|
|
|
© Macko75 | 2013. aug. 04. 21:37 | Válasz | #745 |
Sziasztok ! Yp125 -ös boldog tulajdonosa ként a következő általam tapasztalt problémára várnám a megfejtést , megoldást , hogy mivel orvosolható a gond !!! Tehát nagyobb sebességnél (80 km) ,vagy erőteljesebb gyorsításnál észre vettem ,hogy a henger alakú levegőszűrő házba és azon is kifolyva megjelenik az olaj ! Számomra azért is furcsa mert ez kartergáz képződésre utal(szerintem), ami kopottabb motoroknál előfordulhat ! De én mind a motor csendes járásával , mind a menet teljesítményével meg vagyok elégedve ! Válaszotokat előre is köszönöm !!! |
2013. aug. 04. 17:04 | Válasz | #744 | |||
Természetes, igazán nincs mit.
| |||
| |||
© zsoltxc | 2013. aug. 04. 13:09 | Válasz | #743 |
Köszönöm a segítséget
| |
© zsoltxc | 2013. aug. 04. 13:08 | Válasz | #742 |
Köszönöm hogy segítettél
| |
2013. aug. 03. 18:19 | Válasz | #741 | |||
Cserélhető.A 125 a 150 és 180-as kívül egyforma.A 125-150-nél a henger különbözik a 180-asnál már a hengerfej és a végkihajtás sem ugyanaz de beszerelhető.Ha jó a 25-ös nem érdemes pénzt költani, sokkal nem lesz jobb.
| |||
| |||
2013. aug. 03. 08:21 | Válasz | #740 | |||
Én konkrétan nem vagyok ebben a ccmben igazán ott, de úgy tudom hogy 125-150-180 között talán csak a henger és a dugó átmérője változik...? A 125 és 150 biztosan csereszabatos. Már a henger. Innen kezdve szerintem a blokk is ugyan az... Srácok? Hogy van ez? | |||
| |||
© zsoltxc | 2013. aug. 03. 08:04 | Válasz | #739 |
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül hogy 150 es blokk belemegy e a 125 ös vázba? Nem láttam még,ilyent és nem tudom mi lehet a különbség. Az évjárata ugyan az mint az enyémé.. Köszönöm a válaszotok előre is! |
© CsabaB | 2013. júl. 28. 12:12 | Válasz | #738 |
Érdekel bizony, megy privi!
| |
2013. júl. 28. 11:51 | Válasz | #737 | |||
Én most bontottam megy egyet. megnézem hogy milyen vagy van-e! és megbeszéljük. Érdekel? ( írj privit, ott az cím az adatlapon.) | |||
| |||
© CsabaB | 2013. júl. 27. 08:00 | Válasz | #736 |
Senki nem emlékszik, milyen a hézagoló?
| |
© CsabaB | 2013. júl. 24. 11:39 | Válasz | #735 |
Sziasztok! Meg tudja mondani nekem valaki ezen a rajzon 9-essel jelzett távtartó alátét gyári anyagát és méreteit? Gumiszerelés miatti kerék kiszedés közben szétesett, talán bakelitből volt és elég vékony, lehetett az a gyári? Mivel pótoljam? Ötletem van, csak a gyári vastagság érdekelne, meg a külső átmérő. |
2013. júl. 12. 17:04 | Válasz | #734 | |||
Keress laza csavart, lógó alkatrészt is!
| |||
| |||
2013. júl. 12. 17:03 | Válasz | #733 | |||
Kori azt irja, 80-nál. Ott a kuplung már rég be kell hogy tapadjon, de nagyon. Ékszíj is lehet, de az majd mindenhol rázna. | |||
| |||
© Kori | 2013. júl. 12. 14:06 | Válasz | #732 |
Köszönöm a tanácsokat megnézem hátha ezek a rosszak.
|
2013. júl. 12. 10:49 | Válasz | #731 | |||
Ha először rezonál, és utána üt, és először hullámokban, akkor nem lehet a kuplung? A ferrodon sérült, vagy nagyon el van kopva? Nem lenne hülyeség levenni a deknit, és rámérni. Esetleg ékszíj? Bár az elcsúszna... Kuplung cserehatár 1.5 mm. | |||
| |||
2013. júl. 12. 09:28 | Válasz | #730 | |||
Akkor onnan eredhetnek a bajok. Körül kell nézned a keréknél, milyen a gumi, nem gyártási hibás-e, jól van-e felszerelve, kellett volna centírozni. Mindezeken túl, jól lett-e visszaszerelve a kerék? Keresgélj, csak ezután nyúlj bele a hajtásba. Ettől függetlenül nem lehetetlen hogy ott lesz a baj. | |||
| |||
© Kori | 2013. júl. 12. 08:42 | Válasz | #729 |
A hátsó gumi új,többit semmit nem tudok róla mert most vettem nem rég és igy volt.De érdekes mert elkezd rezonálni de nem folyamatosan hanem szakaszosan mintha ahogy váltana fel a variátor és amikor kiforog átmegy folyamatos ütésekbe.Tehát először hullámokban rezonál utána csak üt.
| |
2013. júl. 12. 07:40 | Válasz | #728 | |||
Na fussunk neki még egyszer... Cseréltél gumit. Elől? Hátul? Előtte kifogástalan volt? Lett centírozva? Milyen gumi került fel? Középsztenderen is csinálja ha odahúzol neki fullgázt? | |||
| |||
© Kori | 2013. júl. 11. 23:43 | Válasz | #727 |
Azért irtam hátha járt már igy valaki. A gumi uj rajta,de olyan mintha a variátorból jönne. |
2013. júl. 11. 20:02 | Válasz | #726 | |||
Szia! Vidd el gumishoz, vetesd ki a kereket, forgassátok meg látszik-e, mérhető-e. Más, jobb ötletem nekem sincs... | |||
| |||
2013. júl. 11. 19:55 | Válasz | #725 | |||
Ezt szerintem csak élőben fogja valaki megtalálni. Így írásban... szerinted??
| |||
| |||
© Kori | 2013. júl. 11. 16:39 | Válasz | #724 |
Sziasztok! Most sikerült regisztrálnom a fórumra,nem rég vette egy 125 majestyt,az a gondom vele hogy nagyobb sebességnél elkezd valahol ütni a keréknél.Elsőnek rezonál nem folyamatosan aztán 80nál már ütni kezd.Mi lehet ez? |
2013. júl. 02. 19:34 | Válasz | #723 | |||
Igen,ez a "legegyszerűbb" nekem is csak az egyik oldalon stimmelt, amit gondolom már cseréltek, a másiknál, szerintem még a gyári menetrögzítő okozott némi fejtörést. Egy pont méretes alu rúd azért segített. | |||
| |||
2013. júl. 02. 06:51 | Válasz | #722 | |||
Légkulcsal szedtem, de talán a menet kicsit koszos trutyis volt, és elpörgött. Egy darabig lazult, utána elpörgött. Még nem szedtem szét robogó telót, nem is mertem nagyon nyúzni. | |||
| |||
2013. júl. 01. 23:14 | Válasz | #721 | |||
Az alsó csavar kiszerelése légkulccsal a legegyszerűbb,de ha nincs kéznél,a gumis megoldás is tökéletes.
| |||
| |||
2013. júl. 01. 22:57 | Válasz | #720 | |||
Szia! Köszi a választ, vasárnap megcsináltam, annyi különbséggel, hogy levettem az első burkolatot,így könnyebben hozzáfértem és legalább a hűtőt is ellenőriztem. | |||
| |||
2013. júl. 01. 15:46 | Válasz | #719 | |||
Szia Gyuresz! Nem tudom, hogy késő e a válasz, de a múlt héten nem voltam itthon. Ha elkéstem vele, akkor bocs. Múlt héten cseréltem szimeringet, lehet vele kínlódni. 1.Ki kell venni a kereket 2. A teleszkóp tetejéről a műanyagvédőt leszeded, majd lepattintod a fémbilincset(elég nehéz hozzáférni, de nem lehetetlen, nehogy szétszedd a motor elejét), végül kicsavarod a két csavart.Ekkor kijön az egész teleszkóp. 3.A teleszkóp tetején van egy rézdugattyú, azt is egy fémbilincs fogja, ha kiszeded, kijön a rugó, és ki tudod önteni az olajat(1,33 dl kell bele) 4.Kell egy vastag gumi, azt mértre vágod, és beledugod a teleszkópba, majd dugsz bele egy vékonyabb seprűnyelet. Ha jó erősen szorítod akkor ki tudod csavarni a csavart az aljából, és szétjön az egész teleszkóp. 5. Kipattintod a porvédőt, és a vasbilincset(a szimeringet is az fogja) 6. Belerakod az új szimeringet, valami műanyaggal, hogy egyenesen menjen bele fémesen koppanjon mindenhol. 7.Értelemszerűen visszaraksz bele mindent fordított sorrendbe, ha meghúztad az alján a csavart, és visszaraktad a rugót, beleöntöd az olajat(én először összeraktam olaj nélkül :(). 8. Szimering 7-11-ig jó bele minden (én hetest kaptam, jó szoros, nem fog kimozdulni),550 ft volt. 11-nél vastagabb nem jó mert nem megy rá a porvédő. Hát ha te már megcsináltad, akkor azoknak írom akik előtte állnak. Az aljából a csavart nem mindig egyszerű kiszedni, én nagyon sokat kínlódtam vele. Az enyémbe nem illet kulcs, sima kör alakú volt a bele(csak a gumi+seprű segített). Üdv, | |||
| |||
© zsoltxc | 2013. jún. 29. 11:52 | Válasz | #718 |
Szerintetek egy alapméretű 125 ös Majesty bontott dugattyú megér 7 ezret plussz postát?
|
2013. jún. 29. 10:20 | Válasz | #717 | |||
A 125 - ös robbantott ábra szerint elég hosszú a porvédő nyaka, talán a szimering feletti rögzítő gyűrű ami megadja a magasságot.Mivel kínálnak 11mm magasat is ehhez a típushoz, bízom benne, hogy befér. Ha mégsem, nincs kidobott pénz, mert jó ismerősöm a csapágyboltos. ( és még időm is lesz rá 13.-ig )
| |||
|
2013. jún. 29. 10:00 | Válasz | #716 | |||
A porvédő fölé fog férni? A letöltések között a 250-ben van teleszkóp javítás. Hasonlíts össze a két robbantott ábrát! | |||
| |||
2013. jún. 29. 09:48 | Válasz | #715 | |||
Sziasztok ! Megadta magát a teleszkóp szimeringem,a hétvégére terveztem a cserét. Mire kell figyelnem a szerelés folyamán, van-e valami speciális sorrend, esetleg kell-e valami célszerszám ? A manual szerint a szimering magassága 8 mm, viszont az alkatrészes oldalakon 8-tól a 11-ig mindenféle méretet kínálnak, 10.5-öst kaptam szerintetek elfér ? | |||
|
© zsoltxc | 2013. jún. 29. 08:28 | Válasz | #714 |
Megnéztem én is a különböző utángyártott dugókat de hogy megmondjam az őszintét azóta vannak kétségeim mióta a Keeway Mátrixom tuning hengere besült mikor Debrecenből jöttem vele Szegedre.
| |
© zsoltxc | 2013. jún. 29. 08:24 | Válasz | #713 |
Szia! Nagyon pontosan megmérek mindent. A hengert leintóztam s az is igazolta hogy hibátlan. Amit tettem vele az az hogy meg hónoltattam. Tökéletesnek kell lennie a motornak :-) | |
2013. jún. 29. 07:09 | Válasz | #712 | |||
Ahhoz nagyon pontosan meg kell mérni mindent, hogy ilyen vegyes alkatrészeket be lehessen tenni.
| |||
| |||
2013. jún. 28. 23:25 | Válasz | #711 | |||
Én nem vennék ilyen dolgokat külön--külön. Mikor a 250-est generáloztam, megvettem a komplett Meteor dugó-gyűrű szettet és ahoz fúrtuk megfelelő illesztéssel a hengert.
| |||
|
© zsoltxc | 2013. jún. 28. 18:55 | Válasz | #710 |
Egy gyári 125 ös gyűrű készlet 12 ezer... Épp ma kérdeztem meg a márkaképviselőt
| |
© zsoltxc | 2013. jún. 28. 18:52 | Válasz | #709 |
Szia! Érdekes hibajelenség... Nekem is 125 ösöm van s a neten vásároltam hozzá hengert. Ami hibátlan. Most dugattyút keresek hozzá de hosszas fontolgatás után nem merek beletenni után gyártottat az eredetire pedig nekem sincs keret. A dugattyú gyártókat próbáltad? | |
2013. jún. 26. 18:29 | Válasz | #708 | |||
Pedig sajnos ez csak megfelelő befektetéssel orvosolható...
| |||
| |||
© xpedient | 2013. jún. 26. 17:22 | Válasz | #707 |
Oké, én is értem ezek lehetnek a hiba okai. Elvileg a hengerfej OK. A hengeren nem látok bemaródásokat, a gyűrűk is jók, a dugattyú falán nem látok kifújásra utaló nyomot a gyűrűk alatt. Repedést se látok. Ami ezelőtt rajta volt henger, a 150 cm3-es, annak a gyűrű végei közt majdnem 3 mm volt. És a kompressziók közt alig van különbség az új hengerhez képest. Új hengerre nekem nincs pénzem, bontottat meg csak netről tudok rendelni, nem utazok 100 km-eket csak alkatrészért. Ezt a mostanit vissza biztos nem veszik. Vehetnék másikat, már le is beszéltem, 150cm3, nem kopott, de hát lehet akkor az is ugyanilyen lesz. A 150-eshez vennék csak gyűrűket vagy dugattyút újat, ha emberi áron lenne. De hát 30-40e Ft-ot nem tudok adni érte. |
2013. jún. 26. 16:24 | Válasz | #706 | |||
Az oké hogy szép meg jónak néz ki, de ha nem tudod megmérni a kompressziót, akkor csak arra hagyatkozhatunk amit leírtál. Hengerfej jó, akkor mi marad? Csak meg kéne mérni. Lesz benne vagy 4-6 BAR... Autószerelő szakműhelyben megmérik. | |||
| |||
© xpedient | 2013. jún. 26. 16:01 | Válasz | #705 |
Gondoltam én is a hengerre, de ketten is megnézték rajtam kivül, mindenki azt mondta teljesen jó. A gyűrűk végei közt kb. 0,2-0,3 mm van.
|
2013. jún. 26. 15:13 | Válasz | #704 | |||
De hiszen leírtad... "kézzel forgatom" Mert nincs kompresszió. Hengerfúrás, új dugattyúhoz, lehetőleg a 150-est. A 125-öst meg méresd meg és sűrű b@zme&olás közepette vidd vissza. | |||
| |||
© xpedient | 2013. jún. 26. 14:25 | Válasz | #703 |
Sziasztok Van nekem egy Majesty 125-ösöm, ehhez kérnék segitséget tőletek. Szóval úgy került hozzám a gép, hogy be sem indult. Inditózásra néha pöffent egyet, de ennyi. Kompresszió alig volt benne. Hengert levettem, (150 cm3) akkor konstatáltam, teljesen el voltak kopva a dugattyú, gyűrűk. Vettem hozzá egy bontott hengerszettet, ez teljesen jó állapotú de 125 cm3-is. Miután ezt ráraktam, már simán bepöccent, szépen jár a motorja, viszont rettenetesen gyenge. Elindulni éppen el tud, a végsebessége lapos terepen 70km/h. Kompressziója ugyanúgy nincsen. Vettem rá egy másik hengerfejet is, mivel arra is gyanakodtam hibaforrásként. Ezt be is mérettem hengerfejessel, nem enged egyik szelep sem, nincs is elrepedve. De ezzel is ugyanazt a teljesitményt hozza. Vezérlését oda raktam, ahol volt mikor szétszedtem, meg ahol a jelölés is van(lendkerék T betűnél (dugattyú felső holtponton), ekkor a vezérműlánckeréken lévő – jel kb. 9 óra felé mutat, ahol a hengerfejen kis háromszög forma van). De ennek a hibának a kiszűrésére leakasztott vezérműláncal(zárt szelepekkel) is kipróbáltam, de igy sincs kompresszió. Kézzel forgatom a lendkereket, és alig van ellenállása. Kompressziómérőm sajnos nincs. Bakra állitva szép lassan felpörög a motor, de ha ráülök, akkor nem. Mi lehet a gond? |
2013. jún. 19. 06:09 | Válasz | #702 | |||
Csak a hengerátmérő.Talán a végáttételben de az lehet hogy csak a 180-asnál.
| |||
| |||
© xpedient | 2013. jún. 18. 14:45 | Válasz | #701 |
Köszi a linket. Hát elég drága. Még a 125-öshöz képest is. Abban tudtok nekem segiteni, hogy mi pontosan a különbség a 125 és 150-es blokk között? Csak a henger, dugattyú, vagy más a löket is? |
2013. jún. 12. 12:45 | Válasz | #700 | |
Lazannya mindenit van ára rendesen.
|
2013. jún. 12. 11:19 | Válasz | #699 | |||
| |||
© xpedient | 2013. jún. 12. 10:57 | Válasz | #698 |
Sziasztok. Majesty 150 cm3-es hengerhez keresek dugattyút. A Natix-os webáruházban néztem, de ott csak 125 cm3-eshez vannak. Hol lehet kapni ilyet?
|
2013. jún. 07. 13:17 | Válasz | #697 | |||
Lehet, hogy egy kicsit félreérthető voltam. Arra távtartóra gondoltam, hogy középen legyen mikor húzod, különben nem szorul meg a variátor. Emlékeim szerint:csavar, (alátét nem emlékszem, de itt most légyegtelen), távtartó, berúgóracsni(berugókar nincs rajt, de racsni van), csillag(ami fixen tartja a variátor tárcsát, enélkül elforog), külső tárcsa...... És van hézagoló is, ha jól emlékszem a variátor persely mögött. | |||
| |||
2013. jún. 07. 07:56 | Válasz | #696 | |||
Az is előfordulhat, hogy a hüvely felakadt és nem ment be tövig a variátor nyomólapjáig.Ha kitámaszt nem tudod rendesen meghúzni az anyát.
| |||
| |||
© Fecsi | 2013. jún. 06. 20:11 | Válasz | #695 |
Tudom, úgy húztam meg,de akkor is mozgott..
|
© passat52 | 2013. jún. 06. 20:03 | Válasz | #694 | ||
A kuplungot feszítsd szét, hogy a szíj be tudjon ülni mélyen, mert egyébként kitámasztja a variátor tárcsákat és nem tudod rendesen meghúzni a variátor csavarját..
| |||
| |||
2013. jún. 06. 19:13 | Válasz | #693 | |||
Nekem is úgy van mint nálad. De nekem nincs hangja. Szóval: ""Nos nekem úgy van, hogy az anya alatt van az alátét, ami nem megy rá a racsnis részre"" ----->>> próba képen tegyél oda még egy alátétet. Hátha.
| |||
|
© Fecsi | 2013. jún. 06. 16:13 | Válasz | #692 |
Nos nekem úgy van, hogy az anya alatt van az alátét, ami nem megy rá a racsnis részre, és az alatt van még egy távtartó szerűség, ami pont passzol a racsnis átmérőre, nem lötyög rajta. utána jön rá a ventillátoros tárcsa, majd szíj, végül a variátor persely.. nem tudom, hogy kell e még valami oda.. de hiába lazítom meg a szíjat és húzom meg úgy légkulccsal, ugyan úgy lötyög..
|
2013. jún. 06. 07:55 | Válasz | #691 | |||
Fecsi ! Bocs, az előző üzenet is neked szól, csak elfelejtettem a hivatkozást. | |||
| |||
2013. jún. 06. 07:52 | Válasz | #690 | |||
Sziasztok! Van még egy lehetőség, nem biztos, de hátha. (én is majdnem elkövettem ezt a hibát)Amikor a variátort rakod össze, van legkívül a rászorító csavar, ami az egész variátort a tengelyre rögzíti. Ott olyan kicsi a hely, hogy alatta ami van alátét azt pontosan középre kell állítani, különben nem szorul meg (nekiszorítod a főtengely racsnis részének, és az alátét nem csúszik rá a racsnira). Magyarul nem szorul rá a variátor, és lötyög. Ez nem biztos, csak én is majdnem elkövettem, és eléggé észrevehetetlen. Nézd meg, hogy a külső csavar alatt az alátét középen van-e.(variátor, főtengely) | |||
|
2013. jún. 05. 21:46 | Válasz | #689 | |||
Akkor szinte biztos hogy valamit rosszul raktál össze. 1mm szíjkopás benne kell hogy legyen a normába. Nézd meg a manualban hogy kell összerakni és hasonlítsd össze a sajátoddal.
| |||
|
© Fecsi | 2013. jún. 05. 21:09 | Válasz | #688 |
Most lett összerakva,eddig nem volt vele baj.. a szíj 1mm rel vékonyabb,ezért arra gondoltam hogy ettől lóghat.. vagy valami hiányzik,valami alátét vagy távtartó..
|
2013. jún. 05. 20:01 | Válasz | #687 | |||
Üdv. Eddig nem csinálta? Vagy Te csináltál vele valamit? | |||
| |||
© Fecsi | 2013. jún. 05. 16:06 | Válasz | #686 |
Üdv. Mitől van az, hogy a 125 ös Majestymnek a variátorja lötyög.. itt most a ventillátoros feléről beszélek, és mikor gázt adok neki akkor fémes hangja van. van valami távtartó vagy egyéb? az anya és alátét alatt van még valami?
|
2013. máj. 20. 12:14 | Válasz | #685 | |||
Ha tényleg olyan erős hogy kisüti a szemeteket, akkor ne nyúlj hozzá mert talán a Tiéd az egyetlen erős lámpás 25-ös.
| |||
| |||
2013. máj. 20. 10:46 | Válasz | #684 | |||
Pedig illene benn lennie, a 250-es, a 400-as, a T-MAX amit eddig álligattam benne volt. Lámpatestenként 2 csavarnak kell lennie, egy horizontálisan, egy vertikálisan szabályoz. Ott lesz az... | |||
| |||
2013. máj. 20. 10:39 | Válasz | #683 | |||
Sorry. Sajnos nem nyert, pedig végignéztem mindent. Szerintem akinek jó faltól kb. 2m-re kapcsolja fel és mérje meg hogy centivel a foncsor felső szélét hova világít. Jobb ötletem nincs. Vagy szerviz.
| |||
| |||
2013. máj. 20. 10:32 | Válasz | #682 | |||
Esteleg a letölthető manual nem tudja...?
| |||
| |||
2013. máj. 20. 10:30 | Válasz | #681 | |||
Tudja valaki hogy a YP125 hogy kell világítani a lámpának, vagyis hogy kell belőni?? Jelen pillanatban a tompítottam kisüti az ember szemét a kocsiban ----> refiröl nem is beszélek. Előre is köszi. | |||
|
2013. máj. 15. 21:05 | Válasz | #680 | |||
Ezt még egypárszor megkapom. Úgy kell nekem, kell nagyképűsködni hozzáértő társaságban. De jó fejek vagytok, örülök nektek. | |||
| |||
2013. máj. 15. 18:44 | Válasz | #679 | |||
Persze mondja az akinek 125 lovacska van a csomagtartó alatt! ( nem megy a szekér)
| |||
| |||
2013. máj. 15. 13:58 | Válasz | #678 | |||
Hát igen.
| |||
| |||
2013. máj. 15. 13:00 | Válasz | #677 | |||
Lásd az én ill. Sutyi példáját. Nagyobb teljesítményigény, nagyobb köbcenti ugyan azzal (vagy még nagyobb) futásteljesítménnyel... | |||
| |||
2013. máj. 15. 11:58 | Válasz | #676 | |||
Egyébként most épp ezért akarom visszarakni a 9,6-os görgőket, hogy ne pörögjön annyira. Erőre nem sokkal gyengébb tőle, picit komótosabb. | |||
|
2013. máj. 15. 11:54 | Válasz | #675 | |||
Meghajtom fejemet a tudás előtt. Köszönöm szépen a felvilágosítást, most legalább tiszta lett a kép. Mivel "csóró" vagyok, inkább menjen el sokat. | |||
| |||
© juhász béla | 2013. máj. 15. 11:48 | Válasz | #674 | ||
Ezek nem le vannak fojtva,hanem alapból igy vannak tervezve,mert he fojtás lenne bennűk akkor azt ki lehetne szedni,de ezekből nincs mit kiszedni.A 4 űtemű teljesitmény növeléséhez ,nagyobb kompressio kell,nagyobb szelepek,más kialakitásu vezértengely,vezérlési szögek eltolása,nagyobb alapelőgyújtás,és nagyobb fordulati előgyújtás.És akkor még a karbi,kipufogó áthangolás.Ezek nem olyan egyszerű műveletek egy átlag szerelő számára,mert itt azért komoly számitásokat kell ám végezni ha valaki ilyenbe belefog.Na meg az anyagi vonzata sem kedvező,egy mezei motoros számára.De azt tudni kell ,hogy PL egy 20 lovas 250ccm motor eltud futni több mint 100000km-t,mig egy pl suzuki bandit 250ccm ami 15000 pörög ,az hamar kileheli a lelkét.Ahol van pénz ott semmi nem számit ,ahol meg kevés van ott a kicsi is sokat számit.
| |||
| |||
2013. máj. 15. 10:37 | Válasz | #673 | |||
Igen, igazad van. De azért a 125, és a 250 is le van fojtva kicsit szerintem. A 125-nek bele kell férni a 11 KW teljesítménybe. Ezért írtam, hogy a 125-nél 14-15 kw lenne az optimális. A 250-nél 20 KW körül fojtás nélkül. Bár lehet, hogy zöldségeket beszélek, utána nézek. Egyszer használtam 4 ütemű endurot fojtás nélkül, ebből kifolyólag gondoltam, hogy ezek lehetnének erősebbek is picit. Én a mostani kis teljesítményével vagyok elégedett, nem nagyon kell 15 KW tudom, hogy az egy nagyobb kategória. | |||
| |||
2013. máj. 15. 08:51 | Válasz | #672 | |||
Nana! A 15 KW a 250-es teljesítménye már! Óvatosan az elvárásokkal! Bármilyen elégedett is vagy, azért ezek nem erőgépek. Még a 250-es sem sajnos...
| |||
| |||
© Carlos | 2013. máj. 14. 20:59 | Válasz | #671 |
A gyári görgőméretet tetettem bele, 9 grammosakat. A Malossi szett (6db) 7000ft, a csúszka szett 1600ft, munkadíj 1500ft. A menetteljesítménye nekem teljesen megfelel, GPS szerint 121 volt a vége, ez tökéletes, én nem vagyok az az eszetlen gáz húzogató fajta, eddig még mindenhová odaértem 90-100-zal.
|
2013. máj. 14. 20:57 | Válasz | #670 | |||
Gratulálok :) Sok szerencsét! De ne feledd,a motorozás igazi élvezete nem okvetlenül a köbcentikbe rejlik. Mindig van nagyobb:) | |||
| |||
2013. máj. 14. 20:50 | Válasz | #669 | |||
Én is ezt tapasztaltam, viszont hamarosan vizsgázom korlátlanból, így lassanként kacsingatok felfelé.
| |||
| |||
2013. máj. 14. 19:41 | Válasz | #668 | |||
Bocsi, még annyit az előző kérdésedhez. Ha néha előfordul, hogy felpattan mögéd valaki az teljesen jó. Néha 100-200 km kényelmesen, minden további nélkül. De ha valaki túrázni akar 2 személlyel, ez a motor arra nem való. Nem elég fürge, gyengécske, nem lehet vele kiugrani, és kicsit labilis. (persze mindez 2 személyre értendő) | |||
| |||
2013. máj. 14. 19:32 | Válasz | #667 | |||
Teljesen egyetértek veled... Néha nekem puffogott, mikor hirtelen lelassítottam . Egyértelműen a kipufogó miatt, mert nem tudott a füst eltávozni olyan gyorsan és utógyújtás szerűség keletkezett. Mióta kibővítettem az útját, nem csinálja. Viszont így erősebb pörgősebb lett, és ezért könnyű kicsit a 9 grammos görgő. Igazából a fél gramm különbség nem sok csak egy picikét komótosabb lesz. Nem lesz gyorsabb, nekem ez a teljesítmény megfelel. A 8 kw kevés, a 125 ennél többet tud ezért inkább nagyon le vannak fojtva. Számításaim szerint 14-15 kw lenne az optimális teljesítménye. | |||
| |||
2013. máj. 14. 18:54 | Válasz | #666 | |||
Szerintem teljesen jó ez a menetteljesítmény egy 125 ös-nek , nem biztos hogy érdemes többet kihozni belőle, ne hogy az élettartam rovására menjen.
| |||
| |||
2013. máj. 14. 18:01 | Válasz | #665 | |||
Igen tudom, de most nagyon pörög főleg, hogy a kipufogó fojtatlanabb. Van egy 9,6 grammos szettem, ami már volt benn a télen. Azzal kicsit lomhább, viszont nem pörög annyira a motor, jobban kímélem egy kicsit. Bár lehet, hogy csak én gondolom. | |||
| |||
2013. máj. 14. 17:54 | Válasz | #664 | |||
Vigyázz! A nagyobb görgő nem azt jelenti, hogy erősebbnek fogod érezni a motort. Pont fordítva. Mivel nagyobb a súlya kisebb fordulaton fog nyomni és ezért kevésbé nyomatékos tartományban fog dolgozni. Lomhább lesz. Egy dolgot nyersz vele. Kicsit magasabb lesz a végsebessége, bár 125 ccm- nél lehet hogy nem veszed észre mert ott meg már lehet a kraft lesz zu wenig. | |||
| |||
2013. máj. 14. 17:40 | Válasz | #663 | |||
Nagyon jól bírta, kellemesen csalódtam benn. Pedig elfelé Sutyival(1200-es csoda gép)mentünk. A kilométeróra 100-110 körül járt (szélcsend). Az kb 90-95. Hazafelé széllel szemben 90-95 körül, az gps-el 80-85 kb. De a kipufogót ki kell kicsit herélni, mert roppant mód le van fojtva. Ég és föld a különbség. Én 2 10-es lyukat fúrtam rá(a kivezető cső mellé), mint ha nem is ugyan az a motor lenne. Műszaki előtt 2 csavar bele, oszt lyólvan. Most még kicsit nagyobb görgőt teszek bele, mert így kevés a 9 gramm. Ezért is kérdeztem Carlost. | |||
| |||
2013. máj. 14. 17:23 | Válasz | #662 | |||
Szia Coller úr ! Hogy bírta a kis-maja a kétszemélyes hosszabb távú kanizsai kirándulást ? Kíváncsi lennék a tapasztalataidra, én még nem nagyon használtam két személlyel. Köszi | |||
|
2013. máj. 14. 16:51 | Válasz | #661 | |||
Mekkora görgőket kapott? Csak azért kérdem, mert az enyémbe 9 grammos van, de kicsinyellem egy kicsit. | |||
| |||
© Carlos | 2013. máj. 14. 16:34 | Válasz | #660 |
Juhéjjj! Drágám megkapta az új görgőket,és csúszkákat, hibátlan lett!!!
|
© Carlos | 2013. máj. 13. 08:39 | Válasz | #659 |
Az érdeklődőkkel közlöm, hogy a 125-ös Majesty gyári görgő súlya 9 gramm!
|
© Carlos | 2013. máj. 11. 20:50 | Válasz | #658 |
...én az óra szerint 125öt mentem vele, így ebben az állapotában, nekem nem kell több, így megfelel, pláne, hogy alap esetben 90 a megengedett sebesség, Bélához 95-100-as tempóval mentem (innen 170 km!)a világ végéig elmenne! Bár azt nem tudom, jelenleg milyen súlyú van benne, jövő héten kiderül.
|
2013. máj. 11. 20:46 | Válasz | #657 | |||
nekem is gyári a blokk!! csak optikai tuning van rajta semmi exrta
| |||
|
2013. máj. 11. 20:43 | Válasz | #656 | |||
Akkor mért van hogy 9g vel 85-90km a vége és 10g vel pedig 115-120km??? és a szíjj a régi, azaz gyári!!!! Erre ki tud okosat mondani?????én nem értem de ez a tény! Tibor: én sem kötözködök, csak én lenni tudatlan | |||
| |||
© Carlos | 2013. máj. 11. 20:41 | Válasz | #655 |
Mindenkinek köszönöm a választ! A szerviz gyári katalógusában 9g. van írva, úgyhogy az megy bele, mivel az én motorom gyári állapotú, tunning mentes, és azt szeretném, ha ez így is maradna! Ma reggel hoztam el a szervízből, 6000 ft.-ot fizettem a karburátor cseréért, beállításért, és szelephézag állításért, beállították a féket, mindent megkentek, átnéztek!Holnap olaj, gyertya, szűrőcsere, jövő héten görgő és csúszkacsere. Juhász Bélának egy kis info: A reggeli nehézkes indítást,lefulladást a kehelycső ferdesége okozta, ezt Atkári látogatásomkor ő is mondta, de volt egy (másik 25 forintos) hiba: a levegőállító csavar szárán az o-gyűrű nem tömített rendesen, a csere után minden tuti lett!
|
2013. máj. 11. 19:20 | Válasz | #654 | |||
Nem akarnék beleszólni a 125-ös topikba, de a görgő súlyának semmi köze a végsebességhez.Az csak az elinduláskor a gyorsulás intenzitásában játszik szerepet.A végsebesség a szíj szélességétől, a motor általános állapotától,karburálás,stb.függ.
| |||
|
2013. máj. 11. 09:55 | Válasz | #653 | |||
Én így cseréltem ami benne volt meg felet. Lemértem: a szélességét és az "r" sugarát + súlyt, és ennyi! Nálam bevált. Lépek, megyünk, majd este-->eszmecsere<-- | |||
|
2013. máj. 11. 09:48 | Válasz | #652 | |||
Enni lehet onnan, tényleg!! De ez ilyen.Válogatós mint én. :-)) könnyűtől gyorsabb de lassabban megy, nehezebb: gyorsulás ugyanaz de jobban ment végre. Nekem ez a tapasztalatom. De ebbe igazad van, ahány motor annyi fajta és annyi féle megoldás. Semmi és senki nem egyforma. | |||
| |||
2013. máj. 11. 09:32 | Válasz | #651 | |||
Elvileg attól, hogy könnyebbet teszel bele a motor nem lehet lassabb. Végsebesség ugyan az, csak más a gyorsulás. A görgő mérete határozza meg a végsebességet, nem a súlya. De épp azért írtam, hogy kb tíz grammig mindegy(a motor szempontjából). Az enyémben is volt már mindenféle :). Kész görgőkiállításom van. Ahogy az adott motornak a legjobb, az kell bele. Max az lehet, hogy a könnyebb görgőt nem tudta teljesen kipréselni a centrifugális erő. Kosz, zsír, lerakódott koptatóréteg(fekete szutyok a váltóban). | |||
|
2013. máj. 11. 09:04 | Válasz | #650 | |||
Ez is ezt írja!! görgő méretek | |||
| |||
2013. máj. 11. 09:01 | Válasz | #649 | |||
Én elvittem ami benne volt görgő a boltba és lemérettem a mérlegen. 10g volt benne. Vettem bele 9g (mert azt mondták ez való bele) és gyorsúlt mit állat, de nem ment 85-90 jobban vele. Igy vettem újra bele de 10g és ezzel jobb is. Ha ami benne volt és bevált alattad akkor tegyél bele olyat. De ha érdekel, van nekem amit vettem bele 20x12mm 9g görgő (csak ki lett próbálva max 50km van benne. szóval ujj) Szól ha kellene. | |||
| |||
2013. máj. 11. 08:51 | Válasz | #648 | |||
Helló! 9,1 grammos van bent gyárilag. Az enyémben is 9 grammos van. 9-10 grammig mindegy mi van bent. Nehezebbel egy kicsit előbb felkapcsol, ennyi. De el elbírja. Ha viszel utast gyakrabban, akkor a 9gr a nyerő. | |||
| |||
© Carlos | 2013. máj. 10. 21:55 | Válasz | #647 |
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy a 125-ös Majestybe (1999.) milyen súlyú görgő van gyárilag? Már mindenhol kerestem,de nem találom,bár lehet,csak elkerülte a figyelmem. A szervizben azt mondták, 9 grammosak. Igaz ez? |
2013. ápr. 22. 19:28 | Válasz | #646 | |||
Tud valaki 125be index relét? az enyém szénné olvadt!
| |||
|
|
|
|