![]() |
|
|
|
© Csokáv | 2009. júl. 06. 21:05 | Válasz | #2136 |
![]() | |
Úgy látom nálam népszerű ez a topic. :) Olajcserénél leszedtem az alsó "nagy kupakot", de nekem sem rugó, sem szűrő nem volt ott. Kellene, illetve mekkora baj, ha nincs? 99-es 125-ös maja, a szervizkönyv, meg 2001 utániról szól. ![]() |
2009. júl. 03. 15:51 | Válasz | #2135 | |||
![]() | |||
Csokáv írta: "Talicskás: az a membrán a suber emelő membrán, az más, mint amire én gondoltam. Persze amire én gondoltam, olyan nincs is." hát igen így elég nehéz hibajelenségre jó tanácsot adni... ![]() | |||
|
© Csokáv | 2009. júl. 03. 09:37 | Válasz | #2134 |
![]() | |
Aha, akkor ezért nem találtam. :) Benzin jön vissza és a szelephézegokat tudom csak ellenőrizni, azok teljesen jók. Talicskás: az a membrán a suber emelő membrán, az más, mint amire én gondoltam. Persze amire én gondoltam, olyan nincs is. 8) | |
2009. júl. 02. 21:48 | Válasz | #2133 | |||
![]() | |||
Szívómembrán nincs a négyütemünél, mert a szelepeknek időben kell zárni, és akkor nem "beszél vissza" A sűrítésnél a karbi , és a légszűrő felé!!Neked valószinüsítem nem zár időben a szívószelep és minden ütemnél kicsit visszalök a karbi felé és ettől benzines a szűrőd! Nézd meg és ellenőrizd mert ha nem benzin hanem olaj akkor megint más a baj!A szelepeket ellenőrizd mindenképpen!
| |||
| |||
2009. júl. 02. 17:17 | Válasz | #2132 | |||
![]() | |||
Csokáv! Szerintem nektek is a karbi tetején van....de kérdezd meg Fecót, mert Ő már többszőr szét szedte a karbiját...és kívülről vágja mi hol van ![]() | |||
|
© Csokáv | 2009. júl. 02. 15:36 | Válasz | #2131 |
![]() | |
Köszi Gyurma. Közben nézem a szerviz manulát, és nem látom sehol sem, hogy a 125-ösben hol van a szívómembrán? A kétüteműnél a karbi és a blokk közt van. Négyüteműben nincs ilyen? Ha nincs, akkor miért tiszta benzin a légszűrő? |
© Gyurma | 2009. jún. 28. 20:05 | Válasz | #2130 |
![]() | |
Csokáv szerintem lamella szabdult el. jo kipufogost kell keresni mert autóhoz vannak szokva ott nem kell szépnek lenni. a lamella pedig akkora átmérő mint a kipufogó szal szét kö vágni rendesen. vagy csak a végét vágod ki és kibelezed teljesen csinálsz bele perforált csövet és megtömöd üveg gyapottal.
|
© Csokáv | 2009. jún. 28. 19:16 | Válasz | #2129 |
![]() | |
Ha kipufogómban zörög valami - keszerelve meg ahogy forgatom, egy nagydarab valami "kolompol" benne, akkor azt kb mennyiért csinálja meg nekem egy kipufogós? Van valakinek ilyen tapasztalata? Köszi.
|
2009. jún. 23. 16:26 | Válasz | #2128 | |||
![]() | |||
Már lebeszélve, holnap rámérnek. Kiváncs leszek. Megcélozva a középérték.
| |||
|
2009. jún. 23. 15:05 | Válasz | #2127 | |||
![]() | |||
Javaslom hogy meleg motorral menj el egy olyan szervizbe ahol van Co mérő. No ott pontosan be lehet álligatni és nem lesz lutri a dolog. Így lesz a fogyasztásod is a legkedvezőbb. Bár ha szeretsz játszadozni,...
| |||
| |||
2009. jún. 23. 14:29 | Válasz | #2126 | |||
![]() | |||
igen maga a levego benzin kevereke ikabb levegovel szegenyebb, mert a levego csavarrol beszelunk... de lehet ugy is ertelmezni, hogy befele tekerve uzemanyaggal dusul, kifele szegenyedik.... de vigyazz a tekergetesel, mert ha nagyon sok levegot adsz neki, akkor melegedhet az uzemi homersegleted.... | |||
|
2009. jún. 23. 10:08 | Válasz | #2125 | |||
![]() | |||
Nekem még tavaly befelé tekerte egy szerelő. Ha jól értem, akkor ezzel több üzemanyagot adott?
| |||
| |||
2009. jún. 23. 09:53 | Válasz | #2124 | |||
![]() | |||
SomTom! ha befele tekered csokken, ha kifele tekered no a levego es a benzin aranya... de..de nem ildomos tekergetni!!!! | |||
|
2009. jún. 23. 06:33 | Válasz | #2123 | |||
![]() | |||
A levegő csavaron melyik irányba kell állítani a karbin, ha azt akarom, hogy kevesebbet kapjon? Vagy inkább CO mérés közben állítsak rajta? 125-ös CO értéke 2,5-4% között van. | |||
|
© M. Zoltán | 2009. jún. 22. 09:56 | Válasz | #2122 |
![]() | |
Ezen a fórumon is szeretnék köszönetet mondani Csabának (SzaCsa)! Röviden: Kb. egy hete motorfékezésnél (gáz elvétel) esetenként furcsa, visító hang hallatszott hátulról, ami gázadásra megszünt. Nem minden motorféknél, de rendszeresen visszatért a hiba. Csaba pénteken reggel 8-tól este 10-ig kereste szisztematikusan a hibát, mivel ilyen hibával még Ő sem és a telefononon megkérdezett Yamaha szerelő ismerősei sem találkoztak. Egy egész délelőttet igénybe vevő átnézés (látható szervi baj nem volt), újra kenés után a hiba megmaradt, ezért a különböző ötletek alapján elkezdtük cserélgetni egyesével az alkatrészeket az Ő motorjából a miénkbe. Mikor elfogytak az ötletek, tovább kerestük a baj forrását, végül a darabokra szedett hajtóműben találtunk egy elég vastag hézagoló tárcsát (kb. 4-5 mm vastag, átmérője kb. 60-70 mm), aminek a furata kissé hézagosan illeszkedett a tengelyre, az Ő motorjában ugyanez a tárcsa két vékonyabb tárcsából állt pontosabb illesztéssel. Ezt kicserélve... (nem akarom elkiabálni). A próbaút során és hazafelé sem jelentkezett a hiba, ma motorral jöttem dolgozni, a héten még tesztelem, eddig rendben vagyunk. Még egyszer köszönöm a kitartó és önzetlen segítséget! |
© satyapapa | 2009. jún. 16. 17:26 | Válasz | #2121 | ||
![]() | |||
Topi--Üdv, most aztán lettám kedvem. Ezt kipufogóvég diszboritást szerintem max4000.ft - ból kihozom ha nekidülök csinálni .Epoxy gyanta bele a sablonba némi kis üvegpaplan 3óra száradás aztán kivele lehet fényezni ,szerelni.Lehet hogy meg is csinálom az öntőformát, a lamináláshoz,Egyébként a kipufogo hövédö boritás is ebböl van már jónéhány tipuson.
| |||
|
2009. jún. 16. 15:56 | Válasz | #2120 | |||
![]() | |||
No egy kis gyári yamaha ár, hogy kedvet csináljak: varióhoz ill.kuplunghoz 14x1,25-ös peremes anyacsavar: 2800 Ft. Kipufogóvég a 2000 utáni 250-hez, csavar és minden nélkül: 36.000. Ft. Ez csak egy üres műanyag kupak ![]() ![]() ![]() | |||
| |||
2009. jún. 15. 22:31 | Válasz | #2119 | |||
![]() | |||
Talicskás! Jutottunk valamire a légterelővel? Ha ujjat rendelünk 5-8 munkanap. | |||
|
© Zsolt | 2009. jún. 15. 21:30 | Válasz | #2118 | ||
![]() | |||
Hali! Azt hiszem Te vagy a negyedik, vagy az ötödik Zsolt a fórumon... A géphez minden van a Yamahánál, mármint a márkakereskedésekben. Emellett olasz utángyártott cuccok szép számmal kaphatóak változó minőséggel. A bontókban is elérhető ez-az, más kérdés hogy többen aranyáron mérik a használt alkatrészeket. Ha bármi kell, jelezd itt, megpróbálunk segíteni | |||
|
2009. jún. 15. 21:18 | Válasz | #2117 | |||
![]() | |||
Köszi! Nyaralás után szerviz! Service manual letöltve, tanulmányozás folyamatban. Távolról szépnek tűnik, de közelről azért vannak hibák. Az oldalsó alsó idomok megérdemelnének egy fényezést, illetve az ülés a varrás mentén két helyen ki van szakadva. Ennyi ami látszik, aztán a többit meg ha szétszedem. Majd olyan infóra lenne szükségem, hogy honnét lehet barátságos áron beszerezni alkatrészeket. Én a Louis-ból Graz-ból illetve a Nagyvas-nál szoktam vásárolni, de itt a Majesty-hez csak fékeket lehet venni. Köszi és balesetmenteset! 4 hét múlva jelentkezem, mert indulok a tengerre. Legjobbakat: Mészi | |||
| |||
2009. jún. 15. 19:34 | Válasz | #2116 | |||
![]() | |||
Józsi!! úgy van ahogy le írtad...a kavics ha bekerül.. ![]() ![]() | |||
| |||
© passat52 | 2009. jún. 15. 19:19 | Válasz | #2115 | ||
![]() | |||
Tomi! Nem volt rajta más irás csak ez a szám! Leszereltem s képet is készitettem róla ami a galériában van! Talicskás! Véleményem szerint nem tud szennyeződés bemenni menet közben,mivel ott a kiáramló levegő helye van és az nem kicsi! A variátor elég nagy mennyiségü levegőt sziv be a hüttésre ami a kuplongot is hütti és ezen keresztül távozik! Aggodalomra adhat okot ha murvás terepen a hátsó kerék felcsap valami kavicsot mert az ott be tudna menni de por szennyezés kizárva! A kép alapján talán be tudjátok szerezni! | |||
|
© baranyai.imre | 2009. jún. 15. 18:54 | Válasz | #2114 |
![]() | |
mészizs! Az olaj reset gomb a 3.000. Km-ként elvégzendő olajcserére figyelmeztet. Olajcsere alkalmával kb 5 másodpercig nyomd, és 3.000 Km megtétele után figyelmeztet a cserére. Mi általában 10W-s olajat használunk 4T-t. Én személyszerint 10W50-et, lényeg hogy jó minőségű olaj legyen. A hajtóműbe a service manual szerint 10-15W-s motor olaj kell,de mi a sima 80W90-es hajtómű olajat tesszük bele.Létezik bele speckó olaj is. Nézd át az imént emlitett service manual-t,sok kérdésedre részletes választ találsz. Szép a mocid!!! Sok-sok balesetmentes Kilómétert hozzá. |
2009. jún. 15. 17:49 | Válasz | #2113 | |||
![]() | |||
Józsi! Szerintem amit felírtál az az anyaga, nem volt rajta olyan szám ami ugy kezdödött, hogy 5RU? | |||
| |||
2009. jún. 15. 17:00 | Válasz | #2112 | |||
![]() | |||
Passat! Tom vette eszre a sajatjan majd az enyemen sincs....azt tudjuk, hogy szellozo csak nekunk, hogy nincs rajta ujjal siman elered a kuplungnal a szijat...es Tamasnak igaza van, hogy a szennyezodes direktben be tud menni... Tibi! Orulok hogy mukszik.... | |||
|
2009. jún. 15. 15:55 | Válasz | #2111 | |||
![]() | |||
Sziasztok! Talicskás útmutatója szerint csináltam elakadásjelzőt a mocimba, 2001-es YP 250-es, tökéletesen működik!Köszönöm tisztelettel!
| |||
|
© passat52 | 2009. jún. 15. 14:26 | Válasz | #2110 | ||
![]() | |||
Nem jött össze a képfeltöltés ide az emlitett alkatrészről,ezért a galériába tettem fel!
| |||
|
© passat52 | 2009. jún. 15. 13:51 | Válasz | #2109 | ||
![]() | |||
|
© passat52 | 2009. jún. 15. 12:24 | Válasz | #2108 | ||
![]() | |||
Talicskás! Ma megnéztem a hátsó keréknél levő légterelő cikkszámát! PA6-M40 Mielőtt beszereznéd előtte nézd meg,hogy van e helye a felfogatásnak! 2 db M6-os csavarral van felfogatva! Egyébként,hogy jobban alábujtam megjegyzem 2db van belőle! A másik is hasonló,kicsit előbbre található és a mérete kissebb! Szerintem nincs sok jelentősége,hogy fenn van vagy nincs mert a variátor és a kuplung hüttésére szolgáló levegő távozik rajta! Lekaptam a variátort és a kuplungot is és kitisztitottam a portól! Szinte ujnak tünt benne minden,még a szijj és a kuplung ferrodol is! Itt jegyzem meg,hogy a görgők szárazon futnak a 400-as ban,tehát nem kell zsirozni! | |||
|
2009. jún. 15. 08:37 | Válasz | #2107 | |||
![]() | |||
Szacsánál lehet rendelni 400-asba való utángyártott szűrőgarnitúrát, szerintem írj Neki!
| |||
| |||
2009. jún. 15. 08:29 | Válasz | #2106 | |
![]() | |
Köszönöm az eddigi segítségeket! Várom még a szűrögarnitúrára vonatkozó segítségeket. Köszi |
2009. jún. 15. 06:20 | Válasz | #2105 | |
![]() | |
Tamás! Várom jelentésed a zsírtesztről, ha bávált meggyek venni. | |
2009. jún. 14. 21:52 | Válasz | #2104 | |||
![]() | |||
Gyurma hozott nekem abból a szuper IGOL zsírból egy jókora tégellyel, én most a variátoromat ezzel tömtem tele. Azóta voltam vele pár kört, de a kedvetekért kimegyek a határba, és meghajtom a kis tüneményt. Úgyis teljesen le van takarítva, csak úgy ragyog. Minek a szépség ha nincs rajta néhány kövér rovar?! Utánna szétkapom, és jelentek!
| |||
| |||
© Gyurma | 2009. jún. 14. 21:33 | Válasz | #2103 |
![]() | |
Ákos IGOL ügyben keresd meg a hozzád legközelebbit:) http://www.igoloil.hu/index.nof?o=0&k1=18&nyelvid=1 |
2009. jún. 14. 20:57 | Válasz | #2102 | |||
![]() | |||
Skacok! A Majaman jóvoltával ezt fogjuk kipróbálni: OKS 451 már hétvégén elhozta a boltból, viszont majd valamikor az első szétszedésem alkalmából tudom kipróbálni... na de kifújva marhán ragadós tapadós kence...szerintem jó lesz | |||
|
2009. jún. 14. 20:08 | Válasz | #2101 | |||
![]() | |||
Szia Ákos! A gumi www.r17.hu | |||
|
2009. jún. 14. 19:38 | Válasz | #2100 | |
![]() | |
Sziasztok! A tegnapi Szentmiklósi beszélgetésen felmerült néhány beszerzési forrás, de a menetszál kifújta a pici agyacskámból, ezért segítséget kérnék maja 400-hoz. 1. Motorgumi (valami robogós cég volt) 2. Légszűrők+variátorszűrő készlet 3. IGOL SHP50 zsír |
© satyapapa | 2009. jún. 14. 18:22 | Válasz | #2099 | ||
![]() | |||
Nekem németországba adtak egy zsirt a majához erre a célra 80-grammos kiszerelésben itt nálunk ugyanazt a zsirt adják a féltengelygörgőhőz,azért mertem probára ajánlani.( a gumiharang elsödleges feladata a porvédelem ezért a szakzsargon porvédö gumiharangnak hivja,nemzsirtartó harang) Ez a zsirkérdés is olyan mint az olaj kérdése nehéz ügy hogy jó legyen és ne legyen drága, minket motorosokat szivatnak az alkatrészárakkal.Pl maja elsö féktárcsa25-30ezer ft-1.db, mig egy opelhez egy pár elsö tárcsa (ventilációs) 16-ezer.stb-stb
| |||
|
2009. jún. 14. 17:22 | Válasz | #2098 | |||
![]() | |||
Holnap Taliga viszi a kísérleti zsírt! Nem találtam két egyforma dobozt,úgyhogy nem elfeleztem hanem testvériesen elosztottam (mint anno az oroszokkal) de ez egy kenésre tuti elég!Visszajelzés legyen mert ha műkszik akkor intézem !!
| |||
|
2009. jún. 14. 16:55 | Válasz | #2097 | |||
![]() | |||
Ez túl egyszerű lenne. ![]() lehet ez a megoldás. | |||
| |||
2009. jún. 14. 16:53 | Válasz | #2096 | |||
![]() | |||
Ezzen senki sem gondolkodott még az otthoni kókányolás helyett ?:) 100 évig elég 400 gr és regionálisan össze is lehet dobni az árát!!:) © Gyurma 2009. jún. 09. 08:20 | Válasz | #2045 Sziasztok! A zsíros kérdéshez szólva: zsír max. 180 fokig zsír utána szerelő paszta de megvan az a zsír amit a variátorba kell rakni a IGOL forgalmazza SHP50 a típusa láttam a kalapácsos tesztet vele meg győző us navy is ezt használja nem kell kísérletezni 400gr 3000ft alatt van ha valaki nem tudja beszerezni szívesen segítek. | |||
|
2009. jún. 14. 16:51 | Válasz | #2095 | |||
![]() | |||
Ide olyan zsir kell, ami szuperül tapad, jól bírja a görgőzött ütést és bizonyos szinten hőálló. No meg nem repül szanaszét.Féltengely harmónika egy zárt tér, ha megtömöd ott marad.Szerintem az nem jó a majába.
| |||
| |||
© satyapapa | 2009. jún. 14. 16:33 | Válasz | #2094 | ||
![]() | |||
Nem probálta még senki ,hogy az a kenöanyag amit a féltengely csuklók felujjitásánál a gumiharangba raknak-(a csuklókhoz adják a javitó kiszerelésben)-az nem felelne meg.??Ezt mi a ford szervizben használtuk.Nagyon jó, de nem tudom a motornál hogy jönne ez be
| |||
|
2009. jún. 14. 16:10 | Válasz | #2093 | |||
![]() | |||
Na asszem hagyjátok a kísérletezést, mert egyes alkotóelemek ha másképp viselkednek melegen mint ahogy kéne még valami galiba is lehet belőle! Ezt a cuccot eredetileg arra találták ki, hogy a a nagy nyergesek királycsapszegeit és a nyerget bekenjék vele.Magyarul:40 tonnának nem szabad kipréselnie a két felület közül.Kalapácsról leütni nem lehet az biztos ezt kipróbáltam.A hidraulikus présen 50 T-val megnyomtam és maradt a két anyag között. Az enyémbe nem próbáltam mert a szétszedéskor még ez a zsír rendelés alatt volt.A 25-ös meg szerintem száraz, de azért nagyon vékonyan bekentem molibdénszulfitos szerelőpasztával.Ez állagra olyan híg mint egy ezüstfesték, és csak néhány mikronnyi marad a felületeken.Próbáljátok ki, a puding próbája az evés, hátha bejön.Legnagyobb gond a doboz megyek felfordítom a házat. | |||
| |||
2009. jún. 14. 13:21 | Válasz | #2092 | |||
![]() | |||
Nem semmi recept, én elmentem. Ennyire nem voltam bátor, én a fiamtól nyúltam le egy 4B-s rajzszenet, és azt "reszeltem" le csiszolóvászonnal, majd a mozsártörős efektus segített. Aztán összeforraltam eleve grafitos zsírral, de sajnos nem hozta a kívánt eredményt. Ez ha Neked beválik, belekerül az én hajtóművembe is. Arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy az eporapid komponense hosszútávon erősebb hő hatására (vagyis inkább tartósabb) mit fog csinálni! Azért szedd szét párezer km. után! Köszi a tippet Top(p)i! | |||
| |||
2009. jún. 14. 11:57 | Válasz | #2091 | |||
![]() | |||
Bizony zörög ott minden. Nem csak a görgők, hanem szerintem a vario csúszka is jól tud zörögni. Nos a recept: 1.stihl grafitos hajtóműzsír, 2.eporapid kétkomponensű ragasztó egyik komponense,nem a műgyanta, a másik.(ebből kb 10% ) 3.kb 1 cm3 finom gumipor belekeverve. ( flexel csináltam,gumiszalagból ) No ebből lett egy jó ragacsos,zsíros massza. Abból indultam ki, hogy a régi zsírom ami tele volt már a szij porával, meg a kopott görgő porával az még beszáradva sem zörgött. Azóta meg minden zsír igen, pedig kipróbáltam párat. No ez van.Tegnap rohangásztam vele pár menetet, a korábbi állapotokhoz képest csendes volt. Fecó, ha tudsz akkor küldhetsz mert szerintem szedem még szét mostanában. Vagy ha elmondod mi is az és beszerezhető akkor esetleg utánajárok kapható-e itt valahol. | |||
|
2009. jún. 14. 11:15 | Válasz | #2090 | |||
![]() | |||
Topi, légy szíves és nevezd meg! Nem fogok nevetni, de ha úgy gondolod hogy ciki a dolog, küld el mailban! Feco, nekem is zörögnek a görgők, bármit teszek bele! Ebbe kell a sűrű zsír, mert a görgök a pályán mozogva keresztirányba beremegnek! | |||
| |||
2009. jún. 14. 07:10 | Válasz | #2089 | |||
![]() | |||
Topi, küldjek Taligával gyárilag nyúlós zsírt? Örülök,hogy megtaláltad a zörgést, de elképzelni sem tudom hogy zöröghet! | |||
| |||
2009. jún. 13. 23:21 | Válasz | #2088 | |||
![]() | |||
Megtaláltam a csörgő hang forrását. Meg is szüntettem. Nem a kuplung volt, az csak átvette és felerősítette a zajt. A varió görgők zörögtek a házban a nem megfelelő kenés miatt.Kevés volt benne és rossz minőségű zsír. tegnap boltban adtak egy kis doboz zsirt amire azt mondták, hogy a szerviz is ezt használja. Na ja használja csak nem erre.Nem is mentem a motorral csak beinditottam és már bakon felkente a tárcsa belső felére. Ezért ma gyártottam zsírt. Stihl grafitos hajtóműzsírból és még 2 összetevőből amit nem neveznék meg mert kinevettek. Lényeg, hogy fasza ragacsos lett a zsír és szép csendes a varió. ( azért kutyagumi nincs benne, csak majdnem ) ![]() | |||
| |||
2009. jún. 13. 23:08 | Válasz | #2087 | |||
![]() | |||
Azt gondolom, a gyári előirtat kell használni, és a kezdő fogyasztásnál nem szabad áttérni vastagabbra!! Ezt írtam!
| |||
| |||
2009. jún. 13. 21:23 | Válasz | #2086 | |||
![]() | |||
Egy biztos és ezt mindenki vegye komolyan, mert nekem 100'000ft-om bánta az oktalanságot: - 1 Fémet, (vagyis kopásokat csakis fémmel) lehet pótolni. Magyarul az adalékok nem fogják a motorgenerált elvégezni helyettünk, és amilyen oljajjal elkezdtük használni a masinát, tartsuk is magunkat hozzá. Vagyis, ne válltsuk egyre sűrűbb olajakra, mert annak a besülés lesz a vége mint nálam. Sokan láthattátok a motoromból kikerülő dugót és gyűrűt. Magáért beszél a dolog. - 2 Mindenkinek tisztában kell lennie a saját motorjának az igényeivel, tulajdonságaival. Szoktuk mondani, hogy "hozzám szokik a gép". Hát nem. Mi szokjuk meg hogy mit, és hogyan kell tennünk. Egy cirkuszi zenekar karmestre mondta egyszer : Nem a ló lép a zenére, hanem a "zene lép a lóra". Vagyis szépen lassan megszokjuk a folyamatos üzemeltetés közben hogy mire is van szüksége a járművünknek. Hiú ábránd hogy a gép alkalmazkodik hozzánk. Alkalmazkodunk és abban az esetben ha ez jól sikerül, a motor sokáig fogja szolgálni a tulajdonosát. Ld: Juhász Béla a motorját, 100'000km után újította fel, de NEM AZÉRT MERT BEÁLLT A BLOKK! Gondoskodjunk hát róluk, hogy minél több alkalomaal elcipeljék a hátsónkat miáltal láthatjuk egymás ábrázatát! ![]() | |||
|
© Zsolt | 2009. jún. 13. 18:13 | Válasz | #2085 | ||
![]() | |||
Igazad van! Lerágott csont. Végül is a motornak alig van olyan része, amit még nem néztünk át minimum 2x. De hát így van ez jól!
| |||
|
2009. jún. 13. 17:12 | Válasz | #2084 | |||
![]() | |||
Zsolt, azt hiszem, hogy olaj kérdésben soha nem fogunk egységes állpontra jutni. Neked a 20w-50-es jön be, nekem a Scooter 5w-40-es. Az igazság akkor derülne ki, ha lenne két vadi új maya, az egyikbe a Te álltalad használt olaj, a másikba 5w-40-es Scooter olaj kerülne. Oszt GO! Aztán melyik bírná tovább. Így azonban nincs értelme vitatkozni. Szerintem ez kezd OFF lenni. | |||
|
© baranyai.imre | 2009. jún. 13. 17:04 | Válasz | #2083 |
![]() | |
Gyurma! Zsolt! ![]() | |
© Zsolt | 2009. jún. 13. 16:34 | Válasz | #2082 | ||
![]() | |||
Én Gyurmával értek egyett. Egyszer már próbáltam nyáron 5w40-et (Igol) és nem igazán jött be. Olyan furcsán ment vele a blokk. Szerintem a nagy melegben nagyon vékony lesz és másképp ken. Szerintem ősszel/tavasszal 10w40, nyáron 20w50 kell.
| |||
|
© Gyurma | 2009. jún. 13. 12:28 | Válasz | #2081 |
![]() | |
Sziasztok Mikor a majesty motort csinálták még nem is volt 5-40 es olaj! a könyve is 10-30 10-40 20-40 20-50 olajat ir elő!!! SE minősítésel akkor nem gondolnám hogy 5-40 ful sint olajat kell bele csorgatni. régebbi konstrukciok nem szeretik a nagyon híg olajat, és a 250 röl beszélek természetesen kárt nem csinál a vékony olaj csak megeszi esetleg. |
© satyapapa | 2009. jún. 13. 07:25 | Válasz | #2080 | ||
![]() | |||
Majesty-125 .-köszi.Látom ismered a témát.
| |||
|
2009. jún. 13. 06:46 | Válasz | #2079 | |||
![]() | |||
Csak annyit az olaj témához, ami saját tapasztalat,(nekem is volt 120-as Skodám) A lassan növögető olajfogyasztás esetén NEM szabad áttérni vastagabb viszkozitásra ) mert a vékonyabb helyeket ilyenkor tényleg nem kened!Sokkal szerencsésebb "lenyelni", hogy ennyit megevett és kész, vagy megjavítani az olajfogyasztás okát!
| |||
| |||
2009. jún. 12. 22:30 | Válasz | #2078 | |||
![]() | |||
No én ezen felbuzdulva ma ripityomra kaptam az egészet, kicseréltem a nyomórugót, a kontraszt rugókat és úgy átnéztem az egész miskulanciát de hibát, kopást, lötyögést nem találtam. A varióba tettem malossi görgőket, a boltban adtak zsírt, állitólag ezt használja a szerviz is. Bár azt mondták a malossi önkenő tehát nem kell neki zsír, de azért adtam neki. Pár napja a kihajtás csapágyát,szimmeringjét is kicseréltem. No szóval összeraktam és láss csodát, az a fránya kolompoló hang most is meg van. ( ha nincs fenn a tengelyen a kuplung akkor nincs ez a hang ) Tehát most ott tartok, hogy lesz...., ( ez csúnya volt ) kolompoljon még jó sokáig. Viszont tegnap néztem az 1-es úton egyszeméllyel egy végsebességet, hát csúcsot döntöttem, az óra szerint 130 felett egy kicsivel volt vége. Ennyit még sosem ment.Amúgy az Egri túra után itthon néztem és szürke volt a kipuffogó.No ilyen sem volt még. A kolompolásról még annyit, hogy vagy a kihajtás fogaskerekeinek kopása okozza, vagy a hátsó ékszíjtárcsa két részének összeillesztése.levéve és forgatva ha mozgatom a két tárcsa felet, amikor összeérnek akkor ilyesmi hangot ad. Viszont a motort felpörgetem,nézem a szijat,szépen fut, de amikor elengedem a gázt,a fordulat leesik és akkor berázkódik a szij. No ekkor is hallani ezt a hangot, meg alapjáraton.Felpörgetésnél meg nem. Ott egye a fene. Majd jövőre oldja meg az új tulaj ha észreveszi. | |||
| |||
© satyapapa | 2009. jún. 12. 20:14 | Válasz | #2077 | ||
![]() | |||
Ahogy irtam .az olajválasztás mindenki saját dolga.Vagy jó egy választás, vagy nem.Ez van.Én biztos nemmernék a majába sürü olajat rakni.Évekig dolgoztam ford szervizbe és több száz olajcsere alatt sok mindent meglehet tanulni és tudni,tapasztalni.A skoda korszakbeli motorok más rendszerüek voltak,pl anyagminöség.De ha jól amlékszem azok a motorok ritkán mentek ell nagyjavitás nélkül 100-ezer km -et,mig az utbbi 10-15évben készült motorok ugyanolyan használat mellet már 200-250ezretis simán teljesitenek (generál nélkül)és az utolagosan kiadott szervizelési javaslatban már 5w-40 esolajat is javasolták amire régen 15-20w 50volt a javaslat ,No de erröl már nemmondok többet .jó pihit mindenkinek
| |||
|
© Zsolt | 2009. jún. 12. 19:52 | Válasz | #2076 | ||
![]() | |||
Így van Imre. Döbbenet, hogy én ezt a motorolaj fajtát utoljára a 120-as Skodámban használtam cirka 15 éve! És jó a majába!
| |||
|
© baranyai.imre | 2009. jún. 12. 16:45 | Válasz | #2075 |
![]() | |
Gyári ajánlásu viszkozitású jó minőségű olajat neki és Go. Bár nemrég hallottam (igaz Zsolt?)hogy sima Botond olajjal is sok-sok kilómétert lehet úgy megtenni,hogy semmi baja a gépnek a mai napig. Én azért 10W50-et használok SJ besorolással. |
© Zsolt | 2009. jún. 12. 15:23 | Válasz | #2074 | ||
![]() | |||
Az olaj kiválasztásánál fontos szempont a gyári ajánlás. A 20w50 szerepel közte, én az elmúlt 20 ezer kilométer alatt javarészt ezt használtam, éppen ezért nem tartom merészségnek azt, ha ilyet öntök bele. A feltett anyagot ismerem, de nem biztos hogy a leírtak teljesen megállják a helyüket. Az elmúlt 10 évben az interneten tucatszám találkoztam hasonló írásokkal, volt közöttük átfedés, desok volt az egymásnak elletmondó információ is. Éppen ezért javaslom a gyári specifikációs ajánlásokat betartani, ez szerintem a legfontosabb. Máskülönben ha bármelyik nagy mocis 'tanácsadós' portált nézzük, ott is ezt írják.
| |||
|
© satyapapa | 2009. jún. 12. 12:17 | Válasz | #2073 | ||
![]() | |||
Jasa-természetesen lehet 20w-50olajat betölteni,bár ehhez bátorság kell.Én az "irományomban" szak anyagokat közlök,nem saját kitalálmányokat.Az általad használt olaj miatt kisseb lesz az olajfogyasztás,viszont az egyéb alkatrészek kopása nagyságrendel megnövekszik. leszükülnek az olajjáratok ,lecsökken az áramlási sebesség, ezáltal a hötermelés megnö,nem beszélve olyanokról hogy ahideg motor esetén az olaj feszitési ellenálás milyen hatással van pl a szelepekra ,hajtókarra. stb stb.Én segiteni szerettem volna az olaj kiválasztásánál ezért elég sok szak ism.és versenytapasztalatot használok a TÉNYEK ismertetéséhez.az olaj választás mindenki saját dolga de azért a tényeket talán érdemes tudni.Remélem azért az általad használt olajjal se károsodik a moci és sokáig jól fog szolgálni.ÜDV,F-S
| |||
|
© jasa | 2009. jún. 12. 11:56 | Válasz | #2072 | ||
![]() | |||
satya, a tudományos eszmefuttatáshoz nem cáfolatként, hanem kommentként a következő tényeket fűzöm: - burgman 250 1998, olajcsere periódus 6 ekm, mennyiség 2 lit, (olajszűrő van !) - tavaly tavasszal a vételkor (32 ekm) valvoline durabled 10w40 félszintetikus volt benne, és ezzel is töltöttem utána, eléggé fogyott :(((( - következő olajcserénél áttértem Castrol actevo GP 20w50 ásványi olajra (1500 pénz), két csere közt fogy el kb 1 lit, de volt hogy megmaradt másfél deci a flakonban, most 52 ekm-nél vagyok 3 csere után, - mindezek nyugis, kényelmes, 70-90 közötti, döntően országúti használat mellett márciustól novemberig -(a bezinből meg 3,4 / 100km)a fogyi ennyi ![]() | |||
| |||
© satyapapa | 2009. jún. 12. 08:17 | Válasz | #2071 | ||
![]() | |||
OLAJLECKE--Viszkozitás változások:20-as 100cf-5,6-9,2: 150cf-2,6(cf=celsius fok).30-as olaj 100cf-9,3-12,4: 150cf-2,9, 40-es 100cf-12,5-16,2: 150cf-2,9-3,7 50-es 100cf-16,3-21,8: 150cf-3,7 Ebből kitünik hogy a 20-as és az 50-es olaj közt 150fokon csak minimális az eltérés, tehát nembiztos hogy 50-es a jóbb ugye. Még egy fontos dolog az olaj egyéb jelölése (utcai olajok) az SL és a SJ jelzés . Az ujjabbik komolyabbik jelzés az SL Ezek tulajdonképpen pl a kopási értékeket veszik figyelembe PL vez.tengely és bütyök SL olajnál 20, SJ olajnál 30, magas hömérsékletü ülledék SL-nél 45,SJ -nél 60, magas hömérsékletü párolgás SL-nél 10, SJ-nél 17. (a kisseb érték a jobb) stb :tehát SL -tesztbesorolású olaj sokkal jobb-Köszi, ennyi röviden
| |||
|
© satyapapa | 2009. jún. 12. 07:23 | Válasz | #2070 | ||
![]() | |||
Olajlecke--Példa egy mostani modern motorhoz általában 0w-20 olaj kell.Amikor elér kb 80ezer km-et akkor átkel váltani 0w-30(40)olajra.A 10w-40olaj csak nagyon kopott motor sportcélu használata esetén indokolt,Ne felejtsük ell hogy vannak eleve laza illesztésü motorok!! Egy öreg-használt motornak nembiztos hogy hasznára válik egy pl 10w-60olaj (söt árthat) Ha mód van olajnyomás mérésére akkor a leghatékonyab olaj az amelyik 1000-fordulatszámonként 0,7bar nyomással emelkedik pl 1000/fp-0,7bar,:2000/fp-1,4bar,:3000/fp-2,1bar stb az olaj kiválasztásával oriási mértékben befolyásoljuk a motor minden egyes alkatrészét,(nem csak a dugattyu-gyürü tömitetség számit) ha rosz az olaj megnö a höterhelés,nö a benzin fogyasztás, a többi alkatrész elöbb elhasználodik.--egy kb 20-30ezer km-et futott majesty-hez utcai használatra (szerintem) elég az 5w-30olaj nem baj ha kicsit megnö az olajfogyasztás ,de minden alkatrész megkapja a megfelelö hütést és ez a fontos. (ez persze nem rosz motorra, hanem használt motorokra vonatkozik A rosz motoron nem segitünk sürü olajjal,--Köszönöm a figyelnet
| |||
|
© satyapapa | 2009. jún. 12. 06:33 | Válasz | #2069 | ||
![]() | |||
OLAJHOZ--az olajnak további fontos feladatai 1 höterhelés elvezetése. 2 -tisztitohatás (detergens,és diszpergens)--Ehhez tények: 1 a höterhelés ,,a motorban fellépö hövel elsösorban az olaj találkozik ezért a hütési hatása oriási pl egy 100-c.fokos 10 cst viszkozitású olaj 150 fokos hön 3 cst-re vékonyodik mivel a höterhelést elvezeti(az olajnyomás ebben az esetben csökken,bár a csökkent is lehet elégséges) nem biztos hogy egy vastagab olaj eltudja látni ezt a feladatot, nemszabad elfeledni az olaj oxidácos tulajdonságát!- 2- tisztitóhatás,detergens esetnél fontos hogy menyi kormot és egyéb szennyezö anyagot köt meg, és azt lebegtetve (diszpergencia)a szürönél ezt leadja,Stb Az alacsony viszkozitásu olajnak az áramlási sebessége (nagyobb fordulatnál) sokkal hatékonyab kenést biztosit ...Szerintem a nagyon sürü őlaj használata ránkmaradt még a zsiguli ,skoda idöböl.Nagy kérdés hogy ,ha egy motor kissé eszi az olajat(gyürük tömitetlensége)és ezért sürübb olaj kell,ez e a megoldás hiszen az egyéb mozgást végzö alkaatrészek ,hajtókar vez, tengely csapágyak stb nemkapnak olyan intenziv kenést és HÜTÉST. - Ha valakit érdelt az olaj téma,
| |||
|
2009. jún. 11. 21:49 | Válasz | #2068 | |||
![]() | |||
Te Topi, vígasztalódj! Az én hajtóművem is elkezdett kutykuruttyolni miután teljesen szétszedtem és átkentem az egészet ahogy kell. Szerintem a guglungom makrancoskodik kicsit... Lemérem a súlyukat, szerintem az egyik nehezebb mint a másik kettő és neki-neki csapódik a harangnak. Vagy ki tudja... ![]() | |||
|
2009. jún. 11. 20:37 | Válasz | #2067 | |||
![]() | |||
YP125 ccm, 25000 km, 5w40-es olaj, télen nyáron. Utántölteni még nem kell. Szerintem kevés kilóméteres mociknál megéri a higabb olaj, ahogy satyapapa írta, a jobb kenés érdekében. | |||
|
2009. jún. 11. 20:34 | Válasz | #2066 | |||
![]() | |||
Megcsináltam az elakadásjelzőt a mocimra, by Talicskas módon. 1700-1800 Ft volt a kapcsoló, két rellé meg a sarúk. Nekem tetszik. Ha másra nem, de karácsonyra jó lesz villogónak. ![]() | |||
|
© satyapapa | 2009. jún. 11. 20:08 | Válasz | #2065 | ||
![]() | |||
Igazábol nem olyan egyszerü jó olajat választani.Ha 5w40 olajat használunk akkor ugye fellgyorsul a dugattyú lefutási sebessége,mivel a higabb olaj kisseb ellenálást fejt(folyadékok fizikája)viszont megnöhet pl az olajfogyasztás.A higabb ólaj négyzet mikronos kenése viszont jobb,ez föleg hideg motornál számit.A sürübb olajnak nagy ellenálást felyt ki a mozgo alkatrészekre, de nagyobb tömitetséget ad meleg motornál. NEM minden motorhoz lehet használni hig olajat.Kopottab motornál hig olaj használata esetén az ólajcsere ideje rövidebb lehet.Az én majámba 42000-km van 10w40-es olajat használok,de nagyon márkásat.Nincs számottevö olajfogyasztásom.HA hidegre fordul az idö akkor 5w40-est kap.Ha a nyári sürüb olajba kevés km-van akkor elteszem következö szezonra.
| |||
|
2009. jún. 11. 15:21 | Válasz | #2064 | |||
![]() | |||
Topi! Nekem az első 2 litert úgy ette meg mint ahogy Te is írtad. Feltöltés 1,4l, a többi meg belement. 1'800km után mikor elfogyott a 6dl, lecseréltem és azóta 1500km alatt 1,2 dl fogyott a 15W50-es ásványi Repsolból. Összeáll az szépen!
| |||
|
2009. jún. 11. 13:31 | Válasz | #2063 | |||
![]() | |||
Már felkeltem. Már a kv-t is lefőztem pedig. Igy jártál.
| |||
| |||
2009. jún. 11. 12:59 | Válasz | #2062 | |||
![]() | |||
akkor szuper a gyuru...mert vegul is most vizsgazott a paripa....tutkon bekoptatva es tartos 2 szemelyel... Topikam! lassan ebredes!! viszont uzit nem kuldtem, mert megint ram fogod, hogy felkeltettelek:))) a lenyeg, hogy feletek keztem a napot 9h korul.. majd legkozelebb... | |||
|
2009. jún. 11. 07:44 | Válasz | #2061 | |||
![]() | |||
Az akkoriban inkább falás volt olajból, most ott tart, hogy csipeget azért de nem füstöl. Lassan olajcserés lesz a masina és annyi az olajfogyasztás, hogy a 3000 km-re megeszi a 2 liter olaj maradékát. tehát kb 6-8 dl /3000 km. Ez már azért finomabb. Ha még arra is rájönnék mi a fene az a kolompoló hang a kuplung harangból az maga lenne a bódottág.
| |||
| |||
© Zsolt | 2009. jún. 10. 16:07 | Válasz | #2060 | ||
![]() | |||
Igen, valamiféle kenőanyag lehet. A 125-ös típusoknál tudomásom szerint nem igazán kell kenni a görgőt, mert a legtöbb önkenő. A zacsis dolog lehet hogy a persely kenőanyaga.
| |||
|
2009. jún. 10. 15:49 | Válasz | #2059 | |||
![]() | |||
Bocs az elírásért ZSÍR !
| |||
|
2009. jún. 10. 15:48 | Válasz | #2058 | |||
![]() | |||
Szír lehet a képen a zacsiban?? És milyen?( Centrifugális és centripetális erő is van és mint ebből adódik ha ezek elmozdítanak valamit akkor mindkettőnek gyorsulása is lehet. Egyik a másiknak ellentéte.)
| |||
| |||
2009. jún. 10. 12:45 | Válasz | #2057 | |||
![]() | |||
Az lehet, én a 125-öséből indultam ki. Bocs. | |||
| |||
© Zsolt | 2009. jún. 10. 12:19 | Válasz | #2056 | ||
![]() | |||
A 125-150-180 típusoké nyitott: ![]() | |||
|
© Zsolt | 2009. jún. 10. 12:13 | Válasz | #2055 | ||
![]() | |||
A képen látható 11-es alkatrész a variátor záró fedél, ez akadályozza meg a zsír kicsapódását. ![]() | |||
|
© Zsolt | 2009. jún. 10. 12:07 | Válasz | #2054 | ||
![]() | |||
Centrifugális erő pedig van, és centripetális gyorsulás is mint fogalom. A kérdéses témában továbbgondolva a zsírzást a varióban a zsír nagyrésze a pálya legvégén kitapad a varitorház belsejére, kicsapódni nem tud, mert a 250-es variója zárt. Itt a fő kérdés a zsír mennyisége. Én minden pálya végére fél diónyit teszek az alap grafitos típusból, gond egy szál se (20 ekm-es tapasztalat) | |||
|
2009. jún. 10. 11:39 | Válasz | #2053 | |||
![]() | |||
Új a szíjam, gyorsan ki fog derülni, hogy hozzáér-e a delihez. Vasárnap fogok csak enni. :-) | |||
| |||
2009. jún. 10. 11:28 | Válasz | #2052 | |||
![]() | |||
Tomikam.. a Pizza probaja az eves... szerintem nyugodtan kiveheted...de azert ne dobd el...mert ha majd valamikor full uj szijat teszel majd fel, akkor lehet eleri majd a dekliidet a szij es akkor erdemes visszatenni... egyebkent szerintem a huvelybol erdemes egy jo 1mm leszedetni, es hezagolo alatettel kalibralni, mert igy a szij kopasaval szarmazo sebesseg csokkenest lehet kompenzalni...es szerintem tobbet lehet gurulni a szijal... mint szosszenet:))) | |||
|
2009. jún. 10. 10:14 | Válasz | #2051 | |||
![]() | |||
Zsolt, az én logikám szerint ha centripetális erő (fugális nincs) kiviszi a pálya végére a zsírt, akkor onan már tovább is fog menni, szóval kicsapódik, és nem lesz ami vissza kenje a pályát. A görgők szárazak maradnak. Én annyit csináltam, hogy az NC-knél használatos zsírral vékony film réteget vittem fel a görgőkre, meg a pályára. Vasárnap ha lesz időm, akkor szétkapom, megnézem, hogy milyen állapotban van 2000 km után. Én sok értelmét nem látom a vastag zsírzásnak. Más. Mit tudtok az első variónál levő hézagoló alátétről, ami a hüvely végén van? Arra gondoltam, hogy kiveszem. Elvileg akkor a tárcsak jobban össze tudnak menni, végre többet kellene mennie. Nem? Más hatás várható? | |||
| |||
2009. jún. 10. 07:34 | Válasz | #2050 | |||
![]() | |||
Zsolt! En azt tapasztaltam, hogy hiaba is csapna a görgö ki a végére...az én görgőim szárazak folyton és a pálya is tiszta vatta.... | |||
|
© Zsolt | 2009. jún. 10. 00:13 | Válasz | #2049 | ||
![]() | |||
A zsír a centrifugális erő miatt csak a pálya legvégén található. Ha a görgő kimegy felső állásba belecsúszik a zsírba, majd innen a fordulatszám visszaesésekor elmozog tengelyirányba, ekkor végigkeni a pályát és a kinyomólemezt. Végül is mi a probléma?
| |||
|
2009. jún. 09. 23:30 | Válasz | #2048 | |||
![]() | |||
Topi! Olaj fogyasztasod most hogy vizsgazott?? ha jol emlekszem pont egy eve a ketszemely es a 100 as temponal derult ki az olaj csipegetes... | |||
|
2009. jún. 09. 23:25 | Válasz | #2047 | |||
![]() | |||
Tamas! nem akarlak elkeseriteni, de az a zsir amivel bekented a portekat...a garazsban beinditas utan 2-3 benzinfroccs.... utana kivancsisagbol szet szedtem... es a zsir ahogy az enyemben a szelen mint a tukor..fenyesen:-(((((((( | |||
|
2009. jún. 09. 17:13 | Válasz | #2046 | |||
![]() | |||
No kérem kicseréltem a csapágyat de semmi változás az a fránya hang még most is meg van. Tegnap csak összeraktam és ma tudtam csak kipróbálni mert olyan vesegörcsöm volt, hogy majd megszültem bele. A szijat is visszatettem az eredetit mert ez alatt a kb 500 km alatt amig csúszott kb. középértékre kopott. Viszont ahogy igy elnézem Talicskás szabályozott tárcsáit, hát lehet, hogy az enyémekre is ráférne egy kis meló.
| |||
| |||
© Gyurma | 2009. jún. 09. 08:20 | Válasz | #2045 |
![]() | |
Sziasztok! A zsíros kérdéshez szólva: zsír max. 180 fokig zsír utána szerelő paszta de megvan az a zsír amit a variátorba kell rakni a IGOL forgalmazza SHP50 a típusa láttam a kalapácsos tesztet vele meg győző us navy is ezt használja nem kell kísérletezni 400gr 3000ft alatt van ha valaki nem tudja beszerezni szívesen segítek. |
2009. jún. 08. 23:57 | Válasz | #2044 | |||
![]() | |||
Ki gondolta volna, hogy Malossi alkatrészel igy járok, viszont találtam egy zsírt ami 1100 fokig hőálló és nagyon jó tapadó képességel rendekezik, egyébként az autók fékeinél alkalmazzák. Egy próbát szerintem megér.
| |||
| |||
2009. jún. 08. 23:45 | Válasz | #2043 | |||
![]() | |||
érdekes minden esetre..... Lehet lassan rá kell szokni, hogy ha az ember vásárol valamit, akkor x ideig elteszi a blokkot, számlát, mert hasonlóképpen Én is jártam már.... | |||
| |||
2009. jún. 08. 23:22 | Válasz | #2042 | |||
![]() | |||
Fel nem akasztom, de elteszem,hogy megnézhesd. Visszavinni ugysem tudom mert se a doboza se a számlája sincs már meg
| |||
| |||
2009. jún. 08. 23:13 | Válasz | #2041 | |||
![]() | |||
Tomikám! majd engem nagyon érdekelne...ha persze nem viszed addig esetleg vissza valami gari...folytán ha esetleg felakasztanád a szögre, akkor megnézném majd valamikor...persze ha publikus ![]() | |||
| |||
2009. jún. 08. 23:07 | Válasz | #2040 | |||
![]() | |||
Ma kivettem 1500 km futott Malossi varió szíjat, és nagyon furcsa kopásnyomok vannak rajta néhány helyen. Ezért visszatettem a 13000 km futott gyári szíjat, ami viszont hibátlan.
| |||
|
2009. jún. 08. 12:29 | Válasz | #2039 | |||
![]() | |||
Ma ripityomra kaptam a variót,kuplungot, kihajtást. Szóval a zsir kiverődött, megkente a szijat amitől az csúszott. Hátulról mindig hallottam egy kattyogó hangot most talán ez is kiderült mitől is van. A kihajtás fedelet levettem, csapágyakat átnéztem és a kuplung tengely csapágyát lötyögősnek találtam. Kimostam s tényleg mozog és zörög a közepe. A száma 6205 c3-as tipus, itt 3700 Ft. A csapágyon viszont TMB 602 C3 jelölés van de igy nem szerepelt a csapágyboltban. Du. építem be és próba.
| |||
|
2009. jún. 07. 23:27 | Válasz | #2038 | |||
![]() | |||
Zsolt, a szomszédnak az x-max-hoz a kezelési útmutató magyarul van. Egyes részei szerintem megegyeznek a majesty 250-el. Esetleg megpróbálom makrózva lefotózni az oldalakat.
| |||
|
© Zsolt | 2009. jún. 07. 22:23 | Válasz | #2037 | ||
![]() | |||
Szerintem Imre nem a hajtóműolajra gondolt. ![]() Motorolajat 3000, hajtóműolajat 10000 kilométer után kell cserélni. Magyar nyelvű leírás nincs, ha volna, akkor már régen elérhető lenne a letöltésekben. Tehát marad az angol. Ez van. Ezt használja mindenki, kivéve azok a profik, akik fejből dolgoznak. Elárulom, a klubban is van pár olyan barátunk, aki vágja ezeket. | |||
|
|
|
|