Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Motorblokk és CVT hajtómű
Motor és CVT

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


ZsViktor2012. máj. 02. 20:59 | Válasz | #476 
Na csak hogy nekem se legyen tökéletes a hétvégém: Már Kecskeméten gyanús hangokat véltem felfedezni a hajtásom felől, kaptam egy negyed órás sorompót, volt időm hallgatózni. Alapajáratról mikor egy kis gázt adtam (épp csak megmozdult a motor) szíjcsapkodás szerű hangokat hallottam és intenzívebb rajtolásnál is rázva indult a gépezet. Másnap csak nem hagyta nyugton a fantáziámat, leszedtem a variátor deklit, megvizuáltam a szíjat, alacsony fordulatszámon tényleg lazának látszik, a méretei bőven jók, kb 4000 km van benne max (Mitsuboshi). Viszont a variátor tárcsáim és belül a görgőpályák is eléggé kopottak + a 8ból 1db görgő kuka és belül tiszta trutyis, zsíros minden... Szóval ezt már tuti cserélnem kell, még megnézem a kontrasztrugót is valamelyik nap.

Ami még furcsa nekem: A belső tárcsa legbelső részén látszik egy fekete "égett" sáv, lehet hogy ott csúszott a szíj és attól volt a tapsolás?

Ha esetleg valaki tudna még így látatlanba tanácsot adni, hogy mit nézzek még meg, azt nagyon megköszönném!
Adminisztrátor, fórum moderátor

Ifj. Posta Sándor2012. márc. 31. 07:51 | Válasz | #475 
Sirmoon!

Ha a 400-as Maja mellett döntesz nem fontos 100.000-eket rákölteni ha nem vagy elégedett a gyorsulással. Elég ha a gyári hajtásod marad és a varioban a 15g-os görgöket kicseréled 14g-osra. Iszonyatosan nagyot dob a gyorsuláson ugy hogy a végsebességet sem fogja nagyon befolyásolni. Sokáig jártam vele igy. Teljesen jo. És köztünk azért van pár kg különbség.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Wiking2012. márc. 12. 19:02 | Válasz | #474 
Eggyenlőre gyönyörűen üzemel a masina...egy álom vele közlekedni :) Elejétől szinte a végéig egyenletesen dinamikus, nem rámgat, nem rezeg...majdnem tökéletes. Még kap egy kis variátor variálást, és tökéletes lessz...

 © Wiking2012. márc. 12. 18:59 | Válasz | #473 
Az még odébb lessz...de szerintem kapni nem fogok olyat amiet szeretnák. Belekell merülnöm majd a dobozgyártás fortélyaiba... :D

tamas2012. márc. 12. 18:55 | Válasz | #472 
Nekem sem jött be hosszú távon az Athena szíj és 70-es tempónál egyenletesen rezonálni kezdett.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

csiGABIga2012. márc. 12. 16:44 | Válasz | #471 
Veszel Te is dobozokat oldalra???
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Wiking2012. márc. 12. 15:54 | Válasz | #470 
Köszönöm a sok választ!
Az a helyzet, hogy ezt vettem most, és ha minden jól megy ma be is építem... A többi szíjhoz képest ez jelentősen olcsóbb... A Dayco szíjak is 12E körül vannak ez pedig futárral együtt kerül 5500ft ba. Eléggé megoszlanak a vélemények ahogy nézem..de erősen reménykedem benne, hogy Gábor mintáját fogom követni :)

Macy2012. márc. 12. 15:10 | Válasz | #469 
A szerelőm szerint az Athena-t, csak a Burgmanoknál vonták ki a forgalomból és vissza is hívták. Mert állítólag kicsi erőkifejtésnél is indokolatlanul szakadtak, még az újak is. A Yamahához készítettek állítólag jók. Nekem is az van benne. Igaz, hogy még csak 600 km-t hajtott. A tapasztalatokról később tudok beszámolni.
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

 © satyapapa2012. márc. 12. 14:27 | Válasz | #468 
Az Athéna szijjat 2011 szeptembere óta nem gyártják a nagyrobogókhoz ,,de még lehet kapni,.
Én nem ajánlom mert pl a Dayko szij sem sokkal drágáb és az jó is.Nekem az elsö YP 250maján 4ezer km után elszakadt az athéna,, szerencsémre inditozás után itthon purcant ki.
06304373303-vagyok elérhetö

csiGABIga2012. márc. 12. 12:42 | Válasz | #467 
Én meg inkább csak hosszabb távokon,túrákon. Biztos, hogy nálad teljesen más terhelést kap -sűrű megállások, gyorsítások...- mint nálam ahol több tíz kilométeren keresztül csak megyek elindulás után, ráadásul itt az alföldön ahol a legnagyobb dombot is 3 köbméter homoknak hívják...
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Kiss Róbert2012. márc. 12. 12:15 | Válasz | #466 
Igaz én szinte csak városban használtam !

csiGABIga2012. márc. 12. 12:01 | Válasz | #465 
Hát akkor én leszek az ellen vélemény.
Igaz, az első Athena szíj amit használok, de már 18e kilométer környékén járok vele. Igazándiból semmi gondom nincs vele.
Most fogom majd a "Gastlandos tali" után szétkapni a hajtást és akkor tudok pontos futásteljesítményt, és szíj állapotot mondani.
A lényeg, hogy nekem ár/érték arányban eddig nagyon bejött.
A Tytivel együtt cseréltük a szíjat. Neki volt egyszer valami "eltépéses" gondja, de ha jól emlékszem a görgői elszálltak és az az miatt volt. Azóta is Athénával jár - én rendeltem neki - és biztos,hogy több kilométer ment már vele mint én, de erről Őt faggasd.
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

Ifj. Posta Sándor2012. márc. 12. 11:54 | Válasz | #464 
Bocs Robi.
Wikingnek akartam.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Ifj. Posta Sándor2012. márc. 12. 11:54 | Válasz | #463 
Csak rosszat hallottam róla.
Szakadás, szakadás, szakadás.
Kis robogókon elmegy ahogy Jasa is írta, de nagyokon szóba sem jöhet.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © jasa2012. márc. 12. 11:40 | Válasz | #462 
felejtős...
A kis 50-esekre úgy-ahogy elmegy, de a maxirobi kategóriában nem ajánlott, bármennyire olcsó. (Saját tapasztalatom nincs, de ezt a véleményt több független forrásból is igazolták.)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Kiss Róbert2012. márc. 12. 11:29 | Válasz | #461 
Az én tapasztalataim, max 10e km futásteljesítmény,de 2× is elszakadt 4e km-nél! többször nem teszek fel ilyen szíjat! De valaki esküszik rá!

 © Wiking2012. márc. 12. 10:10 | Válasz | #460 
Urak! Athena gyármányú szíjjakról mi a vélemény?

Feco2012. feb. 25. 07:49 | Válasz | #459 
Talán a kisrugók között törött is van. Ekkor szokott alapon is forogni.
Motor után,első a család legyen!

Ifj. Posta Sándor2012. feb. 25. 06:49 | Válasz | #458 
A másik dolognál meg valoszinü hogy kuplugrugokat kéne cserélj.Valoszinüleg gyengék már és azért kezd 2000 körül kinyitni és tekeri a kereket. Aztán ha vissza esik a fordulat 1400 nál már nem. De az is lehet hogy a szij alapjáraton mikor még hideg és magasabban pörög nem megy vissza teljesen alapra ezért a hátso tárcsán annyival nagyobb a fordulat hogy már nyit a kuplung. Görgő nem nyomhat előbb mivel nem hogy nagyobb van súlyra a gyárinál bent hanem kisebb. Inkább kuplungrugora tippelnék. Mivel gázadásra csattogo hangot ad ez is azt támassza alá. Gyanitom hogy nyitni sem egyszerre és egyformán nyitnak. A gyengébb rugónál a pofa már nyit, míg az erősebb még nem vagy holtponton van. Ezért csuszik meg és kattog aztán amikor mind befogott már ok. De addig ez van. Kisrugók cserélése megoldja a dolgot szerintem.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Ifj. Posta Sándor2012. feb. 25. 06:39 | Válasz | #457 
Én azt a megoldást hosználom, hogy lerakom a fölre. Sarkam a földön a cipőm orra meg a kuplung szélein hogy ne ugorjon szét amikor az anya lejön. Mindkettő láb. Aztán megfelelő méretű crova fej (nálam talán 46 de nem tuti) és elektromos kerékkulcs. Probáltam nagy crovával is de ugy kitekeri a lábfejem alol. A kerékkulcs meg nem. Teszi a dolgát.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © jasa2012. feb. 25. 01:12 | Válasz | #456 
A "MAJESTY YP-250" rovatba írt hajtás-ügyhöz kapcsolódnék, de íde írom, mert tematikusan ide tartozik.
Tehát a jelenség:
hideg alapjáraton (fordulat 2000) a hátsó kerék igen gyorsan forog, bemelegedve (fordulat 1400) is forog még, kb 1 ford/sec.
gázadáskor illetve gyorsítási szándék esetén kattogó-csattogó hang jön a hajtás felől, és mintha "meg-megcsúszna" valami,(és persze nem gyorsul) aztán 1-2 sec után "rákap" és aztán simán megy.
Megnéztem a hajtásláncot:
- a görgők (8 db) elég kopottak, és nem a gyári 21 gramm, hanem csak 19. (vigyázat B-400, nem Maja). Csere lesz, gyári 21-esre.
- szíj még a gyári, jó állapotú, nincs semmi repedés, szélesség limit feletti.
- kuplung külsőre rendben van, port kifújtam belőle, pofákon egyenletes vastag a ferodol, harang belső felülete okés. A kuplungot még nem szedtem szét, spéci szerszám nem lévén nem könnyű a kontraszt rugónak ellenttartani- a 250-nél már megtapasztaltam.
Tippek ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

SomTom2011. dec. 02. 08:28 | Válasz | #455 
Gyári szíjnál jobb nincs, a 125-ön 20.000 km alatt pár tized kopás volt.
A T-maxba Malossi kevlár szíjat vettem, utoljára cca 13.000 km-nél néztem meg, 4-5 tized kopás volt, szerintem 30 000 km-t elmegy. Gyári 45.000 Ft lett volna, a Malossi 30.000 Ft volt.
Ha a T-max nem szabja el akkor szerintem a 250-esben nem kell tartani tőle.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2011. dec. 02. 06:18 | Válasz | #454 
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2011. dec. 02. 00:42 | Válasz | #453 
Tamás "megszólított":

Igen, amikor vettem a gépet 2008 tavaszán, új gyári Mitsuboshi szíjjal kezdtem. Drága volt, 21 ezer, de több mint 40 ekm-t mentem vele (a nyugis tempómat, stílusomat ismeritek ) Nyáron cseréltem le, jó állapotú volt még, de már keskeny. (tartaléknak jó). Akkor vettem egy használt, de teljesen újszerű állapotú hajtásláncot (varió, görgőkkel, szíj, kuplung) 22 ért. Ez még sokáig jó lesz. Nálam, vagy valaki másnál.....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

gábor2011. dec. 01. 21:46 | Válasz | #452 
Valami biztos nem jó a hajtásrendszerben,nem biztos hogy a szij ,akár kuplung.kuplung rugó,vagy még egyebek is lehetnek.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

Macy2011. dec. 01. 20:55 | Válasz | #451 
Vagy rosszul gondolom?
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

Macy2011. dec. 01. 20:55 | Válasz | #450 
Ha 40-50 km/h-ig rezonál az egész gép gyorsulás közben, miközben olyan csattogó hangja van, mint egy rossz krossz motornak. Akkor ha jól sejtem az ékszíj rakoncátlankodik. Néha, mintha meg is csúszna.
Azért, mert valaki indexel, még nem biztos, hogy egyenesen megy tovább.

meszizs2011. dec. 01. 15:15 | Válasz | #449 
Köszi!
Mindenképp kell szíj tartalékba!
Nagy valószínűséggel veszek egy jó minőséget és a bent lévő Athena meg lesz a tartalék.
1996-os Majesty 250

tamas2011. dec. 01. 14:59 | Válasz | #448 
Azért ide írom ,mert szerintem ez nem tuning, hanem a széria meghajtás.
Mindannyian tudjuk és tapasztaltuk, hogy az Athena szíjak ára nem olyan komoly mint a gyári, vagy a Malossi. De ezzel egyidejűleg a tartóssága sem az. Nekem a gépem eredeti Yamaha szíjjal jött, ma is megvan, vésztartalék, hozza a 105 km/h végsebességet. Az Athenaval olyan tapasztalatom volt, hogy egy idényt ment el mind a kettő amit vettem, többet nem. Közben 70 km/h sebességnél be is rezonált, a jelenlegi Malossi simán fut. Szóval ár érték arány bizony benne van. Nem állítom hogy nem lehet belőle jót kifogni mint nekem a riasztó akksit, de számolni kell a lehetséges hibalehetőséggel is.
Többért többet.
JaSa az élő példa, Ő a Burgijára Mitsuboshi szíjat vett, azóta is bírja. Majd Ő megírja a futott kilométert.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2011. nov. 11. 19:33 | Válasz | #447 
Hát tuti jónak kell lenni..Szerintem most pár ezer km ig jó lesz..Azt figyelembe kell venni hogy nyirkos hideg idöben az égéstérbe kerülö pára miatt,szúró égés zajlik sok esetben, ami fokozottan terheli a gyetyát,és jóval kisseb a futási ideje,,A pára ugyanis sok levegöt képes megkötni,ezáltal intenzivebb égés megy végbe az üzemmeleg motornál.Régebben versenyautóknál alkalmazták a vizpára befecskendezést a teljesitmény növelésére.
06304373303-vagyok elérhetö

 © Mr. Majesty2011. nov. 11. 17:38 | Válasz | #446 
Szia Satyapapa.
Kicseréltem a gyertyát, ahogy megbeszéltük. Most jól indul. Majd kipróbálom, hogy 100fölé is tud-e menni... Remélem sikerül.
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Wiking2011. nov. 06. 20:50 | Válasz | #445 
Hejj...Maradjunk szerintem egy topikban, mert ez így nagyon zavaros és zavaró is...
Szóval...
A tanknakvan egy szuszogója( szellőzőcső) amibe gyárilag be van építve egy műanyag henger. gondolom én ez egyszűrő, hogy ne jusson be a por. Ezt nem szabad eltömíteni elzárni. A karbin szintén van egy szellőző amit szintén nemszabad elzárni. Ezt a karburátor menetirány szerinti jobb oldalán találod nem a légszűrőház gumicsövének csatlakozója alatt illetve mellett. ezeket ellnőrizd, hogy szabadon átjárhatóak legyenek.
A végsebesség nálam 120km/óra és 115kg vagyok a fogyasztás pedig a nyáron 3-3.1l volt.
A szűrő nem befolyásolja a benzin mennyiségét számottevően, az enyémben benne a gyári és raktam bele egy újat is utánna...niztos ami biztos, nah meg mikor beleraktam, még nem tudtam, hogy az a fehér henger szintén egy szűrő :)
Ha ezeken a dolgokon flül még mindíg jelentkezik a hiba, akkor vidd el Juhász Bélához, és helyreteszi a karbidat.

meszizs2011. nov. 06. 19:59 | Válasz | #444 
Ez már MIX, de engemet is úgy megszívatott a Goldom, amikor Fecóval elmentünk néhai barátunkhoz NAGYAPÓhoz, hogy Fecó a 125-tel simán le tudott gurítani, mert 80 felett nem volt hajlandó menni. Aztán már a motorgenerálban gondolkodtunk, csak a mért adatok nem igazolták.
Így aztán amikor levettem a tanksapkát jó nagy szusszanás kíséretében akkor már kezdett körvonalazódni a hiba oka.
Nem nyomot eleget a szivattyú!

Más! Még aktív koromban a szerelőink mesélték, hogy a Lada Niva 1,7 tankja behorpadt a vákuumtól!
1996-os Majesty 250

 © satyapapa2011. nov. 06. 19:15 | Válasz | #443 
Vákumnál nincs megfelelö áramlás,,,,
06304373303-vagyok elérhetö

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 19:04 | Válasz | #442 
lehet, nekem is kellene egy orvoscsapat a hibafeltáráshoz....
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 19:01 | Válasz | #441 
Tehát kinyitni? A vákuum produkálhat ilyen hibát?
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

tamas2011. nov. 06. 18:57 | Válasz | #440 
A "szuszogóra" amin keresztül a tank kapja a lebegőt feltétlenül szükség van. Ha az el van zárva, le van vakítva, akkor egy idő után vákum keletkezik az üzemanyagtartályban.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:55 | Válasz | #439 
Általában én is csak 90-100ig szoktam neki húzni. Akkor dinamikusan megy, a 110már csak flancolásból problémázok rajta?
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:54 | Válasz | #438 
Bk annyit kajál be az enyém is. Van neki egy kikötött szuszogója, csak elvan zárva. nyugodtan kinyithatom?
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

tamas2011. nov. 06. 18:49 | Válasz | #437 
Lehet hogy elfolytja az anyag útját, próbáld ki az ejtőtartályos módszert. Ha Te is ilyen szép súllyal bírsz mint jómagam, hidd el jó az a 110Km/h végsebesség... Ha mi ketten a nejemmel motorozunk, akkor bizony a 100 a vége, sikerül ugyan belenyúzni 110-be, de az már őrült hajsza. Inkább 90...
Szóval ne nyúlj a karbiba ha nem muszáj, válaszd a legegyszerűbb megoldást, főleg ha a fogyasztásod nem veri a csillagos eget. Alattam 3,7-4L az átlag.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:47 | Válasz | #436 
Mikor jöttem fel a Balatonról, akkor is ment 110zel..
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:45 | Válasz | #435 
Értem, kedves Tamás. nekem az volt a benyomásom, hogy amikor a régi üzemanyagszűrö volt benne, simán ment 110km/h-val. Most 100nál kifullad.
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

tamas2011. nov. 06. 18:29 | Válasz | #434 
Arra gondolok, amit kérdés gyanánt feltettél:


ˆ Mr. Majesty Töröl...................................................................................................................................... | (Szerkeszt) | ma 18:20 | Válasz | #428

mennyi a maximum amit egy 250es 98as Majesty bír? Nekem most volt márciusban egy teljes motorgenerálom.....

Mértékegység nélkül bajos jó választ adni. Súly, hőmérséklet, sebesség? Én nem gondoltam semmire a sebességre tippeltem. Rosszul?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:25 | Válasz | #433 
Mekkora súlyra gondolsz? Saját súly 105kg, de alattam is jelentkezik a hiba...
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:24 | Válasz | #432 
Már kezdem totál kiismerni a mocim rejtelmeit...
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

tamas2011. nov. 06. 18:23 | Válasz | #431 
Súlyra vagy végsebességre...?
A sebessége ha eléri a 120-at, már jó. De ez nem helyből van, ehhez komoly kifutási idő kell, vagyis nyélgázon, legalább 3-4 km-es útszakasz, lapos persze és jó állapotú görgők, szíj, vagyis korrekt hajtómű.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. nov. 06. 18:21 | Válasz | #430 
Nincs köze az üzemanyagtartályod telítettségéhez, ha a rajta lévő levegőző nyílás szabad és átjárható. Ha ki akarod hagyni ezt a hibalehetőséged, tégy rá egy ejtőtartályt és úgy hajtsd meg. Azzal biztos lesz megfelelő áramlás a karbiig.
De Te már szét akarod szedni. Mennyire értesz hozzá?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:20 | Válasz | #429 
Értem..
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:20 | Válasz | #428 
mennyi a maximum amit egy 250es 98as Majesty bír? Nekem most volt márciusban egy teljes motorgenerálom.....
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:18 | Válasz | #427 
Teletanknál is jelentkezik. Esetleg egy szelepállítás?
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

tamas2011. nov. 06. 18:18 | Válasz | #426 
Nem csak Rólad van szó, hanem azokról akik majd később érdeklődnek hasonló problémával küzdve.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 18:17 | Válasz | #425 
Heééó Tamás. Figyelemmel kísérem az ottani válaszokat is.
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

tamas2011. nov. 06. 18:13 | Válasz | #424 
Nincs benne semmi amit a motor fordulatszáma befolyásolna. Ha gyorsabban mész, attól az üzemanyag még ugyan úgy el kell hogy jusson. Viszont ha a benzinszint alacsonyabb, akkor már nem lesz megfelelő az utánpótlás.
Kipróbálhatod azt is, hogy ha megtorpan, nem engeded vissza a gázt. Ugyan az lesz a jelenség hogy kicsit lassul, majd nekiindul ismét mikor kap anyagot. Alattam 100110-nél torpant meg, Talicskás alatt meg 120-nál. Van köztünk 30 kg súlykülönbség...
Gyertyából meg a DR8EA a gyári, ezt tedd bele.

De itt már egy témát két topicban tárgyalunk, a végén nem lesz nyomon követhető.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 17:56 | Válasz | #423 
kicserélem. kiváncsi leszek, milyen lesz utána...
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 17:47 | Válasz | #422 
Mert amikor elengedem a gázkart, és újra elkezdem húzni neki, akkor ismét gyorsulni kezd...
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 17:43 | Válasz | #421 
Szi Wiking. Új üzemanyagszűrő van benne, de mondasz valamit. Van benne egy fém tányér az alján, lehet, amikor elkezdem hajtani a mocim, akkor a szivattyú nagyot szív a tankból, és az zárja el az üzemanyag útját... Lehet az lesz a gond. A gyári benzinszűrőben nincs fém tányér (a régiben nem volt)?
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Wiking2011. nov. 06. 17:31 | Válasz | #420 
érdemes rászán ni azt a kis pénzt mert 2000ft körül van a gyertya...de én iztos vagyok benne, hogy nem ez okozza elsődlegesen a hibát.Esetleg nézd át az üzemanyag rendszert, hogy aszűrő mien állapotban van ( esetleg csere is lehet) de mit Tamás is írta, nála is ugyan ez a jelenség volt, és neki a karbi tisztítása és beállítása orvosolta a gondot.

 © Mr. Majesty2011. nov. 06. 17:16 | Válasz | #419 
Szia Wiking. Nem járnék jobban egy gyertyacserével?
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Wiking2011. nov. 06. 09:15 | Válasz | #418 
DR8EA kell bele! Noha ami neked van az sem sokban külömbözik, de leginkább hőértékben ami számíthat. Az előrehúzott szigetelőcsúcs nemhinném, hogysokat befojásolna.. Ezt takarta a "P" jelölés.
Én álltalában a gyárilag megadott gyertyát szeretem belerakni, mert azzal biztos, hogy működne kell rendesen.

 © Mr. Majesty2011. nov. 04. 21:48 | Válasz | #417 
Üdv Wiking. Megnézetem a karbimembránokat...
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Mr. Majesty2011. nov. 04. 21:47 | Válasz | #416 
üdv adam. új a légszűrőm, és a gyertyám is. Lehet, hogy nem DPR9EA-9est kéne használnom hozzá?
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Wiking2011. nov. 04. 16:28 | Válasz | #415 
A karburátorban a membránokrais vess egy pillantást majd...

 © adamfzr2011. nov. 04. 09:46 | Válasz | #414 
légszűrő, gyertya? nem csúszitt le a szívócsonk a karbiról, nem csesződött el semmi a légszűrőnél, éps jó a gyertya?

 © Mr. Majesty2011. nov. 04. 09:20 | Válasz | #413 
Kedves Klubtársaim. Segítségetekre lenne szükségem: Nekem egy 250es Majesty DX-em van. Az a bajom vele, hogy eddig simán ment-akár-110-zel, de most azt csinálja, hogy 100-nál mintha kifulladna (megszűnik a kompresszió?) Lelassul (ha a gázkart elengedem, és újra eltekerem, akkor ismét gyorsulni kezd). Szelep vagy karbi gond lehet? ( Most tavasszal teljes motorgenerál volt rajta, olajat, gyertyát, légszűrőt 3 hete cseréltem benne. Segítségeteket előre is köszönöm. Mr. Majesty (Tibi)
Az őrangyalod kísérjen utadon, bármerre is jársz....

 © Wiking2011. nov. 02. 20:44 | Válasz | #412 
Magát a variátort nem is néztem, hogy őszinte legyek, csak a külső tárcsát...de ha az el van ennyire kopva mint ez, akkor a varió is el lehet már eléggé. Hétvégén lehet, hogy ránézek és ha szerencsém van akkor csak külső tárcsa kell új..Az 100% hogy nem szabályozható, mert az átmérőjéböl kb 10mm is lejönne már.( Akkor gondolhatjátok mennyire kagylós már )

Mindenesetre 120-at viszi a gép...ma hazafele meghúz tam előzésnél, csak nagyon lessan gyorsul már ki :(

Feco2011. nov. 02. 18:10 | Válasz | #411 
Mérd ki mekkora a "gödör", aztán ha kiveszed esztergán akkor mennyi fala marad.Ha szerencséd van kibírja.Kis 50-esen csináltam már jó lett.Nagyon vigyázz amennyivel távolabb kerül annyi vehetsz le a középső támasztóból!!
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. nov. 01. 22:16 | Válasz | #410 
Amint lessz másik kicserélem, de most nem tudok újra beruházni sajnos :(

tamas2011. nov. 01. 20:40 | Válasz | #409 

Ne halogasd soká, mert eszi a szíjat!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2011. nov. 01. 20:31 | Válasz | #408 
Én visszaírtam niki, hogy a képek alapján egyértelműen ellenőrizhető a kopás a variátoron, az alapján meg, hogy ki mit állít valamiröl nem veszek semmit...szóval képek nélkül nem érdekel az alkatrész...
Ezután vagy tesz fel képet vagy nem foglalkozom vele.
Jelenleg is tudom használni a motort és nincs vele semmi komoly gond annyi, hogy í gy nem olyan dinamikus a masina mint amiennek kéne legyen.

tamas2011. nov. 01. 19:52 | Válasz | #407 
Az hogy mi az olcsó és mi nem, relatív...
30'000Ft nagyon sok pénz. De el kell dönteni hogy mit akarsz. Én először csináltam magam 8db görgőt, a művelet végére leégettem egy új szíjat, ráadásul a teljes művelet, alkatrészek, esztergályos simán verte a használt árát. Ezek után vettem egy bontott, de jó állapotú variót, ami belekerült 18'000Ft-ba. Na akkor mi az olcsó? Én sajnos rosszul döntöttem, de Te még átrághatod a dolgot. Még kérdezd meg MésziZsoltit is erről a dologról. Volt már akinek bejött a felújítás, volt akinek nem.
Aki nem küld képet, azzal két dolog lehet:
- vagy valóban jó,
- vagy rád sózza a szart. Úgy hívják ezt hogy lutri.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2011. nov. 01. 19:23 | Válasz | #406 
Abban nem kételkedem én sem, hogy nem működik, csak a tartóssága nem tudom mennyire jó..
Nah és persze amit leírtál már veri a 30000-et és az bőven nem az olcsó kategória nálam :D
Találtam egy másikat is 10-ért vaterán. Amit viszont előzőleg írtam elég érdekes...legalábbis az eladója.
Kértem tőle képeket ugye lentebb írtam... A következő választ kaptam rá! Képeket nemküldök, írtam már. hogy tökéletes az állapota!
Nah most erre ti mit szolnátok?

 © Fiola Gyula2011. nov. 01. 17:58 | Válasz | #405 
Szia!
Én most vettem 250-es 98-as majához variót(RMS) 22190Ft-t volt ami a variót a 8db görgőt a nyomólapot és hozza a 4d műanyag és fém a csúszkához. De amit nem adtak hozzáazt pótolni tudtam a régiből. És 9375 Ft-t egy Polini Racing külső varió tárcsát vettem. Összeraktam és tökéletesen műkődik, aztán meglátom, hogy meddig bírja, de szerintem jó lesz.

 © Wiking2011. nov. 01. 11:02 | Válasz | #404 
De a méretei sem egyformák valószinű...
12-ért találtam vaterán bontottat.. kértem több képet róluk a futó felülethez illesztett vonalzóval is, meg a görgőpályákrol is. Majd kiderül mien állapotú lessz...ahogy nézegettem 22000 körül vannak az újak leg olcsóbban és az is csak rms gyártmány...

 © satyapapa2011. nov. 01. 05:56 | Válasz | #403 
A majához 8 görgös varió kell,nó ez meg csak 6
06304373303-vagyok elérhetö

 © Wiking2011. okt. 31. 22:21 | Válasz | #402 
Csak nem a majához való...gyanus volt, hogy túl olcsó...

Ifj. Posta Sándor2011. okt. 31. 21:26 | Válasz | #401 
Igen!
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Wiking2011. okt. 31. 20:47 | Válasz | #400 
Ez most a komplett variátor vagy mi?
Link!!!

tamas2011. okt. 31. 20:32 | Válasz | #399 
Inkább újat...
Vatera, de inkább E.Bay...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2011. okt. 31. 20:11 | Válasz | #398 
Háát ezt nem lehet szabályozni már az biztos... Ha leszedném úgy a felületet, hogyegyenletes legyen akkor ás a tárcsa pereméböl is eltünne egy kevés...De legalább már tudom miért gyorsul olyan lassan magasabb sebességnél..Újabban az előzést is meg ell gondolnom..mert eléggé lassan tér ászre a gépezet...de akkor keresek egy új variátort...
Bontott variónak mi a reális ára?
Mert a közelben van egy bontó, de néhe eléggé el tud szálni a fószeraz árakkal...

tamas2011. okt. 31. 18:02 | Válasz | #397 
Jól tudod, a bezárt szögnek 15 foknak kell lennie. Szíj vásárlásakor is érdemes erre odafigyelni, mert a Malossinak is vannak olyan szíjai amik ugyan kerületben, vastagságban stimmelnek, de a szög más!
Ha a tárcsa ki van kopva, akkor elméletileg lehet szabályozni, de nem mindenkinek sikerült. Szét kell nézni, nem túl drága egy jó minőségű új variátor.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ifj. Posta Sándor2011. okt. 31. 17:03 | Válasz | #396 
Egyenletes kell legyen mert különben a szij nem fexik fel rendesen és annyi a tapadásnak.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

 © Wiking2011. okt. 31. 16:09 | Válasz | #395 
Sziasztok!
Jól gondolom, hogy a variátortárcsa felülete a merőlegeshez képest egy x fokú szuöget bezáró egyenesnek kéne lennie? azaz a tengelytöl kifele egy egyenletes kúp. Mert nekem jelenleg kb a 2/3-3/4-nél elég nagy mértékben változik..magyarul kagylós..

tamas2011. szept. 12. 14:45 | Válasz | #394 
Ma már nem lesz időm belemászni, de holnap délután megnézem jó? Belefér még egy nap?
Mennem kell szülői értekezletre...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Kiss Róbert2011. szept. 12. 00:37 | Válasz | #393 
Sziaszok.
Tamás! Meg tudtad nézni a szilyadat?

Flow2011. szept. 08. 15:09 | Válasz | #392 
Agyam eldobom. A vario hátulja (az arany színű fedlap) egy kis helyen elkezdett hozzáérni a blokkhoz a főtengely mellett... rövidül a főtengely? Nő a vario? Mi kophat, ami miatt ez lehetséges? Kicseréltem a nyomólapot, az volt a legrégibb és legkopottabb darab az egész hajtásrendszerben. Az indulás azóta tökéletes (eddig felpörgött a motor, aztán visszaesett a fordulat, és utána lőtt ki) de szerintem továbbra is hozzáér...

 © SPOJLERES2011. szept. 02. 11:20 | Válasz | #391 
internet tele van ijennel
csak azt kell eldöntened hogy ledsorosat vagy mutatósat vagy digit kijelzésűt akarsz
talán jutubon mindről van video müködés közbe

Flow2011. szept. 02. 10:57 | Válasz | #390 
Köszönöm, én is a nyomatékra tippeltem.
Már csak egy jó (de olcsó) fordulatszámmérő kellene a művelethez... nem tudjátok honnan lehetne ilyet beszerezni?

 © Szomjas2011. szept. 02. 09:51 | Válasz | #389 
A nyomaték a lényeg,az adja a tolóerőt. A teljesítmény úgy jön ki,hogy a nyomatékot szorozzuk a fordulatszámmal. A legnagyobb lóerő mindig a legnagyobb nyomaték feletti fordulatszámon szokott előjönni. Minél nagyobb a max. nyomaték és a max. lóerő közötti fordulatszám különbség,annál rugalmasabb a motor. Kevesebbet kell váltogatni a sebességet.
A maja klub német nagykövete. ;)

Flow2011. szept. 02. 09:34 | Válasz | #388 
Elméleti kérdés: ha minél nagyobb gyorsulásra gyúr az ember, akkor a hajtásláncot a legmagasabb nyomatéki-, vagy a legmagasabb teljesítmény- fordulatszámra kell hangolni?

 © Zsolt2011. aug. 28. 20:53 | Válasz | #387 
Ez így van. Nyíregyháza city.
Ha érdekel keress az allankukacfreemail.hu-n.
Zsolt

 © SPOJLERES2011. aug. 28. 14:24 | Válasz | #386 
hát nem pest környéki hanem nyiregyháza

 © dávid jános2011. aug. 28. 13:39 | Válasz | #385 
Szevasz . Zsolti te hollaksz mert ara gondoltam ha itt Pest környéken összefuthatnák és megnézném meg is venném ezt a hengerfejet.köszi vagy ha megmondod a számod előte felhivlak jó?

 © Zsolt2011. aug. 24. 15:41 | Válasz | #384 
Ezt jól mondod, van az is. Van egy komplett motor nálam szétborítva. Mi kellene még? Kérdezzetek!
Zsolt

 © SPOJLERES2011. aug. 24. 15:04 | Válasz | #383 
hy ha zsolt jól szétnéz a mühejébe lehet még talál neked fesszabájzót is :-)

 © dávid jános2011. aug. 24. 14:30 | Válasz | #382 
Szevasz. Zsolti érdekel a hengerfej de sajnos megkel várni a fizetést ami szeptemberben lesz köszi a reagálásodat.

 © Zsolt2011. aug. 24. 11:51 | Válasz | #381 
Nekem van egy, tavaly lett szimmeringezve és a szelep becsiszolva. Amikor kész lett feltettem próbára és kb. 10 percet ment vele a gép. Tehát jó lett, nekem tartalékban van, de mivel eladom a gépet, eladó ez is.
Az hogy olcsón keresel, relatív. Általában 12-14 ezer a bontott, én 10-ért odaadom, alatta viszont nem.
Zsolt

 © dávid jános2011. aug. 24. 10:54 | Válasz | #380 
szevasztok. valakinek esetleg egy majesty 250ccm3 hengerfeje viszonylag olcson ? küld üzennetet ide is szoktzam okvasni. köszi.

 © hurican682011. aug. 13. 19:02 | Válasz | #379 
Aranyosak vagytok!Köszönöm a jó tanácsokat.Majd valahonnan ha sikerül akkor szerzek másik nyomó lapot.Sajnos nagyon ramaty állapotba van,és borzalmasan csörög,zörög.A csúszkáimnál a vas amit irtál Tamás az nekem is eltört mind a négy.Sajnos a nyomólapomon elég nagy sérülést okozott az görgő törés.Azt már javitani nem lehet./szerintem/

tamas2011. aug. 13. 09:03 | Válasz | #378 
A kecskeméti túra előtt tettem a variómba új csúszkákat, (mindenestől) új gyári súlyú görgőket és már nagyon zörgött. Kíváncsi voltam mi okozhatja, hát mind a 4 acélkapocs ami a csúszka és a nyomlap között való, el volt törve! A görgők úgy néztek ki, mintha legalább 15-20'000km lenne bennük. Alig 650 km-t mentem velük és vége!
Megpróbálom megszerezni a beszerzési forrást hogy ilyet ne vegyetek véletlenül se!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. aug. 13. 09:00 | Válasz | #377 
Valóban vettem, Kewayt, nem ajánlom. Az anyaga túl puha. Abban az esetben ha csak a csúszkák helye van "szétverve" javaslom hogy CO-val rakjátok föl és reszelővel szépen annyira amennyire a csúszka kívánja szedjétek vissza. Nekem is ilyen van benne jelenleg, szépen dolgozik.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


1 2 [3] 4 5 6 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől