Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   MIX (itt mindenről beszélgetünk baráti stílusban)
Ismerkedés, bemutakozás, csevegés, stb

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 © jasa2008. feb. 09. 22:08 | Válasz | #400 
Zsolt: ezt a vaterás hírdetőt már lecsekkoltam ( a képesmotoron is ott van) a 180 ezres ár nem a 250-es majához tartozik ( sumák) a maja 440 rendszámosan, küldött több képet, látszatra jól néz ki, de nem "igazi maja" hanem a francia klón (MBK Skyliner) de úgy hasonlitanak mint 2 tojás....egyébként szarvasi (kb 500 km kirándulás lenne csak megnézni ....)

2. benéztem burgmanékhoz infókért, adatokért... hát..... nagy az élet de csak reklámképek, de felületes adatok , 250 ről meg végképp kevés, a derékhad 400 meg 650. (vagy csak én nem találtam meg az infókat ???) Szóval Zsolt Maximális elismerésem a Te infótárad Szuper, Van-e tipped honan lehetne burgi adatokhoz jutni (user manuál, szervízadatok, robbantott ábrák, szóval amikkel elkényeztetsz minket.) próbáltam keresgélni (gugli) de úgy látszik béna vagyok, nem találtam, de biztos van valahol, a Suzuki nem gagyi...köszi ha megtudnál valamit.

Várom a reakcióitokat..
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 09. 22:30 | Válasz | #401 
Tamás: végülis nem lényeges, csak egyfajta etalonként említettem, mint ami a legjobb állapotúnak tünt nekem (képen), fiatal , és persze a legdrágább egyben...
Hol tartasz a "gép-építésben" ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 10. 00:20 | Válasz | #402 
Kész a sebváltó, szíjcsere, kuplungharang. Fel lett gumizva, 2db Conti 18-ért. Elől 2db telószárszimeringcsere is megvolt. Az első sárvédő már nálam van, szép a színe. A többi elem keddre lesz kész, akkor kezdem összepakolni.
4. 5. pont szerintem súlyosabb probléma, a teleszkópszárszimering nem is annyira, de a fékezési probléma nem egyenes futásra utal első olvasatra. Lehet hogy nem egy nyomon ment a gép, és mikor fékeztél, automatikusan, észre sem vetted, korrigáltál?
Nem mondtad, hogy megnézzem-e az egri maját, vagy fiatalabbra hajtassz?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 10. 01:42 | Válasz | #403 
Köszönöm, de a 97-esnél frissebbet szeretnék, jól gondoltad.
A fékezési dologban nem vagyok egészen biztos. Egyrész a 8-as út (SAJNOS) eléggé huplis, és lehet hogy az úthibák is bezavartak, másrész nem csináltam "satufékezést" (végtére is nem saját gép volt, nem akartam vele perecelni) de azért intenzíven fékeztem 90-100-ról és hatásosan lassult. Elég béna dolog, de lehet hogy mégegyszer meg kéne próbálni , hogy pontosan "diagnosztizálhassam" a dolgot. Persze ha egyáltalán aktuális lesz ?!
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 10. 01:51 | Válasz | #404 
Még egy: arra határozottan emlékszem hogy NEM oldalirányú volt a rezgés-lengés, hanem "előre-hátra" és a plexi berezgésén mozgásán észleltem a dolgot. Azt külön megpróbáltam hogy 60-70 tempónál elengedett kormánnyal ( 1 centire tartva) motorfékkel mit csinál: nos egyáltalán nem rezonált be. ( a Dinknél volt ilyen jelenség enyhén, összel beszéltünk is erről a témáról, akkor az volt a konklózió emlékeim szerint hogy rosszabb úton előfordul a berezgés....
Na pá, megyek aludni....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 10. 08:30 | Válasz | #405 
Este elfelejtettem, de írtad hogy az egyik teleszkópszár olajos volt. Ha valamelyikben kevesebb az olaj mennyisége, az is okozhat a csillapítás miatt gondokat, hiszen a két szár nem egyformán tompít. Ezért mostam ki teljesen a teleszkópjaimat, és töltöttem fel 50ml-es fecskendővel teljes pontossággal őket. Az viszont ellenem szól, hogy az enyém nem csinált ilyet, bár a jobboldali telómban (ráadásul az a tehetetlenebb mert a féknyereg is azon van) alig volt egy kis olaj.
Úgyhogy meg is cáfoltam önmagam, kíváncsi vagyok, Zsolt és Feri mit mondanak?
Ja, a kerékpáros időszakomból merítve, ott is volt valami hasonló probléma, az a kozmánycsapágyból eredt, ill a kerékcsapágyakból. De ez koppant volna.

Az meg hogy milyen információs források állnak rendelkezésünkre, az tényleg minden tiszteletet megérdemel. Nekem személy szerint rengeteg segítséget nyújtott eddig is Zsolt munkája!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Luki2008. feb. 10. 10:53 | Válasz | #406 
Jasa!A motor.hu oldalon van egy 2000-es rendszamos maja,20.022km-el 440000 ft-ert.Egy erdi Kawa szalonban aruljak.Nem tudom mennyire friss a hirdetes de egy probat meger.

 © Zsolt2008. feb. 10. 14:50 | Válasz | #407 
Személy szerint én nagyon örülök, hogy a doksitárban mindenki talál kedvére valót, és az segíti a karbantartási munkákban. Amit ott láttok az 1,5 év kitartó keresésének az eredménye. Ráadásúl sokkal többen töltik le ezeket az anyagokat, mint ahányan itt vagyunk. Csak a YP250-es service manualját eddig ~130 alkalommal szedték le az oldalról!
A Burgman doksi nem egyszerű feladat, 400-as és 650-es itt-ott azért van, de 250-est egyenlőre nem találtam. Mindenesetre folytatom a keresést, ha lesz valami akkor jelzem és küldöm.
A "előre-hátra" probléma szerintem 4 problémából eredhet: kerék, kerékcsapágy, féktárcsa-féknyereg, keréktengely-anya lazasága. Először is szűrendő a probléma. Első, vagy hátsó keréknél jön elő?!
Az "előre-hátra" olyan mint a fog-enged és ez ütemesen tapasztalva valószínűleg (~80%) a féktárcsa hullámosságára utaló jel. Az is lehet, hogy a nyereg nem úszik, erről korábban már írtunk. Ha netán csapágygond, pár ezer Ft-ból orvosolható, ha kerék, akkorcsak csere, mivel az alu kerekek "nyolcasait" nem lehet javítani.
Zsolt

TopJoe2008. feb. 10. 17:28 | Válasz | #408 
A sas leszállt !!!!!!!!!! Nos tisztelettel jelentem az Uraknak, hogy végre hazahoztam a motort. Megy mint a mérgezett egér, semmi rángatózás vagy furcsa zaj nem jön belőle. Enyhe hosszú emelkedőn 120-ig tudtam gyorsulni, úgyhogy jól üzemel. A Burgmanhoz annyit, hogy egy nem tudom melyik országban lévő torrent oldalról ( persze én nem szoktam ilyen helyekről ) szedem lefelé a burgman manualt. Annyit kivettem belőle, hogy a 250-es és a 400-as van benne. kb.80 MB. a terjedelme.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2008. feb. 10. 17:46 | Válasz | #409 
Gratula TopJoe! Sikerült fesz.szabályzót keríteni? A torrentet küld el nekem légyszi!
Tamás: a gázakadással mi a helyzet? Ezekkel a görgőkkel milyen a gyorsulás?
Jasa: alkatrészjegyzék már van, nagyon katány robbantott ábrák vannak benne!
Zsolt

TopJoe2008. feb. 10. 17:51 | Válasz | #410 
Igen sikerült. Én a bitcomet nevű programmal az isohunt oldalon találtam. Burgman keresőszóra bejött 3 torrent és az egyikben van sok-sok más motoréval egyetemben.A helyzet az, hogy akinek megvan az most ki van kapcsolva, nekem 23%!-on áll a letöltés és most tőlem töltik éppen. Ez a címe:
http://www.torrentportal.com ] mc manualer
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. feb. 10. 18:59 | Válasz | #411 
Helló !
1. Ezt a szgépes "tolvajnyelvet" nem értem de ha juttok valami eredményre, NAGYON MEGKÖSZÖNÖM ! Még összel regisztráltam a burgmannál, de elfelejtettem azóta a jelszót és most se té se tova, még más nicken se enged be mert a email cimemet beazonosította, nem tudtam átverni...Az ábrák pl. a akksi helye miatt kellene, a kesztyűtartó !! biztos hogy nagy baklövés, csak nem tudom milyen stiklit rejt a dolog. Balfácán dolog hogy járó motorral fogadott, ez fekete pont.(vagy nagyon nem ért hozzá, vagy leplezni akart valamit, de hát nem vagyok madár....)
Első kerék felöl éreztem a lengést, rázást, de nem vennék rá mérget hogy tényleg erős volt, inkább csak halvány érzés, sok mindenre figyeltem...Az első tárcsát és fékbetéteket cseréltette a manus, megforgattam, tapintottam ,nem volt hullámos. Valószínű hogy az olajos szárral lehet összefüggésben..
2. TopJoe, gratulálok, sok örömet !!! V Péterrel még én is üzletelhetek ha ez a mostani nem jön össze, Velence nincs messze és a bizalos is megvan. (nem azért írom mert esetleg olvashatja
)
3. Luki: az a kawás gépet m,ár lecsekkoltam, a görgözés, szijcsere után ujabb munka van rajta, a főtengelycsapágy lóg, gépműhely... ez azért elég gázos (20 ekm ??? után) !!!!! Majd értesítenek ha kész, de nekem szagos így a dolog, azt hiszem érthetően.
4. A nap eseménye, elbúcsúztam Dinkától (mindkettő őszinte), a tulaj rendben hazaért, Budapestre.
5. Vettem a "tetűpiacon" egy Caberg nyitható bukót, rongyos 2500-ért (nem tévedés), nagyon szép állapotban, de plexi nics rajta, majd szerzek rá, ha van tippetek , köszi.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 10. 20:54 | Válasz | #412 
TopJoe! Balesetmentes közlekedést, és sok sima kilómétert kívánok Nektek, és mielőbbi együttgurulást!
Zsolt! A gázmarkolat még nem volt szétszedve, egyszerűen nem jutott rá időm, és bevallom őszintén, meg is feledkeztem volna róla, ha most nem kérdezel rá, úgyhogy köszönöm az intést, megnézem. A gyorsulást sem, és az igazi próbákat sem tudtam még megvalósítani, mert a garázssor erre nem alkalmas, burkolat nélkül meg nem merek vele kimerészkedni mert ebben a mai közlekedési diktatúrában biztos hogy levenne a rendőr, ráadásul jogosan. Kb 50-es tempóig nagyon szépen, puhán megy, nincs rángatás és vibráció sem. Az elejét mindenképp rá szeretném tenni.
Jasa! Az enyém is rángatott fékezéskor mielőtt kicseréltük Petivel a kereket. A féktárcsámon (azon amivel jött a gép olaszból) nem lehetett semmit látni, és érezni. Ehhez mikrométer kell, az meg nincs a szemünkbe építve szerencsére. Tartok tőle, hogy valami kukucot csak veszel, lásd mindnyájunk megbukott valamivel. Kérdés, mennyire nagyot, avagy kicsit fogsz ki. Hát ehhez kell nagyon sok szerencse! Hajrá!!!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. feb. 10. 21:07 | Válasz | #413 
Köszönöm, viszont mindenkinek ! Egy dologgal nem vagyok kibékülve a gyári tükrökkel. A formája szép de semmit sem látni benne, mert nem lóg ki eléggé.Magamat meg inkább idehaza borotválkozás közben nézegetem.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. feb. 10. 21:29 | Válasz | #414 
Én is át fogom alakítani az enyémet, elég lesz beletoldani egy acélszárat, ősszeheggesztenei, megfelelő méretűre vágni, majd egy 8-es finommenet a végére, és ggya. Néztem én rá hosszabb szárú ovális tükröt, de 6-8 rúgo a pár, + postaköltség. Hát tudod kinek... Szerintem Neked is valami hasonló megoldást kéne választanod! Én csak a könyökömet látom a tükrökben. Nem túl impozáns látvány...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 10. 23:17 | Válasz | #415 
TopJoe : ráhibáztál valamire, a mi nekem is feltünt, igaz csak elméletben. A négygépes tesztfotón látni hogy nem lóg ki eléggé, a burgonyáé viszont példás, szombaton gyakorlatban is tapasztalhattam !!!Tökéletesen látni a hátsó világot, és semmit nem rezonál. A Dinkának ez gyenge pontja volt, alul a tükör és a felében én voltam
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 11. 12:06 | Válasz | #416 
Zsolt! A gázbowdenemnek két baja van, a tolószál szorul, nem tudok vele mit csinálni ki kell szedni és átmosni. A nagyobb baj viszon az volt, hogy a húzószál finombeállító csavarjai ki voltak lazulva, és nem jött vissza a bowden. De ez még nem magyarázza azt a jelenséget amit fentebb leírtam, (#250) mert a két szál ugyanazon a pillangószeleptengelyen van. Ha nem akasztalak ki vele, küldenék még pár képet a tank kiszereléséről, ill. a gázrudazatról. Szombaton meg jön egy srác aki Egerben a Yamahánál dolgozott (azért múltidő, mert itt a Yamaha, az Aprilia, és a Honda motorkerékpárforgalmazás is megszünt) és állítunk szelepet is.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. feb. 11. 15:07 | Válasz | #417 
Jöhet minden, át lesz fordítva PDF-be és úgy fogom kitenni!
A gyári tükrök tényleg nem adnak teljes képet hátrafelé. Én próbáltam meghosszabbítani, akkor meg az ajtón nem tudtam bejönni.
Zsolt

 end2008. feb. 11. 20:20 | Válasz | #418 
Sziasztok! Ma végre megkaptam a rendszámot! Sokkal rosszabbra számítottam, (túl sok a rémhír)egyáltalán nem olyan bonyolult, egy kicsit túl van misztifikálva az egész ügyintézés. Lazán két és fél hét alatt meg van az egész. Mindenkinek ajánlom nem kell félni a rendszámozástól, ha anyagilag megéri.Nekem 80 ezer + regadó a végszámla. Más, mostantól eggyel többen vagyunk majások jó lesz ha figyelitek a tükröt, mert jövök!! Mindenkinek napsütéses száraz aszfaltot....!

TopJoe2008. feb. 11. 20:52 | Válasz | #419 
Én ma próbarepüléseket végeztem. Kivártam a 11-órát lett kemény +7 fok és uzsgyi. mentem 30 km-t a városban. Utána motor+váltó olajcsere. Próbáltam megjavitani a csomagtartó világitását de nem boldogultam vele. Kapcsolónál még van fesz, lámpához már nem jut el.A kettő között viszont több kiló burkolat van és nem igazán akaródzott szétszerelni ez miatt az egész kasztnit. majd egyszer. Kellene egy kis segítség: nektek a hőfokmérő mennyit mutat? nekem ebben az időben is felmegy 3/4 állásba és ott megáll.nem tudom ez jó-e, de félek netán ez nem túl magas? Lehet, furcsát kérdezek, de van ebben termosztát vagy ventillátor? A suzukin nyáron sem ment fel még városban sem fél érték fölé. Ja és üdv end-nek.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Gelencsér László2008. feb. 11. 21:15 | Válasz | #420 
Sok sok balesetmentes kilómétert Top joe és End
Gratula a gépedhez Top Joe tényleg nagyon szép
Jasa neked meg gyakorlatilag akkor bármelyik piilanatban lehet motorod,már csak a megfelelő jelölt kell :) ne kapokodd el:) Bár nagyon megfontolnak tűnsz a kérdésben:)

tamas2008. feb. 11. 23:36 | Válasz | #421 
Ez a tükörszélesítés itt akad el nálam is, nagyon szeretném, csak kár lenne elbaltázni a géppel mind tárolási (bár nekem a garázsajtó elég széles) mind esztétikai szempontból.
End! Gratulálok, örülök a zökkenőmentes ügymenetnek, de van egy olyan sanda gyanúm, hogy ezek a dolgok jelentősrészben emberfüggőek is. Ahol pedig nincs megfelelő akarat, ott bizony akadoznak a dolgok. Nálunk sajnos sok olyan ember van, aki nem szívesen tesz egy tollvonást sem más helyett. Megfigyeltem már hogy vannak olyan országrészek, ahol sokkal jobban mennek a dolgok emberek között. Ez a szemléletváltás nem akar menni sokaknak.Amit én leírtam, az sajnos pontról pontra úgy zajlott le.
TopJoe! Az én gépem, és úgy tudom a többieké sem megy fel 50%-os állás fölé még kánikulában sem. Végülis ez lehet motorfüggő is. Termosztát és elektromos hűtőventillátor van már az én motoromban is, a Tiédnek is kell rendelkeznie vele. Nézd meg a hűtőfolyadék szintjét, és a kiegyenlítőtartályt. Azt viszont Zsolt tudja megmondani, hogy ez a rendszer légteleníti-e önmagát, mert én úgy gyanítom hogy, nem.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. feb. 12. 13:24 | Válasz | #422 
A hűtőrendszer nem légteleníti magát. Azokon túl, amiket leírtatok van még egy légtelenítő csavar a karburátoron. Szervízkönyv: 71-73 oldal. Szerinten nem kell megijedni. Ennek a gépnek a műszerfalába már más műszerek kerültek, ami nekünk fél, az neki háromnegyed.
Új teszt érkezett, ki is tettem a galériába. Köszönjük Luki!
Zsolt

TopJoe2008. feb. 12. 18:18 | Válasz | #423 
Kösz Zsolt ezt a légtelenítő csavart megkeresem alkalomadtán. Az a furcsa, hogy a mutató kb 3/4 vagy 2/3 állásig viszonylag hamar felkúszik, ilyen időben is aztán tovább nem megy. Jó meleg motornál megnéztem a kiegyenlitő tartályt ( remélem jót néztem ( jobb talpam alatt az akku mögött )hát száraz volt. feltöltöttem előirt szintre de semmi változás. ( a hűtő tele van )Mentem vagy félórát a városban mutató a megszokott helyen, viszont kiegyenlitőben hideg a fagyálló. ????? levegő-dugulás-termosztát ? No és túlestem ma az első szíváson, szerintem japánban az NGK és Yamaha gyárban is többen csuklottak. Nap süt, hőmérőn stabil 10 fok, na mondom gurulás. Beöltözöm, motor elővesz, indit, ráülök meghúzom a gázt, motor püffen néhányat és lassan leáll. Nézem a benzinmutatót, alacsonyan volt, hát ez kifogyott. Tank alján azért még volt, gondoltam nem szivja fel. Vissza levetkőz, kanna, autó, benzinkút, majd haza. beleönt inditások, csak nem megy.Gondoltam beköpte a gyertyát.Na itt az első szivás. Gyertya ki.Háááááát, nem egyszerű. megfelelő burkolólemez le és még akkor is trükközés. Gyertya megpucol, nélküle egy kis pörgetés, vissza, semmi.gyertya ismét ki nézem szikra semmi.Ja és gyertya zsir új. Ezután egy kidobott gyertyán szikraellenőrzés, tökéletes. Ez a gyertya be, elsőre röffen a masina. Hát pár napos NGK zárlatos lett.Na mindegy nagyobb baj sose legyen ! Visszaöltözés és egy jó kis gurulás a már csak 3-4 fokban. De ez legalább jólesett!! Hát szóval ezt a gyertya hozzáférési mizériát igazán megtervezhették volna jobban is. Mindez útszélén esetleg sötétben élvezet lehet.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Gelencsér László2008. feb. 12. 18:53 | Válasz | #424 
JasA!!:
http://www.hasznaltauto.hu/1835211_yamaha_majesty_2000

 © Zsolt2008. feb. 12. 19:58 | Válasz | #425 
A hűtéssel nincs itt semmi gond. A hűtörendszeren a termosztát egyszerűen nem nyitott ki, csak a kiskörön ment körbe-körbe a hűtőközeg. Nagyobb melegben kell megnézni azt, hogy az első radiátor mennyire meleg, ill. hogy kinyit-e a termosztát. Járasd sokáig helyben a gépet (pár kör után) és finoman tapogasd a hűtőt. Ne fent, hanem középtájon. Ha kiveszed a szerszámos boxot, tökéletesen tapintható alényeg.
Zsolt

TopJoe2008. feb. 12. 20:28 | Válasz | #426 
Köszi. Akkor várom a meleg időt. de nem csak ezért.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

TopJoe2008. feb. 13. 19:18 | Válasz | #427 
Tamás ! Külön köszönet a manualért. Pont az enyémhez való. Én kaptam a motorhoz de olaszul van és pizzán kivül mást nem igen tudok ezen a nyelven. Nagyon jó a fotósorozat a szerelés fázisairól, én pl. még sosem láttam variátort. Belülről.Viszont a gép csupaszon.....hát.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. feb. 13. 20:14 | Válasz | #428 
Hát itt vagyok, 3 nap szünet után !!! Srácok BOCSÁNAT de "bugris burgis" lettem !Most hoztam haza a gépet, még fenn van, megnézhetitek: hasznaltmotor,hu 250-es 1998, ezüst, 31500 km, 420 ezer. Vasárnap este megláttam , hétfőn délután hazafelé arra ment a busz, leszálltam Berhidán, megnéztem: a Laci szerint "nagyon megfontoltnak tűnő" Jasa (lásd 420) 1 óra alatt úgy belezúgott, hogy a végén paroláztunk, 380-ért megvettem ! Hibái: km jeladó mágnes hibás, nem mér sebességet, ha csak a jeladó OFF akkor csak kb. 3 rugó, ha komplett házzal, kábellel akkor 26 rugó :=((( de nagyon remélem hogy az első eset lesz. A hátsó kerekes rögzítőfék nem jó, valszeg ez (is) könnyen javítható. Minden más SZUPER. Mint egy fotelban, világítás mint egy kocsié, a tükrök szuper, fekszi az utat piszokul, fékek totál (integrál rendszer) gumik jók, ereje mint a bivaly (dinka + 11 LE) sebességet nem láttam de nagyon hasít.
Szóval nagyon tetszik a Maja továbbra is, de ezt a gépet egyszerűen nem tudtam ott hagyni ennyiért !!! Most úgy vagyok vén fejjel, mint a gyerek a karácsonyfa alatt...
Szeretnék a CSAPATBAN maradni továbbra is minden értelemben, mert a nyereg alatt más motor dohog, de a nyereg fölött ugyanolyan szív dobog !
A hét végén a szerelőmmel egyeztetünk mikor nézzük meg a dolgokat. Neten láttam rá frankó túraplexit, még az kellete és akkor FULL. (És ha Zsolt, találnál egy ennek megfelelő 250-es kezelési utasítást, - német, angol is jöhet - akkor a majdani találkozón egy plusz rund a Tiéd, a Mindenkinek járó alapkörön felül !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Gelencsér László2008. feb. 13. 20:49 | Válasz | #429 
Gratula Jasa:!!
Nem tudtam belemenni hirdetésbe valamiért de majd ugyis küldessz a Zsoltnak képeket:)Vélhetőleg mihamarabb:)
Azért kicsiben is szép a vas:)

 © Zsolt2008. feb. 13. 21:20 | Válasz | #430 
Jasa: gratula a géphez. Amit összeszedtem, azt elküldtem Neked. Csak alkatrészjegyzéket találtam, igen sok robbantott ábra van benne, ami megkönnyíti a majdani javítást.
Ha lesznek fotók szívesen kiteszem, addig marad kint a dinka. A rund ok, majd legurítunk egyszer valahol egy kört!
Zsolt

 © Luki2008. feb. 13. 21:34 | Válasz | #431 
Gratulalok Jasa!Tudom milyen erzes hazagurulni az uj geppel.Meg bennem is eleg frissen el meg az elmeny(habar asszony pajtas nem igazan osztozott velem az oromben!)Sok baleset- es hibamentes km-ert!

 Péter-V2008. feb. 13. 21:55 | Válasz | #432 
Jasa!Gratulálok a szerzeményhez!
TopJoe. Látom kezdesz "összeszokni" a géppel.
Mindenki! Várjuk a Tavaszt, és egy találkozóra én is szívesen elmegyek, hogy éppen mivel ,azt még nem tudom.

 © jasa2008. feb. 13. 22:09 | Válasz | #433 
KÖSZÖNÖM MINDENKINEKZsolt, megkaptam az anyagot - szuper - ebben benne vannak a 1998-2002 közötti változatok , nekem a "legrégebbi" az AN 250 X van, erről rajzokat még sehol nem találtam.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

TopJoe2008. feb. 13. 22:14 | Válasz | #434 
Gratulálok és sok sikert hozzá! 3 napja én is a amotorral élek. Azóta legjobb barátom és ellenségem a hőmérőnk az uvaron.Nekem sem nyilik meg a hirdetés. Elkezdtem letölteni a fene se tudja pontosan honnan a 250-es burgonya manualt de 23%-on állok vagy 3 napja. Akinek ez meg van az nem lép fel az oldalra. Tőlem meg vagy 30-an szedik ezt a kicsit is ami már lejött. Ha meglesz azonnal közzéteszem.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © jasa2008. feb. 13. 22:18 | Válasz | #435 
Ja igen: a Nejem nem örvedezett velem, de nem volt háborúság, és ez nagy szó ! (Leginkább az van hogy félt a balesetveszély miatt, és hát ebben azért van némi igazság !) Azt azért megjegyezte, hogy szereltessük fel a kocsira a vonóhorgot (tavaszra meglesz)- az előző 2 mocit ugyanis kellett vontatni.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 13. 22:19 | Válasz | #436 
Ja igen: a Nejem nem örvedezett velem, de nem volt háborúság, és ez nagy szó ! (Leginkább az van hogy félt a balesetveszély miatt, és hát ebben azért van némi igazság !) Azt azért megjegyezte, hogy szereltessük fel a kocsira a vonóhorgot (tavaszra meglesz)- az előző 2 mocit ugyanis kellett vontatni.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 13. 22:22 | Válasz | #437 
Bocs, csak egyszer akartam.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

talicskas2008. feb. 13. 23:06 | Válasz | #438 
mindenkinek üdvözlet..........a karbantartóknak jó karbantartást.............
jasa: sok-sok szerencsét a kétkerekű családtaghoz.......és a nyereg alá rengeteg balesetmentes kilómétert!!!!miden legyen úgy, ahogy eltervezted....
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2008. feb. 13. 23:25 | Válasz | #439 
Végre én is hazaértem!
Jasa! Nagyon boldog vagyok! Látod látod, mindeniknek eljő a gazdája! Azt a nyeregalávalót meg hol máshol innánk meg, mint Petőfi is megénekelte:
"Ha jó bort érzek, betérek;
Ne térnék hát be Egerbe?
Ha ezt a várost elkerülném,
Az isten is megverne."
Hát ha az Isten nem is, de rám számíthattok mind, ha elkerültök!!! (110kg tömény agresszió)
Szóval ettől jobb HÍR a mai estére nekem nem kellett, remélem holnap szintidőre beöltözöl, és döngeted az utat! A hirdetéssel én nem is próbálkozok, és a TE MOTORODRA vagyok kíváncsi Arthur King!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. feb. 14. 18:58 | Válasz | #440 
Üdv ! Ma végigmentem a letöltő oldal címeit visszakutatva ,honnan is nem jön a Burgman 250-es manual.A helyzet az, hogy ez egy regisztrációhoz és fizetéshez kötött oldal.Tehát nem fog letöltődni sosem. 400-as és 650-es manual mindenhol van. Jasa ! lehet, hogy neked van a világon egyedül 250-es burgonyád?
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2008. feb. 15. 15:17 | Válasz | #441 
A dokumentumtárba feltöltöttem egy újabb szerelési segédletet: Izzócsere_a_müszerfalban.pdf.
Köszönjük Tamás!
A galériába feltöltöttem Luki képeit!
Zsolt

tamas2008. feb. 15. 22:44 | Válasz | #442 
Haj Luki! De nagyon szép is a motorod! Hiába na, az olaszok Pininfarina óta igen magas fokon művelik a formatervezést. Elismerem, igazad volt a hatómű kasztni párosításban.
Talis! Neked hány literes a doboz ami a verdán van? Jó nagynak nézem, minimum 35-40 lityi.
Apropó! Burgonyás barátunról nem tudtok valamit? Lehet hogy valamelyik benzinkúton hőpisztollyal melegítik le a krumpliszsákról? Vagy egyszerűen kiöltözött a garázsba, és ott nincs internet. JASA! MI van Veled?!?! Mesélj már milyen a gép?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. feb. 16. 00:23 | Válasz | #443 
Tamas: nem akarok hülyeséget írni, nem tudom, de valami olyanra emlékszem amit írtál. Talán 35 literes egy bukó kényelmessen belefér meg más kis apróság...(azárt két karton 0,5l- es unicum pont passzolt bele)
privátra küldök képet, mi minden belefér a dobozkámba.....
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2008. feb. 16. 00:34 | Válasz | #444 
mégsem tudok küldeni képet....csak írni tudok, ha a nevedre kattintok nem látom az e-mail címedet.....vagy valamit bénázok....
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Zsolt2008. feb. 16. 17:46 | Válasz | #445 
A rendszer úgy van beállítva, hogy nem látható direkt formában az e-mail cím. Ez a rengeteg levélszemét miatt van így. A kapcsolatfelvétel helyes formája: Klikk a nicknévre, feljön egy panel, amin üzenetet tudsz küldeni a célszemélynek. Ő visszaír a regisztrációkor vagy az üzenet beírásakor használt privát e-mail címedre, mivel azt már ő látja. Tehát kell egy oda-vissza futás ahhoz, hogy megismerjétek egymás postafiókját. Lehet, hogy túl van bonyolítva, de így van jól!
Zsolt

 © Zsolt2008. feb. 16. 17:52 | Válasz | #446 
Jasa: Merre vagy? Vonóhorog nem kell a kocsira, mivel a motorokat a KRESZ szerint nem is lehet vontatni! A Jozsi idom problémájában tud valaki segíteni?
Partneroldalunk a mai naptól: www.maxirobogok.hu
Zsolt

tamas2008. feb. 16. 19:51 | Válasz | #447 
Nincs túlbonyolítva, tényleg így van jól.
Beszélte Korózs Petivel, Ő az aki hozta az én motoromat is, és bizony nélküle nem tudtam volna a felújítást megcsinálni. Az a véleménye hogy bármilyen alkatrésszel meg lehet próbálkozni, bár igéretet egyértelműen nem tud tenni semmire. Minden akkor derül ki, amikor kint van, hogy mit lehet kapni. A másik bökkenő meg az, hogy a bontók ára odakint elég durvák, pl. egy bontott motorblokk árából tud hozni egy komplett motort. Úgyhogy hajrá, írjatok Neki, és lehet egyeztetni hogy mikor megy ki. A címe : korpet@chello.hu

J A S A ! !

Mi van már Veszprémben? Áramszünet?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 16. 20:10 | Válasz | #448 
Itt vagyok ! Csak eddig a "hadwerrel" voltam elfoglalva, most jön a "szoftver" Mindjárt irom sorban , aztán küldöm a képeket.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 16. 20:21 | Válasz | #449 
NNNA akkor az emilemet tekincsedmán trágytalannak!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 16. 20:24 | Válasz | #450 
Először is KÖSZI !
Csüt-péntek késön értem haza , sötét hideg volt, így bármennyire fájt, "garázsjárattal" kárpótoltam magam késő estig.... Nagy takarítás, megbontottam néhány helyen, kívül belül OKÉ !. Ma megpróbáltam a rögzítőféket megjavítani,: a kormány alatti kar, nem mozdul, valami elakadt, primitív hiba, de le kellene bontani az egész elejét:=((((((( a felénél kb. 20 csavar után elakadtam.... ez a robogók nagy hátránya. Majd egyszer még megpróbálom. Aa szerelővel konzultáltunk, délelőtt hóvihar (!) meg -5 fok volt nem akarózott neki műhelyezni. A jövő hét második felére javul az idő, akkor nekiugrunk az első keréknek ( jeladó javítás, vagy csere) én is ott leszek mellette , tanulni.
(zárójel:Tamás maximális tiszteletem a javítási munkáért, meg a doksiért, különösen a teleszkóp lehetett szivatós ! )

Arthurhoz maximum az ősz hajban meg szakállban hasonlíthatok ( a képen majd látszik), de a paripám, az tényleg királyi ("BURGER KING")
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 16. 20:27 | Válasz | #451 
Zsolt: küldöm majd a képeket. A vonóhorog után utánfutó jön, azon van a robogó (ki volt próbálva , sajnos)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 16. 20:34 | Válasz | #452 
TopJoe: tényleg ritka a régi 250-es doksi, de már azért valami van. Robbantott ábrák, alkatrészjegyzék, már van, még egy USE MANUALRA hajtok. A 98-as még AN250 név alatt futott, abból is az enyém az X változat. Az tán jöttke a K1,K2 ... stb. már talán 7-nél tartanak, de főként a nagyobb méretben, (400, 650) 250-est valószínűleg már nem is gyártanak.. A 250-es kaszni kb 2001-ig azonos volt a 400-sal utána jött egy váltás.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 16. 20:44 | Válasz | #453 
Zsolt: ez a "partneroldalság" mit jelent a gyakorlatban ? Én már ott vagyok ösz óta, de passzív voltam , csak olvasgattam. Úgy láttam tényleg maxik,: 400-as burgik, meg valami 500-as olasz (most nem jut eszembe melyik) Ott Zsoké, meg Tigris a "főszereplő".....kb annyian vannak aktívak mint mi, de a "növekedési faktor" nálunk erősebb szerintem, a CSAPATSZELLEMRŐL meg nem is beszélve. Bocsánat, nem akarom bántani öket, mert "GENS UNA SUMUS" (egy család vagyunk) Ez a sakkozók világának jelmondata, és szerintem a motorosokra is érvényes.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. feb. 16. 21:39 | Válasz | #454 
Linkcsere, ill. felhívjuk a csapattagok figyelmét, hogy van egy másik ajánlott oldal is, ahol segítséget kaphat. Egyenlőre ennyi.
5-4-3-2-1... és kitettem Jasa képeit a galériába!!!
Zsolt

tamas2008. feb. 16. 22:57 | Válasz | #455 
TE JASA! Annyira nem lehet szar a gép, hogy a kuka elé kell állni!
De viccet félretéve, nagyon jól mutattok együtt, és látom az arcodon, hogy tényleg megkaptad a "játékot" amit szerettél volna! Nagyon sok örömet kívánok hozzá, és itt utalok a kis Silver Ving-re. No ugye ugye, csak hinni kell, és az égiek segítenek. Ez a gondviselés. Ezt a Többiek nem értik, de sebaj, majd elmondjuk nekik! Jacky Icky idézte egy ismeretlentől:
"A felnőttek és a gyerekek között csak
a játékszereik árában van a különbség."
YES
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 16. 23:35 | Válasz | #456 
Humorból IS ötös !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 17. 10:02 | Válasz | #457 


A plexipolírozással kapcsolatban kérnék segítséget, nem vagyok sajnos túl profi a dologban. Légyszi írd már le, PONTOSAN (mint anya a hülyegyerekének) hogy
miként is csináltad. A leírás úgylátszik nem megfelelő instrukció számomra, v.nem jól csinálok valamit!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Luki2008. feb. 17. 10:14 | Válasz | #458 
Ez engem is erdekel!

 © Zsolt2008. feb. 17. 18:31 | Válasz | #459 
Na erre én is kíváncsi vagyok!!!
Zsolt

 © Gelencsér László2008. feb. 17. 19:13 | Válasz | #460 
Ebben a dologban esteleg tudok segítséget kérdezni a már többször is említetett plexi hajlító megmunkáló barátomtól akihez sajnos még mindig nem tudtam eljutni.De nincs elfejeltve!

tamas2008. feb. 17. 20:15 | Válasz | #461 
Konkrétan arról van szó, hogy Jasa a Dink plexijét gyönyörűen feljavította (a nagyobb csikarásoktól eltekintve) egy "DISPLEX" polírpaszta segítségével. Ez konkrétan mobiltelefonok kijelzőjéhez van kitalálva. Elszaladtam Pestre, és vettem gyorsan én is egyet. Le is van írva hogy kell csinálni, de nem sikerül úgy a dolog mint szeretném. Ehhez kéne Jasa tapasztalata.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 17. 22:46 | Válasz | #462 
Nemrég kerültem gép elé, tavaly nyáron csináltam úgyhogy gyorsan lerohantam a garázsba, maradt még tubus alján egy kevés, felhasználtam. tehát:
- csak a "mikrobarázdát" tünteti el, a bevágásokat nem és a bemattult felületen nem tud csodát tenni.
- körkörös mozgással egyenletesen bedolgoztam a fehér kencét, és vártam kb. 10 percet, hogy "belekeményedjen" a barázdákba az anyag. ilyenkor ha fénnyel szemben átnézünk rajta, szórja a fényt, mintha zsíros lenne, lehangoló... azt hiszed csak rontottál a dolgon
- eztán jön a neheze: nagyon tiszta, még egyszer sem használt pamutronggyal (nehogy "új barázdát szántson az eke" - 50-es évek szovjet "irodalom" - van-e még aki ismeri ???? ) szóval erős mozdulatokkal, kitartóan polírozom, míg a felvitt anyag eltűnik, és fokozatosan kifényesedik a plexi. Erős nyomás, dörzsölés kell. Nehogy a plexit eltörjem, én egyszerre kétoldalról gyors, körkörös mozdulatokkal dörzsölöm. A két kezem 180 fokos fáziskésésben van egymáshoz képest (mint egy kéthengeres motor forgattyústengelye.:=))))) Elég fárasztó !!! de kb. 10 perc tempós munka után kifényesedik.
Most kipróbáltam a burgin, igaz alapból elég jó a plexi de azért segített rajta. (Egyébként el akarom cserélni egy túraplexire - a kezet is védi és kb 10 cmrel magasabb -talán a jövő héten összejön)
Hát ennyi a "műszaki leírás". Ha mégesem válik be Tamás, akor bocsánat. A maradékot én szívesen átveszem, mikor találkozunk....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 18. 08:25 | Válasz | #463 
Sikerülnie KELL! Az anyag ugyanaz, de a leírtak alapján látom, én bizony és bizony nagyon lusta voltam. Én összesen nem töltöttem 3 percet a felülettel, és ez volt az alapvető probléma. Ha időm engedi (mivel szállingóznak vissza az idomok) rögvest nekivetem magam. Úgyis a plexi az utolsó amit felteszek, és az sem kizárt, hogy addigra Lackó intéz valamit...

Köszi!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. feb. 18. 22:17 | Válasz | #464 
URAK!!!
az auchan sorsol majd 10 db burmant amire lehet kuponokat dobálni...............
mondjuk, én nem hiszek az ilyenekben, de kivételesen életemben előszőr aktívan szorom a kuponokat......már három szelvényt bedobtam...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2008. feb. 18. 22:23 | Válasz | #465 
tamás: tudtam venni 10e ért első idomot...minden pöcke sértettlen, csak egy három centis repedés van rajta és azt megtuningolják.
és valószínű hétvégén átviszem a fényező sráchoz, hogy locsolja szépen szinre, mert valami bordó a szine...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Zsolt2008. feb. 18. 23:07 | Válasz | #466 
A dokumentumtárba feltöltöttem egy új szerelési segédletet Tamás jóvoltából: Szelepállítás.pdf.
Köszönjük Tamás!
Még valami. Jelzést kaptam, hogy lehet, hogy jobb lenne .doc formában kitenni az anyagokat. Nos a .pdf dokumentumok nem vírusosak, nem lehet "belebarkácsolni", könnyen szállítható, küldhető, nagyítható, nyomtatható. Egy Acrobat Reader meg ma már minden gépen alapkövetelmény.
Zsolt

tamas2008. feb. 19. 09:30 | Válasz | #467 
Talis! Küldd már el a Takács Józsinak is a címet ahol az idomhoz jutottál, hátha... Vagy kérdezz már rá, Neki való elem van-e. Aztán ha szerencséje van, ott van a posta utánvét-re, vagy mit tudom én mi ilyenkor a megoldaás. Ja, és áruld már el mennyiért festik le az idomot, mert nekem a festék 15 ropi volt, (5dl.szín, 3dl.aláfújó +lakk) de a fényezősrác mivel rokon, nem akar pénzt kérni érte. Azt mondja, neki ez gyakorlás. Ahhoz képest elég szép!
Egyébbként ha valakinek feltétlenül doc. formátumban kellene az anyag, és legalább annyira tudatlan a számítástechnikával kapcsolatban mint én, szívesen elküldöm. Amig az elsőt megycsinálgattam a fiam itt állt mögöttem, és terelgetett. Nagy munka ez kérem!
Még lesz két anyagom, az egyik a gép összeszerelése, a másik az első és hátsó izzók cseréje külső módszerekkel "nagykezűek" részére.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. feb. 19. 13:00 | Válasz | #468 
Srácok, helyzet van!
Mentem ma egy jó nagy kört a mocival, és meglepődve tapasztaltam, hogy a végsebessége 65 km/óra. Nem feltételezem, hogy a hiányzó elülső aerodinamikai elem miatt lenne ekkora a CV értéke! Lehet hogy a 12gr-os görgövel nem tud elvállteni? A fentiekben írtam, hogy elvált 40 km/h-nál, de ez most nem következett be. Ráadásul a gyorsulása is siralmas. A Komar mopeddel pedál segítségével lehet hogy meglőném kb. 30-ig!
Találkoztál már efféle jelenséggel Zsolt?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 19. 19:27 | Válasz | #469 
Húúúú ! Azt hiszem segíteni nem tudok, csak az értetlenség jön belőlem: ha jól figyeltem, 3 dolog volt a hajtásrendszerben , amihez hozzányúltál: szelephézag, görgőcsere (talán szíj is ??) és a kuplung körbeesztergálás, centírozás. Az elsőt és utolsót szaki csinálta, tehát jónak kellett lennie. Nem tudom mennyi a gyári görgősúly, de nagyon nem térhet el ettől ?! Csak tapogatok a sötétben, de ha ennyire alacsony a végseb. akkor valami az áttétellel lehet, nem tud a megfelelő pályán nenni a szíj, vagy nem mozdul el eléggé a tárcsa
Azért ne ijedj, meg bizonyosan rendbejön, amiket megcsináltál, azoktól MIND JOBBNAK KELL LENNIE. Kor.peti ránéz és biztos rendbe rakja.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. feb. 19. 22:17 | Válasz | #470 
Belegondoltam a dologba, és az az igazság, hogy Zsolt előre figyelmeztetett, hogy ha belenyúlok a görgősúlyba, akkor variálni kell hátul a kuplungrugókkal, ill. a hátsó szíjtárcsa rugóját is. És (éssel nem kezdünk mondatot) itt van a kutya eltemetve. Nem cseréltem ki a hátsó nagy rugót, mert nem volt mire. Átgondolva az egészet, a jó megoldás a 14 gr-os (eredeti, ez volt benne megmértem) görgők megrendelése, és kicserélése. Ez lesz a gyári állapot. De még előtte beleteszek egy garnitúra 13 gr-os szettet, mert Ko.Peti hozott nekem "csk úgy". Hát erre jutottam, kíváncsi vagyok Zsolt is egyetért-e velünk.
Ja, és a 65 km/h az az első sebességi fokozat. Mert szerintem nem tud elváltani. De a gyorsulásra még mindig nem ad magyarázatot a görgősúly. Remélem csak a kuplungnak kell bekopnia a haranghoz!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. feb. 19. 22:36 | Válasz | #471 
tamás: holnap megyek az emberhez és elkérek tőle minden elérhetőséget és megkérdezem milyen elemei vannak...a festést remélem hétvégén el tudom intézni, vagyis el tudom vinni a motyót hozzá.. ha kinyomoztam mennyi lesz a munkadíj megírom....
a mocidhoz meg érdemben nem tudok hozzászolni...de biztos tuti lesz!!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Zsolt2008. feb. 20. 09:17 | Válasz | #472 
Tamás: A variátorban a váltás mindenesetben a fordulatszám növelése után következik be. Nem a kontrasztrúgó a hiba, hanem szerintem a görgők nem akarnak elmozdulni. Variátor fedél nélkül álló helyzetben látszik a váltás? Zsírozva volt összerakáskor? Nekem olyan érzésem van, mintha a görgők valahol 1/3 úton megakadtak volna. A blokk rendesen veszi a gázt? A főtengely felveszi a fordulatot? Mind a 8 görgő új? (régi-új nem kombinálható) Egyébként lehet kísérletezni pl: 4-12-es és 4-13-as. Nekem mind a 8 12-es, a kontrasztrúgó is az eredeti, gond egy szál se.
Én a görgő-variátor párosra szavazok!!!
Zsolt

tamas2008. feb. 20. 09:21 | Válasz | #473 
Szia! Fedél nélkül még nem néztem meg, de ma megteszem. A görgők újak, mind a 8. Beszéltem közben a sráccal aki a szelepeket belőtte, az a véleménye hogy beleszaladhattam a görgősúly okozta problémába, amit leírtam. De szerinte nincs rá jó módszer, vagy összerakom 14-es görgőkkel, vagy kísérletezek. Petitől elkérem a garnitúra 13-ast, és megnézem majd azzal is. Nekem különben gyanús, hogy a hátsó rugó tartja vissza a görgőket, mert túl erős.
A fordulatszámmal nincs gond, az az egy megvan.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. feb. 20. 09:51 | Válasz | #474 
Ha annyi zsírt hagytál a görgőn, mint amennyi a képen van (variátor_jav.pdf) akkor meg van a probléma. (megtömted rendesen grafitos zsírral?) Én továbbra is azt mondom, a görgők nem mentek vissza alaphelyzetbe, valahol a pálya vége előtt beágyazódtak fixen. Ezért van az, hogy nem gyorsul, hiszen nagyobb az áttétel, mint lennie kéne induláskor, ill. nem éri el a kinyitott állapotot. Egyszerűen a variártor nem variál.
Zsolt

tamas2008. feb. 20. 12:25 | Válasz | #475 
Szóval hajlok a véleményedre, viszont a képen ha kinagyítod látod, hogy a házat nem kimostam, hanem kitöröltem a "kiskezemmel". Ebből kifolyólag, a sarkokban maradt grafitos zsír. Az volt benne eredetileg. Jó poros is volt, karcolt frankón. De a görgőpályák ki lettek törölve, én meg direkt spray zsírt tettem bele, ami sokkal vékonyabb, és jobban tudnak a görgők mozogni. Arra számítottam, hogy kicsapódik, és ebben az esetben Neked van igazad, mert kenés nélkül nem tud visszacsúszni egy görgő sem. De abban biztos vagyok, hogy zsírmérgezése az nincs.
A szétszedés utáni grafitoszsíros képen jól látszik, hogy az ott tényleg nagyon tele volt tömve, a 14-es görgőkkel mégis működött. Hát nem tudom, ki kell bírnom pár napig, mert a légkulcsot meg a kiskrompesszort visszavittem a gazdiknak, enélkül pedig csak belenézni tudok, de ma délelőtt nem jutott rá időm. Remélem holnap megszaktekintem, és ha a variátor feszít, akkor Te nyertél! Jövő hétre megbeszéltem Ko.Petivel, hogy széttúrjuk, (kb.szerde de.) és ha minden kötél szakad, belekerülnek az álltala hozott 13,5 gr-os görgők. Ha nagyon lomha, megvariáljuk, ahogy Te javasoltad. 13,5 és 12 gr-os felállásban. Ebben az esetben az egymással szemben levő görgők az azonos súlyúak ugye?
Mindenesetre most viszek magammal brigit, és totál kipucolom a lelkét is.
Az is megfordult a fejemben, hogy mi van akkor, ha a főtengelyen nem tud elcsúszni a tárcsa? Ott is elakadhat a dolog...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Luki2008. feb. 20. 12:44 | Válasz | #476 
Tamas!Aproblemadhoz sajnos nem tudok hozzaszolni de megragadta a figyelmemet hogy a variatorhoz spray-zsirt hasznaltal.Persze ennek semmi koze a sebesseg-problemadhoz de en ugy tudom hogy a gorgokhoz MOS2 tipusu zsirt celszeru hasznalni(talan a hoallosaga miatt).Ilyen zsirt pl. a Liqui Moly v.a Meguin termekek kozott lehet talalni.

 © Zsolt2008. feb. 20. 12:56 | Válasz | #477 
Az is lehet, hogy a főtengelyen nem csúszik a variátor persely, hasonlóan mint Peti 400-asán. A variátor zsírozást már itt egyszer "lezsíroztuk", biztos, hogy a maja variátorába zsír kell, ez nem vitás. A mennyiség és a minőség a kérdés. Annak ellenére, hogy a legtöbb görgő önkenő, ebben a típusban ez kevés az üdvösséghez! A kenési elv szerintem a következő: a variátorban a centrifugális erő hatására a zsír kitapad a görgő pályák végére. Mivel a görgők két végpont között járnak, ezért a külső végpontba érkezéskor egyszerűen belecsúszik a zsírba. A fordulatszám visszaesésekor mivel megszünik a centrifugális erő (plusz van egy kontrasztrúgónk is ami segít) visszacsúszik a belső helyzetbe, amiközben szépen átkeni a csúszópályát. Az oda-vissza járás keni az egészet, a fölösleget a centrifugális erő meg mindig kikényszeríti a görgő pályájának a végére. Szóval tegyél bele bőven! Milyet? Én a graifitos csapágyzsírra esküszöm, arra a fajtára, amit a kocsik féltengely-csuklójára kenünk. Jellegénél fogva nem bántja a műanyagokat, a gumi alkatrészeket és közepesen hőálló.
A görgők variálása: minden második eltérő ha körbejárunk.
Zsolt

tamas2008. feb. 20. 12:58 | Válasz | #478 
Igen, itt nem a magas hő a fő ellenség, hanem az ha a zsír lefogja a görgőket. Szerzek valahonnan grafitosat, és küldök módosító fotókat a variátorjavításhoz!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 20. 13:42 | Válasz | #479 
Itt a "javítás-karbantartás" rovatban :=))))) nekem most nem osztottak lapot, csak kibicelek,de nagyon úgy tűnik hogy a görgő és vidéke....a ludas.
Tegnap megvolt az eredetvizsga (városi gurulás 10 km !)ma meg az okmányiroda. Gyorsan de drágán (32 rugó, törvényesített lopás) Jövő héten hoznak egy frankó nagy túraplexit, azzal már védve leszek (eladó a kis plexi :=))) . Elfelejtettem mondani, hogy doboz helyett kaptam az eladótól két oldaltáskát (cordura szerű anyagból van ). Ha majd "nagy túrára" megyek még jól jöhet. Városi araszolásban nem célszerű ezzel elég hasas a gép. Tamás, veled értekeztünk egyszer erről. Majd küldök képet plexivel, táskával.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. feb. 21. 12:31 | Válasz | #480 
Gyakorlatilag még nem kezdődött el a szezon, van idő átnézni, javítani a gépet.
Tudja valaki, hogy mik a kötelező tartozékok motornál és segédmotornál?
Zsolt

tamas2008. feb. 21. 13:27 | Válasz | #481 
Most vizsgáztatsz, de jó lesz, mert kíváncsi vagyok rá mire emlékszem!
Tehát a becstolt bukósisakon és a zárt ruházaton kívül (magasszárú cipellő és kesztyű csak nagymocira!) kötelező az izzókészlet, a járműben található izzókból 1-1 db, és az "A" kat. eü. csomag. + kötelező felelősségbiztosítás, és érvényes vez.engedély, de az nem tartozék.
Láthatósági mellény ajánlott, v. kötelező? Nem tudom...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 21. 18:24 | Válasz | #482 
De forgalmi engedély se árt, ha van
Ezek a ruházati dolgok mind célszerűek, sőt még több minden is (vesevédő, sisak alá maszk - bankrablás esetére....),de én nem találkoztam ezekkel a KRESZ szabályok között, vagy nem figyeltem annakidején ?
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Luki2008. feb. 21. 21:07 | Válasz | #483 
Sziasztok.Nem tervezitek meglatogatni a Budapest Motor Kiallitast? Marcius 12-16 kozott lesz a Hungexpon.

tamas2008. feb. 21. 22:21 | Válasz | #484 
A zárt ruházat és kesztyű kötelező nagymocira, de volt egy rendőrmotoros vizsgatársam, aki mondta hogy büntetni nem szoktak, majd büntet az élet...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. feb. 22. 09:14 | Válasz | #485 
Igen ezek kellenek. A sárga mellény szerintem nem kötelező, de azért mindenkinél van. Ami fontos, hogy az EÜ. zacsit lejárati ideje után nem lehet a motorban hagyni, hanem le kell cserélni. Azt hiszem 5 évig jó. Mifelénk mostanában ezt a yard a kocsikban ellenőrzi és 5 rúgó a bünti, ha nem stimmelnek az évszámok.
És segédmotorba mi kell?
Az Üzifalon van egy infó egy Pilisi Túráról. A partneroldalunkon van több info is.
Zsolt

 © jasa2008. feb. 22. 20:14 | Válasz | #486 
Kezdődik !!! Délután a szerelőnél megnéztük az első kereket:
- a jeladó mágnes 2 pöcke letörött, kb. jövő hét végére lesz alkatrész (a helyi Szuzuki bolt inkább akadékoskodik, mint segít,,,,)
- kerékvisszarakáshor le kellett szerelni a fékfofákat. A két tartó csavar közül az egyik beragadt, aztán a csavarfej beletörött !!! (valószínűleg ferdén kapatták rá a csavart , hihetetlen...) most se ki se be, talán hétfőn a szerelő lerobbantja
- a két pár fékpofa közül az egyik elég kopott, cserélendő.
Egyenlőre ennyi, de engem már a múlt miatt kiver a víz, mi jöhet még ? De remélem csak rémképek gyötörnek.... Guruljatok a hét végén, én sajnos nem fogok.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

TopJoe2008. feb. 22. 20:46 | Válasz | #487 
Nekem eddig minden ok. a használt géppel. leszámítva a múltkori gyertya zárlatot. Most rendeltem bele egy iridium ngk gyertyát.nagyon állítják, hogy sokkal biztosabb a gyújtás. Volt egy kis dugi pénzem és költöttem rá rendesen. Vettem egy használt SADE 37 literes dobozt, riasztót valamint egy felhajtható állú sisakot.(keeway, de erre volt pénz.) Holnap ezeket fel ill. beszerelem. Jövő hónapra előirányoztam magamnak egy a bembomotor-nál kapható klassz akciós kondura kabátot.Valahogy a régi összementEészen biztos, hogy nem híztam az utóbbi időben.Tegnap reggel jégmotoroztam. Elmentem előző nap estére dolgozni, gondoltam reggel lesz 3-4 fok. Hát minuszban volt annyi.Nagyon lassan és merőlegesen mentem hazáig.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

TopJoe2008. feb. 22. 21:00 | Válasz | #488 
Jasa! Fel a fejjel lesz ez még így seHidd el a burgman nagyon jó motor.Előző motorom suzuki volt. A mellettünk lévő városban Bicskén van egy suzuki motorkereskedés, itt viszont eszméletlen készségesek és kedvesek a vevővel is meg a kíváncsiskodókkal is.Mindent beszereznek. Nos én ide jártam bámulni meg simogatni a k7 400-as burgonyát.Ezt is akartam venni mindaddig amig meg nem tudtam mennyi a biztosítása, törlesztője,súlyadóval cascóstól.No meg télen is fizetni kell ezeket.. Igy lett a használt maja.De nem bánom mert ez is jóféle bárka.Az én sebességmániámhoz meg tökéletesen elegendő.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. feb. 22. 22:54 | Válasz | #489 
Jasa nem búsul!
Jasa örül, mert van Neki motorja, ami jó is meg szép is, csak vannak kis hibái. A németek szerint az az alma ami nem kukacos, nem is jó!
Jasa most szépen megcsinálgat rajta mindent, és minden nagyon jó lesz!

Luki! Nem mondom hogy nem érdekel, csk mostanában sok volt a kiadás. Hát kíváncsi vagyok a csapat többi tegja mit szól egy pesti kiruccanáshoz, nekem ez alfarhangon 10 rugó. Meglátjuk.
A pilisi túre nekem még messze van, előbb jó lenne ha gép működne.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Zsoké2008. feb. 23. 09:40 | Válasz | #490 
Igen Zsolt van INFÓ a Pilisi túráról ;)
Gyertek legalább mi Maxisok tartsunk össze ;)
Szívesen látunk mindenkit.. :)

tamas2008. feb. 23. 11:08 | Válasz | #491 
Szia Zsoké!
Nagyon kedves Tőled a meghívás, de sajnos részemről nem valósítható meg a túra. A gép eleje darabokban, a variátorban meg valamit elbarkácsoltam (feltételezem a görgősúlyt) és csak 65 a vége. De szerintem lesz még lehetőség összehozni a találkozót!
A túra útvonala csodálatos, jártam már arra családostul kocsival, de az más. Szentendre meg nagy szerelmem, többször nyaraltunk már ott. Esztergomban voltunk a feleségemmel nászúton, az is talált! Szóval fáj a szívem, de sajnos nem megy. Arról nem is beszélve, hogy Eger - Szentendre laza 400km. oda vissza, és bizony ez már majd 500 km összességében. A februári "jó" idő meg még nem egy 500 km-es túráról szól!
Az összetartásról csak annyit, hogy aki két keréken gurul, annak kötelessége. Akinek pedig nem a gurulás az élmény, az meg úgysem de ezt már úgyis tapasztaltad.
Mindenesetre Nektek nagyon jó utat kívánok, és szép napos időt, inteligens autósokat! Jó gurulást!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Zsoké2008. feb. 23. 16:03 | Válasz | #492 
Hát sajnálom :( Majd jelzem a következőt is ;)
ezt nem teljesen értem Tőled:
"Az összetartásról csak annyit, hogy aki két keréken gurul, annak kötelessége. Akinek pedig nem a gurulás az élmény, az meg úgysem de ezt már úgyis tapasztaltad."
hogy érted ezt?

tamas2008. feb. 23. 22:36 | Válasz | #493 
Biztosan láttad a srácokat a Mecsekben. Amelyiküknek a gurulás volt az "élmény", nos Ő ottmaradt. A vétkes fél volt az aki videóra vette a szabálysértéseit, és folyamatosan fittyethányt a saját (és ez az elitélendőbb) a mások testi épségére is. Mindketten tudjuk hogy mi lett az eset vége. Én nem állítom hogy minden motoros ilyen, sőt, a motorosok jelentős része nem. De az az 5-8% aki "nem tart össze" mert még a fejét is elfordítja ha maxis robogóst lát, hát tudod Ők azok akikre gondoltam. Full gáz, egykerék, fittyethányni a piros jelzére, záróvonalra, stb. Ők teszik tönkre mindazt, amiért mi küzdünk. Miattuk nem becsülik meg sok esetben a szabályosan közlekedőket. Sógoromnak van egy 650-es Pegasoja, és mikor azon a gépen ülök, minden motoros int. A Majestyt sem feltétlenül tartják "motornak", az inkább csak robogó. Hát erre gondoltam. Azt gondolom, Te is erre gondoltál mikor azt írtad, hogy : Gyertek legalább mi Maxisok tartsunk össze ;)
Véleményem szerint, és egyszer erről már mi itt ejtettünk pár gondolatot, minden kétkerekű és négykerekű járművezetőnek össze kellene tartani, segíteni egymást. Csak sokakat irritál, hogy a motoros gyorsabb, vagy egyszerűen csak elférne, és azért sem engedik el. Hát ennyi.
Ha Eger felé vezet az utatok, feltétlenül jelezd!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. feb. 23. 22:40 | Válasz | #494 
Ja, a tavalyi siroki motorstalálkozó zárónapján a 25-ös főúton belekeveredtem egy Hareys csapatba. Megálltunk a pirosnál, szó szerint én voltam a sztár a 25 éves Babettámon. Piszok jó érzés volt. Beszéltünk pár szót, és nem volt semmi arcoskodás, semmi felvágás. Motor volt ez is, meg az is. Amíg a főúton mentem, nem hagytak ott, hanem szó szerint kisértek. Hát ez az...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. feb. 24. 01:44 | Válasz | #495 
Szia Zsoké, üdvözöllek itt IS :=))) Egyetértek Tamással, "egységben az erő" (szolidaritás). Ez a pilisi túra nagyon frankónak igérkezik, és szép lesz az idő is, jó gurulást. Mi is felvehetjük a "listára"... Itt a fórumtagok még nem találkoztunk személyesen, de nagyon tervezgetünk tavaszra-nyárra egy bulit. Addigra összeállnak a gépek (most még javítgatunk, mint olvashatod) és akkor hajrá....csak találjunk közös időpontot !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. feb. 24. 01:52 | Válasz | #496 
Hasznaltauto.hu-n van egy bordó DX-es donor 85-ért (az eleje törött) ha valakit érdekel. Ha jól emlékszem tavaly is láttam ezt a gépet, de akkor még "egyben volt" :=((((
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. feb. 24. 12:13 | Válasz | #497 
A túra lehet, hogy engem is érdekelt volna, csak nekem kicsit messze van. Máskülönben mifelénk korábban jellemző volt egyfajta kiközösítés, páran nem tekintették a robogókat motoroknak. Ám az utóbbi 2-3 évben változott a helyzet. Együtt motorozunk, felvonulunk, túrázunk Képek: KÉPTÁR
A DX-es donor motor annyit vígan megér. Igaz javarészt csak a motorrikus dolgok használhatóak, de ha csak a két hátsó teleszkópot vesszűk darabja boltban 42 rúgó. Kár, hogy ez is messze van...
Zsolt

 © Gelencsér László2008. feb. 24. 19:16 | Válasz | #498 
Hát iszonyatosan jó idő volt ma és ha nem lett volna dolgom tuti elmentem volna a túrára,de így csak a lemosás csilivilire maradt időm viszont egy nagyon kedves barátom aki nem sokat használ tegnap vásárolt egy 400-as maját 11000 km-el 1 max 2 éves hát szó se róla gyönyörű ráűlve azonban kiderült nekem ez a motor nagy,csak erős lábujjhegyen ér le mindkét lábam igy én ha majd egyszer le is cserélem alacsonyabb ülés helyzetü mocit kell nézzek:)De azért nagy duzzogva mondjuk eljárkálgatnék vele:)próba még nem volt de ha meg lett referálok majd:)a srác valószínűleg majd becsatlakozik hozzánk ha lesznek különböző turák :)

 © Gelencsér László2008. feb. 24. 19:19 | Válasz | #499 
nem sokat használ "internetet" már megint kimaradt belőle egy szó :) igy helyes most már tényleg megtanulok írni:)


Első ... 2 3 4 [5] 6 7 8 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől