|
|
|
2008. dec. 04. 21:11 | Válasz | #100 | |||
Láttam szétégett foncsort utólagszerelt xenon használata után. Igaz nem moci hanem kéthónapos Suzuki!
| |||
|
2008. dec. 05. 20:49 | Válasz | #101 | |
Fecó!A hétvégén laposra verem a megbeszéltek szerint,na nem azt amire többen tippelnének,hanem a csavart amiről a Balcsinál beszéltünk. Most jutottam odáig,hogy beszerelném a még hiányzó ledeket,de a beragadt csavart valahogy ki kell bányásznom. Megpróbálom az általad ajánlott módszert remélem sikerül. Üdv:István | |
2008. dec. 05. 21:37 | Válasz | #102 | |||
Sok sikert! Emlékezz a megbeszélésre!
| |||
| |||
2008. dec. 08. 00:27 | Válasz | #103 | |
Hát én emléxek a megbeszélésre azóta is röhögök ha rá gondolok!!!
|
2008. dec. 08. 05:52 | Válasz | #104 | |||
Hát arra én is emlékszem!!
| |||
| |||
2008. dec. 15. 22:41 | Válasz | #105 | |||
Miről van szó??? én nem vagyok képben
| |||
|
2008. dec. 16. 07:49 | Válasz | #106 | |||
Orpi hogy sikerült a "laposraverés"??Sorbaállnak a tagok a sztoriért!!
| |||
| |||
© passat52 | 2008. dec. 16. 18:53 | Válasz | #107 | ||
Hali mind! Balázs! Itt vagy még? Egy kérdésem lenne:hol van a 400-as ban az aksi? Kerestem de jól eldugták! | |||
|
2008. dec. 16. 20:52 | Válasz | #108 | |
Szia Józsi! Az akksi a hátsó lámpa fölötti Yamaha feliratos idom mögött található. Az idomot úgy tudod levenni,hogy a csomagtérbe behajolva látni fogsz annak hátsó falán két müanyag patentet.A patentek közepén lévő két kis kerek gombot egy műszerész csavarhuzóval ha benyomod,a patenteket ki tudod venni. Ezt követően a panelt óvatosan addig húzogatod hátrafelé,még az ki nem jön a helyéről.Vigyázz mert törékeny műanyag. Mint mondtam,óvatosan húzogasd,eszedbe ne jusson "laposra verni"!!! Üdv:István |
2008. dec. 16. 20:56 | Válasz | #109 | |
Nos a happy end elmaradt ezen a téren,mert én ugyan elkezdtem "veregetni",de elég kemény anyagból van a csavar,és mivel rezgett zuhogott az egész motor,féltem nehogy az elektronikában valami bajt okozzak,igy aztán végül is lefúrtam a helyéről a csavart. Ezután gond nélkül ki tudtam venni. Némi kielégülést azért igy is éreztem,amikor kijötta csavar a helyéről. Üdv:István | |
kiss robert | 2008. dec. 16. 21:03 | Válasz | #110 |
Sziasztok. Szeretném megkérdezni hogy a 250-esbe mekkora aksi kell minimum? Én 6A-ossal vettem az kb 2 hét alatt kipurcant!!! Ugyanolyat vettem bele és az kb 1 hónapig birta!!! Gyárilag vajon mekkora lehet benne??? Köszönöm a segitséget és tanácsot!
|
© passat52 | 2008. dec. 16. 21:14 | Válasz | #111 | ||
Orpi! Kösz! A Balázs is hasonlóan magyarázta telefonon!:) De Ő a nagykalapácsot nem emlitette!:)
| |||
|
2008. dec. 16. 21:36 | Válasz | #112 | |||
DS6B, DS6C 69-70 DS7 72 DT1B, DT1C, DT1E 250 Enduro 68-71 DT2 250 Enduro 72 DT250 Enduro 74-76 6N4B-2A-3 DT250 Enduro 77-79 6N6-3B-1 DT250MX 77-81 6N6-3B-1 DT3 250 Enduro 73 6N4-2A-5 RD250, S 75-79 12N5.5A-3B RD250LC 80-82 12N5.5-3B SR250, E, SE 80-82 12N12A-4A-1 SRV250, G 93- YTX7A-BS | |||
|
2008. dec. 16. 21:38 | Válasz | #113 | |||
250 SRX250 87 12N12A-4A-1 TDR250 88-90 YB5L-B TT250 99-03 YT7B-BS TZR250 87-90 YB5L-B WR250F, -S 03- YTX5L-BS XG250 04 YTZ7S XS250 77-80 YB12A-A XT250 82-83 6N6-3B-1 XT250 84- YB3L-B XV250, Route 66 88-90 YB10L-A2 XV250, H Virago 95-03 YB10L-A2 XV250, N, L, S Virago 89-98 YB10L-A2 XVS250, S 04 YTZ7S YP250 Majesty 00 YT7B-BS YP250 DX/ABS Majesty 96-03 YT7B-BS YP250 L,C 04 YT9B-4 300 VP300 04 YTX9-BS | |||
|
2008. dec. 16. 21:39 | Válasz | #114 | |||
Robi,a típus után évjárat majd az aksi típusa
| |||
| |||
2008. dec. 16. 21:41 | Válasz | #115 | |||
Mivel nem tudtam az évjárattot,küldtem pár fajtát,rem. meg találod a tuttit
| |||
|
kiss | 2008. dec. 16. 21:50 | Válasz | #116 |
Köszönöm a segitséget 96-os a mocim,ezt el felejtettem bocs!
|
2008. dec. 16. 22:12 | Válasz | #117 | |||
Én risztóba való akksit tettem bele, fastonsarusat. Remekül, bírja, bár az igaz, a töltésem a toppon van! Ez a lelke.
| |||
| |||
2008. dec. 16. 22:53 | Válasz | #118 | |||
YP250 DX/ABS Majesty 96-03 YT7B-BS ez a tied Robi
| |||
|
2008. dec. 17. 07:56 | Válasz | #119 | |||
Orpi azért örülök a sikeres csavarszerelésnek ha a módszer nem is a "laposraverés" volt!Az elektronikában nem szabad sérülnie ettől a kalapálástól semminek, mert akkor a gödröktől is sérülnének az alkatrészek.Sok ezer km-en át rengeteget rezeg a moci!
| |||
| |||
2008. dec. 17. 15:58 | Válasz | #120 | |||
az Orpie nem:))) ja Orpi milyen godrot fogtal multkor hazafele...emlekszel? ja...a heten nem jarunk Keszthelyre.ha meg jo a jovohet akkor legfeljebb jelzem majd. | |||
|
2008. dec. 18. 06:51 | Válasz | #121 | |
Persze,az ember néha nem tud kivédeni egy egy"bombatölcsér"méretű kátyút az uton,és bizonyos szintig bírnia is kell ezt a mocinak,de én úgy voltam vele,hogy nem kísértem a szerencsét,és rövid laposra verési kisérlet után inkább lefúrtam a csavar fejét. Talicskás:Ne okozzon gondot a dolog,a srác a két ünnep között feljön Pestre,és akkor majd átveszem tőle a plexit.Azért köszi a lehetőséget! Üdv:István | |
2008. dec. 18. 10:14 | Válasz | #122 | |||
Orpi! A Te neved lehetne a "kátyúvadász" mert aznap mikor a mocim kilehetle a lelkét akkor is fogtál olyan gödröt Egerből kifele menet, hogy egy pillanatra eltüntél mellőlem! Lehet hogy ez egy adottság...?
| |||
|
2008. dec. 18. 19:21 | Válasz | #123 | |
Én általában ritkán megyek bele gödörbe,mert nem nagyon száguldozom,de vannak helyzetek,amikor kivédhetetlenné válik a dolog. Ez a két eset is ilyen volt,vagy nem figyel kellőképpen az utra az ember,vagy az előtted haladótól nem látod,és már nincs idő kivédeni. Ja és van a harmadik eset,amikor a kritikán aluli útszakaszon ki sem birod őket kerülni,annyi van belőlük. | |
© passat52 | 2008. dec. 18. 19:28 | Válasz | #124 | ||
Jó,hogy látlak orpi! Ma benéztem a csomagtartó hátuljába és ott 2 db. 4-es nimbus csavar volt. Kicsavartam őket de semmi nem mozdult!
| |||
| |||
2008. dec. 18. 21:28 | Válasz | #125 | |||
Mert nem nimbus, hanem imbusz. Bocs. Nem tudtam kihagyni. a Nimbus a Harry Potter regényekben a kviddicshez használt repüléshez nélkülözhetetlen seprűk neve. | |||
| |||
2008. dec. 18. 21:55 | Válasz | #126 | |||
Ez jó volt !
| |||
| |||
© jasa | 2008. dec. 18. 21:59 | Válasz | #127 | ||
"szintén zenész " ? Én most olvastam el az utolsó kötetet.....Bocs az OFF-ért.
| |||
| |||
kiss | 2008. dec. 19. 00:53 | Válasz | #128 |
Jóregelt vagy jóestét ? Köszönöm az aksival kapcsolatos infokat mindenkinek!
|
2008. dec. 19. 08:07 | Válasz | #129 | |||
Remélem Joci a repülést nem tervezed...
| |||
|
© passat52 | 2008. dec. 19. 19:26 | Válasz | #130 | ||
Bocs,kertész vagyok! A fórum elveit amiért megalakult csak részben látom! Az információcsere és a segitőkészség nem az igazi! Na akkor próbálkozok a MAXISOKNÁL! | |||
| |||
2008. dec. 19. 19:47 | Válasz | #131 | |||
Józsi,az aksi kiszereléssel birkózol? Az nem baj hogy nyelv újító vagy,más is hibázik. Konkrétan mit bontasz? Mindig mindenben -mindenhez van segítség. Ne vegyél mindent a szívedre. Én felhívtalak hogy segíthessek NEKED.A számom meg van,dobj sms és elmondom amit tudni akarsz. | |||
| |||
2008. dec. 19. 19:48 | Válasz | #132 | |||
Ja,nekem szakács a becsületes foglalkozásom. | |||
|
© Zsolt | 2008. dec. 19. 19:56 | Válasz | #133 | ||
Nem igazán értem, mi a probléma. Milyen információcsere nem az igazi? | |||
| |||
2008. dec. 19. 20:27 | Válasz | #134 | |
Nem tudom,nem más más malomban őrölünk e? Én az ülés alatti sisaktartóról beszéltem,a kettő közül a hátsóról,annak a motor hátulja felé eső falán van a két müanyag patent. Az enyémben legalábbis ilyenek vannak,lehet hogy a Tiéd imbuszcsavarral rögzitett,nem tudom. Akár ez,akár az,miután oldottad a kötést,a hátsó idomnak,ami a motor hátulján a kapaszkodó alatt van a két index,és a hátsó lámpa fölött,ki kell jönnie.Kis karmok még ezen kivül is rögzítik,igy hát jobbra balra mozgatva,közben hátrafelé húzva ki kell jönnie az idomnak,és mögötte lesz az akksi. Az akksi kivételéhez a háttámlát és a kapaszkodót is le kell szerelni,ezután biztos hogy le tudod venni az ominózus idomot is. Üdv:István | |
2008. dec. 19. 21:36 | Válasz | #135 | |||
Úgy látom csend és hulla szag Nem vitára számítok,hanem meg világosodásra. | |||
|
2008. dec. 20. 07:32 | Válasz | #136 | |||
Szia Joci! Leszögezném hogy nem állt szándékomban megbántani sem Téged, sem mást aki nem tud mindent a gépről, amivel jár. Én sem tudok mindent, nagyon sok információ jutott el hozzám az elmúlt hónapokban. Az igaz hogy a Maxisok között Zénó magasan a toppon van, és Ő is segítőkész, de nem gondolom hogy részünkről ez nem igaz. Ha visszaolvasol, láthatod hogy egyes elírásokból születnek a legnagyobb poénok, amik nem sértésként kerülnek fela Fórumra. Amennyiben megbántottalak elnézésedet kérem egy privát mailban és a Fórum oldalán is, de nem ez volt a szándékom, és ha belegondolsz Topi rózsaszín garázsába... Tamás | |||
| |||
2008. dec. 20. 08:17 | Válasz | #137 | |||
Hé-Hééé Na ne vitázzatok.. Passat! Tamás 1 poén men,nem gondolta komolyan a hozzászólását (lásd idétlen smile:) ,és abba is igaza van,hogy apró dolgokból vannak a problémák.. Szal ne vegyél ilyeneket a szívedre,se itt se nálunk.. Persze szívesen látunk az oldalunkon,ahogy eddig is tettük,mind a fórumon,mind beszélgetéseknél,vagy gurulás alkalmával.. Sajnos a fórum nem adja át a szóbeli beszélgetést ezt tapasztalatból tudom,és inkább privibe megírtam anno én is valakinek (nem ezen a fórumon történt),hogy mi a problémája velem,és kiderült,hogy semmi,mert az egész félreértés volt.... Szal ennek tudatában fórumozzatok tovább | |||
|
2008. dec. 20. 08:29 | Válasz | #138 | |||
Jah azt elfelejtettem írni,hogy természetesen segítünk mi is ha kell,de tuti van itt is aki tud segíteni Ezt azért írom,mert gondolom ismered már Zénót, hogy nem a gyorsaságáról híres ,de tud mindent amit tudni kell | |||
|
2008. dec. 20. 09:03 | Válasz | #139 | |||
Csak ki akarod húzni a gyufát, pofon lesz a vége de még nem tudom, hogy adom vagy kapom. Olyan szín, hogy rózsaszín NINCS !
| |||
| |||
2008. dec. 20. 09:39 | Válasz | #140 | |||
rózsaszín simán nincs de bugyíííííírózsaszín azt hallottam valahol Tatabányán megszületett:))))) Topi jelenleg Tatabányáról irom soraimat egy kávé mellett.....de már szaladok is a pofon elől....:))) sietek csak azért nem csörögtem. de ezek után:)))) fuss forest fusssssss:) | |||
|
2008. dec. 20. 12:39 | Válasz | #141 | |||
Topi,karácsony alkalmával,barátként!dobtam 1 hirdetést a nevedben:Rózsaszín kiegészitöket kapsz a garázshoz! Remélem a melegség árasztja el szíved | |||
| |||
2008. dec. 20. 14:55 | Válasz | #142 | |||
Csak nem arról a tatabányai rózsaszín garázsról van szó?
| |||
|
2008. dec. 20. 15:51 | Válasz | #143 | |||
Vissza a mix-be mert balhé lesz.
| |||
|
© Zsolt | 2008. dec. 21. 17:23 | Válasz | #144 | ||
Úgy ám!
| |||
|
2008. dec. 21. 21:34 | Válasz | #145 | |||
ja..heppy End mármint az Italmondo
| |||
|
2008. dec. 21. 21:39 | Válasz | #146 | |||
ja..heppy End mármint az Italmondo nagyon korekt volt mert a górénak elmondtam mi volt az őszinte tapasztalatom és semmi ellenkezés...a led izzót visszavette! egyébként az eladó srác is mondta, hogy próbálkozott ő is ledes izzóval... | |||
|
2008. dec. 22. 07:45 | Válasz | #147 | |||
Találtam olyan led izzókat amelyekben oldalirányban is vannal ledek, valamint úgy írják, hogy nagyobb szögben világítanak mint a szokásos kb 30 fok. Ezek jók lehetnek, vagy ezeknek sincs fényük?
| |||
|
2008. dec. 22. 09:08 | Válasz | #148 | |
Topi!! Tavaly én is majdnem bedőltem ezeknek a led.-es "izzóknak",konkrétan én az indexekbe vettem négy darabot,mivel az eladó rádumált,hogy sokkal erősebb fényűek,és a reakcióidejük is rövidebb mint a hagyományos izzóké. Ezekben is,az oldalukon is voltak ledek,tehát minden irányíban világítottak. Alig vártam hogy hazaérjek,bedobtam a két elsőt,és majdnem sirva fakaadtam,olyan xarok voltak,fényerejük meg sem közelitette a hagyományos sárga izzóét. Alig vette tőlem vissza,csak hosszas könyörgésre,fenyegetésre. Azóta már lehet hogy csinálnak jobbakat,ha veszel is,azt kösd ki,hogy nemtetszés esetén visszavegyék tőled. Üdv:István | |
2008. dec. 22. 09:45 | Válasz | #149 | |||
Érdemes megnézni közelről azokat a járműveket amik mostanában jönnek ki ledes felszereléssel. Nem egyszerű ugyan ekkora fényerejű ledeket beszerezni, ezek nappali fényben is jól láthatóak. Ráadásul hiába nagy a led fényereje, ha a foglalat hagyományos izzóra van kialakítva, nincs megfelelő tükröződés, a led már behalt. Egy szögből jól látható, de tuti nem onnan jön majd a baj. De még mindég igaz az, hogy a KRESZ tiltja ezek használatát közúti forgalomban, csakúgy mint az utólag beszerelt xenon lámpákat. Ezt érdemes fejben tartani! Bemutató járművekben használhatók. De ugye az nem közút! | |||
|
2008. dec. 22. 11:00 | Válasz | #150 | |||
Én azon gondolkodtam, hogy miután hátul két 21w-os izzó világit nekem az inditáskor ezt kiváltanám. Viszont ha ezek a ledes égők nem jók, lehet kipróbálom azt a megoldást, hogy egy panelba sok-sok ledet forrasztok be és állitva behelyezem a búrába hátul, igy hártafelé a búra irányába világítanak. Alaphelyzetben kb 30-40 %-os fénnyel, fékezés esetén viszont 100% lenne. A hagyományos foglalatokat is meghagyom és ha bármi ménkű beüt a led panelnál, csak vissza a két izzó és mehetek tovább.
| |||
|
2008. dec. 22. 18:51 | Válasz | #151 | |||
Ezen már én is komolyan eldondolkodtam, csak ismételten az tart vissza, hogy nem megengedett. Ez ráadásul minden tekintetben jobb megoldás lenne a gyárinál, de látjátok hogy Joci csak azért nem tudta levizsgáztatni a motorját, mert az Svájból lett behozva. Sajnos olyan nagymérvű a bürokrácia, hogy gyakorlatilag egy rendőrrel összefutva sok esetben csak a hangulata határozza meg hogy mennyire fog megbüntetni ha meg akar. Így van Topi? És a praktikum, biztonságos üzemeltetés máris másodrendű lett az előírásokkkl szemben. Én inkább a dobozomat egészítem ki, mint Orpi tette. Plusz fényerő fékezéskor, és ugyan úgy lehet megoldani mint ahogy Te írtad, 40%-100% arányban. Magasabban is van, buszról teherautó vezetőállásából is jobban látszik. Esőben szintén előnyös.
| |||
|
2008. dec. 22. 19:41 | Válasz | #152 | |
Szerintem a hátsó helyzetjelzőt-féklámpát nyugodtan megcsinálhatod,én eddig azt hittem az irányjelzőkről beszélsz.A 400.-ason gyárilag ledes világítás van hátul.Amit Te tervezel erős fényű piros ledekkel klasszul megoldható. A dobozomon lévő kislámpát én is így csináltam meg.Megfelelő szögbe beállitva lényegesen szembeötlőbb a fénye,mint a hagyományos izzóké. Nem hinném,hogy bárki is szólna érte(próbálja meg...) Ettől csak jobb lesz a láthatóságod közelekdésbiztonsági szempontból semmit nem romlik a géped,sőt... Én a led.-es irányjelzőket is meghagytam volna,de gyengék voltak. Ha csinálsz,mindenképpen egy egyenes müanyaglapra,pl.plexire rakd fel a ledeket,és minden led után tegyél ellenállást,illetve ledenként kettőt,az egyik a helyzetjelző fényét,a másik a féklámpa fényét határozza majd meg. Ha komolyan érdekel a dolog,tanácsokkal szívesen segítek. Üdv:István | |
2008. dec. 22. 19:43 | Válasz | #153 | |
Az ikonokat a zárójeles mondatvég utánra szántam....
|
2008. dec. 22. 20:13 | Válasz | #154 | |||
Az érdekelne, hogy hány db.led van a 400-as hátsó világitásában, 5-ös vagy nagyobb méret? Előtét ellenállás mekkora a helyzetfényhez és mekkora a fékhez? Bár,lehet, hogy a led tipusa csúcsfeszültsége határozza meg.Csak a piros szuperfényű jó,a fehér fényű nem? Szerintem ha jól működik 101%,hogy senki nem köt bele. Max 1-2 túlképzett kpm-es ellenőr a műszakin.Akkor meg széthúzom a csatlakozót és bedugok 2 normál izzót a foglalatba. Tamás én is bekötöttem a pótféklámpát a dobozba mert meg volt a helye. Pedig lehet, hogy szabálytalan. persze műszakira kikötöm. Ha meg útközben valaki ezzel szórakozik,hogy szóvá teszi ,tegye.
| |||
| |||
2008. dec. 22. 21:15 | Válasz | #155 | |
Az én gépem hátsó lámpájában 21.-db.négyzet alaku spéci piros erősfényű led van,mérni semmit nem tudtam rajta,mert zárt,ragasztott a lámpatest ledeket tartalmazó része. Az én motoromon van egy pár darab led,mint láthattad,igy az előtét ellenállásokkal kapcsolatban azt tudom neked mondani,hogy ahhoz hogy a ledből a legerősebb fényt kapd mondjuk a féklámpához,ledenként kb.800.ohm.-os ellenállást kell beforrasztani a pozitív oldalra l2.V.-esetén. Ha a fényerőt tompítani akarod,akkor a tompítás mértékétől függően egyre nagyobb ellenállást (2-3-4 kohm,ki kell kisérletezni,)kell beforrasztanod a 800.-ohm.-os mellé. A led.-ek párhuzamosan vannak kötve,a pozitív lábukra jönne a két ellenállás.A 8OO.ohm.-os a féklámpakapcsolótól,mig a másik a helyzetjelzőtől kapná az áramot.Így aztán alaphelyzetben a helyzetjelző világítana halványabban,mig a fékkar behúzása után a led a 800.-as ellenálláson keresztül is kapna áramot,amitől teljes fényében világítana. Hogy pirosat vagy fehéret használsz,ez rajtad múlik,ha jó még a színe a lámpabúrádnak akkor jó a fehér is,de az drágább. Én pirosat vennék,nagyon jó a színük,és a fényerejükkel sincs baj. Budapesten a Lehel úton,kifelé a Róbert K.krt.felé haladva a Lehel tértől kb.500.-méterre a jobb oldalon van egy lapostetjű földszintes épület,ott van egy nagyon jó elektronikai bolt,ott mindent megkapsz,és az áraik is messze a legjobbak. Szerintem kb.2500-3000.-ft.-ból meg tudod csinálni. | |
2008. dec. 22. 22:36 | Válasz | #156 | |||
Kedvet kaptam a doboz ledezésére én is!
| |||
|
2008. dec. 23. 06:15 | Válasz | #157 | |
Uccu neki Tomikám,legalább nem leszek egyedül. Ha bármi kérdésed van ez ügyben,csak bátran. Tegnap fejeztem be a motor hátsó idomainak ledezését,nagyon jól sikerült,a hátulja most elég rendesen hasonlít a legújabb 400.-as kinézetéhez. Ma teszek fel fotót róla a képeim közé,de csak délután valamikor. Minden jót Neked:István | |
2008. dec. 23. 10:02 | Válasz | #158 | |||
Kicsit utánanéztem a ledeknek. Szóval az előtét ellenállás világitáshoz nagyon nem mindegy mekkora,nehogy túl méretezzük és akkor kevés lesz a fényerő,alulméretezve meg kinyirjuk a ledet.Tápfesznek ne 12V-ot számoljunk, hanem inkább 14-et,mert ugye tölt a generátor. ( vagy meg kell mérni max fordulaton mennyi )meg kell kérdezni a led eladóját, mekkora a felvett áram, 10 vagy 20 mA, mennyi a nyitó fesz, és mennyi a max amin teljes fénnyel világit. Ezek rajta vannak a led adatlapján.Ezekből ki lehet számolni pontosan az ellenállás értékét.Szórt fényű tipust kell választani,nagy fényerejűt. 99 Ft-ért találtam a vaterán ilyet,olcsóbbat még nem sikerült. Mondjuk az igazán spéci az lenne, ha csinálna az ember egy stabil tápot elé 8-10 V-al és azzal hajtaná meg a ledeket előtéten keresztül.Gyári lámpákban biztos van.
| |||
|
2008. dec. 23. 11:13 | Válasz | #159 | |||
Fesszabályzás szerintem is szükséges! Az a baj, hogy én nagyon nem vagyok jártas ezekben a dolgokban, pedig apukám elektroműszerész volt, a bátyám pedíg villamosmérnök... Mindenesetre én is utánajárok, és minden segítséget szívesen fogadok!
| |||
|
2008. dec. 23. 11:39 | Válasz | #160 | |||
Én éppen most egyezkedek egy árussal led ügyben,ő a 8-10 mm tipust ajánlja. Mondjuk 120-200 ft/db. Ebből 20 Db-ot berakni a hátsó lámpába az nem olcsó. lehet stab tápot kreálni, nem bonyolult,egy 7809 ic kell,meg elé egy puffer. Ez annyiból jó, hogy a ledek meghajtása állandó feszről menne és nem a változó 12-14V feszültségről. Oly nagyon nem szeretik a félvezetők az ugráló feszültségeket,bár csak egy előtétről is működik de ezzel növelné az ember az élettartamukat.
| |||
|
2008. dec. 23. 13:48 | Válasz | #161 | |
Egy biztos,én semmiféle stabil tápot nem használok a ledjeimhez,van amelyik már 3.-éve van fent a motoron,de még egy sem égett ki. Az is igaz,hogy az előtétellenállást én is kicsit túlméreteztem,de szándékosan,mivel nekem ezek a ledek úgy néznek jól ki összességében,ha mértéktartó,és nem hivalkodó a fényerejük. Ez persze nem lehet igaz egy féklámpára,annak hasitania kell! Tettem fel két nem túl jól sikerült fotót a galéria 2.-be a képeim közé,itt látható a moci hátulja,amit az elmúlt napokban épitettem be ledekkel. |
2008. dec. 23. 15:04 | Válasz | #162 | |||
Klassz. Jó kis meló lehetett ismét. No de nyugdíjas ráér Ha csak fél szemmel sanditok a képre, olyan mintha ki lenne szegecselve. SZép.
| |||
| |||
M. Zoltán | 2008. dec. 25. 19:10 | Válasz | #163 |
Egyre jobban néz ki a motorod Orpi! Felénk ilyen kivilágításban a járművek alacsonyan szoktak repülni, majd leszállnak Ferihegyen.
|
2009. jan. 03. 10:29 | Válasz | #164 | |||
300mA -es aksitöltõ, alkalmas pl: téli tároláshoz! 2,6,12V-os jó savas,gondozásmentes, zselés aksihoz. Bázismotor megye/város: Budapest telefon: 061/ 240-3374 mobil: 0630/ 487-1002 | |||
|
2009. jan. 03. 10:29 | Válasz | #165 | |||
2940ft | |||
| |||
© Zsolt | 2009. jan. 03. 17:31 | Válasz | #166 | ||
Az akku töltése a téli hónapokban nagyon fontos. Ne feledjétek, hogy nem elég az, hogy kéthetente beindítjuk a gépet. Én már megfizettem 1x a tanulópénzt a lányom motorjánál. Az akkut ki kell szerelni, fagymentes helyre kell vinni és időnként tölteni. A csepptöltők kiválóak erre, 2-3 rúgóért egész jók vannak. Az akku meg 8-10 ezer, tehát nagyon meggondolandó!
| |||
|
2009. jan. 11. 14:51 | Válasz | #167 | |||
M.Zoli.Bp.a srác.diszkont áron eredeti lámpát add. http://www.kepesmotor.hu/lampa/i?p=122245&c=1016&st=yamaha | |||
|
M. Zoltán | 2009. jan. 11. 17:26 | Válasz | #168 |
Köszi! Megnézem.
|
M. Zoltán | 2009. jan. 13. 15:44 | Válasz | #169 |
Hát nem olcsó a lámpa a 400-ashoz. Több, mint 73 eFt. Tovább keresek...
|
2009. jan. 21. 12:46 | Válasz | #170 | |||
http://www.vatera.hu/tuning_led_cso_hajlekony_vizallo_24_cm_feher_122533486.html Orpi,ezt a fajta ledcsőt belehet szerelni a lámpa búrába,helyzet jelzőnek | |||
|
sany2 | 2009. jan. 22. 18:57 | Válasz | #171 |
Kérek segítséget villamosságilag.Maja 400.Szivargyújtó aljzatot akarok beépíteni a plexi mögé.Lehet -é az állandóan bekapcsolt lámpákhoz kapcsolni? És ha lehet hova kössem(vagy dugjam?) Nagyapó
|
2009. jan. 22. 19:00 | Válasz | #172 | |||
Mit szeretnél rátenni nagyapó? Navigációt? Mert ha olyan dolognak szánod mint a GPS, abban az esetben tedd direktre, gyujtás nélkül is kapjon áramot. Esetleg a kesztyűtartóba tégy egy kapcsolót hogy illetéktelen ne dogdoshassanak bele valamit ha nem vagy a motornál. szerintem...
| |||
| |||
2009. jan. 22. 19:03 | Válasz | #173 | |||
Szia Sanyi! Örülök, hogy végre előkerültél.Nem ismerem a 400-as villamos hálózatát de tapasztalatból nem terhelném a világítás vezetékeit.Akksiközvetlenre és lengőbiztivel, vagy valahova felrögzítve mindegy.
| |||
| |||
sany2 | 2009. jan. 22. 19:08 | Válasz | #174 |
Köszi Tamás, de annyira passzolósak a tároló ajtók, hogy a vezetéket elcsipik, ha bezárom használat közben.Vettem vízmentest, és direkre kötőm is van biztosítékkal,de jobban szeretném a plexi alá,mint valamelyik "fakk"-ban.És gondoltam hátha van valamelyikünknek tapasztalása ez ügyben.Ha nem, akkor marad a fakk.Nagyapó | |
sany2 | 2009. jan. 22. 19:09 | Válasz | #175 |
Ne harizz,hogy TAMÁSOZTALAK!!!!
| |
2009. jan. 22. 19:13 | Válasz | #176 | |||
Orpi szúperul meg csinálta.Várd meg a reakcioját
| |||
| |||
sany2 | 2009. jan. 22. 19:23 | Válasz | #177 |
Szia Feco! Amióta utoljára Talizkunk, azóta sem volt arra melóm. Intézkedj, hogy valami nagy tűz vagy panaszügylet szerintem előbb-utóbb legyen.Máris ott vagyok.A 400-ast pedig előbb -utóbb betanulod.Szerintem. Üdv:nagyapó |
2009. jan. 22. 19:56 | Válasz | #178 | |||
Úgy gondoltam, hogy a vezeték bizony bújtatva van, vagyis a szivargyujtó fix, és nem tudod levenni. A kapcsoló meg benn, vezetékelés bújtatva. Orpi a nagy Majesty 400 vilanyozó, kikérjük az Ő véleményét is...
| |||
| |||
2009. jan. 23. 06:06 | Válasz | #179 | |||
Remélem a fürdőn találkozunk!?
| |||
| |||
2009. jan. 23. 07:02 | Válasz | #180 | |
Nagyapó!! Semmiképpen ne kösd a fényszóróra,én is azt mondom,hogy az akksitól huzz be egy szál vezetéket a pozitív sarutól,legalább O,5.-öst,rá egy l0A.-bizti,a nullát meg bármelyik fém karoszszéria rögzitő anyáscsavartól le tudod venni a plexi alatti részen az első lámpáknál. Én biztos hogy valamelyik dobozba építeném be a szivargyujtót,max a dobozfedél és a kaszni között a találkozási pontnál,ahol ki akarod vezetni a GPS.vezetékét,egy kicsit ki könnyiteném mindkét oldalról a műanyagot,hogy ne vágja el a vezetéket,ha a fedelet becsukod. Más tippem nekem sincs. Üdv:István |
M. Zoltán | 2009. jan. 23. 08:49 | Válasz | #181 |
Szia Nagyapó! Én is a kesztyűtartóba készülök betenni a 400-ason is a szivargyújtó aljzatot. Én lengőt teszek be (mint a 250-esemnél láttad), mert az a tapasztalatom, hogy amit beledugok, szép lassan kirázódik. A lengő előnye, hogy össze tudod fogni egy erősebb gumival az aljzatot a bele dugott dologgal, így több száz km alatt is folyamatos a kapcsolat. Egyik ismerősöm GPS-e úgy ment tönkre, hogy a kirázósától hol töltött, hol meg nem, olyan másodpercenként váltakozva. Ha a kesztyűtartóba teszed, akkor esőben is védett, mert a vízmentes dugó is csak akkor vízmentes, ha nincs semmi beledugva, nem is beszélve a bele dugott dolog elázásáról. A közvetlen akksira kötés mellett szól az is, hogy így rá tudod tenni a csepptöltőt is. |
M. Zoltán | 2009. jan. 23. 08:56 | Válasz | #182 |
Lemaradt: Az aljzatot a jobb oldali nem zárható kesztyűtartóba teszem, a kapcsolóját meg a bal oldali zárhatóba.
|
2009. jan. 23. 22:08 | Válasz | #183 | |||
Joe! te mint hozzáértő szaki az elektromosságba. Volna egy kérdésem. megoldható a majának valami más indexrelének beiktatásával, hogy legyen egy elakadásjelző funkcióm valami (villogó) kapcsolóra. találtam egy oldalt, ahol vannak minden fajta relék és más okosságok Link | |||
|
© Attila der Hun | 2009. jan. 23. 23:44 | Válasz | #184 |
Vészvillogót én a kismaján 1db nyomó kapcsolóval,és 2db diódával oldottam meg.A dióda csak 1 irányban engedi az áramot folyni.Nem bonyolult dolog,ha gondolod leskiccelem és elküldöm mailban.
|
2009. jan. 24. 00:12 | Válasz | #185 | |||
Köszike! a segítséget és skiccet elfogadom (megfogadom) és ha megértem akkor nekiesnék. | |||
| |||
2009. jan. 24. 11:11 | Válasz | #186 | |||
Én is kérek ilyen rajzot, és szerintem küld el Zsoltnak is, a szerelési segédletek között a helye egy ilyen megoldásnak!
| |||
| |||
sany2 | 2009. jan. 24. 19:53 | Válasz | #187 |
A szivargyújtóval kapcsolatos tanácsokat köszönöm, és majd a jobb idő beálltával megprószálom megoldani.Még nem tudtam eldönteni hogyan. Zoltán! Neked külön köszönöm, hogy a Balatoni talira elhoztad miattam az akkor általam kérdezett összes felszerelést, és ott is adtál hasznos tanácsokatt.Hidd el nem puncsolásnak irom ide. Kösz Mindenkinek:nagyapó |
© Attila der Hun | 2009. jan. 25. 00:05 | Válasz | #188 |
Kis türelem,mert igen náthás vagyok. De nem lépek a felejtés mezejére! Megbontom a táltost és fotografálok is. (Kedd-szerda)
|
2009. jan. 25. 03:02 | Válasz | #189 | |||
csak nyugodtan...és jobbulást!!!
| |||
| |||
2009. jan. 25. 10:49 | Válasz | #190 | |||
Köszi, én február végéig ráérek!
| |||
| |||
2009. feb. 08. 14:27 | Válasz | #191 | |
Zénóka!! Valamikor korábban enmlítetted,hogy a markolatfűtést a tompitott fényszóró reléjéről kötötted le.Légyszi oszd meg velem a titkot,hogy melyik relé melyik vezetékéről,mert majdnem lemeritette az akksit a rajta felejtett markolatfűtés. Köszi:István |
2009. feb. 28. 15:08 | Válasz | #192 | |||
skacok! kitaláltam az elakadásjelzőt a mocira..végül is ahogy kitaláltam dióda nélkűl..kicsit drágább, de biztonságosabb...ugyanis, ha a dióda elszál, akkor zárlat lesz...de én kettő darab relével és egy kapcsolóval oldom meg, mert, ha valamelyik relé elköszön, akkor csak annyi lesz, hogy mint bármi más, nem működik. mindaddig, ameddig a rosz relét ki nem cseréli az ember... a bekötést dokumentálom, és aki meg akarja csinálni...góóóóóó ja Jasa!! ha téged is érint, akkorneked külön mellékelem, ugyanis a veztékek szinei gondolom suzuki:))) | |||
|
© jasa | 2009. márc. 01. 00:21 | Válasz | #193 | ||
Hát ha megtennéd, akkor Nagyon köszönöm.
| |||
| |||
2009. márc. 01. 20:29 | Válasz | #194 | |||
Jasa! majd valamelyik nap elküldöm privátba a bekötést... | |||
|
2009. márc. 02. 06:15 | Válasz | #195 | |
Srácok!! Van e valakinek tapasztalata,mennyi ideig bírja egy akksi? Az enyém most 4.-éves,és nem szeretnék beszopni vele valahol. Mik a meghalás első jelei? |
2009. márc. 02. 07:34 | Válasz | #196 | |||
cella zárlat Hiába töltöd,nem veszi fel az áramot,vagy töltöd és nem indul. | |||
|
2009. márc. 02. 07:40 | Válasz | #197 | |||
pár éve lemerült az aksim,feltettem tölteni,rendesen dolgozott a töltő,pár óra múlva (10)levetem majd indultam volna -nyikk-nyakk- és vettem új aksit. Én úgy tudom a zselés aksi 5 évig vidáman bírja. | |||
|
2009. márc. 02. 08:05 | Válasz | #198 | |||
Az enyém is 4-5 éves és még bírja de már megérett a cserére. Igazából úgy kezd behalni jobb esetben, hogy azt veszed észre, hogy nehezebben forgat, 2-3 hetente,vagy rövidebb időnként rá kell tölteni.Nekem az a szerencsém, hogy könnyen indul a motor, nem kell 5-10x köszörülni mert azt már nem birná. Amúgy a boltos fél áv gart ad motor akksira, és szerintük ha 2 szezont elmegy akkor jó akksid volt.No de ez függ a gondozástól,teleltetéstől,meg a motor töltésétől.
| |||
| |||
2009. márc. 02. 08:32 | Válasz | #199 | |||
A cella zárlat esetén már pár óra állás után is alig indít ,ha pedig csak kezd öregedni akkor a tároló képessége folymatosan csökken.Nekem az autómnál kelett most akksit cserélni 2002-es még a gyári akksi van benne.Kb 2 éve vettem észre télen. hogy 2 hét állás után már nyögve nyelősen indított,idén pedig már 1,5 nap állás a garázsban vagy 1 nap kint a hidegben és már be sem indult vagyis ahogy öregedett ugy tudta egyre kevesebb ideig megtartani a töltést ,de azért nem panaszkodom 7 évig szolgált engem :) De a cellazárlat kiszámíthatalan ,viszont ha 2-3 hét után is tökéletesen indít az akksid akkor ne foglakozz vele nem fog otthagyni sehol.A cellazárlat meg benne van a pakliban még új akksinál is | |||
|
|
|
|