|
|
|
2015. ápr. 28. 19:54 | Válasz | #6455 | |||
Gratula! Na és milyen vele menni?
| |||
| |||
2015. ápr. 28. 19:53 | Válasz | #6454 | |||
Ácsi! Hülyeséget írtam! Amit leírtam, az a légszűrőházból jövő cső, Te nem erre gondolsz! Amire Te gondolsz, annak az a szerepe, hogy ha a hajtómű szimeringje ami a fékdob felőli oldalon van megsérül és ereszteni kezd, itt, ezen a csövön keresztül vezeti ki az olajat. Innen látod hogy szimeringes. Az olaj nem a fékdobba jut, hanem a földre. Ezen a csövön nincs dugó és ferdére van vágva a vége. | |||
| |||
© Pazo | 2015. ápr. 28. 19:18 | Válasz | #6453 | ||
Na kérem! Hátsó gumi kicserélve, vissza rakva, minden kitisztítva, bezsírozva. Hajtás átnézve, variátor, kuplung kitakarítva,szíj leellenőrizve. Indulhat a szezon!
| |||
|
© Pazo | 2015. ápr. 28. 19:15 | Válasz | #6452 | ||
Atv 250 Dragon
| |||
| |||
2015. ápr. 28. 19:07 | Válasz | #6451 | |||
Igen, az egy szellőző cső. Az enyém végén volt egy kis dugó, nem nyitott! Ha felgyűlik a kondenzvíz (ezért átlátszó) ott le lehet engedni. Írtam én választ, csak ezek szerint nem tudtam elküldeni és nem is vettem észre... Bocs! | |||
| |||
2015. ápr. 28. 16:27 | Válasz | #6450 | |||
Én is csak onnan tudom, hogy elötte egy 50cc. keeway-el furikáztam 10 évik. Stoki! Elfelejtettem írni, ha leszeded a tömörített táblázatot, akkor bal alsó sarokban tudod váltani a "body" és az "engine" alkatrészeket. | |||
| |||
2015. ápr. 28. 16:17 | Válasz | #6449 | |||
Köszi, na ezeket a részleteket már nem tudtam!
| |||
| |||
2015. ápr. 28. 15:57 | Válasz | #6448 | |||
Szia Stoki! Én is vettem már keeway cuccokat a Majába. A Mitsuboshi varió szíjj 5-6 rugó körül van náluk. Azt érdemes belerakni. Csúszkát és nyomólapot is onnan vettem. Tamás linkjén, ha a jobb felső sarokban rámész az alkatrészkatalógusra ATV 250 Dragont nézd. A hajtása tuti megegyezik. Rendesek és segítőkészek az eladók.Robbantott rajz alapján találod az alkatrészeket árral együtt. | |||
| |||
© hamilton | 2015. ápr. 28. 15:54 | Válasz | #6447 | ||
Sziasztok Mágusok!Azt szeretném kérdezni,hogy a hajtómű tetejére rá van csatlakoztatva egy gumicső,és szépen levezetve a hajtómű mellett.Ennek így kell lenni,nem zártnak?Előre is köszönöm a segítséget!
| |||
|
2015. ápr. 28. 15:49 | Válasz | #6446 | |||
A membrán kakukk, ez tuti... A kuplungharangon lévő "beütések" ne aggasszanak, azok tartják a kemény, tapadófelületet. Ha levetted a harangot, érdemes egy ügyes esztergályossal felszabályoztatni, hogy az esetleges ovalitást kiszedje belőle. Árpi ha megkéred biztos segít, Ő már túl van egy komoly variátor felújításon és annak hozadékain. Hogy hol kapsz membránt és mennyiért....? Hogy drága lesz, arra mérget vehetsz. Ez egy igen költséges alkatrész, ha 20'000ft alatt hozzájutsz, szerencséd van... Én 7 évvel ezelőtt 18'000ftot fizettem ki érte... Szentendrén van egy KEEWAY márkakereskedés, nekik ez egyik ATW quadjuk motorblokkja teljesen megegyezett (véletlenül) a 250-es Majetsyével. Az Ő alkatrészeik sokkal olcsóbbak, postáznak is utánvét. Én anno vettem egy nyomlapot Tőlük, nekem ugyan nem vált be, de volt aki simán használta évekig. A Yamahánál biztos kérnek érte 30-40'000 forintot... Én a NÁLUK szoktam megrendelni amit máshol nem lehet beszerezni. Árpi majd megmondja Ő hol rendelt. Szűrőket autós, motoros boltokban is vehetsz, a Te légszűrőházadba a cross motorok paplanszűrője is tökéletes, főleg ha beolajozod légszűrőházba való sprayal. Jól szétkaptad a motort mint majom a zsebórát, ezt tényleg a télen kellett volna csinálni, nem gyöngyözne a homlokodon az izzadtság... | |||
| |||
© Stoki | 2015. ápr. 28. 10:53 | Válasz | #6445 |
Esetleg azt tudja valaki, hogy hol kapható ilyen és kb mennyiért? Megbíztható, jó boltot keresek, ahol még mást is kapok a géphez, szűrők, olaj stb. köszönöm |
© Stoki | 2015. ápr. 28. 10:41 | Válasz | #6444 |
© Stoki | 2015. ápr. 28. 10:40 | Válasz | #6443 |
Azt hiszem elcsesztem a kép beillesztés! :-)
| |
© Stoki | 2015. ápr. 28. 10:39 | Válasz | #6442 |
© Stoki | 2015. ápr. 28. 10:37 | Válasz | #6441 |
Ismét jelentkezem! MA sikerült szétszednem a műanyag burkolatokat, köszönet Tamásnak a részletes bontási útmutatóért! Nos úgy hiszem megvan a ludas alkatrész, de a hozzáértő szemeknek még teszek fel több képet is a kuplungról és a variátorról. A membrán át van szakadva, ez okozhatta a teljesítmény csökkenését. [img]http://kepfeltoltes.hu/view/150428/IMG_0131_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[img] [img]http://kepfeltoltes.hu/view/150428/IMG_0132_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[img] [img]http://kepfeltoltes.hu/view/150428/IMG_0133_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[img] [img][img]http://kepfeltoltes.hu/view/150428/IMG_0134_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [img]http://kepfeltoltes.hu/view/150428/IMG_0135_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[img] [img]http://kepfeltoltes.hu/view/150428/IMG_0136_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[img] [img]http://kepfeltoltes.hu/view/150428/IMG_0137_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[img] |
© Stoki | 2015. ápr. 28. 08:55 | Válasz | #6440 |
Sziasztok! Köszönöm a segítséget, hamarosan kihasználom azt hiszem! Üdv! |
2015. ápr. 27. 21:15 | Válasz | #6439 | |||
Na Stoki, itt a kaposvári segítő kéz!
| |||
| |||
© orbán árpád | 2015. ápr. 27. 20:58 | Válasz | #6438 |
Szia Stoki Nekem van yp 250 yamahám ha tudok segitek 06302409166
|
2015. ápr. 26. 22:39 | Válasz | #6437 | |||
Azért kérdeztem, mert pl. Kaposváron is lakik Clubtagunk... Neki is 250-ese van. ...igazad van, ha télen nem lustálkodod el az egyébként ismert probléma megoldását, ma Te is motorozol. Az élet nagy tanító mester... A csapatról annyit, tulajdonképpen mind így kezdtük. Kérdeztünk, szereltünk, tanultunk. Ma már ha tudunk, segitünk. Előtted is nyitva ez a kapu, Te döntöd el, belépsz-e rajta! | |||
| |||
© Stoki | 2015. ápr. 26. 21:39 | Válasz | #6436 |
Igen! Az sisak tartó műanyagnál ma elakadtam, odáig csupasz a gép, még az elejét is leszedtem, mire az elektronika kibújt a helyéről. Egyébként nem ijedek meg egy kis munkától ,csak ma az bosszantott, hogy míg én szereltem addig az utcán több száz motoros húzott el, én meg csak izzadtam! ;-)) A télen kellett volna ezt csinálni, de akkor sem kedvem sem időm nem volt. Egyébként nagyon köszönöm a sok tanácsot, reméltem, hogy kapok jó ötleteket, mert mindig figyeltem ,hogy aki bajban volt annak rögtön akadt segítője, több is!, Ez kiváló emberi magatartás, es nagyon hálás vagyok érte, gondolom a többiek is igy voltak ezzel. Helyileg, Kaposvár közelében, miért kérdezed? Ja! A szíjj még vissza van, de ránézek arra is, és csatolom képet, meg méreteket. | |
2015. ápr. 26. 18:29 | Válasz | #6435 | |||
Na megkérdeztem hozzáértőtől Ha jól emlékszem: Vezetőülés le Tanktakaró szoknya le Teleszkóp (üléstartó) le Hátsó kapaszkodó le Két hátsó oldalidom (Majesty feliratos) le Utasülés le Sisaktartóban kereszttartó, metevítő ki, Sisaktartó ki. Nem kell megijedni, gázosnak tűnik első hallásra, de megoldható. Türelem és odafigyelés. | |||
| |||
2015. ápr. 26. 18:11 | Válasz | #6434 | |||
A teleszkópokat feltudod újítani, ha a rugók nincsenek meghalva. Ha összeestek, akkor vége. Manualban megtalálod mekkorának kell lennie. A letöltésekben találsz teleszkópszimering cseréhez leírást. | |||
| |||
2015. ápr. 26. 18:08 | Válasz | #6433 | |||
Leveszed az ülést, ha jól tudom, Neked kétsisakos az ülés alatti rekesz. Ha nincs az alján egy nyílás ahol hozzáférsz a karbihoz, jobban teszed, ha most majd csinálsz rá egyet. Hogy miként lehet kiszedni ezt a műanyag idomot, lövésem sincs. Ha bejutottál a karbihoz, csak négy ketesztfejes csavart kell kicsavarnod és ott a membrán. Óvatosan kiemeled és alaposan átvizsgálod. Ha törést, repedést találsz rajta, már nem jó. Akkor sem, ha kemény, merev. Puhának kell lennie, mint a lágytojásnak, mikor meghámozod. Na hajrá! Nézd meg a letöltésekben, a manualban, mit kell megbontani, hogy bejuss a karbihoz. Merre laksz? | |||
| |||
2015. ápr. 26. 17:46 | Válasz | #6432 | |||
Akkor Elnök urunk, ötlete a helyénvaló. Csak meg kéne nézni azt a karbi membránt. Ill. még egy ötlet, ha a membrán jó: Érdemes lenne ránézni az ékszíjra is. Ha nem elég széles (kopott vagy nem jót raktak bele)akkor sem tud felpörögni. | |||
|
© Stoki | 2015. ápr. 26. 16:54 | Válasz | #6431 |
Még annyi, hogy a gázadásra könnyen reagál, de 3-4 ezer fölé még sztenderen sem nagyon tudom pörgetni, és fél gáz után semmi változás nincs.
|
© Stoki | 2015. ápr. 26. 16:51 | Válasz | #6430 |
Ezt remélni sem mertem, hogy ennyi ötlet lehet. A kompresszió a szerelőm szerint kiváló, a motor hidegen melegen egyaránt könnyen indul, az olajat nem fogyasztja és az üzemanyag fogysztása kb 3 liter 100 kilométeren. A membrán nekem is eszembe jutott, de ahhoz szét kellene szednem a karbit, ami nem egyszerű gondolom. Ehhez esetleg segítséget kaphatok? Továbbá az első teleszkópok igen puhák, ezeket fel lehet e újítani valahogyan? |
2015. ápr. 26. 15:58 | Válasz | #6429 | |||
8'500-nál tilt az elektronika.
| |||
| |||
2015. ápr. 26. 15:57 | Válasz | #6428 | |||
Azért kérdeztem a karbit, mert annak a legfontosabb eleme az a membrán, ami a subert kiemeli a fúvókából. Ha ez kikeményedett, netán kirepedt, kilyukadt, akkor az jelentős teljesítménycsökkenéssel járhat.
| |||
| |||
2015. ápr. 26. 15:50 | Válasz | #6427 | |||
Hali, Az elektronika bizony le tudja tiltani a fordulatot. Szerintem ha a kompresszió annyira szar lenne, hogy csak 80-al bír menni akkor el sem indulna, valamint az alapjárat is bizonytalan lenne. Ellenben Tamásnak tökéletesen igaza van a kompressziót nem árt megmérni. Én félévente mérem. Az Ellike 125-ös (kawasaki), abban 12 bár a kompresszió. Azt írják, hogy 9 bár alatt nem jó. Várjatok csak....! Elvileg fals levegőt is szívhat, valamint ha sok az üzemanyag akkor sem megy. Ha sok a levegő akkor pattog durrog, és nem nagyon akar lemenni alapjáratra ha húzol neki egy embereset sztenderen. Ha sok a lé akkor nem nagyon akar felpörögni.Ha nagyon nehéz a görgő akkor meg nem tud felváltani, azért nem megy. Milyen hangja van egyenletes szép duruzsoló? Jól veszi a gázfröccsöt és hamar visszaáll alapra? Nem eszik aránytalanul sok olajat? Nem durrog, nem puffog? Könnyen indul? Ha igen, akkor talán a görgő súlyát is érdemes megnézni. De akár így, akár úgy az elektronika el tudja cseszni a dolgokat, főleg ha injektoros. Ha karbis akkor nem nagyon max. kipörgés gátló van bent. | |||
| |||
© Stoki | 2015. ápr. 26. 15:41 | Válasz | #6426 |
Szia! Évjárat 2006. A kompresszió 10,5-es. Azt hiszem még karburátoros lehet. A szerelőm volt a yamahánál és ott mondták, hogy az elektronika talán butított lehet rajta!? | |
2015. ápr. 26. 15:19 | Válasz | #6425 | |||
Szia Stoki! Ha erőtlen, az más miatt is lehet. Milyen évjárat a motor? Karburátor, vagy injektor? Kompresszió hány BAR? Ha az elektronika behal, ott általában se kép, se hang... | |||
| |||
© Stoki | 2015. ápr. 26. 13:55 | Válasz | #6424 |
Sziasztok Motorosok!! Régóta olvasom a fórumot, magam is maja tulaj vagyok már egy éve! A segítségeteket vagy véleményeteket szeretném kérni: a motorom erőtlen, lassú (max80-90km/h) és hiába cseréltünk már variátort is nem lett jobb. Az elektronikával gyanakoszom elsősorban mert ami a letölthető könyvben van az típusszámra nem azonos a motoron levővel. Az alábbi linken az első kép ami rajta van a másik pedig ami a konyv szerint kellene rá. Esetleg tudja valaki mi lehet a különbség?? http://kepfeltoltes.hu/view/150426/483923251image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/150426/63379393image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Előre is köszönöm a segítségeteket. Üdv, Stoki |
© Mr. Majesty | 2015. ápr. 08. 20:11 | Válasz | #6423 | ||
Miskától vett kábelkorbács 99.09től. Nekem nem lett jó (98as Majestym van). 6000ft
| |||
|
© Miska | 2015. ápr. 05. 23:42 | Válasz | #6422 |
kipuff-- 10e-Ft 2000-től modelre
|
2015. ápr. 02. 23:07 | Válasz | #6421 | |||
Ehe! -mondta Malacka... Akkor még árulta, most nem árulja. Csak mivel nem olvasod a Fórumot rendszeresen, lemaradsz dolgokról! | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2015. ápr. 02. 21:08 | Válasz | #6420 | ||
He? | |||
| |||
2015. ápr. 02. 14:49 | Válasz | #6419 | |||
| |||
© hamilton | 2015. ápr. 02. 13:15 | Válasz | #6418 | ||
Írtam,nagyon úgy néz ki hogy megmarad Maja,azért érdeklődnék tőle,hogy mennyi.
| |||
| |||
2015. ápr. 01. 18:21 | Válasz | #6417 | |||
6-8 hét múlva biztos válaszol... Írj Neki egy e.mailt! | |||
| |||
© hamilton | 2015. ápr. 01. 13:11 | Válasz | #6416 | ||
Mennyiért adnád a kipufogót Tibi?
| |||
| |||
© Pazo | 2015. márc. 31. 20:14 | Válasz | #6415 | ||
Kicsit le vagy maradva Tibi! Már árulja a motorját!
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2015. márc. 31. 19:38 | Válasz | #6414 | ||
Vatera- átszereléssel, vagy nálam van egy bontott, felújítás elötti állapotban. Ha megveszed, felújítom esztétikailag....
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2015. márc. 31. 19:36 | Válasz | #6413 | ||
A kiegyenlítő tartályt a min- max jelzés közötti szintre töltsd fel, és kb 2 hét múlva nézd meg. ha üres lesz, akkor valahol elfolyik a hűtővized....
| |||
| |||
© hamilton | 2015. márc. 28. 17:57 | Válasz | #6412 | ||
Terveztem a vásárlást,de két hónap múlva,aztán jött Ő,és nem lehetett otthagyni...-így most kicsit szűk a büdzsé,de nyárra már minden oké,kipufogót is akkor tudok venni.
| |||
|
© hamilton | 2015. márc. 28. 17:48 | Válasz | #6411 | ||
Naná hogy megnézem,mióta megvan a gép,eszméletlen mennyiségű alkatrészoldalt néztem át.Még egy két hónapig ráér,most egy kicsit még gyűjtenem kell.
| |||
|
2015. márc. 28. 17:44 | Válasz | #6410 | |||
Satyának igaza van, első körben azért jó hogy megnézed a gyári árakat, hogy tisztában légy vele milyen olcsón is tudsz vásárolni! Nézz szét a neten is, azért vannak lehetőségek. | |||
| |||
© hamilton | 2015. márc. 28. 16:53 | Válasz | #6409 | ||
Budapesten a 7.-ben,Maját a 10.-ben tartom a munkahelyemen,biztonságosabb.
| |||
|
© satyapapa | 2015. márc. 28. 16:46 | Válasz | #6408 | ||
üdv- kipufogót az alkatrész bázis topikban találsz -Mravik Misitöl,,, A bemutatkozást egy másik topikba kéne raknod... Merre laksz ?? | |||
|
© hamilton | 2015. márc. 28. 16:27 | Válasz | #6407 | ||
Sziasztok rajongók!Molnár István vagyok,és három hete egy 2002-es Majesty 250 boldog tulajdonosa.Bár 35 éve motorozom,még soha nem volt ilyen gépem.Lassú defekttel kezdtem,a kerék kiszerelése sem volt egyszerű,de mivel beszéltetek róla az oldalon,nem volt nehéz dolgom.Elektrolakatos vagyok,szerszámom alig van,de amiben tudok,nagyon szívesen segítek Nektek!Nekem is lesz még számtalan kérdésem!---a moci szinte hibátlan,de a kipufogó állapota nagyon tré,az új árától dobtam egy hátast...-na majd lesz valahogy.
| |||
|
2015. márc. 19. 07:17 | Válasz | #6406 | |||
Van még benne víz. Viszont tudom, hogy nem csak úgy ripsz-ropsz beletöltjük a ioncserélt vizet meg a fagyállót. Mire kell odafigyelni? | |||
|
2015. márc. 16. 12:09 | Válasz | #6405 | |||
Bizony hogy nem! Ha az üres, akkor vedd le a hűtő sapkáját és nézz bele az ujjaddal. Ha ban benne, szerencséd van. Meglehet így van, de nem az a jó! Ha fogy a hűtőfolyadék (nem víz!) akkor az valamilyen hibára utal. | |||
| |||
2015. márc. 16. 08:23 | Válasz | #6404 | |||
Köszi. Normális ha üres? Amúgy el tud használódni a hűtőfolyadék? | |||
|
2015. márc. 15. 22:53 | Válasz | #6403 | |||
Úgy látom senkinek sincs tippje...
| |||
| |||
2015. márc. 15. 22:52 | Válasz | #6402 | |||
Kiegyenlítő, masnéven tágulási tartály, a hűtőfolyadékhoz. A jobb oldali taposógumit fel kell venni, az akksi tetejét leszedni és mögötte találod a tartály sapkáját, kupakját. Nézd meg, átfolyik-e a hűtőfolyadék a csövön, tiszta-e a tartály. | |||
| |||
2015. márc. 15. 22:44 | Válasz | #6401 | |||
Ezt a képfelrakás nem az erősségem. Itt a link http://kepfeltoltes.hu/view/150315/Moci_www.kepfeltoltes.hu_.jpg | |||
|
2015. márc. 15. 22:43 | Válasz | #6400 | |||
Halihó mindenki! Segítsetek nekem, hogy minek a tartálya van ott. Ezt a '97-es, 250-es, Majety. | |||
|
© Dani Zsolt | 2015. márc. 09. 20:36 | Válasz | #6399 |
Sziasztok! Hódmezővásárhelyen keresek megbízható yamaha majesty YP250-es motor szerelöt. Köszönöm |
2015. feb. 22. 10:13 | Válasz | #6398 | |||
Futómű és gumi topicot olvasgasd. Érdemes... | |||
| |||
© symbi | 2015. feb. 22. 09:48 | Válasz | #6397 |
Rendben akkor felejtős a Continental. Köszi szépen a tanácsokat mindenkinek!
|
2015. feb. 21. 18:56 | Válasz | #6396 | |||
Tamásnak a kedvenc gumija;-) meg az enyém is!!! Robogó méretben silány minőség mint végtermék..
| |||
| |||
2015. feb. 21. 18:56 | Válasz | #6395 | |||
Azért ez itt is megáll, még ha gyenge lábakon is...
| |||
| |||
© passat52 | 2015. feb. 21. 18:51 | Válasz | #6394 | ||
Gumitopik!!! | |||
|
2015. feb. 21. 18:50 | Válasz | #6393 | |||
NE! NE! NE! Csak azt ne! Michelin, Bridgestone, Pirelli, de Contit soha! Ingyen se! | |||
| |||
© Herold | 2015. feb. 21. 18:34 | Válasz | #6392 | ||
A conti nem ismerem, mert amire csak lehet michelint rakok. Nálam bevált, mégha árban több is.
| |||
| |||
© symbi | 2015. feb. 21. 18:07 | Válasz | #6391 |
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata a Continental ContiTwist gumival kapcsolatosan? Előre kellene vennem egy gumit. A másik amit kinéztem a Michelin City Grip volna. Az Continental 8400.- a Michelint pedig 12500.-ért találtam a neten. Itt is a drágább a jobb mint sok mindenben? Köszi előre is!
|
© satyapapa | 2015. feb. 13. 19:00 | Válasz | #6390 | ||
a kartelgáz nem feltétlenül kékes..A süritési folyamat alatt kerülhet a forgattyús házba némi bezin-levegö keverék. Ez hígitja is az olajat, stb
| |||
| |||
2015. feb. 13. 13:30 | Válasz | #6389 | |||
Szép, szép, csak az a baj, hogy ott van és fújja! | |||
| |||
© omega2007 | 2015. feb. 13. 10:48 | Válasz | #6388 |
De teljesen színtelen a kartergáz nem kékes vagy hasonló, menet közben sem változik akkor is teljesen színtelen marad.
| |
2015. feb. 11. 12:22 | Válasz | #6387 | |||
Ha alapjáraton eleve fújdogál, akkor ott a gyűrűk lesznek az okozói a problémának. Szerintem egy valóban jó kompressziómérő órával nem fogsz többet mérni 8BAR-nál, és abból jutni fog a kartelba is. Ha megmérted, tegyél bele kis olajat, hogy a hengerfal és a dugattyú között ne tudjon elslisszanni a luft és mérj rá újra. Szerintem a két érték nem lesz azonos... Az olajat úgy kéne belejuttatni, hogy a henger fölső falára is jusson, körkörösen zárjon. Mikor mérsz, a gázkart húzd csutkára és a motorblokk legyen meleg! | |||
| |||
© omega2007 | 2015. feb. 11. 11:24 | Válasz | #6386 |
Hát bárhogyan is van az tuti hogy a lejtőn jelentkezett a olaj, a kartergáz nyomást nem tudom mivel megmérni de alapjáraton fújdogál a gáz. És ha csak pörgetem úgy nem jön fel az olaj azt már próbáltam. Kompresszió mérőt szereztem már egy komolyat csak még nincs papírom hozzá most az után fogok rohangálni.
| |
2015. feb. 10. 15:23 | Válasz | #6385 | |||
Azért ez nem indokolja... Ezen az alapon a jobbos illetve balos kanyarok miatt is fújhatná. Nem inkább a motorfék okozza? Mekkora a kartelnyomásod? Ha sztendeten áll és húzod a gázt akkor nem fújja...? Visszamérted már a kompressziót? | |||
| |||
© omega2007 | 2015. feb. 10. 09:55 | Válasz | #6384 |
Sziasztok végre leteszteltem a motort, kivezettem a kartergázcsövet egy műanyag dobozba hogy lássam mikor köpi fel az olajat. Hegyvidékes terepen voltunk motorozni és azt vettem észre hogy amikor lefelé mentünk egy meredek lejtőn akkor hordott ki egy kis olajat, kb fél decit a flakonba. Tehát amikor előre volt döntve a gép akkor jelentkezett a probléma.
|
2015. jan. 23. 20:54 | Válasz | #6383 | |
Sziasztok, én idén nyáron álltam át a 10w-40-ről a 15w-50-re a maját télen-nyáron haználom szépen indul hidegben is bár most télen hagyom pár percet járni de semmi gond vele, ősszel már cserélte is egyszer GeliLackó.
|
© omega2007 | 2015. jan. 23. 15:12 | Válasz | #6382 |
Sajnos még csak addig jutottam el hogy kicseréltem az olajat, nem sok időm jutott a gépre sajnos meg az idő sem volt valami motoros :) Most már több időm lesz, kicseréltem az olajat futok vele egy kicsit megnézem most mit fog csinálni. Hétvégén túrázni megyünk úgyhogy ezzel fogok menni hogy leteszteljem. A hidegindítással nem lesz gond mert garázsból indulok, írok amint tudok hogy mit tapasztaltam.
|
2015. jan. 23. 14:11 | Válasz | #6381 | |||
Igen, a 20W50-es olajat nem is ajánlják téli üzemmódban. Ha +5 fok alatt indítassz, nem biztos hogy teljes mértékben visszafolyik. Ez az olaj +5 és +50 fok között használható. Nem azt mondom hogy nem lehet használni, csak alaposan fel kell melegíteni a motort indulás előtt. Télre a 10-40-es jó lenne. Azt tudnod kell, ezeknek a motoroknak a légszűrőházon nincs téli üzemmód! A többi dologgal mi újság, nem referáltál semmiről! | |||
| |||
© omega2007 | 2015. jan. 23. 13:34 | Válasz | #6380 |
Érdekes dolog történt kíváncsi lennék a véleményetekre, olajat cseréltem 10w40-ről váltottam 20w50-re egy jobb fajta Api SJ-s olajra. Az olajcsere után meg kellett emelnem egy picit az alapjáratot mert gáz nélkül nem akart beindulni. Ilyen nagy lenne az ellenállása az olajnak?
|
2015. jan. 11. 21:08 | Válasz | #6379 | |||
Az a 16 BAR sok. Annyit sem a gyűrűk, sem főtengely nem bírna. A régi dieselek itt már beindultak... Meg kellene mérni máshol is. Ha valóban annyi, az baj. Ekkora kompresszió okozatná a kartelban a túlnyomást. Ez a főtengely tűgörgős, nem siklócsapágyas, ekkora terhelést nem bír hosszútávon. Mérjétek már meg másik műszerrel is és úgy is, hogy öntsetek műszerolajat a gyertyanyíláson a mérés előtt, ami az esetleges gyűrűkopást kiszűrheti. Ezt a blokkot a Yamaha 10BAR-ra gyártotta. Szóval én sokallom... Ha viszont nem ennyi a kompresszió hanem alacsonyabb, csak a gyűrűk mellett elmegy a nyomás, az okozhatja a magas kartelnyomást és a légszűrőház szennyeződését. Az olajgőz magasabb fordulaton és meleg motornál jut majd fel, alapjáraton nemigazán. A tiszta gáz jót jelent, de a kartelban akkor sem szabad ekkora nyomásnak lennie. | |||
| |||
© satyapapa | 2015. jan. 11. 18:33 | Válasz | #6378 | ||
Hát most ellenőrizni kéne az olaj szintet, szabályosan. Tehát ne legyen betekerve a nívópálca., A 10W-40 olaj elég bele, (ha a motor felújított) és a kompresszió tényleg ilyen jó.
| |||
| |||
© omega2007 | 2015. jan. 11. 18:25 | Válasz | #6377 |
Ja és ha lehúzom a kartergáz csövet a szűrőházról érezni hogy fúj rendesen de látni nem lehet látni semmit.
|
© omega2007 | 2015. jan. 11. 18:21 | Válasz | #6376 |
Én betekerve nézem a nívópálcát, úgy tudtam eddig hogy igy kell illetve olajcserénél is igy jött ki a gyári feltöltési mennyiség. A nyomást a hengerben kompressziómérővel néztük meg maxi gázzal ahogyan kell igy jött ki a 230valahány psi ami átváltva kb 16.5bar. Az előző tulaj állítólag felújitatta a motorját. Olajból 10w40 es szintetikust használok de javasolták a 10w50-est hátha az jobban bírja a terhelést.
|
© satyapapa | 2015. jan. 11. 08:49 | Válasz | #6375 | ||
Szia- 1-2 dolog. Néhány esetben a nem megfelelő minőségű olaj a ludas . Pl hajlamos az erős párolgásra, gyorsan elöregedő olaj. Vagy. Gyakori városi araszolgatás miatt a gyűrű betapad a horonyba emiatt a benzin gőz is lejuthat a forgattyús házba. Ezáltal nagyobb lehet a nyomás,ill hígítja az olajat.Ennek az olaj szagában érezhető hatása van. Ha a motor nem füstöl,és nem kopott attól, még működhet rosszul. Nézze meg PL a Juhász Bécink,,,amit Ö mond az tuti. | |||
| |||
2015. jan. 10. 17:22 | Válasz | #6374 | |||
Talán szelephézag ell. is... Belenyomhat az olajtérbe.
| |||
| |||
2015. jan. 10. 17:17 | Válasz | #6373 | |||
Szia! Az a 16,5 Bar kicsit sok... Gyárilag 10... Olajszinted rendben van? Érintőre kell nézni, sokan becsavart állapotban ellenőrzik. Nívópálcád gyári? Nem lehet az olajszint magasabb a kelleténél...? Akkor jön fel az olaj (elsősorban) ha nagy a kartelben a nyomás. | |||
| |||
© omega2007 | 2015. jan. 10. 17:04 | Válasz | #6372 |
Sziasztok, ha valaki tudna segiteni akkor megköszönném van egy kis problémám. Alkalmanként a gépem betolja az olajat a levegőszűrő házba. Ráadásul nem is keveset. Kartergáz füstmentes, motor semnem füstöl, bármikor szépen azzonal indul, kompresszió 16,5bar.
|
2014. dec. 31. 12:05 | Válasz | #6371 | |||
Ha esetleg peremesre kopott már a féktárcsád akkor valószínüleg abban akad a fékpofa.Szét kell feszíteni-én billegtetni szoktam-és úgy ha eltávolodtak egymástól a fékpofák, akkor leemelhető.
| |||
|
© satyapapa | 2014. dec. 30. 07:34 | Válasz | #6370 | ||
Már nem emlékszem pontosan a 250maja fékére de nézd meg hogy a kézi rögzitöfék talán az oka.
| |||
| |||
2014. dec. 29. 22:51 | Válasz | #6369 | |||
Szia! Próbáld meg levenni egész féknyerget, ha minden kötélszakad, kösd le a fékcsövet is. Ha kézbe van a féknyereg, lehet jobban látod mi a bibi... Legfeljebb újra légtelenited a rendszert. | |||
| |||
© Zsola | 2014. dec. 29. 17:48 | Válasz | #6368 |
Sziasztok! Újra szeretném kérni a segítségeteket. Minap úgy döntöttem, hogy kitakarítom a hátsó féknyerget. A két csapszeg alakú csavart ki is csavartam a féknyeregből, majd gondoltam, hogy azt felfelé ki is tudom emelem, de itt jött a bibi! Körülbelül egy - két centit sikerült csak felfelé kiemelni a féknyerget majd megakadt és tovább nem ment. Olyan mintha a fékpofákat tartó U alakú öntvény két oldala keskenyebb lenne, mint az arany színű (féknyereg) ház. Tehát felfelé megszorul a két oldalán. Nem nagyon mertem feszegetni nehogy valamit elbaltázzak! Legyetek szívesek megmondani hogyan lehet leszerelni a féknyerget e csodás masináról. A segítségeteket előre is köszönöm. |
© Carlos | 2014. nov. 19. 11:03 | Válasz | #6367 |
Hát, Zsola, téged alaposan átvertek! Az a személy egy kókler, mindenféle műszaki hozzáértés nélkül. Ha valamit szétszedek, azt alaposan letakarítom, és tisztán rakom össze! Szerintem ezzel mindenki így van, ebben a klubban biztosan, a találkozókon látottak alapján. A fotón nagyon retkes a féknyereg, a villa, és nem 1-2 hetes kosznak látszik.A gagyi topikba tett fel az elkövetőt, hogy hozzá senki ne menjen javíttatni!
|
© Pazo | 2014. nov. 15. 15:53 | Válasz | #6366 | ||
Nekem van ilyen alkatrészem.
| |||
| |||
2014. nov. 15. 13:22 | Válasz | #6365 | |||
Mikor be vagy jelentkezve, kattints a "beállítások" menüpontra és töltsd ki amit publikusnak gondolsz. Nézd meg a mi adatlapjainkat, az jó lesz kiindulási pontnak. Különben mindannyian tegeződünk, ne törjük meg a hagyományt... | |||
| |||
2014. nov. 15. 13:18 | Válasz | #6364 | |||
De most mit csinált ez a jóember? Átmenő csavarral rögzítette? Mert a menet ugye a féknyeregtartóban van, nem az úszó féknyeregben. Mindenesetre szörnyű látvány. A legjobb megoldás a tartó kicserélése gyárira, vagy bontottra. A költségeit természetese megmutatnám ennek a varázslónak. Azt még oszd meg a gagyi topicban, hova ne vigyük a motorjainkat. Pesten jó helyen vagy, van pár hozzáértő 250-es kolléga, illetve olyan is, akinek bontott motorja is van. Srácok, kinek van ilyen alkatrésze? Esetleg beszereléssel...? | |||
| |||
2014. nov. 15. 11:00 | Válasz | #6363 | |
Ez a szerelő -nek mondott ember egy kókler,még egy tankolást sem bíznék rá,jól szétbarmolta a féket.
| |
© Zsola | 2014. nov. 15. 10:30 | Válasz | #6362 |
Sziasztok, persze amennyiben megengeditek, hogy tegeződjünk:) Végre sikerült megoldani a kép feltöltését. Máskülönben Bp-i lakos vagyok, nem vagyok egy nagy számítógépes zseni de amint rájövök a dolgokra az adatlapomat is kitöltöm |
© Zsola | 2014. nov. 15. 10:25 | Válasz | #6361 |
© satyapapa | 2014. nov. 13. 23:08 | Válasz | #6360 | ||
Mindenképp válasz egy tényleg motor szerelö pacákot.
| |||
|
2014. nov. 13. 21:30 | Válasz | #6359 | |||
Szia Zsola! Jól belenyúltál... Már a szakiba... Így nem is egyszerű megválaszolni a kérdést. Merre laksz? Jó lenne találni a közeledben aki tud segíteni Neked. Mindenesetre jobb lenne minden csavarfészeknek eredetinek lennie. | |||
| |||
2014. nov. 13. 21:29 | Válasz | #6358 | |||
Hű ha...Mint ahogy a székely papa mondta volt, a fék (és a medve) nem játék...A féken semmilyen barkácsolást kókányolást csinálni nem szabad...!!A javaslatom új nyereg, az árát természetesen a "szerelő" fizeti.Talán bontott is megteszi...
| |||
| |||
© Zsola | 2014. nov. 13. 19:26 | Válasz | #6357 |
Üdvözletem minden Majestysnek! Pár honapja szerencsés tulajdonosa vagyok egy Majesty 250-es csodagépnek. Még a megvétel előtt elkezdtem olvasgatni a fórumot, és sok hasznos információt szedtem össze a típussal kapcsolatban. A vásárláskor már felkészülve mentem minden mocit megnézni, átnézni és annak függvényében próbáltam a legjobb darabot megvenni. Szerintem sikerült is . De minden jóban van valami rossz is, amire az ember nem is gondolna. Hát a jó moci mellé kifogtam egy kontár szerelőt. A gépet átnézettem vele egy két kisebb problémát orvosolt majd visszaadta a mocit, hogy minden jó rajta. Az érdekesség ott kezdődőt, hogy új első gumit rakattam fel vele, mivel még az eredeti 9 éves gyári volt a gépen. Otthon átnéztem majd megalapítottam, hogy rossz forgásirányba szerelte fel, telefon majd új időpont egyezetés. Irány a műhely a moci felbakozva légkulccsal csavarok kitekerve (kerék, féknyereg) minden le, gumi megfordítva, majd szerelés. Rákérdezek centrírozás?, áááááááá új gumit minek!, hát gondoltam jó. Vissza minden a helyére légkulcs beindít kerék fel, féknyereg vissza a csavarok légkulccsal megküldve az egyik azonnal el is nyíródott. De az a baj, hogy ezt csak otthon vettem észre, mivel gyanúsnak tűnt a légkulcs üresben forgassa. Ekkor már gyanús kezdett lenni a dolog, mivel a szerelő elmondása szerint a hátsó keréken az első szereléskor csapágyat is cserélt, megnéztem ott is a féknyerget tartó csavarokat, hát láss csodát az egyik csavar menete úgy el volt nyírva, hogy a csavart ellenállás nélkül ki-be tudtam hozogatni. Megint telefon mondom neki, hogy mit tapasztaltam és, hogy ezt nem hiszem el, hogy nem tudta és így volt mersze engem a forgalomba engedni. Hümmögés hápogás majd mondja, hogy eljön, mindent megold, ne közlekedjek így vele, mert életveszélyez (persze miután én rájöttem, mert még csak ő tudta addig nem volt életveszélyes!). Kijött megnézte majd elvitte a mocit mondván, hogy majd helicoil-lal orvosolja a problémát. Másnap visszahozta a mocit az első féknyergen a csavar helyett egy nagy anyába betekerve egy tüske (fémből) és az beragasztva a féknyereg menetébe. Kérdésemre mi ez, válasz hát nem sikerült a menetjavítás, de ez így jó lesz. Már úgy voltam vele, hogy mennyen már csak el, hogy a motoromhoz ne keljen soha többet nyúlnia. Ja és a hátsó féknyeregre azt mondta, hogy ott csak csavart kellet cserélni, maga a menet a féknyeregben jó. Hát persze megfogtam kitekertem a csavart, érzésre érezhető volt, hogy az is csak jó be lett ragasztva, persze az első féknyereg csavarja került oda ami egy centivel rövidebb mint a gyári hátsóé. Most már az egész moci újbóli átnézésén gondolkodok, mert az első teleszkópban is cserélt olajt, hát …… nem is tudom, hogy ott el lehet-e így cseszni valamit! Voltak más kisebb elcseszések is, de azok eltörpülnek az előbb leírtakhoz képest. Remélem érthető volt amit írtam, mivel nem vagyok az írás (fogalamzás) nagy mestere Még csak annyi lenne a kérdés, hogy szerintetek a féknyereg csavarjaiban szabad-e ilyen menetnagyobbítást, vagy helicoil-ozást végezni nem gyengíti ez a csavar körüli peremet, mivel vékonyabb lesz. Vagy szerezek be két új féknyerget. A másik kérdésem, hogy a moci reggel pöc-röfre indul, a fordulat olyan 1500 van, majd egy kis gázföcsre felmegy olyan 1800 fordulatra, ott elvan pár másodpercig majd visszamegy 1500-re. Eddig szerintem minden ok. De amikor elindulok és már üzem meleg állapotban van, akkor az alapjárat olyan 2000-2200 között ingadozik, és onnantól kezdve az már ilyen magasan. Gondoltam képest is feltölteni a féknyeregről, de valahogy nem megy, nem értem, hogy kell |
2014. okt. 18. 11:07 | Válasz | #6356 | |
és mindez 1 tulajtól
| |
|
|
|