Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 250
Yamaha Majesty YP250

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © baranyai.imre2010. márc. 03. 20:09 | Válasz | #625 
Sőt már mi is beszélgettünk amit az utolsó mondatodban írtál.Emlékszel?

meszizs2010. márc. 03. 19:53 | Válasz | #624 
A szelepszár szimeringről annyit, hogy azt akár autósboltban is kapsz, ha az ami a készletben van nem lenne megfelelő.
Az Unixnál 380ft/db , de van 180ft-ért is.
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. márc. 03. 19:26 | Válasz | #623 
A hengerfejet meg kell nézni, pontosabban a szelepeket. Szimmeringet cserélni, ha kell az üléket csiszolni szükséges. A dugattyúnál ovalitás mérés, valamint a dugattyú/henger kopottságát ellenőrizni is muszály lesz. Mindezt persze szakemberrel. Egy mezei tolómérő ehhez kevés...
Az olcsó tömítések nem annyira gázosak, sok RMS alkatrész van, ami egész jó. A tömítés-készletben van szelepszár szimmering is. A hengerfej és a hengertalp tömítés a lényeg, a többi csak púder.

Amúgy tényleg régen jártatok erre. Egyszer Tamással beszéltük: akinek majesty-je van és márt járt nálunk előbb-utóbb a problémák miatt visszatér. ( ha nem adta el a gépét)
Zsolt

meszizs2010. márc. 03. 19:08 | Válasz | #622 
Én csak a dugattyúról és hengerről tudok nyilatkozni.
A fúrás előtt vigyed el egy hengerfúró szakihoz és hallgass az Ő véleményére!
Én így cselekedtem, annyi különbséggel, hogy én rendeltem egy gyári gyűrűszettet.
Egyébként az olajfogyasztásom attól a számomra furfangos olajgyűrűtől lehetett, mert a feszítőrugó között olyan lerakódás volt, hogy ez a gyűrű teljesen le volt ragadva.
Véleményem a szaki általi mérés.
1996-os Majesty 250

TopJoe2010. márc. 03. 18:57 | Válasz | #621 
Esetleg szeleprugó törés?
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2010. márc. 03. 18:54 | Válasz | #620 
Egyszerűen megnyúlt a vezérműlánc. A főtengely-hajtókar-dugattyú vonalon nincs akkora holtjáték, hogy beleérjen a szelep szélébe. A szelep sem tud 'mélyebben' belemenni a hengertérbe, mint amennyire a himba beletolja. Szerintem a két vonal szinkronjával van gond, vagyis megnyúlt a vezérműlánc.
Zsolt

 © satyapapa2010. márc. 03. 18:15 | Válasz | #619 
A szelep ütődés oka valoszinüleg az el állitódot vezérlés lehet.
a fúrást igy nagyon nehéz mondani .mert a kompresszios adatok és egyéb állapotra vonazkozó dolgok nem ismertek.
De vannak nálam sokkal jártasabbak a kérdésben,szerintem hamar kapsz választ.
06304373303-vagyok elérhetö

 © pirovits tas2010. márc. 03. 17:43 | Válasz | #618 
Sziasztok!
A véleményetekre vagyok kíváncsi. Az én 250 majám is szépen eszi az olajat 500km/1l és elkezdet fémesen csattogni a blok. Nem akkarozott szét szedni ilyen mélyen a motor, de döntöttem és megtettem.
az észrevételek: a szívószelep (belever, hozzá ér) a dugatyuba, sem a gyürü sem a dugatyu nem túlkopott és a hengerben is szép LENNE a honolás csak van benne egy rozsda folt.Nincs tapasztalatom a vezérlés beállításában,de szeretném én magam meggyógyítani a motort bármennyire is kell bele ásnom magam.
kérdés:
feltétlen fúrni kell?
a szelep ütődésnek mi az oka?
a 6000ft-os tömítés szettnek híg a leve?
válaszotokat előre is köszönöm.

 © ansa2010. márc. 03. 16:46 | Válasz | #617 
Hát ja,csak 2éve járok vele,megszerettem,nem akarok megválni tőle,szóval azért ha rendbeszedhetném mondjuk 60/70ezerből,és még járhatnék velem ondjuk 2-3 évet,az ugy nekem jó lenne...de persze ez akkor dől el,ha szétszedem sajna...ha pl kokszosodás miatt beragad az olajgyűrű,és szétszedem,kitizstítom,van rá esély,hogy utána jó lesz,vagy csak a furás segít?Feltételezve persze,hogy a hender/dugó nem sérült,nem kopott.

 © Zsolt2010. márc. 03. 16:42 | Válasz | #616 
Hát akkor csak az van, hogy jársz vele amíg nem reccs. Azután meg motorbontó. Amiket leírtál.., hm.... Nem költenék rá egy vasat sem.
Zsolt

 © ansa2010. márc. 03. 16:39 | Válasz | #615 
Aha,értem.....akkor ez az erős rázás lehet hogy épp a főtengely centírozatlansága miatt van?

Az a baj,hogy sztem ha kapok mondjuk 70ért egy blokkot,azt valószínű nem tudom kipróbálni,és elég nagy rá az esély,hogy az se lesz tökéletes,és akkor kezdődik minden előlről...
A karburátor sztem nem rossz,valami fals levegő kavarhat be...remélem...a főtengely,meg a vezérlés tényleg necces,de ha azok is rosszak,akkor kap egy gyűrűszettet,uj tömítés,összerakom,és megy amig megy...
Egyébként a papír meg a motorszám számomra lényegtelen,mert ha megállít a rendőr,nekem tovább kell mennem....Nincs rendszám a Leonardomon,bontószökevény a drága,ha bejön a rendszámoztatás,mindenképp mennie kell....azért agyalok,érdemes-e egyáltalán költenem rá....

 © Zsolt2010. márc. 03. 15:28 | Válasz | #614 
Tulajdonképpen más lehetőséged nincs is. Sőt ha a láncot cseréled, lehet, hogy a feszítőt is cserélni kell majd. És a lánckerekeket még nem is láttad!
A főtengely javításnál kihagytad azt, hogy a szét- valamint az összerakás és a kiegyensúlyozás is pénz, helytől függően 6-8 ezerért csinálják. Ha a blokkot komplettírozod, hamar rá fogsz jönni, hogy 100 alatt nem megy.
Ha hasonló helyzetben lennék, én elgondolkodnék egy teljes blokkcserén. Problémás a főtengelyed, eszi az olajat (tehát új dugó + fúrás), karburálási problémák, stb, és még mi fog vajon előjönni ha széthúzod a blokkot!? Egy jó működőképes blokkot papír nélkül 70-80 ezerért be tudsz szerezni. Én beálltat vettem, 30-ért. Azon a karbitól a kerékig minden rajta volt. Ezután vagy kicseréled a blokkfelet és mindent úgy raksz össze, hogy a két blokkból a legjobbat, vagy átteszed 1-1-be. Ez utóbbinál gond a sorozatszám. Ezt csak műszakin nézik. Járhatsz vele, vagy - igaz ez tiltott - átírod a számokat. :-)) Én ismertem olyan varázskezű mestert, aki 5 rúgóért szinte tökéletesre csinálta, úgy hogy vizsgán is átmegy. Persze eladni nem tudod, mert az eredetvizsgán nem megy át minden. Szóval szerintem ezek a lehetőségek vannak előtted.
Zsolt

 © ansa2010. márc. 03. 15:15 | Válasz | #613 
Értem,akkor ez van....Bezzeg anno a zsiguliba ebéd közbe két fogás között ki lehetett cserélni.....hiába,ez drága is lesz,sok meló is lesz,ugyhogy jó lesz már túllenni rajta.

meszizs2010. márc. 03. 15:09 | Válasz | #612 
Ha patentszemes lenne, akkor meg lehetne oldani, de nem az és emiatt sajnos útban van neki a főtengely.
Szét kell húzni, de nagyon jó a segédanyag a letöltéseknél!
1996-os Majesty 250

 © ansa2010. márc. 03. 13:32 | Válasz | #611 
A fenébe.....az baj...nem lehet kibujtatni sehogy azon a résen,nem akartam széthuzni..gondolom akkor a tömítésszettből is a komplett kell

 © Zsolt2010. márc. 03. 12:23 | Válasz | #610 
Szét kell húzni.
Zsolt

 © ansa2010. márc. 03. 12:00 | Válasz | #609 
Köszi ,bár nem világos,bocs.
Mire irtad az igent?Hogy hozzáférni-e,vagy hogy szét kell-e húzni a blokkot?

 © Zsolt2010. márc. 03. 11:44 | Válasz | #608 
Igen.
Zsolt

 © ansa2010. márc. 03. 10:38 | Válasz | #607 
Tényleg,a vezérműlánccseréhet hozzáférni a henger levételénél,vagy a blokkot is szét kell huzni?

 © ansa2010. márc. 03. 09:18 | Válasz | #606 
Nem is ingadozás ez,hanem melegen állandóan magas,csak tudom,hogy nem az van,hogy magasra van állítva,mert 10 esetból egyszer visszaáll normálisra..
de valszínű falsot kap szerintem is,vagy nem nyomja vissza a rugó a síbert..

 © sunes202010. márc. 02. 22:41 | Válasz | #605 
szia a fordulat ingadozás nekem is volt de ast egy kis cso repedés okozta ami a kipufogotol van lekotve

 © ansa2010. márc. 02. 21:40 | Válasz | #604 
Az tény,hogy a karbit a hengerfejjel összekötő gumicsonk el van öregedve,szóval lehet,hogy falsot szív...mert a gázadásra is egy bizonyod reakcióidő után reagál,szóval majdhogynem kicsit torpan,nem tudom,hogy ez membránhiba lehet-e,vagy fals levegő.

 © ansa2010. márc. 02. 21:38 | Válasz | #603 
Ja,nagyon strapabíró motorok,ezt bizonyitja az én esetem is....
Ugye az olajfogyasztás mellett megjelent egy egyre erősödő,főtengelyes hang,amit én el is könyveltem,hogy ennek a motornak satu,kell majd egy uj blokk...
Aztán ugye egyszercsak ledobta a láncot,és miután megspanolva visszaraktuk,pöcc-röff,(pedig 1 foggal még el is van rakva a vezérlés),és érdekes módon eltünt a főtengelyhang,ugyhogy kiderült,hogy a lánc volt az..Maradt egy kis kopogás,de én abban reménykedem,hogy a bár feszes,de nagyon megnyúlt lánc hallatja ezt,és nem a főtengely..
Szóval működni működőképes,csak ilyenek vannak,hogy:
10fok felett indul,alatta nem,mert annyira olajos a gyertya,hogy zárlatos lesz,és nem szikrázik.
10fok felett viszont kegyetlenpöccröff,és leszámítva a füstöt-bűzt,meg a kicsit keményebb motorhangot,egy isten..ugy megy,mint egy villám,huz rendesen,meg minden....mondjuk hidegbe,még ha el is indul,érdekes módon nagyon gyengén megy,nem megy fel a fordulat annyira ,a vario is lejjebb dolgozik,nem tudom mér,de tuti a hideg miatt...

Feco2010. márc. 02. 21:35 | Válasz | #602 
Ami jó pakold vissza!
Motor után,első a család legyen!

Feco2010. márc. 02. 21:33 | Válasz | #601 
25-ösnél jártam úgy hogy levegőt szívott.Az alapjárat össze-vissza.A karburátornál.
Motor után,első a család legyen!

 © ansa2010. márc. 02. 21:29 | Válasz | #600 
Jaj dejó!Már bocs,nem kárörvendésből,hanem megkönnyebbülésből irom...hát ja,szét kell vennem,és akkor majd kiderül..A rázás amugy mitől lehet?Szilentektő?Vagy inkább a főtengely üthet?
És ez a fordulatszámprobléma csak nekem van?Vagy találkozott már vaalki ilyennel?Hogy melegen fenn marad a fordulat?Membránhiba lehet?vagy fennakad a síber?

Feco2010. márc. 02. 21:20 | Válasz | #599 
A véleményem, ellenőrizd le és ha jó ne bántsd!
Motor után,első a család legyen!

meszizs2010. márc. 02. 21:19 | Válasz | #598 
Elolvastam az ALKATRÉSZBÁZIS rovatban írtakat.
Mi a véleményetek???
Gyári Yamaha gyűrűk a motoromba,a dugó maradna a régi, amit a szaki jónak ítélt vagy a PROX dugó-Gyűrű szett?
1996-os Majesty 250

meszizs2010. márc. 02. 21:16 | Válasz | #597 
Gold-os barátom és hengerfejfelújítónál melózik.
A gépnek ennyi az ára és a cziszolást csinálná meg valamint összerakná és ráakasztaná a szelepszárszimeringet.
Csak el kellene mennem Szombathelyre.
1996-os Majesty 250

Feco2010. márc. 02. 21:15 | Válasz | #596 
Az elmondottakból ítélve elég nagy csoda hogy elindul.Komplett felújítás!
Motor után,első a család legyen!

Feco2010. márc. 02. 21:13 | Válasz | #595 
Mindent ingyen megcsinál??35 ezer Eurós gép??? Mi ez fokvárosi gyémántcsiszoló? Semmit nem értek.
Motor után,első a család legyen!

meszizs2010. márc. 02. 21:05 | Válasz | #594 
Nem jól olvastál!!!
A Nagy vasamról írtam és nem a Majáról!
Honda GoldWing GL1200 Aspencade
1996-os Majesty 250

 © ansa2010. márc. 02. 20:48 | Válasz | #593 
200 ezer?????az egész motor nem ér annyit!!
Dugó,furás,+tömítés +lánc kb.50ezer,ha kell főtengelyfelújítás,az még +40 000 kb,az össz 90 ezer,akkor mi még a 110000?
A donorral az abajom,hogy lutri,ugyanugy előjöhetnek ezek a dolgok,hiszen az enyémnél is mikor megvettem ,doxa volt,tetem bele castrol power racing olajat,és utána fokozatosan szaródott el...Ja,és 10 mayas/leos emberből 8 panaszkodik,hogy vagy eszi az olajat,vagy egyéb gond van...szóval sztem megcsinálom az olajfogyasztást,meg a karbit,láncot,és remélem,jó lesz ennyi javítástól..ha nem,akkor bizony gáz van...

meszizs2010. márc. 02. 20:12 | Válasz | #592 
FECÓ!
Szelepcsiszolásra válassz szakitól!
" Szelepbecsiszolás:
Akkor szükséges, ha nincs megfelelő kompresszió, vagyis nem megfelelően zárnak le a szelepek...
Ezt házilag valóban benzinnel, vagy higítóval szokták ellenőrizni.
Ha nem folyik le, akkor rendben(talán).
Én ezt egy speciális ún. vákumteszttel nézem, ami másodpercek alatt pontos mérési eredményt ad.
A szelepülést nem csiszolom, hanem egy 35000 euros SERDI ülékmaró gépen végzem, a Maya hengerfej kb 10 percet venne igénybe, beállítással együtt....:)
Annyit tudok ajánlani, hogy ha esetleg nem vagy biztos a zárásban, akkor bátran hozd el hozzám, én pedig következő napon ingyen és bérmentve megcsinálnám Neked szelepköszörülés-ülékmarás, tokkal-vonóval, szimmeringgel..."
1996-os Majesty 250

meszizs2010. márc. 02. 17:34 | Válasz | #591 
Megkaptam a választ a kínai dugó-gyűrű garnitúráról!
Maximálisan korrekt módon azt javasolta a cég alkalmazottja, hogy felejtsem el!!
Kínait csak Kínaiba!
1996-os Majesty 250

meszizs2010. márc. 02. 17:31 | Válasz | #590 
Ez már sok! Zsolttal egyet értek!
Bár én még ilyen mélységekben nem voltam a motoromban.
Ezért is fordulok azokhoz, akik már túl vannak egy javításon.
A vibráció az egy rettenetes ellenség. A nagy vasam csinálja ezt 1700-2200ford között és még egy szerelő sem tudta megadni rá a választ, hogy mi okozza. De van még egy reményem, aki tán okosabb mint a többiek, de sajnos 200ezer alatt nem nagyon fog megállni a buli. Drága motor-drága javítás!
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. márc. 02. 17:19 | Válasz | #589 
Így már sok lesz a vége. Javaslom vegyél egy olcsó donormotort és ültess át mindent. A D.I.D. vezérműlánc olyan 13 E körül van.
Zsolt

 © ansa2010. márc. 02. 16:53 | Válasz | #588 
Oké,köszi előre is,mondjuk én kb két hét mulva állok neki,(most még van egy 5 literes olajam),és akkor majd lehet,hogy kérdezősködök.
Egyébként nekem több gond is van vele....
Először is egy ideje iszonyatosan eszi az olajat..
Másodszor tavaly lefele egy felüljárón megállt a technika,kiderült,hogy annyira megnyúlt a lánc,hogy ledobta,mint a ruszkiverseny....
Túlélte,megpatkoltuk e feszítőt egy 11es krovafejjel,ippen jó lett,megfeszitette a nemkicsit megnyólt láncot,és azóta is jó...na persze cserélnem kell sos,mert megeszi a lánckerekeket,hs még nem ette meg..
Harmadszor mostanában hidegen nincs alapjárat,melegen meg nagyon magas,van,mikor visszaáll,de az ritka..
Tehát valami a karbival is van...
Negyedszer a motor hangja is elég fémes,kattogós,jó esetben a nyúlt lánc miatt,rossz esetben főtengely??
És akkor még vannak olyan jelenségek,hogy pl annyira rázza a motor járás közben a "kasznit",mintha kb.fixre be lenne csavarozva szilent nélkül,az is idegesít..
Ugyhogy kiváncsi leszek,mennyibe fog ez összesen fájni...

meszizs2010. márc. 02. 16:52 | Válasz | #587 
Most kaptam egy levelet Szombathelyről hengerfejfelújító mühelyben dolgozó barátomtól.
Közzé teszem egy részét!
FECÓ majd Te is olvassad el!!
" Szóval visszatérve a Maya-ra, természetes, hogy jó rá az autó szelepszárszimmering....!
Az a helyzet, hogy a Rentz, vagy a Götz szimmeringek bőven megfelelnek a célnak.
Hatos a szelepszár, de mennyi a szimmeringhely?
Ez a másik méret ami meghatározza a szimmeringet....
Amire rámegy.
Általában 9/6-os szokott lenni, ez az általános a 16 szelepes autóknál, de előfordul, hogy 10/6.
Ezek a szimmeringek kb 200 ft-ba kerülnek amúgy.
Butaság lenne megvenni a nagy gyári Yamaha, stb szimmeringet.."
1996-os Majesty 250

meszizs2010. márc. 02. 16:45 | Válasz | #586 
Tudod itt az a gond és épp Fecóval ezt beszéltük, hogy rettenetessen gumicsere párti, és azon belűl is csak a minőség jöhet szóba nála /szimeringek, szilentek/.
Csakhogy, ha bemegyek az autósboltba a legdrágább szelepszárszimering is szerinte 500 ft alatt van. Akkor ez miből van? Aranyból?
Minden esetre én megrendelem az ócsó 6-7 ezres készlete, meg beugrok az autós bótba is mert ott 30% kedvezményem van aztán majd összehasonlítunk!
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. márc. 02. 16:44 | Válasz | #585 
Az utángyártott tömítések nem olyan rosszak, nekem is az van a gépben és már 4 éve megy. Az olajfogyasztás az elkopott olajlehúzó gyűrű miatt van. A gyűrűzés jó megoldás, ha nem ovál a henger. Ha egy gyűrű készlet 10,5 rúgó, egy dugattyúkészlet (gyűrűvel, csapszeggel) meg 19,5, akkor inkább az utóbbi. A fúrás helyfüggő, olyan 3000 körül csinálják.
Zsolt

meszizs2010. márc. 02. 16:41 | Válasz | #584 
Az enyém nem túlzottan ette az olajat, de füstölt és büdös volt!
Most, hogy szétszedtem és a szakik is megmerték egyértelműnek tűnik, hogy az olajgyűrű volt leragadva.
Elég furfangos szerkezet, 2db 0,3mm-es gyűrű között van egy 0,9mm-es és 1,2mm vállú harmónikaszerű gyűrű, ez feszíti a két vékonyat. Na ez volt nálam megtelve lerakódással és emiatt feszült be és ezért nem tudott megfelelően dolgozni.
Attól függetlenül a szelepszárszimering is tud meglepetést okozni, de a szelepvezető is.
Most hogy szét van szedve, ha kell kép vagy valami, akkor nyugodtan írj és fényképezek, meg súgok, ha tudok!
A letöltésekben profi dokumentációk vannak!
Hála elődeinknek, akik már túl vannak azon amin mi csak innét vagyunk!
1996-os Majesty 250

 © ansa2010. márc. 02. 16:38 | Válasz | #583 
Bocs,figyelmetlen voltam,nem 30ezer,"csak" 24ezer....
akkor is

 © ansa2010. márc. 02. 16:37 | Válasz | #582 
Hát ezaz,hogy a komplett tömítésszett meg kb.6-8 ezer,amiben szintén benn van a szelepszár-szimmering is..szóval akkor most a 6-8ezres ratyi,vagy a 30ezres gazdija igen éhes?

Ez azér szopó,mer ha már az ember szétszedi,összerakja,uj cuccokkal,hosszútávra tervezve,és egyszercsak egy tavaszi turánál megadja magát a talptömítés,akkor lesz ám olcsó húsnak hig a leve....de a 30 ezer dztemakkor is irreális

 © ansa2010. márc. 02. 16:34 | Válasz | #581 
Van ötletetek,hogy vajon mi okozza a hihetetlenül magas olajfogyasztást?Bár ugyis szét kell szedni,mert szinte biztos,hogy gyűrű gond,mert szelepszárnál ennyit nem lehet benyelni,lassan 100 km-en másfél liter....és ahogy fogy az olaj,ugy csökken a fogyasztás is,gondolom a pumpa nélküli,fröcskölős rendszernek köszönhetően...Szóval ez gyűrű lehet,vagy esetleg,szelepszárszimering,Ja,és meg is eszi természetesen,mer füstöl igen....Viszont ha megyek vele fix 100-as tempot huzamosan,akkor semmi füst...inkább ha megyek lassan,és ráhúzom a gázt,akkor boritja ködbe a hátteret

meszizs2010. márc. 02. 16:32 | Válasz | #580 
Ez így van!
Ma elmentem a Yamahába, hogy kérdezzék meg, hogy mennyi lenne az annyí?
Közben elgurultam a fúrós bácsihoz is.
Mért és véleményezett!
Vétek lenne bántani a hengert és a dugót!
Valamint Ő még a gyűrűket is visszarakná egy alapos áztatás és tisztítás után, mert a hézagok is beleférnek a határba.
De, hogy nyugodtan tudjak aludni azt javasolta, hogy gyári Yamaha gyűrűket tegyek rá és ennyi!

Közben csörögtek a Yamahától és szerintem barátságos áron 10.700ft-ért van gyári gyűrűszett.
Aztán a többi már HORROR!!
Hengerfejtömítés 7300ft
Talptömítés: 3000ft.
Most figyeljetek!!!!!
Szelepszárszimering: 3300ft/db!!!!!!!
A tömítéskészlet meg 24ezer pénz!

Valószínűleg holnap megrendelem a gyűrűket és a tömítést meg valamelyik Net-es webárúházból.
E-motorparts 6600ft, Natix 6700ft, meg még keresgélek a világhálón!

Egyenlőre így áll a Maja!
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. márc. 02. 15:50 | Válasz | #579 
A dolog a következőképpen működik: leveszed a hengert, majd rámérsz a szakival. Ő megmondja, hogy milyen dugót vegyél. (0,5mm-es lépcsők vannak) Ha megvan az infó megveszed, és a szaki a kezébe adott dugattyúhoz fúrja.
Zsolt

 © ansa2010. márc. 02. 15:45 | Válasz | #578 
Hát nem olcsó,az tény,de még mindig jobb a 19ezer,mint a 33 ezer,köszi a linkeket,eddig én is kerestem,de nem találtam.Ráadásul ez is Győrben van,ezt a mákot....Esetleg egy helyet,ahol jól furnak?Télleg,az hogy műxik?Felfurja a szaki akkorára,amekkorára minimum tudja,és utána hajtsak hozzá dugót,vagy odaviszem a 70-es dugót,és nesze bökd meg 70-re,vagy belefér a karc,vagynem?Vagy leveszem a hengert,megméretem a szakival,és akkor megmondja,mekkorára lehet furni?Csak mer olyan szisztéma lenne jó,hogy minél kevesebb ideig legyek moci nélkül ugye....

 © Zsolt2010. márc. 02. 15:36 | Válasz | #577 
Prox olcsó (olcsó?) dugó itt: LINK
Főtengely csapágy itt : LINK

Hajtókar pedig itt : LINK

Nem olcsó a típushoz semmi sem.
Zsolt

 © ansa2010. márc. 02. 15:32 | Válasz | #576 
250-es majesty blokk van a leonardomba elvileg....aza fura,hogy tegnap voltam a city bike-ban,(mert győri vagyok),és 33000-ért mondtak Meteor dugót...márt nem tudnak,ami olcsóbb lenne,azt mondták.Elég fura,jó lenne,ha neked lenne igazad,mert elég nagy a különbség,ennyi árkülönbözetből a vezérlánc is meglenne,ami szintén totálkár....

 © ansa2010. márc. 02. 15:30 | Válasz | #575 
Köszönöm az üdvözlést,régebben jártam már itt,csak aztán valami gond valt a regisztrációval,de most megint jó.

 © SPOJLERES2010. márc. 02. 14:37 | Válasz | #574 
ANSA ÜDVÖZLÜNK a csapatban

TopJoe2010. márc. 02. 14:37 | Válasz | #573 
Szia. Momentán mibe keresel dugattyút?
Ha 250 es majesty akkor a prox dugó Győrben a City Bike webáruházban 19,845 Ft.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © ansa2010. márc. 02. 14:02 | Válasz | #572 
Sziasztok!

Fúrás előtt áll a gép,és nem tom mien dugót vegyek bele.Mert ahogy néztem,Meteor lenne 30-35ér,proxot,vertexet nem találtam.,és a 30at is sokallom.Lehet Proxot 20-ért venni?
Főtengelyfelújítás mennyibe kerülhet?

 © Kiss Róbert2010. márc. 01. 18:35 | Válasz | #571 
Sziasztok!
Tamás!
Nagyon köszi a mailt! Nagyon jo az instrukcio!

 © jasa2010. márc. 01. 17:10 | Válasz | #570 
"...az egyhengeres fektetett robik tipushibája az olajfogyasztás.Sok új burginál el is ismerte a gyár.Kartelgáz elvezetési hibát hoztak ki,hogy egy része attól van...."
Szerintem ez kicsit közhelyes általánosítás.
Ami meg a burgik kartergáz elvezetési hibáját illeti, hát ilyet a burgman fórumon több ezer hozzászólást átolvasva sem találhatsz, pedig biztos előjött volna, főleg ha "típushiba". Konkrétan a kartergáz visszavezetés igen akkurátusan van megoldva pl a 250, 400- asoknál, én kizárnám az emiatti gyors motorkopást. Normál esetben 1-1,5 dl/1000 km az olajfogyi. Ha jól emlékszem Joe, a majád ennek többszörösét fogyasztotta ugye ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2010. feb. 28. 21:49 | Válasz | #569 
A 250-es Majesty túlméretei 0,5mm-emként lépnek fölfelé: 69mm az alap, - 69,5, - 70, - 70,5 - és 71mm a vége. 4 alkalommal lehet fúrni, hacsak valaki úgy nem jár mint én, hogy a dugó keresztbe fordult és megnyomta a hengerfalat. Szerencsémre a vízér felé nem repedt meg a hengerfal, de egyből a második lépcsőre kellett fúrni..
Ha valóban van benne minimális ovalitás is, érdemesebb az első lépcsőt választani. Fúrás után tud a hegerfalhoz hozzákopni szépen a gyűrűsor.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2010. feb. 28. 20:07 | Válasz | #568 
Ha oválra kopik azt is mérni lehet.A mérésnek mindent mutatni kell, és meg is mutat ha jól mérik.Szerintem csak akkor kell fúrni ha valamerre kopott.Ugyanazt a tűrést adja ha megfúrt hengerbe teszel túlméretes dugót és szettet, mint a nem kopott alapméretűbe új alapméretű dugót.Hangyaf..nyit fúrni nem lehet, mert megvannak a túlméretek fokozatai.Típusfüggő, a kisebbeknél 0,25mm a nagyobbnál 0,5 is lehet a túlméretlépcső.Az igaz, hogy az új gyűrűk nehezen kopnak be, mert egy teljesen símára kopott felületen szaladgálnak.A mérés szerintem nagyon fontos, és utána lehet dönteni.
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2010. feb. 28. 19:58 | Válasz | #567 
Azt hiszem van majába való 2-polusu palládium gyertya.Sajna nagyon drága,igy nem probáltam.Többet nemtudok.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2010. feb. 28. 19:51 | Válasz | #566 
Nekem emelő van alatta és az meg keréken gurul.
1996-os Majesty 250

meszizs2010. feb. 28. 19:50 | Válasz | #565 
Szóljatok a gyertyához is!
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. feb. 28. 19:44 | Válasz | #564 
Én is gyűrűztettem 4 éve. 21 ezret mentem vele, az olajfogyás 13 ezer után jelentkezett. Az enyémet még nem csinálom, előbb műszakira megy április közepén. Addig összeszedem az alkatrészeket. Ami biztos: Prox dugattyúszett megy bele, ahhoz sokkal könnyebben lehet venni gyűrűt. Egy készlet most 20 rúgó.
Zsolt

TopJoe2010. feb. 28. 19:32 | Válasz | #563 
MesziZs. Én vettem ki az enyémből a blokkot és egyedül raktam vissza.Raktam alá egy kis sámlit,arra egy deszkát és azon huztam ki ill.toltam vissza a helyére.Szerintem ha lóg is kisebb terhelést kap a szilent mint üzemközben.Igy a blokk súlyával lóg,menetközben meg,motor utas egyebek.Nem fog eltekeredni.Gyűrűzéshez annyit,hogy nekem is látszott a hónolás nyom,új gyűrűk szépen összezártak mégis 1000 km után újra zabálta az olajat. A henger oválisra kopik,az új és régi alkatrész nem jól kopik össze.Tehát ha mégegyszer tenném,fúratnám,max egy hangya fas.nyival nagyobbra.Olyan fél bejáratottra.Amúgy olvastam egyszer,hogy az egyhengeres tektetett robik tipushibája az olajfogyasztás.Sok új burginál el is ismerte a gyár.Kartelgáz elvezetési hibát hoztak ki,hogy egy része attól van.Szóval fúrass inkább,én is megbántam,hogy nem tettem.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

meszizs2010. feb. 28. 19:17 | Válasz | #562 
Nem jó, mert az 66 mm-es szett!!!
Ezt nézzétek meg, ez a 69-es!

http://www.quadmotor.hu/?p=7&kat=93&termek=249
1996-os Majesty 250

meszizs2010. feb. 28. 19:12 | Válasz | #561 
Ezt reagáljátok le!!!!

http://www.quadmotor.hu/?p=7&kat=93&termek=248
1996-os Majesty 250

meszizs2010. feb. 28. 18:56 | Válasz | #560 
Erre gondoltam, ezért is kérdeztem!
Köszi
1996-os Majesty 250

tamas2010. feb. 28. 18:49 | Válasz | #559 
A blokk beépítését érdemes lesz megkérdezni GeliLackótól, Ő most csináltatta a hátsó tengely blokkban lévő csapágyát, ami miatt az egész blokkot szét kellett szedni. Szerintem nem teljesen mindegy hogy van ráengedve a súly a blokkra, illetve a hátsó kerékre. Könnyen ki lehet ütni egy csapágyat vagy szilentet. Illetve akár csavarodhat is ha a levegőben van meghúzva minden és feszül valahol mikor leengeded a földre.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © SPOJLERES2010. feb. 28. 18:18 | Válasz | #558 
AZT nem tom a kutyacsont ojanra nem emléxem

meszizs2010. feb. 28. 17:49 | Válasz | #557 
Így igazad van, hisz, ha nem szedted le a szilenteket, akkor minden a helyére ment vissza, de én leszedtem és emiatt kérdezem, meg van az a "kutyacsont" szerű szilent is az enyémben, nem csak a motortartó.
1996-os Majesty 250

 © SPOJLERES2010. feb. 28. 17:45 | Válasz | #556 
AKKOR valószinü türésen belül van

 © SPOJLERES2010. feb. 28. 17:43 | Válasz | #555 
NEM TELJESEN mert nekem madisonom van a motor ugyan az de a felfogatás nem valoszinü nekem adta magát 1xüen a szilenthez nem kellet nyulni az elöréb volt és sztem az enyén 1xüb:-(

meszizs2010. feb. 28. 17:41 | Válasz | #554 
Meg is van beszélve a szakival.
Bár ahogy dumáltam vele látatlanban azt vettem ki a szavaiból, bár konkrétan nem mondta, hogy ha nincs érezhető váll és végig tisztán látható a hónolás nyoma, akkor lehet, hogy nincs szükség a fúrásra, hónolásra.
De mindezt holnap este tudom majd meg.
1996-os Majesty 250

 © SPOJLERES2010. feb. 28. 17:39 | Válasz | #553 
MEG kéne mérni százados tolomérövel a dugot-hengert és a service manualba leirt adatok alapján meg a szakember véleménye alapján dönteni

meszizs2010. feb. 28. 17:39 | Válasz | #552 
A szilentekkel meg nem is foglalkoztál?
Ugyanabba a helyzetbe tetted vissza, ahogy kivetted? Hisz akkor lógott/feszült/ a blokk, viszont szerintem, ha úgy szereled vissza, akkor meg a terhelés hatására továbbra is feszült a gumiszilent.
Ez az én elképzelésem és emiatt is érdeklődők.
1996-os Majesty 250

 © SPOJLERES2010. feb. 28. 17:35 | Válasz | #551 
ÉN mondjuk már 3x kivettem a motort de ugyan ugy raktam visza persze két embernek könnyeb lenne semmi ördöngösség nincs benne hacsak az nem hogy én felbakoltam a mocit az ülés alatt egy keresztbe tett gerendával ugy hogy a sztender se érte a födet

meszizs2010. feb. 28. 17:32 | Válasz | #550 
Mindenképp a legfontosabb a mérés és csakis utána fogok dönteni.
Elég nagyok a gyűrűk végei közé megadott tűréshatárok, főleg az alsónál.
Holnap estére már okosabb leszek.
17 óra után megyek szervizelni.
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2010. feb. 28. 16:28 | Válasz | #549 
A dugattyút érdemes lenne gyűrű nélkül beletenni a hengerbe, és betolni középig.ha nagyon komoly lógás van, nem segít a gyűrűzés.
Zsolt

meszizs2010. feb. 28. 15:25 | Válasz | #548 
Olvastam a dokuban, hogy NGK DR8EA a hivatalos gyertya.
Esetleg nem tudja valaki, hogy ugyanez 2-3-4 pólusúban milyen névre hallgat?
1996-os Majesty 250

meszizs2010. feb. 28. 15:02 | Válasz | #547 
Úgy emlékszem Urak, hogy a doku tárban nincs arról írás, hogy a blokkot hogyan tettétek a helyére.
Akkor aki már túl van rajta az ossza meg velem is!
Igazából az érdekelne, hogy a felfüggesztéseket hogyan állítottátok be, hogy a szilentek ne feszüljenek.
Motor be, csavarok a helyükre, sztenderről le és utána húztátok meg e csavarokat, esetleg még valaki rá is ült, hogy legyen rajta terhelés?
Köszi
1996-os Majesty 250

meszizs2010. feb. 27. 20:34 | Válasz | #546 
Sajnos a fényképezőm a hétvégét Pesten tölti és ezért csak a telefonnal tudtam fotózni.
Gelilacinak elküldtem a célszerszának nevezett kütyüt, Ő tudja, hogy hogyan kell a dokutárba tenni, remélem, majd Ő csatolja az övéhez, vagy majd közzé teszi.
Ha rakom össze akkor majd fotózok.
1996-os Majesty 250

Feco2010. feb. 27. 20:12 | Válasz | #545 
Zsolti fotózz amennyit csak bírsz! Főleg a célszerszámot jól jön még a 250-es tábornak!
Motor után,első a család legyen!

meszizs2010. feb. 27. 19:43 | Válasz | #544 
Elkészült a számtangépem is!
A Majám is darabokban van.
Hétfő délután újra kimegyek a garázsba és szétszedem a hengerfejet, valamint lepontosítom a gyűrűket.

Az olajfogyasztást és a füstölést az olajáteresztő/ alsó/ gyűrű beragadása okozta.
Valamint a szelepszárszimering hibája. Olajos a szívószelep.
Ránézésre a henger jónak mondható. Válla nincs a hónólási nyomok végig kopásmentesen láthatók, de majd a mérés fogja eldönteni.
Fecó már látta!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2010. feb. 25. 20:11 | Válasz | #543 
TAMÁS-Na igen most készül a sablon ,ha az enyém fog tetszeni akkor GÓ.Remélem minden ujjitásom megtudom csinálni addig amig összefutunk.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2010. feb. 25. 09:45 | Válasz | #542 
SatyaPapa! Még tavaly én is beneveztem egyre, saját célra. Lehet hogy eljött az én időm is...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2010. feb. 24. 20:32 | Válasz | #541 
Köszi!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2010. feb. 24. 20:29 | Válasz | #540 
Küldtem emailodra.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2010. feb. 24. 20:23 | Válasz | #539 
Oszt mennyit kostál egy pár?
A festés már az én dolgom.
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2010. feb. 24. 20:17 | Válasz | #538 
Hasonló most készül
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2010. feb. 24. 20:05 | Válasz | #537 
Satyapapa!
Fél füles infóként Te tudsz olyan légterelőt, vagy szélesítőt, ami Gelilaci motorján van?
Értékelné a térdem.
Múltkor motort cseréltem, de ruhát nem és igencsak fáztam.
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2010. feb. 24. 18:27 | Válasz | #536 
Köszi super.holnap csinálom is-
06304373303-vagyok elérhetö

 © Karcsi2010. feb. 24. 17:45 | Válasz | #535 
küldtem egy találós kérdést is...
remélem kapásból tudtad a választ
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Karcsi2010. feb. 24. 17:19 | Válasz | #534 
képek postázva ...
remélem tudtam vele segíteni...
Jó szobrászkodást..
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Karcsi2010. feb. 24. 17:10 | Válasz | #533 
készítem a képet és már küldöm is...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © satyapapa2010. feb. 24. 17:04 | Válasz | #532 
Fiuk-- kéne nekem egy nagyon közeli kép a sztender rugó rögzitése a vázhoz,sajna nekem ez a kis fém darab hiányzik igy csak az oldalsztendert tudom használni.Felhegeszteném a rugó tartó kis fémet de nemtudom hogy néz ki ,milyet csináljak.Ha tudtok segiteni akkor az emailra kéne a kép.Köszi
06304373303-vagyok elérhetö

 © satyapapa2010. feb. 24. 16:49 | Válasz | #531 
Köszi---természetesen,mint örült motoroshoz mélton nap mint nap kicsit változik..Már egy kicsit másként néz ki mert néhány disz fellkerült rá.Remélem ezt hamarosan személyesen is meglátjátok.Rengeteget dolgozom a gépen,de ezek csak aproságok,de szépek.
Ami a fontosabb az összes vezeték átnézése,az érintkezök tisztitása,persze a bowdenek is stb,
06304373303-vagyok elérhetö

Feco2010. feb. 24. 05:49 | Válasz | #530 
Király a színe, jól bírna 1-2 díszcsíkot!
Motor után,első a család legyen!

 © satyapapa2010. feb. 23. 21:44 | Válasz | #529 
Van kép a galériába a most vásárolt majámrol (ZsViktornak )köszönhetöen
06304373303-vagyok elérhetö

 © rizsa2010. feb. 22. 22:05 | Válasz | #528 
Kuplungszerelés légkulcslal/46mm/vigyázzatok,kevés hijján a legnemesebb testrészem bánta.Egy kisebb motornál a letaposás megoldhato,de itt ne kisérletezzetek.Meglazit majd menetesszár 3db anya,valami lemezdarab,kicsi emelés,ahogy le van irva a letöltésben.Ezek után könnyedén szétszerelhetö.Még egy dolog nekem a kalapálás melegités nem segitett,de a légkulcs igen.Szegedieknek ha kell szivesen tudok segiteni.

talicskas2010. feb. 21. 22:18 | Válasz | #527 
minimális csavarrögzítővel bekenve szintén finom kalapácsütésekkel húztam rá.
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2010. feb. 21. 22:17 | Válasz | #526 
Én a kuplungot egy nagy satu segítségével oldottam meg, amely satu pofája annyira szétnyit, hogy a szíjtárcsa átmérője ill. a két pofánál + beférjen puha fa (pl. cserépléc) megy pofák és lécek közé a szíjtárcsát vízszintesen befogtam a csavarral felfele...jó húzósan, majd a csavar sarkait tompa vágóval a letekerés irányában megkalapáltam finoman határozottan.
ezután már könnyen levehető a csavar..
a felrakását hasonlóképpen csináltam, csak minimális csavarrögz
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"


Első ... 59 60 61 [62] 63 64 65 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől