![]() |
|
|
|
© passat52 | 2009. aug. 21. 20:15 | Válasz | #300 | ||
![]() | |||
Én az egri talin és utánna még különkanyaron,ahol 1300 km-ert futottam hazáig,akkor mértem a fogyasztást! 120-130 volt az utazóm de a pályán meghuztam a végét is ami 170 volt! Na igy az össz tankolást összeadva kiszámoltam a fogyasztást és 4,3 ra jött ki!
| |||
|
2009. aug. 22. 00:19 | Válasz | #301 | |||
![]() | |||
Most már én is tudok fogyasztásokat mondani a hondához. 1. Gulyáspartis-pilises-munkábajárós-városos-pár gyorsulásos eredmény 4,3 liter. ( fele 2 személy volt ) 2.Balatonos gurulás, Szfehérvárig nagyon gyorsan ( el ne késsek ) 1.személlyel 3,81 l. | |||
| |||
2009. aug. 22. 00:28 | Válasz | #302 | |||
![]() | |||
Igaz. ![]() | |||
| |||
2009. aug. 22. 02:11 | Válasz | #303 | |||
![]() | |||
na de ami a lényeg.....kinek mennyire lett nedves a bugyija, hogy motoroztt.... mert nekem nagyon... Topinak! kicsit..... Zénosan meg szárazabban mint a sivatag:))) | |||
|
© Nagy Gusztáv | 2009. aug. 24. 13:15 | Válasz | #304 |
![]() | |
Sziasztok én Győr-Budapestet jártam meg padló gázzal 150-170km/ó fogyasztás 5,8
|
© Nagy Gusztáv | 2009. aug. 24. 13:29 | Válasz | #305 |
![]() | |
Érdeklődnék a 400-as tulajoknál 6.800 km van a motoromban és élvezhetetlen a motorozás 2000-4000-es fordulat között úgy dadog, remeg, hogy szétesik a kaszni. Nagyon idegesítő, eddig sem volt tökéletes ebben a tartományban. Ezt akkor érzem, ha lassú menetben leesik 2000-ig a fordulat és finoman gyorsítok, 4000-ig remeg mint a vacogó víziló. Gondolom ez kuplung probléma. Vagy……? Ma reggel betoltam a Yamaha World szervizbe remélem megy garanciába, igaz augusztus 10.-én volt két éves. Ti mit tapasztaltatok ez típus hiba. Mielőtt megvettem a motort emlékszem próbáltam egy használtat, és pont ezért nem vettem meg, mert nem tetszet a remegés.
|
© satyapapa | 2009. aug. 24. 13:33 | Válasz | #306 | ||
![]() | |||
""Fuj de ronda"" dolog,nahát a kreszt igy megszegni.Én ilyet soha,de soha, amióta az erzsébet hidnál lefénykéoeztek 118-km/h val,azota mindig betartók a sebességkorlátozásnak.
| |||
|
2009. aug. 24. 13:41 | Válasz | #307 | |||
![]() | |||
Guszti valószínú kuplung lesz de ha nem megy gariba Szacsával vedd fel a kapcsolatot hátha van ötlete.
| |||
|
2009. aug. 24. 14:03 | Válasz | #308 | |||
![]() | |||
azért a balatoni tura lefele és a vadászat megtételének a giri-durija 3,7 liter/100km...
| |||
|
© sp1szacsa | 2009. aug. 24. 15:47 | Válasz | #309 | ||
![]() | |||
kuplung probléma igen a gyárit is meg tudom csinálni,és jó is lesz kb 1 szervízintervallumig, de a legjobb megoldás persze, ha bírja a költségvetés egy malossi 5 pofás....
| |||
| |||
© Nagy Gusztáv | 2009. aug. 24. 15:51 | Válasz | #310 |
![]() | |
Szia Szacsa, és az mennyiben fájna nekem, ki csinálja, mennyi idő, mennyire tartós?
| |
2009. aug. 24. 15:52 | Válasz | #311 | |
![]() | |
Tuti hogy kuplung.Szacsa jól mondja,Ő nagymester segít a bajodon,de az 5.pofás Malossi tényleg jó.Tanúsíthatom.. ![]() | |
© sp1szacsa | 2009. aug. 24. 15:55 | Válasz | #312 | ||
![]() | |||
Én csinálom saját kezűleg, van cserealtrészem 1,5 óra a munkaideje azt fizeted
| |||
| |||
© sp1szacsa | 2009. aug. 24. 15:56 | Válasz | #313 | ||
![]() | |||
olyan 6-8 ezer amit bír és utána újra kell igazítani rajta.
| |||
| |||
© Nagy Gusztáv | 2009. aug. 24. 16:01 | Válasz | #314 |
![]() | |
És ha az 5.pofás Malossi választom?
| |
© sp1szacsa | 2009. aug. 24. 16:03 | Válasz | #315 | ||
![]() | |||
utána kell nézzek hogy mennyiért mikorra jön meg
| |||
| |||
© Nagy Gusztáv | 2009. aug. 24. 16:25 | Válasz | #316 |
![]() | |
Szia Orpi, neked abszolút nincs remegés egyik fordulat tartományban sem? Mivel jobb még, mint a gyári?
| |
© Nagy Gusztáv | 2009. aug. 24. 16:25 | Válasz | #317 |
![]() | |
Köszi
| |
© sp1szacsa | 2009. aug. 26. 08:48 | Válasz | #318 | ||
![]() | |||
az Unas Shop-ban van azonnal fogható kuplung 45 ért. Az olasz kapcsolatom még nem jelzett vissza. Azonnal írok, ha kaptam árakat.
| |||
| |||
2009. aug. 27. 07:43 | Válasz | #319 | |
![]() | |
Sehol semmi remegés,semmilyen tartományben,és az elindulástól végig egyenletes és dinamikus a gyorsulás.Nem csúszik meg,a gázadás első pillanatától tökéletesen fog. Én 43.-ért vettem,ha jól emlékszem. | |
© Nagy Gusztáv | 2009. aug. 27. 15:28 | Válasz | #320 |
![]() | |
Sziasztok, most hívtak a Yamaha World-től, hogy semmilyen rendellenességet nem tapasztaltak a kuplungomnál, annyit mondtak, hogy ez ilyen, mennyek próbáljam meg az Ő 400-asukat az is remeg ebben a tartományban. Egyébként ebben is 5 pofás kuplung van már. Jó, hogy 7000 km ilyen gondok vannak! Szét csesz az ideg, most mit csináljak? Gondoltam elviszem a Harmatihoz, de lehet, hogy ott is széttárnák a kezüket!?
|
© Nagy Gusztáv | 2009. aug. 27. 15:29 | Válasz | #321 |
![]() | |
Orpi, a kuplung cseréd hány kilométernél történt?
| |
2009. aug. 27. 16:10 | Válasz | #322 | |||
![]() | |||
Szia Guszti!Szerintem ez YP 400 betegség enyim is remeg meghuzom a gázt azt gyerünk! De Orpiéra kiváncsi vagyok hogy remegös e! Üdv Lacus! | |||
|
© passat52 | 2009. aug. 27. 17:40 | Válasz | #323 | ||
![]() | |||
Szevasz Gusztáv! Most olvastam a mocid dadogási problémáját! A saját tapasztalatom irom ez ügyben! Nálam is volt hasonló jelenség alacsony fordulatszámom. Leszedtem a variárort melyben por és apró fémszemcséket találtam. Kitisztitottam és megszünt nálam a rángatózás! Szerintem a problémát az okozza,hogy a variátorgörgők nem tudnak egyenletesen kimozogni a szennyeződés miatt! Egy próbát neked is megér ha kitisztittod! | |||
| |||
© M. Zoltán | 2009. aug. 27. 19:28 | Válasz | #324 |
![]() | |
3000 km Horvátország, óra szerint 100 körüli tempót utazva (kb. 5000 felett egy kicsivel a fordulat), nem autópályán, településen természetesen kevesebb, a hegyek között és a tengerparton végig szerpentineken, teljes kempingfelszereléssel, két személlyel a fogyasztás 4,3-4,4.
|
© sp1szacsa | 2009. aug. 27. 22:06 | Válasz | #325 | ||
![]() | |||
Zoli az Isten hozott haza azaz a Majád! :)
| |||
|
© me.istvan | 2009. aug. 31. 17:04 | Válasz | #326 |
![]() | |
Üdv,Gusztáv!Most olvasom a kuplungproblémádat,én most 23000km-nél járok,minden eredeti a gépen,azonban 18000km-nél jeletkezett remegés,de nekem induláskor azaz 3000 1/min fordulatnál,szétszedettem,kitakarítás,rugócsere a kuplungnál,állítólag az egyik rugó jobban megnyúlt a többihez képest.Nekem ezt mondták,nem tudom de az biztos hogy a remegés megszünt.
|
2009. szept. 19. 10:08 | Válasz | #327 | |||
![]() | |||
Guszti-szerintem az üzemanyag tömitő membránt kell cseréltetned-attól is lehet.
| |||
| |||
2009. szept. 19. 10:11 | Válasz | #328 | |||
![]() | |||
A kuplungtól szerintem ez a jelenség nem lehet,a 400-asnak van 1 szériája amit vissza hívtak ez miatt.A ledadogás,remegés az üzemanyag miatt van,kuplungnál max csúszik és lassan gyorsul,ill. pörög a moci.
| |||
|
2009. szept. 24. 11:55 | Válasz | #329 | |||
![]() | |||
Udv! leg frissebb info 400 as levegoszurovel kapcsolatban!!! 10 perce voltam Kiskoroson a Viktoromotornal es van nekik jobb-bal oldali levegoszurojuk 7300 Ft. az ara!! netten regisztralas utan azonnal rendelheto... | |||
|
© passat52 | 2009. okt. 03. 13:58 | Válasz | #330 | ||
![]() | |||
Üdv mindenkinek! Ma megejtettem a 30ezres aktuális olajcserét! Castroll 4T 10W40-es olajat tettem bele! Olajfogyasztásom az elöző olajcsere óta gyakorlatilag zéró volt! | |||
|
© satyapapa | 2009. okt. 03. 14:10 | Válasz | #331 | ||
![]() | |||
Na ez van ha a gép nemcsak szép ,de jó is .
| |||
|
2009. okt. 04. 11:57 | Válasz | #332 | |||
![]() | |||
Nos az az igazság, ha valaki folyamatosan, a megfelelő körülmények között bánik a motorjával, autójával, az meghálálja magát. De teheted Te a legjobb kenőanyagokat a gépbe, ha nem melegíted be !megfelelően! akkor szét lehet hajtani a Ferrarit is semmi perc alatt! Ember és gép, Gép és ember! A kettő együtt ér csak valamit. Maguk az adalékok másodlagosak. Persze jobb a jobb, de nem az a legfontosabb. Ember és gép. Gép és ember! | |||
|
© baranyai.imre | 2009. okt. 04. 12:11 | Válasz | #333 |
![]() | |
Osztom a véleményed, sztem is nagyon fontos a melegítés,bár van aki azt mondja híg olaj oszt go. Az én véleményem jó olaj+melegítés,utána go. | |
2009. okt. 04. 20:54 | Válasz | #334 | |
![]() | |
Helosztok ! Én is csatlakoztam, a majesty-sek táborába, egy 2005. 6. havi 400-as paripával !!
|
2009. okt. 04. 20:56 | Válasz | #335 | |||
![]() | |||
Szia Dodi! Van egy frankó névjegy rovatunk, olvasgass kicsit vissza, szeretettel várjuk a Te névjgyedet is! Jó hogy Te is itt vagy! ![]() | |||
| |||
2009. okt. 04. 21:55 | Válasz | #336 | |
![]() | |
Van valakinek tapasztalata 400-as majába való malossi variátor terén? CSakk hogy dinamikusab legyen a gép ? (vagy nem ?) Elöre is kössz !
|
© satyapapa | 2009. okt. 04. 21:57 | Válasz | #337 | ||
![]() | |||
Dodi-Orpi szán majd mesél a maga egyszerü szerény modján. Neki valami ilyesmi van belehajtogatva a csodálatosába.
| |||
|
© passat52 | 2009. okt. 05. 07:19 | Válasz | #338 | ||
![]() | |||
Üdv Dodi! Nekem is 400-asom van és volt szerencsém Egerben kipróbálni az Orpi tuningolt motorját! Nagyon tetszik a malossi variátor és kuplung! Gyorsulása kiváló! Ha mód lesz rá a tavasz folyamán én is veszek az enyémbe! | |||
| |||
2009. okt. 05. 20:24 | Válasz | #339 | |
![]() | |
Üdv néktek! Még olyan dologba kérném a segítségetekett ,hogy maja oldalsó felirat az egyik valahol elmaradt!? És variátor téren még mindig várom a tapasztalatokatt !? |
2009. okt. 06. 06:03 | Válasz | #340 | |
![]() | |
Szia Dodi!! Bocs hogy csak most reagálok,de most van időm netezni. A mocimban mint passat is emlitette variátor és ötpofás kuplung is van Malossiék és Szacsa barátom jóvoltából. Nagyon nincs mit írnom róla,de komolyan megváltozott a motorom dinamikája,sokkal jobb lett a gyorsulása,ahogy odahúzom neki az elejétől a végéig dinamikusan gyorsul,nincsenek "Lukak"nincs remegés stb. Teljesen sima lett az erőátvitel,és sokkal dinamikusabb. A végsebességen szerintem nem változtatott,a fogyasztáson is csak minimális mértékben. A kettő együtt most 100 rugó körül van. Ha úgy döntesz hogy veszel,sok sikert hozzá! | |
2009. okt. 06. 18:51 | Válasz | #341 | |
![]() | |
Köszönöm a válaszod .!Nem hangzik rosszul, de én csakk a variora gondoltam a tobbihez nincs kedvem , Amugy mi a beszer forásod (orpi55)? Elöre is kössz !
|
2009. okt. 06. 20:42 | Válasz | #342 | |
![]() | |
A variót én még a tél végén vettem egy Peresa Bálint nevezetű fiatalembertől,aki Olaszból hozatta be,ha jól emlékszem 38.-ért. Őt úgy találod meg,hogy beütöd a keresőbe a Givishop címszót,és a magyar keresővel rákeresel. Megbizható a srác,legalábbis akkor még az volt. A kuplungot a nyár elején vettem a Citybike motoros webáruháztól Győrből,negyven fölött volt kicsivel,de azóta sajna változtak az árak. Már a varió is komoly változást hozott a gyorsulásban,de az egészet a kuplung koronázta meg a stabilitásával,és a tökéletetes tapadásával. | |
2009. okt. 06. 21:30 | Válasz | #343 | |
![]() | |
Kössz a gyors választ ,utána nézek .
|
2009. okt. 10. 12:37 | Válasz | #344 | |||
![]() | |||
Sziasztok ! Jó hírem van , tegnap megcsíptem egy szuper állapotú maja 400-ast , T-max dobozzal és háttámlával. Magyar, 2006-os forgalomba helyezésű .Tegnap egész nap nyomtuk , nagyon jól megy 2 személlyel . | |||
|
2009. okt. 10. 20:00 | Válasz | #345 | |||
![]() | |||
GYula sok sikert a vashoz és balestementes kilométereket:) jó választás volt:):) Ésha időd engedi tarts/atok/ velünk a gurulásokon :) | |||
|
© Csicsó | 2009. okt. 11. 11:11 | Válasz | #346 |
![]() | |
Helló Srácok! YP400-am van. Nem tudja itt véletlenül valaki, h alacsony fordulaton, gázadásra miért, ráz? Előre kössz |
2009. okt. 11. 11:58 | Válasz | #347 | |||
![]() | |||
Szia Csicsó! Üdv néked közöttünk! 400-as Majestyvel rendelkezőktől hallottam az álltalad leírt jelenségről. A hiba oka nagy valószínűség szerint a szíj kisebb előfeszítése a kellőnél. A megoldást majd Tom vagy Talicskás leírja Neked, van rá módszer amivel ezt ki lehet küszöbölni. | |||
| |||
© passat52 | 2009. okt. 11. 14:01 | Válasz | #348 | ||
![]() | |||
Üdv Csicsó! Olvass vissza mondjuk egy oldalt,mert ott is elég sokan ecseteltük eme hibajelenséget! Lehet egyértelmü választ nem fogsz kapni mert a vélemények is eltérőek,de valószinü a varió és a kuplung körül kell keresni a problémát! | |||
|
© Csicsó | 2009. okt. 12. 10:20 | Válasz | #349 |
![]() | |
Köszönöm Tamás és Passat52! Visszanézem az írásokat. Egyébként szakember megnézte, kicsit bekente a görgőket, de mindent rendben talált. Egy darabig jó volt...
|
© passat52 | 2009. okt. 12. 17:06 | Válasz | #350 | ||
![]() | |||
Nincs mit köszönni! Végül is ez a fórum azért van,hogy egymás tapasztalatait átadjuk!:) Azért a szakinak majd mond meg,hogy a 400-as görgői szárazon futnak! | |||
| |||
2009. okt. 13. 20:23 | Válasz | #351 | |
![]() | |
Sziasztok !Keresek 400-as majára oldalsó emblémát (feliratott) kérlek segítsettek ! Elöre is köszönöm !
|
2009. okt. 13. 21:00 | Válasz | #352 | |||
![]() | |||
dodi! Yamaháéknal nem próbáltad megrendelni? biztos húúúzos lesz:-(( | |||
|
2009. okt. 14. 19:36 | Válasz | #353 | |||
![]() | |||
Milyen izzó van a YP400-as csomagtartó világításában? A T-Max-omban hiányzik, és nem tudtuk kitalálni, hogy milyen is kellene. Hátha ugyanaz. | |||
|
2009. okt. 14. 20:27 | Válasz | #354 | |||
![]() | |||
12v 2W rizsszem izzó.
| |||
| |||
2009. okt. 14. 22:10 | Válasz | #355 | |||
![]() | |||
Köszi, majd bogarászok hozzá.
| |||
| |||
© baranyai.imre | 2009. okt. 15. 07:21 | Válasz | #356 |
![]() | |
© satyapapa | 2009. okt. 15. 08:12 | Válasz | #357 | ||
![]() | |||
Jó a cikk elolvastam. Volt itt nálam egy német srác, idomot javitottam ,kiegészitöt csináltam neki,és mondta hogy neki 16,colos kerék van elöl ,kint lehet kapni a hozzá valo sárvédövel,gumival,km óra modositoval. 360 euro,de megéri mert gödör, és kanyar barát lett a gép.Azért ezt kiprobálnám. | |||
|
2009. okt. 15. 13:41 | Válasz | #358 | |
![]() | |
Még mindig keresek maja 400-as oldalsó feliratot mert az újat arany árba mérik 13.500 ft. egy darab!!!!
|
© satyapapa | 2009. okt. 15. 13:50 | Válasz | #359 | ||
![]() | |||
Hivd fell a Misit neki biztos van emblé mája 0620-3359125 | |||
|
© wfairco | 2009. okt. 15. 18:37 | Válasz | #360 |
![]() | |
Sziasztok! Gondoltam megosztom veletek, hogyan zajlik az ügyem, mert egyrészt talán tanulságos, másrészt esetleg tud vki használható tanácsot adni. Alább a levelem, majd később a válasz. "Tisztelt Karvai Ottó Úr! Az Ön és a Yamaha Motor Magyarország importőr segítségét kérem ügyem méltányos elbírálásában. A tisztánlátás érdekében igyekeztem minden dokumentumot beszerezni, sajnos minden szervizben azt a választ kaptam, hogy a munkalapok semmivel több információt nem tartalmaznak, mint a birtokomban lévő számlák, így ezeket csatolom. 2007 júniusában vettem meg 2005-ös évjáratú 0 km-es Yamaha YP400 Majesty típusú motoromat a ceglédi Zakar és Társa Kft.-nél. A motor kezdeti időszakban tökéletesen működött, bár időnként tapasztaltam, hogy alkalmanként gázadásra leállt. Mivel nem vagyok műszaki szakember, ekkor még azt gondoltam, hogy talán a bejáratási időszak miatt fordulhat ez elő. Az első 1000 km-es szervizre 2007.08.27-én a budapesti Yamaha World márkaszervizbe vittem motoromat, ahol jeleztem is ezt a hibát. A számla tanúsága szerint ebben az ügyben nem történt semmi. A következő időszakos szerviz 2008.08.11-én ismét a Yamaha World-nél történt. Ekkor ismét jeleztem, az azóta már egyre sűrűbbé vált leállási problémát. Ekkor azt a választ kaptam, hogy jelentős mennyiségű olajat találtak a levegőszűrőkben, és ezeket kicserélik. Ennek ellenére a leállási problémák nem szűntek meg. A fenitek miatt 2009.03.18-án visszavittem a motoromat a Zakar és Társa márkaszervizbe, jelezve a leállási problémát, és hogy eddig azt a Yamaha World-nél nem sikerült megoldani. Ekkor itt is jelezték, hogy jelentős mennyiségű olajat találtak a levegőszűrőkben, és ezenkívül kicserélik az egyik gyertyát. Sajnos ezt követően sem oldódott meg a leállási gond, ezt jeleztem is, és kértem, hogy vegyék fel a kapcsolatot a gyártóval, hátha széria problémáról van szó. Végül igazam lett és 2009 júniusában garanciálisan kicserélték az ECU vezérlőegységet. Erről nem kaptam papírt, mivel azt mondták, ez csak az szervizre és az importőrre tartozik. A 10.000 km-es szervizre 2009.10.05-én a budapesti Yamaha City szervizbe vittem a motort, ahol jeleztem, hogy valami furcsa kopogást érzékelek a motor működésekor. Ők jelezték, hogy ismét jelentős mennyiségű olajat találtak a levegőszűrőkben, és ráadásul most a leengedett olajmennyiség is rendkívül alacsony volt. Véleményük szerint emiatt sérült a motor, főtengelyes és csapágyas lehet. Végül szerintük az olaj a légszűrőházban a kartergáz miatt lehet, illetve a tömítő gyűrűk nem megfelelő állapota miatt. Én a motort rendszeresen vittem márkaszervizbe, és a használati utasításnak megfelelően használtam. Az eddigi működés során a fent említett leálláson kívül semmilyen problémát nem tapasztaltam egészen az említett kopogásig. Rendszeresen ellenőriztem az olajszintet, ugyanakkor soha nem tapasztaltam túlmelegedést. A motor alig több mint 10000 km-t volt használva, ezért az eddig leírtak alapján nem értem, hogyan fordulhat elő ilyen hiba, amit a szervizek a szervizelések során nem vesznek észre és nem orvosolnak. Úgy gondolom, hogy nem lenne elfogadható, ha ezek után a kb. 300 és 400 ezer forint közé eső javítási és cserealkatrész költségeket nekem kellene fizetnem. Kérem, hogy ügyemben mihamarabb a fentiek kivizsgálása után szülessen méltányos döntés. Ugyanakkor jelezném, hogy előzetesen tájékozódtam ügyvédemnél, és ha szükséges, kész vagyok a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is fordulni. Bízom az Önök helyes ítéletében!Várom mielőbbi válaszát!" |
© wfairco | 2009. okt. 15. 18:40 | Válasz | #361 |
![]() | |
A válasz:"Tisztelt Wohner Ferenc úr! Megkaptam levelét, köszönöm! Végig olvastam azt, utána néztem a kereskedőinknél az ön esetének és az alábbiakban tudom megválaszolni az ön levelét. Ön 2007 Júniusában vásárolt egy új YP400 Majesty típusú motort a Yamaha Zakarnál. Az első szerviz, majd az éves szerviznél a Yamaha World, majd később a Zakaréknál ismét kizárólag a motor leállásra panaszkodott. Sajnálatos, hogy nem tudták elsőre megjavítani a motorkerékpárt, de ők joggal feltételezhették, hogy a motor leállási hibája kijavításra került, mivel ön egyik alkalommal sem jelezett vissza a szervizeknek, hogy a motor leállás nem javult meg, pusztán évente jelezte annak meglétét. Kollégák elmondása egybevág azzal, amit ön is állít, hogy a motorban a légszűrőkben jelentős mennyiségű olajat találtak, ami ha felvetette volna, hogy valóban csökken az olajszint a motorban, akár egy garanciális kivizsgálás alapját is jelenthette volna, de ha nincs szó olajfogyásról lehet akár erősebb használat melletti normális jellemző is (gondolok itt pl. futárkodás jellegű igen intenzív használatra). Ön bár –levele szerint- rendszeresen ellenőrizte a motorolaj szintet, mégsem említette egyetlen alkalommal sem, semelyik szervizben, hogy csökkenne a motorolaj szint a motorban, ami egészen más hibát feltételezett volna, mint az ön által jelzett esetenkénti motor leállás. Október elején szintén időszakos szervizre jelentkezett be a Yamaha City márkaszervizbe, ahol jelezte hogy kopogó hang jön a motorból – s még akkor sem azzal érkezett, hogy fogy a motorból az olaj. A szervizben a 0,3 l olajat engedtek le a blokkból az előírt 1,7 liter helyett. Abban az esetben, ha azt feltételeznénk, hogy a reggeli elinduláskor – mikor ön utoljára ellenőrizte volna a szintet a kezelési könyv szerint – még meg lett volna a jelölt olaj mennyiség, 1,4 L olajnak kellett volna eltűnni a motorból. Ennek egyetlen elképzelhető módja, hogy teljesen el kellett volna önteni a kiáramló majd másfél liter olajnak a blokkot bele értve a hátsó gumit is. Ennek ugye nyoma lett volna, tehát nem ez történt. A motor blokk egy nap alatt nem tud elégetni ennyi olajat, mert ennek a mennyiségnek töredéke esetén sem üzemképes már a belső égésű motor. Tehát ön nem ellenőrizte az olajszintet és az olaj hiánya miatt lépett fel a kenetlenség, melynek eredménye a jelen helyzet. Tovább megyek, tudomásom szerint a Yamaha City szervizéből is önerőből hajtott el a motorral, miután az ön által mellékelt szerviz ellenőrzési listán kiemelték önnek írásban is, hogy a motor károsodott, javításra szorul, kitéve ezzel a motort – és az ön testi épségét is – veszélynek. Sem a javítást nem kérte, sem a kárenyhítés érdekében nem szállító járművel vitte el a motort. Ezek az ön döntései, megteheti mindezt ugyanakkor méltánytalan a Yamaha felelősségét vitatni és az ön hibájából keletkezett kár javítási költségének a megtérítését cégünktől kérni. Elképzelhető, hogy az ön motorjának valóban volt olaj fogyási hibája, nem ezt vitatjuk. De miután nem adta meg a lehetőséget, hogy ezt megvizsgáljuk mikor a hiba és a kár mértéke még korántsem ekkora volt, így ez most már nem befolyásolja álláspontunkat. Ha válaszunk nem elfogadható az ön számára a fogyasztóvédelmi hivatal fele tud tovább lépni. |
© wfairco | 2009. okt. 15. 18:45 | Válasz | #362 |
![]() | |
Kicsit érdekesnek találom, hogy ha minden szerviznél látták, hogy olajos a légszűrő, ill. cserélték az olajat és olajszűrőt, akkor nekik miért nem tűnt fel, hogy fogy az olaj, ill. miért nem szóltak, hogy ezzel probléma lesz, van?! Ráadásul a legutolsó szerviznél csak annyit mondtak, hogy most hogy tele van az olajtartály, egy ideig nem lesz gond, de ettől még a helyzet nem javul, sőt később romlani fog. Szó nem volt arról, hogy azonnal álljak le, vagy hogy ez a testi épségemet veszélyezteti.
|
2009. okt. 15. 19:00 | Válasz | #363 | |||
![]() | |||
Hát ez már gáz! Ragaszkodj a saját verziódhoz, aztán szerintem ezt már csak az ügyvédek fogják eldönteni.Sok szerencsét!
| |||
|
© passat52 | 2009. okt. 15. 19:23 | Válasz | #364 | ||
![]() | |||
Üdv! Az esetenkénti motorleállást szerintem a levegőszörőben levő sok olaj okozta! Ezekutánn ragaszkodj a nem szakszerü szervizhez mivel nekik tudniuk kellett volna mitől olajosodik a levegőszürő!/Te nem motorszerelő,hibafelismerő csk egyszerüen gépjármüvezető vagy!/ A hiba felismerése,elháritása,javitása a szakszerviz dolga! | |||
| |||
2009. okt. 15. 19:43 | Válasz | #365 | |||
![]() | |||
A szó elszáll, az írás megmarad... Nincs más lehetőséged mint a fogyasztóvédelmi felügyelőslghez fordulni (kár volt az első levélben megemlíteni Őket erre ráértél volna később, meglepetésszerűen, most már készülnek) egy olyan szerelővel aki hajlandó és képes a Te helyzetedet támogatni, és neve is van. Nem lesz egyszerű. A szervíz válaszának azon része hogy : "Október elején szintén időszakos szervizre jelentkezett be a Yamaha City márkaszervizbe, ahol jelezte hogy kopogó hang jön a motorból – s még akkor sem azzal érkezett, hogy fogy a motorból az olaj. A szervizben a 0,3 l olajat engedtek le a blokkból az előírt 1,7 liter helyett. Abban az esetben, ha azt feltételeznénk, hogy a reggeli elinduláskor – mikor ön utoljára ellenőrizte volna a szintet a kezelési könyv szerint – még meg lett volna a jelölt olaj mennyiség, 1,4 L olajnak kellett volna eltűnni a motorból. Ennek egyetlen elképzelhető módja, hogy teljesen el kellett volna önteni a kiáramló majd másfél liter olajnak a blokkot bele értve a hátsó gumit is. Ennek ugye nyoma lett volna, tehát nem ez történt. A motor blokk egy nap alatt nem tud elégetni ennyi olajat, mert ennek a mennyiségnek töredéke esetén sem üzemképes már a belső égésű motor." egyértelműen tükrözi azt a véleményüket hogy Te az olajszintet nem ellenőrizted rendszeresen. Ez a gáz... Komoly fegyvertény. Csak az olajos légszűrő maradt mint ütőkártya és a nem lelkiismeretes szervízbázis. | |||
| |||
© baranyai.imre | 2009. okt. 15. 20:10 | Válasz | #366 |
![]() | |
Szóval én azt mondanám motoros túrán voltam kb 800 km,induláskor ellenőriztem a szintet,akkor még jóval a minimum fölött volt, majdnem a maximumon.Amikor haza értem meg már ilyen lett. Ki az aki hosszabb utakon többször megáll ellenörizni az olaj szintet, ráadásul egy olyan motornál ami még szinte új.Te nem számíthattál arra hogy ilyen nagy lesz az olaj fogyasztása.Ez nincs előírva sehol, semmilyen gépkönyvben szerintem. (De azért nézd meg mit ír,hogy tudd!)A mi motorjaink között is van olyan ami megeszik 1000 km-en 1L olajat, könnyedén elégeti a motor,és így a gumin és sehol máshol nem látszik olajfolyás. Az 1 hengeres motorok egyik átka a viszonylag nagy olaj fogyasztás. Én ezt adnám elő egy jó ügyvéddel, és egy szakértői véleménnyel. Sok sikert,drukkolok!! |
© baranyai.imre | 2009. okt. 15. 20:13 | Válasz | #367 |
![]() | |
Csak még a szervízben regisztrált óra állás, és a meghibásodáskor rögzített óraállás különbségére figyelj oda. Gondolom világos miért. |
© Zsolt | 2009. okt. 16. 19:22 | Válasz | #368 | ||
![]() | |||
Volt egy kis időm,átnéztem a 400-as kezelési útmutatóját. A magyar kezelésiben az 54.oldalon van a motorolaj ellenőrzési procedúra. Szerintük minden indulás előtt el kell végezni. Nevetséges az egész,mert aki napi szinten használja az nem fogja a nívópálca dugóját be meg ki tekergetni reggelenként, mindezt úgy hogy előtte még járatni is kell. A Yamaha itt védi be magát a kispórolt olajnyomás ellenőrző rendszer miatt.
| |||
|
2009. okt. 16. 20:15 | Válasz | #369 | |||
![]() | |||
Igen, arról nem is beszélve (akinek van jogosítványa tudnia kell, de tegyük a szívünkre a kezünket mind így járunk-e el) hogy indulás előtt motorkerékpárnál ellenőrizni kell a fékeket, hidraulikus fék esetében az olajszintet is, kormányt ütközésig elfordítan, teleszkópot megrázni. Valamint a világítótesteket, féklámpát, irányjelzőket. Terészetesen az olajszint is ide tartozik. Nos? Mindenki ellenőrzi? Tudom hogy sokan azt mondjátok hogy "Ah ez hülyeség, én ismerem a motoromat" de egyszer lesz ami sosevolt. Én sem vagyok kivétel, én is időszakosan ellenőrzőm az olajszintet és a víz szintjét, de a szabály az szabály. Autónál: Kormányholtjáték, fékrendszer, világítás-irányjelzők-féklámpa, ékszíj feszessége. Szóval le van ez írva. | |||
|
© baranyai.imre | 2009. okt. 16. 20:39 | Válasz | #370 |
![]() | |
ezért írtam hogy azt kell mondani 800 km-es túra alkalmával jött elő a probléma. | |
© Csicsó | 2009. okt. 17. 13:15 | Válasz | #371 |
![]() | |
Passat52-nek! Helló! Tudom, h szárazon futnak, a szaki is tudja! Tapasztalatból mondta, h halványan bekenve műkszik. Én most az üza. membránnal kezdem a tapasztalatszerzést. Az olcsóbbtól kezdve..., nem veszek mindjárt kuplungot és variátort:) Csáó
|
© Konos | 2009. okt. 18. 08:46 | Válasz | #372 |
![]() | |
Üdv mindenkinek.Lenne 1 nagy gondom.Vettem 6 hete egy 2006-os 400-zas majestyket.Szépen lecseréltem az olajokat gyertyát hajtásszíjat szűrőket.Kapott új hátsógumit kormánymarkolatot és egy raptor sportdobot.Szóval nyakig a pénzköltésben de most ha össze van rakva alapjáraton valami "csilingelő"hang jön a hajtás felöl ami terhelés alatt megszűnik valamint 100km/h körül ha erősebben gázt húzok felszalad a fordulat de nem megy a motor.A görgők nincsenek elkopva kicsit sem.Mielőtt kicseréltem volna a hajtásszíjat(gates 41805)nem volt ilyen baja.Kb 5 ször szedtem szét hátha rosszúl raktam össze de nem.Összerakásnál mindig széthúztam a kuplung szíjtárcsáit és teljesen belehúztam a szíjat hogy a variátor tárcsa szépen a helyére tudjon menni koppanásig.A kérdésem az lenne hogy lehet e a kuplungom olyan kopott hogy az csúszik meg esetleg a kisrugók is megnyúlhattak?Az a fura hogy alapjárat után nem csúszik semmi sem jól gyorsúl csak 80-100km/h környékén kezdi.Lehet az új szíj gyárilag picit hosszabb??? Valakinek volt már ilyen gondja??Segítsetek ha van konkrét megoldás ilyen hibajelenségre.Köszönöm.
|
© Konos | 2009. okt. 18. 08:48 | Válasz | #373 |
![]() | |
Mégvalami.Hogyan kell kikapcsolni a kijelzőn a szíjcsere ikonját ha villog de már túl vagy rajta és nem méregdrága szervíz csinálta???
|
© baranyai.imre | 2009. okt. 18. 08:48 | Válasz | #374 |
![]() | |
Szia Konos! Hol laksz?
|
© Konos | 2009. okt. 18. 08:56 | Válasz | #375 |
![]() | |
Szegeden |
© Konos | 2009. okt. 18. 09:00 | Válasz | #376 |
![]() | |
Fekete a motor.A felnik kaptak egy perempolírozást valamint a kormány véget a fékkarokat a kézifék kart és a fékolaj tartály tetejét is felpolíroztam.Nagyon szép lett így már nem olyan halottaskocsi fekete a motor főleg a raptor dobbal ami szintén fényes.:)))
|
© baranyai.imre | 2009. okt. 18. 09:35 | Válasz | #377 |
![]() | |
csak azért, mert ha Debrecen környékén, akkor talán tudtam volna személyesen segiteni. Nos. ha a variátor dekni le van véve, és sztendelyen oda húzod a gázt,és a varió szíj szépen kimegy a tárcsa szélére akkor valószinű hogy az jó. A kontrasztrugó feszességére gondolok még vagy a kuplung. A kuplung betétek kopása kb 1mm -nél ne legyen nagyobb, a gyári hézag fél miliméter.A csilingelő hang a kuplung lehet. |
2009. okt. 18. 09:51 | Válasz | #378 | |||
![]() | |||
Szia Konos! Végre még egy szegedi Majesty-s! Remélem Te aktívabb leszel mint Barbi! A szíjcsere kiütését Zsolt elmondja Neked ha magához tért (éjszakás volt szombaton is), valahol a műszerfala alatt kell egy stekkert széthúzni. De ne adjak rossz tanácsot. Fontos a sorrend és az idő is. Névjegyrovat érdekel? | |||
| |||
© Konos | 2009. okt. 18. 10:29 | Válasz | #379 |
![]() | |
Az a fura hogy amíg nem nyúltam hozzá addig semmi baja nem volt.Az algyői kalmár yamaha kereskedésben azt mondják rosszúl rakom össze.Persze egy szét szössze rakás náluk 6000ft.Első szakmám gépjárműtechnikus de 10 éve más szakmát csinálok ez csak hobbi maradt(a g-astrámat is én csinálom sosem volt problémám).Ma szétszedem megint és visszarakom a régi szíjjat és megyek 1 kört megint(1 óra alatt szedem szét és rakom össze már:)))).)Én is a kuplungra gondoltam .Lehet hogy a kisrugók már nem olyan feszesek és kis fordulaton kimozdulnak a röpsúlyok és azok csilingelnek???Előtte volt 1 180-nas runnerem az sosem csinált ilyet bár az itteni motor volt.
|
© Konos | 2009. okt. 18. 10:34 | Válasz | #380 |
![]() | |
Holl kell névjegyrovatot tölteni? Egyébként mentem pestre a motorral és óra szerint majdnem ment 170-net.Érdekes hogy gyorsításnál van az a daráló remegő érzés.Gondolom az 1 henger lehet az oka.Sokkal kiegyensúlyozottabb lenne 2szer 200ccm-rel
|
© Konos | 2009. okt. 18. 10:39 | Válasz | #381 |
![]() | |
Hol érdemes venni kuplungot ahol nem a legdrágább??Mennyi lehet az ára??
|
© baranyai.imre | 2009. okt. 18. 10:45 | Válasz | #382 |
![]() | |
Mi nem nagyon szoktunk venni kuplungot,inkább felújíttatjuk a kuplung pofákat egy fék felújító műhelyben. cca 2-3-e Ft. A névjegyet a Névjegy topicban kell, értelem szerűen. Az előtted írottak alapján.. |
© passat52 | 2009. okt. 18. 10:52 | Válasz | #383 | ||
![]() | |||
Üdv Konos! Kuplungot ha már mindenképp ujra gondolsz akkor 5 pofást vegyél! Az Orpi mociján van ilyen és szerencsém volt kipróbálni! Lényegesen jobb a menettulajdonsága mint a 3 pofásnak! Ugy 40 ezer körül vette ha jól emlékszem! | |||
|
© Konos | 2009. okt. 18. 11:01 | Válasz | #384 |
![]() | |
Nem is tudtam hogy van 5 pofás is."szinte ajándék "uhh.:(
|
© Konos | 2009. okt. 18. 11:02 | Válasz | #385 |
![]() | |
Hajtásszíjat 19900ft ért kaptam!!!A hátsó gumi viszont 18000 volt.
|
2009. okt. 18. 11:56 | Válasz | #386 | |||
![]() | |||
Sajnálatosan magasabbak az üzemeltetési költségek mint a Bebetta esetében. Az enyém még most is megvan, 2 db vaci úúúj gumival, indítókuplunggal, teljes bowdenkészlettel, gyári fékpohákkal, teljes festéssel megúsztam 12'000ft-ból. No ez erre a kategóriára nem igaz. A kuplung remegése lehet a szíj előfeszítésének oka is. Ezért meg is csúszhat. Vagyis a kontrasztrugó ami a kuplungszerkezet alatt van, lehet a ludas. Talicskás mester és Tom tudnának bővebben mesélni erről a jelenségről. | |||
| |||
© baranyai.imre | 2009. okt. 18. 12:02 | Válasz | #387 |
![]() | |
Én is szinte teljesen biztos vagyok benne hogy a kontrasztrugó a hunyó.
| |
© Konos | 2009. okt. 18. 12:42 | Válasz | #388 |
![]() | |
Gondolom lehet a yamaha esetében is kapni külön kisrugót sőt talán még erősebb sportrugót is??Hozzá egy könyebb görgőszettet és máris jobb a gyorsulása.Legaláb is a kétütemű runnernél sokat számított a 17g mos görgő helyett a 13g-mos sportrugóval és tűelektródás gyertyával.hm.
|
© Konos | 2009. okt. 18. 13:20 | Válasz | #389 |
![]() | |
Lehet benne valami hogy a kontrasztrugó vacakolhat.Ha a kuplung lenne elkopva az inkább indulásnál jelezne hibát nem pedig 80km/h nál erős gázadáskor nem??De ez a "csilingelés"alapjáraton.
|
© baranyai.imre | 2009. okt. 18. 13:26 | Válasz | #390 |
![]() | |
Nem lehet hogy a kuplung mögötti lemez verődik?
|
2009. okt. 18. 15:48 | Válasz | #391 | |||
![]() | |||
Üdv! az alapjárati csilingelés az addig aktív, amedíg az autómata szívató kiemeli a fordulatot, mert addig oda-da veri a pofát a haranghoz... ha már ejti a fordulatot akkor már nem jellemző.... Az indulási és végsebességi taromány közötti tartományban lévő remegézst ki lehet simítani....de jelenleg még nem publikus, mert fejlesztés alatt!! | |||
|
© Konos | 2009. okt. 18. 16:03 | Válasz | #392 |
![]() | |
Na jó hogy oda oda veri a pofát de azért gondolom egy új rugó a helyén tartaná alapjáraton hiszen ez nem lehet természetes dolog.Valószinűleg úgy van méretezve a rugóerő gyárilag hogy amikor elegendő nyomatékot és fordulatot ad le a motor a kerékre az elinduláshoz akkor vágodnak ki a "röpsújok" és hozzák mozgásba a gépet.Az érdekes hogy csendes alapjáraton nem nagyon van csilingelés csak időnként viszont ha huzogatom a gázkart mint amikor pörgetik a motort akkor tisztán hallható.
|
© Konos | 2009. okt. 18. 16:06 | Válasz | #393 |
![]() | |
Ha a kuplung mögötti lemez verődne akkor mindig hallahtó lenne bármilyen sebességi tartományba gondolom.Viszont eddig szemmel látható nyoma sehol sem volt.Semmi rendkívüli fényes ütődött felület.
|
2009. okt. 18. 17:35 | Válasz | #394 | |||
![]() | |||
ha huzogatod neki a gázt és akkor ver oda nagyon, akkor inkább a nagy hézag miatt csattanhat nagyot, mert nagy az útja a pofának a harangig...és mikor kicsapódik odaver de nagyon... de ebben az esetben a sima alapjárati inditáskor gáz nélküli alapjáratnál nem szabad hallanod a csattanásokat... | |||
|
© Konos | 2009. okt. 19. 11:41 | Válasz | #395 |
![]() | |
Megnéztem alapjáraton is csilingelt.(Most volt időm foglalkozni vele tegnap nem).Szétszedtem és 3mm vastag ferrodol van még a pofákon .Szétszedtem a kuplungot és megrendeltem a kisrugókat meg a kontrasztrugót is.Szerdára igérték hogy megjön.Ha kész lesz akkor beszámolok hogy mi változott.:))
|
© Konos | 2009. okt. 20. 17:08 | Válasz | #396 |
![]() | |
Egy kis árlista a 400-hoz.Hátsó féktárcsa és fékbetét 35000ft.Gyári kuplung(pofák és rugó)89000ft!!!!Malossi tuning kuplung(5 pofás)64000ft.Malosi tuning kisrugó 3szor3db 9000ft.Gyári kisrugó nem kapható nekem is most hozzák olaszból valahogy szereztek.kontrasztrugó gyári 5900ft.Malosi görgő szett több típusú súlyban 12000ft/8db.Ezeket most kaptam ha valaki hasonló cipőben jár nyitogathatja a pénztárcáját.:))))))
|
2009. okt. 20. 17:17 | Válasz | #397 | |||
![]() | |||
a Malossi görgők full szarok!!!! és majdnem annyi pénzért a Yamahánál megkapod a gyárit!!!! ami garantált, hogy min.. 15-20000 kibír!!! ez bizonyított!!!! a Malossiból tuti 3-4 garnitúra!!! | |||
|
© satyapapa | 2009. okt. 20. 17:43 | Válasz | #398 | ||
![]() | |||
Sajnos ez a baj.a 400maja gyönyörü,kényelmes stb gép de az egyszerü földi halandónak nehéz a javitási,karbantartási költséget kigazdálkodni.Igaz ez a tipus már a luxus kategóriába tartozik,és ezt az alkatrész gyártók és kereskedök is tudják.
| |||
|
2009. okt. 20. 18:06 | Válasz | #399 | |||
![]() | |||
Viszont azzal azért had egészítsem ki, mivel a márka azért garancia a minőségre és a rendszeres karbantartás lelkes üzemeltetés mellett szerintem nem drágább mint egy esetleg olcsóbb kategóriás motor... mert azért lássuk be (amit Én már tapasztaltam ) legtöbb esetben az olcsó a drága!! ![]() ![]() ![]() | |||
|
|
|
|