Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 250
Yamaha Majesty YP250

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 Flamo2009. márc. 21. 15:38 | Válasz | #100 
Hali Tamás!
Szétszedtem a mocit, darabokra!! A hiba a hajtókar csapszeg tűgörgőkosaránál van! Görgők öszefutottak, az olajban a csapágy felületről levált pikkelyes darabok vannak, úgyhogy komoly a baj! Dugattyúgyűrűk is cserélve lesznek, de a kopás nem vészes, a gyűrű közti illesztési hézag <0,5mm! Szerintem kornak megfelelő, de az olajlehúzó gyűrű már jobban kopott! Mennyi is a gyári érték? Henger nincs meghúzva, és váll sincs, úgyhogy az mehet vissza! Már csak egy spéci műhely kell ahol a főtengely javítást szakszerűen, és a "válságnak megfelelő áron" el tudják végezni. Aztán mehet minden össze, mert már alíg várjuk a tavaszt, hogy nyeregbe pattanhassunk....

Feco2009. márc. 21. 16:37 | Válasz | #101 
Így indultam én is,mentem vele 2500 km-t és most veszek bele egy új főtengelyt!
Motor után,első a család legyen!

Attila2009. márc. 21. 17:47 | Válasz | #102 
nektek amikor üreset mutat a tankvisszajelző akkor hány litert tudtok tankolni, illetve átlag 4literes fogyasztással ti hány km-t tudtok megtenni egy tankkal? Én ha jól láttam a kkor a 250es nek 11L a tankja, nekem már majdnem üreset mutat, és max 7L amit bele tudok tankolni, egyszer már el mertem menni 200km-t egy tankkal akkor bele ment nyolc liter, de már teljesen üreset jelzett. Ja és ha megtankolom, akkor max felett mutat...
Igazságot Magyarországnak!

 © Zsolt2009. márc. 21. 17:48 | Válasz | #103 
Nagyon egyszerű. Amikor tele tankolunk a km napi számlálót lenullázzuk. 250 km-nél kell újratankolni, akkor nem érhet meglepetés.
Az üzemanyag kijelző nem éppen sikeres ennél a típusnál. Egy tankkal kb. 300 km-et tudsz menni. Én egyszer próbáltam, de bevallom az ülés alatt volt egy kis plusz benya. Szóval 250 km.
Zsolt

Attila2009. márc. 21. 17:51 | Válasz | #104 
ok ezt értem, nekem sem fogyott el még soha,csak érdekelt hogy nektek is ugyanez e a helyzet? Szóval akkor le lehet engedni E betű alá a mutatót?? én 200kmenként
szoktam tankolni
Igazságot Magyarországnak!

 © Zsolt2009. márc. 21. 17:52 | Válasz | #105 
Egyszer menj vele 300-at úgy, hogy van nálad plusz benzin. A határokat meg kell ismerni.
Zsolt

Attila2009. márc. 21. 17:54 | Válasz | #106 
ok köszi
Igazságot Magyarországnak!

tamas2009. márc. 21. 21:00 | Válasz | #107 
Javítással kapcsolatban tudom ajánlani az én szerelőmet, vagy Szacsa is itt van kéznél. El kell döntened a javítás módját. Mi a csapfelújítást szoktuk választani, eddig mindenkinek bejött. Főtengely széthúz, új csap betesz hajtókarostul tűgörgőstűl, és összesajtol, hézagol. A kisebb márkaszervizek sem vállalják a főtengelyfelújítást, ott is szerelő után kell mászkálni... Az újat javasolják, amikor utóljára láttam, 109'000ft volt. Gyűrűsort is cseréld ki, megérett rá. Nem lesz vele semmi gond sokáig ismét. Viszont, a két főtengely csapágy is cserés lenne, én nem tenném vissza őket. Bele fogsz ugrani a 80'000ft-ba. Viszont, új lesz a gép lelke!

Attila, nekem is a 250 km a megfelelő távolság, városban 3,9 körül fogyaszt, lakotton kívül 3,3-3,7 között tempótól függően.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2009. márc. 21. 23:51 | Válasz | #108 
13 liter, 4 naponta 350 km-enként tankolok, és ilyenkor még van benne kb. fél liter (Burgi)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 Flamo2009. márc. 22. 10:49 | Válasz | #109 
Köszi a szaktanácsot! Mi is ezt fogjuk választani, mármint csap+tűgörgő+hajtókar+gyűrűsor+főtengely csapágyak csere. Viszont elgondolkoztató a hajtókar csapszeg olajozása, mert kicsit meg is lilult a hőterheléstől, annak ellenére, hogy volt benne elég olaj..Valószínű, elzáródott valamelyik olajozó furat, és az megadta a kegyelemdöfést a dolognak! Felmerült bennem az ötlet, hog mekkora "kárt" okoznék, ha a hajtókart a csapnál felsliccelném, vagy kifúrnám, ezáltal szóróolajozást is kapjon a kartertől, elekerülendő a hasonló eset. Persze lehet ez abszolút nem kivitelezhető, de ha tűgörgő korsár van akkor az olajnyomás nem központi kérdés a helyen, és kétütemű motoroknál is előszeretettel alkalmazzák ezt a fajta olajozási módot nagyon is hatékonyan...A többiek hozzászólásából is azt vettem, ki, hogy nem egyedei esettel állok szemben! A javítással kapcsolatban, először megpróbálok "forrást találni" az alkatrészekre, és utána, ha nem találok itt közelben (GY-M-S megye) szerelőt aki már látott és csinált is ilyet, akkor élni fogok a felkínált szakemberek valamelyikével, mert a gányolásnak nem vagyok a híve, és meg akarjuk tartani a "kicsikét" mivel nagyon a szívünkhöz nőtt..

Attila! Nekünk a Maya, míg nem volt beteg 300-330km-t ment egy tankkal, ez 10-11 litert jelent! Majd fokozódott a fogyasztása és mielőtt megadta magát már csak 200-220km-t ment el ugyanezzel a mennyiséggel. Most már tudom miért!:-(

 © sp1szacsa2009. márc. 22. 13:31 | Válasz | #110 
Ahoj!
Nos az utángyártott hajtókar tűgörgős az már másként viselkedik mint a gyári siklócsapágyas. A szóróolajozással is képes menni, de a siklócsapágynak szánt a főtengelyfuraton kapott olaj örök élet+ egy nappá teszi az élettartamát!
Természetesen, ha teszel bele olajat.
Annak a nagykernek is én állítom össze a főtengelyeit aki ezt importálja és a vevő nem tudja megoldani az összeépítést, centírozással természetesen.
Győr környékén tudok egy megbízható kollégát akiért a kezem tűzbeteszem a Real motor szerelője volt közel 10 évig most magánzó lett.Ha érdekel privát keress és megadom a számát!
Az után-gyátott hajtókar minőségéről kérdezd Talicskást ő tud referálni mert az övét (azaz akkor még az enyémet) én építettem össze és nálam is és nála is futott egy keveset a gép...
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

tamas2009. márc. 22. 18:12 | Válasz | #111 
Csabi! Az én motoromban is tűgörgős volt a hajtókar-főtengely kapcsolat mikor tavaly beállt a dugó... Eredetileg ezek siklócsapágyasok voltak? Csak a javítókészlet tűgörgős?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © sp1szacsa2009. márc. 22. 20:25 | Válasz | #112 
kövezzetek meg, ha nem, de szerintem siklócsapágyas
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

Feco2009. márc. 23. 06:08 | Válasz | #113 
A 25-ös gyári tűgörgős biztos!
Motor után,első a család legyen!

 © sp1szacsa2009. márc. 23. 08:53 | Válasz | #114 
250ről szól a fáma ha nem tévedek...
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

tamas2009. márc. 23. 11:52 | Válasz | #115 
Igen.
Nem csodálkoznék ha valóban siklócsapágyas legge gyárilag, sokkal nagyobb terhelés bírnak mint a tűgörgős. De akkor miért nem csinálnak ilyen felújítókészletet? Mi ebben az üzlet? Hamarabb tönkremenjen?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Flamo2009. márc. 23. 12:20 | Válasz | #116 
Szasztok!
Bocsi nem akarok okoskodni, de ezen a következő képpen van. A 250-es a dugattyúcsapszegnél siklócsapágyas szóróolajozással, a főtengelynél a hajtókar pedig tűgörgős, kosárban! Az olajzást a főtengely csapról kapja egy olajozó furaton keresztül, ahova az a lemezből készült centrifugál tárcsa szolgáltatja az olajat, ami a vezérlés felől(?) van a tengelyre illesztve rafinált módon! Általában szétszedésnél ez szokott megsérülni, ha nem célszerszámmal próbálkozik az ember!
Repsol megköszönném, ha megadnád a Győr környéki szaki elérhetőségét, mert meg kell oldanom a problémát mindenképp!

talicskas2009. márc. 23. 12:40 | Válasz | #117 
Csaba! ha mar tobszor irtad, hogy az en mocimban is jo minusegu utangyartott hajtokar van, es a velemenyemet kered.
csak annyit tudok mondani, es amirol te is tudsz, mert hivtalak ez ugyben..kb. oktober november kornyeken...hogy olajcserenel az ulepitoben talaltam fenyes fem (olyan feluleti fem lemezkeket) amire kikertem a velemenyedet, es nem javaltad a szedbontasat...
azt nem tudom, Nalad mennyi km-t futott, azt tudom En kb. 7-8000km mentem vele...
abbol haromszor voltam a tarsasaggal motorozni...es termeszetesen rendszeres karbantartasok mellett.
azota egy ket forumtarsammal telefonon beszeltem, es kikertem a jelensegrol a velemenyuket...amiben azt mondtak lehet egy ket szezont kibir, de valahol meg is alhat barmikor...

tomoren roviden ennyit tudtam hozzaszolni, nem mint szerelo, csak a jelensegek kozvetitoje...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2009. márc. 23. 12:58 | Válasz | #118 
Csak meg annyit, mert Flamo irasat utana olvastam, gondolom majdnem egyszerre irtunk...
hogy kiegeszitve az elozo mondanivalomat, volt aki azt mondta, hogy valoszinu a tugorgo kosara ami kezd szetmenni....off
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © baranyai.imre2009. márc. 23. 19:54 | Válasz | #119 
Én sem javasolom hogy tovább üzemeltesd a motorodat.Ha az enyém lenne már szétkaptam volna.Mindegy honnan származnak a fémszemcsék(görgő kosár,vagy HAJTÓKAR FUTÓ FELÜLET,esetleg főtengely csapágy)azok nem oda valóak.(megeszik a hengert dugót stb)
Gondold át!

 © sp1szacsa2009. márc. 23. 20:23 | Válasz | #120 
Én is olyan 8000 körül csavartam bele.
Viszont tudni kellene a fém szemcsék réz vagy inkább alu vagy esetleg acél szemcsék e.
Viszont, ha erre dugnád a képes feled szívesen meghallgatnám milyen a hangja az sokat elárul...

Az kis tárcsa alakú izé az úgynevezett puffertartály ami arra szolgál hogy tartsa az olajat az indításhoz hogy mihamarabb kapjon olajat a főtengely alsó csapja.
Flamo ezt centrifugál olajpumpának nézi, van rendes olajszivattyúja ami a főtengelyről hajt....(microfilm)

Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

 © sp1szacsa2009. márc. 23. 20:32 | Válasz | #121 
Tamás az üzlet ennyi:
gyáriban komplett főtengely 165000 körül
hajtókar 33000 ezer + 7-8 ezer centír+összepréselés
Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

tamas2009. márc. 23. 21:33 | Válasz | #122 
Nekem is fédarabok jelentek meg az olaj leeresztő tartályban, de nem krómos (ahogy Talis írta), mint utólag kiderült ott a dugattyú volt a ludas. Ahogy figyelem a csapat tulajdonosainak beírásait, bizony a felújított főtengelyek 30'000km után újra elkezdik megadni magukat, még ha kíméletesen bánik is vele az ember. Ha meg eldugul egy olajfurat, még nagyobb lehet a baj!
Van persze a népítéletben valaki, akinek már 70'000 km-en túl van a motorja, és a blokk bontatlan. De ez nagyon személyre szabott. Én most nagyon kíváncsi leszek az enyém mit bír, meg fogja mutatni magát.
Csabi, az árak amit írsz, szörnyűek. Még ránézni is. Azt hiszem elfelejtem a kövér gázt...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

SomTom2009. márc. 23. 21:44 | Válasz | #123 
Én meg lehet, hogy be sem indítom.
Remélem nincs komolyabb baja a mocitoknak.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

talicskas2009. márc. 23. 22:32 | Válasz | #124 
Csaba! a fémszemcsék rideg acélos lemezkék voltak... majd a következő olajcserénél semmit sem találtam...majd jövőhéten meglesem mit mos ki az olaj, ha le eresztem...
Mostanában nem tudok arra járni, mert szét van kapva a paripa idomjaira....fényezésre felkészítve...

Tamás! hülyén hangzik tudom, de szerintem nevetséges, hogy rendszeres karbantartással 30 000-et megy el a utánagyártott főtengelyekkel....
ha pedig igazad mondasz, akkor gazdaságosabb megvenni a gyárit, ha nem szándékozik az ember eladni, mert ha úgy használja és szervizeli, ahogy azt kell, akkor jóval többet el lehet vele menni....
persze tudom nem olcsó, de a minőség az mindig drága, vagy a rossz minőség a drága?????
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2009. márc. 23. 22:43 | Válasz | #125 
Imre....köszi a tanácsodat, megfogadnám, de ezt a szezont a sorsára bízom....
ugyanis más terveim vannak a szezon végére...
ha nem adja meg magát a moci, akkor szét lesz szedve, és amit kíván úgy lesz felújítva...
vagy ha kifekszik, akkor nyugodtan ráérősen felújítom ezt, vagy másik blokkot...
És a szavaimban semmi motor ellenes perverzitás nincs....nem szándékozom eladni...sőt hibátlan mocival szeretnék túrázni majd...
de ha a felújítás ennyit bírt esetleg, akkor áldásom rá...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

SomTom2009. márc. 23. 22:55 | Válasz | #126 
Gondolkoztam, hogy a recesszió miatt átállok olcsobb olajra (5w40-est használok, 4000Ft/l), de a javítási összegeket olvasva azt hiszem maradok inkább.
Hátha használ.
Ennyi optimizmus kell.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

Feco2009. márc. 24. 06:00 | Válasz | #127 
Egy biztos, a gyárilag összerakott főtengely tutira jobb minőség mint a hajtókarozott!Szerencse dolga is mennyit megy el a felújított holmi!Nekem sem volt hozzá, nem 30-at de 3 ezret sem mentem vele.
Motor után,első a család legyen!

 © sp1szacsa2009. márc. 24. 08:46 | Válasz | #128 
Kizárásos alapon akkor ez nem lehet a tűgörgős kosár mivel az ezüstözött bronz ennél a típusnál sem dugó mert ugye az aluminium. Remélem nem az olajlehúzó gyűrű darabja mert akkor van a baj...
más acél nincsen benne, ha a hangja nem változik akkor tűgörgő darab sem lehet, mert akkor már Régen adná az SoS kopogó jeleket.
Atti, ha gondolod és jó idő lesz valamikor, elmotorozom hozzád szívesen belenézek a blokkba ha engedi az időd, vagy az én derekam....




Aki nem tudja melyik kikötőbe tart, annak semmilyen szél sem kedvez!

talicskas2009. márc. 24. 09:03 | Válasz | #129 
Csaba! koszi a lehetoseget......
nalam magasan van a szrelo asztal, hogy nekem se keljen gornyedni...neked legfejebb egy samlit teszunk a labad ala:)))
a hangja nem valtozott egyebkent...
koszi megegyszer, de ha valamibe kernem a segitsegedet, akkor keresni foglak, ahogy korabban is megtettem....
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2009. márc. 24. 09:30 | Válasz | #130 
Ne értsetek félre, én sem tartom elégnek a 30'000km-t egy felújított főtengelynél, bár az vitathatatlan hogy a gyári az minden esetben jobb mint a felújított, de ez nem is csoda. De ha a 4x-es költséget nézem, hát tudjátok kizárt hogy a gyári 4x többet megy el! Nem ezt igazolja Flamo esete sem, ráadásul az Ő náluk nem kérges durva férfikéz rángatta a gázt... A 120'000km-es Majesty meg ritka mint a fehér holló!

SomTomi! Eszedbe ne jusson olcsóbb olajat tenni a gépbe, ennek ez a lelke! Ha eddig nem lehelte ki a páráját szegény, majd azzal kifogja!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2009. jún. 24. 23:56 | Válasz | #131 
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Csokáv2009. jún. 25. 11:51 | Válasz | #132 
Hova a fenébe van ez rögzítve? :)

tamas2009. jún. 25. 14:44 | Válasz | #133 
Nagyon szép, de a menetdinamikátlanságra roppant kívácsi lennék 250 ccm esetében. Vagy ahol indul ott mellékelnek lejtőt is?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2009. aug. 21. 18:37 | Válasz | #134 
Nekem 3,2-nél soha az életben nálam nem evett még többet bárhogy is hajtottam fogalmam sincs hogy csinálja de minden tankolásnál következetesen 2,92- 3,1 között van , azt mondjuk megfigyeltem hogy a variártor csere óta méga 3,2 öt se érte el sose és azóta ment le jópárszor 3 alá.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2009. aug. 21. 22:25 | Válasz | #135 
Sajnos a testsúly szerintem jelentős szerepet játszik ebben az esetben is. Így van ez a gyorsulási és végsebesség elérésének adataiban is. Az enyém nem evett 3,7-3,8 alatt soha, amióta meg ketten hajtjuk Katával bizony megvan ez 4,2 simán. Egy személlyel megmaradt a 3,8. Majd csinálunk egy olyat, hogy cserélünk motort azonos terepen és mérünk úgy!
Meglepő volt pl az is, hogy Viktor egyedül jött és az ő motorja ugyan azon a távon 150km-re 4 decivel többet kért mint az enyém, és mi ketten voltunk 170kg körül, Ő meg egyedül utazott. Az útvonal és a tempó azonos volt végig. Mondjuk szerintem ha 80-90 között megyünk, jobb lett volna ez az átlag.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2009. aug. 22. 23:25 | Válasz | #136 
Üdv! Én az asszonyommal voltam a balatoni gurításon. Teli tankkal indultunk, 200km-t gurultunk kb.80-as tempóban. Hamarosan itatás lesz és akkor én is tudok nyilatkozni a fogyasztásról. Ketten 150-160kg-ot nyomunk.
Viszont most már van összehasonlítási alapom a motor tekintetében. Szerintem a fékem az jó, de a motorom egy kicsit gyenge és hogy cseremotorral is mehettem, így láttam az enyémet és úgy látszik, van olajfogyasztás, de szerintem ezt a szelepszárszimering okozza. Na majd a végére fogok járni.
Jó éjt és igencsak jó kis csapat jött össze a Badacsony tövében!
Mészi
1996-os Majesty 250

TopJoe2009. aug. 23. 07:47 | Válasz | #137 
Olajos dolgokra van egy bevált módszer. Húzol egy kövér gázt, ha kéken füstöl gázadásra akkor gyűrű, ha gázelvételre füstöl ( inkább feketéset )
akkor szelepszár szimering ill. szelep probléma van.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

meszizs2009. aug. 23. 08:40 | Válasz | #138 
Személyautós szervizelős időmből van az a tapasztalatom, amit írtál. Ha alapjáraton hagyom ketyegni és akkor jön a kövérebb gáz és kiköpi a füstöt, vagy ugyanezt motorfék után, akkor szoktuk a szimeringet hibáztatni, de azért a gyűrűket is meg kell vizsgálni. Én ugy gondolom, hogy ha majd szétszedem, akkor minden tömítést és lehetőség szerint a gyűrűket is újra szeretném cserélni.Aztán a hengert, majd a kopás megmutatja, hogy mi legyen vele is.
Szép napot!
Mészi
1996-os Majesty 250

trans852009. okt. 01. 14:57 | Válasz | #139 
Nekem olyan kérdésem lenne az olajfogyaztásról hogy kék füstöt nyom ki indításkod de menet közben meg semmi, 1000km-enként kb 0.6-0.8 deci olajat eszeget ez normális vagy nem? Ha nem akkor mi a baja?

TopJoe2009. okt. 01. 15:17 | Válasz | #140 
Nekem ugyan ezt csinálta.Inditáskor néha olyan kék füst jött, hogy égett a képem.Olajlehúzó gyűrű kopott volt.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 15:34 | Válasz | #141 
A hiba gyűrű kopás ahogy Topi is írta.De a dugó,és gyűrűhorony kopás sem kizárt.

TopJoe2009. okt. 01. 16:28 | Válasz | #142 
Én csak gyűrűztem de nem sokat ért. kb.2000km és újra zabálta az olajat.Kicsit kellett volna hónoltatni az ovalitásból de nem tettem,ami hiba volt.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

trans852009. okt. 01. 17:13 | Válasz | #143 
és kb mennyibe van egy gyűrűcsere anyagárba?

 © Zsolt2009. okt. 01. 17:29 | Válasz | #144 
Az általad írt olajfogyás normális. A határ az valahol ott van, ahol most az enyém jár, azaz 100km/1dl. A gyűrűzés nem sokat segít, ugyanis ha a dugattyú kopott, akkor igen hamar hozzákopik a gyűrű is és ott vagyunk ahol elkezdtük. A dugattyún 3 gyűrűhorony van. A felsőbe és a középsőbe kompresszió gyűrű való, ezek nagyon sokáig bírják, legtöbbször nem is emiatt kerül sor a gyűrűzésre. A harmadik horonyban 3 gyűrű van, olajlehúzó/áteresztó/olajlehúzó. A dugattyú kopása nem az égéstér felől jelentkezik, hanem a szoknya résztől, amihez igen közel van az olajlehúzó gyűrűsor. Így tehát a probléma orvoslására csak egy mód van, mégpedig a dugattyú csere gyűrűkkel, de ekkor már javasolt a fúrás is. Az egész költségszinten a következőképpen néz ki: dugattyú gyűrűkkel - 20 ezer, tömítéskészlet - 7500, Fúrás 2-3 ezer. A munkadíj még erre rájön ha nem Te csinálod.
Visszatérve az eredeti problémára, járj még vele így, aztán ha 1000 km alatt elmegy egy flakon olaj, akkor elég gondolkodni a felújításon.
Kérdésedre még: egy szimpla gyűrűsor 9800Ft (eredeti Yamaha) plusz kell egy tömítés készlet is. (7500Ft).
Zsolt

 © Zsolt2009. okt. 01. 17:39 | Válasz | #145 
Topjoe: a hónolttatás sem segített volna. A MAJA Biblia 119. oldala foglakozik a dugattyú problémakörével, ott is látszik, hogy bizony a szoknya rész mérendő és az alkalmazandó túlméret (oversize) ez alapján dönthető el.
Zsolt

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 17:48 | Válasz | #146 
Én sem szoktam javasolni a gyűrüzést,mert ha már kopott a henger és a dugattyú is, annyit ér mint halottnak a csók.
Ha már nagyon eszi, meglehet próbálni 10W-s olaj helyett 15W-s olajat, valameddig még az segithet, de megvan a kockázata a nagyobb sérülésnek.(dugattyú törés, hajtókar szakadás-törés-berágás stb)
Abban az esetben ha a dugó és a főtengely még egyébként hibátlan, legalábbis nem nagy a kopása akkor én bele tenném a 15w-s olajat.
Ha fúrásra kerül a sor, érdemes a főtengelyt igen kritikus szemmel vizsgálni, mivel ha nem is olyan nagy még a kopása,egy megnövekedett kompressziójú (fúrt) henger hamar haza vágja.
Nagyon sokat lehetne erről regélni,át is rágtuk már egy párszor.Olvass vissza, sokat merithetsz a leírtakból.

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 17:52 | Válasz | #147 
Bizony nem segitett volna a hónoltatás semmit, mivel ha már akkora nagy a geometriai eltérés, mire hónolással kiszedjük, már bőven az illasztési tűrésen túl vagyunk.

 © Zsolt2009. okt. 01. 18:01 | Válasz | #148 
Ez bizony így van. A dugattyút sajnos nem lehet "kövéríteni", csak újat venni.
Amúgy:
Ha a füst kék: a motor valószínűleg kopott, vagy tömítettségi gondok vannak, az égéstérbe kenőolaj kerül.
A szelepszár szimmeringről még nem is beszéltünk, pedig az is bejátszik kicsit...
Zsolt

 © satyapapa2009. okt. 01. 18:16 | Válasz | #149 
Bocsi-de 15w 40 OLAJAT NE!!!!
Inkább 10w 50(60)A motor erös kopotsága esetén a második számot kell növelni nem az elsöt.Ez a szabály.
Köszi-ellnézést
06304373303-vagyok elérhetö

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 18:19 | Válasz | #150 
Hidegen füstöl nem melegen. Olvass vissza.

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 18:33 | Válasz | #151 
Srácok! Ma felujitottam a hajtásláncot.
Szóval, a vario tárcsa mögötti görgő támasztó lemeznek van 4 füle,ami az enyémnél sza..á kopott.Igen lágy anyagból készült az egész,nem gondoltam volna. A lényeg hogy nem kis munka árán sikerült reprodukálni az eredetieket,és nemsoká próbára kerül sor.
Utána néztem, egy komplett uj varió kb 18 e-böl jön ki. Ettöl olcsóbbat tud valaki?
Az RMS görgöket (13,5g) 2.500.- ért vettem.
A varióba IGOL RALLYE zsirt tettem 230 fokig jó.
Kiváncsi vagyok rá milyen lesz.Pár száz km után közlöm a tapasztaltakat.
Ja, a Malossi görgök olyan 6.500-7.000 körül lett volna, de nem volt most .

 © satyapapa2009. okt. 01. 18:37 | Válasz | #152 
A kopott dugattyu és henger mellet az olajtérbe lejut az égés folyamán keletkezö hö is, a kopott motor igy több haszontalan meleget termel.
Egyébként a GOOGLE- keresöbe beütöd a Castrol olaj tesztek,itt leirja a kopott motort is.
Én csak tájékoztatok ,ha tudok.
A hideg motor füstölésén a generálon kivül nincs más varázsanyag,(szerintem is)
RÉgen használták a SLICK adalékot,bár ez teherautókba lett kitalálva.A személyautókba a Swedol adalék volt.Ez ideig oráig csökkentette a füstölést de a szelepfészkeknek szimeringeknek nem használt.
06304373303-vagyok elérhetö

 © baranyai.imre2009. okt. 01. 18:56 | Válasz | #153 
Azt tudjuk hogy az olajtérbe mi jut illesztési problémák esetén,de most nem erröl beszéltünk.Most arról van szó, hogy a motor hidegen rövid ideig kéken füstöl, ami arra utal, hogy olaj kerül az égés térbe.Sok esetben javul a helyzet, ha Pld 10W-s olaj helyett 15W-s olajat használunk. Természetesen végleges megoldást a nagy javitás eredményez.
És ha hiszed ha nem, már több motornál is alkalmaztam ezt a megoldást,jelenleg is az egyik Hondámnál, jelzem sikerrel.

 © Karcsi2009. okt. 02. 09:17 | Válasz | #154 
Szép jó reggelt!
Motor füstölésével volna kérdésem. Szerintetek akkor mivan, ha feketén füstöl a motor....?
melegen tapasztaltam amikor odahuzom neki...
Szerintem valami nem oké, mert a fogyasztása a motornak szerintem sok 5litert szürcsöl, pedig nem hajtom...gázadásnál meg is torpan...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

TopJoe2009. okt. 02. 09:47 | Válasz | #155 
lehet szelepszár szimering is. A karbu tetején van az üzemanyag-levegő csavar nekem akkor volt a legjobb ha 1-1,5 re volt kicsavarva. 5 l az nagyon sok. Ha kiveszed az ülés alatti tárolóból a szövetboritást a karbu teteje felé látsz egy gumidugót azt kiveszed és ha szerencséd van azon át hozzáférsz a co csavarhoz. Nekem nem volt én fúrtam mellé egy másik lukat is.Kislámpa, valamint hab testedet lehajtogatod a motor mellé és bevilágitasz, fentről meg megfelelő helyre teszed a csavarhúzót ( vékonyat ) és betekered koppra a csavart,közben megszámolod a csavar fordulatait. Ha max 2-nél több akkor állítsd be 1,5 re. Ha elmenne az alapjárat azt is itt tudod a másik pillangó fejű csavarral megemelni.
Utána próbaút legalább Tatabányáig el kell jönni
a pontos teszteléshez.Azért nézd át nincs-e üzemanyagfolyás valahol.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

TopJoe2009. okt. 02. 09:48 | Válasz | #156 
Mondjuk ha gázra fekete az lehet a sok üzemanyag is mert a szimering hiba inkább gázelvételkor jelentkezik füstöléssel.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © satyapapa2009. okt. 02. 09:48 | Válasz | #157 
A motor fekete füstje álltalában a rosz beállitás miatt van pl tul sok benzin esetleg rosz höértékü gyertya.((Rosz a gyujtás idözités de a robogonál nincs megszakitó,se elögyujtás állitás.))
Nézd meg a gyertyát, valószinü hogy tökk fekete, lehet hogy régi és már cserélni kéne.
Az 5 lityi az tényleg nagyon sok egy 250-es nél ,söt még egy 400 nál is(ha nincs gyilkolva )
06304373303-vagyok elérhetö

 © Karcsi2009. okt. 02. 10:52 | Válasz | #158 
Köszönöm, majd holnap gyakorlom a jógázást...ma sajna nem tudom megnézni sok a meló a suliban, estig dolgozom....
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Karcsi2009. okt. 02. 10:53 | Válasz | #159 
Satyapapa!
A NGKDR8Ea típusú gyertya az előírt, jól tudom.?
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Karcsi2009. okt. 02. 10:56 | Válasz | #160 
Topi!
Fúrás után nem ázott be a csomagtartód? Vagy azt is ledugoztad?, ezekután is sok a fogyasztás akkor mi lehet még a probléma...neked mennyit kajált a géped?
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

TopJoe2009. okt. 02. 11:31 | Válasz | #161 
Nem ázott be, csak akkora luk kell amin a csavarhúzó átmegy. De próbáld ki, ha a meglévőn eléred a csavart akkor nem kell másik luk.Csak közben oldalról-alulról meg kell világitani a karbut.
Átlag 3,8 l volt. Kb ennyit kajált mindig. Kivétel mikor a kijött zsír összekente a szijat és csúszott akkor evett 5,2-t is.De ezt orvosoltam itthon azonnal. Görgők, kontraszt rugók eredetiek? Ezzel is el lehet rontani.Én is belepiszkáltam és teljesen más fordulatok jöttek ki a végén utazó tempónál a fogyasztás meg nőtt. Vissza is csináltam eredetire.12 grammos görgő kell bele,hátra meg eredeti vagy a fehér szinű kontrasztrugó, az a gyárival megegyező erősségű. Gyári kontrasztrugóim vannak ha netán egyszer bontasz és valami turpisságot találsz.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Karcsi2009. okt. 02. 12:18 | Válasz | #162 
Köszi Topi!
Még nem néztem a belsejébe, de így ránézésre még nem volt leszedve az oldaldekni...bontási nyomok nem látszanak Télen akarom szétkapni, teljes kivizsgálás, stb..most csak úgy gurulgatk, de a karbit holnap megsasolom,mert sokat zabál...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

trans852009. okt. 02. 13:30 | Válasz | #163 
nekem is olyan 3,5 körül eszeget egyszeméllyel én 95kg vagyok , ha ketten megyünk akkor olyan 4-4,2 litert eszeget de nem is kinálom nagyon 100 fölé

trans852009. okt. 02. 13:32 | Válasz | #164 
valaki már tett a mociba szelep illetve karbitisztító adalékot? Ha igen akkor mi lett az eredménye?

 © Gyurma2009. okt. 03. 19:54 | Válasz | #165 
Üdv én minden jármüvembe protec márkanevű tisztitót használtam itt egerben van 1 idősebb motormágus ő támogat eféle beavatkozásokat egyenletesebb a járása kezelés után! akiket kérdeztem és használták mindenki azt mondta csak protec.

gelilackó2009. okt. 05. 19:39 | Válasz | #166 
Ma egy kisebb fajta generálon esett át motorom hátsó traktusa, miszerint a véglahajtás mindkét szimeringjét és mindkét kilogó tengely csapágyát kicseréltem valamint a ferrodolozott kuplungomat is beszerkeszettem a helyére. ezzel viszont akadt egy kis gond mégpedig hogy alapjáraton is hajtja a kereket s erre kaptam egy hasznos tanácsot miszerint erősebb kis rugók kellenek bele mert a régiek valószínűleg meg vannak kicsit nyúlva és nem tudják tartani a új pár grammal nehezebb pofákat.Eddig sárga malossi volt most akkor kap pirosat:)
Valamint egy észrevétel .
Kicsréltem nemrég a hátsó fék pofáimat és a napokban észrevettem /egerben még semmi baja nem volt a nyomásponton kívül/hogy menet közben a kerék fordulatának ütemében nyikorgó hang jön a motoromból elég hangosan.Nem tudtam mire vélni megálltam megforgattam keteket és egy ponton megszorult kicsit.Kijebb engedtem a féken és akkor nem szorult. Ma mikor szétszedtem a vasat megnéztük azt is, egy két helyen a pofa fel volt tükrösödve, lecsiszol visszarak mentem pár km ert megint hallottam hasonló ritmusban de most már csak kattogáas formájában.és nem mindig csinálja de jellmezően a hátsó fék használtát követően.

Igazából biztos megint a fék ér bele a dobba de nem tudom miért . Lehet a fékkulcsot nem forditja vissza a rugó rendesen ha bemelegszik? vagy oválissá vállhat a dob belseje egyik pillantrol a másikra?
Ötletek tippek?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © satyapapa2009. okt. 05. 19:52 | Válasz | #167 
Gellilackom-ez a beirásod most kissé Talicskás lett.ez töled szokatlan.(viszont Talicskást igy szeretjük)
Nekem volt sajna hgy a tulmelegedet fékpofa megálláa után hirtelen hült és maga a fékpofa eldeformálódot,ezáltal az egyik pofa széle beleért a dobharangba,hallani lehetet látni viszont alig,Esetleg nálad is ez lett.nézd meg a pofa oldalát hogy valahol fényesebb e mint a többi része
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2009. okt. 05. 19:54 | Válasz | #168 
Üdv mindenkinek!
Nagyon örülök, hogy jól sikerült az egri bulitok!
Majám még darabokban, de már a vizes csiszolások készen vannak. Remélhetően csütörtökön fogom fényezni és bízok abban, hogy nem mondok csütörtököt. Elég nagy rátartással kb.5 m2 felületet kell színre fújni/ kívül-belül szín/és kb.3 m2-t kell lakkozni. 21ezerben úgy néz ki, hogy megáll a festék, a lakk,a hígító és a rugalmasító.
Majd jelzek, ha készen leszek vele.
Addig is jó időt és balesetmentes gurigázást!
Mészi
1996-os Majesty 250

talicskas2009. okt. 05. 19:55 | Válasz | #169 
Lacus!

a piros kuplung rugót nem ajánlom, mert nagyon erős az a mocinak...
inkább azért hajtja a kereket, mert kicsi a hézag a harang és a ferodol között...
vagyis szerintem vastag a ferodol a pofákon...méretre kell huzatni...és utána jó lesz a meglévő rugod is
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

meszizs2009. okt. 05. 19:56 | Válasz | #170 
Csá!
Osztom a véleményedet!
Mészi
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2009. okt. 05. 21:23 | Válasz | #171 
Rúgót ne cserélj, az alapjáraton vegyél vissza.
A keréknél a megoldás szerintem: anya le, kerék le, elfordít a bordástengelyen 180 fokkal, majd vissza az egész.
Zsolt

gelilackó2009. okt. 06. 06:28 | Válasz | #172 
Már vissza vettem az alapjáratot de igy is viszi a kereket.lehet akkor csak a hézagot növelem a pofa és a harang között.
A kereket meg megpróbálom hátha ez segít
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2009. okt. 06. 08:40 | Válasz | #173 
Lackó! Gram mérlegen mérd már meg hogy a régi ill. az újraferrodolozott pofák között mekkora a súlykülönbség? Tudom, nagy munka újra szétszedni darabokra, de ha az alapjárat visszavétele nem segített, akkor csak az új pofa nagyobb tömege lehet a hunyó ugyan annál a rugósornál!
Vagy mielőtt szétszednéd, próbáld ki a Talicskás álltal nem ajánlott erősebb rugókat. Valami csak történik nem?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2009. okt. 06. 09:36 | Válasz | #174 
a piros rugoval nem lehet notmalisan motorozni...nagyon nagy fordulaton indul el....valamint a betapadasnal sem tokeletes a kapcsolat....mert gondolj csak bele az eros rugo folyamatosan tepne vissza a pofat az alaphelyzet fele....
es nem utolso sorban a motorfeked is jocskan elvesyik, mert kb. 35-40 korul berantja mar a pofakat...es lehet fekezgetni...

azzal meg ne foglalkozz, hogy forgatja a kereket, mert ha majd annyira bekopik majd, hogy alapjaraton nem viszi majd a kereket...akkor lesz mereten az X meretre ferodolozott kuplung...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

gelilackó2009. okt. 06. 12:40 | Válasz | #175 
Na kuplung probléma most is jelen van de ...
Amikor szérszedtem és megnéztem mekkora felületen foga kuplung majdnem minden pofán 70% os lefedettséget tapasztaltam kicsit meg csiszolgattam majd vissszatettem a harangot és láss csodátt már nem vitte alapjáraton a kereket stb stb stb kicsit járattam melegítettem a motort teljesen jól működött végig középsztenderen burkolatok nélkül
Majd összerak próbakör hát nem megindulásnál egy picit gondolkozik de utána nagyon faszán megindul dinamikusasbban mint eddig.visszatérve próbaútról megint láttam hogy rezegteti a kereket éppen csak nem forgatja de ahogy gázt visszavettem lelassult minmálra de magától nem akart megállni a forgás
Ugyhogy nem értem hgy van ez szétszedve miért volt jó ????
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. okt. 06. 12:46 | Válasz | #176 

Zsolt kipróbáltam az általad javasolt modszert de ugyanúgy megszorult azon ponton .Így pofából leszedtem egy kicsit most nem szorul a kerék de itt a kis próba kör alkalmával egyszer hallottam azt a fura hangot.pedig használtam féket rendesen.
De megyek majd du pestre beszámolok hogy javult e valamit
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2009. okt. 06. 12:49 | Válasz | #177 
Valamennyit forgat rajta, ha kézzel könnyedén meg tudod fogni a kereket, az nem rendelenesség. Burkolat nélkül ha beindítod, kézzel simán meg tudod fogni a harangot. Persze csak ha hideg még! A fékpfákat meg be kell reszelgetned, gykorlatilag ugyan úgy mint a kuplungból is leszedtél.
Szerintem...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2009. okt. 06. 12:58 | Válasz | #178 
A féknél az a vicces hogy nem rég kezdte el ezeket a tüneteket produkálni eddig vajon miért nem ért bele?
Na majd este jön a bezsámoló :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

talicskas2009. okt. 06. 14:38 | Válasz | #179 
Lacikam!

az megoldja....jarjal vele es faszanyosan bekopik majd:)))
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:20 | Válasz | #180 
A fékes dolgot nem értem, ugyanis akkor fog egy ponton, ha a dob beleér e betétbe. Ez meg csak akkor lehet, ha a dob palástja nem fut központosan a tengellyel. Anyát cseréltél?
A kuplungos probléma nálam is jelentkezett párszor. A középsztender lába alá hegesztettem 20-as két alátétet, így a kerék indításkor is a levegőben lóg, foroghat tehát kedvére. Ahogy kopik a röpsúly, csökken a súlya, a rúgó egyre jobban fogja tudni ellensúlyozni a kifelé ható erőt. Tehát türelem...
Zsolt

gelilackó2009. okt. 06. 20:36 | Válasz | #181 
Na próba út megvolt
Gyakorlatilag semmi sem változott teljes bemelegedés és terhelés után a kerék alapjáraton elég erősen forog,de a motort nem tudná elvinni lefogni viszont elég nehéz és mikor gurulok nem old el a kuplung hanem csak szép lassan motorfékkel lassulok majd megállok a fékkel.
A fékes téma meg annyiban változott hogy megfigyeltem hogy akkor csinálja csak ha nem huzom a gázt hanem gurulok motorfékkel és kb olyan 30- és 70 között hallottam.
Holnap kiveszem a pofákat és megyek ugy egy vele egy darabot.Megpróbálom kiszürni a hibát.
Nem vettem anyát ez lehet baj?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. okt. 06. 20:38 | Válasz | #182 
Mitől nem futhat a dob központosan ha már itt tartunk?:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:40 | Válasz | #183 
Éppen nem baj, de ha visszalazul,akkor szépen elkoptatja a bordás tengely a fészkét és akkor lógni fog,(meg nem fog központosan futni).
Vegyél minta alapján önzáró csavart, van tán 40 Ft.
Zsolt

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:42 | Válasz | #184 
1. a tengely lóg.
2. a bordás tengely/agy kapcsolat kopott. Ha nem teszel rá anyát a kerék lóg rendesen?
Zsolt

gelilackó2009. okt. 06. 20:53 | Válasz | #185 
hogy érted a lógást ?
Megpörgettem kézzel anya nélkül de stabilan pörgött a helyén.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. okt. 06. 20:55 | Válasz | #186 
A véglahajtás ezen csapágyát most cseréltem ki elvileg nem lóghat meg már hallottam ezt a hangot már csapágycsere elött is és a fékpofa csre után.:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:55 | Válasz | #187 
Ha nincs rajta anya, akkor oldalirányban kézzel mozgatható?
Zsolt

gelilackó2009. okt. 06. 20:57 | Válasz | #188 
Tamás
Ja a régi és az új kuplung pofa között megközelítőleg 8-9 gr súlykülönbség van.
Zsolt
Holnap veszek anyát akkor:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 06. 20:58 | Válasz | #189 
Még valamit nézz meg:
Ha fenn van az anya, gurulsz normál50-60-as tempóban és fékezel a hátsóval, nem pulzál a fékkar???
Zsolt

gelilackó2009. okt. 06. 21:01 | Válasz | #190 
ha az kérdés le tudom e szedni akkor viszonylag könnyen le tudom húzni a tengelyről nem szorul rajta.
ha pedig ugy érted hogy megmozgatom a két ellentétes oldalán a kereket egyszerre ellentétes irányu mozgással akkor azt még nem próbáltam
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2009. okt. 06. 21:02 | Válasz | #191 
Megnézem a pulzálást de ma mentem elég sokat de nem érztem ilyesmit.
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

tamas2009. okt. 06. 22:10 | Válasz | #192 
Az a 8-10 gramm nem tűnik kevésnek...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2009. okt. 07. 12:11 | Válasz | #193 
Hát szívásba ütköztem nagyon !!
A véglehajtás házában a kerék felöli oldalon lévő csapágy mozog a házbam és el is forog ez pedig nagy szívás, ugyanis ez a blokk folytatása :(
Még jó,hogy majdnem vége az idénynek és most jött ki ez a hiba.
Ötletek vannak már a javításra de még ki kell találni melyik lenne a legoptimálisabb.


Üdv mindenkinek a Szivó utcából:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 07. 20:06 | Válasz | #194 
Vegyél bele egy új csapágyat, majd Loctite csapágyragasztóval tedd be. Csapágyboltokban kapni, olyan 2-3 rúgó környékén van egy kis tubusnyi. Ha csapágycsere lenne, akkor csak simán meg kell melegíteni (220-240 fok fölé) és akkor oldódik. A blokkfélcserét meg hagyd meg a gazdag maja tulajoknak. :-))
Zsolt

gelilackó2009. okt. 07. 20:23 | Válasz | #195 
Gondolod hogy központos marad majd valamennyire a kopások után?
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 07. 20:29 | Válasz | #196 
Persze. A kérdéses tengelyen két csapágy van, összerakásnál a másik is ad egy irányt. Ha összerakod arra azért figyeljél, hogy mielőtt megszáradna a ragasztó párszor forgasd körbe a tengelyt, így majd beáll a helyére. Ill nem lenne rossz, majdnem vízszintbe dönteni a gépet, hogy ha a csapágygolyókra és a kosárra ha ráfolyna a ragasztó, az simán kifollyon a gravitáció segítségével.
Zsolt

gelilackó2009. okt. 07. 20:39 | Válasz | #197 
oké egy próbát megér mindenképp költség hatékony:)

"Ha csapágycsere lenne, akkor csak simán meg kell melegíteni"
Ezt hogy érted ? hisz most is csapágy csere lesz :)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Zsolt2009. okt. 07. 20:42 | Válasz | #198 
Nem most, hanem akkor majd ha ezt a beragasztott csapágyat szeretnéd cserélni.
Zsolt

gelilackó2009. okt. 07. 21:11 | Válasz | #199 
Rendben bocs kicsit nehezen veszem ma az adást:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor


1 [2] 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől