Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Futóművel és gumival kapcsolatos kérdések
Futómű és Gumi

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


trans852012. aug. 21. 22:19 | Válasz | #700 
A dugattyú párhuzamos a tárcsával a másik oldala van valamiért ferdén, átnéztem ma tünetesen, repedés, kopás nyomokat nem találtam igazi rejtély hogyan görbülhetett az el.

Feco2012. aug. 22. 16:16 | Válasz | #701 
Akkor csinálhat ilyent ha eltörik a tárcsa...
Motor után,első a család legyen!

TopJoe2012. aug. 22. 17:10 | Válasz | #702 
Ha ez uszo feknyerges akkor lehet a ket tengely hibaja is amin " eluszik" a nyereg. Munkahenger erosen nyomja neki a betetet a tarcsanak. ott nem gorbul ellenoldalon viszont esetleg logasa lehet es kophat igy feloldalasan.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

trans852012. aug. 22. 21:09 | Válasz | #703 
Előzményeket sajnos nem tudom, most cseréltem először hátul fékbetétet. de egyből látszozz hogy valami nem jó. Ez öntvény vagy alu lehet? Vajon fel lehet tölteni az eltűnt részt?

Bertalan Tibor2012. szept. 01. 09:20 | Válasz | #704 
IRC 130,70,12 MB99 valakinek volt már ilyen?
Véleményeket szeretnék kérni, főleg őszi - téli használatról. S. O. S. köszi

tamas2012. szept. 01. 12:40 | Válasz | #705 
Télire Heidenau!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2012. szept. 01. 17:45 | Válasz | #706 
Heidenau K66LT Kipróbáltam, nagyon jó!

Bertalan Tibor2012. szept. 01. 18:23 | Válasz | #707 
Tamás,szivem szerint én is azt vennék de a pénztárcám nem dijazza, azonkivül olyannal kell megbarátkoznom ami egész évben jó. A K66LT kimondottan téli.

tamas2012. szept. 01. 19:39 | Válasz | #708 
Ahogy Te motorozol, az Neked tökéletes. Ha pedig télen is kell, akkor ne spórolj a testi épséged kontójára! A téli gumi jó nyárra, de fordítva ez nem igaz!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2012. szept. 01. 20:15 | Válasz | #709 
A Tamás mondja.
Én is a heidenaut javaslom vizre,sárra őszre-télre.
Ne rizikozz ráadásul árba is minimális a különbség.
A heidenau lehet hogy nyáron kissé jobban kopik,de az egyéb jó tulajdonsága miatt rossz idöben-uton elönyösebb.Verseny tempoban meg ugysem használod Tibikém
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2012. szept. 01. 20:42 | Válasz | #710 
Ezért írtam én is hogy Tibi stílusa nem gumigyilkos, megéri a befektetés. Az élet mindig drágább.

Kegyetlenül, cinikusan, talán sértőnek hangzik, és bár teljes mértékben tisztában vagyok a helyzeteddel Berci, de ha nem telik megfelelő, téli körülményeknek megfelelő gumira, akkor ne motorozz! Tudom hogy rá vagy kényszerülve, de egy nyári gumi szart nem ér hóban. Ezt nagyon komolyan vedd!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Bertalan Tibor2012. szept. 01. 21:19 | Válasz | #711 
Fiúk, köszi, mindenben egyetértek veletek a pénzt is kigazdálkodom valahogy a dilemmám igazából az hogy ez a H. K66LT nyárra túl bordázott, olyan mint egy terepgumi.

 © Wiking2012. szept. 01. 21:22 | Válasz | #712 
Ezt tanusíthatom! Elöl nem volt tavaly téligumim, és nagyon könnyen megcsúszott így a motor eleje...elég volt csak hozzá érni a fékkarhoz, vagy kicsit erősebben kanyarodni. És itt messze nem a száraz úton való erősebb kanyarodásra gondolok. Aki teheti az inkább használjon autót vagy tömegközlekedést, de ha nagyon muszály motorozni, akkor csakis megfelelő gumikkal! Télen nagyon kiszámíthatatlanok az utak, és ha belefut az ember egy csúszos szakaszba, akkor nagyon nagy meglepetések érik...és sajnos nem pozitívan.December 24.én lemotoroztam a városkánk túlsó végén lévő Tesco-ba és ha hiszitek ha nem, egész úton nem történt semmi, sem oda sem vissza. Viszont mielőtt hazaártem volna kb 100m-re a házunktol a leejtőnek fölfele jövet egyszercsak kifordult alólam a motor (10-15km/h sebességnél) kanyarodás közben.Összetört az orridomom és pár karcolás lett itt ott a jobb oldalán a motornak, de más baja nem lett sem neki, sem nekem. Lefele ugyan ezen az úton mentem kb 3/4 órával előte, és észre sem vettem, hogy jeges lenne az út...Szóval ha nagyon muszály csak akkor motorozzunk télen és rendkívül körültekintően és óvatosan. Egy apró pici hiba és máris a fölön találhatjuk magunkat, ha pedig mögöttünk jön valami, akkor nembiztos, hogy az meg fog tudni állni időben. Bevallom sokszor féltem a városban amikor jött mögöttem egy autó...hogy vajon mikor fog belémcsúszni vagy elsodorni...Főleg ha valóban jeges csúszos volt összefüggően az útfelület.

 © Wiking2012. szept. 01. 21:26 | Válasz | #713 
Mivel nekem sem volt pénzem másik gumit venni, én ezt használtam egész nyáron...nem mentem idén túl sokat ugyan a paripával, de nem vettem észre rajta nagyon jelentősebb kopást. Nagyon jól tapad kanyarban és minden más pozícióban is. Az első kerék miett nem meremm csak jobban bedönteni a masinát, nah meg lehetséges, hogy akkor már leérne a sztender nyitó rúdja...Eddig csak és kizárólag pozitív tapasztalatom van vele.. Amúgy Vaterán vettem 8000ft-ért postával együtt. Használt gumi volt, de max pár 100km-t futhatott, még rajta voltak a "szőrök".

 © Kiss Róbert2012. szept. 02. 10:37 | Válasz | #714 
A heidenaunak a nyári gumija is puha de jól fog! Viszont kopik nagyon, a téli nagyon jol fog mindig ,azirc-nek is van téli gumija de azt nem használtam,álitólag jo az is!!!

 © jasa2012. szept. 02. 13:34 | Válasz | #715 
Csak azért, hogy mennyire kopik a nyári Heidenau: az ezüst burgin azzal mentem 3 éven át kb. 30 ekm-t, a hátsóval meg majd 40-et. És nem lett tükörsíma, csak pikkelyesedett a mintázat. No comment.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © satyapapa2012. szept. 02. 14:05 | Válasz | #716 
Csak azért hogy a téli!! heidenau mennyire kopik....-nyáron,!!De a nyári nagy meleg nem vált elönyére,,,-Ujjonnan vettem a 250majára, a hátsó gumi 9ezret ment, az elsö 11ezret,de nagyon kagylós volt már a végén,,pedig teljesen fellet ujjitva az elsö teló,,,amig jó volt a felület addig viszont primán tapadt,Kissé zajos volt a pirellihez képest...Az öszi nyirkos idöben is nagyon jól viselkedett,sajna én hóban,latyakban nemnagyon próbáltam igy nemtudom ilyen körülmények közt mennyire jó .
Valoszinüleg én keményebben használtam a gépet,és a sok városi használat miatt más az igénybevétel..No meg a 12colos kerék is
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. szept. 18. 14:57 | Válasz | #717 
Mi a véleményetek a continental gumiról?A gumis 11500-ból rá is teszi.

 © satyapapa2012. szept. 18. 15:03 | Válasz | #718 
Ha visszaolvasol találsz róla böven irást.
Nekem volt ,és utáltam,,igaz hogy nemkopik,de nem is tapad ,,csak porszáraz betonon.
ÉN mégegyszer nem vennék,igy nem is ajánlom.
Lehet hogy autóre jó de robogóra pocsék(volt).Le is szedettem 2ezer km után.Fujj Fujj-
-
Persze van aki esküszik rá,( mint mindig)de inkább ne próbáld ki.
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. szept. 18. 15:07 | Válasz | #719 
Mostmár kénytelen leszek ..megrendeltem

 © satyapapa2012. szept. 18. 15:11 | Válasz | #720 
Hát akkor tök mindegy .Vigyázz vele,,hüvös ,nyirkos idöben ovatosan.
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. szept. 18. 15:22 | Válasz | #721 
Megpróbálom,bár eddig egy michelin volt fenn , élet veszélyes volt a vizes úton a continentalban van víz elvezető nut.

 © Katona zsolt2012. szept. 18. 15:49 | Válasz | #722 
Jó a continentál gumi nekem is az volt fent, most michelin power pure van fent ezen is van középen vízvető, jól tapad, és a kettő volt 21e felrakva
katona Zsolt

oborzilió2012. szept. 18. 15:54 | Válasz | #723 
Majd szombaton,megsasolom

 © Katona zsolt2012. szept. 18. 16:00 | Válasz | #724 
ok
katona Zsolt

tamas2012. szept. 18. 16:22 | Válasz | #725 
Hát Attila ha megrendelted, mond vissza. Inkább az árán bujkál mint azzal a guminak nevezett szarral. Tudod mi az egyetlen jó tulajdonsága? Az hogy nem csörög a felni mikor odébbtolod a motort.

Ha veszed a fáradtságot és beleolvasol a gagyi v. ebbe a topicba, találsz bővebb magyarázatot és talán legközelebb hamarabb kérdezel mint cselekszel...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2012. szept. 18. 21:13 | Válasz | #726 
Pár hete vettem előre és hátra, minta párban, metzeler gumikat. Egész megváltozott a motorom viselkedése, brutál jól tapad a kanyarokban, és a kormány berázás is megszünt. Lehet hogy a tapadásért cserébe gyorsabban kopik, de a minőségi gumik, élménnyé teszik a motorozást.

Ga-Bika2012. szept. 18. 21:23 | Válasz | #727 
ja, azt elfelejtettem leírni, hogy kis alkudozással a kereskedőnél, 24e volt a 2db gumi. Alig több mint a konti. Azért a különbség nagyobb mint az a 3ezer ft.

oborzilió2012. okt. 02. 18:18 | Válasz | #728 
Urak, Continental esőben is kipróbálva,minden tuti.(idáig)

 © satyapapa2012. okt. 02. 18:33 | Válasz | #729 
JÉ,,!!!!
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2012. okt. 02. 22:47 | Válasz | #730 
Gratulálni azt nem fogok...
Amire figyelj:
- Hidegen nem tapad, kanyarvadászatra ilyen esetekben teljes mértékben alkalmatlan.
- Figyeld a gumik mintája közötti részt, a minták tövében fog elkezdeni kirepedezni ha a Tied is ugyan olyan szar mint az enyém volt. Olyan mintha legalább 20 éve a motoron lenne.
- Nagyon figyeld a hátsó gumit, előszeretettel kezd el kagylósra kopni annak ellenére hogy a lengéscsillapítóid tökéletes teljesítményt nyújtanak.
- A számlát amit a gumistól kaptál feltétlenül őrizd meg! Ha nem adott, kérj.

Az én tanácsom: használd de ne bízz bennük!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © CsabaB2012. okt. 03. 00:01 | Válasz | #731 
Érdekes ez a repedezés, a Conti monti gumijaira is jellemző, de úgyis bírják a strapát.

oborzilió2012. okt. 03. 06:45 | Válasz | #732 
Csak az első gumi lett cserélve,a hátsón maradt a Michelin,ami még szinte új.Elől is az volt,de életveszélyesen kőrbe repedezve minden másnap leeresztett,esőben,abszolút,használhatatlan.Sürgős és olcsó csere kellett,ahhoz képest,nem rossz ez a gumi,persze az idő mindent megmutat.

 © Katona zsolt2012. okt. 03. 07:25 | Válasz | #733 
Hát az olcsóságáról sem beszélhetünk, hiszen drágább volt mint egy jó michelin gumi.
katona Zsolt

oborzilió2012. okt. 03. 07:43 | Válasz | #734 
A Michelin drágább lett volna,én ezt egy helyi gumistól rendeltem ő is tette fel 12000 volt felrakással eggyütt.

Fáy Tibor2012. okt. 03. 17:35 | Válasz | #735 
Bocsi, de én 400 km után úgy dobdam el a Contit, hogy szerintem még most se esett le.Metzelerrel járok esőben,hóban /ez nem túlzás/a Conti sehol sincs.Soha többé nem tetetek fel olyat.Halálfélelem.
Tyti

TopJoe2012. okt. 03. 17:55 | Válasz | #736 
Szlovakiabol Dunlop futardijjal egyutt 10 ezer volt ragad mint a fene es meg esovezeto is van benne.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Katona zsolt2012. okt. 03. 19:19 | Válasz | #737 
A múltkor említettem, hogy a két michelin felrakva 21e ft.Jó üzletet csináltál gyengébb minőséget vettél drágábban.
katona Zsolt

 © satyapapa2012. okt. 03. 19:24 | Válasz | #738 
Mostmár mindegy .Ha megvetted hát használd,de légyszives legyél vele óvatos,,,Viszont hátra semmi esetre tegyél ilyen márkát..Hiszen tudod,a robogónál,nagy a rugózatlan tömeg a hátsó futómünél, igy fokozottan elöfordulhat hogy oldalra kitör a gumi..És ember legyen a talpán aki azt megfogja.Nem érdemes rizikózni ,föleg nem 2-3ezer pénzér..
Higyél nekünk, mi is néhányan belecsokoltunk ebbe a gumiba,,,és tapasztalatból irjuk róla a mondanivalót.Többet közt én is.Nekem sem volt fent sokáig.
06304373303-vagyok elérhetö

Rainbow2012. okt. 04. 22:32 | Válasz | #739 
Alig találtam motorra téli gumit a neten, de vannak. pld:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/Heidenau_RobogO_130_70-12_K66_LT_TL_Heidenau_teligumi.php
A véletlen lehetetlen!

 © Kiss Róbert2012. okt. 05. 21:41 | Válasz | #740 
Inkább kihagyom a téli motorozást!! 40e 2 db gumiért? Talán van ócsóbb is!!

 © satyapapa2012. okt. 23. 20:17 | Válasz | #741 
Heidenau k62 gumi tegnap fellkerült a gépemre ,hátra,Nagyon jól tapad, kissé zajos, és érezhetö a gördülés az erös bordázottság miatt,,További dolgok majd kiderülnek.
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. okt. 23. 20:35 | Válasz | #742 
Azért csak óvatosan próbálgasd,sok sok örömteli kilométert hozzá.

 © satyapapa2012. okt. 25. 19:11 | Válasz | #743 
Nos megtettem erös 160km-t a heidenau K62 gumival,nyirkos párás aszfalton..Véleményem: jól tapad és meglehetösen jol lassitható,még erös kanyardöntés esetén is eléggé megbizható,de csak eggyiven.:
Hátrány-az erös bordázat miatt enyhe rezonanciát okozhat,sok kavicsot tud a gumi felszedni,ami bizony nem elöny,,,
Elsösorban rossz utviszonyok közt közlekedöknek javaslom.A nagy sebességet ugyan birja, de nem jó érzés.
Az eddig használt gumik rangsora nálam.
1-pirelli
2-michelin
3-metzeler,,-mitas
4-Heidenau
5-bridgestone
6-Vee ruber
7-continentál
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. okt. 25. 20:02 | Válasz | #744 
VALAKINEK UTOLSÓNAK IS KELL LENNI

 © satyapapa2012. okt. 25. 20:05 | Válasz | #745 
Az utolsó hely nagyban függ attol hogy kikböl áll a lista.Más listán az itteni utolsó akár elsö is lehet..Nem???
06304373303-vagyok elérhetö

oborzilió2012. okt. 25. 20:10 | Válasz | #746 
hát minden nézőpont kérdése

Bertalan Tibor2012. okt. 26. 18:00 | Válasz | #747 
Nekem jövő héten teszik fel előre hátra a heidenau K58 kiváncsi vagyok milyen lesz ( eddig spóroltam rá )

 © satyapapa2012. okt. 26. 18:45 | Válasz | #748 
Hát az is super,de vigyázz vele.Szereti a kavicsot begyüjteni
06304373303-vagyok elérhetö

 © Kiss Róbert2012. okt. 26. 19:37 | Válasz | #749 
Nekem nagyon tetszet és nem volt rá panaszom,csak az hogy gyorsan kopik!!!

tamas2012. okt. 26. 19:40 | Válasz | #750 
Az ideális gumiabroncs:
Soha nem kopik el, ellenben tökéletesen tapad. Nincs gördülő ellenállása, emellett zajmentes. Ja és adják ingyen, de azonnal!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522012. okt. 26. 20:40 | Válasz | #751 
Én úgy vagyok vele, hogy végre elkopott a Brigstone gumim! 4 évet szenvedtem vele. sem esőben sem hideg aszfalton nem tapadt rendesen, és olyankor úgy mentem vele mint aki karót nyelt! :)
26 ezret mentem vele és nem tudom, hogy az előző tulaj mikor tette fel.
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © passat522012. okt. 26. 20:47 | Válasz | #752 
Nem jött össze a link beillesztése. Pirelli diabolo scootert fogok tavasszal feltenni a motorra.
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Mosquito2012. okt. 26. 21:09 | Válasz | #753 
Amíg az Apriliám volt nem nagyon foglalkoztatott milyen gumi van a gépen. Mikor megvettem a Burgit akkor már nagyon nem volt mindegy mi volt rajta,majd milyen gumi kerül majd rá.

Passat.
Az egy nagyon jó gumi! Egy a "bibi" van vele, hamar kopik. De tapad mint a zállat! :)

 © passat522012. okt. 26. 21:28 | Válasz | #754 
Ismerem a márkát mert elől az volt rajta mikor megvettem! 24 ezret mentem vele és még viszonylag jó volt a futófelülete de mivel itt Ausztriában nem illik kopott gumikkal járni ezért a nyáron ledobtam és ugyan ezt tettem fel elől.
Az első gumit akkor 78 euróért vettem, de most találtam egy Német céget ahol lényegesen olcsbb! A hátsó gumi amit veszek rá jelenleg 49 euróba kerül!


http://www.reifenshop.at/de/TyreSize/List/Moto/150-70-D13/0/False/False/none?TyreWidth=150.00&TyreCrossSection=70.00&TyreDiameter=13&SelectedTyreOption=None&ConstructionType=D&Page=1&ListTyreBySize.TyreListSort=&TyreManufacturerFilterKey=109
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Szomjas2012. okt. 27. 08:12 | Válasz | #755 
Ezt a címet belinkelné valaki? Köszi.
A maja klub német nagykövete. ;)

 © passat522012. okt. 27. 08:27 | Válasz | #756 
Nekem sajnos nem jön össze, Talán valaki majd belinkeli!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Wiking2012. okt. 27. 08:53 | Válasz | #757 

 © satyapapa2012. okt. 27. 17:35 | Válasz | #758 
Prima választás, a pirelli autóra, motorra.
06304373303-vagyok elérhetö

 © jasa2012. nov. 16. 10:45 | Válasz | #759 
Talán ide illik a "Motorvásárlás" rovat #1401, 1414, 1415 bejegyzéseiben érintett téma folytatása:

Tamás:
- én nem vitattam, hogy Viktor jól motorozik,
- még azt sem, hogy állításod szerint a 250-es maja a kategóriájában legjobb kanyarodási képességű (nincs tapasztalatom róla, így nem is tehetném)
- a # 1414-ben jelzett "tamáskodó" megjegyzésemet a marketinges hírdetés alábbi mondata váltotta ki:

"....Ahogy egy-egy kanyargós részhez érsz, arcodon megjelenik egy apró mosoly, hisz a gép felépítményéből adódóan, ez a manőver igen jóleső érzéssel tölt el....."

- nem arról van szó, hogy nem lehet robogóval a kanyarban "karcolni". Pl. saját szememmel láttam, hogy egy burgmanos ismerős a böszme nagy 650-essel egy tesztpályán milyen boszorkányos ügyességgel forgolódott, tette-vette a gépet.

- de azt igenis változatlanul állítom, hogy a maxirobogók, főként a 12-13 collos kis kerekekkel, a rövid rugóutakkal, a konstrukcióból adódó relatíve nagy rugózatlan tömeggel, alacsony felépítéssel, az üléspozícióval,stb......enyhén szólva nem "kanyarvadászatra" termettek. Márpedig az idézett rész ezt sugallja, és ezzel szálltam vitába.

Én nagyon nem vagyok egy "karcolós" típus, tudjátok jól. De a 13-as kerekű burgik után a 16-os SuHanóval kanyarodni.... hát valami élmény volt. Pedig még ez is vastagon robogó, csak kb. fél lépés a normál motorokon teljesíthető "kanyarodóképesség" (nem találtam jobb kifejezést) irányába....

Nos részemről ennyi. Mindannyiunknak kívánnék jó gurulást (kanyargászást ) de sajnos mostanában erre nemigen van módunk, így marad a "szájjal motorozás"......mint például ez is.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2012. nov. 16. 11:19 | Válasz | #760 
Dehogy vitatkozok, csak helyesbítek.
Én nem Viktort írtam, hanem Vilmit... Krisztiánt...
Én sem tudok Vele lépést tartani kanyarokban... Pedig...
Kategóriájában tényleg jó, ( de nem verhetetlen!) nekem volt alkalmam menni néhánnyal, bizony jó a 12-es méretben, hidd el. Persze nem kanyarvadász, írtam is hogy nem supermoto, azzal egy GSX R-t is körbe lehet motorozni a hegyen. Gumi függvénye. A Continentallal nekem szinte kezelhetetlen volt, egyszer le is csúsztam az útról, pont Vilmi jött mögöttem Parádsasvárnál. Metzellerrel, Michelinnel, Pirellivel, Bridgestone-al tök jó. Tudni kell kezelni.
Az meg hogy ki hogy veszi a kanyart, egyén függő és tanulás, bátorság kérdése.
Vitor mondta nekem arra a kérdésemre mikor első alkalommal találkoztunk, hogy mennyire tetszett a Mátra? Azt válaszolta hogy nagyon furcsa volt. Náluk akkor kell kanyarodni, ha véget ér az utca vagy beáll a hídra...
Szóval ez valóban kerékméret, gumi, típus és tudásfüggő.
Természetesen igazad van hogy minél nagyobb a kerék, annál jobb a stabilitás, ezt mindannyian megtapasztaljuk mikor egy komolyabb méretre telepedünk. Ferexio DL-650-e valami csoda. De az más kategória.

Na de az a lényeg hogy: Vomá! Vomá!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2012. nov. 16. 17:40 | Válasz | #761 
Én kanyarodtam 250majával,és 400as burgival.De mindkettöre igaz,a gumi márkája minösége,viszont az is igaz hogy a soförök nagyrésze az átlagos beállitással megy ,viszont egy sportosabb vezetésnél nem állitja át a hátsó telót keményebre,holott ez nagyon fontos.Az elsö teló is vegyes használtra készült de más olajjal sokat lehet változtatni rajta,no meg a rugó erösséget..A hosszu rugóutnak nemsok köze van kanyarban a nagysebbésségü döntéshez.Az a krossz gépeknél jelentös
//-A burgi azért jobb kicsit kanyarba mert 13colos a kerék,,meg némileg jobb a sullyelosztás.
06304373303-vagyok elérhetö

ZsViktor2012. nov. 16. 18:28 | Válasz | #762 
Jólvanna... Nem kell minden reklámot komolyan venni...
Még a végén olyanok lesztek, mint a kislány, aki tampont kér karácsonyra, pedig azt se tudja mi az, csak hogy lehet vele síelni, teniszezni és úszni is!
Adminisztrátor, fórum moderátor

Mosquito2012. nov. 16. 20:15 | Válasz | #763 
A kanyarvadászat ott kezdődik hogy a közép sztenderd gumibakját félbe vágom. Így magasabbra kerül,nem karcolódik minden kanyarba/n. Visszajelzést így add,de jóval bedönthetőbb a vas. Aztán az első telót tuningolom. Vagy más olaj,rugó bele(progresszív,Wilbers,Hyperpro,Bitubo,stb) Ha létezik akkor lehet a hátsó rugót is tuningolni. Itt vagy erősebbet készíttetni,vagy lehet kapni bizonyos típusokat is. Aztán nem utolsó sorban elmegyünk vezetéstechnikai képzésekre. Ott sok minden ránk fog ragadni. És ha ezek közül valamelyiket projekt sikerült akkor minél több hegyvidékes,szerpentines kanyargós úton lehet továbbfejleszteni a tudásunkat. Lehetne még beszélni a gumi márkákról is(az se/m mindegy ám ilyen)!Én sem vagyok egy genius,de próbálom évről évre mind több Km-t megtenni és több tapasztalatot szerezni,gyűjteni.

 © jasa2012. nov. 16. 23:06 | Válasz | #764 
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Bertalan Tibor2013. jan. 28. 18:12 | Válasz | #765 

 © CsabaB2013. jan. 28. 19:54 | Válasz | #766 
"Fontos betartani, hogy ilyen esetben mindig a hátsó tengelyre kerüljön a nagyobb mintázati mélységgel rendelkező, azaz feltehetően az újabb abroncs, és előre kerüljenek a kopottabbak. Ebben az esetben a hajtásmechanizmust sem kell számításba venni"
Ezt megmagyarázná valaki miért?

 © satyapapa2013. jan. 28. 20:05 | Válasz | #767 
Hát ez az elmélet azért,némileg vitatható,mert nagyban függ a jármü és a vezetö tulajdonságaitol-
-De
Ha hátul van a frisseb gumi az azon alapul hogy a kisseb sulyterhelés miatt a tapadosabb gumi megakadályozhatja a keresztbe fordulás gyakoriságát.
ha elöl kissé kopottab a kerék azt nagyban kompenzálja a ráesö nagyobb suly, a menetszél,fékezéskor a suly nagyrésze az elsö kerékre hat, kb ezek
06304373303-vagyok elérhetö

 © CsabaB2013. jan. 28. 20:18 | Válasz | #768 
Hát, egy bizonyos (kis) különbségig elfogadható az érv, de nekem tavalyig tengelyenként más téli gumim volt és teszteltem ígyis-úgyis, nem volt kétséges, hogy előre kell a jobb.

 © satyapapa2013. jan. 28. 20:24 | Válasz | #769 
Ezért irtam hogy az elmélet vitatható.
Viszont az sem jó megoldás,, ha föleg a téli gumi,, nem egyformák. Nyáriak esetében nemnagy gond.
06304373303-vagyok elérhetö

 © CsabaB2013. jan. 28. 21:24 | Válasz | #770 
Mit csináljak, ha kettesével kaptam, ki csak nem dobtam. :) Azért tényleg ég és föld a különbség, a régiek közül a kevésbé márkás, de újabb volt a jobb, sokkal, az újak meg mindkettőnél. Az utolsó két évben már nyáron is fent voltak, had kopjanak, mert keveset megyek mostanában. Nyáron jók voltak, csak hamar kezdtek nyikorogni. :)

 © symbi2013. jan. 30. 21:49 | Válasz | #771 
Sziasztok! Nézegettem a motorom első kerekét és felfedeztem hogy a féknyereg és a kerékcsavar közt van még valami ami a kerékagyba megy bele a tárcsafék felőli oldalon. Nem tudom mi lehet ez de egy vezeték van rákötve. Tudnátok ebben segíteni? Mire való ez? Ha ki akarom venni a kereket gumicseréhez ezt ki kell vennem onnan ha jól láttam hogy kijöjjön az első kerék. Nem szeretném elrontani kicsavarhatom majd nyugodtan? Köszi a segítséget előre is!

 © symbi2013. jan. 30. 21:51 | Válasz | #772 

 © symbi2013. jan. 30. 21:51 | Válasz | #773 
Bocs de nem sikerül képet felraknom ide róla.

SomTom2013. jan. 31. 08:16 | Válasz | #774 
Gondolom a kilóméter óra vezetéke a vezeték, az agyban levő pedig a jeladó. Gumi cseréhez ki kell venni.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

Coller úr2013. jan. 31. 12:48 | Válasz | #775 
Sziasztok!

Igen az a km óra spirál lesz, és szét esik, ha kiveszed a kereket.
Visszarakásnál szokott gond lenni, némi káromkodás után jó lesz :).Félig bele szoktam dugni a tengelyt, és utána a helyére lehet imádkozni.
Egyszer az én gumimból is állt ki egy százas szeg, és hazajöttem vele.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2013. jan. 31. 13:08 | Válasz | #776 
Ha már itt tartunk.
Ha elektromos az óra nem mechanikus, nem árt azt a jeladót alaposan kitakarítani összerakás előtt. Nekem beállt és eltört a meghajtás, Béla tette rendbe ismét. Az új van vagy jó sok forint!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Flow2013. jan. 31. 15:13 | Válasz | #777 
Érdekességképp megosztom nyári élményem. Egy motoros szólt rám a piros lámpánál, hogy némi figyelmet igényelne a hátsó kerekem.
http://docs.google.com/file/d/0B0A-Nzuh-CZdZ0FFVVNtQUtKMTA/edit
Még hazamentem vele, csavarhúzóval kitekertem, és azóta is hibátlan a gumi :D Nem szúrta át a belső köpenyt. :D

 © symbi2013. jan. 31. 17:45 | Válasz | #778 
Km óra az nem digitális hanem mechanikus de ez mégsem spirál hanem vezeték.
http://kepfeltoltes.hu/view/130131/2013-01-30_15.27.58_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Megpróbálom a képet felrakni hátha látjátok. Amúgy 2001-es 250-es Majesty az újabb kasznis motorról van szó azt elfelejtettem tegnap írni.

oborzilió2013. jan. 31. 17:50 | Válasz | #779 
Lehet hogy ABS ?

tamas2013. jan. 31. 18:07 | Válasz | #780 
Szerintem is az ABS jeladója. Már a DX-250-esek között is volt ABS-es.
De én úgy tudom, (lehet hogy tévedek,) hogy a Te motorodnak már elektromos a km órája... A jeladóttól csak elektromos vezeték jön föl, nem spirál. De ki tudja, mégis Te látod közelről...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. jan. 31. 18:10 | Válasz | #781 
Szerencsés eset volt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. jan. 31. 19:11 | Válasz | #782 
Holnapig várnom kell hogy meg tudjam nézni a km órát hogy van-e spirál. Nagyon kíváncsi vagyok már rá. Lefényképezem holnap a kerék másik oldalát is. Köszi a segítséget addig is.

 © hurican682013. jan. 31. 20:30 | Válasz | #783 
Sziasztok,szia symbi!Igaz mostanában ritkán vagyok itt veletek a fórumon,most nem részletezem miért majd egyszer.Symbi .én tudom ajánlani Neked,hogy ha kiakarod venni a kereket akkor nagy odafigyeléssel mert amilyen a tied is az nem spirálos hanem jeladós.Van benne egy mágnesezett bakelit féle rotor aminek van két füle és az elszokott törni.Főleg a vissza rakásnál.Amúgy én sokat vadásztam rá hogy hol lehet kapni és végül a yamaha Harmathinál kaptam megrendelésre 12000ft-ért.Hát nem ólcsó.Ha a kilóméter órád nem működik akkor valószinű,hogy a kis fül van letörve.

SomTom2013. jan. 31. 21:18 | Válasz | #784 
Az órás kilóméter óra nem jelenti azt, hogy a meghajtás mechanikus!!!
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © symbi2013. jan. 31. 21:37 | Válasz | #785 
Köszi a hasznos infót akkor valószínű hogy az lehet az. Szerencsére mér az óra nincs vele gond. Kiszedés csak annyiból áll hogy kiveszem azt az egy csavart és kihúzom a jeladót? Vissza szereléskor van valami helye ahová be kell ügyeskedni vagy könnyű visszarakni? Nagyon nem szeretném eltörni. Nem is akarnám szétszedni csak megy majd hatósági vizsgára és gumit kell cserélni elől. A gumis meg nem vacakol ilyennel vigyem el a kereket és lecseréli a gumit rajta. Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget!

 © symbi2013. jan. 31. 21:38 | Válasz | #786 
SomTom ezt látod nem tudtam.

tamas2013. feb. 01. 09:14 | Válasz | #787 
Bizony ha első alkalommal nyúlsz hozzá ne egyedül tedd. Nem könnyű mindent pontosan a helyére egyensúlyozni, arról nem is beszélve hogy míg a kereket ki nem veszed, a motorod orrnehéz! Tehát azzal kezd hogy a hátát biztonságosan lerögzíted. Az idomok alatt találsz jobbról-balról olyan fület, ahol le lehet húzatni a motort mikor kozépsztenderen áll. Az szerintem nem elég hogy valaki ráül... A féknyerget nem elég felhajtani, én azt javaslom ha már ott jársz, vedd le, rendesen takarítás ki és járasd át. Nem árt neki. Betéteknek nem mindegy hová kerülnek vissza!
Mellesleg, itt Egerben a kerék ki-be szereléséért 6'000ftot kér a motorosbolt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. feb. 01. 16:41 | Válasz | #788 
Ma megnéztem jobban mi is ez. Arra jutottam hogy igazatok van az valóban a km óra jeladója. Kicsavartam a csavarját de elég jól bele van gyógyulva maga a jeladó. Ezért nem is feszegettem hagytam is nehogy eltörjön. Ahogy néztem ki lehet úgy is venni a kereket ha széthúzom fentebb a vezeték csatlakozóját.

tamas2013. feb. 01. 17:42 | Válasz | #789 
Amikor rakod össze nagyon figyelj arra amit Hurrican írt Neked erről.
A T-MAX-ba nekem azért tört el, mert megszorult a sok retektől. Ki kell hogy jöjjön, egy tengelyen csúszik. Áztasd be ha máshogy nem megy, de annak könnyen kell csusszannia! Ide jó a WD-40.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © juhász béla2013. feb. 01. 17:55 | Válasz | #790 
A technika ördöge
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © Wiking2013. feb. 01. 18:09 | Válasz | #791 
Én amondó vagyok, hogy inkább ne eröltesd azt a jeladó kivevést, mert úgy belegyógyul abba az alu házba idővel, hogy szinte kivehetetlen károsodás nélkül. Belül nincs semmien mozgó alkatrésze, csak egy elnyujtott hatszög keresztmetszetű lap. Mágneses érzékelő amúgy, a felni belseje meg van bordázva( mint az abs-es motorokon). Ha kiveszed a keréktengelyt és tudsz elég hosszú vezetéket lehúzni hozzá, akkor a kerék levétele közben félre tudod majd tenni, illetve nem fog akadályozni.Én is próbáltam kivenni a donor motorombol ezt, de beláttam, hogy nem érdemes eröltetni...

tamas2013. feb. 01. 18:54 | Válasz | #792 
Ha nem veszi ki úgy járhat mint én, 110-nél beáll és szevasz 12'000ft... Mindenki saját belátása szerint.
De ha Neked Zoli nem jön szét, már baj van! Még jó hogy nem azt használod!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2013. feb. 01. 22:47 | Válasz | #793 
Tamás! Az nincs fizikálisan összeköttetésben semmivel...tehát nem nagyon tud eltörni használat közben. A fedéllel együtt szépen félre lehet tenni. Vasárnap itthon leszek, előásom és csinálok róla képeket!

tamas2013. feb. 02. 09:45 | Válasz | #794 
Nos. Az én motoromon (végig erről írtam) van egy tengely, amin forog az a jeladó amit a kerék hajt. Nekem a forgó jeladó es a tengely közé rakódott be az idők folyamán annyi szutyok, ami felmelegedve kiszárította a maradék rozsdaporos valaha zsiradékot is tartalmazó ízét. Nem tudott tovább forogni. Felmelegedett, kitágult, es mivel a motor és utasai összesen több mint 360 kg-ot nyomtunk, így nem a forgó kerék blokkolt le az aszfalton, hanem (szerencsére) szabályosan elnyírta a jeladót. Szét is alig tudtuk szedni, csavarhúzóval kapirgáltam a beragadt retket fél óráig. A szerencsés törés miatt Béla 2komponensű ragasztóval újra egybe varázsolta és szépen kicentírozta újra.

Hidd el, ha nem tudod szétszedni, az biztos össze van rakva. Mivel forog valami valamiben, az tuti két darab, ez ugye nem vitatéma!
Ha forog, kell kenőanyag, mert ez siklócsapágy.
Ha kell kenőanyag, azt néha tisztítani is kell.
Nem vitatkoznék, de én már jártam így, Te meg nem és hidd el tudom mit beszélek. Nézz bele, szét kell hogy jöjjön. Ha nem tudod szétszedni, lemegyek és lefotózom az enyimet...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. feb. 02. 09:45 | Válasz | #795 
Köszi mindenkinek a jó tanácsokat! Kíváncsi lennék a képekre Wiking.

TopJoe2013. feb. 02. 11:49 | Válasz | #796 
A burgie is ilyen. viszont a majestye olyan volt mint a kerekparoken. Van egy fix vevoresz es volt egy magneses valami a fektarcsa agyreszen vagy mellette. nincs fizikai kapcsolat csak magneses. ( ill. igy emlekszem )
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2013. feb. 02. 13:59 | Válasz | #797 
Nos, szétszedni nem tudtam, mert az olajemelőm megadta magát.
De.
Nekem a felni forog a vevő körül és oda folyt be a sok trutyi, úgy szakította le a felni. Fotót csináltam, aki kér, küldök!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2013. feb. 02. 17:41 | Válasz | #798 
Holnap megcsinálom a képeket aztán közzéteszem. Nem kételkedem abban amit mondassz Tamás, de itt nincs semmiféle forgó tengely meg egyebek. Egy fixen álló alu ház van amiben egy furaton keresztül bele van engedve a jeladó. Illesztett passzos furat amiben még kevés oxid vagy szennyeződés is eléggé beleszorítja a jeladó házát.

tamas2013. feb. 02. 17:59 | Válasz | #799 
Nekem a forgórész a felni, a mágnes szerintem abba van belerögzítve. A másik része (az nekem is alu, belül megy át műanyagba ami nekem tört) van fixálva a teleszkópszárra. Ezek közé megy be a trutyi, emiatt érdemes kipucolni. Egyről beszélünk, Zoli!
Azt írtam helytelenül(#794-ben), hogy "van egy tengely ami forog". A felni forog! Ezt emlékeimből merítve írtam helytelenül. A többi stimmel.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


Első ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől