Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty villamosság
nincs töltése a mocinak mit tegyek??

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás időrendben


LUI782014. márc. 13. 10:01 | Válasz | #1392 
Az aksi ami benne volt és problémás 6Ah és ilyen is ment bele, újba. Elég ez?
2001-es Majesty 250
Lui

LUI782014. márc. 13. 09:02 | Válasz | #1391 
Köszi Robi, a multiméteremmel volt a probléma.
Ismerős szerelő megnézte alapjáraton 13.7 volt a töltés. Visszavittem a garis akksit, sztorimat leírom MIX-be. Tanulságos lesz az ember hülyének nézése szempontjából.
2001-es Majesty 250
Lui

 © Kiss Róbert2014. márc. 11. 21:42 | Válasz | #1390 
Tudok küldeni fotót és megnézem a számokat rajta! 5000 ért a tied,ha megfelel?

tamas2014. márc. 11. 20:40 | Válasz | #1389 
Igen. Pont befér.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2014. márc. 11. 20:39 | Válasz | #1388 
Akkor ott ez lehet a hiba oka. Szerencséd hogy nem vert szét semmit a delej az agyában.
A Yamaháknak valamiért a fesszabályzó igen gyenge pontjuk. Nekem mondjunk az YP-250 jó volt, de az első T-MAX szintén rakoncátlankodott...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

gelilackó2014. márc. 11. 20:21 | Válasz | #1387 
Ha akksi kell itt nézelődj:
AKKUMULÁTOR

Én itt vettem anno a 250 majámba 5000 vagy 6000 ért rendes motorspecifikus motorakksit garanciával, nem kellt barkácsolgatni semmit vele
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

LUI782014. márc. 11. 18:36 | Válasz | #1386 
Ha ugyam az mint az enyèm 2001-es, akkor èrdekel. Mennyi az annyi?
2001-es Majesty 250
Lui

 © Kiss Róbert2014. márc. 11. 18:32 | Válasz | #1385 
Sziasztok van feszabályzóm 250-hez ha kell(pesten)! A régi modellhez! De valószinű ua mindbe!

LUI782014. márc. 11. 18:05 | Válasz | #1384 
Èrdekes adatok jöttek ki a multimeterből. Alapjàraton 19.77 felkapcsolt vilàgitàsnàl 19.27 nagyon dúrva. Nem tudom a multimeter rossz vagy a fesszabàlyzó. Reggel meg nem indùl. Kèrek egy műszert kölcsön ès, ha ezzel is ez a rèmisztő adat jön ki, meg van mi vàgja tönkre az akksit.
2001-es Majesty 250
Lui

Papp László2014. márc. 11. 17:37 | Válasz | #1383 
Szia! Szolnokon van egy riasztó nagyker ott tuti lehet kapni:Itt
Széles utat, minden motorosnak!
Honda V30 Magna V4 (1985)

LUI782014. márc. 11. 15:51 | Válasz | #1382 
Szia Pazo,

Írok mailt, magánjellegű témában.
2001-es Majesty 250
Lui

 © Pazo2014. márc. 11. 15:39 | Válasz | #1381 
Ez a téma engem is érdekel majd!
tel.sz: 06 30 445 85 96

LUI782014. márc. 11. 15:20 | Válasz | #1380 
Neked is a keskenyebbik felén volt az aksinak mind a két pólusa?
2001-es Majesty 250
Lui

LUI782014. márc. 11. 15:18 | Válasz | #1379 
Én is erősen, ezt sejtettem ám....
Odamegyek és nem hagyom magam lebeszélni.
Asztalra ba..ok. oszt kész.
Egyébként a futár motorosboltban árulnak is ilyet.
2001-es Majesty 250
Lui

tamas2014. márc. 11. 15:08 | Válasz | #1378 
Persze hogy nem jó. Mert Neki kicsi az árrés. Szerinted mivel keres jobban?! Egy 14'900ftos motorakkuval, vagy egy 4'500 ftos ilyennel, amire ráadásul dupla garancia jár... A motorakksin több a haszna, mint amennyit Te kifizetsz a másikért. Ha nekem nem ment volna éveket, nem mondanám...
Ha megvetted, majd a szádbarágom, fölöslegesen nem körmölök...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

LUI782014. márc. 11. 13:17 | Válasz | #1377 
Irtam egy akkumulátor szaküzletnek az általuk forgalmazott aksival kapcsolatosan és azt a választ kaptam, hogy nem jó motorkerékpárba a risztó-aksi, mert nem arra való. Küldenek egy ajánlatot a megfelelő termékről. Motorosok szerint jó, szaküzlet szerint nem lehet betenni.
2001-es Majesty 250
Lui

LUI782014. márc. 11. 12:31 | Válasz | #1376 
Több helyről is megerősítést kaptam. Most beszéltem egy DHL-es futárral, aki jár hozzánk a bankba és az ő motorjaikba is ilyet szereltetett a cég, gazdasági és tartóssági szempontokat figyelembe véve.
Bocsánat, de nem pontosan értem a kivitelezést. Lehetne egy kicsit szájbarágóssabban?
2001-es Majesty 250
Lui

tamas2014. márc. 11. 12:22 | Válasz | #1375 
Szerintem igen.
Keress egy akksis boltot a környéken, szerintem áfa nélkül megkapod.
Fúrd át a sarut és a akku sarkait, csavarozd össze és forraszd le. Jó lesz az.
De a töltés ellenőrízd!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

LUI782014. márc. 11. 11:14 | Válasz | #1374 
Tamás úr!

Olvasgattam elég sokat az akku problémákról és a te tapasztalatod alapján úgy döntöttem, hogy meg próbálom a "risztóba való aksit"
Szerinted ez jó lenne?
http://www.akkuk.hu/Akku-Info/9.21.UPP.2.054,Riaszt%C3%B3-Akku--UPS-POWER---csatlakoz%C3%B3:-F1-.html
2001-es Majesty 250
Lui

joho2013. jún. 27. 12:19 | Válasz | #1373 
Köszönöm.

Fáy Tibor2013. jún. 26. 18:55 | Válasz | #1372 
Zoli barátom egyébként kivette a feszültségszabályzót, hogy végre valaki megigya a hűtőjében raboskodó csavaroskupakos,azonnal fogyasztható,hűtött söröcskéjét!
Tyti

Fáy Tibor2013. jún. 26. 18:51 | Válasz | #1371 
Felkerültetek a listámra!
Alkohollista!
Tyti

tamas2013. jún. 26. 10:41 | Válasz | #1370 
Tyti jó srác.
Csak kicsit szomjas...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. jún. 26. 10:40 | Válasz | #1369 
A topic elején tárgyaltuk ezeket a dolgokat.
Azt hiszem 7Ah, meg talán 70A indítóáram. Én évekig jártam riasztó munkaakkumulátorral, nekem bejött. Kicsit olvasgasd a topicot, érdemes.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © GuZol2013. jún. 26. 10:19 | Válasz | #1368 
Ezúton szeretnék köszönetet mondani TYTI-nek a nekem nyújtott segítségéért.
Minden Majesty tulajdonosnak követendő példának állítom.
Ő önzetlenül több száz kilométert autózva segített rajtam és makrancoskodó mocimon, hogy haza illetve gyermekemhez eljussak.

Köszi, Köszi, Köszi

Ui: azért a behűtött sörömet megitta ( hogy rohadj meg...)

joho2013. jún. 25. 08:14 | Válasz | #1367 
Az lenne a kérdésem hogy egy 250 MBK Skyliner be pontosan milyen akksi való?

trans852013. jún. 24. 11:49 | Válasz | #1366 
Beépítettem a mociba a feszmérőt.Az normális, hogy ráadott világítással 13,6 körül mutat de néha pár másodpercig lemegy 12,6 körül, álltalába mikor odahúzom neki, de ezt ritkán van.

dodi2013. jún. 23. 21:19 | Válasz | #1365 
köszönöm köszönöm.......

tamas2013. jún. 23. 20:13 | Válasz | #1364 
A letöltéseknél a 250-es kategóriában is találsz egyet Taliga tallából. Nem hiszem hogy a színkódok azonosak, de kiindulási alapnak azt is átnézheted...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522013. jún. 23. 18:55 | Válasz | #1363 
http://majestyscooter.uw.hu/Letoltes/250/Elakadaskelzo_Majesty.pdf
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

dodi2013. jún. 23. 18:21 | Válasz | #1362 
Kedves club tagok , segítséget kérnék a hozzáértőktől , elakadásjelző barkácsolásban , gyárilag nincs rajt a gépen !!

 © Szomjas2013. jún. 15. 10:48 | Válasz | #1361 
Spybike gps nyomkövető,annak aki félti a motorját.
Tolvajkergetők link
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Herold2013. jún. 05. 17:07 | Válasz | #1360 
Mégegyszer köszönöm uraim!
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

Fáy Tibor2013. jún. 05. 11:52 | Válasz | #1359 
Ga-Bikának igaza van, az a hűtőventilátor biztosítéka.
Tyti

Ga-Bika2013. jún. 03. 21:41 | Válasz | #1358 
Maradt egy vadiúj akksim, még dobozban, munkaakksi, nem riasztó. 8500 ft-ért vettem, hogy majd délután belerakom a motoromba (ez akkor volt amikor eladtam kb 3hete) de szerelés helyett egy kettőre elvitték a motort.Ennyi maradt belőle.

 © Herold2013. jún. 03. 21:15 | Válasz | #1357 
Köszi Uram!
Nem maradt valami finom kis extrád a 250-ből?
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

Ga-Bika2013. jún. 03. 21:05 | Válasz | #1356 
Egyébként úgy emlékszem, hogy csak 2 biztosíték van az egészben. Legalább is nem rég én is leltároztam. Egy az akkunál, egy pedig ahol Te is találtál.

Ga-Bika2013. jún. 03. 20:57 | Válasz | #1355 
Szia Cimbi. Tippelnék, lehet hogy a hűtőventillátoré.

 © Herold2013. jún. 03. 20:02 | Válasz | #1354 
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne. DX250-nél a tank előtt jobb oldalon, mindentől takarva van egy 8A biztosíték a vázra rögzítve. Két barna vezeték megy bele, mellette a tartalék biztosíték.
Minek a biztosítéka?
Próbáltam a manualban megvilágosodni, de sajna a villany idegen tőlem...
Ha minden kötél szakad, az akasztástól sem kell félni...

 © R.Gábor2013. jún. 01. 14:27 | Válasz | #1353 
Igazság szerint ide is csak cipőkannállal férek be de remélem nem okozok senkinek fejfájást.:)

A gyújtáskapcsolóval semmi baj nincs az ég világon.
Lehúztam róla a vezetéket és mértem egy 12'6 voltot a szivató satlakozójában. Viszont nem tudom hogy mi a neve a vezérlésének ami az akku mögé van feszerelve.

joho2013. máj. 28. 08:16 | Válasz | #1352 

joho2013. máj. 28. 08:13 | Válasz | #1351 
Az előző feszszabályzóval ez történt majd utána volt benne egy utángyártott és most az eredeti,amikor rákapcsolom a világítást vagy csak a parkolófényt és behúzom a féket (bármelyiket)akkor a világításon észre lehet venni hogy kicsit változik a fény.

 © suszitibi2013. máj. 27. 20:26 | Válasz | #1350 
Az utángyártottal jó volt? Én valami zárlatra, vagy hibás alkatrészre (féklámpa kapcsoló, indexrelé) gondolok, ami leveszi a feszkót. Talán ezért ment tönkre az utángyártott is, mert nem bírta a nagy áramot.

tamas2013. máj. 27. 20:24 | Válasz | #1349 
Szia Joho!
Nos, ha eddig minden OK volt és az akksi csak a feszszabályzó cseréje után kezdett lemerülgetni, nagyon valószínű hogy a fesszabályzó, a jelenlegi nem teljesít jól.
Hogy biztos legyél a dolgodban, tegyél fel egy feszmérőt és nézd meg, folyamatos menetben nem lesz-e még alacsonyabb a töltőáramod.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

joho2013. máj. 27. 18:16 | Válasz | #1348 
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Adott egy MBK Skyliner 250-es tönkeremet a fesszabályzó ami eleve utángyártott volt ki lett cserélve gyárira most az a probléma hogy ha felkapcsolom a világítást lecsökken a töltés és egy idő után lemerül az akksi a töltés 13.6-14v.Mi lehet a gond?
köszönöm.

mazsó2013. máj. 27. 12:28 | Válasz | #1347 
Megnézem mi van az vízjelző izzó előtt az óracsoportban, hátha ott lesz tényleg...Köszi!
A VW-nek, és a Yamaha-nak van múltja, jelene, és jövője ;-)

tamas2013. máj. 20. 18:52 | Válasz | #1346 
Túlvariálod.

1. tegyél bele egy +90%-os H7-es izzót.
2. kombináld a H-4-es tompított részével.
3. próbáld ki.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. máj. 20. 18:36 | Válasz | #1345 
Én úgy szeretném, hogy tompítotton is és reflektoron is, menjen mindkét lámpa. Elvileg, gyárilag is van relé, hogy ne a kapcsolón folyjon akkora áram. De mivel az egyik izzó egyszálas, kell a relé, meg egy állandó pozitív szál. Esetleg van olyan izzó, ami kétszálas és passzol a H7 helyére? Mert akkor nagyon egyszerű lenne. Igaz, a foncsor nem arra van kialakítva.

Fáy Tibor2013. máj. 20. 14:56 | Válasz | #1344 
Én párhuzamosan kötöttem a két izzót,egy kapcsolóról megy a két tompított.Mindkét izzó +90-es.Nem használok hosszú fényt éjszaka, mert nem kell.A generátor is bírja.Ez a bekötés 250-es és 400-as motoron is működik.A H4 közelre terít, a H7 meg távolra.Ráadásul ha az egyik kiég haza lehet menni egy égővel is, nem kell éjjel az út szélén ízzót cserélni.
Tyti

 © R.Gábor2013. máj. 20. 13:19 | Válasz | #1343 
http://www.webbikeworld.com/lights/motorcycle-led-driving-lights/

Mondjuk ez iszonyat drága de van az a barkácstudomány amivel kb 12 ezresből ki lehet hozni.
Kell hozzá foncsor, lámpatest, feszkorlát, vagy put-up, hűtőborda és még egy két apróság.
mivel ezek a motorok már kajakabb energiát is adnak lehet két 20-25 w ledet is beszerelni. Ez már olyan 3000 lumen...
Én 1600 lumennel is tökéletesen láttam.

tamas2013. máj. 20. 13:11 | Válasz | #1342 
Enyémben is volt, azzal kezdtem hogy kiszereltem.
Hozzátenném, nagy mulya volt aki beletette, mert a refis H4-es foncsorba tette ami ocsmány módon vakított, a tompis oldalra meg tett egy refi izzót...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. máj. 20. 12:54 | Válasz | #1341 
OK, ha lesz időm, a hétem megcsinálom. Most nem vagyok otthon, családlátogatás van, meg a reléket is meg kell keresni, valahol van egy marékkal. Majd a kis műszert ráteszem ideiglenesen, letesztelni. Xenonnal nem is kínlódnék, állandó üzemre van tervezve, nem ki-be kapcsolgatásra. Na meg nem szabályos.

tamas2013. máj. 20. 10:30 | Válasz | #1340 
Ja, meg tegyél egy feszmérőt, marad-e elég kraft az akksi töltésére!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2013. máj. 20. 10:29 | Válasz | #1339 
A jobbos a tompi, a balos a refi foncsor.
A H4-es plusz annyit fog adni, hogy előtted jobban terít, mivel refire van megcsinálva a fenyszóró geometria. Nem nyersz vele sokat, próbáld ki, én túl vagyok rajta. Jó izzó kell bele (H7+90%) azzal többre mész. A xenont nem javaslom, ugrik a rendszám ha olyan közeggel futsz össze.
De berelézni érdemes, megóvod a kapcsolókat a túláramtól.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. máj. 20. 10:05 | Válasz | #1338 
OK, akkor kipróbálom. Keresek egy relét, mert kell az átalakításhoz. A változás annyi lenne, hogy tompítotton két lámpa világítana, ami előnyös lehet, reflektoron meg a mostani tompított, meg az eredeti refi, ami jó dolog, mert magam előtt is jól látom az utat, nem csak távolabb.
Ledekkel a hátsót szeretném átalakítani. Találtam egy boltot, ahol az összes LED égőt letesztelték és írják, hogy az eredeti 5, vagy 21w-hoz képest, mekkora a fényerő. Ezekben is SMD LED van, úgy kiképezve, hogy a gyári foncsort használja. 1800 Ft körül már van 21/5w helyére való, az eredetitől 5-10%-al nagyobb fényű, amit kimondottan ide ajánlanak. Az első helyzetjelzőm, már ledes. Nem gyári, én csináltam, de nagyon jó, jobb mint a 4w-os izzó, de nem vakít.

 © R.Gábor2013. máj. 20. 08:35 | Válasz | #1337 
Ez szerintem akkor derül ki amikor megcsinálod mert nem biztos hogy a foncsor kiképzése alkalmas.
Szerintem egy próbát megér.

A tápjával meg nem lesz gond mert nekem a versityben mind a két H7 es világít.

de smd ledben is lehet agyalni.
Volt már motoromban 20 vattos ledcsillag és a megfelelő foncsorban 1600 lumen már elég fényt ad...

 © suszitibi2013. máj. 20. 08:04 | Válasz | #1336 
Sziasztok
Nem kimondottan Majesty téma, de az is. Nem tudom ott hogyan van bekötve az első lámpa, de gondolom felváltva világít a kettő, a tompított és reflektor függvényében. Okapi oldalán olvastam, hogy eléggé elrontották a Tmax világítását. Egyetértek, hogy nem kellene kétszálas izzó, ha csak az egyik van használva. De ha már van, ki lehetne használni. Azt gondolom, átkötném úgy, hogy a mostani tompított (H7) mindig világítana, ha világításon van a motor. A tomp/ref. kapcsolóval pedig, a mostani refi égőnek váltanám, a két szálát. Így már biztosan megfelelő lenne a fény, minden helyzetre. Elvileg az aksinak is bírni kellene, mert a generátor 300w körül teljesít. Mit gondoltok?

 © suszitibi2013. máj. 15. 20:31 | Válasz | #1335 
Szerintem a műszerfalban van.

Feco2013. máj. 15. 17:40 | Válasz | #1334 
Egy egység mindkét lámpa, foncsor, foglalat felfogatás, sőt az üveg is.
Motor után,első a család legyen!

mazsó2013. máj. 15. 12:53 | Válasz | #1333 
Köszi mindenkinek a válaszokat! Én is ilyesmire gondoltam. De melyik az a közbülső elektronika, relé ami ezt szabályozza?
A VW-nek, és a Yamaha-nak van múltja, jelene, és jövője ;-)

 © suszitibi2013. máj. 14. 21:32 | Válasz | #1332 
Lámpafejre gondoltam, mikor lámpatestet írtam, vagyis a foncsort az üveggel (vagy plexi). Elvileg a foncsorban van az izzó, az határozza meg, milyen a foglalat. Nem gyárira gondoltam, hanem valami másra, ami passzol a helyére, esetleg felfogatásokat átalakítani. Így viszont, biztosan jó lesz a fókuszálás, jól fog világítani és a rendőr sem köt bele.

 © Roby2013. máj. 14. 21:19 | Válasz | #1331 
Nekem olyan problémám van a 250es majámmal ,hogy most esett át felújításon,gyűrűket cseréltünk,kuplung felújítás,szabadon futó csere,és olyat csinál hogy hidegen beindul,ha bemelegszik akkor már nem.De valami elektromos hiba lehet mert az olajviszajelzőm nem alszik el mikor gyujtást adok rá,hanem halványan világít és ha a vészleállítóra kapcsolok akkor kigyullad,dolgozunk a megoldáson.

 © Carlos2013. máj. 14. 20:49 | Válasz | #1330 
Én is a komplett cserét gyanítom...majd ha lesz rá keret.

Feco2013. máj. 14. 20:48 | Válasz | #1329 
Xenonnal pár perc alatt szétég szerintem az egész műanyag.A műszakit, meg a rendőröket nem is mondom...
Motor után,első a család legyen!

Feco2013. máj. 14. 20:46 | Válasz | #1328 
Ezt csak úgy tudod ha megveszed a 2006 utáni komplett lámpatestet, egész lámpafejjel.Zsebbenyúlós...
Motor után,első a család legyen!

 © Roby2013. máj. 14. 20:21 | Válasz | #1327 
Szerintem Xenon szettet kell venni,12-20 ezer körül van az áruk.

 © suszitibi2013. máj. 14. 19:58 | Válasz | #1326 
Én a helyedben, kicserélném az egész lámpatestet. Valami H4-es, vagy hasonló kétszálas izzósra. Többé nem lenne vele gondod, izzót meg 400 Ft-ért kapnál hozzá. A xenonnal is az a baj, hogy nem lesz jó a fókusz, vakítani fogod a szembejövőt. Ez mellett műszakin sem fog átmenni.

Feco2013. máj. 14. 18:10 | Válasz | #1325 
Mi Som-Tomival végigzongoráztuk a világításkérdést, de gyakorlatilag semmire nem jutottunk. Nagy nehezen beszereztük azt a bajonettzáras foglalatba való halogén izzót de mivel nagyon ritka, valamilyen indiai import és egy nagy xar.Drága x..A fókusza nem jó.Nem is olyan mint a rendes H6-os, nincs benne az a kis kanalas fényterelő.Már beültettem egy halogén 45/45-öst bajonettes foglalatba, sokat kísérleteztem de nem jó a fókusza.A legjobb eredményt a hagyományos erősebb izzóval értem el.Valami 55/60-as azt hiszem nem emlékszem pontosan.A rendszer simán bírta.
Motor után,első a család legyen!

 © Wiking2013. máj. 14. 17:38 | Válasz | #1324 
Ha minden igaz azt a foglalatot hívják H6-os foglalatnak. Létezik halogén izzó, de nem túl jó fajták és nem eredményez nagy mértékő fényerő növekedést. én talán a xenon re voksolnék...

 © Carlos2013. máj. 14. 16:37 | Válasz | #1323 
Gyári izzó van benne, bajonett-záras, 12v 35/35w. Szerintem, egy ilyen értékű, de halogén, biztosan jobb volna. Nem tudom, mit lehet még bele tenni, ami jobban világít, mint a gyári hagyományos izzó.

 © suszitibi2013. máj. 14. 15:28 | Válasz | #1322 
Gondolom, az első világítás a problémás. Milyen izzó van benne? Milyen foglalat, hány wattos? Ez még egy lámpás, vagy dupla?

 © Carlos2013. máj. 14. 10:59 | Válasz | #1321 
1999-es 125 ccm-es Majesty világításán hogyan tudnék javítani? Foglalatcsere nélküli megoldásokat keresek, más fajta, más típusú izzók, halogén, xenon stb. Ez az egy negatívum van a motoron, a gyenge világítás. De bármilyen megoldást meghallgatok a tapasztalt szakiktól!

 © suszitibi2013. máj. 11. 16:32 | Válasz | #1320 
A hőfok jelző szenzor ellenállása, a hőmérséklet függvényében változik. Ha a műszer jól mér, akkor valószínűleg a LED-et is rákötötték az érzékelőre (gombára). Az érzékelő és LED között, kellene lenni egy elektronikának, ami csak bizonyos feszültség elérésekor kapcsolja a LED-et. Az is lehet, hogy ez az elektronika elromlott és így mindig jut valamekkora feszültség a visszajelzőre.

tamas2013. máj. 11. 14:51 | Válasz | #1319 
Nehezeket kérdezel... A mutatók lehúzósak szoktak lenni. Többnyire. De csak óvatosan!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

mazsó2013. máj. 11. 11:23 | Válasz | #1318 
Sziasztok

150-es 2002-es Maja: ahogy a víz melegedik olyan erősséggel világít a műszerfalon a piros vízhőfok visszajelző led. Már így került hozzám, lehet valami kábelt felcseréltek?

Másik: Műszerfal óracsoportról a plexit levettem, mutatókat csak le kell húzni a tengelyről, hogy a számlapot le tudjam venni? Köszönöm!!


A VW-nek, és a Yamaha-nak van múltja, jelene, és jövője ;-)

 © suszitibi2013. máj. 06. 18:28 | Válasz | #1317 
Ez elég szomorú, hogy ha jót szeretnél, magadnak kell megcsinálni, mert a gyári gagyi, vagy ha tényleg jó, akkor nagyon drága. Már gondoltam arra is, hogy tervezek egy akkora panelt, mint a hátsó lámpa belső része és ezt rakom tele ledekkel. Pl. 10x4-es elrendezésben, ahol az alsó és fölső sorból az elsők, majd minden harmadik világítína, vagyis 8 db. Ezek lennének a hátsó világítás (8db led). A többi pedig menne a fékre (32db). Így a féklámpa pont 4x akkora fényű lenne, mint a világítás. A ledeket kettesével kötném, így a nyugalmi és töltés közbeni feszültség különbsége, nem járna észrevehető fényerőváltozással.

tamas2013. máj. 06. 11:15 | Válasz | #1316 
Igen, de ez nem a kereskedelemben kapható megveszed, beteszed és talán jó.
Ez épített, ami biztos jó. Csak iyet nem kapni sajnos...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. máj. 06. 07:40 | Válasz | #1315 
Én bízom az új ledekben. Haver buszában, a fénycsövek tönkrementek. Készítettem új paneleket, 4mm-es PVC lapból, erre kerültek a 10mm széles csíkok, amik a fénycsöveket helyettesítik. Minden nyák csíkon, 4db 5060 típusú SMD LED van sorba kötve. Natural white színűek. Olyan jól sikerült, hogy egy lámpa többet bevilágít, mint előtte 4 fénycsöves. Persze próbáltam már több fajta ledet, azok tényleg gyengék voltak. Az 5060-nak, 5000mCd a fénye és 120 fokos sugárzási szöge van. Így oldalról is jól látható. Ilyen leddel szerelt "izzót" gondoltam a gyári helyett. Persze most a hátsóra gondolok.

tamas2013. máj. 05. 21:30 | Válasz | #1314 
Drága ledes lámpa Tibi és harmatgyenge...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © suszitibi2013. máj. 05. 09:24 | Válasz | #1313 
Sziasztok
Nappali menetfényt szerelt már valaki a mocijára? Én most ezen gondolkodom. Mellé a hátsó lámpában, LED-esre cserélni az izzókat. Vannak már jó minőségűek, a gyárival megegyező, vagy erősebb fényűek. Így indításkor sem menne majd 42W (dupla izzó), meg nappal sem a 65W, (tompított+helyzetj.+hátsó lámpa) csak jóval kevesebb.

Ga-Bika2013. ápr. 06. 22:32 | Válasz | #1312 
Ma eljött a pillanat, és nekiestem a leszakós fejű csavarok kitekerésének. Az első kört a csavar nyerte, mert a vágó alulmaradt a küzdelemben. Ekkor egy titkos fegyvert vetettem be: FLEX
Na ennek már nem tudott ellenállni a csavar feje. Szépen lejött egyben a gyújtáskapcsoló. Jó ötlet a kapcsolórész átszerelése, csak az a baj, hogy az aluházat is leszakadósfejű csavarral rakták össze, ráadásul süllyesztékben ülnek. Hozzáférni nem lehet, hacsak nem dobom fel egy marógépre. Az egész leszedés flexel 15 percig tartott.

 © Wiking2013. ápr. 06. 20:12 | Válasz | #1311 
én azt javasolnám, hogy csak az elektromos részt rakd át a kapcsolórol...így 2 kulcs kell majd a motorhoz, mert a tanksapka meg a többi zárható ajtó a régi illetve eredeti kulcsal működik majd csak.

Ga-Bika2013. ápr. 05. 22:25 | Válasz | #1310 
Én is úgy hallottam hogy vágóval van esély a normális kihajtásra.
Sikerült Miskával bizniszelni egy másik gyújtás kapcsolót,a régit pedig ha lesz rá időm majd megpróbálom szétszedni, esetleg még jó lehet tartaléknak.
Köszönöm az eddigi segítséget, de a java majd csak akkor jön, amikor beállít a futár, és meghozza az alkatrészt.

 © Pazo2013. ápr. 05. 20:27 | Válasz | #1309 
Nekem tavaly cserélte ki a Kiss Robi. Nem volt egyszerü. Ha jól emlékszem, előszőr vágóva próbálta meg kilazítani, azz egyik sikerült is, az megindult. A másik is . de az csak forgott, de nem jött ki, arra heggesztett egy 8-as anyát és úgy bírta kitekerni. Aztán a másik gyújtáskapcsolót már sima csavarral rakta vissza.
tel.sz: 06 30 445 85 96

tamas2013. ápr. 05. 15:06 | Válasz | #1308 
Gabi! Az elektromos része a hátán kell hogy legyen, lehet hogy le lehet szedni róla és megjavítani a beégett érintkezőket!
Ha levágod a szegecset, csavarral vissza lehet még tenni nem? Jobb esetben...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

csiGABIga2013. ápr. 05. 14:42 | Válasz | #1307 
Próbálkozz szakadt csavar kihajtóval,vagy ha az nincs, fúrd meg és ha javítható akkor utána új menet...
"Ne felejtsük el, hogy amikor seggbe rúgnak, egy lépéssel előbbre jutunk!"

 © Wiking2013. ápr. 05. 11:07 | Válasz | #1306 
Szétvágni szerintem nem érdemes a kapcsolót, mert lehetséges, hogy javítható. Mindenképp azt ajánlanám, hogy minnél kisebb roncsolással próbáld leszedni a kapcsolót.

Ga-Bika2013. ápr. 04. 22:27 | Válasz | #1305 
Köszönöm szépen, pont erre számítottam. Rossz a gyújtás kapcsoló !
Már csak szereznem kell egyet, és remélem startolhat a szezon nálam is. Még valami, A rögzítését fejleszakadós csavarral oldották meg. Le lehet szedni vmi könnyű módszerrel?, vagy marad a flex?

 © Wiking2013. ápr. 04. 22:16 | Válasz | #1304 
elején elírtam a dolgot.. szóval a kékpiros vezetéknek és a kéknek kell, valamint a barnának és a pirosnak zárt állásban lenniük mikor gyujtáson van a kapcsoló. Kicsit hosszú volt a nap, és kezdek fáradni :)

 © Wiking2013. ápr. 04. 22:13 | Válasz | #1303 
Nos... Gyujtásra kapcsolva a kék pirosnak kell zárt állapotban lenniük, és a barnának meg a pirosnak. Parkolófény esetén pedig a kék pirosnak és a pirosnak. A többi állásban nincs semmien kapcsolat semeik vezetékek közöttsem. Ha ettöl eltérően viselkedik illetve kapcsol a gyujtáskapcsolód, akkor hibás.

 © Wiking2013. ápr. 04. 22:03 | Válasz | #1302 
Az lehetséges, hogy a parkolófény lessz, de mindjárt megnézem a szervízkönyvben :)

Ga-Bika2013. ápr. 04. 20:44 | Válasz | #1301 
Úgy gondolom megtaláltam a hibát, de Zoli, meg tudnád nézni a donormocidon a gyújtáskapcsolót?
Amikor ráadod a gyújtást állásban, a piros vezeték és a barna között van kapcsolat, és ami fontos, a két kék között van e kapcsolat? Mert nekem a kékek között semmi nincs!
Így hát a két kéket összezártam a dugó másik oldalán, és működnek a lámpák. Ha a barnát zártam össze a pirossal, akkor van gyújtás.

 © Wiking2013. ápr. 04. 11:19 | Válasz | #1300 
Gabi! Most olvastam az eredeti problémádat :) Nekem a donornál a szerszámtartó doboztól hátrébb volt egy biztosítéktábla. A donorom 99 évjáratú abs-es dx volt. A használatban lévő masinámnál viszont nincs biztosíték a világításnak, csak a fő biztosíték van és a hűtőventillátornak, ez utóbbi szintén el van dugva a tank alatt. Nézz körül azon a tájékon, hátha neked is lessz ott egy külön biztosíték valahol.

tamas2013. ápr. 03. 22:46 | Válasz | #1299 
Nekem az YP-250-el semmi elektromos bajom nem volt, fogalmam sincs hol vannak benne relék. Rémlik mintha az akksi mögött (abban a jobb taposó alatt volt az akku) lenne valami, illetve a jobboldali utas lábtartónál. De ezek az indításhoz, a fő áramkörhöz való relék. A világítás nincs berelézve.
Sajnos többet nem tudok...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2013. ápr. 03. 22:00 | Válasz | #1298 
Van kapcsolási rajzom, az alapján nyomozok, persze a magam nyugis intenzitásával. Szóval a rajz alapján képbe került egy relé is, de ma vetettem egy pillantást a motorra, és ott elöl a nagy vezeték gubancot félretolva egy nyamvadt relét sem láttam. Esetleg nem tudjátok merre bujkálhatnak?

 © Wiking2013. ápr. 03. 18:06 | Válasz | #1297 
Ha erre lenneél a közelben szivesen segítenék :) Azt tudom ajánlani, hogy a szervízkönyvben lévő vezetékezési rajzon próbálj kiigazodni, és az alapján fogsz tudni márni is. kapcsolóknál elég a szakadásvizsgálóval ellenörizni, hogy nyitott vagy zárt állasban van e a kapcsoló. Értelem szerűen ha zárt állásnál nem jelez a műszer, vagy fordítva, akkor valami gond van.

tamas2013. ápr. 02. 23:01 | Válasz | #1296 
Gabi! Kapcsolási rajzod van hozzá? Sokat segítene! Nehéz ügy az elektromosság!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Ga-Bika2013. ápr. 02. 20:52 | Válasz | #1295 
Sziasztok. 1238-as bejegyzésre, tovább folytatnám az eszmecserét, kedves, hozzáértő, vagy csak lelkes klubtársakkal, "szakikkal".
Tehát végre erőt vettem magamon, és teljesen lebontottam a motor elejét, így hozzáférhető lett egy halom vezeték, csatlakozó, stb. Szétszedtem a világítás kapcsolót is, de rendben találtam. Bár az egyik kék vezetéken nem tudtam mérni semmit, de a csatlakozónál széthúztam, és onnan leellenőriztem a kapcsolót, tehát az jó.
Közben pihenésként kicseréltem a műszerfalban az izzókat, ha már úgy is kint van.( smd ledekkel szerelt, oldalra is világítós fajtára. Nagyon brutál szép lett. Valahogy olyan élesnek tűnik az egész. Az olajnyomás visszajelző az maradt hagyományos, mert a leddel nem ment.)
Na de a problémám továbbra is fennáll. Gondoltam lekapom a gyújtáskapcsolót egy kis kivizsgálásra, de aztán látom hogy a japánok ezt nem így gondolták. Legalább is úgy néztem oda van szegecselve. Tehát széthúztam a csatlakozót hogy majd kimérem valahogy, de mivel nem igazán ez a szakterületem, ezért itt jól jönne egy kis segítség. Négy szál vezeték jön ki belőle, két kék, egy barna, meg még egy aminek a szinére most nem emlékszem. Le kellene tesztelni.De melyiket melyikkel? Aztán meguntam mára, meg fáztam is.

 © Wiking2013. márc. 13. 21:37 | Válasz | #1294 
Legalábbis ami a képen van azon 6 pólus van. Ha jól emlékszem valamien visszajelzőre vagy hasonló dologra csatlakozna az a 6. pólus. A mostani csatlakozóban is benne van a helye, csak nincs ott vezeték, tehát rá fog menni. A többi kivezetés meg valószinűleg ugyan ott van.Illetve 99% hogy ugyan az. Egyébként a 250-eseknél illetve ezeknél a fesszabályzóknál sajnos tipushiba, hogy a rossz minőségű forrasztások elválnak a szabályzó belsejében. Tönkre nem megy benne semmi, csak épp az az ág szakad meg ameik figyelné az akku töltöttségét, ezáltal túltöltést generál. Nekem legalábbis mind a 2 fesszabályzónak ugyan ez volt a gondja.

joho2013. márc. 13. 20:06 | Válasz | #1293 
Csak az a gond hogy ami a motorban van az 5 csatlakozós ez a másik meg 6....


1 2 [3] 4 5 6 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől