|
|
|
Karcsi | 2008. júl. 15. 11:38 | Válasz | #405 |
még nem tudom, de elég húzós az ára....megprobáéom kicseréltetni garanciában...a vill szerelő mondta, hogy a fesszabályzon nem folyhat visszafele az áram, az enyém pedig azt teszi, nem értek hozzá, de valami dióda adta meg magát....
|
Karcsi | 2008. júl. 15. 11:39 | Válasz | #406 |
nem soká indulok, telefonon beszéltem velük, mondták vigyem vissza....
|
Karcsi | 2008. júl. 15. 11:41 | Válasz | #407 |
a multkor is egy hetet vártam mig meghozták...nem tudom honnan lehetne szerezni olcsobban
|
2008. júl. 15. 11:42 | Válasz | #408 | |||
Van benne egyenirányító, ezek szerint az adta meg magát. Monnd már nekik nézzék meg mi lett a baja, nehogy Neked meg valami töltési zavar legyen a motoron, pl. túláram. Az is vezethet ilyen gondokhoz, bár erre való e fesszabályzó! Sok sikert! | |||
| |||
Karcsi | 2008. júl. 15. 11:48 | Válasz | #409 |
Köszönöm..kivülröl semmi nem látszik...bele meg nem látni kivan öntve műgyantával... a tekercseken nem látszik semmi elszineződés...
|
© baranyai.imre | 2008. júl. 15. 14:04 | Válasz | #410 |
Sziasztok! A napolban vettem egy 250-es Maját.Nagyon örülök neki,és néhány tanácsot szeretnék kérni tőletek.Mivel kezdjem a Majás életet? Gondolok itt olaj,vezérműlánc,stb.Mire figyeljek?Mit cseréljek így első neki futásra? 25000 km van benne.Előre is köszi a segitségeteket.
|
2008. júl. 15. 14:46 | Válasz | #411 | |||
Szia Imre! Üdv a fedélzeten köreinkben! Szóval tessék, íme egy ujjabb rovatra való kérdéssor Zsolt! Újmotorvásárlás esetén az álltalános teendők. Jó téma! Szóval alapvető kérdés, hogy milyen műszaki ismereteid vannak, mert nem árt mindent átnézni, a gumilégnyomástól az izzókészletig, mert bizony az éltünk múlhat minden apróságon. Az hogy megy a motor szép és jó, de nem elég. Kezd a futóműnél, a fékeknél. Ha ez előző tulaj pontos adatokkal tudott szolgálni akkor esetleg tarthatod magad ehhez, de ha csak azt mondta hogy :-Nem emlékszem mikor... hagyd az egészet a francba, és rágd magad végig mindenen. Töltsd le a dokumentumtárból a tipusnak megfelelő szervizkönyvet, és nézeges át. A legfontosabbak a fékolaj, betétek, tárcsavastagság. Első telszkópszárszimering ereszt-e,(jó erősen lenyomkodod vagy 10x és megnézed a szárat hogy száraz-e. Ha nedves, töröld le, és ellenőrízd újra. Ha ismét nedves bármelyik, akkor baj van),ill. sztenderen mozgasd meg a teleszkópot a motor előtt a földön térdelve lóg-e valami a kormányműben, ill. a futóműben. Hátul szintén ugyan ez. Tedd középsztenderre, és oldalirányba rángasd meg az hátsókereket. Nem szabad lógnia. Pörgesd meg a hátsókereket, nem lenne szabad zúgni a hajtóműnek. Ezek után jöhet a motorolaj. Jó lenne tudnod az előző gazdi mit öntözött bele. Ha nincs adat, csere, mert mással keverni az olajat nem szabad! Alapolaj nálunk a 4T10W40-es olaj, ill. öregebb gépeknél olajfogyasztás esetén a 4T20W50-es. Ki mit használ, mérvadó legyen a gépkönyv, a tipust válaszd ki magad, szeretjuk a Castrolt, Valvolint stb-t. Fontos tudnod, hogy ezeknek a motoroknak nincsen olajszűrője, ezért minössze 3'000km az olajcsere intervalluma, ami elég kevés első hallásra. 1,2l olaj kell egy csere alkalmával a blokkba, és ugyanekkor érdemes lenne a hajtóműben is cserélned. Ebbe 2,5 dl kell. Motorolajcsere után a műszerfalon találsz egy oil feliratú gombocskát, gyujtáson tartsd lenyomva 5mp-ig. Ezálltal a gép számolja a távot, és 3'000km elteltével jelezni fog Neked. Minden indítás alkalmával ki kell gyulladnia 3 mp-ig, itt ellenőrízheted hogy jó-e az izzó. Én a biztonság kedvéért azért mindig felírom az olajcserekor a km.állást. Szintén kitakarítandó a légszűrőház, a betétet elég kimosni, és esetleg lefújni valami olajos jellegű dologgal, erre vannak megfelelő spray termékek. Elsőre ennyi. Ha mindez megvan, kerekek csapágyai, gumiprofilmélység, légnyomás. Motorfelszerelése, izzókészlet, eü.csomi, defektelhárítócucc, izzókészlet, sárgamellény. Szólj ha a végére értél! | |||
| |||
© jasa | 2008. júl. 15. 15:36 | Válasz | #412 | ||
Tamás gyorsan rámozdult a témára, és részletesen leírt sok mindent (NAGYON HASZNOSAN) és nagyregényt lehetne írni, annyi minden van még.....DE Én egy másik vetületre hívnám fel a figyelmet, és előre is elnézést kérek tőled Imre, nem személyeskedésnek szánom, csak a hozzászólásod az apropója. Itt is előfordult már, és más motoros fórumon is találkoztam már ezzel a helyzettel, és valamennyire talán mi is így kezdtük annak idején (akinek nem inge.....én bizony beleestem ebben a hibába ) Szóval: "vettem egy XY gépet, mivel kezdjem, mire figyeljek ?" Kicsit cinikusan azt mondanám, figyelni a vétel ELŐTT kellett volna igazán A vétel előtti alapos műszaki átvizsgálás (akár "szaki" bevonásával, ha van rá mód) - elsősorban megvédhet (nem biztos, persze rejtett hibák is lehetnek, ajjjjaj......) egy BUKTA vásárlástól, - másrészt segíti az áralkut, - harmadrészt utat mutat arra, hogy mivel kell foglalkozni speciálisan a vétel után ( a kötelező körökön kívül, amiket Tamás kiválóan összefoglalt). Szóval nyomatékosan hangsúlyozandó: "eső előtt köpönyeg...." | |||
|
Karcsi | 2008. júl. 15. 15:43 | Válasz | #413 |
Tamás!Sikerült a csere, gondold el kicserélték a fesszabályzót...meg is lepődtem...beraktam és tökéletes...nincs áramfelvétel. töltés 14,4V....most öltöztetem...
|
2008. júl. 15. 17:06 | Válasz | #414 | |||
Imre ne keseredj el, bármit találsz is a gépen (már ha találsz bármi problémát) mindenre van megoldás, mindnyájunk példája ezt igazolja. Az meg hogy az ember belenyúl valamibe, arra pont JaSa az élő példa, pedig nagyon odafigyelt ám! Mégis, amíg ember és gép (vagy gép és ember?) összeszoknak, addig kijönnek olyan dolgok, amik az előző gazdival nem történtek volna meg. Tapasztalatból mondom, mert sok használt járművem volt már, és mindig ez bizonyult igaznak. Úgyhogy elő a nagyítót, és szőrszálhasogató módon nézd végig. Maga a konstrukció nagyon jó, kiforrott tipus.
| |||
|
© baranyai.imre | 2008. júl. 15. 17:10 | Válasz | #415 |
Szia Tamás!Nagyon szépen köszönöm a jó tanácsokat,sok új dolgot tudtam meg tőled.Az általános dolgokat (Futómű,fék,Világitás,csapágyazás,stb)ellenöriztem még az adás-vétel megkötésekor,és azok java részt hibátlannak tüntek.Ma kapott friss KPM műszakit ott sem találtak rajta semmi hibát.Magamrol annyit hogy kb 22 éve motorozom volt már sok féle motorom.Az utobbi 6 évben egy XL600-ast nyúzok.Imádom a motorokat,és most bele kóstolok a robogózásba is.A robogózásban nem sok tapasztalatom volt eddig (nagyon tetszik) ezért kértem a segitségeteket.Azt szeretném még kérdezni hogy a variátor és szíj 25000 km után szorul e cserére vagy sem? menet közben nem veszek rajta észre semmi rendellenességet(de mondom nem vagyok gyakorlott robogós) illetve a vez.láncról mit kell tudnom ennyi km. után?Van rajta lánc spanoló,vagy esetleg autómatikusan feszit?Szóval ilyen dolgok érdekelnének amik kimondottan Majára vonatkoznak.Az olajcserét ezen a héten megcsinálom ahogy tanácsoltad.Köszönöm a segitséget!Üdv:Imre
|
2008. júl. 15. 18:54 | Válasz | #416 | |||
Nos Imre, én veled ellentétben nem sokat motoroztam, tavaly augusztusi a jogsim, azóta a sógorkám 650-es Pegaso-ját hajtom, meg a saját Majestymet (ld: galéria). A motoros tapasztalatod nem semmi, erről a tipusról csak annyit, a kerékméret szűkebb kanyarokban megtréfálhat, hamar kitör a fara és csak csúszik. A súlyponta igen alacsony, ezért lehet mégis elég jól motorozni vele. Meg kell szokni. A hajtóműben a főtengelyen található a "variátor" ami megfelelő fordulatszámnál összecsúszik, és kitolja a gumi ékszíjat a tárcsa külső ívére, ez a 2. fokozat. Ugyanekkor a hátsó két tárcs szétcsúszik, és nagy áttételi tárcsa hajtja a kicsit. A variátorban 8db görgő van, ill. a két csúszótárcsa, + a gögőket helyén tartó ház háta (ld: variátorjavítás a dokumentumtárból letöltető). Itt a görgők kopása lehet probléma, mert hiába vannak zsírban, egy idő után elkopnak. Ez is indokolja hogy belenézz. A hajtás következő eleme az észíj, külön feszítése nincs, a hátsó tengelyen lévő röpsúlyos kuplung mögött lévő rúgó tartja feszesen, ill. ugyanez a rugó feszíti vissza első fokozotba az első tárcsákat az ékszíjon keresztül. Így leírva kicsit bonyolult, de ha leveszed a variátorházat, beindítod, rögtön látod a működési elv lényegét ha húzol egy kövér gázt. A szíjnál a szélesség a mérvadó, 19 mm a minimum, már csak ezért is érdemes belenézni. Ha indításnál nem érzel semmi vibrációt, simán rángatás (nagyobb erősebb plexiremegés) nélkül indul, a kuplungoddal sem lesz gondod. Itt a ferodolok vastagsága a döntő, 2mm a minimum, ill. a kuplungharang ovalitása okozhat gondot. Erre utal a remegés induláskor. A kuplungszerkezet mögött található egy nagy rugó, amit fentebb említettem, ez tartja aszíjat feszesen. Nem szokott gond lenni vele. | |||
|
© baranyai.imre | 2008. júl. 15. 19:25 | Válasz | #417 |
Köszönöm az infót Tamás!Megfogadom a tanácsod!Bele nézek a mociba (legalább ismerkedünk),és ha kérdésem van a Majával kapcsolatban bizalommal fordulok hozzád.Remélem nem foglak zavarni.Igazad volt a sulypontal kapcsolatban,de nem vészes a dolog.Ez a motor így jó ahogy van.Nekem egyedül csak az szokatlan hogy jóval alacsonyabb mint az XL,de ellentétben vele fantasztikusan kényelmes.Teljesen más élmény az endúrózás,és teljesen más a robogózás.Mégegyszer köszönöm az infókat,tanácsokat.(örülök neki) Üdvözlettel:Imre |
2008. júl. 15. 21:52 | Válasz | #418 | |||
Ne köszönd, ez a lényege a lapnak, ZSolt ezért "szülte" meg, mert az első keservesen szerzett tapasztalatokat úgy érezte meg kell osztani másokkal. Én is álltala nőttem bele valamelyest a dolgokba, meg itt Egereben a helyi erő is sokat bátorított. A tapasztalatok meg a válaszok meg mindig attól jönnek /és akár magadat is nyugodtan ide sorolhatod, mint bármelyikünk/ aki leghamarabb tud válaszolni. Sok esetben többek szava a döntő, pl. az én kormányszitálásom lassan hónapok óta nem oldódik meg, bár töröm magam rajta és a többiek is. A kanyarproblémákat ill. az ezekből eredő csúszásokat még a lap indulásának a legelején veséztük ki, és arra jutottunk hogy a gumiméret komolyan befolyásolja a tapadási tényezőket. Ez kistermetű motorossal jól kompenzálható, csak az én esetemben (196/110) ez nem működik, marad a lassabb, óvatosabb kanyarvétel. Bezzeg a Pegaso! Egyébbként (bár ez meg a MIX-ba való) én nyomdász vagyok, 27.éve. | |||
| |||
© Zsolt | 2008. júl. 15. 22:27 | Válasz | #419 | ||
Imre! Egy dolgot még meg kell nézned: lengéscsillapítók elől, hátul. Ha nagyon 'leng' akkor csere (ill. jav.)! A kötelező tartozékok mellett ajánlott még a motorban tartani egy minimális szerszámkészletet és egy cca. 3m hosszú legalább 2,5-3-as vezetéket bikakábel céljára. Az akkut 1-2 havonta használat mellett is tölteni kell (normális töltővel). Az olajszintre figyelj nagyon, van olyan fan, akinek minden tankoláskor után kell töltenie! | |||
|
© baranyai.imre | 2008. júl. 16. 07:04 | Válasz | #420 |
Remélem nem lesz olaj zabáló a kicsike! A kábel jó ötlet,olvasom másoktól,hogy a töltő rendszere egy picit gyenge pontja a Majának. Tamás!Nem tudom hogyan jelentkezik a kormány szitálásod,de nekem is volt egy ilyen tapasztalatom valamikor egy más tipusú mocinál.A hiba okára nagyon nehezen jöttem rá.:Az elsőteleszkóp villa szöge tul meredek volt. Valószinűnek tartom hogy az előző tulaj neki mehetett valaminek a motorral,azárthajlott be az eleje kb 2 centit.A vázon hajlitottam egy picit melegen,mivel a telók egyenesek voltak(valószinü azokat cserélték).A szitálásom megszünt.A gyári tengelytáv adatok adhatnak kiinduló pontot,hogy nem e hasonló problémával állsz szemben.Természetesen lehetnek más okai is a szitálásnak,de nálam ez okozta.Nézz utána és mérd le a tengely távodat! U.I: Én is dolgoztam egy pár évet nyomdában(Grafó,Viktória,Stanc tégely,115-ös Maxima.)Tamás te tudod miről van szó. Üdv mindenkinek! |
2008. júl. 16. 07:12 | Válasz | #421 | |||
Ez ismét egy jó ötlet, megmérem! Az én mocim is szereti fogyasztani az olajat, én még a 4T20W50-es olajba is teszek a MOL álltal forgalmazott Finish motorolajadalékból. Így bírja valahogy. Az álltalad felsorol összes gépet hajtottam anno még az Egri Nyomdában, jó volt! | |||
|
2008. júl. 16. 08:39 | Válasz | #422 | |||
Az enyém 100 km-ként eszik egy dl olajat. Viszont az életben nem teszek bele többet sürítőt. Előzőleg is tettem és füstölt a motor amíg meg nem ette, most is tettem bele és megint füstöl. Pláne hidegen.Azon morfondíroztam, hogy talán túl sűrű lesz igy az olaj meg rideg,nem folyik vissza a helyére és indításkor a felragadt olaj elég. Jaj de nagyon-nagyon nem akaródzik szétszedni a télen.
| |||
|
Peter | 2008. júl. 16. 10:36 | Válasz | #423 |
Kosz a laszaszt Tamas.Naprol -napra uj dolgokkal talalkozom.Rajottem, hogy az elso teleszkop folyik, de lehet ,hogy a fekolaj is szivarog mert uress a ket tartaly. Nem tudom , hogy milyen olaj van a fekekben.Hogy cserelyjem ki az olajat?-
|
Peter | 2008. júl. 16. 10:45 | Válasz | #424 |
Tamas,kosz a hozzaszolaszt. Uj kerdesem lenne:-hol engedhetem le a fekolajat, hogy ujra tolthessem? (nem latszik mar az olaj a nivonal es nem tudom milyen olaj van a fekekben )-a jobb teleszkopbol folyik az olj es a nagyobb godroknel hallatszik egy utes .-lehet javittani vagy cserelni kell a teleszkopot?
|
Peter | 2008. júl. 16. 10:51 | Válasz | #425 |
majesty 125-oshoz milyen AKU megy? |
ansa | 2008. júl. 16. 10:53 | Válasz | #426 |
Nekem is csipegeti,mondjuk nem füstöl,de olajcserénél visszadugott pálcán max-on volt...mentem vele kb.250 km-t,és már csak a két jelzés közti rész alsó harmadánál van....mondjuk 10w50-es van benne,de akkor sem tartom normális dolognak...végre örültem,hogy lecseréltem a kétütemümet négyütemüre,mondom legalább nem kell félévente 1 liter olajat bele megvennem,erre tessék,ugyanott vagyok.... Mondjuk a 3.000-kénti olajcsere se gyenge.... |
Karcsi | 2008. júl. 16. 10:56 | Válasz | #427 |
Péter! nekem most kellett aksit cserélnem..Kecskeméten a Natix-nál vettem 7A japcsi zselés aksit ( 8800Ft). holnap leírom a tipusát....
|
Karcsi | 2008. júl. 16. 10:59 | Válasz | #428 |
aksi típusa: GS GTX 7L-BS
|
© jasa | 2008. júl. 16. 16:20 | Válasz | #429 | ||
Tamás, valami ilyesmire gondoltam én is a "futómű, gumi" rovatban mint amit az Imre itt megpendít: tehát nem csak durva váztörés, hanem egy kis (bal-jobboldali)elhajlás (az öregebbek még politikai mellékzöngékre gondolhatnak, de becsszó nem állt szándékomban ) szóval pár mm is okozhatja, ami szemre nem látszik. De lehet hogy tévedek és lufi az egész, csak az a fucsa hogy többeknék is jelentkezik, különbözö gumiknál. | |||
| |||
Peter | 2008. júl. 16. 19:52 | Válasz | #430 |
-kosz Karcsi,elfogadhato az ara is!
|
2008. júl. 17. 00:01 | Válasz | #431 | |||
Peti ha kopog a telód, ne nagyon járkálj vele, mert szétmegy minden benne. A kopogás már azt jelenti, hogy nincsen benne a megfelelő mennyiségű olaj, és a rugót teljesen összesajtolod egy intenzív fékezésnél, v. egy gödörben. Azért sem egészséges a dolog, mert féloldalasan használod a lengéscsillapítást. Ajánlom a teleszkópszárszimeringcsere c. fejezetet a dokumentumtárból, ha van hozzá megfelelő ambiciód, magad is megcsinálhatod. Ha bizonytalan vagy, keress szakembert, de próbálkozz az "én is itt lennék" fejezettel. Fékolaj. Vedd le a fékolajtartály tetejét, és töltsd tele mikor az olaj már a legalján van. Kell lennie a féknyergen (ezt találod a kerekeknél, a fékbetétek vannak benne) egy légtelenítő csavarnak. Ha ezt meglazítod, és teszel rá egy odaillő műanyagcsövet amit belevezetsz egy tartályba(ez már csak azért is megszívlelendő mert ellenkező esetben a tárcsák lesznek olajosak), szépen a fékkarok segítségével ki tudod pumpálni a fékolajat a rendszerből. Arra kell ügyelned, hogy a tartályban mindig legyen kellő utánpótlás. Mikor látod hogy a szép tiszta fékolaj csordogál a múanyagcsövön keresztül, csinálsz egy légtelenítő próbát. Abból áll a dolog, hogy elzárod a csavart, és felpumpálod a fékkarral rendszert. Behúzva tartod a fékkart, és !nagyon lassan! megnyitod a légtelenítő csvart. Ha szépen simán a fékolaj jön 2-3 próbálkozás után, és a fékkar nem "puhul fel", akkor oké. De ha a fékolaj úgy jön mint amikor "szaftosat fingassz", akkor follytatni kell a punpálást, mert levegős a rendszer. Ami félolaj távozott a kis tartályodba, már nem használható, eldobandó mint veszélyes hulladék. Csavarlazítónak még jó lesz. Akkuügybe annyit, hogy ZSolt annak idején feltett egy nagyon frankó táblázatot, ami tartalmaz minden tipushoz minden adatot az akksikról. Csak tudnám hogy mikor, és hová?! | |||
| |||
2008. júl. 17. 00:02 | Válasz | #432 | |||
Ha rá tudom venni a fiamat hogy szánjon rám pár percet a nyári szabadságából, rögtön megmérem. De roppant elfoglalt!
| |||
| |||
© jasa | 2008. júl. 17. 11:38 | Válasz | #433 | ||
Joe: nem 1000 km-t akartál írni ? mert 100-ra az 1 dl az nagyon brutál (mint egy kétütemű olajkályha). Nekem a Castrol 20w50-es olajcsere óta 1200 km után 2 dl kellett betölteni, ez kb 0,17 l/1000km, amivel meg vagyok elégedve. Előtte a 10w40-esből ennek a 2-3szorosát ette. | |||
| |||
2008. júl. 17. 12:35 | Válasz | #434 | |||
Sajnos nem.Egy balatoni leruccanás kis motorozgatással kb.250-300 km megtétele után 2-3 dl utántöltés kell. Már nem ez volt az első ilyen futam. Viszont az egri túra ( 800 km ) után meg csak 2,5 dl-t öntöttem utána. Viszont akkor eszik többet és akkor füstöl jobban ha van benne süritő olajadalék.Fene sem érti.
| |||
| |||
© baranyai.imre | 2008. júl. 17. 14:24 | Válasz | #435 |
TopJoe!A te motorodban szinte tuttira biztos vagyok hogy meg vannak kopva a gyűrűk.Ez a hiba jelenség arra utal.(A meggyengült,kopott olaj lehúzó gyűrűk már nem képesek maradéktalanul lehúzni a besűritett olajat,plussz a dugattyú gyűrű hornyok is ki lehetnek már verődve,és a horonyban fel-le lötyögő gyűrűk szivattyúzó hatást fejtenek ki.)Javaslat:ha van időd,kedved,stb, henger le,dugattyú ki,A henger geometriájának mérése szak műhelyben furat mikro-méterrel.Szükség szerint furatni,de lehet hogy elég egy dugó csere gyűrűvel,vagy csak simán gyűrűzni kell.Ha már szét van szedve a szelepszárak tömitettségénél is érdemes körbe nézni,bár szerintem ott nem lehet nagy baj azok alapján amiket leírtál. |
© Zsolt | 2008. júl. 17. 15:04 | Válasz | #436 | ||
Ezt keresitek? motor-akku.hu | |||
|
2008. júl. 17. 15:26 | Válasz | #437 | |||
Igen tudom ezt sajnos én is. Csak nagyon nem szeretek már szerelni. Bár ha a szerelő árait nézem akkor nekiugrom inkább.Majd télen unalmamban,remélem hozzáférni a hengerhez komplett blokk kivétel nélkül is ilyen mélységben. Zsolt szerinted ki kell venni a blokkot egy gyűrűzéshez vagy elférni anélkül is?
| |||
| |||
2008. júl. 17. 17:32 | Válasz | #438 | |||
Nem nekem szól ugyan a kérdés, de szerintem simán van annyi hely hogy elvégezd a gyűrűzést. Viszont, ha nincs kellő gyakorlatod Joe, keress egy szakembert. Én úgy csináltam, hogy megbeszéltem vele mikor ér rá, és nálam megcsinálta. Mindjárt nem a szakszervíz díjszabását kell kinyögnöd, és egy hozzáértő kéz matat a blokkban. Arról nem is beszélve, hogy a henger ovalitását úgysem tudod megmérni, ahhoz szerszám kell. Ha van benne egy kicsi, talán érdemes lenne felhónoltatni a hengerfalat, és alapméretes vadi új dugóval-gyűrűvel összerakni. Én a ladát így csináltam meg, nem lett megfúrva, mert nagyon szépen volt kopva, nem volt válla a hengereknek. A hónolás után 4század volt benne, 7-ig tökéletes. Alapméretes dugó, kobersmith gyűrű, és ggggya! De az igazán nagy hangsúly az összerakáson van!
| |||
| |||
© Zsolt | 2008. júl. 17. 19:36 | Válasz | #439 | ||
Meg lehet csinálni a blokk kivétele nélkül is. Szakértelem és sok türelem kell viszont hozzá!
| |||
|
2008. júl. 18. 08:33 | Válasz | #440 | |||
Na ennek örülök, mármint, hogy nem kell kivenni a blokkot. Csak gyűrűzve lesz, meg megnézem a szelepszár szimmeringeket és szelepüléseket. Én nem veszek ebbe új dugót arra már nem költök, nagyon nem olcsó játék az. Tavaszra kell vennem így is varioszijat, szerintem hátulra görgőket is, mert néha szaggatva, rezonálva indul. Még jövőre ez lesz a motorom aztán csere nagyobbra.Nem biztos, hogy megtérül az eladáskor a ráforditott összeg. Tavaly végeztem némi motorszerelést a kis chopperen ( 125-ös 4T Honda blokk volt benne )Dugattyú csere,vezérműtengely csere +csapágyai, szelepszár szimmering csere. Összeraktam még a vezérlés is elsőre sikerült. Karbu bekötése után első inditózásra röffent.Viszont ott fogta 4 csavar a blokkot.Pár perc alatt az asztalon volt.Jövő hónap közepe után építem a motorgarázst, anyag már az udvaron, kedv majd jön,aztán akkor télen-kora tavasszal felavatom szerelésügyileg.
| |||
|
2008. júl. 18. 10:40 | Válasz | #441 | |||
Azért ha kezedben a henger, mérd már meg az ovalitását, nem veszitessz vele semmit. Mindenesetre én úgy láttam amikor Egerben jártatok, van ott bika rendesen, és nagy valószinűséggel igaz lesz az amit ZSolt és Imre is írtak, hogy elég lesz a gyűrűsor. Sok sikert és kedvet a garázsépítéshez, és ne felejts el fotózni ha a motort szereled!
| |||
| |||
© Karcsi | 2008. júl. 18. 11:18 | Válasz | #442 | ||
van egy bugyuta kérdésem a 125- ös majának van olajszürője? vagy csak síma olajcsere?
| |||
|
2008. júl. 18. 12:05 | Válasz | #443 | |||
Szóval Karcsi átnézve a manuált, nem látok külödösebb különbséget a 250-esem, és a Te 125-ösöd között olajcsere szempontjából. Mivel a 250-en sincs, feltételezenm a 125-ösön sincs olajszűrő. Azért nézd át Te is a manualt, különös tekintettel a motorblokkot, és az olajcserére vonatkozó utasításokat. Az olajcsere intervalluma eleve következtetni enged arra, hogy van-e szűrő. 5'000km alatt nem valószinű hogy van szűrő. Ha jól értelmezem a leírást, ott 4'000km-t ír egy intervallumra? (nem tudok olaszul!) Miután lecserélted az olajat, nyomd a műszerfalon lévő OIL feliratú gombot cca 5 mp-ig, bekapcsolt gyujtás mellett. Ezután ha lefutod az olajcseréhez szükséges távot, a lámpa jelezni fog. A biztonság kedvéért írd azért fel a km állást!
| |||
| |||
Feco | 2008. júl. 18. 17:53 | Válasz | #444 |
Most rendeltem gyűrüket 9900-érta 125-ösre, ha csak át nem vágtak nagyon akkor kb. ennyi az ára.Plusz a hengerfejtömítés 3800 ami mindenképp kell.
|
2008. júl. 18. 22:16 | Válasz | #445 | |||
Nincs szűrője a 125-ösnek. Az olajcsere ciklus 3000 km. Hogy lekopogjam egy teljes olajcsere ciklust kibírt utántöltés nélkül. | |||
| |||
© Karcsi | 2008. júl. 19. 11:19 | Válasz | #446 | ||
Köszönöm Tamás...Jó pihenést kivánok,érezzptek jól magatokat.sajnos Én nem tudok elmenni vasárnap közbeszólt az asszony...
| |||
|
peter | 2008. júl. 22. 22:07 | Válasz | #447 |
Koszi a jo tanacsokat, de ugy tunik ,hogy sok valaszra lessz meg szuksegem ahoz ,hogy javitani probaljak:-Pl.-a teleszkopban levo olajnak a lengesben vagy a visszalengesben van szerepe?Koszonom a valaszt.
|
© Zsolt | 2008. júl. 23. 19:52 | Válasz | #448 | ||
Gyakorlatilag mindkettőben, de igazából a teleszkóp széthúzásos fázisában kell tökéletesen működnie.
| |||
|
Feco | 2008. júl. 23. 20:26 | Válasz | #449 |
Szétszedtem a 125-ösön az egyik telót sajna nem olyan mint az adattárban lévő 250-esé.Nincs 19-es belső hatszög, megértem szétszedni. Fotózni nem tudtam mert nagyon olajos voltam, de az összerakásnál megpróbálom.Milyen olajat használtok? 05-10?
|
© Zsolt | 2008. júl. 23. 20:37 | Válasz | #450 | ||
A hatszög nekem is gond volt, én felcsavaroztam egy csavarra anyákat, majd összehegesztettem és leköszörültem. Ha jól emlékszem és IGOL 5w50-es motorolajat tettem bele, nem spec. csillapító olajat. Korábban ETZ-nél is ezt használtam, az ugyanis hajlamos volt "koppannni", ezzel az olajjal viszont megszűnt a probléma. | |||
|
Feco | 2008. júl. 23. 21:12 | Válasz | #451 |
Első tippem nekem is az 5-ös olaj volt de csak 2.5-es vagy 10-es volt a boltban. a 10-est hoztam el mert a 2.5-est vékonynak találom.A márka szerintem teljesen mindegy csak valahol a viszkozitása 15w alatt legyen.Vissatérve a hatszögre az enyémben egyáltalán nincs, kénytelen voltam öreg szadi módszerrel kivenni.Reszelő letisztít, nyél leüt, és a kúpos részt( ami a nyélben van) élesreköszörül.Óvatosan beüt a dugattyú, belső furatába ez ott megszorul, és megfogva ellen lehet vele tartani.Sikerült kivennem de nem tudom hogy képzelték el ezt "gyárilag".
|
Peter | 2008. júl. 24. 07:20 | Válasz | #452 |
-kosz Zsolt,ha nem szall inamba a batorsagom en is nekifogok a teleszkopnak.Figyelni fogom Fecot is, latom belevagott.Atneztem az anyagot amit felraktatok, az olasz verziot is,hat szegyen lenne nem megcsinalni....-a felelem abban rejtozik, hogy minden bontas (szetszedes)alkalmaval valami eltorik , gorbul,vasik meg miegymas.....es, azutan jon a fejfajas.....-honnan alkatresz?- amikor az elore ismert dolgokat is rendelessel lehet csak beszerezni...Kerdem:-a muanyagot nehez levenni?
|
Feco | 2008. júl. 24. 07:52 | Válasz | #453 |
He a fotó segítség elküldhetem az imailedre őket ha megvárod az összerakást!Talán ma megjön a szimmering.Lassan jön és drága mint az arany, a fene eszi.
| |
Feco | 2008. júl. 24. 08:00 | Válasz | #454 |
Most, hogy nincs 05-ös olajam kénytelen vagyok a jó teleszkópba is olajatcserélni hogy egyforma legyen.Megkérdezhetem honnan ez az adat 0.142L?
| |
© baranyai.imre | 2008. júl. 24. 11:15 | Válasz | #455 |
Srácok!Én javitottam már néhány személyautó lengéscsillapitót,és a tapasztalatom az hogy a 10w-s olaj hideg időben sűrűsödik,ezáltal túl erős lesz a csillapitás (pl:útfelgyűrődéseknél képes teljesen betorpanni a teleszkóp a hosszú reakció idő miatt).Ismétlem ezek személy autós tapasztalatok.Nekem kompresszor valamint trafó olajak voltak a jók. Lényeg hogy híg legyen akár -5,-10fokon is.Én inkább az 5w-set raknám bele.Kiváncsi vagyok az eredményre. Ternai Zoltán A motorkerékpár című könyvében szépen leír mindent a lengéscsillapító működéséről,és még sok minden mást is.Mindenkinak ajánlom! Üdv:Imre |
© Zsolt | 2008. júl. 24. 18:19 | Válasz | #456 | ||
Miben találtad ezt az adatot? 0,142L
| |||
| |||
Feco | 2008. júl. 24. 19:47 | Válasz | #457 |
A dokumentumtárban, teló javításban a Tamás írta!
| |
© Zsolt | 2008. júl. 24. 20:02 | Válasz | #458 | ||
Ok, maja biblia 196.old.
| |||
|
Feco | 2008. júl. 24. 20:11 | Válasz | #459 |
Nemtudom milyen bibliára gondolsz, A kérdés az a 125-öshöz is jó az adat?
|
© Zsolt | 2008. júl. 24. 21:28 | Válasz | #460 | ||
A dokumentum oldalról letöltötted a kezelésit? Ezt hívjuk maja bibliának. Ez az adat a 250-es változaté. A 125-150-be 0,13 liter kell. Maja biblia 97. oldal. | |||
|
Feco | 2008. júl. 24. 21:33 | Válasz | #461 |
Letöltöttem, csak még nem néztem át tüzetesen."Újszülöttnek minden vicc új..." Köszi az infót!Szerinted érdekel valakit a műanyagelemek javítása festése? MOst vagyok benn...
|
© Zsolt | 2008. júl. 24. 21:40 | Válasz | #462 | ||
Persze. Képeket csinálhatsz róla és majd kitesszük az oldalra.
| |||
|
2008. júl. 26. 19:58 | Válasz | #463 | |||
Krosszmotoros cimborák raknak a teleszkópba sima hidraulikaolajat, nekik tökéletesen működik, pedig ott van igénybevétel! (titkon jegyzem meg, én is ezt tettem bele, de direkt nem írtam be, hogy ne befojásoljak vele senkit. az azóta szerzett tapasztalatok viszon azt mutatják, hogy mind hideg, mind meleg időben tökéletesen teljesít a telóm.) Van viszont egy fontos momentum, amit kihagytam, a menetrögzítő, a teleszkópok aljára, az imbuszcsavarok menetére. Nagyon fontos, mert ha kirázódik, komoly kellemetlenségeket okozhat! Én a Loctite cég "No:29678"-as oldhatót verzióját vettem, 1'310 ft-ért. Az olajmennyiség meg eggyértelműen nagyon fontos, nem véletlenül van ilyen pontos adat megadva. Különben Feco, szerintem törvényszerű hogy mind a két telóban cseréld le az olajat, mind a mennyiség, mind a minőség szempontját figyelembe vévve! | |||
|
Feco | 2008. júl. 26. 21:17 | Válasz | #464 |
Köszi a figyelmeztetést egyértelmű, hogy megfogadom!Szerintem azeredeti teleszkópolaj is hidraulikaolaj max adalékolják, hogy ne legyen hőmérsékletfüggő.Vékonynak kell lennie, de ez is teleszkópfüggő.
|
2008. júl. 27. 09:28 | Válasz | #465 | |||
Ha szétszeditek a telókat, feltétlenül mérjétek meg a rugóhosszúságot, mert fontos hogy egyformák legyenek, ill. a tűrésen belüliek. A bibliában szerepelnek az adatok tipusra bontva. Összerakásnál meg amikor a száraz teleszkópszár bekerül a vezetőgyűrűbe, egy picit kottyanni fog. Olajozás hatására tökéletesen illeszkedik, nem szabad megriadni mint én tettem! Olajadalékolásról annyit, hogy azért mi szerintem nem nagyon megyünk 12fok alatti, és 35 fok fölötti időben, a köztes hőmérséklet pedig egy ilyen nagy erőhatásokra tervezett olajat nem fog megzizzenteni, nimt a hidraulika olaj! Motorosboltokban is azt mondták vállvonogatva, hogy : -Adok én neked drágább olajat de hogy jobb is lesz...? | |||
|
Peter | 2008. júl. 28. 20:46 | Válasz | #466 |
mondjatok kerlek, ha vasarolni akarok semeringet az elso teleszkopba, a yamaha majestic 125 -osnek ami 2003-as kiadas, hogy kerjem?-mi a kodja?
|
Feco | 2008. júl. 28. 21:58 | Válasz | #467 |
Olasz utángyártottat vettem semmi kód simán a méret 33x45x11-es, a Yamaha boltba meghozatták.Az importőr külömben: Pink motor Kft Tatabánya.Sajnos így is megfizettem a postaköltséget egy 1000-est.Így volt a kettő 2640. A magyar szabvány a 33x45x7-est ismeri, de akkor támasztógyürűt kellene esztergálni.Nem biztos hogy olcsóbb!
|
2008. júl. 28. 22:33 | Válasz | #468 | |||
Én is pont azt tettem amit Feco írt, bemondtam a moci tipusát telefőnön, és küldték utánvétel a cuccot. Ebben az esetben nem kell kódszám. Az enyémben is Athena (Olasz utángyártott) van. Remek.
| |||
|
Peter | 2008. júl. 29. 15:30 | Válasz | #469 |
-koszonom ,lehet hoznak spanyolbol es azert kerdeztem mert nincs szetbontva a teleszkop, meg motorozom.
|
© jasa | 2008. júl. 29. 15:48 | Válasz | #470 | ||
A hét végén "garázsmenetet" tartottam: - légszűrő, variátorszűrő tisztítás, - olajat cseréltem a hajtóműben (a vastagabb, igazi hajtóműolaj 80w-90 mellett döntöttem, bár a manual szerint elég a síma motorolaj) - most végre kibontottam a teljes légszűrőházat és az ülés alatti dobozt is, így hozzáfértem a tetteshez. Tamás: megvan a OLAJCSÖPÖGÉS oka ! A hengerfejből kijövő (kartergáz-elvezető gumicső) egy kisebb müanyag "csőtartályba" vezet, onnan tovább a légszűrőházba. Na ezek a csőcsatlakozások lazultak le, és csöpögött mindenfelé a nafta....Mellesleg a légszűrőház kétkamrás, mindkettő alján van egy gumidugó a szmötyi leeresztésére (gondolom), pusz még a legalsó pontról egy cső vezet le a szabadba (kiszellőzés ???). Szóval igen kombinált szerkezetet bütyköltek ezek a sárgák. Egy autó légszűrője ehhez képes bakfitty. A majáé is ilyen fineszes ? Kitakarítottam az egészet, most baba lett. - OLAJSZINT Körkérdés: a szintet becsavart pálcával méritek, vagy csak hozzáillesztve a szájhoz ? Én eddig mindig becsavartam, de a burgi fórumon írták, hogy a másik módon kell. Megnéztem a manuálban, tényleg úgy van, a különbség kb. 1 deci utántöltést jelent !!! Egyébként most igen szépen muzsikál a vas, öröm vele menni (már amikor nem esik) | |||
|
© jasa | 2008. júl. 29. 16:06 | Válasz | #471 | ||
Mindjárt ki is egészítem: megnéztem a "maja-bibliát" az is csak érintő szintmérést ír, tehát nem becsavarva. Lehet hogy Ti ezt mind tudtátok ? csak én voltam MADÁR .
| |||
| |||
2008. júl. 29. 22:40 | Válasz | #472 | |||
Hja... Különben ne aggódj, ez tipusonként válltozik. Viszont ha valaki becsavargatva méri a minimumszintet, bizony ráfázhat kanyarokban! | |||
| |||
2008. júl. 30. 07:57 | Válasz | #473 | |||
Juuuuujjjjjjj ! Én mindig becsavarva mértem.
| |||
|
2008. júl. 30. 09:34 | Válasz | #474 | |||
Ez nagyon érdekes nekem meg sem fordult fejemben hozzáillesztéses módszerrel nézni az olajszintet Teljesen egyértelmű volt betekerve nézni.Viszont olaj cserénél az előírt mennyiségnél betekert állapotban mutattot maxot.ellenörzésnél sem igen mutatott kevesebbet csak a csere periódus vége felé közeledve fogyott pát deci el belőle. Érdekes téma Ki hogy nézte eddig?:) | |||
|
Ádám | 2008. júl. 30. 11:22 | Válasz | #475 |
majesty 125 '02 évjárathoz keresek felirat mintát amit dekorossal ki todok nyomtatni üdv: Ádám |
2008. júl. 30. 12:57 | Válasz | #476 | |||
Szia Ádám! Ha valóban jó a dekorosod netről bármit le tud szedni. Én is így szereztem Yamaha emblémát, és méretazonos tipusfeliratot, mert át lett fényezve a mocim. Van spéci kivágógépük, és csodás munkát tudnak végezni. Arra ügyelj, hogy nem árt lelakkozni, mert a szélei odalesznek hamar! | |||
| |||
© Zsolt | 2008. júl. 30. 18:17 | Válasz | #477 | ||
Én is becsavarva néztem, de ilyenkor mindig max. állásba töltöm. Úgy néz ki, hogy az indítómotorom beszart, vagyis a forgórész menetzárlatos lett. Jó lett volna egy cseredarab, de ha minden jól megy, péntekre felújítják. Vagy nem... | |||
|
2008. júl. 30. 23:39 | Válasz | #478 | |||
Sziasztok... Én is betekerve nézem és öntöm a maximumra a szintet...Nekem direkt felhívta a figyelmemet az előző tulaj, aki mellesleg négyütemű mocikat javít Nagykátán. Azt mondta, hogy többet a maximumnál sose öntsek és szigorúan 3000km…
| |||
|
Árpi | 2008. júl. 31. 11:39 | Válasz | #479 |
A magyarnyelvű kezelési útmutatóban kitekerve kell mérni az olajszintet. Viszont már kétszer bepánikoltam, mert nem vártam elég ideig a motor leállítása után. Már esedékes az olajcsere, Castrol 4T 10W-40 tip. vettem. Szerintetek is jó a hajtómű házba is? 10W30-t ajánlanak a leírásban, de minuszban is motorozom ha nem esik a hó.
|
2008. júl. 31. 12:48 | Válasz | #480 | |||
Az a 10W30 nekem gyanús hajtóműházba. Olyan motorolajhangzású számokból áll(az is). Nekem 80W90-es van benne, remekül teljesít. Bár mivel egy liter 4 olajcserére elegendő, én bizony kicserélem a motorolajcserék alkalmával ezt is akárki akármit mond, pedig nem kellene. Én a következő olajcsere alkalmával megpróbálom a 10W60-as olajat, ha tudok szereznui 4T-ben. A kocsival van olyan gondom, hogy alapjáraton 2,0 bar az olajnyomás hidegen, viszont ha eléri az üzemi hőfokot, 3'000-es fordulaton is csak 1 bar.A mocival is valami hasonló van...
| |||
|
Árpi | 2008. júl. 31. 13:21 | Válasz | #481 |
Autószervízben vettem az olajat, mert olcsóbb volt, ott mondták, hogy jó a hajtóműházba is, de nekem is gyanús volt. Mégegyszer megnéztem a leírást, hát igen.SAE 10W-30 az, de API SE a vége. A motorhoz meg SG-vettem, oda jó az SE, SF, SG. Beszéltem az egri szerelővel, aki szervízelte, Ő se ajánlja a hajtásba.
|
© Zsolt | 2008. júl. 31. 16:59 | Válasz | #482 | ||
Nekem is 80W90-es van benne. Korábban próbáltam motorolajat is (10W40), de akkor a hajtómű olyan villanymotor szerű hangot adott, magyarán a hajtóműzaj vékony olajnál (és idős gépnél) előjön.
| |||
|
© jasa | 2008. júl. 31. 17:04 | Válasz | #483 | ||
Ez a hajtóműolaj téma örökzöld, burgman fórumon is rágcsálják....Sztem hajtóműbe hajtóműolaj való (tehát 80W-90) bár még a burgman manual is 10w40et ír. Ha megnézzük a hajtómű robbantott ábráját ott fogaskerék, tengely, csapágy van, és a motorhoz képest alacsonyabb a hőfok és nincsenek századmiliméteres illesztések, tehát nem kell híg olaj. ÁR: Valvoine hajtóműolaj 2300/liter, szerintem ez nem drága. Szerelőből, szervízből meg van jó és rossz, aki rátalált az előbbire, adjon hálát az égnek... | |||
| |||
Feco | 2008. júl. 31. 22:07 | Válasz | #484 |
Valamiért a japcsi csak leírta az a 10W30-at , valami oka csak van?Lehet annyira bíztak a megmunkálásukban hogy gondolták a vékony olaj jobb lesz?Egy biztos a vastag olaj valamennyi teljesítményt megfog, főleg hidegen.Talán rosszabbul is ken.
|
2008. júl. 31. 22:38 | Válasz | #485 | |||
Tudod Feco hogy rosszabbul ken azt kétlem, viszont a hidegben való használata valóban válltozhat. Pl, nekem (megint a Lada) télen sebválltóba job volt a Trabantba való hykomol hajtóműolaj mindaddig, amig nem szereztek ügyesen egy itteni nagy sebességválltógyárból nagyon tutkó olajat. Azóta télen-nyáron ugyanaz! Azt meg hogy a Japcsik miért javasolják ezt az olajfajtát, hát lövésem sincs. Mindenesetre mikor én lecseréltem a hajtóművem olaját, egy rendesen rózsaszín anyag jött le, ami tökéletesen tiszta valami volt. Sajnos a motorolajra engedtem rá, és nem tudtam megmenteni, de azóta bárkit kérdezek, senki nem tud ilyenről. Valami spéci anyag lehetett, és elképzelhető hogy új motoroknál jó ez a megoldás. Autóknál a Peugeotnak volt közös a motor és a válltó olajzása, meg a sógor Pegasoja is ugyanilyen. Biztos tudják mit csinálnak. Mindenesetre, én nem raknék bele vékonyabb olajat, a Zsolt álltal leírtak miatt. Árpi! Te merre laksz? Az egri szerelő miatt kérdem. Tán földik vagyunk? De az olajat ne az ára alapján válaszd meg!!! Még egy nagy poén a nap végére, ma leesett a komplett kipufogódobom, egy Suzuki meg (15-20méter volt közöttünk, és lassan mentünk, én meg utánna sehogy) elgázolta. Szőke nő volt. Kérdeztem ha a gyerek esik le azon is átmegy??? | |||
|
2008. júl. 31. 23:32 | Válasz | #486 | |||
Hát az meg, hogy a fenében esik le? Fogja egy halom erős csavar. Gondolom akkor reggel mész a Petihez dobot venni?
| |||
| |||
2008. júl. 31. 23:44 | Válasz | #487 | |||
Találtam a képesmotoron egy 400-as majestyt darabokban, a tulajnak meg van a jobbos kis kesztyűtartó fedél. Ez olyan lehet mint ami nekem kell? A holland alkatrész oldalon a cikkszámuk nem egyezik ugyan de a kinézete olyan. Szerintetek?
| |||
|
Árpi | 2008. aug. 01. 08:05 | Válasz | #488 |
Szia Tamás! Én ózdi vagyok,Egerbe úgy keveredtem, hogy ott volt a legközelebb szervíz. Pont útba esett, ha mentünk Zsórira. Sajnos a napokban tudtam meg, hogy már nem foglalkoznak motorral. De már nem is lényeges, mert a garancia egy éve, a jótállás ebben a hónapban lejár. Azért sajnálom, mert rendes gyerek volt a szerelő. TOP-CAR KFT. Andornaktálya felé közvetlenül az Eger vége tábla előtt. A hajtóműolajjal még ráérek, van még 1000 Km. lehet, hogy kihúzom tavaszig.
|
Feco | 2008. aug. 01. 08:08 | Válasz | #489 |
A közös olajzást nem tartom jó megoldásnak, belevisz egy csomó kormot a váltóba. De ami igazán nem tetszik több olajat kell cserélgetni. Ez zsebre megy. Manapság az árából egyből látszik melyik az igazán jó minőség!Itt a Maja hajtóművénél részemről semmi extrát nem látok, elő a jó öreg hajtóműolaj! A Ladáról jut eszembe eladásnál, öreg zajos kocsinál kis fűrészpor is lecsendesítette az öreg difiművet,addíg míg eladták. | |
2008. aug. 01. 21:08 | Válasz | #490 | |||
Joe, ha a cikkszám nem stimmel, az alkatrész sem fog, de lehet hogy kisebb átalakítással meg tudod oldani. A dob az én hanyagságom miatt esett le, nem vettem észre hogy az egyik tartócsavar (a 3-ból eleve csak kettőt tudtam felerősíteni mert a DX-es dob más) azért esett ki, mert a gyártott konzol eltört. Viszatettem a csavart, de csak a dobhoz tudtam rögzíteni, csak ez nem látszott, mert a konzol hátulról van. Ennyi... Árpi, ha erre jársz, szólj rám, tudnánk találkozni, csak előbb össze kell kakapálni a gépet. Szerintem Feco a közös olajzásnak is megvannak a maga előnyei, pl. télen hamarabb melegszik a váltóban az olaj (autóra gondolok) nyáron pedig a nagyobb olajtömeg miatt (meg a válltó hasa alatt suhanó levegőtől) jobb a hűtése. Az meg hogy mennyi korom jut be a válltóba, az bizony a tulaj lelkiismeretén, és a jármű műszaki állapotán múlik. De az is biztos hogy ha az olajcsere esetén a válltóba való olaj árát beszámítod a motorolajba, nem sokkal nagyobb a töbletköltség, és nem fogod elhanyagolni mert nagy a tét. A Pegasonak különben 5'000km. az olajcsereciklusa. Nem túl sok ahhoz képest, hogy olajszűrős a motor! Végül is minden az illesztésen múlik. A bátyámnak volt 206-os Peugeot-ja, közös olajzású, 250'000km után hozott az 1,1-es motor helyett egy 1,4-eset bele, mert szétrángatta (saját bevallása szerint) a váltót a pesti forgalomban. A motort beletették egy másik autóba mert tuti volt, futott tovább. Nem Lada kérem... Különben az én difim is zúg, de én inkább kiházagolom... | |||
|
Feco | 2008. aug. 02. 07:41 | Válasz | #491 |
Va igazságod a közös olajzás kapcsán de részemről maradok a konzervatív megoldásnál, mint a gyártók nagyrésze is. Az olajcsereciklusokra visszatérve, jobbnak találom a cserét mint a szűrős és hosszabb intervallumot.510 Le-ős DAF motor (gyári előírás)ciklus első csere 100 ezernél.Tudod mi jön ki belőle: Koromfekete híg víz!Még hidegen is!Na jó ez szélsőség,de még a szintetikus olajak is elfáradnak egy idő után. Általában a Lada difikben az evolvens megy el, nincs mit hézagolni, de lehet Nálad más a helyzet. |
Feco | 2008. aug. 02. 07:49 | Válasz | #492 |
Kérésem a 125-ös fórumtársakhoz mérje meg nekem valaki a Majasty 125 felirat méreteit és a koordinátáit is valami fix ponttól.Sajnos én elfelejtettem a festés előtt.Előre is köszönöm a segítséget.
|
2008. aug. 02. 09:03 | Válasz | #493 | |||
Szóval olyan ez, amikor az autógyárak elkezdték csinálni a szíjas vezérműrendszereket. Aztán rájöttek, ha a paraszt nem törődik a karbantartással, bizony nagy pénzekbe kerül a javítás, és következő alkalommal nem vesznek hasonló konstrikciót, mert ugye "megbízhatatlan". Ez nem igaz teljes mértékben, de az viszont igen, ha a szíj nyúlik, több gond lehet, mintha a lánc(nekem alapból a gyujtáson venni észre hogy nincs minden rendben). Az max. csörögni fog. Tehát az emberek nemtörődömsége vezetett oda, hogy visszajöttek a láncos motorok. Tegyem hozzá, akik igazán komoly motorokat csináltak, nem is próbálkoztak a szíjjal! Különben nekem is sokkal szimpatikusabb a külön olajzási rendszer, mert eleve teljesen mások az igénybevételi mutatók, a hőhatások, és ennek kapcsán az olajcsere intervallumok is, arról nem is beszélve, hogy a válltóból tulajdonképp nem lenne szabad retkes olajnak lejönnie, csak abban az esetben, ha a figura nem törődik a dolgaival. De ez megint emberi tényező, és ugye ezt a gyártók sosem tudják beszámítani a futásteljesítménybe. Különben most hogy én is "bezsugorítottam" a Lada motorját, nem fogok többet menni egy olajcserével 8'000km-től, de majd még figyelem az olaj szinét. Ugyi teljesen más lett a hajtórúd hengerfalra gyakorolt nyomásának a szöge. Más az igénybevétel. Ezért vettem bele a Castrol 10W60-as sportolaját, direkt ilyen dolgokra lkett kifejlesztbe. Látszik az árán is... Árpi, csak nem Papp Andris szerelte a motorodat? | |||
|
Feco | 2008. aug. 03. 07:15 | Válasz | #494 |
Igazad vqan a stutgarti mercinek sosem volt vezérműszíjja. Nem értem mit zsugorítottál? |
2008. aug. 03. 10:34 | Válasz | #495 | |||
Az oroszok annak idején két blokkmagassággal, és két főtengelykerülattal (amihez volt a rövid, és hosszú hajtókar) csinlták az 1'200-1'500, rövidlöketű 72mm-es, és 1'300-1'600-as hosszúlöketű 78mmes blokkmagasságú motorokat. Ha az 1,3-as motorba betetted az 1,5-ös főtengelyt, meghosszabbodott a dugattyú útja le és fel 7-mm-el, azálltal a lökettérfogat 1300 ccm-ről 1'600ccm-re növekedett. Hogy a dugó ne járjon ki a blokkból, rövid hajtókart tettek bele, az eredetit összébbroggyantották kovácsolási eljárásokkal, majd kiderégszögelték. Ez nem túl pontos eljárás, ezért én Fiat Argenta 1,6-os hajtókarokat tettem bele ez ráadásul biztosít kenést a csapszegnek is, ami pont jó a "zsugormotornak". Nem csak a lökettérfogat növekedik, hanem a nyomatékkgörbe is, hiszen a "nagyobb" főtengelynek a hajtókarcsapágyai nagyobb kerületen fordulnak, futnak, ezért jár följebb a dugattyú. Mivel a kerület is megválltozik, (ld.seprűnyelet fogva ha a külső kerületen forgatod azt aki tartja középen, sokkal kevesebb erőt kell kifejtened) a nyomaték az ami sokkal nagyobb lesz. Ahol eddig gond volt befordulni 2.ban, ott ezentúl a 3. is simán viszi. Az igazi terhelést a dugattyúk gyakorolják a hengerfalra, ill. a hideg motornál a főtengely kaphat nagyobb ütést ha nincs megfelelő kenés. Gondot okozhat még a gyári, széria vezérmútengely, ami alapjárati tartományban már iszonyú nyomatékot ad, gyakorlatilag a motor alapjárattól húz. Sportvezérútengelyek esetén nincs ekkora alapjárati nyomaték, viszont egyenetlenül jár a motor 2'500-as forgulatog, onnan viszont 8'000-ig állat. Az én motorom most kb 95-100 ló, de a nyomatékgörbélye az vadállati. 5'500-tól viszont nem szabad többet pörgetni, (4'500-nál eddig még mindig elválltottam mind a 3 alkalommal, 2'000km van csak benne) mert károsodhat. (mondjuk a széria is itt van sárgával jelölve, csak nincs ekkora bika benne) Én gyakorlatilag most városban max 2'500-ig kell hogy adjam a gázt, nincs part ahol ne menne fel simán, pedig kombi, és a leghosszabb 3,9-es difi van alatta. A fogyasztásom tetőbox-al (320l) és 5 személlyel 100-as tempónál 7 liter/100km, és nem fog meg egy part sem, Lelléig 1x lellett 4.et kapcsolnom, a kőröshegyi felüljárónál. 100-nél a motorom kereken 3'000-et forog, ami kíméletes. 4'500-nál pont 150-et megy, és simán gyorsul odáig. Arra még kicsit várok mi a vége, majd ha be lesz járatva. A szerelőm aki összerakta (Leffler Csaba autóversenyző) azt mondta, sima 185, és ott MÉG nincs vége. Nekem az már bőven sok, elég a 120-130 esetenként, meg hogy a mai korszerű modern autókkal lépést tudok tartani, nem gond az előzés. Néznek is nagyon, mikor együtt lépünk ki, és ők ottmaradnak mert én vagy tivábbelőzök el mellettük, és csak lesik az órát, vagy már kigyorsításkor otthagyom őket, mert nem tudnak úgy jönni. Tegnap mentem egyedül Poroszlóra, és az előzéskor (4-en mentünk ki, egy R.Thalia 4 személlyel, egy réggebbi Golf1-es és én voltam az első) csak egy cabrió Porse Boxter jött végig. Mondjuk az már nagyon szép lett volna... De nem ez a lényege, csak az hogy a mai felgyorsul autósvilágban ne kelljen mindig a sor végén kullognom. A Villniusi versenyszektorok csodavilágából kikerült VFTS-ek 180 le körüli teljesítményeket adnak le fékpadon. Nem semmi! Hát ennyi. Bőlére eresztettem... | |||
| |||
Feco | 2008. aug. 03. 12:27 | Válasz | #496 |
Köszi a kimerítő magyarázatot, hallottam már róla de nem jegyeztem meg nem volt rá szükségem.A hajtásláncod akkor marad hosszúéletű ha nem használod ki a tuningot,megelégszel a kevesebb fogyasztással.(Engedd el a Porschékat)Sok szerencsét hozzá!
|
Peter | 2008. aug. 03. 14:42 | Válasz | #497 |
A tegnap ota nem mutat a sebessegmero.Ketszer-haromszor kilengett a tu es azutan semmi.A beindittas is, ket-harom sot, negy -ot probalkozas utan tortenik.Baj lenne az akuval?-es a sebessegmero????
|
Peter | 2008. aug. 03. 14:47 | Válasz | #498 |
hmm-ha parhuzamosan rakotnem a kocsi akujat es ugy probalnam az inditast,majd levennem a kotest, vajon gond lenne?
|
Feco | 2008. aug. 03. 18:12 | Válasz | #499 |
Szokásos eljárás.Ezt "bikázásnak" hívják, kérdés mi a célja!Indításra jó. |
2008. aug. 03. 19:10 | Válasz | #500 | |||
Tulajdonképp nem a tuning volt a cél, hanem az amúgy is felújítandó motort tettem rendbe. Mivel az autó amúgy nagyon egyben van, kár lett volna túladni rajta. Nem is fizetnek már egy 18 éves Ladáért csak bagót. A Porsche-nak persze hogy nem vagyok ellenfél, ez csak nagy álom lenne, és ahhoz kell ám futómű, meg fék is.
| |||
| |||
Feco | 2008. aug. 03. 21:03 | Válasz | #501 |
Péter a 125-ösön majd megmérnéd a felirat paramétereit?
| |
Feco | 2008. aug. 03. 21:06 | Válasz | #502 |
Meg tudlak érteni Tamás nekem is Skodám van,4 kerék tető és kevés hitel.Sajna az enyém rozsdás már.
| |
Árpi | 2008. aug. 04. 07:15 | Válasz | #503 |
Igen, Papp András
|
© Karcsi | 2008. aug. 04. 08:17 | Válasz | #504 | ||
Feco: a 125 maja felirata az oldalon a következők... a felső éltől 10 mm, az ülésmműanyagtól 15 cm-re van az M betű..
| |||
|
|
|
|