Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 125
Yamaha Majesty YP125

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


tamas2010. aug. 15. 19:40 | Válasz | #300 
Gyakorlatilag csak azért, hogy a tartályba lévő fékolaj el ne fogyjon még véletlenül se. Így a biztos. Mikor meg végeztél, atuánna is tudsz tólteni hogy meglegyen a megfelelő fékolajszint.
Csak ugyan olyan fékolajjal töltsd utánna, ha nem tudod mi van benne, inkább cseréld le a teljes mennyiséget. Minimum DOT-4-est tegyél bele.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © attila6332010. aug. 15. 20:17 | Válasz | #301 
...és állitsd úgy a kormányt, hogy nagyjából vízszintesen álljon az aktuális olajtartáj!

 © attila6332010. aug. 15. 20:26 | Válasz | #302 
Belinkeltem!

 © attila6332010. aug. 21. 19:11 | Válasz | #303 
Szevasztok! Tudja valaki, hogy a 125-ösh karburátoráról hol találok valami részletes leírást? (Főleg a beállításokról!) Az a gondom, hogy egyszerűen nem akar menni a gép. 75-80 a vége szélcsendben, sík úton, akárhogy is húzom neki a gázt.Valahogy nem akarja kipörögni magát. Olyan , mintha egy idő után nem kapna elég benzint. Szerintem gyorsulnia is jobban kéne. Szétszedtem a karbit darabokra, kipucoltam belöle az elmúlt 6 év minden szutykát. Persze egyenlőre továbbra is repedezett a gyorsító membrán, de az azért nyomja felfelé a fúvókához a benzit rendesen. Bár lehet, hogy az terhelénél már kevés?
A fogyasztás egyébként 3,27 l volt az elmúlt 300 km-en átlagban.

 © attila6332010. aug. 21. 19:15 | Válasz | #304 
Ja és még valami: a "műszerfalon" a km számláló/időbeállító gomb fölött van egy LED szerű izé.Az mi lehet? Egyik User Manual-ban sem találtam róla semmit.

gábor2010. aug. 21. 20:43 | Válasz | #305 
Valószinü a riasztó vissza jelzője,általában nincs benne,vagy kiveszik belőle.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © SPOJLERES2010. aug. 22. 09:36 | Válasz | #306 
A legtöbb motorriasztokba nem tesznek ledet mert a motorriasztók a kiskapacitásu aksik miatt és a feltételezett nem mindennapi használat miatt a riasztok kb 3-8 mA-t maz 10mA-t fogyasztanak ha meg még led is van rajta az még+ 10mA
Ezt vegyétek ti is figyelembe majd
Szoval hacsaknem valami tudatlan rakta bele a ledet
Amugy lehetne ledet bele rakni de csak kisáramut ami ritka és csak 3mm es be létezik 1-3mA-es és azt is rövid felvillanással habár a ledet villogtato elektronika jóval többet fogyaszthat szóval inkább ne

gábor2010. aug. 22. 12:29 | Válasz | #307 
Ez a led gyárilag van benne,igaz ott elég tudatlanok vannak
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

gábor2010. aug. 22. 12:33 | Válasz | #308 
Talán valami inditás gátló vissza jelzöje, x-maxon is láttam ott villog is.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

SomTom2010. aug. 22. 12:51 | Válasz | #309 
Se a Fecónak se nekem nem volt bekötve sehova sem.
Nem kell filózni rajta, bár ha van kedvetek, sok mindent ki lehet találni.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

gábor2010. aug. 22. 13:04 | Válasz | #310 
Nekem se volt bekötve de biztos valamiért berakták!!Az ötveneseken ami japcsiból jött ott 35-nél elkezdet villogni,mert ott ennyi a sebb.határ.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © SPOJLERES2010. aug. 22. 19:23 | Válasz | #311 
Vaze senki nemirta eddig hogy gyárilag van benne
Bocs hogyha segitettem volna
Talán nem kellett volna

 © SPOJLERES2010. aug. 22. 19:27 | Válasz | #312 
Müszerész vagy kitalálhatnád
Az enyémben nincs felesleges led

 © attila6332010. aug. 22. 19:36 | Válasz | #313 
Biztos, hogy gyárilag van benne, mert rajta van a hasz. ut. rajzain is. Csak nem írják, hogy mire jó. Mondjuk nincs miatta álmatlan éjszakám...:-)
Viszont ma mentem a géppel vagy 50-60 km-t országúton és úgy néz ki, kezd észhez térni. Már olyan 90 körül van a vége és jobban is gyorsul. Úgy látszik nem tett jót neki a több mint egy éves állás.

 © BERTA ISTVÁN2010. aug. 22. 21:45 | Válasz | #314 
SZIASZTOK,
125-ÖS MAJESTY-HEZ KERESEK KIPUFOGÓSZELEPET,ÉS VARIÁTÓR GÖRGÖKET.TUDNA VALAKI SEGITENI?.KÖSZÖNÖM.

Feco2010. aug. 23. 06:49 | Válasz | #315 
Valszeg az olajcsereciklus visszajelzése a funkciója, de ahogy tapasztalt barátom Somi írta mindkettőnknél csak lógott a vezeték.Valószínűsítem azért mert így volt egyszerűbb eltüntetni a villogást.
Motor után,első a család legyen!

Feco2010. aug. 23. 06:53 | Válasz | #316 
Azt ajánlom görgőt csak újat,szelepből esetleg a bontott is jó. Nézz körül az alkatrészbázisban,sok linket találsz.Becsiszolás nélkül az újat sem lehet betenni.
Motor után,első a család legyen!

 © attila6332010. aug. 23. 07:18 | Válasz | #317 
Ha pesti vagy, akkor a Nagy Lajos Király utján, a Motor Oázisban kapsz görgőt polcról. Legalábbis múlt szombaton volt nekik.

 © attila6332010. aug. 23. 07:21 | Válasz | #318 
Na majd megnézem, hogy az enyémen be van-e kötve valahova.

 © attila6332010. szept. 06. 19:34 | Válasz | #319 
Üdv!
Megoldottam (átmenetileg) a gyorsító membrán problémát. Kiszedtem és levakartam róla a régi elöregedett, repedezett gumiréteget. Ezután két rétegben vékonyan bekenegettem az autószerelő haveromtól kapott beinzin-, hő-, és mineden-álló szilikongumival (Loctite) mindkét oldalát. Hagytam megkötni alaposan.Ugyanezt tettem a fölötte lévő hasonló membránszerű tömítéssel is.
Összeraktem a karbit és remekül működik. Semmi szivárgás és veszi a fordulatot rendesen.
Kíváncsi vagyok meddig bírja, de a haver szerint ez az anyag évekig megtartja a tulajdonságait.

Feco2010. szept. 06. 19:52 | Válasz | #320 
Ügyes, váljon be!
Motor után,első a család legyen!

Bertalan Tibor2010. szept. 21. 17:41 | Válasz | #321 
Üdv mindenki, vásárlási szándékomat szeretném ezuton jelezni egy 125-s maja tárgyában, ill. a b.nőm tervezi én csak a szándékot teszem közzé.Bármi segitséget előre is köszönünk.

 © attila6332010. szept. 21. 19:13 | Válasz | #322 
Pont ma láttam egy 2005-öst asszem 460e-ért regadóval, rendszámmal együtt, szemre egész jó állapotban, de az 180-as. Az M3-asnál a Praktiker melletti Honda kereskedésben. Talán még jobban is jártok a 180-assal. A 125-öst kicsit alulmotorizáltnak érzem a kb. 130 kilóhoz. Fogyasztásban, meg egyéb költségekben viszont nemigen van különbség.

Bertalan Tibor2010. szept. 21. 20:07 | Válasz | #323 
Köszi de sajna óccóóóbb kéne

 © attila6332010. szept. 22. 19:27 | Válasz | #324 
2000 előttieket lehet találni olcsón, de nagyon figyelni kell hozzá a használtmotoros oldalakat. Jó ha van valaki, aki meg tudja szakérteni. Nehogy az olcsó legyen drága! Szerintem várjatok még vele. November vége és február közepe között mindig pang a piac, olyankor nagyokat lehet alkudni! :-)

Bertalan Tibor2010. szept. 22. 22:22 | Válasz | #325 
Erre én is gondoltam csak az O.K.T.-ra már azzal szeretne jönni de így nem fog összejönni.

dodi2010. okt. 23. 16:45 | Válasz | #326 
Hali kedves clubtársak , kedves szomszédom vett egy 125-ös maját ,erre keresnék plekszit mert el van törv ,ha valaki tud kérem jeleze ???

 © satyapapa2010. okt. 23. 16:53 | Válasz | #327 
A Misit kérdezzzétek,,,,alkatréstbázis
06304373303-vagyok elérhetö

dodi2010. okt. 23. 17:40 | Válasz | #328 
már megvolt, mármint a kérdés Miskánál !!

 © satyapapa2010. okt. 23. 17:46 | Válasz | #329 
Jó mi ?? itt rohangálunk össze-vissza ha plekó kell,Az olaszoknál pedig a bontottat rögtön szemétbe dobják ha nincs azonnal vevö rá.
Náluk ugyanis a környezetre káros anyagnak minösül,tilos tárolni,,Legalábbis északon..
06304373303-vagyok elérhetö

 © attila6332010. okt. 24. 18:59 | Válasz | #330 
Üdv mindenkinek!

Tudja valaki, hogy hogyan lehet eltüntetni a "műszerfalról" az olajcserére figyelmeztető feliratot? Elég lekötni hozzá az ukkut, vagy van valami egyéb trükk is?

meszizs2010. okt. 24. 19:43 | Válasz | #331 
Szia! A 250-en van a műszerfalon egy reset gomb. Álló helyzetben a gyújtást ráadva kb.10-30 mp-ig kell nyomni a gombot és oké a művelet.
De az igazi válasszal várjad meg a hozzáértőket.
1996-os Majesty 250

 © attila6332010. okt. 25. 18:59 | Válasz | #332 
Köszi! A gép előző tulaja is ezt mondta. Az "OIL CHANGE" felirat el is tűnt. Viszont kiírta, hogy "RE", aztán meg hogy "01", és azóta nem mutat semmit a kilóméteróra meg a napi számláló! Illetve a napi számláló kb 2 km-enként ugrik 1 tizedet.

 © attila6332010. okt. 25. 19:12 | Válasz | #333 
Na megoldódott a dolog. Szóval az volt a baj, hogy nem vittem végig a folyamatot. Addig jó volt a dolog, hogy a gyújtás ráadásával lenyomtam a gombot kb. 30 másodpercig. Ekkor jelenik meg a "RE" felirat (illetve ha mégegyszer megnyomom akkor az, hogy "16", amiről fingom sincs, hogy mi). A "RE" feliratnál újra le kell nyomni vagy 10 másodpercre, és akkor egyszer csak minden mutató ütközésig végigfut a skáláján, majd minden beáll alaphelyzetbe. Most már jól működik a panel.

 © LakiMester2011. feb. 06. 20:18 | Válasz | #334 
Sziasztok! Segítségetek szeretném kérni.
friss tulaja vagyok egy 125ös 2002es majesty-nek, nem kicsit van lelakva, úgyhogy nagy volt a kísértés hogy patika motort faragjunk belőle!
probléma a következő:1 Egyik pillanatról a másikra, használat közben elment a legkisebb fokozat, értem ezalatt hogy sztenderen forog a kerék úgy hogy csak a hátsó fékkel lehet megállítani, plusz enyhe lejtőn mászik felfelé, majdnem a fulladás határán van így az alapjárat, olyan érzés mintha elment volna az alsó fokozat.
2 elektromosság :D-az aksit valami mindig lehúzza álló helyben, töltés kimértve 14.15,
aksi is jó
irányjelző relé megbolondul mikor használni kezdem, 3féle intenzitással villog függően: lámpa nélkül, helyzetjelzőn, ill. tompítotton.
féklámpa nem működik, égők jók.
előre köszönöm a sgítséget :D

 © passat522011. feb. 06. 20:25 | Válasz | #335 
Mivel volt 125-ös mocim de hasonló gond nem volt vele igy csak tippelek!
1 Valószínű, hogy a kuplung rugó eltörött!
2 Az indesz relét kösd ki és ha akkor nem huzza le semmi az akksit akkor ő a ludas!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

meszizs2011. feb. 06. 20:27 | Válasz | #336 
Nekem 250-van, de az, hogy a sztenderen viszi a hátsó kereket jelenség nálam az volt, hogy az új kuplungpofák hozzáértek a haranghoz, nem lettek felszabályozva. Te azt írtad, hogy lelakott motorról van szó, nem tudom, hogy esetleg nem lehet-e kuplungpofa rugó törés, kilágyulás?

Ez egy automata motor, fokozatmentes!

Lejtőn mászik felfelé, ezt Te írtad! Lejtőn lefelé szoktam én menni!

Tamás motorján volt valami varióprobléma, ha jól emlékszem, mert neki is gyengélkedett a motorja /250-es/.

Fecó válaszát várjad meg, mert Neki is le szokta szívni valami/ ? fesszabályzó ? / az akkut.

Lesz válasz, nyugodtan legyél, mert elektromos szaki is van köztünk!

Egyébként örülök, hogy Te is Majás lettél!
Papíros, rendszámos a motorod?
1996-os Majesty 250

 © LakiMester2011. feb. 06. 20:46 | Válasz | #337 
köszönöm a gyors válaszokat
50esként fut a moci, rendszám nélkül ;)
valami kúpgörgőt mondogatnak nekem hogy ott lesz a probléma. Nem tudom mihez kezdjek hirtelen, kicsit sok a probléma így hirtelen...

meszizs2011. feb. 07. 08:26 | Válasz | #338 
Szerintem nem kúpgörgőről van itt szó!
Hanem a variótárcsákról, amik alapból kúposak. Ezek lehetnek talán berágódva, elkopva. Ezen fut a szíj.

Mindenképp várjad meg a Fecó válaszát is!
1996-os Majesty 250

Feco2011. feb. 07. 08:45 | Válasz | #339 
Ezt a lejtő dolgot nem értem de az hogy alapjáraton hajt az biztos hogy kuplung.Csak akkor állj neki javítani ha van szerszámod és egy kis tapasztalatod.Ha leveszed a motor bal oldalán a deknit menetirányban a hátsó tengelyen van a kuplungharang.A tengelyen lévő anya tarja az egészet. Ha töröttek a rugók valszeg szét fognak esni a pofák.Vagy levált róla egy kis ferodol és beszorult itt megtalálod a hibát.Előtte a manuálból töltsd le a rajzát segítségedre lesz.
Az akkulesszívást ellenőrizd úgy hogy a kipufogó fölött nyúlj be a burkolat alá ott megtalálod a fezszabályzót, és mikor elteszed iccakára a vasat húzd le a stekkerét. 4 pólusú lapos fekete.
Az irányjelző gondod feszkoproblémára vezethető az akksidat töltsd fel és egy hét mulva indítózz akkor jó.
A féklámpakapcsolók a kormánykarokon vannak Az utángyártottak gyenge ninőségüek de valszeg ott a hiba. Bár egyszerre a kettő nem szokott elszállni, mindenesetre itt kezd a keresést.
Nem tudom mikor jövök újra ugyanis lázas betegen fekszem itthon, de azért majd felnézek.
Motor után,első a család legyen!

 © Karcsi2011. feb. 07. 09:36 | Válasz | #340 
Fecó jobbulást, ne feledd kefekúra az segíttudod a folyékony antibioticummm folyékony pálesz megteszi gyógyító hatását...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

Feco2011. feb. 07. 12:36 | Válasz | #341 
Köszi igyekszem gyógyulni de most nagyon elért!!
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. feb. 07. 18:39 | Válasz | #342 
Én még annyit hozzáfűznék, hogy nekem a hátsó lámpáknál olyan gond volt, hogy el voltak oxidálódva az izzóhoz csatlakozó érintkezők...
Az akkugondnál lehet maga az akksi rossz, de lehet mondjuk a fesszabályozó is hibás. Az index gondot pedig valóban feszültség ingadozás okozza...minnél több fogyasztót kapcsolsz be annál lasabb...
Az állandóan forgó kereket okozhatja a többek álltal említett kuplung hiba is, de a variátor is beakadhatott, vagy beragadhatott úgy, hogy nem tud visszaállni alap állásba, így állandóan nagyobb áttátel van ami miatt a kuplung állandóan a nyitási fordulatszám fölött forog. Szét kell szedni és megnézni, de csak akkor nyúlj bele ha meg is tudod csinálni! ha nem értessz hozzá akkor inkább vidd el szerelőhöz, vagy kérj meg 1 hozzáértőt!

 © LakiMester2011. feb. 07. 20:33 | Válasz | #343 
szépnapot
jelentem hírek vannak
féklámpa problém-féklámpa kapcsoló a fékkarban
a hajtásnál.. na az már veszélyes a tárcsát nyomó rugó elfáradt kézzel simán lehet mozgatni + kuplung ferodorok nem az igaziak, úgyhogy csere minden
az irányjelzőrelét meg cserélem, és elvileg ok lesz minden

mindnekinek nagyon köszönöm

meszizs2011. feb. 07. 20:43 | Válasz | #344 
Hajrá!
Ezek már jó hírek!
1996-os Majesty 250

 © LakiMester2011. feb. 07. 20:47 | Válasz | #345 
Szétszedtem darabokra.
Minden elemet vihetek műanyaghegesztőhöz, itt egy repedés, ott egy patent hiány

hogy tudnak így elhanyagolni emberek egy ilyen klassz motort
komolyan mondom... nem értem

 © Wiking2011. feb. 07. 21:17 | Válasz | #346 
Én 3-4 napig hegestgettem az idomokat mire össze tudtam rakni rendesen mindent...persze aztán a fele újra letört és kezdhettem elörröl....A 125-ösnek a farok részét nagyon rosszul sikerült megkonstruálniuk yamaháéknak :P

 © satyapapa2011. feb. 07. 21:22 | Válasz | #347 
Javaslom-hogy azokat az elemeket amelyek sérültek vagy hajlamosak a sérülésre,belülröl kenjétek ki mügyantával és üvegszövetet rá,Ettöl nagyon erös lesz,nehezen sérül,nem törik..kivülröl pedig lehet felületkezelni.
06304373303-vagyok elérhetö

talicskas2011. feb. 07. 22:06 | Válasz | #348 
Nem akarlak vigasztalni, de Én el tudom képzelni, hogy ha valaki a külalakra is ilyen hanyag, akkor a karbantartás, ill. a motort mennyire óvta, szervizelte...
járj vele szerencsével!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © LakiMester2011. feb. 08. 23:32 | Válasz | #349 
Na pénteken irány a műanyagos, jövő héten fényezés
remélhetőleg áprilisban már Zala útjait járom

Feco2011. feb. 09. 09:35 | Válasz | #350 
Hol laksz ? Zalai vagy??
Motor után,első a család legyen!

 © LakiMester2011. feb. 10. 00:42 | Válasz | #351 
Igy van.
Kanizsától nem messze

meszizs2011. feb. 10. 08:25 | Válasz | #352 
Ne legyél ennyire titokzatos!
Legalább az irányítószámot dobjad fel!
Összerakom a Majám elejét, Fecóval egyeztetek meg a Magasságossal, hogy legyen jó idő aztán akár találkozhatunk is, mert én kanizsai vagyok!
1996-os Majesty 250

Feco2011. feb. 10. 18:41 | Válasz | #353 
HA titkolózol, dobjad imailben. Különbem hogy motorozunk tavasszal...Látod ha előbb szólsz műanyagügyben segítettem volna neked...
Motor után,első a család legyen!

 © LakiMester2011. feb. 11. 00:04 | Válasz | #354 
Magyarszentmiklós-on lakom
És Laki János-nak hívnak
csak még vannak aggályaim a motorral kapcsolatban...
sajna rendszám nélküli, azaz 50-es papírokkal fut, na meg yamaha neos néven...
mennyire fogékonyak erre a rend éber őrei??

Feco2011. feb. 11. 06:36 | Válasz | #355 
Semmi jóval nem biztatlak.Külső megjelenésben is hasonlít a nagyokra,elég zaccos.Ha megcsípnek mindegy Neos vagy akármi, az gáz.Ezt a témát már átrágtuk egyszer, ha van türelmed keresővel kutakodj.Azért előzetesnek csak annyi hogy a mi kis "jogászaink" még a biztosítási csalásról is beszéltek ebben az ügyben, úgyhogy ha vmi gáz van nem sok esélyed.
Asszem két éve, Nálatok volt a csárdában szezonnyitónk!
Motor után,első a család legyen!

gábor2011. feb. 11. 07:21 | Válasz | #356 
50-es papir az meg mi? az ír aki akar egy adás vételit teljesen elenörizhetettlen.Szomor hogy ahelyet hogy szabályosan közlekednénk mindenki a kibuvokat keresi.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Gyurma2011. feb. 11. 07:34 | Válasz | #357 
Ezt az 50es kibúvót a jog alkotói hagyták meg nekünk ha normálisan közlekedik az ember köt biztosítást viszonylag kicsi az esély hogy gond lesz. Már csak azért is mert akik ellenőrzik ezt azok közt is van aki igy tesz. Nem, tudom mennyivel etikusabb dolog vázszámot át faragni vagy trükközni a bonus ért vagy a kw lentebb húzni hogy A korlátozottal is lehessen vezetni.

gábor2011. feb. 11. 07:44 | Válasz | #358 
Én nem mondtam hogy más csalás etikusabb!Szerintem ha valaki nagyobb motorral akar járni szerezze meg a hozzávalókat és akkor nem kell agodni hogy mi lesz ha elkapnak.Ha a jog alkotokat hibáztatjuk mindig hogy vannak kibuvok azzal nem jutunk elöbre.Nem kell mindig a kibuvokat keresni mikor meglehet oldani anélkül is.Sokan vagyunk itt akinek van legális motorja ,jogositványa nem értem miért kell támogatni ha valaki ezek nélkül vesz részt a forgalomba.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Gyurma2011. feb. 11. 07:55 | Válasz | #359 
Nem kell támogatni! De meg szólni sem! Lehet nincs több pénze vagy csak ilyen motort tudott szerezni vagy nincs magyar papirja a motornak vagy bármi más oka lehet. Nem támogatás de nem is köpködöm tök normális ember lehet. És mint irtam ott a másik dolog meg vesz 1 "piszkos" motort váz szám át farag van rajta rendszám meg minden ez rendesebb ember???

gábor2011. feb. 11. 08:37 | Válasz | #360 
Én nem köpködtem senkit!!!!És nem irtam senkiröl hogy nem rendes ember!!Ne adjál olyan mondatokat a számba amit én nem mondtam!
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

gábor2011. feb. 11. 08:41 | Válasz | #361 
Hol van abba a kibuvó?hogy 125-öst A1-el lehet vezetni 50-est meg B-vagy segéd jogsival.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © jasa2011. feb. 11. 08:43 | Válasz | #362 
NEM, egyik sem rendes ember. Én sem voltam az, mikor 1 évig 100 ccm-es kisrobival jártam rendszám nélkül. De aztán eladtam, és "rendes" lettem.

Egyébként senki nem szólta meg, Feco csak jószándékkal figyelmeztette a dolog lehetséges kockázataira. Gábor pedig általánosítva, a jogkövető magatartásra hívta fel a figyelmet. Szerintem.

(Szabad ország, szabad polgára, azt csinál, amit..............SZABAD. )

Bocsi !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Gyurma2011. feb. 11. 08:44 | Válasz | #363 
2malomban őrölünk részemről téma off

Feco2011. feb. 11. 09:11 | Válasz | #364 
NA kisebbfajta lavina...Jasa szerelt időben...
Egy Őstalira én is rendszám nélkül mentem, útközben Passatttal találkoztam, hát tendszám nála sem volt....Aztán idővel mindenki jó útra tért, és ez már talán olyan rég volt, hogy igaz sem volt...
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. feb. 11. 10:11 | Válasz | #365 
Jó szokásomhoz híven, itt is belemagyarázok a dologba :D
Én 2 évvel ezelőtt kezdtemrobogós pályafutásomat, mégpedig úgy, hogy hozzám került használatra 1 50ccm-es Honda Dio!
Ezzel a járgánnyal megtettem tavaly öszéig vagy 5000km-t de még többet is talán.Aztán használtam 1 pár hónapig 1 Yamaha Champ-et, de meglepő volt a külömbség, mert másképp ment a yamaha,,,valahogy erősebbnek tűnt :)
Aztán elkezdtem érdeklődni a nagyobb robogók után...tavaj ősz végére meglett a 125-ös majestim...mondhatnám, hogy első látásra szerelem :D Nagyon megtetszett a majesty-k Formája és vonalvezetése, nah meg persze a többlet erő, és kényelmesebb utazás, és persze, hogy gond nélkül el lehet vele menni akár 2-300km-t egyszerre. Idén már a 125-össel mentem pár 100km-t mert mikor jobb idők voltak, azzal jártam dolgozni. Aztán jött a rosszabb idő megint és megállt a majesty:( Sújos beteg lett szegészem és kiköpte a kipufogószelepet :(
Ebböl még a mai napig nem épült fel sajnos, de lassan-lassan meglessz a gyógyulásához szükséges alkatrészek mindegyika. ( Már csak a dugó szett kell ) Viszont a hónap elején Hozzájutottam 1 250-es szépséghez :)
Ő volt azthiszem mindíg is ameik a legjobban tetszett a majesty sorozatbol :) Habár vannak még apróbb hibák, és gondok, de mindezektöl eltekintve Teljesen jól működik!
1 apró lerobbanáson is túlvagyunk már, de nem volt komoly. A léányeg az, hogy a mai napig még jogosítványom sincs! És még egyik motor sincs forgalomba helyezve. Félreértés ne essék! Nem akarok senkitsem buzdítani arra, hogy ezt így csinálja mint én! Sőt! Óva intek mindenkit, hiszen 1részt több 100ezer forint bírságot, és vezetéstöl való eltiltást kockáztatok minden nap akárhányszor csak kimegyek vele az utcéra. Terveim szerint még az idén meg lessz csinálva a forgalombahelyezés és a műszakiztatás a 250-esen, a 125-ösön viszont ez nem lehetséges, mert nincsenek meg a papírjai.
És Ha kijönnek a jobb idők, elindul a motoros képzés, befejezem az A-s Jogsit! Már jóideje csak húzom..és nemtudok elfogadható választ arra, hogy miért nem fejeztem még be :P
Szóval valahogy el kell kezdeni a motorozást,d e előbb utóbb mindenki rájön, hogy tiszta rendezett papirokkal sokkal biztonságosabb, és kényemesebb motorozni, hisz nem ugrik meg az ember adrenalinja 1 rendőrautó láttán.

gábor2011. feb. 11. 11:04 | Válasz | #366 
Erröl van szó hiszen autot is lehet jogsi nélkül vezetni , még is kevesebben probálkoznak vele mint motorral.Sajnos nagyon elterjedt hogy nagyobb motorokkal járnak rendszám nélkül igy a müszaki állapot se ellenőrzött.Én is szivesebben nem költenék ilyenekre mert nem vet fel a pénz!A jogsira forditott összegböl tudtam volna fiatalabb motort venni ,még is megkellet elégednem azzal ami van.Én is felültem a motorra kisebbhez való jogsival,de igyekeztem minél hamarabb megszerezni a papirt.És az hogy a biztositást kötnek egy nem létezö 50-es re az nem jelenti azt ha kárt okozol a biztositó nem jön rá hogy müszaki nélküli 125-ös ,és nem fog fizetni.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © LakiMester2011. feb. 11. 12:30 | Válasz | #367 
Láttam a képeket

Biztosításom van, normálisan közlekedek, mind autóval mind motorral, szóval nem nagyon hívom fel magamra a figyelmet

 © LakiMester2011. feb. 11. 12:36 | Válasz | #368 
szóval nem fogok elsőkeréken megállni meg gumit füstölni, én csak a szabadságot szeretném ettől a motortól

kihívás ez a gép, szeretek fel Újítani

talán sikerül is, és lesz egy jó közös szezonunk

 © LakiMester2011. feb. 11. 12:48 | Válasz | #369 
A műszaki állapota reagálva... Megrögzött maximalista vagyok ezen a téren, ezt meg lehet látni az autómon is, bár a külső nem makulátlan de műszakilag kifogástalan.
Ez a simson-omnál sincs másképp, és ez a majánál sem lesz másképp...

gábor2011. feb. 11. 13:03 | Válasz | #370 
Én nem akartalak megbántani de mivel megkérdezted hogy mire számíthatsz erre probáltam felhívni a figyelmed.Ha véletlenül nem adja meg neked valaki az elsőbbséget és fellök ,és kiderül hogy hogy közlekedel mindent a nyakadba fognak varni, hiába nem te voltál a hibás.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © LakiMester2011. feb. 11. 13:11 | Válasz | #371 
Köszönöm a felvilágosítást

nem bántottál meg

irány meló, szaisztok

 © Wiking2011. feb. 11. 13:18 | Válasz | #372 
Ismerek olyan motorost, aki 30-40- el kanyarodott be éppen 1 utcába, erre átulrol elvitte 1 autó 120-al!
Szerencsétlen kómába volt 1 darabig, meg persze jóideig tartott mire helyrejött.
De ilyenek is történnek néha sajnos...Engem sokszor 100-nál előzgetnek úgy, hogy alig maradok meg az úton...Szóval csak ésszel és nagy körültekintéssel!Nem kell ahoz véteni, hogy balesetet szenvedjen bárki is!

 © Rezner Zsolt2011. márc. 13. 20:59 | Válasz | #373 
Ide "tanácsoltak" az "okos" kérdésemmel!

 © Rezner Zsolt2011. márc. 13. 21:05 | Válasz | #374 
Elbaxtam! Szóval variátor görgőt szeretnék 125 XQ Maxterba. Ez majdnem tökéletesen 125 maja. Szóval 12*10 kell az tuti. De valahol 9g vagy 9.6g-ot írnak. Moped.hu oldalán egy variátor katalógusban 10.5g ot írnak Xmaterbe de a 125 majába meg 13.5g-ot. Na most akkor melyiket? A túl könnyűvel jó a motor vége, de lassan gyorsul, a nehéz görgővel jobban gyorsul, de lassan éri el a versenytempót. Melyiket tanácsoljátok?

 © satyapapa2011. márc. 13. 21:08 | Válasz | #375 
Nyilván hogy a görgö sulya más más tulajdonságot ad.Elkell döntened neked mi a fontosabb, és amit jobban ki tudsz használni..Ezekhez képest kell görgösulyt választanod.Az eröteljesebb gyorsulás az a szijjat is jobban igénybe veheti,no meg mást is,,,,,de ez hosszu.
Az bizots hogy a lehetöségek szükösek,a gyáritol +/- eltérés elég szük.
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522011. márc. 13. 21:09 | Válasz | #376 
8,5 grammos a gyári!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

gábor2011. márc. 13. 21:46 | Válasz | #377 
szerintem épp forditva van
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Zsolt2011. márc. 13. 21:54 | Válasz | #378 
Mi van akkor,ha nem gyári a variátor? Először érdemes szétszedni, megmérni, aztán go.
Zsolt

 © Wiking2011. márc. 13. 22:01 | Válasz | #379 
Hmm...Nekem az 50-es diómban volt 8.5g gyári görgő....szerintem nehezebbnek kéne lenni benne. A másik pedig, hogy ha nehezebb görgőt raksz bele akkor hamarabb nyit a variátor, alacsonyabb a fordulata a motornak, így kevésbé gyorsul dinamikusan. Könyebb görgővel viszont nő a fordulat, ezáltal az erő is, és a gyorsulásod jobb lessz...a végsebesség elérése meg mind a 2 variációnál bekövetkezik előbb vagy utóbb :D

Feco2011. márc. 14. 08:08 | Válasz | #380 
Majesty 125 9,1 gr 20x12
Az adatokat egy táblázatból vettem a netről töltöttem le! Én még nem cseréltem.
Motor után,első a család legyen!

 © Rezner Zsolt2011. márc. 14. 08:35 | Válasz | #381 
robogomannia.mindenkilapja.hu/érdekességek alatt. Érdemes átolvasni!
A varióváltó működési elve és beállítása
Ahogy már írtuk, úgy kell beállítani a variátort, (áll: első variátor, görgők, hátsó váltó nyomórúgó és kuplung-ból) hogy a motor maximális teljesítményen kezdje el az áttétel váltását. Csak így érjük el a lehető legjobb gyorsulást. A variomatik beállítása nagyrészt a helyes görgők megválasztásából áll. Ennél egy dolgot szem előtt kell tartani, méghozzá azt, hogy csak egy bizonyos súlyú görgő-szett van, ami jól is működik, nem 2 vagy 3. (az ideális beállításhoz). Ha a görgők túl nehezek, vagy túl könnyűek (itt már fél gramm is számit) akkor a motor teljesítményét nem optimálisan használjuk ki. Nehezebb görgők gyorsabban, hamarabb mozdulnak el, ezáltal hamarabb váltanak, és hamarabb érnek el egy hosszú áttételt, a könnyebb görgők lassabb mozgása által rövidebb áttételt érünk el. (az áttétel itt az ékszíj áttételére vonatkozik)
Egy túl könnyű görgőkkel ellátott variátor a motor maximális teljesítményéhez tartozó fordulatszám felett dolgozik, a gyorsulás romlik. Képzeljétek el, hogy mindig az első, legkönnyebb sebességben mennétek biciklivel, agyon tekeritek magatokat, viszont távolságot nem igazán tesztek meg!

Túl nehéz görgőzésnél a motor sosem éri el a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámot, folyamatosan váltja a fordulatokat és lassan felküzdi magát. Itt is jó példa a biciklis. ( túl nehéz sebességgel hegynek felfelé).
Hogyan állítjuk be a variót, ha mondjuk nincs teljesítménymérő-padunk a garázsban?!
Jó módszer, ha egy fordulatszámmérővel dolgoztok! (Tuningolásnál jó néhány dolog mérésére szükség lehet, nem árt mielőbb beszerezni motorhőfok-mérőt, fordulatszámmérőt vagy egy multifunkcionális műszert.) Először nagyon nehéz görgőket kell rakni a variátorba (10-12 gramm). A motor az elején kegyetlenül fog küzdeni, majd amikor felküzdi magát az alacsony fordulatszám tartományból és elkezd gyorsulni, ezt a pontot (fordulatszám érték) meg kell jegyezni. Több tesztmenetet kell csinálni, és feljegyezni a hasznos fordulatszámot, hogy milyen fordulatszámon megy a motor a legjobban( legjobban gyorsul). Most ki kell cserélni a görgőket könnyebbekre és megint pár tesztkört tenni. A fordulatszámmérő a tesztkör alatt mindig ugyanazon az értéken kell, hogy menjen, ami az előbb feljegyezésre került. Ha az első maximális ékszíjáttételt elérte a varió, akkor szabad csak kipörögnie a motornak magasabb fordulatszám tartományokba. Ha a tartott fordulatszám túl magas (magasabb, mint az előbb megjegyzett érték), akkor túl könnyűek a görgők. Ha a fordulat alacsonyabb és erősen ingadozik, akkor túl nehéz a görgő. Ha indulásnál csúszik az ékszíj, vagy olyan könnyű görgőket kell használni, hogy már nem éri el a végsebességet, akkor erősebb kontrasztrugót kell beépíteni!
A másik lehetőség hogy kerestek magatoknak egy jó hosszú egyenest (min 1km), kijelöltök magatoknak egy távot (6-800m) és mértek egy időt az indulás és a cél között. A legjobb értéket az ideális görgőkkel éritek el.
Általánosságban elmondható, hogy egy 70-es szett (sportkipufogóval) használható fordulatszám tartománya 7000 és 10000 ford/perc között van, a variónak 6000-8000 körül kell kapcsolnia. Ezek csak átlagos adatok, nagyon sok tényezőtől függenek. A behangolás sok türelme


tamas2011. márc. 14. 09:53 | Válasz | #382 
Mindez nagyon szép Zsolt, már többször is átolvastuk csak az a baj, hogy ezek amit itt leírtak pont Neked nem fognak megfelelni.
Mit szeretnél? A jelenlegitől pörgősebb motor, vagy kényelmesebb, urasabbat. Feltételezem hogy pörgősebbet, hiszen ha meg lennél elégedve vele, ugyan olyat tennél vissza mint jelenleg van, ezt pedig ha kiszereled egy szaküzletben megmondják hány grammos. Ha ettől fürgébbet szeretnél, tegyél bele könnyebb görgőket és próbáld is ki mi az eredmény. De azt tudnod kell, mert ebben a leírásban (lehet hogy nem másoltad ki mert hiányos a vége) szót sem ejtenek a kontrasztrúgóról és a kuplungot fogó rúgókról csak mellékesen, pedig legalább olyan fontosak mint a görgők. Tehát ha a görgőt variálod, tegyél bele másik rúgószettet és talán egy erősebb szíjat is, mert a jelenlegi (már nem is újat) a benne lévő, talán gyárihoz hangolták.
Arról még nem is beszéltem hogy a könnyebb, gyáritól eltérő görgőket tuning variátorokba szokták tenni, amiben más pályán is mozognak mint a széria.
Vagyis akkor kell egy görgősor, egy varió, egy szíj, egy kuplungrúgó garnitúra, meg egy kontrasztrúgó. Meg persze némi készpénz. Hajrá!

Ja, arról nem is beszélve hogy a vége felé olvashatod a fordulatszámokat. Ha elég figyelmes vagy, be se linkeled ezt a néhány sort, mert az itt leírtak kétüteműekre vonatkoznak. Ha a Te 125-ösöd 10'000-et fog forogni, már baj lesz!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Rezner Zsolt2011. márc. 14. 15:04 | Válasz | #383 
Olvastam az egészet, csak túl sok lett volna másolni. :) Olvastam is a rugókat,tárcsát, szíjat, stb.... Nem akarom a motort kikészíteni, elég pörgős kis masina úgy ahogy van, csak nem igazodok ki a rengeteg információ közt. Nem akartam okos lenni, hisz nem vagyok az, pont ezért kértem segítséget.Valahol a Maja 125-t egyenlővé teszik XQ Maxtar 125 mocijával, valahol meg más paramétereket adnak meg. :) 9.0g-13.5g-ig írják a különböző fórumok, üzletek, táblázatok. Attól félek, hogy ha meg bemegyek az üzletbe, mondanak egy 28-ik variációt. Valszeg az lesz, hogy beviszem a már kopottakat, hátha abból tudnak valamit kiokumlálni, csak mert élég kopottak,sarkosak.

tamas2011. márc. 14. 15:12 | Válasz | #384 
Pont ezért kérdeztem hogy mit szeretnél? Mert ha a jelenlegi menetdinamikával elégedett vagy, akkor nem érdemes változtatni rajta, akkor az üzletben adják az ugyan ilyen súlyú görgőket és kész.
A kopott görgő eleve nem ad megfelelő végsebességet és a varió is akadozhat tőle. Kíváncsi vagyok, ha beteszed az újakat mi lesz a tapasztalatod. Írd majd meg légyszíves!

Mellesleg, mivel a 125-ösben 6 db görgő van, megteheted hogy veszel két garnitúrát, egy olyat ami most van benne és egyet ami mondjuk 2 grammal könnyebb. Összerakod a könnyűvel, próba, majd kicserélsz 3 darabot a nehezebbre, ismét próba és utána kicseréled a megmaradt 3 darabot is a nehezekre. Ezzel 3 különböző válltási, gyorsulási ütemet érsz majd el. Viszonylag olcsón kipróbálhatod a legalapvetőbb "tuningot", olyan ez mint mikor az Alfát kicsit pörgeted és úgy dugod a következőt, csak itt nincs lehetőséged arra hogy most meghúzatom, a következőnél majd nem. Itt minden esetben ugyan ott fog elváltani ahol a görgő mozdul. Csak arra kell ügyelni hogy a görgőket szimetrikusan rakd be, hogy ne tudjon rezonálni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Rezner Zsolt2011. márc. 14. 17:47 | Válasz | #385 
Persze ,majd megírom, hogy mi lesz majd az új görgőkkel. Azt nem is tudtam,hogy lehet olyat, hogy három ilyen, három olyan. :) Ez egy jó tanács, köszönöm. Valszeg, ha nem horror az ár, akkor veszek két garnitúrát, asszem veszek a 10.5 g-t meg valami másikat, amit ajánlanak.De azért még kérdezek: picit vállasak a variátorban azok a helyek ahol a görgők vannak. Nem vészes,csak érzem az újjammal. Érdemes felcsiszolni?

tamas2011. márc. 14. 18:53 | Válasz | #386 
Kézzel csiszolni semmiképpen.
Hol vállas? A nút, a görgőpálya amiben futnak a görgők? Vagy a végpontokon?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2011. márc. 14. 19:08 | Válasz | #387 
Már bocsánat,,,, de eltérö sulyu görgöket egyszerre, keverve használni,ez igencsak elgondolkoztato.....gyorsitás,lassitás,esetén egy adott ékpálya iven csak 3/egyforma sulyu/ görgö veszi fell a terhelést,a másik 3 esetében az eltérö igénybevétel miatt nincs rendes felfekvés,Ez miatt az átméröre teljesen más fizikai hatást gyakorolhat,SZERINTEM!!! itt igencsak a fizikai dolgok a döntöek,
06304373303-vagyok elérhetö

 © Rezner Zsolt2011. márc. 14. 19:14 | Válasz | #388 
A görgőpálya, amiben a görgők futnak. A végpontokon, a variátor tárcsa külső részénél Nem nagyon, de érzem az újjammal. Gondolom odáig pörög ki a görgő, és nem tovább.

tamas2011. márc. 14. 19:49 | Válasz | #389 
Semmi jelentősége a fizikának, a könnyebb görgő megy a nehezebb után. Éveket motoroztam így, tökéletes volt, most is ez van benne az enyémben is... Ha működik 8 görgővel, hattal is fog. Csak a szimetriára kell figyelni.
Próbáld ki!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. márc. 14. 20:09 | Válasz | #390 
Meg kéne mutatni hozzáértőnek, nézze meg mert lehet hogy nem is jelentős.
Ha működik, használd. Esetleg készíts már róla fényképet, hátha látunk valamit!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2011. márc. 16. 16:52 | Válasz | #391 
Megjött az új dugóm!!!
Eléggé passzos... éppen belemegy a hengerbe, és nem könnyű végigtolni benne...
Valaki mondja meg legyen szives mekkora illesztési hézag kell a dugó és a henger közé!

 © Rezner Zsolt2011. márc. 16. 18:28 | Válasz | #392 
Szép estét! Na ma kiderült a tuti. 125-be Maxterba 10.5g görgő kell. Motorszám szerint kinézték. Mivel 2000,- volt egy garnitúra, ezért vettem kettőt. 9.5g és 10.5g. Kipróbáltam, és mint a szél! Érezhetően a 9.5g gyorsult jobban! Robbanékonyabb volt, és 50m-belül mintha vissza kettő padlógáz, és egyszercsak mintha kilőtt volna. Meg is ilyedtem, mert ilyet még nem tapasztaltam. Elvittem a variátor tárcsát a boltba, nézte a szaki, és mondta, hogy mivel alapból a végpontokon van a "nút" nincs jelentősége, de ha ráérek felköszörülhetem. Na mivel van itthon olyan mint egy toll,olyan köszörű gépecske, hát felmartam vele, és utána meg felpolíroztam. Pöpec lett! De holnap megyek ismét a boltba, mert a 9.5g görgők közül az egyik megadta magát. Kettétört rajta az a kopó réteg, és egymásra csúsztak! Az első 50 méter után fura volt, hogy alapjáraton is nagyon feszült a szíj. remélem kicserélik. Érdekes, hogy nem olyan a bevonat, mint a 10.5-nek, annak olyan gumis, a 9.5nek, meg mint a kínai merev műanyag. Szóval dióhélyban ennyi. Mivel holnap újra szétkapom, mert most azért a 10.5 van benne, majd a tárcsáról akkor csinálok képet. Mindenkinek köszönöm a segítséget görgő ügyileg! ? :)

tamas2011. márc. 16. 18:36 | Válasz | #393 
Örülök hogy sikerrel jártál!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2011. márc. 16. 19:06 | Válasz | #394 
Nemtom fejből, elfelejtettem de a manuálban benne van.
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. márc. 17. 21:19 | Válasz | #395 
Jóhír! Újra működik a 125-ös!!! :D
Ma összereaktam a picurt, és be is röffentettem :)
Igaz hűtés még nincs összerakva, egyenlőre életjelet akartam micsikarni belőle.
Szóval végre megint gurulhatok azzal is, habár nagyon fura lessz a 250-es után :D

 © Rezner Zsolt2011. márc. 22. 21:12 | Válasz | #396 
Kicserélt variátor görgők, és felpolírozott variátor után (hogy ne legyen vállas ahol a görgők futnak) megy a motor mint a szél. Csak egy gondom van. Tavaly vettem bele új kuplungot, szinte a nyár közepén. Gyári került bele. Szerintem tökéletes. A szíj tavaly előtti. Szóval ha megyek, akkor gázadásnál kb, miután kistartolok a mezőnyből, sikít egyet-kettőt a moci és meg is torpan, mintha fékeznék. Még mielőtt befektetnék egy új szíjba, azért megkérdezem, hogy ugye a szíj a ludas?? Csak azért gondolom, mert be is fékeződik a moci. Ha a kuplung lenne az (bár nem hiszem,mert vadi új), akkor sikítana gázadásnál, de nem olyan mintha belefékeznék, csak max nem menne. Remélem igazam van. Esetleg más?

tamas2011. márc. 22. 22:31 | Válasz | #397 
Meg kellene próbálni zsírtalanítani a szíjat és a tárcsákat. Olyan dolgot válassz, ami nem fogja a szíjat bántani.
De a kuplung is sikíthat, van rá példa. Ahogy a fékbetétek némelyike is sikongat, úgy a kuplung is megteszi.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2011. márc. 23. 06:47 | Válasz | #398 
Ennek a "sikításnak" erősen látszódnia kell a hajtáson.Kapd szét és sztem meglátod.
Motor után,első a család legyen!

 © Rezner Zsolt2011. márc. 23. 19:55 | Válasz | #399 
Látszódnia kellene? Kopott,kifényesedett?
Tavaj sikított a kuplung,gázadásra,viszont nem is ment a moci. Kuplungcsere ezt megoldotta! Nem sikított,ment,gyorsult. Most meg gyorsul,ugrik de sikkant egyet-kettőt,megtorpan, és utána megy tovább mint a szél. Csak gondolom, hogy a szíj, mivel a surlódása megfoghatja a motor.


1 2 3 [4] 5 6 7 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől