|
|
|
© Szomjas | 2014. ápr. 21. 17:54 | Válasz | #401 | ||
Köszi mindenkinek a jókívánságokat. Igyexek rendes gazdája lenni a ménesnek és nem hagyom őket szétszaladni. Ami még hiányzik a gépről az egy doboztartó,dobozzal együtt. Szivargyújtó, gpstartó, voltmérő,felnicsík, nagyobb tank :) . 200 km-enként tankolni kell! Hazafelé párszor megkell állnom majd. | |||
|
2014. ápr. 22. 06:36 | Válasz | #402 | |
Tudek egy alig használt T-34.-est,az már elééég nagy tank!Mögé akasztod oszt góóó...
| |
© Szomjas | 2014. ápr. 26. 10:23 | Válasz | #403 | ||
Orpi egy tartálykocsinak jobban örültem volna. Azért köszi a tippet.
| |||
| |||
2014. ápr. 26. 11:28 | Válasz | #404 | |||
200 km egybe, aztán kell is a pihi...
| |||
| |||
© Szomjas | 2014. ápr. 26. 12:02 | Válasz | #405 | ||
Tamás az a baj,hogy még nincs Gps tartóm meg szivargyújtós töltőm hozzá és,ha eltévesztem a benzinkutat,akkor jajj nekem! Veszek egy marmonkannát,de akkor meg kevesebb csomagot tudok hazavinni.... | |||
| |||
2014. ápr. 26. 16:04 | Válasz | #406 | |||
Na igen, a német autópályán ez nem vicces dolog...
| |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 11. 09:01 | Válasz | #407 | ||
Szevasztok fiuk!. Legyetek olyan jók,és műszaki problematikában segítsetek nekem.Ma reggel 24 órás állás után a mocim a tőle megszokott módon pöccre indult, majd pár jó fordulat után megállt.Kb.3-4 hosszabb indítózás után indult csak be.De akkor is kissé lomhán vette fel a fordulatot, aztán már semmi baj,mint a villám ugy ment. Melegen minden indításra azonnal indul. Ez a hiba hirtelen, semmiféle előjel nélkül jött.Előző nap volt az eredetiség vizsgálata, ahol a vizsgálatot végző szakember kereste az alvázszámot és közben félre huzogatott kábeleket,csöveket a középső részen a karburátorok fölött.Nem lehet az, hogy valamit elmozgatott, és csak érintkezési,kontakt hibát generált valamelyik vezeték megmozgatásával? Komoly vagy valami egyszerű profán probléma lehet?Mi legyen a megoldás? Köszönöm előre is megnyugtató válaszotokat,remélem nem a nyaka véres a Tmaxnak.Üdv.Nektek. | |||
|
2014. máj. 11. 09:55 | Válasz | #408 | |||
Nem kellett volna a karbi környékén keresni az alvázszámot... Nézz át minden csatit, de szerintem semmi komoly probléma nem lesz. Ha továbbra is fennál a probléma, akkor inkább érdemes majd jobban belemélyedni. Szokott nekem is ilyet produkálni. De neked nem 250-es DX-ed van...? | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 11. 15:14 | Válasz | #409 | ||
Szia Tamás. OK. köszönöm. Most vettem a tmaxot egy hete, a Dx-t eladtam.Lehet hogy egy karburátor tisztítás előtt állok?Vagy csak a csatik lazulhattak fel?Avagy a jó minőségű adalékos benzinek feloldották a lerakódásokat és emiatt akadozik a hidegindítás?Mivel csak hosszabb idejű állás /24,óra/után produkálja ezt.Napközben minden pöccre indul.Igy nem értem a baját.Lehet hogy csak valami kis kosz ami levállt valahonnan. Mint egy strók.Na majd meglátom.Üdv. | |||
|
2014. máj. 11. 18:43 | Válasz | #410 | |||
Tegyél bele karbitisztítót, vagy egy-két dl. kerozint. Gurulsz egy tank benzint és az kimossa ha szutykos. Ha nem, akkor ki kell valóban tisztítani. Az valószínűsíthető, hogy nem elektromos, nem kontakt probléma. Mesélj kicsit a gépről! | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 11. 20:20 | Válasz | #411 | ||
Hi Tamás! Köszönöm a jó tanácsot.Ugy gondolom hogy pont az lehet a baj, hogy az általam tankolt ÖMV, vagy Shell adalékos benzinek megtették a tisztitó hatásukat és feloldották a koszt. Na de majd meglátom mit tehetek. A gépről: 2001.évjáratu, de 2013.novemberében lett itthon forgalomba helyezve. Az előző tulaja nem sok mindent mondott róla ugy hogy az előélete számomra kissé rejtély.Na nem is olyan lényeges, mert most már jó kezekben van. A vásárlásról annyit,hogy husvét után az egyik reggel zsebemben 450E pénzzel,motort néztem az interneten.Láttam,hogy egy Veszprém megyei hírdetés frissen felkerült az egyik oldalra.Kicsivel többért,de vettem a telefont és a hírdető közölte, hogy éppen Szabolcs megyében van és ha érdekel a motor, akkor elhozza Békés megyébe hozzám. Nos ha a motorral Ő bejárta a fél országot akkor azzal nagy baj nem lehet. Ugy hogy megvettem még aznap a VAS-at.Nos mivel a Majestys 2 évem alatt az azzal megtett 23.000 km megszerettette velem azt a kis ördögöt,kiváncsian ültem a Tmax nyergébe.Más,MÁS /csupa nagybetüvel/ez az élmény,de nem csak az 500 köbcm.miatt nem csak az erő miatt,hanem az, hogy nem középrecsuklik,felnőtt módon motorozható a gép.Valamikor kb 35 évvel ezelőtt volt egy Californiai 350-es Jawam,amivel sokat motoroztam és imádtam,nos ez a moci remélem legalább annyi örömöt fog nekem szerezni,mint az a gép.Az eddig megtett kb 2000.km alatt semmiféle baja nem volt,kivéve ezt az apróságot, amit feltehetően a jógazda viselkedésem okozhatott,mert feloldódhatott az eddig lerakódott kosz a tankban,stb.De tudom, hogy a lelke meg fogja hálálni a törődést, a jó benzineket,a minőségi /Repsol/ olajat és a többi finomságot.Nyárra már szervezem a barátaimmal a székelyföldi túrát,majd miután onnan megjöttünk ugy gondolom hogy ideje lesz a kuplunglamellákat kicserélni, a motort teljes szerviznek alávetni.Meglepett hogy a korábbi tulaja azt sem tudta, hogy a motorolaj cserét jelző lámpa kigyulladása mennyi km.megtételét jelzi. Aztán kerítettem egy angolnyelvű gépkönyvet és abból hellyel-közzel megoldottam a számomra ismeretlen dolgokat.Azt tudom hogy a burkolat át volt festve,a jobb elején több müa.fülecskét vissza kellett varázsolnom mindenféle ragasztási machinációkkal,de végül is a motor egyben van./mondja a kis kinai:nékém teccik/ most oldaltáska tartókat akarok hozzá szerezni, illetve ha valahol találok rajzot, akkor arról elkészíttetni azokat. Kérdésem, honnan szerezzek kerozint?A karburátor tisztítót be tudom szerezni,de a kerozin számomra nem biztos hogy elérhető,illetve most jutott eszembe,hogy a Békéscsabai reptéren talán tudnak segíteni.Ha sikerült,és megszünt ez a mostani baj,jelzek.Üdv. | |||
|
2014. máj. 11. 21:13 | Válasz | #412 | |||
Kerozin és karbitisztító ugyan az, csak a kerozin töredék áron beszerezhető, ha van reptér a környéken. Ha nincs, irány a Tesco... Manual nálunk is van, a letöltésekben a más tipusokban találsz, minden benne van. Nem keveset motorozol, kíváncsi leszek a továbbiakban mit tapasztalsz! Legyen nagyon sok örömed benne! | |||
| |||
2014. máj. 11. 21:52 | Válasz | #413 | |||
A petróleum szinte ua. mint a kerozin. csak a kero szintelen mint a viz a petro sárgás. Ezt be lehet szerezni. Kerot szinte lehetetlen.
| |||
| |||
2014. máj. 11. 23:00 | Válasz | #414 | |||
Akkor a petróleum is alkalmas erre a célra? Ezt nem ösmerem... | |||
|
© satyapapa | 2014. máj. 12. 06:09 | Válasz | #415 | ||
A kerozin a ranglétrán a benzin és a gázolaj közé esik.Azért másabb mint a benya mert töltenek hozzá némi segédanyagot (pl ólmot-ólom pótlót)És az oktánszáma magasabb lesz (100). Nem lehet mindenféle motorba betankolni,mert a nem megfelelö rendszert károsithatja. Más hőfokon ég, és a nem megfelelö hőmérsékletü égés esetén egyéb káros anyagok válhatnak ki.STB | |||
|
© Major József | 2014. máj. 12. 06:49 | Válasz | #416 | ||
Így ha én a Tmaxba mint üa.rendszertisztítót betöltöm a petróleumot,ill. abból egy kis mennyiséget, lehet hogy nagyobb kárt csinálok mint ami van.A kerozinnal pedig kitisztul a karbi, a tank,stb ?
| |||
|
© satyapapa | 2014. máj. 12. 07:19 | Válasz | #417 | ||
Én injektor tisztítót töltök a majába ,ez is megtudja oldani a tisztítást...10Liter benya /jó fél deci injektor tisztító.(max) Ha Flashlube tisztítót használunk akkor kevesebb mennyiség is elég..Ez kiválló minöségü cucc | |||
| |||
2014. máj. 12. 08:46 | Válasz | #418 | |||
Ebből a szempontból a karbi és injektortisztító a legjobb megoldás. Mig futkosol kerozin után, több lesz a benzinköltséged. De a biztos, egyérzelműen jó eredményt hozó megoldás a karburátorok szétszedése és kitakarítása. Mondjuk ez nem egyszerű, mert aztán be is kell állítani őket, meg szinkronizálni... | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 13. 05:05 | Válasz | #419 | ||
Ok. Megtettem az első adag beöntését.Kb.7-8 lityi benzin lehet a tankba és én ehhez öntöttem egy kupak stp adalékot.Nos majd meglátom,mert egy kélt tankolást igy akarok megtenni Kb két hét alatt éreznem kell az esetleges változást,ha nem 25.-e előtt karburátor tisztítás mechanikusan.
| |||
|
© satyapapa | 2014. máj. 13. 06:05 | Válasz | #420 | ||
Ha mostanában nem volt benne tisztitó adalék akkor még egy kupakkal is beletölthetsz elsö alkalommal. Hamarabb érsz el vele hatást.Utána elég egy is. | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 14. 09:02 | Válasz | #421 | ||
Ok. Abba a 7-8 liter üzemanyagba még egy kb.4 cl-es kupakkal betöltöttem, de ma reggel indítás előtt a gyújtás ráadása után 3 x tövig tekertem a gázkart,majd indítottam és simán indult.Lehet hogy ez a jó technika ? Nos majd kiderül,mint ez a kissé borús idő. Köszönöm a jó tanácsokat, azért visszajelzek ha észlelem a változást,mert mindennek az alapja a kontroll.Hétvégén Fehérgyarmaton motoros tali a fürdő területén,remélem gyönyörű napsütés lesz rájuk.
| |||
|
2014. máj. 14. 12:07 | Válasz | #422 | |||
A tövig tekert gázkar érdekes, ugyanis bár a T-MAX-on két ugyan olyan karbi van mint a 250-esen, azért mégsem tökéletesen ugyan az. A gyorsító fúvókákat ugyanis nem tették rá. Tehát az a módszer, hogy besprickoljunk vele némi naftát, nem működik... Ellenben a lényeg az, hogy szépen indul! | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 15. 16:43 | Válasz | #423 | ||
Akkor az a tanács olyan mint a placebó hatás.De lehet hogy már az adalék tette meg a magáét az eltelt 100 km-en.Mindenesetre most mükszik.Köszönet a segítségért.
| |||
|
2014. máj. 15. 16:56 | Válasz | #424 | |||
Én is akkor szembesültem a dologgal, mikor Béla atomjaira szedte a két karbit. Más különbséget nem talált rajtuk. A hidegindítók, (automata szivatók) működnek rendesen? Azok is megnehezíhetik az indítást. | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 17. 20:28 | Válasz | #425 | ||
Hi.Gondolom jól müködhetnek,mert amikor beinditom hajnalban a mocit, akkor jól látható módon dúsabb az üa.ellátása,majd amikor bemelegedett egy kissé, akkor szépen visszaáll a fordulata is. De majd az angolnyelvű leírásban a képekről kisakkozom az automata hideginditó elhelyezkedését és belenézek a mociba.Mit lehet tudni? | |||
|
2014. máj. 17. 20:51 | Válasz | #426 | |||
Ne babráld ha jól tetszik a dolgukat. Ami működik, azt nem piszkáljuk! Ez alapszabály! | |||
| |||
2014. máj. 18. 10:26 | Válasz | #427 | |||
Ha sokat áll az enyém, én is alkalmazom a "tövig tekert gázkar" módszert és nekem is működik! Ha csak simán próbálom indítani, kell 2x, 3x is kb 5mp-es indítózás, mire beröffen, így meg pöccre indul mindig, állhat bármennyit!
| |||
| |||
2014. máj. 18. 12:27 | Válasz | #428 | |||
Más hogy tövig húzott gázzal inditassz, illetve hogy 3x tövig csavarod a gázt. Előbbinél több levegőt, több benzint juttatsz az égéstér irányába indítózáskor, utóbbinál, ha van gyorsító fúvóka a karbin, konkrétan benzint fecskendezel a szivócsonkba, ami elpárologva sokkal dúsabb keverékét eredményez. Ezáltal könnyebben indul hidegen. De a T-MAX-nak nincs gyorsító fúvókája. Tehát nagyobb gázállással kell indítózni, ami ezek szerint be is jön! | |||
| |||
2014. máj. 18. 20:54 | Válasz | #429 | |||
Vájjá vájjá! Gáz nélkül indítok, miután 2x-3x tövig tekertem az gázkartot! Aztán ígyen indul... e! És mégis könnyebben indul. Ha eleve így értetted, akkor bocsi, csak most nem tudom hogy én értettem-e russzul-e vagy mivan-e? :)
| |||
| |||
2014. máj. 18. 22:45 | Válasz | #430 | |||
Na ez az. Pont ezt írtam le, hogy nem jár semmi plusszal a gyorsítófúvókás karbikkal szemben. Mikor szétkaptuk (pont a Te motorod karbijait) Béla mellé tette a 250-es karburátorát és Ő szúrta ki, hogy ez a funkció hiányzik róla. A torokátmérő, fúvóka, minden stimmel. Nem tudom milyen megfontolás végett hagyta le a japán mérnöki kar, de nincs rajta. Egyszer fel kéne tenni rá két olyat, azzal mit művelne, mett azért igy is elég harapós... Szóval, elvileg csak a pillangó szelepeket nyitogatod vele 2x, 3x. Attól nafta nem jut be, mert nincs levegőáramlás... Szóval, nem tudom hogy miért indul ebben az esetben könnyebben. De Nálad is és Józsi motorjánál is működik... Biztos a manók...! | |||
| |||
2014. máj. 19. 09:14 | Válasz | #431 | |||
Ez nálam is működik, de nekem, mint műszaki analfabétának, fogalmam sincs, hogy milyen a karbik felépítése.
| |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 20. 21:34 | Válasz | #432 | ||
Tamás! Nagyon sok igazság van abban amit mondasz,mert továbbra is szarakodik a 24.órás állás után. Tekergethetem én a gázkart, ha inditózáskor nem húzok egy kicsit a gázkaron/nem adok neki egy kis benyát/beindul, de le is áll, miután elfogyasztotta a motor azt az üzemanyagot, ami a karbiban volt. Ha egy kis gázt-nem sokat- adok indításkor akkor semmi baj vígan pöfög,de!!!!! Ennek nem így kellene müködni. Szóval- karburátor tisztítás jöhet csak szóba. Hiába adtam az adalékot,még sem indul jobban.Le fogom szerelni a hidegindító bakelitjait és gondolom beljebb láthatok a dolgokba.Csak amilyen bugyuta az ember, addig nem akar leállni, amig reggelente beindul a gép.Pedig tudom hogy a hidegindítóval baj van.Az is biztos, hogy a szuper benzinek, az adalékot tartalmazók hozhatták ki a koszt a tankból és a csövekből.Nos, amikor le tudok állni valamennyi időre,keresni fogom "Jóságos Bélánkat"hogy adjon egy időpontot, amikor eltúrázhatok hozzá.Bár azt nem tudom hogy milyen messze lakik hozzám?Egyáltalán eljutok-e addig- no ez csak vicc-!Hívom majd telón.Szóval kis gázzal indíthatom a gépezt, indul is, de fölösleges a Majesty 250-es indítási stylusát alkalmazni,mert semmit sem csinálok, csak illúziót keltek.
| |||
|
2014. máj. 20. 21:47 | Válasz | #433 | |||
Belánk Atkáron lakik, ha egyeztettél Vele időpontot és nekem is jó szivesen elmegyek Veled. Egyrészt mutatom az utat, másrészt segítek vetkőztetni a motort, mert azt Ő nem vállalja és ugyancsak le kell bontani oldalt, elől, alul... | |||
| |||
© Major József | 2014. máj. 20. 22:01 | Válasz | #434 | ||
Köszönöm előre is, időben felkészülök a nagy menetre.Üdv. | |||
|
2014. máj. 20. 22:17 | Válasz | #435 | |||
Üdv, József szomszéd! Most olvastam vissza, látom Te is Békés megyei vagy! Most már vagyunk innen egy páran, de eddig sajnos elég inaktívak a viharsarkiak! Remélem Neked sikerül megtörni a jeget! De ez meg már a MIX-be való!
| |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. máj. 21. 21:19 | Válasz | #436 |
Sziasztok Gates vario szija van valakinek a maxiban valami tapasztalat rola .Eltört a pollini szijam sérülés nem látszik rajta egyszerüen a belsö fele elrepedt görgö cserénél derült ki,a gyári 36500ft a gates 27500ft olaszt pedig ezekután nem veszek. Köszönöm Tamás a kuplungot valoban tárgyaltuk de nekem az olaj cserével megszünt a hiba bár lehet ahogy irtad a levált darab nincs ott.Ezek után persze belekerült a javitandok listájára bizom a jo szerencsében hogy kibirja addig arra egyébként is szükség van én azt szoktam mondani ha felülsz a motorra "egy út egy élet". A vario szij most sokkal jobban boszant alig mentem vele pár ezer kilométert. |
2014. máj. 21. 22:50 | Válasz | #437 | |||
Egy debreceni srácnak volt Gates, 2500 km után szó szerint leszakadt. Én nem vennék bele a Yamahától vagy a Malossitól gyengébb minőséget. Ha tudod bizonyítani hogy rossz volt a szij, vidd vissza. Hátha elérsz valamit. Nekem az Athena sem jött be. Kérdezd meg a Yamaha Fehéréket mennyi náluk, én tavaly 32'000 ftért vettem. Tökéletes! A kuplungra nagyon figyelj, tulajdonképp addig tudsz menni vele míg el nem kezd csúszni. Azt meg sajnos tudomásul kell venni, hogy ennek a típusnak ennyibe kerül az üzemeltetése... SusziTibi írta egyszer nekem, ha tellett majomra, teljen banánra is... Mikor átnyergeltem a 250-esről, én is jóelőre láttam hogy bizony itt minden a duplája. A gumi, a szíj, az olaj, a szűrők, na meg az élmény is... | |||
|
© Fortuna 71 | 2014. máj. 22. 05:48 | Válasz | #438 |
Köszönöm akkor marad a gyári.E bay vettem olaszbol a garancia érvényesitése nem egyszerü.
|
© Major József | 2014. máj. 22. 20:58 | Válasz | #439 | ||
Szia Viktor, irtam a mixben.Üdv.
| |||
|
© Fortuna 71 | 2014. máj. 30. 21:05 | Válasz | #440 |
Sziasztok Jelentem fogyasztás csökenésem van.Most kényszerüségböl egy kopott gyári yamaha vario szijat használok miután a pollini eltört és lement a fogyasztásom 5,1l/100km ugyanazzal a görgövel benzint ugyanott tankolok vezetési stilusom sem változott mégis 0,4-0,5literel kevesebbet tankolok nem értem,mi lesz ha megveszem a szijat a büvös 5liter alá megyek? a szij kb 30,7mm-30,8mm széles a pollini 32mm vagyis gyári volt valaki tapasztalt már ilyet? |
© juhász béla | 2014. máj. 30. 21:34 | Válasz | #441 | ||
Attól hogy ugyanott tankolunk,még nem jelenti azt hogy mindig ugyan az a minőségű benya kerűl a motorba.
| |||
|
2014. máj. 30. 21:49 | Válasz | #442 | |||
Nem biztos hogy minden szíj egyformán tapad, valamint az sem, hogy valóban ugyan úgy vezetsz. A bejáratott, kopott szíjjal többet pörög ugyan, de könnyebben is megy, lehet hogy nem húzod neki annyira. A gyári vario van benne?
| |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. máj. 30. 23:06 | Válasz | #443 |
nem a pollini evo 3 azzal tavaj nyár ota 5,5-5,6 volt a fogyasztás két helyen tankolok vagy Mol vagy Agip nem érzek különbséget. csak a szij lett cserélve meg is lepödtem 144km után fele fölöt volt a mutató tankolásnál 5,14 lett következö szintén arra gondolok más a szij geometriája valoszinüleg a tervezés során a fogyasztás is a szempontok közöt szerepelt, mig a pollininál csak a gyorsulás.most hogy gondolkozom mintha valaki irta volna hogy uj szijal vissza esett a fogyasztása, bár az enyém nem uj.Mindegy ugyananyi benzinnel többet motorozok akarom mondani robogozok a lényeg hogy forogjon a két kerék.
|
© Major József | 2014. jún. 22. 13:58 | Válasz | #444 | ||
A mult héten raktam a gépbe 18-grammos görgőket, és tök uj Mitsubisho hajtás szíjat /Misától vettem 15.rugóért,szervetem is Misát/,de qjól megy a gép, csendes,nem zörög /zsirban lett betéve a görgő /és nagyon jól müxik.A fogyasztást még nem tudom,mert többször levettem az aksisarut,igy mindig elnullázott a napi mérő, de szerintem kevesebbel is beéri,mivel érzem hogy jobban megy. A majesty 250 kb. 4 dcl-el evett kevesebbet a csere után. Ha a vas 5 liter helyett 4,7-t fog fogyasztani olyan hajtás mellett,mint eddig, már megérte nekem.És mindamellett qva jól megy. A vége több mint korábban volt,olyan 165 km/h.Nekem elég.
| |||
|
© Fortuna 71 | 2014. jún. 23. 07:12 | Válasz | #445 |
az gyárival megegyezö minöség ha jol tudom anyiért ajándék volt.
|
© Major József | 2014. jún. 23. 18:09 | Válasz | #446 | ||
Nos ezért is szeretem a Misát.A próba fesz-szabályzó elküldése pedig hab a tortán.Nagyon rendes.
| |||
|
© Fortuna 71 | 2014. jún. 28. 19:19 | Válasz | #447 |
Sziasztok! Meg van az elsö komolyabb gondom a maxival.110 környékén egy hengeres lett valoszinü gyujtás lesz mert durrog a kipufogo de valojában fogalmam sincs erö az nincs de mintha alapjáraton dolgozna mind két henger.ha elindulok már csak egy mükszik valakinek esetleg hasonlo probléma és persze a megoldás amelyet nagyon megköszönék |
© satyapapa | 2014. jún. 28. 19:30 | Válasz | #448 | ||
Talán gyújtás hiba,nézd meg pl a gyertyákat.Szép világos özbarna ,a jó.ha sötét, fekete akkor az a henger nem OK. Esetleg szelep-hézag. De igy nagyon nehéz: Juhász Bécit kérdezd. | |||
| |||
2014. jún. 28. 21:43 | Válasz | #449 | |||
Az alap valóban, hogy van-e szikra. Ezt fordulaton sajnos nem látod, de ahogy Satya írta, a gyertyakép sokat elárul. Első körbe tennék bele két gyertyát mielőtt komolyabban beleásnád magad. Mikoriak a gyertyák benne?
| |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. jún. 28. 22:03 | Válasz | #450 |
kb 1 honaposak holnap reggel végzek alvás helyet szerelés jön a vasárnapi éjszaka hosszu lesz.egy szer egyszer már szagatott régebben is de csak egy pillanatra.ebben egy gyujto trafo van vagy kettő?
|
2014. jún. 28. 23:39 | Válasz | #451 | |||
Szerintem kettő, de ezt még sose néztem szerencsére... Tedd vissza a régi gyertyákat, azzal mit mutat. Az újak soxok megszívatják az embert... | |||
| |||
© satyapapa | 2014. jún. 29. 12:19 | Válasz | #452 | ||
Még esetleg injektór tisztitó lötty is segihet,mert a maják érzékenyek a lerakódásokra. Persze csak ha az egyéb dolgok rendben vannak.- - Ahogy a NagyEgri legény irja az ujj gyetya is okozhat meglepetést.. | |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. jún. 29. 12:44 | Válasz | #453 |
egy van benne a régi gyertyával sem javult meg az egyik gyertya kormos a másik benzines min kettö fekete alapjáraton megy mind két henger egy bizonyos fordulat fölött csak egy hát nagyon akartam ezt a motort ugy tünik belenyultam most már csak találnom kellene Szegeden valakit aki ért hozzá
|
2014. jún. 29. 13:18 | Válasz | #454 | |||
Akkor ugyan olyan mint a 126-os KisPolski. Kipufra is ad szikrát. Ha a gyujtávezérlésed szállt el, az drága buli. A porlasztók mikor voltak kitakarítva? Légszűrőházba mikor néztél be? A keverékképzés is okozhat ilyen jellegű hibajelenséget. | |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. jún. 29. 13:54 | Válasz | #455 |
szürök cserélve voltak mind három karburátort még Suszi Tibi kitakaritotta kezdem viszasirni a 250 maját
|
© Fortuna 71 | 2014. jún. 29. 18:56 | Válasz | #456 |
kerestem szerelöt hétfön pontositunk beszéltem Tibivel is de anyiféle hiba lehet hogy ez már nem az én asztalom majd irok mi volt a hiba.
|
2014. jún. 29. 23:01 | Válasz | #457 | |||
Nagykalappal hozzá, hátha nem olyan komoly.
| |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 05. 20:40 | Válasz | #458 | ||
Egy hozzáértő ember azt mondta nekem, hogy a szinkronizálást olyan hőmérsékleten próbáljam elvégeztetni mint amilyen időben fogok motorozni. Ha télen végeztetem a szinkrót, akkor számitsak arra hogy a melegebb időkben másként fog járni a két henger.De azt is nézessem meg hogy a karburátorokat összekötő gumirész nincs-e elrepedve az azokat szoritó bilincsnél, mert a fals levegő is csodákat tud müvelni.Szóval ne csak a gyertyákra koncentrálj,mert sok más dolog is van még mellette ami félre tudja vinni a motort.
| |||
|
2014. júl. 05. 21:46 | Válasz | #459 | |||
Miért nem állította be egyből? Ha már hozzáértő... | |||
| |||
© juhász béla | 2014. júl. 05. 22:00 | Válasz | #460 | ||
Ne haragudj de ez a szinkron beállitás amit a szerelőd mondott az baromság,semmi köze az éghajlati viszonyokhoz.A szinkronizálás annyit jelent hogy a pillangó szelepeid egyszerre működjenek,.persze ahoz mindennek jól kell funkcionálni egy karbiban.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 06. 07:36 | Válasz | #461 | ||
Ha ha-- szintén hozzáértö mester.(500as Kawa) A négy karbiba különbözö fuvokát tenni hogy majd nagyobb sebességnél az erősebb fuvákás rész még jobban fog menni. Ezáltal ugye nem egyformán üzemelt a négy henger,nagy nehezen tudtak csak alapjárat félét állitani. Amikor hozzámkerült és szétszedtem akkor láttam az egyik pár fuvoka 80 (?) as, a másik 110(?) es. stb | |||
|
© Major József | 2014. júl. 06. 08:37 | Válasz | #462 | ||
No ezért is vagyok bajban. Az egyik hozzáértő szerelő itt kicsinyke városunkban ezt mondja,persze Ő egy villamossági szerelő, a másik szerelő,aki motorszerelő pedig azt mondja hogy minden rendben a mocival. OK.én elhiszem ezt de akkor még is mi a baj,miért nem ugy teljesit a gép ahogyan kellene,gondolok itt a más Tmaxoktól megszokott sebességekre, Tudom tudom hogy nem illik több ok miatt sem végsebességről irogatni, de kb. 30-40 km-el elmarad az általam ismert Tmax motorétól. Nos akkor biztos hogy minden rendben van a motorom körül? Én nem értek hozzá, aki pedig ért hozzá az mindent rendben talál.Ezért is osztom meg veletek a tapasztalataimat,hát ha ki tudok szürni a segitségetekből olyan irányvonalat, amit nyugodt szivvel el tudok mondani a szakembernek.
| |||
|
2014. júl. 06. 09:26 | Válasz | #463 | |||
Mennyi a vége a Te motorodnak ugy, hogy elhúzod és dinamikusan gyorsul? Aztán hova kúszik fel normál tempóban, és ezután mennyit megy majd ha engeded még nyélgázon 2-3 kilométeres távon, de laposon. | |||
| |||
2014. júl. 06. 09:29 | Válasz | #464 | |||
Mellesleg, ha e Te motorod 35%-al elmarad az enyémtől, akkor nem megy csak 105 km/hs sebességgel...?
| |||
|
© juhász béla | 2014. júl. 06. 09:31 | Válasz | #465 | ||
Az a szerelő aki mindent rendben talált ,,menyire mélyen ment bele az ellenőrzésbe?Az már sok eltérés 30-40 km/h,ennek valami oka van,ha az óra nem csal akkor a komplett motor átvizsgálása kell,ami kezdődik egy kompresszió méréssel,szelephézag kontroll,hajtás kontroll,karbulátor,gyújtás,és elektromos dolgok.stb.Ezek átnézése nagyon "ALAPOSAN " nem egy -két órás művelet,amit nem sok szerelő csinál,mert az már nem kifizető számára.Mert ha alaposan átnézte volna az a szerelő,és érti is amit csinál akkor kellett volna találni valamit arra 30-40 km/h kűlömbségre.Mint tudjuk nics 100% osan két egyforma motor,még tipuson belűl sem,akár mennyire is fejlett modern technológiával készűlnek.
| |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 06. 10:10 | Válasz | #466 | ||
Nagyon jól gyorsul közép gázon 80-100,majd innen mint a villám 120-130-140,és ezután hosszabb ut kb. 5-600 m felmegy 145-ig, de innen nincs tovább.Az ismerősöm egy évvel fiatalabb, 2002-es igaz tisztességes szegedi szerelő által átnézett motor lazán megy 170-180-at.Nos az enyém ehhez képest csak 30-40 km-el marad el.Nem mértünk még kompressziót, de az olajat szinte egyáltalán nem eszi,nem füstöl, csak hideginditáskor látom a dusabb benzin miatt azt hogy szürkébb,láthatóbb a kupufogóból kiáramló füst.De ez is megszünik miután 1-2 perc alatt bemelegedett.Nem csörög,nincs szelephangja, a fogyasztása többszöri mérés szerint 5-5,1 liter ugy hogy 80-120 között járok,néha előzéskor 130.Tehát nem százalékban tér el, hanem km/ó-ban tér el 30-40 km-el.Az elektromossággal küzdünk,mert a hideginditó gombája rendetlenkedik,kikapcsolt állapotban is szedi az áramot az aksiról, a fesszabályzó a tegnapi elektromos szerelő mérései alapján ugyancsak rendetlenkedik.Holnap irány Miska cimborámhoz Szarvasra fesszabályzóért, gombáért,a karburátor és a motor közötti gumi összekötő csonkokért,mert azok meg körbe ragasztva vannak, tehát ott is szivhat esetleg fals levegőt a motor.
| |||
|
2014. júl. 06. 12:18 | Válasz | #467 | |||
Az adataid 140-ig olyanok, mint az enyém. A varió, szíj környékén kell keresgélni, mert ott lesz a bibi. A srác akit írsz hány kiló? Mert a sógorom 65, én 110 vagyok és pariba gyorsulunk, pedig Neki egy 7 lóerővel gyengébb 400-as Burgmanja van. Ha cserélünk, nem is látom, úgy otthagy a picsába a T-MAX-al. Csak 110 fölött és partokon jön ki a T-MAX teljesítménye. | |||
| |||
2014. júl. 06. 12:24 | Válasz | #468 | |||
Ja, én sem megyek 160-ig, csak ha a hajtást akarom tesztelni. Hosszútávon max. 130, de a Te motorod kevesebbet is eszik ám mint az enyém. Én ha ilyen tempóban járok vele, simán 6, 6,5liter/100 km a minimum. Az is lehetséges, hogy kicsit alul van fúvókázva a gép. Mennyi benne a kompresszió hengerenként? Ha kevés, nagyobb sebességnél nincs ami toljon! | |||
|
© Major József | 2014. júl. 06. 12:42 | Válasz | #469 | ||
A szegedi barátom kb 90-95 kg.Én most már inkább 102-3 kg vagyok,mint 100 alatti.A kompressziót nem tudom mert még nem mértük.Kb. 3 hete cseréltem görgőket 18 gr-osakat raktam bele,teljesen uj Mitsubosi hajtásszíjat is cseréltem.Ugy hogy azokkal nem nagyon lehetne gond.Tehát ugy gondolod hogy valamit valamiért?Kisebb végsebesség, kevesebb benzin?Elégedjek meg ennyivel?Nincs is ezzel baj, csak nem tudom hogy ez normális dolog e a motoromnál.Ha a szegedi barátomé kb 80-100 km/ó hajtás mellett kb 5 litert fogyaszt.ugy mint az enyém.Nos mindenféleképpen kompresszió mérés,egy szinkron sem árthat gondolom a többi ismert hiányosságok kijavitása mellett.
| |||
|
2014. júl. 06. 13:07 | Válasz | #470 | |||
A két karburátort mindenképpen ki kellene tisztítani és beszabályozni. Ha szegényes a keverék, kicsi a kompresszió, az a jó hajtás ellenére sem hoz kielégítő eredményt. Ha a motorral minden rendben, akkor a barátod motorjáról egyenként át kell rakosgatni a hajtáslánc elemeit. Előbb utóbb kiderül, mi az ami mégsem úgy dolgozik mint ahogy kellene. Komoly türelemjáték ez, és sajnos sokan nem értenek hozzá csak mondják a tutit... | |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 06. 13:26 | Válasz | #471 | ||
No igen a szezon kellős közepén,amikor vétek és nem is nagyon lehet letenni a motort 2-3 napra, inkább megelégszem a mostani sebességgel,és télen darabokra bontani. Azt hogy egyszerre két motort is szétszedessünk egy szerelővel,barátság ide,barátság oda,nagyon nagy kérés. Mindenesetre próbálkozom inkább először a karburátorral.Aztán majd a többi,ha hazajöttünk a nagy Erdélyi turánkról.
| |||
|
2014. júl. 06. 14:10 | Válasz | #472 | |||
Én tudok olyan típusú vasat amiben a a két karbin nem egyforma fúvóka van gyárilag. Kérdezd Bélát!! Mindennek megvan az oka a japó mérnökök nem hülyék...
| |||
| |||
2014. júl. 06. 14:35 | Válasz | #473 | |||
Ha senki nincs a közelben, gyere hozzám, megcsinálom Neked. Ugyan az a két motor. De lehetne azt is, hogy megbeszéled Bélával megcsinálja-e Neked a karbit, mi meg közben széttúrjuk a hajtásláncokat. Ettől többet nem tehetek, de ezt szívesen. | |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 06. 14:46 | Válasz | #474 | ||
OK.köszönöm jóságodat,megfontolom,de majd csak augusztus környékén, vagy utána tudok leállni.
| |||
|
© juhász béla | 2014. júl. 06. 15:10 | Válasz | #475 | ||
Igen vannak olyan soros motorok ,amelyikben nem egyformák a főfuvókák,holott egyformán oszlik el a ccm a hengerekre.Ennek is megvan az oka.Milyen is volt a te kawád Satya?
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 06. 20:04 | Válasz | #476 | ||
na igen csak aztán vettünk osztrákba gyári belevaló fuvokákat /szettbe/ ami tökk más méretü volt mint amit belerakott "a szakember"És JÉÉÉÉ eztán jó lett.
| |||
| |||
© juhász béla | 2014. júl. 06. 20:25 | Válasz | #477 | ||
Elfelejtetted megirni hogy pontosan melyik tipusu volt a te kawád.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. júl. 06. 20:32 | Válasz | #478 | ||
Mix
| |||
| |||
2014. júl. 06. 22:20 | Válasz | #479 | |||
Az még sok idő. Ha gondolod, majd szólsz. | |||
| |||
© Major József | 2014. júl. 07. 14:54 | Válasz | #480 | ||
Ok.köszönöm, de csak hétvégén tudnék menni hozzátok,az meg nem mindig szabad nekem.Szeretnék ugy menni, hogy szombaton valamikor korán cc 8.-9 órakor hozzákezdeni aztán amikor kész van, haza Sarkadra.Ezért is irtam kb. augusztust.
| |||
|
2014. júl. 07. 21:59 | Válasz | #481 | |||
Nem lesz eccerű összeegyeztetni, de próba szerencse!
| |||
| |||
2014. júl. 07. 22:38 | Válasz | #482 | |||
Uraim, Dr Pulleyék részlegesen beköltöztek a T-MAX-om variátorába. A mosolyom részleges és nem felhőtlen. Ugyanis a csúszkák, amiket rendeltem, nagyobbak mint az enyémek, holott csak ezt a lehetőséget dobta T-MAX-ba. Ezek állítólag ugyan olyanok mint a 400-as Majestyé, úgyhogy ha az E.I.T-re jön 400-as kolléga, megkérem hozzon már magával legalább egy darabot hogy összehasonlíthassuk. A görgőnek nevezett izék sem hozták maradéktalanul azt, amit vártam. Nekem gyári varioban 18 grammos Malossi görgők voltak, ezeket cseréltem 18 grammos Dr. Pulley görgőkre. A motor dinamikája érezhetően jobb lett, mind városban, mind hegyi terepen. Finomabban dolgozik, hangja eddig sem volt. Viszont. Buktam 10km/h-t a végsebességből mind egy, mind két személlyel. Hamarabb és dinamikusabban éri el a 140-et, megy mint az ökör, 130-nál még húz mint a disznó, de 145-nél elfogy és fix 150km/h a vége. Ez nem is zavarna, mert nem járok 130 fölött, de olyan vibrációk jelentkeztek, amit eddig nem éreztem. Valami nem oké. Az egyik csalódás az alacsonyabb végsebesség, ez eleve nagyobb fogyasztást fog hozni hosszútávon, a másik a rezonancia, a vibráció. Ez 65-70km/h sebességnél jelentkezik, 80-nál megszűnik, majd 90-100 között ismét jelentkezik. A fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, mert annyit még nem mentem vele, vasárnap gurultunk egy kicsit, ott 4,45 volt a fogyasztás 100-on, de nagyon pianóban mentünk Lillafüred felé, majd Szilvásváradon keresztül haza. Ha megszünne a vibráció, azt mondanám bánom is a -10km/ht. Bár arra számítottam, hogy fürgébb nem lesz, ellenben a végsebesség nőni fog, ezálltal csökken majd a fogyasztás. Na majd kiderül... | |||
|
© Major József | 2014. júl. 08. 06:23 | Válasz | #483 | ||
Tegnap Szarvason Miskánál feszültségszabályzó cserét követően dél körül indultam haza Sarkadra,Szarvason tankoltam,4,8 l-es fogyasztása volt a motornak. Kaptam tőle hideginditóhoz hőgombát, amit ma beszerelek, mert ugy néz ki, hogy az szivta le az aksit.Cseréig egy kapcsolóval helyettesitettük a hőgombát. Igy kézzel kapcsoltam ki,be a szivató áramellátását.Remélem a töltésem is megoldódik a felrakott fesszabályzóval.De szinkronizáltatnom kell,mert amikor meleg a motor,olyan rendellenes piff-puff van a kipufogóban.Hazafelé jövet megdöntötte a csúcsot a végsebessége /160/ meg is lepődtem rendesen.Ezt azonban hosszabb kb 2-3 km-es kifutás után érte el.Vissza is vettem 100-ra. Tamás én is 18 gr-os Malossi görgőket tettem a motoromba Mitsuboshi szijjal.Ezekkel semmi bajom nincs. | |||
|
2014. júl. 08. 08:26 | Válasz | #484 | |||
Kell hozzá a jó méretű csúszka. Neke sokkal passzentosabb lett a nyomólap a varióban a csúszkával és sem zörgő kopogó hangot nem ad, sem pedig nem rezonál.
| |||
| |||
2014. júl. 08. 11:03 | Válasz | #485 | |||
Hangja nincs, a gyári csúszkák jók, csak rezonancia van. Mihelyt lehet teszem bele a doktort.
| |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. júl. 08. 12:12 | Válasz | #486 |
Józsi a tiszteséges szegedi szerelő elérhetöségét elkérhetném az enyémet (nem megy egy henger)elvitem egy ismerös által ajànlotthoz de egy hét után még nem is nyult hozzá.reményeim szerint azért mert sok a munkája de ha tévednék örülnék egy alternativának.ha nem publikus az email cimem:fortuna71@freemail.hu köszönöm
|
© Major József | 2014. júl. 08. 15:20 | Válasz | #487 | ||
Szia fortuna71.Én Sarkadi vagyok kb. 100-ra Szegedtől de a barátom szegedi, aki Alex nevezetű szerelővel nézeti át a Tmax-át. Megadom a barátom telószámát, megbeszéltem vele hogy hivod,Ő pedig az Alex elérhetőségét megbeszéli veled. Róta Béla,20/2098989.Hivjad bátran.
| |||
|
© Fortuna 71 | 2014. júl. 08. 20:13 | Válasz | #488 |
köszönöm eddig nem sikerült elérni majd holnap probálkozom
|
© Fortuna 71 | 2014. júl. 08. 21:50 | Válasz | #489 |
ha kész lesz a moci gurulhatnánk egyet mondjuk kékes emlékhely a fenti éteremben egy kaja aztán haza (még rimelt is) hàrom t max jol nézhetne ki együtt
|
2014. júl. 08. 22:37 | Válasz | #490 | |||
Ha beleférek a triumvirátusba, Veletek tartanék... Na meg Viktor is ott lakik Kondoroson, magatokkal hozhatnátok. De akkor már szólni kéne Karcsinak, ez már hat T-MAX lenne egy kupacban. Aztán ha már így összejönnénk, szerintem a 400-as kollégák is bekapcsolódnának, a 250-esekről nem is beszélve! Na meg biztos lenne néhány helyi hülye... Szóval lehetne domborítani egy jót a hegyre fel, hegyről le! Eszperente nyelven elrebegve: Feltekerhetel velem e hegyre, Kedved ne legyen szegve, S este elrepeszthetel Szegedre! | |||
| |||
© Fortuna 71 | 2014. júl. 08. 22:50 | Válasz | #491 |
nekem tecccik csak legyen kész a maxi
|
2014. júl. 08. 23:55 | Válasz | #492 | |||
Mint alföldi hülye, én is csatlakoznék, ha lehet.
| |||
| |||
2014. júl. 09. 05:05 | Válasz | #493 | |||
Na összejönne ez, csak idő és időjárás kérdése!
| |||
|
© Major József | 2014. júl. 09. 13:02 | Válasz | #494 | ||
Alex azt üzeni hogy kb 2 hónap mulva tudna a motoroddal foglalkozni, a szegedi barátom beszélt vele.Ez rohadt hosszu idő, de szezon van,mindenki viszi a kicsit beteg mociját orvoshoz. Én is az enyémet villamosságilag még mindig hordom gyógykezelésre.Ez egy "orvosi ló",vagy én vagyok képzelt beteg.Remélem a Tied hamarosan kész lesz. A fenti időhöz képest az az egy hét mühelyszag felvétel nem is olyan hosszú.Kitartás Fortuna71.De hívhatod a Béla haveromat,egyszer csak felveszi azt a telót.
| |||
|
© Fortuna 71 | 2014. júl. 09. 18:24 | Válasz | #495 |
rendben akkor várok.
|
© Fortuna 71 | 2014. júl. 11. 10:00 | Válasz | #496 |
ma beszéltem a szerelövel kitakaritotta az üzemanyag rendszert de hibát egyelöre nem talált ha javul az idö kiprobálja. kérdés hogy az üzemanyag rendszer okozhat e henger kimaradást.
|
2014. júl. 11. 22:10 | Válasz | #497 | |||
Ma pontot tettem a tavaly, az E.I.T-en már sokak által hallott vezérműláncproblémámra. A bajt az okozta, hogy a láncfeszítő rúgója elfáradt és sokkal gyengébben tolta a láncvezetőt mint azt kellett volna. Ma megkaptam Miskától a bontott de kifogástalan pótalkatrészt, amit be is építettem. Az eredmény pazar, a motornak szinte semmi hangja. A kipufogón persze pöfög, de csak tegye! | |||
|
© Fortuna 71 | 2014. júl. 18. 11:27 | Válasz | #498 |
Jelen állás szerint ugy tünik idén nem sokat motorozok 3 hete van szerelönél a gép ma beszéltünk egyelöre nem találja a hibát legutobi öszeszerelésnél az ülés rögzitése után jött elö. hozzá állást mutatja hogy már a szakmai büszkeség is dolgozik remélem talál valamit ha bárkinek van ötlete azt szivesen fogadjuk mert hátha pont az nem került eddig képbe addig meg csak irigykedek ha látok egy motorost.
|
© Fortuna 71 | 2014. júl. 18. 11:29 | Válasz | #499 |
ami érdekes hogy indulni gyönyörüen indul kettöt fordul és jár
|
© Fortuna 71 | 2014. júl. 23. 15:24 | Válasz | #500 |
majd 4 hét után elhoztam a motort sajnos a telefonbeszélgetésünk ellenére ugy néz ki hozzá sem nyult az udvar tele volt motorokkal valoszinüleg tul válalja magát korrekteb lett volna ha tájékoztat ráadásul szeretett motorok ez idö alatt csillag garázsban állt de ez van. A következö versenyzö mához másfél hét mulva válalja remélem hozzá is kezd.
|
|
|
|