|
|
|
© Zsolt | 2007. okt. 19. 21:02 | Válasz | #1 | ||
Gondod, bajod van a géppel? Írj, segítünk megoldani!
| |||
|
© Zsolt | 2007. nov. 04. 14:03 | Válasz | #2 | ||
|
© Zsolt | 2007. nov. 04. 14:20 | Válasz | #3 | ||
A helyzet a következő: Az a csavar,ami Neked hiányzik tényleg nem végigmenetes. (tudom, mert már szedtem szét). Annyi menet van rajta, amennyi az aranysárga színű féknyereg furatában van, onnan már nincs, és ha jól emlékszem, akkor olyan magméreten fut tovább. (mintha le volna a menet esztergálva). A csavar további része olyan csapszerű és igen lazán illeszkedik a tartó konzol (fekete színű) perselyébe. A kettőt köti össze a gumiharmonika porzáró jelleggel, máskülönben némi zsír is van benne. A tartókonzolon a féknyereg csapirányban (ha a motoron nézzük oldalirányban) tud elmozdulni, ugymond beállni. Ezért hívják úszónyeregnek. A tartókonzol és a féknyereg tehát laza kapcsolatban van egymással, a beállás helyét és irányát a féktárcsa határozza meg. A kérdéses alkatrész vagyis a csavar mindenképpen beszerzendő, valószínűleg valamilyen edzett, minőségi anyagból van, de semmiképpen sem lehet a kettő 12 rúgó. A holland alkatrészes oldalon is csak 3,5 euro, szerintem át akarnak verni. A perselyt is cserélni kell, ennek 10 euro darabja. Amit ajánlok az a következő: mivel a főváros közel van szerintem valamelyik robogó bontót keresd fel 4-6 rúgó környékén komplettet kapsz! | |||
|
Gyuri | 2007. nov. 04. 19:56 | Válasz | #4 |
Köszi mégegyszer a segitséget.Hiába a használt gépeknek csak utólag derülnek ki a turpisságai, sajnos ezeket megkell csinálni korrekten. Még egyet szeretnék kérdezni, a hütöviznek a mutatója normál menetnél nem középen kéne állnia? Az enyém lent marad, de ha dugóban állok sokáig nagy melegben,feljön középre,és hallom hogy megy a hütöventillátor. Ez igy normális? Nem kéne állandóan középen állnia? A tieteken ez hogy müködik??
|
© Zsolt | 2007. nov. 05. 07:57 | Válasz | #5 | ||
Tamás látja jól a helyzetet. Nekem akkor mutatott korrekt hőfokot, amikor lecseréltem a fagyállót, ill. utánna még vagy két hétig. Most úgy van, ahogy írtátok, meg sem mozdul a műszer. Valószínűleg a mérőgomba légzsákba ér bele, ezért nem mér rendesen. A hűtőventillátor működése szerencsére nem ettől függ, mert ezt a radiátorban elhelyezett gomba indítja, míg a hőmérő jeladója a karburátoron van elhelyezve.
| |||
|
Pintér Péter | 2007. nov. 18. 18:15 | Válasz | #6 |
Sziasztok!A következőben szeretném kérni a segitségeteket!Van egy 2006-os évj.Yamaha Majesty 400-as motorom és a variátorával van probléma,2-3000km után 20-50km/h sebesség között erölködik nehezen gyorsul!Szétszedés takaritás után megjavul de 2-3000km után ujra elromlik,mi okozhatja ezt?A szakszervizben többszöri javitás után sem tudták tökéletesen megcsinálni!(a variátorházban lévö csuszotengely takaritás után jol müködik de a zsir ráég és ujra rossz!zsir nélkül nem merjük összerakni!????? SEGITSÉG!!!!!!!!
|
© Zsolt | 2007. nov. 18. 19:19 | Válasz | #7 | ||
Először is üdvözöllek az oldalon. Természetesen megpróbálunk segíteni. A helyzet a következő: minden robogó a variátorban elhelyezett görgők(röpsúlyok) ill. a centrifugális erő segítségével tud váltani a két sebességfokozat között. A nehézkes gyorsulás arra enged következtetni, hogy a görgők "kint" maradnak és ezért erölködik a gép az alsó sebességtartományban. A "ráég" kifejezés mit takar pontosan? Itt nincs olyan hőfok, ami miatt a zsír rákokszol variátor csúszótengelyére! Kenőanyag nélkül nem OK, ezt Te is jól látod! Én grafitos csapágyzsírt használok erre, az autók féltengely-csuklóját kenik ezzel a gumiharang alatt. Kap a zsírból minden csúszó alkatrész elég rendesen, nem csak megmutatni szoktam neki.Szóval vagy nagyobb hőtűrésű zsírt kell használnod, vagy ha ez nem használ akkor meg kell keresni ennek az extrém hőforrásnak az okozóját! (ellenörzési tipp: főtengely végcsonk hőfoka, variátor szíj hőfoka /csúszás/, variátor tárcsák belső állapota) A fő gond az, hogy mindezt csak akkor tudod megnézni, ha leveszed a variátorfedelet és teszel vele pár kört!
| |||
|
Pintér Péter | 2007. nov. 18. 20:51 | Válasz | #8 |
Köszönöm a gyors reagállást segitségkérő e-milemre!Nem tudom lehetne-e esetleg szóban is váltanunk néhány mondatot!Ha adnál egy tel.számot felhivnálak pontositani néhány dolgot!Ha itt nem akarod közzé tenni küld el kérlek sms-ben és felhivnálak!(*mod*) elöre is kösz!
|
jasa | 2007. nov. 19. 09:55 | Válasz | #9 |
Lám, íme egy "nagyágyú" maja (400). Üdvözlünk. Ha nincs ellenedre, szivesen megnéznénk néhány képet a vasról, ilyet ritkán látni, ez meg majdnem vadiúj... A "Főnöknek" lehet elküldeni a képeket, és Ö teszi fel a galériába.
| |
jasa | 2007. nov. 19. 10:19 | Válasz | #10 |
Bocsánat hogy belekotyogok a variátor ügybe. Lehet hogy nagyon tájékozatlan vagyok, vagy nagyon félreértem a problémát. Én csak egyszer láttam szétszedve variátort (sajnos légkulcs kell hozzá)mikor elszakadt a hajtószíj, de ott a görgők szárazak voltak. A görgő kinézetre olyan kemény műanyag "bakelit" szerű anyag volt Ha zsíros lenne, nem is tudna könnyen mozogni a pályáján (centrifugális erő, mint ahogy írtad is). Vagy pedig a zsírzást a csak tengelyre értettétek ? Az is furcsa hogy egy 2006-os gépnél -gondolom azért nem lehet benne sokezer km (?)- mit kell 2-3000 km-ként takarítani a variátorban ? (zárójelben: nincs már a gépre garancia ? hiszen csak 1 éves !) Azt írja Péter "a zsír ráég" - mire, a tengelyre ? ez nagyon furcsa. Vagy éppen sok a zsír és oda is jut ahova nem kellene pl. görgőpályák. Bocs, ha nem jól gondolom, de mindig tanul az ember...
| |
© Zsolt | 2007. nov. 19. 12:25 | Válasz | #11 | ||
A görgő általában bronz v. réz perselyszerű olyan alkatrész, amire műanyagot vulkanizálnak. A görgők alap állapotban a variátor pályán csúszkálnak de nem a saját tengelyük körül forogva. A legtöbbnek 1-2 ezer km után megszűnik a kör alakja és un. kopási lapok jelennek meg rajta. A kenőanyag használatával a görgők beragadását akadályozzuk meg. A majára biztosan kell, a szervízkönyv is jelöli kenési helyként a görgők pályáját. A másik kenési hely a variátor csúszótengely. Végül is ez is egy nagyobb persely, a feladata az hogy a variátor kúptárcsájának az oldalirányú elmozdulását lehetővé tegye akkor, amikor a bordásszíj menet közben "vándorol".
| |||
|
Gyuri | 2007. nov. 20. 17:46 | Válasz | #12 |
Sziasztok! Jól olvasom, hogy zsirozgatni kell a görgöket? Húha, én még soha nem kentem. Mi ennek a menete, és milyen idöközönként kéne? Ha leveszem a variátor boritását, látom hogy mit kell kenni? Ja, és onnan nem folyik ki semmi??
|
© Zsolt | 2007. nov. 20. 21:12 | Válasz | #13 | ||
Az itt elhelyezett háttérképen látható kívülről a tárcsa! (az ami a hajtókar felé esik)Ez egy zárt ház-szerű valami, csak berakáskor kell zsírozni! (kezelési 129-130. oldal) A 400-as variátora is így néz ki, csak erősebre van tervezve.
| |||
|
Gyuri | 2007. nov. 20. 23:03 | Válasz | #14 |
Bocsi a tudatlanságomért, de én nem kaptam hozzá semmilyen kezelési útmutatót, úgyhogy én csak annyit tudok a karbantartásokról, amit elárultok nekem.
|
© Zsolt | 2007. nov. 20. 23:20 | Válasz | #15 | ||
Gyuri! A weblap dokumentumtára rendelkezésedre áll! Ott töltsd le az YP250 service manual-ját, ez nekünk a SZENTÍRÁS! (erre hivatkoztam az előző beírásomban is) Az igazság az, hogy nem árt jóban lenni az angol nyelvvel, főleg ha ezt olvasgatjuk.
| |||
|
madaraszbela | 2007. nov. 22. 07:58 | Válasz | #16 |
Sziasztok! Most vettem egy Mayát. A hátsó kerék kiszedéséhez a kipufogót és a fél hátsóvillát is le kell szerelni, vagy valahogy ki lehet ügyeskedni anélkül is? |
madaraszbela | 2007. nov. 22. 08:01 | Válasz | #17 |
Ja az előzőhőz még annyit, hogy dobfékes kivitel.
|
jasa | 2007. nov. 22. 11:46 | Válasz | #18 |
Üdv Béla. A kérdésedre én nem tudom választ, (Zsolt vagy a többiek biztos segítenek)mert mint a galériából látható nekem még kymco dinkem van (de "fun" vagyok). Bár még "Bemutatkozó" rovatunk nincs, de ha úgy gondolod, örömmel veszünk néhány infót magadról ill. a vasról.
| |
tamas | 2007. nov. 22. 11:50 | Válasz | #19 |
Sziasztok itt is! Én úgy sejtem, hogy a kiput. le kell szedni, ill. a jobb oldali teleszkópot is fel kell szabadítani alul. A kerék jobbra jön ki, mint egy autóé. Ha szorulna, (nem kéne) gumikalapáccsal óvatosan kopogtasd körbe balról, miközben forgatod. Miért szered ki? Gumit cserélsz, vagy a féket javítod? |
madaraszbela | 2007. nov. 22. 13:18 | Válasz | #20 |
A féket kell javítani. Ha addig húzom hogy éppen ne szoruljon forgás közben a kerék, akkor nem fog elég erősen, ha tovább huzom hogy rendesen fogjon akkor meg alig bírom elfordítani. Gumit is kell cserélnem mert a vizsgán már nem engednék át kb1,5 mili a közepénél. Nem lehet a vájatát mélyíteni vagy bevágni mint a verseny motoroknál?
|
madaraszbela | 2007. nov. 22. 13:34 | Válasz | #21 |
A maya 400-as problémájához annyit írnék, hogy szerintem valószínűleg az ékszíj csúszik meg és az adhat annyi hőt hogy utána ráég a zsír az egész variátorra.
|
© Zsolt | 2007. nov. 22. 14:24 | Válasz | #22 | ||
Béla! Üdvözöllek az oldalon! A 250-es majánál a hátsó kerék leszedéséhez bizony elég sok dolgot le kell bontani. - kipufogó - lengéscsillapító (alsó szárat lekötni, félrehajtani) - a háromszög alakú tartó és merevítőkonzolt teljes egészében levenni Ezek után le kell húzni a bordástengelyről a kereket. A visszarakás értelemszerűen fordítva, DE a keréktengely anyát (önzáró) ilyenkor cserélni kell. M14*1,25-ös talán, de a csavarboltban pontosan megmérik az eredetit. Önzáró kell és min. 8.8-as minőségű! Van tán 40 Ft-is darabja! A gumit vágni TILOS! Új kell, ne kisérletezz! Ha a vizsgán meglátják lépesek lekapni még a rendszámot is! | |||
|
madaraszbela | 2007. nov. 22. 14:52 | Válasz | #23 |
Köszi a segítséget Üdv. MB
|
© Zsolt | 2007. nov. 22. 17:59 | Válasz | #24 | ||
Péter! Sikerült keríteni YP400 service manualt. A dokumentumtárban frissítés után letölthető. (16MB) 2 gond van csak, 1 - olasz nyelven olvasható, 2 - 2004-es verzóhoz készült . Remélem ettől még használható, tele van robbantott rajzokkal, ábrákkal. A variátor a 250-261 oldalakon található. Első látásra mégsem olyan bonyolult!
| |||
|
© Zsolt | 2007. nov. 22. 20:01 | Válasz | #25 | ||
Az YP400-as típushoz tettem még fel alkatrész katalógust is. Szaporodtak az YP180-as anyagjai, valamint találtam Tmax anyagokat, amiket szintén feltöltöttem. Bár ez nem az YP sorozat része,úgy gondolom, hogy mint "nagy testvér" belefér a weblap yamaha nagyrobogós vonalába.
| |||
|
jasa | 2007. nov. 23. 09:51 | Válasz | #26 |
Megnéztem ezt a Tmax fiút. Hát ez már majdnem motor !!! csak annyi benne a robogó hogy nem kell váltani. 2 henger, ikerporlasztó, 2 légszűrő, és a szíjhajtás is kétfokozatú ! Fene ezekbe a ferdeszeműekbe: minden szirt-szart leírtak de a teljesítmény, a fordulatszám és nyomaték adatok hiányoznak !!! (így nem tudom hogy vezethetem-e az Akorl. jogsimmal )
| |
tamas | 2007. nov. 23. 09:54 | Válasz | #27 |
Béla! A gumihoz csak annyit, hogy tényleg ne vágd meg. Autó esetében is negyon necces a dolog. Nekem van tapasztalatom, csóró voltam nagyon, de nem érte meg. Keveset futott, és abszolút nem tapadt. Ott ahova a futófelület kopásával elérsz, a gumi szerkezete sokkal puhább, jobban kopik, ezzel ellentétben viszont nem tapad! Motornál veszélyes!!! A gumiról már régebben értekeztünk Zsolttal elég hosszadalmasan, konkrétan a tapadási tényezőkről, és a defektek megoldásáról visszalapozva megtalálod. Nekem vannak jó cimboráim, gumiszerekő műhelyük van, és ők motorra még a defeltjavítást sem szívesen vállalják, a fokozott terhelés miatt Nagyon óvatosan járnak el, azt mondták, ők nem küldenek senkit a sírba, tudják milyen vékony a gumi futófelülete. Ez igazából a sportmocikra igaz, de jó vigyázni.
|
madaraszbela | 2007. nov. 26. 08:10 | Válasz | #28 |
Köszi a segítséget. Heidenau gumik milyenek? maya 250-re mit ajánlotok? |
© Zsolt | 2007. nov. 26. 11:16 | Válasz | #29 | ||
A majára a következő méretek kellenek: Elsõ gumi 110/90-12 64J Hátsó gumi 130/70-12 62L Vásárlásnál figyelni kell a tömeg és a sebesség indexet is. Én Continental ContiTwist tipust használok, viszont eredetileg IRC abroncsok vannak a gépen. Link: Egy gumibolt | |||
|
jasa | 2007. nov. 26. 12:37 | Válasz | #30 |
A dinkára ugyanilyen méretű hátsó gumi kell, IRC-t vettem 7900 pénzért, frankón megy !
| |
madaraszbela | 2007. nov. 26. 13:48 | Válasz | #31 |
Elég jól tapad?
|
tamas | 2007. nov. 26. 17:16 | Válasz | #32 |
Én szívem szerint Metzellert vennék, de a Continental mellett fogok maradni. A Conti 20'000/pár, a Metzeller pedig 32/pár. Az a helyzet, hogy a tapadási tényezőket jelentősen befolyásolja a kis kerékméret. Nem érdemes ezzel a tipussal olyan szinten támadni a kanyarokat, mint amit a gumi pereme engedne. Majd látni fogod, hogy a fara már indul, indulna kifelé, pedig még döntenéd a gépet. Van Egerben egy frankó körforgalom, ott próbálgattam éjszaka, hát egy milcsi még elmaradt a "majrécsíktól" pedig már néha úgy éreztem leér a könyököm. Nem erre való a tipus, elég rá a Conti. Kár a legdrágább gumit megvenni szerintem, mert nem lehet biztonságosan kimotorozni. Ráadásul könnyen megcsúszik pl. gyalogátkelőhely fehér felfestésén. Nagyobb motornál nem tapastaltam ugyanezt. Uff! |
tamas | 2007. nov. 26. 17:18 | Válasz | #33 |
Lehet hogy még tapastalatlan vagyok!
|
jasa | 2007. nov. 26. 23:02 | Válasz | #34 |
Én sem szoktam döntögetni a gépet (nehogy dőlve maradjon ) bár ezt a körforgalmi tesztelést lehet hogy egyszer kipróbálom ? Kérdés: mostanában tapasztaltam, hogy motorfék üzemben (kigurul a gép), ha elengedem a kormányt (max 1 cm-re van a kezem)a kerék és a kormány egy 2-3 sec után szitálni kezd ! Tükörsíma uton alig, de ha egy kicsit is egyenetlen, akkor már jócskán érezhető. Baj van a kormánnyal, kerékkel, villával, vagy természetes a jelenség ? | |
madaraszbela | 2007. nov. 27. 08:05 | Válasz | #35 |
Sajnos motorozni nem tudok még a géppel, mert még nincs meg a rendszáma, de sajnos úgy tűnik hogy borzasztóan farnehéz a motor. Előre a világ legjobb gumija kéne, hogy ne csússzon meg hirtelen fékezénél. Aprilia SR-rel hasonlítva a fékútja 80-ról biztosan rövidebb vagy 5-6 méterrrel az Apriliának.
|
jasa | 2007. nov. 27. 08:23 | Válasz | #36 |
Ja kérem, ha az SR-hez hasonlítod a fékezését, mindig alul fog maradni: az egy könnyű, dinamikus, kifejezetten sportrobogó, elöl-hátul tárcsafékkel. De hát a többiek majd megmondják az "őszintét"..... Én jövőre szeretnék Maját venni( ha eladom a Dinket) ezért kíváncsiskodom: olaszból behozott gépet vettél, Te intézed a papírozást ? Megy rendben ? Nekem azt mondták eléggé nagy tortúra. | |
madaraszbela | 2007. nov. 27. 09:50 | Válasz | #37 |
Sajnos most áll az ügy, mert hiányzik az olaszok által kiállított számla. Azonkívül minden papír meg van(olasz forgalmi, forgalomból kivonási ), de ez is kevés. Lehet hogy egyszerűen kéne keresni egy ismerőst a Mozaik utcában(ha tud valaki szóljon). Tényleg nagy tortúra, újra nem vágnék bele.
|
© Zsolt | 2007. nov. 27. 10:33 | Válasz | #38 | ||
Jasa! Szitálás majdnem minden robogónál előfordul motorfék üzemmódban. Haladás közben ne szitáljon, ez a lényeg. Máskülönben vagy a felni vagy a gumi szerintem a hunyó. Béla! Akkor Neked tényleg Metzellert vagy Michelin kell. Kimotorozni tényleg nem fogod! A gép farnehéz ezt jól látod. Mindegyik nagyrobogó ilyen. A motor és a robogó között ez az első, ami észrevesz az ember. Majd megszokod! A fékút az Aprilia SR-nél biztosan rövidebb pár méterrel, de az a gép nem 168kg! Ez a számlaügy tényleg gond. Én ismerem a kereskedőket, ha azt mondják, hogy elveszett a számla, akkor NEM IS VOLT! Enélkül nem fogod tudni forgalomba állítani a gépet. Máskülönben ezek a gépek azért ilyen drágák, mert a regadó 135 ezre és a forgalombaállítás cca. 40-50 ezre jelentősen megdobja a végső árat. Nekem is kínáltak így maját 200 rúgóért, persze nem vettem meg. Nyugatról behozott motort csak rendszámmal szabad megvenni, vagy kikötni az eladóval, hogy akkor fizetem ki a gépet ha forgalomba van helyezve. Ez a gép 50-esként nem használható. Ha nem jön össze a rendszám csak alkatrészként fogod tudni eladni jelentős veszteséggel! | |||
|
madaraszbela | 2007. nov. 27. 10:50 | Válasz | #39 |
Igen, most már én is tudom. Hát a kereskedő azzal biztat, hogy december 10.-én megy ki majd hoz számlát, hát azt még megvárom, hátha vannak még csodák.
|
jasa | 2007. nov. 27. 13:34 | Válasz | #40 |
Zsolt: normál menetben egyenes mint a nyíl, OKÉ. Béla: drukkolunk....a kereskedőn múlik a dolog, ha van benne betyárbecsület talán kihajtja a számlát, ha nincs akkor lőttek... Fenyegetni az én véleményem szerint nem célszerű, a "pozitív hozzáállás" talán célravezetőbb (persze ez pénzbe kerül, de még mindig kisebb a bukta.) | |
tamas | 2007. nov. 27. 21:39 | Válasz | #41 |
Az én mocim is Taljánföldről való, és bizony én is akkor fizettem ki a gépet, mikor minden papír készen volt. Igaz, ebben az is szerepet játszott, hogy hitelt vettünk föl a párommal (garázs+moci+gyerekszobafelszerelés2főre), és nem akart elintéződni a dolog. Ettől függetlenül én kifizettem volna, mert az én emberem megtudott minden papírt mutatni. A regadó, eredetvizsg. és a műszakivizsga rendszámtábla+forgali, és törzskönyv stb. nekem 130'000 ft-ba került. Így lett a végár 400'000 ft. Különben elvileg itthon kérik majd az okmányirodában az eredeti forgalmi engedély hiteles másolatát is. Ezt nekem úgy oldják meg, hogy az eladónál lemásolják vagy 6 példányba és a tulaj mindet aláírja. Az olasznak ugyanis kell a forgalmi a forgalomból való kivonáshoz, azért nem adják ide szívesen. Neked meg azért kell, mert ellenőrizni fogja a BM, hogy nem lopott a gép. Patthelyzet. Nem irigyellek. Szóval, Neked kellene a számla, ez esetedben lehet ugye az adásvételi, és kellene az olasz forgalmi engedély, vagy a hiteles másolata. Jól tennéd, ha utánnajárnál a helyi okmányirodában a dolgoknak, nehogy meglepetés érjen, és ha valamit nem tudsz beszerezni, vagy beszereztetni, vidd vissza a gépet rendőri kisérettel. A behozatalról meg annyit, hogy nekem mindent az én nevemre írtunk, és kellett kérnem a vámosoktól egy VPID számot, amivel magánszemély behozhat dolgokat. Ha ezt a kereskedő intézte, neki kellene levizsgáztatni a motort a saját nevére, hiszen Ő vette meg, Te pedig megveszed Tőle, és a nevedre iratod. Itt viszont nagy a kavar, mert Ő behozta, Te megvetted, számla nincs. Hogyan vizsgáztatsz? Nagy gáz ez barátom, és szerintem még nem is látod át hogy mennyire! |
madaraszbela | 2007. dec. 06. 07:17 | Válasz | #42 |
Sziasztok! A kereskedő december közepére ígérte a számlát. Ha az meglenne meg az Olasz forgalmi meg az Olasz forgalomból kivonási papír akkor kérhetnek még valamilyen papírt a vizsgán? |
tamas | 2007. dec. 06. 10:05 | Válasz | #43 |
Válasz a MOTORVÁSÁRLÁS rovatban!
| |
madaraszbela | 2007. dec. 13. 12:35 | Válasz | #44 |
Szia! Ezt a szétfűrészelt majesty háttérképet be tudnád rakni a galériába? Köszi MB |
© Zsolt | 2007. dec. 13. 13:44 | Válasz | #45 | ||
A képet elküldtem az e-mail címedre!
| |||
|
© Zsolt | 2008. jan. 19. 19:48 | Válasz | #46 | ||
Mivel privátban sokan kerestek, ill. kértek tőlem anyagot, itt jelzem, hogy a Dokumentumtárba több 50ccm-es robogó, konkrétan AEROX, JOG és BWS szervízkönyvét töltöttem fel. Természetesen marad a weblap MAJESTY, csupán segíteni szeretnék azoknak , akik ezeket a nehezen elérhető Yamaha anyagokat keresik.
| |||
|
© Zsolt | 2008. jan. 26. 17:10 | Válasz | #47 | ||
Majesty típuskódok (YP250): 250 YP250 .....1996 4UC1 4UD1 .....1997 4UC2 4UD2 .....1998 4UC3 4UD3 .....2000 5GM2 5GM3 .....2001 5GM9 5GMA .....2002 5SJ2 5SJ6 250 YP250A .....1999 5DF3 5DF4 .....2001 5GM5 5GM6 .....2003 5SJ5 250 YP250D .....1998 5DF1 5DF2 .....1999 5DF5 5DF6 250 YP250R XMAX .....2005 1C01 | |||
|
© Zsolt | 2008. feb. 13. 18:28 | Válasz | #48 | ||
Friss anyagok Tamás jóvoltából: Szerelési segédlet: .....Variátor javítás (pdf) .....Teleszkóp javítás (pdf) Letölthetők a dokumentumtárból. Köszönjuk TAMÁS! | |||
|
madaraszbela | 2008. feb. 27. 07:41 | Válasz | #49 |
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Tavaly november óta nem volt beindítva a paripa, majd tegnap meg akartam járatni egy picit. Legnagyobb megdöbbenésemre a motor nem akart felpörögni. Alap járaton tökéletes szép hangon ketyegett, de amint gázt húztam neki abban a pillanatban fulladt. Kb 15 percet melegítettem, hátha csak ez a baj, de utána azt csinálta, hogy a fordulat nem emelkedett max. 2000-en pörgött(fülre) és ta-dam ta-dam ta-dam hangot adott és nem bírt egyszerűen felpörögni. Ha a hátsó féket egy picit húztam, hogy a kereket még ne nagyon fékezze, akkor nagy nehezen felgyorsult a moci, de akkor is időnként kihagyott. Kb. fél kilóméter kellett hogy fölgyorsuljon 80-ra és akkor már nem kellett húzni a féket. Ha lassabban mentem és nem húztam a féket, akkor egyszerűen fulladt vagy lassúlt és megint csak a ta-dam ta-dam előjött, időnként(ritkán) egy egy Pfff hang is előjött. A gyertya fekete kormos volt, de tisztítás után sem volt jobb a helyzet. Szerintetek mi a hiba? Gyújtás vagy porlasztó vagy más? Kérlek segítsetek. Üdv. MB |
© Zsolt | 2008. feb. 27. 16:34 | Válasz | #50 | ||
Első körben: gyertya és gyertyapipa csere. (én mindkettőböl tartok 1-et a motorban is. NGK DR8EA) Ha nem változik akkor jön a második kör: karburátor és üzemanyagkör tisztítás. Ez melós. Ha az első körön túlvagy nem árt ha járatod a gépet helyben 10-15 percet (percenként egy gázfröccs). A régi benzint a tankból szívd le, újjal kell feltölteni. Ha gumicsővel szívod le a benyát sok érdekes dolgot fogsz látni átsuhanni a csövön. Nekem így volt. Átszűrtem majd vissza, és újra és újra. Egy idő után minden kijön a tankból. Szóval friss benzin min. 3/4 tank és feltöltött akksi. Ha eddig eljutottál és nem változott írj! | |||
|
madaraszbela | 2008. feb. 27. 17:02 | Válasz | #51 |
Szia! A porlasztó leszereléséhez az ülés felől kell nekiállni, és le kell szerelni az egész hátulját a motornak, vagy alulról is hozzá férni? |
© Zsolt | 2008. feb. 27. 19:09 | Válasz | #52 | ||
Azt mondanám, hogy felülről kell bontani. Ülés, burkolatok, tank. Alulról nem fog menni.
| |||
|
madaraszbela | 2008. márc. 03. 11:16 | Válasz | #53 |
Szia! Az akkumulátor feltöltése után ment rendesen. Viszont a kérdés az, hogy a generátor nem termel annyi energiát, hogy elég legyen a folyamatos szikráztatáshoz? Lehet, hogy a generátorral valami probléma van? Másik kérdés, hogy a hátsó dobfék nem egyenletesen fog. A kerék fordulat felénél gyengébben a másik felénél erősebben. Elég durva csiszoló papírral végigcsiszolni, vagy mindenképpen föl kell szabályoztatni esztergán. A harmadik kérdés, hogy egy kicsi morgás jön a hátsókerék felől. Ez mennyire normális? Lényegében most mentem először hosszabb utat a géppel.(jönnek a hibák) Előre is köszi a választ. Üdv. MB |
© Zsolt | 2008. márc. 03. 13:37 | Válasz | #54 | ||
Akkor sorban: az akkut ennél a típusnál normál használat mellett is fel kell tölteni kb. két havonta. A generátor elvileg bírná tölteni, de mivel folyamatosan ég a világítás a töltésre kevés energy jut. Az akkura jó lenne rámérni alapállapotban valamint kb. fél gáznál. A hátsó keréknél nézd meg, hogy az anya meg van-e húzva rendesen. Valószínűleg nem fut központosan a kerék, a bordástengelyen lóghat . Ha meghúzás után is ezt csinálja vedd le a kereket, 180 fokkal fordítsd el és újra húzd meg. Kíváncsi vagyok, hogy így csinálja-e. A hátsó keréknél a morgás a véglehajtásból jön. Gond itt nincs, használj sűrűbb olajat.
| |||
|
madaraszbela | 2008. márc. 04. 13:12 | Válasz | #55 |
Köszi a segítséget kipróbálom. Üdv. MB |
madaraszbela | 2008. márc. 10. 10:00 | Válasz | #56 |
Sziasztok! A moci átment a vizsgán, bár háromszor mértek rá a hátsó fékre. olyan hullám vonalat rajzolt a műszer, hogy ha megbukott volna hát nem csodálkoztam volna. (egész nyáron hátsó fékkel lassítok majd, hogy helyre álljon.) A hajtóműbe milyen olajat rakjak, mit javasolsz? Mennyi kell bele? Üdv. MB |
madaraszbela | 2008. márc. 10. 10:03 | Válasz | #57 |
Az előbb hajtóműt írtam, természetesen a véglehajtásra gondoltam. egyébként ez az olaj mit ken?(fogaskerekek?) Üdv. MB |
2008. márc. 10. 10:50 | Válasz | #58 | |||
Szia! Gratulálok, örülök hogy minden összejött, jó hallani hogy bővül a tábor. A hátsófékedről annyit, hogy mivel dobfékes a géped, azt bizony fel kell szabályozni, mert a folyamatos használattól nem lesz jobb, csak romlik a helyzet. Vannak akkora esztergapadok, ahova a Te hátsókerekedet be lehet fogni, a gumi leszerelése nélkül is, ilyenek a kamionszervizek is pl. ahol a féktárcsákat húzzák fel. Az majd kisimitja Neked, de a fékbetét az nem fogja.
| |||
|
© Luki | 2008. márc. 10. 12:11 | Válasz | #59 |
Szia Bela!En evek ota Motul olajakat hasznalok a motorjaimhoz,mivel eleg nagy kinalatuk van kimondottan motorkerekparokhoz kifejlesztett olajokbol.A magyar honlapjukon van egy tanacsado is ahova beirod a motorod tipusat es kiad neked 2-3 lehetoseget.Hajtomube a legjobb minosegu Motul-olaj a Motul Transoil Expert es 2.5 deci kell a gepedbe.Sajnos csak 1 literes kiszereles van belole de nem olyan veszes az ara(kb.3000 ft)
|
madaraszbela | 2008. márc. 10. 12:15 | Válasz | #60 |
Sziasztok! Zsolt azt írta hogy sűrűbb olaj kellene bele, hogy ne morogjon. Az milyen lenne szerinted? |
© Luki | 2008. márc. 10. 16:32 | Válasz | #61 |
Hat akkor van olyan hogy Motul Scooter Gear 80W90,1.5 decis tubusban aruljak,az ugy tudom hogy surubb mint amit ajanlottam,de szerintem kerjuk ki Zsolt velemenyet.
|
© Zsolt | 2008. márc. 11. 08:59 | Válasz | #62 | ||
Elvileg a gyári ajánlás a 10W30 motorolaj. Nekem az a tapasztalatom, hogy mivel hamar felmelegszik, ajánlott a sűrűbb olaj alkalmazása. A hajtás akkor nem károsul, ha spec. olajat használunk helyette. ilyen pl: Link Mivel a majába 2,5 dl kell, így 2 tubust szükséges venni. Nekem az összes 50ccm-es robogómban ez van. A majámban én meg nyáron fogom átcserélni ilyenra. Elvileg ennek az olajnak a specifikációja ua. mint a MOL Hykomol K80w90-nek. Az olcsóbb és több van benne, de inkább vegyél márkásat. 10 e. km-enként kell csak cserélni.
| |||
|
© jasa | 2008. márc. 11. 14:29 | Válasz | #63 | ||
kontroller Hát ez a hajtóműolaj-ügy kócos egy kicsit. Én a korábbi gépekbe (Peugeuot, Dink) mind ilyen 80w/90-es hajtóműolajat tettem hátra, mert azt tanácsolták, és a kezelési füzetükben is az volt. Ez a fajta a számozásból is láthatóan jóval sűrűbb. A burgi "service manual"-ja meg 10w/40-t ír, egyezően a motorolajjal!!! (szót fogadtam neki) Több burgmanus is hasonlóképpen teszi a fórumon. A Yamaha is közel motorolaj szintűt ajánl (10w/30)ha jól gondolom. Zsolt szerinted meg jobb a sűrűbb. Nem tudják a gyárak, mi a jó a gépükbe ? A kopottabb szerkezet ennyivel másabb olajat igényelne, vagy ennyire mindegy a viszkozitás, nem hinném ? (Az világos hogy ne vegyünk "gagyi" olajat, a minőség ára megtérül) Mi az optimális megoldás ?
| |||
|
© jasa | 2008. márc. 11. 14:31 | Válasz | #64 | ||
bocs az első szó felesleges volt.
| |||
|
2008. márc. 11. 22:06 | Válasz | #65 | |||
Gaz-69-es múltam idézi a fent /lent/ leírt értekezés. Eset: terepválltó, csapágycsere, olajcsere. Madárfütty 50-től, visítás 70-től, süketülés 80-tól. Sűrűbb olaj, tök csend odabent, és minden OK. Komoly dolog amit a gyártók írnak, de számomra a tapasztalat néha sokkal célravezetőbb eredményeket produkál. Nem szabad elfelejteni, hogy ezek nem új gépek, és bizony olyan gazdik is lehettek előttünk, akik elnagyolták a gondoskodást. Jobb ha mindenki kitapasztalgatja a saját verdáját, és akként önti az olajat. Ld:TopJoe mocija. A gyártó álltal ajánlott olajak lehetnek a kiindulási pontok, a többi meg jön. Uff!
| |||
| |||
© Zsolt | 2008. márc. 12. 09:12 | Válasz | #66 | ||
Jasa: a Béla problémája a hajtómű morgása. A gyári motorolaj biztos, hogy optimális választás, de az ő gondjára nem jó megoldás. Mindenképpen "vastagabb" olajat kell használni, hogy a kopottság miatti morgás elmúljon. Ha nagyon morog csak ilyen mehet bele, ha egy kicsit akkor lehet keverni őket fele/fele arányban. A legjobb megoldás a véglehajtás cseréje lenne, de a csillagászati ár miatt nem ajánlom. Mindenesetre az általam javasolt megoldással még simán le fog futni a gép 40-50 ezret!
| |||
|
© jasa | 2008. márc. 12. 10:10 | Válasz | #67 | ||
Tamás + Zsolt : köszi, rendben.
| |||
|
© Luki | 2008. márc. 12. 13:54 | Válasz | #68 |
Jasa!En is 10W40-est tettem a hajtomube,de nem celszeru motorblokkba valo olajat hasznalni.Letezik ugyanis ilyen viszkozitasu,kimondottan hajtomuolaj is.Az megiscsak erre lett kifejlesztve.Ilyen pl.a Motul Transoil Expert,ami egy nagyon jo minosegu,eszter-bazisu szintetikus olaj.
| |
madaraszbela | 2008. márc. 17. 07:25 | Válasz | #69 |
Sziasztok! Megvan a rendszám végre. Pont egy hónap alatt sikerült elintézni 106000-be került, és nem is volt annyira brutál, mint amire készültem. Sajnos most vettem észre hogy a gumis rossz menetirányba rakta fel a gumit. Kérdésem, hogy lesz e baja a guminak attól, hogy így használom? Teljesen szimmetrikus a gumi mintázata, (heidenau) Az olaj mennyiségét hogy tudom megnézni a hajtóműben? Csak ha leengedem? Üdv. MB |
madaraszbela | 2008. márc. 17. 07:45 | Válasz | #70 |
Egyébként jó a gép, bár 40-ig nagyon lassan gyorsul. Valószinűleg túl alacsony motorfordulatnál már fixre zár a kuplung, és 40 környékén érkezik meg az erő. Legalább keveset fog fogyasztani, bár így piros lámpánál kevésbé tudok kilőni. Ja a hőfok mérőm nem mutatott, lehet, hogy rossz a termosztátom, vagy nem hajtja a vízpumpa rendesen a vizet. Megnéztem fel van töltve vízzel. Ezt még vizsgálgatni kell.
|
© jasa | 2008. márc. 17. 11:40 | Válasz | #71 | ||
Üdv: örülök hogy révbe értél a "papírmunka" terén. (melyik évjáratúa gép, 96-97 ?) Eléggé pancser dolog egy gumistól, fordítva szerelni !!!Szerintem sajnos nem mindegy - mégha a mintázatból nem is látszik - a kordszálak a gumiban úgy vannak szőve, hogy célszerű tartani a forgásirányt. De majd a többiek is leteszik a garast....(egyébként nekem is Heidenau gumim van, ez az NDK-s Pneumant "utóda" de már igazi NÉMET, és elég mérsékelt árú. Jónak mondják. | |||
| |||
© jasa | 2008. márc. 17. 12:46 | Válasz | #72 | ||
Folytatás: én úgy tudom a hajtóműolajnak nem szokott szintjelzője lenni. "Új" gépnél az a legtisztább (ha cseréled az egészet. A minőségről éppen mostanában sok szó esett (én is kicseréltem 80w90-re). A "40-ig lassú gyorsulás" témáját én másképp látom, éppenhogy arra utal hogy nem fog a kuplung (pl. mert kopott, vagy egyenetlen ? )vagy esetleg kopott ékszik vagy görgő is okozhatja, hogy alacsony fordulaton rosszabb az erőátvitel. A Te géped sem "mai gyerek" ki tudja a taljánok mikor szervizelték utoljára, mennyi km lehet benne stb. ....egy használt gép vétele mindig valamennyire "fekete doboz" . Ezzel a témával mindegyikünk élesben találkozott már, a fél fórum erről szól fél éve.... Ez csak az én véleményem, majd a többiek is megmondják az őszintét..... | |||
|
© jasa | 2008. márc. 17. 12:50 | Válasz | #73 | ||
"ékszik" = ékszíj, egész pontosan meghajtószíj
| |||
|
© jasa | 2008. márc. 17. 13:02 | Válasz | #74 | ||
Béla, ha már "megérkeztél" örömmel vennénk egy kis bemutatkozást, az aktuális helyen. Természetesen nem kötelező, még csak nem is ajánlott, de azért jólesne.....
| |||
|
2008. márc. 17. 15:20 | Válasz | #75 | |||
Hali Béla! A forgásirány nem mindegy. Ha egy tócsából kitolod a motort, látni fogod hogy a minta feladata a gumiköpeny alól kiszorítani a vizet. Ld: F1 Nagy tempó. száraz út, tükörsima gumi. Minél simább, annál jobb a tapadás. Viszont ha csak pár csepp is esik, rohannak a boxba intermediat, v. komolyabb esőgumikért.Most ott tartassz, hogy vízre szaladva pont begyüjti a csúszásért felelős anyagokat. Már csak azért is fordísd meg hamar, mert 2-300km alatt a Jasa álltal említett szálak "beálnak" és azután a megfordított menetirányból következő fordított terhelés miatt elpattamhatnak, ettől lesz a gumi oldalán kis duci dombocska, ami igen veszélyes. Ha gumis tette fel a gumit, és sokat mentél vele, ragaszkodj hozzá, hogy adjon egy újat. Autók esetén sem szabad a gumikat akárhogy forgatni, az egyszer beállt forgásirányt nem szabad variálni. Ha ráteszed a kezed a gumi felületére, és megsimítod, és az nem sima, hanem már vannak a forgásirányoddal szemben "kis tarajak" akkor késő. Sokat futott autók kerekén nézd meg, hogy mit kell keresni. Nem tréfadolog, az életed múlhat egy kicsúszáson! A lassan elért 40-es tempó valóban a kopott, vagy nem fogó kuplungra utal, a variátorjavításnál van róla kép, érdemes belenézni. Nekem 0,38mm ütése volt a harangomnak, utánna meg be kellett szabályozni a ferodolbetéteket a felesztergált haranghoz. Azóta megy mint a mérgezett egér, és kilő. A hajtóműben valóban az olajcsere a megoldás, az tuti. Legalább tisztába jössz a dolgokkal. A motorolajat is cseréld le, ha még nem tetted meg. Úgy van ahogy Jasa is írta, nyitogatjuk a fekete dobozt, de én 8 hónapja csak a pofonládát találom. | |||
| |||
© Zsolt | 2008. márc. 17. 17:19 | Válasz | #76 | ||
Akkor sorban: A gumi nem jó ha fordítva van ( az okot már a többiek leírták) A véglehajtásban nics nivópálca, beöntéskor kell a megfelelő mennyiséget beönteni és oké 10e. kilométerig A hűtőbe fagyálló kell, ha cseréled vagy utántöltöd érdemes erre figyelni A hőfokmérő nekem se mozdul meg, ez típushiba, de ha a folyadék szintek rendben vannak nyugodtan menj vele. (én 2 éve így járok, máskülöben a karburátornál kell légteleníteni a rendszert, ezért nem érdemes szétszedni) Kuplung: harang finom felszabályzása és rúgócsere (2800 Huf yamaha boltban) Én most ez utóbbit csinálom! | |||
|
2008. márc. 17. 18:26 | Válasz | #77 | |||
Én is azt mondiom nem véletelenül van a gumiknak forgás iránya. Ma sor került nekem is a plexi levágására és gyakorlatilag a változás turbulenciában nem de zajban mérhető bár ez sem lett jeletősen nagyobb ráadásul a nyitott sisakomban,viszontm ivel két helyen el volt törve most ott hagytam a pleximet a srácnál ragasztásra,és pleko nélkül jöttem haza :) a gép külseje nagyon vagány lett.) mint a honda forza a kis plexijével :) de hadd ne mondjam 80 nál tolta mellkasomat a szél:) Honnan lehet észre venni ha a hajtáslánc estelegesen felújításra szorul?/szíj,görgők kuplung/vannak speciális tünetek ? | |||
|
2008. márc. 17. 19:11 | Válasz | #78 | |||
Tapasztalataim, melyek egybeestek Zsolt előzetes "jóslataival": -Alacsony végsebesség. Ok: Kopott szíj. -Vibráció induláskor Ok: Kopott variátorgörgők, ill. oválra kopott, v. elnyúlt kuplungharang. Luki csak a variogörgőket cserélte, és megszünt a vibráció. -Lassú indulás Ok: A kuplung ferodolbetétei nem érnek hozzá teljes felületen a haranghoz, ezálltal nem képesek átadni a hatjást, ill. ha ezek kopottak, a jelenség ua. Nekem a harang felszabályozása után szabályszerűen hozzá kellett csoszolni a haranghoz őket. 3X szedtem le a harangot, de megérte. Rakéta. Ezeket szemügyre is tudod venni, mert a variátorházat le lehet szedni a garázsban is, csak összerakáskor szigetelni kell hogy a víz ne jusson be. Ha meg van gumis haverod, náluk le lehet kapni a variátort, nem kell szerelőnek lenni hozzá, ha elég óvatosan szeded szét, és odafigyelsz, biztos hogy össze fogod tudni rakni. BÁTORSÁG! | |||
| |||
2008. márc. 17. 19:23 | Válasz | #79 | |||
Ezek közül csak a vibráció az egyetlen tünet amit tapasztaltam simán megy 120-125 öt lámpánál 60-ig nem fognak meg megy mint a rakéta:)Lehet idén me foglakozom már vele most eléggé besűrűsödött a munkám a 7 végéket meg nem akarom ezzel tölteni amig csak ennyi a baja inkább lehet ezta szezont végig csinálom vele aztán a jövöre a leálláskor kicserélek felszabákyoztatok megjavítok mindent:) idén csak benyát meg olajat szeretnék bele tölteni :) | |||
|
© Luki | 2008. márc. 17. 19:55 | Válasz | #80 |
Nekem gorgo es ekszij csere utan teljesen megszunt a vibracio.Szerintem ez nalad is segitene.
| |
© Zsolt | 2008. márc. 17. 21:54 | Válasz | #81 | ||
Itt a kulcs:" Valószinűleg túl alacsony motorfordulatnál már fixre zár a kuplung.." Nekem is ez a bajom, kis fordulatnál már fix, ill, nekem a sztenderre húzva alapjáraton időnként forgatja a hátsókereket, pedig mindannyian tudjuk, hogy nem kellene. A kuplung rúgót is cserélni kell tehát, nem nagy költség. Viszont addig is induláskor ne húzd tövig a gázt, mert a morgás -biztosan Te is hallod ilyenkor- kinyírja a főtengelyt, hiszen küszködik a motor. A kuplungnak 2100-2700 f/perc között van a kapcsolási és oldási pontja, amit persze nehéz megállapítani, hiszen nincs a gépen fordulatszámmérő. Apropó! Nem tud valaki olcsón utólag beépíthető, kijelzős (vagyis digites) fordulatszámmérőt valamerre? | |||
|
2008. márc. 18. 08:49 | Válasz | #82 | |||
Akkor tehát ha jól értelmezem a görgőket a szíjat és a kuplung rugót kellene kicserélnem?
| |||
|
© jasa | 2008. márc. 18. 09:51 | Válasz | #83 | ||
MINDET KELLENI éppen nem kell, csak ha bőven van zsetonod.....csak azt cseréld ami szükséges. A görgő és szíj állapota szemre is látható, a rugóé (talán) kevésbé. Többek egybehangzó véleménye alapján a vibrációban inkább a görgő, illetve a kuplung (rugó, harang, betét) lehet a ludas. A görgőcsere egyszerűbb, csak LÉGKULCS kell hozzá (az a bizonyos emlegetett gumis.....) a kuplung téma már inkább szerelőt, szakértelmet kíván (szerintem).
| |||
| |||
madaraszbela | 2008. márc. 18. 10:09 | Válasz | #84 |
Én is a kuplung rúgóra gondoltam. Nehéz kicserélni? Kb mennyi idő és kell e hozzá célszerszám? Mikor a hátsó kereket leszedtem találtam benne egy nagy méretű alátétet, ami sehogy se passzolt bele. Akkora méretű mint a csapágyban levő porvédő gyűrű, de nem az, és nem is illik bele. A csapágyat egyébként nem kéne hogy védje ilyen porvédő gyűrű? Kell zsírozni ezt a csapágyat(ami a bordás tengelyt tartja)? Lehet, hogy ez okozta a morgó hangot??? |
madaraszbela | 2008. márc. 18. 10:14 | Válasz | #85 |
Jasának. Már bemutatkoztam valamikor november tájékán. Egyébként maya 250-em van és Olaszból lett hozva. Nekem nem volt meg a számla. És 97-es évjárat. Pesten lakom és mindennapi munkába járáshoz kell a moci. Majd ha jó idő lesz esetleg szervezhetnénk egy Mayás találkozót ha van kedvetek, valami olyan helyszínen ami nagyából mindenkinek elérhető közelségben van. |
madaraszbela | 2008. márc. 18. 10:21 | Válasz | #86 |
A rúgó erejét talán onnan lehetne lemérni, hogy mikor csak a motorfék lassítja a gépet, akkor nektek milyen sebességnél engedi el a motor forgatását a kuplung(remélem érthető voltam). Írjátok meg légyszi, hogy mennyit mutat a kilóméter órátok. Nekem ha jól emlékszem olyan 20-25-öt mutatott. Ezért csinálja, hogy induláskor még nincs a motornak ereje, olyan alacsony fordulatnál kapcsol a kuplung.
|
madaraszbela | 2008. márc. 18. 10:48 | Válasz | #87 |
Hol szoktatok alkatrészt vásárolni? Pesten tudtok valami normális helyet?
|
© Zsolt | 2008. márc. 18. 15:41 | Válasz | #88 | ||
Gelilackó: igen. Plusz fel kell szabályoztatni a harangot is. Árak kb: görgő-3 ezer, szíj-4 ezer, rúgók-3 ezer, esztergálás-1 ezer.Ennyi. Ha magad csinálod nincs mukadíj. Jasa: nem mindíg kell légkulcs, van ennek elektromos változata is, kisgép kölcsönzőkben lehet kibérelni madaraszbela: a hátsó keréktengely és alátétei sorrendjét a service manualban nézd meg. Az a tuti. Alkatrészben csak a tatabányai Pinkmotors-t ajánlom. | |||
|
2008. márc. 18. 21:36 | Válasz | #89 | |||
Lackó! Nem tudom mennyire vagy buheráló tipusú ember, de ha van kellő műszaki érzéked tényleg sokmindent megcsinálhatsz. Az user manuálban pedig van olyan célszerszám, amivel le lehet venni az álltalunk légkulccsal kalapált alkatrészeket. Mellesleg jegyzem meg, hogy szintén az user manual 125. oldalán mind a variátor, mind a kuplungharang lehúzásához 60 Nm-es nyomatékot ajánl. Ezt pedig légkulccsal ugyan ki lenne képes produkálni? Hozzávetőlegesen még csak-csak, de hogy pontosan?! Persze én is légkalapáccsal tettem fel... Egyébbként jobb gumiszerelőműhelyek alu könnyűfémfelniket nem is tesznek fel, csak nyomatékkulccsal. Ez van. | |||
|
© XS | 2008. márc. 18. 22:46 | Válasz | #90 |
Halihó! Segítségeteket kérném. 250-es 2000-es új kasznis gépem kormánycsapágya halott, lassan már csak egyenesen lehet menni vele, annyira be van rágódva. Ötlet valakinek, hogy honnan milyet lehet beszerezni? Nem néztem még utána, így a gyári új árát sem tudom, de hátha valakinek valami ötlete. Köszi. XS |
© jasa | 2008. márc. 19. 00:00 | Válasz | #91 | ||
XS : Üdv a fórumon ! Hogy fogjuk megkülönböztetni a gépeiteket ? ToppJoe-nak is 200-es Majája van, a galériában megnézheted (ha akarsz Te is küldhetsz képeket, (Admin)Zsolt felteszi. Milyen gazdája lehetett a gépezetnek korábban, ha így berágódott. Egy friss alkatrészcímet épp most találhatsz a javítás rovatban. Béla: köszönöm és bocsi, valami dereng, hogy akkoriban írtál párszor....(tudod mindig elfelejtem bevenni a Cavingtont...ezért aztán néha jó ha belekukkanthatok a Névjegy rovatba. NKG-t (Nagy Közös Gurulást) már télen tervezgettünk, ha igazán jó idő lesz, és találunk időpontok ami minél többünknek megfelel. A helyszin meg talán Eger környéke lenne, bár erről nem én vagyok illetékes szólani.... | |||
| |||
© jasa | 2008. márc. 19. 00:07 | Válasz | #92 | ||
Korrekció: nem a javítás , hanem az "adok-veszek" rovat 15 hsz, és nem 200-es hanem 2000-es, és szintén metálbordó..
| |||
| |||
2008. márc. 19. 08:29 | Válasz | #93 | |||
Korrekció korrekciója: nem 2000-es hanem 2001-es és mint a forgalmiból megtudtam nem metálbordó hanem metálbíborlila.Apropó, tudod miből készül a cavinton? Hát NEFELEJTSBŐL.
| |||
| |||
2008. márc. 19. 08:34 | Válasz | #94 | |||
HA MEG KELL NÉZNI VALAKINEK VALAMIT A PINK MOTORSBAN AZ SZÓLJON NYUGODTAN ITT VAN A SZOMSZÉDSÉGOMBAN.
| |||
|
© Zsolt | 2008. márc. 19. 15:06 | Válasz | #95 | ||
XS! Üdv a fedélzeten! Neked ez kell:Link1 Mivel pesti vagy nem lesz nehéz keríteni, hiszen ez egy vidéki üzlet és itt is lehet kapni. Mellesleg én is ajánlom a Pinkmotors-t Tatabányán. Itt egy budaörsi üzlet: Link2 És egy másik (itt van olcsón kuplung és k.harang): Link3 Máskülönben elég szuper kis társaság csapódott itt össze, ha gondod van dobd ide fel, talán tudjuk a megoldást! | |||
|
2008. márc. 19. 15:14 | Válasz | #96 | |||
Szia XS-Peti! Már meg is van a kért infó, a szétszedett kormányfejről meg van 3 kép a teleszkópjavítás rovatban a dokutárban, mert alulról nem jött ki a teló és fentről kellett szétszedni. Én is akkor zsiroztam le, de az enyém nem volt berágódva. Viszont száraz volt mint a puskapor. Neked viszont szét kell szedned, bár a motoros múltadat elnézve nem fog gondot okozni! Jó munkát! Ja, ha szétszeded, nem engedd fejre a kormányt, mert én leengedtem, és a fékem lelevegősödött. Kis kellemetlenségtől megkíméled magad! | |||
| |||
2008. márc. 19. 20:23 | Válasz | #97 | |||
Valamilyen szintem buheráló típus vagyok csak most jelen pillanatban sem időm sem energiám rá.max a szemrevételezésre lenne időm de megpróbálok valamelyik 7végén sort keríteni rá.végül is összegben nem annyira nagyon vészes.Mondjuk a kuplung rugó cserét inkább szerelőre bíznám.A többivel talán megbírkozom én is némi szerelési rutint összezsdtem én is a jó kis ladás korszakomból:)
| |||
| |||
2008. márc. 19. 21:43 | Válasz | #98 | |||
TopJoe! Te nem tudtad hogy ilyen szín nem létezik, hogy metálbíborlila?! A férfi 16 színt lát, mint a windovs alapbeállításban. Sajnos én is így vagyok ezzel.
| |||
| |||
2008. márc. 19. 22:18 | Válasz | #99 | |||
Akkor Tamás a te szemed EGA de az enyém már VGA módban működik.Egyébként tényleg lilás a motor.
| |||
| |||
© XS | 2008. márc. 19. 22:39 | Válasz | #100 |
Köszi mindenkinek a válaszokat! A közeljövőben megoldom a problémát, csak a jó sok hely hiányzik még a szétszedéshez. :-) A szín nálam nem lilás, hanem pirosas-bordós, de majd küldök képet, az a biztos. Hogy milyen gazdája volt korábban a gépnek nem tudom, de sajna eddig én is csak tankoltam a vasba, meg olajat cseréltem, és persze fékbetéteket, gumit meg már féktárcsát is. Kicsit elhanyagoltam, de mostanság majd rendbe rakom. Szóval nagy eséllyel én tehetek a csapágy berágódásáról. :-( | |
|
|
|