Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Futóművel és gumival kapcsolatos kérdések
Futómű és Gumi

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


tamas2011. ápr. 25. 20:20 | Válasz | #500 
Igen. Miért?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adamfzr2011. ápr. 25. 20:26 | Válasz | #501 
mármint elérhetősége van? (amúgy én is erre tippelek..)

trans852011. ápr. 25. 20:29 | Válasz | #502 
Biztos hogy nem ér bele mert álló helyben is ha komolyabban lenyomkodom a hátulját akkor is nyikorog. én a szilentre gyanakszom maximum kiveszem őket azt bekenem zsírral, az ugye nem árt neki?

tamas2011. ápr. 25. 20:32 | Válasz | #503 
Persze. Rákattintasz a nevére és írsz egy frappáns e.mailt Neki. Válaszolni fog.
Jó sok zsírral rakd majd össze, látni fogod ha megbontod hogy sajnos elég nyitott, könnyen összeszedi a port, vizet szemetet. Ha az összerakáshoz érsz, elmondom a tapasztalataimat ha érdekel.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. ápr. 25. 20:33 | Válasz | #504 
Semmiképpen, sőt. Olyan zsírt használj, ami a gumi nem bántja. Sajnos bontogatni kell hozzá, de megéri a fáradtságot, roppant idegesítő ha egy csendes motor ilyeneket csinál...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2011. ápr. 25. 21:34 | Válasz | #505 
Sziasztok. Leírnátok milyen guminyomással jártok? Maja250/99

tamas2011. ápr. 25. 21:43 | Válasz | #506 
Én a gyári értékekből kiindulva kezdtem próbálgatni a motort, de sok kísérletezés és pumpálgatás után oda is tértem vissza. Ha nagyon extrém körülmények között kellene motorozni (mondjuk Kakucson) leengednék 0,2 bart és gggggya!
Próbálgasd!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852011. ápr. 25. 22:17 | Válasz | #507 
holnap délután talán nekiállok, remélem megszűnik a zaj. Mire számítsak, hány szilent van benne?

 © SPOJLERES2011. ápr. 25. 22:33 | Válasz | #508 
Átlag 1.9-2.0 elöl 2.0-2.1 hátul aszem

tamas2011. ápr. 25. 22:35 | Válasz | #509 
A rajzokon mindet láthatod! Van a nagy Y alakú villa, ez tartja a blokkot felülről, van egy "kutyacsont" alakú ami a lengést akadályozza meg keresztirányba és van a két teleszkóp. Ezeknek a felső részéhez nagyon szét kell bombázni a gépet, sok türelmet hozzá!
Én úgy csinálnám hogy kivenném a csavarokat, megtakarítanám kívül belül, majd bele a kenőanyag és mehet. Ha valami ki van szakadva, azt látni fogod. De ehhez a művelethez az ülést, a tanktakarót és a tankot is ki kell szerelni, valamint az oldalidomot is ki kell lazítani. A telókhoz meg az egész hátát, még a sisaktartó műanyagot is az ülés alól. Kezd az elejével, hátha szerencséd lesz.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © adamfzr2011. ápr. 26. 09:56 | Válasz | #510 
http://n1.vatera.hu/photos/8c/30/4965_1_big.jpg ez a benelli velvet rugóstagja... bár gondolom nem olcsóbb, mint a yamaha

trans852011. ápr. 26. 15:50 | Válasz | #511 
Remélem nem kell ennyi mindent szétbombáznom rajta , nézegettem a képeket a dx az teljesen más felépítésileg mint az yp mert nekem a tank a láb alatt van a dx-en pedig ahogy észrevettem az ülés alá tették. Talán elég lesz kivenni az ülést és mindent látok. Már egyszer szétkaptam akkor az automata szivatom cseszett ki velem. De sajna nem fényképeztem le. Most végigfotozom hátha segíthetek vele másnak is.

trans852011. ápr. 26. 20:39 | Válasz | #512 
megszivatott a kicsike, szétburítottam az egész burkolatot , befújtam neki folyékony zsírral, meglöködtem még mindig nyikorgott, mire rájöttem, hogy a blokk és a középsztender közt a sztenderen van egy gumihenger, na az volt a ludas, úgyhogy volt egy másfél órás potyamelóm de legalább most nem nyikorog :)

Ga-Bika2011. ápr. 26. 20:59 | Válasz | #513 
ma egy kicsit ráértem bütykölni a mocin,
beállítottam a guminyomásokat gyári értékekre
kicsit lógott a kormánycsapágynál, utánahúztam
hátsó rugóstagokat 2es re állítottam,
próbakör,nagyon király lett, ring mint egy hintó,
aztán elengedtem a kormányt és beszitál úgy mint előtte. passz

Ga-Bika2011. ápr. 26. 21:02 | Válasz | #514 
ja a gumim: michelin gold

TopJoe2011. ápr. 26. 21:03 | Válasz | #515 
Próbáld meg hátsó doboz nélkül.ha levettem megszünt a szitálás.ha visszatettem szitált.Legolcsóbb megoldás,fogod a kormányt
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

Ga-Bika2011. ápr. 26. 21:06 | Válasz | #516 
Ja tényleg, azt elfelejtettem kipróbálni

 © satyapapa2011. ápr. 26. 21:09 | Válasz | #517 
Kormányszitálás okai lehetnek--?

Kormánycsapágy
Fejburkolatok,idomok lazák
Hátsó doboz
Guminyomások
az elsö telók valamelyike nem müködik rendesen
Elengedted a kormányt
Továbbá?,
06304373303-vagyok elérhetö

Ga-Bika2011. ápr. 26. 21:16 | Válasz | #518 
továbbá Mi?

 © satyapapa2011. ápr. 26. 21:26 | Válasz | #519 
a moci eleje az a legprecizeb alkatrészek egyike,sok kis hiba lehetöség van.Minnél többet sorolunk fell annál könnyeb az ellenörzés,
Továbbá ,,javaslatok, amik nem lettek fellsorolva.
De egy 12colos elsökerék mindenképp nagyon érzékeny
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2011. ápr. 26. 21:31 | Válasz | #520 
A guminyomást engedd le 1,2 bar-ra és úgy nézd meg. A gumi új vagy használt? Milyen sebességtartományban csinálja?
Zsolt

 © adamfzr2011. ápr. 26. 21:31 | Válasz | #521 
sztem az a legjobb tanács, hogy a legegyszerűbb-legolcsóbb-tól indul végig. nem?

tamas2011. ápr. 26. 21:36 | Válasz | #522 
Ez igen!
Én meg azt hittem hogy 2'000 előtti a motorod. Jó hogy megtaláltad a bibit!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. ápr. 26. 21:38 | Válasz | #523 
Nekem anno a gumim volt a ludas, Zsolt világított rá...
Mondjuk az egy Conti Twist volt... A Michelin nem szitál (annyira). Kormánysúllyal lehet csillapítani.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. ápr. 26. 21:57 | Válasz | #524 
Itt is az lesz Tamás....
Fogadok egy hatos sörben, hogyha Gabi feltesz egy kopott gumit megszűnik a szitálás.
Zsolt

tamas2011. ápr. 26. 21:59 | Válasz | #525 
Nem lehetetlen, csak azt nem értem, egyes Majestyk miért csinálják ezt? Nem típushiba, de elég gyakori a jelenség. Szóval elég érdekes a dolog...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. ápr. 26. 22:02 | Válasz | #526 
Szerintem olyan a villaszög, hogy a gumihibák egy adott sebességnél és rezonanciánál 'átmásznak' a kormányra.
Zsolt

tamas2011. ápr. 26. 22:06 | Válasz | #527 
Ez igaz, meg a kerék tengelye is a villa mögött van, sok motornál meg alatta, vagy előtte...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2011. ápr. 26. 22:14 | Válasz | #528 
Akkor köszi fiúk. Majd kapaszkodok, azért sok jó ötlet érkezett.

 © adamfzr2011. ápr. 27. 09:17 | Válasz | #529 
gondolom ez a ksiebb utánfutás miatt van, hogy fordulékonyabb legyen a paripa a városi harcban.

 © Herold2011. ápr. 27. 10:22 | Válasz | #530 
Vagy esetleg a nagyobb utánfutás miatt??
Mert ugye így nagyobb az utánfutás... Ami egy kicsit hoz a kis kerék miatti rosszabb úttartáson.
Szerintem.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © adamfzr2011. ápr. 27. 11:03 | Válasz | #531 
valóban, fordítva mondtam :D akkor viszont a rövid első futómá miatt lehet. Miinnndennre van válasz :D

szepi2011. ápr. 28. 06:57 | Válasz | #532 
nekem is volt kormány szitálás de ez most a gumi cserével megszünt. Michelin Pilot Sport lett feltéve előre és hátra is. Így az első 100km után azt kell hogy mondjam nagyon jó gumi.
Ja és tegnap átment a műszakin a Majesty-m.
--Széles Utat--

 © Szomjas2011. ápr. 28. 18:18 | Válasz | #533 
Szepi gratulálok a sikeres vizsgához! Nem szőröztek? :-o
Majd menj valamikor vízes úton is légyszi és írd le a tapasztalataidat meg a guminyomást is! Nekem elég csúszkálós gumit sikerült szereznem hirtelenjében és a biztonságérzetem (vízes úton) lecsökkent jobban,mint szerettem volna. Fortune márkájú van hátul. 2,2 bar szokott benne lenni a nyomás. Köszi.
A maja klub német nagykövete. ;)

szepi2011. ápr. 28. 21:16 | Válasz | #534 
Szomjas!
Kipróbálom majd vizes úton is ha lesz rá lehetőség. bár esőben nem nagyon szoktam menni.
a guminyomás meg 2,5 bar
--Széles Utat--

 © Szomjas2011. máj. 08. 22:06 | Válasz | #535 
A maja klub német nagykövete. ;)

trans852011. máj. 08. 22:14 | Válasz | #536 
Talin is többeteknek mutattam de azért leírom, a mocim hátsó gumiát 1 helyen különlegesen koptatja az út, valahol még 2mm 1 pontban viszont már nincs borda, Tamás azt ajánlotta hogy nézzem meg a lengéscsillapítókat mert azzal lesz a gond, én a felnire gyanakodtam mert az is kapott valahol egy űtést és oldal irányba üt( menet közbe nem érzem, de látható). Ma szétkaptam a telót , a lengéscsillapító összenyomásra kissebb ellenállást széthúzásra nagyobb ellenállást mutat. Ez így jó? Mert ha ok akkor a felnim a ludas.

 © Zsolt2011. máj. 08. 22:20 | Válasz | #537 
Lengéscsillapító hibánál a gumi fűrészfogasan kopik.
A felni szitálása okozhat ilyet mint írtál, DE a majánál nem a felni a probléma okozója, hanem a bordástengely kerékagy nem központos futása.
Zsolt

trans852011. máj. 08. 22:28 | Válasz | #538 
de ha a kerékagy nem központosan futna akkor mindenhol lenyalná gumit középen, vagy nem?
Nekem csak a kerék kerületének kb 10%-án eszi le

 © Zsolt2011. máj. 08. 22:30 | Válasz | #539 
Egy képet tegyél már fel, mert szerintem a gondolataink elmennek egymás mellett...
Zsolt

trans852011. máj. 08. 22:39 | Válasz | #540 
ok, ha lesz rá időm holnap mindenképp teszek fel, de nagyságrendileg a gumi futófelületén középen körkörösen még kb 2 mm-er a borda, de van 10cm ahol teljesen lekopott

 © SPOJLERES2011. máj. 09. 07:33 | Válasz | #541 
fordits a gumin a felnin 180fokot
amugy gumis megmondja a tutit

tamas2011. máj. 09. 15:28 | Válasz | #542 
Meg van ütve a felnije, a gumi nem fut egyenesen, a széle kimozdul a körívből legalább 3-5mm-t.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. máj. 09. 15:31 | Válasz | #543 
Józsi, úgy fotózd már le, hogy egy vonalzót vagy pálcát leteszel a motor hátsó kereke mellé, úgy hogy a felnire mutasson merőlegesen. Ezután fotózd le úgy hogy hol fut a felni megfelelően, majd úgy hogy lehessen látni mennyit üt oldalba. Ugyan ezt a gumival is megteheted!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

csiGABIga2011. máj. 09. 22:33 | Válasz | #544 
Valakinek van esetleg valamilyen véleménye az alábbi gumikról:

Vredestein Turnamente 64P - előre
Vredestein Stoccata 62L - hátra

Jó árban van -cca. 8500.Ft.
Autóban nekem jó volt a márka, na de robogóban...?
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

csiGABIga2011. máj. 11. 09:39 | Válasz | #545 
Sikerült válaszolnom saját kérdésemre:

http://www.gumiteszt.com/motorbicikligumik/index.html

Elég sok márkájú gumiról alkotott vélemény szerepel, és ami a legfontosabb - szerintem-, hogy a használók írták.
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Laller2011. máj. 11. 18:14 | Válasz | #546 
Tegnap motoroztam kb 100km elég rossz úton 50-60-70-es tempóban 2 személlyel.Én 105kg utasom 80kg jobb oldali hátsó teló szar!Éééés ilyen meg ilyen lett a gumi.Nem tudom mennyire vehetők ki azok a csíkok a fotón?Meg olyan fura az a felület tényleg mintha csak a gumi azon oldalán mentem volna vagy 10ezer km :) Én nem látnám hogy valahova bele érne a motorba!Na ilyenkor mi van???
A gumi égjen,ne a lelked!

 © Sama2011. máj. 12. 08:44 | Válasz | #547 
A képről nem tudom kinézni, hogy milyen lett a gumid, de a hátsó telóidat ismerve ne húzd sokáig a cseréjét. Meg most szerelted a kereket is a defekt miatt, és nem lehet, hogy az összerakásnál lett valami bibi? Tamásnak volt valahol leírva a tippje, hogy milyen sorrendben kell meghúzni a csavarokat.

trans852011. máj. 12. 10:03 | Válasz | #548 
Szereztem bontott felnit szinte uj gumival 12000ért, a féktárcsa is rajt van de az kuka.
Most majd kiderül hogy ezzel a felnivel mennyire eszi a gumit. Arra viszont nem kaptam választ hogy a hátsó lengéscsillapító szétszedve összenyomva kissebb ellenállással, széthúzva pedig nagyobb ellenállással kell működnie?

 © Sama2011. máj. 12. 11:22 | Válasz | #549 
Igen. Összenyomás után lassabban kell kirugóznia, ha jó a lengéscsillapító benne. A két teló összenyomásához pedig azonos rugóúthoz, azonos erő kell.

tamas2011. máj. 12. 15:37 | Válasz | #550 
Na ezt nem tudtam pontosan megmondani Neked gelsei talin, amit most Sama! Lefele könnyen megy mert követnie kell az út egyenetlenségét, vissza viszont csillapít, hogy ne tudjon a motor "hintázni".
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Laller2011. máj. 12. 17:48 | Válasz | #551 
Szerintem nem csesztem el semmit az össze rakásnál!Azóta már mentem vele vagy 400km és minden nap meg nézem a gumit pont a defekttől való félelem miatt :) Ez a hiba ami nem nagyon látszik PONT a kétszemélyezés után lett.Neked mind a 2 teleszkópod rossz volt amit cseréltél? Mert nekem csak 1 db kéne.Jóóó tudom nem ez a legjobb meg oldás de meg tenné nekem ha csak az egyiket cserélném ki egyenlőre egy használtra ami nem folyik
A gumi égjen,ne a lelked!

 © Sama2011. máj. 13. 08:39 | Válasz | #552 
Igen, mind a kettőt cseréltem (bontottra), hogy nagyjából azonos erejűek legyenek. A régiek közül az egyik eresztette az olajat de a másik nem. Hogy van-e benne, illetve milyen állapotban van meg sem néztem még mert kirugózáskor csúnyán felütöttek és gyanúm szerint egy db-nak a cseréje kevés lett volna. De azért eltettem tartalékba. Ha kell, ugorj át érte.

trans852011. máj. 13. 08:52 | Válasz | #553 
Nekem nem ereszti az olajat és ugy működik ahogy írjátok, összenyomni kissebb erővel széthúzni nagyobb erővel kell, remélem a szerzett felni jó lesz és nem nyalja a gumit.

 © Laller2011. máj. 13. 20:34 | Válasz | #554 
Szupi :) Ma sajnos eddig dolgoztam.Holnap meg lagzi.Talán vasárnap át lépek :)
A gumi égjen,ne a lelked!

Flow2011. máj. 30. 14:47 | Válasz | #555 
A hátsó felfüggesztésben a teleszkóp... az csak teleszkóp, vagy lengéscsillapító? Azaz van benne olaj? (250 '96) Ha igen, és elkezd kifolyni akkor lehet javítani, vagy új kell? :(

Fáy Tibor2011. máj. 30. 18:10 | Válasz | #556 
Flow!A hátsó gátló olajos és nem javítható.Csere. Én most vagyok túl rajta.Érdekesség: a 2000 utánin csak a kipufogót kell levenni, a tieden szinte az egész hátulját bontani kell a cseréhez.Nem lehet hozzáférni a felső csavarhoz.
Tyti

Flow2011. máj. 31. 08:26 | Válasz | #557 
Sejtettem. Mármint nem a bontást, a cserét... :(
Ezek szerint épp képben vagy a lengéscsillapító-piaccal, van tipped hol érdemes ilyet vásárolni?

Flow2011. jún. 16. 08:26 | Válasz | #558 
Kicseréltem a jobb hátsó telót... asssztaqqqq... tényleg szét kellett hozzá borítani az egész hátulját :(
Aztán gumit cseréltem a hátsó keréken. Na ez sem egyszerű kispolgári körülmények között. Fél óra volt lefeszegetni a rágyógyult gumit, utána fél óra felerőszakolni az újat. További 40 perc volt levenni és felrakni megint, mert elb@tam a menetirányt Pedig már az elején megnéztem, de annyit szenvedtem vele, pakoltam, forgattam, hogy csak sikerült elgyurcsányolni
Egyébként Pirelli gumi volt fenn, nem bírt ki 4000 km-t sem. Oké, valószínűleg tapadt, mint az állat, de amennyire én döntögetek... nem is tudom, hogy tapadt-e. Most IRC került rá.

 © Wiking2011. jún. 16. 13:42 | Válasz | #559 
Nah hát akkor a gumicseréröl írok nektek egy jó trükköt.
Ugyebár én is csak egyszerű polgári személy vagyok, így nem rendelkezem sok szervíz szerszámmal. Gumifújáshoz még kompresszorom sincs rendes, de hogy ne kelljen pumpálni, meg mindíg benzinkútra rohangászni, így egy hétköznapi hűtőkompresszort használok.
Ez ugye eredetileg a hűtőszekrény hűtését működteti. Aki esetleg nem tudná, egy picike dugattyús kompresszor van a belsejében, meg egy villanymotor. Nos a lényeg!
Van ennek fújó és szívó oldala is. én gumiszerelésnél átteszem a tömlőt a szívó oldalra, kiveszem a szelepet a kerékböl, rácsatlakoztatom az eszközt a szelepre, és már szívja is kifele a levegőt. Mikor már kellőképp horpadtnak gondolom a gumit, egy jól irányzott ütés, vagy kellő erejű feszítés és már ugrik is össze a gumi a felnin. Ezzel a módszerrel csak az egyik oldala jön le könnyen, de szerintem ez is nagy segítség tud lenni egy jól rágyógyult guminál. A másik oldalt én segítséggel szoktam levenni, mert egyedül szinte lehetetlen. 1 ember egy hoszabb (60-70cm-es ) léccel meg a testsúja nagyrészével préseli lefelé a gumit. A másikunk pedigaz előzőleg említett léc mellé betámastva egy rövidebb lécre ráüt egy 2kg-os kalapáccsal erősebben. garantáltan lejön az az oldal is fél perc alatt :)
Összerakásnál szappant vagy szilikonolajat szoktam használni meg a kompresszorocskám fúvó oldalát.
Ha kívánja a társaság, szivesen csinálok egy képekkel ilusztrált dukumentásiót :)

 © Zsolt2011. jún. 16. 13:59 | Válasz | #560 
A gumicserével nem érdemes szívni otthon. Én is csináltam párszor, de a gumis 2 perc alatt 500 Ft-ért megcsinálja. Igy kevesebbet is kell szentségelni.

Az IRC jó választás. Közép árban van és jól tapad.
Zsolt

Flow2011. jún. 16. 14:48 | Válasz | #561 
Hát én gumicsere közben tönkretettem egy "B" kategóriás satut, gyakorlatilag elfordult az egyik pofája. Személyi sérülés is történt, Wiking módszeréhez hasonló léces produkcióval próbálkoztam, de egyedül. Én álltam a pallón, és közben egy lécre próbáltam ráütni kalapáccsal, de a bal csuklómra ment. Akkor még nem fájt - az adrenalin meg a hajtás hevében - most viszont... :D Szóval tényleg megéri a gumis a pénzét, főleg, ha centíroz is! Amin lehet spórolni, az a kerék ki-be szerelés, a kipufogó bontás miatt! Ahol én eddig jártam ezért mindig legomboltak 2-3 ezer Ft-ot.

 © zizu2011. júl. 01. 16:34 | Válasz | #562 
Sziasztok,

műszakin ugye nem baj, hogy nem egyforma márkájú és intázatú gumi van elől-hátul?

tamas2011. júl. 01. 16:38 | Válasz | #563 
Nem.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Lacus2011. júl. 09. 09:02 | Válasz | #564 
A 400 majának a gumi nyomásnak kb.mennyinek kell lenni?Köszönöm!
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

 © passat522011. júl. 09. 09:28 | Válasz | #565 
Ha felnyitod az ülést ott az adattáblán megtalálod! Enyémen már le van ragasztva szervizmatricákkal és nem látszik de úgy tudom, hogy elől 2, hátul 2,5!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Lacus2011. júl. 09. 18:11 | Válasz | #566 
Köszi Passat,jövök egy sörrel!Megyek azt le is ellenörzöm.
Az élet olyan mint a hegy mászás csak a kilátás csodás!!!

 © satyapapa2011. júl. 20. 18:46 | Válasz | #567 
A 250-re hátra tettem fell 140-es gumit.
Észrevételem
-Kissé nagyobb sebességet ad,(nagyobb a kerülete a guminak)
-érezhetöen más kanyarokban (jobb)
-a széles gumin hátul hatásosabb a fék.
-vizes uton talán jobb,
Hátrány-
-kicsit szerelni kell hogy fellehessen rakni,
-drágáb
Mást nem tapasztaltam.
más gépeken (400-as) is szélesebb gumi van.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Wiking2011. júl. 20. 18:54 | Válasz | #568 
Többlet fogyasztás nem volt vele?

 © SPOJLERES2011. júl. 20. 18:57 | Válasz | #569 
biztos is hogy jobb a széleseb az enyémen 150es van de sztem nem csak amiatt jobb hanem mert 14" az átmérője :-) :-) :-)

SirMoon2011. júl. 20. 19:16 | Válasz | #570 
Találtam Michelin City Grip Gumit de csak 56P-s 8890 ftért..

56P
P (150 Km/h)
56 (224 Kg)

Gyári ugye meg 62L

62L
L (120 Km/h)
62 (265 Kg)
Tel:0670-6027678, Skype: sirm00n, Bp XXII ker.
2 féle motoros van, őrült és öreg.. együtt még nem működött, ezt próbálom megcáfolni

 © satyapapa2011. júl. 20. 19:28 | Válasz | #571 
A nagyobb kerület miatt inkább kisseb a fogyasztás,,,ha normál módon használjuk.
Észrevehetö,,vagy jelentös fogyasztás változást én nem tapasztaltam.-Bár nemfigyeltem.
Viszont a menettulajdonság szerintem jobb.
06304373303-vagyok elérhetö

acsaba2011. júl. 20. 20:15 | Válasz | #572 
Eddig 10 ezer km-t mentem a Michelin Pilot Sport-al, csak dícsérni tudom. Szárazon és nedves úton is kiváló, szerintem ár-érték arányban nagyon jó, a gyári méretet használom.
Tiszta szavam sose kormozza be a barna füsttel égő félelem ! /Radnóti Miklós/

 © SPOJLERES2011. júl. 20. 20:35 | Válasz | #573 
a nagyobb kerület az azt jelenti hogy kb 3.5% al nagyobb a kerület és ugyanennyiuel gyengébb a motor és talán 100 hejett 103mal fog menni :-S

 © SPOJLERES2011. júl. 20. 20:36 | Válasz | #574 
valóban a michelin az a felső kategória és sztem nem is kopik annyira

 © Szomjas2011. júl. 20. 20:40 | Válasz | #575 
Én az első keréken continental twisttel már 12000 km-t mentem és még bírja. Szerintem nem is volt új mikor vettem,cserébe viszont szitál 40-50 között.
A maja klub német nagykövete. ;)

SirMoon2011. júl. 20. 21:05 | Válasz | #576 
56P-s a te gumid is ?
Tel:0670-6027678, Skype: sirm00n, Bp XXII ker.
2 féle motoros van, őrült és öreg.. együtt még nem működött, ezt próbálom megcáfolni

csiGABIga2011. júl. 21. 10:07 | Válasz | #577 
A súly és sebesség indexre figyelj! Kisebbet, alacsonyabbat véletlenül se vegyél!
Sikerült bevásárolni egyszer egy alacsonyabb súly indexűt, sec-perc alatt elkopott...
Nekem Metzeller FEEL FREE van elöl-hátul, nagyon bejött.
Keresd meg Tytit. Ő most hozatott valamelyik klubtársunkkal Metzellert nagyon jó árban.
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

tamas2011. júl. 21. 10:20 | Válasz | #578 
Sokan sokféle gumit tettünk már a motorjainkra. A Continental márkanévre hallgatót én is megismertem, de kár volt. Nagyon keserű tapasztalataim vannak vele kapcsolatban ebben a méretben. Arra bizonyítottan tökéletes volt hogy a felni ne csörögjön az aszfalton. Régebbiekben valóban részletesen kifejtettem e téren a véleményemet, ha valakit érdekel nyugodtan keressen vissza.
Én nem ajánlom senkinek nyugodt szívvel.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2011. júl. 21. 18:50 | Válasz | #579 
Szerintem is.Nekem a csopperen conti volt.
Száraz betonon,egyenesen kissebességnél talán ok,,,,az igaz hogy nem kopik...ennnyi
Én ezt tapasztaltam..
06304373303-vagyok elérhetö

SirMoon2011. júl. 21. 20:16 | Válasz | #580 
Satya neked milyen papucsaid vannak most a mocin ?
Tel:0670-6027678, Skype: sirm00n, Bp XXII ker.
2 féle motoros van, őrült és öreg.. együtt még nem működött, ezt próbálom megcáfolni

szepi2011. júl. 22. 07:29 | Válasz | #581 
sziasztok!
én most Michelin Pilot Sport-ot használok. nekem nagyon bevált, vizes úton még nem próbáltam, de szárazon nagyon jól tapad.
--Széles Utat--

 © satyapapa2011. júl. 22. 15:58 | Válasz | #582 
Pirelli elöl hátul....mitmondjak?? isteni!!! Vizesen,szárazon,gyorsan lassan,kanyarokba,stb stb tök jó.
06304373303-vagyok elérhetö

Ifj. Posta Sándor2011. júl. 22. 17:24 | Válasz | #583 
Nekem is Pirelli van elől hátul. Minden viszony között tökéletes.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

tamas2011. júl. 22. 21:13 | Válasz | #584 
Nekem a Contis kiábrándulás után elől Michelin Pilot Sport, hátul Metzeller. Tuti a gép azóta.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gábor2011. júl. 22. 21:30 | Válasz | #585 
Pirelli a király nálam is.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

tamas2011. júl. 22. 22:15 | Válasz | #586 
Én Pirellivel vettem, az is jó volt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

acsaba2011. júl. 23. 11:41 | Válasz | #587 
Az enyém M/C 64 P ami nem tudom mit jelent, de mint már írtam jók a tapasztalataim.
Tiszta szavam sose kormozza be a barna füsttel égő félelem ! /Radnóti Miklós/

tamas2011. júl. 24. 10:37 | Válasz | #588 
Kis kutakodás után ezt találtam a neten a motorkerékpár gumiabroncsokról. Nem rövid, ellenben hosszú. De sok érdekes információt tartalmaz. Érdemes végigböngészni, kimenni a motorokhoz és megnézegetne nekünk mik vannak felírva az abroncsokra. Vörössel emeltem ki a megjegyzéseimet, hogy ne tűnjön okoskodásnak a bemásolt anyag.
Jó böngészést!


1. Légnyomás
A legtöbb károsodást a gumin a nem megfelelő légnyomás okozza. Emellett a légnyomás a motorkerékpár úttartását is nagyban befolyásolja. A légnyomás mértékét a jármű gyártója írja elő, és megtalálható a gépjármű kézikönyvében, a hátsó lengővillán vagy a láncvédőn. A légnyomást még indulás előtt a hideg gumiabroncson kell beállítani. A jármű üzemelése következtében megemelkedő (a felmelegedés miatt) légnyomást NEM szabad csökkenteni. A légnyomást hetente egyszer be kell állítani. Útitárs vagy súlyos csomag esetén a hátsó keréken a légnyomást 0,2 barral meg kell növelni. A túl alacsony légnyomás túlmelegedéssel és nagyobb igénybevétellel jár, ami károsíthatja a gumit. Túl magas légnyomás esetén romlanak a jármű menettulajdonságai, az utazás kényelme és a kopási kép. A légnyomás-ellenőrzés után ne felejtsük el a gumitömítéses szelepsapkát visszarakni.

2. Profilmélység
A német KRESZ szerint a minimális profilmélység 1,6 mm. A profilmélység könnyen megvizsgálható a profilkopást jelző indikátor ellenőrzésével. Ezt a jelzést a gumi barázdájába dolgozták bele, és azon a részen található, ahol oldalt a „TWI“ megjelölés áll. 2 mm-es profilmélységnél ajánlatos a gumiabroncsok cseréje.

2/A ez tulajdonképpen a 34, de ide vág...
TWI (Tread Wear Indicator, kopásjelző)
Kis keresztirányú fekvőbordák a mintázatban, amelyek a megengedett kopás határát jelzik. Ezek a bordákat az amerikai piacra tervezték és kb. 0,8-1,0 mm-es maradék profilmélységet mutatnak. Németországban a TWI nem jelöli a maradék profilmélységet, mert itt ez 1,6 mm (ahogy Magyarországon is).

3. Mire kell figyelni új gumiabroncsoknál?
Új tömlős abroncsok (TT) felszerelésénél mindig új belsőgumit kell felhelyezni. Mivel a régi tömlők kinyúlnak, ismételt felhasználás esetén fennáll a redősödés és az anyag elvékonyodásának veszélye, amely a motor üzemelése során a tömlők elszakadásához vezethet. Új, tömlő nélküli abroncsok felszerelésénél (TL) biztonsági okok miatt ajánlott új szelepeket is felhasználni. Az autópályás gyorsulás, fékezés során a centrifugális erők a szelepet akár 90°-kal is elgörbíthetik, ezért rövid szelepeket kell felszerelni. 200 km/h feletti sebességnél a szelepre ható centrifugális erő olyan nagy, hogy a rugóelőfeszítés és a belső nyomás nem elégségesek a szelep zárva tartására. A rövid szelepek rugóelőfeszítése kisebb, mint a hosszúaké.


4. Új gumik bejáratása
Minden út alkalmával az első kilométereket mérsékelt tempóban kell megtenni (különösen hideg és nedves időben), amíg a gumik elérik a szükséges hőmérsékletet, amely optimális tapadást biztosít. Az új gumiknak sima a felületük, ezért ezeket kb. 200 km távközig visszafogott vezetési stílusban be kell járatni. Ennyi használatra van szüksége a guminak ahhoz, hogy tökéletesen illeszkedjen a felnire és a profil eldurvulása következtében optimálisan tapadjon. A motorkerékpár-gumik teljesítőképességüket csak egy bizonyos hőmérsékletre való felmelegedés után érik el, ezért a gumikat az út előtt be kell melegíteni.

5. A gumik szabad mozgására figyelni kell
A motorkerékpáron a kerék burkolata, a villák, lengőkarok és a gumik között kielégítően tágas, szabad tér biztosítja, hogy mindenféle menetviszonyok között elegendő távolság maradjon.A centrifugális erő hatása miatt növekvő sebességnél a gumi átmérője megnövekszik (különösen a diagonális gumiknál). Ügyeljen ezért a a tengelytávon bekövetkező változásokra, pl. elkopott láncok esetén. Tartsa be az itt található jelöléseket.

6. Futási teljesítmény
A nagy futásteljesítmény költségszempontból is nyomós érv, mivel a hosszú élettartam kevesebb kiadást jelent. A motorkerékpárok kilométerekben megtett teljesítményét, különösen a nagy teljesítőképességű motorok hátsó gumiabroncsai esetében nem lehet összehasonlítani a személygépkocsikéval vagy haszongépjárművekével. A gumi élettartama a vezetési stílustól és magától a motorkerékpártól is erősen függ.
A motorkerékpár kis súlya nagy gyorsulást enged meg. A hátsó kerék ezért nagy csúszásnak van kitéve.
A csúszás abroncselhasználódással jár! A leginkább a hátsó kerék terhelését növelő utast joggal nevezik „abroncskímélőnek“. A hátsó kerék nagyobb erővel nyomódik az aszfaltra és ezáltal sokkal kisebb a csúszás. A gumiabroncs ennek megfelelően tovább tart.
Vagyis párjaink, feleségeink, utasaink nem egyszerűen „benzintyúkok,” hanem hasznos gumiabroncs kímélő pótelemek…

7. Motorkerékpár-felnik
Motorkerékpár-gumik alapvetően csak motorfelnikre szerelhetők fel. Az új gumijelölési előírások az oldalfali M/C szimbólumot irányozzák elő. Így az olyan gumikat jelölik, amelyek kizárólag motorfelnire szerelhetők fel. A megfelelő felniszélességnek szintén szerepe van a kezelhetőségben és a stabilitásban. A túl széles vagy túl keskeny felnire való felszerelés módosítja a futófelület körvonalát és kedvezőtlenül hat az összes menettulajdonságra.

A gumi- és felnitechnológia fejlődése különféle felniszerkezeteket eredményezett. Az elmélet és a gyakorlat végül két alapvető felnirendszert hozott létre: tömlős és tömlő nélküli gumikra való felniket.

8. Motorgumik teljesítményvizsgálaton
A teljesítmény- és fékpróbák különösen nagy megterhelést rónak a gumikra. A vizsgálat során a gumi látható avagy rejtett károsodásokat szenvedhet, amelyek esetleg csak sokkal később vezetnek ahhoz, hogy a gumi hirtelen felmondja a szolgálatot.

9. Gumijavítások
Nem lehet általánosan ajánlásokat megfogalmazni a gumijavításokkal kapcsolatban, hiszen az egyes országokban sajátos előírások érvényesek ezen a téren. Amennyiben megengedett a javítás, azt tanácsoljuk, hogy csak kis futófelületi lyukhoz használja az ún. gumijavító gombát. Légtömlő behelyezése a károsodott gumi betömése céljából nem megengedett. Alapvetően a gumi cseréjét javasoljuk, az Ön biztonságának érdekében. A javítást végző szerviz garanciát vállal a javításért és a javított termékért.
Fülem hallatára vitatkozott gumis cimboráimmal egy speedes srác, hogy neki javítsák meg ezt az abroncsot. Mivel nemet mondtak a kellő és kimerítő magyarázat után, a srác felháborodott és a fogyasztóvédelmi felügyelőséggel fenyegetőzött. Lefényképezték a lyukat kívül-belül, hogy pontosan hol, a gumi melyik részén található és mondták neki a fogyasztóvédelem telefonszámát és címét. No itt állt meg a srác, majd elkezdett gondolkodni. De azért duzzogva elvonult...

10. Utánvágás
A motorkerékpár-abroncs mintázatát nem szabad utánvágni, mert negatívan befolyásolja a biztonságot és a menettulajdonságot. Az utánvágás általában tiltott.

11. A gumi tárolása
A gumi tárolására szolgáló helyiség legyen hűvös, száraz és mérsékelten szellőzött. A tároló hőmérséklete soha ne legyen több 25 °C-nál és ne ingadozzon szélsőségesen. A gumi nem érintkezhet közvetlen fűtőcsővel vagy fűtőtesttel. Az ózon kedvez a gumi öregedésének, ezért a gumikat soha ne helyezzük villamos motor vagy más készülék közelébe, amely elektromos kisülést okoz, mert ez magas ózonkoncentrációval jár. A tüzelő -és kenőanyagok szintén roncsolhatják és tönkretehetik a gumit. A gumira rácsöpögő olajat vagy benzint azonnal el kell távolítani tiszta törlőronggyal.

12. A gumi felszerelése
Általában minden motorgumit csak hozzáértő szakember szerelhet fel!
Menetirányú bordázatú guminál a forgásirányra figyelni kell.

13. Motorgumik kiegyensúlyozása
Elasztikus anyagú tárgyak, mint amilyen egy gumi is, nem gyárthatóak abszolút körkörös és egyensúlyos formára. Ezért az új gumikat felszerelés után mindig ki kell egyensúlyozni. Kétféle módszert alkalmaznak ilyenkor, ennek alapján beszélünk statikus vagy dinamikus kiegyensúlyozásról. A statikus kiegyensúlyozás a kerék forgása nélkül történik. A dinamikus kiegyensúlyozást ellenben forgó kerék mellett végzik és ezzel egyidejűleg az anyag kerék közepéhez képest való elmozdulását is mérik. 2,5 colnál nagyobb felniszélességnél dinamikus kiegyensúlyozás ajánlott.

Fontos: Az útközbeni légveszteség veszélyét megakadályozandó, a jármű gyártója által ajánlott kiegyensúlyozó súlyt kell használni (nipli, ólomhuzal vagy öntapadós felnisúly).
A folyadéksúly és folyadéksúly- tömítőanyag használata nem ajánlott.

A hátsó kerék leszerelése vagy a lánc után állítása után újra be kell állítani a kerekeket. A rosszul beállított kerék minden fordulattal egyre kopik, amely csökkenti az élettartamát, befolyásolja a kormányzási tulajdonságokat és a kanyartartást, ezzel pedig a stabilitást is.

14. Mintázat és barázdák
A gumi futófelületén található barázdák a nedves úton való vízlevezetést szolgálják. Minél több barázdája van a guminak, annál nagyobb a negatív mintázat aránya. Az alacsony profilmélység az előrehaladott kopást jelzi.

15. Gumikeverékek
Minőségük közvetlen befolyással van a gumi élettartamára és tapadási tulajdonságaira. A puha gumikeverék segíti a tapadást és a húzást. A kemény gumikeverék a kopás szempontjából jár előnyökkel. A szilikát tartalmazó gumikeverék különösen alkalmasnak bizonyul nedves utakon.

16. A gumiabroncs körvonala
Közvetlen befolyásolja a motorkerékpár dinamikus menettulajdonságát. A sportgumik hegyesebb körvonala biztosítja a precizitást és a kormányzási tulajdonságot. A túragumikat ezzel szemben inkább a stabilitásra és a kezelhetőségre méretezték és ezért kerekebb a körvonaluk.

17. Futófelület
Ezen keresztül érintkezik a motorkerékpár az úttesttel. Az egyes gumikeverékek futófelülete és oldala gyakran különbözik egymástól, mert mindegyik más-más speciális követelménynek felel meg. Bizonyos értelemben a futófelület alakváltozása kényelmesebbé teheti az utazást.

18. Váz
Tartja a motorkerékpár súlyát, stabilizálja a járművet és a kényelmes utazásban is szerepet játszik. A váz bizonyos mértékig elformálódhat. Alapvetően a radiális építésű vázak hajlékonyabbak, mint a hagyományos, diagonális építésűek, ezért jobban tompítanak.

19. Kormányütés
Nagy sebességnél jelentkezik, a gumi keresztirányú bordázata és a terephullám által továbbított lökések okozzák. A jó elnyelő képességű motorkerékpárok tompítják a kormányütéseket.

20. Teherbírási index
A teherbírási LI (load index) olyan kódszám, amely a gumi legnagyobb teherbírását annál a sebességnél adja meg, amelyet a sebesség szimbólum jelez. A V és W szimbólumok teherbírási csökkenést vesznek figyelembe. A „PR“-szám a gumi igénybevételét jelöli, a német és az európai szabványban a motorkerékpár-gumiknál nincs PR-jelölés. Csak a japán szabvány ad meg még PR-számot. Az európai szabvánnyal az alábbiak szerint kell összehasonlítani:

4 PR = Normál kivitel
6 PR = Megerősített kivitel

Az egymáshoz rendelt méretek és teherbírások mindkét szabványnál azonosak. A PR-számot semmi esetre sem szabad a tényleges „Ply,Plies“ rétegszámmal egyenlővé tenni. A két jelölésnek teljesen más a jelentése.

Erősített kivitelű gumiabroncsok
Azoknál a motorkerékpár-, kismotorkerékpár- és moped-gumiknál, amelyeken nincs PR-jelölés, de szintén nagy teherbírásúak, megkülönböztetésként „reinforced“ ill „reif.“ jelzéssel látják el.

Pl. 3.00 - 16 48 P reinforced,
170/80 B 15 M/C H TL reinf.

Teherbírási index kg pfund
20 80 176
21 82,5 182
22 85 187
23 87,5 193
24 90 198
25 92,5 207
26 95 209
27 97 214
28 100 220
29 103 227
30 106 234
31 109 240
32 112 247
33 115 254
34 118 260
35 121 267
36 125 276
37 128 282
38 132 291
39 136 300
40 140 309
41 145 320
42 150 331
43 155 342
44 160 353
45 165 364
46 170 375
47 175 386
48 180 397
49 185 408
50 190 414
51 195 430
52 200 441
53 206 454
54 212 467
55 218 481
56 224 494
57 230 507
58 236 520
59 243 536
60 250 551
61 257 567
62 265 584
63 272 600
64 280 617
65 290 639
66 300 661
67 307 677
68 315 694
69 325 716
70 335 739
71 345 761
72 355 783
73 365 805
74 375 827
75 387 853
76 400 882
77 412 908
78 425 937
79 437 963
80 450 992
81 462 1019
82 475 1047
83 487 1074
84 500 1102
85 515 1135
86 530 1168
87 545 1202

21. Gyorsasági index
A gyorsasági kategóriát gyorsasági szimbólummal jelölik. Ez a szimbólum rendszerint egy betűből álló kód.

Gyorsasági kategóriák (km/h) Gyorsasági szimbólumok (kód-betűk)

Kód-betűk km/h
B 50
C 60
D 65
E 70
F 80
G 90
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V/VB 240-ig
(V) (VB) 240 felett
W 270-ig
(W) 270 felett
ZR 240 felett

22. NHS
A "Not for Highway Service" rövidítése. Az így jelölt gumiabroncsok versenygumik és az 1993.01.01-es előállítási időponttól kezdve nem használhatók németországi közutakon.

23. M+S jelölés a motorkerékpár-gumiknál
Megtaláljuk az Enduro gumikon, amelyeket offroad használatra gyártanak. Amennyiben terep versenygumikat aszfaltúton vetnek be, csak rövid ideig ajánlatos a legnagyobb sebességgel menni, másképpen a gumi bütykök egyenlőtlen kopásával kell számolni, ami a terepezési alkalmasságot károsítja. Emlékeztetőül ezért M+S jelzésű matricát ragasztanak a vezetőülésre. Az M+S jelölésnek tehát itt nincs köze a személygépkocsi-gumikról ismert „mud + snow“ (négyévszakos) kifejezéshez.

24. Szelep, szeleptű, szelepsapka
Mivel a gumiszelepek öregednek, biztonsági megfontoláson alapul a mondás: „ Új gumi, új szelep!“ Ajánljuk kizárólag a rövid szelepkészletek használatát. Nagy sebességnél a szeleptűre olyan nagy centrifugális erő hat, hogy a szeleprugó előfeszítése és a gumi belső nyomása már nem elegendő, hogy a szelepet 100 % -ig zárva tartsa. Kisebb tömege miatt a szelep nagyobb sebességnél is zárva marad. A centrifugális erő, amely például egy láncos körhintánál az üléseket kifelé perdíti, menet közben ugyanúgy hat a szeleptűre. Elégségesen nagy sebességnél ugyanaz történik, mint amikor körömheggyel benyomjuk a szeleptűt. Elszökik a levegő. A szelepsapka marad az egyetlen lehetőség a légnyomásveszteség hatékony megakadályozására.Ez a jelenség legtöbbször csak igen nagy sebességnél következik be. Egy hibásan gyártott szeleptű azonban már 200 km /h-nál kisebb sebességnél is kinyílhat. A szelepsapkát ezért mindig teljesen szorosan be kell csavarni. Ajánlatos fémből készült, légmentes, gumitömítéses szelepsapkát használni.

25. Perem
Ez biztosítja a kerékabronccsal (felnivel) való kapcsolatot. A gumiba ágyazott acélhuzalok (peremmag) adják az állóképességet. A köpenyváz a peremmag köré tekeredik (peremburkolat). Így éri el a gumiabroncs a peremnél a megfelelő szilárdságot. A felni és a gumi között az optimális kapcsolatot mindig biztosítani kell, mert a peremen keresztül hat a meghajtó és a fékező erő a futóműre illetve a felnire. A perem ezenkívül a tömlő nélküli gumiknál a nyomásveszteség elleni tömörséget is biztosítja.

26. Motorkerékpárok jelölése az ECE R 75 EU-rendelet szerint
Az Európai Unió a motorkerékpár-megjelölésekre is befolyással van. Az ECE R 75 rendelet érvénybe lépésével megváltoznak a gumiméret-jelölések. Főképp a vezetőknek kell hozzászokniuk a változásokhoz, a kereskedőknek és a vizsgáztatóknak kevésbé, hiszen hasonló jelölések, egészen a H gyorsasági indexű gumikig, korábbról is ismertek. A jelölési változások elsősorban a V-, VB-, VR- und ZR-gumikat érinti.
A lényegi változást a korábbi és az új jelölések között a teherbírási mutató és a gyorsasági szimbólum bevezetése valamint a ZR gumiknál az új gyorsasági szimbólum, a W (= 270 km/h) feltüntetése jelenti. A V gyorsasági szimbólumot (eddig V = 210 km/h felett) V = 240 km/h-ként határozták újra.
Amennyiben a V jelölésű gumi 240 km/h sebességnek felel meg, a méreten belül kiesik a gyorsaságot jelző betű és a méret után jelenik meg az üzemi jelzés (teherbírási mutató és gyorsasági szimbólum) (pl. 69 V).
270 km/h-s ZR-gumiknál a gumimegjelölés változatlan marad és bevezetik a gumimegjelölés üzemi jelzését (pl. 69 W).
Amennyiben egy gumi megengedett legnagyobb sebessége V/VB/VR-nél 240 km /h feletti, illetve ZR-nél 270 km/h feletti, akkor az eddigi jelölés változatlan marad és üzemi jellel (teherbírási mutatószám / sebességi szimbólum)egészítik ki. Ilyenkor az üzemi jelet zárójelbe teszik, annak hangsúlyozására, hogy a megengedett legnagyobb sebesség V = 240 km /h illetve W = 270 km/h felett van, pl. (69), (69 W).

27. M/C
Ez a jelzés utal arra, hogy olyan motorkerékpár-gumiról van szó, amely kizárólag motorfelnire szerelhető fel. M/C = motorcycle

28. Alacsony keresztmetszetű gumiabroncsok
A modern motorkerékpár-gumik manapság általában alacsony keresztmetszetű konstrukciók: az oldalmagasság kisebb, mint a futófelület szélessége. Ezzel nagyobb felület gumi érinti az aszfaltot és nő a stabilitás. Egy 120/70 ZR 17 méretű gumi például 120 mm széles és 84 mm (a 120 mm 70 százaléka) magas.

29. Szilikagél
A szilika (kovasavgél) a gumikeverék alkotórésze, amely segíti a motorkerékpár nedves úton való jobb tapadását. Pozitív hatással van az élettartamra és a gördülő ellenállásra.

30. Gyúródás
Az ismétlődő berugózás során a gumi elformálódik. A gumiabroncs alapjának szövetrétegei súrlódnak, amelynek hatására hő keletkezik. Ez igénybe veszi és öregíti a gumit.

31. TT/ TL gumik
Motorkerékpár-gumik tömlővel (TT)
A Delticom tömlős gumik esetében alapvetően azt tanácsolja, hogy új gumik felszerelésénél új tömlőt is szereljenek be. A tömlők a használat során megnyúlnak és a hőhatásnak kitéve természetes öregedési folyamaton mennek keresztül. Amennyiben használt tömlőt ismét beszerelnek az új gumiba, veszélyesen meggyűrődhetnek. Javított tömlők újbóli alkalmazása sem tanácsos, különösen nagy sebességre tervezett gumik esetében nem.

Tömlő nélküli motorkerékpár-gumik (TL)
Tömlő nélküli kiszerelésű motorkerékpár-gumikat tömlővel, tömlős keréktárcsán is lehet használni.

32. Reinforced
A megerősített vázú és teherbíróképességű gumikat a méret-megjelölésnél feltüntetett reinf megnevezésről lehet felismerni. Gyakran szükséges gumigyártási mód nehéz motorkerékpárok esetén.

33. Kiegyensúlyozási pont az oldalfalon
A gyártás után a gumiabroncsokat gyakran kiegyensúlyozzák és színes ponttal jelölik (piros a Metzeler/Pirellinél, sárga a Bridgestone-nál és a Dunlopnál). Ezt a helyet kiegyensúlyozási pontnak nevezik. A felszerelésnél a kiegyensúlyozási pontot a szelephez – a keréktárcsa legnehezebb pontjához – kell helyezni.

Nem esik szó viszont az elöregedésről, ami használat nélkül is bekövetkezik idővel... Egy biztos, egy 10 éves gyári abroncs számomra nem jelentené a legnagyobb biztonságot.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852011. aug. 06. 23:55 | Válasz | #589 
Uj gumit kel vennem mert az enyém sajna szállszakadásos lett, találtam egy weboldalt http://www.motorgumishop.hu ahol furcsán olcsón adnak pl Continental 130/70-12-es gumit és ajánlják a 250-es majára is. Mi a véleményetek? Ti melyiket választanátok?

 © satyapapa2011. aug. 07. 07:15 | Válasz | #590 
Ez a gumi többünknek már nemvált be,,én nem javaslom,!!!!,A gumira nemszabad a sporolás stratégiáját alkalmazni,,
Pirelli, heidenau metzeler, michlen,irc,ezek nagyon jók ,lehet hogy drágábbak de az életünk se olcsó
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2011. aug. 07. 07:30 | Válasz | #591 
Akkor vedd meg ha a motor csak arra kell hogy a garázsban mutogasd. Arra is jó, hogy ha felszerelteted, a felni nem csörög az aszfalton... Szép az oldalfalán a felirat, de itt a végére is értem a jó tulajdonságainak. Aki kanyarodni is szándékozik, az inkább ne ezt tegye fel!

Michelin, Metzeller, Bridgestone. A Pirelli is nagyon jó meg a Heidenau. Van miből válogatni, ne pár ezer Ft. döntsön az életed felől...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852011. aug. 07. 08:00 | Válasz | #592 
De ezek mind vannak azon az oldalon amit belinkeltem. Nem gagyi minőséget akarok venni.
Én cak a véleményeteket akarom hogy szerintetek melyik a jó. Mert itt a Michelin gumi már 8300-tól van. Mikor ezelött vettem 12 alatt nem volt. Majd ha ráértek azért csak nézzetek ré az oldalra. Szerintem érdemes.

 © satyapapa2011. aug. 07. 08:22 | Válasz | #593 
ÁLTALÁBAN
1-a heidenu vizes csuszos utra nagyon jó,magas a szilika tartalma,kissé jobban kopik.
2-Pirelli jól tapad. nagyon jó kanyarokban jó a fékátvitele,robogókra kiválló
3-Michelin jól tapad ,jó a fogyasztás csökkentö tulajdonsága.átl. kopás
4-IRC robogókra nagyon jó tulajdonsága miatt kedvelt,kissé drágáb talán mint a többi márka.
5-Metzeller prima jó ,átlagos kopásu.
6-Bridgestone jó,,bár elsösorban autókra lett fejlesztve, jó a sikfutása,
Sokunknak van Pirelli ,,,szerintem ezt érdemes venni,mert a digók kifejezetten jó robogó gumikat készitenek az ár-érték arány kiválló
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2011. aug. 07. 08:32 | Válasz | #594 

,Még talán annyit hogy a legjobb megoldás szerint,, az elsö és hátsó gumi egyforma márka -és tulajdonságú legyen..ez föleg a robogók sulyelosztása ,a rugózatlan hátsó tömeg nagysága ,az alacsony elrendezésböl eredö fékezési hatások miatt lehet fontos..Másként müködik mint egy nagymotor,ez föleg az eröteljesebb fékezéskor,és kanyarokban jelentkezhet.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Wiking2011. aug. 07. 09:06 | Válasz | #595 
Pirelli gumirol én is csak jót tudok mondani!
Viszont a kóreai meg hasonló származtatású gumikat nem ajánlom...ugyan nekem nem csúszik sem esőben, sem szárazon, sőt még hóban is egész jól tapadt tavaly, de rettenetes gyorsasággal kopik....talán 3-4000km alatt ledarálta ugy a 80%-át. ugyan olcsó, de ha azt nézzük, hogy egy normál kicsit drágább gumival akár 2-3szor ennyit elmegy az ember, vagy még többet...
Ez amúgy egy wee rubel vagy mi a neve gumi :D
a mintája meg a Heidenau K58 mintájára hasonlít leginkább...

 © jasa2011. aug. 08. 11:07 | Válasz | #596 
Heidenau gumi kopáshoz:
Amikor vettem a burgit ez volt rajta elöl-hátul. Az elsőt kb. 40.000 km után ( nem tévedés !) cseréltem, még nem volt kopáshatáron, de "pikkelyesedett". Hátul még az van fenn, 50.000-nél járok vele. (Aki ismeri Zénót, tudja mire gondolok )
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © satyapapa2011. aug. 08. 20:03 | Válasz | #597 
Nem saját véleményt hanem tesztanyagot, összehasonlitást irtam le!!!
Kivéve a Pirelli hozzáfüzni valot..
06304373303-vagyok elérhetö

Mosquito2011. aug. 08. 20:23 | Válasz | #598 
Jesszus. Mikori gyártású gumik ezek..

 © satyapapa2011. aug. 08. 20:31 | Válasz | #599 
No igen ,,,lehet hogy nagyon sokat jár évente . Igazságszerint 5-6 évesnél idösebb gumival már nagyon ovatosan kell közlekedni..Én évente kb 4ezret motorozok csak, 7-8év kell 30-40ezer km lezavarásához,de ezalatt a köppeny elöregszik,,a koromtartalom és a bautilkaucsuk ,(mint alapanyagok)tulajdonsága jelentösen változhat,romolhat.Gumikereskedésben nem szabad árulni,ujj de öreg gumikat.
06304373303-vagyok elérhetö


Első ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől