|
|
|
© Simó Sándor | 2016. jún. 10. 05:17 | Válasz | #5635 |
Üdv mindenkinek!! Kb fél éve vettem egy yp 250 es 2000 ES ÉVJÁRATÚ Maját.... Minden tökéletes volt egésszen kb 4 hónapig . Utána egyre fokozódó egyre hangosabb ilyen hogy is írjam... sistergó laparó sivító hangot hallatott a Kuplung/vario felöli oldalon a blokk!Míg nem kb másfél hete jöttem haza munkából,egy egyenes szakaszon kissé gyorsabban az átlagnál de nem szágúldozva siettem haza... ugyan az a sistergő sivittő hang.... két sarokra(szerencsére) lehettem hazúlról mikor egy intenzív kigyorsításnál a Majám el kezdett fulladozni.... olyan megyek is meg nem is félén....remélem értitek.:) haza kecmeregtem vele ... másnap olajat cseréltem és elég sok fémforgács.ilyen egész finom fémszemcsék bőven akadtak.... ok mondom átmostam friss olajjal feltöltöm indulok haza a motor teljesen off teljesen elerőtlenedett ha indítottam rá csak kattant .... meg sem forgatta az önindító az aksi jó tuti mert autóról bikázva is csak fel fel hörren a kicsike és kész gondolom blokk az mindenképp felujíttás de ha valakinek erre van némi ötlete magyarázata hogy mi lehet azt nagyon megköszönném!! |
2016. jún. 10. 08:00 | Válasz | #5636 | |||
Szia! Van 250-es topicunk, ott a válaszom! | |||
|
© Paraszkay György | 2016. jún. 10. 16:10 | Válasz | #5637 |
Köszi Tamás!
|
2016. jún. 12. 10:39 | Válasz | #5638 | |||
Tanulságos történetre szeretném felhívni mindenki figyelmét. Elég rég, majd egy éve levelezünk egy sárospataki fiatalemberrel, akinek nagyon zavaró, éles, sikító hang tört elő a motorjából 30-40 től 70-80 km/h sebességtartományban, illetve 90-es tempóról lelassítva 80-ra, az újbóli kigyorsításkor. Nos, találkoztunk Lillafüreden, ahol kipróbáltam a motort (pont mint az enyém, de még a színe is) és majd leugrottam róla mikor előtört a hang! Kicserélte a varióház két csapágyát, de a zaj megmaradt. Eljött tegnap hozzám, széttúrtuk, átpakoltuk az egész hajtóművet, eredmény ugyan az. Mikor Máté rakta össze a burkolatokat, mondtam Neki, addig megnézem a fékeket. Az első takarítása után a km óra jeladója is sorra került, ami mágnes jeladós. Na ez volt tele retekkel, ez visított! Régebben már irtam, hogy a fékeket is illik évente szétszedni, kitakarítani. Ugyan ez vonatkozik a km óra jeladójára is. Ne okozzatok magatoknak kellemetlen napokat! | |||
|
© Csíkos Nándor | 2016. jún. 12. 12:02 | Válasz | #5639 |
Fellazult a kuplunganyád.
|
© Huszi | 2016. jún. 12. 20:16 | Válasz | #5640 | ||
Sziasztok! Szíjszakadás után úgy néz ki főtengely centrírozásra szorul a gép (szerelőm látta, ő mondta, picit jobban rezeg menet közben). YP180 esetén mire számíthatok? Létezik hozzá hajtókar külön, vagy csak főtengellyel együtt? Ha már szétszedjük lehet cserélnénk az is, a gépben 62000km van óra szerint (10 évesen Olasz importból volt benne 35-haha) 2003-as évj.
| |||
|
2016. jún. 12. 20:28 | Válasz | #5641 | |||
Lehet venni javítószettet főtengelyhez,de először ajánlatos kiszerelni, megnézni...
| |||
|
2016. jún. 12. 20:53 | Válasz | #5642 | |||
Kinek is...?
| |||
| |||
© Huszi | 2016. jún. 12. 21:08 | Válasz | #5643 | ||
Köszönöm. Mindenképp megvárom a szétszedést. Csak a 90 000Ft körüli főtengely+hajtókar ár azért megijesztett :D Anno amikor utána néztem több helyről elhajtottak, hogy csak egyben lehet cserélni, ezért kezdtem el izgulni. De megnyugtató, köszönöm. | |||
| |||
2016. jún. 12. 23:06 | Válasz | #5644 | |||
Jó lenne megmérni intóval, hogy a főtengely üt-e. Nwkem kissé fura így elsőre, hogy szíjszakadás miatt centírozni kell a főtengelyt. Mi történt? A variátor úgy feltekerte a szíjat, hogy az elhajtotta a főtengely végét? Megszorult? | |||
| |||
© satyapapa | 2016. jún. 13. 06:29 | Válasz | #5645 | ||
Hogy nézte meg a szerelő a fötengely rezgést? Olyan is van hogy a szíjtárcsák valamelyike kissé deformálódott és ez miatt érezni rezgést. Ez talán valószínűbb. Be kell indítani variátor nélkül és úgy ellenőrizni. A blokk szétszedése ezután is ráér. | |||
| |||
© Huszi | 2016. jún. 14. 09:16 | Válasz | #5646 | ||
Egyelőre csak szemrevételezés volt... A kevlár szíjat feltekerte a variátor és a szabadonfutó közé. Új nyomólapot is kell vennem, mert az egyik fülét letörte. Érezni, hogy picit üt, jobban rezeg, valamint a főtengely végénél látszik egy pici "ugrálás".
| |||
| |||
© Kőműves Miklós | 2016. jún. 14. 11:12 | Válasz | #5647 |
Sziasztok! Lehet hülye kérdés lesz,de... Az lehet,hogy egy foggal elraktam a vezérlést és ezáltal nem működik pontosan a töltéscsere?Emiatt csak 70km/h sebességet tudok kihozni a mociból? Variátor felújítva,szíj kifut rendesen,kuplung felújítva,karburátor gyári,nem lett bele nyúlva... egyszerűen nem jövök rá hogy mi a baj! Köszönöm ha tudtok segíteni |
© Kőműves Miklós | 2016. jún. 14. 11:13 | Válasz | #5648 |
és elfelejtettem: 125ccm Yamaha Majesty
|
2016. jún. 14. 12:14 | Válasz | #5649 | |||
Miklós! Mit takar az a fogalom, hogy "töltéscsere"...? | |||
| |||
© Kőműves Miklós | 2016. jún. 14. 12:17 | Válasz | #5650 |
benzin-levegő keverék be,kipufogógáz ki!
| |
2016. jún. 14. 14:12 | Válasz | #5651 | |||
Hát ha előbb engedi ki az égésterméket, ezáltal nincs akkora nyomás. A motor rosszabul megy, mert nincs teljesítény. Ha később, akkor meg kispriccel egy kis cuccot a sürítés előtt, azért megy rosszabbul. Asszem. Béla most lehet, hogy fogja a fejét. :) Ha leveszed a szelepfedelet akkor lehet ellenőrizni a vezérlést nem? Valszeg azt úgysem úszod meg. | |||
|
2016. jún. 14. 14:53 | Válasz | #5652 | |||
Nem ismertem ezt a fogalmat... Bocs... Ha eltetted a vezérlést, bizony okozhat ilyen problémákat. Ahogy Zoli mondta: szelepdekni le, felső holtpont megkeres és ellenőrzöd a szelepváltást. | |||
| |||
© Kőműves Miklós | 2016. jún. 14. 15:03 | Válasz | #5653 |
Köszönöm a tanácsokat! Az a baj hogy nem tudom előtte hogyan ment a gép mert üzemképtelenül került hozzám.a jelölés egyértelműnek tűnt,de max szétszedem mégegyszer
| |
2016. jún. 14. 15:15 | Válasz | #5654 | |||
Igazából az alsó meg a felső fogaskeréken tudod ellenőrizni a rovátkolást. Jobbat nem nagyon tudsz. Olyat már láttam Taschner úr videóiban, hogy beragadt a feszítő, vagy kicsit laza volt a vez.mű lánc és elugrott... | |||
|
© Kőműves Miklós | 2016. jún. 16. 19:02 | Válasz | #5655 |
Ma levettem a szelepfedeleket,hát..... mintha oda gyűlne össze a keverék,az alsó fedél alól kb. 1 deci benzin folyt ki.A felsőn pedig amikor járt a motor,elég rendesen spriccelte ki az anyagot! Akkor úgy néz ki,hogy el van téve annyival,hogy nem működnek összhangban az ütemek? | |
2016. jún. 16. 20:54 | Válasz | #5656 | |||
Valami gáz van, mert ott csak olaj lehet...
| |||
| |||
2016. jún. 16. 21:50 | Válasz | #5657 | |||
Miklós, ne sértődj meg, de értessz Te a motorkerékpár blokkjának szereléséhez...? Mert olyan alapvető kérdésekkel nem vagy tisztába, ami nélkül bele se lenne szabad nézni, nem még nyúlni egy blokkba... Félre ne érts, nem piszkálni vagy bántani akarlak, netán kétségbe vonni a hozzáértésedet (bár ezzel akadnak gondok) de ha elhajtod valamelyik szelepet, komoly pénzbe fog kerülni. Nem ártana tisztában lenni vele mi hogyan működik és miért... Az égéstérből ha benzin kerül (főleg ilyen mennyiségben) az olajtérbe, az a szelepszárvezetőkön jut be. Biztosam az eltolt vezérlés miatt. Olajat is cseréld le, mert ami benne van, már nem az... | |||
| |||
2016. jún. 16. 21:59 | Válasz | #5658 | |||
Csak a vezérlés miatt nem kerül az olajtérbe üzemanyag, kell lennie még másnak is. Nem is tippelem mert nem érdemes, megnézni kéne.
| |||
|
2016. jún. 16. 22:21 | Válasz | #5659 | |||
Szerintem meg bekerülhet. Gondolj bele. Szívószelep nyitva, dugattyú jön föl, a naftát meg tolja mindenhova. Juthat az vissza a karbiba is. Máshol hol jut be a benzin? Szét kéne azt szedni és újra összerakni... | |||
| |||
2016. jún. 17. 10:08 | Válasz | #5660 | |||
"A felsőn pedig amikor járt a motor,elég rendesen spriccelte ki az anyagot!" Ezt kifejtenéd? Levett szelepfedéllel járt a motor? Elvileg a szelepeknek van egy háza az a szelepház nem? Ennek van egy fedele az a szelepfedél. Az alsó szelepfedél az mi?? A szelepházba szerintem nem juthat benzin a hengerből, mert erre való a szelepszárszimering. Ha fel jut benzin, akkor le is jutna olaj mivel a szelepházba nyomja a pumba az olajat. Így a motor el sem indulna... Ha a szelepházban bezin van, az a tankból jut oda a karbin keresztül(ha nem jó pl. a benzincsap). Bejut a benzin a hengerbe, és leszivárog a blokkba. Láttam már 5liter benzines trutyit blokkba. Ha álló motornál szabályosan leveszed a szelepfedelet, ott hogy lehet olaj vagy benzin?? Ha áll a motor akkor a szelepházból lefolyik az olaj vissza a blokkba nem? | |||
|
© jasa | 2016. jún. 17. 15:21 | Válasz | #5661 | ||
Én nem leszek annyira udvarias, mint a kollégák (de ettől még ugyanúgy a javadat akarom): ne babráld többet azt a gépet, hanem vidd sürgősen egy hozzáértő szerelőhöz | |||
| |||
2016. jún. 18. 20:32 | Válasz | #5662 | |||
A 250-esnél a "felső" a szívó,az"alsó" a kipufogó szelep fedele.Kettő van.
| |||
|
2016. jún. 18. 22:03 | Válasz | #5663 | |||
Télleg hülye vagyok... Ezeknél nem jön le az egész fedél mint a varangynál. Van kettő kis lyuk, egy alul egy felül. | |||
|
© juhász béla | 2016. jún. 18. 22:14 | Válasz | #5664 | ||
|
|
|
|