Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Általános javítással kapcsolatos kérdések, karbantartás
Javítás, karbantartás típustól függetlenül

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


 © Zsolt2008. aug. 19. 14:51 | Válasz | #535 
SomTom! A dokumentumtárban van anyagunk is erről! ==> Kuplung_Javitas.pdf
Zsolt

tamas2008. aug. 18. 21:58 | Válasz | #534 
Peti!
Milyen motorod van?
És milyen a műszerfala?
Innen nem látszik mi világít (villog) rajta!
Esetleg van rajta valamilyen szimbólum? Megtalálható a Maja bibliák valamelyikén?
Segíthetnél hogy segíthessünk...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. aug. 18. 21:55 | Válasz | #533 
Jelentkezem!
Jelentem én jártam hasonló módon, de nem volt kuplunghiba, mindössze a jelenség volt azonos. Kiderült a bontás után, hogy az a csavar, ami az egész szerkezetet tartja, lecsavarodott, és nekifeszült a kuplungharangnak. Visszacsavartuk, rögzítettük, és kész. Egyébbként a klasszikus történek az szokott lenni, hogy a 3 rugó valamelyike elszáll. Én nem akánlom a tuningrugót (Malossi) csak abban az esetben, ha mindent cserélsz ami idevág. Görgö, kuplungrugók, és hátsó helyretoló nagy rugó. Így az igazi. Egyébbként a gyárit tedd bele. Szerintem.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Peti2008. aug. 18. 19:51 | Válasz | #532 
20 ezer km után az ékszíj ki lett cserélve és a műszerfalon a hibajelzést ami(villog) a cserére figyelmeztet nem tudjuk kiütni. Valaki tudna segíteni?

SomTom2008. aug. 17. 22:50 | Válasz | #531 
Behalt a Majám kuplungja. Állandóan menni akar a szegény, a megállni meg nem. :-(
A szerelő azt mondta, hogy valószinűleg a kuplungrugó(k) fáradtak el.
Majd csak csütörtökön vihetem.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Ha igen, erősebb, vagy gyengébb rugót érdemes venni, vagy inkább vegyek egy rugó szettet (Malossi 4.900 Ft)
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

tamas2008. aug. 13. 23:25 | Válasz | #530 
Akkor más a problémánk Fiona, mindenesetre Téged is szeretettel üdvözlünk, mint új Fant a honlapon. Ajánlom Neked is figyelmedbe a Galériát, és a névjegy rovatot, had gyarapodjon a Majesty-sek tábora. A problémámat részletesen leírtam a futómű-gumi rovatban, ha van időd (időtök) elolvasni, érdekelne a véleményetek! A kerékcsere még hátravan, de nem sokáig halogatom.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Fiona2008. aug. 13. 15:13 | Válasz | #529 
A kormány remegett de csak akkor mikor a gázt huztam

 © baranyai.imre2008. aug. 13. 14:09 | Válasz | #528 
Igaza van Tamásnak!A karbit is érdemes megnézni.Kb 1-1.5 éve egy XJ750-et javitottam,és az egyik karbijánál volt ilyen gond.Jó szerelést!

tamas2008. aug. 13. 11:59 | Válasz | #527 
Szia Fiona! Nekem vannak szitálási problémáim. (YP250) Neked a remegés sima vibráció formájában jelentkezik, vagy szitál is az eleje?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Fiona2008. aug. 13. 11:08 | Válasz | #526 
Akit érdekel:
Majesty 400 enyhe remegés a kormányban alacsony sebességnél.
Hiba: a hajtásban clutch (kuplung) dob belseje beégett és berágódott. Javítás egyszerű csere. Javítási idő le és felszereléssel a burkolatoknak 1 óra.

Fiona

 ansa2008. aug. 13. 10:17 | Válasz | #525 
ok,értem,köszi a tippeket,ha lesz egy kis időm,utánanézek....mondjuk ez már csak sztem szeptemberben lesz,ugyis a karbit át kell néznem.Ha megvan a vizit,megírom az észrevételeket!Köszi mégegyszer.

tamas2008. aug. 12. 22:12 | Válasz | #524 
Nézd már meg a karbi tetején van egy nagy sapka. Van alatta egy membrán. Nincs rajta egy pici lik esetleg? Ne legyen igazam! Két csavar tartja, a membrán egyben a tömítés szerepét is betölti, óvatosan le lehet venni. A membránt egy hosszú rugó tolja le a helyére. Ha kivetted a rugót, a membránt és a tüt is egyben ki lehet húzni. Amennyiben a membrán meg van repedve, ill. likas, akkor a teljesítmény picit (a lyuk mértékétől függően) romolhat.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. aug. 12. 19:40 | Válasz | #523 
Bár ha szép egyenletesen húz (nem remeg,nem vibrál),nem hiszem hogy a görgők kopottak lennének.

 © baranyai.imre2008. aug. 12. 19:38 | Válasz | #522 
Lehet attol is,és ha már szét szeded nézd meg a görgők kopását is,ha kopott,csere!A szíj minimális mérete 19mm körül van (emlékezetem szerint).

 ansa2008. aug. 12. 15:57 | Válasz | #521 
Ok,megnézem,bár szép egyenletesen húz,inkább a végén fogy el,pont ez a furcsa,hogy pillanatok alatt kipörög,és ott meg mintha szabályozna...ilyen lehet a szijtól is?

 © baranyai.imre2008. aug. 12. 14:47 | Válasz | #520 
ansa!
Szíj csere mikor volt????Nézd meg a kopását!

 ansa2008. aug. 12. 13:05 | Válasz | #519 
Sziasztok!

nekem olyan gondom van,hogy furcsán huz a motor,illetve pontosabban a végsebesség környékén a következőkre lettem figyelmes:(kakukktojásként jegyezném meg,-csak nem szóltok meg érte,-hogy Aprilia Leonardom van,250-es yamaha blokkos)
Mikor megvettem a mocit,145-ig kiment az óra,ami valójában sztem 125-öt jelenthet,szóval mostanában kimegy max 130-ig,és onnan nem megy tovább,sőt,ha nem huzom padlón a gázt,akkor szinte könnyebben kigyorsul,de akkor is csak kb.130-135-ig.Nem mintha ez nekem nem lenne elég,csak bosszant,hogy eleinte 145-ig ment,most meg csak 130-ig...Mi lehet az oka?nem állítottam semmit rajta,csak a légszűröszivacsot mostam ki még akkoriban....Olyan mintha leszabályozna,mert addig végig huz simán...van valakinek ötlete?

 Tibi2008. aug. 10. 22:17 | Válasz | #518 
Megnéztem ,hogy mi lehetne a baj.Meg volt lazulva egy picit a csavaron az anya amo a motrot tartja.Meghúztam szerintem nagy lett a változás.Nem löttyen akkorát.Persze még így sem a tőkéletes,de tök jó lett.A másik cuccokban pedig köszi a segítséget.Tisztább lett a kép.Amúgy az olaj,víz,fékfojadék lecserélve.Ezen a téren minden frankó.Na majd többet holnap!

tamas2008. aug. 10. 20:13 | Válasz | #517 
Van itt Egereben egy srác, az övé is lóg mint állat, de nincs vele semmi gondja. Azért jobb a békesség.
A hátsó rugók (utóljára ZSolt cserélte őket a csapatból) azt hivatottak szabályozni, hogy milyen ford.szám.tartományban nyissanak a kuplungod karjai(?). 3db van belőle, minél erősebbek a rugók, annál nagyobb fordulatszámot igényelnek, annáljobban lő ki a motorod indulásnál.
Azt hogy mikor vállt el, onnan érzed, hogy adsz egy kövér gázt álló helyzetben, és folyamatosan húzva a gázt, figyeled az órát. (nem a karodon, hanem a km!) Ahol az óra fölfeléfutása picit meglassul, ott válltott. Kb. 30-32km/h sebességnél kellene lennie a dolognak, ha gyári görgők vannak benne. Az meg hogy simán megy, természetes. Ez a feladata, és el is látja tökéletesen! Olajcserével, hogy állsz? Fékbetétek, fékolaj? Hűtővíz? Kiegyenlítőtartály?
ZSolt tökéletesen rátapintott a lényegre, hajtsd (de ne üsd-vágd!) és a többi majd kijön. Ha tapasztalsz valamit, írj.
Különben Te merre laksz? Pl:névjegyrovat nem hoz lázba? Vagy a Galéria?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. aug. 10. 17:52 | Válasz | #516 
Tibi! Az én véleményem az, hogy nagyjából nézd át, javítsd meg a legfontosabbakat, de ne többet. A gépedet jobban át kell nézni, pl. szezon után, fogsz találni még mást is!
Zsolt

 Tibi2008. aug. 10. 13:19 | Válasz | #515 
Egyenlőre még a kanyarokban nem vettem észre olyan különöset,csak azért írtam,hogy mi lehet ha ez nagyon lötyög.Ha lesz időm még ma megnézem azt a felfüggesztést,mert bosszant.Remélem otthon sem nagy dolog kicserélni,nem tudom mibe fáj az,főleg melyik részét kell cserélni,meg kell néznem,és mennyire kell a mocit szétkapni.Vissza a görgőkhöz:Talán a te verziód még a legjobb,ha jól értem akkor párban berakva 14g-osak és párban 12g-osak egymással szemben.Amúgy én nem nagyon érzem mikor vált átt másogikba,van neki valami más hangja vagy valami?Az enyém csak úgy simán megy.A hátsó kuplun rugóiról nincs semmi tapasztalatod?-aza három ami a kulunot fogja össze.Ebből is van 3 fajta erőséggel.Csá!

tamas2008. aug. 10. 11:19 | Válasz | #514 
Helló Tibi! Nálam a szíjkopás lassú (nehézkes) indulással, ami az üzemi hőmérséklet elérésekor megszünt, jelentkezett. Ezt érezheted akkor is, ha a kuplungod szépen, egyenletesen kopik ugyan, csak már elkopott, és nem fog rendesen. Csak bele kéne nézni, a minimum szíjméret 19-21mm-ig terjed, a kuplungon a ferrodolnak minimum 2 mm-nek kellene lennie. Ezt nem látod kintről!
Görgők. Tudod, Hofi mondta, hogy a lét és tudat összefügg.Ha megisszuk a lét, a tudat elmegy. Nos ez valahol igaz a görgők variálására, mert lehet ugyan úgy könnyebb variátorgörgőt berakni, hogy ne kelljen a kuplungszerkezet mögötti nagy rugót kicserélni, de csak bizonyos súlyhatárokon belül. Pl: gyárilag 14g-osak a görgők, elvált 2-ba a motor 30-30km/h sebességnél. ZSoltnak 12g-osak a görgői, Neki 38-40-nnél kapcsol 2.at a gép. Nekem nem tetszett a nagy fordulatszám 1-ben, ezér mivel 13g-os görgők nincsenek, (legalábbis én nem találtam, bár nem is kerestem) betettem 4db 12-es, és 4 db 14-es görgőt, mindegyiket szigorúan a saját súlycsoportjával szemben! Így most a motorom kb. 35-km/h sebességnél kapcsol 2-at, és ez nekem így elég. A végsebessége nem válltozik ilyenkor, arra kell ügyelni, hogy mivel a görgőket, ill. a szíjtárcsákat a hátsókeréken, a kuplung mögötti rugó tartja alaphelyzetben, ha nagyon lemész görgősúlyban, esetleg nem tud 2-at kapcsolni! Nem szabad félni tőle bátran szét kell szedni, nem kell hozzá profi motorszerelőnek lenni hogy ezt a részét a motorodnak tökéletesen karbantartsd! Biztosan meg fog lepni egy-két dolog ha még nem láttad szétszedve, de nem ördöngősség. A dokutárban találsz a tipusról pontos variátorszerelési, és kuplungjavítási képes beszámolót, nézegesd át, és ha betartod a leírtakat, meg tudod oldani a feladatot. Érdemes bogarászni a javítás rovatban, mert ott is sokat beszéltünk erről a problémáról, ill. írtak mások is a tapasztalatukról.
Lógás. Bizony ez baj. Lapozd fel a szintén a dokumentumtárban található manuált (mi nemes egyszerűséggel csak "Maja Bibliának" nevezzük, és számunkra bizony az is) a 98-100-oldalakon nézegesd meg, hogy hol, és milyen felfüggesztések tartják a motorblokkot, ill. az egész hajtóművet. A szilentjeid vannak kikopva, ez nagyon sok gondot okozhat, éerdemes kicserélni. Gyakorlatilag nem fut a motrod egy nyomon, sőt alkalmanként akár három is lehet, mert gázadáskor, guruláskor, és fékezéskor mind mások az erőterhelések.
Milyen gondokra utalsz a kanyarokkal kapcsolatban? Azt érzed, mintha a motorod egy szétnyitható camping kerékpár lenne, csak éppen nincs összecsavarozva, és azt az érzést ébreszti benned, hogy csúszik-mászik az úton az ívről?
Írjál csak ha gondod van, úgyis csk abban segítünk amiben tudunk. Sok esetben a szakszerviz marad, de azt azért mindenki igyekszik elkerülni az árak miatt. Hali!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Tibi2008. aug. 10. 10:12 | Válasz | #513 
Sziasztok, Tibi vagyok és van egy 99-es 250-es Majám.Fiúk az a kérdésem, hogy a szíjat hogy veszem észre, hogy elkopott szétszedés, mérés nélkül.Lassabban fog menni?Másik pedig,hogy a variátorban a görgők a Malossi katalógus szerint vannak több féle súlyban és a kuplugban is van 3 fajta erősségű rugó.Nem tudom melyik lenne a legjobb.Ha nektek van már-e téren tapasztalotok akkor megköszönném ha velem is megosztanátok.Ja még olyan dolog,hogy ha középkonzolon van a motor akkor a hátsókereket megmozgatom mozdul jobbra balra kb 1-1,5cm-t.Persze a belfüggesztésen ami tartja az egész motrot és a hajtómúvet a kerékkel együtt.Valakinek ez még van így?,vagy ki kell cserélnem a tarókat amik a motrot fogják?Meg kanyarban nem tudom lenne-e vele valami gond.Köszőnom,hogy valahová leírhattam a gondjaimat.Bocs a sok kérdésért így egyszerre,remélem tudtok valamiben segíteni.Köszönöm!

tamas2008. aug. 07. 17:49 | Válasz | #512 
Amennyiben lent a meghajtás rendben van, érdemes megnézni a műszerfalba csatlakózó végét is s spirálnak. Én jártam úgy, hogy már majdnem megrendeltem a gyári spirált (a 250-eshez 6'800ft körül van), mikor kiderült egy rutinpucolgatás alkalmával, hogy a bowdenház jön lefelé a kormányoszlop felől. Kitekeredett az anya. Szépen lebontottam az elejét, csöpögtettem bele jofféle olajat, és visszatekertem. Azóta minden rendben!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. aug. 07. 06:34 | Válasz | #511 
Első a spirál ellenőrzése!Különösebb bontás nélkül az első keréken megtalálod.Menetirány szerint jobb oldalon van a meghajtás.Kicsavarod kézzel megpörgetve meg kell mozdulnia a mutatónak.Ha el lenne törve akkor az egyik fele könnyedén kiesik.
Köszi a feliatról az infókat a hossza és a magassága kellene még.

 Peter2008. aug. 06. 23:33 | Válasz | #510 
igen, a felirat parameterei azonosak a Karcsi altal leirtakkal

 Peter2008. aug. 06. 23:29 | Válasz | #509 
Gondban vagyok , nem megy a sebesseg mero es a kilometer mutato.-vajon hol lehet a baj?-maja 125-osrol lenne szo...

tamas2008. aug. 06. 21:30 | Válasz | #508 
Ja egy régebbi téma, durrogott a motorom ha elvettem a gázt lejtőn lefele nagyobb sebességnél. Ez a jelenség teljesen megszűnt mikor a rendesen tömített kipufogó felkerült, tehát a rendszer tömítettsége igenis beleszólhat abba hogy a kipufogó durrogjon hesonló helyzetekben ha falsot kap valahol! (Nekem egy nagy fals volt az egész dob)
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2008. aug. 06. 21:27 | Válasz | #507 
Tegnap délután (mivel két kipufogós is elhajtott mint a legyet) nekiláttam, és sufnituning megoldásokkal (flex, fúrógép, reszelő) sima laposvasból és menetesszárból megoldottam a DX-es kipufogódob megfelelő rögzítését a motoromon. (nem hiszem hogy az Orange Choopers csapata alkalmazna, mert nem veszekedtem senkivel, még a szomszédokkal sem.) A Különbség a felfogatásban jelentős, ezért csinálok róla képeket, nem mintha roppant büszke lennék a teljesítményemre, csak ha valaki hasonló helyzetbe kerül, ne járjon hasonlóan mint én!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. aug. 04. 21:01 | Válasz | #506 
Köszönöm karcsi, csak még a hossza és a magassága hiányzik!

tamas2008. aug. 04. 20:24 | Válasz | #505 
Nos, nekem is Ő bűvöéta a szelepeket, nagyon rendes volt, csinálta vagy két órát, és nem kért egy fillért sem! Már azóta többször is voltam nála tanácsot kérni, abszolút segítőkész. Rá akart beszélni egy Yamaha Fazer-ra, azt mondta,:
-Ez pont Neked való, egy lebutított 150! lovas túragép, nagyon kezes. Nem mondom hogy nem tetszik a gép, de azért mégis kicsit drága is(2,3milla), meg szerintem a 21 ló után a 150 (még ha buta is), halál...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Karcsi2008. aug. 04. 08:17 | Válasz | #504 
Feco: a 125 maja felirata az oldalon a következők... a felső éltől 10 mm, az ülésmműanyagtól 15 cm-re van az M betű..
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

 Árpi2008. aug. 04. 07:15 | Válasz | #503 
Igen, Papp András

 Feco2008. aug. 03. 21:06 | Válasz | #502 
Meg tudlak érteni Tamás nekem is Skodám van,4 kerék tető és kevés hitel.Sajna az enyém rozsdás már.

 Feco2008. aug. 03. 21:03 | Válasz | #501 
Péter a 125-ösön majd megmérnéd a felirat paramétereit?

tamas2008. aug. 03. 19:10 | Válasz | #500 
Tulajdonképp nem a tuning volt a cél, hanem az amúgy is felújítandó motort tettem rendbe. Mivel az autó amúgy nagyon egyben van, kár lett volna túladni rajta. Nem is fizetnek már egy 18 éves Ladáért csak bagót. A Porsche-nak persze hogy nem vagyok ellenfél, ez csak nagy álom lenne, és ahhoz kell ám futómű, meg fék is.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. aug. 03. 18:12 | Válasz | #499 
Szokásos eljárás.Ezt
"bikázásnak" hívják, kérdés mi a célja!Indításra jó.

 Peter2008. aug. 03. 14:47 | Válasz | #498 
hmm-ha parhuzamosan rakotnem a kocsi akujat es ugy probalnam az inditast,majd levennem a kotest, vajon gond lenne?

 Peter2008. aug. 03. 14:42 | Válasz | #497 
A tegnap ota nem mutat a sebessegmero.Ketszer-haromszor kilengett a tu es azutan semmi.A beindittas is, ket-harom sot, negy -ot probalkozas utan tortenik.Baj lenne az akuval?-es a sebessegmero????

 Feco2008. aug. 03. 12:27 | Válasz | #496 
Köszi a kimerítő magyarázatot, hallottam már róla de nem jegyeztem meg nem volt rá szükségem.A hajtásláncod akkor marad hosszúéletű ha nem használod ki a tuningot,megelégszel a kevesebb fogyasztással.(Engedd el a Porschékat)Sok szerencsét hozzá!

tamas2008. aug. 03. 10:34 | Válasz | #495 
Az oroszok annak idején két blokkmagassággal, és két főtengelykerülattal (amihez volt a rövid, és hosszú hajtókar) csinlták az 1'200-1'500, rövidlöketű 72mm-es, és 1'300-1'600-as hosszúlöketű 78mmes blokkmagasságú motorokat. Ha az 1,3-as motorba betetted az 1,5-ös főtengelyt, meghosszabbodott a dugattyú útja le és fel 7-mm-el, azálltal a lökettérfogat 1300 ccm-ről 1'600ccm-re növekedett. Hogy a dugó ne járjon ki a blokkból, rövid hajtókart tettek bele, az eredetit összébbroggyantották kovácsolási eljárásokkal, majd kiderégszögelték. Ez nem túl pontos eljárás, ezért én Fiat Argenta 1,6-os hajtókarokat tettem bele ez ráadásul biztosít kenést a csapszegnek is, ami pont jó a "zsugormotornak". Nem csak a lökettérfogat növekedik, hanem a nyomatékkgörbe is, hiszen a "nagyobb" főtengelynek a hajtókarcsapágyai nagyobb kerületen fordulnak, futnak, ezért jár följebb a dugattyú. Mivel a kerület is megválltozik, (ld.seprűnyelet fogva ha a külső kerületen forgatod azt aki tartja középen, sokkal kevesebb erőt kell kifejtened) a nyomaték az ami sokkal nagyobb lesz. Ahol eddig gond volt befordulni 2.ban, ott ezentúl a 3. is simán viszi. Az igazi terhelést a dugattyúk gyakorolják a hengerfalra, ill. a hideg motornál a főtengely kaphat nagyobb ütést ha nincs megfelelő kenés. Gondot okozhat még a gyári, széria vezérmútengely, ami alapjárati tartományban már iszonyú nyomatékot ad, gyakorlatilag a motor alapjárattól húz. Sportvezérútengelyek esetén nincs ekkora alapjárati nyomaték, viszont egyenetlenül jár a motor 2'500-as forgulatog, onnan viszont 8'000-ig állat. Az én motorom most kb 95-100 ló, de a nyomatékgörbélye az vadállati. 5'500-tól viszont nem szabad többet pörgetni, (4'500-nál eddig még mindig elválltottam mind a 3 alkalommal, 2'000km van csak benne) mert károsodhat. (mondjuk a széria is itt van sárgával jelölve, csak nincs ekkora bika benne) Én gyakorlatilag most városban max 2'500-ig kell hogy adjam a gázt, nincs part ahol ne menne fel simán, pedig kombi, és a leghosszabb 3,9-es difi van alatta. A fogyasztásom tetőbox-al (320l) és 5 személlyel 100-as tempónál 7 liter/100km, és nem fog meg egy part sem, Lelléig 1x lellett 4.et kapcsolnom, a kőröshegyi felüljárónál. 100-nél a motorom kereken 3'000-et forog, ami kíméletes. 4'500-nál pont 150-et megy, és simán gyorsul odáig. Arra még kicsit várok mi a vége, majd ha be lesz járatva. A szerelőm aki összerakta (Leffler Csaba autóversenyző) azt mondta, sima 185, és ott MÉG nincs vége. Nekem az már bőven sok, elég a 120-130 esetenként, meg hogy a mai korszerű modern autókkal lépést tudok tartani, nem gond az előzés. Néznek is nagyon, mikor együtt lépünk ki, és ők ottmaradnak mert én vagy tivábbelőzök el mellettük, és csak lesik az órát, vagy már kigyorsításkor otthagyom őket, mert nem tudnak úgy jönni. Tegnap mentem egyedül Poroszlóra, és az előzéskor (4-en mentünk ki, egy R.Thalia 4 személlyel, egy réggebbi Golf1-es és én voltam az első) csak egy cabrió Porse Boxter jött végig. Mondjuk az már nagyon szép lett volna... De nem ez a lényege, csak az hogy a mai felgyorsul autósvilágban ne kelljen mindig a sor végén kullognom. A Villniusi versenyszektorok csodavilágából kikerült VFTS-ek 180 le körüli teljesítményeket adnak le fékpadon. Nem semmi!
Hát ennyi. Bőlére eresztettem...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. aug. 03. 07:15 | Válasz | #494 
Igazad vqan a stutgarti mercinek sosem volt vezérműszíjja.
Nem értem mit zsugorítottál?

tamas2008. aug. 02. 09:03 | Válasz | #493 
Szóval olyan ez, amikor az autógyárak elkezdték csinálni a szíjas vezérműrendszereket. Aztán rájöttek, ha a paraszt nem törődik a karbantartással, bizony nagy pénzekbe kerül a javítás, és következő alkalommal nem vesznek hasonló konstrikciót, mert ugye "megbízhatatlan". Ez nem igaz teljes mértékben, de az viszont igen, ha a szíj nyúlik, több gond lehet, mintha a lánc(nekem alapból a gyujtáson venni észre hogy nincs minden rendben). Az max. csörögni fog. Tehát az emberek nemtörődömsége vezetett oda, hogy visszajöttek a láncos motorok. Tegyem hozzá, akik igazán komoly motorokat csináltak, nem is próbálkoztak a szíjjal!
Különben nekem is sokkal szimpatikusabb a külön olajzási rendszer, mert eleve teljesen mások az igénybevételi mutatók, a hőhatások, és ennek kapcsán az olajcsere intervallumok is, arról nem is beszélve, hogy a válltóból tulajdonképp nem lenne szabad retkes olajnak lejönnie, csak abban az esetben, ha a figura nem törődik a dolgaival. De ez megint emberi tényező, és ugye ezt a gyártók sosem tudják beszámítani a futásteljesítménybe. Különben most hogy én is "bezsugorítottam" a Lada motorját, nem fogok többet menni egy olajcserével 8'000km-től, de majd még figyelem az olaj szinét. Ugyi teljesen más lett a hajtórúd hengerfalra gyakorolt nyomásának a szöge. Más az igénybevétel. Ezért vettem bele a Castrol 10W60-as sportolaját, direkt ilyen dolgokra lkett kifejlesztbe. Látszik az árán is...
Árpi, csak nem Papp Andris szerelte a motorodat?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. aug. 02. 07:49 | Válasz | #492 
Kérésem a 125-ös fórumtársakhoz mérje meg nekem valaki a Majasty 125 felirat méreteit és a koordinátáit is valami fix ponttól.Sajnos én elfelejtettem a festés előtt.Előre is köszönöm a segítséget.

 Feco2008. aug. 02. 07:41 | Válasz | #491 
Va igazságod a közös olajzás kapcsán de részemről maradok a konzervatív megoldásnál, mint a gyártók nagyrésze is.
Az olajcsereciklusokra visszatérve, jobbnak találom a cserét mint a szűrős és hosszabb intervallumot.510 Le-ős DAF motor (gyári előírás)ciklus első csere 100 ezernél.Tudod mi jön ki belőle: Koromfekete híg víz!Még hidegen is!Na jó ez szélsőség,de még a szintetikus olajak is elfáradnak egy idő után.
Általában a Lada difikben az evolvens megy el, nincs mit hézagolni, de lehet Nálad más a helyzet.

tamas2008. aug. 01. 21:08 | Válasz | #490 
Joe, ha a cikkszám nem stimmel, az alkatrész sem fog, de lehet hogy kisebb átalakítással meg tudod oldani. A dob az én hanyagságom miatt esett le, nem vettem észre hogy az egyik tartócsavar (a 3-ból eleve csak kettőt tudtam felerősíteni mert a DX-es dob más) azért esett ki, mert a gyártott konzol eltört. Viszatettem a csavart, de csak a dobhoz tudtam rögzíteni, csak ez nem látszott, mert a konzol hátulról van. Ennyi...
Árpi, ha erre jársz, szólj rám, tudnánk találkozni, csak előbb össze kell kakapálni a gépet.
Szerintem Feco a közös olajzásnak is megvannak a maga előnyei, pl. télen hamarabb melegszik a váltóban az olaj (autóra gondolok) nyáron pedig a nagyobb olajtömeg miatt (meg a válltó hasa alatt suhanó levegőtől) jobb a hűtése. Az meg hogy mennyi korom jut be a válltóba, az bizony a tulaj lelkiismeretén, és a jármű műszaki állapotán múlik. De az is biztos hogy ha az olajcsere esetén a válltóba való olaj árát beszámítod a motorolajba, nem sokkal nagyobb a töbletköltség, és nem fogod elhanyagolni mert nagy a tét. A Pegasonak különben 5'000km. az olajcsereciklusa. Nem túl sok ahhoz képest, hogy olajszűrős a motor! Végül is minden az illesztésen múlik. A bátyámnak volt 206-os Peugeot-ja, közös olajzású, 250'000km után hozott az 1,1-es motor helyett egy 1,4-eset bele, mert szétrángatta (saját bevallása szerint) a váltót a pesti forgalomban. A motort beletették egy másik autóba mert tuti volt, futott tovább. Nem Lada kérem... Különben az én difim is zúg, de én inkább kiházagolom...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. aug. 01. 08:08 | Válasz | #489 
A közös olajzást nem tartom jó megoldásnak, belevisz egy csomó kormot a váltóba. De ami igazán nem tetszik több olajat kell cserélgetni. Ez zsebre megy.
Manapság az árából egyből látszik melyik az igazán jó minőség!Itt a Maja hajtóművénél részemről semmi extrát nem látok, elő a jó öreg hajtóműolaj!
A Ladáról jut eszembe eladásnál, öreg zajos kocsinál kis fűrészpor is lecsendesítette az öreg difiművet,addíg míg eladták.

 Árpi2008. aug. 01. 08:05 | Válasz | #488 
Szia Tamás! Én ózdi vagyok,Egerbe úgy keveredtem, hogy ott volt a legközelebb szervíz. Pont útba esett, ha mentünk Zsórira. Sajnos a napokban tudtam meg, hogy már nem foglalkoznak motorral. De már nem is lényeges, mert a garancia egy éve, a jótállás ebben a hónapban lejár. Azért sajnálom, mert rendes gyerek volt a szerelő. TOP-CAR KFT. Andornaktálya felé közvetlenül az Eger vége tábla előtt. A hajtóműolajjal még ráérek, van még 1000 Km. lehet, hogy kihúzom tavaszig.

TopJoe2008. júl. 31. 23:44 | Válasz | #487 
Találtam a képesmotoron egy 400-as majestyt darabokban, a tulajnak meg van a jobbos kis kesztyűtartó fedél. Ez olyan lehet mint ami nekem kell? A holland alkatrész oldalon a cikkszámuk nem egyezik ugyan de a kinézete olyan. Szerintetek?
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

TopJoe2008. júl. 31. 23:32 | Válasz | #486 
Hát az meg, hogy a fenében esik le? Fogja egy halom erős csavar. Gondolom akkor reggel mész a Petihez dobot venni?
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. júl. 31. 22:38 | Válasz | #485 
Tudod Feco hogy rosszabbul ken azt kétlem, viszont a hidegben való használata valóban válltozhat. Pl, nekem (megint a Lada) télen sebválltóba job volt a Trabantba való hykomol hajtóműolaj mindaddig, amig nem szereztek ügyesen egy itteni nagy sebességválltógyárból nagyon tutkó olajat. Azóta télen-nyáron ugyanaz! Azt meg hogy a Japcsik miért javasolják ezt az olajfajtát, hát lövésem sincs. Mindenesetre mikor én lecseréltem a hajtóművem olaját, egy rendesen rózsaszín anyag jött le, ami tökéletesen tiszta valami volt. Sajnos a motorolajra engedtem rá, és nem tudtam megmenteni, de azóta bárkit kérdezek, senki nem tud ilyenről. Valami spéci anyag lehetett, és elképzelhető hogy új motoroknál jó ez a megoldás. Autóknál a Peugeotnak volt közös a motor és a válltó olajzása, meg a sógor Pegasoja is ugyanilyen. Biztos tudják mit csinálnak. Mindenesetre, én nem raknék bele vékonyabb olajat, a Zsolt álltal leírtak miatt.

Árpi! Te merre laksz? Az egri szerelő miatt kérdem. Tán földik vagyunk? De az olajat ne az ára alapján válaszd meg!!!

Még egy nagy poén a nap végére, ma leesett a komplett kipufogódobom, egy Suzuki meg (15-20méter volt közöttünk, és lassan mentünk, én meg utánna sehogy) elgázolta. Szőke nő volt. Kérdeztem ha a gyerek esik le azon is átmegy???
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. júl. 31. 22:07 | Válasz | #484 
Valamiért a japcsi csak leírta az a 10W30-at , valami oka csak van?Lehet annyira bíztak a megmunkálásukban hogy gondolták a vékony olaj jobb lesz?Egy biztos a vastag olaj valamennyi teljesítményt megfog, főleg hidegen.Talán rosszabbul is ken.

 © jasa2008. júl. 31. 17:04 | Válasz | #483 
Ez a hajtóműolaj téma örökzöld, burgman fórumon is rágcsálják....Sztem hajtóműbe hajtóműolaj való (tehát 80W-90) bár még a burgman manual is 10w40et ír. Ha megnézzük a hajtómű robbantott ábráját ott fogaskerék, tengely, csapágy van, és a motorhoz képest alacsonyabb a hőfok és nincsenek századmiliméteres illesztések, tehát nem kell híg olaj. ÁR: Valvoine hajtóműolaj 2300/liter, szerintem ez nem drága.
Szerelőből, szervízből meg van jó és rossz, aki rátalált az előbbire, adjon hálát az égnek...
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Zsolt2008. júl. 31. 16:59 | Válasz | #482 
Nekem is 80W90-es van benne. Korábban próbáltam motorolajat is (10W40), de akkor a hajtómű olyan villanymotor szerű hangot adott, magyarán a hajtóműzaj vékony olajnál (és idős gépnél) előjön.
Zsolt

 Árpi2008. júl. 31. 13:21 | Válasz | #481 
Autószervízben vettem az olajat, mert olcsóbb volt, ott mondták, hogy jó a hajtóműházba is, de nekem is gyanús volt. Mégegyszer megnéztem a leírást, hát igen.SAE 10W-30 az, de API SE a vége. A motorhoz meg SG-vettem, oda jó az SE, SF, SG. Beszéltem az egri szerelővel, aki szervízelte, Ő se ajánlja a hajtásba.

tamas2008. júl. 31. 12:48 | Válasz | #480 
Az a 10W30 nekem gyanús hajtóműházba. Olyan motorolajhangzású számokból áll(az is). Nekem 80W90-es van benne, remekül teljesít. Bár mivel egy liter 4 olajcserére elegendő, én bizony kicserélem a motorolajcserék alkalmával ezt is akárki akármit mond, pedig nem kellene. Én a következő olajcsere alkalmával megpróbálom a 10W60-as olajat, ha tudok szereznui 4T-ben. A kocsival van olyan gondom, hogy alapjáraton 2,0 bar az olajnyomás hidegen, viszont ha eléri az üzemi hőfokot, 3'000-es fordulaton is csak 1 bar.A mocival is valami hasonló van...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Árpi2008. júl. 31. 11:39 | Válasz | #479 
A magyarnyelvű kezelési útmutatóban kitekerve kell mérni az olajszintet. Viszont már kétszer bepánikoltam, mert nem vártam elég ideig a motor leállítása után. Már esedékes az olajcsere, Castrol 4T 10W-40 tip. vettem. Szerintetek is jó a hajtómű házba is? 10W30-t ajánlanak a leírásban, de minuszban is motorozom ha nem esik a hó.

talicskas2008. júl. 30. 23:39 | Válasz | #478 
Sziasztok... Én is betekerve nézem és öntöm a maximumra a szintet...Nekem direkt felhívta a figyelmemet az előző tulaj, aki mellesleg négyütemű mocikat javít Nagykátán. Azt mondta, hogy többet a maximumnál sose öntsek és szigorúan 3000km…
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Zsolt2008. júl. 30. 18:17 | Válasz | #477 
Én is becsavarva néztem, de ilyenkor mindig max. állásba töltöm.
Úgy néz ki, hogy az indítómotorom beszart, vagyis a forgórész menetzárlatos lett. Jó lett volna egy cseredarab, de ha minden jól megy, péntekre felújítják. Vagy nem...
Zsolt

tamas2008. júl. 30. 12:57 | Válasz | #476 
Szia Ádám!
Ha valóban jó a dekorosod netről bármit le tud szedni. Én is így szereztem Yamaha emblémát, és méretazonos tipusfeliratot, mert át lett fényezve a mocim. Van spéci kivágógépük, és csodás munkát tudnak végezni. Arra ügyelj, hogy nem árt lelakkozni, mert a szélei odalesznek hamar!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Ádám2008. júl. 30. 11:22 | Válasz | #475 
majesty 125 '02 évjárathoz keresek felirat mintát amit dekorossal ki todok nyomtatni

üdv: Ádám

gelilackó2008. júl. 30. 09:34 | Válasz | #474 
Ez nagyon érdekes nekem meg sem fordult fejemben hozzáillesztéses módszerrel nézni az olajszintet Teljesen egyértelmű volt betekerve nézni.Viszont olaj cserénél az előírt mennyiségnél betekert állapotban mutattot maxot.ellenörzésnél sem igen mutatott kevesebbet csak a csere periódus vége felé közeledve fogyott pát deci el belőle.
Érdekes téma Ki hogy nézte eddig?:)
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

TopJoe2008. júl. 30. 07:57 | Válasz | #473 
Juuuuujjjjjjj ! Én mindig becsavarva mértem.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

tamas2008. júl. 29. 22:40 | Válasz | #472 
Hja...
Különben ne aggódj, ez tipusonként válltozik. Viszont ha valaki becsavargatva méri a minimumszintet, bizony ráfázhat kanyarokban!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. júl. 29. 16:06 | Válasz | #471 
Mindjárt ki is egészítem: megnéztem a "maja-bibliát" az is csak érintő szintmérést ír, tehát nem becsavarva. Lehet hogy Ti ezt mind tudtátok ? csak én voltam MADÁR .
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. júl. 29. 15:48 | Válasz | #470 
A hét végén "garázsmenetet" tartottam:
- légszűrő, variátorszűrő tisztítás,
- olajat cseréltem a hajtóműben (a vastagabb, igazi hajtóműolaj 80w-90 mellett döntöttem, bár a manual szerint elég a síma motorolaj)
- most végre kibontottam a teljes légszűrőházat és az ülés alatti dobozt is, így hozzáfértem a tetteshez. Tamás: megvan a OLAJCSÖPÖGÉS oka ! A hengerfejből kijövő (kartergáz-elvezető gumicső) egy kisebb müanyag "csőtartályba" vezet, onnan tovább a légszűrőházba. Na ezek a csőcsatlakozások lazultak le, és csöpögött mindenfelé a nafta....Mellesleg a légszűrőház kétkamrás, mindkettő alján van egy gumidugó a szmötyi leeresztésére (gondolom), pusz még a legalsó pontról egy cső vezet le a szabadba (kiszellőzés ???). Szóval igen kombinált szerkezetet bütyköltek ezek a sárgák. Egy autó légszűrője ehhez képes bakfitty. A majáé is ilyen fineszes ? Kitakarítottam az egészet, most baba lett.
- OLAJSZINT Körkérdés: a szintet becsavart pálcával méritek, vagy csak hozzáillesztve a szájhoz ? Én eddig mindig becsavartam, de a burgi fórumon írták, hogy a másik módon kell. Megnéztem a manuálban, tényleg úgy van, a különbség kb. 1 deci utántöltést jelent !!!
Egyébként most igen szépen muzsikál a vas, öröm vele menni (már amikor nem esik)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 Peter2008. júl. 29. 15:30 | Válasz | #469 
-koszonom ,lehet hoznak spanyolbol es azert kerdeztem mert nincs szetbontva a teleszkop, meg motorozom.

tamas2008. júl. 28. 22:33 | Válasz | #468 
Én is pont azt tettem amit Feco írt, bemondtam a moci tipusát telefőnön, és küldték utánvétel a cuccot. Ebben az esetben nem kell kódszám. Az enyémben is Athena (Olasz utángyártott) van. Remek.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. júl. 28. 21:58 | Válasz | #467 
Olasz utángyártottat vettem semmi kód simán a méret 33x45x11-es, a Yamaha boltba meghozatták.Az importőr külömben: Pink motor Kft Tatabánya.Sajnos így is megfizettem a postaköltséget egy 1000-est.Így volt a kettő 2640. A magyar szabvány a 33x45x7-est ismeri, de akkor támasztógyürűt kellene esztergálni.Nem biztos hogy olcsóbb!

 Peter2008. júl. 28. 20:46 | Válasz | #466 
mondjatok kerlek, ha vasarolni akarok semeringet az elso teleszkopba, a yamaha majestic 125 -osnek ami 2003-as kiadas, hogy kerjem?-mi a kodja?

tamas2008. júl. 27. 09:28 | Válasz | #465 
Ha szétszeditek a telókat, feltétlenül mérjétek meg a rugóhosszúságot, mert fontos hogy egyformák legyenek, ill. a tűrésen belüliek. A bibliában szerepelnek az adatok tipusra bontva. Összerakásnál meg amikor a száraz teleszkópszár bekerül a vezetőgyűrűbe, egy picit kottyanni fog. Olajozás hatására tökéletesen illeszkedik, nem szabad megriadni mint én tettem!
Olajadalékolásról annyit, hogy azért mi szerintem nem nagyon megyünk 12fok alatti, és 35 fok fölötti időben, a köztes hőmérséklet pedig egy ilyen nagy erőhatásokra tervezett olajat nem fog megzizzenteni, nimt a hidraulika olaj! Motorosboltokban is azt mondták vállvonogatva, hogy : -Adok én neked drágább olajat de hogy jobb is lesz...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Feco2008. júl. 26. 21:17 | Válasz | #464 
Köszi a figyelmeztetést egyértelmű, hogy megfogadom!Szerintem azeredeti teleszkópolaj is hidraulikaolaj max adalékolják, hogy ne legyen hőmérsékletfüggő.Vékonynak kell lennie, de ez is teleszkópfüggő.

tamas2008. júl. 26. 19:58 | Válasz | #463 
Krosszmotoros cimborák raknak a teleszkópba sima hidraulikaolajat, nekik tökéletesen működik, pedig ott van igénybevétel! (titkon jegyzem meg, én is ezt tettem bele, de direkt nem írtam be, hogy ne befojásoljak vele senkit. az azóta szerzett tapasztalatok viszon azt mutatják, hogy mind hideg, mind meleg időben tökéletesen teljesít a telóm.)
Van viszont egy fontos momentum, amit kihagytam, a menetrögzítő, a teleszkópok aljára, az imbuszcsavarok menetére. Nagyon fontos, mert ha kirázódik, komoly kellemetlenségeket okozhat! Én a Loctite cég "No:29678"-as oldhatót verzióját vettem, 1'310 ft-ért.
Az olajmennyiség meg eggyértelműen nagyon fontos, nem véletlenül van ilyen pontos adat megadva. Különben Feco, szerintem törvényszerű hogy mind a két telóban cseréld le az olajat, mind a mennyiség, mind a minőség szempontját figyelembe vévve!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. júl. 24. 21:40 | Válasz | #462 
Persze. Képeket csinálhatsz róla és majd kitesszük az oldalra.
Zsolt

 Feco2008. júl. 24. 21:33 | Válasz | #461 
Letöltöttem, csak még nem néztem át tüzetesen."Újszülöttnek minden vicc új..." Köszi az infót!Szerinted érdekel valakit a műanyagelemek javítása festése? MOst vagyok benn...

 © Zsolt2008. júl. 24. 21:28 | Válasz | #460 
A dokumentum oldalról letöltötted a kezelésit? Ezt hívjuk maja bibliának.
Ez az adat a 250-es változaté. A 125-150-be 0,13 liter kell. Maja biblia 97. oldal.
Zsolt

 Feco2008. júl. 24. 20:11 | Válasz | #459 
Nemtudom milyen bibliára gondolsz, A kérdés az a 125-öshöz is jó az adat?

 © Zsolt2008. júl. 24. 20:02 | Válasz | #458 
Ok, maja biblia 196.old.
Zsolt

 Feco2008. júl. 24. 19:47 | Válasz | #457 
A dokumentumtárban, teló javításban a Tamás írta!

 © Zsolt2008. júl. 24. 18:19 | Válasz | #456 
Miben találtad ezt az adatot? 0,142L
Zsolt

 © baranyai.imre2008. júl. 24. 11:15 | Válasz | #455 
Srácok!Én javitottam már néhány személyautó lengéscsillapitót,és a tapasztalatom az hogy a 10w-s olaj hideg időben sűrűsödik,ezáltal túl erős lesz a csillapitás (pl:útfelgyűrődéseknél képes teljesen betorpanni a teleszkóp a hosszú reakció idő miatt).Ismétlem ezek személy autós tapasztalatok.Nekem kompresszor valamint trafó olajak voltak a jók. Lényeg hogy híg legyen akár -5,-10fokon is.Én inkább az 5w-set raknám bele.Kiváncsi vagyok az eredményre.
Ternai Zoltán A motorkerékpár című könyvében szépen leír mindent a lengéscsillapító működéséről,és még sok minden mást is.Mindenkinak ajánlom!
Üdv:Imre

 Feco2008. júl. 24. 08:00 | Válasz | #454 
Most, hogy nincs 05-ös olajam kénytelen vagyok a jó teleszkópba is olajatcserélni hogy egyforma legyen.Megkérdezhetem honnan ez az adat 0.142L?

 Feco2008. júl. 24. 07:52 | Válasz | #453 
He a fotó segítség elküldhetem az imailedre őket ha megvárod az összerakást!Talán ma megjön a szimmering.Lassan jön és drága mint az arany, a fene eszi.

 Peter2008. júl. 24. 07:20 | Válasz | #452 
-kosz Zsolt,ha nem szall inamba a batorsagom en is nekifogok a teleszkopnak.Figyelni fogom Fecot is, latom belevagott.Atneztem az anyagot amit felraktatok, az olasz verziot is,hat szegyen lenne nem megcsinalni....-a felelem abban rejtozik, hogy minden bontas (szetszedes)alkalmaval valami eltorik , gorbul,vasik meg miegymas.....es, azutan jon a fejfajas.....-honnan alkatresz?- amikor az elore ismert dolgokat is rendelessel lehet csak beszerezni...Kerdem:-a muanyagot nehez levenni?

 Feco2008. júl. 23. 21:12 | Válasz | #451 
Első tippem nekem is az 5-ös olaj volt de csak 2.5-es vagy 10-es volt a boltban. a 10-est hoztam el mert a 2.5-est vékonynak találom.A márka szerintem teljesen mindegy csak valahol a viszkozitása 15w alatt legyen.Vissatérve a hatszögre az enyémben egyáltalán nincs, kénytelen voltam öreg szadi módszerrel kivenni.Reszelő letisztít, nyél leüt, és a kúpos részt( ami a nyélben van) élesreköszörül.Óvatosan beüt a dugattyú, belső furatába ez ott megszorul, és megfogva ellen lehet vele tartani.Sikerült kivennem de nem tudom hogy képzelték el ezt "gyárilag".

 © Zsolt2008. júl. 23. 20:37 | Válasz | #450 
A hatszög nekem is gond volt, én felcsavaroztam egy csavarra anyákat, majd összehegesztettem és leköszörültem.
Ha jól emlékszem és IGOL 5w50-es motorolajat tettem bele, nem spec. csillapító olajat. Korábban ETZ-nél is ezt használtam, az ugyanis hajlamos volt "koppannni", ezzel az olajjal viszont megszűnt a probléma.
Zsolt

 Feco2008. júl. 23. 20:26 | Válasz | #449 
Szétszedtem a 125-ösön az egyik telót sajna nem olyan mint az adattárban lévő 250-esé.Nincs 19-es belső hatszög, megértem szétszedni. Fotózni nem tudtam mert nagyon olajos voltam, de az összerakásnál megpróbálom.Milyen olajat használtok? 05-10?

 © Zsolt2008. júl. 23. 19:52 | Válasz | #448 
Gyakorlatilag mindkettőben, de igazából a teleszkóp széthúzásos fázisában kell tökéletesen működnie.
Zsolt

 peter2008. júl. 22. 22:07 | Válasz | #447 
Koszi a jo tanacsokat, de ugy tunik ,hogy sok valaszra lessz meg szuksegem ahoz ,hogy javitani probaljak:-Pl.-a teleszkopban levo olajnak a lengesben vagy a visszalengesben van szerepe?Koszonom a valaszt.

 © Karcsi2008. júl. 19. 11:19 | Válasz | #446 
Köszönöm Tamás...Jó pihenést kivánok,érezzptek jól magatokat.sajnos Én nem tudok elmenni vasárnap közbeszólt az asszony...
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

SomTom2008. júl. 18. 22:16 | Válasz | #445 
Nincs szűrője a 125-ösnek.
Az olajcsere ciklus 3000 km.
Hogy lekopogjam egy teljes olajcsere ciklust kibírt utántöltés nélkül.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 Feco2008. júl. 18. 17:53 | Válasz | #444 
Most rendeltem gyűrüket 9900-érta 125-ösre, ha csak át nem vágtak nagyon akkor kb. ennyi az ára.Plusz a hengerfejtömítés 3800 ami mindenképp kell.

tamas2008. júl. 18. 12:05 | Válasz | #443 
Szóval Karcsi átnézve a manuált, nem látok külödösebb különbséget a 250-esem, és a Te 125-ösöd között olajcsere szempontjából. Mivel a 250-en sincs, feltételezenm a 125-ösön sincs olajszűrő. Azért nézd át Te is a manualt, különös tekintettel a motorblokkot, és az olajcserére vonatkozó utasításokat. Az olajcsere intervalluma eleve következtetni enged arra, hogy van-e szűrő. 5'000km alatt nem valószinű hogy van szűrő. Ha jól értelmezem a leírást, ott 4'000km-t ír egy intervallumra? (nem tudok olaszul!) Miután lecserélted az olajat, nyomd a műszerfalon lévő OIL feliratú gombot cca 5 mp-ig, bekapcsolt gyujtás mellett. Ezután ha lefutod az olajcseréhez szükséges távot, a lámpa jelezni fog. A biztonság kedvéért írd azért fel a km állást!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Karcsi2008. júl. 18. 11:18 | Válasz | #442 
van egy bugyuta kérdésem a 125- ös majának van olajszürője? vagy csak síma olajcsere?
"Magyar Égen Magyar Isten, Motorosnak Párja nincsen"

tamas2008. júl. 18. 10:40 | Válasz | #441 
Azért ha kezedben a henger, mérd már meg az ovalitását, nem veszitessz vele semmit. Mindenesetre én úgy láttam amikor Egerben jártatok, van ott bika rendesen, és nagy valószinűséggel igaz lesz az amit ZSolt és Imre is írtak, hogy elég lesz a gyűrűsor. Sok sikert és kedvet a garázsépítéshez, és ne felejts el fotózni ha a motort szereled!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. júl. 18. 08:33 | Válasz | #440 
Na ennek örülök, mármint, hogy nem kell kivenni a blokkot. Csak gyűrűzve lesz, meg megnézem a szelepszár szimmeringeket és szelepüléseket. Én nem veszek ebbe új dugót arra már nem költök, nagyon nem olcsó játék az. Tavaszra kell vennem így is varioszijat, szerintem hátulra görgőket is, mert néha szaggatva, rezonálva indul. Még jövőre ez lesz a motorom aztán csere nagyobbra.Nem biztos, hogy megtérül az eladáskor a ráforditott összeg. Tavaly végeztem némi motorszerelést a kis chopperen ( 125-ös 4T Honda blokk volt benne )Dugattyú csere,vezérműtengely csere +csapágyai, szelepszár szimmering csere. Összeraktam még a vezérlés is elsőre sikerült. Karbu bekötése után első inditózásra röffent.Viszont ott fogta 4 csavar a blokkot.Pár perc alatt az asztalon volt.Jövő hónap közepe után építem a motorgarázst, anyag már az udvaron, kedv majd jön,aztán akkor télen-kora tavasszal felavatom szerelésügyileg.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2008. júl. 17. 19:36 | Válasz | #439 
Meg lehet csinálni a blokk kivétele nélkül is. Szakértelem és sok türelem kell viszont hozzá!
Zsolt

tamas2008. júl. 17. 17:32 | Válasz | #438 
Nem nekem szól ugyan a kérdés, de szerintem simán van annyi hely hogy elvégezd a gyűrűzést. Viszont, ha nincs kellő gyakorlatod Joe, keress egy szakembert. Én úgy csináltam, hogy megbeszéltem vele mikor ér rá, és nálam megcsinálta. Mindjárt nem a szakszervíz díjszabását kell kinyögnöd, és egy hozzáértő kéz matat a blokkban. Arról nem is beszélve, hogy a henger ovalitását úgysem tudod megmérni, ahhoz szerszám kell. Ha van benne egy kicsi, talán érdemes lenne felhónoltatni a hengerfalat, és alapméretes vadi új dugóval-gyűrűvel összerakni. Én a ladát így csináltam meg, nem lett megfúrva, mert nagyon szépen volt kopva, nem volt válla a hengereknek. A hónolás után 4század volt benne, 7-ig tökéletes. Alapméretes dugó, kobersmith gyűrű, és ggggya! De az igazán nagy hangsúly az összerakáson van!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. júl. 17. 15:26 | Válasz | #437 
Igen tudom ezt sajnos én is. Csak nagyon nem szeretek már szerelni. Bár ha a szerelő árait nézem akkor nekiugrom inkább.Majd télen unalmamban,remélem hozzáférni a hengerhez komplett blokk kivétel nélkül is ilyen mélységben. Zsolt szerinted ki kell venni a blokkot egy gyűrűzéshez vagy elférni anélkül is?
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Zsolt2008. júl. 17. 15:04 | Válasz | #436 
Ezt keresitek?
motor-akku.hu
Zsolt


Első ... 49 50 51 [52] 53 54 55 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől