Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 © Simó Sándor2016. jún. 10. 05:17 | Válasz | #5635 
Üdv mindenkinek!! Kb fél éve vettem egy yp 250 es 2000 ES ÉVJÁRATÚ Maját.... Minden tökéletes volt egésszen kb 4 hónapig .
Utána egyre fokozódó egyre hangosabb ilyen hogy is írjam... sistergó laparó sivító hangot hallatott a Kuplung/vario felöli oldalon a blokk!Míg nem kb másfél hete jöttem haza munkából,egy egyenes szakaszon kissé gyorsabban az átlagnál de nem szágúldozva siettem haza... ugyan az a sistergő sivittő hang.... két sarokra(szerencsére) lehettem hazúlról mikor egy intenzív kigyorsításnál a Majám el kezdett fulladozni.... olyan megyek is meg nem is félén....remélem értitek.:) haza kecmeregtem vele ... másnap olajat cseréltem és elég sok fémforgács.ilyen egész finom fémszemcsék bőven akadtak....
ok mondom átmostam friss olajjal feltöltöm
indulok haza a motor teljesen off teljesen elerőtlenedett ha indítottam rá csak kattant .... meg sem forgatta az önindító
az aksi jó tuti mert autóról bikázva is csak fel fel hörren a kicsike és kész
gondolom blokk az mindenképp felujíttás de ha valakinek erre van némi ötlete magyarázata hogy mi lehet azt nagyon megköszönném!!

tamas2016. jún. 10. 08:00 | Válasz | #5636 
Szia!
Van 250-es topicunk, ott a válaszom!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Paraszkay György2016. jún. 10. 16:10 | Válasz | #5637 
Köszi Tamás!

tamas2016. jún. 12. 10:39 | Válasz | #5638 
Tanulságos történetre szeretném felhívni mindenki figyelmét.
Elég rég, majd egy éve levelezünk egy sárospataki fiatalemberrel, akinek nagyon zavaró, éles, sikító hang tört elő a motorjából 30-40 től 70-80 km/h sebességtartományban, illetve 90-es tempóról lelassítva 80-ra, az újbóli kigyorsításkor.
Nos, találkoztunk Lillafüreden, ahol kipróbáltam a motort (pont mint az enyém, de még a színe is) és majd leugrottam róla mikor előtört a hang!
Kicserélte a varióház két csapágyát, de a zaj megmaradt. Eljött tegnap hozzám, széttúrtuk, átpakoltuk az egész hajtóművet, eredmény ugyan az. Mikor Máté rakta össze a burkolatokat, mondtam Neki, addig megnézem a fékeket. Az első takarítása után a km óra jeladója is sorra került, ami mágnes jeladós. Na ez volt tele retekkel, ez visított!
Régebben már irtam, hogy a fékeket is illik évente szétszedni, kitakarítani. Ugyan ez vonatkozik a km óra jeladójára is. Ne okozzatok magatoknak kellemetlen napokat!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Csíkos Nándor2016. jún. 12. 12:02 | Válasz | #5639 
Fellazult a kuplunganyád.

 © Huszi2016. jún. 12. 20:16 | Válasz | #5640 
Sziasztok! Szíjszakadás után úgy néz ki főtengely centrírozásra szorul a gép (szerelőm látta, ő mondta, picit jobban rezeg menet közben). YP180 esetén mire számíthatok? Létezik hozzá hajtókar külön, vagy csak főtengellyel együtt? Ha már szétszedjük lehet cserélnénk az is, a gépben 62000km van óra szerint (10 évesen Olasz importból volt benne 35-haha) 2003-as évj.
Széles utat!

Feco2016. jún. 12. 20:28 | Válasz | #5641 
Lehet venni javítószettet főtengelyhez,de először ajánlatos kiszerelni, megnézni...
Motor után,első a család legyen!

tamas2016. jún. 12. 20:53 | Válasz | #5642 
Kinek is...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Huszi2016. jún. 12. 21:08 | Válasz | #5643 
Köszönöm. Mindenképp megvárom a szétszedést. Csak a 90 000Ft körüli főtengely+hajtókar ár azért megijesztett :D

Anno amikor utána néztem több helyről elhajtottak, hogy csak egyben lehet cserélni, ezért kezdtem el izgulni. De megnyugtató, köszönöm.
Széles utat!

tamas2016. jún. 12. 23:06 | Válasz | #5644 
Jó lenne megmérni intóval, hogy a főtengely üt-e.
Nwkem kissé fura így elsőre, hogy szíjszakadás miatt centírozni kell a főtengelyt.
Mi történt? A variátor úgy feltekerte a szíjat, hogy az elhajtotta a főtengely végét?
Megszorult?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2016. jún. 13. 06:29 | Válasz | #5645 
Hogy nézte meg a szerelő a fötengely rezgést?
Olyan is van hogy a szíjtárcsák valamelyike kissé deformálódott és ez miatt érezni rezgést. Ez talán valószínűbb. Be kell indítani variátor nélkül és úgy ellenőrizni. A blokk szétszedése ezután is ráér.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Huszi2016. jún. 14. 09:16 | Válasz | #5646 
Egyelőre csak szemrevételezés volt... A kevlár szíjat feltekerte a variátor és a szabadonfutó közé. Új nyomólapot is kell vennem, mert az egyik fülét letörte. Érezni, hogy picit üt, jobban rezeg, valamint a főtengely végénél látszik egy pici "ugrálás".
Széles utat!

 © Kőműves Miklós2016. jún. 14. 11:12 | Válasz | #5647 
Sziasztok! Lehet hülye kérdés lesz,de...
Az lehet,hogy egy foggal elraktam a vezérlést és ezáltal nem működik pontosan a töltéscsere?Emiatt csak 70km/h sebességet tudok kihozni a mociból? Variátor felújítva,szíj kifut rendesen,kuplung felújítva,karburátor gyári,nem lett bele nyúlva...
egyszerűen nem jövök rá hogy mi a baj! Köszönöm ha tudtok segíteni

 © Kőműves Miklós2016. jún. 14. 11:13 | Válasz | #5648 
és elfelejtettem: 125ccm Yamaha Majesty

tamas2016. jún. 14. 12:14 | Válasz | #5649 
Miklós!
Mit takar az a fogalom, hogy "töltéscsere"...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Kőműves Miklós2016. jún. 14. 12:17 | Válasz | #5650 
benzin-levegő keverék be,kipufogógáz ki!

Coller úr2016. jún. 14. 14:12 | Válasz | #5651 
Hát ha előbb engedi ki az égésterméket, ezáltal nincs akkora nyomás. A motor rosszabul megy, mert nincs teljesítény.
Ha később, akkor meg kispriccel egy kis cuccot a sürítés előtt, azért megy rosszabbul.
Asszem.
Béla most lehet, hogy fogja a fejét. :)
Ha leveszed a szelepfedelet akkor lehet ellenőrizni a vezérlést nem?
Valszeg azt úgysem úszod meg.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2016. jún. 14. 14:53 | Válasz | #5652 
Nem ismertem ezt a fogalmat... Bocs...
Ha eltetted a vezérlést, bizony okozhat ilyen problémákat.
Ahogy Zoli mondta: szelepdekni le, felső holtpont megkeres és ellenőrzöd a szelepváltást.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Kőműves Miklós2016. jún. 14. 15:03 | Válasz | #5653 
Köszönöm a tanácsokat! Az a baj hogy nem tudom előtte hogyan ment a gép mert üzemképtelenül került hozzám.a jelölés egyértelműnek tűnt,de max szétszedem mégegyszer

Coller úr2016. jún. 14. 15:15 | Válasz | #5654 
Igazából az alsó meg a felső fogaskeréken tudod ellenőrizni a rovátkolást. Jobbat nem nagyon tudsz.
Olyat már láttam Taschner úr videóiban, hogy beragadt a feszítő, vagy kicsit laza volt a vez.mű lánc és elugrott...
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © Kőműves Miklós2016. jún. 16. 19:02 | Válasz | #5655 
Ma levettem a szelepfedeleket,hát.....
mintha oda gyűlne össze a keverék,az alsó fedél alól kb. 1 deci benzin folyt ki.A felsőn pedig amikor járt a motor,elég rendesen spriccelte ki az anyagot! Akkor úgy néz ki,hogy el van téve annyival,hogy nem működnek összhangban az ütemek?

Feco2016. jún. 16. 20:54 | Válasz | #5656 
Valami gáz van, mert ott csak olaj lehet...
Motor után,első a család legyen!

tamas2016. jún. 16. 21:50 | Válasz | #5657 
Miklós, ne sértődj meg, de értessz Te a motorkerékpár blokkjának szereléséhez...?
Mert olyan alapvető kérdésekkel nem vagy tisztába, ami nélkül bele se lenne szabad nézni, nem még nyúlni egy blokkba...
Félre ne érts, nem piszkálni vagy bántani akarlak, netán kétségbe vonni a hozzáértésedet (bár ezzel akadnak gondok) de ha elhajtod valamelyik szelepet, komoly pénzbe fog kerülni.
Nem ártana tisztában lenni vele mi hogyan működik és miért...

Az égéstérből ha benzin kerül (főleg ilyen mennyiségben) az olajtérbe, az a szelepszárvezetőkön jut be. Biztosam az eltolt vezérlés miatt. Olajat is cseréld le, mert ami benne van, már nem az...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2016. jún. 16. 21:59 | Válasz | #5658 
Csak a vezérlés miatt nem kerül az olajtérbe üzemanyag, kell lennie még másnak is. Nem is tippelem mert nem érdemes, megnézni kéne.
Motor után,első a család legyen!

tamas2016. jún. 16. 22:21 | Válasz | #5659 
Szerintem meg bekerülhet. Gondolj bele.
Szívószelep nyitva, dugattyú jön föl, a naftát meg tolja mindenhova. Juthat az vissza a karbiba is. Máshol hol jut be a benzin?
Szét kéne azt szedni és újra összerakni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2016. jún. 17. 10:08 | Válasz | #5660 
"A felsőn pedig amikor járt a motor,elég rendesen spriccelte ki az anyagot!"

Ezt kifejtenéd?
Levett szelepfedéllel járt a motor?
Elvileg a szelepeknek van egy háza az a szelepház nem?
Ennek van egy fedele az a szelepfedél.
Az alsó szelepfedél az mi??
A szelepházba szerintem nem juthat benzin a hengerből, mert erre való a szelepszárszimering.

Ha fel jut benzin, akkor le is jutna olaj mivel a szelepházba nyomja a pumba az olajat.
Így a motor el sem indulna...
Ha a szelepházban bezin van, az a tankból jut oda a karbin keresztül(ha nem jó pl. a benzincsap).
Bejut a benzin a hengerbe, és leszivárog a blokkba.
Láttam már 5liter benzines trutyit blokkba.

Ha álló motornál szabályosan leveszed a szelepfedelet, ott hogy lehet olaj vagy benzin??
Ha áll a motor akkor a szelepházból lefolyik
az olaj vissza a blokkba nem?
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © jasa2016. jún. 17. 15:21 | Válasz | #5661 
Én nem leszek annyira udvarias, mint a kollégák (de ettől még ugyanúgy a javadat akarom):
ne babráld többet azt a gépet, hanem vidd sürgősen egy hozzáértő szerelőhöz
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Fáy Tibor2016. jún. 18. 20:32 | Válasz | #5662 
A 250-esnél a "felső" a szívó,az"alsó" a kipufogó szelep fedele.Kettő van.
Tyti

Coller úr2016. jún. 18. 22:03 | Válasz | #5663 
Télleg hülye vagyok...
Ezeknél nem jön le az egész fedél mint a varangynál.
Van kettő kis lyuk, egy alul egy felül.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © juhász béla2016. jún. 18. 22:14 | Válasz | #5664 
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új


Első ... 54 55 56 [57]

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől