Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   MIX (itt mindenről beszélgetünk baráti stílusban)
Ismerkedés, bemutakozás, csevegés, stb

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Zsolt2007. nov. 22. 14:38 | Válasz | #122 
Abban igazatok van, hogy nem kell minden variátorba zsír. Vannak olyan zárt típusok, amelyekbe igen. link: Íme egy ilyen
A minőségi görgők sok esetben önkenőek, én azonban minden zsíros variátornál bekenem ezeket. Nehéz és macerás ugyanis szétszedni mondjuk 3 ezer km után újra emiatt. JASA! a görgő nem forog a variáttorban, hanem gördülve csúszik!
Zsolt

 jasa2007. nov. 22. 12:45 | Válasz | #121 
Lehet hogy jó helyen kapizsgálsz ! Nekem mikor az "ütős" hátsó variátortárcsa eldarálta a szíjamat tiszta fekete gumipor volt belül minden. Tárcsa és szíjcsere után kb. 500-zal alacsonyabb fordulat kellett ugyanazon sebességhez! Igaz hogy kuplungcsere is volt hátul, és a jobb átvitel inkább ezzel lehetett összefüggésben ? Mindenesetre nagyon furcsa ez a probléma egy majdnem vadiúj márkás gép esetében

 tamas2007. nov. 22. 11:45 | Válasz | #120 
Sziasztok!
Szép Peti bringája, nagyon tetszik!
Variátorügyben én megnézném, nincs-e valahol olyan berágódás ami akadályozhatja a szabad mozgást. Értem ezalatt a hátsó tárcsákat is. Ez ugyan nem magyarázat a görgők zsírjának "beégésére". Peti! Biztos hogy nem juthat be valahol por kintről? Az a halála egy ilyen egységnek, és nagyon kézenfekvő magyarázat lenne. A finom lisztszerű por, csudákat tud művelni a mechanikában. Föleg ha a zsír is kéznél van. Nem kophat le az ékszíjad pereméről egy ki gumiszar? A ház belülröl sehol nem poros? Csak a görgök ill a tengely lesznek ilyen "furcsák"? Különben merre laksz? már hogy hova ne menjünk szervizbe!
De azért az jó a rosszban, hogy mindez az esztétikai értéken nem válltoztat. 10 pont!

 jasa2007. nov. 22. 11:32 | Válasz | #119 
Húúú ez a gép szuper ilyen előkelő társaságba keveredett az én mezei dinkám....! Ez a variátor görgő ügy tényleg gubancos ! Én is beizgultam , és több dinkest is megkérdeztem, egységes vélemény volt hogy a görgőt nem kell zsírozni. Még nem nyugodtam meg, kutatom az ügyet. Annyi bizonyos lehet hogy többféle gyakorlat van a robogóknál. Zsolt igazad van, a régebbi 250-es leírásában egyértelműen ott van a "grease" szó !
De lehet hogy az új 400-asnál már más a helyzet, írtad hogy másként néz ki a variátor is. Bár a működési elv ugyanaz. Én egyébként éppen azért nem értem a dolgot, mert a görgőnek a pályán való könnyű mozgását ( a centrifugális erő függvényében) éppen nehezíti egy kicsit a zsír. Itt felületek gördüléséről van szó, nem csúszásáról. Bár a golyóscsapágyakban is van zsír. Szóval UFF.
Az azért ciki, hogy a márkaszervíz is matt a témában Péter szerint .

 Gyuri2007. nov. 22. 11:14 | Válasz | #118 
Sziasztok mindenkinek! Hát igen, szép a 400-as maja, és én sem értem hogy egy majdnem új gépnél ilyen gondok legyenek!! Nem feledkeztem meg a fotókról, csak még nem raktam össze a gépet, mivel hüvös van a garázsban a matatáshoz, de elöbb utóbb elkészülök vele, és pótolom!

 Laci2007. nov. 22. 08:07 | Válasz | #117 
Hát szó mi szó nagyon szép vas:)De teljesen érthetetlen hogy ilyen probléma előforduljon egy ilyen modern konstrukciónál.

 © Zsolt2007. nov. 21. 18:46 | Válasz | #116 
Feltettem a galériába Péter képeit. Az oldalon frissítés után betöltődik az új anyag. A gép nagyon szép, engem különösen a fara fogott meg.A probléma ami ennél majánál jelentkezett sokkal összetettebb, mint azt az első körben sejteni lehetett. Sajnos el kell, hogy mondjam, a telefonos diskurzusunk sem vitt előbbre az Ő problémájában, csak tipp jelleggel tudtam tanácsot adni. Hiába láttam és szereltem már tucatnyi variátor (más típusoknál és márkáknál is), engem is megfogott a probléma. Ez a variátor kivitel más és modernebb, mint régebbi rokonai, bár elvileg ugyanúgy funkcionál. A dokumentumtárban az YP400-hoz csak kezelési könyv van, szervizkönyv nincs, ezért első körben megpróbálok a föld alól is ilyen anyagot keríteni. Addig is bízom benne, hogy sikerül a márkaszervizzel és a forgalmazóval közösen orvosolni a problémát. (és majd Péter is leírja itt a teljes storyt)
Zsolt

 © Zsolt2007. nov. 21. 18:41 | Válasz | #115 
Feltettem a galériába Péter képeit. Az oldalon frissítés után betöltődik az új anyag. A gép nagyon szép, engem különösen a fara fogott meg.A probléma ami ennél majánál jelentkezett sokkal összetettebb, mint azt az első körben sejteni lehetett. Sajnos el kell, hogy mondjam, a telefonos diskurzusunk sem vitt előbbre az Ő problémájában, csak tipp jelleggel tudtam tanácsot adni. Hiába láttam és szereltem már tucatnyi variátor (más típusoknál és márkáknál is), engem is megfogott a probléma. Ez a variátor kivitel más és modernebb, mint régebbi rokonai, bár elvileg ugyanúgy funkcionál. A dokumentumtárban az YP400-hoz csak kezelési könyv van, szervizkönyv nincs, ezért első körben megpróbálok a föld alól is ilyen anyagot keríteni. Addig is bízom benne, hogy sikerül a márkaszervizzel és a forgalmazóval közösen orvosolni a problémát. (és majd Péter is leírja itt a teljes storyt)
Zsolt

 jasa2007. nov. 16. 20:08 | Válasz | #114 
Ha elkészültél a masinával várjuk a fotóidat a galériába ( már korábban is invitáltunk...)

 Gyuri2007. nov. 16. 18:28 | Válasz | #113 
Hát akkor azt hiszem az első idomot hagyom, nem vagyok valami türelmes gyerek!!!! Akkor elöször csak hátul rakom át, aztán majd kiderül. Köszi az infót.

 © Zsolt2007. nov. 16. 18:20 | Válasz | #112 
Az áramfogyasztás csökkentése szerintem is járható út, főleg, ha kímélni akarjuk az akkut. A hátsókat én is cserélni fogom ledesre, az áramfelvétel nagyon kevés ezeknél. Az irányjelzők oldalanként 2*21W-os égőit viszont szerintem nem érdemes lecserélni, mivel csak ritkán és szakaszosan üzemelnek. A helyzetjelzőbe elég nehéz égőt berakni, az első nagy idomot levenni meg tényleg türelemjáték. A kis 4 db-os led szépen világíthat este, de vajon nappal nem fogja elnyomni a napfény?
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 16. 14:38 | Válasz | #111 
Sziasztok,üdv mindenkinek! Kicsit el voltam tünve, sokat melózok mostanában. Megcsináltam a fékemet végre, minden ok! Most azon görcsölök, hogy lejjebb vegyem az áramfogyasztást ledes izzókkal. Már találtam 21W-os izzó helyére való ledet is. Ha kicserélem mindet, szinte csak a tompitott marad, bár már néztem elöre 4db-os ledet a helyzetjelző helyére, és nappal azzal mennék, megspórolnám a tompitottat is, nagyon szépen világit!!! Ja, a 21W-os led izzó normál bajonettes foglalattal van. Mi a véleményetek erröl? Most hétvégén akarom leszedni az elejét is a gépnek, mert nem tudom milyen foglalatok vannak benne. Nagy szivás lesz szerintetek? Közben még összehasonlitottam a 125-ös majával az elektromos fogyasztásokat, hát a 250-es jóval nagyobb, holott az akku és a generátor ugyanaz. Szerintem ha az izzókat lecserélem jóval-jóval kevesebb lenne a fogyasztás. Épitett már be valaki ilyeneket a gépbe, és van róla valami vélemény???

 © Zsolt2007. nov. 16. 12:49 | Válasz | #110 
A légszűrő házán mindig van egy olyan cső -ez a legalacsonyabb ponton található- ami kiengedi a folyékony dolgokat. A légneműeket meg beszippantja a henger és elég. Nem hiszem, hogy ez fogyasztásnövekedést okozna. A dinka esetében meg kellene nézni egy másik gépet, hogy azon hova van bekötve a véghajtás gázelvezető csöve. Elképzelhető, hogy csak simán a természetbe megy.
Az 50-es vizsgáztatás egyszerű lehúzás. Ha van rendszám, akkor van nyilvántartás és lehet adó jellegű bármit kivetni rá.
Zsolt

 jasa2007. nov. 16. 00:23 | Válasz | #109 
Zsolt: a hajtómű kiszellőző csöve eddig a szabadba ment, most rákötöttem a légszűrőház hátsó csövére. Lehetséges hogy ez a változtatás növeli a fogyasztást !? mert 2,6 helyett 2,8-at mértem, pedig jóval lassabban jártam (max 50-60-al) az idő miatt !
Sajnos hosszabb mérési próbára most nem lesz mód, igy marad a rejtély....
Meg ha a hajtóműházból olajos levegő jön ki és belekerül újra a hengerbe az nem túl kedvező pl. kokszosodás lehet. Mi a véleményetek ?

 jasa2007. nov. 16. 00:12 | Válasz | #108 
Ma hazafelé már jócskán havas volt a plexim... úgyhogy holnaptól busz (brrrrrrr). Az áprilisi vételtől pontosan 10ekm-t tekertem bele. kb. még egy ezer km kiesett a javítási napok miatttalán lesz még jobb idő a télen.
Most olvastam egy robogós fórumon hogy 2009-10-től beindítják a segédmotorok rendszámoztatását, vizsgáztatását..stb. szóval kezdődik a szivatás. Talán ez javítja majd a legalizált 50 felettiek forgalmát és nem lehet sunnyogni a 180-as Gilera Runner-ekkel (csak a példa kedvéért)

 tamas2007. nov. 15. 22:03 | Válasz | #107 
Ugyanez a méret van meg nekem is, remélem mind a kettőnknek jót adtak!

 Laci2007. nov. 15. 19:05 | Válasz | #106 
athena a gyártmány bocsánat

 Laci2007. nov. 15. 19:01 | Válasz | #105 
ok:)
Ahena gyártmány a kisbringa katalógusból kereste ki
és aezt a méretnek látszó adatot látom a dobozon
33x45x8/10,5
Remélem jo szimeringet adott:)

 © Zsolt2007. nov. 15. 18:57 | Válasz | #104 
Laci! A szimmering pontos méretével (és gyártójával) dobj már meg minket!
Zsolt

 Laci2007. nov. 14. 19:43 | Válasz | #103 
Képzeljétek ma személyesen jártam a Pink motorsnál a tatabányán:)Vettem szimeringet a maja teleszkopjához/2200/pár/Meg nem tudom mi a véleményetek a lazer siakokról de végül is ezért mentem mert a csucsmodell nyitott sisakjukat akciozták,és mindjárt vettem a páromnak is egyet,32-röl volt 26-ra leárazva , de azt gondolom megérte mert eddig nekem a nolan n102 volt az etelon olyan van az ismerösöméknek és ugy voltam vele hogy rosszabb minőségü sisakot nem fogok venni, de ez is van olyan jó minőségü,és ráadásul jobb a festése is :) :)
És nem utolsó sorban 10db nem kicsit csinos hölgy dolgozó áll a kedves vevők rendelkezésére:):)és még értenek is a dolgokhoz:):) ugyhogy soksok +++++ a pink motorsnak :)

 © Zsolt2007. nov. 13. 17:59 | Válasz | #102 
Ma beújítottam egy akkutöltővel! Tronic a típusa és alkalmas autó és MOTOR AKKU töltésére is 1,2-120 Ah között. Kb 1 éve láttam a Lidl-ben, akkor kifutott, most megint lehet akciósan kapni. (ugyanitt és 4700Ft 1 év garival). Akinek töltő gondja van, annak melegen ajánlom ezt a típust. Kicsi, keveset fogyaszt, lehet vele regeneráló és fönntartó töltést is végezni, valamint a töltés végén magától leáll. Kell ennél több?
Zsolt

 tamas2007. nov. 13. 14:29 | Válasz | #101 
DEhogynem! A kalapács! De ne próbáld ki! Innen megmondom hogy sikerülni fog.
A SONAX lepergető hatása alacsonyabb sebességnél is jelentkezett, sőt, magától lefutott a vizcsepp. Különben erre a célra (mármint hogy vízlepergetés) a disznózsír is kiválló! NEEEEEM!!! VICC VOLT!

 jasa2007. nov. 13. 13:39 | Válasz | #100 
Nem volt túl sok időm a keresésre, első körben nem találtam Sonaxot. A jó minőség választásával én is egyetértek. Tegnap beijedtem az időtől (nem kellett volna) a kocsinál jól működött a kence. Igaz hogy csak 70-80-tól hatásos igazán, alatta még nem tapasztalni a lepergést. A plexit még vételkor alaposan felpolíroztam kézzel (polírplex 5 gramm 1000 Ft) csak néhány nagyobb barázda van benne, azt nem viszi ki semmi....

 tamas2007. nov. 12. 21:54 | Válasz | #99 
Már tegnap is írtam, de nem jelent meg a FÓRUM-on. Szerintem az én gépemmel van baj még mindig.
Szóval Jasa én ragaszkodok a bevált dolgokhoz, így van ez a SONAX cuccaival is. Nekem nem egy van belőle, sokkal drágábbak ugyan mint az átlag, de bizonyos helyzetekben csak azok jók. Pl. autópolír 250 ml 2'000 ft, a Preventből 500 ml 980 ft. Mégis SONAX-ot veszek, mert harmada idő alatt vágzek a kocsival, tartósabb, szebb. A Turtle cég termékeitől is jobb.Van egy kúszóolajuk, MOS2Oil nevű, spray. Amit a csavarlazító napok alatt sem old meg, azt ez simán! Ettől függetlenül ha valami olyan dolgot hallok amit még nem tapasztalhattam meg, simán rá lehet beszélni. Ami viszont bevált, arról nem tudnak lebeszélni. Remélem Neked is bejön a sógorok terméke, mert nagyon fontos a jó látás esőben. Amúgy milyen a plexid állapota. Nem karcos? mert az sokat ront a helyzeteden!
A tuning cuccal kalcsolatban ismét eggyezik minden vélemény, ezt pénzes gyerekenek találták ki. Öt paci nem ér meg ekkora ráfordítást. Ráadásul ez a 20 ló is igencsak ott van, nem sok ellenfél van gyorsuláskor!

 jasa2007. nov. 12. 16:16 | Válasz | #98 
"erről beszéltem én is nyuszómuszóóó..... " bocs!

Csövek: értem, szóval környezetvédelem. Akkor ezek szerint jól kötöttem be....
"gáz alakú szénhidrogének....." hurrá, többlet energiát kap a motor, menni fog mint a rakéta !

 © Zsolt2007. nov. 12. 16:04 | Válasz | #97 
Láttam már korábban is a MALOSSI-nak ezt a cuccát az interneten. Ha jól emlékszem olyan 400-420 Euro környékén van az ára. Hm.. Szerintem drága. Feszegettek még egy kérdést, ami miatt én biztosan nem tenném bele. A blokk többi része bírni fogja a terhelést? Igen, bírni fogja, de meddig? A kényes pont a főtengely, pontosabban a hajtókar. Kopott hajtókarra feltenni a cuccot dőreség, egy új meg rohadt drága. Ráadásul ide tuningolt , megerősített hajtókar kell, hiszen sokkal nagyobb erőt kell átvinnie. Egy hajtókar javító készlet (normál) 35 rúgó, plusz 5 ezer a szét és összesajtolás, kiegyensúlyozás. Erre kellenek új csapágyak, további 8 ezerért, szimmering készlet 6 ezerért, tömítéskészlet 6 ezerért. A várható nagyobb erő miatt a vezérlést is át kell nézni a lánc és lánckerekek majd biztosan cserések lesznek, szóval ez sok-sok pénz lesz még pluszba. Annak érdemes megvennie a készletet, akinek a mocija nem futott még sokat, cca. 10 ezer alatt van a futásteljesítmény. Ahogy Jasa írta, felfúrás és dugó, gyűrű csere, ennyi bőven elég. Igaz így csak 20 ló környékén van a teljesítmény, a szettel 23-25 Le lehet. Ennyi paci egy 10 éves blokkot szerintem egy, max két szezon alatt tönkrevág, és lehet kezdeni élőről.
Jasa! A másik csőnek is ugyanaz a funkciója, az olaj ezen keresztül lélegzik. Használatkor gáz alapú szénhidrogének szabadulnak fel az olajból, itt távoznak. (és hogy ne legyen környezetszennyező a hengeren is átmegy, hiszen beszívja és begyújtja a gép, így elég szinte teljesen)
Zsolt

 tamas2007. nov. 11. 22:37 | Válasz | #96 
Nem célom a felújítás, előbb mindenképp lesz egy szelepállítás + egy kompressziómérés. Ez majd mutat valamit. Túlterhelni a hajtóművet meg felelőtlenségnek tartom, az csak a bajokat hozza magával. Úgy hallottam, hogy egy komplett hajtásláncot, dugót gyűrűt tartalmazó Malossifelújítószett kb 65'000ft-ot kóstál. A véleményeddel teljesen egyettértek.
A plexire nem vettem volna semmi mást mint SONAX cuccot, de én nagyon ragaszkodom a bevállt dolgokhoz. Kicsit vaskalapos vagyok ezen a téren, bár ha meg valamit még nem próbáltam, arra rá lehet beszélni. Remélem bejön Neked a dolog.
Én nem vettem észre a légszűrőházban semmi furcsát, nincs kartelgázelvezetőnk, vagy figyelmetlen voltam. Nagyon nem is keresgéltem, mert szép tiszta volt. Egyedül a légszűrő hátsó részén van egy levezetőcső, kondenzvíznek. Az is tiszta volt.

 jasa2007. nov. 11. 21:51 | Válasz | #95 
Ma megint "garázsjárat" volt: Vettem kenceficét a plexire, nem Sonax, de remélem jó lesz. Osztrák, 250 ml 2000 pénz, jó drága. Igaz csak kb. 1/10-ét használtam fel, és jutott a "Bori" ablakaira is . A jövő héten lesz módom kipróbálni a hatásosságát
Más: Légszűrőtakarítást rendeztem. Sár volt a műanyag dobon berül !!! 2 apró furat is volt a műanyagon, ott ment be a trutyi Nálatok hogy van "bekábelezve" a légszűrőház ? Nekem egy gumicső megy bele a hengerfejtől (ez a kartergáz), egy másik gumicső meg a hátsó hajtóműház tetejéből szuszog bele. Ennek nem tudom mi a funkciója ?

 jasa2007. nov. 11. 21:31 | Válasz | #94 
Zsoltnak irtál, de azért én is megnéztem ezt Malossi-fiút ! (Egyébként úgy tudom a majákban Minarelli blokkok vannak - legalábbis a 125-ösben biztos)
No hát nagyon korrekt a leírás, részletes szereléssel, de azért én biztos nem vállalkoznék rá, több napos meló lehet, komoly zsozso a szerelőnek és akkor még hol van az alkatrészár (egyébként az mennyi ?) Igazából csak 30 ccm a többlet, és diszkréten hallgat a leírás a teljesítményről !!! Ha kicsi a többlet, akkor minek belepiszkálni, ha meg sok, akkor meg a "lánc" többi eleme kerül nagyobb terhelés alá. Egyébként a Malossinak jó neve van, azzal mincs gond. De ha fel akarsz újítani, lehet hogy elég lenne egy kis hengerfúrás + egy túlméretes dugó, ez biztos olcsóbb lenne. Hát ennyi a laikus véleményem.

 jasa2007. nov. 11. 21:01 | Válasz | #93 
Reméljük hogy Gyuri veszi alapot és "bemutatkozik"

 tamas2007. nov. 11. 15:18 | Válasz | #92 
Zsolt! Nézegettem a Malossi cuccokat. Mi a véleményed a következő alkatrészgarnitűráról : http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Main.asp?Marca=300&Modello=MO/YAMA250&Famiglia=0&CodArt=31%209578 Mert nekem már egy srác beszélt erről a 300 ccm-es hengerről, de kétségeim vannak. Tudom hogy csak akkor érdemes bántani ha sok apénzem van, vagy ha fel kell újítani a motort. De mi a helyzet az élettartammal? Meddig bírja a Malossi cucc, milyen jó, és mit szól az egészhez a hajtómű? Jő kis kérdéssor nem?

 tamas2007. nov. 11. 10:25 | Válasz | #91 
Uraim! Gyurinak egyikünk sem szólt hogy küldjön képeket a galériába?
GYURI! Ugyan küldjél már képeket Zsoltnak hogy felrakhassa a galériába!

 © Zsolt2007. nov. 10. 18:39 | Válasz | #90 
Hát igen, ez az akku teljesítmény nekem is kevésnek tűnik, de ez kell bele. A majánál ráadásul csak az elektromos indítási mód létezik, vagyis se betolni, se berugni nem lehet
Zsolt

 tamas2007. nov. 10. 11:49 | Válasz | #89 
Én látta Egerben egy Rollst, festeni fozták ide. Gyönyörű volt, v8-as motorral, valami 60-as évek beli veterán, jobbkormányos. Angliában közel 4'000'000ft-nak megfelelő összegért festették volna át ugyanúgy, mint itthon. No én abban az autóban láttam, most kapaszkodj, 45Ah-s akkut! Nem hittem volna hogy beindítja, de simán sikerült neki. Valami nagyon spéci önindító volt benne. Dupla olajszivattyús, és dupla generátoros volt a Merlin motor, de a hangját nem hallottuk, csak a ventillátor húzta susogva a levegőt a hűtőről.
Peti mondta ha megvannak az akksiárak, szól.

 Laci2007. nov. 09. 11:32 | Válasz | #88 
"így nem szeretek menni mocival"
igy helyes az elöbbi hozzászólásom :)

 Laci2007. nov. 09. 11:29 | Válasz | #87 
Hát Jasa le a kalappal:) én esőben nem használom a gépet :) az hideg engem sem érdekelne de már jopár napja nyálkás minden, igy én szeretek menni mocival,még az öltözés az haggyán deén nagyon baleset veszélyeseknek tartom a sötétben esöben mocizást,vigyázz azért magadra,ezért nem megyek én sem ilyenkor:)De ha majd nem esik akkor ujra elöveszem csak ne faggyon:)

 jasa2007. nov. 09. 10:26 | Válasz | #86 
Csak 6,5 Aó ? Ez elég kevésnek tűnik. Igy nem csoda hogy hamar lemerítik az akksit a fogyasztók. A kis 50-es prüttyögőkben van 4 Aórás, és hol vannak azok a majához ?Nekem tavasszal 1 hónappal a vétel után új akksi kellett a 150-es dinkába. Gyárilag 8 Aó, de veszprémben van egy öreg akku-mágus, 9 Aórás Unibat akksit rakott bele 7500 pénzért ! Azóta szuper.
Gyűröm az ipart, akár esik akár fúj, csak fagy ne legyen (igaz felöltözöm, mint a jegesmedve ) ! Csak korán sötétedik és az esőcseppek frankón sziporkáznak a plexin a szembejövők fényénél - nem látok semmit Megpróbálom azt a Sonax spriccet, hátha segít.

 © Zsolt2007. nov. 08. 16:14 | Válasz | #85 
Az nem olyan nagy árkülönbség, én is a gyárit venném meg. Gondolom akkut is fogsz hamarosan venni.
Ha netán tudsz nagyon olcsón akku-t légyszi oszd meg velünk is! Egy on-line bolt
Ez is innen van: YT7B-4 (ilyen kell bele)
Feszültsége: 12 V
Kapacitása: 6,5 AH
Hossza: 148 mm Szélessége: 64 mm Magassága:90 mm
Töltőáram: 0,7 A
Csatlakozás: J típusú
Ára (MGM): 10.550 Ft
Ára (UNIBAT): 10.340 Ft
Zsolt

 tamas2007. nov. 08. 10:38 | Válasz | #84 
Beszélgettem Ko.Petivel, Ő hozta a mocimat, és azt mondta hogy Neki nem nagyon jöttek be az utángyártott km.spirálok. Egerben a gyári Yamaha spirál 1003 ft-al drágább, mint az utángyártott szállítással, úgyhogy emellett döntök.

 © Zsolt2007. nov. 07. 19:12 | Válasz | #83 
Újra elküldve! Remélem most már megkapod!
Zsolt

 Laci2007. nov. 07. 18:53 | Válasz | #82 
Sziasztok!Zsolt sajnos most is eltávolitotta a levelet a outlook pedig viruskeresés után nyitottam meg mi volna ha a gelilacko@freemail.hu email cimmel probálkoznánk lehet onnan meg tudnám nyitni:)
az elözöekhez szolva szerintem a regisztrácio nem annyira létszükséglet,jöjjön aki akar és ahogy tamas ur említett a "törzsasztal" ettől függetlenül úgy is kialakul:)

 © Zsolt2007. nov. 07. 16:05 | Válasz | #81 
A fórum korlátozható csak olyan felhasználókra, akik regisztrálva vannak. A regisztráció nem automatikus, az adminnak (vagyis nekem) engedélyeznem kell a ténykedését. A sima látogatók használhatják természetesen az üzenőfalat is regisztráció nélkül. Eddig lehet elmenni, a kétfokozatúság így is kialakítható. Ha kicsit többen leszünk az is menni fog, amit Ti írtok.
Zsolt

 tamas2007. nov. 07. 08:52 | Válasz | #80 
Semmiképpen nem a kizárás, hanem a segítség, a jó csapat a cél! Abban valószinű igazad van hogy korai még, a dolog, forrnia kell. Az is igaz, hogy maga a "törzsasztal" ettől függetlenül úgy is kialakul, lehet gogy fölöslegesen lihegek itt...

 jasa2007. nov. 07. 00:55 | Válasz | #79 
Látnivalóan most van kialakulóban, felfutóban a fórum. Ennek része a gyakori kontakt, a változatos téma, a bővülő kör.
Ahhoz hogy a szereplők tudjanak egymásról (ember ill. gép) és ne kelljen mindent mindenki újnak bemutatni (egyszóval az ismétlések elkerülésére) lehetne a bemutatkozó fórum ,mint törzsanyag.
A kétfokozatú tagságot (amit Tamás ír) nem tudom hogy lehetne technikailag megoldani ? Talán ez még egy késöbbi , nagyobb létszámú szakaszban lehetne aktuális ? Pl. a maxirobogóknál úgy van ( ha jól tudom ) hogy olvasni mindenki olvashat, de beírni csak regisztráció után lehet. Esetleg egy regisztráció része lenne a bemutatkozó rovat kitöltése (benne a főbb "műszaki adatokkal nyereg fölött illetve nyereg alatt"....
Tamás: Gondolom a meghívásos jelleg a rosszszándékú, vagy bunkó beirogatók elleni védelemre szólna. Ilyenekkel én is találkoztam pl. a robogo.try.hu fórumon ( ott nagyon vegyes a kép, a törzsasztalon kívül sok a futóvendég.... ) Néha tényleg bosszantó egy-egy barom beírás, de az is igaz hogy van amikor igen felpezsdíti ("megtermékenyíti" - hú de költői voltam ) a fórumot.
Szumma: azt hiszem, mi még nem vagyunk ebben a stádiumban
Hosszú voltam , késő van.....

 jasa2007. nov. 07. 00:28 | Válasz | #78 
Készakarva se lehetett volna jobb ez a poén....

 tamas2007. nov. 06. 22:17 | Válasz | #77 
Wazze! nem KAN KÉT GATYÁM, hanem VAN KÉT GATYÁM! Hú de hüly vagyok!

 tamas2007. nov. 06. 22:14 | Válasz | #76 
Zsolt!
Az akkum sorsát úgy pecsételtem meg, hogy az én töltőm kicsit nagyobb mint kellett volna. De nem ez volt a baj, hanem hamarabb tettem fel tölteni, mint kellett volna, és a töltő sem igazán volt a toppon, mert megküldte szegényt 2A-al 5 órán keresztül! Eddig minden esetben visszaesett a töltőfesz 0,9-0,5 A-ra, de most valamiért nem.Ilyenek ezek a orosz csodák. Amit az orosz GAZ69 elbírt, a finom Japán technika nem.Mutattak olyan töltőt 4'500ft-ért, amit egész évben rajta lehet hagyni a gépen, frankón szintentart, és visszamér!
A baráti kört meg úgy gondoltam, (ha egyetértetek vele,) hogy mindenki lehessen a tagja, aki akar, de nem ilyen szabadon mit itt a fFÓRUM-ban, hanem ahogy Jasa is javasolta! Itt a FÓRUM-on írhasson bárki, viszont a baráti kör legyen meghívásos alapú, bemutatkozós, fényképes. A már meglévő tagok dönthessék el hogy valaki beléphet-e vagy sem (ezzel gyakorlatilag 0 lenne az esélye, hogy valaki beirogasson mint "talicskás"). Én az elől sem zárkóznék el, hogy alapítsunk egy mototros klubbot, a tipusnak. Ez sem kizárásos alapon kéne hogy működjön, ne legyen tipusfüggő, mert az értelmetlen, de a Majesty lenne a gerinc. Ez már csak azért is okos dolog lenne, mert ha már mind HD-n ülünk,akkor nem tartozhatnánk ide(hihi). Én meg utálom ha a jó dolgok végetérnek. Ez meg ami elkezdődött Álltalad, szerintem ( de úgy látom hogy a többiek szerint is ) jó dolog.
Magyarán, a mindenkinek szóló maximális segítségnyújtás itt a FÓRUM oldalain megmaradhatna, a kicsit barátibb hangvételű része pedig (no ehhez kéne jól összejönni nyereg alatt meg fölött is ahogy Jasa írta) zártabb lenne. Barátibb. Mondjuk nekem amúgy is megvan az a jó szokásom, hogy amíg kan két gatyám, addig a többieknek is jut. De ez nem tartozik a "talicskásokra". Vagyis mindenkiről feltételezem a jót, de ez persze nem jön le a számítógép monitorján keresztül. Nos, remélem érthetően sikerült leírnom a dolgot, vitassuk meg! Mi a véleményetek?

 Laci2007. nov. 06. 20:21 | Válasz | #75 
ok köszi előre is:)

 © Zsolt2007. nov. 06. 20:11 | Válasz | #74 
Igen. Webes felületen nyitsd majd meg, holnap újraküldöm (most nem tudom, mert dolgozom)
Zsolt

 Laci2007. nov. 06. 20:04 | Válasz | #73 
Zsolt sajnos az outlookom kivette a mellékleteböl nem biztonságos elemmé nyilvánitva:(
a freemailen átjönnek az exe fájlok?

 © Zsolt2007. nov. 06. 17:16 | Válasz | #72 
Minden vízhűtéses gépen van kiegyenlítő vagy tágulási tartály.Laci! Mi a helyzet a visszaállítással?Az akkut szerintem is érdemes megvenni. Az áremelés nyilvánvaló, de szerintem nem ennyivel! A régi akku meg KUKA? Én egy sima szeléncellás ősrégi töltővel dolgozom, 1-1,2A-os töltőárammal. 3 egymást követő nap töltöm 2-3 órát, így van ideje a töltések között pihenni, ill. lehűlni. A Baráti Fan Club érdekes ötlet. Én alapbeállításból úgy vagyok, hogy segítek mindenkinek addig, amíg nem rúg belém.
Zsolt

 jasa2007. nov. 06. 12:44 | Válasz | #71 
Helló ! Távol voltam pár napot, látom rendesen meglódult a tempó...
Gyuri, én is üdvözöllek, mint "jelképes majás" (előéletben olvashattad....)
Ezzel kapcsolatos javaslatom, ha szépecskén bővül a létszám célszerű lenne "bemutatkozás" vagy "névjegy" topik. (lehet hogy nem csak én vagyok "cavingtonos" )Benne lennének a legfontosabb paraméterek a tulajról és a járgányról, persze szigorúan önkéntes alapon, és ha Ti is úgy gondoljátok...
A vízhűtő mutatója a dinkán se ment még soha a félállás fölé , a kánikulában sem. Egyébként meg gyakran alig mozdul ki az alapból. Megnézem , van-e kiegyenlítő tartályom ?

 tamas2007. nov. 06. 09:58 | Válasz | #70 
Szóval ma reggelre az akkum tényleg teljesen megadta magát, a blendix éppen behúzott.Úgyhogy most vacilálok, mert szerintem nem érdemes a téli hónapokra megvenni egy új akksit, viszont azt mondták itt az akkus haverok, hogy 40%-os áremelés várható ezen a térem! Úgyhogy megint oda jutok, hogy szép lehetek, de okos az nem. Ráadásul a Lada akksiját is töltögetni kell 2-3 hetente, inkább arra kéne fordítanom, mert a mocit csak be tudom bikázni valahogy.
A nagyjavítás eéőre láthatóan jövő héten fog történni, mert a srác aki hozta a motort, és segít a finom dolgokban akkor ér majd rá. Hát ennyi...

 tamas2007. nov. 05. 22:39 | Válasz | #69 
Nagyfőnök!
Eljött az idő, midőn megalkoss egy Yamaha Majesty Baráti Fun Club-ot, külön,meghívásos belépési rendszerrel, mert lassan tényleg baráti társasággá leszünk és ez tényleg nagyon nagyon jó. Csak nem minden esetben tükrözi a tipus (ld:tüske, ujjelvágás, file eltünések) sajátosságait, viszont feltétlen meg kell őket beszélni. És az egész Körülötted forog! Hiába na!

 Laci2007. nov. 05. 20:35 | Válasz | #68 
oh nagy mágus:) Windows xp sp2 és ntfs fájlrendszert használok :) Thx:)

 © Zsolt2007. nov. 05. 19:50 | Válasz | #67 
Holnap délelőtt az e-mail címedre küldök egy programot, ez viszonylag nagy %-ban vissza tud mindent állítani. Ami info kell még: milyen op. rendszert használsz és milyen a meghajtó fájlformátuma? (FAT, NTFS)
Zsolt

 Laci2007. nov. 05. 18:53 | Válasz | #66 
Jó estét kicsit nem motorral kapcsolatos kérdés.elsősorban zsolthoz hátha tud segíteni.Számítógépen a lomtárból kiürített képeket hogyan tudom visszaszerezni ?:)véletlenül kidobtam amit nem kelelt volna:) és utána üritettem :( köszi elöre is :)

 © Zsolt2007. nov. 05. 16:06 | Válasz | #65 
A fényszóró magasságállítót én is láttam, végül is be lehet hangolni egy olyan állásba, ami szólóban és utassal is OK. A yamaha magyarországi raktára csak amolyan tranzit raktár. Mindent Nyugat-Európából hoznak, 2-3 hét az átfutási idő. Ez van. Végül is jön a tél, a motor úgyis állni fog, mindenre van idő, nem érdemes kapkodni. Tavasszal 10-15% árengedmény szokott lenni minden yamaha alkatrészre!
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 05. 15:55 | Válasz | #64 
Sziasztok, szép jó napot! Na telefonáltak a yamahától, hogy 2 hét alatt megérkeztek a csavarjaim! Igen, Zsolt jól tudta, egy csavar 1300 ft- volt. De a porvédő gumi 4300!!! hát arra jó lesz vigyázni! Bár örömömbe egy kis üröm is vegyült, ugyanis csak 1 db-ot kaptam mindegyikből, mert nem gondolták volna, hogy 2 csavar tartja a nyerget! Mert a rajzon csak 1 van, hiába van tükörképre leválasztva a müszaki rajz, azon a rajzon akkor is csak 1 van! Hihetetlen! Mondtam nekik 1 csavarral elég nehéz lesz összerakni, és melyik motoron tartja 1 csavar a féket?? Hát jó, akkor rendelnek mégegyet, hmm, hát ez a hihetetlen! Most megint várhatok 1-2 hetet!!!

 tamas2007. nov. 05. 12:33 | Válasz | #63 
Az izzócserén (mint írtam is) túl vagyok. Nem volt semmi. Napokig nem tudtam levenni a műanyag sarutartót az izzóról. Végül úgy döntöttem, ha kell kiszedem az egész lámpafejet. Feszegettem, és megadta magát sérülés nélkül. Az izzó lábai be voltak rozsdásodva, nem mai gyerek lehetett. Az indításhoz meg szívem szerint inkább beiktatnék egy plusz kapcsolót, az álltalad leírtak miatt is.
Az átalakítással nekem az volt a gondom, hogy fúrni faragni kell, ezért szerettem volna a Te véleményedet is tudni, kb azt írtad amire számítottam. De nekem van a motoromon fényszórómagasságállító, szerintem a Tieden is van, nyúlj be az első sárvégő felett, találsz egy műanyagcsavart a fényszóróalap mögött. Lefele néz a feje. Ő lesz az! Én az enyémet éppen annyira emeltem, hogy látszódjon hogy éppen nem jól van beállítva, így az autósok még nem villognak, én meg nem megyek nappal sem refivel mint a mocik zöme.

 © Zsolt2007. nov. 05. 11:22 | Válasz | #62 
Megnéztem a cikket, autóba OK, motorba nem tenném be. Egyrészt a motoron nem lehet fényszóró magasságot állítani, főleg ha időnként utast is visz az ember, akkor gond van. Másrészt a beszerelés, valamint az izzócsere bonyolult és nehézkes. Próbálj csak egy sima H4-est kicserélni a maján, igazi szívás a négyzeten! Energiát én azzal spórolnék, hogy a hátsó fényeket kicsrélném LED-es típusra. Igaz a helyzetjelző csak 5 Watt, de ez a 0,4A már az akku töltésénél segít kicsit. A féklámpát is úgyszintén cserélném, ennek indításkor van jelentősége, mert be kell húzni a fékkart és ekkor fölöslegesen megy el 1,25A, ami lehetne az indítómotoré is! Mindenképpen a fogyasztást kell visszafogni valahogy, szerintem ez a lényeg.
Zsolt

 tamas2007. nov. 05. 09:31 | Válasz | #61 
Szevasztok! Zsolt, lassan megjön az eszem, itt írom a pontos webcímet a xenonról: http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=269 Nem tudom mikor lesz időd átbogarászni, mindenesetre érdekelne a véleményed, mert ezektől a megoldásoktól én csak drágábbakat láttam, volt amelyikért 65'000ft-ot is elkérnek! Azon is elgondolkodtam, hogy beszerelek valami egyszerű feszmérőt, hogy egyből lássam ak akku teljesítőképességét.Ebben az esetben nem az önindító hangjára támaszkodnék, sosem volt valami jó a zenei hallásom.
Az időjósokról meg annyit, hogy Egerben szikrázó napsütés, és 12 fok van!Felhők ugyan vannak, de hó nemigen néz ki.

 tamas2007. nov. 04. 22:14 | Válasz | #60 
Roszul írtam, nem gondolom hogy a motor nem éri el az üzemi hőfokot, szerintem azzal nincs baj. Inkább az hogy a vízhőmérő jeladója lehet olyan helyen, hogy alacsonyabb a hőfok amit mutat. De azt hiszem Zsolt erre is tudja a pontos választ!

 Gyuri2007. nov. 04. 21:01 | Válasz | #59 
Akkor köszi a választ, tényleg túlhűtött a rendszer. Bár azt hittem a termosztát tartja üzemi hőfokon a motort, mert a túlhűtés se igazán jó. Azt hittem nem jó a termosztátom, gondoltam kiveszem, és megnézem nem-e hibás. De akkor hagyom, nem piszkálom, lehet tényleg igy jó. Köszi!

 tamas2007. nov. 04. 20:29 | Válasz | #58 
Hasonlóak a tapasztalataim, a középállástól lejjebb áll a mutató üzemi hőfokon. Nekem mág annyira sem melegedett fel, hogy a ventillátor elinduljon. Szerintem túlhűtött a rendszer. Neked van víz a kiegyenlítőtartályban? Nekem nem volt egy csepp sem, mégis normálisan hűtött!

 tamas2007. nov. 04. 18:10 | Válasz | #57 
Hát igen! Talma képes volt arra, amire Hamilton nem, megnyerte a világbajnokságot, és hagyta a futamot! Dejól tette!
Laci! A teleszkópszárszimeringek (2db) Athena gyártmányú, a Pink motors importálta, a Yamaha Fehérnél nekem 4'000ft-ba kerültek. Szerintem közvetlen a Pink-től olcsóbban megkapod. Ha rendesen tudok fogni, rögtön megcsináljuk, már mondták motoros ismerősök többen is hogy ne vigyem szervizbe, mert házilag is nagyon jól ki lehet cserélni. Feltétlenül adminisztrálok!
Az akku ügy meg nagyon bosszant, mert nem gondolom hogy túltöltöttem, szerintem már nagyon a végét járhatta. Az a szerencsém, hogy nem robbant fel, mert lehet lemarta volna a sav a motor fél oldalát. Így is olyan büdös savszag volt a garázsban, hogy borzasztó.

 © Zsolt2007. nov. 04. 14:29 | Válasz | #56 
Gyuri anyagát feltettem a másik topicba. A jövőben komolyabb, hosszabb terjedelmű műszaki problémákat ide rakjatok fel, így áttekinthetőbb minden. Laci lengéscsillapítójának olajfolyása előbb-utóbb mindenki gépével elő fog fordulni, egy kicsit nagyobb lélegzetű munka lesz, mint azt bárki is gondolná. Az első burkolatot és még sok mindent le kell majd szedni hozzá. Olyan 2-3 napos elfoglatság várható vele. Tamás! Az akku kuka! Ez van, soha nem lesz már jó, bármit is csinálsz vele. Az új olyan 10 rúgó környékén van.
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 04. 13:43 | Válasz | #55 
Szia Laci, hát tényleg közel vagyunk egymáshoz! Köszönöm mindenkinek a segitséget, remélem meg tudom oldani! Zsolti, külön köszi a képet is!!!! Ja, éljen Talmácsi!

 Laci2007. nov. 04. 13:32 | Válasz | #54 
És igen ÉLJEN TALMA!!!!!!!!!!!
még vagy 10 ilyen évet neki:)

 Laci2007. nov. 04. 13:29 | Válasz | #53 
IGY VAN !!!!
ÉLJEN TALMA:):) és még vagy 10 ilyen évet neki :)

 tamas2007. nov. 04. 13:29 | Válasz | #52 
Erre gondoltam én, hogy a csavarok vállán csúszik a fékkengyel. Ezért pucolgatom én is. Botds ki az elsőt, szerintem hasonlólesz a működési elv.
Zsolt! Tegnap túl lett töltve az akksim, pedig teljesítményszabályzós a töltőm. Szó szerint megduzzadt, felfúvódott. Kivettem, megvártam míg kihűl, volt vagy 40 fokos!!! Ma visszaraktam, de nem is fér be igazán, nehezen is indít. Lehet hogy kinyírtam? Láttál már ilyet? Jobb lesz ha én is bikakábelt rendszeresítek

 Laci2007. nov. 04. 13:26 | Válasz | #51 
Sziasztok :)
látom pörög fórum és új emberrel bövűltünk :) Eléggé közel vagyunk egymáshoz Gyuri, én ugyanis szigetszentmiklósi vagyok.
A szerelős kérdéshez én sem tudok hozzá szólni mert nekem is dobfékes a mocim.Viszont nekem is kijött egy kis probnlémám a az egyik lengés csiilapítom elkezdett folyni, és az a gáz,hogy ráfolyik a féknyeregre.de hál istennek a pofákhoz meg a tárcsához nem folyik be,de zavaro mert a kerék oldalát is összeolajozza.De azt hiszem télen lesz időm vele foglalkozni:) ja és Tamás a fényképeket a teloszerelésröl várom majd a képtárba:)

 © Zsolt2007. nov. 04. 13:23 | Válasz | #50 
Csinálok pár képet az enyémről, kb. fél óra múlva jelentkezem a Javítás,karbantartás topicban. Ja és éljen TALMÁCSI!
Zsolt

 © Zsolt2007. nov. 04. 13:21 | Válasz | #49 
Csinálok pár képet az enyémről, kb. fél óra múlva jelentkezem a Javítás,karbantartás topicban. Ja és éljen TALMÁCSI!
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 04. 13:15 | Válasz | #48 
Hát igen, ez jól elvan cseszve! Kinnt voltam a garázsban, megnéztem mégegyszer. Ott ahol csúszkálna ez a két csavar, ott felvan menetelve, abba voltak belecsavarva a végigmenetes csavarok. Nem is csoda, hogy nem müködött!! Akkor azt is cserélnem kell ugye? Gondolom ezek nem kotyoghatnak,illesztve vannak ugye?

 Gyuri2007. nov. 04. 12:56 | Válasz | #47 
Szia Zsolt. Igen, igy már müködik, úgy nézem tényleg a 6-os tételt rendeltem. A gondom az, hogy ezek helyére bevolt csavarva 2db végigmenetes mezei csavar. De még egyet nem értek, ezek hasonlóak mint az első féknél,bár az első azért másabb. Ha jól látom ezeken nincs végig menet, akkor mi rögziti a fékkengyelt? Nekem ahová ezeket bedugnád ott van két menet is, ahová belehajtották a két mezei csavart! Mit tegyek, vegyek hozzá egy új tartókonzolt is? Ahová rögzited a fékkengyelt ezzel a két csavarral, arra gondolok.

 © Zsolt2007. nov. 04. 12:34 | Válasz | #46 
Akkor nem így csináljuk! A dukumentumtárból töltsd le ezt: 5GM2_2000 (pdf) és lépj a 40. oldalra. Ez egy lakatrész katalógus, igaz a 2000/2001 évjáratoké, de a hátsó tárcsafék és alkatrészei 1998-2003 között nem változtak. Szóval a 40. oldalon van a féknyereg, sok csavar itt nincs, gondolom a 6-os tétel kell neked. (elárulom lassan nekem is cserélni kell) Itt nagyithatsz kedvedre.
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 04. 11:25 | Válasz | #45 
Szia Zsolt! Köszi a segitséget, de nekem csak az alkatrész listát jeleniti meg, képet nem. Ha visszamegyek a tipushoz, és évjárathoz, akkor bead kis képeket, amiket megnyitva megint az alkatrész listához jutok, kép nélkül. Ha a kis képet mentem, olyan homályos, hogy semmi se látszik. Hmm, valamit elrontok, csak nem tudom mit!!!

 © Zsolt2007. nov. 04. 11:01 | Válasz | #44 
Üdv Mindenkinek!
Látom szépen bővülünk, előbb-utóbb egész sokan leszünk.
Először egy kis infó.A dokumentumtárba feltettem PDF-ben az NGK és a DENSO gyertya katalógusait, valamint online a BRISK katalógus is elérhető innen. Remélem ezentúl a gyertya választás nem lesz akadály. (frissítsd a weblapot)
Gyuri! Külön köszöntelek,mint új tagot. Amit kértél abban segítünk. Első körben nézd meg ezt a linket:
Alkatrész link
Neked a 6-os tétel kell netán? (jobb gomb és zoomolni lehet a képet)
Zsolt

 tamas2007. nov. 04. 09:52 | Válasz | #43 
Jó reggelt! Nekem az elsőfékem volt necces az elején, de egy elegáns komplett kerékcserével megoldottuk a helyzetet. Ez a töltésdolog meg mint látod, mindnyájunknál jelen van, én meg még bele is homorítottam szombaton, mert túltöltöttem az akksimat, és feldagadt mint egy gumilabda, Reggeli után lemegyek, és visszateszem a helyére, megpróbálok vele motorozni egy kicsit, mert holnapre erre Eger felé már hózáporokat is jósolnak. Ha megjönnek az alkatrészek és javítassz, csinálj róla fényképeket, Zsolt felteszi a szervizrovatba, hogy más is okulhasson. Ja! És ha megjönnek a csavarok, azért gondolom nem hajtod bele őket simán ugye? Gondolok itt a menetemelkedésre. Lehet hogy sérültek? Vagy a menet stimmelt, csak a csvarok vállai nem olyanok? Én az elsőből indulok ki, ott ugye úszó féknyereg van, gondolom a hátsó is hasonló. Az elsőn én rendszeresen tisztogatom a csavarok vállait,meg a nyereg furatát is olajozom ellenkező esetben a betétek kicsit csurusztokolnak a tárcsán. De hát az úszó féknyereg ilyen.
Szerencséd van, mert van a közeledben Maja fun, Laci Szigetszentmiklóson lakik, szomszédok vagytok. Mi hárman vagyunk szétszórva csöpp kis országunkban.

 Gyuri2007. nov. 03. 23:12 | Válasz | #42 
Szia Tamás! Köszi a választ,igen, nekem dx-es a mocim. Kb. fél éve vettem,bár a hátsó fék nem volt az igazi. Volt vele gondom, hosszú úton mindig lemerült az akksi, úgyhogy a bikakábel tényleg tartozék! Bár már megcsináltam a mocit, de a kábel nálam van! Hidegen tökéletes volt a töltés, majd mikor bemelegedett, leállt a töltés és az akkut szedte. Kicseréltem a feszszabályzót, és minden ok. Neten vettem, 4800-ért, annyit megért! Jó ez a gép ha jó, bár engem még izgat a fékproblémám. Bár már két hete megrendeltem a csavarokat, még mindig jön, remek.Potom 12000.ért, japánból,még remekebb! De mindegy, úgyis megkell csinálnom,eladni nem akarom,jó vele mocizni! Én különben Szigethalmon lakom. Sziasztok.

 tamas2007. nov. 03. 21:18 | Válasz | #41 
Helló Gyuri! Friss hús a fedélzeten végre! Üdv Neked is! Én simán csak örülök a jelenlétednek, mert az én motorom hátul még dobfékes,(1996-os) de Admin Zsolt biztosan tud Neked tanácsot adni, Neki DX-es a gépe. Gondolom a Tied is az.Írni fog.
Te különben hovávalósi vagy?

 Gyuri2007. nov. 03. 20:34 | Válasz | #40 
Sziasztok, örülök hogy megtaláltam ezt a honlapot. Van nekem egy 250-es majám,98-as. Kérnék egy kis segitséget. A hátsó tárcsafékemmel van gondom, akitől vettem belehajtott két sima mezei csavart a 2 féknyeregrögzitő csavar helyére, de igy valahogy nem ok. Már rendeltem hozzá 2 újat, de mintha valami még lenne ott. A tartókonzolban két menet van, az első a nagyobb nem tudom mire való. Igy meg ha ráhúzom a csavart szétnyomja a porvédőt, de a nyereg nem is tud beállni központba. Néztem rajzokat hozzá, de erröl a részröl valahogy nincs. Tudtok nekem segiteni,hogy mi hiányozhat még?? Köszi előre is, Gyuri.

 tamas2007. nov. 03. 17:23 | Válasz | #39 
A randes cím, zsiguli.hu. Bocs. Ez a Lada baráti kör honlapja, akár mi is kinőhetjük magunkat, jól indultunk. Ja, én meg felhízlaltam az akksimat, töltővel. Most hagyom pihenni. Remélem nem pusztul el szegény!

 © Zsolt2007. nov. 03. 09:31 | Válasz | #38 
Valami nem jó, mert nekem a HungaroLada weblapja jött be
Zsolt

 tamas2007. nov. 02. 21:10 | Válasz | #37 
Az igazi megoldás a xenon lámpa lenne, mert az több mint 30%-al (jól megfogalmaztam)fogyaszt kevesebbet. Vagyis! A xenonok csak a normál izzók 70%-át veszik fel, az átalakítási leírást a lada.hu-n olvastam, de az is van vagy 15'000ft.Ha érdekel a dolog pillants rá, én az autóm miatt gyakran nézegetem az oldalt, nagyon hasznos, és szerintem izzó szempontjából lehetne valamit fakítani.Fontos a láthatóság, lényegesen jobban kitűnik a jármű, motorok esetében pedig ez alapvető biztonsági tényező. Mindenesetre ha veszed a fáradságot, és megnézed a honlapot, a fősoron van egy jó kis cikk. A műszaki része számomra nem teljesen tiszta, de az elsőre lejött, hogy ha a kocsiba nem is, de a mototromba jó lenne belevariálni eggyet.

 © Zsolt2007. nov. 02. 16:31 | Válasz | #36 
Eltaláltad! A bikakábel alaptartozék. Mivel a legtöbb találkozóra 3-4 motorral megyünk (csak úgy családilag) a saját gépemet felszerszámoztam kissé, olyan mint egy műhelymotor. A bikázás nem igazán gond, a kollégák rendszeresen segítenek! Persze csak ha kell! Az autósok nem igazán állnak meg segíteni, nekem is ez a tapasztalatom. A motorosok viszont mindig. És én is ha kell. Mindegy, hogy milyen gépen ülsz, a motorosok összetartanak. Az integetés is megszokott mifelénk, nem nézik azt, hogy most egy GPZ-n vagy egy robogón, esetleg MZ-n ülsz. Itt Szabolcsban nem alakultak ki kasztok. Vannak új gépek, régiek, keleti és nyugati csodák. A találkozókon nem alakulnak ki majomszigetek (pl: csak chopperesek), hanem mindenki mindenkivel társalog, infót cserél, beszélget. Tapasztaltam több rendezvényen is, hogy egy falusinak ugyanúgy kuriózum a Yamaha Drag Star és az MZ ES Trophy is. Az izzó kérdés elég érdekes. Az OK, hogy intenzívebben világít, de ugyanannyi áramot vesz fel mindkettő! Az első 55W, a hátsó 5W, együtt 60W, azaz 5A 12V-on. Olyan megoldás kellene, ahol a világító teljesítmény ugyanaz, de mondjuk 2A-al kevesebb kell.
Zsolt

 tamas2007. nov. 01. 19:01 | Válasz | #35 
Ezekben az esetekben kizárólag a jóindulatú kollégáidra vagy utalva? Vagy keresel egy arra haladó autóst aki megszánja a motorost? Mert ez nem jellemző az én tapasztalataim szerint! Ja! És a bikakábel? Az nálad alapfelszerelés mint a bukósisak? Esetleg Vágó Pista bácsitól átvévve a telefonos segítségnyujtás játszik? Ráadásul Neked ez tényleg gyakori probléma. Mit mond az akkus tartja még az akksid a feszültséget ha ráteszi a söntmérőt, vagy lehervad?
Én mikor vettem a mocit megnéztem a gyári adatot, és nem vettem bele nagyobb izzót mint a gyári, éppen ezért. Ráadásul a KRESZ is ellenünk dolgozik, mert a motorkerékpár minden fajtájának lakott területen belül is kötelező a tompítottfény. Ezt úgy oldottam meg, hogy 60/55-ös kékített üvegű izzót vettem bele, ez kicsit olyan mint a xenon, és nagyobb a fényereje mint egy fehér 100/80-asnak! (Mikor a Ladába beletettem az egyiket, akkor láttam, hogy teljesen elnyomta a másik fehérfényűt. Az volt a 100/80-as!) Nekem nagyon bejött, az árok felé is több fény jut, valószinűleg a színe miatt. Az ára sem vad, a Tunsgram márkaboltban valami 650 ft/db.
No megyek gurítok egy kis forraltbort, mert egészen átfegytam a temetőlátogatások közben. Holnap meg leveszem a bibit ha tudom, és csak motorozok eggyet!
Ja! A lényeg! Megküldték a Yamahás gyererkek a hiányzó két görgőt, csinálhatnánk a gépet, csak most meg fogni nem tudok. A héten 3x vágtam el a kezem, jobb lesz ha nem nyúlok semmihez míg helyre nem jövök...

 © Zsolt2007. nov. 01. 15:19 | Válasz | #34 
Ma reggel megint szivás volt, nem indult a gép a munkahelyemen. Na mi volt? Lemerült az akku. Bikázás megint. Szerencsére már rutinból megy. Úgy látom,nem úszom meg egy új megvételét. Az ablaktörlő motorra kicsit olyan "indiai" megoldás. Amit Tamás írt, azt kellene használnod
Zsolt

 tamas2007. nov. 01. 10:29 | Válasz | #33 
A generátornak (a dinamóval ellentétben) már alapjáraton is tölteni kellene, de sajnos ez is úgy van ahogy Zsolt írta, kell neki a csutka gáz. Méricskéltem a töltőáramot, az még meg is van alacsonyabb fordulastszámtartománynál is, de a töltőfesz már kicsi.Ehhez kell a fordulat.
Jasa! A SONAX cégnek vannak nagyon tuti (árban is!)vízlepergető anyagai, nekem a bratyeszom adott olyan szélvédőmosót, hogy a vizcsepp úgy futott le a szélvédőről, mint a polírozott kasztniról. Olyan volt, mint az ablakmosók, sima pumpás permetszóróval volt szerelve. Csak ősszel használtam esős időben, de még az ablaktörlőlapát mozgása is elcsendesedett, és felgyorsult. Én egyébbként előszeretettel használom a SONAX cuccait, megérik az árukat. Az egészségügyet nem úsztam meg, kocsival vitt a kollégám a sürgősségire, ott meg már várt a sógorom, ő rtg.aszisztens az egri kórházban. Varrni nem kellett, de a rákelkés csontig ment, és kb 6cm hosszúságban kettévágva a jobb nagyujjamat, még a körmöm is kapott. Most színész ujjam van, ilyen kesztyűbábos. Ja, meg jobb válba tetanusz, a Doki vigyorgott (egy suliba jártunk) hogy ettől még le fogok tudni ülni. Hát ennyi.

 © Zsolt2007. nov. 01. 01:11 | Válasz | #32 
A töltöttség nem az akkumulátor korára jellemző tulajdonság!Mint írtam a típus elektronikája viszonylag modern, de nem tökéletes. A generátor max. fordulaton 16A áramot termel. Igaz a töltéshez 0,7-1A kell, de ha ég a fényszóró, helyzetjelző és a motor is megy (a gyujtáshoz is áram kell ugye) akkor számításaim szerint 8-10A-t "eszik" a gép. (csak a fényszóró izzó benyom 4,5 Ampert!) Mivel nem járunk állandóan csutka gázon, a generátor sem ad le szerintem sokkal többet, mint amit a gép felhasznál. Következésképpen vagy annyi van amennyi kell, vagy kevesebb. Ezért az akkumulátor előbb-utóbb lemerül. Mint írtam egy szezonban nekem 3-4 alkalommal tölteni kell az akkut.
Zsolt

 jasa2007. nov. 01. 00:47 | Válasz | #31 
Laci:úgy éretted, hogy a motorvételkor kaptál új akksit ? Akkor annak nem szabadna már most töltési gondja lennie, ha jól értem.
Tamás: jobbulást, remélem megúszod "egészségügy " nélkül
Zsolt: én is mentem végig,oké volt egy kis esőt leszámítva, de fel vagyok öltözve fullra...
Nevessetek ki: azon töröm az agyam hogy a nagy plexire egy ablaktörlőt barkácsoljak. Kb. Trabant vagy kispolyák méretű elég lenne, bal kézzel mozgatnám ha szükséges.

 © Zsolt2007. okt. 31. 20:52 | Válasz | #30 
Hát az nem jó. Én ezen a héten minden nap motoroztam, vagyis munkába jártam a géppel. Egy kicsit nedves minden, de az a lényeg, hogy ne fagyjon!
Zsolt

 tamas2007. okt. 31. 16:47 | Válasz | #29 
Ugrott a pénteki motorozásom, mert elvágtam a ujjamat, azt, amelyikkel mutogat és nem fér bele az ujjam a kesztyűbe.

 Laci2007. okt. 30. 16:43 | Válasz | #28 
Nem volt idöm kimérni az akksit a a tag akitöl vettem ujat rakott ugyhoyg biztos az a baj amit irtál viszont ma a mociztam vagy 100 km -t de már az első 10 után elmult a nyekergő indexhang:) cserébe viszont jol átfagytam :) de hát nem az idő tehet rola :) az türhető volt kicsit alulöltöztem:)

 © Zsolt2007. okt. 29. 12:44 | Válasz | #27 
Laci! A akkura mérjél rá, valószínűleg tölteni kell! A majesty-k akkutöltése sajnos nem sikerült tökéletesre, egy szezon alatt 3-4-szer is muszáj beavatközni külső töltővel. A feszszabályzó sem egy 100-as izzó, időnként - annak ellenére, hogy japán- beadja a kulcsot. Jasa! Ez a leöltözősdi robogóknál örök probléma. Még jó, hogy az idom műanyagból van, legalább a rozsdával nem kell foglakozni!
Zsolt

 jasa2007. okt. 29. 10:27 | Válasz | #26 
Tegnap pocsék idő volt, így hát volt egy kis "garázs-járat" : nagytakarítás + a bal index visszajelző lámpa nem égett. Nahát ilyenkor irigyleg a motorosokat, a robikon bármi van rögtön "sztriptízzel" kezdődik.
Itt is: tükrök (szamárfülek) le, plexi le, első idom le. (szumma 14 db csavar )szerencsére csak kontakt hiba volt, kilazult a vezeték, izzót nem kellett cserélni. Mire eladom egész jól megismerem a "bélését"

 Laci2007. okt. 29. 08:36 | Válasz | #25 
Jó ötlet a túra valóban és igy földrajzilag valóban távol vagyunk egymástol, javasoltam volna szolnokot de az jasának nem túl elönyös.Zsolt viszont tegnap érdekes dolgot tapasztaltam gyanítom a feszültség szabályzó okozza,hogy 2 hetet állt a motor mentem vele egy kört és amikor indexeltem,nyekeregve szólt a index visszajelzése,még fordulaton is aztán felkapcsoltam a világítást és akkor rendes hangot adott ki magából,csak arra tudok gondolni hogy terheletlenül kevés a töltés,vagy valami ilyesmi.

 tamas2007. okt. 28. 22:33 | Válasz | #24 
Kell nekünk így szerteszét lenni?

 tamas2007. okt. 28. 22:32 | Válasz | #23 
Francos távolság!


Első ... 323 324 325 [326] 327

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől