Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Futóművel és gumival kapcsolatos kérdések
Futómű és Gumi

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


Ifj. Posta Sándor2013. ápr. 21. 08:38 | Válasz | #858 
A felvetés jogos!

Kéretik a megfelelő helyen folytatni.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

meszizs2013. ápr. 21. 08:35 | Válasz | #857 
Ebben a 250-es motorszervizben melyik a futómű és melyik a gumi probléma?
Nem kellene máshol folytatni!
Engemet ilyenért "seggbe szoktak rúgni" az Adminok!!
1996-os Majesty 250

 © symbi2013. ápr. 21. 08:04 | Válasz | #856 
Neked is ez volt a gond? Ki csinálta meg a hajtókar cserét a főtengely szétsajtolást és mennyiért? Ez az yp 250-es hajtókarja? Köszi a linket.

trans852013. ápr. 20. 22:06 | Válasz | #855 
Ha hajtókaros lesz:
http://citybike.hu/spd/IM07037/Hajtokarszett_YAMAHA_MAJESTY_250_robogo_DR

én náluk vettem mindent mikor felújítottam a blokkot, akkor ők tudtak adni legjobb áron dolgokat. 30000 felett kiharcoltam az ingyen postát.

 © symbi2013. ápr. 20. 21:45 | Válasz | #854 
Nem merek én ekkora munkába belefogni meg nem is értek hozzá. Rábízom majd a szerelőre. De az nem most lesz mire odakerülök vele hogy megcsináltassam. Köszi azért a tippeket nektek. Majd megírom a fejleményeket ha odáig jutok.

tamas2013. ápr. 20. 21:24 | Válasz | #853 
Próbáld megreklamálni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. ápr. 20. 21:23 | Válasz | #852 
Azt nem állítom hogy valóban főtengelyes vagy hajtókaros, de hogy komoly baj van az biztos Lehet ez dugattyúcsapszeg is, bele kell nézni. Mivel kompresszió van, nem hiszem hogy gyűrűs. Abban az esetben ha olaj nélkül jártál (jártak) a motorral, biza komoly esély van a dugattyúcsapszeg ill. tűgörgők problémájára.
Ezt úgy tudod megnézni hogy leveszed a hengerfejet, hengert, és a dugattyút. Ezután megfogod a hajtókart és ha picit is kottyan, mozdul, annak vége...
Ha leengeded az olajat, meglátod van-e benne fémforgács. Ha van, kapa...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. ápr. 20. 21:18 | Válasz | #851 
Pont most romlik el mikor végre megjött a jó idő. Hogy én mindig belefutok megtalálom a rossz motorokat ahányszor veszek.

Feco2013. ápr. 20. 21:07 | Válasz | #850 
Csak találgatni lehet,valami van az bizti.
Motor után,első a család legyen!

 © symbi2013. ápr. 20. 20:51 | Válasz | #849 
Mondtam én hogy ezzel nem merek elindulni olyan messzire. Ma leellenőriztem az olajszintet úgy ahogy írtad valakinek hogy nem kell becsavarni a nívót. Így a minimumnál van a szint holnap rátöltök. Nem hinném hogy számítana. Én is mindig becsavarva néztem meg. Szerinted is hajtókar probléma?

tamas2013. ápr. 20. 19:31 | Válasz | #848 
Hát apám, ez nem vario...
Bárhová viszed, tréleren tedd...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2013. ápr. 20. 17:46 | Válasz | #847 
Így első hallásra én nem mennék vele már egy métert sem, amíg ki nem derül mi a bibi.Benne vannak a kovácsok.
Motor után,első a család legyen!

 © symbi2013. ápr. 20. 16:27 | Válasz | #846 
Másik videó. Yp250/2

 © symbi2013. ápr. 20. 14:57 | Válasz | #845 
Megpróbáltam egy videót csinálni a hangjáról nem tudom mennyire hallatszik jól majd. Hátha így jobb lesz mert ezt leírni úgy sem lehet hogy milyen a hangja. Köszi a tanácsokat addig is. Yp 250

tamas2013. ápr. 19. 23:06 | Válasz | #844 
Írsz Neki és msgbeszélitek a skype időpontját.
Addig tedd meg azt, hogy harisnyán keresztül engedd le belőle az olajat. Mindegy mikor töltötted bele. Ha van benne fémforgács, akkor sajnos csalánban a pö..öd. De bízzunk abban hogy nincs. Tehát mivel abban bízunk hogy nincs, vedd le a vario fedelét és a variót is, majd (miután visszaöntötted az olajat...) indítsd be. Ha nincs kopogás, az jó! Ugyanis a variátor néha nagyon meg tudja tréfálni az embert akusztikailag és mivel a főtengelyen van, könnyű gyakorlatlan füllel rászaladni erre a hibára. Szóval ott tartottunk hogy nem kopog és ekkor szétkapod a variót, amiben el lehetnek kopva a gergők, szét lehet törve a csúszka, vagy ki lehet kopva a nyomlap.

Szorítok hogy így legyen! Az is biztató lehet számodra, hogy ha ez főtengely probléma, az inkább kopog, nem csörög. Roppant nehéz hangokról eszmét cserélni írásban, de az egyik olyan mint mikor egy helyes tacsi ugat, a másik meg amikor az oroszlán a "tökéből hörög"...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. ápr. 19. 22:27 | Válasz | #843 
Igen igazad van ebben. Csak az a gáz hogy így el se mernék indulni ilyen távra mert bármikor megáll és vége. Tolhatom haza 140 km-ről. Meg sajnos most az anyagiakba se fér bele ez nem volt betervezve idénre, ezt a nyarat kihúzza remélem még azért. Köszönöm a segítséged azért majd beszélek vele mail címe fent van azt láttam de a skype nincs.

tamas2013. ápr. 18. 23:05 | Válasz | #842 
Ha rákkatintassz a nickjére, látod az e.mali címet. Írj Neki, válaszolni fog. Most a hétvégén nincs itthon, kis türelemmel légy. Skype lesz majd ahol megbeszélitek a részleteket. Hogy messze van Tőled...? Sutyi Sopronból vitte le a mociját... Az sem véletlen volt... GeliLackó Szigetszentmiklósról, Sanci Dunaföldvárról, volt aki Ózdról. Feco Sormásról jött fel a 125-ös Majestyvel Egerbe a 400-as XS-ért amit Bélától vett és itt műszakiztatták és papírozták. Szóval a távolság relatív...
Az viszont számomra nem elfogadható amit írsz: "kicsit szétszedik és megmondják mi a baja"... Ha szétszedi, ne kicsit szedje szét hanem amennyire kell és csinálja is meg. Ez az alap.
Arra ne számíts hogy Béla tanácsot fog adni, Ő egy "konkrét csávó". Te megkeresed, elmondod mit tapasztaltál, Ő meg azt fogja mondani ha elviszed és otthagyott, megcsinálja. Tanácsokkal nem szolgál, Ő javít. De abban nagyon jó! De nála a felújítás nem felületes, az tényleg alapos.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. ápr. 18. 21:10 | Válasz | #841 
Az nincs közel ide hozzám sajnos. Esetleg a telefon számát meg tudnád adni? Rákérdeznék mit tanácsol. Utángyártott hajtókart csapszeggel és tűgörgőkkel 20 ezerért már találtam a neten. A szarvasi bontós meg mondta hogy kecskeméten van valaki aki szétsajtolja és összerakja a végén pedig ki is tudja centírozni. Itt a szerelők annyit mondtak rá hogy vigyem el ha gondolom kicsit szétszedik és akkor konkrétan meg tudják mondani mi a baja. Aztán majd eldöntöm hogy széthúzzák-e a blokkot vagy használom így még.

tamas2013. ápr. 18. 17:20 | Válasz | #840 
Béla Atkáron lakik.
Ezekben a blokkban sajtolt a főtengely. A felújítószettben a hajtókart adják ztűgőrgőkkel, csappal. Szétnyomják a régit, beteszik az újat, összesajtolják, centírozzák.
Nem lehet görgőket cserélni sajnos...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2013. ápr. 18. 15:05 | Válasz | #839 
Sziasztok!

Bocs, hogy beleszólok, de nekem is volt ilyen problémám még az endurommal.
Csörgött mint a veszedelem, és csak a tűgörgők voltak elkopva(2000 ft\db kb).
A főtengely csapágyakon fut ugyebár, középen pedig tűgörgőkön fut a hajtókar. Tehát elvileg van rá esély, hogy vagy a csapágy a ludas, de inkább a tűgörgő és nem kell olyan mélyen belenyúlni a pénztárcába.
Az tud csettegni veszedelmes módon az biztos, és hallásra nem nagyon lehet megállapítani a konkrét okozót.
Mindenesetre szorítok érted, és talán csak kicsi a baj.
Ja még annyi, ha a hajtókar lenne elvásva, már rég beállt volna a dugó sztem.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © symbi2013. ápr. 18. 14:33 | Válasz | #838 
Őt hol találom meg hol lakik?

tamas2013. ápr. 17. 22:49 | Válasz | #837 
Igen, erre komoly esély van sajnos.
Ha a főtengely megadja magát, az sokba van sajnos. Elég egy alkalommal olaj nélkül járatni, már vége lesz.
Mielőtt bárki belenyúl, mutasd meg Juhász Bélának. Megér egy túrát.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. ápr. 17. 22:15 | Válasz | #836 
Decemberben vettem április elején lett meg a rendszám rá. Addig kb ha mentem vele 4 km-t akkor lehet sokat mondtam. Amióta használom előtte cseréltem le az olajat benne. Ki tudja milyen trehány gazdája volt...

tamas2013. ápr. 17. 21:53 | Válasz | #835 
Olaj nélküli üzemeltetés...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. ápr. 17. 21:33 | Válasz | #834 
Igen megtaláltam köszi. Szimering után is utánaérdeklődtem azt mondják 1500 ft a kettő darab. Lenne is egy szerelő aki megcsinálja kb. 10-11 ezer forintért mindennel együtt.
De közben meg nagyobb bajom is lesz a géppel ahogy kinéz mert megkértem egy motorszerelő srácot hallgassa meg a hangját mert nem tetszik ahogy jár a motor. Főleg terhelés alatt van ez a csörgő hang és azt mondja így rá elsőre hogy valószínű hajtókar probléma lesz. Ami pedig nem olcsó dolog. Utángyártott főtengellyel is olyan 50-100 ezer a javítása. Felhívtam a Szarvasi bontóst azt mondja 27 ezerért van neki utángyártott hajtókar. Kecskeméten meg van valaki aki szét tudja szedni a főtengelyt és kicseréli. El vagyok keseredve.

tamas2013. ápr. 16. 22:19 | Válasz | #833 
Symeringet bármelyik csapágyboltban kapsz.
Megtaláltad a szerelést a letöltésekben?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. ápr. 16. 21:44 | Válasz | #832 
Köszi!

tamas2013. ápr. 16. 21:43 | Válasz | #831 
Én 20/40-es hidraulikaolajat tettem bele. Ocssó és jó! Vékony olajjal kopogni fog.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. ápr. 16. 21:30 | Válasz | #830 
Milyen olaj kell bele és mennyi? Tudtok ajánlani valami helyet ahol kapok bele szimeringet?

 © Kiss Róbert2013. ápr. 16. 20:58 | Válasz | #829 
Persze javítható! Szimering csere olaj csere,és egy tisztitás!

Ga-Bika2013. ápr. 16. 20:57 | Válasz | #828 
Szia. A letöltések között megtalálod. Üdv.

 © symbi2013. ápr. 16. 19:57 | Válasz | #827 
Sziasztok!
Úgy néz ki a bal első teleszkópom megadta magát. (YP250/2001-es) Valaki szedett már szét ilyet? Javítható ez? Kapok hozzá alkatrészt?

 © juhász béla2013. márc. 01. 22:11 | Válasz | #826 
Most aztán nagyon de nagyon igazat szóltál.De ez nam csak a gumikra vonatkozik ám.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

tamas2013. márc. 01. 22:07 | Válasz | #825 
Igazság rejlik a szavaiban, de az a gumiabroncs amit folyamatosan óvni és ápolni kell, a xar. Persze, tovább tart, na de használom is, vagy csak kímélem. A régi
gumik jobbak és tartósabbak voltak. A maiaknak jobbak a mutatóik, jobban tapadnak, kisebb a gördülőellenálásuk. De kevesebbet bírnak. Igaz, nem voltak ekkora teljesítményű járművek...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2013. márc. 01. 21:33 | Válasz | #824 
Szavatosság, élettartam, öregedés!
Szerintem ebben a tulaj is részes!
Megfelelően kezelve, napfénytől óvva, normálisan ésszerűen használva szerintem lehet hosszabbítani az "életét"!
Amíg nem volt garázsom és a ház előtt parkolt a kocsim, addig simán az új nyári gumim két év alatt kirepedezett, hiába kezeltem! A téli gumi meg akár 10 évesen is majdnem új képet tud mutatni az oldalát tekintve! Én ebből mindenképp azt szűrtem le, hogy a napfény igencsak befolyásolja az állapotot! Persze a használat a legfőbb koptatási tényező!

A DOT szám legalább segít megtudni, hogy mennyi idős a gumma! A többit meg vizuálisan kell látni!
1996-os Majesty 250

tamas2013. márc. 01. 21:17 | Válasz | #823 
A guminak nem csak futásteljesítménye, élettartama is van. Olyan ez mint a szavatossági idő....
A mai gumik már olyanok mint a megfelelő recept alapján összeállított ételek. Egy idő után elöregednek.
A régidejó gumik nem ilyenek. De ez Neked nem kell mondanom...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © juhász béla2013. márc. 01. 20:36 | Válasz | #822 
A gumit futását nem években mérik hanem km -ben.Mert egy év alatt lehet menni ezer km-t meg 25 ezret is.,Ha egy 12-13 colos gumi elfut 10-12 ezret az már nagyon jó.Persze sokmindentől fűgg ez is,mert nem mindegy hogy egy 40kilós ember hajt ugyanojan motort,vagy egy 120 kilós,na meg ha felcuccol +50 kilót akkor már a gumi is jobban kopik ám.
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

 © Wiking2013. márc. 01. 20:14 | Válasz | #821 
Én nagyon meg vagyok elégedve a heidenauval...igaz nyáron kicsit jobban kopik talán, de így is már 2 évet használom...ami szerintem elfogadható futás idő... Az idei szezont kibírja még, aztán ha lefut akkor csere...:) Minimálisan használt állapotban vettem( max pár100km-t futott) de 8000ft-ot bőven megért szerintem. Azt az egyet bánom, hogy az első gumi méretében nem lehet kapni a k66-ost :( Az első gumim viszont már most is bőven csereérett...remélem fizu után lessz annyi, hogy be tudjak ruházni egy megfelelő darabra :)

 © satyapapa2013. márc. 01. 19:44 | Válasz | #820 
Na az sem gagyi..az ára is szép,de elfogadható.
Ugye a Mi nagy 400-500as gépeink már 140-150es sebességet is elér,,ezt pedig nemszabad bevállalni valami vacak gumival.
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522013. márc. 01. 19:37 | Válasz | #819 
Nekem ez lesz a hátsó topánkám:
Pirelli 150/70-13 64S Diablo Scooter M/C 49,40
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2013. márc. 01. 19:10 | Válasz | #818 
Most is dicsérem,de ahogy azt mondtam (szerintem) nem nyárra való,hanem hüvös locs-pocs idöre,,,ott tökéletes.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Wiking2013. márc. 01. 17:19 | Válasz | #817 
Satyapapa! Mi lett a Heidenauval? A multkor még dicsérted, aztán láttam, hogy nemrég már hirdetted, hogy eladó.

 © satyapapa2013. márc. 01. 15:40 | Válasz | #816 
Nekem is holnap megy ujj papucs hátra 140x60x13 Mitas márkájú...majd kiderül milyen,elöl michelin van, na az tökéletes
06304373303-vagyok elérhetö

 © zoli2013. márc. 01. 15:28 | Válasz | #815 
Szasztok, én is tegnap rakattam fel az uj hátsó gumimat,Brignestone, a felnimet homokfujattam, szintereztettem, nagyon szép lett :-)

oborzilió2013. márc. 01. 15:20 | Válasz | #814 
Olcsón megúsztad.

gelilackó2013. márc. 01. 12:33 | Válasz | #813 
10800 ft volt az érdi mbmgumi.hu-nál
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

oborzilió2013. márc. 01. 12:11 | Válasz | #812 
Laci!mennyibe került a gumi?

gelilackó2013. márc. 01. 09:39 | Válasz | #811 
Tegnap sikerült motorral jönnöm dolgozni és mivel lecseréltettem az első gumimat , gondoltam elémondom a tapasztalatokat :)
110/90 -12M/C 64P POWER PURE SC TL F Michelin gumit tetettem fel.
Első tapasztalat a kormány berázás mint olyan szinte teljesen megszünt,a motor íven marad, nem kell korrigálni, hihetelenül jól tapad. Jobb az egyenfutása és a stabilitása is,sokkal nagyobb biztonságérzetet ad,mint az előző gumi./
Az is michelin volt kb 4 éves és közel 40e km volt benne , kopásilag birta volna még de már már nem volt az igazi.
Ez az újabb modell jobbnak tűnik így első körben mint a régi a kezdetektől.
Mindenkinek aki gumi vásárlás előtt áll ajánlom,
nagyon jó az ár érték aránya:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

oborzilió2013. feb. 10. 12:37 | Válasz | #810 
Satyapapa!Óvatosan tesztelgess,vigyázz magadra.Már alig várom a börzét,egy-két dolgot én is kiviszek eladni.

 © satyapapa2013. feb. 10. 11:54 | Válasz | #809 
Most ebben a latyakos-havas uton a Heidenau K2 gumi (hátul) kivállóan szerepel,megbizhatóan fékezhetö javaslom azoknak akik ilyen gyagyás idöben is tesztelni akarják a technikát és saját magukat.Persze ésszel.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Wiking2013. feb. 07. 18:22 | Válasz | #808 
Nem kell ki venni belőle a jeladót, és mint írtam korábban szerintem nem is érdemes próbálkozni vele, mert félő, hogy tönkremegy kivétel közben. A tárcsa egy az egyben kijön a kerékböl, csak a tengely tartja a helyén! Lényegébe távtartó funkciót lát el a kerék szempontjábol :) Kihúzod a tengelyt és annyira kell elhúznod a kereket, hogy ki tudd ezt bujtatni belölle. Ezután a kereket gond nélkül ki is veheted.

 © symbi2013. feb. 06. 21:38 | Válasz | #807 
Köszi szépen a képeket rengeteget segítettél most ezzel. Tehát akkor ezt a jeladót ki se kell vennem igazából kijön azzal a tárcsával együtt amibe van belecsavarozva ha jól látom. Ezer köszi még egyszer!

tamas2013. feb. 06. 21:38 | Válasz | #806 
Az én jeladóm teljesen más. Nem nagyobb mint az YP-250-es bowdenkihajtása.
Ez akkora mint egy kislábas.
Mi ketten teljesen másról beszéltünk...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2013. feb. 06. 20:53 | Válasz | #805 
Sikeresen bemásztam az alkatrészekhez, és megkerestem a szükséges dolgokat! Ím itt vannak tehát az igért képek!
Kép 1
Kép 2
Kép 3
Kép 4

 © Wiking2013. feb. 06. 18:08 | Válasz | #804 
Nincs elfelejtve, csak nem férek egyszerűen hozzá a dolgokhoz anyám autója miatt...

 © symbi2013. feb. 05. 18:47 | Válasz | #803 
Wiking hol vannak a beígért képek?

tamas2013. feb. 02. 19:45 | Válasz | #802 
Biza egy 2001-es motornál elég sok minden előfordulhat már... Az én szerencsém az volt, hogy nem a kapaszkodó füleket törte el min Huricannak szereléskor, hanem a közepe mintha esztergagépen kettészelték volna. Higgyétek el, érdemes kitakarítani gumicsere alkalmával. Nem nagy idő, de sokat lehet vele spórolni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. feb. 02. 19:31 | Válasz | #801 
Na most már kíváncsivá tettetek. Várom nagyon azokat a képeket.

 © Wiking2013. feb. 02. 18:52 | Válasz | #800 
Akkor ott nem kevés szennyeződésnek kellett összegyülnie, hogy akármitz is meg tudjon szorítani...Mindenesetre holnap megcsinálom a képeket a felni belsejéröl és a jeladórol is...aztán majd eldönti mindenki, hogy neki mien van :)

tamas2013. feb. 02. 17:59 | Válasz | #799 
Nekem a forgórész a felni, a mágnes szerintem abba van belerögzítve. A másik része (az nekem is alu, belül megy át műanyagba ami nekem tört) van fixálva a teleszkópszárra. Ezek közé megy be a trutyi, emiatt érdemes kipucolni. Egyről beszélünk, Zoli!
Azt írtam helytelenül(#794-ben), hogy "van egy tengely ami forog". A felni forog! Ezt emlékeimből merítve írtam helytelenül. A többi stimmel.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2013. feb. 02. 17:41 | Válasz | #798 
Holnap megcsinálom a képeket aztán közzéteszem. Nem kételkedem abban amit mondassz Tamás, de itt nincs semmiféle forgó tengely meg egyebek. Egy fixen álló alu ház van amiben egy furaton keresztül bele van engedve a jeladó. Illesztett passzos furat amiben még kevés oxid vagy szennyeződés is eléggé beleszorítja a jeladó házát.

tamas2013. feb. 02. 13:59 | Válasz | #797 
Nos, szétszedni nem tudtam, mert az olajemelőm megadta magát.
De.
Nekem a felni forog a vevő körül és oda folyt be a sok trutyi, úgy szakította le a felni. Fotót csináltam, aki kér, küldök!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2013. feb. 02. 11:49 | Válasz | #796 
A burgie is ilyen. viszont a majestye olyan volt mint a kerekparoken. Van egy fix vevoresz es volt egy magneses valami a fektarcsa agyreszen vagy mellette. nincs fizikai kapcsolat csak magneses. ( ill. igy emlekszem )
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © symbi2013. feb. 02. 09:45 | Válasz | #795 
Köszi mindenkinek a jó tanácsokat! Kíváncsi lennék a képekre Wiking.

tamas2013. feb. 02. 09:45 | Válasz | #794 
Nos. Az én motoromon (végig erről írtam) van egy tengely, amin forog az a jeladó amit a kerék hajt. Nekem a forgó jeladó es a tengely közé rakódott be az idők folyamán annyi szutyok, ami felmelegedve kiszárította a maradék rozsdaporos valaha zsiradékot is tartalmazó ízét. Nem tudott tovább forogni. Felmelegedett, kitágult, es mivel a motor és utasai összesen több mint 360 kg-ot nyomtunk, így nem a forgó kerék blokkolt le az aszfalton, hanem (szerencsére) szabályosan elnyírta a jeladót. Szét is alig tudtuk szedni, csavarhúzóval kapirgáltam a beragadt retket fél óráig. A szerencsés törés miatt Béla 2komponensű ragasztóval újra egybe varázsolta és szépen kicentírozta újra.

Hidd el, ha nem tudod szétszedni, az biztos össze van rakva. Mivel forog valami valamiben, az tuti két darab, ez ugye nem vitatéma!
Ha forog, kell kenőanyag, mert ez siklócsapágy.
Ha kell kenőanyag, azt néha tisztítani is kell.
Nem vitatkoznék, de én már jártam így, Te meg nem és hidd el tudom mit beszélek. Nézz bele, szét kell hogy jöjjön. Ha nem tudod szétszedni, lemegyek és lefotózom az enyimet...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2013. feb. 01. 22:47 | Válasz | #793 
Tamás! Az nincs fizikálisan összeköttetésben semmivel...tehát nem nagyon tud eltörni használat közben. A fedéllel együtt szépen félre lehet tenni. Vasárnap itthon leszek, előásom és csinálok róla képeket!

tamas2013. feb. 01. 18:54 | Válasz | #792 
Ha nem veszi ki úgy járhat mint én, 110-nél beáll és szevasz 12'000ft... Mindenki saját belátása szerint.
De ha Neked Zoli nem jön szét, már baj van! Még jó hogy nem azt használod!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2013. feb. 01. 18:09 | Válasz | #791 
Én amondó vagyok, hogy inkább ne eröltesd azt a jeladó kivevést, mert úgy belegyógyul abba az alu házba idővel, hogy szinte kivehetetlen károsodás nélkül. Belül nincs semmien mozgó alkatrésze, csak egy elnyujtott hatszög keresztmetszetű lap. Mágneses érzékelő amúgy, a felni belseje meg van bordázva( mint az abs-es motorokon). Ha kiveszed a keréktengelyt és tudsz elég hosszú vezetéket lehúzni hozzá, akkor a kerék levétele közben félre tudod majd tenni, illetve nem fog akadályozni.Én is próbáltam kivenni a donor motorombol ezt, de beláttam, hogy nem érdemes eröltetni...

 © juhász béla2013. feb. 01. 17:55 | Válasz | #790 
A technika ördöge
Attól hogy valami régi,még nem biztos hogy rosszabb mint az új

tamas2013. feb. 01. 17:42 | Válasz | #789 
Amikor rakod össze nagyon figyelj arra amit Hurrican írt Neked erről.
A T-MAX-ba nekem azért tört el, mert megszorult a sok retektől. Ki kell hogy jöjjön, egy tengelyen csúszik. Áztasd be ha máshogy nem megy, de annak könnyen kell csusszannia! Ide jó a WD-40.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. feb. 01. 16:41 | Válasz | #788 
Ma megnéztem jobban mi is ez. Arra jutottam hogy igazatok van az valóban a km óra jeladója. Kicsavartam a csavarját de elég jól bele van gyógyulva maga a jeladó. Ezért nem is feszegettem hagytam is nehogy eltörjön. Ahogy néztem ki lehet úgy is venni a kereket ha széthúzom fentebb a vezeték csatlakozóját.

tamas2013. feb. 01. 09:14 | Válasz | #787 
Bizony ha első alkalommal nyúlsz hozzá ne egyedül tedd. Nem könnyű mindent pontosan a helyére egyensúlyozni, arról nem is beszélve hogy míg a kereket ki nem veszed, a motorod orrnehéz! Tehát azzal kezd hogy a hátát biztonságosan lerögzíted. Az idomok alatt találsz jobbról-balról olyan fület, ahol le lehet húzatni a motort mikor kozépsztenderen áll. Az szerintem nem elég hogy valaki ráül... A féknyerget nem elég felhajtani, én azt javaslom ha már ott jársz, vedd le, rendesen takarítás ki és járasd át. Nem árt neki. Betéteknek nem mindegy hová kerülnek vissza!
Mellesleg, itt Egerben a kerék ki-be szereléséért 6'000ftot kér a motorosbolt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © symbi2013. jan. 31. 21:38 | Válasz | #786 
SomTom ezt látod nem tudtam.

 © symbi2013. jan. 31. 21:37 | Válasz | #785 
Köszi a hasznos infót akkor valószínű hogy az lehet az. Szerencsére mér az óra nincs vele gond. Kiszedés csak annyiból áll hogy kiveszem azt az egy csavart és kihúzom a jeladót? Vissza szereléskor van valami helye ahová be kell ügyeskedni vagy könnyű visszarakni? Nagyon nem szeretném eltörni. Nem is akarnám szétszedni csak megy majd hatósági vizsgára és gumit kell cserélni elől. A gumis meg nem vacakol ilyennel vigyem el a kereket és lecseréli a gumit rajta. Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget!

SomTom2013. jan. 31. 21:18 | Válasz | #784 
Az órás kilóméter óra nem jelenti azt, hogy a meghajtás mechanikus!!!
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © hurican682013. jan. 31. 20:30 | Válasz | #783 
Sziasztok,szia symbi!Igaz mostanában ritkán vagyok itt veletek a fórumon,most nem részletezem miért majd egyszer.Symbi .én tudom ajánlani Neked,hogy ha kiakarod venni a kereket akkor nagy odafigyeléssel mert amilyen a tied is az nem spirálos hanem jeladós.Van benne egy mágnesezett bakelit féle rotor aminek van két füle és az elszokott törni.Főleg a vissza rakásnál.Amúgy én sokat vadásztam rá hogy hol lehet kapni és végül a yamaha Harmathinál kaptam megrendelésre 12000ft-ért.Hát nem ólcsó.Ha a kilóméter órád nem működik akkor valószinű,hogy a kis fül van letörve.

 © symbi2013. jan. 31. 19:11 | Válasz | #782 
Holnapig várnom kell hogy meg tudjam nézni a km órát hogy van-e spirál. Nagyon kíváncsi vagyok már rá. Lefényképezem holnap a kerék másik oldalát is. Köszi a segítséget addig is.

tamas2013. jan. 31. 18:10 | Válasz | #781 
Szerencsés eset volt!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. jan. 31. 18:07 | Válasz | #780 
Szerintem is az ABS jeladója. Már a DX-250-esek között is volt ABS-es.
De én úgy tudom, (lehet hogy tévedek,) hogy a Te motorodnak már elektromos a km órája... A jeladóttól csak elektromos vezeték jön föl, nem spirál. De ki tudja, mégis Te látod közelről...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

oborzilió2013. jan. 31. 17:50 | Válasz | #779 
Lehet hogy ABS ?

 © symbi2013. jan. 31. 17:45 | Válasz | #778 
Km óra az nem digitális hanem mechanikus de ez mégsem spirál hanem vezeték.
http://kepfeltoltes.hu/view/130131/2013-01-30_15.27.58_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Megpróbálom a képet felrakni hátha látjátok. Amúgy 2001-es 250-es Majesty az újabb kasznis motorról van szó azt elfelejtettem tegnap írni.

Flow2013. jan. 31. 15:13 | Válasz | #777 
Érdekességképp megosztom nyári élményem. Egy motoros szólt rám a piros lámpánál, hogy némi figyelmet igényelne a hátsó kerekem.
http://docs.google.com/file/d/0B0A-Nzuh-CZdZ0FFVVNtQUtKMTA/edit
Még hazamentem vele, csavarhúzóval kitekertem, és azóta is hibátlan a gumi :D Nem szúrta át a belső köpenyt. :D

tamas2013. jan. 31. 13:08 | Válasz | #776 
Ha már itt tartunk.
Ha elektromos az óra nem mechanikus, nem árt azt a jeladót alaposan kitakarítani összerakás előtt. Nekem beállt és eltört a meghajtás, Béla tette rendbe ismét. Az új van vagy jó sok forint!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Coller úr2013. jan. 31. 12:48 | Válasz | #775 
Sziasztok!

Igen az a km óra spirál lesz, és szét esik, ha kiveszed a kereket.
Visszarakásnál szokott gond lenni, némi káromkodás után jó lesz :).Félig bele szoktam dugni a tengelyt, és utána a helyére lehet imádkozni.
Egyszer az én gumimból is állt ki egy százas szeg, és hazajöttem vele.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

SomTom2013. jan. 31. 08:16 | Válasz | #774 
Gondolom a kilóméter óra vezetéke a vezeték, az agyban levő pedig a jeladó. Gumi cseréhez ki kell venni.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © symbi2013. jan. 30. 21:51 | Válasz | #773 
Bocs de nem sikerül képet felraknom ide róla.

 © symbi2013. jan. 30. 21:51 | Válasz | #772 

 © symbi2013. jan. 30. 21:49 | Válasz | #771 
Sziasztok! Nézegettem a motorom első kerekét és felfedeztem hogy a féknyereg és a kerékcsavar közt van még valami ami a kerékagyba megy bele a tárcsafék felőli oldalon. Nem tudom mi lehet ez de egy vezeték van rákötve. Tudnátok ebben segíteni? Mire való ez? Ha ki akarom venni a kereket gumicseréhez ezt ki kell vennem onnan ha jól láttam hogy kijöjjön az első kerék. Nem szeretném elrontani kicsavarhatom majd nyugodtan? Köszi a segítséget előre is!

 © CsabaB2013. jan. 28. 21:24 | Válasz | #770 
Mit csináljak, ha kettesével kaptam, ki csak nem dobtam. :) Azért tényleg ég és föld a különbség, a régiek közül a kevésbé márkás, de újabb volt a jobb, sokkal, az újak meg mindkettőnél. Az utolsó két évben már nyáron is fent voltak, had kopjanak, mert keveset megyek mostanában. Nyáron jók voltak, csak hamar kezdtek nyikorogni. :)

 © satyapapa2013. jan. 28. 20:24 | Válasz | #769 
Ezért irtam hogy az elmélet vitatható.
Viszont az sem jó megoldás,, ha föleg a téli gumi,, nem egyformák. Nyáriak esetében nemnagy gond.
06304373303-vagyok elérhetö

 © CsabaB2013. jan. 28. 20:18 | Válasz | #768 
Hát, egy bizonyos (kis) különbségig elfogadható az érv, de nekem tavalyig tengelyenként más téli gumim volt és teszteltem ígyis-úgyis, nem volt kétséges, hogy előre kell a jobb.

 © satyapapa2013. jan. 28. 20:05 | Válasz | #767 
Hát ez az elmélet azért,némileg vitatható,mert nagyban függ a jármü és a vezetö tulajdonságaitol-
-De
Ha hátul van a frisseb gumi az azon alapul hogy a kisseb sulyterhelés miatt a tapadosabb gumi megakadályozhatja a keresztbe fordulás gyakoriságát.
ha elöl kissé kopottab a kerék azt nagyban kompenzálja a ráesö nagyobb suly, a menetszél,fékezéskor a suly nagyrésze az elsö kerékre hat, kb ezek
06304373303-vagyok elérhetö

 © CsabaB2013. jan. 28. 19:54 | Válasz | #766 
"Fontos betartani, hogy ilyen esetben mindig a hátsó tengelyre kerüljön a nagyobb mintázati mélységgel rendelkező, azaz feltehetően az újabb abroncs, és előre kerüljenek a kopottabbak. Ebben az esetben a hajtásmechanizmust sem kell számításba venni"
Ezt megmagyarázná valaki miért?

Bertalan Tibor2013. jan. 28. 18:12 | Válasz | #765 

 © jasa2012. nov. 16. 23:06 | Válasz | #764 
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Mosquito2012. nov. 16. 20:15 | Válasz | #763 
A kanyarvadászat ott kezdődik hogy a közép sztenderd gumibakját félbe vágom. Így magasabbra kerül,nem karcolódik minden kanyarba/n. Visszajelzést így add,de jóval bedönthetőbb a vas. Aztán az első telót tuningolom. Vagy más olaj,rugó bele(progresszív,Wilbers,Hyperpro,Bitubo,stb) Ha létezik akkor lehet a hátsó rugót is tuningolni. Itt vagy erősebbet készíttetni,vagy lehet kapni bizonyos típusokat is. Aztán nem utolsó sorban elmegyünk vezetéstechnikai képzésekre. Ott sok minden ránk fog ragadni. És ha ezek közül valamelyiket projekt sikerült akkor minél több hegyvidékes,szerpentines kanyargós úton lehet továbbfejleszteni a tudásunkat. Lehetne még beszélni a gumi márkákról is(az se/m mindegy ám ilyen)!Én sem vagyok egy genius,de próbálom évről évre mind több Km-t megtenni és több tapasztalatot szerezni,gyűjteni.

ZsViktor2012. nov. 16. 18:28 | Válasz | #762 
Jólvanna... Nem kell minden reklámot komolyan venni...
Még a végén olyanok lesztek, mint a kislány, aki tampont kér karácsonyra, pedig azt se tudja mi az, csak hogy lehet vele síelni, teniszezni és úszni is!
Adminisztrátor, fórum moderátor

 © satyapapa2012. nov. 16. 17:40 | Válasz | #761 
Én kanyarodtam 250majával,és 400as burgival.De mindkettöre igaz,a gumi márkája minösége,viszont az is igaz hogy a soförök nagyrésze az átlagos beállitással megy ,viszont egy sportosabb vezetésnél nem állitja át a hátsó telót keményebre,holott ez nagyon fontos.Az elsö teló is vegyes használtra készült de más olajjal sokat lehet változtatni rajta,no meg a rugó erösséget..A hosszu rugóutnak nemsok köze van kanyarban a nagysebbésségü döntéshez.Az a krossz gépeknél jelentös
//-A burgi azért jobb kicsit kanyarba mert 13colos a kerék,,meg némileg jobb a sullyelosztás.
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2012. nov. 16. 11:19 | Válasz | #760 
Dehogy vitatkozok, csak helyesbítek.
Én nem Viktort írtam, hanem Vilmit... Krisztiánt...
Én sem tudok Vele lépést tartani kanyarokban... Pedig...
Kategóriájában tényleg jó, ( de nem verhetetlen!) nekem volt alkalmam menni néhánnyal, bizony jó a 12-es méretben, hidd el. Persze nem kanyarvadász, írtam is hogy nem supermoto, azzal egy GSX R-t is körbe lehet motorozni a hegyen. Gumi függvénye. A Continentallal nekem szinte kezelhetetlen volt, egyszer le is csúsztam az útról, pont Vilmi jött mögöttem Parádsasvárnál. Metzellerrel, Michelinnel, Pirellivel, Bridgestone-al tök jó. Tudni kell kezelni.
Az meg hogy ki hogy veszi a kanyart, egyén függő és tanulás, bátorság kérdése.
Vitor mondta nekem arra a kérdésemre mikor első alkalommal találkoztunk, hogy mennyire tetszett a Mátra? Azt válaszolta hogy nagyon furcsa volt. Náluk akkor kell kanyarodni, ha véget ér az utca vagy beáll a hídra...
Szóval ez valóban kerékméret, gumi, típus és tudásfüggő.
Természetesen igazad van hogy minél nagyobb a kerék, annál jobb a stabilitás, ezt mindannyian megtapasztaljuk mikor egy komolyabb méretre telepedünk. Ferexio DL-650-e valami csoda. De az más kategória.

Na de az a lényeg hogy: Vomá! Vomá!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2012. nov. 16. 10:45 | Válasz | #759 
Talán ide illik a "Motorvásárlás" rovat #1401, 1414, 1415 bejegyzéseiben érintett téma folytatása:

Tamás:
- én nem vitattam, hogy Viktor jól motorozik,
- még azt sem, hogy állításod szerint a 250-es maja a kategóriájában legjobb kanyarodási képességű (nincs tapasztalatom róla, így nem is tehetném)
- a # 1414-ben jelzett "tamáskodó" megjegyzésemet a marketinges hírdetés alábbi mondata váltotta ki:

"....Ahogy egy-egy kanyargós részhez érsz, arcodon megjelenik egy apró mosoly, hisz a gép felépítményéből adódóan, ez a manőver igen jóleső érzéssel tölt el....."

- nem arról van szó, hogy nem lehet robogóval a kanyarban "karcolni". Pl. saját szememmel láttam, hogy egy burgmanos ismerős a böszme nagy 650-essel egy tesztpályán milyen boszorkányos ügyességgel forgolódott, tette-vette a gépet.

- de azt igenis változatlanul állítom, hogy a maxirobogók, főként a 12-13 collos kis kerekekkel, a rövid rugóutakkal, a konstrukcióból adódó relatíve nagy rugózatlan tömeggel, alacsony felépítéssel, az üléspozícióval,stb......enyhén szólva nem "kanyarvadászatra" termettek. Márpedig az idézett rész ezt sugallja, és ezzel szálltam vitába.

Én nagyon nem vagyok egy "karcolós" típus, tudjátok jól. De a 13-as kerekű burgik után a 16-os SuHanóval kanyarodni.... hát valami élmény volt. Pedig még ez is vastagon robogó, csak kb. fél lépés a normál motorokon teljesíthető "kanyarodóképesség" (nem találtam jobb kifejezést) irányába....

Nos részemről ennyi. Mindannyiunknak kívánnék jó gurulást (kanyargászást ) de sajnos mostanában erre nemigen van módunk, így marad a "szájjal motorozás"......mint például ez is.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)


1 2 3 [4] 5 6 7 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől