![]() |
|
|
|
2011. ápr. 25. 20:20 | Válasz | #500 | |||
![]() | |||
Igen. Miért?
| |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 25. 20:26 | Válasz | #501 |
![]() | |
mármint elérhetősége van? (amúgy én is erre tippelek..)
| |
2011. ápr. 25. 20:29 | Válasz | #502 | |
![]() | |
Biztos hogy nem ér bele mert álló helyben is ha komolyabban lenyomkodom a hátulját akkor is nyikorog. én a szilentre gyanakszom maximum kiveszem őket azt bekenem zsírral, az ugye nem árt neki?
|
2011. ápr. 25. 20:32 | Válasz | #503 | |||
![]() | |||
Persze. Rákattintasz a nevére és írsz egy frappáns e.mailt Neki. Válaszolni fog. Jó sok zsírral rakd majd össze, látni fogod ha megbontod hogy sajnos elég nyitott, könnyen összeszedi a port, vizet szemetet. Ha az összerakáshoz érsz, elmondom a tapasztalataimat ha érdekel. ![]() | |||
| |||
2011. ápr. 25. 20:33 | Válasz | #504 | |||
![]() | |||
Semmiképpen, sőt. Olyan zsírt használj, ami a gumi nem bántja. Sajnos bontogatni kell hozzá, de megéri a fáradtságot, roppant idegesítő ha egy csendes motor ilyeneket csinál...
| |||
| |||
2011. ápr. 25. 21:34 | Válasz | #505 | |
![]() | |
Sziasztok. Leírnátok milyen guminyomással jártok? Maja250/99
|
2011. ápr. 25. 21:43 | Válasz | #506 | |||
![]() | |||
Én a gyári értékekből kiindulva kezdtem próbálgatni a motort, de sok kísérletezés és pumpálgatás után oda is tértem vissza. Ha nagyon extrém körülmények között kellene motorozni (mondjuk Kakucson) leengednék 0,2 bart és gggggya! Próbálgasd! | |||
| |||
2011. ápr. 25. 22:17 | Válasz | #507 | |
![]() | |
holnap délután talán nekiállok, remélem megszűnik a zaj. Mire számítsak, hány szilent van benne? |
© SPOJLERES | 2011. ápr. 25. 22:33 | Válasz | #508 |
![]() | |
Átlag 1.9-2.0 elöl 2.0-2.1 hátul aszem
| |
2011. ápr. 25. 22:35 | Válasz | #509 | |||
![]() | |||
A rajzokon mindet láthatod! Van a nagy Y alakú villa, ez tartja a blokkot felülről, van egy "kutyacsont" alakú ami a lengést akadályozza meg keresztirányba és van a két teleszkóp. Ezeknek a felső részéhez nagyon szét kell bombázni a gépet, sok türelmet hozzá! Én úgy csinálnám hogy kivenném a csavarokat, megtakarítanám kívül belül, majd bele a kenőanyag és mehet. Ha valami ki van szakadva, azt látni fogod. De ehhez a művelethez az ülést, a tanktakarót és a tankot is ki kell szerelni, valamint az oldalidomot is ki kell lazítani. A telókhoz meg az egész hátát, még a sisaktartó műanyagot is az ülés alól. Kezd az elejével, hátha szerencséd lesz. | |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 26. 09:56 | Válasz | #510 |
![]() | |
http://n1.vatera.hu/photos/8c/30/4965_1_big.jpg ez a benelli velvet rugóstagja... bár gondolom nem olcsóbb, mint a yamaha
|
2011. ápr. 26. 15:50 | Válasz | #511 | |
![]() | |
Remélem nem kell ennyi mindent szétbombáznom rajta , nézegettem a képeket a dx az teljesen más felépítésileg mint az yp mert nekem a tank a láb alatt van a dx-en pedig ahogy észrevettem az ülés alá tették. Talán elég lesz kivenni az ülést és mindent látok. Már egyszer szétkaptam akkor az automata szivatom cseszett ki velem. De sajna nem fényképeztem le. Most végigfotozom hátha segíthetek vele másnak is.
|
2011. ápr. 26. 20:39 | Válasz | #512 | |
![]() | |
megszivatott a kicsike, szétburítottam az egész burkolatot , befújtam neki folyékony zsírral, meglöködtem még mindig nyikorgott, mire rájöttem, hogy a blokk és a középsztender közt a sztenderen van egy gumihenger, na az volt a ludas, úgyhogy volt egy másfél órás potyamelóm de legalább most nem nyikorog :)
|
2011. ápr. 26. 20:59 | Válasz | #513 | |
![]() | |
ma egy kicsit ráértem bütykölni a mocin, beállítottam a guminyomásokat gyári értékekre kicsit lógott a kormánycsapágynál, utánahúztam hátsó rugóstagokat 2es re állítottam, próbakör,nagyon király lett, ring mint egy hintó, aztán elengedtem a kormányt és beszitál úgy mint előtte. passz |
2011. ápr. 26. 21:02 | Válasz | #514 | |
![]() | |
ja a gumim: michelin gold
|
2011. ápr. 26. 21:03 | Válasz | #515 | |||
![]() | |||
Próbáld meg hátsó doboz nélkül.ha levettem megszünt a szitálás.ha visszatettem szitált.Legolcsóbb megoldás,fogod a kormányt ![]() | |||
| |||
2011. ápr. 26. 21:06 | Válasz | #516 | |
![]() | |
Ja tényleg, azt elfelejtettem kipróbálni
|
© satyapapa | 2011. ápr. 26. 21:09 | Válasz | #517 | ||
![]() | |||
Kormányszitálás okai lehetnek--? Kormánycsapágy Fejburkolatok,idomok lazák Hátsó doboz Guminyomások az elsö telók valamelyike nem müködik rendesen Elengedted a kormányt Továbbá?, | |||
|
2011. ápr. 26. 21:16 | Válasz | #518 | |
![]() | |
továbbá Mi? |
© satyapapa | 2011. ápr. 26. 21:26 | Válasz | #519 | ||
![]() | |||
a moci eleje az a legprecizeb alkatrészek egyike,sok kis hiba lehetöség van.Minnél többet sorolunk fell annál könnyeb az ellenörzés, Továbbá ,,javaslatok, amik nem lettek fellsorolva. De egy 12colos elsökerék mindenképp nagyon érzékeny | |||
|
© Zsolt | 2011. ápr. 26. 21:31 | Válasz | #520 | ||
![]() | |||
A guminyomást engedd le 1,2 bar-ra és úgy nézd meg. A gumi új vagy használt? Milyen sebességtartományban csinálja?
| |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 26. 21:31 | Válasz | #521 |
![]() | |
sztem az a legjobb tanács, hogy a legegyszerűbb-legolcsóbb-tól indul végig. nem?
| |
2011. ápr. 26. 21:36 | Válasz | #522 | |||
![]() | |||
Ez igen! Én meg azt hittem hogy 2'000 előtti a motorod. Jó hogy megtaláltad a bibit! | |||
| |||
2011. ápr. 26. 21:38 | Válasz | #523 | |||
![]() | |||
Nekem anno a gumim volt a ludas, Zsolt világított rá... Mondjuk az egy Conti Twist volt... A Michelin nem szitál (annyira). Kormánysúllyal lehet csillapítani. | |||
| |||
© Zsolt | 2011. ápr. 26. 21:57 | Válasz | #524 | ||
![]() | |||
Itt is az lesz Tamás.... Fogadok egy hatos sörben, hogyha Gabi feltesz egy kopott gumit megszűnik a szitálás. ![]() | |||
|
2011. ápr. 26. 21:59 | Válasz | #525 | |||
![]() | |||
Nem lehetetlen, csak azt nem értem, egyes Majestyk miért csinálják ezt? Nem típushiba, de elég gyakori a jelenség. Szóval elég érdekes a dolog...
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. ápr. 26. 22:02 | Válasz | #526 | ||
![]() | |||
Szerintem olyan a villaszög, hogy a gumihibák egy adott sebességnél és rezonanciánál 'átmásznak' a kormányra.
| |||
|
2011. ápr. 26. 22:06 | Válasz | #527 | |||
![]() | |||
Ez igaz, meg a kerék tengelye is a villa mögött van, sok motornál meg alatta, vagy előtte...
| |||
|
2011. ápr. 26. 22:14 | Válasz | #528 | |
![]() | |
Akkor köszi fiúk. Majd kapaszkodok, azért sok jó ötlet érkezett.
|
© adamfzr | 2011. ápr. 27. 09:17 | Válasz | #529 |
![]() | |
gondolom ez a ksiebb utánfutás miatt van, hogy fordulékonyabb legyen a paripa a városi harcban.
| |
© Herold | 2011. ápr. 27. 10:22 | Válasz | #530 | ||
![]() | |||
Vagy esetleg a nagyobb utánfutás miatt?? Mert ugye így nagyobb az utánfutás... Ami egy kicsit hoz a kis kerék miatti rosszabb úttartáson. Szerintem. ![]() | |||
| |||
© adamfzr | 2011. ápr. 27. 11:03 | Válasz | #531 |
![]() | |
valóban, fordítva mondtam :D akkor viszont a rövid első futómá miatt lehet. Miinnndennre van válasz :D
| |
2011. ápr. 28. 06:57 | Válasz | #532 | |||
![]() | |||
nekem is volt kormány szitálás de ez most a gumi cserével megszünt. Michelin Pilot Sport lett feltéve előre és hátra is. Így az első 100km után azt kell hogy mondjam nagyon jó gumi. Ja és tegnap átment a műszakin a Majesty-m. ![]() | |||
|
© Szomjas | 2011. ápr. 28. 18:18 | Válasz | #533 | ||
![]() | |||
Szepi gratulálok a sikeres vizsgához! Nem szőröztek? :-o Majd menj valamikor vízes úton is légyszi és írd le a tapasztalataidat meg a guminyomást is! Nekem elég csúszkálós gumit sikerült szereznem hirtelenjében és a biztonságérzetem (vízes úton) lecsökkent jobban,mint szerettem volna. Fortune márkájú van hátul. 2,2 bar szokott benne lenni a nyomás. Köszi. | |||
|
2011. ápr. 28. 21:16 | Válasz | #534 | |||
![]() | |||
Szomjas! Kipróbálom majd vizes úton is ha lesz rá lehetőség. bár esőben nem nagyon szoktam menni. a guminyomás meg 2,5 bar | |||
| |||
© Szomjas | 2011. máj. 08. 22:06 | Válasz | #535 | ||
![]() | |||
|
2011. máj. 08. 22:14 | Válasz | #536 | |
![]() | |
Talin is többeteknek mutattam de azért leírom, a mocim hátsó gumiát 1 helyen különlegesen koptatja az út, valahol még 2mm 1 pontban viszont már nincs borda, Tamás azt ajánlotta hogy nézzem meg a lengéscsillapítókat mert azzal lesz a gond, én a felnire gyanakodtam mert az is kapott valahol egy űtést és oldal irányba üt( menet közbe nem érzem, de látható). Ma szétkaptam a telót , a lengéscsillapító összenyomásra kissebb ellenállást széthúzásra nagyobb ellenállást mutat. Ez így jó? Mert ha ok akkor a felnim a ludas.
|
© Zsolt | 2011. máj. 08. 22:20 | Válasz | #537 | ||
![]() | |||
Lengéscsillapító hibánál a gumi fűrészfogasan kopik. A felni szitálása okozhat ilyet mint írtál, DE a majánál nem a felni a probléma okozója, hanem a bordástengely kerékagy nem központos futása. | |||
|
2011. máj. 08. 22:28 | Válasz | #538 | |
![]() | |
de ha a kerékagy nem központosan futna akkor mindenhol lenyalná gumit középen, vagy nem? Nekem csak a kerék kerületének kb 10%-án eszi le |
© Zsolt | 2011. máj. 08. 22:30 | Válasz | #539 | ||
![]() | |||
Egy képet tegyél már fel, mert szerintem a gondolataink elmennek egymás mellett... ![]() | |||
|
2011. máj. 08. 22:39 | Válasz | #540 | |
![]() | |
ok, ha lesz rá időm holnap mindenképp teszek fel, de nagyságrendileg a gumi futófelületén középen körkörösen még kb 2 mm-er a borda, de van 10cm ahol teljesen lekopott
|
© SPOJLERES | 2011. máj. 09. 07:33 | Válasz | #541 |
![]() | |
fordits a gumin a felnin 180fokot amugy gumis megmondja a tutit | |
2011. máj. 09. 15:28 | Válasz | #542 | |||
![]() | |||
Meg van ütve a felnije, a gumi nem fut egyenesen, a széle kimozdul a körívből legalább 3-5mm-t.
| |||
| |||
2011. máj. 09. 15:31 | Válasz | #543 | |||
![]() | |||
Józsi, úgy fotózd már le, hogy egy vonalzót vagy pálcát leteszel a motor hátsó kereke mellé, úgy hogy a felnire mutasson merőlegesen. Ezután fotózd le úgy hogy hol fut a felni megfelelően, majd úgy hogy lehessen látni mennyit üt oldalba. Ugyan ezt a gumival is megteheted!
| |||
| |||
2011. máj. 09. 22:33 | Válasz | #544 | |||
![]() | |||
Valakinek van esetleg valamilyen véleménye az alábbi gumikról: Vredestein Turnamente 64P - előre Vredestein Stoccata 62L - hátra Jó árban van -cca. 8500.Ft. Autóban nekem jó volt a márka, na de robogóban...? | |||
|
2011. máj. 11. 09:39 | Válasz | #545 | |||
![]() | |||
Sikerült válaszolnom saját kérdésemre: http://www.gumiteszt.com/motorbicikligumik/index.html Elég sok márkájú gumiról alkotott vélemény szerepel, és ami a legfontosabb - szerintem-, hogy a használók írták. | |||
|
© Laller | 2011. máj. 11. 18:14 | Válasz | #546 | ||
![]() | |||
Tegnap motoroztam kb 100km elég rossz úton 50-60-70-es tempóban 2 személlyel.Én 105kg utasom 80kg jobb oldali hátsó teló szar!Éééés ilyen meg ilyen lett a gumi.Nem tudom mennyire vehetők ki azok a csíkok a fotón?Meg olyan fura az a felület tényleg mintha csak a gumi azon oldalán mentem volna vagy 10ezer km :) Én nem látnám hogy valahova bele érne a motorba!Na ilyenkor mi van???
| |||
|
© Sama | 2011. máj. 12. 08:44 | Válasz | #547 |
![]() | |
A képről nem tudom kinézni, hogy milyen lett a gumid, de a hátsó telóidat ismerve ne húzd sokáig a cseréjét. Meg most szerelted a kereket is a defekt miatt, és nem lehet, hogy az összerakásnál lett valami bibi? Tamásnak volt valahol leírva a tippje, hogy milyen sorrendben kell meghúzni a csavarokat.
| |
2011. máj. 12. 10:03 | Válasz | #548 | |
![]() | |
Szereztem bontott felnit szinte uj gumival 12000ért, a féktárcsa is rajt van de az kuka. Most majd kiderül hogy ezzel a felnivel mennyire eszi a gumit. Arra viszont nem kaptam választ hogy a hátsó lengéscsillapító szétszedve összenyomva kissebb ellenállással, széthúzva pedig nagyobb ellenállással kell működnie? |
© Sama | 2011. máj. 12. 11:22 | Válasz | #549 |
![]() | |
Igen. Összenyomás után lassabban kell kirugóznia, ha jó a lengéscsillapító benne. A két teló összenyomásához pedig azonos rugóúthoz, azonos erő kell.
| |
2011. máj. 12. 15:37 | Válasz | #550 | |||
![]() | |||
Na ezt nem tudtam pontosan megmondani Neked gelsei talin, amit most Sama! Lefele könnyen megy mert követnie kell az út egyenetlenségét, vissza viszont csillapít, hogy ne tudjon a motor "hintázni".
| |||
| |||
© Laller | 2011. máj. 12. 17:48 | Válasz | #551 | ||
![]() | |||
Szerintem nem csesztem el semmit az össze rakásnál!Azóta már mentem vele vagy 400km és minden nap meg nézem a gumit pont a defekttől való félelem miatt :) Ez a hiba ami nem nagyon látszik PONT a kétszemélyezés után lett.Neked mind a 2 teleszkópod rossz volt amit cseréltél? Mert nekem csak 1 db kéne.Jóóó tudom nem ez a legjobb meg oldás de meg tenné nekem ha csak az egyiket cserélném ki egyenlőre egy használtra ami nem folyik ![]() | |||
| |||
© Sama | 2011. máj. 13. 08:39 | Válasz | #552 |
![]() | |
Igen, mind a kettőt cseréltem (bontottra), hogy nagyjából azonos erejűek legyenek. A régiek közül az egyik eresztette az olajat de a másik nem. Hogy van-e benne, illetve milyen állapotban van meg sem néztem még mert kirugózáskor csúnyán felütöttek és gyanúm szerint egy db-nak a cseréje kevés lett volna. De azért eltettem tartalékba. Ha kell, ugorj át érte.
| |
2011. máj. 13. 08:52 | Válasz | #553 | |
![]() | |
Nekem nem ereszti az olajat és ugy működik ahogy írjátok, összenyomni kissebb erővel széthúzni nagyobb erővel kell, remélem a szerzett felni jó lesz és nem nyalja a gumit.
|
© Laller | 2011. máj. 13. 20:34 | Válasz | #554 | ||
![]() | |||
Szupi :) Ma sajnos eddig dolgoztam.Holnap meg lagzi.Talán vasárnap át lépek :) | |||
| |||
2011. máj. 30. 14:47 | Válasz | #555 | |
![]() | |
A hátsó felfüggesztésben a teleszkóp... az csak teleszkóp, vagy lengéscsillapító? Azaz van benne olaj? (250 '96) Ha igen, és elkezd kifolyni akkor lehet javítani, vagy új kell? :(
|
2011. máj. 30. 18:10 | Válasz | #556 | |||
![]() | |||
Flow!A hátsó gátló olajos és nem javítható.Csere. Én most vagyok túl rajta.Érdekesség: a 2000 utánin csak a kipufogót kell levenni, a tieden szinte az egész hátulját bontani kell a cseréhez.Nem lehet hozzáférni a felső csavarhoz.
| |||
|
2011. máj. 31. 08:26 | Válasz | #557 | |
![]() | |
Sejtettem. Mármint nem a bontást, a cserét... :( Ezek szerint épp képben vagy a lengéscsillapító-piaccal, van tipped hol érdemes ilyet vásárolni? |
2011. jún. 16. 08:26 | Válasz | #558 | |
![]() | |
Kicseréltem a jobb hátsó telót... asssztaqqqq... tényleg szét kellett hozzá borítani az egész hátulját :( Aztán gumit cseréltem a hátsó keréken. Na ez sem egyszerű kispolgári körülmények között. Fél óra volt lefeszegetni a rágyógyult gumit, utána fél óra felerőszakolni az újat. További 40 perc volt levenni és felrakni megint, mert elb@tam a menetirányt ![]() ![]() Egyébként Pirelli gumi volt fenn, nem bírt ki 4000 km-t sem. Oké, valószínűleg tapadt, mint az állat, de amennyire én döntögetek... nem is tudom, hogy tapadt-e. Most IRC került rá. |
© Wiking | 2011. jún. 16. 13:42 | Válasz | #559 |
![]() | |
Nah hát akkor a gumicseréröl írok nektek egy jó trükköt. Ugyebár én is csak egyszerű polgári személy vagyok, így nem rendelkezem sok szervíz szerszámmal. Gumifújáshoz még kompresszorom sincs rendes, de hogy ne kelljen pumpálni, meg mindíg benzinkútra rohangászni, így egy hétköznapi hűtőkompresszort használok. Ez ugye eredetileg a hűtőszekrény hűtését működteti. Aki esetleg nem tudná, egy picike dugattyús kompresszor van a belsejében, meg egy villanymotor. Nos a lényeg! Van ennek fújó és szívó oldala is. én gumiszerelésnél átteszem a tömlőt a szívó oldalra, kiveszem a szelepet a kerékböl, rácsatlakoztatom az eszközt a szelepre, és már szívja is kifele a levegőt. Mikor már kellőképp horpadtnak gondolom a gumit, egy jól irányzott ütés, vagy kellő erejű feszítés és már ugrik is össze a gumi a felnin. Ezzel a módszerrel csak az egyik oldala jön le könnyen, de szerintem ez is nagy segítség tud lenni egy jól rágyógyult guminál. A másik oldalt én segítséggel szoktam levenni, mert egyedül szinte lehetetlen. 1 ember egy hoszabb (60-70cm-es ) léccel meg a testsúja nagyrészével préseli lefelé a gumit. A másikunk pedigaz előzőleg említett léc mellé betámastva egy rövidebb lécre ráüt egy 2kg-os kalapáccsal erősebben. garantáltan lejön az az oldal is fél perc alatt :) Összerakásnál szappant vagy szilikonolajat szoktam használni meg a kompresszorocskám fúvó oldalát. Ha kívánja a társaság, szivesen csinálok egy képekkel ilusztrált dukumentásiót :) | |
© Zsolt | 2011. jún. 16. 13:59 | Válasz | #560 | ||
![]() | |||
A gumicserével nem érdemes szívni otthon. Én is csináltam párszor, de a gumis 2 perc alatt 500 Ft-ért megcsinálja. Igy kevesebbet is kell szentségelni. Az IRC jó választás. Közép árban van és jól tapad. | |||
|
2011. jún. 16. 14:48 | Válasz | #561 | |
![]() | |
Hát én gumicsere közben tönkretettem egy "B" kategóriás satut, gyakorlatilag elfordult az egyik pofája. Személyi sérülés is történt, Wiking módszeréhez hasonló léces produkcióval próbálkoztam, de egyedül. Én álltam a pallón, és közben egy lécre próbáltam ráütni kalapáccsal, de a bal csuklómra ment. Akkor még nem fájt - az adrenalin meg a hajtás hevében - most viszont... :D Szóval tényleg megéri a gumis a pénzét, főleg, ha centíroz is! Amin lehet spórolni, az a kerék ki-be szerelés, a kipufogó bontás miatt! Ahol én eddig jártam ezért mindig legomboltak 2-3 ezer Ft-ot.
|
© zizu | 2011. júl. 01. 16:34 | Válasz | #562 |
![]() | |
Sziasztok, műszakin ugye nem baj, hogy nem egyforma márkájú és intázatú gumi van elől-hátul? |
2011. júl. 01. 16:38 | Válasz | #563 | |||
![]() | |||
Nem.
| |||
| |||
2011. júl. 09. 09:02 | Válasz | #564 | |||
![]() | |||
A 400 majának a gumi nyomásnak kb.mennyinek kell lenni?Köszönöm!
| |||
|
© passat52 | 2011. júl. 09. 09:28 | Válasz | #565 | ||
![]() | |||
Ha felnyitod az ülést ott az adattáblán megtalálod! Enyémen már le van ragasztva szervizmatricákkal és nem látszik de úgy tudom, hogy elől 2, hátul 2,5!
| |||
| |||
2011. júl. 09. 18:11 | Válasz | #566 | |||
![]() | |||
Köszi Passat,jövök egy sörrel!Megyek azt le is ellenörzöm.
| |||
|
© satyapapa | 2011. júl. 20. 18:46 | Válasz | #567 | ||
![]() | |||
A 250-re hátra tettem fell 140-es gumit. Észrevételem -Kissé nagyobb sebességet ad,(nagyobb a kerülete a guminak) -érezhetöen más kanyarokban (jobb) -a széles gumin hátul hatásosabb a fék. -vizes uton talán jobb, Hátrány- -kicsit szerelni kell hogy fellehessen rakni, -drágáb Mást nem tapasztaltam. más gépeken (400-as) is szélesebb gumi van. | |||
|
© Wiking | 2011. júl. 20. 18:54 | Válasz | #568 |
![]() | |
Többlet fogyasztás nem volt vele?
|
© SPOJLERES | 2011. júl. 20. 18:57 | Válasz | #569 |
![]() | |
biztos is hogy jobb a széleseb az enyémen 150es van de sztem nem csak amiatt jobb hanem mert 14" az átmérője :-) :-) :-)
| |
2011. júl. 20. 19:16 | Válasz | #570 | |||
![]() | |||
Találtam Michelin City Grip Gumit de csak 56P-s 8890 ftért.. 56P P (150 Km/h) 56 (224 Kg) Gyári ugye meg 62L 62L L (120 Km/h) 62 (265 Kg) | |||
| |||
© satyapapa | 2011. júl. 20. 19:28 | Válasz | #571 | ||
![]() | |||
A nagyobb kerület miatt inkább kisseb a fogyasztás,,,ha normál módon használjuk. Észrevehetö,,vagy jelentös fogyasztás változást én nem tapasztaltam.-Bár nemfigyeltem. Viszont a menettulajdonság szerintem jobb. | |||
| |||
2011. júl. 20. 20:15 | Válasz | #572 | |||
![]() | |||
Eddig 10 ezer km-t mentem a Michelin Pilot Sport-al, csak dícsérni tudom. Szárazon és nedves úton is kiváló, szerintem ár-érték arányban nagyon jó, a gyári méretet használom.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2011. júl. 20. 20:35 | Válasz | #573 |
![]() | |
a nagyobb kerület az azt jelenti hogy kb 3.5% al nagyobb a kerület és ugyanennyiuel gyengébb a motor és talán 100 hejett 103mal fog menni :-S
| |
© SPOJLERES | 2011. júl. 20. 20:36 | Válasz | #574 |
![]() | |
valóban a michelin az a felső kategória és sztem nem is kopik annyira
| |
© Szomjas | 2011. júl. 20. 20:40 | Válasz | #575 | ||
![]() | |||
Én az első keréken continental twisttel már 12000 km-t mentem és még bírja. Szerintem nem is volt új mikor vettem,cserébe viszont szitál 40-50 között.
| |||
|
2011. júl. 20. 21:05 | Válasz | #576 | |||
![]() | |||
56P-s a te gumid is ?
| |||
| |||
2011. júl. 21. 10:07 | Válasz | #577 | |||
![]() | |||
A súly és sebesség indexre figyelj! Kisebbet, alacsonyabbat véletlenül se vegyél! Sikerült bevásárolni egyszer egy alacsonyabb súly indexűt, sec-perc alatt elkopott... Nekem Metzeller FEEL FREE van elöl-hátul, nagyon bejött. Keresd meg Tytit. Ő most hozatott valamelyik klubtársunkkal Metzellert nagyon jó árban. | |||
| |||
2011. júl. 21. 10:20 | Válasz | #578 | |||
![]() | |||
Sokan sokféle gumit tettünk már a motorjainkra. A Continental márkanévre hallgatót én is megismertem, de kár volt. Nagyon keserű tapasztalataim vannak vele kapcsolatban ebben a méretben. Arra bizonyítottan tökéletes volt hogy a felni ne csörögjön az aszfalton. Régebbiekben valóban részletesen kifejtettem e téren a véleményemet, ha valakit érdekel nyugodtan keressen vissza. Én nem ajánlom senkinek nyugodt szívvel. | |||
|
© satyapapa | 2011. júl. 21. 18:50 | Válasz | #579 | ||
![]() | |||
Szerintem is.Nekem a csopperen conti volt. Száraz betonon,egyenesen kissebességnél talán ok,,,,az igaz hogy nem kopik...ennnyi Én ezt tapasztaltam.. | |||
| |||
2011. júl. 21. 20:16 | Válasz | #580 | |||
![]() | |||
Satya neked milyen papucsaid vannak most a mocin ?
| |||
| |||
2011. júl. 22. 07:29 | Válasz | #581 | |||
![]() | |||
sziasztok! én most Michelin Pilot Sport-ot használok. nekem nagyon bevált, vizes úton még nem próbáltam, de szárazon nagyon jól tapad. | |||
|
© satyapapa | 2011. júl. 22. 15:58 | Válasz | #582 | ||
![]() | |||
Pirelli elöl hátul....mitmondjak?? isteni!!! Vizesen,szárazon,gyorsan lassan,kanyarokba,stb stb tök jó.
| |||
| |||
2011. júl. 22. 17:24 | Válasz | #583 | |||
![]() | |||
Nekem is Pirelli van elől hátul. Minden viszony között tökéletes.
| |||
|
2011. júl. 22. 21:13 | Válasz | #584 | |||
![]() | |||
Nekem a Contis kiábrándulás után elől Michelin Pilot Sport, hátul Metzeller. Tuti a gép azóta.
| |||
|
2011. júl. 22. 21:30 | Válasz | #585 | |||
![]() | |||
Pirelli a király nálam is. ![]() ![]() ![]() | |||
| |||
2011. júl. 22. 22:15 | Válasz | #586 | |||
![]() | |||
Én Pirellivel vettem, az is jó volt!
| |||
|
2011. júl. 23. 11:41 | Válasz | #587 | |||
![]() | |||
Az enyém M/C 64 P ami nem tudom mit jelent, de mint már írtam jók a tapasztalataim.
| |||
| |||
2011. júl. 24. 10:37 | Válasz | #588 | |||
![]() | |||
Kis kutakodás után ezt találtam a neten a motorkerékpár gumiabroncsokról. Nem rövid, ellenben hosszú. De sok érdekes információt tartalmaz. Érdemes végigböngészni, kimenni a motorokhoz és megnézegetne nekünk mik vannak felírva az abroncsokra. Vörössel emeltem ki a megjegyzéseimet, hogy ne tűnjön okoskodásnak a bemásolt anyag. Jó böngészést! 1. Légnyomás A legtöbb károsodást a gumin a nem megfelelő légnyomás okozza. Emellett a légnyomás a motorkerékpár úttartását is nagyban befolyásolja. A légnyomás mértékét a jármű gyártója írja elő, és megtalálható a gépjármű kézikönyvében, a hátsó lengővillán vagy a láncvédőn. A légnyomást még indulás előtt a hideg gumiabroncson kell beállítani. A jármű üzemelése következtében megemelkedő (a felmelegedés miatt) légnyomást NEM szabad csökkenteni. A légnyomást hetente egyszer be kell állítani. Útitárs vagy súlyos csomag esetén a hátsó keréken a légnyomást 0,2 barral meg kell növelni. A túl alacsony légnyomás túlmelegedéssel és nagyobb igénybevétellel jár, ami károsíthatja a gumit. Túl magas légnyomás esetén romlanak a jármű menettulajdonságai, az utazás kényelme és a kopási kép. A légnyomás-ellenőrzés után ne felejtsük el a gumitömítéses szelepsapkát visszarakni. 2. Profilmélység A német KRESZ szerint a minimális profilmélység 1,6 mm. A profilmélység könnyen megvizsgálható a profilkopást jelző indikátor ellenőrzésével. Ezt a jelzést a gumi barázdájába dolgozták bele, és azon a részen található, ahol oldalt a „TWI“ megjelölés áll. 2 mm-es profilmélységnél ajánlatos a gumiabroncsok cseréje. 2/A ez tulajdonképpen a 34, de ide vág... TWI (Tread Wear Indicator, kopásjelző) Kis keresztirányú fekvőbordák a mintázatban, amelyek a megengedett kopás határát jelzik. Ezek a bordákat az amerikai piacra tervezték és kb. 0,8-1,0 mm-es maradék profilmélységet mutatnak. Németországban a TWI nem jelöli a maradék profilmélységet, mert itt ez 1,6 mm (ahogy Magyarországon is). 3. Mire kell figyelni új gumiabroncsoknál? Új tömlős abroncsok (TT) felszerelésénél mindig új belsőgumit kell felhelyezni. Mivel a régi tömlők kinyúlnak, ismételt felhasználás esetén fennáll a redősödés és az anyag elvékonyodásának veszélye, amely a motor üzemelése során a tömlők elszakadásához vezethet. Új, tömlő nélküli abroncsok felszerelésénél (TL) biztonsági okok miatt ajánlott új szelepeket is felhasználni. Az autópályás gyorsulás, fékezés során a centrifugális erők a szelepet akár 90°-kal is elgörbíthetik, ezért rövid szelepeket kell felszerelni. 200 km/h feletti sebességnél a szelepre ható centrifugális erő olyan nagy, hogy a rugóelőfeszítés és a belső nyomás nem elégségesek a szelep zárva tartására. A rövid szelepek rugóelőfeszítése kisebb, mint a hosszúaké. 4. Új gumik bejáratása Minden út alkalmával az első kilométereket mérsékelt tempóban kell megtenni (különösen hideg és nedves időben), amíg a gumik elérik a szükséges hőmérsékletet, amely optimális tapadást biztosít. Az új gumiknak sima a felületük, ezért ezeket kb. 200 km távközig visszafogott vezetési stílusban be kell járatni. Ennyi használatra van szüksége a guminak ahhoz, hogy tökéletesen illeszkedjen a felnire és a profil eldurvulása következtében optimálisan tapadjon. A motorkerékpár-gumik teljesítőképességüket csak egy bizonyos hőmérsékletre való felmelegedés után érik el, ezért a gumikat az út előtt be kell melegíteni. 5. A gumik szabad mozgására figyelni kell A motorkerékpáron a kerék burkolata, a villák, lengőkarok és a gumik között kielégítően tágas, szabad tér biztosítja, hogy mindenféle menetviszonyok között elegendő távolság maradjon.A centrifugális erő hatása miatt növekvő sebességnél a gumi átmérője megnövekszik (különösen a diagonális gumiknál). Ügyeljen ezért a a tengelytávon bekövetkező változásokra, pl. elkopott láncok esetén. Tartsa be az itt található jelöléseket. 6. Futási teljesítmény A nagy futásteljesítmény költségszempontból is nyomós érv, mivel a hosszú élettartam kevesebb kiadást jelent. A motorkerékpárok kilométerekben megtett teljesítményét, különösen a nagy teljesítőképességű motorok hátsó gumiabroncsai esetében nem lehet összehasonlítani a személygépkocsikéval vagy haszongépjárművekével. A gumi élettartama a vezetési stílustól és magától a motorkerékpártól is erősen függ. A motorkerékpár kis súlya nagy gyorsulást enged meg. A hátsó kerék ezért nagy csúszásnak van kitéve. A csúszás abroncselhasználódással jár! A leginkább a hátsó kerék terhelését növelő utast joggal nevezik „abroncskímélőnek“. A hátsó kerék nagyobb erővel nyomódik az aszfaltra és ezáltal sokkal kisebb a csúszás. A gumiabroncs ennek megfelelően tovább tart. Vagyis párjaink, feleségeink, utasaink nem egyszerűen „benzintyúkok,” hanem hasznos gumiabroncs kímélő pótelemek… 7. Motorkerékpár-felnik Motorkerékpár-gumik alapvetően csak motorfelnikre szerelhetők fel. Az új gumijelölési előírások az oldalfali M/C szimbólumot irányozzák elő. Így az olyan gumikat jelölik, amelyek kizárólag motorfelnire szerelhetők fel. A megfelelő felniszélességnek szintén szerepe van a kezelhetőségben és a stabilitásban. A túl széles vagy túl keskeny felnire való felszerelés módosítja a futófelület körvonalát és kedvezőtlenül hat az összes menettulajdonságra. A gumi- és felnitechnológia fejlődése különféle felniszerkezeteket eredményezett. Az elmélet és a gyakorlat végül két alapvető felnirendszert hozott létre: tömlős és tömlő nélküli gumikra való felniket. 8. Motorgumik teljesítményvizsgálaton A teljesítmény- és fékpróbák különösen nagy megterhelést rónak a gumikra. A vizsgálat során a gumi látható avagy rejtett károsodásokat szenvedhet, amelyek esetleg csak sokkal később vezetnek ahhoz, hogy a gumi hirtelen felmondja a szolgálatot. 9. Gumijavítások Nem lehet általánosan ajánlásokat megfogalmazni a gumijavításokkal kapcsolatban, hiszen az egyes országokban sajátos előírások érvényesek ezen a téren. Amennyiben megengedett a javítás, azt tanácsoljuk, hogy csak kis futófelületi lyukhoz használja az ún. gumijavító gombát. Légtömlő behelyezése a károsodott gumi betömése céljából nem megengedett. Alapvetően a gumi cseréjét javasoljuk, az Ön biztonságának érdekében. A javítást végző szerviz garanciát vállal a javításért és a javított termékért. Fülem hallatára vitatkozott gumis cimboráimmal egy speedes srác, hogy neki javítsák meg ezt az abroncsot. Mivel nemet mondtak a kellő és kimerítő magyarázat után, a srác felháborodott és a fogyasztóvédelmi felügyelőséggel fenyegetőzött. Lefényképezték a lyukat kívül-belül, hogy pontosan hol, a gumi melyik részén található és mondták neki a fogyasztóvédelem telefonszámát és címét. No itt állt meg a srác, majd elkezdett gondolkodni. De azért duzzogva elvonult... 10. Utánvágás A motorkerékpár-abroncs mintázatát nem szabad utánvágni, mert negatívan befolyásolja a biztonságot és a menettulajdonságot. Az utánvágás általában tiltott. 11. A gumi tárolása A gumi tárolására szolgáló helyiség legyen hűvös, száraz és mérsékelten szellőzött. A tároló hőmérséklete soha ne legyen több 25 °C-nál és ne ingadozzon szélsőségesen. A gumi nem érintkezhet közvetlen fűtőcsővel vagy fűtőtesttel. Az ózon kedvez a gumi öregedésének, ezért a gumikat soha ne helyezzük villamos motor vagy más készülék közelébe, amely elektromos kisülést okoz, mert ez magas ózonkoncentrációval jár. A tüzelő -és kenőanyagok szintén roncsolhatják és tönkretehetik a gumit. A gumira rácsöpögő olajat vagy benzint azonnal el kell távolítani tiszta törlőronggyal. 12. A gumi felszerelése Általában minden motorgumit csak hozzáértő szakember szerelhet fel! Menetirányú bordázatú guminál a forgásirányra figyelni kell. 13. Motorgumik kiegyensúlyozása Elasztikus anyagú tárgyak, mint amilyen egy gumi is, nem gyárthatóak abszolút körkörös és egyensúlyos formára. Ezért az új gumikat felszerelés után mindig ki kell egyensúlyozni. Kétféle módszert alkalmaznak ilyenkor, ennek alapján beszélünk statikus vagy dinamikus kiegyensúlyozásról. A statikus kiegyensúlyozás a kerék forgása nélkül történik. A dinamikus kiegyensúlyozást ellenben forgó kerék mellett végzik és ezzel egyidejűleg az anyag kerék közepéhez képest való elmozdulását is mérik. 2,5 colnál nagyobb felniszélességnél dinamikus kiegyensúlyozás ajánlott. Fontos: Az útközbeni légveszteség veszélyét megakadályozandó, a jármű gyártója által ajánlott kiegyensúlyozó súlyt kell használni (nipli, ólomhuzal vagy öntapadós felnisúly). A folyadéksúly és folyadéksúly- tömítőanyag használata nem ajánlott. A hátsó kerék leszerelése vagy a lánc után állítása után újra be kell állítani a kerekeket. A rosszul beállított kerék minden fordulattal egyre kopik, amely csökkenti az élettartamát, befolyásolja a kormányzási tulajdonságokat és a kanyartartást, ezzel pedig a stabilitást is. 14. Mintázat és barázdák A gumi futófelületén található barázdák a nedves úton való vízlevezetést szolgálják. Minél több barázdája van a guminak, annál nagyobb a negatív mintázat aránya. Az alacsony profilmélység az előrehaladott kopást jelzi. 15. Gumikeverékek Minőségük közvetlen befolyással van a gumi élettartamára és tapadási tulajdonságaira. A puha gumikeverék segíti a tapadást és a húzást. A kemény gumikeverék a kopás szempontjából jár előnyökkel. A szilikát tartalmazó gumikeverék különösen alkalmasnak bizonyul nedves utakon. 16. A gumiabroncs körvonala Közvetlen befolyásolja a motorkerékpár dinamikus menettulajdonságát. A sportgumik hegyesebb körvonala biztosítja a precizitást és a kormányzási tulajdonságot. A túragumikat ezzel szemben inkább a stabilitásra és a kezelhetőségre méretezték és ezért kerekebb a körvonaluk. 17. Futófelület Ezen keresztül érintkezik a motorkerékpár az úttesttel. Az egyes gumikeverékek futófelülete és oldala gyakran különbözik egymástól, mert mindegyik más-más speciális követelménynek felel meg. Bizonyos értelemben a futófelület alakváltozása kényelmesebbé teheti az utazást. 18. Váz Tartja a motorkerékpár súlyát, stabilizálja a járművet és a kényelmes utazásban is szerepet játszik. A váz bizonyos mértékig elformálódhat. Alapvetően a radiális építésű vázak hajlékonyabbak, mint a hagyományos, diagonális építésűek, ezért jobban tompítanak. 19. Kormányütés Nagy sebességnél jelentkezik, a gumi keresztirányú bordázata és a terephullám által továbbított lökések okozzák. A jó elnyelő képességű motorkerékpárok tompítják a kormányütéseket. 20. Teherbírási index A teherbírási LI (load index) olyan kódszám, amely a gumi legnagyobb teherbírását annál a sebességnél adja meg, amelyet a sebesség szimbólum jelez. A V és W szimbólumok teherbírási csökkenést vesznek figyelembe. A „PR“-szám a gumi igénybevételét jelöli, a német és az európai szabványban a motorkerékpár-gumiknál nincs PR-jelölés. Csak a japán szabvány ad meg még PR-számot. Az európai szabvánnyal az alábbiak szerint kell összehasonlítani: 4 PR = Normál kivitel 6 PR = Megerősített kivitel Az egymáshoz rendelt méretek és teherbírások mindkét szabványnál azonosak. A PR-számot semmi esetre sem szabad a tényleges „Ply,Plies“ rétegszámmal egyenlővé tenni. A két jelölésnek teljesen más a jelentése. Erősített kivitelű gumiabroncsok Azoknál a motorkerékpár-, kismotorkerékpár- és moped-gumiknál, amelyeken nincs PR-jelölés, de szintén nagy teherbírásúak, megkülönböztetésként „reinforced“ ill „reif.“ jelzéssel látják el. Pl. 3.00 - 16 48 P reinforced, 170/80 B 15 M/C H TL reinf. Teherbírási index kg pfund 20 80 176 21 82,5 182 22 85 187 23 87,5 193 24 90 198 25 92,5 207 26 95 209 27 97 214 28 100 220 29 103 227 30 106 234 31 109 240 32 112 247 33 115 254 34 118 260 35 121 267 36 125 276 37 128 282 38 132 291 39 136 300 40 140 309 41 145 320 42 150 331 43 155 342 44 160 353 45 165 364 46 170 375 47 175 386 48 180 397 49 185 408 50 190 414 51 195 430 52 200 441 53 206 454 54 212 467 55 218 481 56 224 494 57 230 507 58 236 520 59 243 536 60 250 551 61 257 567 62 265 584 63 272 600 64 280 617 65 290 639 66 300 661 67 307 677 68 315 694 69 325 716 70 335 739 71 345 761 72 355 783 73 365 805 74 375 827 75 387 853 76 400 882 77 412 908 78 425 937 79 437 963 80 450 992 81 462 1019 82 475 1047 83 487 1074 84 500 1102 85 515 1135 86 530 1168 87 545 1202 21. Gyorsasági index A gyorsasági kategóriát gyorsasági szimbólummal jelölik. Ez a szimbólum rendszerint egy betűből álló kód. Gyorsasági kategóriák (km/h) Gyorsasági szimbólumok (kód-betűk) Kód-betűk km/h B 50 C 60 D 65 E 70 F 80 G 90 J 100 K 110 L 120 M 130 N 140 P 150 Q 160 R 170 S 180 T 190 U 200 H 210 V/VB 240-ig (V) (VB) 240 felett W 270-ig (W) 270 felett ZR 240 felett 22. NHS A "Not for Highway Service" rövidítése. Az így jelölt gumiabroncsok versenygumik és az 1993.01.01-es előállítási időponttól kezdve nem használhatók németországi közutakon. 23. M+S jelölés a motorkerékpár-gumiknál Megtaláljuk az Enduro gumikon, amelyeket offroad használatra gyártanak. Amennyiben terep versenygumikat aszfaltúton vetnek be, csak rövid ideig ajánlatos a legnagyobb sebességgel menni, másképpen a gumi bütykök egyenlőtlen kopásával kell számolni, ami a terepezési alkalmasságot károsítja. Emlékeztetőül ezért M+S jelzésű matricát ragasztanak a vezetőülésre. Az M+S jelölésnek tehát itt nincs köze a személygépkocsi-gumikról ismert „mud + snow“ (négyévszakos) kifejezéshez. 24. Szelep, szeleptű, szelepsapka Mivel a gumiszelepek öregednek, biztonsági megfontoláson alapul a mondás: „ Új gumi, új szelep!“ Ajánljuk kizárólag a rövid szelepkészletek használatát. Nagy sebességnél a szeleptűre olyan nagy centrifugális erő hat, hogy a szeleprugó előfeszítése és a gumi belső nyomása már nem elegendő, hogy a szelepet 100 % -ig zárva tartsa. Kisebb tömege miatt a szelep nagyobb sebességnél is zárva marad. A centrifugális erő, amely például egy láncos körhintánál az üléseket kifelé perdíti, menet közben ugyanúgy hat a szeleptűre. Elégségesen nagy sebességnél ugyanaz történik, mint amikor körömheggyel benyomjuk a szeleptűt. Elszökik a levegő. A szelepsapka marad az egyetlen lehetőség a légnyomásveszteség hatékony megakadályozására.Ez a jelenség legtöbbször csak igen nagy sebességnél következik be. Egy hibásan gyártott szeleptű azonban már 200 km /h-nál kisebb sebességnél is kinyílhat. A szelepsapkát ezért mindig teljesen szorosan be kell csavarni. Ajánlatos fémből készült, légmentes, gumitömítéses szelepsapkát használni. 25. Perem Ez biztosítja a kerékabronccsal (felnivel) való kapcsolatot. A gumiba ágyazott acélhuzalok (peremmag) adják az állóképességet. A köpenyváz a peremmag köré tekeredik (peremburkolat). Így éri el a gumiabroncs a peremnél a megfelelő szilárdságot. A felni és a gumi között az optimális kapcsolatot mindig biztosítani kell, mert a peremen keresztül hat a meghajtó és a fékező erő a futóműre illetve a felnire. A perem ezenkívül a tömlő nélküli gumiknál a nyomásveszteség elleni tömörséget is biztosítja. 26. Motorkerékpárok jelölése az ECE R 75 EU-rendelet szerint Az Európai Unió a motorkerékpár-megjelölésekre is befolyással van. Az ECE R 75 rendelet érvénybe lépésével megváltoznak a gumiméret-jelölések. Főképp a vezetőknek kell hozzászokniuk a változásokhoz, a kereskedőknek és a vizsgáztatóknak kevésbé, hiszen hasonló jelölések, egészen a H gyorsasági indexű gumikig, korábbról is ismertek. A jelölési változások elsősorban a V-, VB-, VR- und ZR-gumikat érinti. A lényegi változást a korábbi és az új jelölések között a teherbírási mutató és a gyorsasági szimbólum bevezetése valamint a ZR gumiknál az új gyorsasági szimbólum, a W (= 270 km/h) feltüntetése jelenti. A V gyorsasági szimbólumot (eddig V = 210 km/h felett) V = 240 km/h-ként határozták újra. Amennyiben a V jelölésű gumi 240 km/h sebességnek felel meg, a méreten belül kiesik a gyorsaságot jelző betű és a méret után jelenik meg az üzemi jelzés (teherbírási mutató és gyorsasági szimbólum) (pl. 69 V). 270 km/h-s ZR-gumiknál a gumimegjelölés változatlan marad és bevezetik a gumimegjelölés üzemi jelzését (pl. 69 W). Amennyiben egy gumi megengedett legnagyobb sebessége V/VB/VR-nél 240 km /h feletti, illetve ZR-nél 270 km/h feletti, akkor az eddigi jelölés változatlan marad és üzemi jellel (teherbírási mutatószám / sebességi szimbólum)egészítik ki. Ilyenkor az üzemi jelet zárójelbe teszik, annak hangsúlyozására, hogy a megengedett legnagyobb sebesség V = 240 km /h illetve W = 270 km/h felett van, pl. (69), (69 W). 27. M/C Ez a jelzés utal arra, hogy olyan motorkerékpár-gumiról van szó, amely kizárólag motorfelnire szerelhető fel. M/C = motorcycle 28. Alacsony keresztmetszetű gumiabroncsok A modern motorkerékpár-gumik manapság általában alacsony keresztmetszetű konstrukciók: az oldalmagasság kisebb, mint a futófelület szélessége. Ezzel nagyobb felület gumi érinti az aszfaltot és nő a stabilitás. Egy 120/70 ZR 17 méretű gumi például 120 mm széles és 84 mm (a 120 mm 70 százaléka) magas. 29. Szilikagél A szilika (kovasavgél) a gumikeverék alkotórésze, amely segíti a motorkerékpár nedves úton való jobb tapadását. Pozitív hatással van az élettartamra és a gördülő ellenállásra. 30. Gyúródás Az ismétlődő berugózás során a gumi elformálódik. A gumiabroncs alapjának szövetrétegei súrlódnak, amelynek hatására hő keletkezik. Ez igénybe veszi és öregíti a gumit. 31. TT/ TL gumik Motorkerékpár-gumik tömlővel (TT) A Delticom tömlős gumik esetében alapvetően azt tanácsolja, hogy új gumik felszerelésénél új tömlőt is szereljenek be. A tömlők a használat során megnyúlnak és a hőhatásnak kitéve természetes öregedési folyamaton mennek keresztül. Amennyiben használt tömlőt ismét beszerelnek az új gumiba, veszélyesen meggyűrődhetnek. Javított tömlők újbóli alkalmazása sem tanácsos, különösen nagy sebességre tervezett gumik esetében nem. Tömlő nélküli motorkerékpár-gumik (TL) Tömlő nélküli kiszerelésű motorkerékpár-gumikat tömlővel, tömlős keréktárcsán is lehet használni. 32. Reinforced A megerősített vázú és teherbíróképességű gumikat a méret-megjelölésnél feltüntetett reinf megnevezésről lehet felismerni. Gyakran szükséges gumigyártási mód nehéz motorkerékpárok esetén. 33. Kiegyensúlyozási pont az oldalfalon A gyártás után a gumiabroncsokat gyakran kiegyensúlyozzák és színes ponttal jelölik (piros a Metzeler/Pirellinél, sárga a Bridgestone-nál és a Dunlopnál). Ezt a helyet kiegyensúlyozási pontnak nevezik. A felszerelésnél a kiegyensúlyozási pontot a szelephez – a keréktárcsa legnehezebb pontjához – kell helyezni. Nem esik szó viszont az elöregedésről, ami használat nélkül is bekövetkezik idővel... Egy biztos, egy 10 éves gyári abroncs számomra nem jelentené a legnagyobb biztonságot. | |||
|
2011. aug. 06. 23:55 | Válasz | #589 | |
![]() | |
Uj gumit kel vennem mert az enyém sajna szállszakadásos lett, találtam egy weboldalt http://www.motorgumishop.hu ahol furcsán olcsón adnak pl Continental 130/70-12-es gumit és ajánlják a 250-es majára is. Mi a véleményetek? Ti melyiket választanátok?
|
© satyapapa | 2011. aug. 07. 07:15 | Válasz | #590 | ||
![]() | |||
Ez a gumi többünknek már nemvált be,,én nem javaslom,!!!!,A gumira nemszabad a sporolás stratégiáját alkalmazni,, Pirelli, heidenau metzeler, michlen,irc,ezek nagyon jók ,lehet hogy drágábbak de az életünk se olcsó | |||
| |||
2011. aug. 07. 07:30 | Válasz | #591 | |||
![]() | |||
Akkor vedd meg ha a motor csak arra kell hogy a garázsban mutogasd. Arra is jó, hogy ha felszerelteted, a felni nem csörög az aszfalton... Szép az oldalfalán a felirat, de itt a végére is értem a jó tulajdonságainak. Aki kanyarodni is szándékozik, az inkább ne ezt tegye fel! Michelin, Metzeller, Bridgestone. A Pirelli is nagyon jó meg a Heidenau. Van miből válogatni, ne pár ezer Ft. döntsön az életed felől... | |||
| |||
2011. aug. 07. 08:00 | Válasz | #592 | |
![]() | |
De ezek mind vannak azon az oldalon amit belinkeltem. Nem gagyi minőséget akarok venni. Én cak a véleményeteket akarom hogy szerintetek melyik a jó. Mert itt a Michelin gumi már 8300-tól van. Mikor ezelött vettem 12 alatt nem volt. Majd ha ráértek azért csak nézzetek ré az oldalra. Szerintem érdemes. |
© satyapapa | 2011. aug. 07. 08:22 | Válasz | #593 | ||
![]() | |||
ÁLTALÁBAN 1-a heidenu vizes csuszos utra nagyon jó,magas a szilika tartalma,kissé jobban kopik. 2-Pirelli jól tapad. nagyon jó kanyarokban jó a fékátvitele,robogókra kiválló 3-Michelin jól tapad ,jó a fogyasztás csökkentö tulajdonsága.átl. kopás 4-IRC robogókra nagyon jó tulajdonsága miatt kedvelt,kissé drágáb talán mint a többi márka. 5-Metzeller prima jó ,átlagos kopásu. 6-Bridgestone jó,,bár elsösorban autókra lett fejlesztve, jó a sikfutása, Sokunknak van Pirelli ,,,szerintem ezt érdemes venni,mert a digók kifejezetten jó robogó gumikat készitenek az ár-érték arány kiválló | |||
|
© satyapapa | 2011. aug. 07. 08:32 | Válasz | #594 | ||
![]() | |||
,Még talán annyit hogy a legjobb megoldás szerint,, az elsö és hátsó gumi egyforma márka -és tulajdonságú legyen..ez föleg a robogók sulyelosztása ,a rugózatlan hátsó tömeg nagysága ,az alacsony elrendezésböl eredö fékezési hatások miatt lehet fontos..Másként müködik mint egy nagymotor,ez föleg az eröteljesebb fékezéskor,és kanyarokban jelentkezhet. | |||
|
© Wiking | 2011. aug. 07. 09:06 | Válasz | #595 |
![]() | |
Pirelli gumirol én is csak jót tudok mondani! Viszont a kóreai meg hasonló származtatású gumikat nem ajánlom...ugyan nekem nem csúszik sem esőben, sem szárazon, sőt még hóban is egész jól tapadt tavaly, de rettenetes gyorsasággal kopik....talán 3-4000km alatt ledarálta ugy a 80%-át. ugyan olcsó, de ha azt nézzük, hogy egy normál kicsit drágább gumival akár 2-3szor ennyit elmegy az ember, vagy még többet... Ez amúgy egy wee rubel vagy mi a neve gumi :D a mintája meg a Heidenau K58 mintájára hasonlít leginkább... |
© jasa | 2011. aug. 08. 11:07 | Válasz | #596 | ||
![]() | |||
Heidenau gumi kopáshoz: Amikor vettem a burgit ez volt rajta elöl-hátul. Az elsőt kb. 40.000 km után ( nem tévedés !) cseréltem, még nem volt kopáshatáron, de "pikkelyesedett". Hátul még az van fenn, 50.000-nél járok vele. (Aki ismeri Zénót, tudja mire gondolok ![]() | |||
| |||
© satyapapa | 2011. aug. 08. 20:03 | Válasz | #597 | ||
![]() | |||
Nem saját véleményt hanem tesztanyagot, összehasonlitást irtam le!!! Kivéve a Pirelli hozzáfüzni valot.. | |||
| |||
2011. aug. 08. 20:23 | Válasz | #598 | |
![]() | |
![]() ![]() ![]() | |
© satyapapa | 2011. aug. 08. 20:31 | Válasz | #599 | ||
![]() | |||
No igen ,,,lehet hogy nagyon sokat jár évente . Igazságszerint 5-6 évesnél idösebb gumival már nagyon ovatosan kell közlekedni..Én évente kb 4ezret motorozok csak, 7-8év kell 30-40ezer km lezavarásához,de ezalatt a köppeny elöregszik,,a koromtartalom és a bautilkaucsuk ,(mint alapanyagok)tulajdonsága jelentösen változhat,romolhat.Gumikereskedésben nem szabad árulni,ujj de öreg gumikat.
| |||
| |||
|
|
|