|
|
|
© satyapapa | 2011. dec. 05. 21:28 | Válasz | #1144 | ||
Gelilackó is ledobta egerfelé menet a kipufogót a majárol
| |||
|
© passat52 | 2011. dec. 05. 21:21 | Válasz | #1143 | ||
Yamahád bosszúja volt mert mindig birizgáltad!
| |||
| |||
2011. dec. 05. 21:19 | Válasz | #1142 | |||
Ez mondjuk sziven utott. :D ( no es mirol is esett le ? )
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 05. 21:17 | Válasz | #1141 | ||
| |||
© passat52 | 2011. dec. 05. 21:16 | Válasz | #1140 | ||
Dörrentőt útszélen elhagyni!
| |||
| |||
2011. dec. 05. 21:15 | Válasz | #1139 | |||
No megallj csak. atnezem en a motorodat es ahany csavart talalok amelyiken latszik a szerelo kulcs nyoma annyi sorodbe kerul. :D ( lattam en mar karon varjut,ejjeliort nappal meghalni, yamahat az ut szelen lerobbanni. jujj ) | |||
| |||
© passat52 | 2011. dec. 05. 21:12 | Válasz | #1138 | ||
Hozzá teszem még a következő történetem: Tapolcán jártam és leállítottam a motort a Földhivatal előtt. Egy idős bácsi aki elmondása szerint szintén motorozott ameddig tehette megkérdezte, hogy hol van ebben a motor? Válaszom az volt, hogy még én sem láttam. Erre a a következő kérdése: Akkor hogyan szerelgetem? Mondtam neki, hogy ezt nem kell szerelgetni! Kérdezte: Milyen márkájú? Válaszom: Yamaha!! Erre a bácsi csak annyit mondott: Értem! | |||
| |||
2011. dec. 05. 21:10 | Válasz | #1137 | |||
Bizony tegnap fel is avattam.kellett egy 8, 10-es dugokulcs, kis hajtoszar, egy bit csavarfej meg az elektromos levero a 24-es dugokulccsal. Az egesz motorhoz szinte ennyi eleg. de jo ha van komplett keszlet,igy legalabb rendet tartok a dobozban. kulon szerszamoknal surun keresgeltem azokat, mindig csak az elso szerelesig volt rend utana matrix szeruen szanaszet :D
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 05. 21:08 | Válasz | #1136 | ||
Hahaha..majd kiváncsi leszek erre
| |||
| |||
© passat52 | 2011. dec. 05. 21:07 | Válasz | #1135 | ||
| |||
2011. dec. 05. 21:05 | Válasz | #1134 | |||
A Burgihoz, meg a Goldvinhez kell...Mayához, csak amit a Józsi írt. Bocs ez nem maradhatott ki. | |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 05. 20:44 | Válasz | #1133 | ||
Ettöl marad jó egy jó motor is,.Hisz ha használjuk akkor kopik, romlik,szervizelni kell.Egy fékbetét,vagy olaj cseréhez is már több kell,,mint egy csavarhuzó,meg a tizes kulcs.Igaz ha sok a pénz elég egy jó szerviz a közelbe.Én viszont vagyok olyan örült hogy szeretem csinálni is,ez a hobbym.
| |||
| |||
© passat52 | 2011. dec. 05. 20:35 | Válasz | #1132 | ||
Uraim! Egy jó motorhoz minek ennyi és ilyen márkás szerszám? Elég egy csavarhúzó, egy a levegő szűrő cseréhez, egy 10-es kulcs az olaj szűrő cseréhez és a variátor ház megbontáshoz! Valamint az elektromos kerék kulcs a variátorhoz! | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 05. 20:33 | Válasz | #1131 | ||
Látom ,jó kis készlet.Nemcsak a maja szereléshez elég.Igaz ugyan hogy sok olyan van benne amit alig használnák,de ebbe az árba ez kimondottan nembaj.Hasonló van,ill, volt de már elajándékoztam.Most olyanom van amire vágytam,talán jobb is mint amire szükségem van.De nem baj.Már 14-éves koromba én szereltem a rigámat,azota rengeteg szerszám volt a kezembe.Kevés jó,és sok gagyi.Néhány aproságon mulik hogy valamivel igazán elégedett legyek.Mint most.
| |||
| |||
2011. dec. 05. 20:21 | Válasz | #1130 | |||
Amennyiben valaki ettől a Vaterás uraságtól akarna vásárolni, akkor itt a címe:Horváth Dániel keeling keeling@hotmail.hu 0036306366499 Mindezt onnét tudom, hogy most rendeltem tőle egy kutyanyíró motoros masinát. | |||
| |||
2011. dec. 05. 20:18 | Válasz | #1129 | |||
Az mindenképp vitathatatlan, hogy a Beta, az Unior, valami KING.... ezek tuti márkák, de mindenképp figyelembe kell venni az árukat is! Bár talán ezen márkanevű szerszámokra "örök" garancia van, ha jól tudom, de ha nem akkor is a barátomnak simán cserélték a szétszakított Unior cuccokat! Én úgy gondolom, hogy egy ilyen készlettel a Maját, de más szerkezeteket is tökéletesen lehet szerelgetni! Szerszámkészlet Nekem ez van, csak akkor még drágább volt, de Topi is ezt használja, ahogy a hozzászólásaiból kivettem! Ja és nem is drága! Egyedül a kicsi "T" hajtóját tarom gyengének! | |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 05. 19:29 | Válasz | #1128 | ||
Hát talán a készletet jobb ugy hogy az ember külön külön megveszi ami kell.Sajna a legtöbb készletben sok olyan van amit talán soha nem használunk.Most én is igy teszek.Most már vettem ugye a profi kulcsot,vannak hozzá toldoszárak,csuklosak,még egy flexibilis szárat veszek,az is 3500ft.A dugókulcsok 10-13-15-17-19-21-23-27-29-32 szintén a jobb fajtákból..Mivel ezeken kivül más méretet már ritkábban használok,szerényeb minöség is elmegy. De tényleg az a legfontosabb hogy a krova kulcs az profi legyen.A szervizbe BETA készlet volt,és biza öröm volt vele szerelnem. - Megmutattam Heroldnak is .és neki is tetszett a kulcs. | |||
| |||
2011. dec. 05. 19:06 | Válasz | #1127 | |||
Satyapapa! Olyan részletesen, és kedvcsinálóan leírtad az új krova kulcsodat, hogy majdnem elrohatam venni egyet! De viccet félre téve, én is már régóta tervezem hogy veszek egy f@sza készletet, de sajna meglehetősen drágák!
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 05. 18:29 | Válasz | #1126 | ||
Nemrég beszéltünk a szerszámokról. Hosszas keresgélés után vettem egy krova kulcsot 6500 ba került.nagyon elégedet vagyok vele.Dugokulcsaim vannak ezért nem akartam készletet,de egy profi kulcsra szükségem volt már.Igaz volt néhány készlet de azokban elég amatör kulcs volt,abbol meg van már 2-3db.Nem rosszak de nem is elég precizek.Ez az ujj 52fogu és iszonyu kis elmozdulással is dolgozik,no és persze egykezes, a forgásirány változtatás hüvelykujjal megy,na meg persze van nyomogomb a dugokulcs leválasztáshoz.A nyél része nagyon testes,ivben elhajló piszok jó fogásu.Tök jó.Persze ettöl sokkal jobb is létezik,,de nekem ez már megfelel végre | |||
|
2011. dec. 04. 18:35 | Válasz | #1125 | |||
Januártól a vizsgán kötelező a protis nadrág,kabát,kesztyű...
| |||
| |||
2011. dec. 04. 18:06 | Válasz | #1124 | |||
Elvileg sehogy. Alapkövetelmény az egyik alapkövetelmény az, hogy írni olvasni tudjon...
| |||
| |||
2011. dec. 04. 18:04 | Válasz | #1123 | |||
Fusiban vizsgázik a tetű! Vagy tejel, vagy fenyegetőzik! Mikor bekerül a sittre, meg benyal melegsz@rig. Azt sem tudja, hogy alázkodjon meg a 120 kilós kancigány. A kisebbje ott is próbálja játszani az agyát, még a smasszernek is. (Még ki nem kerül a kamerák látószögéből !)
| |||
| |||
2011. dec. 04. 18:03 | Válasz | #1122 | |||
Pesze, a huli kevesebb, de ebből egy is elég. Amúgy csak 1x kapták el a kollégák, akkor is a taxiállomáson cigizett és a parkoló motor mellett beszélgetett. Ki bizonyítja rá, hogy az övé a motor? S mivel állt, hát a közeg sem dekkolhat ott hat órát, Ő meg beült a KV-zóba. Ennyi. Ha meg elindul, cseszhetik... Megfoghatatlan...
| |||
| |||
2011. dec. 04. 16:48 | Válasz | #1121 | |||
Ha nem tud olvasni akkor hogy vizsgázik kreszböl?,
| |||
| |||
© adamfzr | 2011. dec. 04. 15:21 | Válasz | #1120 |
ötvennél leszakadnak a belsőszerveid. Problem? :D | |
2011. dec. 04. 14:58 | Válasz | #1119 | |||
HA a CSAK egy tuningolatlan 125-össel 100-al esel mi a különbség ha ugyanezt egy 250-essel csinálod?
| |||
| |||
© adamfzr | 2011. dec. 04. 13:11 | Válasz | #1118 |
A nem nagy ördögöt a 125-re úgy értettem, h egy majom autós is lekavarog vele pár óra gyakorlás után. És igaz ez a többi szabályos teljesítményű nyolcadliteresre. Nem fog senki megőszülni egy gyári 125-ösön a tempótól. Nem lesz itt baj.
|
© adamfzr | 2011. dec. 04. 13:04 | Válasz | #1117 |
Runnerből van gyárilag 50, 125(ami tényleg 15 lóerő csak), 180 2t, és 200 4t. Amúgy első blikkre felismerhető a különbség az 50-es, és a nagyok között. Szal itt is, egy 125 nem nagy ördög, a 200-as meg úgyis bukta, akkora csalás 50-nek. Nálunk mostanában eléggé szedik ki őket. Amúgymeg, ha egész egerben egy ilyen komolyabb huligán van, akkor azmégha néhány huguli azért még van is, megkockáztatom összesen nincs annyi, mint lejárt kötelezős, vagy fusiműszakis autó. :) | |
2011. dec. 04. 12:18 | Válasz | #1116 | |||
Nagy igazságot írtál. Haverom szeme láttára állított meg a közeg egy roma csapatot, 8-an ültek a szegény öreg szakadt Ladában. Se adásvételi, se forgalmi, se biztosítás, se jogsi. Addig vakarta a fejét míg elzavarta őket. A cimborát meg meg akarta bírságolni, mert valami nem pont olyan volt a kocsi felszerelésében mint az előírásos. Na erre varrjál gombot! De ez már más téma, nem is akarom az eredetit elferdíteni! Hiába lesznek itt bármilyen szabályok, míg nincsenek betartva. Na de Ádám! 125ccm és csak 15 lóerő? Persze, ilyen is van, de amit lentebb írtam, van itt Egerben egy srác, Gilerra Runner, 2000-as full tuning blokk van benne a kis 50-es kasztniba szépen beleoktojálva. Na képzeld az mit megy... Na én ezektől tartok kicsit... | |||
|
© Gyurma | 2011. dec. 04. 12:07 | Válasz | #1115 |
Mért vagytok ilyenek??? Hagy vezessen már mindenki amit tud vagy akar! Nem kellene inkább a sok vacak alkoholistával foglalkozni a rendőrnek is??? vagy pesten a sárga veszedelem ugyan az az "ember" jár vizsgázni közülük. Szabad országban élünk ha csinál valamit vállalja a felelöséget érte a retek cigány meg jogsi nélkül vezet balesetet okoz a rendőr le helyszíneli majd el kell engedni. aki auó jogsival vezet az legalább kreszből vizsgázott. IQ teszt ehhh hogy minek hisz olvasni sem tud!
|
2011. dec. 04. 09:12 | Válasz | #1114 | |||
Elvtikéim! Vitatkozhatunk mi itt, pro és kontra érvek jöhetnek-mehetnek! A vége ugyan az. Elfogadták a szabályt, tehát él! Én inkább a kategóriákat módosítgatnám ide-oda. Saját véleményem szerint a nagymotor kategóriákat inkább korhatárhoz és esetleg IQ teszthez kötném. 21 éves alatt, nem is adnék jogosítványt nagymotorra. És ezt már néhány oktatótól és vizsgabiztostól is hallottam. Ugyan úgy, mint a B kategóriát sem adnám oda IQ teszt nélkül.Nem biztos, de lehet, hogy változna a közlekedési morálunk. Biztos van aki nem így látja, ez CSAK AZ ÉN véleményem!
| |||
|
© Herold | 2011. dec. 04. 09:00 | Válasz | #1113 | ||
Belátási képesség... Micsoda divattalan kifejezés! Túl sok ember nem is ismeri. | |||
| |||
© adamfzr | 2011. dec. 04. 00:36 | Válasz | #1112 |
azért írtam :)
| |
2011. dec. 04. 00:01 | Válasz | #1111 | |||
Nincs elfelejtve és teljesen igazad van!! De ezekre az esetekre is lehet ellen példát hozni:kikre szavaztunk,milyenek a mai gyerekek,Vagy éppen elhagyott gyerekek akiket felelös szülők elhagynak!Sajnos a sokk magárol azt gondoló ember hogy milyen felelösség teljes vitte a világot oda ahol most tart.De ha valami baj történik akkor mossák kezüket. | |||
| |||
© adamfzr | 2011. dec. 03. 23:35 | Válasz | #1110 |
azt se felejtsük el, hogy itt olyan felnőtt emberekről van szó, akik mindenféle vizsga nélkül gyereket csinálhatnak, és embert próbálhatnak nevelni belőle, szavazhatnak. csupa klassz, felelősségteljes, megfontoltságot, intelligenciát feltételező dolgot csinálhatnak. miért ne lennének alkalmasak arra, hogy amúgy kreszben, forgalmi szituációkban jártasságot feltételezve, elmotorozgassanak, egy meglehetősen lomha, főtengelyen max 15 lóerős kismotoron? :) | |
2011. dec. 03. 23:26 | Válasz | #1109 | |||
| |||
2011. dec. 03. 23:03 | Válasz | #1108 | |||
Ezt a témát egyszer már amikor felröppent kiveséztük.Mind két oldal érvelése elfogadható és jogos. Én viszont most is azt mondom hogy aki akart motorozni-robogózni- autó helyett az felült az ötvenesre is és most is felfog ülni a 125-re is. Tehát nem lesz teljesen "motoranalfabéta". Aki pedig eddig is az autót választotta az most sem fog robogóra pattanni - na jó egy két kivételtől eltekintve. A hülyéknek meg tök mindegy hány ccm gép van alatta...Hamar elfognak kopni és jó sok törött, alkatrész moci lesz a piacon... A legnagyobb probléma, hogy F.B.Ilus is hallotta a hírekben ezt a lehetőséget és gyorsan közölte, hogy márpedig akkor Ő nem marad a továbbiakban "csak egy Club tag feleség" meg motortyúk, meg nehezék... Meg még vagy húsz jelzőt sikerült felsorolnia a motoros feleségekre. Na, de Ő már vagy húsz éve robogózik, így most végre egy kicsit gyorsabb lesz. Feltéve ha kap egy 125-t. Talán egy Majestyt? | |||
|
2011. dec. 03. 21:56 | Válasz | #1107 | |||
Én is irigy vagyok, de nem a szó valódi értelmében és értem, érzem hogy Gábor mire gondol. Lesz még ennek böjtje, majd meglátjátok. De aki megissza a levét, nagyon fel lesz háborodva. Én sajnos csak azt látom, hogy ott ahol az 50ccm a megengedett de a rendőrnél ki lehet magyarázni egy 125, 150, 200-as gépet, akkor bizony ennek soha nem lesz vége! Az autó meg a motor két külön kategória. Anno 30 évvel ezelőtt aki ráült egy motorra, jogsit szerzett rá, az többnyire valóban motorozni akart. Ma spontán közlekedési eszköznek fogja tekinteni és ebből lehetnek problémák. Na mindegy, meglátjuk, mindenesetre én féltem is azokat akik kellő felkészülés nélkül ráülnek egy kétkerekűre. | |||
|
2011. dec. 03. 21:48 | Válasz | #1106 | |||
Nem akartalak megbántani de te irod hogy a szabályokat be kell tartani!Akkor egy mai 50-es gép ami viszi a hetvenet miért is nem elég a városban?? mert az autosok lelökik az útról!Akkor ezzel csak ösztönözük a gyorsabb haladást.de az én véleményem ugy se számit ha be akarnak valamit vezetni megteszik nélkülem is.
| |||
| |||
2011. dec. 03. 21:37 | Válasz | #1105 | |||
Ja nekem is fáj hogy sokkba került!!! Meg hogy nagy robogokkal járnak rendszám nélkül.Meg jogsi nélkül.Eggyáltalán ha már van autora jogsi akkor miért nem vezethetünk mindent. Egy két Órás tovább képzés és már buszt is lehetne. Hogy én milyen irigy vagyok | |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 03. 21:22 | Válasz | #1104 | ||
Na Ja.
| |||
| |||
© adamfzr | 2011. dec. 03. 21:19 | Válasz | #1103 |
Ezek ilyen tipikus autósforumos-motorosgyűlölős témák ám... Biztosan az is fáj valakinek, h neki még sok időbe, pénzbe telett az autó mellett egy 125 vizsga is, most meg majd könnyen, olcsón megy. Nekünk motorosoknak örülni kell, ha csak eggyel több kétkerekű koptatja az utakat! Minden ezirányú könnyítést üdvözlök. |
© satyapapa | 2011. dec. 03. 20:38 | Válasz | #1102 | ||
ENGEM?,,Mért pont engem?? Ha mégis valakit elsodor ,,azt autóval is megtenné.(lehet)..Az meg általában rosszab,, A dolog lényege a figyelem, a fegyelem,Csak ez a döntő. Ennélkül minden lehet akár gyilkos ezsköz is. Én is végigmentem a szamárlétrán,,nem ismeretlen a téma,,1973már vezettem,,Riga 4,tip szörnyet.Akkor csak kresz vizsgát kellet tenni,és már mehettünk is,,És mégse mentem neki senkinek. Mégis jónak tartom az ujj szabályt,,és mint irtam,---majd kiderül.. | |||
|
2011. dec. 03. 20:23 | Válasz | #1101 | |||
Ez szép és jó amit irtál.De akkor meg kérdezlek én évekig mentem 50-es géppel!Utána levizsgáztam 125-ös re amivel szintén 4-évet lehuztam: élve.És amikor 400-ra ültem ujból vizsgázni kellet Rutinból-gyakorlatból.Akkor miért is?Mert hát elvileg már tiz évet töltöttem motoron baleset nélkül.Akkor aki kiszál a kocsibol és át ül a motorra egy két orás gyakorlat után és majd elsodor esetleg téged akkor ö is az europaiságra fog hivatkozni,Te meg az elmaradott egészség ügyben fogsz lábadozni.
| |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 03. 19:46 | Válasz | #1100 | ||
Nem értem hogy ami európa legtöbb államába bevált és jól müködik már hosszu évek ota,az miért okoz nálunk problémát...Mi sem vagyunk rosszabbak,,remélem, Nálunk, a mi országunkban nagy divat hogy mindenröl hosszu megbeszéléseket tanácskozásokat tartanak,és ennek ellenére sokszor rossz döntések is születnek. Örüljünk hogy ismét egy lépést tettünk a nagy közösség felé,,Jó lesz vagy sem ez majd kiderül.De egy törvényes lehetöséggel élni nem kötelezö,viszont most egy kibuvóval kevesebb lesz,,Minden törvény annyit ér amennyit betartatnak belöle,,,tessék a sumákokat a szabálytalankodókat szigorubban büntetni.- Az is jobb lesz,hogy eladhatóbb lesznek bizonyos tipusok,megnöhet a kereslet.Akinek 50-es volt az 125-öst akar,akinek 125 volt és eladja az meg nagyobbat vesz,megélénkülhet a piac,jobb lehet az alkatrész ellátás,stb stb Persze ez most csak feltételezés,de beválhat..ha nem adnak lehetöséget akkor nemtudjuk bizonyitani annak életképességét.Hát most lesz lehetöség,és innen ketyeg az óra.- Hogy lesznek tragédiák ? igen.de eddig is voltak.Szerintem inkább nézzük a jó oldalát,mert vagy igy vagy ugy de az visz elöre.Abbol lesz tapasztalat. Emlékszem azelött tiltották a légpuskát,de amióta engedik azóta sem okozot katasztrófát, . Ha valamit nem tapasztalunk,csak sejtjük, arról nehéz jót vagy rosszat mondani. | |||
|
© adamfzr | 2011. dec. 03. 19:22 | Válasz | #1099 |
Majd 11-kor szurkoljatok, h ez a sok víz ne fagyjon le hazaútra a kis majámmal...
|
© adamfzr | 2011. dec. 03. 19:21 | Válasz | #1098 |
Ez úgy lesz jó, ha pl asszonyt bele akarom vinni a motortémába komolyabban, nem kell 100ezret kifizetni, h olyan motort vezethessen, amivel már tud laza tempóban túrázni jönni, hanem pár tizes lesz csak. Ez tök jó.
|
2011. dec. 03. 19:19 | Válasz | #1097 | |||
Igen, ha a hatóságnak lenne ideje és lehetősége, hamar elkapkodhatna sok ilyen tökéletlen hirdetőt. És meg is érdemelnék!
| |||
| |||
© adamfzr | 2011. dec. 03. 19:15 | Válasz | #1096 |
a csacsiság a 650-es 125-re "papírozása" című borzalomgondolat volt ;) ilyen nincs, nem volt, és nem is lesz. Azokat meg jól elseggelném, akik olyannal hülyítik hirdetéseikben a hozzánemértőket, mint az 50-es papîrduma! Ilyen sincs, és amíg rendszámuk nincs, nem is lesz, pusztán egy sajtpapírt írnak adásvételinek, amiben smkp-ként jelölik me g a szerződés tárgyát. Pf... | |
2011. dec. 03. 19:09 | Válasz | #1095 | |||
Nem, én most vizsgáztam 2007-ben nagyon komoly elmélet, KRESZ és műszaki illetve rutinpálya és forgalom után. Kemény volt... De motorozni nem ez alatt az idő alatt tanultam meg, hanem a tábla rúdjára felcsavarodva...
| |||
| |||
2011. dec. 03. 19:08 | Válasz | #1094 | |||
Azért két (illetve több is) kategóriát én külön választanék ám. Pl: Mi az a segéd motorkerékpár? Számomra még mindig az, ami ha elfogy az üzemanyag, akkor emberi erővel is tovább alkalmazható a közlekedésben. Vagyis a Babetták, a régi pedálos Komar, Riga, Verhovina. Azért ezeket a kütyüket elég komolyan meg kellett piszkálni (már amelyiket lehetett) hogy menjenek 60.at. Szóval 45 évvel ezelőtt a 40Km/h sebesség biza elég volt. Maga a kategória van már teljesen átalakulva, nem ártana a jogszabályokat hozzáalakítani a közlekedés tempójához, dinamikájához. de ez nem történik meg. Na ezekre régen még bukó sem kellett és akkor is 45Km/h volt a megengedett legnagyobb sebességük. Tudom, a Simsonok meg a Jawa Mustang... Szóval a neve az hogy: Segéd motoros kerékpár, közben meg nem is az. De olyan ez, minta három kerekű bicikli. De könyörgöm ha három kereke van akkor miért "bi"?! Hiszen annak meg az a neve hogy: tricikli... Nagy bajban vagyunk a fogalmakkal, pedig a mi nyelvünk olyan, hogy igazán szépen le lehet írni mindet, kivétel nélkül. Szóval a segédmotoros kerékpárok már eltűnnek a színről, helyettük jönnek az elektromos kerékpárok. A végsebességük lassan ott van mint anno a Babettáké, de nem kell rá sem jogsi, sem sisak. Nem akarok én kötekedni, csak rávillantanék néhány alapvető problémára. Mi, a magyar nemzet gyermekei, mindig ügyesen kijátszottuk a vezetőinket, Ők meg világmegvető leleményességgel szívattak minket. Ez az egész mizéria megint ennek a következménye, ha törvénytisztelő állampolgárok lennénk mindannyin kivétel nélkül, bizony nem lenne gond. A 40-es sebességgel haladó robeszokat tisztelnék az autósok, még a Q-7-es Audisok is és kivárnák míg eltotyognak. Mert Ők azzal közlekednek és kész. És lehetne vezetni "B"-s jogsival egy 125-ös motort, mert aki ráülne, az meggondolná hogy mi után teheti meg. De ez itt nem megy... | |||
|
2011. dec. 03. 18:27 | Válasz | #1093 | |||
Adam lehet, hogy "csacsit gondoltam"! De sajnos ez igaz. Mikor motort kerestem nagyon sok ilyen járgánnyal találkoztam. Pl:"Eladó Yamaha Majesty 180 ccm, smk papírokkal." Meg hasonlók. Az igaz, hogy aki hülye volt idáig, az most még hülyébb lesz. Ha megkapja a kisujjat, akkor kell az egész kar.Ebből, csak azt akarom kihozni, hogy ha 125 ccm van megengedve, akkor biztos sok olyan hülye gyerek lesz, aki már csak azért is nagyobbat akar, mint amit lehet. Az is igaz, amit Satyapapa írt. Az 50 ccm és a 45km/h, már akkor is elavult volt, mikor kitalálták.
| |||
| |||
2011. dec. 03. 13:19 | Válasz | #1092 | |||
Tamás, ha a 80-as években vizsgáztál, akkor Neked sem volt komoly oktatás motorból. Tesztek, aztán menj el rutinra oktatás nélkül, ha átmentél ideiglenes jogsi, vezess egyedül, aztán menj át a városin. Én 250-es ETZ-vel. Az azért többet tudott mint egy 125-ös Maja. | |||
| |||
© Gyurma | 2011. dec. 03. 11:27 | Válasz | #1091 |
http://mocijogsi.hu/downloads/kresz2010.pdf
|
© adamfzr | 2011. dec. 03. 11:17 | Válasz | #1090 |
© Gyurma | 2011. dec. 03. 11:15 | Válasz | #1089 |
A bukósisak az egyetlen motoros védőfelszerelés, amelynek viselete Magyarországon kötelező,[1] elmulasztása 10-30 000 Ft bírsággal sújtandó.[2] A szabályozás a többi fejlett országban is hasonló, fontos kivétel az USA, melynek néhány államában nem kötelező a bukósisak-viselet. |
© adamfzr | 2011. dec. 03. 11:13 | Válasz | #1088 |
bevallom, sokat megyek én is pólóban, shortban, térdvédő, csizma, kesztyű viszint 99.9%-ban van.
| |
© adamfzr | 2011. dec. 03. 11:11 | Válasz | #1087 |
pontosan így szól: A motoros ruházat: zárt öltözék bukósisak kesztyű magas-szárú cipő vagy csizma (a boka védve legyen!) | |
2011. dec. 03. 11:11 | Válasz | #1086 | |||
Erre gondoltam ,de biztosan Te is sok olyan speed motoros srácot láttál már akik egy szál izompólóban, rövid gatyában, strandpapucsban húznak mint az ökör. Na erre a kategóriára gondoltam, de én sem mernék elindulni rövid gatyában a Tátrába...
| |||
| |||
© adamfzr | 2011. dec. 03. 11:08 | Válasz | #1085 |
mai értelmeben vett védőruházat nem kötelező, de gondolom ugyanaz igen, mint vizsgán: zárt ruházat, magasszárú cipő, etc... magyarán nem 350ezres kushitani ruha, de legalább egy farmerdzseki, farmer, bokacsizma, kesztyű, ami érthető is: kavicsfelverődés, bogár, szúrós-bogár, kevésbé gond így.
| |
2011. dec. 03. 11:04 | Válasz | #1084 | |||
Igen, az élet majd megmutatja. Egy motoros rendőr ismerősöm mondta, hogy Ők nem büntetnek amiatt ha valaki egy nagy motorral (függetlenül attól hogy robogó vagy 180 ló) közlekedik megfelelő védőruházat nélkül (amit mellesleg a KRESZ kötelező jelleggel elő is ír!). Ahogy Ő mondta, majd az "élet" meghozza az ítéletet és a megfelelő büntetést. Azt hiszem ebben az esetben is így lesz. Meglátjuk, én mindenesetre tartok azoktól az elemektől akire SatyaPapa is utalt, hogy ha eddig úgy viselkedett, eztán is úgy fog. | |||
|
© Gyurma | 2011. dec. 03. 11:01 | Válasz | #1083 |
Én voltam már pár motoros balesetnél de szinte mindnek volt jogsija nem 2 napja és azt is meg merem kockáztatni hogy jelentős részük 125ccm fölötti és gondolatom szerint ez az országos statisztika is. 2 féle motoros van akinek volt meg akinek lesz balesete! ezt nem kell el felejteni 2 kerék az 2 kerék a közut meg különösen veszélyes üzem. profi motorosok (versenyzők) nagy % nem is motorozik közuton. |
© adamfzr | 2011. dec. 03. 10:48 | Válasz | #1082 |
sztem a nem full hobbimotorosok 99%-a már rég motorozott, mikor megcsinálta a jogsit.
| |
2011. dec. 03. 10:43 | Válasz | #1081 | |||
csak annyit szolnék hozzá,hogy ti ezt a rendeletet egy már motoros szemszögéböl nézitek ti már évek óta vezettek.De aki még nem motorozot és három óra után ki megy egy 125-ös el a forgalomba az kösse fel a gatyáját.Lehet lenézni a motoros oktatást de lehet hogy közülünk is sokan megbuknának rajta mert letennénk a lábunkat a 8-as közben.Ha ettöl majd több lesz a motoros baleset ami szinte biztos akkor majd jönnek a szankciok!
| |||
|
© Gyurma | 2011. dec. 03. 09:57 | Válasz | #1080 |
Urak! gondoljatok már vissza azon nagyon komoly motorkerékpáros oktatásra! ha azt kihagyja valaki de van auto jogsija szerintem nincs veszteség. Mindenki menet közben tanult meg vezetni nem azon a 10en 20on 30 ora alatt. Van itt sok jogosítvánnyal rendelkező motoros akitől még a motort is el venném nem csak a papirt. 1 meg piszkált 50es runner ugy megy 80-90 et mint a sicc akkor már nem mind1? ráadásul az unioban nagyon sok helyen igy van. No görcs!!! |
© adamfzr | 2011. dec. 03. 09:30 | Válasz | #1079 |
most nagyon csacsit gondoltál. :) hogy "papíroznák" 125-nek? egyszerűen olcsón, könnyen lehet kiegészíteni az autós jogsit, értelmes 125-re.
| |
© satyapapa | 2011. dec. 03. 07:44 | Válasz | #1078 | ||
Szerintem aki eddig sumák volt az talán most már legalább legális lesz.Aki pedig hülyén vezet annak tök mindegy mit vezet.Söt talán autóbol ülve motorra pattan igy jobban megért majd minket.És ugye európában majd mindenhol életbe van ez a szabály,tehát ez alapján nemlehet rosz. Szerintem az 50ccm ma már ideje mult,söt a mai közlekedési szokások mellet kifejezetten veszélyes,a 45km/óra... nevetséges,, Ez is egy vaskalapos ,több évtizedes buta szabály. | |||
|
2011. dec. 03. 06:53 | Válasz | #1077 | |||
Akkor én a C kategóriámmal vezethetek Jumbo-t? Kamiont azt vihetek plató nélkül. A problémát abban látom, hogy eddig kismotoros jogsival vitték a gyerekek a 250-es gépeket is (Lásd: Aprilia Leonardo, stb..). Most akkor feljebb megy a szint? Azaz B kategóriával esetleg 400-as, vagy 650-es Burgi lepapírozva 125-ösnek? | |||
|
2011. dec. 02. 23:53 | Válasz | #1076 | |||
Azért arra majdan kíváncsi lennék hány balesetet okoznak a gyorstalpalón végzett kollégák, akik nem elég megfontoltak mert egy 125-ös azért elég komoly gép már!
| |||
|
2011. dec. 02. 20:59 | Válasz | #1075 | |||
Bocsika! tévedtem! Az "A1" nem azonos az "A korlátozottal"!! Így már ok. az új Szabály.. http://www.kreszforum.hu/kategoria_uj.php | |||
|
2011. dec. 02. 20:57 | Válasz | #1074 | |||
Nem vitatkozok, de én úgy tudom, hogy az "A kor" van kW-hoz kötve! Lehet, hogy az A1 az ccm-hez kötött. | |||
| |||
2011. dec. 02. 20:52 | Válasz | #1073 | |||
Én úgy tudom hogy az "A1" nem ccm-re van hanem kw-ra! Ez esetben az én 650-es chopperem is vezethető az új "jogsival" ?
| |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 02. 16:19 | Válasz | #1072 | ||
Azért ez elöre lépés.. Egyébként olasz és spanyol(?) ország kivételével európában majdmindenhol kell a B-jogsi mellé egy tanfolyam félét elvégezni ahhoz hogy 125-öst vezethessen valaki.Ez még április környékén jelent meg egy tájékoztatóban. | |||
| |||
2011. dec. 02. 14:29 | Válasz | #1071 | |||
Azért a 6 órás tanfolyam összegben is kevesebb mint egy A1-es tanfolyam!!!
| |||
|
2011. dec. 02. 10:49 | Válasz | #1070 | |||
A semminél mégis csak többet ér! Így ha lesz pénzem, akkor talán az asszonyom is motorra pattanhat! | |||
| |||
2011. dec. 02. 09:01 | Válasz | #1069 | |||
Ég adta világon semmi nem változott , ez egy paraszt vakítás csupán.. Eddig is volt A1 kategória 16 éves kortól vezethettél rendszámos 125 ccmes motort Ugy M kategória a robogó 50 ccm Most amit kiadtak az egy egyszerűsített tanfolyam ami összesen 6 óra alatt letehető , de csak ha van B-s jogsid és rendszámos motorod.. ergo csak az A1 megszerzését egyszerűsítették viszont B-s jogsi megléte feltétel.. Itt a kampány arról szólt 125 ccm-ig vezethessünk B-s jogsival.. nem ez valósult meg.. mégis örül a sok tudatlan :) Kaptunk egy kiflicsücsköt de attól még éhen halunk.. | |||
| |||
© Szomjas | 2011. dec. 02. 07:52 | Válasz | #1068 | ||
http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/12/02/atment_a_totalcar_nepi_kezdemenyezese/ Kiváncsi leszek a további fejleményekre. | |||
|
© satyapapa | 2011. okt. 22. 16:46 | Válasz | #1067 | ||
Isteni jó volt gurulni egy nagyot ebben a napsütéses,picit hüs, de nem hideg idöben...
| |||
|
2011. okt. 13. 22:29 | Válasz | #1066 | |||
| |||
2011. okt. 13. 22:20 | Válasz | #1065 | |||
Kétszeresen jó volt a sok hasznos információd a szlovák rend őreiről , mert így büntetést sem kaptunk és a fogyasztás is alacsony lett.
| |||
| |||
2011. okt. 13. 22:15 | Válasz | #1064 | |||
Ráadásul meglehetősen nagy mennyiségben előfordulnak az utak mentén .
| |||
|
2011. okt. 13. 22:09 | Válasz | #1063 | |||
Szóval a Szlovák törvények alapján ha mondjuk kocsiban a műszerfalon van valami, pl. egy parkolójegy, már azért is komoly büntetés jár. Teherautó sofőr ismerősön Svájcban 800! eurót fizetett azért mert a műszerfalon felejtette a menetlevelet tartalmazó mappát. Szlovákiában ugyan kisebb a büntetés, (ott is érvényben van ez a szabály!) de hogy ha alkalma van rá kiszabja, az egyszer biztos! | |||
|
© satyapapa | 2011. szept. 27. 14:13 | Válasz | #1062 | ||
Golyóállo mellény 1870-es években már létezett kis sebességü löszerek ellen.Nagyon drága volt,elsösorban a felderitök, és csapatirányitó tisztek használhatták. -- Kevlár tipusu ,,helyettesitö anyagok,,,,specta,specta 900,Twaron,Dyneema,Zylon,,. .A zylon ma a legerösebbnek és legjobb tulajdonságunak tartótt anyag,Jármüiparban csak kivételesen terhelt egységeknél használják,DRÁGA | |||
|
© SPOJLERES | 2011. szept. 27. 02:43 | Válasz | #1061 |
igen amugy a golyóálló mellényekben a kevlár sűrű erősen szőtt szövet hasonlit a selyemhez több rétegben szinte átszurhatatlan mondjuk közelről egy AK-t nem vállalnék be kipróbálásra azzal se azért | |
© satyapapa | 2011. szept. 26. 20:18 | Válasz | #1060 | ||
Kis érdekesség--szoba került a golyóállo mellény. Ferenc Ferdinánd 1914-juniusában is viselt ilyen mellényt,csak az többrétegü valódi selyemböl készült...De mivel a merénylö nyakon lötte nemsokat ért. | |||
|
© SPOJLERES | 2011. szept. 22. 21:03 | Válasz | #1059 |
ok
| |
© Zsolt | 2011. szept. 22. 20:20 | Válasz | #1058 | ||
Guszti: Imrussal küldtem Neked csomagot. A cuccot próbáld ki, ha nem kell legközelebb visszaadod. A többit privátban majd.
| |||
|
© jasa | 2011. szept. 21. 17:38 | Válasz | #1057 | ||
Az nem, de "szekszelés" az igen, úgyhogy ott a helyed Guszti... (bocs , de nem hagyhattam ki) Egyébként meg kívánok sok sikert a keleti régió évadzárójához: | |||
| |||
© SPOILERES | 2011. szept. 21. 08:57 | Válasz | #1056 |
én vagyok az időjárás felelős :) ma jó idő lesz mert megyünk gurulni kicsit vagy 500km t páran már lilafüreden várnak minket ha minden igaz de mi nem arra megyünk majd jönnek utánunk | |
© Zsolt | 2011. szept. 21. 08:24 | Válasz | #1055 | ||
Nem,olyan nem lesz benne... Guszti barátom. Szeretném egy 'zászló' alatt látni a csapatot, függetlenül attól, hogy milyen motorja van és hogy klubtag-e. Ide mindenkit várok. Remélem az időjárás nem tart be. Apropó, a keleti csapatban ki az időjárás felelős? | |||
| |||
© Zsolt | 2011. szept. 21. 08:20 | Válasz | #1054 | ||
A Vespát nem ismerem, az évek alatt 50-esben Suzuki, Yamaha és Keeway robogók fordultak meg a kezem alatt.
| |||
| |||
© Herold | 2011. szept. 21. 07:56 | Válasz | #1053 | ||
4 ezrelék? Lehet azért tűnik követhetetlennek az oldal... Ahhoz képest szépen írsz! Én négy éve még nem szerettem a robogókat. Akkor megfertőződtem és áttértem. És nem csalódtam, a maja tökéletesen megfelel arra, amit a motorozástól várok. Igaz nincs 60 ló benne, de talán már nem is vágyom rá. Ha meg azt nézem, hogy amennyiért volt "rendes"túramotorom, annyiból most egész flottám van robogóból... És fenntartásban is ekkora a különbség. A városba még a maját sem szívesen viszem be, oda nekem bőven jó az 50-es... Ja! Pk vespával van tapaztalatod? | |||
| |||
© SPOILERES | 2011. szept. 21. 07:34 | Válasz | #1052 |
Zsolt de "fórumozás" és "politizálás" nem lesz a programban ugye :) :( :( :) | |
2011. szept. 20. 22:31 | Válasz | #1051 | |||
Várjuk a lehetőséget a feliratkozásra!
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. szept. 20. 22:06 | Válasz | #1050 | ||
Azt tudom javasolni (úgy 80%-ban), hogy tedd magad szabaddá. . A pontos program kb egy hét múlva, De lesz kaja, pia, nő..., mi kell még. A viccet félretéve lesz egy jó kis motoros partynk, ha tudsz gyere el.
| |||
| |||
2011. szept. 20. 21:40 | Válasz | #1049 | |||
Még most indulok motorral Mátészalkára,majd éjjel valamikor válaszolok,ha közben írnál...
| |||
|
2011. szept. 20. 21:39 | Válasz | #1048 | |||
Szia Zsolt! Még nem tudom...beosztástól függ. Még kérdéses az okt is. Azért nem iratkoztam fel rá. Mit tudsz arra a napra javasolni? | |||
|
© Zsolt | 2011. szept. 20. 21:02 | Válasz | #1047 | ||
Áááá, Gál Laci! Október 15.-én mit csinálsz?
| |||
|
© Zsolt | 2011. szept. 20. 20:39 | Válasz | #1046 | ||
Követhetetlen a topic, de én így szeretem. Herold: igazad van. Városban nekem is a legjobb a robogó. Eladtam a maját,de nekem mellette még van egy 50-es is. A 250-est 5 évig hajtottam, úgy gondoltam eljött az idő a váltásra. Talán majd újra lesz egyszer nekem egy ilyen nyugdíjas koromban. Húú de nehezen megy az írás 4 ezreléknél... | |||
|
© SPOILERES | 2011. szept. 19. 21:35 | Válasz | #1045 |
már amikor rajta van
| |
|
|
|