Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 150
Yamaha Majesty YP150

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


Feco2016. aug. 20. 16:09 | Válasz | #166 
Tudtommal igen, csak azt hiszem az újak tárcsafékesek és ott előfordulhat hogy másképp van!!
Motor után,első a család legyen!

tamas2016. aug. 20. 15:34 | Válasz | #165 
Én nem tudom.
Miska tudja.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © pothy2016. aug. 20. 14:43 | Válasz | #164 
Igen de véleményem szerint a 125ös is ugyan ezzel van szerelve. Nem?

tamas2016. aug. 20. 09:44 | Válasz | #163 
150-es Majesty sem sok van, így alkatrész sem.
De beszélj Miskával a szarvasi bontóssal, Neki tuti lesz. Elpostázza, beszereled és életben maradsz!😀
Mavrik Mihály:+36 20 978 9326

Örülök hogy jó lett a féked!
Azért évtizedeken keresztül csak dobfékek voltak és működtek azok. Persze, nagyobb törődést igényelnek mint a tárcsafékes rendszerek, de jók azok ha nem is olyan hatékonyak.
Műszaki vizsgán hívd fel a vizsgabiztos figyelmét rá, ha megégeti, kifizeti.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © pothy2016. aug. 20. 09:17 | Válasz | #162 
De, hogy ne unatkozzak van újabb probléma. A segédvázam eltört ami a kipufogót és a hátsó lengéscsillapítót tartja. Abban kérném a segítségeteket, hogy nincs-e esetleg valakinek egy felesleges darabja amit elüzletelhetnénk?? Én pesten lakok, de ha arról van szó bárhova elmegyék érte, mert a kedvesem megöl ha nem tud motorozni... :) esetleg itt az e-mail címem: bartfai.botond@gmail.com köszönöm

 © pothy2016. aug. 20. 09:14 | Válasz | #161 
De, hogy ne unatkozzak van újabb probléma. A segédvázam eltört ami a kipufogót és a hátsó lengéscsillapítót tartja. Abban kérném a segítségeteket, hogy nincs-e esetleg valakinek egy felesleges darabja amit elüzletelhetnénk?? Én pesten lakok, de ha arról van szó bárhova elmegyék érte, mert a kedvesem megöl ha nem tud motorozni... :) esetleg itt az e-mail címem: bartfai.botond@gmail.com köszönöm

 © pothy2016. aug. 20. 09:10 | Válasz | #160 
Sziasztok! Kicsit beszámolok a sikereimről a hátsó fékkel kapcsolatban. Naszóval a hátsó dobot az esztergályos kollégám egy érintővel felhúzta, a fékkulcsot darabokra szedtem, megcsiszoltam, bezsíroztam és a kart kicsit hátrébb raktam vissza a ricnin. A betétnek a szélét lereszeltem. Most a hátsó kereket satuig tudom fékezni. :) nem tudom melyik része segített a felsoroltakból, de most nagyon jó lett... Az első lengéscsillapítót szétszedtem, kitakarítottam, feltöltöttem olajjal és az is pazar.

 © pothy2016. aug. 01. 21:07 | Válasz | #159 
Köszönöm a válaszokat! Valahol olvastam a 15 ös olajat is. Most tényleg nem tudom már mit tegyek bele... :S A féknél értem én, hogy bowdenes, de ez tényleg csak ennyit tudna?? A bowdenház még érdekes lehet. Majd megnézem. A fékdob nyilván kopott, de nem gondolom, hogy túlméretes, mert elég passzentosan ment össze, bár nem mértem meg. ha egyébként felső határ fölé megy a fékdob átmérője, akkor csak a felni csere lehet a megoldás, vagy van rá más is? A service manuált megnéztem, de a feltöltési mennyiségre meg az olaj viszkóra nem láttam adatot. De lehet csak figyelmetlen voltam...

tamas2016. aug. 01. 20:53 | Válasz | #158 
Igen, azt. Tényleg nyúlik!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2016. aug. 01. 20:42 | Válasz | #157 
Ez a " váltóbovden ház " ez a bovden-külsőt jelent ?
Motor után,első a család legyen!

 © Karcsi2016. aug. 01. 20:19 | Válasz | #156 
Nekem igazából a versenyautónkon volt ilyen problémánk, nem volt fékerő, és csak nyúlt. a hibát a bovden ház cseréjével tudtuk kiküszöbölni, úgy, hogy a kerékpároknál használt váltóbovden házat vettem meg. Ugyan is az nem spirális alakú, hanem hosszirányú, és így nem nyúlik. Méterre lehet kapni....a fékkar 2,5m re volt a fékpofától....utána satu fékem lett.....
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 © Pazo2016. aug. 01. 19:29 | Válasz | #155 
Nem beszélve arról, hogy bowdenes a hátsófék, nem pedig pálcás. Mindig nyúlni fog.
tel.sz: 06 30 445 85 96

tamas2016. aug. 01. 19:24 | Válasz | #154 
Szia!
Én a 250-es Majesty dobfékének viszonylagos gyengeségét a puhább fékbetéttel orvosoltam.
Feco írta, hogy a dobot össze kell hangolni a betétekkel. Lehet, hogy vettél bele egy jó betétet, de ha csak 10-15% feszül a dobra, sose fog dogozni. Nézd meg, ha a dob túlméretes, fel kell ferrodoloztatni az eredeti betéteket vastagabbra.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2016. aug. 01. 17:43 | Válasz | #153 
A szimeringből egy kell száranként, a porvédő nem szokott elkopni vissza lehet tenni. A szim. méretét nem tudom fejből.Talán valaki beírja,vagy olvass vissza a 125-ösbe szó volt róla már.A Manuálban is bent van talán.Olajat külön telóba való 05-ös vagy 10-es. Ha kicsit kopott akkor inkább 10-es.Vigyázz pont annyi kell amennyit a manuál ír.Fecskendővel kell kimérni.
Még nem ültem olyan kis Maján amelyiken jó volt a hátsó fék...Ha neked összejön áruld el hogyan...Az enyémbe a 80-as évekből származógumi, vagy valami olyasmi alapú betétet ragasztattam és úgy-ahogy használható lett.Az is segít, ha esztergán felszabályoztatod ugyan arra az átérőre a pofákat, mint a dobátmérő! Sok sikert!
Motor után,első a család legyen!

 © pothy2016. aug. 01. 17:35 | Válasz | #152 
Most olvastam vissza az üzenetemet és látom, hogy telivágtam helyesírási hibákkal, ezért az elnézéseteket kérem! Tudjátok telefonról írtam és hosszú is volt a nap... :)

 © pothy2016. aug. 01. 17:22 | Válasz | #151 
Sziasztok Márkatársak! Számomra egy nagyon kedves hölgy vásárolt magának egy 2000- gyártási évű 150-es Maját. Miután szívemet lelkemet odaadnám a kisasszonynak és szeretem is a motorokat szerelni, így vállaltam a gépezet átnézését és az esetleges hibák javítását. Több napi szerelésen vagyunk túl és egy dologgal nem boldogulok... Tudom, hogy volt már téma, de kérem segítségeteket a következőben: az első teleszkópba milyen méretű szimering kell, száranként hány darab, kell-e még valami (pl: porvédő) a felújításhoz? Száranként mennyi és milyen olaj szükséges? Problémás még a hátsó fék. Sajna dobfék van hátul. Tettem bele új ferodo pofákat de a fékhatás nem az igazi... Hiányzik számomra az az érzés, hogy "harap" a fék. Ráállítottam már többször de a kar nagyon kemény a fék nyúlós és egy kicsit már be is ragad... van valakinek ebben tapasztalata? A hét második felében kapom vissza a motort, hogy a telót és a féket rendbe tegyem, de az utóbbinak számomra relytély, hogy mi lehet a baja. Előre is köszönöm a segítséget! Üdvözlettel Botond

Feco2016. máj. 01. 15:56 | Válasz | #150 
Szerintem mostanában nem is igazán nézik a motorszámot, legalább is nem láttam a vizsgán, csak az alvázszámot fotózták.Talán egy vizsgaállomáson pontosítani lehetne.A köbcenti meg szerintem végképp senkit sem érdekel.Esetleg ha 600-as lenne 25-ös papírral...
Motor után,első a család legyen!

 © Csíkos Nándor2016. máj. 01. 06:48 | Válasz | #149 
Sziasztok!Most vettem észre hogy a blokkomon nincs motorszám,de a forgalmiban meg van.Eredetvizsgán is meg a műszakin is átment.Van még akinek szintén nincs benne?A motor 150-es,forgalmi meg 125-ös9KW

 © Csíkos Nándor2016. jan. 04. 07:56 | Válasz | #148 
Bassza meg de megszívatott ez a rohadt lendkerék!Eltört benne a mágnes,alapjáraton csattogott,de mivel töbszöri szétszedés alkalmával sem vettem észre,így 70000 ft-ba került.Felújítottam az egész blokkot.Most hogy megint leszedtem a lendkereket,véletlenszerűen megráztam,és akkor hallottam hogy csattog.Plussz 12000ft.

 © virovicz2015. júl. 22. 16:22 | Válasz | #147 
Köszönöm! Akkor marad a 10W30.

Ugyanitt kerestetik digitális óracsoport, ha esetleg valakinek lenne egy fölös darab!

 © satyapapa2015. júl. 22. 07:25 | Válasz | #146 
mix
06304373303-vagyok elérhetö

tamas2015. júl. 21. 22:15 | Válasz | #145 
A manual motorolajat ír:

YP-125-150 /MBK manual, Specifikációk, 2. fejezet, C-2-es tábla. Transmissio: SAE 10W30

Tessék picit olvasgatni!

A T-MAX szekunder hajtásában már SAE80API GL-4-es hajtóműolajat ír, de azért az picit más...

Aztán mindenki azt tesz bele amit akar, de a japán mérnök nem hülye...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © satyapapa2015. júl. 21. 21:21 | Válasz | #144 
Nem barbárság ,de szerintem rossz megoldás...A hajtómű igencsak másként működik mint a motor...
És pl a hajtómű olajjal csendesebb is a kihajtás.
A gyártó engedi ugyan a hígabb olajat,de ök sem azt töltik az ujj gépbe.
06304373303-vagyok elérhetö

 © virovicz2015. júl. 21. 12:52 | Válasz | #143 
Köszönöm a választ!
Nagy barbárság lenne 10w40-el feltölteni?

A másik, szükségem lenne a tűzkarika méreteire, esetleg tudja valaki?

 © satyapapa2015. júl. 21. 10:38 | Válasz | #142 
80w-90,,hajtómü olaj...De szoktak bele sima motor olajat is 10w-40,,,,Ha jól emlékszem.
Nekem a 400-as 80-90 olajjal boldog.
06304373303-vagyok elérhetö

 © virovicz2015. júl. 21. 05:31 | Válasz | #141 
Üdv emberek!
Az a kérdésem, hogy milyen olaj lenne megfelelő a hajtásba?

Coller úr2012. okt. 04. 19:29 | Válasz | #140 
És izgatott a dolog, kicsámpáztam a garázsba. Az enyém is majesty 125, még a színe is ugyan olyan
mint a videón.
Az én motorom is ugyan így áll le. Most vagy mindkettőnké szar :), vagy igazam van. De szerintem ezzel semmi gond nincs. Amíg menet közben nem csattog :), addig nincs nagy baj.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

Coller úr2012. okt. 04. 19:25 | Válasz | #139 
Sziasztok!

A szabadon futó adja azt a hangot.Nem kell vele foglalkozni.Egy kis kuplungszerűség az is, ha nyomod a gyújtást akkor tekeri a főrengelyt, ha elengeded akkor elpörög. Kicsit olyan hangot ad, mikor rajt hagyod a gyújtásgombot, miközben már megy.
"Tudod mennyit érsz?
Amennyit megteszel másokért önzetlenül."

 © Wiking2012. jún. 21. 22:56 | Válasz | #138 
Pontosan úgy van ahogy gondolod! Semmi bonyolult nincs benne... A motorolaj leengedésénél vigyázz megt kijön a szűrő is egyböl az olajjal.

 © Yodesz2012. jún. 21. 21:35 | Válasz | #137 
Segítséget kérnék tőletek! Le szeretném cserélni a motor és a hajtóműolajat saját magam, eddig szervízbe vittem és nem igazán érdekelt, hogy magam csináljam. A motorolajnál a blokk alján ezen a képen látható csavart kell csak kitekernem, meg persze ahol a nívópálca van? Csak kitekerem kifolyatom és felülről beleöntöm az újat? Teljesen hideg motornál cseréljem vagy szabad egy kicsit megjáratni, hogy a kevésbé dermedt olaj könnyebben kifollyon?
És itt a másik kép a hajtóműolaj leeresztő csavarról ? Jól gondolom, hogy ez az? Ennyire egyszerű? Lehet nagyon buta kérdések, de enélkül hozzá sem kezdek. Várom tanácsokat! Köszönöm!

 © Herold2011. nov. 04. 19:30 | Válasz | #136 
Nem mélyen belefolyva a témába, de nekem sornégyes motor ugyanezt a hangot adta, de csak a slusszgombbal való leállításnál. Ha kulccsal állítottam le, akkor nem csinálta. Ott egyértelműen a szabadonfutó adta a hangot.
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © Wiking2011. nov. 04. 18:06 | Válasz | #135 
De ha visszafele forog a főtengely akkor mit csinál a szabadonfutó? Az önindító meg nem nagyon tud hangot kiadni... :)

Feco2011. nov. 04. 17:23 | Válasz | #134 
Ne viccelj, nem a szabadonfutó hanem az önindító!! Most írta le Sutyi egyértelműen.Azért nem hallottál ilyen hangot a nem szabadonfutósnál mert ha nincs szabadonfutó akkor bendixnek kell lennie, és bendixnél nem tud visszahajtani az egyhengeres.Nagyon egyértelmű.A leálláskor leviszi a lendület a felső holtpontra, de nincs akkora ereje, hogy átvigye és a nyomás visszanyomja.Ezt hallod.
Nem tesz semmit csak a kisbetűvel a nemecseket szokták írni...
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. nov. 04. 16:39 | Válasz | #133 
Tehát lényegében a szabadonfutót is lehet hallani ebben a dologban a hirtelen irányváltás miatt csattannak agörgők benne.
Az okát én sem tudtam pontosan, hogy miért csinálja ezt, deazt tudtam, hogy a szabadonfutó adjaezt a hangot, vagyis ahoz van köze. olt olyan motorom ahol nem szabadonfutóval van megoldva az önindító tengelyének kapcsolása, és annálne volt ilyen soha.

Fecó! Ne haragudj, hogy nem figyeltem oda arra, hogy kis, vagy nagybetűt használtam... iszont nemtudom meg e figyelted, de nekem W van elöl... Én is tudok szörszálakat hasogatni ha akarok...

Ifj. Posta Sándor2011. nov. 04. 14:11 | Válasz | #132 
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Feco2011. nov. 04. 14:05 | Válasz | #131 
Igen műszakilag ezt elfogathatónak tartom, köszönöm az utánjárásod ennyivel is okosabbak lettünk!!
Motor után,első a család legyen!

Ifj. Posta Sándor2011. nov. 04. 10:04 | Válasz | #130 
Érdeklődtem Egü Pistinél, hogy mi ez a hang és elküldtem neki a videó linket is.
Azt írta, hogy ez a jelenség az egyhengeresekre jellemző. Amikor leállítod a motort és a dugattyú pont a holtponton áll meg és nem tud átbillenni, az ellenkező irányba mozdul vissza és a leállás pillanatában magával rántja az önindítót is egy pillanatra. Ezért van az, hogy nem mindig van ez a csattanó hang és ha van változó az erőssége is.
Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

Feco2011. nov. 04. 07:28 | Válasz | #129 
Szedtetek szét szabadonfutót? Ha az egészet hozzávágod a motorhoz akkor sem tud akkorát csattanni.Csak egy vélemény... Én azért nagybetűvel írom a neved Viking!!
Stofi: nincs bent centrifugál-szűrő semmi sincs azért kell lecserélni háromezrenként.
Sok sikert!
Motor után,első a család legyen!

 © Stofi2011. nov. 03. 21:32 | Válasz | #128 
Okés :) Köszi!

 © Wiking2011. nov. 03. 20:56 | Válasz | #127 
A blokk alján van egy szép nagy alumínium cavar...azt kiveszed és már ől is az olaj kifle a szűrővel együtt. Csak durva fémszűrő van benne, ezért 3000km-enként olajcsere!
Jah és tálcát tegyél előtte alá, mert külömben jöhet megint a brigéciol...:)

 © Stofi2011. nov. 03. 20:19 | Válasz | #126 
Köszönöm a sok-sok infót! Holnap lesz mit csinálnom..., motor és a fékolajat is ledobom holnap, biztos ami biztos! Olajszűrő akkor nincsen benne, mert centrifugális nem?

 © Wiking2011. nov. 03. 20:04 | Válasz | #125 
Még azt lehagytam, hogy le levegősöbni csk akkor tud ha nagyon sokvíz hiányzik a rendszerböl. Ha levegős a rendszered azt észrveszed, mert a hőfok velmegy gyorsan, de aventiééátor nem indul be mxon sem. ekem a 125-ös a piros mező elejénélmár kapcsolta a ventit.
Egyébként elég macera lelégteleníteni, legalábbis sokszor ki kell lazítani csavart eléggé. kivenni nem érdemes, mert akkor nagyon gyorsan elfolyik belőle a víz és kezdheted elörröl az egésset. Alakalomadtán azt ellenőrizdmajd, hogy ami a termosztátot és a vízpumpát összeköti vékon gumicső, vagyis annak a csatlakozási pontjai ( vasbolkészült tömlő csatlakozó pontok ) nemezáródtak el. a elzáródik, kkora vízpumpát nem tudod lelégtelníteni rendesen...

 © Wiking2011. nov. 03. 19:47 | Válasz | #124 
Helló!
A tágulási tartály szintjét bal oldalt tudodmegnézni az oldalkitámasztó környékén! Van egy kis nyílás az oldalidomon amin be tudsz nézni és ott van amit már fecó említett ( ne az akksinál keresd :)

A hangot az önindító szabadonfutója adja, nem a kuplung hiszen alapjáratony nyugalmi helyzetben van és nem tud kattogni. Egyébként ez természetes hang, nagyon sok motornál megvan szinte ugyan ez a hang. ( nem minden esetben hallható) A vízszintet a csavaros kupaknál a motor elejében tudod ellenőrizni, ha már így szét van bontva a motor, akkor nézd eg, és fokold is be, hogy van e benne fagyálló, mert jönnek minuszok lassan. ha nincs teli ahűtőrendszer akkor mindenképp töltsd fel(Ajánlott az ioncserélt víz használata a lerakódások elkerülése végett) És ha veltöltötted ellenőrizd, hogynem e levegős a rendszer! Ezt a légtelenítő csavarral tudod ellenőrizni, amit a termosztát csatlakozóján találsz. A termosztát a hengerfel jobb oldalán van.Ütemanyagszűrőt én nem találtam eedetileg az enyémen, de attol még leht rá rakni, mert sosem árt.

 © Stofi2011. nov. 03. 18:18 | Válasz | #123 
Köszönöm az infókat, van valami specifikus olaj a hajtóműhöz? Nekem van itthon 80w90 4T motor részére (kardánba), gondolom nem legjobb :(

Víz: az akksit kikapom és akkor elméletileg látható lesz a "min-max", vagy a másik oldalról? Most le van kapva úgyis az első burkolat, ha elől kinyitom és ellenőrzöm a vizet milyen állapotban van, akkor letudod így levegősödni? Az előző tulaj azt mondta, most volt olajcsere az valós, de ennek ellenére lecserélem. A vízre is azt mondta, hogy most lett cserélve, de azért szeretném ellenőrizni. (Azért vagyok ilyen kíváncsi, mert nem szeretném megfőzni a garázsban
)

Apropó ezekben van benzinszűrő?

Előre is köszönöm a válaszod!

 © Stofi2011. nov. 03. 18:05 | Válasz | #122 
Most hoztam meg az új izzókat , a foncsor pedig most tanul úszni :)


Feco2011. nov. 03. 17:59 | Válasz | #121 
Az enyém mondom kicsit halkabb de megvan.
Motor után,első a család legyen!

 © Stofi2011. nov. 03. 17:57 | Válasz | #120 
Ez a leállási hangom nekem is. Ez normális?

Feco2011. nov. 03. 17:32 | Válasz | #119 
Itt is hallgasd a leállást!!
http://www.youtube.com/watch?v=zDzkymxxCtg&feature=related
Motor után,első a család legyen!

Feco2011. nov. 03. 17:26 | Válasz | #118 
A foncsorral NAGYON vigyázzz!! Belenyúlni SEMMIVEL.
A szabadonfutó olyan kicsi szerkezet az nem csattan nem gondolom.
Motor után,első a család legyen!

Feco2011. nov. 03. 17:23 | Válasz | #117 
Nem mernék esküdni rá de szerintem a röpsúlyos kuplungtól jöhet a hang. Az enyém is csattan, de a előfordulhat hogy a felvétel miatt hallom a tiédet hangosabbnak.A röpsúlyos kuplung alapon egy kis gumituskón nyugszik,ha ez nincs meg vagy elkopott hangosabb lehet a csatt!!Csak ezért bontani nem érdemes majd egy szereléskor kellene ellenőrizni.
A víz--- menetirányban a bal oldalon van egy kis négyszögletes ablak, alul aksi magasságánál is lejjebb. Macera de egy erős lámpával meglátod a min-max jelet.Ez a kiegyenlítő tartály.ennek a beöntője van az aksinál.A másik az első lámpa fölött, a burkolat alatt. Nehéz hozzáférni, és csinálni kell hozzá egy csővel hosszabbított tölcsért.Itt van a hűtő ennek tele kell lennie, csordulásig.Ha már mindent lecserélsz, akkor cseréld le a hátsó hajtóműben az olajat is, 1,5 dl.Műanyag a beöntője a hátsó keréknél, a leeresztő pedig alul, egészen bent.A belső csavar, mert a külsővel a motorból engeded.A két csavar egymás mellett van.Egyszer már én is mellényúltam.
A hidegindítás sok minden lehet ezt így megmondani nem tudom. Lehet karbi benzinszint,aut. szivató beállítás, dugulás, de egy rossz szelephézag is.
Mi az hogy önindító hang?
Motor után,első a család legyen!

 © Stofi2011. nov. 03. 17:03 | Válasz | #116 
Kedves Tamás!

Köszönöm szépen, a hétvégén megpróbálom.

 © Stofi2011. nov. 03. 17:01 | Válasz | #115 
Ki volt égve egy izzó, gondoltam kicserélem, meg akkor a foncsort is kimosom mert nagyon durván retkes belül. Lebontom, és akkor találtam egy kis meglepetést.


Km/óra tunning

tamas2011. nov. 03. 16:57 | Válasz | #114 
Szia Stofi!

Te valóban az önindító szabadonfutóját hallod. Próbáld ki hogy olyan sebességnél mikor már a kuplung leold, a motorod alapjáraton pöfög de még gurulsz legalább 20Km/h-val és így leállítod, akkor is hallod-e. Így már szerintem nem fog kattanni...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Stofi2011. nov. 03. 15:40 | Válasz | #113 
Akkor jó, köszönöm!

Ifj. Posta Sándor2011. nov. 03. 15:38 | Válasz | #112 
Így van. Az én 400-asom is ugyan így áll le és az 50-es kis robeszom is. Nincs ezzel semmi gond.

Adminisztrátor, Fórum moderátor.
e-mail: psutyika@gmail.com

gábor2011. nov. 03. 15:26 | Válasz | #111 
Ez a hang mindegyikben van leálláskor nem kell vele törödni.
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Stofi2011. nov. 03. 15:00 | Válasz | #110 
Köszönöm, én is most barátkozok
Gyanúsan önindító hangja van..., hidegben nehezen indul. Légszűrő és gyertya csere tegnap volt, holnap olaj is lesz.

meszizs2011. nov. 03. 13:20 | Válasz | #109 
Üdv a csapatban!
Fecó és SomTomi válaszát kell majd megvárnod, mert én csak okoskodni fogok!
Szerintem az önindító környékéről jön ez a kattanás, legfőképpen a szabadonfutó kerékben levő görgőkre tippelnék.
Számomra ez egy olyan "kicsapódás" hang és úgy tudom, hogy a varióban illetve az önindító szabadonfutójában van olyan elem, illetve lehetőség, ami ezt a "kicsapódó" hangot tudná produkálni.
Nem tudom, hogy a variód száraz vagy zsíros?
Én azért csak az önindító környékén keresgélnék!
De várjad meg a többiek hozzászólását is!

Erre gondoltam: Szabadonfutó
1996-os Majesty 250

 © Stofi2011. nov. 03. 11:12 | Válasz | #108 
Sziasztok!

Lenne pár kérdésem, hátha tud valaki választ rá.

Yamaha Majesty 150 Motor sound

Mi lehet ez a fémes kattanás amikor leállítom?

Hol tudom ellenőrizni a vízmennyiséget? Tényleg le kell bontanom az oldalát? 2 betöltőt találtam egy a burkolat alatt (csavaros), és 1 az akksinál ( Ez gumi és pattintós)

Előre is köszönöm mindenki válaszát!

 © Manoo2011. ápr. 11. 11:07 | Válasz | #107 
Na hát ma leküldtem asszonyt hogy fényképezze le a motort ,hogy külsőleg mi a baja ,annyira nem vészes a dologelső ránézésre:








 © Zsolt2011. márc. 17. 21:07 | Válasz | #106 
Az Guszti birodalma nem?

Manoo: tehát a gépben nincs olyan gyári csatlakozó, amivel ez betehető. Nem csak a 150-ben nincs, hanem a többiben sem. Barkácsolni kell.
Zsolt

TopJoe2011. márc. 17. 21:03 | Válasz | #105 
No akkor menjünk a villamosság topicba mert kikapunk.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2011. márc. 17. 21:02 | Válasz | #104 
Nekem régebbi van, vízszintesen nagyon érzékeny volt, de függőlegesen már okés volt.
Zsolt

 © Zsolt2011. márc. 17. 21:00 | Válasz | #103 
Haladjunk sorban. A dolog roppant egyszerű, egy átlagos férfiember simán beköti.
A cuccost vízmentes helyre kell betenni. Én az első idomba, a fényszóró mögé tettem. A dobozt függőlegesen kell 'odatapasztani' (öntapadós) a kesztyűtartó külső oldalára. Ezután csatlakoztatjuk a riasztót( ez piros színű), majd ezt is 'odatapasztjuk'.
Vezetékek:
fekete - test
piros - + oldal, olyan vezetéket nézz, ahol gyújtás nélkül is van áram.
sárga 2x - indexek elöl + oldal.

A többi vezetéket egyesével szig. szallagozd le.

Ha mindent jól csináltál a távirányítóval bekapcsolod a riasztót (1 csippanás). Megmozgatod a mocit, riaszt 2 rövidet és megvillantja az idexeket. Ha mégegyszer meglököd folyamatosan villog és riaszt. A távírányítóval kicsippantod, és minden okés.
kérdés?
Zsolt

TopJoe2011. márc. 17. 20:53 | Válasz | #102 
Bizony ez kinaiba való.Nekem is ez volt a majestybe meg most az apriliában is. Annyit változtattak rajta, hogy a 2 évvel előttiben még rendes dőlés-rezgésérzékelő volt benne a mostaniban meg egy vacak rugó-mágnes páros.A mostani vagy túl érzékeny vagy nem jelez. Pedig 5 fokozatban állitható. Mindegy majd teszek bele rendes un. higanymentes dőléskapcsolót ( kb.300 Ft )Szóval egyszerűen beköthető. Piros állandóan +12 V tápra, ( lengőbiztositón keresztül )fekete test. marad még 2 vezeték ( sárga-sárga )amit az indexre kell kötni.A távinditást én nem merném bekötni. A hangszóró meg adja magát a csatlakozója miatt.lehetőleg vizszintesen legyen elhelyezve a doboza a motor burkolatban és ne érje viz. ( valahova a lámpa mögé) Azért fogasd oda rendesen, nekem egy év után a kétoldali ragasztó elengedett.Jól odafogattam kábelkötözővel.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Manoo2011. márc. 17. 20:48 | Válasz | #101 
Hova kell bekötni ,vagyis hol keressem a bekötési pontot?

 © Zsolt2011. márc. 17. 20:45 | Válasz | #100 
Nincs.
A riasztó tudja a távgyújtás és távindítás, sőt a gyújtástiltás lehetőségét is. (tiszta Amerika)
A dobozban amiben adják a riasztót van egy ellendarab, amiből számtalan vezeték jön ki.
Mit kössünk be? + és - oldal, valamint az indexet működtető szálakat. Minden mást fölösleges, ugyanis nem megbízható. Fordult már elő, hogy lemerítette az akkut úgy hogy nem volt bekapcsolva, sőt zsebben tárolva a távirányítót nekem egyszer sikerült leülés közben megnyomnom. Frankó amikor a tőlem 10 méterre álló gép egyszer csak beindult utas nélkül.
Csak a mozgásérzékelő tulajdonsága használható ki normálisan, minden mást fölösleges bekötni.
Zsolt

 © Manoo2011. márc. 17. 20:39 | Válasz | #99 
Tehát akkor?

tamas2011. márc. 17. 20:38 | Válasz | #98 
Minden motoron van ilyen csatlakozó?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. márc. 17. 20:32 | Válasz | #97 
Az eladó igazat mondott. Csak csatlakoztatni kell. A bibi az, hogy ez nem Japán szabvány, hanem Kínai. Nekem a Keeway Matrixban ez a riasztó van gyárilag, sőt a majába és a aeroxba is vettünk ilyet. (6-7 ezer körül megy)
Zsolt

 © Manoo2011. márc. 17. 20:23 | Válasz | #96 



 © Manoo2011. márc. 17. 19:56 | Válasz | #95 
Teszek fel mindjárt képet a csatlakozoról , meg a bekötési rajzról , hátha tudtok segíteni!

tamas2011. márc. 17. 19:07 | Válasz | #94 
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem ilyen csati nincs gyárilag a motoron. Keresd Gusztit, Ő nagy mágus ezügyben. Nem mindegy hova kötöd, az már biztos.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. márc. 17. 18:53 | Válasz | #93 
Az eladó nem mondta el?
Zsolt

 © Manoo2011. márc. 17. 18:38 | Válasz | #92 
Sziasztok!

Holnap szerelek egy egyszerű riasztot a motorba ,az eladó szerint csak fel kell dugni egy csatlakozora az egészet !

Hol találom ezt a csatlakozot? :-)

Feco2011. márc. 04. 18:50 | Válasz | #91 
A legfőbb baj az égővel hogy nincs fókuszban az izzószál a foncsorhoz képest.Össze-vissza szór. Gondolom azért mert utángyártott.Igazából nagy sorozatban BA20D foglalattal nem gyártanak halogént.
Motor után,első a család legyen!

Feco2011. márc. 04. 18:45 | Válasz | #90 
Ez nem az indiai, még lehet jó is!!Tavaly a szezonban amikor foglalkoztunk ezzel még nem találtam.Amit mi a Som Tomival vettünk az a kukában kötött ki.
Motor után,első a család legyen!

 © Manoo2011. márc. 04. 18:28 | Válasz | #89 

 © Manoo2011. márc. 04. 18:27 | Válasz | #88 
Köszönöm!

Feco2011. márc. 04. 18:23 | Válasz | #87 
A halogéneket nem szabad megvenni mert indiai.Nem jobb mint a 35/35-ös régi.Igazi európai halogénre én is vevő lennék de nem találtam BA20D-s foglalattal.
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. márc. 04. 18:13 | Válasz | #86 
Hát én 35/35w-os izzót találtam benne, és olyat is raktam bele...igaz, hogysötétben csak refivel látok valamit is, de megtanulok lassan vakon is motorozni :D Szóval...
A dobozon a következő adatokat találtam:
B35
12V 35/35W BA20D

És horibilis összegbe került :D 370ft
Létezik ugyan evvel a foglalattal halogén izzó is..Szóval lehet nagyobb teljesítményű is akár...lehet nekem is segítene a vakságon sötétben.

 © Csokáv2011. márc. 04. 16:29 | Válasz | #85 
A letöltésekben 60/55W-os izzó szerepel.

 © Wiking2011. márc. 04. 15:50 | Válasz | #84 
Sia Manoo! H sehányas izzó van benne:D
Nwm halogén hanem sima izzó. Megyek ki a garázsba nemsokára, és megnézem a dobozát. Este megírom neked mien.

 © Manoo2011. márc. 04. 14:54 | Válasz | #83 
Szóval 6 órányi kocsikázás után érkezett meg !

11000km van benne ,eredeti olasz papirokkal kicsit motoroztam vele (40km) és eddig teljesen megvagyok vele elégedve!Elinditom jövőhéten a rendszámoztatást akkor már kicsit bátrabban fogom kipróbálni!
Mindjárt lenne egy kérdésem ,pontosan milyen izzó való bele előre mert ,amit eddig találtam az 35W ,angol használtan meg 55w és pontosan milyen H1234?

csiGABIga2011. márc. 04. 12:50 | Válasz | #82 
Jó a színe.
Hát a lelke?
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Manoo2011. márc. 03. 22:45 | Válasz | #81 
/ órányi kocsikázás után végre megérkezett!




Feco2011. feb. 20. 17:52 | Válasz | #80 
Taliga már beszívsz mert tiéd még két sör!!ott kell maradj Egerben....
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2011. feb. 20. 17:48 | Válasz | #79 
Pufy1 Megnéztem neked a letöltések között a leírásokban, 6Ah-s akku kell bele, alkatrészeket én személy szerint a közeli motoros boltban szoktam rendelni, ha pedig valami olyasmi kell amit jobb illetve olcsóbb bontottan beszerezni a neten szoktam keresni hirdetésekben.

 © Wiking2011. feb. 20. 17:33 | Válasz | #78 
Remélem eddig nem nagyon írtam rossz dolgokat :)
Álltalában csak abba szólok bele, amivel van tapasztalatom :)

tamas2011. feb. 20. 16:13 | Válasz | #77 
Írjál csak nyugodtan oldalakat, de azok jó oldalak legyenek!
Minden tekintetben!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Pufy12011. feb. 20. 16:12 | Válasz | #76 
Uramim!! NAgyon nagy formák vagytok!!!!!:)))))Elöre is köszönöm hogy segitettetek Pl azt nem tudtam hogy légteleniteni is kell! Most tudom megmondom öszintén nem vártam meg hogy bekapcsoljon a venti pont ezért mert nem akartam hengerfejesre vágni! Mivel autokkal foglalkozom ezért a motor dolgot jobnak láttam töletek megkérdezni mielött meleugrom mélyebben.A gumicsöveket átnézem meg a memránokat is!!
Mégegyszer nagyon köszönöm a gyors segitségeteket!!!!!!!

Egy kérdés! Aksit hány amperosat ajánlotok?
Ujj alkatrészeket ti hol veszitekű, egy bolt cimet vagy hasonlót aggyatok nekem léccives!
Persze ami olcsó!!!:))))
köszi nektek!!!!
heló!

 © Wiking2011. feb. 20. 15:45 | Válasz | #75 
Próbálok minnél részletesebb lenni, de nem is akarok oldalakat írni :)
Természetesen szívhat falsot a tömlő hibája miatt is, sőt ha a benzincsapban lévő membrán kilyukad, akkor meg 1 rahedli benzint szívhat be rajta.Ekkor megnőhet igencsak a fogyasztás, és persze a motor sem lessz a toppon. Egyébként nem akartam senkitsem megbántani, vagy lekezelni, és ha netán így érezte volna bárki is, akkor ezúton szeretnék elnézést és bocsánatot kérni! Van sok olyan 1szerű felfogású ember aki megpróbál az alapján tályékozódni amit leírtak neki...így lehet az, hogy utánna meg megy a hülyézés, hogy ott nincs is semmi csavar, meg semmi cső, meg nem értessz hozzá, meg stb... Régebben volt 1 150ccm-es ETZ-m amit kb kosárbol raktam össze...
Nem volt nagy baja, csak a főtengelyt kellet kicserélni. Mindezek után 1ik kedves cimborám a fejemhezvágta, hogy mert én nem is értek a motorokhoz :P
Mondtam neki, hogy akkor az ETZ- biztos vitorlával megy... Mellesleg azzal a motorral törtem össze magam :D
Szóval túl jól sikerült a javítás :D

 © Gyurma2011. feb. 20. 15:27 | Válasz | #74 
Következő egri talin az első 2 sörödet fizetem:))))

talicskas2011. feb. 20. 15:24 | Válasz | #73 
Wiking!

keményen nyomod!!

(lehet a Te irásodat is részletesebben leirni....)

hibereljem??

sokan jönnek mennek a forumon kérdezők és akár köszönet nélkül is van aki távozik!

Feco irása sem félrevezető, csak tömör rövid, és ha a kérdezőt megérinti úgy is visszakérdez a részletek miatt!
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

tamas2011. feb. 20. 14:22 | Válasz | #72 
Oké, de a motor szívhat falsot arról is.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2011. feb. 20. 13:02 | Válasz | #71 
Igazad van ebben, de az nem a karburátorhoz megy :) én erre utaltam. Mint ahogy a hűtőrendszer légtelenítő csavarja sem a karbi mellett van.Persze ottvan a közelben...de ne verzessünk félre senkitsem :)

tamas2011. feb. 20. 11:05 | Válasz | #70 
Zoli! Amit Feco írt, teljesen jogos. Azon a csövön is szívhat falsot, Te is nagyon jól tudod nem igaz? Nem a működésére utal, hanem a lehetőségre, ami egy repedt, törött csőnél fennáll.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Wiking2011. feb. 20. 10:39 | Válasz | #69 
Fecó! Ne haragudj, de az a vákumvezeték a csaphoz megy, az nyitja ki a benzint :)
Valószinűsítem, hogy nincs elegendő mennyiségű hűtőfolyadék a rndszerben, ezért melegszik a motor gyorsan, és ezért nem is indul be a ventillátor, mert nincs keringés a rendszerben a levegő miatt! A hengerfej jobb oldalán van a termosztát háza, annak az oldalán vagy 1 10mm kulcsnyílású csavar(M6-os csavar) Azt kell kilazítani, és a kormány mellett a beöntő nyílásba tölteni a hűtőfolyadékot. Addig töltsd a folyadékot, amíg a beöntp nyílás belső pereméig nem ér, ezután várd meg, hogy a csavarnál a már le írt múdon buborékmentesen szivárogjon a folyadék. Fontos, hjogy hideg motornál tedd meg ezeket a dolgokat! Ha túlhevült motort hirtelen lehűtöd, akkor elrepedhet vagy a henger vagy a hengerfej!
Mikor már Buborékmentesen jön a fojadék akkor elzárhatod a csavart..vagyis meghúzhatod. Arra figyelj oda, hogy a hűtőfolyadék mindíg feljebb legyen a beöntőnyílásban mint a blokkon a légtelenítőcsavar! Ha kész a légtelenítés , töltsd ismét tele a beöntőt, zárd vissza a kupakkal, és indítsd be a motort!
Kicsit melegítsd be, aztán sztenderen pörgesd meg kicsit a motort. Arra figyelj, hogy ne pörgesd túl! Ezt azért érdemes megtenni, mert ha valahol még megrekedt a levegő, vagy valamien szennyeződés, akkor kidolgozza az áramlás magábol.

Feco2011. feb. 20. 06:59 | Válasz | #68 
A karbi mellett találsz egy csavart( először kiveszed az ülést) és addig járatod míg buborékmentesen nem jön a lé. Utántöltést a hűtőbeöntőnél a kormány mellett levéve a helyzetjelzőt, nem a kiegyenlítőnél. A szívatót ha lehúzod, akkor adja rá a szívatót.Ne bántsd, nem az lehet a bibi. Valszeg a karbinál szívhat falsot valamelyik membránnál, de nézd meg a vákuumvezetéket a toroktól megy a karbi felé egy gumicső!!
Motor után,első a család legyen!

tamas2011. feb. 19. 22:20 | Válasz | #67 
Szia Pufy1!
Én ugyan nem vagyok a 150 szakértője, de az biztos nem az automata szivató az oka hogy melegszik a gép. Az alapjárat sem emiatt ingadozik, főleg, ha simán indul és már meleg a gép. Én a leírtak alapján inkább arra gyanakszom, hogy a hűtőfolyadék cseréjekor valami szennyeződés elzárt valami csövet és emiatt melegszik túl a motor. Az elektromos hűtőventillátor nem indul be?
A motort légteleníteni kell, van aki jártas a 125-ben, a 150 ugyan az, majd elmondja hogyan!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."


[1] 2

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől