|
|
|
2013. márc. 13. 19:58 | Válasz | #1292 | |||
|
2013. márc. 13. 19:57 | Válasz | #1291 | |||
|
2013. márc. 13. 19:56 | Válasz | #1290 | |||
Tud valaki ilyet valamerre eladót??? Kép előre is köszi
| |||
|
© Wiking | 2013. márc. 13. 17:23 | Válasz | #1289 |
Valószinűleg jó bele... A majesty-k be évjárattol függetlenül ugyan az a fesszabályzó van.
|
2013. márc. 13. 14:12 | Válasz | #1288 | |
Üdv mindenkinek! Nemrég boldog tulajdonosa lettem egy 250es majestinek pontosabban egy MDK skylinernek, sajnos beszart a feszszabályzó. Az lenne a kérdésem hogy ez a feszszabályzó jó e hozzá:majesty Köszönöm. |
2013. márc. 06. 11:36 | Válasz | #1287 | |||
Gondoltam hogy nem lesz jó!! Ezekre a válaszokra voltam kíváncsi. Hogy bírná-e vagy sem. De akkor maradok a régi égőknél. KÖSZI MINDENKINEK. Tamás: mögöttem lévőnek csak akkor fogom kiégetni a retináját ha meg akar előzni!! Ut.: inkább kérdezek, mint hogy hülyeséget csináljak. Régi mocim így vált füsté. Kiégett benne vagy 30-méter vezeték! | |||
|
2013. márc. 05. 21:08 | Válasz | #1286 | |||
Én egyszer 24V-os mágneskapcsolót kötöttem be 230V-ra! Behúzott... Egyszer... Aztán füstjeleket adott! :) Végülis húzhatsz egy rövid kondenzcsíkot, legalább látszik, merre mentél! :)
| |||
|
2013. márc. 05. 21:01 | Válasz | #1285 | |||
Képzeld el a zseblámpaizzót a csillárban!
| |||
| |||
2013. márc. 05. 20:59 | Válasz | #1284 | |||
Csak annyi fog történni, hogy néhány perc után kiég és te cserélheted ki megint megfelelő paraméterűre.Ha nincs szerencséd a kiégett izzószál még zárlatot is okozhat, tehát még a biztosítékcsere is benne van a pakliban
| |||
| |||
2013. márc. 05. 20:40 | Válasz | #1283 | |||
Lehet én lenni kicsit hülye, de nem érteni ebből semmi. syntax error Please correct input! Run | |||
| |||
2013. márc. 05. 20:18 | Válasz | #1282 | |||
Mi is a kérdés Jani...? Nem a kérdés hülye, hanem ahogy felteszed. 6 V-os izzó nem bírja sokáig. Igaz, addig szépen világít. De csak nem akarod kiégetni a mögötted haladó retináját... | |||
| |||
© Szomjas | 2013. márc. 05. 19:27 | Válasz | #1281 | ||
Ezt fejtse meg a Grétsy László! :D
| |||
| |||
2013. márc. 05. 19:07 | Válasz | #1280 | |||
Téli álmot aludt a majd rossz hátsó lámpával. Ma kicseréltem és arra lettem figyelmes hogy nagyon de nagyon erősebben világít mint a másik. Később néztem hogy nem azt az égőt tettem bele mint kéne hanem 6v 20/5w.(féklámpás- világításos) Ha benne hagynám gyorsan kiégne, mert csak még izzókkal nem kísérleteztem! Az első bukkanónál kiégne? vagy szétégetne mindet? TUDOM HÜLYE KÉRDÉS? DE AKAROK SZAKADT VEZETÉKET, CSAK ERŐSEBB LÁTHATÓSÁGOT! | |||
|
© juhász béla | 2013. feb. 25. 21:13 | Válasz | #1279 | ||
Minden nagyfeszűltségű vezetéket vedd le a helyéről,pl.inditóreléről,inditó motorról,és a test kábel,ami álltalában az inditómotor csavarjánál van,,,,ezeket csiszold fel fémtisztára ,esetleg fujd le wd 40 -nel,és rakd vissza őket a helyére ,ha a tűnet nem változik ,cseréld le az inditó relét.Ja aksi vezeték is hozzá tartotik a pucoláshoz.
| |||
| |||
2013. feb. 25. 21:05 | Válasz | #1278 | |
Bekötöttem a frissen vásárolt majesty kapcsolóit, az lenne a következő gondom, hogy frissen feltöltött akkuval is, a relé kattan minden gombnyomásnál, de csak minden ötödik indításnál adja le az áramot az önindítóra. Ilyen a forgalmis majám csinált halott akksival, de ebbe új van. Valakinek valami ötlet?
|
2013. feb. 25. 10:17 | Válasz | #1277 | |
aha, köszi a segítséget
|
© Wiking | 2013. feb. 24. 22:28 | Válasz | #1276 |
Akkor így már tiszta a dolog? |
2013. feb. 24. 21:47 | Válasz | #1275 | |
Oké már megvan
|
2013. feb. 24. 14:11 | Válasz | #1274 | |
de ebbe a leírásban nincs benn a testkábel, vagy az az indítógomb egyik vezetéke?
|
© Wiking | 2013. feb. 21. 23:40 | Válasz | #1273 |
Azt egy egyszerű relé oldja meg. Az indítógombra ez a 2 vezeték megy semmi egyéb. A vészleállítóra megy 2 rózsaszines-lilás vezeték a világításra meg 2 kák és szintén egy rózsaszines lilás :) | |
2013. feb. 21. 23:25 | Válasz | #1272 | |
Ez blokolhatja a fék nélküli indítást?
|
© Wiking | 2013. feb. 21. 16:59 | Válasz | #1271 |
a fekete és a kék-fehér az indítógombra van kötve.a csatlakozónál ezek egymás mellett is vannak.
|
2013. feb. 20. 20:49 | Válasz | #1270 | |
a kapcsolom van levágva, azt szeretném tudni, hogy a kapcsoloba hova van kötve
|
© Wiking | 2013. feb. 20. 18:03 | Válasz | #1269 |
most neked az kell, hogy a kapcsolóban hova megy az a szál, vagy a motoron hova megy? |
2013. feb. 20. 08:04 | Válasz | #1268 | |
azt megköszönném, elvileg a kapcsplóban nem kell semmihez
|
© Wiking | 2013. feb. 19. 23:05 | Válasz | #1267 |
A szervízkönyvben a kapcsolási rajzban szerintem megtalálod a kérdésedre a választ, de ha nem túl sürgős a dolog, akkor csütörtökön rá tudok nézni az egyik kábelkötegemre, hogy pontosan mi is az a fekete kábel...de valószinűleg azt a testre kell kötni...ha már test kábek :D | |
2013. feb. 19. 18:29 | Válasz | #1266 | |
A 250-es Majesty indítógomb felőli kapcsolóhoz 7 vezeték megy fel1 db piros ezen + jön fel 3 kék ebből 2 világítás 1 indítás, 2 pirosfehér ez a vészleállító, de van egy fekete testkábel,ezt hova kell kötni?
|
2012. dec. 22. 21:13 | Válasz | #1265 | |||
A LADA honlapon találtam, sokakat érdekelhet: Voltmérő óra, 60mm átmérőjű Varga István, vpisti2107@freemail.hu, 2012-12-21 (elad): Eleged van hogy a kocsidba az órád mindig megáll?Vagy hogy tipikus szovjet órához hasonlóan előre siet és soha se mutatja a jó időt?Eladó egy teljesen új fejlesztésű kifejezetten Ladába tervezett digitális óra.Számos funkciója van mégpedig külső és belső hőmérséklet kijelzés,idő,dátum,töltés,aktuális akkumulátor állapot mutatása stb. Csupán 3 kábelt és a tappancsokat kell bekötni ugyanúgy mint a gyárin. 3 méteres kábele van és hőmérséklet érzékelőjét szinte a lökösig kihúzhatod, rögzítheted. Szép kék színű háttér megvilágítású. Elsősorban 2103,06,07-es és kombinációiba rakható de tulajdonképpen elektromosan, bármilyen típusú autóba beszerelhető ha felfogatása megoldott. Átmérője: 6cm. Ár:5400ft, Érdeklődni:(30)569-2772 | |||
|
© Szomjas | 2012. okt. 23. 20:09 | Válasz | #1264 | ||
Egy kis Varta akkumulátor reklám: 2 hónap állás után a 9 Ah-ás akksi (a gyári 6,5 Ah-ás helyett) beindította a 250-es Majestymet. :))) Meglepett picit a dolog,nem ezt vártam.
| |||
|
© Katona zsolt | 2012. szept. 02. 17:25 | Válasz | #1263 | ||
Türelem ne gyújsd fel annál azért többet ér.
| |||
|
2012. szept. 02. 15:52 | Válasz | #1262 | |||
Mi van a világításoddal? Még nem tudod mi a bibi?
| |||
|
2012. szept. 02. 15:28 | Válasz | #1261 | |
Még nem döntöttem el, hogy zseblámpát szerelek hátra, vagy felgyújtom az egészet, és az majd világít.
| |
© feer | 2012. aug. 31. 21:08 | Válasz | #1260 |
Vettem új gyertyapipát igaz 5 kohm-osat. Hidegen indul a motor és megy is viszont melegen nincs szikra és nem indul?
| |
© Wiking | 2012. aug. 30. 22:06 | Válasz | #1259 |
Bajt nem csinálsz de amint gyujtásrateszed a motort, elkezd bezárni a szivató...A kormos gyertyábol arra lehet egyébként következtetni, hogy túl sok a benzin a motornak. Benzinszint ellenörzést illetve beálítást ajánlanék első lépésben, na meg persze a karburátor beállítását. A hőkapcsolót érdemes kicserélni, mert az sem jó ha nem zár el a szivató és az sem ha túl korán zár...A gyertya problémád adóthat abbol, hogy a koromtól zárlatos lessz a gyertya, tehát ha normalizálod az üzemanyag ellátást lehetséges, hogy megoldódik a gyertya gondod is. Próbáld meg, hogy Brigeciol 2000 nevű mosó folyadékba beáztatod a gyertyát mondjuk egy éjszakára...Nekem szinte újszerűen nézett ki utánna a gyertya. ha ezután ad normálisan szikrát, akkor az lessz a gond amit írtam.
| |
2012. aug. 30. 21:40 | Válasz | #1258 | |||
Szerintem próbálj meg mindent úgy összehozni ahogy a gyártó ajánlja. Azok az értékek legyenek a mérvadóak.
| |||
| |||
© feer | 2012. aug. 30. 19:26 | Válasz | #1257 |
Még egy kérdésem lenne. A hőkapcsoló egyik kivezetése letört ami a szívatót szabályozza, ha mindkét vezetéket egy kivezetésre kötöm akkor bajt csinálok? Illetve valószínű a gyertyapipám rossz, gyárilag 10kohm-os van előírva, de betehetek egy 5kohm-osat?
| |
© feer | 2012. aug. 30. 13:27 | Válasz | #1256 |
Ha a gyertyapipa ellenállása nem 10kohm hanem 5 akkor lehet ilyen hibajelenség?
| |
2012. aug. 30. 10:55 | Válasz | #1255 | |
Azt javaslom nézd át minden csatlakozást megfelelő az érintkezés mindenhol és ne kotyogjon semmi. Ellenőrizd a szívatódat, ha nem tekerted el akkor elvileg jó a beállítása, de 2-3 perc után melegnek kell lennie a tetejének.
|
© feer | 2012. aug. 30. 05:21 | Válasz | #1254 |
A motornak másik tulajdonosa volt, mikor hozzám került mentem vele 500 métert és elkezdett folyni a benzin mert a karburátor nem zárt le. Ki lett takarítva, de utána nem lehetett beindítani, mert nem volt megfelelő kompresszió. A gyertyát ha kiveszem belül fekete kormos.
| |
2012. aug. 29. 22:36 | Válasz | #1253 | |
Ezt a hibát gyűrűzés előtt is tapasztaltad, vagy csak utána jött elő? Nézd újra át minden csatlakozót amit széthúztál. A gyertyának milyen színe volt mikor kivetted?
|
© feer | 2012. aug. 29. 20:10 | Válasz | #1252 |
Szia! Köszönöm a választ. Melegen akkor füstölt mielőtt kicseréltük a gyűrűket, illetve a csatlakozó akkor tört le amikor már újra volt gyűrűzve. A gyújtótrafót már kimérettem avval nem volt probléma. Más ötlet esetleg?
| |
© Wiking | 2012. aug. 29. 19:27 | Válasz | #1251 |
Helló! Nos a vízcsöveknél lévő "érzékelők" hőkapcsolók. Az egyik a ventillátort kapcsolja be illetve ki, a másik pedig a szivatót kapcsolja. Ha a szivató termokapcsolója nem kapcsol mert pont arrol törtek le a csatlakozó, akkor nem zár el...ezáltal sok benzint kap a motor és ez okozhatja azt, hogy melegen füstöl. A gyujtásnál ki kellene mérni a gyujtótrafót, hogy biztosan jó e, én véleményem szerint a gyujtás elektronika nem tud ilyet produkálni amiket leírtál. A főoldalon a letöltések alatt találsz tipusra lebontva szervízkönyveket. Abban megtalálod a normál értékeket a gyujtótrafóhoz és a gyertyapipához is. Calamint a pontos gyertyatipust is ami a 125-ös majába kell( NGK CR8EA )
| |
© feer | 2012. aug. 29. 18:11 | Válasz | #1250 |
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Adott egy Majesty 125-ös. Elhoztam a tulajdonosától,aki annyit mondott róla, hogy valószínű gyűrűt kell cserélni mert mikor bemelegszik nagyon füstöl. Vettem hozzá egy új dugattyút gyűrűkkel. A motor össze lett rakva és indult rendesen. Próbakörnél a következő hibajelenség volt tapasztalható: Alapjáraton normálisan ment illetve lassú gázadásnál gyorsult, viszont ha nagyobb gázt akartam húzni neki megtorpant és csak akkor ment újra, ha teljesen visszaengedtem. Mikor újra próbáltam elmentem kb 1 km-t, leállítottam és nem sikerült beindítanom. Gyertya ki azután vissza megint nem indult. Most azt produkálja, hogy egyszer van szikra egyszer nincs. Vettem egy új gyertyát hozzá.Kb. 10 percig tökéletesn ment vele, azután megállt és a gyertya össze-vissz adja a szikrát. Irány a bolt még 1 gyertya. Ezzel ment pár napot, gyönyörű alapjárattal, de kipörögni már nem akar egyáltalán. A mai nap reggel ismét nem indult be. Még egy érdekes dolog van vele, ha kiveszem a gyertyát van, hogy a blokkhoz érintve nem ad szikrát viszont kb. egy cm-re a blokktól eltartva áthúz. Még egy dolog volt vele amit észrevettünk. Van egy érzékelő a vízcsőben két kivezetéssel az egyik el volt oxidálódva és letört ezt mont leszigeteltük, véleményem szerint ez egy biztonsági érzékelő lehet. Még egy dolgot cseréltem benne ma a gyújtótrafót, de a hibajelenség ugyan az. Elnézést a zavaros fogalmazásért, de szerettem volna mindent leírni. Várom a tanácsokat. Előre is köszönve: Ádám
|
2012. aug. 24. 23:04 | Válasz | #1249 | |
Egyenlőre szemmel néztem, pl össze van-e égve esetleg, vagy ilyesmi... de mivel ilyet szerencsére nem láttam, ezért neki kell vágnom a vezeték vadászatnak műszerrel. Még nem volt hozzá elég lelki erőm, hogy nekikezdjek a burkolatokat leszedegetni. Ha nem jön össze semmi jobb gondolat, ötlet, akkor neki ugrom a hétvégén.
| |
© Wiking | 2012. aug. 24. 18:46 | Válasz | #1248 |
És hogyan néztrd meg a kapcsolót? Szemmel, vagy műszerrel?Egy esetleges vezeték szakadás vagy hasonló dolog nem feltétlen látszik...
| |
2012. aug. 24. 18:10 | Válasz | #1247 | |||
Ha megtudod a tutit, tudasd velünk is! Köszi! | |||
| |||
2012. aug. 24. 14:00 | Válasz | #1246 | |
Jó úton haladunk.A gyújtáskapcsolóval a parkoló állásban működik minden, mármint az első helyzetjelző, és a hátsó világítás, és rendszám-megvilágítás is. A kormánykapcsolókat megnéztem, de ott minden jónak tűnik.
| |
© gyurinar | 2012. aug. 24. 13:38 | Válasz | #1245 |
Kár hogy nem tudtatok segíteni.Talán majd máskor. :)
| |
2012. aug. 24. 09:44 | Válasz | #1244 | |
Ez jó ötlet, megyek és kipróbálom.
| |
© Wiking | 2012. aug. 24. 05:40 | Válasz | #1243 |
Külön lehet kapcsolni a helyzetjelzőt és a tompítottat! Próbáld meg azt, hogy bekapcsolod a parkolóvilágítást. Ezt a gyujtáskapcsolóval tudod ugye megtenni, és ha úgy világít akkor a kormánykapcsolónál lessz a hiba. Sima dx-nél azthiszem nincs a világításnak külün biztosítéka. Van egy az akunál egy pedig az ülés és a tank alatt de ez is csak a ventillátoré.
| |
2012. aug. 23. 22:25 | Válasz | #1242 | |
Bármi lehet, de akkor a tompított sem menne , nem?
| |
© Kiss Róbert | 2012. aug. 23. 21:22 | Válasz | #1241 |
Próbáld meg a világítás kapcsolót szétszedni lehet hogy ott a bibi!!!
|
2012. aug. 23. 20:57 | Válasz | #1240 | |
szia. ott 1 db volt egy 20A-os, de az jó. | |
© Szomjas | 2012. aug. 23. 20:54 | Válasz | #1239 | ||
Az akksi mellett nézted már? :o)
| |||
| |||
2012. aug. 23. 20:47 | Válasz | #1238 | |
Egy kis segítség kellene. Ma egy barkácsmalőr következtében, nem világít a hátsólámpa, a rendszámvilágítás, és az első helyzetjelző.Biztosítékra gondoltam, de hol a pikulába van a bizti eldugva? Maja250dx/99
|
2012. aug. 22. 21:32 | Válasz | #1237 | |||
Főoldal, letöltéskiek, itt kiválasztod a megfelelő típust és a manualt és abban megtalálod a gyártó mit javasol. Szerintem ne térj el tőle.
| |||
| |||
© Fecsike | 2012. aug. 22. 20:29 | Válasz | #1236 |
Gyárilag milyen típusú gyertya való bele? Milyet vegyek?
|
2012. aug. 16. 22:05 | Válasz | #1235 | |||
Csak így megy mindig a refi is, a szembejövők nem biztos, hogy örülnek neki. Ha megxsinálnám, akkor a helyzetjelzőről táplálnám meg a H7-et, a H4 továbbra is független lenne. Egyébként nekem általában elég az egy lámpa, igaz mindegyik 90+-os. :-) | |||
| |||
2012. aug. 16. 21:35 | Válasz | #1234 | |||
Csak a jobbos... A balos a H4, ott a refi. Nem tudom miért így van... | |||
| |||
© Katona zsolt | 2012. aug. 16. 21:03 | Válasz | #1233 | ||
én is éppen tegnap kötöttem át mert zavart, hogy csak egy világít. H7 ről egy szál vezeték H4 re és kész is. Most már világít rendesen | |||
|
2012. aug. 16. 21:02 | Válasz | #1232 | |
Akkor csak a balos világit?
| |
2012. aug. 16. 20:33 | Válasz | #1231 | |||
Én is gondoltam rá, de hagytam. Legegyszerűbb megoldás szerintem, ha a helyzetjelzőről áthúzol egy vezetéket a tompítottra. Esetleg beraksz még egy kapcsót is. Én néha a fénykürtel menesztem pluszba a refit. Csak kényelmetlen folyamatosan tartani. | |||
|
2012. aug. 16. 20:22 | Válasz | #1230 | |||
Nem, H7 csak tompi, H4 csak refi. De majd jól belepiszkálok...
| |||
| |||
2012. aug. 16. 20:21 | Válasz | #1229 | |||
Nem | |||
| |||
2012. aug. 16. 20:09 | Válasz | #1228 | |
Te kis Discó Man.. H7-H4 nem egyszerre világit? | |
© Wiking | 2012. aug. 16. 09:05 | Válasz | #1227 |
Még a teljesítménytöbblet a leg kevesebb a 125-nél, de a foglalatba sem tudsz beletenni másmien izzót...
| |
© CsabaB | 2012. aug. 15. 23:41 | Válasz | #1226 |
Én is a generátor kímélés miatt gondoltam az ívlámpára, mert a kicsike nem nagyon bír el nagyobb teljesítményű izzókat, az itt leírtak alapján.
| |
2012. aug. 15. 22:58 | Válasz | #1225 | |||
Nekem a Ladában van 100/80-as, na de azon van két H3-as 100W-os szúrófény, meg két H1-es ködfényszóró. Éppen elég... Sőt... De a T-Maxban ugye H7-es a tompi, a refi meg H-4-es... Most azon vacilálok, hogy a H4-es tompiját éccakára felkapcsolhatóvá teszem (alternatív megoldás gyanánt), az +60W, ha meg +90%-os izzót teszek bele (mert van) az még jobb. De nem folyamatosan, hogy ne terhelje a generátort. | |||
| |||
2012. aug. 15. 22:46 | Válasz | #1224 | |
Rendőrök is emberek. Valamelyik megérti valamelyik meg nem. Mostaniba nincs xenon. -két H4-es meg trafó ment ki az ezüstbe. Ebbe vettem erősebbet a 60/55w helyett 100/80w-at. Ring izzókat. Bírják. Foncsort nem bántja. | |
2012. aug. 15. 22:34 | Válasz | #1223 | |||
Hát ez az. Ha akar szívózik. Ráadásul ami Neki ki van adva hogy büntessen és az Ő papirosán az áll hogy tilos, cseszhetjük. Ő a törvény embere. Lehet nekem igazam, ha Ő távozik a rendszámommal meg a forgalmimmal. Én maradok a +90%-os izzónál. Gyakrabban kell cserélni ugyan és nem is olcsó, de látok... | |||
| |||
2012. aug. 15. 22:29 | Válasz | #1222 | |
Nekem két motorba volt xenon de semmi ellenőrzést meg kellemetlenséget nem kaptam a policájtól! Pedig voltam már itt ott.. De mondok egy ellenpéldát is.. BMW 1200Lt extraként lehet kérni bele xenont. A Citán szívózott mert nem hitte el hogy van, lehet benne.. | |
2012. aug. 15. 22:17 | Válasz | #1221 | |||
Mert szerencséje volt, és kész. Kevés az a közeg aki valóban tudja mit kell nézni, de olyanba szaladsz, akkor megette a fele a papírdugdosást...
| |||
| |||
2012. aug. 15. 22:15 | Válasz | #1220 | |
Fórum társunkat 2x állították meg xenonért. Orra alá dugta a papírost elolvas.. és.. viszont látásra. | |
2012. aug. 15. 22:09 | Válasz | #1219 | |||
Ha olyan rendőrrel találkozol aki valóban tudja mit kell nézni, megsasolja hogy mi van a lámpába ütve, öntve. Ha nem találja a Xenonra vonatkozó jelölést, akkor ugrott a rendszámod hiba dugod az orra alá az Ernő cikkét.... Mellesleg nem Dr.Dózsa Imre, hanem Dr.Dózsa Ernő... | |||
| |||
2012. aug. 15. 22:05 | Válasz | #1218 | |
Hmm... "A személygépkocsik esetében a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 2. számú melléklete szabályozza a xenon specifikációit. E szerint: Az Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB előírások (45. 48. 98. számú előírások) 45. Fényszórótisztító 48. Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése (kivéve a motorkerékpárokat) 98. Gázkisülésű izzólámpás fényszórók A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét (az R 48.-ban utalás található az R 45.-re). Ugyanakkor a 48. pont kimondja, hogy ezek az előírások nem kötelezőek a motorkerékpárokra. Jelenleg tehát a xenon beépítésére nem vonatkoznak azok a szabályok, amik a személyautókra, azaz nem kötelező a lámpamosó és az automatikus magasságállító. Nem is lenne elvárható ezek megléte, hiszen szinte kivitelezhetetlen egy motoron ennek az elhelyezése (persze vannak kivételek, pl. a BMW egyes típusai). Ilyen egyszerű lenne, és a rendőröknek nincs igaza? Sajnos nem ennyire könnyű a dolgunk. Az NKH néven ismert korábban KPM néven futó nem túlzottan szeretett szervünk kiadott egy állásfoglalást, ami alapján a rendőrség kiszabja a bírságot, illetve utasít a műszaki vizsgára. E szerint az NKH állásfoglalás szerint: „A világító- és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni. (…) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.” Mit jelent ez? Azt, hogy emennyiben a gyári lámpa nem rendelkezik xenon izzóra szóló minősítéssel, csak a halogén izzóéval akkor az NKH szerint nem szerelhető be gázkisüléses izzó. Azaz hiába van „E” minősítése a xenon szettnek, és hiába nem kötelezőek a lámpamosó és szintszabályozás motorkerékpárnál az NKH bonyolítja kicsit az életünket, és már megint azzal foglalkozik, hogyan lehetne bírságolni, nem azzal, hogy hány baleset kerülhető el a xenon izzók használatával. Igazuk lenne? Véleményem szerint nem. Az NKH állásfoglalás arra épül, hogy ugyan a jogszabályok nem tiltják a gázkisüléses izzók használatát motorkerékpárokon, de mivel ők másként értelmezik a szabályokat, az tilos. Sokszor vitatkozok a munkatársaikkal, és tudatosítani próbálom bennük azt, hogy ők jogalkalmazók, a feladatuk a jogszabályok betartatása, nem azok szabadon, a saját szájuk íze szerinti értelmezése. Tehát a cikk indító kérdéséhez visszatérve. Szabályos motorkerékpáron az utólagosan beépített xenon? A válasz igen. Ezt olyannyira vallom, hogy nekem is az van benne. Ha a rendőr megállít és kötekszik, dugd az orra alá ezt a cikket " Felhasznált irodalom: Dr.Dózsa Imre | |
2012. aug. 15. 21:16 | Válasz | #1217 | |||
Valami hasonlót próbáltunk, utángyártott indiai halogént de a fókuszával nem voltam megelégedve,erősebb sem lett a fénye.Megpróbálhatod hátha ez nem olyan de az ára az elég borsos.Xenont semmiképp nem ajánlom.Sajna akár mit csinálsz vele egy Simson lámpa erősebb lesz mint a tiéd.Talán a ferde kialakítástól...
| |||
| |||
© gyurinar | 2012. aug. 15. 20:59 | Válasz | #1216 |
akkumulátor vásárlásnál milyen jelentősége van a hidegindító áram nagyságának . Az egyik aksinál amit kiszemeltem a versity 300 ashoz 80A ( varta) a másiknál 120A ( banner ) A magasabb érték a jobb?
|
© juhász béla | 2012. aug. 15. 12:35 | Válasz | #1215 | ||
Tudok.
| |||
| |||
2012. aug. 15. 12:04 | Válasz | #1214 | |||
|
© CsabaB | 2012. aug. 15. 07:51 | Válasz | #1213 |
Tudom, azért írtam, hogy látnom kellene beépítve, mert ha a tompítottját nem lehet belőni és nagyon vakít, nem raknám be. A színéből nem szúrnák ki, mert 4300K-es.
|
2012. aug. 15. 05:33 | Válasz | #1212 | |||
Igen. Ez az ami miatt ha megállít a rendőr, kiszedi alólad a motort és 2 dologgal ajándékoz meg. Egy birsággal és egy vizsgáztatással, hogy visszakapd a rendszámodat.
| |||
| |||
© CsabaB | 2012. aug. 15. 00:12 | Válasz | #1211 |
2012. aug. 14. 20:43 | Válasz | #1210 | |||
Sajnos semmi jót nem tudok írni!!A világítás katasztrófa, mindenféle égővel próbáltam.Indiai utángyártott halogéneket is vettünk Somtomival de nem vált be.Ne költsél rá mert nem lesz jobb.Amikor kicseréltem a feszkómat egy Hondára valamit javult de meg kellett állapítanom ezt a japcsik nem sötében- motorozásra csinálták!Az utángyártott féklámpakapcsolóból én is vettem vagy hármat aztán csináltam egy régi NDK-s mikrokapcsolóból azzal lett jó. Az utángyártott olasz kapcsolók semmit sem érnek. Sajnos már gyártásnál is olasz kapcsolóval szerelik azért lett típushiba.Talán próbálj egyet a bontóból...
| |||
| |||
2012. aug. 14. 15:41 | Válasz | #1209 | |||
Nem akarlak elkeseríteni, de Feconak az hozta meg a végleges javulást hogy vett egy XS-400-as Yamahát... Próbálj meg +90%-os izzót tenni a lámpába a jelenlegi helyett. | |||
| |||
2012. aug. 14. 12:05 | Válasz | #1208 | |||
Sziasztok! 2 kérdésem lenne. Ugye 180-as majám van, a 125-ös a kasznija. A fényszóró ereje katasztrófa, M0-on imádkozva vezetek a sötétben, annyira gyenge. Tudnátok segíteni, hogy lehet-e erősebb égőt beletenni és ha igen, milyet kellene vennem? Fecónak van a hozzám leghasonlóbb mocija, lehet, neki kéne közvetlenül írnom, de több szem többet lát.. A másik, hogy csak a bal oldali féklámpa kapcsolóm állandóan tönkremegy, a fene tudja miért. Másnak is, vagy csak nekem?? novemberben vizsgáztatnom kell, biztosan azt is fogják nézni, még sosem vizsgáztattam motort (sem). Persze csak utángyártottakat kapni, amik fél év után elköszönnek.. Vélemény? Jó időt még sokáig mindenkinek! | |||
|
2012. júl. 16. 07:58 | Válasz | #1207 | |||
Köszi mindenkinek! Előbb - utóbb mégis belevágok. Majd beszámolok. Orpi! Egy skiccet küldenél majd a bekötésről! | |||
|
2012. júl. 13. 19:49 | Válasz | #1206 | |
Sanci! Ha beírod a keresőbe a Müller electronic kifejezéseket,olyan oldalra jutsz,ahol sok más elektromos kütyü mellett beépíthető feszmérő is található.Ha jól emlékszem kék a kijelzője. |
2012. júl. 13. 17:47 | Válasz | #1205 | |||
Pár másodpercig kibírja.Ha igazad lenne az önindítózás után tönkremenne az elektromos rendszer.( Az önindító sokkal többet vesz fel)Az akku pufferként funkcionál,A használatnál nem csak a a generátort használja hanem az akksit is, visszatöltésnél pedigaz akku nem vesz fel max áramot ha jó.Ne dudálj többet mint amennyit önindítóznál!!
| |||
| |||
© Szomjas | 2012. júl. 13. 10:22 | Válasz | #1204 | ||
|
© Szomjas | 2012. júl. 13. 10:16 | Válasz | #1203 | ||
Nekem SAL 019 szivargyújtós feszültségmérő lett beépítve. Képet is találsz a forumon róla,ha igaz. 2800 Ft volt egy éve,azóta is jól működik.
| |||
| |||
© Wiking | 2012. júl. 13. 10:10 | Válasz | #1202 |
Szomjas bandinak is hasonló van :)Ő beépítette a műszerfalába...
|
© CsabaB | 2012. júl. 13. 10:06 | Válasz | #1201 |
Én vettem egy ilyen feszmérőt, akár be is építhető, de így praktikus, kocsiba is használható ellenőrzésre.
| |
© Wiking | 2012. júl. 13. 10:00 | Válasz | #1200 |
Nekem a plussz 110W-ot nem bírta el a rendszer...És ez ugye fele annyi, mint ez a légkürt. A fesszabályzónál erőteljesen melegedtek a vezetékek, valószinűleg a generátor is, de ugye ezt nem tudtam megnézni. A Rövid ideig tartó szakaszos terhelés kihathat a fesszabályzóra és a generátot élettartaméra is. Ugyrésszerűen 2szeresére nő a terhelés hirtelen a rendszerben. Kis ideig valószinűleg nem okoz gondot, de hosszabb idő után valami meg fogja adni magát. Nem emlékszem már pontos adatokra, de az biztos, hogy a generátor nem túl nagy teljesítményű.... | |
2012. júl. 13. 08:11 | Válasz | #1199 | |||
...ööö azt hiszem az enyémbe 30A a főbizti. Akkor majd ha használni akarom, kapcsoljam le a világítást és ne is fékezzek? Esetleg egy kis gázt húzzak neki? Úgy jó lesz-e? Szóval a generátor mire képes? mennyire terhelhető? (mennyire terheli meg a 218W?) Mi történik ha néha- néha kap egy ilyen terhelést? A feszültségmérő továbbra is érdekel. | |||
| |||
2012. júl. 12. 22:45 | Válasz | #1198 | |||
Na Joci, ezt jólmegkaptuk mi egyszerűek... Szerinted Ők mindenre emlékeznek amit akkor tanultak...? Bocsi, ez már OFF... | |||
|
2012. júl. 12. 21:57 | Válasz | #1197 | |||
Bezony. P -> W U -> V I -> A P = U * I | |||
| |||
© Szomjas | 2012. júl. 12. 21:26 | Válasz | #1196 | ||
Bocs,ha esetleg úgy érzed. Amúgy ezt még talán az Általános iskolában tanultuk,de lehet az is,hogy még az óvodában. Már nem emléxem erre. >:-p
| |||
| |||
© Wiking | 2012. júl. 12. 20:39 | Válasz | #1195 |
Nem semmi áramfelvétele van ennek a vacaknak...Azzal ugye tisztában vagytok, hogy a fő biztosíták 20A-es...:) Szerintem nem biztos, hogy érdemes ekkora plussz teljesítményű dolgot beépíteni...noha ugyan valóban nem terheli sokáig a rendszert 1 alkalommal, de sok kicsi sokra megy ugyebár... |
© passat52 | 2012. júl. 12. 20:27 | Válasz | #1194 | ||
Ne szójjá be! Kertész vagyok vaze! | |||
| |||
2012. júl. 12. 19:29 | Válasz | #1193 | |||
No meg normalis keresztmetszetu vezeteket hasznalj a bekoteshez. min. mint a gyari dudae.
| |||
| |||
|
|
|