech nagykerrel van viszonteladói szerződésem. 1 nap alatt meg tudom hozatni. Bár igaz ami igaz sokatoknak Budapest sokkal közelebb van és jóformán ott is kb ilyen áron meg lehet szerezni. Arról nem is beszélve, hogy egy darabot nem is éri meg mert 1500 Ft-ért hozza le a futár. De ha mondjuk több emberkének kell és úgy van meghozatva egyszerre, az már gazdaságosabb. | |||
| |||
2011. nov. 23. 10:26 | Válasz | #1052 | |||
Ezért jó a fórum és a sok tapasztalat! Így legalább ki tudjuk szűrni, hogy valójában mi is lenne a jó és mit mivel tudunk úgy helyettesíteni, hogy minden, mindenki jól járjon! Köszi! Jöhetnek a konkrétumok is azoktól akiknek riasztóakkujuk van! | |||
| |||
© Herold | 2011. nov. 23. 10:22 | Válasz | #1051 | ||
Persze ettől még lehet jó a másik fajta is!
| |||
| |||
© Herold | 2011. nov. 23. 10:21 | Válasz | #1050 | ||
Kérdezd meg Bercit, hogy mennyi volt a szünetmentes és mennyi a belevaló.Ráadásul ott helyben. Nem akarok reklámot, de Satyapapa is felfedezte azt a kereskedést. Én kb 6-7 éve még a cégnek is onnan vettem bármi kellett... | |||
| |||
2011. nov. 23. 10:15 | Válasz | #1049 | |||
Az én motoromban még a rendes motor akku van! Én is csak hallomásból és pár Tőletek kapott fotókból tudom, hogy ez is megfelel a célnak. Én még nem próbáltam. Csak az a barátságos számomra így ismeretlenül, hogy közel féláron dupla garanciával is lehet helyettesíteni a gyárit. Majd, ha odaérek, hogy csere, akkor mindenképp részemről újra felhozom ezen témát, de addig is akik ilyet használnak/riasztó akkut/ azok osszanak egy kis észt nekem, nekünk, akik még nem ismerjük tapasztalatból ezen "erőforrást"! Köszi | |||
| |||
2011. nov. 23. 09:57 | Válasz | #1048 | |||
Sőt. Nem csak riasztókban, hanem szünetmentes tápegységekben is ilyen aksikat használnak.
| |||
| |||
© Herold | 2011. nov. 23. 09:54 | Válasz | #1047 | ||
Erre Berci tudna rácáfolni... Neki a friss riasztó akku produkált érdekes dolgokat. Nem akarta elhinni, amíg autóról be nem indítottuk. Vett (ócsóé)belevaló akksit, azóta nem hallottam panaszkodni. | |||
| |||
2011. nov. 23. 09:21 | Válasz | #1046 | |||
Pl. ha van benne egy cellazárlat, akkor aztán zutira itt a vég. Többször olvastam és többen is a riasztó akkut használják a motorjaikban megelégedve. Ráadásul talán fél árban is van a normál motorakkuhoz képest és a garanciája a motor akkuhoz képest pedig dupla. Motorra fél év, riasztóra 1 év a gari. Csak egy kábelvég átalakítást kell csinálni, csináltatni! Nem azt mondom, hogy itt rendeld meg, mert gondolom, hogy Felétek több és talán olcsóbb ilyen bolt is van, de az elképzelés megvalósításához ezt is megtekintheted! Riasztó akku | |||
| |||
© Herold | 2011. nov. 23. 07:41 | Válasz | #1045 | ||
Szia! Van akksi töltő, ki is lehet próbálni, de ha halott az akku akkor nem sok értelme lesz. Sok tréfát képes okozni egy gyenge áramforrás... Igaz Berci? Szóval, ha a próba mellett döntesz,keress meg, adatlapon találsz elérhetőséget. | |||
| |||
© Yodesz | 2011. nov. 22. 22:01 | Válasz | #1044 |
Az akksit nem töltöttem fel, mert nincs töltőm. De pár hete már volt szerelőnél,högy tölse fel és 1 nap töltés után negyedéig jelzett csak a mutató, szóval szerintem már a végét járja. A mocit most elraktam télire, használni mostmár nem fogom, új akksit idén már biztos nem veszek bele, de ez a műszerfal idegesít, hogy most miért ilyen. Esetleg nincs valakinek egy motoros akksitöltője kölcsönbe szigetszentmiklóson vagy a környező településeken, hogy kipróbálhassam?
|
© satyapapa | 2011. nov. 22. 18:27 | Válasz | #1043 | ||
Egyébként,,müszerfal,elektronika javitás "alkatrészbázisban"..ha minden kötél szakad
| |||
|
© dávid jános | 2011. nov. 22. 18:23 | Válasz | #1042 |
Sziasztok.Komoly elektronikával felszerelt motor max kimennek a biztositékok de nagyobb baja nem lesz ,vedki az aksit várj vele egy pár órát és ragd vissza a feltöltött aksit visszaállnak a műszerek a megszokott helyükre és persze működni is fognak mielött a szétszereléssre gondolsz.
|
2011. nov. 22. 14:57 | Válasz | #1040 | |
Újraindítással próbálkoztál? Akksi ki-beszerel. Ez is csak egy számítógép... vagy azóta feltöltötted már az akksit? Szerintem kezdd ezekkel.
|
© Yodesz | 2011. nov. 21. 23:14 | Válasz | #1039 |
Sziasztok! Az a problémám lenne, hogy lemerült a moci akksija és nem indult el, de mivel nem akartam hazáig tolni, párszor rápróbáltam. Pár forgatás és kattanás után sem indult. Na de azóta a benzin/töltésjelző fel le jár folyamatosan, teljesen megkergült. Segítsetek, hogy most elrontottam benne valamit vagy csak elállítódott benne valami? Fontos lenne! Hogy lehet ezt orvosolni? Nem szeretnék komplett óracserét csinálni. (Majesty 150, digit műszerfal) Az akksi a lámpa miatt merült le, sztem már eléggé elhasználódott és menetközben lemeríti a fényszóró, azt majd cserélnem kell. Na de nekem most a műszerfal lenne a lényeg,h újra jól mutasson. Előre is köszi! G. |
2011. nov. 20. 16:12 | Válasz | #1038 | |||
Mivel a kérdésed és a problémád villamossági jellegű, javaslom #286-os beírását Mosquitónak a Boltok bontók ezermesterek rovatban. De saját tapasztalatom hogy egy jó autóvillamossági szerelő is megjavít mindent, a babrálást nem szeretik illetve az elemek bontását és visszaszerelését meg sem csinálják mert ahhoz nem értenek és ezzel nem keresnek semmit hiszen autóban jártasak. Maga a villamosság ugyan az. Én úgy csinálom hogy lebontom magam a garázsban, házhoz jön és megcsinál amit kérek. Fizetek amit kér, majd elmegy. Esztán összerakom... Ennyi... Te hol laksz? | |||
| |||
© dávid jános | 2011. nov. 20. 15:57 | Válasz | #1037 |
Sziasztok. Remélem valóban néha olvassa köszi.
|
© satyapapa | 2011. nov. 14. 19:31 | Válasz | #1036 | ||
lehet hogy a fórumot azért néha olvassa.
| |||
| |||
2011. nov. 14. 18:05 | Válasz | #1035 | |||
Szia János ! Guszti már nincs a csapatban , valószínűleg azért nem válaszol. | |||
| |||
© dávid jános | 2011. nov. 14. 17:38 | Válasz | #1034 |
Sziasztok. Én szemály szerint Gusztit keresem nemtudom a becenevét de imailon beszéltünk én visszaírtam neki a hiba forrásait de azota nem jelentkezet ,arra kérlek Guszti ólvasd el az imailod ha vann rá időd .Üdv
|
2011. nov. 11. 19:54 | Válasz | #1033 | |||
Ha már villamosság és SatyaPapáék gyertyákkal kísérleteznek, én is megosztanák egy tapasztalatot. A volt munkahelyemen olyan műszer is volt, melybe beletekertük a gyertyát, ráadtuk a 12 voltot és megnyomtunk egy gombot. Aztán volt rajta egy kis ablak, amelyen keresztül lehetett látni a gyertya szikraképét. Majd ezen szerkezeten volt egy nyomásmérő óra és egy kar, mely segítségével a gyertyát úgy is tudtuk tesztelni, mintha üzemi nyomáson lenne. Érdekesen változott a szikrakép a nyomás növelésével. Volt olyan gyertya is, ami már 6Bar nyomásnál nem volt képes szikrázni! Esetleg valakinek nincs ilyen szerkezete? | |||
|
© juhász béla | 2011. nov. 10. 21:00 | Válasz | #1032 | ||
tel,,,309689828 Skpe:majestyke
| |||
| |||
© dávid jános | 2011. nov. 10. 04:51 | Válasz | #1031 |
Szevasz . rendben van beszéllyük meg érdekel.
| |
© juhász béla | 2011. nov. 07. 19:38 | Válasz | #1030 | ||
Van fesszabályzóm ha érdekell.Privátban megbeszélhetjűk
| |||
| |||
© dávid jános | 2011. nov. 06. 22:28 | Válasz | #1029 |
sziasztok . Ha vann valakinek egy fölösleges fesszabályzója megveszem lehet hondá is.
|
© Wiking | 2011. nov. 06. 16:53 | Válasz | #1028 |
Az ha egyszer egyszer tönkremegy egy alkatrész normális dolog valamien értelemben. Viszont ha ugyan az az alkatrész megy tönkre állandóan és gyorsan egymás után akkor azt az alkatrészt valami tönkreteszi! Ezt a valamit ugyan nem minden esetben könnyű megtalálni, de végig kell nézni illetve sorravenni a hibát okozható alkatrészeket. Lehet valahol részleges zárlatod van ami túlterheli a fesszabályzódat, lehet hibás a generátor, vagy egy olyan időleges zárlat is lehet amit mondjuk víz okoz valahol egy csatlakozóban. Nekem a Honda Dio csinált olyat egy nagyobb eső után, hogy csak úgy gondolt egyett és elkezdett önindítózni a ház előtt. A kulcsa betvolt a lakásban, és nem volt benne távirányítóról indítás sem. |
2011. nov. 06. 13:58 | Válasz | #1027 | |||
Ha mindig leég akkor van valami zárlat vagy hibás alkatrész, meg kell keresni ahogy Wiking is írta. Ezt nem oldja meg a feszszabályzócsere. Az már más gond hogy alapból alacsony a töltőfesz, ami az én gondom is volt, erre megoldás a Honda feszko.
| |||
| |||
2011. nov. 06. 12:13 | Válasz | #1026 | |||
Feco... De egy olyan probléma ne verje ki a biztosítékot Nálad, ami sajnos valamilyen szinten típushibának mondható... Az a megoldás amit Feco talált eddig bevált. Hátha Neked is bejön! | |||
| |||
2011. nov. 06. 11:46 | Válasz | #1025 | |||
Valaki irta hogy honda szabályozot tett bele és jó is hozzá.
| |||
| |||
© Wiking | 2011. nov. 06. 08:51 | Válasz | #1024 |
á kell jönni a hiba okozójára, és akkor nem kell állandóan szerelni. Én a 125-ösömmel mikor hozzámkerült vagy 1-1.5 hónapig csak szereltem...nem is tudtam vele menni. De aztán sak jó lett :)
| |
© dávid jános | 2011. nov. 04. 20:28 | Válasz | #1023 |
Kezdek csalódni mostmár a majámba szertném már ha jólenne és menni is tudnék vele ne csak szerelni. |
© dávid jános | 2011. nov. 04. 20:24 | Válasz | #1022 |
Sziasztok. Amit vettemfesszabályzót kiéget valaki küldjön már légyszives egy rendes feszkót köszike a ki kördenéz.
|
© Wiking | 2011. okt. 04. 20:13 | Válasz | #1021 |
A gyárival ha jól tudomaz a baj, hogy gyenge minőségű alkatrészekböl van...ásrészt nekem ha minden igaz erdeti japi van benne, és nincs vele semmi gond mint már írtam. Tehát ha gárival megeggyező kapcsolást megépítjük erősebb alkatrészekböl,akkor kétlem, hogy nem lessz jó....hmm?
|
2011. okt. 04. 20:00 | Válasz | #1020 | |||
A gyárihoz hasonlót ne csinálj mert az sem jó.Ha csak eredeti Yamahát nem tudsz beszerezni.A kacsoló üzemű tényleg drága. Sok szerencsét hozzá!
| |||
| |||
© Wiking | 2011. okt. 04. 19:45 | Válasz | #1019 |
ekem ugyan nincs gond a gépemmel, de nemhiszem,hogy annyira nagy durranásaz a vacak szabályzó...Ma olvasgattam egy fórumot ahol ez volt a éma, ott valaki lapcsoló üzemű tápot akart készíteni fesszabályzónak de szinte mindenki aztz mondta rá, hogy jónak jó ötlet de drága...nem néztem végig azt az oldalt, de majd megteszem.Ha viszont nem is más elven működőt de a gyárihoz hasonlót csakerősebbet jobb minőségű alkatrészekböl szerintem nem nagy dolog összerakni.
|
2011. okt. 04. 19:07 | Válasz | #1018 | |||
Dávid János: Nekem 25-öshöz van vagy jó pár de nem ajánlom még ha jó a 250-es be is, mert ezek nem működnek rendesen. Wiking: Én is azt hittem hogy egysterű, és több mint egy évembe és vagy hat szabályzómba került mire működőképes lett. De azért sok szerencsét!! | |||
| |||
© Wiking | 2011. okt. 04. 11:30 | Válasz | #1017 |
Annyi vacakolás van a fesszabályzóval ahogy nézem...nem lenne érdemes esetleg házilag építeni egyett? Nen fltétlen smd alkatrészekböl, habár kisebb és esztétikusabb,de otthoni k örülmények között egyszerűbb a normál panelbaültetett alkatrészeket használni. Nem vagyok műsuerész, sőt elektronikai végzetségem sincs, csak egy snassz karosszéria lakatos végzetségem van. Viszont csináltam már ezt azt itton, Egy erősítőnél pedig kétlem, hogy bonyolultabb lenne a fesszabályzó. Szóval utánnakéne szerintem nézni a dologoknak, és összedobni egy olcsó de jól működő és megbízható szabályzót ami ha beválik, sokszorosítani lehetne. Így megoldódna mindenkinek ez a jellegű problémája. Vélemények?! |
© dávid jános | 2011. okt. 04. 09:56 | Válasz | #1016 |
Szevasz. Majesty 250ccm3 robogooz kéne és menyiért adnád?
| |
2011. okt. 03. 17:58 | Válasz | #1015 | |||
Vannak feltételek aminek ha megfelel a csserefeszko akkor cserélhető.Nagyobb teljesítményű legyen mint a motor generátora dinamója.Háromfázisú legyen.Utoljára de nem utolsósorban tölts le rajzot a netről mert mint az én cserémnél is az IC külön kap a gyújtáskapcsolóról.Aki bizonytalan ne álljon neki kérjen segítséget.Én is csak az elvét ismerem nincs nagy tapasztalatom. Dávid János:Mibe kéne a feszko? | |||
|
© dávid jános | 2011. okt. 03. 06:58 | Válasz | #1014 |
Szevasz . Érdekelne a fesszabályzó mennyiért adod? köszi | |
© SPOILERES | 2011. okt. 02. 20:08 | Válasz | #1013 |
csak legyenek is nálad mikor elromlik éés forrasztó páka is hogy megforraszd a csatlakozókat vagy netán csak bekell dugni vagy variálni is a vezetékekkel amugy van nálam javitáson egy suzuki katana 500 as gépnek a szabájzója azis van vagy 25 éves de minden vezeték más szinű rajta na ezt fejtsd meg mit hova kell , ezt csak műszerrel lehet kimérni mert ha egy vezetéket is rosz hejre kötsz akkor már csak 3 marad tartalékba ha azt is elkötöd akkor meg csak kettő tartalékod marad vidd szakemberhez azt javaslom És a szakember ha megnézi mond el neki a történetet hogy mit mivel akarsz cserélni és majd ő megmondja a tutit hogy lehet e ha már nekem ugyse hisztek sok szerencsét | |
© satyapapa | 2011. okt. 02. 19:55 | Válasz | #1012 | ||
a fesszabályzok mennyire csereszabatosak,mivel különbözö motortipusok,? Ja- és te akkor harácsoló vagy | |||
| |||
2011. okt. 02. 19:52 | Válasz | #1011 | |||
Jelen helyzetben milyen jó nekem! 4db öreg nagy Honda tulaja vagyok, tehát van 4 db fesszabályozóm, amit majd alkalom adtán betehetek a Majámba, ha feladja. Hisz egy seggel úgy is csak egy lovat tudok megülni! | |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. okt. 02. 18:30 | Válasz | #1010 |
fecó küldtem mailt ezzel kapcsolatba amugy meg a fesszabájzók amiket javitottam vagy 50db-ot három év alatt (de előtte is) csak akkor még kevesebbet , a lényeg ha leirnám a hibájukat egyesek kiröhögnének mások belém kötnének fesszabájzók közöt is van különbség ugy ahogy a gyujtógyertyák között is sőt még nagyobb is és ezt csak elektromos szakember tudja megállapitani hogy jó e bele de egy próbát megér várjuk a tapasztalatokat :-) :-S :-S :-S | |
© SPOJLERES | 2011. okt. 02. 10:24 | Válasz | #1009 |
igazad lehet hogy jobbbn átlátom de inkább nem fűznék hozzá semmit mert mindig addig csavarjátok amig vita lesz belőle
| |
© juhász béla | 2011. okt. 02. 09:42 | Válasz | #1008 | ||
Örűlök, hogy közel egy év után megoldódott a töltés problémád.A szabályzó amit kűldtem,az egy 36 éves öreg honda 3 fázisu szabályzó,de nagyon sok ujjabb tipusu motorra is felrakható,és megbizhatóbban működik bármely legujjabb ,és utángyártott,vagy házi készitésű szabályzótól.Mindenkinek ,csak azt tudom mondani ,hogy az én személyes tapasztalatom hogy ezek a régi tipusu szabályzók,sokkal megbizhatóbbak mint bármelyik jelenleg gyártott szabályzók.Közel kb 30-50 közé tehető amit eddig beépitettem kűlömböző tipusu motorokba,és a mai napig működnek.Mégegyszer mondom hogy ez az én személyes tapasztalatom,de ilyen eseteknél mindenki döntse el belátása szerint hogy mit választ......Mindig a legegyszerűbb primitiv szerkezetek a leg megbizhatóbbak hosszutávon.....
| |||
|
2011. okt. 02. 07:36 | Válasz | #1007 | |||
Köszi megkaptam bár feladó kis fejtörést okozott mert csak "phone contact" volt írva, ami telefonos feladóra utal.Az eljárást nagy vonalakban ismerem de asszem maradok a kaptafánál. Ha muszáj akkor már olyant dolgoknak állok neki aminek az alkatrészei nem lesznek "a tudomány áldozatai". Vagyis nem b...om el.A tanácsokat azért köszönöm! Nagy örömömre bízom benne véglegesen megoldódott a régóta keresett töltési gondom. Juhász Bélától kaptam egy öreg Honda feszszabályzót ami úgy működik ahogy kell.Itt az alkalom hogy nyilvánosan is megköszönjem önzetlen segítségét.Régebben figyelmeztettek már hogy a 90-es évek közepétől az európai beszállítók által gyártott cuccok minősége finoman szólva pocsék.Valszeg a szabályzás műszaki tervezése sem a legjobb bár annyira nem értek hozzá hogy érdemben el tudjam dönteni.Guszti Te biztos jobban átlátod! Tanulságképp, mindenkinek aki ilyen gondokkal küzd, vagy majd fog, nem biztos az eredeti gyári megoldás a legjobb.Bár a japcsik mentségére, eredeti Yamaha feliratú feszkót nem tudtam beszerezni.Az összes európai, vagy letöltött rajz alapján házi gyártású , utángyártott volt.Ez eredeti japcsi És öreg Honda felirat van rajt. Talán azért jó!! | |||
|
© SPOJLERES | 2011. okt. 01. 17:06 | Válasz | #1006 |
fecó küldtem mailt panelkészitéssel kapcsolatba :-)
| |
© SPOJLERES | 2011. okt. 01. 16:58 | Válasz | #1005 |
a mégtöbb szinüt azt nem találtam hanem én terveztem. és nem is a több szin amitől jobb hanem a szélső határoknál a led villog is ami figyelemfelkeltöbbé teszi | |
2011. okt. 01. 15:27 | Válasz | #1004 | |||
Guszti:Valóban ha tudsz még két színt akkor pontosabb,én csak ezt találtam, sőt a panelt is csináltattam egy haverral mert nem vagyok ebben annyira járatos.Nekem jól szolgál a háromszínű is.Az 5 szín már kész digit kijelző! Macy: örülök, hogy segíthettem remélem hasznát veszed! | |||
|
© SPOJLERES | 2011. okt. 01. 12:21 | Válasz | #1003 |
a legjobb, sőt a háromszinü leddel megvalósitható 4 illetve 5szin is amijen az enyémben is van piros,sárga,zöld,kék,lila ezek megfelelő feszültségszintnél kapcsolnak be illetve ki | |
2011. okt. 01. 11:42 | Válasz | #1002 | |||
Isten fizesse meg! Na meg majd én is, ha össze futunk valahol! Köszönöm!
| |||
| |||
2011. okt. 01. 09:06 | Válasz | #1001 | |||
Előkeresem a rajzot és a hétvégén küldöm!
| |||
| |||
2011. okt. 01. 08:28 | Válasz | #1000 | |||
Szia Majesty 125! Ezt a megoldást kifejtenéd bővebben? Esetleg áramköri rajz leírás, stb... . Örök hála! | |||
| |||
2011. okt. 01. 06:20 | Válasz | #999 | |||
Egy db háromszínű leddel, az olajcsere-emlékeztető helyére, (amit amúgy sem használtam).Sárga alacsony zöld OK piros 14,5V felett. Kicsi szerény, nem tud sokat de ez általában elég.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. szept. 30. 18:05 | Válasz | #998 |
meghát nem is menne a ladához a ledes habár ha megkéne csinálni az jön ki a legolcsóbban alkatrészárban a ledes persze ki hol tudja jó áron beszerezni a ledeket |
2011. szept. 30. 18:04 | Válasz | #997 | |||
Nekem is ilyen van beépitve ,2éve semmi baja csak meg kell csinálni vizhatlanra.
| |||
| |||
2011. szept. 30. 17:31 | Válasz | #996 | |||
Korábban már volt szó arról hogy ugyan ebben a méretben létezik egy kombinált töltésmérő ami beszerelhető úgy mint az enyémben is van. Én azért választottam ezt mert: 1 : itt volt a fiókban, 2 : a hagyományos műszerfalhoz szerintem jobban megy. Ahogy Gusti is írta, retrós. Viszont Andris motorán már ez mutat jobban szerintem. Na de ízlések és pofonok. Kinek mi tetszik. Nekem pl. a ledes töltésmérő és fordulatszámmérő akármilyen pontos és akármilyen kafa is kevésbé tetszik mint a mutatós műszerek. Ezért van a Ladában is 7db mutatós műszer... A #926-os beírásomban van bővebben a téma kifejtve. | |||
|
© SPOJLERES | 2011. szept. 30. 12:36 | Válasz | #995 |
Nekem a tamás retro feszméröje jobban tetszik de ezt ne vedd lájkolásnak tomi :-) Mondjuk persze jó a digitális is kék szinben fényeröszabájzással . Szomszédomnak kb fél évet birt ki hasonló kinai én eddig azért nem ajánlottam mert hozta javitani | |
© SPOJLERES | 2011. szept. 30. 12:24 | Válasz | #994 |
bocsi rosz hejre ment öszeakartam hasonlitani egy másikkal
|
© SPOJLERES | 2011. szept. 30. 12:23 | Válasz | #993 |
sal019
|
© Szomjas | 2011. szept. 30. 11:21 | Válasz | #992 | ||
SAL 019 lett átalakítva.
| |||
| |||
2011. szept. 30. 11:13 | Válasz | #991 | |||
NAGGGYON JÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ. Ilyen nekem is kell. Milyen műszerkét aplikáltál bele? Nekem is kéne valami ilyesmi. | |||
| |||
© Szomjas | 2011. szept. 30. 08:55 | Válasz | #990 | ||
Töltésjelző helyett raktam be egy voltmérőt. link
| |||
|
© dávid jános | 2011. szept. 12. 11:44 | Válasz | #989 |
mindenképp megnézem az értékeket és a generátort .köszi a segitséget.
|
© SPOILERES | 2011. szept. 12. 10:43 | Válasz | #988 |
ha a cstlakozója ugyanaz akkor biztos, de jó lenne kiméretni a csatlakozásokat, hogy mejik a plusz ,minusz, meg a 3fázis ,e nagy valószinüséggel egyforma csatlakozoknál ugyanaz, de mielőtt bele rakod érdemes kimérni a generátort nem e amiatt ment ki mert kiütheti az ujat is | |
|
|
|