Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 jasa2007. nov. 26. 12:37 | Válasz | #30 
A dinkára ugyanilyen méretű hátsó gumi kell, IRC-t vettem 7900 pénzért, frankón megy !

 © Zsolt2007. nov. 26. 11:16 | Válasz | #29 
A majára a következő méretek kellenek:
Elsõ gumi 110/90-12 64J
Hátsó gumi 130/70-12 62L
Vásárlásnál figyelni kell a tömeg és a sebesség indexet is. Én Continental ContiTwist tipust használok, viszont eredetileg IRC abroncsok vannak a gépen. Link: Egy gumibolt
Zsolt

 madaraszbela2007. nov. 26. 08:10 | Válasz | #28 
Köszi a segítséget.
Heidenau gumik milyenek?
maya 250-re mit ajánlotok?

 tamas2007. nov. 23. 09:54 | Válasz | #27 
Béla! A gumihoz csak annyit, hogy tényleg ne vágd meg. Autó esetében is negyon necces a dolog. Nekem van tapasztalatom, csóró voltam nagyon, de nem érte meg. Keveset futott, és abszolút nem tapadt. Ott ahova a futófelület kopásával elérsz, a gumi szerkezete sokkal puhább, jobban kopik, ezzel ellentétben viszont nem tapad! Motornál veszélyes!!! A gumiról már régebben értekeztünk Zsolttal elég hosszadalmasan, konkrétan a tapadási tényezőkről, és a defektek megoldásáról visszalapozva megtalálod. Nekem vannak jó cimboráim, gumiszerekő műhelyük van, és ők motorra még a defeltjavítást sem szívesen vállalják, a fokozott terhelés miatt Nagyon óvatosan járnak el, azt mondták, ők nem küldenek senkit a sírba, tudják milyen vékony a gumi futófelülete. Ez igazából a sportmocikra igaz, de jó vigyázni.

 jasa2007. nov. 23. 09:51 | Válasz | #26 
Megnéztem ezt a Tmax fiút. Hát ez már majdnem motor !!! csak annyi benne a robogó hogy nem kell váltani. 2 henger, ikerporlasztó, 2 légszűrő, és a szíjhajtás is kétfokozatú ! Fene ezekbe a ferdeszeműekbe: minden szirt-szart leírtak de a teljesítmény, a fordulatszám és nyomaték adatok hiányoznak !!! (így nem tudom hogy vezethetem-e az Akorl. jogsimmal )

 © Zsolt2007. nov. 22. 20:01 | Válasz | #25 
Az YP400-as típushoz tettem még fel alkatrész katalógust is. Szaporodtak az YP180-as anyagjai, valamint találtam Tmax anyagokat, amiket szintén feltöltöttem. Bár ez nem az YP sorozat része,úgy gondolom, hogy mint "nagy testvér" belefér a weblap yamaha nagyrobogós vonalába.
Zsolt

 © Zsolt2007. nov. 22. 17:59 | Válasz | #24 
Péter! Sikerült keríteni YP400 service manualt. A dokumentumtárban frissítés után letölthető. (16MB) 2 gond van csak, 1 - olasz nyelven olvasható, 2 - 2004-es verzóhoz készült . Remélem ettől még használható, tele van robbantott rajzokkal, ábrákkal. A variátor a 250-261 oldalakon található. Első látásra mégsem olyan bonyolult!
Zsolt

 madaraszbela2007. nov. 22. 14:52 | Válasz | #23 
Köszi a segítséget Üdv. MB

 © Zsolt2007. nov. 22. 14:24 | Válasz | #22 
Béla! Üdvözöllek az oldalon! A 250-es majánál a hátsó kerék leszedéséhez bizony elég sok dolgot le kell bontani.
- kipufogó
- lengéscsillapító (alsó szárat lekötni, félrehajtani)
- a háromszög alakú tartó és merevítőkonzolt teljes egészében levenni
Ezek után le kell húzni a bordástengelyről a kereket.
A visszarakás értelemszerűen fordítva, DE a keréktengely anyát (önzáró) ilyenkor cserélni kell. M14*1,25-ös talán, de a csavarboltban pontosan megmérik az eredetit. Önzáró kell és min. 8.8-as minőségű! Van tán 40 Ft-is darabja! A gumit vágni TILOS! Új kell, ne kisérletezz! Ha a vizsgán meglátják lépesek lekapni még a rendszámot is!
Zsolt

 madaraszbela2007. nov. 22. 13:34 | Válasz | #21 
A maya 400-as problémájához annyit írnék, hogy szerintem valószínűleg az ékszíj csúszik meg és az adhat annyi hőt hogy utána ráég a zsír az egész variátorra.

 madaraszbela2007. nov. 22. 13:18 | Válasz | #20 
A féket kell javítani. Ha addig húzom hogy éppen ne szoruljon forgás közben a kerék, akkor nem fog elég erősen, ha tovább huzom hogy rendesen fogjon akkor meg alig bírom elfordítani. Gumit is kell cserélnem mert a vizsgán már nem engednék át kb1,5 mili a közepénél. Nem lehet a vájatát mélyíteni vagy bevágni mint a verseny motoroknál?

 tamas2007. nov. 22. 11:50 | Válasz | #19 
Sziasztok itt is!
Én úgy sejtem, hogy a kiput. le kell szedni, ill. a jobb oldali teleszkópot is fel kell szabadítani alul. A kerék jobbra jön ki, mint egy autóé. Ha szorulna, (nem kéne) gumikalapáccsal óvatosan kopogtasd körbe balról, miközben forgatod. Miért szered ki? Gumit cserélsz, vagy a féket javítod?

 jasa2007. nov. 22. 11:46 | Válasz | #18 
Üdv Béla. A kérdésedre én nem tudom választ, (Zsolt vagy a többiek biztos segítenek)mert mint a galériából látható nekem még kymco dinkem van (de "fun" vagyok). Bár még "Bemutatkozó" rovatunk nincs, de ha úgy gondolod, örömmel veszünk néhány infót magadról ill. a vasról.

 madaraszbela2007. nov. 22. 08:01 | Válasz | #17 
Ja az előzőhőz még annyit, hogy dobfékes kivitel.

 madaraszbela2007. nov. 22. 07:58 | Válasz | #16 
Sziasztok!
Most vettem egy Mayát. A hátsó kerék kiszedéséhez a kipufogót és a fél hátsóvillát is le kell szerelni, vagy valahogy ki lehet ügyeskedni anélkül is?

 © Zsolt2007. nov. 20. 23:20 | Válasz | #15 
Gyuri! A weblap dokumentumtára rendelkezésedre áll! Ott töltsd le az YP250 service manual-ját, ez nekünk a SZENTÍRÁS! (erre hivatkoztam az előző beírásomban is) Az igazság az, hogy nem árt jóban lenni az angol nyelvvel, főleg ha ezt olvasgatjuk.
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 20. 23:03 | Válasz | #14 
Bocsi a tudatlanságomért, de én nem kaptam hozzá semmilyen kezelési útmutatót, úgyhogy én csak annyit tudok a karbantartásokról, amit elárultok nekem.

 © Zsolt2007. nov. 20. 21:12 | Válasz | #13 
Az itt elhelyezett háttérképen látható kívülről a tárcsa! (az ami a hajtókar felé esik)Ez egy zárt ház-szerű valami, csak berakáskor kell zsírozni! (kezelési 129-130. oldal) A 400-as variátora is így néz ki, csak erősebre van tervezve.
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 20. 17:46 | Válasz | #12 
Sziasztok! Jól olvasom, hogy zsirozgatni kell a görgöket? Húha, én még soha nem kentem. Mi ennek a menete, és milyen idöközönként kéne? Ha leveszem a variátor boritását, látom hogy mit kell kenni? Ja, és onnan nem folyik ki semmi??

 © Zsolt2007. nov. 19. 12:25 | Válasz | #11 
A görgő általában bronz v. réz perselyszerű olyan alkatrész, amire műanyagot vulkanizálnak. A görgők alap állapotban a variátor pályán csúszkálnak de nem a saját tengelyük körül forogva. A legtöbbnek 1-2 ezer km után megszűnik a kör alakja és un. kopási lapok jelennek meg rajta. A kenőanyag használatával a görgők beragadását akadályozzuk meg. A majára biztosan kell, a szervízkönyv is jelöli kenési helyként a görgők pályáját. A másik kenési hely a variátor csúszótengely. Végül is ez is egy nagyobb persely, a feladata az hogy a variátor kúptárcsájának az oldalirányú elmozdulását lehetővé tegye akkor, amikor a bordásszíj menet közben "vándorol".
Zsolt

 jasa2007. nov. 19. 10:19 | Válasz | #10 
Bocsánat hogy belekotyogok a variátor ügybe. Lehet hogy nagyon tájékozatlan vagyok, vagy nagyon félreértem a problémát. Én csak egyszer láttam szétszedve variátort (sajnos légkulcs kell hozzá)mikor elszakadt a hajtószíj, de ott a görgők szárazak voltak. A görgő kinézetre olyan kemény műanyag "bakelit" szerű anyag volt Ha zsíros lenne, nem is tudna könnyen mozogni a pályáján (centrifugális erő, mint ahogy írtad is). Vagy pedig a zsírzást a csak tengelyre értettétek ? Az is furcsa hogy egy 2006-os gépnél -gondolom azért nem lehet benne sokezer km (?)- mit kell 2-3000 km-ként takarítani a variátorban ? (zárójelben: nincs már a gépre garancia ? hiszen csak 1 éves !) Azt írja Péter "a zsír ráég" - mire, a tengelyre ? ez nagyon furcsa. Vagy éppen sok a zsír és oda is jut ahova nem kellene pl. görgőpályák. Bocs, ha nem jól gondolom, de mindig tanul az ember...

 jasa2007. nov. 19. 09:55 | Válasz | #9 
Lám, íme egy "nagyágyú" maja (400). Üdvözlünk. Ha nincs ellenedre, szivesen megnéznénk néhány képet a vasról, ilyet ritkán látni, ez meg majdnem vadiúj... A "Főnöknek" lehet elküldeni a képeket, és Ö teszi fel a galériába.

 Pintér Péter2007. nov. 18. 20:51 | Válasz | #8 
Köszönöm a gyors reagállást segitségkérő e-milemre!Nem tudom lehetne-e esetleg szóban is váltanunk néhány mondatot!Ha adnál egy tel.számot felhivnálak pontositani néhány dolgot!Ha itt nem akarod közzé tenni küld el kérlek sms-ben és felhivnálak!(*mod*) elöre is kösz!

 © Zsolt2007. nov. 18. 19:19 | Válasz | #7 
Először is üdvözöllek az oldalon. Természetesen megpróbálunk segíteni. A helyzet a következő: minden robogó a variátorban elhelyezett görgők(röpsúlyok) ill. a centrifugális erő segítségével tud váltani a két sebességfokozat között. A nehézkes gyorsulás arra enged következtetni, hogy a görgők "kint" maradnak és ezért erölködik a gép az alsó sebességtartományban. A "ráég" kifejezés mit takar pontosan? Itt nincs olyan hőfok, ami miatt a zsír rákokszol variátor csúszótengelyére! Kenőanyag nélkül nem OK, ezt Te is jól látod! Én grafitos csapágyzsírt használok erre, az autók féltengely-csuklóját kenik ezzel a gumiharang alatt. Kap a zsírból minden csúszó alkatrész elég rendesen, nem csak megmutatni szoktam neki.Szóval vagy nagyobb hőtűrésű zsírt kell használnod, vagy ha ez nem használ akkor meg kell keresni ennek az extrém hőforrásnak az okozóját! (ellenörzési tipp: főtengely végcsonk hőfoka, variátor szíj hőfoka /csúszás/, variátor tárcsák belső állapota) A fő gond az, hogy mindezt csak akkor tudod megnézni, ha leveszed a variátorfedelet és teszel vele pár kört!
Zsolt

 Pintér Péter2007. nov. 18. 18:15 | Válasz | #6 
Sziasztok!A következőben szeretném kérni a segitségeteket!Van egy 2006-os évj.Yamaha Majesty 400-as motorom és a variátorával van probléma,2-3000km után 20-50km/h sebesség között erölködik nehezen gyorsul!Szétszedés takaritás után megjavul de 2-3000km után ujra elromlik,mi okozhatja ezt?A szakszervizben többszöri javitás után sem tudták tökéletesen megcsinálni!(a variátorházban lévö csuszotengely takaritás után jol müködik de a zsir ráég és ujra rossz!zsir nélkül nem merjük összerakni!????? SEGITSÉG!!!!!!!!

 © Zsolt2007. nov. 05. 07:57 | Válasz | #5 
Tamás látja jól a helyzetet. Nekem akkor mutatott korrekt hőfokot, amikor lecseréltem a fagyállót, ill. utánna még vagy két hétig. Most úgy van, ahogy írtátok, meg sem mozdul a műszer. Valószínűleg a mérőgomba légzsákba ér bele, ezért nem mér rendesen. A hűtőventillátor működése szerencsére nem ettől függ, mert ezt a radiátorban elhelyezett gomba indítja, míg a hőmérő jeladója a karburátoron van elhelyezve.
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 04. 19:56 | Válasz | #4 
Köszi mégegyszer a segitséget.Hiába a használt gépeknek csak utólag derülnek ki a turpisságai, sajnos ezeket megkell csinálni korrekten. Még egyet szeretnék kérdezni, a hütöviznek a mutatója normál menetnél nem középen kéne állnia? Az enyém lent marad, de ha dugóban állok sokáig nagy melegben,feljön középre,és hallom hogy megy a hütöventillátor. Ez igy normális? Nem kéne állandóan középen állnia? A tieteken ez hogy müködik??

 © Zsolt2007. nov. 04. 14:20 | Válasz | #3 
A helyzet a következő: Az a csavar,ami Neked hiányzik tényleg nem végigmenetes. (tudom, mert már szedtem szét). Annyi menet van rajta, amennyi az aranysárga színű féknyereg furatában van, onnan már nincs, és ha jól emlékszem, akkor olyan magméreten fut tovább. (mintha le volna a menet esztergálva). A csavar további része olyan csapszerű és igen lazán illeszkedik a tartó konzol (fekete színű) perselyébe. A kettőt köti össze a gumiharmonika porzáró jelleggel, máskülönben némi zsír is van benne. A tartókonzolon a féknyereg csapirányban (ha a motoron nézzük oldalirányban) tud elmozdulni, ugymond beállni. Ezért hívják úszónyeregnek. A tartókonzol és a féknyereg tehát laza kapcsolatban van egymással, a beállás helyét és irányát a féktárcsa határozza meg.
A kérdéses alkatrész vagyis a csavar mindenképpen beszerzendő, valószínűleg valamilyen edzett, minőségi anyagból van, de semmiképpen sem lehet a kettő 12 rúgó. A holland alkatrészes oldalon is csak 3,5 euro, szerintem át akarnak verni. A perselyt is cserélni kell, ennek 10 euro darabja. Amit ajánlok az a következő: mivel a főváros közel van szerintem valamelyik robogó bontót keresd fel 4-6 rúgó környékén komplettet kapsz!
Zsolt

 © Zsolt2007. nov. 04. 14:03 | Válasz | #2 
Itt vannak a képek a hátsó fékről:
Kep1
Kep2
Kep3
Kep4
Zsolt

 © Zsolt2007. okt. 19. 21:02 | Válasz | #1 
Gondod, bajod van a géppel? Írj, segítünk megoldani!
Zsolt


Első ... 54 55 56 [57]

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől