Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 125
Yamaha Majesty YP125

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Macko752013. aug. 04. 21:37 | Válasz | #745 
Sziasztok !
Yp125 -ös boldog tulajdonosa ként a következő általam tapasztalt problémára várnám a megfejtést , megoldást , hogy mivel orvosolható a gond !!!
Tehát nagyobb sebességnél (80 km) ,vagy erőteljesebb gyorsításnál észre vettem ,hogy a henger alakú levegőszűrő házba és azon is kifolyva megjelenik az olaj !
Számomra azért is furcsa mert ez kartergáz képződésre utal(szerintem), ami kopottabb motoroknál előfordulhat ! De én mind a motor csendes járásával , mind a menet teljesítményével meg vagyok elégedve ! Válaszotokat előre is köszönöm !!!

Feco2013. aug. 04. 17:04 | Válasz | #744 
Természetes, igazán nincs mit.
Motor után,első a család legyen!

 © zsoltxc2013. aug. 04. 13:09 | Válasz | #743 
Köszönöm a segítséget

 © zsoltxc2013. aug. 04. 13:08 | Válasz | #742 
Köszönöm hogy segítettél

Feco2013. aug. 03. 18:19 | Válasz | #741 
Cserélhető.A 125 a 150 és 180-as kívül egyforma.A 125-150-nél a henger különbözik a 180-asnál már a hengerfej és a végkihajtás sem ugyanaz de beszerelhető.Ha jó a 25-ös nem érdemes pénzt költani, sokkal nem lesz jobb.
Motor után,első a család legyen!

tamas2013. aug. 03. 08:21 | Válasz | #740 
Én konkrétan nem vagyok ebben a ccmben igazán ott, de úgy tudom hogy 125-150-180 között talán csak a henger és a dugó átmérője változik...? A 125 és 150 biztosan csereszabatos. Már a henger. Innen kezdve szerintem a blokk is ugyan az...
Srácok? Hogy van ez?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zsoltxc2013. aug. 03. 08:04 | Válasz | #739 
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül hogy 150 es blokk belemegy e a 125 ös vázba? Nem láttam még,ilyent és nem tudom mi lehet a különbség. Az évjárata ugyan az mint az enyémé.. Köszönöm a válaszotok előre is!

 © CsabaB2013. júl. 28. 12:12 | Válasz | #738 
Érdekel bizony, megy privi!

motoregerke2013. júl. 28. 11:51 | Válasz | #737 
Én most bontottam megy egyet. megnézem hogy milyen vagy van-e! és megbeszéljük. Érdekel? ( írj privit, ott az cím az adatlapon.)
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © CsabaB2013. júl. 27. 08:00 | Válasz | #736 
Senki nem emlékszik, milyen a hézagoló?

 © CsabaB2013. júl. 24. 11:39 | Válasz | #735 
Sziasztok!

Meg tudja mondani nekem valaki ezen a rajzon 9-essel jelzett távtartó alátét gyári anyagát és méreteit? Gumiszerelés miatti kerék kiszedés közben szétesett, talán bakelitből volt és elég vékony, lehetett az a gyári? Mivel pótoljam? Ötletem van, csak a gyári vastagság érdekelne, meg a külső átmérő.

tamas2013. júl. 12. 17:04 | Válasz | #734 
Keress laza csavart, lógó alkatrészt is!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. júl. 12. 17:03 | Válasz | #733 
Kori azt irja, 80-nál. Ott a kuplung már rég be kell hogy tapadjon, de nagyon.
Ékszíj is lehet, de az majd mindenhol rázna.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Kori2013. júl. 12. 14:06 | Válasz | #732 
Köszönöm a tanácsokat megnézem hátha ezek a rosszak.

Coller úr2013. júl. 12. 10:49 | Válasz | #731 
Ha először rezonál, és utána üt, és először hullámokban, akkor nem lehet a kuplung?
A ferrodon sérült, vagy nagyon el van kopva?
Nem lenne hülyeség levenni a deknit, és rámérni.
Esetleg ékszíj? Bár az elcsúszna...
Kuplung cserehatár 1.5 mm.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2013. júl. 12. 09:28 | Válasz | #730 
Akkor onnan eredhetnek a bajok.
Körül kell nézned a keréknél, milyen a gumi, nem gyártási hibás-e, jól van-e felszerelve, kellett volna centírozni. Mindezeken túl, jól lett-e visszaszerelve a kerék?
Keresgélj, csak ezután nyúlj bele a hajtásba. Ettől függetlenül nem lehetetlen hogy ott lesz a baj.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Kori2013. júl. 12. 08:42 | Válasz | #729 
A hátsó gumi új,többit semmit nem tudok róla mert most vettem nem rég és igy volt.De érdekes mert elkezd rezonálni de nem folyamatosan hanem szakaszosan mintha ahogy váltana fel a variátor és amikor kiforog átmegy folyamatos ütésekbe.Tehát először hullámokban rezonál utána csak üt.

tamas2013. júl. 12. 07:40 | Válasz | #728 
Na fussunk neki még egyszer...
Cseréltél gumit.
Elől? Hátul?
Előtte kifogástalan volt?
Lett centírozva?
Milyen gumi került fel?
Középsztenderen is csinálja ha odahúzol neki fullgázt?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Kori2013. júl. 11. 23:43 | Válasz | #727 
Azért irtam hátha járt már igy valaki.
A gumi uj rajta,de olyan mintha a variátorból jönne.

tamas2013. júl. 11. 20:02 | Válasz | #726 
Szia! Vidd el gumishoz, vetesd ki a kereket, forgassátok meg látszik-e, mérhető-e.
Más, jobb ötletem nekem sincs...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2013. júl. 11. 19:55 | Válasz | #725 
Ezt szerintem csak élőben fogja valaki megtalálni. Így írásban... szerinted??
Motor után,első a család legyen!

 © Kori2013. júl. 11. 16:39 | Válasz | #724 
Sziasztok!
Most sikerült regisztrálnom a fórumra,nem rég vette egy 125 majestyt,az a gondom vele hogy nagyobb sebességnél elkezd valahol ütni a keréknél.Elsőnek rezonál nem folyamatosan aztán 80nál már ütni kezd.Mi lehet ez?

Gyuresz2013. júl. 02. 19:34 | Válasz | #723 
Igen,ez a "legegyszerűbb" nekem is csak az egyik oldalon stimmelt, amit gondolom már cseréltek, a másiknál, szerintem még a gyári menetrögzítő okozott némi fejtörést. Egy pont méretes alu rúd azért segített.

A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Coller úr2013. júl. 02. 06:51 | Válasz | #722 
Légkulcsal szedtem, de talán a menet kicsit koszos trutyis volt, és elpörgött.
Egy darabig lazult, utána elpörgött.
Még nem szedtem szét robogó telót, nem is mertem nagyon nyúzni.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Gyuresz2013. júl. 01. 23:14 | Válasz | #721 
Az alsó csavar kiszerelése légkulccsal a legegyszerűbb,de ha nincs kéznél,a gumis megoldás is tökéletes.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Gyuresz2013. júl. 01. 22:57 | Válasz | #720 
Szia!
Köszi a választ, vasárnap megcsináltam, annyi különbséggel, hogy levettem az első burkolatot,így könnyebben hozzáfértem és legalább a hűtőt is ellenőriztem.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Coller úr2013. júl. 01. 15:46 | Válasz | #719 
Szia Gyuresz!

Nem tudom, hogy késő e a válasz, de a múlt héten nem voltam itthon. Ha elkéstem vele, akkor bocs.
Múlt héten cseréltem szimeringet, lehet vele kínlódni.

1.Ki kell venni a kereket

2. A teleszkóp tetejéről a műanyagvédőt leszeded, majd lepattintod a fémbilincset(elég nehéz hozzáférni, de nem lehetetlen, nehogy szétszedd a motor elejét), végül kicsavarod a két csavart.Ekkor kijön az egész teleszkóp.

3.A teleszkóp tetején van egy rézdugattyú, azt is egy fémbilincs fogja, ha kiszeded, kijön a rugó, és ki tudod önteni az olajat(1,33 dl kell bele)

4.Kell egy vastag gumi, azt mértre vágod, és beledugod a teleszkópba, majd dugsz bele egy vékonyabb seprűnyelet. Ha jó erősen szorítod akkor ki tudod csavarni a csavart az aljából, és szétjön az egész teleszkóp.

5. Kipattintod a porvédőt, és a vasbilincset(a szimeringet is az fogja)

6. Belerakod az új szimeringet, valami műanyaggal, hogy egyenesen menjen bele fémesen koppanjon mindenhol.

7.Értelemszerűen visszaraksz bele mindent fordított sorrendbe, ha meghúztad az alján a csavart, és visszaraktad a rugót, beleöntöd az olajat(én először összeraktam olaj nélkül :().

8. Szimering 7-11-ig jó bele minden (én hetest kaptam, jó szoros, nem fog kimozdulni),550 ft volt.
11-nél vastagabb nem jó mert nem megy rá a porvédő.

Hát ha te már megcsináltad, akkor azoknak írom akik előtte állnak.
Az aljából a csavart nem mindig egyszerű kiszedni, én nagyon sokat kínlódtam vele.
Az enyémbe nem illet kulcs, sima kör alakú volt a bele(csak a gumi+seprű segített).

Üdv,
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © zsoltxc2013. jún. 29. 11:52 | Válasz | #718 
Szerintetek egy alapméretű 125 ös Majesty bontott dugattyú megér 7 ezret plussz postát?

Gyuresz2013. jún. 29. 10:20 | Válasz | #717 
A 125 - ös robbantott ábra szerint elég hosszú a porvédő nyaka, talán a szimering feletti rögzítő gyűrű ami megadja a magasságot.Mivel kínálnak 11mm magasat is ehhez a típushoz, bízom benne, hogy befér. Ha mégsem, nincs kidobott pénz, mert jó ismerősöm a csapágyboltos. ( és még időm is lesz rá 13.-ig )
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

tamas2013. jún. 29. 10:00 | Válasz | #716 
A porvédő fölé fog férni?
A letöltések között a 250-ben van teleszkóp javítás. Hasonlíts össze a két robbantott ábrát!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Gyuresz2013. jún. 29. 09:48 | Válasz | #715 
Sziasztok ! Megadta magát a teleszkóp szimeringem,a hétvégére terveztem a cserét.
Mire kell figyelnem a szerelés folyamán, van-e valami speciális sorrend, esetleg kell-e valami célszerszám ? A manual szerint a szimering magassága 8 mm, viszont az alkatrészes oldalakon 8-tól a 11-ig mindenféle méretet kínálnak, 10.5-öst kaptam szerintetek elfér ?
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

 © zsoltxc2013. jún. 29. 08:28 | Válasz | #714 
Megnéztem én is a különböző utángyártott dugókat de hogy megmondjam az őszintét azóta vannak kétségeim mióta a Keeway Mátrixom tuning hengere besült mikor Debrecenből jöttem vele Szegedre.

 © zsoltxc2013. jún. 29. 08:24 | Válasz | #713 
Szia! Nagyon pontosan megmérek mindent. A hengert leintóztam s az is igazolta hogy hibátlan.
Amit tettem vele az az hogy meg hónoltattam.
Tökéletesnek kell lennie a motornak :-)

Feco2013. jún. 29. 07:09 | Válasz | #712 
Ahhoz nagyon pontosan meg kell mérni mindent, hogy ilyen vegyes alkatrészeket be lehessen tenni.
Motor után,első a család legyen!

tamas2013. jún. 28. 23:25 | Válasz | #711 
Én nem vennék ilyen dolgokat külön--külön. Mikor a 250-est generáloztam, megvettem a komplett Meteor dugó-gyűrű szettet és ahoz fúrtuk megfelelő illesztéssel a hengert.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © zsoltxc2013. jún. 28. 18:55 | Válasz | #710 
Egy gyári 125 ös gyűrű készlet 12 ezer... Épp ma kérdeztem meg a márkaképviselőt

 © zsoltxc2013. jún. 28. 18:52 | Válasz | #709 
Szia! Érdekes hibajelenség... Nekem is 125 ösöm van s a neten vásároltam hozzá hengert. Ami hibátlan.
Most dugattyút keresek hozzá de hosszas fontolgatás után nem merek beletenni után gyártottat az eredetire pedig nekem sincs keret. A dugattyú gyártókat próbáltad?

tamas2013. jún. 26. 18:29 | Válasz | #708 
Pedig sajnos ez csak megfelelő befektetéssel orvosolható...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © xpedient2013. jún. 26. 17:22 | Válasz | #707 
Oké, én is értem ezek lehetnek a hiba okai. Elvileg a hengerfej OK. A hengeren nem látok bemaródásokat, a gyűrűk is jók, a dugattyú falán nem látok kifújásra utaló nyomot a gyűrűk alatt. Repedést se látok. Ami ezelőtt rajta volt henger, a 150 cm3-es, annak a gyűrű végei közt majdnem 3 mm volt. És a kompressziók közt alig van különbség az új hengerhez képest.
Új hengerre nekem nincs pénzem, bontottat meg csak netről tudok rendelni, nem utazok 100 km-eket csak alkatrészért. Ezt a mostanit vissza biztos nem veszik. Vehetnék másikat, már le is beszéltem, 150cm3, nem kopott, de hát lehet akkor az is ugyanilyen lesz. A 150-eshez vennék csak gyűrűket vagy dugattyút újat, ha emberi áron lenne. De hát 30-40e Ft-ot nem tudok adni érte.

tamas2013. jún. 26. 16:24 | Válasz | #706 
Az oké hogy szép meg jónak néz ki, de ha nem tudod megmérni a kompressziót, akkor csak arra hagyatkozhatunk amit leírtál.
Hengerfej jó, akkor mi marad? Csak meg kéne mérni. Lesz benne vagy 4-6 BAR... Autószerelő szakműhelyben megmérik.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © xpedient2013. jún. 26. 16:01 | Válasz | #705 
Gondoltam én is a hengerre, de ketten is megnézték rajtam kivül, mindenki azt mondta teljesen jó. A gyűrűk végei közt kb. 0,2-0,3 mm van.

tamas2013. jún. 26. 15:13 | Válasz | #704 
De hiszen leírtad...
"kézzel forgatom"
Mert nincs kompresszió. Hengerfúrás, új dugattyúhoz, lehetőleg a 150-est.
A 125-öst meg méresd meg és sűrű b@zme&olás közepette vidd vissza.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © xpedient2013. jún. 26. 14:25 | Válasz | #703 
Sziasztok
Van nekem egy Majesty 125-ösöm, ehhez kérnék segitséget tőletek. Szóval úgy került hozzám a gép, hogy be sem indult. Inditózásra néha pöffent egyet, de ennyi. Kompresszió alig volt benne. Hengert levettem, (150 cm3) akkor konstatáltam, teljesen el voltak kopva a dugattyú, gyűrűk. Vettem hozzá egy bontott hengerszettet, ez teljesen jó állapotú de 125 cm3-is. Miután ezt ráraktam, már simán bepöccent, szépen jár a motorja, viszont rettenetesen gyenge. Elindulni éppen el tud, a végsebessége lapos terepen 70km/h. Kompressziója ugyanúgy nincsen. Vettem rá egy másik hengerfejet is, mivel arra is gyanakodtam hibaforrásként. Ezt be is mérettem hengerfejessel, nem enged egyik szelep sem, nincs is elrepedve. De ezzel is ugyanazt a teljesitményt hozza. Vezérlését oda raktam, ahol volt mikor szétszedtem, meg ahol a jelölés is van(lendkerék T betűnél (dugattyú felső holtponton), ekkor a vezérműlánckeréken lévő – jel kb. 9 óra felé mutat, ahol a hengerfejen kis háromszög forma van). De ennek a hibának a kiszűrésére leakasztott vezérműláncal(zárt szelepekkel) is kipróbáltam, de igy sincs kompresszió. Kézzel forgatom a lendkereket, és alig van ellenállása. Kompressziómérőm sajnos nincs. Bakra állitva szép lassan felpörög a motor, de ha ráülök, akkor nem. Mi lehet a gond?

Feco2013. jún. 19. 06:09 | Válasz | #702 
Csak a hengerátmérő.Talán a végáttételben de az lehet hogy csak a 180-asnál.
Motor után,első a család legyen!

 © xpedient2013. jún. 18. 14:45 | Válasz | #701 
Köszi a linket. Hát elég drága. Még a 125-öshöz képest is.
Abban tudtok nekem segiteni, hogy mi pontosan a különbség a 125 és 150-es blokk között? Csak a henger, dugattyú, vagy más a löket is?

oborzilió2013. jún. 12. 12:45 | Válasz | #700 
Lazannya mindenit van ára rendesen.

TopJoe2013. jún. 12. 11:19 | Válasz | #699 
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © xpedient2013. jún. 12. 10:57 | Válasz | #698 
Sziasztok. Majesty 150 cm3-es hengerhez keresek dugattyút. A Natix-os webáruházban néztem, de ott csak 125 cm3-eshez vannak. Hol lehet kapni ilyet?

Coller úr2013. jún. 07. 13:17 | Válasz | #697 
Lehet, hogy egy kicsit félreérthető voltam.
Arra távtartóra gondoltam, hogy középen legyen mikor húzod, különben nem szorul meg a variátor.
Emlékeim szerint:csavar, (alátét nem emlékszem, de itt most légyegtelen), távtartó, berúgóracsni(berugókar nincs rajt, de racsni van), csillag(ami fixen tartja a variátor tárcsát, enélkül elforog), külső tárcsa......
És van hézagoló is, ha jól emlékszem a variátor persely mögött.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Fáy Tibor2013. jún. 07. 07:56 | Válasz | #696 
Az is előfordulhat, hogy a hüvely felakadt és nem ment be tövig a variátor nyomólapjáig.Ha kitámaszt nem tudod rendesen meghúzni az anyát.
Tyti

 © Fecsi2013. jún. 06. 20:11 | Válasz | #695 
Tudom, úgy húztam meg,de akkor is mozgott..

 © passat522013. jún. 06. 20:03 | Válasz | #694 
A kuplungot feszítsd szét, hogy a szíj be tudjon ülni mélyen, mert egyébként kitámasztja a variátor tárcsákat és nem tudod rendesen meghúzni a variátor csavarját..
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

motoregerke2013. jún. 06. 19:13 | Válasz | #693 
Nekem is úgy van mint nálad. De nekem nincs hangja. Szóval: ""Nos nekem úgy van, hogy az anya alatt van az alátét, ami nem megy rá a racsnis részre"" ----->>> próba képen tegyél oda még egy alátétet. Hátha.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © Fecsi2013. jún. 06. 16:13 | Válasz | #692 
Nos nekem úgy van, hogy az anya alatt van az alátét, ami nem megy rá a racsnis részre, és az alatt van még egy távtartó szerűség, ami pont passzol a racsnis átmérőre, nem lötyög rajta. utána jön rá a ventillátoros tárcsa, majd szíj, végül a variátor persely.. nem tudom, hogy kell e még valami oda.. de hiába lazítom meg a szíjat és húzom meg úgy légkulccsal, ugyan úgy lötyög..

Coller úr2013. jún. 06. 07:55 | Válasz | #691 
Fecsi !

Bocs, az előző üzenet is neked szól, csak elfelejtettem a hivatkozást.

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2013. jún. 06. 07:52 | Válasz | #690 
Sziasztok!

Van még egy lehetőség, nem biztos, de hátha. (én is majdnem elkövettem ezt a hibát)Amikor a variátort rakod össze, van legkívül a rászorító csavar, ami az egész variátort a tengelyre rögzíti.
Ott olyan kicsi a hely, hogy alatta ami van alátét azt pontosan középre kell állítani, különben nem szorul meg (nekiszorítod a főtengely racsnis részének, és az alátét nem csúszik rá a racsnira).
Magyarul nem szorul rá a variátor, és lötyög.
Ez nem biztos, csak én is majdnem elkövettem, és eléggé észrevehetetlen.
Nézd meg, hogy a külső csavar alatt az alátét középen van-e.(variátor, főtengely)

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2013. jún. 05. 21:46 | Válasz | #689 
Akkor szinte biztos hogy valamit rosszul raktál össze. 1mm szíjkopás benne kell hogy legyen a normába. Nézd meg a manualban hogy kell összerakni és hasonlítsd össze a sajátoddal.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fecsi2013. jún. 05. 21:09 | Válasz | #688 
Most lett összerakva,eddig nem volt vele baj.. a szíj 1mm rel vékonyabb,ezért arra gondoltam hogy ettől lóghat.. vagy valami hiányzik,valami alátét vagy távtartó..

tamas2013. jún. 05. 20:01 | Válasz | #687 
Üdv.
Eddig nem csinálta? Vagy Te csináltál vele valamit?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Fecsi2013. jún. 05. 16:06 | Válasz | #686 
Üdv. Mitől van az, hogy a 125 ös Majestymnek a variátorja lötyög.. itt most a ventillátoros feléről beszélek, és mikor gázt adok neki akkor fémes hangja van. van valami távtartó vagy egyéb? az anya és alátét alatt van még valami?

Feco2013. máj. 20. 12:14 | Válasz | #685 
Ha tényleg olyan erős hogy kisüti a szemeteket, akkor ne nyúlj hozzá mert talán a Tiéd az egyetlen erős lámpás 25-ös.
Motor után,első a család legyen!

tamas2013. máj. 20. 10:46 | Válasz | #684 
Pedig illene benn lennie, a 250-es, a 400-as, a T-MAX amit eddig álligattam benne volt.
Lámpatestenként 2 csavarnak kell lennie, egy horizontálisan, egy vertikálisan szabályoz. Ott lesz az...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

motoregerke2013. máj. 20. 10:39 | Válasz | #683 
Sorry. Sajnos nem nyert, pedig végignéztem mindent. Szerintem akinek jó faltól kb. 2m-re kapcsolja fel és mérje meg hogy centivel a foncsor felső szélét hova világít. Jobb ötletem nincs. Vagy szerviz.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

tamas2013. máj. 20. 10:32 | Válasz | #682 
Esteleg a letölthető manual nem tudja...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

motoregerke2013. máj. 20. 10:30 | Válasz | #681 
Tudja valaki hogy a YP125 hogy kell világítani a lámpának, vagyis hogy kell belőni?? Jelen pillanatban a tompítottam kisüti az ember szemét a kocsiban ----> refiröl nem is beszélek.
Előre is köszi.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

Coller úr2013. máj. 15. 21:05 | Válasz | #680 

Ezt még egypárszor megkapom.
Úgy kell nekem, kell nagyképűsködni hozzáértő társaságban.
De jó fejek vagytok, örülök nektek.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

motoregerke2013. máj. 15. 18:44 | Válasz | #679 
Persze mondja az akinek 125 lovacska van a csomagtartó alatt! ( nem megy a szekér)
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

Coller úr2013. máj. 15. 13:58 | Válasz | #678 
Hát igen.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2013. máj. 15. 13:00 | Válasz | #677 
Lásd az én ill. Sutyi példáját.
Nagyobb teljesítményigény, nagyobb köbcenti ugyan azzal (vagy még nagyobb) futásteljesítménnyel...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2013. máj. 15. 11:58 | Válasz | #676 
Egyébként most épp ezért akarom visszarakni a 9,6-os görgőket, hogy ne pörögjön annyira.
Erőre nem sokkal gyengébb tőle, picit komótosabb.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2013. máj. 15. 11:54 | Válasz | #675 
Meghajtom fejemet a tudás előtt.
Köszönöm szépen a felvilágosítást, most legalább tiszta lett a kép.
Mivel "csóró" vagyok, inkább menjen el sokat.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © juhász béla2013. máj. 15. 11:48 | Válasz | #674 
Ezek nem le vannak fojtva,hanem alapból igy vannak tervezve,mert he fojtás lenne bennűk akkor azt ki lehetne szedni,de ezekből nincs mit kiszedni.A 4 űtemű teljesitmény növeléséhez ,nagyobb kompressio kell,nagyobb szelepek,más kialakitásu vezértengely,vezérlési szögek eltolása,nagyobb alapelőgyújtás,és nagyobb fordulati előgyújtás.És akkor még a karbi,kipufogó áthangolás.Ezek nem olyan egyszerű műveletek egy átlag szerelő számára,mert itt azért komoly számitásokat kell ám végezni ha valaki ilyenbe belefog.Na meg az anyagi vonzata sem kedvező,egy mezei motoros számára.De azt tudni kell ,hogy PL egy 20 lovas 250ccm motor eltud futni több mint 100000km-t,mig egy pl suzuki bandit 250ccm ami 15000 pörög ,az hamar kileheli a lelkét.Ahol van pénz ott semmi nem számit ,ahol meg kevés van ott a kicsi is sokat számit.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

Coller úr2013. máj. 15. 10:37 | Válasz | #673 
Igen, igazad van.
De azért a 125, és a 250 is le van fojtva kicsit szerintem.
A 125-nek bele kell férni a 11 KW teljesítménybe.
Ezért írtam, hogy a 125-nél 14-15 kw lenne az optimális.
A 250-nél 20 KW körül fojtás nélkül.
Bár lehet, hogy zöldségeket beszélek, utána nézek.
Egyszer használtam 4 ütemű endurot fojtás nélkül, ebből kifolyólag gondoltam, hogy ezek lehetnének erősebbek is picit.
Én a mostani kis teljesítményével vagyok elégedett, nem nagyon kell 15 KW tudom, hogy az egy nagyobb kategória.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

tamas2013. máj. 15. 08:51 | Válasz | #672 
Nana! A 15 KW a 250-es teljesítménye már! Óvatosan az elvárásokkal! Bármilyen elégedett is vagy, azért ezek nem erőgépek. Még a 250-es sem sajnos...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Carlos2013. máj. 14. 20:59 | Válasz | #671 
A gyári görgőméretet tetettem bele, 9 grammosakat. A Malossi szett (6db) 7000ft, a csúszka szett 1600ft, munkadíj 1500ft. A menetteljesítménye nekem teljesen megfelel, GPS szerint 121 volt a vége, ez tökéletes, én nem vagyok az az eszetlen gáz húzogató fajta, eddig még mindenhová odaértem 90-100-zal.

Coller úr2013. máj. 14. 20:57 | Válasz | #670 
Gratulálok :)
Sok szerencsét!
De ne feledd,a motorozás igazi élvezete nem okvetlenül a köbcentikbe rejlik.
Mindig van nagyobb:)
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Gyuresz2013. máj. 14. 20:50 | Válasz | #669 
Én is ezt tapasztaltam, viszont hamarosan vizsgázom korlátlanból, így lassanként kacsingatok felfelé.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Coller úr2013. máj. 14. 19:41 | Válasz | #668 
Bocsi, még annyit az előző kérdésedhez.
Ha néha előfordul, hogy felpattan mögéd valaki az teljesen jó.
Néha 100-200 km kényelmesen, minden további nélkül.
De ha valaki túrázni akar 2 személlyel, ez a motor arra nem való.
Nem elég fürge, gyengécske, nem lehet vele kiugrani, és kicsit labilis. (persze mindez 2 személyre értendő)
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2013. máj. 14. 19:32 | Válasz | #667 
Teljesen egyetértek veled...
Néha nekem puffogott, mikor hirtelen lelassítottam .
Egyértelműen a kipufogó miatt, mert nem tudott a füst eltávozni olyan gyorsan és utógyújtás szerűség keletkezett.
Mióta kibővítettem az útját, nem csinálja.
Viszont így erősebb pörgősebb lett, és ezért könnyű kicsit a 9 grammos görgő.
Igazából a fél gramm különbség nem sok csak egy picikét komótosabb lesz.
Nem lesz gyorsabb, nekem ez a teljesítmény megfelel.
A 8 kw kevés, a 125 ennél többet tud ezért inkább nagyon le vannak fojtva.
Számításaim szerint 14-15 kw lenne az optimális teljesítménye.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Gyuresz2013. máj. 14. 18:54 | Válasz | #666 
Szerintem teljesen jó ez a menetteljesítmény egy 125 ös-nek , nem biztos hogy érdemes többet kihozni belőle, ne hogy az élettartam rovására menjen.
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Coller úr2013. máj. 14. 18:01 | Válasz | #665 
Igen tudom, de most nagyon pörög főleg, hogy a kipufogó fojtatlanabb.
Van egy 9,6 grammos szettem, ami már volt benn a télen.
Azzal kicsit lomhább, viszont nem pörög annyira a motor, jobban kímélem egy kicsit.
Bár lehet, hogy csak én gondolom.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Ifj. Posta Sándor2013. máj. 14. 17:54 | Válasz | #664 
Vigyázz!

A nagyobb görgő nem azt jelenti, hogy erősebbnek fogod érezni a motort. Pont fordítva. Mivel nagyobb a súlya kisebb fordulaton fog nyomni és ezért kevésbé nyomatékos tartományban fog dolgozni. Lomhább lesz. Egy dolgot nyersz vele. Kicsit magasabb lesz a végsebessége, bár 125 ccm- nél lehet hogy nem veszed észre mert ott meg már lehet a kraft lesz zu wenig.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Coller úr2013. máj. 14. 17:40 | Válasz | #663 
Nagyon jól bírta, kellemesen csalódtam benn.
Pedig elfelé Sutyival(1200-es csoda gép)mentünk.
A kilométeróra 100-110 körül járt (szélcsend).
Az kb 90-95.
Hazafelé széllel szemben 90-95 körül, az gps-el 80-85 kb.
De a kipufogót ki kell kicsit herélni, mert roppant mód le van fojtva.
Ég és föld a különbség.
Én 2 10-es lyukat fúrtam rá(a kivezető cső mellé), mint ha nem is ugyan az a motor lenne.
Műszaki előtt 2 csavar bele, oszt lyólvan.
Most még kicsit nagyobb görgőt teszek bele, mert így kevés a 9 gramm.
Ezért is kérdeztem Carlost.

"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Gyuresz2013. máj. 14. 17:23 | Válasz | #662 
Szia Coller úr ! Hogy bírta a kis-maja a kétszemélyes hosszabb távú kanizsai kirándulást ?
Kíváncsi lennék a tapasztalataidra, én még nem nagyon használtam két személlyel. Köszi
A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.

Coller úr2013. máj. 14. 16:51 | Válasz | #661 
Mekkora görgőket kapott?
Csak azért kérdem, mert az enyémbe 9 grammos van, de kicsinyellem egy kicsit.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © Carlos2013. máj. 14. 16:34 | Válasz | #660 
Juhéjjj! Drágám megkapta az új görgőket,és csúszkákat, hibátlan lett!!!

 © Carlos2013. máj. 13. 08:39 | Válasz | #659 
Az érdeklődőkkel közlöm, hogy a 125-ös Majesty gyári görgő súlya 9 gramm!

 © Carlos2013. máj. 11. 20:50 | Válasz | #658 
...én az óra szerint 125öt mentem vele, így ebben az állapotában, nekem nem kell több, így megfelel, pláne, hogy alap esetben 90 a megengedett sebesség, Bélához 95-100-as tempóval mentem (innen 170 km!)a világ végéig elmenne! Bár azt nem tudom, jelenleg milyen súlyú van benne, jövő héten kiderül.

motoregerke2013. máj. 11. 20:46 | Válasz | #657 
nekem is gyári a blokk!! csak optikai tuning van rajta semmi exrta
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

motoregerke2013. máj. 11. 20:43 | Válasz | #656 
Akkor mért van hogy 9g vel 85-90km a vége és 10g vel pedig 115-120km??? és a szíjj a régi, azaz gyári!!!!
Erre ki tud okosat mondani?????én nem értem de ez a tény!
Tibor: én sem kötözködök, csak én lenni tudatlan
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © Carlos2013. máj. 11. 20:41 | Válasz | #655 
Mindenkinek köszönöm a választ! A szerviz gyári katalógusában 9g. van írva, úgyhogy az megy bele, mivel az én motorom gyári állapotú, tunning mentes, és azt szeretném, ha ez így is maradna! Ma reggel hoztam el a szervízből, 6000 ft.-ot fizettem a karburátor cseréért, beállításért, és szelephézag állításért, beállították a féket, mindent megkentek, átnéztek!Holnap olaj, gyertya, szűrőcsere, jövő héten görgő és csúszkacsere. Juhász Bélának egy kis info: A reggeli nehézkes indítást,lefulladást a kehelycső ferdesége okozta, ezt Atkári látogatásomkor ő is mondta, de volt egy (másik 25 forintos) hiba: a levegőállító csavar szárán az o-gyűrű nem tömített rendesen, a csere után minden tuti lett!

Fáy Tibor2013. máj. 11. 19:20 | Válasz | #654 
Nem akarnék beleszólni a 125-ös topikba, de a görgő súlyának semmi köze a végsebességhez.Az csak az elinduláskor a gyorsulás intenzitásában játszik szerepet.A végsebesség a szíj szélességétől, a motor általános állapotától,karburálás,stb.függ.
Tyti

motoregerke2013. máj. 11. 09:55 | Válasz | #653 
Én így cseréltem ami benne volt meg felet.
Lemértem: a szélességét és az "r" sugarát + súlyt, és ennyi! Nálam bevált.
Lépek, megyünk, majd este-->eszmecsere<--
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

motoregerke2013. máj. 11. 09:48 | Válasz | #652 
Enni lehet onnan, tényleg!!
De ez ilyen.Válogatós mint én. :-)) könnyűtől gyorsabb de lassabban megy, nehezebb: gyorsulás ugyanaz de jobban ment végre. Nekem ez a tapasztalatom. De ebbe igazad van, ahány motor annyi fajta és annyi féle megoldás. Semmi és senki nem egyforma.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

Coller úr2013. máj. 11. 09:32 | Válasz | #651 
Elvileg attól, hogy könnyebbet teszel bele a motor nem lehet lassabb.
Végsebesség ugyan az, csak más a gyorsulás.
A görgő mérete határozza meg a végsebességet, nem a súlya.
De épp azért írtam, hogy kb tíz grammig mindegy(a motor szempontjából).
Az enyémben is volt már mindenféle :).
Kész görgőkiállításom van.
Ahogy az adott motornak a legjobb, az kell bele.
Max az lehet, hogy a könnyebb görgőt nem tudta teljesen kipréselni a centrifugális erő.
Kosz, zsír, lerakódott koptatóréteg(fekete szutyok a váltóban).
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

motoregerke2013. máj. 11. 09:04 | Válasz | #650 
Ez is ezt írja!!
görgő méretek
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

motoregerke2013. máj. 11. 09:01 | Válasz | #649 
Én elvittem ami benne volt görgő a boltba és lemérettem a mérlegen. 10g volt benne. Vettem bele 9g (mert azt mondták ez való bele) és gyorsúlt mit állat, de nem ment 85-90 jobban vele. Igy vettem újra bele de 10g és ezzel jobb is.
Ha ami benne volt és bevált alattad akkor tegyél bele olyat.
De ha érdekel, van nekem amit vettem bele 20x12mm 9g görgő (csak ki lett próbálva max 50km van benne. szóval ujj) Szól ha kellene.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

Coller úr2013. máj. 11. 08:51 | Válasz | #648 
Helló!

9,1 grammos van bent gyárilag. Az enyémben is 9 grammos van. 9-10 grammig mindegy mi van bent.
Nehezebbel egy kicsit előbb felkapcsol, ennyi.
De el elbírja.
Ha viszel utast gyakrabban, akkor a 9gr a nyerő.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © Carlos2013. máj. 10. 21:55 | Válasz | #647 
Sziasztok!
Meg tudja valaki mondani, hogy a 125-ös Majestybe (1999.) milyen súlyú görgő van gyárilag? Már mindenhol kerestem,de nem találom,bár lehet,csak elkerülte a figyelmem. A szervizben azt mondták, 9 grammosak. Igaz ez?

motoregerke2013. ápr. 22. 19:28 | Válasz | #646 
Tud valaki 125be index relét? az enyém szénné olvadt!
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"


Első ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől