|
|
|
2013. jan. 12. 14:07 | Válasz | #545 | |||
Sziasztok ! Ma tovább ismerkedtem Maja testével :)A hátsó féknél a fékkulcsot mozgató kar alatti kis hegyes lemezke a kopásjelző akar lenni ?
| |||
|
2013. jan. 12. 13:45 | Válasz | #544 | |||
Ami jól működik, azt ne piszkáld!
| |||
| |||
2013. jan. 12. 12:17 | Válasz | #543 | |||
Akkor viszont amit mutattak nekem az nem 250-esé. több mint valószívű hogy 150 es vagy 180as. Mert csak abban különböztek hogy az egyik rozsdásabb mint a másik. Köszönöm a tájékoztatást. ( tanulság ne ítélj képről. | |||
|
2013. jan. 12. 10:44 | Válasz | #542 | |||
Az ülésre mindenképpen... Na OFFF. UFF! | |||
|
© juhász béla | 2013. jan. 12. 10:20 | Válasz | #541 | ||
Megoldjuk,igy vagy ugy.
| |||
| |||
2013. jan. 12. 10:02 | Válasz | #540 | |||
Valamiért úgy rémlik, hogy az XJR-emé is rámegy a Majámra. Na ki is próbálom. Ha meg mégsem, Majd Bélával ráheggesztjük. Igaz Bélám???? Na jó csak hüléskedek. De mindenesetre elég fura lenne. | |||
|
2013. jan. 12. 09:29 | Válasz | #539 | |||
Eleve a duplája a hengerűrtartalom. Felejtős a dolog. A 150-es az tán felmegy. Kérdés mi lesz a főtengelyed sorsa...
| |||
| |||
© juhász béla | 2013. jan. 12. 08:40 | Válasz | #538 | ||
Ne elmélkedjél rajta olyan sokat,mert nem egyezik.
| |||
| |||
2013. jan. 12. 07:36 | Válasz | #537 | |||
És az mire jó?
| |||
| |||
2013. jan. 12. 05:03 | Válasz | #536 | |||
Egy kérdés? Azon elmélkedtem az egész este folyamán hogy a YP 125-nek és a 250-nek a hengerfeje szerintem megegyezik a képek hosszas nézegetése után. Szerintetek?? Mert ha igen (öngyi) leszek és felraknám rá.
| |||
|
2013. jan. 06. 19:07 | Válasz | #535 | |||
Köszi , így már teljesebb a kép.
| |||
| |||
2013. jan. 06. 18:31 | Válasz | #534 | |||
A maja 125 kuplung 3 mm körül van, 2,5 még nagyon jó. Az elejét kell megnézni ahol kezd fogni, nekem is ott van elkopva. Középen 2mm, az elején meg 0. Ilyenkor tud belemarni a harangba Igazából sokáig eltart, most fogom először cserélni. Szerintem több 10000km. Az italmondon van, a 125 nem drága 10000 ft körül van. De szerintem a tiéd még újnak mondható, és észre fogod venni ha kopott, mert rángat induláskor. Végsebesség: Óra szerint szélcsendben elmegy 110-115 km/h-ig, de az óra csal sajna. GPS-el próbáltam, szélben is felment simán 93 km/h ig, lehet hogy szélcsendben tudott volna 100 körül, de itt a vége. 90 körül van az utazója. két személlyel 80-85..., én vagyok 75 kg, az asszonykám meg 58-60 kg. | |||
| |||
2013. jan. 06. 17:14 | Válasz | #533 | |||
Igazából csak azért érdekelt az új mérete, hogy tudjak viszonyítani mennyire kopik gyorsan, és kb hány százaléknál tart.
| |||
| |||
2013. jan. 06. 16:15 | Válasz | #532 | |||
csak azért írtam mert sokkal pontosabb első kézből az információ mert látod nem emlékszem az adatokra pontosan.
| |||
| |||
2013. jan. 06. 13:48 | Válasz | #531 | |||
Köszi, megvan itt minden mi szem-szájnak ingere, ( no meg a motornak )csak figyelem és türelem.
| |||
| |||
2013. jan. 06. 13:23 | Válasz | #530 | |||
Ja... #310-es beírása lentebb említett Úri barátunknak...
| |||
| |||
2013. jan. 06. 13:21 | Válasz | #529 | |||
Na igen, de ez mindenkire igaz. Nem kevés tupicunk van, ez abból a szempontból jó hogy mindent ki tudunk részletezni, viszont aki új, néha eltéved. Majd megszokod. Talán ha Fáy Tytivel felveszed a kapcsolatot, Ő ad egy Pesti címet ahol postáznak is. Cca 5'000ft + postaköltség. Nem tudom benne van-e ez a cím... | |||
| |||
2013. jan. 06. 13:03 | Válasz | #528 | |||
Igazad van ! Mások is mondták ,hogy sokkal egyszerűbb lenne az életem ha megtanulnék olvasni.:)
| |||
| |||
2013. jan. 06. 12:57 | Válasz | #527 | |||
Boltok bontók ezermesterek.... Sőt kétezermesterek...
| |||
| |||
2013. jan. 06. 12:47 | Válasz | #526 | |||
Köszi ! Amint körbe értem az átvizsgálással a fontossági sorrend első részébe kerül.Tudtok-e esetleg címet aki oda-vissza postázással elvégzi a felújítást ?
| |||
| |||
2013. jan. 06. 10:46 | Válasz | #525 | |||
Nem érdemes reckírozni, mert ha belemar a harangba, az bontóból sem olcsó. Fel kell újítani és beszabályozni s had szaladjon!
| |||
| |||
2013. jan. 06. 10:33 | Válasz | #524 | |||
A manuálban 1.5mm a kuplung csere, igazából szerintem is még elmegy egy darabig, csak kíváncsiság volt az új mérete.A szíj OK.
| |||
|
2013. jan. 06. 09:23 | Válasz | #523 | |||
A 25-ös órája csal előre a sebességtől függően.Ha kíváncsi vagy mennyi az annyi akkor GPS..., de 90-100 utazót bír az óra szerint. Ha ennyit mutat akkor semmihez ne nyúlj. Ha jól emlékszem az alsó kuplungbetét limit 2mm, de a letöltésekben a manuálban minden benne van.A szíj is.Töltsd le és az pontos,mert én már nem emlékszem.
| |||
| |||
2013. jan. 06. 09:20 | Válasz | #522 | |||
Főoldalról letölthető manualban nem találtad? Elvileg benne kéne lennie... Elvileg... Különben nekem a 250-es is olyan 110-120-km/h. tudott. Annak a gyári adata 125. Szóval a 110+ teljesen jó! | |||
| |||
2013. jan. 05. 22:46 | Válasz | #521 | |||
Sziasztok ! Tapasztaltabb 125-ös tulajdonosoktól kérdezném hogy milyen vastag az új kuplungbetét. Ma néztem át a hajtást. Szíj szélessége 21 mm, a kuplung kb. 2,5 mm vastag. Másik kérdés : mennyit kell tudnia max ? Nálam 110 + egy kicsi a vége. Előre is köszi. | |||
|
© Kiss Róbert | 2012. aug. 02. 22:55 | Válasz | #520 |
Érdeklődnék,1998-as 125-ős majához teljes szilyméretet nem nagyon találok! A hosszát nem találtam!
|
© Majalaci | 2012. aug. 02. 22:22 | Válasz | #519 |
© Majalaci | 2012. aug. 02. 22:19 | Válasz | #518 |
Köszönöm az eddigi tanácsokat,segítségeteket.Fecó:igazad volt,Wiking tanácsára járó motornál lefújtam a karbit féktisztítóval és rögtön meg is mutatta magát a szívató.Korábbi javításnál eltört a szigetelésen belül a vezeték és hol érintkezett,hol nem.Kijavítva,tökéletes lett.Már-már sajnálom is mivel egy órával ezelőtt új tulajdonosa lett a kicsikémnek.() További széles utat,baleset mentes vezetést kívánok mindenkinek.Remélem hamarosan találkozunk,talán egy nagyobbra befizetek:)
|
2012. júl. 29. 19:44 | Válasz | #517 | |||
A szívatónál szokott falsot szívni, van ott egy "O" gyűrű ellenőrizd le, vedd ki a szívatót a karbiból ha nincs baja akkor a szívatósíber-beállítás is lehet van úgy hogy a tű a benyát lezárja a siber a levegőt nem.Nem könnyű belőni.Valszeg az van, hogy ha sokat mész vele, van ideje átmelegedni a karbinak és valamilyen tömítés beállítás megváltozik.
| |||
| |||
© Majalaci | 2012. júl. 28. 12:42 | Válasz | #516 |
ja és összesen 20000km van benne. |
© Majalaci | 2012. júl. 28. 12:41 | Válasz | #515 |
Ez a féktisztító jó ötlet köszönöm.A karburátort már próbáltam máshogyan beállítgatni,de az sem vált be.2000km-t tettem meg vele mióta nálam van és az után jött ki ez a problematika :)
|
© Wiking | 2012. júl. 28. 10:07 | Válasz | #514 |
Helló! Ha tényleg nincs semmien jele annak, hogy falsot szívna a masina, akkor lehetséges, hogy valamien lerakódott szennyeződés feléoldüódott a hosszabb üzemeltetés miatt, és ezért változott meg a beállítása a karburátornak. meg kellene próbálni újra beállítani a karburátort.esetleg még annyit lehetne megtenni, hogy járó motornál fújd le a karburáőtort és a szívócsonkot féktisztítóval. Ha változik a fordulat, akkor valahol falot szív mégis!
| |
2012. júl. 27. 22:15 | Válasz | #513 | |||
Hát, nem vagyok okos, majd a többiek...
| |||
| |||
© Majalaci | 2012. júl. 27. 21:45 | Válasz | #512 |
ok.várok köszi.Fals levegőre gondoltam én is elsőre,de mára már szinte biztos vagyok,hogy nem a karbi környéke.Végignéztem a szívócsonkot,levettem nincs kiritkulva,megszakadva stb.- stb.szép aprólékosan nem kapkodva mm2-re 6-óra hosszáig vizsgáltam,tisztítottam,tömítéseket cseréltem stb. MEGFOGOTT:)
|
2012. júl. 27. 21:31 | Válasz | #511 | |||
Lehet, csak nincsennek gépközelben. Légy kis türelemmel, Wiking nem tom merre jár, Foco meg Passat a két nagyöreg 125-ös éppen az erdő mélyén kergetik a medvéket... SomTomi meg szerintem nyaralni van. A jelenség mindenesetre érdekes... Én fals levegőre gyanakodok, nézd meg alaposan a karbi és a hengerfej közötti gumi csonkot. | |||
| |||
© Majalaci | 2012. júl. 27. 21:21 | Válasz | #510 |
Sziasztok.Találkozott már azzal a jelenséggel valaki egy 125-ősnél,hogy egy viszonylag hosszú táv (400km) megtétele után az alapjárat megnőtt? (Persze vele a fogyasztás is)Ezért az alapjárati csavart teljesen vissza kellett tekerni,és ha leveszem hirtelen a lábáról,vagy jobb oldalra billentem akkor képes leállni?Bemelegedett motornál,kipufnál ha visszaengedem a gázt néha beleböffent a kipufba.Olyan az alpjárat(ingadozik)mint mikor egy 2ütemű főtengelye szimeringes :)A karburátort szétszedtem miszlingekre ott nem találtam semmit,de azért kicseréltem a gumicsöveket nehogy az szívasson,de semmi változás.Húzni jól húz,benzin van,nem fogy el. Nem szedtem még szét(habár nagyon idegesít),nem lehet,hogy esetleg a szelep beégett volna?Találkozott már valaki ilyen jelenséggel? |
© CsabaB | 2012. júl. 09. 21:39 | Válasz | #509 |
Szomszédom kasztnis, csak akad neki egy kicsi, majd kérek tőle. Egyelőre kapott szilót. A tőcsavar szerencsére csak hiányzott, a menet tökéletes, raktam is bele másikat. Jól sejtetted, kerék tartó alsó csavarja kicsit makacskodott, csavarlazító, szünet, imbusz+csillag hosszabbítóval sem mozdult, de egy kis melegítés megoldotta. :) Összeraktam, végre nem kell pumpálgatnom, a másik kereket majd felújítom. Már csak a melegben való indításkori röpsúly beragadást kell megoldani. Munkába járni jó, de szaladgálni nem tudok vele. :( | |
2012. júl. 09. 17:59 | Válasz | #508 | |||
Nincs más valamivel el kell tömítened. Valóban nem erre gondoltam. Ajánlom a szélvédőragasztó pasztát, örökös.Karosszériásoknak szokott maradni a tubusban.
| |||
| |||
© Wiking | 2012. júl. 09. 17:31 | Válasz | #507 |
Valószinűleg a benzingőz miatt összezsugorodott valamelyest a gumicső, ezért van az, hogy lötyög....nekem is hasonló gondom volt annó a 125-el.
|
© CsabaB | 2012. júl. 09. 12:12 | Válasz | #506 |
Szerintem félreértetted, mert lusta voltam kivágni a képet. :o Én erre a részre gondoltam, ahol a doboz, meg a cső találkozik. Hiába illesztem bele nem passzosan csatlakozik, valahol a perem mellett mindig van rés. Nem tudom olyan mintha a cső kisebb lenne 2mm-rel. A tőcsavart természetesen gondosan fogom berakni, remélem nem kell új menet miatt felfúrni. | |
2012. júl. 09. 08:51 | Válasz | #505 | |||
Lehet hogy érdemes átjáratni menetfúróval?
| |||
|
2012. júl. 09. 07:23 | Válasz | #504 | |||
A légszűrőnél nem látok hiányt, a bilincsnek kell összehúznia annyira, hogy ne tudjon falsot szívni.Gyárilag olyan szoros, hogy megéred összerakni.A ikpu kényesebb, csak akkor tedd bele a tőcsavart ha annak a hossza is kifogástalan és a menet is jó.Ha nem megfelelő újból kiszakad és még kárt is csinálhat.
| |||
| |||
© CsabaB | 2012. júl. 08. 23:10 | Válasz | #503 |
Szakítottam egy kis időt a kerékcserére. Gondoltam, hogy nem lesz probléma mentes, mint általában minden ilyen szerelés. A szétszedéssel nem is volt gond, csak a sárvédő bújtatott csavarját nyomoztam kicsit. :) Leszedve a légszűrő dobozt a cső csatlakozásánál szakadt szilót találtam, amit leszedve így néz ki a csatlakozás. Nem hiányzik innen valami? Ez így nagyon lötyögős és be tudja szívni a port, nem hiszem, hogy gyárilag szilóval lenne megoldva. A másik, hogy hiányzik a az egyik kipuff tőcsavarom, hangja nem volt, szerintem már így vettem. Amint a képen is látszik beletörve nincs, remélem a menet is megvan, szereznem kell egy tőcsavarnak valót, meg egy anyát is. |
© László Attila | 2012. jún. 30. 20:18 | Válasz | #502 |
Óriásiak vagytok,köszönöm szépen a segítségeteket! :)
|
© Wiking | 2012. jún. 29. 21:44 | Válasz | #501 |
33x45x11 A kereső máködik még mindíg :)Fecó írta még ezt az adatot...január 31.én :)
|
© László Attila | 2012. jún. 29. 19:07 | Válasz | #500 |
Hali! Értem én azt, hogy majd lemérem ha kiszedem, de a lényeg az, hogy kb. 40km-re van tőlünk egy értelmes üzlet ahol lenne talán szimering hozzá ,és akkor is csak rendelésre. Szeretem ha már megvan minden, már csak szétszedem és rakhatom is össze- azért szeretném szétszedés előtt tudni, mert ha nincs nekik, vagy mire megjön -az is vagy két nap.. A gépezet meg nagyon kell, mert azzal járok melózni. Csak ezért kellene sajna a konkrét méret a szimeringről. Köszi a választ előre is!
|
© passat52 | 2012. jún. 29. 18:18 | Válasz | #499 | ||
Ha mindenképp cseréled akkor megtalálod a méretet a szimeringen miután kiütötted! Ha nem igazodsz el rajta akkor tolómérővel megméred a szimering házat, majd a teleszkóp szár vastagságát és végül a szimering szélességét! Ez a három méret adja a szimering méretét! | |||
| |||
© László Attila | 2012. jún. 29. 17:49 | Válasz | #498 |
Helló! Köszönöm a segítséget, megtaláltam a nagy részét amit kerestem: Pl: 20W olaj kell bele és 1,3dl/teló, de a szimeringhez konkrét méretet nem ír, csak cikkszámot- ha jól értelmeztem. Sajna még kezdő vagyok az oldalon, így még nem értek mindent teljesen. Úgyhogy még a szimering mérethez szeretnék egy kis segítséget kérni! Köszönöm előre is!
|
© Wiking | 2012. jún. 29. 14:34 | Válasz | #497 |
Helló! A főoldalon találsz egy olyan menüpontot, hogy letöltések. Ebben a menüben vannak leírások és szervízkönyvek kategoriára lebontva. Keresd ki a tiedhez megfelelő dolgokat, és máris meglessz minden kérdésedre a válasz. A szervízkönyvben le vannak írva a szimering méretek és az is, hogy gyárilag mien olaj való bele.Jobbanmondva a sűrűsége van megadva de egyébként a teleszkópba teleszkóp olaj való... :)
| |
© László Attila | 2012. jún. 29. 10:51 | Válasz | #496 |
Sziasztok! Nemrég jutottam hozzá egy 2002-es 125-ös kis Majához.A lényeg az, hogy kb. 6 vagy 7 évig állt egy garázsban és nem volt karbantartva. 6257km volt benne mikor vettem, de sajna kijött egy apró problémája: az első teló szimering szerintem elszállt, mert dől belőle az olaj! Szeretnélek titeket megkérni, hogy segítsetek pár dologban. Pl.: Milyen szimering kell bele? Sok helyen kérdeztem, de mindenhol más méretet mondanak. Továbbá pl: Milyen olaj kell bele és főleg mennyi, mert sajna nem tudom és ez nincs leírva sehol?! Előre is köszi a segítségeteket, jó motorozást mindenkinek!
|
© barathmarton | 2012. jún. 24. 14:56 | Válasz | #495 |
Akkor nem cserélem led-re. A kompressziót, meg a töltést azt kimérem, mert zavaró, hogy ennyire leterheli. Viszont lefulladni nem fullad le.
|
© Koko | 2012. jún. 24. 13:37 | Válasz | #494 | ||
Ha nem lenne töltés,akkor nem esne le az alapjárat,ha elektromos fogyasztót(lámpát)kapcsolsz rá. Azért esik vissza a fordulat alapjáraton,mert az elektromos terhelés hatására a generátor visszafogja a motort.De ennek nem szabadna "látványosnak" lennie(a korszerűbb autókban elektronika figyeli ezt a tevékenységet,és ha szükséges megemeli az alapjáratot)! Lehet,hogy viszonylag kicsi a kompresszió a motorban,vagy valami más miatt "gyengélkedik". Szerintem ennek nézz utána! | |||
| |||
© Wiking | 2012. jún. 24. 13:21 | Válasz | #493 |
Ez így van! Első izzóba nem fogsz ledest kapni, és nem is ajánlom...Nincs akkora fényereje és nem is úgy adja a fényt hogy a tükör megfelelően szorja. Szóval max a hátsókat és az indexeket lehet ledesíteni, de az utóbbihoz villogtató elegtronikát kell beépíteni, mert a gyári relé terhelésfüggő...így az nem megfelelő ezekhez. Ha nagyon leesik az alapjáratod, akkor inkább nézd át a töltési rendszert...lehetséges, hogy elégtelen vagy abszolult nincs töltés. Esetleg ha rossz az ukkumulátor és már eleve leterheli a generátort...
|
2012. jún. 24. 13:10 | Válasz | #492 | |||
Avval szerintem latni nem fogsz, max teged jol latnak. Hatso izzokat szokas ledesiteni.
| |||
| |||
© barathmarton | 2012. jún. 24. 13:03 | Válasz | #491 |
Valaki meg tudná mondani, hogy milyen típusú izzók kellenek a tompított meg a távolságihoz? Ki szeretném cserélni led izzókra, mert eléggé leveszi az alapjáratot. Köszönöm. |
© Wiking | 2012. jún. 21. 22:36 | Válasz | #490 |
Oké! Álltalában itthon vagyok, de azért csörögj mikor jössz :) | |
© Carlos | 2012. jún. 21. 21:02 | Válasz | #489 |
Wiking! Neked küldöm privátban, adminnak pedig hogy tegye fel valahová. Ja,és még valami! Holnap hozom haza a fényezőtől az idomokat!!! Ha összeraktam,lehet hogy elgurulok hozzád,és megmutatom az én drágám!Előtte felhívlak.Egyébként már lemostam,műanyagokat lekezeltem minden egyebet kicseréltem, javítottam rajta, szerintem 1,5 óra alatt összerakom.
|
2012. jún. 21. 18:18 | Válasz | #488 | |||
Elküldenéd az Adminnak is feltenné a letöltések közé. Köszi! | |||
| |||
© Wiking | 2012. jún. 21. 15:47 | Válasz | #487 |
Már jöhet is! :) | |
© Carlos | 2012. jún. 21. 12:33 | Válasz | #486 |
Nem találom,de mindegy! Megkérdeztem a szalont, ahol az előző tulaj vette, nagyon segítőkész volt mindenki,kellett az alvázszám,és már mondták is. Érdekes,hogy nem a megszokott betű+szám kombináció, hanem fantázianevek,és kezdőbetűik. Az enyém Sweet Heart Red SHR, de találtam úgy is hogy: 000M SHR Sweet Heart Red. Ha érdekel valakit Yamaha színkód gyüjtemény,küldöm a linket!
|
© passat52 | 2012. jún. 19. 20:42 | Válasz | #485 | ||
Válasz a mixben! :)
| |||
| |||
© Carlos | 2012. jún. 19. 20:34 | Válasz | #484 |
Akkor ne is érdeklődjek Yamaha szalonban? Az idomcsere rendben volna,ha a szemét biztosító fizetné!!! Az első idom gyári fényezéssel 76000 ft... kaptam a 245000 forintos kárra 99000 forintot...úgyhogy muszáj fényeztetni!!! Ha fizetné a kárt, cseréltetném elhihetitek!
|
© CsabaB | 2012. jún. 19. 20:14 | Válasz | #483 |
Van jó minőségű imbusz készletem. Amit nem kell nem szedek le, hosszabbító is van 2-3, hosszában is átérem a motort. :)
| |
2012. jún. 19. 20:13 | Válasz | #482 | |
Hmm pl a Suzukinál a szervizkönyvbe bele vagyon írva a színkód és az immós kulcs száma is. Színt elég nehéz kikeverni.. Mert kb 5-10féle színből és egyéb dolgokból tevődik össze megfelelő arányban. SZÍNKEVERÉS Van színkód bárhol kikeverik 5/c alatt. | |
2012. jún. 19. 19:49 | Válasz | #481 | |||
Tényleg csak egy kis kiegészítés! A hátsó merevítő-háromszöget kihagytad, ennek a csavarjai imbusz (belső kulcsnyílású)csavarok semmiképp ne álljunk neki Tesco-s kulccsal mert fúrás lesz a vége.Be szokott korrodálni.Az ülést és a sisaktartót nem szoktam kivenni, mert ha melléfekszel 10-es stekkulcsal, hosszabbítóval eléred.
| |||
| |||
© passat52 | 2012. jún. 19. 19:35 | Válasz | #480 | ||
Én is színskála alapján kevertettem és spayben mikor a dobozt festettem!
| |||
| |||
© satyapapa | 2012. jún. 19. 19:30 | Válasz | #479 | ||
Néhány autófényezö festékboltban van gyári szinskála,nekem a 250majához igy sikerült "gyári" festéket venni,sprayben is.
| |||
| |||
© passat52 | 2012. jún. 19. 19:21 | Válasz | #478 | ||
Nem hiszem, hogy fel van tüntetve valahol is! Ezekhez a motorokhoz ha elemet akarunk cserélni sérülés miatt akkor gyári festéssel kapod meg! Én is le akartam kérni a színkódot a Yamahánál és ezt a választ kaptam! Csak találomra lehet kikevertetni a szint!
| |||
| |||
© Carlos | 2012. jún. 19. 17:52 | Válasz | #477 |
Valaki meg tudná mondani,hol találom a motor gyári színkódját? Fel van tüntetve valahol,mint az autókon? Semelyik gyári papírján nincsen,csak annyi hogy piros...a forgalmiban sem!
|
© CsabaB | 2012. jún. 19. 17:18 | Válasz | #476 |
Kösz a leírást, várok vele az első esős napig, mert elsőre biztos lassabban fogmenni,meg ha már szétszedem, megnézem a az indítási gondot is. Arra már rájöttem, hogy a melegedéssel kapcsolatos a hiba, mert reggel vagy hosszabb állás után mindig indul.
| |
© Carlos | 2012. jún. 19. 16:31 | Válasz | #475 |
Valaki meg tudná mondani,hol találom a motor gyári színkódját? Fel van tüntetve valahol,mint az autókon? Semelyik gyári papírján nincsen,csak annyi hogy piros...a forgalmiban sem!
|
© Wiking | 2012. jún. 19. 15:24 | Válasz | #474 |
Helló! Kb 1-1,5óra a művelet szerintem...rutinosabbaknak lehet kevesebb. Elsőként szedd ki az ülést a sisaktartóval együtt ezt 4db csavar fogja.. 2 van fent a hátsóülés és az első ölés találkozása alatt, 2 pedig a sisaktartó aljában elül. Ezután lazítsd meg a kipufogó tartó csavarokat oldalt. De csak Lazítsd! Ha ez megvan, akkor a hehgerfejröl csavarozd le a kipufogó leömlő csövet. Most jöhez az előbb kilazított 3db csavar a kipufogónál hátul-oldalt. lentvan a kipufogó! A Hátsó sárvédőnek van 2 db csavarja a kerék merevítő kerethez rögzíti a sárvédőt. Ezeket vedd ki. ( Úgy emlékszem, hogy a másik oldalon a légszűrőhöz van csavarozva a sárvédő, ezt is ajánlatos kivenni, mert könnyen le tud törni.) Előfordulhat, hogy le kell venned a légszűrő házat is, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Ha lentvan a sárvédő, akkor még a jobb oldali hátsó teleszkóp alsó csavarját kell kivenned. Ha minden igaz ezt el tudod majd annyira húzni, hogy kijön a kerék is. Ha mindezek megvannak, akkor lazítsd meg a kerék tengelyen lévő anyát, ezt le is veheted. Ezután már csak a keret 2 rögzítő csavarja van és le tudod húzni a tengelyröl az egésszet, majd a kereket is. Lehet kicsit bonyolult így leírva, de egyébként nem az. Ha netán valamit tévedtem akkor legyen szives javítsa ki valaki...Én több mint 1 éve nem szereltem 125-ös maját :) | |
© CsabaB | 2012. jún. 19. 14:10 | Válasz | #473 |
Hali! Nagyon nehéz keresni, ezért kérdezek egy amtőrt. :) Macerás és mennyi idő kiszedni a hátsó kereket? A szelepnél még mindig ereszt, egyre jobban, van tartalék kerekem, addig beraknám azt, de még soha nem szedtem szét, sok időm meg most nics bíbelődni, akármennyire is szeretném. |
© Wiking | 2012. jún. 18. 18:18 | Válasz | #472 |
Helló! A generátor van azon az oldalon csak. Az olajszivárgás oka pedig az lessz ebben az esetben, hogy elkopott a főtengely szimering.cserélni kell, utánna nem fog csöpögni...de érdemes a csapágyakat is átnézni...ha a szimering ereszt, akkor lehet, hogy kopott a csapágy is.
| |
© barathmarton | 2012. jún. 18. 12:06 | Válasz | #471 |
Sziasztok! Most vettem egy használt majesty 125-öt. Észrevettem, hogy jobb oldalt a kipufogó előtt található műanyagnál (kör alakú) engedi az olajat. Mi található azon a részen? Legtöbb robogónál a vízpumpa van ott, de ennél is? Az olaj nem csöpög, csak minimálisan szivárog. Motorikusan viszont nincs gond vele, simán indul, alapjáraton se fullad le. Mitől szivároghat az olaj? Előre is köszönöm a segítségeket. |
2012. jún. 12. 19:37 | Válasz | #470 | |||
Bélának alkatrésze is van, de többet nem írom le!!
| |||
| |||
© Wiking | 2012. jún. 12. 16:37 | Válasz | #469 |
Említetted...de vannak ilyen értelmetlen alakok is néha sajnos... A szivató szerintem 8-10000ft maximum a membránt meg írtam... Viszont vannak Keeway alkatrészek amik kompatibilisek...Lehetséges, hogy a szivató is.... Azt elfelejtettem mondani multkor, hogy a szivató talpánál lévő tömítőgyűrűt is nézd meg alaposan...ott is tud falsot szívni...
|
© Carlos | 2012. jún. 12. 16:14 | Válasz | #468 |
Vasárnap, amikor találkoztunk nem mondtam neked,hogy van egy bal... hirdető, aki bár eladna,én meg vennék, de lusta válaszolni??? Hát ő az a kretén!!! Mindet megvenném tőle, de másfél hete nem válaszol!!! Írtam neki 4-5x, talán kettőre válaszolt.Telefont nem veszi fel. És akkor mennyi a szivató,és a membrán?
|
© Wiking | 2012. jún. 12. 16:00 | Válasz | #467 |
membrán 20-25000körül van a gyári.. Találtam neked idomokat viszont...itt |
© Carlos | 2012. jún. 12. 15:24 | Válasz | #466 |
...a membrán cserére pedig egy 68991 forintosat! Ez biztos???
|
© Carlos | 2012. jún. 12. 15:13 | Válasz | #465 |
Sziasztok! Kértem árajánlatot autómata szivatóról, és valami egészen elképesztő árat adtak róla...meg egy robbantott ábrát. Elképzelhető, hogy egy számjeggyel többet írtak? Vagy tényleg 79605 forint egy autómata szivató???(motordiszkont.hu) |
2012. jún. 12. 09:12 | Válasz | #464 | |||
Az kicsit komolyabb távolság lesz... Bála Atkáron lakik, Gyöngyös előtt 5-6 km. | |||
| |||
© Carlos | 2012. jún. 12. 08:22 | Válasz | #463 |
...és őt hol találom meg helyileg? Bár most a sors összehozott egy szerelővel, aki a Yamaha Topban (TATA) dolgozott, most otthon,maszekban.Hozzá még elmegyek, mert itt lakik a közelben, mindössze 7 km-re.Ha ő sem tudja megjavítani akkor már tényleg csak Béla lehet a megmentőm.
|
2012. jún. 07. 05:47 | Válasz | #462 | |||
A leírtak után már csak az segít ha elviszed Bélához!!
| |||
| |||
2012. jún. 06. 14:55 | Válasz | #461 | |||
#441-től...
| |||
| |||
© Carlos | 2012. jún. 06. 08:30 | Válasz | #460 |
Valaki,összefoglalná még egyszer, mi okozhatja motorom hidegindítása utáni lefulladást, illetve az indítás utáni gázadásra lefulladást? Köszönöm!
|
© Wiking | 2012. máj. 21. 22:56 | Válasz | #459 |
esetleg a generátor mágneskereke is rázhatja a motort...
| |
© Majalaci | 2012. máj. 21. 21:40 | Válasz | #458 |
Köszönöm,holnap ha lesz rá időm megnézem a tengelyt.
|
© passat52 | 2012. máj. 21. 21:25 | Válasz | #457 | ||
Gondolom van indikátor órád? Nézd meg nem e üt a variátor tengelye. Lehet előző tulaj úgy erőszakolta le róla. A gumitól nem hiszem, hogy a motor felől éreznéd a rezonanciát! Minden képp a hajtásnál keresd a hibát! Esetleg másik szíjjal is próbáld meg mert lehet ami fenn van nem tapad be rendesen!
| |||
| |||
© Majalaci | 2012. máj. 21. 21:12 | Válasz | #456 |
Sziasztok.Ma elvittem műszakira a gépet.Ma sikerült menni vele egy nagyobb kőrt,s azt vettem észre,hogy folyamatos gázadásnál egyfajta rezonanciát érzek a motor felől amit át vesz az egész kaszni,mert a gáz visszaengedésénél megszűnik.Nem tudtok esetleg ebben segíteni,hogy mi adhatja ezt?(görgő csere,kuplung ferrodolozva-harang esztergálva,szíj szinte új,szíjtárcsák nincsenek megkopva,semmi váll,gumi michelin sport pilot)A motorba valószínű(kopásokból adódóan)nincs több 17000-nél.
|
2012. máj. 19. 13:51 | Válasz | #455 | |||
Válasz a MIX rovatban!
| |||
| |||
© Carlos | 2012. máj. 19. 13:01 | Válasz | #454 |
Na itt vagyok újra,de sajnos rossz hírekkel! Ma délelőtt összetörték a 2 hónapja vásárolt Majám!!! Kb. 20-30-cal mentem,amikor index és minden körültekintés nélkül elém tolatott egy autó...nem tudtam megállni. A vétkes mindent elvállalt,ezt le is írta a baleseti bejelentőre, úgyhogy még nyugodt is lehetnék,de ez egy 99-es évjáratú motor, a szervizben azt mondták,lehet hogy gazdasági totálkár. Gyári szervizbe akarom vinni,és az én biztosítóm azt mondta, a szemlét is oda kérjem. Akinek van tapasztalata kárrendezésben,vagy bármi infó ami nekem jól jöhet, ossza meg velem. Köszönöm!
|
2012. máj. 19. 07:25 | Válasz | #453 | |||
A görgők átvizsgálásánál is könnyen lehet venni egy új főtengelyt.
| |||
| |||
2012. máj. 18. 21:56 | Válasz | #452 | |||
Tudom, hogy ez inkább MIX, de szerintem Ő is úgy van vele, mint amilyen én voltam! A jóból szeretne még jobbat! Én már rájöttem, hogy nekem nem lett jobb, sőt! Legrosszabb estben tudjátok, hogy mi történt! Elolvadt az egész varióm! Full csere! Mostanra csak akkor szervizelek, ha valóban szükséges, illetve egy hosszabb út előtt, de csak átnézés erejéig! | |||
| |||
© passat52 | 2012. máj. 18. 21:05 | Válasz | #451 | ||
Természetesen nem akartam meg bántani! Elnézést ha így gondolod Majalaci! Csak tőled idézek: "Üdvözletem mindenkinek.Gyors segítségre van szükségem.Mint említettem vettem egy 125-öst apróbb hibával.Amikor megvettem 90-100-al mentem egy dombtetőre s (nagyon ment) úgy éreztem kb.120-at bírta volna síkon." Nem értem, hogy miért nyúltál a karbihoz ha nagyon ment? Az olajcsere, szíj, görgők átvizsgálásával, cseréjével semmi kifogásom, ez hozzá tartozik egy használt motor vásárlásához. Ha van időd olvasgass vissza pár évet és sok tapasztalatot gyűjthetsz! PL. Fecó is szívott a karbibal sokat mert egy műanyag csőnek nem találta meg a helyét! :) Talán még a kép is fenn van valahol! | |||
| |||
2012. máj. 18. 19:41 | Válasz | #450 | |||
Majalaci!! Az előbbiekben írtam, és Jasa is kellően rámutatott, a fórumnak bizony vannak határai. Azt hiszem bőven a határokat súroltuk tanács ügyben, de ne várd hogy itt mindent megoldunk, mert egyszerűen így nem megy.Azt írtad "gyakorlat és bátorság" ami inkább csak bátorság, mert akkor lenne gyakorlat ha ez lenne a tizedik maja karbid amit beállítottál.Passat sem akart bántani nem kell megsértődni egyszerűen az van hogy ez egyszerűnek látszik, babrálni is lehet és néha sok-ezerért hozzák helyre.Gyakran még szakmabeli szakikat is megetet ha nem kellő alázattal és odafigyeléssel állnak hozzá. Sok sikert és szerencsét a "babráláshoz" továbbra is segítünk amiben tudunk.Talán még nekem is van a sufniban egy 25-ös karbim, hogyha a membránt kiszakítanád. | |||
| |||
© jasa | 2012. máj. 17. 23:01 | Válasz | #449 | ||
Igen, kedves kollega, a fórum azért (is) van hogy segítsük egymásnak és nem ismerek fórumot mely ezt a "küldetését" kiválóbban, önzetlenebbül gyakorolná mint EZ (a cigány és a lova...). De az is beletartozik a felelőségbe, hogy tudjuk azt mondani bizonyos esetekben: STOP, ez már "barkácsba" nem megy. Nem akarunk úgy járni mint a viccben: a parasztnak döglenek a libái, elmegy a rabbihoz, aki sorra adja a tanácsokat, de csak tovább döglenek, végül az utolsó is. A rabbi sajnálkozva mondja: de kár, pedig még lettek volna tanácsaim..... Hidd el: több mint 4 év, többtucat ember, sokezer hozzászólás fórumtapasztalata..... | |||
| |||
© Majalaci | 2012. máj. 17. 21:00 | Válasz | #448 |
Passat52! Lehet,hogy azért babrálja valaki a karbit (a maja karbit),mert meg akarja érteni,mert nem szeretné,hogy a mai világban átverjék.Hogy az apróbb fortélyait ki tanulja tőletek,a tapasztalt majásoktól mert 35 évesen érez magában annyi gyakorlatot-bátorságot stb.Senki nem úgy született,hogy mindent tudjon! Én azt hittem a fórum azért van többek között,hogy egymás tapasztalatait megosszuk. De én kérek elnézést ha én így gondolom és gondolkozok. |
2012. máj. 17. 20:08 | Válasz | #447 | |||
A benzinszint csak akkor megy el ha előtted egy hasonló szerelő beállította.Ne bántsd mert visszaállítani nagyon nehéz.Nem megy el ha nem bántják.Az alapjárati csavart nem tudom azt is hallani kéne.Hogy megy a vas. Passat: Van igazságod! | |||
| |||
© passat52 | 2012. máj. 17. 19:53 | Válasz | #446 | ||
A lényeg, hogy ez már nem Riga karbi! Ha valaki nem ért hozzá ne babrálja! | |||
| |||
|
|
|