![]() |
|
|
|
© Szomjas | 2012. júl. 12. 19:22 | Válasz | #1192 | ||
![]() | |||
Passat 216 Watt (!) az a 18 Watt.
| |||
|
2012. júl. 12. 19:21 | Válasz | #1191 | |||
![]() | |||
a 18 az az A volt. x12 volt. tehat 216 W. Nem sokkal kevesebb mint a generator teljes teljesitmenye. De kosd be azzal a relével amit adnak hozza es egy min 20A biztosítékot is hasznalj. azt a par masodpercet mig nyomkodod kibir a motorod.
| |||
| |||
© passat52 | 2012. júl. 12. 19:11 | Válasz | #1190 | ||
![]() | |||
Nem vagyok elektromos guru de véleményem szerint nyugodtan be szerelheted! 18 watt az áram felvétele ami nem több a hagyományos kürtnél! A féklámpád is többet vesz (25 wattos égő) fel ha fékezel! :)
| |||
| |||
2012. júl. 12. 10:38 | Válasz | #1189 | |||
![]() | |||
Üdv A "villany guruk" segítségét kérném? Az alábbi elektromos légkürtöt milyen feltételek mellett építhetem be a 250 majába? légkürt Tudom általános iskolai anyag (akkor se tudtam)de hogy tudom kiszámolni, hogy mennyire terhelhetem az elektromos rendszeremet? markolat fűtés, szivargyújtóba dugható kütyük stb. Szintén többször volt téma a különböző feszmérők beépítse, valaki segítsen egyen jót beszerezni és beépíteni! (Mert hiába nem bonyolult meg egyszerű ha nem értek hozzá.) Előre is köszi!! | |||
|
© Wiking | 2012. jún. 15. 16:07 | Válasz | #1188 |
![]() | |
Kicsit nagyok lettek a képek :S Esetleg ha valameik admi rájaér akkor korrektúrázza őket legyen olyan kedves :S Pedig átméreteztem ésúgy töltöttem fel...ez 50%-os méret :)
|
© Wiking | 2012. jún. 15. 16:04 | Válasz | #1187 |
![]() | |
Belevágtam mult hét végén a fesszabályzó projektbe...mivel hiába kerestem a hiba okát nem találtam mást csak azt... Ugyebát feszültség ugrási problémáim voltak...Volt hogy normálisan működött a rendszer, és volt, hogy 17-18V töltési feszültségem volt...ez egy kicsit sok...azthiszem nem is kell mondanom ezt. Mivel volt itthon tartalék, ezért azt kikapirgáltam...mármint a műgyantával beöntött részt...és átnéztem, nincs-e vele gond. Egy helyen találtam benne laza illetve nem megfelelő forrasztási pontot amit javítottam éás láás csodát! Mióta kicseréltem teljesen jól működik! Mivel ez a kikaprgálós dolog eléggé időigénye és macerás...no meg a szabályzóra nézve veszélyes, ezért gondoltam ki kellene próbálni valamien vegyi uton történő eltávolítást...Kérdeztem egy többünk álltal ismert személytöl még korábban, hogy ő mivel szokta kioldani ezt a műgyantát, és egy olyan anyagot mondott ami egyrészt elég drága, másrészt elég nehezen beszerezhető. Első nekifutásra a nitro higítót próbáltam mint alternatív megoldás, de az eléggé gyenge...valamelyest meglágyul töle ez az anyag..de nem számottefő a hatása. Második nekifutásra viszont telibe találtam!!! A csodaszer neve pedig a Szuper kromofág! Igen jól olvasod! Bármeik festékboltban kapható festék eltávolításra használható anyag. Tegnap este beáztattam...illetve kb 2-3 dl volt itthon azt beleöntöttem egy edénybe, és beleraktam a szabályzót. Most délután mikor mentem ki, hogy megnézzem mi történt vele, hát az egész műgyantás gumis vacak ki volt úuposodva és türemkedve a helyéröl, kb mintha valaki odahordta volba és ezzel próbálta volna betakarni... Nos a képek azthiszem magukért beszélnek! Az utolsó képen látszik a vezeték alatt lévő panelen a forrasztási hiba...kicsit felfeszítettem...de nem ez által vált el. Laza a kötés azaz kontakthibás a fesszab és így jön létre a feszültségugrás...nem érzékeli megfelelően a szabályzó az akku feszültségét...ezért próbál rádolgozni... |
© Wiking | 2012. jún. 09. 15:36 | Válasz | #1186 |
![]() | |
Nem...Nincs semmien alternatív indítási lehetőség...Mivel az autómata kuplung a blokk felöl van hajtva, így a kerék hiába forog akármennyire, az sosem hajtja meg a kuplungot...De ha az önindítód forog...azaz mikor indítózol hallani, hogy felpörög akkor nem valószinű, hogy azzal van a gond én inkább a már említett közlőkerékre vagy a szabadonfutóra gyanakszom...esetleg talán még az lehet, hogy lelazult a főtengelyröl a mágneskerék...ez kúposan van rögzítve...de akkor a gyujtás is elmegy...úgyhogy akkor nem tudtad volna beindítani sem. | |
© CsabaB | 2012. jún. 09. 15:21 | Válasz | #1185 |
![]() | |
Tényleg, már akartam kérdezni, be lehet ezt indítani önindító nélkül? Nem lehet valahogy betolni, akár lemerült aksival is?
|
© CsabaB | 2012. jún. 09. 15:18 | Válasz | #1184 |
![]() | |
Bocs, így visszaolvasva tényleg félreérthető, amit ide írtam. Amúgy szűrők, gyertya ellenőrizve nemrég. Kaptam egy fél motort tartalékba, azt hiszem van önindító is, majd tanulmányozom, mielőtt szétkapom a motort. | |
© Wiking | 2012. jún. 09. 14:10 | Válasz | #1183 |
![]() | |
Most olvastam az előzményt...ez mechanikus gond..ha forog az indító de nem jaktja a motort meg akkor "A" nem működik a szabadonfutó...azaz nem szorít rá akkor amikor kéne. "B" A közlőkerék nincs a helyén, és ezért nem köti össze a szabadonfutót az indító motorral.
|
© Wiking | 2012. jún. 09. 14:04 | Válasz | #1182 |
![]() | |
Mikor volt gyertya cserélve? Pl az is okozhatja, de lehet karburátor dugulás, esetleg extrém módon elszennyeződött légszűrő, vagy hogy üres a tank :D A légszűrő nem valószinű...azt hamarabb észreveszed, minthogy nem indul a motor...Mindenesetre érdemes vetni rá egy pillantást...na meg akkor már persze ki is lehet tisztítani...már ha szivacs... He a gyertya jó, de nincs szikra akkor gyujtótrafó.. | |
© CsabaB | 2012. jún. 09. 10:57 | Válasz | #1181 |
![]() | |
Akkor itt folytatnám, a tünet, csak teker az önindító, de nem kapja el. Még nem szedtem szét soha, nem tudom mi okozhatja, ma vagy holnap este szétkapom, ha lesz időm, kedvem. Biztos tipp van rá esetleg, mi okozhatja?
|
© Kinál László | 2012. máj. 21. 11:21 | Válasz | #1180 | ||
![]() | |||
Üdv Mindenki! Tudja valaki mit kóstál mostanság egy feszültségszabályozó Maya 250 2000.évjárathoz? Valami ötlet Érd-Bp. viszonylatban?
| |||
|
© CsabaB | 2012. máj. 12. 11:12 | Válasz | #1179 |
![]() | |
Hosszú távon én is valami hasonlóban gondolkodom, de a ledeshez nem kell fúrni-faragni, igaz van tartalék műszerfalam, de egyelőre a ledes bőven jó lenne.
| |
2012. máj. 12. 10:43 | Válasz | #1178 | |||
![]() | |||
Én azért részesítem előnyben a Lada óráját, mert mutatós, világosan látható a feszültség ingadozás alsó és felső határa. Elellett strapabíró. Ráadásul éppen volt egy a fiókban ![]() Csak arra vigyázz, hova kötöd. Én első nekifutásra rákötöttem a kilométert számláló jeladóra, így miután ráadtam a gyújtást rendesen mért, majd lassan elkezdett 8V-ig apadni a feszkó. Ezután kerestem egy komoly testkábelt és be lett kötve rendesen. Szóval ha el tudod helyezni akár a Lada akár másik típus depréz töltésmérőjét, szerintem nem jársz vele rosszul. | |||
| |||
© CsabaB | 2012. máj. 12. 10:29 | Válasz | #1177 |
![]() | |
Átrágtam magam a topikon, a problémák megelőzése érdekében úgy döntöttem, beépítek egy töltésmérőt. Megvan valakinek a három színű ledes 5 színnel jelző áramkör kapcsolás rajza? Azt hiszem szétnézek Zsiguli töltésmérő után is. :)
|
© CsabaB | 2012. máj. 11. 23:21 | Válasz | #1176 |
![]() | |
Nem is az az érdekes, hogy megadta magát, hanem a hogyan, az izzószál sértetlen, mindkettőnél elvált a rögzítési ponttól, tán még javítható is. :) A csatikat kikeresem, nem szeretem, ha valamit nem tudok, miért és hogyan. Off Haverom ment vele, azt mondja az enyém jó, az övé rossz, kell egy harmadik motor. :) /off. | |
2012. máj. 11. 21:54 | Válasz | #1175 | |||
![]() | |||
Igen, én annol VW LT-35 TD-vel jártam hasonlóképpen. Egy komolyabb döccenő és egyszerre szált el a két izzó. A híresen jó magyar utak... A vezetékeket nyomozd ki honnan jönnek, kellemetlen meglepetéseket okozhatnak alkalomadtán. Nem villamosság ugyan hanem OFF, de nem akarom hogy keresgélj. Én a teleszkópomba hidraulika olajat teszek. Tökéletes... | |||
| |||
© CsabaB | 2012. máj. 11. 13:51 | Válasz | #1174 |
![]() | |
Láttatok már izzót így tönkremenni? Ráadásul mindkettő egyszerre, ugyanígy néz ki. Tegnap vettem észre, hétvégén voltam nagyon rossz úton, szerintem akkor történhetett, akár milyen óvatosan mentem párszor bekoppant a teló, (szerintem túl puha, de még nem tudtam összehasonlítani barátoméval). Mehetek vadászni izzót, remélem találok valahol, este mennék szomszéd városba vele. Találtam két be nem kötött, meg egy elvágott, toldott kábelt, kép de majd ezeket kikeresem a rajzól, most nem fontos, megy minden. |
© Herold | 2012. ápr. 17. 10:11 | Válasz | #1173 | ||
![]() | |||
Ha ismerős akkor bocsi! http://www.gyor-belvaros.hu/majatuning/ | |||
|
2012. márc. 30. 21:00 | Válasz | #1172 | |||
![]() | |||
Innét már MIX, de valóban tessék odafigyelni a gyorsleállító állására, mert meg tudja tréfálni a gazdit, ha nem figyel! ![]() ![]() ![]() | |||
| |||
2012. márc. 30. 20:11 | Válasz | #1171 | |||
![]() | |||
Ezt Topi is tudja tavaly óta, miután kipróbáltam a Hondáját... ![]() | |||
| |||
2012. márc. 30. 18:41 | Válasz | #1170 | |||
![]() | |||
![]() | |||
| |||
2012. márc. 30. 16:18 | Válasz | #1169 | |||
![]() | |||
Ha valaki nem tudná, hogy mire való a gázmarkolat melletti pilanat, vagy gyorsleállító gomb, kapcsoló a motoron az szerintem forduljon bizalommal, egyenlőre privátban az újdonsült sebességváltós motoroshoz FECÓ-hoz! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||
|
2012. márc. 23. 19:29 | Válasz | #1168 | |||
![]() | |||
Sajnos ötletem nincs ,de jó volt látni a KM óra 130000-et mutatott. ![]() | |||
| |||
© Yodesz | 2012. márc. 23. 14:57 | Válasz | #1167 |
![]() | |
Ha találsz rá valamilyen megoldást vagy félmegoldást, hogy legalább az üzemanyagjelző működjön az érdekelne. Én eddig nem nyúltam bele, mert még sosem szedtem szét ilyet, de vállalkozó kedvű vagyok, ha "barkácsolni" kell.
|
© Hanzee | 2012. márc. 23. 00:43 | Válasz | #1166 |
![]() | |
Szerintem át lehet alakítani az üzemanyag mutatót, vagy az feszültség kábelt lehúzom kíváncsi leszek mit csinál. Effektív nincsen szükségem töltés jelzőre, vagy megy vagy nem, ezt mutató nélkül is észre veszem, inkább üzemanyag mutató jobban érdekel.
| |
© Hanzee | 2012. márc. 23. 00:38 | Válasz | #1165 |
![]() | |
RMC volt a mostani... Marad az eredeti beszerzési forrás, holnap innen lesz új,a mi biztos jó. Itt sosem volt gondom. http://www.futarmotorosbolt.hu/index.php | |
2012. márc. 22. 19:13 | Válasz | #1164 | |||
![]() | |||
Sajnos megjósoltam Bocs...
| |||
| |||
© Yodesz | 2012. márc. 22. 18:48 | Válasz | #1163 |
![]() | |
Nekem is ugyanez a problémám van a műszerfallal! Tavaly elvittem szerelőhöz és azt mondta csak a műszerfal csere megoldás, ki is lett cserélve. Eddig a bontott csere jól működött, de most ez is elkezdte. Most elvittem másik szerelőhöz, de ő is azt mondta, hogy ez sajnos típushiba és megint cserélni kéne. Tud esetleg valaki eladó működőképeset elfogadható áron, vagy át lehet alakítani a digit műszerfalast régi típusúra?
|
© Hanzee | 2012. márc. 22. 18:17 | Válasz | #1162 |
![]() | |
A műszerrel lehet valamit kezdeni, esetleg van valami ötletetek? http://www.youtube.com/watch?v=gG_AKSikw50 Köszönöm |
© Hanzee | 2012. márc. 22. 18:09 | Válasz | #1161 |
![]() | |
Ma sikerült vennem a féklámpa kapcsolót, minden stimmel csak fordítva működik... ![]() | |
2012. márc. 22. 04:23 | Válasz | #1160 | |||
![]() | |||
Vigyázzatok az utángyártottakkal, én egyszer hármat cseréltem egymásután mire egy jó lett belőlük.
| |||
| |||
© Koko | 2012. márc. 21. 21:10 | Válasz | #1159 | ||
![]() | |||
Az én Hondámra is kell első féklámpa kapcsoló,Tapolcán rendeltem meg,a héten talán megjön. A gyári 6270.-, utángyártott 1840.- plusz potaköltség. Ha kell a cím,szólj,és küldöm! | |||
| |||
2012. márc. 21. 20:57 | Válasz | #1158 | |||
![]() | |||
Csak az új segít ha végleg megadta magát! Ne fújkáld semmivel.
| |||
| |||
© Hanzee | 2012. márc. 21. 20:35 | Válasz | #1157 |
![]() | |
© Kiss Róbert | 2012. márc. 21. 20:35 | Válasz | #1156 |
![]() | |
Nagyon szivesen!
| |
© Hanzee | 2012. márc. 21. 20:26 | Válasz | #1155 |
![]() | |
Igazad van, érdekes volt akkusaru csatlakozása, ott volt a hiba. Köszönöm a segítséget!
| |
© nsdap.zoli | 2012. márc. 13. 11:27 | Válasz | #1154 |
![]() | |
400-as Maján hol találom az irányjelző relét? |
© Kiss Róbert | 2012. márc. 13. 07:35 | Válasz | #1153 |
![]() | |
Szerintem kezd az aksinál,leleazult akusaru vagy csatlakozások! Aztán lehet még a gyulytáskapcsoló szerintem!
| |
© Hanzee | 2012. márc. 12. 23:36 | Válasz | #1152 |
![]() | |
Sziasztok! Tavaly lettem tulajdonosa egy 150-es paripának, mindent kicseréltem rajta, olaj, levegőszűrő, izzók, és még kapott új gumikat és fékbetét 1 hete. Sajnos most elkezdett makacskodni, amikor a gyújtást ráadom, akkor minden tökélestesen világit, és a teszt lefut az órákon. Megnyomom a fékkart és kialszik minden, vagy az önindító első kattanása történik és kialszik minden. Gyújtást kikapcsolom, majd be és semmi nem történik, nagyon nehezen indul többször műveli ezt a problémát, de néha kikapcsolt állapotban és parkoló állásban is nyom egy teszt diagnózist 2-3 másodpercig ![]() ![]() Legkellemetlenebb a történetben, hogy menet közben is eltűnik a kijelző és minden műszer kikapcsol, de akkor nincsen féklámpám és semmilyen elektromos eszköz ( index, lámpa, duda). Amit észrevettem mostanában, hogy jobb oldalt az alsó műszer, az akkumulátor és a benzin között a mutató pattogott menet közben. Mit lenne érdemes megnézni először? |
© Wiking | 2012. márc. 12. 22:56 | Válasz | #1151 |
![]() | |
Csak indexnél csinálja ezt? És mind a 2 irányba? Ha igen akkor valószinű vagy a relénél lehet a gond, de még valószinűbb a kormánykapcsoló. Nézz át mindenesetre minden csatlakozót és vezetéket... Én nem rég átfújtam minden csatlakozót kontaktspry-vel és hát találtam jó pár oxidos csatlakozást. Ha csak egy irányba csinálja a hibát, akkor azon az oldalon lévő indexeknél lehet a gond.
|
2012. márc. 12. 21:57 | Válasz | #1150 | |||
![]() | |||
Világítani nem világít, de a feszültség átjut rajta. Vagyis visszajut a testre és valami galibát, többnyire rövidzárlatot okoz, aminek túlterhelés, esetleg a vezeték átmelegedése, leégése a következménye ha a bizti nem old.Karácsonyfa égősorokon láthatsz ilyet gyakran. Érdemes az izzókat is egyenként átcserélgetni, megváltozhat az ellenállásuk is. | |||
| |||
© Koko | 2012. márc. 12. 21:33 | Válasz | #1149 | ||
![]() | |||
Milyen a zárlatos izzó?
| |||
| |||
2012. márc. 12. 20:53 | Válasz | #1148 | |||
![]() | |||
Így van! ![]() | |||
| |||
© nsdap.zoli | 2012. márc. 12. 20:42 | Válasz | #1147 |
![]() | |
A motor hátulja le lett bontva,a hátsó lámpa szét volt húzva és akkor is ezt a jelenséget tapasztaltam.
|
2012. márc. 12. 20:26 | Válasz | #1146 | |||
![]() | |||
Tipikus testhibára utaló jelenség. Esetleg egy olyan izzó is okozhatja ami zárlatos...
| |||
| |||
2012. márc. 12. 20:26 | Válasz | #1145 | |||
![]() | |||
Én a hátsó lámpánál kezdeném mert ott vannak egyben nagyon közel ezek vezetékjei meg csatlakozoi. Elől nem hiszem. Ott külön kábelek mennek mindenhová. Hátul viszont minden egyben van egy kupacon. Ott lehet valami zárlat.
| |||
| |||
© mickeymiller | 2012. márc. 12. 20:23 | Válasz | #1144 | ||
![]() | |||
Szerintem földelési hiba.Nézd át a földelő(test) vezetékeket.
| |||
| |||
© nsdap.zoli | 2012. márc. 12. 20:15 | Válasz | #1143 |
![]() | |
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy ha irányjelzőt használom a Maja 400-on,akkor a helyzettjelző is pislog és a hátsó lámpa is.Hol keressem a hibát? |
© Wiking | 2012. márc. 12. 19:18 | Válasz | #1142 |
![]() | |
Ma bütykölés közben azt v ettem észre, hogy "forr" az akksim...gyorsan rádobtam a műszert és 17V körüli feszültség volt :S Haldoklik a fesszabályzóm :( Rákapcsolt ködlámpákkal lemegy annyira, hogy pont normál töltés van.Remélem a donor szabályzója jó...De kell építenem eggyet mihamarabb... |
© Wiking | 2012. márc. 07. 20:41 | Válasz | #1141 |
![]() | |
Nah elkészült a mű!!! Holnap majd csinálok képelet is :) Eggyenlőre azthiszem csak béta verzió...egyrészt mert a teleszkóp szárakon vannak, másrészt mert nem annyira tetszik a tartókonzol...Viszont a fényviszonyokat nagyban javítja sötétban :)
|
© Wiking | 2012. márc. 07. 19:42 | Válasz | #1140 |
![]() | |
És akkor most foroghat a kormánnyal vagy nem? :D Mert a motorkerékpár ködfényszórója lessz ez is...illetve már az :D |
2012. márc. 07. 17:20 | Válasz | #1139 | |||
![]() | |||
Világító és fényjelző berendezések 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 46.§. "...A motorkerékpár ködfényszóróját úgy kell elhelyezni, hogy optikai tengelye a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjába essen, vagy ha így nem helyezhető el, az átvilágított felületének ehhez a síkhoz legközelebbi pontja a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától legfeljebb 0,25 méterre legyen... (3) A ködfényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták. (4) A ködfényszóró - kivéve a motorkerékpár ködfényszóróját - a kormányzott kerékkel együtt nem fordulhat el..." Elvileg még ez a szabályozás van érvényben. Legalábbis nem találtam módosítást hozzá. A bekötés ez alapján adott. Anno, ha a centikben megadott paraméterek megfelelnek akkor fel lehet szerelni - SZERINTEM - 2 db ködlámpával v kiegészítő lámpával, mivel a szabályozásban nincs egyértelműen tiltva a kettő darab felszerelése. Sőt engedélyezi -ha nem lehet középre felszerelni, márpedig ugye nem lehet - hogy a középső síktól eltérj oldalra max 25 centit, de azt nem írja, hogy csak egy darabot és csak egy oldalra szerelhetsz el. De hangsúlyozom, ez az ÉN véleményem.A műszaki vizsga meg megint egy más történet. A rendőröknek pedig nagy valószínűséggel - tisztelet az egy két kivételnek - gőzük sincs erről, de ahogy elnéztem nem is igazán foglalkoznak a dologgal.Nekem tavaly óta van fenn kettő ködlámpa, egy párszor megállítottak, de abszolút nem foglalkoztak vele. Gondolj csak a chopperokra amiken gyárilag van fenn a kormány magasságában a lámpa mellé még kettő szerelve oldalra... | |||
| |||
© Wiking | 2012. márc. 07. 16:16 | Válasz | #1138 |
![]() | |
Álltalános iskolai tananyag...de én sem emlékeztem már rá.. :D Utánnakérdeztem és azt a választ kaptam amit Szepi is írt. A számolás eredménye pedig 9.16666...7 Szóval a 10A-es elég. Szabályos az, ha állandóan világít a ködlámpa? Rendőrök nem nyavalyognak miatta? Én akarok beépíteni egy plussz kapcsolót azért...de egy relével is meg tudom oldani, most, hogy belegondolok :D
|
2012. márc. 07. 06:24 | Válasz | #1137 | |||
![]() | |||
Wiking! a 10A bizti teljesen jó kisebbet ne tegyél. de ha pontosan akarod tudni mekkora az áram a két lámpán akkor a teljesítményt elosztod a feszültséggel és így megkapod az áramerősséget. | |||
|
2012. márc. 07. 01:13 | Válasz | #1136 | |||
![]() | |||
Én a helyzetjelzőről hoztam le a relé "kapcsoló szálát" így nem tud rajtafelejtődni, viszont minden "helyzetben" világit a ködlámpa amíg le nem kapcsolom a világítást. És csak egy relét használtam. A biztit meg nem mondom így hírtelenjében, de ha jól emlékszem 10A raktam be.Bár erről lehet érdemesebb lenne egy szakembert meginformálni. | |||
| |||
© Wiking | 2012. márc. 06. 20:18 | Válasz | #1135 |
![]() | |
A lámpák ma sikeresen felkerültek a helyükre. ( Az első teleszkópokra ) Holnap...vagy ha lessz időm be lessz kötve. Mekkora biztit raktál nekik Gabi? Én is relézni fogok..de valószinű úgy, hogy csak akkor fog menni, ha megy a normál világítás is. Vagyis 2 relével tudom így megcsinálni:) Amint teljesen kész, csinálok képeket :)
| |
2012. márc. 06. 17:24 | Válasz | #1134 | |||
![]() | |||
Csak nem ködlámpát szerelsz? Én a plusz világítást egyenesen az akksiról hoztam,relézve,külön biztositékolva. Így szerintem nem terhel semmi más eredeti vezetéket. Nem tudom jó megoldás-é, de nálam működik egy éve. | |||
| |||
© Wiking | 2012. márc. 06. 15:50 | Válasz | #1133 |
![]() | |
Üdv mindenkinek! Valaki tudna infót adni arról, hogy a kiegészítő világítást hova kössem? Azaz lehet párhuzamosítani a fényszóróval, vagy húzzak neki új gerincet? Ha jól emlékszem 2x55W teljesítményröl van szó. |
© satyapapa | 2011. dec. 31. 02:47 | Válasz | #1132 | ||
![]() | |||
Ezek épitö jellegü viták,,Tamás jól irja!!! - valószinüleg jó helyen is tárgyalunk az akksiról,,itt..De szerintem ha valakit nem érdekel akkor ne olvassa...Viszont sok más olvasónak esetleg némi segitség lehet,talál benne hasznosat. Én elsösorban nem a saját véleményemet hanem elökeresett szakanyagot teszek fell,,amit nem kereskedök ,hanem a témával foglalkozó szakemberek irtak.Hogy ezsem szentirás???Lehet..de mindenképp több mint innen -onnan jövö ,esetlegesen téves információ..Persze van aki mindent tud a témáktól,,és neki ez unalmas,viszont nemmindenki van ezzel igy,,,öket érdekelheti, ök olvassák ,,,és mi is,, Persze a csajokról is irhatunk,de az másik topikba kell.PL. A töltö feszültség váltakozása a szöke nö nemi éretségére ,a kamasz kor elmultával,puffer üzemmodban.??? ez?? | |||
|
2011. dec. 30. 23:45 | Válasz | #1131 | |||
![]() | |||
Ezek építő jellegű viták... ![]() | |||
|
2011. dec. 30. 22:12 | Válasz | #1130 | |||
![]() | |||
Nem tudom mire gondolsz de biztos jobb. ![]() ![]() ![]() | |||
| |||
© juhász béla | 2011. dec. 30. 21:15 | Válasz | #1129 | ||
![]() | |||
Úgy ahogy mondod Feco!
| |||
| |||
2011. dec. 30. 21:01 | Válasz | #1128 | |||
![]() | |||
Satya tudod mi a jó ..... hajaj..más volt 20 évesen és más most is!!! ![]() ![]() | |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 30. 20:28 | Válasz | #1127 | ||
![]() | |||
Na má ez is baj ,,,?? akkor miröl dumcsizzunk itt,, ami jó,Pl ?? | |||
|
2011. dec. 30. 19:39 | Válasz | #1126 | |||
![]() | |||
Lehetnénk Majesty és Akksi Club. ![]() | |||
| |||
2011. dec. 30. 19:22 | Válasz | #1125 | |||
![]() | |||
Javítanék...a lemerült aksi igénybe veszi a töltőrendszert...
| |||
|
2011. dec. 30. 19:19 | Válasz | #1124 | |||
![]() | |||
Na, ha a mi motoraksinkat töltjük, gyakorlatilag bármi megfelel ami egyent ad egyszerűen sorba kell vele kötni egy kb 21W-os égőt.14V-on jól szabályzott 0,6-0,8 A-en tölti ez megfelelő.Az égőnél feszültséggel nem lineálisan változik az áram így gyakorlatilag majdnem áramgenerátorként működik.Kicsit primitív de működik és rendkívül biztonságos.Ha a táp nincs kisimítva kondival, akkor a szaggatott egyen a szulfátosodás ellen is jó. Sutyinak igaza van a lemerült aksi a töltőrendszert de autónál nem gond a "bikázás" utáni áram mert a fezszabályzó az autónál a generátor gerjesztőfeszültségét vezérli és ez nem nagy teljesítmény. A mi vasainknál sajna ezt nem így oldották meg a japók. A teljes generátoráramot szabályozza a feszko ami "bika" után gyakorlatilag annyi áram amit a generátor tud nyomni.Ezt még rövid ideig az aksi elbírja de a feszko majdnem biztos megadja magát egy pár "bika" után. | |||
|
2011. dec. 30. 18:51 | Válasz | #1123 | |||
![]() | |||
Remélem jövöre kitalálltok egy pár új témát ,mert egy akkumlátoról ennyit tárgyalni kicsit sokk. ![]() | |||
|
2011. dec. 30. 18:27 | Válasz | #1122 | |||
![]() | |||
A generátor töltése pont ezért szintentartásra jó ha az aksi rendesen fel van töltve de lemerült aksi rendes feltöltésére nem. Amugy pont ezért is kell figyelni hogy a kocsihoz előírt akksinál sokkal nagyobbat nem szabad berakni mert a nagyobb Ah-ás akksi nagyobb töltőáramot vehet fel a generátorhoz tervezettnél (főleg ha le is van merülve) ami a generátort vagy a fesszabályzót vághatja haza.
| |||
|
2011. dec. 30. 18:17 | Válasz | #1121 | |||
![]() | |||
Igen. A generátor töltésekor ez van csak ezért van az, hogy ha az aksi lemerült és nem birja meghajtani már az önindítót és betoljuk már nem tudja ugy feltölteni amennyire kell. Lehet hogy utána pár inditást kibír de közel nem annyit mind ha rendesen töltővel van töltve. Ráadásul pár nap hidegben állás után megint simán leül. | |||
| |||
2011. dec. 30. 16:44 | Válasz | #1120 | |||
![]() | |||
Van jól képzett akkus akár itt Nagykanizsán is és el kell vinni hozzá az akkut, amennyiben nem bízol a töltődben! Mindettől függetlenül én akkor is ezt használnám! Mozsó hozzad el és mindent kimérünk! De azt is lehet csinálni, hogy minden akkuhoz veszel, vesztek egy oda megfelelő töltőt! Ahhoz mit szóltok, ha pl. egy lemerült akkus kocsit betoltok és elkezd a generátor dolgozni? Ilyenkor mi van? Hol van az 1/10? A generátor beletol elsőre akár több mint 10A is! Én lezártam a töltést! Ha kellek Mozsó tudod, hogy hol lakok és a számomat is! Legjobbakat és robbanásmentességet! ![]() ![]() ![]() | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 30. 15:59 | Válasz | #1119 | ||
![]() | |||
Kicsit utána néztem a neten és elég sok utalás és cikk van arra hogy a jármü akkumulátor robbanás,és tüz egyáltalán nem ritka jelenség.Évente európában több ezren,amerikában átlag 6ezren szenvednek sérülést akksirobbanás miatt. Föleg a 3évesnél idösebb,és rosszul tárolt ,,karbantartott akksikról van szó,de bizony pár hónapos is egyik pillanatról a másikra eldurranhat. Leggyakrabban cellazárlat,valamint a töltés (nem megfelelö töltöáram)során keletkezö hidrogén csinálja a nemkivánt tüzijátékot. Katalizátoros akkunál ez ritkább jelenség de ezeknél is elöfordulhat hiba,. | |||
|
2011. dec. 30. 14:51 | Válasz | #1118 | |||
![]() | |||
Igazából az akksi ha megkapja töltőfeszt ami 14 - 14,4V többet is felvenne. A kézi szabályzású töltőnél egy megfelelő teljesítményű változtatható ellenállással van bekorlátozva, hogy mennyi áramfelvétel van engedve neki. A digitálisnál ezt egy elektronika csinálja. | |||
| |||
2011. dec. 30. 14:47 | Válasz | #1117 | |||
![]() | |||
Akkor mivel 15Ah-tól jó és a töltő áram nagyságát nem kézzel állítod be hanem automatikusan az aksi kapacitásának megfelelően határozza meg a töltőáram annak 0.1-e kell legyen optimálisan, így ennél a töltőnél 1,5A lesz a legkisebb érték. Feltölteni fel fogja csak nem lesz olyan tartós mivel ha pl. egy 8Ah-ás aksit akarsz tölteni az optimális 0.8A helyett 1,5A-el fogja tölteni teljes töltöttségig 10h helyett 5,5-6h alatt. De a puding próbája az evés.
| |||
| |||
2011. dec. 30. 12:14 | Válasz | #1116 | |
![]() | |
nemtudom látható-e a kép de itt a link amivel megnézhetitek: http://kepfeltoltes.hu/view/111230/20111230231_www.kepfeltoltes.hu_.jpg |
2011. dec. 30. 12:13 | Válasz | #1115 | |
![]() | |
![]() ez a töltőm a bal felső sarkában van és tévedtem mert nem 11 hanem 15 Ah-tól tölt felfelé |
2011. dec. 30. 10:11 | Válasz | #1114 | |||
![]() | |||
Mindkettőtöknek igaza van! De ami miatt írtam az az, hogy szerintem a fotón bemutatott akkutöltő és gondolom, hogy Mozsóé is hasonló biztosan nem 11A-tól indul. Én még olyat nem láttam és nem is hallottam olyanról! Az akku biztosan nem riasztóakku, hogy full zárt legyen, mert különben nem írta volna le azt, hogy ha nem lesz jó, akkor jöhet a riasztó akku. Ezen infók alapján én azt azt szűrtem le, hogy az akksink megegyezik, sőt a töltőnk között sem lehet akkora különbség, ráadásul azért is mertem azt mondani, hogy automata a töltője, mert nekem azt is mondta, hogy formailag megegyezik az enyémmel és azt is hozzátette, ha ráteszi az akkura, akkor azonnal 90%-ot mutat. Számomra ez azt jelzi, hogy egyből visszaveszi magát, érzékeli, hogy mennyi is az az 1/10, amivel neki dolgoznia kell! Meg a másik, hogy nem kell egy ilyen kicsi akkutól csodákat várna, ráadásul, ha le van merülve és 15 perc után levesszük a töltőről! Sőt azt sem kell elvárni, hogy a motor töltési rendszere 2 perc motorozás után beletölti a hiányzó energiát! Én továbbra is azt mondom Mozsó barátomnak, hogy jöjjön el hozzám a töltőjével együtt aztán majd meglátjuk, hogy mi legyen! Sőt még azt is megmutatom Neki, hogy hogyan működik a digitális multiméter, de még azt is megmutatom, hogy az Ő 11A-tól induló töltője hány Amperral tölti az akkuját! Aztán akkor el lehet dönteni, hogy mi legyen! Ez a véleményem! További szép napot! ![]() ![]() | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 30. 06:38 | Válasz | #1113 | ||
![]() | |||
No és milyen akksiról beszélünk,,,antimonos,vagy calciumos,,van a tárolótérban gázkamra,illetve katalizátoros.(ez vizzé alakitja a gázokat,,a robbanás elkerülése érdekében.)STB Azért ezeket és egyéb kritériumokat jó dolog megismerni,,,a kármegelözés érdekében,, Akksi és akksi közt oriási különbségek vannak. | |||
|
2011. dec. 29. 21:51 | Válasz | #1111 | |||
![]() | |||
Lehet félreértettem valamit. Szóval egy 7 Ah-s akkumulátort max 0,7A töltőfeszültséggel ajánlott tölteni. Ha Mozso a 11A-től tervezett akkutöltőt ráteszi, akkor lehet hogy nagyobb lesz a töltőáram, mint kellene. Egy automata töltő sem jó, ha nem tudja az alsó hatásokat. Én jártam már így sajnos, szerencsém volt mert vissza kellett menni a garázsba valamiért a sógorommal, addigra a gondozásmentes motorakksim annyira fel volt dagadva, hogy ki sem bírtam venni a tartójából, úgy kellett kifeszegetni. Isten tudja mi lett volna ha nem megyünk vissza, még kapott volna vagy 6-8 óra töltést. Elviszi a motor jobb oldalát. Szóval én erre utaltam. A töltőn fel van tüntetve mekkora a minimális töltőáram, ebben az esetben 0,7Ah kell hogy legyen. Ennyi. | |||
| |||
2011. dec. 29. 21:08 | Válasz | #1110 | |||
![]() | |||
Tamás! Miért robban? Ez nem bomba!!! Én reggel rárakom és másnap elmegyek levenni! A motor akkuja az nem telefon akku, hogy 10 percet kell tölteni!!!! Én ezzel töltöm az ÖSSZES akkut és még nem robbantam, ráadásul nem 10 percet töltök, hanem minimum 10, de inkább közel 24 ÓRÁT! Gondolom az elmondás alapján Mozsónak is ilyen töltője van! Láttál olyan ilyenfajta töltőt, amire csak 11A-tól lehet rátenni akkut? Mert én még nem! Ráadásul nem maszek készítés! Tehát automata! Akkor meg mitől kell félni? Én továbbra is fenntartom a véleményemet, mert az eddigi közel 30éves tapasztalatom azt bizonyítja, hogy én jól töltök! A Maja akkumat leszívattam 2 voltra, a töltő nem ismerte fel!!! Egyenirányítva trafóval nyomattam fel kapocsfeszre, hogy rá tudjak csatlakozni és láss csodát!! A mai napig hibátlan, pedig szerintem már bele lépett a 4. évbe! A diesel Astrám akkuját a 8. év végén kellett lecserélni, de had ne ragozzam! Itta kép a töltőről! ![]() | |||
| |||
2011. dec. 29. 20:50 | Válasz | #1109 | |||
![]() | |||
Felrobban ha ráteszed!
| |||
| |||
2011. dec. 29. 20:42 | Válasz | #1108 | |
![]() | |
Köszi az jótanácsokat, ma pont személyesen összefutottam Mészivel, azt ajánlotta hogy tegyem 12 órás töltésre az akkut, de az én automata akkutöltőmre az van írva hogy csak 11 Ah-tól tölthető remélem nem lesz gondom az akkuval, de ha igen akkor jön a riasztóakksi
|
© Herold | 2011. dec. 29. 10:55 | Válasz | #1106 | ||
![]() | |||
Boltban előtted töltik a savat a fektetett akkuba. Lezárják és kész.
| |||
| |||
2011. dec. 29. 10:20 | Válasz | #1105 | |||
![]() | |||
Nem ezt vitatom én most sem, csupán a személyes három éves tapasztalatomat írtam le. És le is fogom. Hozzá kell tennem, az akksim valóban új volt, nem volt még puffer üzemben a gyártás óta egy percet sem. Természetesen elfogadom a szakmai véleményeket szakemberektől, Tőled is de az mégis miért van hogy folyamatosan azt állítják hogy ez ide nem való, nem bírja, felrobban, miegymás. Ennek ellenére bírja, indítottam bikaként (nem járó motorral, hanem kiszereltük az enyémből és odavittük mert nem volt kábel) Aprilia Atlantic 500-ast és 2 hengeres Kawasakit, valamint 4 hengeres 400-as Kawasakit is vele. Az üzletek egyértelműen a drágább dolgokat fogják eladni, bármennyire is fáj ez nekünk. Arról nem is beszélve, hogy ahol én vásárolok, ott mindenkinek elmondja az akksis szaki hogy nem ebbe van ugyan kitalálva, működni fog. Ad rá egy év garanciát, ki mit veszíthet? Na és senki nem vitte még vissza sem garanciális, sem azon túli időtartam alatt. Indít, töltődik, teljesít fél, harmad, ill. negyed áron. Ki ki döntse el mit akar. | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 29. 08:32 | Válasz | #1104 | ||
![]() | |||
A GOOGLE---böl meritve-- Zselés és hagyományosan savas 12v akkumulátorok A cikkböl::- Mint tudjuk, egy 12 V-os ,savas akku 14,2 volt körüli feszültség felett kezd el pezsegni. Ez egy zselés akkunál, ami pl az elektromos biciklikben is van, végzetes! A zselé kiszárad, a cella elszulfátosodik, az akkumulátor elveszti a kapacitását. Jellemző látvány, az ilyen sorsra ítélt akkuknál, hogy az elszulfátosodott cellák szétnyomják az akku burkolatát. Ha a mélykisütés ellen óvatosabb használattal óvjuk az akkukat, az élettartamukat, a gyári töltő biztosan le fogja rövidíteni. stb | |||
|
© satyapapa | 2011. dec. 29. 08:11 | Válasz | #1103 | ||
![]() | |||
LEGYEN NEKTEK.- - Én aztirtam hogy ""jó a riasztóba való zselés akksi is""Csak figyelmesen kellene olvasni. A majámba vettem hagyómányosan savas akksit, 5800ft ér,,,,és láss világ csodát fektettve is lehet szerelni,mert teljesen szivárgás és gondozás mentes.A folyadék betöltése után lekell zárni és utána nemlehet bontani. - A risztóba való akksik álladó hálozati töltöáram kapcsolattal van a risztórendszerbe kötve.Riasztás üzemmod esetén pedig fele annyi igénybevételt se lát ell mint pl egy motorba inditáskor,,viszont jól birja a folyamatos,de nemtul nagy terhelésü üzemet..Ilyen esetben nem melegszik túl.Nehezebben károsodik.STB - Itt a ,,szomszédom autóvillamosságis mühelyben foglalkoznak nagyban akksikkal is,Érdeklüdésemre mondták ell hogy a motorba lehet ugyan mást is tenni mint amit a gyár javasol,DE!!,,, ÖK világositottak fell ez ügyben,,Mert ÖK értenek is hozzá.??.....De lehet hogy mi jobban tudjuk. A sima elárusitó helyeken nemmindig szakember ad ell terméket,,,ez azért gyakran igy van ,,ugye??? | |||
|
2011. dec. 28. 22:17 | Válasz | #1102 | |||
![]() | |||
"De ezt bármely akksi boltban is elmondják ha értenek hozzá . . ." ![]() | |||
| |||
© satyapapa | 2011. dec. 28. 16:19 | Válasz | #1100 | ||
![]() | |||
Jó a riasztóba való zselés akksi is,de ha módod van rá vegyél savasat..A savas kissé több áramot képes leadni erös terhelésnél. Nekem mindkét fajta van,mindegyik müködik,de a savas jobb.Állitolag azt a jobban is tölti a maja generátorja..De ezt bármely akksi boltban is elmondják ha értenek hozzá.
| |||
| |||
© Pazo | 2011. dec. 28. 13:28 | Válasz | #1099 | ||
![]() | |||
Nekem bent van a lakásban, automata csepptöltőn,kb. kéthetente berakom a motorba, hogy járassam egy kicsit.
| |||
| |||
2011. dec. 28. 11:21 | Válasz | #1098 | |||
![]() | |||
Igen, én töltögetem, illetve csepptöltőn tartom a téli hónapokban. Ilyen CTEK töltőm van, rá van kötve a szivargyújtóra így gyakorlatilag mind a motor, mind az autót (persze nem egyidejűleg) tudom tölteni. Nem kell bontani semmi csak rádugom és kész. Van téli regeneráló funkciója is, teljesen automata, ha áramkimaradás van akkor sem old le. Nem olcsó, vannak ettől lényegesen kedvezőbb árfekvésűek is, mondjuk én 4'000ft-ért vettem mert hiányoztak a saruk, csatlakozók hozzá, én szerelvényeztem fel, de ennyit megért. Ha már tartósan nagyon hideg van a garázsban (-5 alatt) akkor kiveszem az akksit a motorból, a csepptöltőt meg az autóra teszem. | |||
| |||
© Herold | 2011. dec. 28. 11:11 | Válasz | #1097 | ||
![]() | |||
A konkrét esetet nem ismerem, de az akkuk nagyon sokféleképp képesek elhalálozni. Van amelyik este még jó volt, reggel már visszajelző fények sincsenek. Van amelyiket töltögetve még életben lehet tartani egy darabig. Szóval mindenképp próbáld tölteni, estleg indítani vele. De egy akkus(villanyos) szaki egy mérérsből megmondja mi az esély. Az, hogy tavasz óta tönkre ment, semmit nem jelent. Nekem már halt meg varta 10 hónap alatt, és tavasszal adtam el egy autót 5 éves noname akkuval, ami teljesen jól működött. Pedig rövidtáv, tél nem a legjobb használati módszer... A gyári elvileg jónak kell legyen, de ezt a többiek majd kifejtik, nekem csak gyári volt eddig és nem tűnt gyengének. | |||
| |||
2011. dec. 28. 09:58 | Válasz | #1096 | |
![]() | |
Nem hagy nyugodni hogy bedöglött, megvárom a tavaszt feltöltöm és meglátjuk hogy mit bír, egész évben semmi gond nem volt vele, most meg egy hónap alatt szinte teljesen lemerült. Télen ti rászoktatok tölteni, mert én nem? A kismotorjaim sincsenek töltve és pöcc röff-re indulnak. Egyébbként a haveromnak x9 Piaggoja van ugyanúgy 250es, neki 12Ah akkumulátor kell bele. Nemlehet hogy kevés a miénkbe a 6,5.
|
2011. dec. 27. 21:25 | Válasz | #1095 | |||
![]() | |||
Olvass kicsit vissza, én a riasztó akksit szoktam javasolni, negyed áron egy év garanciával megkapod. A mérete azonos, a sarukat rá kell forrasztani az akksira és a rendes gyári rögzítéshez le kell csavarozni. Nekem három éve teljesít tökéletesen. Ahol a motor rendben van, ott beválik, bár nem erre a funkcióra tervezték. Gyárilag 7Ah-s akku való bele, az enyém 9 de semmi gáz. Gondozásmentes, egy rés sincs rajta. | |||
| |||
2011. dec. 27. 21:09 | Válasz | #1094 | |
![]() | |
Sajnos az akkum adja fel a szolgálatot amit tavasszal vettem és persze hogy csak fél év garit adnak rá. A 250-es majába lehet nagyobb Ah akkut is venni ebben a méretben, ti milyet használtok?
|
2011. dec. 04. 15:37 | Válasz | #1093 | |||
![]() | |||
Így van, ezekben nem motoros, hanem elektromágneses. Valószínűleg a hosszabb állás és a melegen leállított motor karbijából el tud párologni a benzin és ezt a hiányzó mennyiséget amikor tölti fel, akkor adja a kattogó hangot. Ennél a rendszernél kell arra ügyelni, hogy legyen megfelelő szellőzése a tanknak! Ha nincs akkor ez a membrános elektromos kütyű akkor nem tud elég anyagot nyomni. Ez szerintem nem csinál akkora nyomást. Ellentétben a motorral működő szivattyú az már keményebb szerkezet. Mint már valamikor írtam is a volt cégünknél nem egy Lada Niva tankját "szippantotta be" /behorpadt! Mozsó legyél nyugodt, de ha eljössz hozzám Fecóval, akkor mindkettőtök meghallgathatja ezt a hangot. Sőt Fecó emlékszik is rá, amikor a Goldnak nem szellőzött a tankja és egyszerűen nem tudtam normálisan haladni vele. A 125-ös Maja simán verte az 1200ccm-et. Ebből is az látszik, hogy ez a kicsi AC nem tud akkora szívási vákuumot létrehozni, inkább nem dolgozik! ![]() | |||
| |||
2011. dec. 04. 15:05 | Válasz | #1092 | |||
![]() | |||
Ez valóban az AC-re vall mert ekkor tölti fel a rendszert, és ha megvan lekapcsol.Ha újra ráadod már nem tölt mert érzi tele van. De miért kattog ... Egy dolgot tudok elképzelni- elektromágnes membránon keresztül pumpál.Annak aránylag gyorsan kell működnie. Az kattoghat,de ilyent még nem szedtem szét.Az autókban motoros van.
| |||
| |||
2011. dec. 04. 12:05 | Válasz | #1091 | |||
![]() | |||
Nem, dehogy. ![]() Az enyém vákumos benzincsappal van szerelve, ejtőtartályos. | |||
| |||
2011. dec. 04. 00:04 | Válasz | #1090 | |||
![]() | |||
Tamás a te motorodba ilyen elektomos pumpa van????
| |||
| |||
|
|
|