![]() |
|
|
|
2011. máj. 04. 07:35 | Válasz | #4119 | |||
![]() | |||
A vízfőfok mutatóról éppen egy éve volt szó (#1407). Összegezve: jó az a vízszintes. És nem mozdul onnan csak extrém esetben. acsaba: 3,0 literes fogyasztás hogyan? Juhász Béla soraira figyelj! Mert sok az a "felező és piros mező közti rész harmadáig." | |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. máj. 04. 08:02 | Válasz | #4120 |
![]() | |
Akkor jól gondoltam én, azért nem is értettem az egészet...Ebben az esetben fesz. szabályzót lehúzom, megnézem mennyit tölt terhelés mellett, ha megszalad lelövöm és tudom, hogy a fesz. szabályzóval van gond (dinamó annyira nem tudja túl tölteni rövid idő alatt, hogy hazavágja az elektronikát szerintem (generátor tudná)). HA meg így sem tölt akkor újra kell mágnesezni, ami mondjuk elég ritka jelenség lenne szerintem....
| |
© Krisztina | 2011. máj. 04. 08:59 | Válasz | #4121 |
![]() | |
Bár én sem tudom mi a különbség a dinamó, és a generátor között, de próbálok utána nézni , link1 link2 link3 Talán azt hámoztam ki , hogy a dinamóban van mágnes, illetve lehet, a generátorban meg nincs,és teljesen mindegy hogy váltóáramú vagy egyenáramú. Vélemények :)erről valakinek, vagy ti is hiányoztatok azon a fizika órán :) | |
© Sama | 2011. máj. 04. 09:05 | Válasz | #4122 |
![]() | |
Guszti! A fesz'mérőről. Te azt mondtad, hogy így mutat: 12,7 V-ig: piros (és egy pici kék), 12,7-13,2 V között: sárga, 13,2-15,5 V között: zöld. Arról sajnos nem beszéltünk, hogy mi van 15,5 V fölött. Amit én mértem (egy nem hiteles de szerintem elfogadható fesz'mérővel): 1. álló motornál, ráadott gyújtással: 13,0-13,1 V - piros (és pici kék), 2. alapjáraton járó motorral: 14,8 V - zöld, 3. alapjáraton, bekapcsolt világítással (tompított): 14,5 V - zöld, 4. alapjáraton, bekapcsolt világítás és irányjelző: 14,2-14,4 V - zöld (és pici piros), 5. alapjáraton, bekapcsolt világítás, irányjelző és féklámpa: 14,2-14,4 V - (ua. mint előbb), 6. alapjáraton, bekapcsolt világítás, irányjelző, féklámpa és fénykürt: 13,5 V - zöld (és erős piros), 7. alapjáraton, bekapcsolt világítás és elakadásjelző: 13,8-14,2 V - zöld (és közepesen erős piros), 8. alapjáraton, bekapcsolt világítás, elakadásjelző és fénykürt: 13,3-13,5 V - zöld (és erős piros), 9. alapjáraton, bekapcsolt világítás, elakadásjelző, fénykürt és féklámpa: 13 V - piros, 10. menet közben akár be volt kapcsolva a világítás és egyebek, akár nem: folyamatosan zöld (100-110-es tempóig próbálva, sacc/kb. 6.000-6500 fordulatig). Tehát gyakorlatilag két színt mutatott. A kék: csak éppen, ha nagyon keresem, a piros mellett 13 V alatt. Sárga meg nem volt. Ennek a két színnek több szerepet kellene adni. Valószínű, ha menet közben merülne az akksi 13 V alá akkor pirosat jelezne, de nem tudom, hogy mi lenne 15-15,5 V fölött. Jó lehet a négy színű egy LED-es megoldás, de át kellene kalibrálni szerintem így: 1.szín: 12,5 V alatt: ez mutatná a merülő akksit, 2.szín: 12,5-13,5 V között: nyugalmi állapotban jó akksi, 3.szín: 13,5-15,0 V között: jó töltés, 4.szín: 15,0 V fölött: túltöltés. | |
© SPOILERES | 2011. máj. 04. 09:46 | Válasz | #4123 |
![]() | |
15.5V fölött kék van illetve lenne de azt az értéket is lejjeb állitom majd 14.8 ra kb valószinüleg jól mértél csak az akkumulátorokban többnyire állóhejzetben gyujtással vagy akár anélkül általában max 12.7 volt van vagyis a müszered kb 3-4 tizeddel többet mutathatott vagyis te a következőket mérhetted pontosan 1. álló motornál, ráadott gyújtással: 12,6-12,8 ez reális és átlagos V - piros (és pici kék), 2. alapjáraton járó motorral: 14,4 V - zöld, 3. alapjáraton, bekapcsolt világítással (tompított): 14,2 V - zöld, 4. alapjáraton, bekapcsolt világítás és irányjelző: 13,9-14,1 V - zöld (és pici piros),(a pici piros sztem villódzhatott)ugye 5. alapjáraton, bekapcsolt világítás, irányjelző és féklámpa: 13,9-14,1 V - (ua. mint előbb), 6. alapjáraton, bekapcsolt világítás, irányjelző, féklámpa és fénykürt: 13,2 V - zöld (és erős piros), 7. alapjáraton, bekapcsolt világítás és elakadásjelző: 13,4-13,8 V - zöld (és közepesen erős piros), 8. alapjáraton, bekapcsolt világítás, elakadásjelző és fénykürt: 12,9-13,2 V - zöld (és erős piros), 9. alapjáraton, bekapcsolt világítás, elakadásjelző, fénykürt és féklámpa: 12.7 V - piros, | |
© SPOILERES | 2011. máj. 04. 09:55 | Válasz | #4124 |
![]() | |
ja és a sárga lenne a zöld és piros eggyütt csak még fojamatban van a fényerejük korrigálása a következő értékek csak kissé térnek e la valóstól amiket irtál mert pl nyugalmi hejzetben az aksi kb 12.4-12.8 ig lehet normál értékü 13,5 már töltött érték és már zöld lehet 13.2 tól is illetve addig meg sárga 12,8 tól kb 1.szín: 12,5 V alatt: ez mutatná a merülő akksit, 2.szín: 12,5-13,5 V között: nyugalmi állapotban jó akksi, 3.szín: 13,5-15,0 V között: jó töltés, 4.szín: 15,0 V fölött: túltöltés. remélem nem zavarodtam bele de a müszered pontosságát lemérheted ugy is hogy a számitógép 5 voltos tápját megméred azt tuti 5 volt egy tizeden belül van de általában még pontosabb vagy a 12 voltos részét az meg 2 tizeden van belül kb | |
© SPOILERES | 2011. máj. 04. 10:07 | Válasz | #4125 |
![]() | |
valóban van egyenfeszültséget adó és váltófeszültséget adó generátor és dinamó is de pl a wikipédiában sincs jól leirva ez és emiatt vagy más miatt sokan tévedésben vannak a lényeg hogy ha beindult a motorod akkor nem kell hozzá akkumulátor mert gyujtás tekercsről veszi a szikra az energiát és ha nincs töltésed vagy a feszszabájzód rossz akkor is müködik a motor kivétel ezek alól az a fajta motor amejiknek a gyujtáselektronikájához 12v kell de a mieink nem ijenek jin-ke a gépkocsi persze hogy leáll ha nincs töltés se nincs aksi se mert a szikrát az aksiról veszi a gyujtótrafó ne keverd a gépjármüveket össze | |
© Sama | 2011. máj. 04. 10:52 | Válasz | #4126 |
![]() | |
Tehát a Te elképzelésed: 1. szín: 12,4-12,8 V között, 2. szín: 12,8-13,2 V között, 3. szín: 13,2-14,8 V között. De kellene még egy szín a 12,4 V alatt, és egy másik a 14,8 V fölötti értékekre is. Ez pedig öt szín, és ez a LED csak négyet tud. | |
© SPOILERES | 2011. máj. 04. 11:18 | Válasz | #4127 |
![]() | |
a 12,4 alatt villogna a piros és a kék meg 14,8 fölött lenne de sárgát is tud ha a piros és a zöld világit eggyütt megfelelő arányban amugy eredetileg rgb led azt jelenti hogy rot-grün-blau vagyis piros-zöld -kék :) a többi majdnem passzol mármint a feszültség értékek | |
© Sama | 2011. máj. 04. 11:45 | Válasz | #4128 |
![]() | |
Nekem a gyakorlatban a zöld mellett a piros többféleképpen megjelent. Pici piros, közepesen piros, erősen piros és teljesen piros. De egyszer sem volt sárga, mert a két szín (a zöld és a piros) két érintkezőpáron jött létre és mindig önálló színek maradtak.
| |
© SPOILERES | 2011. máj. 04. 12:13 | Válasz | #4129 |
![]() | |
oksa akkor majd ránézek és viszek egy másikat is meg elviszem a fesszabájzódat is mert kész van
| |
© Jin_Ke | 2011. máj. 04. 12:25 | Válasz | #4130 |
![]() | |
autót és motort nem keverem össze csupán a működési elvre vagyok kiváncsi...
| |
© SPOILERES | 2011. máj. 04. 13:44 | Válasz | #4131 |
![]() | |
irtam már neked választ vagy még nem szóval a személygépkocsiknál ahol gerjesztett a forgórész 12v tal azoknál nem érdemes levenni az aksit csak ha rákapcsolsz valami nagyobb fogyasztót pl világitás nálunk nem annyira veszélyes ez a dolog mert a fesszabájzó elég gyors ahoz hogy nagyobb feszültségcsúcsok alakuljanak ki de üresen ennek sincs értelme járatni ha valaki beinditja a motorját és kiveszi az aksit akkor legalább a világitást kapcsolja fel ezt amugy is kell és kimehet a világból de jó az ha van egy fesszabájzó rajta nekem még egy tartalék is itt fityeg ha netán elromlana nem kér enni akkor mért ne sőt most vettem a vaterán egy jó állapotú szijat 3000 ért tartalékba nehogy elszakadjon pedig 10.000km alattkb 0.2mm t kopott (mértem) na itt a jó idő kisütött a nap elmentem(tünk) motorozni :) | |
© Jin_Ke | 2011. máj. 04. 14:45 | Válasz | #4132 |
![]() | |
de jó nektek :) Akkor valószínűleg a "generátornál" lesz a probléma, mert kevés a töltés terhelés mellet, de akkor nagyon egyszerű lesz a dolog...beindítom a gépet világítással alapfordulaton (világítás nélkül szépen tölt) lehúzom a fesz. szabot- megnézem így világítással tölt e a fesz. szab nélkül, ha megszalad akkor, ok leállítom új fesz. szab és megoldva. Ha így sem tölt, akkor meg az egyik mágnestekercs lesz a ludas....hnapra megmondom mi volt a megoldás....nektek meg jó motorozást addig is.... ![]() | |
2011. máj. 04. 17:39 | Válasz | #4133 | |||
![]() | |||
Köszönöm az infót! ![]() Tartalék szíjam nekem is van! Sőt a telefonomba azt is elmentettem, hogy amikor a variót szétszedtem, akkor milyen szerszámokat használtam! Mindezt azért, mert, ha hosszabb útra indulunk, akkor valóban csak a legszükségesebb cuccokat vigyem magammal! ![]() | |||
| |||
© Laller | 2011. máj. 04. 18:12 | Válasz | #4134 | ||
![]() | |||
Nálam is van pár szerszám :) De te szét tudod szedni akár a variót is az út szélén?? ![]() | |||
| |||
2011. máj. 04. 19:29 | Válasz | #4135 | |||
![]() | |||
A variót azt nem! Oda nekem kell az elektromos kulcs és a ragasztó! De az általam feljegyzett szerszámokkal szét tudom szedni a varióházat és remélhetően, talán Zsolt írta valamikor, hogy a szíjcserét meg lehet oldani a varió szétszedése nélkül is! Azért nagygenerál szervizt nem szeretnék az út szélén csinálni! Gyertya és szíjcseréhez, azért szerintem egy hosszabb túra esetén legyen szerszám és alkatrész. Aki cserélt már szíjat varió szétszedése nélkül kérem írjon! Köszi ![]() | |||
| |||
© SPOILERES | 2011. máj. 04. 20:55 | Válasz | #4136 |
![]() | |
én akár a főtengelyt is kiszedem, néha hordok elég sok szerszámot a Madisonba még tartalék kerékcsapágy stb is volt velem de a szijat, variót, kuplungot bármikor kiszedem akárkinek túrákon ha kell van célszerszámom ellen tartani :) | |
2011. máj. 04. 22:25 | Válasz | #4137 | |||
![]() | |||
Srácok, hölgyek! A villamossági dolgokat légyszi a villamossági topicba írjátok már! Ha van rá igény, nyitunk egy 250-es villamossági topisot, úgy látom nagyon népszerű a téma... | |||
|
© Zsolt | 2011. máj. 04. 23:01 | Válasz | #4138 | ||
![]() | |||
Én már cseréltem és meg is írtam itt úgy másfél éve... Sőt, a kuplung felújítás pdf-nél is látható, hogy csak a harangot szedem le, a variátort nem. | |||
| |||
© Laller | 2011. máj. 04. 23:06 | Válasz | #4139 | ||
![]() | |||
Na ezt be gyakorlom :-D
| |||
|
© Sama | 2011. máj. 05. 08:13 | Válasz | #4140 |
![]() | |
Én is szétszedés nélkül cseréltem. De négykezes volt. Két marokkal kihúztam a kuplung felőli hátsó tárcsát, ujjheggyel meg benyomtam tőbe a szíjat. A másik két kéz egyike egy tüskét szorított és tartott az első tárcsa peremén a szíj alá, a negyedik kéz meg fordította az első tárcsát, hogy a szíj átbukjon a peremen. Persze előtte kivettem a gyertyát, és így a második két kéz lehetett női is. Próbáltam volna valamiféle idomot kreálni a szétfeszített hátsó tárcsák közé, hogy egy személyes legyen a művelet, de nekem mindent kidúrt. Ez a 2000. előttiekre érvényes, mert a 2000. utániaknál a hátsó tárcsa tengelye ki van támasztva amitől a szíj nem tehető rá, tehát azt biztosan le kell szedni. | |
© SPOJLERES | 2011. máj. 05. 08:53 | Válasz | #4141 |
![]() | |
Sama nemtudtam hogy négy kezed van Gondolom csak egy a balos ezekből vagy egyse | |
© Sama | 2011. máj. 05. 11:28 | Válasz | #4142 |
![]() | |
Időnként akad ott több is. Egyébként mint utaltam is rá, a nejemé volt a másik két kéz. De meg vagyunk intve, hogy ne offoljunk. | |
© dávid jános | 2011. máj. 05. 11:31 | Válasz | #4143 |
![]() | |
Sziasztok. Kérdezni szeretnék valamit mégpedig a következőt, hohy majestyiben az inditó rellé csak katog és nemakarja elinditani a motort pedig az aksi felvan töltve.választ várok köszi. |
2011. máj. 05. 11:38 | Válasz | #4144 | |||
![]() | |||
Meg lesz rá az igazi válasz is, csak legyenek gépközelben a hozzáértők! Amennyiben kattog, az szerintem azt jelzi, hogy behúz! Mivel nem indít, akkor már szerintem a relétől az önindítóig kell a hibát keresni! Pl.a relében behúzáskor nem érnek össze az érintkezők/azok, amik a fő villanyt viszik az önindítóhoz/. Aztán lehet, hogy az önindítód a hibás. Pl elkoptak a bronzkefék és nem érintkeznek! Aztán ha meg tudod oldani/ hozzáférsz/ akkor esetleg adhatnál az önindítónak direktbe is villanyt. Így talán hamarabb ki lehetne szűrni a hiba helyét! Egyébként hol laksz? ![]() | |||
| |||
© dávid jános | 2011. máj. 05. 11:40 | Válasz | #4145 |
![]() | |
Herceghalmon | |
© dávid jános | 2011. máj. 05. 11:43 | Válasz | #4146 |
![]() | |
Az önönditó teker ha ráérintem az aksi saruját ,de ha összevan rendesen kötve akor viszont nagyon nehezen tekeri,Lehet nagy a kopreszió? mostlet felujitva a motor igaz félévig állt a motor. |
2011. máj. 05. 11:51 | Válasz | #4147 | |||
![]() | |||
Szerintem nem a kompresszió lesz a ludas! Bár annak örülj, ha combos a masina! Szerintem inkább a relé belsejében az érintkezők vannak megégve, kontakthibás a rendszered! Múltkor írtam a fórumban, hogy a fűnyíró trakimhoz vettem külső indítórelét 2500ft-ért, tulajdonképpen a célnak itt az is megfelel. Én még nem bántottam ezt a relét és sajnos nincs róla konkrét elképzelésem. A régi Trabantot az szétszedtem, ott megreszeltem az érintkezőket, aztán vissza forrasztottam mindent és utána oké volt! Guszti az elektromos szaki, majd mond Ő is okosat, bár a többiek is majd segítenek, csak legyenek gépközelben! Egyébként meg örülünk Neked itt a fórumon! Most a hétvégén jön össze a csapat Nagykanizsán, majd egy hónap múlva meg Egerben! Szeretettel várunk! Ja meg pár szót, ha úgy gondolod, akkor írhatsz magadról a Névjegy bemutatkozás rovatba! ![]() | |||
| |||
© dávid jános | 2011. máj. 05. 11:58 | Válasz | #4148 |
![]() | |
Köszönöm a reagálásotokat .Az a helyzet én is az inditó rellére gondoltam rendelek egy relét hát ha megoldódik a problémám.
| |
© dávid jános | 2011. máj. 05. 12:36 | Válasz | #4149 |
![]() | |
köszi sziasztok . további szép napot.
|
© SPOILERES | 2011. máj. 05. 19:17 | Válasz | #4150 |
![]() | |
mit jelent nálad az hogy össze van rendesen kötve? vezetékkel? próbáltad ugy hogy az inditó relé két vastag vezetékét összekötöd? akkor mit csinál-ha teker éa kattog a relé akkor az a rossz ha nem teker vezeték baj is lehet ha meg tényleg állt fél évet akkor még az is előfordulhat hogy szorul .ez esetben javasolnám a gyertyát kivenni és egy kis keverék benzint befecskendezni majd gyertya nélkül tekertetni na akkor mi az ábra jó pár tekerés után szorul még ha igen lehet még tovább fokozni hogy leveszed a szijat és a variót majd ugy tekertetni könnyebb e már éés jelentkezz aztán fojtatjuk a távsegitséget de ha valakinek van még tippe ötlete szólhat | |
© Laller | 2011. máj. 05. 19:36 | Válasz | #4151 | ||
![]() | |||
Enyém is csak kattogott de nem indított miután bele néztem ![]() ![]() | |||
|
© Laller | 2011. máj. 05. 19:36 | Válasz | #4152 | ||
![]() | |||
Majd oda adom a Gusztinak ő tuti meg javítja.vagy nem? ![]() | |||
|
© SPOILERES | 2011. máj. 05. 20:30 | Válasz | #4153 |
![]() | |
háát ha elvan égve az érintkezője akkor lehet csere a megoldás de eggyütt szétszedjük és megnézzük mit tehetünk :) | |
© dávid jános | 2011. máj. 05. 21:41 | Válasz | #4154 |
![]() | |
érdeklödni szeretnék a vezérlés beállitásárol holvannak a jelek és mit , hogyan kell állitani a szelep fogaskerék illetve a lenkerék jelét?
|
© Wiking | 2011. máj. 05. 21:49 | Válasz | #4155 |
![]() | |
főoldalon a letöltések között találsz szervízkönyvet. Abban minden szükséges infót megtalálsz! :) Figyelj rá nagyon, mert könnyen el lehet rakni a vezérlést 1-2 fokkal utánna meg törik a szelep.... | |
© dávid jános | 2011. máj. 05. 21:58 | Válasz | #4156 |
![]() | |
köszi!
| |
© adamfzr | 2011. máj. 05. 23:50 | Válasz | #4157 |
![]() | |
képzeljétek, március 8 óta, 2044km-t mentem a majával :)
|
© Zsolt | 2011. máj. 06. 00:13 | Válasz | #4158 | ||
![]() | |||
Ha nehezen teker rövidretzárt indítórelénél, akkor bizony az akku a ludas. Nem az számít, hogy üresjáratban meg van-e a 12,8 volt, ill. hogy az akkutöltő átvált csepptöltésre, mert szerinte a töltés kész, hanem hogy indítózáskor milyen feszültségre esik vissza az akku. Van rá egy söröm, hogy még 9 Volt sincs. Az indítórelé akkor csattog, ha terheléskor leeseik az akku kapocsfeszültsége.
| |||
|
© dávid jános | 2011. máj. 06. 05:42 | Válasz | #4159 |
![]() | |
Szevasz. bekell inditani az autót , hogy rendesen megteketje a motort átbikázásnál ,valami zárlatos lenne ?Magátol az autó aksin is visszamegy a feszültség inditásko két forgás után ha nem indul ell akor nem is vagy alig tekeri pedig az autót meg elinditja.Milyen aksit vegyek bele mekora legyen az amperszáma?M12 aperotás van benne ami már nem a régi.
| |
2011. máj. 06. 07:09 | Válasz | #4160 | |||
![]() | |||
Jól van, ügyes vagy! Nyomd tovább a km-ket, balesetmentesen. Nekem is ez a havi etapom (április 8 óta 1087 km mentem), de nem versenyeznék a klub társakkal mert igencsak alul maradnék. De ettől függetlenül így tovább, tekerd a gázt!! | |||
| |||
2011. máj. 06. 07:14 | Válasz | #4161 | |||
![]() | |||
Ádám, Sanci! A MIX-ben motorozzatok! Itt szereljük a típust! | |||
|
© Laller | 2011. máj. 06. 17:25 | Válasz | #4162 | ||
![]() | |||
Indított az néha :) csak én bele néztem(le vágtam az alját) Oszt levegőt kapott :-DD Attól halt be!
| |||
| |||
© Laller | 2011. máj. 06. 17:26 | Válasz | #4163 | ||
![]() | |||
Jól mígy :-) Én meg április 1 óta 1400km úgy hogy majd 2 hétig nem üzemelt a vas :)
| |||
| |||
© Laller | 2011. máj. 06. 17:29 | Válasz | #4164 | ||
![]() | |||
Hüha itt valami nagy gáz van ha úgy el vész a kraft ![]() | |||
| |||
© SPOILERES | 2011. máj. 06. 19:27 | Válasz | #4165 |
![]() | |
tudod füsttel müködik minden elektromos szerkezet és ha kijön belőle a füst akkor már nem müködik :)
| |
© SPOILERES | 2011. máj. 06. 19:31 | Válasz | #4166 |
![]() | |
két hónap alatt az nem sok, én meg már másodjára cserélem az olajat le :) :) viszont te üzemórába te többet mehettél a pesti csúcsban azt a két ezret araszolva :)sőt az átlagsebességed se érte el az enyém felét se :) viszont ami jó hir neked hogy a többiekkel ellentétben akiknek negyedig se ment fel a hőfokmérőjük,neked viszont a városi araszolásban majd felforrt :) | |
© adamfzr | 2011. máj. 06. 21:20 | Válasz | #4167 |
![]() | |
5km-re lakom a melótól. ;) szerinted? pár csendesebb végeken lakót vinnék egy kört a reggeli csúcsban, sokkot kapna.
| |
© Laller | 2011. máj. 06. 21:23 | Válasz | #4168 | ||
![]() | |||
![]() | |||
|
© Jin_Ke | 2011. máj. 06. 21:48 | Válasz | #4169 |
![]() | |
jelentem gépsárkány életre kelt, fesz. szab cserélve jobb mint újkorában :D most olajfogyást tesztelünk :D |
© SPOILERES | 2011. máj. 06. 21:51 | Válasz | #4170 |
![]() | |
sose lehet tudni én már nem lepődöm meg semmin
| |
© SPOILERES | 2011. máj. 06. 21:55 | Válasz | #4171 |
![]() | |
mértétek a töltést mennyivel tölt alapjáraton és terhelve is mennyi fordulaton és mérjétek meg azt is hogy gyujtás nélkül mit merit a motor az aksin üresen hány milliampert , 5-10mA még elmegy, de a legjobb a 2-4mA lenne a rossz szabájzót ne dobd messzire :) | |
© SPOILERES | 2011. máj. 06. 22:15 | Válasz | #4172 |
![]() | |
rendben, vissza irtam a mailodra | |
© Laller | 2011. máj. 06. 22:28 | Válasz | #4173 | ||
![]() | |||
Még nem ért ide de ha el veszne majd telón értekezünk :)
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. máj. 06. 23:21 | Válasz | #4174 | ||
![]() | |||
Mielőtt akkut veszel bele próbáld ki többször is a más akkuval történő indítást. Ha minden esetben müxik akkor tényleg csere. 6,5-7 Ah-s kell bele, a fizikai mérete fontos, mert ha nagyobb 5mm-el, már nem megy bele. Nekem már 2. éve egy számítógép szünetmentes tápegység akkuja van benne. Sarus, de be lehet kötni. 2 hetente ráteszem a csepptöltőt, nincs vele gond. 4 rúgó volt boltban, a mi gépeinkbe való motorakku 8-10 E között kapni.
| |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. máj. 06. 23:25 | Válasz | #4175 |
![]() | |
szépen tölt, nincs vele gond max terhelésen (tompított, távolsági, index, fék ) fordulaton 13,8 alapjáraton 12,9, csak tompított és index alapjáraton 13,5 stb.. :) azt hiszem a riasztó akksit elfelejtem egy életre, 8ezerért vettem belevalót, megéri az a 4 ezer forint a nyugalmat ...na de kikapunk, Tamás már mondta, hogy ezt a villanyossági totyikba.. ![]() Guszti gondoltam rád félreraktam a fesz. szabot :) | |
© satyapapa | 2011. máj. 07. 18:05 | Válasz | #4176 | ||
![]() | |||
Yp 250.-re kipufogó hövédö mügyantábol készvan.
| |||
|
2011. máj. 08. 12:39 | Válasz | #4177 | |||
![]() | |||
Hozzáértők! ![]() Ugyebár a Majám varioja full tönkrement!Még a görgőkről is leolvadt minden, csak a fém része maradt meg, csuszkák szintén elolvadtak. Külső tárcsáról és a nyomólapról full lement a bordázat. Egy kicsit a főtengelyen lévő bordát is megrágta, de talán az még menthető! Majd teszek fel képeket is! A találkozón Majaman mondta, hogy a Tuning 10-es hozzászólásban leírta az alkatrészeket. Az lenne a kérdésem, hogy ott 2000-től írja az alkatrészeket! Az Majám meg 1996-os, 4UC motorkódú! Ezek az alkatrészek jók az enyémbe, vagy hol és merre keresgéljek? Ami kell: Varió külső tárcsa, varió tárcsa a szimeringekkel, nyomólap, csuszka, görgő, vezetőhüvely, anya. Valamint, ha úgy adódik, akkor a kuplunghoz kontrasztrugó! Köszi! ![]() ![]() | |||
|
2011. máj. 08. 12:58 | Válasz | #4178 | |||
![]() | |||
Hibaleírás! Szerintem! Amikor a variótárcsákat felszabályoztuk, akkor én leszedettem a csúszóhüvelyből és a tárcsákból is! Hozzáértők mondták, hogy adnak és tegyek bele hézagoló alátéteket!Nem fogadtam el, már csak azért sem, mert nem tudtam, hova kell rakni, most már tudom! Erre is jó volt a találkozó! Nagy valószínűséggel a főtengely végén levő anya, ezen leesztergálások miatt nem a külső tárcsát szorította, hanem felült a főtengelyen levő vállon és ezáltal nem szorította össze a tárcsát. Én azt hittem, hogy minden oké, mert a tárcsa nem lötyögött, hisz a szíj keményen tartotta. Aztán menet közben kb.500km megtétele után ilyen szinten kiverődött, lefogazódott, felhevült és ez lett belőle! A szíjnak semmi baja sem lett vizuális ellenőrzés alapján. Csakis magamat hibáztathatom! Képek: Külső tárcsa! Vario tárcsa, csúszóhüvely és a szimering: Vario belseje, leolvadt csuszkák és görgők, valamint a lefogazott nyomólap. | |||
|
© Wiking | 2011. máj. 08. 14:32 | Válasz | #4179 |
![]() | |
Háát szép baleset...Feltaláltad viszont az utazás közbeni fröcsöntést saját alkatrészekböl a motorban. Az 50-es diómnál én a leesztergált mérettel megeggyező vastagságú hézagoló alátétet raktam be az egész variátor alá a főtengelyre. így megmaradt a külső tárcsa helye az eredeti helyén. Ha nem ott van ahol gyárilag kéne lennie, akkor jobban kopik a szíj, mivel ferdén fut rá a tárcsákra. Részvétem a variátorodnak azért, és máskor tessék figyelni :$ |
2011. máj. 08. 15:14 | Válasz | #4180 | |||
![]() | |||
Igazából én is sajnálom, mert szépen meg lett csinálva az esztergályos munka! Sőt az összerakás után eddig nagyon szépen dolgozott is! Legközelebb megpróbálok még jobban odafigyelni! Ezek a tanulópénzek! Most már csak azt kell meglelnem, hogy mit és hol vegyek? Mert az évjárattal van a gondom! 2000-től látok variót, de az enyém 1996-os! ![]() | |||
| |||
2011. máj. 08. 15:18 | Válasz | #4181 | |||
![]() | |||
Más kárán tanul az okos ! Köszönjük a felokosítást ! ![]() | |||
| |||
© Laller | 2011. máj. 08. 15:26 | Válasz | #4182 | ||
![]() | |||
Hűűűű ez nem gyengén gatyára ment ![]() | |||
|
© Wiking | 2011. máj. 08. 16:59 | Válasz | #4183 |
![]() | |
Mészi! kérdezz rá Miskánál!Neten sok hirdetését láttam már, és azok szerint van mindene... Próba cseresznye :) | |
2011. máj. 08. 17:05 | Válasz | #4184 | |||
![]() | |||
A próba szerencsével járt! Köszönöm! Bár félek a használttól! Még azért megvárom a többiek véleményét és tanácsát is! ![]() | |||
| |||
2011. máj. 08. 20:17 | Válasz | #4185 | |||
![]() | |||
Ezeknél a motoroknál a gyáritól eltérni elég veszélyes ,pláne ha ott marad az ember az út szélén! ![]() | |||
|
© Zsolt | 2011. máj. 08. 20:30 | Válasz | #4186 | ||
![]() | |||
Ha rám halhatsz, akkor NEM veszel bontott variátort, csak újat. A bontottak (nekem több is van) szinte mind elhasználódottak és barázdásak. Szerintem a 2000 utáni jó a 96-os gépekhez is, de érdemes egymás mellé tenni őket a boltban. | |||
| |||
2011. máj. 08. 20:41 | Válasz | #4187 | |||
![]() | |||
Sajnos nem tudom egymás mellé tenni! Nálunk nincs ilyen bolt! Ráadásul a hirdetésekben nem találok 1996-t, csak 2000-tőlt. Nem tudom összehasonlítani! Remélem, hogy a probléma hamarosan megoldódik, bár most egy komolyabb projektre vagyok rákattanva! Még egy Gold! De a Maját sem hanyagolom, mert azért Egerig annak úgy össze kellene állni, hogy megbízhatóan és nyugisan tudjam lepörgetni azt a távot! Tégedet, ahogy ismerlek sokkal jobb helyzetben vagy! Olyan vagy, mint a "Nagy H&D-ek"! Tréleren begördül, ott leveszi, gurít egyet, vissza a trélerre és Gó haza a kényelmes kocsiban! Ne hogy sértésnek vedd, de én Egerben ezt láttam! Gondolom olyan távokat is tudsz mondani, hogy mélyen kalapot emelek előtted! De tudod azt mondták, hogy akit a kígyó megcsíp az már a gyíktól is fél! Na én félek! Emlékezz az egri hajtómű morgásomra, most meg itt a varió! Félek! | |||
| |||
2011. máj. 08. 20:42 | Válasz | #4188 | |||
![]() | |||
Bizonyos szempontból igazad van, de nem mindegy miért bontanak el egy motort. Én olyan gyári Yamaha variót vettem Miskától, ami egy 15'000km-t futott törött, teljesen épp hajtóművű és motorblokkú gépből került ki. Azért ez még elmegy egy darabig...
| |||
| |||
© Zsolt | 2011. máj. 08. 20:49 | Válasz | #4189 | ||
![]() | |||
Itt egy link bolti variátorról: LINK Ha hosszabb távokban gondolkodol, akkor tényleg új kell. Az egri tréleres dologra reagálva: jól láttad, a gépeket hoztuk vittük. DE! Ha mindhárom motort lábon hozom, az cca. 14 liter benya/100km! A punto meg 6,5-et eszik futóval. Na ezért mentem úgy. | |||
| |||
2011. máj. 08. 20:52 | Válasz | #4190 | |||
![]() | |||
Ez nem rossz ár!
| |||
|
© Zsolt | 2011. máj. 08. 20:59 | Válasz | #4191 | ||
![]() | |||
Bizony nem rossz. De ehhez kell még a külső tárcsa is. MésziZs: szerintem is a külső tárcsa lazult fel, vagy le sem volt húzva. Én amikor felteszem a variátort, nem rakok fel szíjat csak a csavar meghúzása után. | |||
|
2011. máj. 08. 21:01 | Válasz | #4192 | |||
![]() | |||
Ma délelőtt a találkozón sok mindenről beszélgettünk köztük az én szétnyalt variómról és majdan annak a helyettesítőjéről! Amit épp itt linkeltél az az RMS, én nem ismerem, de erre a névre határozottan emlékszem és nem volt a legjobb vélemény. Aztán nekem olyan bolt, cég címe kellett volna, ahol mindent megkapok, de valamiért nincs, vagy nem teszik közzé! Menjünk sorba! Anya, alátét külső variótárcsa, komplett varió és a csúszóhüvely! Na ezt egyedül a Malossinál leltem meg. Kb. 65 ezerért. Jelenleg, ha a már említett motorvásárlásra szánt pénzből ezt még elveszem akkor elesek a kiszemelt vastól! Meg nullára is futnák! Aztán a felsorolt lista még újként egy helyen megvehető lett volna a Keeway-nél. Na ez sem nyerte el a többség pozitív véleményét. Aztán már lógtam az Ebay-n is. Úgy tűnik, hogy meg van a megoldás, de egyenlőre még képlékeny és addig még nem akarok újongani! Tréler! Üzemanyag tekintetében maximálisan egyet értek! Én is felajánlottam anno, hogy menjünk a kocsimmal Egerbe, mert kényelem, gyorsaság, időjárás stb, arról meg nem is beszélve, hogy kettő Maja kiváltása esetén már olcsóbb a kocsi! Azért köszi az infót! | |||
| |||
2011. máj. 08. 21:04 | Válasz | #4193 | |||
![]() | |||
Ne fél, most már tanultam! Legközelebb nem csak meghúzom, hanem le is ellenőrzöm! Az anya nem lazult fel, inkább felült a főtengelyen és nem feszítette meg a tárcsát, én meg azt hittem, hogy szoros, mert a szíj viszont stabilan feszítette a tárcsát. Tanultam! Remélem, legközelebb nem hibázok! | |||
| |||
© Zsolt | 2011. máj. 08. 21:12 | Válasz | #4194 | ||
![]() | |||
Az üzemanyag költsége bizony nagyban behatárolja azt a kört, ahová még elmotorozik az ember. Amúgy teljesen jól látod, nem járok nagy távolságokra a majával (max 150 km), mert nem tartom üzembiztos típusnak. Kakucsra is futóval mentem, így biztosabb a megérkezés ![]() Amikor Ti Fecóval lejöttök Egerbe lábon, bizony megemelem a kalapom, hiszen nagyon bíztok a gépeitekben. | |||
| |||
2011. máj. 08. 21:18 | Válasz | #4195 | |||
![]() | |||
Köszönöm a bizalmat, de hidd el a zabszem az azért ott van! Most meg már mégjobban! Az a szerencse a szerencsétlenségben, hogy talán kimondhatom, hogy barátok vesznek körül! Még egyszer itt is szeretném megköszönni azt a sok jót amit TAMÁS tett eddig értem illetve a motoromért. Meg az sem elhanyagolható vannak fuvaros és autómentős barátok is! Érdekességként nem akarom bántani a 400-as Majásokat, de közülük halottam, hogy a 250-el igen sok a leírt probléma! Majd, ha a 400-as annyi idős lesz mint a 250-es, meg az sem mindegy, hogy talán mi 250-ek nem igazán ismerjük a motorjaink előéletét! Én amikor vettem a 250-et, akkor úgy gondoltam, hogy max 50km-es karikákra használom és akkor jött FECÓ, akinek szintén nagyon sokat köszönhetek! | |||
| |||
© Zsolt | 2011. máj. 08. 21:37 | Válasz | #4196 | ||
![]() | |||
Igen, valahol teljesen igazad van. A négyszázasok biztos jó gépek (azért csak biztos, mert még életemben nem vezettem egyet sem), de amint beérnek abba a korba, amiben a legtöbb 250-es van, már más lesz a helyzet. Persze akkor is jobb gép lesz, hiszen egyrészt hiányzik majd az olasz nem éppen dicső 'előélet', másrészt a 400-as gyártásakor biztosan megoldották már a kistestvéren tapasztatalt hibákat, ami hosszabb akár években mérhető plusz futásteljesítményt eredményez.
| |||
| |||
2011. máj. 08. 21:48 | Válasz | #4197 | |||
![]() | |||
...de ami elromolhat el is romlik... ...no most meg én OFFolok... | |||
|
© Sama | 2011. máj. 09. 10:38 | Válasz | #4198 |
![]() | |
MésziZs! Sajnálom, hogy átélted ezt a tapasztalást, mi meg köszönjük a leírásod alapján a tanulságot. (Ahogy leírtad az összeszerelést, figyelemfelhívás nélkül szerintem sokan belecsúsztunk volna ebbe a hibába.) Szerencsés alkatrészbeszerzést és javítást, és szerencsét a GW-hez!)
| |
© azimi | 2011. máj. 09. 20:28 | Válasz | #4199 |
![]() | |
Hello! Pár mondatban össze tudnátok nekem foglalni, hogy mi a különbség a 2000 utáni dupla lámpás majesty és az előtte lévő széria között, vagy egy jó írás linkje is megteszi, én nem találtam ilyet. Köszi. |
© dávid jános | 2011. máj. 09. 20:47 | Válasz | #4200 |
![]() | |
Sziasztok. Szeretném megtudni .,hogy milyen hagjának kell lenni a motornak mert én ugyveszem észre mintha kicsit keregne benne val vagy ennek ilyen a hagja?
|
2011. máj. 09. 20:52 | Válasz | #4201 | |||
![]() | |||
Az enyémben csak a kipufogó hangot lehet hallani! Ráadásul most még szebb a hangja, mert a varió nincs rajta! Szerintem nem kellene rendellenes hangokat hallanod! De talán ezt levélben el sem lehet mondani! Keresd fel a legközelebbi Klubtagot, biztosan tud okosat mondani! ![]() | |||
| |||
2011. máj. 09. 20:54 | Válasz | #4202 | |||
![]() | |||
Szia! A kasztnin jól látható különbségeket nem részletezném. A főoldalon megtalálod mindhárom típus adatait, gyakorlatilag nem változott közöttük semmi. A "ráncfelvarrás" a leglényegesebb különbség. Műszaki eltérések: Az YP 250 hátul dobfékes, a DX-250 már tárcsafékes. 2000 után szintén. A kasztni fogatásában komoly eltérések vannak, már az YP és aDX esetében is. Az ülés alatt van az YP és a DX tankja, a sisaktartóba egy zárt sisak fér, a 2000 utániba már kettő, mivel a tank lekerült az alsó tárolórekesze helyére. Innen elvettek, oda hozzátettek. A 2000 utániaknak a kuplungja már meg van támasztva egy keresztmerevítővel, az előző típusoké még nem. Ha a galériában nézelődsz, vagy a gogli keresőjébe beírod a három típus képkeresését, mindent látsz. Ha ezen felül kíváncsi vagy a részletekre, írj! | |||
| |||
2011. máj. 09. 20:55 | Válasz | #4203 | |||
![]() | |||
Szia! Merre laksz? Nehéz így hangokról csevegni... Mondjuk ha befogod a kipufogót nem sok zajnak lenne szabad lennie... | |||
| |||
© dávid jános | 2011. máj. 09. 20:57 | Válasz | #4204 |
![]() | |
oké megpróbálm valami hozzá értövel beszélni vagy elviszem a szerelöhöz.köszi | |
© dávid jános | 2011. máj. 09. 21:00 | Válasz | #4205 |
![]() | |
Pest megye Herceghalom, én ugyveszem észre minh ha a azabadon futó csilingelne pedig cserés volt,ja és moslet felfúrva . |
© dávid jános | 2011. máj. 09. 21:01 | Válasz | #4206 |
![]() | |
Vagy estleg nagyon nagy az előgyujtás és azért kopokhat kicsit?
|
© passat52 | 2011. máj. 09. 21:05 | Válasz | #4207 | ||
![]() | |||
Bocs, de most csilingel vagy kopog? Nem mindegy! Ha kopog akkor akár a főtengely is teheti ami rég rossz! | |||
| |||
© dávid jános | 2011. máj. 09. 21:13 | Válasz | #4208 |
![]() | |
Rendben van a főtengely és a csapágyak is ,mivel én szereltem esetleg elrakhatam a vezérlést és máshol adja le a szikrát ami a furcshangot okozza?
|
2011. máj. 09. 21:21 | Válasz | #4209 | |||
![]() | |||
Szerintem egyenlőre ne gondoljatok a legrosszabbakra! Azért a vezérlés elrakása esetén szerintem gond lenne már az indítással is! A gyújtás az esetleg lehet. De ha a környékeden nincs Majás, akkor szerintem bármilyen 4 ütemű robogós is ráhallgathat, aki látott, illetve hallott ilyet, de egy autószerelőnek is kell érteni hozzá! De a kerti traktor szerelők számára sem lehet újdonság a motorhang, hisz ne sértődjön meg senki, de valami "hasonlóság" van Briggs motor és mi motorjaink között! Legalább is annyi, hogy 1 henger és 4 ütem! ![]() | |||
| |||
2011. máj. 09. 21:21 | Válasz | #4210 | |||
![]() | |||
Pontosan honnan jön a hang ? mert az a bizonyos kuplung lemez is ad csilingeléssel kevert kopogó hangot . | |||
|
© dávid jános | 2011. máj. 09. 21:25 | Válasz | #4211 |
![]() | |
A gyujtás oldalbol akor eröteljesebb a hang mikor meleg a motor,kicsit idegesit ez a hang bár pöcre indul és jól húz is :
|
2011. máj. 09. 22:04 | Válasz | #4212 | |||
![]() | |||
Le kellene venni a variót és úgy meghallgatni. Guszti, írtam neked egy levelet! | |||
| |||
2011. máj. 09. 22:15 | Válasz | #4213 | |
![]() | |
Mészi lehet hogy tudok szerezni magamnak egy bontásra ítélt 250es yp maját , deritsd ki hogy a variója ugyanaz mint a tiéd mert akkor businesselhetünk :)
|
2011. máj. 09. 22:16 | Válasz | #4214 | |||
![]() | |||
De kivel...?
| |||
| |||
2011. máj. 10. 09:12 | Válasz | #4215 | |||
![]() | |||
Köszönöm a kedvességedet, de szerintem pár napon belül kézhez kapom a komplett szettet, mivel már megrendeltem! ![]() | |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. máj. 10. 09:20 | Válasz | #4216 |
![]() | |
no úgy tűnik a kis Maja 100km-n egy deci olajat eszik...ez még kétütemű motornál is sok ![]() azt hiszem már a hét végén szét lesz húzva a blokk... |
© Zsolt | 2011. máj. 10. 12:50 | Válasz | #4217 | ||
![]() | |||
Ne húzd szét! A hengert viszont le kell venni. Ehhez viszont a blokkot sem muszály kivenni. Úgy egy éve leírtam az én kálváriámat az olajfogyival. Nekem akkor 1 liter olaj 350 km-ig tartott. Most kiválóan megy és nem eszik szinte egyáltalán olajat. | |||
| |||
© Jin_Ke | 2011. máj. 10. 13:44 | Válasz | #4218 |
![]() | |
úgy értettem, emlékeztem erre, hogy nem kell széthúzni...na visszakeresem a te kálváriádat :)
| |
|
|
|