|
|
|
2014. jún. 07. 10:38 | Válasz | #6255 | |||
Én elől a Ferrodot használom, kevés por, jó hatásfok. Hátra inkább puhább ferrodolt ragasztattam szakműhelyben, kopjon gyorsabban, de fogjon... Sok helyen van az országban ilyen szakműhely, ráadásul olyat ragasztanak amit a dob megkíván. | |||
| |||
2014. jún. 07. 10:34 | Válasz | #6254 | |||
Öröm, boldogság! Már csak használni kell! Az alkatrészeket (mivel kopó holmik) én betárolnám, nem kenyérre kell az ára... Kéznél legyen. Ha mégis eladnád, az Adok-veszek topicba nyugodtan felteheted. A szerelő nevét, elérhetőségét oszd meg velünk légyszíves, a Boltok, bontók ezermesterek topicban! Jó a szaki a háznál! | |||
| |||
2014. jún. 07. 06:49 | Válasz | #6253 | |||
Üdv mindenkinek! Anno már írtam abban az ügyben, hogy 160-as hátsó dobfékemmel mennyire nem vagyok megelégedve. Van egy sejtésem, hogy az előző tulaj a legolcsóbb betéteket vette bele és ezért ilyen ramaty a fékerő szerűség. Van valami tapasztalat, hogy melyik a legjobb márka? Válaszokat előre is köszönöm. | |||
|
© ghostboy | 2014. jún. 07. 06:38 | Válasz | #6252 |
Sziasztok! A motor javítása kész. A szerelő berakta az újonnan vásárolt Pulley görgők (12 g-osak) tökéletesek az én stílusomnak. Misitől vásárolt, sokkal jobb állapotú nyomólap és kuplung is cserélve lett. A motor induláskor, lassú tempóban, pont a befogás határán mozogva (autók között) sem ugrál, a legkisebb mértékben sem. Egyszerűen tökéletes lett. Érdekes, mert mióta a szerelő megpucolta és bezsírozta (a kellő helyeken) az előző kuplung alkatrészeit, nem is jutott volna eszembe cserélni. De miután Misitől már megrendeltem, berakattam. Nem bántam meg. Közben volt egy annyi intermezzo, hogy a lámpám letört. Valószínű még a 2 évvel ezelőtti elcsúszás miatt gyengült meg. Azt vettem észre, hogy este látom, hogy a fényszóró túl felfele világít. Nem sokkal később már lötyögött a helyén. Lebontottam az elejét, elvittem műanyagoshoz, most elvileg rendben van. Meglátjuk hosszabb távon. A még remekül működő előző kuplungot és működő nyomólapot tegyem fel itt (megfelelő topicba) hirdetésbe? Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítségét! |
2014. máj. 24. 14:50 | Válasz | #6251 | |||
A 11 grammos görgők sima 250-eseknél is nagyon magas fordulatszámot engednek a főtengelynek, a varió myitása előtt. Azért erdemes megvárni a Miska által küldött alkatrészeket, mert jelenleg azt irtad, hogy a görgőpályák és a nyomlap is kopottak voltak, plusz a kuplung alatti tárcsák sem mozdultak könnyedén. Majd ha minden egyben lesz, akkor kipróbálhatod 12, 13, 14(ez a gyári) grammossal is és kiválasztod a Neked legjobban megfelelőt. A 11-essel bitang jól gyorsul, ellenben nagyon ordít, pörög. Jó az, annak aki sportosan szereti, de ez nem nagyon használ a főtengelynek. Majd elválik, mindenesetre az biztató, hogy a szerelő akit sikerült meglelned, lelkiismeretes és alapos! | |||
| |||
© ghostboy | 2014. máj. 24. 11:59 | Válasz | #6250 |
Igen, örülök, hogy tisztáztuk. Kommunikációs elcsúszás volt mindkét oldalon, csak pont ellenkező irányba, így jól elmentünk egymás mellett. No mindegy is, minden rendben. Azóta megjártam a szerelőt. Hát én ilyen alaposan (nem pöcsölősen) dolgozó motorszerelőnél még nem voltam. A teljes hajtást szétszedte, több mindent meg is állapított. Na és most kapaszkodjatok, elmondom, hogy mit csinált. Mármint hogy nem tudom, értitek-e majd, amit hablatyolok :-) Az a pálya, ahol a görgők mozognak kifele, már a görgők által deformált volt. A nyomóvas (vagy nyomólap) cserére szorul, Mravik Misi küld már. Kuplung is cserére szorul (betét a haranggal együtt), ezt is küld Misi. 10 és 13e Ft-ért (újonnan 30-35 körül lett volna darabja). Jövő héten megyek vissza, akkor kicseréli a szerelő ezeket. Ezt már nem fogom tudni elmagyarázni, de hátul egyik rész a variónál fordítva volt összerakva. Peremes betét egy kör alakú részben, aminek a betétje, a peremes a másik oldalról volt betolva. A varió pedig nem mozgott rendesen, kézzel nemigen lehetett mozgatni. Kiszedte, megpucolta, bezsírozta. Szűrőt cserélt (úgy állt benne a kosz, legalább 3 éve, amikor mindig vittem az előző kókler bandához, egyszer sem cserélték). Kicserélte a görgőket, 11 g-osra (megmértük az előzőeket, könnyebbek voltak). Hiába lett picivel nehezebb a görgő, a motor sokkal jobban felpörög gyorsításkor. Gyanítom azért, mert nem kell akkora koszból és összeállásból való ellenállást legyőzni a motornak. Mindenesetre most sokkal jobban, számomra zavaró módon felpörög a motor minden gyorsításnál. Ha ezért cserébe nyomatékosabb vagy jobban gyorsuló lenne, megbarátkoznék vele. Viszont miután ezt nem érzem rajta, valószínű, a kuplung és a nyomólap (vas?) cseréjénél kipróbálom a 14 g-os görgőket. Érzésem szerint ennek a motornak alacsony fordulaton is volt számomra elég nyomatéka. De igen, Tamás, most alakult úgy, amit mondtál: próbálgatni kell. Jelzem majd, mire jutottam. |
2014. máj. 23. 22:42 | Válasz | #6249 | |||
Telefonon átbeszéltük Tamással a problémáját. Az az alap, hogy Harmatyék ugy adták el Neki a Majestyt, higy azon 300-as henger van. Ez helyből összekever mindent, hiszen nagyobb a nyomaték. Jelen állás szerint Harmatyék már nem tudják (és ezt itt Tamás vagyis Gostboy sem érti) hogy valóban 300-as e a henger a motoron. Javasoltam Neki, mivel talált egy olyan szerelőt aki átlátja a problémáját, hogy nézzenek át mindent az alapoktól, gyakorlatilag kezdjenek 0-ról. Megígérte, hogy visszajelez ha van eredmény. | |||
| |||
2014. máj. 23. 22:30 | Válasz | #6248 | |
@ghostboy En 10.5g csuszo gorgoket tettem az X-Max-om variatorba a 12g gyari helyett. A DR Pulley weboldalon 10-15% konnyebbet javasol. Szinte kizarolag varosban hasznalom a motort. Sokkal dinamikusabb lett, gyorsul mint a raketa. A hatulutoje, hogy a vegsebesseg visszaesett a fogyasztas pedig 3.6-3.8l-rol felugrott 5l-re. A fogyasztas a vezetesi stilusomtol ugrott meg leginkabb... :) Legkozelebb 11g-ost veszek, hogy kicsit kiegyensulyozottabb legyen a gyorsulas-vegsebesseg-fogyasztas. |
© symbi | 2014. máj. 23. 15:24 | Válasz | #6247 |
Köszi szépen megfogadom a tanácsod! Nem szeretnék ráfázni és nem jól bejáratni hogy aztán újból csináltassam. Alföldön lakom úgyhogy nincs gond. Köszi még egyszer!
| |
2014. máj. 22. 22:51 | Válasz | #6246 | |||
Én így csináltam: - vízzel való feltöltés után kíméletesen, 60-70km/órás sebességgel, lehetőleg laposon 50 km mentem, 20'-et pihentettem. 300 km így, 200-at már egyben. - 500 km után olajcsere, ezzel mentem 1500 km-t hegyen-völgyön 80-90-el. Újra olajcsere, még mentem - 1500 km-t ugyan így, újra olajcsere. - eztán már volt nyélgáz, miegymás, ereszd el a hajamat. Az autót ugyan így járattam be motorgenetál után. A Majestyt 17'000 km után adtam el problémamentesen, a kocsiba azóta 50'000 van szintén problémamentesen. Azt még kihagytam, hogy az első 500 km megtétele alatt nem vittem utast! Más biztos máshogy csinálja, én így csináltam... | |||
| |||
© symbi | 2014. máj. 22. 22:30 | Válasz | #6245 |
Sziasztok! Tanácsot szeretnék érni tőletek hogy henger fúrás után hogy kell jól bejáratni egy motort hogy a későbbiekben ne legyen gond vele. Mennyivel lehet menni maximum vagy hogy ilyenkor is 3000 km-után olajcsere vagy előbb kell cserélni? Meddig érdemes kímélni nem hajtani? Ilyesmikre gondolok. Köszi előre is!
|
© ghostboy | 2014. máj. 19. 21:41 | Válasz | #6244 |
Egyrészről hálás vagyok azért, hogy ezeket leírtad, másrészről pedig én is szívesen tisztába tennék néhány dolgot. Nem gondolom, hogy egyikünk jól, a másikunk rosszul látja a dolgokat (bármelyikünk szemszögéből is), egyszerűen csak másképp közelítjük meg a helyzetet. Először is előfordulhat, hogy kerékpárokkal, ne adj' Isten, nyomdaiparon belül tudnék Neked olyan alapvetéseket megfogalmazni, amire Te néznél, mint hal a szatyorban. Ez így van rendjén. Ki ehhez ért, ki ahhoz. Másodszor pedig, 13 éve foglalkozom kerékpárokkal, ennyi ideje kereskedek. Találkoztam már nagyon sok (és nagyon sokféle) emberrel, akik (számomra) teljesen egyértelmű, már-már bárgyú kérdést tesznek fel. Újra és újra. Ezeknek az embereknek pedig ugyanannyiszor kell megválaszolnom ezeket a kérdéseket. Újra és újra. Persze ez némiképp más, mert én ebből élek, tehát akár jól felfogott érdekemnek is lehet tekinteni (jellembeli megnyilvánulásaim mellett), hogy segítek másoknak. Abban Neked teljesen igazad van, ha ezt meg azt a topikot, oldalt, hozzászólás-rengeteget végigolvasnám, már meglenne a válasz sok, akár fel sem tett kérdésemre. Tekintettel arra, hogy napi 14-16 órákat dolgozom, igazán sajnálom, mert bár érdekelne, de nincs ilyenekre időm. Ugyanezért halt el azon elhatározásom még annak idején, hogy örömmel veszek részt a Majesty Fórum társasági életében. Ez a tervem néhány kisebb találkozó után dugába dőlt. Veletek ellentétben - még ha ezzel eretnek is vagyok a szemetekben -, a motorozás számomra nem hobbi, csupán közlekedési eszköz. Ezért fordulhat elő, hogy felteszek olyan kérdést, amire a sok ezer hozzászólás között már biztos ott a válasz. Nektek ez csípőből jön, nekem több idő utána nézni. Főleg akkor, ha az itt kapott válaszok ellentmondanak egymásnak. Műszaki ember lévén, fogalmi szinten képben vagyok. Amivel nem, azt vállalom, úgy is kérdezek, nem akarok többnek látszani. A fogalmi zűrvar - és ezen most Te ne sértődj meg -, a Te félreérthető és ellentmondó válaszaidból eredt. |
2014. máj. 19. 19:17 | Válasz | #6243 | |||
Nem gondolom hogy dorgálós, inkább értetlen voltam. Akkor is, most is. Ez sokszor azért van (és ezért ne sértődj meg) mert nem kevés azok száma, akik olyan alapvető kérdéseket tesznek fel, ami a "lerágott csont" kategóriába esik. Értem én hogy nem értesz hozzá, de szerintem cseppet sem néztél utána ezeknek a dolgoknak, így leirom Neked: A görgők feladata az áttétel változtatása, a Te súlyodnak, vezetési stílusodnak, ill. annak függvényében, hol használod a motort, és hány személlyel. Ha sokat városozol és keveset túrázol, akkor könnyebb görgőket érdemes beletenni a varióba, amiknek a súlya függ a Te testsúlyodtól és attól hogy viszel-e rendszeresen utast. A rugók (van kontraszt és kuplung) erejét az határozza meg, hogy milyen súlyúak a görgők a varióban. Ez a kontrasztrúgó, 3 erőssègben kapható, a fentebb leirtak határozzák meg az erejüket. A kuplung rugók az elindulás motorfordulatszámát határozzák meg. Ezt is a Te stílusodhoz, súlyodhoz stb. kell igazítani. Szóval csípőből erre nem lehet válaszolni, sőt... Szerelőt sem nagyon tudok olyat, aki ezzel foglalkozna. Beleteszi amit kérsz, oszt annyi. De ha az elejétől átböngèszed a Motorblokk és CVT topicot, rá fogsz talàlni olyan összefüggésekre amik alapján el tudsz majd indulni és így mi is minden rosszallás, dorgálás nélkül tudunk segíteni! Hiszen ezért van itt ez az egész honlap... Azt még hagy tegyem hozzá, mindeképpen jó ha legalább fogalmi szinten értesz hozzá, hiszen ez az alapja, hogy bármit kérdezz akár a szerelődtől akár tőlünk. Na és az is hozzátartozik, hogy az Ő kérdéseire is így tudsz majd válaszolni. Hidd el, szeretnék segíteni v | |||
| |||
© ghostboy | 2014. máj. 19. 17:17 | Válasz | #6242 |
Tamás! A 6183-as hozzászólásomban kérdeztem: "Annyit szeretnék még Tőletek kérdezni, hogy van-e arra valami csípőből tüzelős ötletetek, hogy a motorba milyen súlyú görgőket és milyen erejű rugókat tetessek? " Te reagáltál a 6184-ben: "Szerintem senkinek nincs ötlete. Kísérletezned kell..." Ezért picit nem tudom hova tenni a dorgáló hozzászólásodat. |
2014. máj. 19. 13:13 | Válasz | #6241 | |||
Ezt hogy érted hogy "nem lehet megmondani..."? Volt valami hasonlóról szó? Miért kéne a szerelődnek döntenie?A vario gorgősúlyai a Te vezetési stílusodhoz hangolják a motorod váltóját. Ezt Neked kell eldöntened, nem a szerelődnek... Van bármi fogalmad a variátor műkődéséről, feladatáról? | |||
| |||
© ghostboy | 2014. máj. 19. 11:14 | Válasz | #6240 |
Sziasztok! Valamelyik topikban írtatok Dr. Pulley görgőkről. Tényleg nem lehet megmondani, hogy egy 250-es Majába milyenek valók? Ha a szerelőtől kérem, hogy ilyet rakjon bele, akkor ő hogy dönt? Tamás |
© Szomjas | 2014. máj. 16. 00:53 | Válasz | #6239 | ||
Satyapapa a mixben van a link, a 20416-os hozzászólásban.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. máj. 15. 14:45 | Válasz | #6238 | ||
Segítek én is ha gondolod. Bp, 2.ker...
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. máj. 15. 14:42 | Válasz | #6237 | ||
Biztos, hogy van benne termosztát, csak nemjó helyen keresed...
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. máj. 15. 14:38 | Válasz | #6236 | ||
Akkor kapcsol a ventillátor a hűtőrács mögött, azért hűl gyorsan. Akkor nincs gond a termosztáttal. Kontakt hiba a cdi-nél.
| |||
| |||
2014. máj. 15. 12:14 | Válasz | #6235 | |||
Hgabor!Hívj fel!Az Örs vezér tér mellett dolgozom,segítek.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. máj. 14. 19:17 | Válasz | #6234 | ||
Valahol volt feltéve kép a 250-es maja szétvágott kipufogójárol. Tud valaki valami elérhetöséget róla,mert nem találtam,,,,vagy rosszúl emlékszem (igy közel a 60-hoz)
| |||
|
2014. máj. 10. 14:54 | Válasz | #6233 | |||
| |||
2014. máj. 10. 14:51 | Válasz | #6232 | |||
| |||
2014. máj. 10. 13:51 | Válasz | #6231 | |||
Akkor ott valami baj van. Termosztát nélkül 40 fok fölé nem szabadna mennie a hőfoknak... Előbb mérd be a sajátodat, aztán keresgélj! | |||
| |||
© Hgabor | 2014. máj. 10. 13:36 | Válasz | #6230 |
Nincs. Keresgélek neten, de nem igazián találok majesty 250-hez termosztátot.. ..nézem leonardo 250-hez, de ahhoz sem.. | |
2014. máj. 10. 12:59 | Válasz | #6229 | |||
Termosztát benne van?
| |||
| |||
© Hgabor | 2014. máj. 10. 12:45 | Válasz | #6228 |
Van fejlemény.. Faternak odaadtam, had motorozzon, régen volt neki, de eladta őket.. Lement a nyaralóba, ami 60 km. Végig középen volt a mutató, mikor beért a célvárosba és araszolgatott kicsit, akkor felment háromnegyedre, viszont 500 méter után visszahűlt félre. Nem értem én ezt.. |
2014. máj. 10. 12:27 | Válasz | #6227 | |||
Tibor, van ott 1-2 idézőjel, na meg Bandi üzenete válasz mint olvashatod. Már ha olvasod... De a segítőszándék *5! | |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. máj. 10. 10:45 | Válasz | #6226 | ||
Én már csináltam ilyet. Szivesen megosztom veled a tapasztalataimat.
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. máj. 10. 10:39 | Válasz | #6225 | ||
Mit kellene megjavitani a mocidon?
| |||
| |||
© Szomjas | 2014. máj. 10. 07:48 | Válasz | #6224 | ||
"Bp-n - lehetoleg a pesti oldalon, Ors vezer terhez kozel - tudtok olyan szetelot ajanlani, aki ert is a tipushoz?" Nem gondoltam volna,hogy ilyen hatalmas ez a Főváros. >:-) Egyszer majd csak eljutok oda,hogy jól megnézzem. Mi itt vidéken 50 km-t (vagy még többet) is elmegyünk egy motorszerelőig. | |||
| |||
2014. máj. 09. 21:37 | Válasz | #6223 | |||
Mert valamennyi víz csak van benne. Szépen melegszik, aztán ha valóban ez a baja, tényleg hengerfejes lesz. Na az komoly problémát jelent majd. Vannak srácok akik ismerik a típust, a légtelenítésben is tudnak segíteni. Szerelni menj Bélához. Nincs a szomszéd utcában az igaz, de aztán arra használhatod amiért vetted. | |||
| |||
2014. máj. 09. 21:32 | Válasz | #6222 | |||
Megnéztem a manualt, a 2003-as is karburátoros. Le kell venni az ülést, alatta van a karbi. Valahogy bejutsz, keress egy robbantott ábrát. A karbin van egy légtelenítő csavar, miután beindítottad, kicsit lazítassz rajta. Vizet kell nyomnia. Ha levegő jön, addig szuszogtasd míg a vizet nem nyomja. Teljesen melegítsd be, (termosztát nélkül bajos lesz) míg a ventilátor be nem indul és újra légtelenítsd. Közben tölts utána hűtőfolyadékot. Ha rendesen működik, menj vissza és követeld az 50'000 forintodat... | |||
| |||
© Hgabor | 2014. máj. 09. 21:28 | Válasz | #6221 |
Hmm. Viszont akkor miert 10 km utan melegszik? Elobb kene levegos rendszerrel, nem? Furcsa, hogy 10-12 km-ig full kozepen all a mutato. Bp-n - lehetoleg a pesti oldalon, Ors vezer terhez kozel - tudtok olyan szetelot ajanlani, aki ert is a tipushoz? | |
© Hgabor | 2014. máj. 09. 21:26 | Válasz | #6220 |
Ugyan ugy kell legteleniteni a rendszert, mint egy autonal?
| |
2014. máj. 09. 21:21 | Válasz | #6219 | |||
Na, akkor nálam is hajnalodik! Nem légtelenítette a magasan képzett szakember a rendszert. Így simán produkálhatja a leírt hibajelenséget. | |||
| |||
© Hgabor | 2014. máj. 09. 20:22 | Válasz | #6218 |
Basszus. Kezd osszeallni a kep. Vagyis egy elmelet a fejemben. Amikor megvettem a motort, kb 5 napra ra elvittem atnezesre, olajcserere, stb. Ekkor mondta, hogy engedett le vizet es ontott bele, mert sok volt a fagyallo. Utana kezdte el csinalni, vagyis nem emlekszem ra, hogy az elso 5 napban feljebb ment volna a mutato fel allasnal. Lehet hogy uj motor miatt meg nem nagyon figyeltem. Habar azt eszrevettem volna szerintem, hogy mig kinyitom a kaput otthon addigra felkuszik.. | |
© Hgabor | 2014. máj. 09. 20:16 | Válasz | #6217 |
Fogalmam sincs, nem ertek a robogokhoz. Autoknal is csak az x eves szerviztapasztalataim vannak.2002es, mar a faceliftes muszerfal, yamaha blokk. Ennyit tudok.
| |
2014. máj. 09. 20:13 | Válasz | #6216 | |||
Át kell öblíteni, mosni az egész rendszert, de az is lehet, hogy egyszerűen nem volt normálisan légtelenítve a rendszer. A jeladó olyan magasan van, hogy levegős rendszer esetén bizony mutathat magasabb értéket. A Tied ugye még. porlasztós?
| |||
| |||
© kalo józsef | 2014. máj. 09. 20:12 | Válasz | #6215 |
Igaz az enyém nem Yamaha de 50-100m múlva már vissza is hül. Nekem biztosan termosztát problémám van. | |
© Hgabor | 2014. máj. 09. 20:07 | Válasz | #6214 |
Akkor meg is van az ok, hogy miert 15 km utan produkalja a melegedest. Eddig termosztattal ugye 10 km utan jott elo a mutato celkuszasa. Termosztat nelkul 15 km.. Gondolom mivel termosztat nelkul kesobb melegszik be, ezert kesobb jon elo a hiba. Kov heten megnezem melohelyen azt, hogy mikor nyit a termosztat. | |
2014. máj. 09. 20:02 | Válasz | #6213 | |||
Nem kiveteti, Ő veszi ki...
| |||
| |||
2014. máj. 09. 19:59 | Válasz | #6212 | |||
Hát Gábor, ide ne vidd a motorodat még egyszer. A termosztátot kivenni a hűtőrendszer tesztelésére, az rendben van. Ha így melegszik, a forralja, egyérzelműen dugulásra, vagy a hűtő koszolódására utal. De anélkül üzemeltetni, főbenjáró bűn, ezt Attila leírta. Egy 4 ütemű motor 70 fok alatt hideg, ide feltétlenül kell a tetmosztát, hogy az üzemi hőmérsékletet minél hamarabb elérje. Ha aztán túlmelegszik, az többesélyes lehet. Jó lenne megmérni hol nyit a termosztátod, betenni egy edénybe és mérni a víz hőmérsékletét. Erősen javaslom vedd fel a kapcsolatot Juhász Bélával és szánd rá az egyik napodat hogy kiderítse Neked mi is a hiba oka. | |||
|
2014. máj. 09. 19:15 | Válasz | #6211 | |||
Azt a betyár k*r.a életbe!!!! Milyen szerelő az aki kiveteti a termosztátot??!!?? Motornál, autónál, traktornál.....stb mindenhol, ahol az üzemi hőfokot a vízes rendszer látja el, annak a motornak a tüdeje a termosztát, nyit zár...teszi a dolgát nem üzem mekeg motornál azt biztosítja, hogy Minnél elöbb bemelegedjen a motor, ha pedig üzem meleg, akkor biztosítsa a hűtőrendszerben a megfelelő folyadék áramlásának az útját a vízhűtőn keresztül. A szive pedig a vízpumpa, ami mindenkor a megfelelő sebességű vízforgatást biztosítja a rendszerben. Szerintem tuti nem is kellett volna tömítést cserélni....ha indokolt lett volna, akkor forralta volna a vizet!!!! Felháborító szerelői hozzáállás!!!!!! | |||
| |||
© Hgabor | 2014. máj. 09. 18:54 | Válasz | #6210 |
Azt el is felejtettem leirni, hogy a szerelo fizetes elott meg megjegyezte, hogy a termosztatot kiszedte, mert nem kell az nyarra es nem is nyitott ki teljesen vagy mi. Neztem nagyot, de hat en nem ertek hozza, rahagytam. A viz nem forr fel, marmint nem marad a H betuben, hanem az elotte levo rublikanal bekapcsol a venti es egy rublikat visszahut. Budapesti vagyok. Szerk: hmm, mennyire kene visszahutenie a menetszelnek? Meg mennyi ido mulva? Bp-n hasznalom a motort. Ha a H elott bekapcsol a venti, elindulok es megyeh 50 km/h-val 1-2 km-t megallas nelkul, akkor mennyire kene visszahutenie a menetszelnek? | |
© Hgabor | 2014. máj. 09. 18:50 | Válasz | #6209 |
Azt el is felejtettem leirni, hogy a szerelo fizetes elott meg megjegyezte, hogy a termosztatot kiszedte, mert nem kell az nyarra es nem is nyitott ki teljesen vagy mi. Neztem nagyot, de hat en nem ertek hozza, rahagytam. A viz nem forr fel, marmint nem marad a H betuben, hanem az elotte levo rublikanal bekapcsol a venti es egy rublikat visszahut. Budapesti vagyok. |
2014. máj. 09. 18:43 | Válasz | #6208 | |||
Ki kéne próbálni termosztát nélkül. Ha gond van a hűtővel, úgy is túlmelegszik. Mindezek mellett kétlem hogy a szerelőd a helyzet magaslatán van, ugyanis ahoz nem nagyon kell a hőgomba és a ventilátor, hogy a menetszél visszahűtse a vizet és a blokkot. Szerintem finoman szólva lehúztak, de ha kicsit belegondolok, jól @'tb@$zt@k... Hol laksz? | |||
| |||
© juhász béla | 2014. máj. 09. 13:52 | Válasz | #6207 | ||
Tipuson belűl sincs két egyforma műszer,két egyforma sensor,és két egyforma högomba.Tól-ig vannak kalibrálva.Ha nem forr a viz ,nem nyomja ki a tágulási tartályon akkor megkell barátkozni ezzel a hömérő állással.Kicsit durva az az 50 ezres hengerfely tömités csere,ha ki is lett cserélve egyáltalán.Na de biztos tudta az a szerelő hogy mit csinál,csak ezekszerint a hiba pontos okát nem tudta behatárolni.Akkor?????? Tovább nem ragozom,rábizom mindenki fantáziájára a többit.
| |||
| |||
© Hgabor | 2014. máj. 09. 13:08 | Válasz | #6206 |
Sziasztok! Friss Majesty 250 tulaj vagyok, 2002-es a gépezet, yamaha blokkos. Kb 4 hete vettem a gépet ismerőstől. Nagyon élvezet a motorozást, kényelmes, patent a gép. DE. Jelenleg még csak munkábajárásra használom a gépet. Azt vettem észre kb 3 hete, hogy melegszik a víz. 10-12 km után kezd el melegedni, hogyha állok a lámpánál 1-2 percet. Előtte pedig full középen áll. Viszont lámpánál felmegy a pirosba, bekapcsol a venti, és visszahűti háromnegyed és egész közé. Ezután pedig ha megyek 1-2 km-t úgy, hogy nem kell megállnom lámpánál nem hűti vissza a menetszél a mutató közepére. Elvittem szervizbe, ahol azt mondták, hogy a vízpumpa, hűtő, termosztát jó, víz frissen lett cserélve. Na de akkor mi a baja? Hengerfejtömítést kellett cserélni, azt mondta a szerelő, hogy az lesz a baja. 50e. OK. Meg lett csináltatva, elhoztam. Másnap elmentem vele munkából hazajövet, próbálgattam és most nem 10-12 km, hanem kb 15-20 km után csinálja ezt. Nem hűti vissza a venti és a menetszél a mutatón lévő fél állásra. Ez így normális? Hol kell állnia a mutatónak városi használatnál? 20 fok van kint, mi lesz ha 30-40 fok lesz? Hogy hogy csak a venti a H betű előtt 1 rublikával kapcsol be és miért nem megy addig, míg félre visszahűti? Szerelőt felhívtam, azt mondta, hogy lehet, hogy a hőgomba rossz, azt még kicseréli, de nem lehet semmi baj, mert megmérte infrás hőmérővel, nem forr a víz. Teljesen tanácstalan vagyok, autóhoz vagyok szokva, ahhoz mindig a mutató közepén áll a vízhőfok. |
© ghostboy | 2014. máj. 09. 12:46 | Válasz | #6205 |
Sziasztok, Urak, Abban Ti tudtok nekem segíteni, hogyha leírom a Majám állapotát, észrevételeim, reálisan milyen áron lehetne eladni? Vagy egyszerűen csak nézegessem a használt motorokat? Tamás |
© Zsé | 2014. máj. 07. 11:39 | Válasz | #6204 |
Igen a komplett hajtáslánc megegyezik.
| |
2014. máj. 07. 10:21 | Válasz | #6203 | |||
Igen, meg is néztem az oldalukat. Azt nem tudod véletlenül, hogy a kuplung is ugyan az, mert 5.233.- ba kerül.
| |||
|
© Zsé | 2014. máj. 07. 08:47 | Válasz | #6202 |
Bocsánat, elírtam, nem azt klimpíroztam amit gondoltam, szóval a kisker kiszolgálás újra működik Szentendrén! De ha valakinek kell akkor szivesen segítek.
|
© Zsé | 2014. máj. 06. 14:52 | Válasz | #6201 |
Igen ők azok, a kisker megszűnt, én viszonteladó vagyok, nekem küldik a cumót :)
|
2014. máj. 06. 10:49 | Válasz | #6200 | |||
Mivel nekem Keeway-em volt 10 évig sokat jártam Szentendrére. Ott van a magyarországi központjuk és raktárjuk. Sajnos tavaly megszünt a kisker alkatrész értékesítése és csak viszonteladóktól lehet beszerezni a cuccokat, ami nem egyszerű. Szerintem Tamás ugyan arról beszélünk. A laktanyával szemben van. Kőzúzó utca, ha jól emlékszem. Keeway.hu jobb felső sarok/alkatrész árlista. Sokat segíthet. | |||
| |||
2014. máj. 06. 10:24 | Válasz | #6199 | |||
Szentendrén van egy bolt, postázza is a holmit. Boltok-bontók rovatban megtalálod a címet, számot. De köszi! | |||
| |||
© Zsé | 2014. máj. 06. 09:17 | Válasz | #6198 |
Uraim, lehet Önöknek, Nektek nem új az infó, de hátha. A keeway dragon 250 quadban majesty blokk figyel...ergo minden alkatrésze megegyezik. A szíjat most rendeltem, mitsuboshi 5400.-ft. Ha esetleg érdekes lehet tudok segíteni :)
|
© satyapapa | 2014. máj. 04. 17:35 | Válasz | #6197 | ||
Van aki még nem látta. nem ismeri.Nekik talán jól jön a videó.
| |||
| |||
2014. máj. 04. 17:24 | Válasz | #6196 | |||
Ez már egy 7 éves motor
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. máj. 04. 17:18 | Válasz | #6195 | ||
http://www.youtube.com/watch?v=KTQC0Ep6Yu4
| |||
|
2014. máj. 03. 22:16 | Válasz | #6194 | |
köszi fiúk én is junius közepén viszem.
|
© koko140 | 2014. máj. 03. 21:50 | Válasz | #6193 |
Sziasztok! Én 3 napja voltam bent a fehérvári KPM-nél és 4360ft-ot mondtak. Én június végén viszem és remélem annyi is lesz. Üdv:KOKÓ |
© Pityke | 2014. máj. 03. 19:28 | Válasz | #6192 |
Sziasztok majesty250 1998-hoz valaki eladó plexit nem tudna? |
© Pityke | 2014. máj. 03. 19:00 | Válasz | #6191 |
Szia én most vizsgáztattam a kpm-nél 4600ft-ba került
|
2014. máj. 03. 16:29 | Válasz | #6190 | |||
400-ast vizsgáztattam, 10'000ft nem autófelügyeletnél, ott 8'360ft.
| |||
| |||
2014. máj. 03. 15:48 | Válasz | #6189 | |
Zsoltom a próféta szóljon belőled.
| |
2014. máj. 03. 15:36 | Válasz | #6188 | |||
kb. 10 ezer +- 1500ft
| |||
| |||
2014. máj. 03. 15:10 | Válasz | #6187 | |
Sziasztok ki tudja idén kb. mennyibe kerül a 250-s müszaki vizsgája? |
2014. ápr. 26. 08:34 | Válasz | #6186 | |||
Yamaha X-Cyti, vagy SH-300.
| |||
| |||
© ghostboy | 2014. ápr. 26. 08:00 | Válasz | #6185 |
Hát úgy lesz. Ha majd eljutok odáig, hogy cserélem a kicsikét, akkor máris tudom a dilemmám. Legyen egy fiatalabb 400-as vagy egy két évvel idősebb 5-600-as? Tudom, hol használom többet, túrázok-e, kell-e az erő... Hát nem, mert leginkább városban használom, szinte kizárólag, ahova a 400-as untig elég... De hát könyörgöm, pasi vagyok!!! :-) |
2014. ápr. 24. 18:56 | Válasz | #6184 | |||
Szerintem senkinek nincs ötlete. Kísérletezned kell... | |||
| |||
© ghostboy | 2014. ápr. 24. 07:02 | Válasz | #6183 |
Annyit szeretnék még Tőletek kérdezni, hogy van-e arra valami csípőből tüzelős ötletetek, hogy a motorba milyen súlyú görgőket és milyen erejű rugókat tetessek? Vagy ez eleve halott ötlet, mert ad. 1., ki kell próbálniuk a szervizeseknek, ad. 2., miután (vélhetőleg) 300-asra alakította még át anno a Harmati (beszélek velük, valóban így van-e, nem tűnik erősebbnek mint egy másik 250-es), így az értékek-mértékek már úgyis mások? |
© Tamas_81 | 2014. ápr. 22. 20:25 | Válasz | #6182 |
Sziasztok Egy órája elvitték a Majám, 4 napig hirdettem. Csak szeretném megköszönni az önzetlen segítségeteket amit az elmúlt hónapokban kaptam tőletek. Széles utat nektek és köszönöm még egyszer! |
2014. ápr. 22. 19:44 | Válasz | #6181 | |||
| |||
© satyapapa | 2014. ápr. 22. 17:03 | Válasz | #6180 | ||
Május közepén megyek olaszba,,esetleg megpróbálok onnan hozni cuccokat..
| |||
| |||
2014. ápr. 22. 14:52 | Válasz | #6179 | |||
Sehol nem találok olyan Dr.Pulley görgőt, ami jó lenne a T-MAX-omba...
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. ápr. 22. 11:46 | Válasz | #6178 | ||
Most hétvégén Bp-en vagyok. Told át hozzám a vasad, meghesszeljük.
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. ápr. 22. 11:46 | Válasz | #6177 | ||
Most hétvégén Bp-en vagyok. Told át hozzám a vasad, meghesszeljük.
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. ápr. 22. 11:44 | Válasz | #6176 | ||
Gyári nagyon drága, bontott olcsóbb. Mravik misinél találsz.
| |||
| |||
© Pazo | 2014. ápr. 21. 19:42 | Válasz | #6175 | ||
Tegnap volt nálam Tyti és Hurrikán, szédszedtük(-ték) a variátort és a kuplungot, mindkettőt csak takarítani kellett. Tavaly nyáron vettem Dr: Pulley görgőket bele, a kopás nulla, mintha új lenne. Mindenkinek merem ajánlani!
| |||
|
2014. ápr. 14. 11:00 | Válasz | #6174 | |
Ha cseréled a szelepszár szimeringet a hengert, dugót mindenképp méretsd be mennyire kopott mennyire ovális, ha rossz a derékszögelésed vagy valami nem smakkol az rosszul koptatja a hengered, ez a művelet nem kerül igazán pénzedbe, de ha gebasz van az legalább időbe kiderül... mert a tömítéskészlet is minimum 8000körül van és minden szétszedésnél cserélni kell.
|
© ghostboy | 2014. ápr. 13. 17:06 | Válasz | #6173 |
Köszi az ötleteket. Satyapapa, akkor ezt talán majd érdemes lenne megnézetnem. A mostani elképzelésem az, hogy a hajtást és a vizsgát mindenképp megcsináltatom. Ha a olajfogyasztás továbbra is fennáll, akkor ezekkel az információkkal együtt adom el ősszel a motort és majd veszek egy másikat. Megérett cserére, és miután céges járműként használom, egy fokkal előrébb vagyok. Majd körbenézek, hogy mit érhet ez most ebben az állapotában (amúgy műszakilag kifogástalan, mindig karban tartottam), valamint hogy egy fiatalabb 400-as milyen áron kapható. |
© passat52 | 2014. ápr. 12. 20:15 | Válasz | #6172 | ||
Te vagy a fehér holló Hollókőtől nem is olyan messze! | |||
| |||
© juhász béla | 2014. ápr. 12. 19:31 | Válasz | #6171 | ||
Ha már furva volt akkor bármi is lehet,a pontos diagnózishoz mindenképp szét kell bontani és minden részét gondosan átvizsgálni és megmérni a kopásokat,dugattyu derékszögelését,szelepvezetők kopását,illesztési hézagokat.Olyan szerviz aki mind ezeket alaposan megcsinálná,és gyakorlatban is alkalmazni tudná ,az ritkább mint a fehér Holló.
| |||
| |||
© satyapapa | 2014. ápr. 12. 19:17 | Válasz | #6170 | ||
legelőször a szelepszár simmering a gyanús..A legtöbb esetben ez a gond.Ennek a javitása pár ezer ft
| |||
| |||
© ghostboy | 2014. ápr. 12. 19:07 | Válasz | #6169 |
Sziasztok, Gáspár Tamás vagyok (BrinGáspár), régebben már voltam itt Nálatok; közepes intenzitással. Azóta sajnos nagyon besűrűsödött az életem, nem tudtam nyomon követni az itteni életet. Segítségetekre, tanácsotokra van szükségem. Van egy 250-es (állítólag 300-asra fúrt) Majesty-m, 50e+ km-rel. Most elég randán eszi az olajat. Talán 1000 km alatt megeszik 1 litert. Eddig ilyen durva fogyás egyszer volt, most feltöltve, figyelem, hogy ezt (t)eszi-e a továbbiakban. Mondtak nekem hengerfej felújítást, de 100e plusszos történet, azt javasolták, ebből bőven eltöltögetem az olajat bele. Ezen kívül, tavaly elvittem egy szervizbe. Ott kértem, hogy nézzék át a hajtást, hogy biztos jók-e a súlyok, rugók és szíj. Ebből az lett, hogy hasracsapás-szerűen cserélgették más súlyúra, más erősségűre őket, ami után úgy ment, mint ha gumikötélen indítottam volna. Erre nagy bölcsen visszarakták a régi görgőket, azt is rosszul, az egyik kiesett, el sem indult. Azóta kicserélték megint valami újra, de most induláskor ugrik (ránt), a fordulat meg leesik (mikor a kuplung befog?). Valamint nagyon lassú tempóban, autók között, ha óvatosan húzom neki a befogás határán, rángat, ugrál. Azóta találtam egy jobb szervizt, akikre a hajtást rá merném bízni, de az olajfogyasztással kapcsolatban vagyok kíváncsi a véleményetekre. Előre is köszi, Tamás |
2014. ápr. 10. 16:32 | Válasz | #6168 | |||
Lehet csak az van, hogy menni kéne már a ventilnek és azért meleg.Először ezt oldanám meg. Aztán a termosz...
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. ápr. 10. 15:49 | Válasz | #6167 |
Sziasztok Tibor tanácsára ma szétkaptam az egész robogót és átnéztem a teljes hűtés rendszert. Ami biztos, hogy a ventilátorom nem kapcsol be, akkor sem ha már majdnem a piros mezőbe ér be a mutató. Lehet a termosztátom is rossz,mert egy darabig normálisan beáll a vízszintes fölé picivel,de ha magas fordulaton pörgetve tovább melegítem akkor lassan elindul felfelé és ha hagyom alapjáraton járni, akkor sem áll vissza a normális hőfokra. Viszont feltöltöttem a teljes rendszert és miután nagyon megemelkedett a hőfok eleinte elkezdett ömleni a víz a kiegyenlítő tartályból utána meg csak a gőz jött folyamatosan. Termosztátot lehet valahol újonnan venni vagy csak bontó? Lett egy kis sikerélményem is,az alapjáratot sikerült visszavennem a normálisra. |
2014. ápr. 10. 00:05 | Válasz | #6166 | |||
Köszi mindenkinek! Úgy nézki sikerült megoldani.
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. ápr. 09. 22:19 | Válasz | #6165 | ||
Szívesen segítek minden 250es Majestysnek amiben tudok, ha igényli, 2. kerületi garázsban...
| |||
|
© Mr. Majesty | 2014. ápr. 09. 21:37 | Válasz | #6164 | ||
Nekem van bontott, ha érdekel...
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. ápr. 09. 16:45 | Válasz | #6163 |
Az egyik hiba felderítve, elszakadt a bovden ami a km óra és a kerék között van. Holnap megyek szigethalomra 2500-ért van bontott. A hűtés javítás így holnapra marad. |
2014. ápr. 09. 11:28 | Válasz | #6162 | |||
Tibi elmondja, légy alapos!
| |||
| |||
© Mr. Majesty | 2014. ápr. 09. 10:43 | Válasz | #6161 | ||
Tamás_81. Szívesen segítek szóban, ha érdekel. Én nemrég (2 hete) csináltam ilyet, amit szeretnél. 06/30-5978627
| |||
| |||
© Tamas_81 | 2014. ápr. 09. 09:14 | Válasz | #6160 |
Tamás, leírnád hogyan kell a légtelenítést elvégezni? Köszönöm | |
2014. ápr. 09. 08:50 | Válasz | #6159 | |||
Amíg csak írunk egymásra,...
| |||
| |||
2014. ápr. 09. 08:41 | Válasz | #6158 | |||
mmár megint egymásra írtunk :):)
| |||
|
2014. ápr. 09. 08:40 | Válasz | #6157 | |||
Ez a variátorház hátsó műanyag műanyag burkolata. A leírt embereknél biztos talász egyet. | |||
|
2014. ápr. 09. 08:37 | Válasz | #6156 | |||
Ez a varioház takaróeleme. Sajnos nekem is csak olyan van, ami egy csúszás következtében kilikadt...
| |||
| |||
|
|
|