Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Kenőanyagok
Olajokról, zsírokról bővebben, tapasztalatok alapján is

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 © SPOJLERES2010. máj. 07. 17:45 | Válasz | #100 
Köszi de ''nagyapo'' érdeklödött utána én csak a
Hallottakat osztottam meg de nemtom hol árulják köszi +1x

dodi2010. máj. 24. 09:11 | Válasz | #101 
Mi a véleményetek eről az olajrol Motul Scooter Power 5W-40 4T motorolaj ???

dodi2010. máj. 24. 09:14 | Válasz | #102 
van 10-40-esbe is nem tudom melyik kiváncsi vagyok a véleményetekre ?? Motul Scooter Expert 10W-40 4T

dodi2010. máj. 24. 09:20 | Válasz | #103 
vagy elf scooter 4t fortissimo 5w-40 ???

 © satyapapa2010. máj. 24. 09:29 | Válasz | #104 
az elf 4t 5w-40es prima olaj,vagy a castrol 5w-40 4t.igazi inyenc olaj.
06304373303-vagyok elérhetö

dodi2010. máj. 24. 10:12 | Válasz | #105 
Nem vágom ezt a témát de a kézi könyvbe nem ir 5-40-es olajat ,a kézikönyv alapján a legideálisabb a Motul Scooter Expert 10W-40 4T nemtudom az milyen ??

 © SPOJLERES2010. máj. 24. 12:01 | Válasz | #106 
Nekem 10w 40 es SL liqui molly van most és ezzel nagyobb az olajnyomásom mint a castrollal

 © Szomjas2010. máj. 27. 12:30 | Válasz | #107 
A teleszkópvillába milyen olaj kell? A motorboltos katalógusában 15W-s szerepel,de neki pont nem volt ilyen olaja csak hígabb. Szerinte elég sűrű az a 15W-s,más motorokba 5W-10W-t használnak. Vélemény,tapasztalat?
A maja klub német nagykövete. ;)

 © satyapapa2010. máj. 27. 18:22 | Válasz | #108 
Szomjas-- ha vissza olvasod a kenöanyagokat,abbol talán tájékozottab leszel.Izzig vérig kivan tárgyalva,pro-és kontra..(a motorolaj).
A teloba speciális olaj kell,, azthiszem......

DEEEEEE-!!!minnél sürübb az olaj annál jobban megterheli a dugattyút,és a hütésed is romlik.
A motor olaj egyik legfontosabb szerepe,az hogy a blokban a höterhelést csökkentse.!!!!

Szak anyag:: GOOGle-motorolajtesztek..
06304373303-vagyok elérhetö

Hagyba Tamás2010. máj. 27. 18:52 | Válasz | #109 
Szomjas! Szerintem a manual-ban találsz választ a kérdésedre.
Az élet olyan mint a motor, be kell rúgni, különben nem megy!

Feco2010. máj. 27. 19:32 | Válasz | #110 
A 15W-s tuti sűrű.Ha jól emlékszem az enyémbe is 5W-t tettem.
Motor után,első a család legyen!

 © Zsolt2010. máj. 27. 20:48 | Válasz | #111 
Vessetek meg: én 10w40-es motorolajat tettem bele, mivel két szocimotort is hajtok, azokhoz is ajánlották. Amúgy frankón müxik.
Zsolt

Feco2010. máj. 27. 21:35 | Válasz | #112 
A 10-es még jó csak egy kicsit keményebb.Azt mondják 10 fölött képes eltörni a dugó szárát. Az hogy motorolaj az nem gáz ha nem habzik.A hidraulikaolajban van habzásgátló.
Motor után,első a család legyen!

 © Szomjas2010. máj. 28. 05:53 | Válasz | #113 
Tamás, a Service Manual is azt írja: fork oil 15 WT or equivalent. Aki másfélét tett bele,annak mijen lett a csillapítása,nem puha?
A maja klub német nagykövete. ;)

tamas2010. máj. 28. 06:59 | Válasz | #114 
Nekem volt a teleszkópban sima hidraulika olaj is, semmi gondom nem volt vele. Ha hozzá tudsz jutni, merem ajánlani.

A mennyiségre figyelj nagyon!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Hagyba Tamás2010. máj. 28. 07:20 | Válasz | #115 
Én a 400-ba Repsol Motofork 10W olajat tettem tavasszal, de abba az is való. Ha gyári szerelési utasítás azt írja, hogy 15W olaj kell bele, akkor szerintem olyat rakjál bele, mert valószinü hogy a teleszkóp szelepeit ilyen sűrüségü olajhoz tervezték, és a hígabb olajjal nem lessz normális csillapitás, esetleg felüt vagy beszitál.
Az élet olyan mint a motor, be kell rúgni, különben nem megy!

 © Sama2010. jún. 15. 08:38 | Válasz | #116 
A DX hátsó lehajtásához még nem találkoztam sehol, hogy hajtóműolajat írna elő, csupán azt, hogy 10W40 olaj kell bele. Kérdés: mehet bele motorolaj is? Konkrétan: otthon van "MOL Dynamic Max 10W40 részszintetikus motorolaj". Erre lecserélhetem a jelenlegit.

 © Kiss Róbert2010. jún. 15. 08:45 | Válasz | #117 
Én szerintem oda bármilyen olaj jó csak kenjen! Nincs nyomás alatt az olaj! Én kb 40000 km-el ezelött cseréltem ott olajat és semmi hangja nincs!

gelilackó2010. jún. 15. 08:52 | Válasz | #118 
40000??-el
nem 4000 el??:)
mert ott elvileg 6000 ként kellne cserélni
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Sama2010. jún. 15. 13:59 | Válasz | #119 
Robi! Köszönöm. Közben a 2000-es magyar nyelvűjében utánna is olvastam. Ott ez van: "SAE 10W30 type SE motorolaj".

 © Zsolt2010. jún. 15. 16:37 | Válasz | #120 
A motorolajoknál kicsit érződik a fogaskerekek moraja. Én 80w90-es hajtóműolajat tettem bele és nagyon frankó. A csereintervallum meg vagy 6 ezer vagy 10 ezer. Már nem emlékszem.
Zsolt

 © satyapapa2010. jún. 15. 19:59 | Válasz | #121 
mindenkép ,hasznosabb a hajtómübe ,hajtómüolajat tenni,de motorolajat is lehet.
A hajtómüolaj azért megfelelöb,mert az más üzemi körülményhez lett kifejlesztve.Kisseb a höterhelési feladata,inkább a surlodó felületek
nyomásterhelése a lényeg,halkabban üzemel.Motorolaj használata a hajtómüben nem káros,de jobban kell figyelni a csere periódusra.
Röviden ennyi.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Kiss Róbert2010. jún. 15. 23:23 | Válasz | #122 
Na jó! Lehet hogy nem mentem vele 40000-et de 25-öt biztos!!! Asszem pénteken le cserélem!!!

 © Sama2010. jún. 16. 09:01 | Válasz | #123 
Köszi Nektek. Megyek hajtóműolajat venni.

 © satyapapa2010. jún. 17. 18:32 | Válasz | #124 
A kifejezetten hajtómüolaj,80W,, speciális Maximum Pressure adalékanyagokat tartalmaz, amely az áttételben, különösen a gyorsításkor vagy fékezéskor gyakori, nagy igénybevételü ütődéseket, tompítja. A nagy ellenállású, képződött film megakadályozza a fém-fém érintkezését az áttételben. Nagy ereje révén kisebb lesz a súrlódás, kisebb mértékü a kopás és az elhasználódás, alacsonyabb a hömérséklet. Ez nagyobb hatékonyságúvá és hosszabb élettartamúvá teszi a meghajtást.
Kevésbé hajlamos a lebomlásra,ami rendkivül fontos az átviteli rendszerben,mivel itt a fémalkatrészek kapcsolódása csuszása által okozot összetett mozgás,az adalék anyagok lebomlását okozhatják...Stb-stb
-----hajtómüólaj teszt-----
06304373303-vagyok elérhetö

 © Forrest2010. jún. 17. 20:41 | Válasz | #125 
Már megrendeltem a Gelilackó által ajánlott Catrol EPX 80W-90-es olajat, jövő héten fogom átvenni és lecserélni a hajtóműben. Lackó azt láttam, hogy hátul a feltöltő résznél a kupak alól szivárog az olaj és mondta, hogy kerítsek valami gumigyűrűt oda. Hát hirtelen ennyi.

Satyapapa, írtam Neked levelet.

 © satyapapa2010. jún. 17. 20:50 | Válasz | #126 
Válasz ment
06304373303-vagyok elérhetö

 © Forrest2010. jún. 18. 12:04 | Válasz | #127 
Milyen olajat javasoltok a majába? Utántöltésre vennék most 1-2 literrel. Jövő héten hozom el hétfőn a hajtóműolajat, akkor hoznám el a motorolajat is. 10W40 Castrol? Vagy van valami jobb ötletetek? Nyakam rá, volt már erről többször is szó, de most visszakeresni... az időszűke...

gelilackó2010. jún. 18. 12:26 | Válasz | #128 
Igen az jó !
Én speciel Castrol actevo 4T-t 10W40- est,használok lassan 3 éve nagyon bevált !
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2010. jún. 18. 12:28 | Válasz | #129 
De igazábol ha már veszel 2 litert akkor cseréld is le az olajat kb 1,2 liter megy bele és akkor nem lesz benne különböző fajta olaj mert az nem tul egézséges, éa marad után tölteni is kb annak is ilyen 2000 körül van litere.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Forrest2010. jún. 18. 15:59 | Válasz | #130 
Ahm. Akkor most cseréljem le szerinted 4 hónapért? Ősszel úgyis valakivel be szeretnék nézni a belsejébe (motorig talán nem, de szíj, görgő (nehezebb kell ugyebár) mindenképp, akkor meg úgyis olaj- és ezzel járó egyéb dolgok cseréje lesz. Ennek ellenére szerinted most cseréljem?

gelilackó2010. jún. 18. 16:08 | Válasz | #131 
Hát figyelj 3000 km ként kel cserélni nem tudom m,ennyit fogsz majd menni öszig de 2000 vagy annál többet akkor érdemes,meg mondjuk Én alapbol minden eddig vásásrolt jármüvömön lecseréltem az olajat abban a pillanarban ahogy megvettem függetlenül attól hogy az eladó mit mondott, jobb az amit Én látok és ráadásul kis energia megcsinálni és összegben sem nagy történet szerintem ennyit megér.A szétszedés enélkül is megejthető ha nem mész addig vele annyit:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Forrest2010. jún. 18. 16:18 | Válasz | #132 
Nem, a szétszedést végképp őszre időzítem. De jó, hajlok én a jó szóra, veszek motorolajat is és lecserélem azt is. Nem baj, hogy a többi ezzel járó cserét most nem ejtem meg, hanem ősszel? Mondjuk az, hogy legalább a motorolaj egységes lesz benne, már jót tesz neki.

gelilackó2010. jún. 18. 16:26 | Válasz | #133 
Igen ! Jót tesz neki hidd el és elég ! Ha netán egyzser miklós felé jársz akkor keress meg és kb 5 perc alatt meg nézzük a légszürődet is milyen állapotban van és ha kell kitisztitjuk.!Ez tartozna még a olajcsere folyamatába.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2010. jún. 18. 16:26 | Válasz | #134 
A többi ráér ősszel!!
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Forrest2010. jún. 18. 17:01 | Válasz | #135 
A szerelő ismerősöm belenézett, sőt, valami tisztítófolyadékba be is mártotta, 300 km-rel ezelőtt. Tehát akkor így semmi jóról nem maradok le. No, jövő hét elején megveszem az olajat (beszéltem velük, félrerakattam azt, amit Te ajánlottál; 2500 Ft/l a 2900 Ft helyett), majd jelzem, mire jutottam.

gelilackó2010. jún. 28. 15:20 | Válasz | #136 
Ha valakinek kell akkor tudok Castrol Actevo 4T olajat 1700 ft /liter.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

SomTom2010. júl. 01. 16:21 | Válasz | #137 
Ma vettem Repsol 5w-40-es Scooter olajat. 2.500 Ft/l, most akciós! Hátha valakit érdekel. Nekem eddig bejött.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

talicskas2010. júl. 02. 00:36 | Válasz | #138 
SomiTomi!

lefogadom az a hang el fog halkulni ezzel az olajjal!!
majd referálj...(a hang miatt)
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © satyapapa2010. nov. 19. 16:32 | Válasz | #139 
Azoknak akik a hidegebb idöben is használják szemük fényét azaz a maját javaslom,hogy cseréljék le a motorolajat 5W-30ra .Hidegben sokkal kiméletesebben tud müködni a motor, a higabb olajjal, hatékonyabban müködik a kenés, Dermedt vastag olaj nem képes megfelelö olajzási feladatot ellátni,erölteti a motort,nagyobb lesz a kopás.
06304373303-vagyok elérhetö

SomTom2010. nov. 19. 17:36 | Válasz | #140 
Én nyáron is 5w-40-nel megyek.
Jut eszembe, Repsol 5w-40-es olaj most csak 2.200 Ft körü van.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © satyapapa2010. nov. 19. 18:07 | Válasz | #141 
Én is mindig 5-ös olajat nyomok
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2011. feb. 05. 11:22 | Válasz | #142 
Ismét belebonyolódunk az olajkérdésbe, nem árt visszaolvasni ezt a topicot és akkor nem offoljuk tovább a 250-est!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gábor2011. feb. 05. 12:29 | Válasz | #143 
Hogy hozzá szóljak az olaj témához, én úgy gondolom a mi robogoinkba simán megfelel a jobb autóba való olaj is a könyv nem ír semmi féle megkötést azon kivül hogy hogy sg minöségü legyen.Az autó olajok már ezen rég túlvannak,míg a motor olaj itt megrekedt max azt írják rá hogy az sg-nél jobb minőség. Azért mert nagyobb fordulaton üzemel mint egy autó és hamarabb használodna el,az lehet de hát 3000-6000km nél ugy is cserélni kell mig autoknál ma már 20000km-es futásokat irnak elö!!!! Tehát az olaj ennyi idö alatt nem hiszem hogy nagyon elhasználodna.Én például csak annyi különbséget vettem észre a két olaj között hogy a motorba való full.szin olajból több fogyot.Pedig mind a kettö 10W40-es volt.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Zsolt2011. feb. 05. 13:39 | Válasz | #144 
Nekem volt egy olyan szezonom, ami alatt a gép végig megevett 400 kilométerenként 1 liter olajat. Rendszeresen vittem magammal egy flakont, de volt hogy elfogyott és tettem bele azt, ami volt pl. egy vidéki benzinkúton: Mol Botond 20w50. A gép tökéletesen ment vele, sőt később már csak ezt a kategóriát használtam.
A gépkocsi és a motorkerékpár olajok között elsődlegesen a súrlódás módosító adalékokban van különbség. Igaz hogy a motorkerékpár blokkok magasabb fordulaton járnak, de a mindennapi használatban nem járunk a Majánál 6000 ezres fordulat fölött.(nekem van ford.szám mérőm).
Szóval -ahogy Tamás is írta- nekem vannak tapasztalataim, de fontos más véleménye is.
Viszont: 5W kategóriás olajat soha a büdös eletbe nem teszek bele többet, mert keményebben jár vele a blokk és fogy is rendesen vele az olaj.
Egy jó alternatíva lehet, olcsó 4T olaj--> Unix.hu webshop, Aral 4T 10w40 1750 Ft. Ha van kártyája az embernek, akkor még 10% kedvezmény, szóval 1600-ért verhetetlen.
Zsolt

tamas2011. feb. 05. 14:09 | Válasz | #145 
Én is hasonlóan jártam az 5W-s olajjal, szinte itta a blokk, pedig frissem lett felújítva...

Jelenleg 15W 50-es Repsolt használok, olajcserétől olajcseréig csap pár decit kell utánnatöltani. Ha sok a város és nem tud teljesen bemelegedni, akkor többet. Az erdélyi túránkon ahol nagyobb távolságokat tettünk meg egy indítással, az olajfogyasztás nem volt mérhető. 1'000km-en nem fogyasztott semmit, pedig sztrádán folyamatos 100-110 vot a tempó és 200 kg súly volt a motoron utassal, csomagokkal együtt. Szóval mindenki kitapasztalja Neki mi a legjobb és azt használja.
Különben Juhász Béla is 20W50-es Botonddal járt az YP-250-es Majestyvel és 1000'000km-t ment el a blokk felújítás nélkül...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © lmisi742011. feb. 05. 14:13 | Válasz | #146 
üdv!azt szertném tőletek megkérdezni hogy mbk skyliner 125-be (yamaha mayesty motoros)mennyi hajtómű olaj kell bele?

tamas2011. feb. 05. 14:24 | Válasz | #147 
Szia!

A letölthető 125-ös manuál 8-1-es tábláján megtalálod a kért adatokat. Ezek szerint 0,15l hajtóműolaj kell a 125-ös Majesty blokk véglehajtásába.
A 6-11-es táblán megtalálod a szükséges karbantartási dokumentációkat is, szerintem érdemes letölteni és tanulmányozni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © lmisi742011. feb. 05. 14:27 | Válasz | #148 
köszi!

 © satyapapa2011. feb. 05. 14:56 | Válasz | #149 
HÁt én kész vagyok !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2011. feb. 05. 17:06 | Válasz | #150 
?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. feb. 05. 20:18 | Válasz | #151 
Uraim! Ismeri-e valaki ezt az olajat? LINK.
A weblapon ásványinak írják, de szerintem félszintetikus. Jó az ára.
Zsolt

Mosquito2011. feb. 05. 21:54 | Válasz | #152 
Nem ismerem ezt az olajat.
Viszont a Motul olajakat áll@ti drágán adja!

 © Zsolt2011. feb. 06. 07:14 | Válasz | #153 
Igen, drágán. Mondjuk az máshol is drága, sok barátommal egyetemben én sem vásárolom.
Ezt a céget kerékpár alkatrész apropóján kerestem meg. MTB-be kell hátsó kerék, itt a legolcsóbb.
Zsolt

 © jasa2011. feb. 06. 13:35 | Válasz | #154 
kb. 4 éve, még a kymco-ba vettem egyszer ilyet, akkor is az olcsósága miatt, de aztán átálltam a Castrolra (20w50).

Nekem tavaly eléggé ette az olajat a burgi, de annak megvolt az oka = szelepszár-szimmering. Még a szezon előtt kicseréltetem.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

talicskas2011. feb. 06. 14:14 | Válasz | #155 
csak emlékeztetőnek irom!

tavaj a balatoni talin, ahol tiszteletét tette "EGÜ" Sopronból!

é az ebéd után átnyujtott egy névjegykártyát, miszerint a Majesty Club részére jelentős kedvezményt ad..(ha jól emlékszek közel nagyker ár)

egyetln egy kkötése volt, hogy ne egyénileg adják le a rendelt mennyiségeket, hanem valaki Club szinten szervezze le egyszeri rendelési mennyiség alapján!

csak Motoul olajra szól a felajánlás!
(javaslom olyan ember szervezze az esetleges club szintü vásárlást, aki konkrétan ilyen tipusu motorolajat használ..../én konkrétan nem ugrok rá, mert nem használom ezt a tipusu olajat/)
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © satyapapa2011. feb. 06. 19:24 | Válasz | #156 
Miután egy 100 Celsius fok hőmérsékleten 10cSt viszkozitású olaj 150 fokon 3 cSt-re vékonyodik, az így hígfolyósabb olaj miatt javul az áramlás. Az adott fordulatszámhoz tartozó olajnyomás nyilván csökkenni fog, ami egészen addig nem probléma, amíg meg van az elegendő nyomás az olaj áramoltatásához. A hígabb olaj felgyorsult áramlása (magasabb fordulatszámokon) következtében viszont jelentősen erősödik az olaj hőelvezető szerepe. Ez egy kimondottan jó dolog. Versenyhelyzetben éppen erre van szükségünk, minél jobb hűtésre. A forróbb olaj vékonyabb és így javul az áramlás. Az erősebb áramlás jobban elszeparálja a egymástól az ilyenkor óriási terhelés alatt álló mozgó alkatrészeket a motorban. Ez együttesen így kedvezőbb. A nagy fordulatszámú motoroknak vékonyabb olajokra van szüksége. Nem kell sűrűbb olajat használnunk. Csak a gyakorlat igazolhatja be ennek igazságát.
Motorolaj tesztek,,,böl
06304373303-vagyok elérhetö

 © Gyurma2011. feb. 06. 19:27 | Válasz | #157 
Motoroknál a nagy fordulat szerintem 10000fölött értendő a maja meg nem valószínű hogy fog forogni annyit:))) 10/40 ásványi azt csá

 © satyapapa2011. feb. 06. 19:41 | Válasz | #158 
Azért nemmindegy hogy egy 4 hengeres motor pörög 6-8ezret vagy egy 1hengeres 4-5ezret.
Egy és töbhengeres jármümotorok,fizikai összehasonlitása terheléses üzemmodban,Pl 1henger és 500ccm,vagy 4henger és 500ccm.
A lényeg a lényeg,,,GOOgle:: olajtesztek..ezt javaslom elolvasni...ez szak anyag
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522011. feb. 06. 19:44 | Válasz | #159 
Helyesbítek! A 400-as közel 8 ezret!:) Én maradok a Castrolnál!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2011. feb. 06. 19:52 | Válasz | #160 
JÓ választás,,,Én is castrolt használok ,Prima
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522011. feb. 06. 20:01 | Válasz | #161 
http://www.olajsziget.hu/szemelyauto/5w40/206-castrol-edge-turbo-diesel-5w40
Tegnap rendeltem meg a neten a Sharanba ! A Chevroletbe Valvolinét használok! Épp ma cseréltem! A Yamahába Castrolt!
Pár száz ft-on nem szabad spórolni! Én már a sok év tapasztalata alapján rájöttem, hogy mindig az olcsó a drága!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Gyurma2011. feb. 06. 20:28 | Válasz | #162 
Szerintem amit a könyve ir attól jobbat fölösleges aki azt le irta valószínű látott már motort a márka az meg igazából csak faxnizás azt a 3000km-t minden kereskedelmi forgalomban kapható bele való olajnak tudni kell legyen az mol a vagy bármi. Beszélgetni lehet itt róla meg másolgatni a googlebol meg 5/40 10/40 meg sorolhatnám még. Pénztárca a döntő meg a használat én pl +10 fok alatt nem motorozom esőben nem indulok el ha közben elkap nem érdekel de nekem ez a hobbym élvezem mikor üzöm! esőben és 10 fok alatt nem élvezem! Olajat meg veszek amihez a legjobb áron hozzá jutok bele való legyen és kész. meg legyen benne a megfelelő szint, és biztos vagyok benne hogy 3000km alatt az olaj miatt nem fog ott hagyni a motor. Erdős Csabi a buel be valvoline-t tesz ő pedig igen használja a vasat az öregebb mociban a gyári motor van még vagyis tavaj az volt ha jol emlékszem 2005ös és nincs a kenésén semmi át alakítás prolong van neki benne az olajhoz. Persze lehet ő nem olvasta a szak anyagot.

 © satyapapa2011. feb. 06. 20:36 | Válasz | #163 
Hm :::ez is egy vélemény.
Azért hála égnek nemmindig a pénztárca a döntö,bár az is fontos lehet.....
06304373303-vagyok elérhetö

 © Zsolt2011. feb. 07. 09:38 | Válasz | #164 
Az évek alatt sok vélemény összejött az olajokkal kapcsolatban. Aki nem akar ennyire belemélyedni a témába annak javaslom a Castrol Actevo sorozat 4T 10W40-es olaját. Sok majás jár vele, tudja gyári ajánlásokat és nem is drága (2000 Ft +/- 10%).
Zsolt

 © Góbi2011. ápr. 12. 22:51 | Válasz | #165 
Aral 10W-40 4T-t használ valaki? Mi a véleményetek?

 © satyapapa2011. ápr. 13. 15:13 | Válasz | #166 
hát arra a 3ezer km -re ez is jó.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2011. ápr. 13. 16:33 | Válasz | #167 
Én ezt használom!

Motul
1996-os Majesty 250

 © Góbi2011. ápr. 13. 23:20 | Válasz | #168 
Még 1000 km van vissza, utána kipróbálom a Castrol Actevo 4T-t. Prolongról azt mondja a szerelő cimbi hogy ként tartalmaz és hosszú távon megmarja a fémet, bár rövid távon látványos a javulás. Ebből mi igaz azt mindenki döntse el maga, minden esetre én nem használok ilyet.

gábor2011. ápr. 14. 07:03 | Válasz | #169 
Okosak ezek a szerlök talán vegyileg elemzik ezeket a szereket hogy ilyen jÓl tudják hogy mit tartalmaz? mert rá irva nincsen.Bár ugy tudom hogy a motorolajnak is van kén tartalma.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © SPOJLERES2011. ápr. 14. 10:21 | Válasz | #170 
Én a liqui molly 10w40 4t motorkerékpár olaját javasolnám mert jókat irnak róla és nekem az előző motoromba mikor actevorol váltottam át erre akkor észre vettem a ledsoros olajnyomásmérön hogy nagyobb vele az olajnyomás legalább 2x ese
Sztem nem mindegy
Tavaj még nagyker áron az actevo volt drágább 300ft tal most meg az az olcsób annyival sztem realizálodtak az árak
Én tuti mindig ezt fogok használni

gábor2011. ápr. 14. 10:27 | Válasz | #171 
Nem akarok akadékoskodni de én olyan olajról vagy adalékról még nem olvastam amiről ne írtak volna jót!!!!Mire kiderül hogy nem is olyan jó már annyi km-et beletettél hogy úgyis a saját zsebedből kell állni a javítást.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © SPOJLERES2011. ápr. 14. 10:42 | Válasz | #172 
Bocsi akkor nem jót hanem jobbat irtak róla mint a többiről
Amugy meg ha felfele megy az ára ellentétben az actevoval akkor valószinű az derül ki róla hogy rossz ugye :-( és ne vegyétek
Bocs hogy beirtam,
én amugy már 4x cseréltem le ezt az olajat és nem derült ki rola hogy rosz
Tegyetek bele amit akartok

tamas2011. ápr. 14. 14:28 | Válasz | #173 
Én Repsol robogó olajat használok, az hogy 5,10,15W-s, az legyen a blokk állapotának kérdése, illetve annak hogy milyen hidegben használod. Az egyéni tapasztalatok a döntőek, azoknak a motoroknak amiknek nincs olajszűrője ha jó minőségű olajat töltesz bele majdnem mindegy hogy melyik márkát választod, mind jó.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. ápr. 14. 14:32 | Válasz | #174 
Nagyon érdekes, rovatról rovatra figyelem hogy egy bizonyos kérdésre adott válaszoknak nem egy alkalommal vita a vége.

Nem vitatkozni kéne a másik álláspontjával, azt majd személyesen. Mindenki írja le hogy neki mi a saját tapasztalata, mi nem kezelési útmutatóként szolgálunk, hanem segítünk. A saját tapasztalatainkat osztjuk meg. Ha bárki megfogadja, az már az Ő, meg az adott alkatrész, ill. olajgyártó felelőssége. a tanácsokban az a jó, hogy nem kell őket megfogadni. No meg soha nem az a hülye aki adja... Mindig az aki megfogadta.

Úgyhogy ne vitázzatok, csak simán írjátok le a saját tapasztalatotokat, a többi a kérdező dolga. Majd Ő eldönti melyiket választja!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2011. ápr. 14. 15:27 | Válasz | #175 
Motul scooter power 5w-40 a Burgiba szintén Motul 5100 10w-40 est használok.
Nekem a Castrol nem jött be.

Olajat meg mindenki olyat tesz bele ami a saját tapasztalatából és mások elmondása alapján jónak ítél meg ill. a pénztárcája megenged.

 © juhász béla2011. ápr. 14. 17:58 | Válasz | #176 
Ugy ahogy mondod Tamás.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © Kiss Róbert2011. ápr. 14. 19:55 | Válasz | #177 
Haliho.
Mi volt a baj a castrollal?

 © satyapapa2011. ápr. 14. 20:01 | Válasz | #178 
Szerintem vannak akik nemtudják pontosan hogy mit jelentenek a viszkozitási számok (PL) 10W-40 stb.ha esetleg valakit érdekel magasabb szinten,ezek fontossága nagyon szivesen tájékoztatom emailban Pl
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2011. ápr. 14. 20:19 | Válasz | #179 
Igazán nem kívánok okoskodni, de milyen a Te motorod, hogy 5W-40 olajat is használsz? Hidrotőkés? Turbós?
1996-os Majesty 250

 © SPOJLERES2011. ápr. 14. 20:28 | Válasz | #180 
Nekem pl semmi
Csak jött ez a jobb liqui molly racing 10w40 SL jelzésű teljesitményszinttel ráadásul nagyobb volt vele az olajnyomás mi kell még és tavaj olcsóbb volt de ez maradt mára is

 © adamfzr2011. ápr. 14. 20:41 | Válasz | #181 
Én arra gondoltam, hogy veszek bele 10w40-es félszintit, és kész. Ilyet raktam az fzr-be is anno. Hm?

 © SPOJLERES2011. ápr. 14. 20:49 | Válasz | #182 
Jó de mejik márkából mert amugy majdnem mind 10w40 semisint

meszizs2011. ápr. 14. 20:52 | Válasz | #183 
Szerintem a lényeg a viszkozítási számon és a 4T jelen van!
A márkanév az már csak hab a tortán!
Emiatt is bátorkodtam érdeklődni Mosquitótól, hogy mibe rakja az 5W-40et? Mert azért annyira nem a legújabb és a legmodernebb technológiával készültek a mi motorjaink!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2011. ápr. 14. 21:00 | Válasz | #184 
Az 5W azt jelenti hogy az olaj hideg állapotban is folyékonyab mint a 10w.A 40es jelenti a sürüséget,üzemmeleg motornál az 5w-40és a 10w-40 egyforma értéken van (nagyvonalakban)
GOOGle-motorolajtesztek ill milyen olajat használjunk.
06304373303-vagyok elérhetö

Mosquito2011. ápr. 14. 21:09 | Válasz | #185 
Aprilia Atlantic 500
A Burgi a turbós.

meszizs2011. ápr. 14. 21:09 | Válasz | #186 
Csak árban van érezhető különbség!
Valamint nem hiszem, hogy a mi motorjainkba/250/ az 5W lenne a nyerő megoldás! Illesztések, kopások stb miatt sem!
1996-os Majesty 250

Mosquito2011. ápr. 14. 21:27 | Válasz | #187 
Amikor vittem 6000-es szervizre az Apriliát Castrol racing 5w-40 tettek bele. /Gyárilag Agip 5w-40 ír a papír./ Nos nekem nem azt mondom hogy csörgött de hogy zörgött és nem járt szépen a gép az tuti!!
Ugyan ez volt Mzet kollégával is. Akkor még nem is ismertem öt. Egyszer mondata Ö is tett bele egyszer Castrolt és ugyan ezt a tünetet produkálta! Mellesleg egy csepp olajat sem eszik a gép! Még sport kipuffal sem!! Amióta Motult teszek a gépbe ilyet hibát nem produkál! Egyszerűen szépen,finoman jár és jobban fel is pörög a gép ha kell.

Most hogy megvettem a Burgit az összes olajat lecseréltem! Nekem megér annyit hogy biztonságban legyen a motor váltó hajtás rész!

 © Kiss Róbert2011. ápr. 14. 21:45 | Válasz | #188 
Értem. Tehát halhato volt a külömbség!Ez valoszinüleg motor függö is! Nekem 2 éve castrollal megy a maja, nem volt zörgös még eddig!

Mosquito2011. ápr. 14. 21:54 | Válasz | #189 
Persze halható és érezhető volt a különbség! Nem jelenti azt hogy nem jó olaj a Castrol. Nekem/gépnek nem tetszett nem vált be így mást használok.A Motul jó,bevált ennyi.

Mosquito2011. ápr. 14. 21:57 | Válasz | #190 
Hátha valaki kedvet kap..
Motul

tamas2011. ápr. 14. 22:12 | Válasz | #191 
Nos, én kedvet kaptam, ki fogom próbálni!
Aztán leverem rajtad ha mégsem jönne be...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Mosquito2011. ápr. 14. 22:30 | Válasz | #192 
Jáááj
Autotéka olajok

 © adamfzr2011. ápr. 15. 07:36 | Válasz | #193 
osztom. Legtöbbször hegylakok.hu -s kutya barátomtól szoktam rendelni, ő megbízható, jó olajat küldd, legutóbb asszem valami svájcit kaptam. Ilyen castrol, meg hasonló mániákat a kis vidéki 125-ösös srácok szoktak nyomni, hogy húú, csak castrol részinggel ment (vagy inkább ragadt meg, mert hamisítványt vett XD), és hasonlók. Ami teljesíti az adott igényekhez tartozó normákat, az rossz nem lehet, csak biztosan az legyen. Úgyh, ééén (ami nem jelenti hogy ez a legjobb, de szerintem jó) úgy csinálom, hogy veszek egy közepes árú, normális oljaat, és kész... Satya megzörgette a harasztot, hogy nem olyan egyszerű ez a számokkal, de én az itteni klimatikus viszonyokra, utcai hazsnálatra, a 10w40-eseket tartom optimálisnak. Olyan meg, hogy kopott motorba sűrűbbet, hááááát. Részben történő tüneti kezelés, és mivel egy motor soha nem homogénül kopik, bizonyos részeknél elmegy egy darabig, másoknak csak nehézséget okoz a "sűrűbb" olaj. Node, egy nem olyan feszülős, nem olyan nagy fordulatú, kissebb belső sebességű blokkhoz közel sem optimális egy túl "vékony" spéci olaj, amit egy R6r-be kéne tölteni amúgy) De a legeslegjobb amit a gyártó előír, vagy ami hasonló paraméterekkel modernebb ha nagyon régi a motor. De szerintem utcára 10w40 azt annyi.

 © SPOJLERES2011. ápr. 15. 09:01 | Válasz | #194 
Látom hozod a formád :-( ;-) megint

 © M. Zoltán2011. ápr. 15. 10:49 | Válasz | #195 
Motul 5100 10W40 4t-vel használtam a 250-est is, és a 400-asba is évek óta ezt töltöm. A két motorba több mint harmincezret mentem ezzel az olajjal (néha ennek a scooter változatával), jók a tapasztalataim. Lehetne olcsóbb is.

 © jasa2011. ápr. 15. 10:52 | Válasz | #196 
"....legutóbb asszem valami svájcit kaptam......"
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © adamfzr2011. ápr. 15. 12:48 | Válasz | #197 
kint van fateromnál a doboz, nem írtam fel mi a franc volt, fuchs talán... de majd egyszer kinézek egy márkát, amiben öröké hinni fogok, és akkor tudni fogom :D

Feco2011. ápr. 15. 17:28 | Válasz | #198 
Hát ezt már nekünk nem kell megbeszélnünk...
Gusztival szintén...
Motor után,első a család legyen!

 © SPOJLERES2011. ápr. 15. 18:03 | Válasz | #199 
Mit is nem ;-)


1 [2] 3 4 5

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől