|
|
|
© baranyai.imre | 2010. márc. 03. 20:09 | Válasz | #625 |
Sőt már mi is beszélgettünk amit az utolsó mondatodban írtál.Emlékszel?
| |
2010. márc. 03. 19:53 | Válasz | #624 | |||
A szelepszár szimeringről annyit, hogy azt akár autósboltban is kapsz, ha az ami a készletben van nem lenne megfelelő. Az Unixnál 380ft/db , de van 180ft-ért is. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. márc. 03. 19:26 | Válasz | #623 | ||
A hengerfejet meg kell nézni, pontosabban a szelepeket. Szimmeringet cserélni, ha kell az üléket csiszolni szükséges. A dugattyúnál ovalitás mérés, valamint a dugattyú/henger kopottságát ellenőrizni is muszály lesz. Mindezt persze szakemberrel. Egy mezei tolómérő ehhez kevés... Az olcsó tömítések nem annyira gázosak, sok RMS alkatrész van, ami egész jó. A tömítés-készletben van szelepszár szimmering is. A hengerfej és a hengertalp tömítés a lényeg, a többi csak púder. Amúgy tényleg régen jártatok erre. Egyszer Tamással beszéltük: akinek majesty-je van és márt járt nálunk előbb-utóbb a problémák miatt visszatér. ( ha nem adta el a gépét) | |||
|
2010. márc. 03. 19:08 | Válasz | #622 | |||
Én csak a dugattyúról és hengerről tudok nyilatkozni. A fúrás előtt vigyed el egy hengerfúró szakihoz és hallgass az Ő véleményére! Én így cselekedtem, annyi különbséggel, hogy én rendeltem egy gyári gyűrűszettet. Egyébként az olajfogyasztásom attól a számomra furfangos olajgyűrűtől lehetett, mert a feszítőrugó között olyan lerakódás volt, hogy ez a gyűrű teljesen le volt ragadva. Véleményem a szaki általi mérés. | |||
| |||
2010. márc. 03. 18:57 | Válasz | #621 | |||
Esetleg szeleprugó törés?
| |||
|
© Zsolt | 2010. márc. 03. 18:54 | Válasz | #620 | ||
Egyszerűen megnyúlt a vezérműlánc. A főtengely-hajtókar-dugattyú vonalon nincs akkora holtjáték, hogy beleérjen a szelep szélébe. A szelep sem tud 'mélyebben' belemenni a hengertérbe, mint amennyire a himba beletolja. Szerintem a két vonal szinkronjával van gond, vagyis megnyúlt a vezérműlánc.
| |||
|
© satyapapa | 2010. márc. 03. 18:15 | Válasz | #619 | ||
A szelep ütődés oka valoszinüleg az el állitódot vezérlés lehet. a fúrást igy nagyon nehéz mondani .mert a kompresszios adatok és egyéb állapotra vonazkozó dolgok nem ismertek. De vannak nálam sokkal jártasabbak a kérdésben,szerintem hamar kapsz választ. | |||
|
© pirovits tas | 2010. márc. 03. 17:43 | Válasz | #618 |
Sziasztok! A véleményetekre vagyok kíváncsi. Az én 250 majám is szépen eszi az olajat 500km/1l és elkezdet fémesen csattogni a blok. Nem akkarozott szét szedni ilyen mélyen a motor, de döntöttem és megtettem. az észrevételek: a szívószelep (belever, hozzá ér) a dugatyuba, sem a gyürü sem a dugatyu nem túlkopott és a hengerben is szép LENNE a honolás csak van benne egy rozsda folt.Nincs tapasztalatom a vezérlés beállításában,de szeretném én magam meggyógyítani a motort bármennyire is kell bele ásnom magam. kérdés: feltétlen fúrni kell? a szelep ütődésnek mi az oka? a 6000ft-os tömítés szettnek híg a leve? válaszotokat előre is köszönöm. |
© ansa | 2010. márc. 03. 16:46 | Válasz | #617 |
Hát ja,csak 2éve járok vele,megszerettem,nem akarok megválni tőle,szóval azért ha rendbeszedhetném mondjuk 60/70ezerből,és még járhatnék velem ondjuk 2-3 évet,az ugy nekem jó lenne...de persze ez akkor dől el,ha szétszedem sajna...ha pl kokszosodás miatt beragad az olajgyűrű,és szétszedem,kitizstítom,van rá esély,hogy utána jó lesz,vagy csak a furás segít?Feltételezve persze,hogy a hender/dugó nem sérült,nem kopott.
| |
© Zsolt | 2010. márc. 03. 16:42 | Válasz | #616 | ||
Hát akkor csak az van, hogy jársz vele amíg nem reccs. Azután meg motorbontó. Amiket leírtál.., hm.... Nem költenék rá egy vasat sem.
| |||
|
© ansa | 2010. márc. 03. 16:39 | Válasz | #615 |
Aha,értem.....akkor ez az erős rázás lehet hogy épp a főtengely centírozatlansága miatt van? Az a baj,hogy sztem ha kapok mondjuk 70ért egy blokkot,azt valószínű nem tudom kipróbálni,és elég nagy rá az esély,hogy az se lesz tökéletes,és akkor kezdődik minden előlről... A karburátor sztem nem rossz,valami fals levegő kavarhat be...remélem...a főtengely,meg a vezérlés tényleg necces,de ha azok is rosszak,akkor kap egy gyűrűszettet,uj tömítés,összerakom,és megy amig megy... Egyébként a papír meg a motorszám számomra lényegtelen,mert ha megállít a rendőr,nekem tovább kell mennem....Nincs rendszám a Leonardomon,bontószökevény a drága,ha bejön a rendszámoztatás,mindenképp mennie kell....azért agyalok,érdemes-e egyáltalán költenem rá.... | |
© Zsolt | 2010. márc. 03. 15:28 | Válasz | #614 | ||
Tulajdonképpen más lehetőséged nincs is. Sőt ha a láncot cseréled, lehet, hogy a feszítőt is cserélni kell majd. És a lánckerekeket még nem is láttad! A főtengely javításnál kihagytad azt, hogy a szét- valamint az összerakás és a kiegyensúlyozás is pénz, helytől függően 6-8 ezerért csinálják. Ha a blokkot komplettírozod, hamar rá fogsz jönni, hogy 100 alatt nem megy. Ha hasonló helyzetben lennék, én elgondolkodnék egy teljes blokkcserén. Problémás a főtengelyed, eszi az olajat (tehát új dugó + fúrás), karburálási problémák, stb, és még mi fog vajon előjönni ha széthúzod a blokkot!? Egy jó működőképes blokkot papír nélkül 70-80 ezerért be tudsz szerezni. Én beálltat vettem, 30-ért. Azon a karbitól a kerékig minden rajta volt. Ezután vagy kicseréled a blokkfelet és mindent úgy raksz össze, hogy a két blokkból a legjobbat, vagy átteszed 1-1-be. Ez utóbbinál gond a sorozatszám. Ezt csak műszakin nézik. Járhatsz vele, vagy - igaz ez tiltott - átírod a számokat. :-)) Én ismertem olyan varázskezű mestert, aki 5 rúgóért szinte tökéletesre csinálta, úgy hogy vizsgán is átmegy. Persze eladni nem tudod, mert az eredetvizsgán nem megy át minden. Szóval szerintem ezek a lehetőségek vannak előtted. | |||
|
© ansa | 2010. márc. 03. 15:15 | Válasz | #613 |
Értem,akkor ez van....Bezzeg anno a zsiguliba ebéd közbe két fogás között ki lehetett cserélni.....hiába,ez drága is lesz,sok meló is lesz,ugyhogy jó lesz már túllenni rajta.
| |
2010. márc. 03. 15:09 | Válasz | #612 | |||
Ha patentszemes lenne, akkor meg lehetne oldani, de nem az és emiatt sajnos útban van neki a főtengely. Szét kell húzni, de nagyon jó a segédanyag a letöltéseknél! | |||
| |||
© ansa | 2010. márc. 03. 13:32 | Válasz | #611 |
A fenébe.....az baj...nem lehet kibujtatni sehogy azon a résen,nem akartam széthuzni..gondolom akkor a tömítésszettből is a komplett kell
| |
© Zsolt | 2010. márc. 03. 12:23 | Válasz | #610 | ||
Szét kell húzni.
| |||
|
© ansa | 2010. márc. 03. 12:00 | Válasz | #609 |
Köszi ,bár nem világos,bocs. Mire irtad az igent?Hogy hozzáférni-e,vagy hogy szét kell-e húzni a blokkot? | |
© Zsolt | 2010. márc. 03. 11:44 | Válasz | #608 | ||
Igen.
| |||
|
© ansa | 2010. márc. 03. 10:38 | Válasz | #607 |
Tényleg,a vezérműlánccseréhet hozzáférni a henger levételénél,vagy a blokkot is szét kell huzni?
|
© ansa | 2010. márc. 03. 09:18 | Válasz | #606 |
Nem is ingadozás ez,hanem melegen állandóan magas,csak tudom,hogy nem az van,hogy magasra van állítva,mert 10 esetból egyszer visszaáll normálisra.. de valszínű falsot kap szerintem is,vagy nem nyomja vissza a rugó a síbert.. | |
© sunes20 | 2010. márc. 02. 22:41 | Válasz | #605 |
szia a fordulat ingadozás nekem is volt de ast egy kis cso repedés okozta ami a kipufogotol van lekotve | |
© ansa | 2010. márc. 02. 21:40 | Válasz | #604 |
Az tény,hogy a karbit a hengerfejjel összekötő gumicsonk el van öregedve,szóval lehet,hogy falsot szív...mert a gázadásra is egy bizonyod reakcióidő után reagál,szóval majdhogynem kicsit torpan,nem tudom,hogy ez membránhiba lehet-e,vagy fals levegő.
| |
© ansa | 2010. márc. 02. 21:38 | Válasz | #603 |
Ja,nagyon strapabíró motorok,ezt bizonyitja az én esetem is.... Ugye az olajfogyasztás mellett megjelent egy egyre erősödő,főtengelyes hang,amit én el is könyveltem,hogy ennek a motornak satu,kell majd egy uj blokk... Aztán ugye egyszercsak ledobta a láncot,és miután megspanolva visszaraktuk,pöcc-röff,(pedig 1 foggal még el is van rakva a vezérlés),és érdekes módon eltünt a főtengelyhang,ugyhogy kiderült,hogy a lánc volt az..Maradt egy kis kopogás,de én abban reménykedem,hogy a bár feszes,de nagyon megnyúlt lánc hallatja ezt,és nem a főtengely.. Szóval működni működőképes,csak ilyenek vannak,hogy: 10fok felett indul,alatta nem,mert annyira olajos a gyertya,hogy zárlatos lesz,és nem szikrázik. 10fok felett viszont kegyetlenpöccröff,és leszámítva a füstöt-bűzt,meg a kicsit keményebb motorhangot,egy isten..ugy megy,mint egy villám,huz rendesen,meg minden....mondjuk hidegbe,még ha el is indul,érdekes módon nagyon gyengén megy,nem megy fel a fordulat annyira ,a vario is lejjebb dolgozik,nem tudom mér,de tuti a hideg miatt... | |
2010. márc. 02. 21:35 | Válasz | #602 | |||
Ami jó pakold vissza!
| |||
| |||
2010. márc. 02. 21:33 | Válasz | #601 | |||
25-ösnél jártam úgy hogy levegőt szívott.Az alapjárat össze-vissza.A karburátornál.
| |||
| |||
© ansa | 2010. márc. 02. 21:29 | Válasz | #600 |
Jaj dejó!Már bocs,nem kárörvendésből,hanem megkönnyebbülésből irom...hát ja,szét kell vennem,és akkor majd kiderül..A rázás amugy mitől lehet?Szilentektő?Vagy inkább a főtengely üthet? És ez a fordulatszámprobléma csak nekem van?Vagy találkozott már vaalki ilyennel?Hogy melegen fenn marad a fordulat?Membránhiba lehet?vagy fennakad a síber? | |
2010. márc. 02. 21:20 | Válasz | #599 | |||
A véleményem, ellenőrizd le és ha jó ne bántsd!
| |||
| |||
2010. márc. 02. 21:19 | Válasz | #598 | |||
Elolvastam az ALKATRÉSZBÁZIS rovatban írtakat. Mi a véleményetek??? Gyári Yamaha gyűrűk a motoromba,a dugó maradna a régi, amit a szaki jónak ítélt vagy a PROX dugó-Gyűrű szett? | |||
|
2010. márc. 02. 21:16 | Válasz | #597 | |||
Gold-os barátom és hengerfejfelújítónál melózik. A gépnek ennyi az ára és a cziszolást csinálná meg valamint összerakná és ráakasztaná a szelepszárszimeringet. Csak el kellene mennem Szombathelyre. | |||
| |||
2010. márc. 02. 21:15 | Válasz | #596 | |||
Az elmondottakból ítélve elég nagy csoda hogy elindul.Komplett felújítás!
| |||
| |||
2010. márc. 02. 21:13 | Válasz | #595 | |||
Mindent ingyen megcsinál??35 ezer Eurós gép??? Mi ez fokvárosi gyémántcsiszoló? Semmit nem értek.
| |||
| |||
2010. márc. 02. 21:05 | Válasz | #594 | |||
Nem jól olvastál!!! A Nagy vasamról írtam és nem a Majáról! Honda GoldWing GL1200 Aspencade | |||
| |||
© ansa | 2010. márc. 02. 20:48 | Válasz | #593 |
200 ezer?????az egész motor nem ér annyit!! Dugó,furás,+tömítés +lánc kb.50ezer,ha kell főtengelyfelújítás,az még +40 000 kb,az össz 90 ezer,akkor mi még a 110000? A donorral az abajom,hogy lutri,ugyanugy előjöhetnek ezek a dolgok,hiszen az enyémnél is mikor megvettem ,doxa volt,tetem bele castrol power racing olajat,és utána fokozatosan szaródott el...Ja,és 10 mayas/leos emberből 8 panaszkodik,hogy vagy eszi az olajat,vagy egyéb gond van...szóval sztem megcsinálom az olajfogyasztást,meg a karbit,láncot,és remélem,jó lesz ennyi javítástól..ha nem,akkor bizony gáz van... | |
2010. márc. 02. 20:12 | Válasz | #592 | |||
FECÓ! Szelepcsiszolásra válassz szakitól! " Szelepbecsiszolás: Akkor szükséges, ha nincs megfelelő kompresszió, vagyis nem megfelelően zárnak le a szelepek... Ezt házilag valóban benzinnel, vagy higítóval szokták ellenőrizni. Ha nem folyik le, akkor rendben(talán). Én ezt egy speciális ún. vákumteszttel nézem, ami másodpercek alatt pontos mérési eredményt ad. A szelepülést nem csiszolom, hanem egy 35000 euros SERDI ülékmaró gépen végzem, a Maya hengerfej kb 10 percet venne igénybe, beállítással együtt....:) Annyit tudok ajánlani, hogy ha esetleg nem vagy biztos a zárásban, akkor bátran hozd el hozzám, én pedig következő napon ingyen és bérmentve megcsinálnám Neked szelepköszörülés-ülékmarás, tokkal-vonóval, szimmeringgel..." | |||
|
2010. márc. 02. 17:34 | Válasz | #591 | |||
Megkaptam a választ a kínai dugó-gyűrű garnitúráról! Maximálisan korrekt módon azt javasolta a cég alkalmazottja, hogy felejtsem el!! Kínait csak Kínaiba! | |||
|
2010. márc. 02. 17:31 | Válasz | #590 | |||
Ez már sok! Zsolttal egyet értek! Bár én még ilyen mélységekben nem voltam a motoromban. Ezért is fordulok azokhoz, akik már túl vannak egy javításon. A vibráció az egy rettenetes ellenség. A nagy vasam csinálja ezt 1700-2200ford között és még egy szerelő sem tudta megadni rá a választ, hogy mi okozza. De van még egy reményem, aki tán okosabb mint a többiek, de sajnos 200ezer alatt nem nagyon fog megállni a buli. Drága motor-drága javítás! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. márc. 02. 17:19 | Válasz | #589 | ||
Így már sok lesz a vége. Javaslom vegyél egy olcsó donormotort és ültess át mindent. A D.I.D. vezérműlánc olyan 13 E körül van.
| |||
|
© ansa | 2010. márc. 02. 16:53 | Válasz | #588 |
Oké,köszi előre is,mondjuk én kb két hét mulva állok neki,(most még van egy 5 literes olajam),és akkor majd lehet,hogy kérdezősködök. Egyébként nekem több gond is van vele.... Először is egy ideje iszonyatosan eszi az olajat.. Másodszor tavaly lefele egy felüljárón megállt a technika,kiderült,hogy annyira megnyúlt a lánc,hogy ledobta,mint a ruszkiverseny.... Túlélte,megpatkoltuk e feszítőt egy 11es krovafejjel,ippen jó lett,megfeszitette a nemkicsit megnyólt láncot,és azóta is jó...na persze cserélnem kell sos,mert megeszi a lánckerekeket,hs még nem ette meg.. Harmadszor mostanában hidegen nincs alapjárat,melegen meg nagyon magas,van,mikor visszaáll,de az ritka.. Tehát valami a karbival is van... Negyedszer a motor hangja is elég fémes,kattogós,jó esetben a nyúlt lánc miatt,rossz esetben főtengely?? És akkor még vannak olyan jelenségek,hogy pl annyira rázza a motor járás közben a "kasznit",mintha kb.fixre be lenne csavarozva szilent nélkül,az is idegesít.. Ugyhogy kiváncsi leszek,mennyibe fog ez összesen fájni... | |
2010. márc. 02. 16:52 | Válasz | #587 | |||
Most kaptam egy levelet Szombathelyről hengerfejfelújító mühelyben dolgozó barátomtól. Közzé teszem egy részét! FECÓ majd Te is olvassad el!! " Szóval visszatérve a Maya-ra, természetes, hogy jó rá az autó szelepszárszimmering....! Az a helyzet, hogy a Rentz, vagy a Götz szimmeringek bőven megfelelnek a célnak. Hatos a szelepszár, de mennyi a szimmeringhely? Ez a másik méret ami meghatározza a szimmeringet.... Amire rámegy. Általában 9/6-os szokott lenni, ez az általános a 16 szelepes autóknál, de előfordul, hogy 10/6. Ezek a szimmeringek kb 200 ft-ba kerülnek amúgy. Butaság lenne megvenni a nagy gyári Yamaha, stb szimmeringet.." | |||
|
2010. márc. 02. 16:45 | Válasz | #586 | |||
Tudod itt az a gond és épp Fecóval ezt beszéltük, hogy rettenetessen gumicsere párti, és azon belűl is csak a minőség jöhet szóba nála /szimeringek, szilentek/. Csakhogy, ha bemegyek az autósboltba a legdrágább szelepszárszimering is szerinte 500 ft alatt van. Akkor ez miből van? Aranyból? Minden esetre én megrendelem az ócsó 6-7 ezres készlete, meg beugrok az autós bótba is mert ott 30% kedvezményem van aztán majd összehasonlítunk! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. márc. 02. 16:44 | Válasz | #585 | ||
Az utángyártott tömítések nem olyan rosszak, nekem is az van a gépben és már 4 éve megy. Az olajfogyasztás az elkopott olajlehúzó gyűrű miatt van. A gyűrűzés jó megoldás, ha nem ovál a henger. Ha egy gyűrű készlet 10,5 rúgó, egy dugattyúkészlet (gyűrűvel, csapszeggel) meg 19,5, akkor inkább az utóbbi. A fúrás helyfüggő, olyan 3000 körül csinálják.
| |||
|
2010. márc. 02. 16:41 | Válasz | #584 | |||
Az enyém nem túlzottan ette az olajat, de füstölt és büdös volt! Most, hogy szétszedtem és a szakik is megmerték egyértelműnek tűnik, hogy az olajgyűrű volt leragadva. Elég furfangos szerkezet, 2db 0,3mm-es gyűrű között van egy 0,9mm-es és 1,2mm vállú harmónikaszerű gyűrű, ez feszíti a két vékonyat. Na ez volt nálam megtelve lerakódással és emiatt feszült be és ezért nem tudott megfelelően dolgozni. Attól függetlenül a szelepszárszimering is tud meglepetést okozni, de a szelepvezető is. Most hogy szét van szedve, ha kell kép vagy valami, akkor nyugodtan írj és fényképezek, meg súgok, ha tudok! A letöltésekben profi dokumentációk vannak! Hála elődeinknek, akik már túl vannak azon amin mi csak innét vagyunk! | |||
|
© ansa | 2010. márc. 02. 16:38 | Válasz | #583 |
Bocs,figyelmetlen voltam,nem 30ezer,"csak" 24ezer.... akkor is | |
© ansa | 2010. márc. 02. 16:37 | Válasz | #582 |
Hát ezaz,hogy a komplett tömítésszett meg kb.6-8 ezer,amiben szintén benn van a szelepszár-szimmering is..szóval akkor most a 6-8ezres ratyi,vagy a 30ezres gazdija igen éhes? Ez azér szopó,mer ha már az ember szétszedi,összerakja,uj cuccokkal,hosszútávra tervezve,és egyszercsak egy tavaszi turánál megadja magát a talptömítés,akkor lesz ám olcsó húsnak hig a leve....de a 30 ezer dztemakkor is irreális | |
© ansa | 2010. márc. 02. 16:34 | Válasz | #581 |
Van ötletetek,hogy vajon mi okozza a hihetetlenül magas olajfogyasztást?Bár ugyis szét kell szedni,mert szinte biztos,hogy gyűrű gond,mert szelepszárnál ennyit nem lehet benyelni,lassan 100 km-en másfél liter....és ahogy fogy az olaj,ugy csökken a fogyasztás is,gondolom a pumpa nélküli,fröcskölős rendszernek köszönhetően...Szóval ez gyűrű lehet,vagy esetleg,szelepszárszimering,Ja,és meg is eszi természetesen,mer füstöl igen....Viszont ha megyek vele fix 100-as tempot huzamosan,akkor semmi füst...inkább ha megyek lassan,és ráhúzom a gázt,akkor boritja ködbe a hátteret
|
2010. márc. 02. 16:32 | Válasz | #580 | |||
Ez így van! Ma elmentem a Yamahába, hogy kérdezzék meg, hogy mennyi lenne az annyí? Közben elgurultam a fúrós bácsihoz is. Mért és véleményezett! Vétek lenne bántani a hengert és a dugót! Valamint Ő még a gyűrűket is visszarakná egy alapos áztatás és tisztítás után, mert a hézagok is beleférnek a határba. De, hogy nyugodtan tudjak aludni azt javasolta, hogy gyári Yamaha gyűrűket tegyek rá és ennyi! Közben csörögtek a Yamahától és szerintem barátságos áron 10.700ft-ért van gyári gyűrűszett. Aztán a többi már HORROR!! Hengerfejtömítés 7300ft Talptömítés: 3000ft. Most figyeljetek!!!!! Szelepszárszimering: 3300ft/db!!!!!!! A tömítéskészlet meg 24ezer pénz! Valószínűleg holnap megrendelem a gyűrűket és a tömítést meg valamelyik Net-es webárúházból. E-motorparts 6600ft, Natix 6700ft, meg még keresgélek a világhálón! Egyenlőre így áll a Maja! | |||
| |||
© Zsolt | 2010. márc. 02. 15:50 | Válasz | #579 | ||
A dolog a következőképpen működik: leveszed a hengert, majd rámérsz a szakival. Ő megmondja, hogy milyen dugót vegyél. (0,5mm-es lépcsők vannak) Ha megvan az infó megveszed, és a szaki a kezébe adott dugattyúhoz fúrja.
| |||
|
© ansa | 2010. márc. 02. 15:45 | Válasz | #578 |
Hát nem olcsó,az tény,de még mindig jobb a 19ezer,mint a 33 ezer,köszi a linkeket,eddig én is kerestem,de nem találtam.Ráadásul ez is Győrben van,ezt a mákot....Esetleg egy helyet,ahol jól furnak?Télleg,az hogy műxik?Felfurja a szaki akkorára,amekkorára minimum tudja,és utána hajtsak hozzá dugót,vagy odaviszem a 70-es dugót,és nesze bökd meg 70-re,vagy belefér a karc,vagynem?Vagy leveszem a hengert,megméretem a szakival,és akkor megmondja,mekkorára lehet furni?Csak mer olyan szisztéma lenne jó,hogy minél kevesebb ideig legyek moci nélkül ugye....
| |
© Zsolt | 2010. márc. 02. 15:36 | Válasz | #577 | ||
|
© ansa | 2010. márc. 02. 15:32 | Válasz | #576 |
250-es majesty blokk van a leonardomba elvileg....aza fura,hogy tegnap voltam a city bike-ban,(mert győri vagyok),és 33000-ért mondtak Meteor dugót...márt nem tudnak,ami olcsóbb lenne,azt mondták.Elég fura,jó lenne,ha neked lenne igazad,mert elég nagy a különbség,ennyi árkülönbözetből a vezérlánc is meglenne,ami szintén totálkár....
| |
© ansa | 2010. márc. 02. 15:30 | Válasz | #575 |
Köszönöm az üdvözlést,régebben jártam már itt,csak aztán valami gond valt a regisztrációval,de most megint jó.
| |
© SPOJLERES | 2010. márc. 02. 14:37 | Válasz | #574 |
ANSA ÜDVÖZLÜNK a csapatban
| |
2010. márc. 02. 14:37 | Válasz | #573 | |||
Szia. Momentán mibe keresel dugattyút? Ha 250 es majesty akkor a prox dugó Győrben a City Bike webáruházban 19,845 Ft. | |||
| |||
© ansa | 2010. márc. 02. 14:02 | Válasz | #572 |
Sziasztok! Fúrás előtt áll a gép,és nem tom mien dugót vegyek bele.Mert ahogy néztem,Meteor lenne 30-35ér,proxot,vertexet nem találtam.,és a 30at is sokallom.Lehet Proxot 20-ért venni? Főtengelyfelújítás mennyibe kerülhet? | |
© Kiss Róbert | 2010. márc. 01. 18:35 | Válasz | #571 |
Sziasztok! Tamás! Nagyon köszi a mailt! Nagyon jo az instrukcio! |
© jasa | 2010. márc. 01. 17:10 | Válasz | #570 | ||
"...az egyhengeres fektetett robik tipushibája az olajfogyasztás.Sok új burginál el is ismerte a gyár.Kartelgáz elvezetési hibát hoztak ki,hogy egy része attól van...." Szerintem ez kicsit közhelyes általánosítás. Ami meg a burgik kartergáz elvezetési hibáját illeti, hát ilyet a burgman fórumon több ezer hozzászólást átolvasva sem találhatsz, pedig biztos előjött volna, főleg ha "típushiba". Konkrétan a kartergáz visszavezetés igen akkurátusan van megoldva pl a 250, 400- asoknál, én kizárnám az emiatti gyors motorkopást. Normál esetben 1-1,5 dl/1000 km az olajfogyi. Ha jól emlékszem Joe, a majád ennek többszörösét fogyasztotta ugye ? | |||
| |||
2010. feb. 28. 21:49 | Válasz | #569 | |||
A 250-es Majesty túlméretei 0,5mm-emként lépnek fölfelé: 69mm az alap, - 69,5, - 70, - 70,5 - és 71mm a vége. 4 alkalommal lehet fúrni, hacsak valaki úgy nem jár mint én, hogy a dugó keresztbe fordult és megnyomta a hengerfalat. Szerencsémre a vízér felé nem repedt meg a hengerfal, de egyből a második lépcsőre kellett fúrni.. Ha valóban van benne minimális ovalitás is, érdemesebb az első lépcsőt választani. Fúrás után tud a hegerfalhoz hozzákopni szépen a gyűrűsor. | |||
|
2010. feb. 28. 20:07 | Válasz | #568 | |||
Ha oválra kopik azt is mérni lehet.A mérésnek mindent mutatni kell, és meg is mutat ha jól mérik.Szerintem csak akkor kell fúrni ha valamerre kopott.Ugyanazt a tűrést adja ha megfúrt hengerbe teszel túlméretes dugót és szettet, mint a nem kopott alapméretűbe új alapméretű dugót.Hangyaf..nyit fúrni nem lehet, mert megvannak a túlméretek fokozatai.Típusfüggő, a kisebbeknél 0,25mm a nagyobbnál 0,5 is lehet a túlméretlépcső.Az igaz, hogy az új gyűrűk nehezen kopnak be, mert egy teljesen símára kopott felületen szaladgálnak.A mérés szerintem nagyon fontos, és utána lehet dönteni.
| |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 28. 19:58 | Válasz | #567 | ||
Azt hiszem van majába való 2-polusu palládium gyertya.Sajna nagyon drága,igy nem probáltam.Többet nemtudok.
| |||
|
2010. feb. 28. 19:51 | Válasz | #566 | |||
Nekem emelő van alatta és az meg keréken gurul.
| |||
| |||
2010. feb. 28. 19:50 | Válasz | #565 | |||
Szóljatok a gyertyához is!
| |||
|
© Zsolt | 2010. feb. 28. 19:44 | Válasz | #564 | ||
Én is gyűrűztettem 4 éve. 21 ezret mentem vele, az olajfogyás 13 ezer után jelentkezett. Az enyémet még nem csinálom, előbb műszakira megy április közepén. Addig összeszedem az alkatrészeket. Ami biztos: Prox dugattyúszett megy bele, ahhoz sokkal könnyebben lehet venni gyűrűt. Egy készlet most 20 rúgó.
| |||
|
2010. feb. 28. 19:32 | Válasz | #563 | |||
MesziZs. Én vettem ki az enyémből a blokkot és egyedül raktam vissza.Raktam alá egy kis sámlit,arra egy deszkát és azon huztam ki ill.toltam vissza a helyére.Szerintem ha lóg is kisebb terhelést kap a szilent mint üzemközben.Igy a blokk súlyával lóg,menetközben meg,motor utas egyebek.Nem fog eltekeredni.Gyűrűzéshez annyit,hogy nekem is látszott a hónolás nyom,új gyűrűk szépen összezártak mégis 1000 km után újra zabálta az olajat. A henger oválisra kopik,az új és régi alkatrész nem jól kopik össze.Tehát ha mégegyszer tenném,fúratnám,max egy hangya fas.nyival nagyobbra.Olyan fél bejáratottra.Amúgy olvastam egyszer,hogy az egyhengeres tektetett robik tipushibája az olajfogyasztás.Sok új burginál el is ismerte a gyár.Kartelgáz elvezetési hibát hoztak ki,hogy egy része attól van.Szóval fúrass inkább,én is megbántam,hogy nem tettem. | |||
|
2010. feb. 28. 19:17 | Válasz | #562 | |||
Nem jó, mert az 66 mm-es szett!!! Ezt nézzétek meg, ez a 69-es! http://www.quadmotor.hu/?p=7&kat=93&termek=249 | |||
|
2010. feb. 28. 19:12 | Válasz | #561 | |||
Ezt reagáljátok le!!!! http://www.quadmotor.hu/?p=7&kat=93&termek=248 | |||
|
2010. feb. 28. 18:56 | Válasz | #560 | |||
Erre gondoltam, ezért is kérdeztem! Köszi | |||
| |||
2010. feb. 28. 18:49 | Válasz | #559 | |||
A blokk beépítését érdemes lesz megkérdezni GeliLackótól, Ő most csináltatta a hátsó tengely blokkban lévő csapágyát, ami miatt az egész blokkot szét kellett szedni. Szerintem nem teljesen mindegy hogy van ráengedve a súly a blokkra, illetve a hátsó kerékre. Könnyen ki lehet ütni egy csapágyat vagy szilentet. Illetve akár csavarodhat is ha a levegőben van meghúzva minden és feszül valahol mikor leengeded a földre.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 18:18 | Válasz | #558 |
AZT nem tom a kutyacsont ojanra nem emléxem
| |
2010. feb. 28. 17:49 | Válasz | #557 | |||
Így igazad van, hisz, ha nem szedted le a szilenteket, akkor minden a helyére ment vissza, de én leszedtem és emiatt kérdezem, meg van az a "kutyacsont" szerű szilent is az enyémben, nem csak a motortartó.
| |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 17:45 | Válasz | #556 |
AKKOR valószinü türésen belül van
| |
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 17:43 | Válasz | #555 |
NEM TELJESEN mert nekem madisonom van a motor ugyan az de a felfogatás nem valoszinü nekem adta magát 1xüen a szilenthez nem kellet nyulni az elöréb volt és sztem az enyén 1xüb:-(
|
2010. feb. 28. 17:41 | Válasz | #554 | |||
Meg is van beszélve a szakival. Bár ahogy dumáltam vele látatlanban azt vettem ki a szavaiból, bár konkrétan nem mondta, hogy ha nincs érezhető váll és végig tisztán látható a hónolás nyoma, akkor lehet, hogy nincs szükség a fúrásra, hónolásra. De mindezt holnap este tudom majd meg. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 17:39 | Válasz | #553 |
MEG kéne mérni százados tolomérövel a dugot-hengert és a service manualba leirt adatok alapján meg a szakember véleménye alapján dönteni
| |
2010. feb. 28. 17:39 | Válasz | #552 | |||
A szilentekkel meg nem is foglalkoztál? Ugyanabba a helyzetbe tetted vissza, ahogy kivetted? Hisz akkor lógott/feszült/ a blokk, viszont szerintem, ha úgy szereled vissza, akkor meg a terhelés hatására továbbra is feszült a gumiszilent. Ez az én elképzelésem és emiatt is érdeklődők. | |||
| |||
© SPOJLERES | 2010. feb. 28. 17:35 | Válasz | #551 |
ÉN mondjuk már 3x kivettem a motort de ugyan ugy raktam visza persze két embernek könnyeb lenne semmi ördöngösség nincs benne hacsak az nem hogy én felbakoltam a mocit az ülés alatt egy keresztbe tett gerendával ugy hogy a sztender se érte a födet
| |
2010. feb. 28. 17:32 | Válasz | #550 | |||
Mindenképp a legfontosabb a mérés és csakis utána fogok dönteni. Elég nagyok a gyűrűk végei közé megadott tűréshatárok, főleg az alsónál. Holnap estére már okosabb leszek. 17 óra után megyek szervizelni. | |||
| |||
© Zsolt | 2010. feb. 28. 16:28 | Válasz | #549 | ||
A dugattyút érdemes lenne gyűrű nélkül beletenni a hengerbe, és betolni középig.ha nagyon komoly lógás van, nem segít a gyűrűzés.
| |||
|
2010. feb. 28. 15:25 | Válasz | #548 | |||
Olvastam a dokuban, hogy NGK DR8EA a hivatalos gyertya. Esetleg nem tudja valaki, hogy ugyanez 2-3-4 pólusúban milyen névre hallgat? | |||
|
2010. feb. 28. 15:02 | Válasz | #547 | |||
Úgy emlékszem Urak, hogy a doku tárban nincs arról írás, hogy a blokkot hogyan tettétek a helyére. Akkor aki már túl van rajta az ossza meg velem is! Igazából az érdekelne, hogy a felfüggesztéseket hogyan állítottátok be, hogy a szilentek ne feszüljenek. Motor be, csavarok a helyükre, sztenderről le és utána húztátok meg e csavarokat, esetleg még valaki rá is ült, hogy legyen rajta terhelés? Köszi | |||
|
2010. feb. 27. 20:34 | Válasz | #546 | |||
Sajnos a fényképezőm a hétvégét Pesten tölti és ezért csak a telefonnal tudtam fotózni. Gelilacinak elküldtem a célszerszának nevezett kütyüt, Ő tudja, hogy hogyan kell a dokutárba tenni, remélem, majd Ő csatolja az övéhez, vagy majd közzé teszi. Ha rakom össze akkor majd fotózok. | |||
| |||
2010. feb. 27. 20:12 | Válasz | #545 | |||
Zsolti fotózz amennyit csak bírsz! Főleg a célszerszámot jól jön még a 250-es tábornak!
| |||
| |||
2010. feb. 27. 19:43 | Válasz | #544 | |||
Elkészült a számtangépem is! A Majám is darabokban van. Hétfő délután újra kimegyek a garázsba és szétszedem a hengerfejet, valamint lepontosítom a gyűrűket. Az olajfogyasztást és a füstölést az olajáteresztő/ alsó/ gyűrű beragadása okozta. Valamint a szelepszárszimering hibája. Olajos a szívószelep. Ránézésre a henger jónak mondható. Válla nincs a hónólási nyomok végig kopásmentesen láthatók, de majd a mérés fogja eldönteni. Fecó már látta! | |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 25. 20:11 | Válasz | #543 | ||
TAMÁS-Na igen most készül a sablon ,ha az enyém fog tetszeni akkor GÓ.Remélem minden ujjitásom megtudom csinálni addig amig összefutunk.
| |||
|
2010. feb. 25. 09:45 | Válasz | #542 | |||
SatyaPapa! Még tavaly én is beneveztem egyre, saját célra. Lehet hogy eljött az én időm is...?
| |||
| |||
2010. feb. 24. 20:32 | Válasz | #541 | |||
Köszi!
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 24. 20:29 | Válasz | #540 | ||
Küldtem emailodra.
| |||
|
2010. feb. 24. 20:23 | Válasz | #539 | |||
Oszt mennyit kostál egy pár? A festés már az én dolgom. | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 24. 20:17 | Válasz | #538 | ||
Hasonló most készül
| |||
|
2010. feb. 24. 20:05 | Válasz | #537 | |||
Satyapapa! Fél füles infóként Te tudsz olyan légterelőt, vagy szélesítőt, ami Gelilaci motorján van? Értékelné a térdem. Múltkor motort cseréltem, de ruhát nem és igencsak fáztam. | |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 24. 18:27 | Válasz | #536 | ||
Köszi super.holnap csinálom is-
| |||
|
© Karcsi | 2010. feb. 24. 17:45 | Válasz | #535 | ||
küldtem egy találós kérdést is... remélem kapásból tudtad a választ | |||
| |||
© Karcsi | 2010. feb. 24. 17:19 | Válasz | #534 | ||
képek postázva ... remélem tudtam vele segíteni... Jó szobrászkodást.. | |||
| |||
© Karcsi | 2010. feb. 24. 17:10 | Válasz | #533 | ||
készítem a képet és már küldöm is...
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 24. 17:04 | Válasz | #532 | ||
Fiuk-- kéne nekem egy nagyon közeli kép a sztender rugó rögzitése a vázhoz,sajna nekem ez a kis fém darab hiányzik igy csak az oldalsztendert tudom használni.Felhegeszteném a rugó tartó kis fémet de nemtudom hogy néz ki ,milyet csináljak.Ha tudtok segiteni akkor az emailra kéne a kép.Köszi
| |||
|
© satyapapa | 2010. feb. 24. 16:49 | Válasz | #531 | ||
Köszi---természetesen,mint örült motoroshoz mélton nap mint nap kicsit változik..Már egy kicsit másként néz ki mert néhány disz fellkerült rá.Remélem ezt hamarosan személyesen is meglátjátok.Rengeteget dolgozom a gépen,de ezek csak aproságok,de szépek. Ami a fontosabb az összes vezeték átnézése,az érintkezök tisztitása,persze a bowdenek is stb, | |||
|
2010. feb. 24. 05:49 | Válasz | #530 | |||
Király a színe, jól bírna 1-2 díszcsíkot!
| |||
| |||
© satyapapa | 2010. feb. 23. 21:44 | Válasz | #529 | ||
Van kép a galériába a most vásárolt majámrol (ZsViktornak )köszönhetöen
| |||
|
© rizsa | 2010. feb. 22. 22:05 | Válasz | #528 |
Kuplungszerelés légkulcslal/46mm/vigyázzatok,kevés hijján a legnemesebb testrészem bánta.Egy kisebb motornál a letaposás megoldhato,de itt ne kisérletezzetek.Meglazit majd menetesszár 3db anya,valami lemezdarab,kicsi emelés,ahogy le van irva a letöltésben.Ezek után könnyedén szétszerelhetö.Még egy dolog nekem a kalapálás melegités nem segitett,de a légkulcs igen.Szegedieknek ha kell szivesen tudok segiteni.
|
2010. feb. 21. 22:18 | Válasz | #527 | |||
minimális csavarrögzítővel bekenve szintén finom kalapácsütésekkel húztam rá.
| |||
|
2010. feb. 21. 22:17 | Válasz | #526 | |||
Én a kuplungot egy nagy satu segítségével oldottam meg, amely satu pofája annyira szétnyit, hogy a szíjtárcsa átmérője ill. a két pofánál + beférjen puha fa (pl. cserépléc) megy pofák és lécek közé a szíjtárcsát vízszintesen befogtam a csavarral felfele...jó húzósan, majd a csavar sarkait tompa vágóval a letekerés irányában megkalapáltam finoman határozottan. ezután már könnyen levehető a csavar.. a felrakását hasonlóképpen csináltam, csak minimális csavarrögz | |||
|
|
|
|