Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 250
Yamaha Majesty YP250

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


Sanci2011. máj. 04. 07:35 | Válasz | #4119 
A vízfőfok mutatóról éppen egy éve volt szó (#1407). Összegezve: jó az a vízszintes. És nem mozdul onnan csak extrém esetben.
acsaba: 3,0 literes fogyasztás hogyan? Juhász Béla soraira figyelj! Mert sok az a "felező és piros mező közti rész harmadáig."
Ha egység van, nincs kétség!

 © Jin_Ke2011. máj. 04. 08:02 | Válasz | #4120 
Akkor jól gondoltam én, azért nem is értettem az egészet...Ebben az esetben fesz. szabályzót lehúzom, megnézem mennyit tölt terhelés mellett, ha megszalad lelövöm és tudom, hogy a fesz. szabályzóval van gond (dinamó annyira nem tudja túl tölteni rövid idő alatt, hogy hazavágja az elektronikát szerintem (generátor tudná)). HA meg így sem tölt akkor újra kell mágnesezni, ami mondjuk elég ritka jelenség lenne szerintem....

 © Krisztina2011. máj. 04. 08:59 | Válasz | #4121 
Bár én sem tudom mi a különbség a dinamó, és a generátor között, de próbálok utána nézni ,
link1 link2 link3
Talán azt hámoztam ki , hogy a dinamóban van mágnes, illetve lehet, a generátorban meg nincs,és teljesen mindegy hogy váltóáramú vagy egyenáramú. Vélemények :)erről valakinek, vagy ti is hiányoztatok azon a fizika órán :)

 © Sama2011. máj. 04. 09:05 | Válasz | #4122 
Guszti! A fesz'mérőről.
Te azt mondtad, hogy így mutat:
12,7 V-ig: piros (és egy pici kék),
12,7-13,2 V között: sárga,
13,2-15,5 V között: zöld.
Arról sajnos nem beszéltünk, hogy mi van 15,5 V fölött.

Amit én mértem (egy nem hiteles de szerintem elfogadható fesz'mérővel):
1. álló motornál, ráadott gyújtással: 13,0-13,1 V - piros (és pici kék),
2. alapjáraton járó motorral: 14,8 V - zöld,
3. alapjáraton, bekapcsolt világítással (tompított): 14,5 V - zöld,
4. alapjáraton, bekapcsolt világítás és irányjelző: 14,2-14,4 V - zöld (és pici piros),
5. alapjáraton, bekapcsolt világítás, irányjelző és féklámpa: 14,2-14,4 V - (ua. mint előbb),
6. alapjáraton, bekapcsolt világítás, irányjelző, féklámpa és fénykürt: 13,5 V - zöld (és erős piros),
7. alapjáraton, bekapcsolt világítás és elakadásjelző: 13,8-14,2 V - zöld (és közepesen erős piros),
8. alapjáraton, bekapcsolt világítás, elakadásjelző és fénykürt: 13,3-13,5 V - zöld (és erős piros),
9. alapjáraton, bekapcsolt világítás, elakadásjelző, fénykürt és féklámpa: 13 V - piros,
10. menet közben akár be volt kapcsolva a világítás és egyebek, akár nem: folyamatosan zöld (100-110-es tempóig próbálva, sacc/kb. 6.000-6500 fordulatig).

Tehát gyakorlatilag két színt mutatott. A kék: csak éppen, ha nagyon keresem, a piros mellett 13 V alatt. Sárga meg nem volt. Ennek a két színnek több szerepet kellene adni.
Valószínű, ha menet közben merülne az akksi 13 V alá akkor pirosat jelezne, de nem tudom, hogy mi lenne 15-15,5 V fölött.
Jó lehet a négy színű egy LED-es megoldás, de át kellene kalibrálni szerintem így:
1.szín: 12,5 V alatt: ez mutatná a merülő akksit,
2.szín: 12,5-13,5 V között: nyugalmi állapotban jó akksi,
3.szín: 13,5-15,0 V között: jó töltés,
4.szín: 15,0 V fölött: túltöltés.

 © SPOILERES2011. máj. 04. 09:46 | Válasz | #4123 
15.5V fölött kék van illetve lenne
de azt az értéket is lejjeb állitom majd 14.8 ra kb
valószinüleg jól mértél csak az akkumulátorokban többnyire állóhejzetben gyujtással vagy akár anélkül általában max 12.7 volt van vagyis a müszered kb 3-4 tizeddel többet mutathatott
vagyis te a következőket mérhetted pontosan

1. álló motornál, ráadott gyújtással: 12,6-12,8 ez reális és átlagos V - piros (és pici kék),
2. alapjáraton járó motorral: 14,4 V - zöld,
3. alapjáraton, bekapcsolt világítással (tompított): 14,2 V - zöld,
4. alapjáraton, bekapcsolt világítás és irányjelző: 13,9-14,1 V - zöld (és pici piros),(a pici piros sztem villódzhatott)ugye
5. alapjáraton, bekapcsolt világítás, irányjelző és féklámpa: 13,9-14,1 V - (ua. mint előbb),
6. alapjáraton, bekapcsolt világítás, irányjelző, féklámpa és fénykürt: 13,2 V - zöld (és erős piros),
7. alapjáraton, bekapcsolt világítás és elakadásjelző: 13,4-13,8 V - zöld (és közepesen erős piros),
8. alapjáraton, bekapcsolt világítás, elakadásjelző és fénykürt: 12,9-13,2 V - zöld (és erős piros),
9. alapjáraton, bekapcsolt világítás, elakadásjelző, fénykürt és féklámpa: 12.7 V - piros,

 © SPOILERES2011. máj. 04. 09:55 | Válasz | #4124 
ja és a sárga lenne a zöld és piros eggyütt csak még fojamatban van a fényerejük korrigálása
a következő értékek csak kissé térnek e la valóstól amiket irtál mert pl nyugalmi hejzetben az aksi kb 12.4-12.8 ig lehet normál értékü 13,5 már töltött érték
és már zöld lehet 13.2 tól is illetve addig meg sárga 12,8 tól kb

1.szín: 12,5 V alatt: ez mutatná a merülő akksit,
2.szín: 12,5-13,5 V között: nyugalmi állapotban jó akksi,
3.szín: 13,5-15,0 V között: jó töltés,
4.szín: 15,0 V fölött: túltöltés.
remélem nem zavarodtam bele

de a müszered pontosságát lemérheted ugy is hogy a számitógép 5 voltos tápját megméred azt tuti 5 volt egy tizeden belül van de általában még pontosabb vagy a 12 voltos részét az meg 2 tizeden van belül kb

 © SPOILERES2011. máj. 04. 10:07 | Válasz | #4125 
valóban van egyenfeszültséget adó és váltófeszültséget adó generátor és dinamó is
de pl a wikipédiában sincs jól leirva ez
és emiatt vagy más miatt sokan tévedésben vannak
a lényeg hogy ha beindult a motorod akkor nem kell hozzá akkumulátor mert gyujtás tekercsről veszi a szikra az energiát és ha nincs töltésed vagy a feszszabájzód rossz akkor is müködik a motor kivétel ezek alól az a fajta motor amejiknek a gyujtáselektronikájához 12v kell de a mieink nem ijenek

jin-ke a gépkocsi persze hogy leáll ha nincs töltés se nincs aksi se mert a szikrát az aksiról veszi a gyujtótrafó
ne keverd a gépjármüveket össze

 © Sama2011. máj. 04. 10:52 | Válasz | #4126 
Tehát a Te elképzelésed:
1. szín: 12,4-12,8 V között,
2. szín: 12,8-13,2 V között,
3. szín: 13,2-14,8 V között.
De kellene még egy szín a 12,4 V alatt, és egy másik a 14,8 V fölötti értékekre is. Ez pedig öt szín, és ez a LED csak négyet tud.

 © SPOILERES2011. máj. 04. 11:18 | Válasz | #4127 
a 12,4 alatt villogna a piros és a kék meg 14,8 fölött lenne
de sárgát is tud ha a piros és a zöld világit eggyütt megfelelő arányban
amugy eredetileg rgb led azt jelenti hogy rot-grün-blau vagyis piros-zöld -kék :)
a többi majdnem passzol mármint a feszültség értékek

 © Sama2011. máj. 04. 11:45 | Válasz | #4128 
Nekem a gyakorlatban a zöld mellett a piros többféleképpen megjelent. Pici piros, közepesen piros, erősen piros és teljesen piros. De egyszer sem volt sárga, mert a két szín (a zöld és a piros) két érintkezőpáron jött létre és mindig önálló színek maradtak.

 © SPOILERES2011. máj. 04. 12:13 | Válasz | #4129 
oksa akkor majd ránézek és viszek egy másikat is meg elviszem a fesszabájzódat is mert kész van

 © Jin_Ke2011. máj. 04. 12:25 | Válasz | #4130 
autót és motort nem keverem össze csupán a működési elvre vagyok kiváncsi...

 © SPOILERES2011. máj. 04. 13:44 | Válasz | #4131 
irtam már neked választ vagy még nem
szóval a személygépkocsiknál ahol gerjesztett a forgórész 12v tal azoknál nem érdemes levenni az aksit csak ha rákapcsolsz valami nagyobb fogyasztót pl világitás
nálunk nem annyira veszélyes ez a dolog mert a fesszabájzó elég gyors ahoz hogy nagyobb feszültségcsúcsok alakuljanak ki de üresen ennek sincs értelme járatni ha valaki beinditja a motorját és kiveszi az aksit akkor legalább a világitást kapcsolja fel ezt amugy is kell és kimehet a világból
de jó az ha van egy fesszabájzó rajta nekem még egy tartalék is itt fityeg ha netán elromlana
nem kér enni akkor mért ne sőt most vettem a vaterán egy jó állapotú szijat 3000 ért tartalékba nehogy elszakadjon
pedig 10.000km alattkb 0.2mm t kopott (mértem)
na itt a jó idő kisütött a nap elmentem(tünk) motorozni :)

 © Jin_Ke2011. máj. 04. 14:45 | Válasz | #4132 
de jó nektek :)

Akkor valószínűleg a "generátornál" lesz a probléma, mert kevés a töltés terhelés mellet, de akkor nagyon egyszerű lesz a dolog...beindítom a gépet világítással alapfordulaton (világítás nélkül szépen tölt) lehúzom a fesz. szabot- megnézem így világítással tölt e a fesz. szab nélkül, ha megszalad akkor, ok leállítom új fesz. szab és megoldva. Ha így sem tölt, akkor meg az egyik mágnestekercs lesz a ludas....hnapra megmondom mi volt a megoldás....nektek meg jó motorozást addig is....

meszizs2011. máj. 04. 17:39 | Válasz | #4133 
Köszönöm az infót!
Tartalék szíjam nekem is van!
Sőt a telefonomba azt is elmentettem, hogy amikor a variót szétszedtem, akkor milyen szerszámokat használtam! Mindezt azért, mert, ha hosszabb útra indulunk, akkor valóban csak a legszükségesebb cuccokat vigyem magammal!
1996-os Majesty 250

 © Laller2011. máj. 04. 18:12 | Válasz | #4134 
Nálam is van pár szerszám :) De te szét tudod szedni akár a variót is az út szélén??
A gumi égjen,ne a lelked!

meszizs2011. máj. 04. 19:29 | Válasz | #4135 
A variót azt nem!
Oda nekem kell az elektromos kulcs és a ragasztó!
De az általam feljegyzett szerszámokkal szét tudom szedni a varióházat és remélhetően, talán Zsolt írta valamikor, hogy a szíjcserét meg lehet oldani a varió szétszedése nélkül is!
Azért nagygenerál szervizt nem szeretnék az út szélén csinálni!
Gyertya és szíjcseréhez, azért szerintem egy hosszabb túra esetén legyen szerszám és alkatrész.

Aki cserélt már szíjat varió szétszedése nélkül kérem írjon! Köszi
1996-os Majesty 250

 © SPOILERES2011. máj. 04. 20:55 | Válasz | #4136 
én akár a főtengelyt is kiszedem, néha hordok elég sok szerszámot
a Madisonba még tartalék kerékcsapágy stb is volt velem de a szijat, variót, kuplungot bármikor kiszedem akárkinek túrákon ha kell van célszerszámom ellen tartani :)

tamas2011. máj. 04. 22:25 | Válasz | #4137 
Srácok, hölgyek!

A villamossági dolgokat légyszi a villamossági topicba írjátok már!

Ha van rá igény, nyitunk egy 250-es villamossági topisot, úgy látom nagyon népszerű a téma...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. máj. 04. 23:01 | Válasz | #4138 
Én már cseréltem és meg is írtam itt úgy másfél éve...
Sőt, a kuplung felújítás pdf-nél is látható, hogy csak a harangot szedem le, a variátort nem.
Zsolt

 © Laller2011. máj. 04. 23:06 | Válasz | #4139 
Na ezt be gyakorlom :-D
A gumi égjen,ne a lelked!

 © Sama2011. máj. 05. 08:13 | Válasz | #4140 
Én is szétszedés nélkül cseréltem. De négykezes volt. Két marokkal kihúztam a kuplung felőli hátsó tárcsát, ujjheggyel meg benyomtam tőbe a szíjat. A másik két kéz egyike egy tüskét szorított és tartott az első tárcsa peremén a szíj alá, a negyedik kéz meg fordította az első tárcsát, hogy a szíj átbukjon a peremen. Persze előtte kivettem a gyertyát, és így a második két kéz lehetett női is.
Próbáltam volna valamiféle idomot kreálni a szétfeszített hátsó tárcsák közé, hogy egy személyes legyen a művelet, de nekem mindent kidúrt.
Ez a 2000. előttiekre érvényes, mert a 2000. utániaknál a hátsó tárcsa tengelye ki van támasztva amitől a szíj nem tehető rá, tehát azt biztosan le kell szedni.

 © SPOJLERES2011. máj. 05. 08:53 | Válasz | #4141 
Sama nemtudtam hogy négy kezed van
Gondolom csak egy a balos ezekből vagy egyse

 © Sama2011. máj. 05. 11:28 | Válasz | #4142 
Időnként akad ott több is. Egyébként mint utaltam is rá, a nejemé volt a másik két kéz.
De meg vagyunk intve, hogy ne offoljunk.

 © dávid jános2011. máj. 05. 11:31 | Válasz | #4143 
Sziasztok. Kérdezni szeretnék valamit mégpedig a következőt, hohy majestyiben az inditó rellé csak katog és nemakarja elinditani a motort pedig az aksi felvan töltve.választ várok köszi.

meszizs2011. máj. 05. 11:38 | Válasz | #4144 
Meg lesz rá az igazi válasz is, csak legyenek gépközelben a hozzáértők!
Amennyiben kattog, az szerintem azt jelzi, hogy behúz! Mivel nem indít, akkor már szerintem a relétől az önindítóig kell a hibát keresni!
Pl.a relében behúzáskor nem érnek össze az érintkezők/azok, amik a fő villanyt viszik az önindítóhoz/.
Aztán lehet, hogy az önindítód a hibás. Pl elkoptak a bronzkefék és nem érintkeznek!

Aztán ha meg tudod oldani/ hozzáférsz/ akkor esetleg adhatnál az önindítónak direktbe is villanyt. Így talán hamarabb ki lehetne szűrni a hiba helyét!

Egyébként hol laksz?
1996-os Majesty 250

 © dávid jános2011. máj. 05. 11:40 | Válasz | #4145 
Herceghalmon

 © dávid jános2011. máj. 05. 11:43 | Válasz | #4146 
Az önönditó teker ha ráérintem az aksi saruját ,de ha összevan rendesen kötve akor viszont nagyon nehezen tekeri,Lehet nagy a kopreszió? mostlet felujitva a motor igaz félévig állt a motor.

meszizs2011. máj. 05. 11:51 | Válasz | #4147 
Szerintem nem a kompresszió lesz a ludas!
Bár annak örülj, ha combos a masina!
Szerintem inkább a relé belsejében az érintkezők vannak megégve, kontakthibás a rendszered!

Múltkor írtam a fórumban, hogy a fűnyíró trakimhoz vettem külső indítórelét 2500ft-ért, tulajdonképpen a célnak itt az is megfelel.

Én még nem bántottam ezt a relét és sajnos nincs róla konkrét elképzelésem.
A régi Trabantot az szétszedtem, ott megreszeltem az érintkezőket, aztán vissza forrasztottam mindent és utána oké volt!

Guszti az elektromos szaki, majd mond Ő is okosat, bár a többiek is majd segítenek, csak legyenek gépközelben!

Egyébként meg örülünk Neked itt a fórumon!
Most a hétvégén jön össze a csapat Nagykanizsán, majd egy hónap múlva meg Egerben! Szeretettel várunk!
Ja meg pár szót, ha úgy gondolod, akkor írhatsz magadról a Névjegy bemutatkozás rovatba!
1996-os Majesty 250

 © dávid jános2011. máj. 05. 11:58 | Válasz | #4148 
Köszönöm a reagálásotokat .Az a helyzet én is az inditó rellére gondoltam rendelek egy relét hát ha megoldódik a problémám.

 © dávid jános2011. máj. 05. 12:36 | Válasz | #4149 
köszi sziasztok . további szép napot.

 © SPOILERES2011. máj. 05. 19:17 | Válasz | #4150 
mit jelent nálad az hogy össze van rendesen kötve?
vezetékkel?
próbáltad ugy hogy az inditó relé két vastag vezetékét összekötöd? akkor mit csinál-ha teker éa kattog a relé akkor az a rossz ha nem teker vezeték baj is lehet
ha meg tényleg állt fél évet akkor még az is előfordulhat hogy szorul .ez esetben javasolnám a gyertyát kivenni és egy kis keverék benzint befecskendezni majd gyertya nélkül tekertetni
na akkor mi az ábra jó pár tekerés után szorul még
ha igen lehet még tovább fokozni hogy leveszed a szijat és a variót majd ugy tekertetni
könnyebb e már éés jelentkezz aztán fojtatjuk a távsegitséget
de ha valakinek van még tippe ötlete szólhat

 © Laller2011. máj. 05. 19:36 | Válasz | #4151 
Enyém is csak kattogott de nem indított miután bele néztem Kicseréltem egy másikra azóta pöccös a gép
A gumi égjen,ne a lelked!

 © Laller2011. máj. 05. 19:36 | Válasz | #4152 
Majd oda adom a Gusztinak ő tuti meg javítja.vagy nem?
A gumi égjen,ne a lelked!

 © SPOILERES2011. máj. 05. 20:30 | Válasz | #4153 
háát ha elvan égve az érintkezője akkor lehet csere a megoldás
de eggyütt szétszedjük és megnézzük mit tehetünk :)

 © dávid jános2011. máj. 05. 21:41 | Válasz | #4154 
érdeklödni szeretnék a vezérlés beállitásárol holvannak a jelek és mit , hogyan kell állitani a szelep fogaskerék illetve a lenkerék jelét?

 © Wiking2011. máj. 05. 21:49 | Válasz | #4155 
főoldalon a letöltések között találsz szervízkönyvet. Abban minden szükséges infót megtalálsz! :)
Figyelj rá nagyon, mert könnyen el lehet rakni a vezérlést 1-2 fokkal utánna meg törik a szelep....

 © dávid jános2011. máj. 05. 21:58 | Válasz | #4156 
köszi!

 © adamfzr2011. máj. 05. 23:50 | Válasz | #4157 
képzeljétek, március 8 óta, 2044km-t mentem a majával :)

 © Zsolt2011. máj. 06. 00:13 | Válasz | #4158 
Ha nehezen teker rövidretzárt indítórelénél, akkor bizony az akku a ludas. Nem az számít, hogy üresjáratban meg van-e a 12,8 volt, ill. hogy az akkutöltő átvált csepptöltésre, mert szerinte a töltés kész, hanem hogy indítózáskor milyen feszültségre esik vissza az akku. Van rá egy söröm, hogy még 9 Volt sincs. Az indítórelé akkor csattog, ha terheléskor leeseik az akku kapocsfeszültsége.
Zsolt

 © dávid jános2011. máj. 06. 05:42 | Válasz | #4159 
Szevasz. bekell inditani az autót , hogy rendesen megteketje a motort átbikázásnál ,valami zárlatos lenne ?Magátol az autó aksin is visszamegy a feszültség inditásko két forgás után ha nem indul ell akor nem is vagy alig tekeri pedig az autót meg elinditja.Milyen aksit vegyek bele mekora legyen az amperszáma?M12 aperotás van benne ami már nem a régi.

Sanci2011. máj. 06. 07:09 | Válasz | #4160 
Jól van, ügyes vagy! Nyomd tovább a km-ket, balesetmentesen.
Nekem is ez a havi etapom (április 8 óta 1087 km mentem), de nem versenyeznék a klub társakkal mert igencsak alul maradnék.
De ettől függetlenül így tovább, tekerd a gázt!!
Ha egység van, nincs kétség!

tamas2011. máj. 06. 07:14 | Válasz | #4161 
Ádám, Sanci!

A MIX-ben motorozzatok! Itt szereljük a típust!

Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Laller2011. máj. 06. 17:25 | Válasz | #4162 
Indított az néha :) csak én bele néztem(le vágtam az alját) Oszt levegőt kapott :-DD Attól halt be!
A gumi égjen,ne a lelked!

 © Laller2011. máj. 06. 17:26 | Válasz | #4163 
Jól mígy :-) Én meg április 1 óta 1400km úgy hogy majd 2 hétig nem üzemelt a vas :)
A gumi égjen,ne a lelked!

 © Laller2011. máj. 06. 17:29 | Válasz | #4164 
Hüha itt valami nagy gáz van ha úgy el vész a kraft
A gumi égjen,ne a lelked!

 © SPOILERES2011. máj. 06. 19:27 | Válasz | #4165 
tudod füsttel müködik minden elektromos szerkezet és ha kijön belőle a füst akkor már nem müködik :)

 © SPOILERES2011. máj. 06. 19:31 | Válasz | #4166 
két hónap alatt az nem sok, én meg már másodjára cserélem az olajat le :) :)
viszont te üzemórába te többet mehettél a pesti csúcsban azt a két ezret araszolva :)sőt az átlagsebességed se érte el az enyém felét se :)
viszont ami jó hir neked hogy a többiekkel ellentétben akiknek negyedig se ment fel a hőfokmérőjük,neked viszont a városi araszolásban majd felforrt :)

 © adamfzr2011. máj. 06. 21:20 | Válasz | #4167 
5km-re lakom a melótól. ;) szerinted? pár csendesebb végeken lakót vinnék egy kört a reggeli csúcsban, sokkot kapna.

 © Laller2011. máj. 06. 21:23 | Válasz | #4168 
A gumi égjen,ne a lelked!

 © Jin_Ke2011. máj. 06. 21:48 | Válasz | #4169 
jelentem gépsárkány életre kelt, fesz. szab cserélve jobb mint újkorában :D

most olajfogyást tesztelünk :D

 © SPOILERES2011. máj. 06. 21:51 | Válasz | #4170 
sose lehet tudni én már nem lepődöm meg semmin

 © SPOILERES2011. máj. 06. 21:55 | Válasz | #4171 
mértétek a töltést mennyivel tölt alapjáraton és terhelve is mennyi fordulaton
és mérjétek meg azt is hogy gyujtás nélkül mit merit a motor az aksin üresen hány milliampert , 5-10mA még elmegy, de a legjobb a 2-4mA lenne
a rossz szabájzót ne dobd messzire :)

 © SPOILERES2011. máj. 06. 22:15 | Válasz | #4172 
rendben,
vissza irtam a mailodra

 © Laller2011. máj. 06. 22:28 | Válasz | #4173 
Még nem ért ide de ha el veszne majd telón értekezünk :)
A gumi égjen,ne a lelked!

 © Zsolt2011. máj. 06. 23:21 | Válasz | #4174 
Mielőtt akkut veszel bele próbáld ki többször is a más akkuval történő indítást. Ha minden esetben müxik akkor tényleg csere. 6,5-7 Ah-s kell bele, a fizikai mérete fontos, mert ha nagyobb 5mm-el, már nem megy bele. Nekem már 2. éve egy számítógép szünetmentes tápegység akkuja van benne. Sarus, de be lehet kötni. 2 hetente ráteszem a csepptöltőt, nincs vele gond. 4 rúgó volt boltban, a mi gépeinkbe való motorakku 8-10 E között kapni.
Zsolt

 © Jin_Ke2011. máj. 06. 23:25 | Válasz | #4175 
szépen tölt, nincs vele gond max terhelésen (tompított, távolsági, index, fék ) fordulaton 13,8 alapjáraton 12,9, csak tompított és index alapjáraton 13,5 stb.. :)

azt hiszem a riasztó akksit elfelejtem egy életre, 8ezerért vettem belevalót, megéri az a 4 ezer forint a nyugalmat ...na de kikapunk, Tamás már mondta, hogy ezt a villanyossági totyikba..
Guszti gondoltam rád félreraktam a fesz. szabot :)

 © satyapapa2011. máj. 07. 18:05 | Válasz | #4176 
Yp 250.-re kipufogó hövédö mügyantábol készvan.
06304373303-vagyok elérhetö

meszizs2011. máj. 08. 12:39 | Válasz | #4177 
Hozzáértők!

Ugyebár a Majám varioja full tönkrement!Még a görgőkről is leolvadt minden, csak a fém része maradt meg, csuszkák szintén elolvadtak. Külső tárcsáról és a nyomólapról full lement a bordázat. Egy kicsit a főtengelyen lévő bordát is megrágta, de talán az még menthető!
Majd teszek fel képeket is!

A találkozón Majaman mondta, hogy a Tuning 10-es hozzászólásban leírta az alkatrészeket.

Az lenne a kérdésem, hogy ott 2000-től írja az alkatrészeket! Az Majám meg 1996-os, 4UC motorkódú! Ezek az alkatrészek jók az enyémbe, vagy hol és merre keresgéljek?

Ami kell: Varió külső tárcsa, varió tárcsa a szimeringekkel, nyomólap, csuszka, görgő, vezetőhüvely, anya. Valamint, ha úgy adódik, akkor a kuplunghoz kontrasztrugó!

Köszi!
1996-os Majesty 250

meszizs2011. máj. 08. 12:58 | Válasz | #4178 
Hibaleírás! Szerintem!
Amikor a variótárcsákat felszabályoztuk, akkor én leszedettem a csúszóhüvelyből és a tárcsákból is!
Hozzáértők mondták, hogy adnak és tegyek bele hézagoló alátéteket!Nem fogadtam el, már csak azért sem, mert nem tudtam, hova kell rakni, most már tudom! Erre is jó volt a találkozó!
Nagy valószínűséggel a főtengely végén levő anya, ezen leesztergálások miatt nem a külső tárcsát szorította, hanem felült a főtengelyen levő vállon és ezáltal nem szorította össze a tárcsát. Én azt hittem, hogy minden oké, mert a tárcsa nem lötyögött, hisz a szíj keményen tartotta. Aztán menet közben kb.500km megtétele után ilyen szinten kiverődött, lefogazódott, felhevült és ez lett belőle!
A szíjnak semmi baja sem lett vizuális ellenőrzés alapján.
Csakis magamat hibáztathatom!

Képek:

Külső tárcsa!





Vario tárcsa, csúszóhüvely és a szimering:




Vario belseje, leolvadt csuszkák és görgők, valamint a lefogazott nyomólap.

1996-os Majesty 250

 © Wiking2011. máj. 08. 14:32 | Válasz | #4179 
Háát szép baleset...Feltaláltad viszont az utazás közbeni fröcsöntést saját alkatrészekböl a motorban.
Az 50-es diómnál én a leesztergált mérettel megeggyező vastagságú hézagoló alátétet raktam be az egész variátor alá a főtengelyre. így megmaradt a külső tárcsa helye az eredeti helyén. Ha nem ott van ahol gyárilag kéne lennie, akkor jobban kopik a szíj, mivel ferdén fut rá a tárcsákra.
Részvétem a variátorodnak azért, és máskor tessék figyelni :$

meszizs2011. máj. 08. 15:14 | Válasz | #4180 
Igazából én is sajnálom, mert szépen meg lett csinálva az esztergályos munka!
Sőt az összerakás után eddig nagyon szépen dolgozott is!
Legközelebb megpróbálok még jobban odafigyelni!
Ezek a tanulópénzek!
Most már csak azt kell meglelnem, hogy mit és hol vegyek? Mert az évjárattal van a gondom!
2000-től látok variót, de az enyém 1996-os!
1996-os Majesty 250

acsaba2011. máj. 08. 15:18 | Válasz | #4181 
Más kárán tanul az okos ! Köszönjük a felokosítást !
Tiszta szavam sose kormozza be a barna füsttel égő félelem ! /Radnóti Miklós/

 © Laller2011. máj. 08. 15:26 | Válasz | #4182 
Hűűűű ez nem gyengén gatyára ment
A gumi égjen,ne a lelked!

 © Wiking2011. máj. 08. 16:59 | Válasz | #4183 
Mészi! kérdezz rá Miskánál!Neten sok hirdetését láttam már, és azok szerint van mindene... Próba cseresznye :)

meszizs2011. máj. 08. 17:05 | Válasz | #4184 
A próba szerencsével járt!
Köszönöm!
Bár félek a használttól!
Még azért megvárom a többiek véleményét és tanácsát is!
1996-os Majesty 250

gábor2011. máj. 08. 20:17 | Válasz | #4185 
Ezeknél a motoroknál a gyáritól eltérni elég veszélyes ,pláne ha ott marad az ember az út szélén!
Motor nélkül is lehet élni,de nem érdemes

 © Zsolt2011. máj. 08. 20:30 | Válasz | #4186 
Ha rám halhatsz, akkor NEM veszel bontott variátort, csak újat. A bontottak (nekem több is van) szinte mind elhasználódottak és barázdásak.
Szerintem a 2000 utáni jó a 96-os gépekhez is, de érdemes egymás mellé tenni őket a boltban.
Zsolt

meszizs2011. máj. 08. 20:41 | Válasz | #4187 
Sajnos nem tudom egymás mellé tenni!
Nálunk nincs ilyen bolt!
Ráadásul a hirdetésekben nem találok 1996-t, csak 2000-tőlt. Nem tudom összehasonlítani!

Remélem, hogy a probléma hamarosan megoldódik, bár most egy komolyabb projektre vagyok rákattanva! Még egy Gold!
De a Maját sem hanyagolom, mert azért Egerig annak úgy össze kellene állni, hogy megbízhatóan és nyugisan tudjam lepörgetni azt a távot!
Tégedet, ahogy ismerlek sokkal jobb helyzetben vagy!
Olyan vagy, mint a "Nagy H&D-ek"!
Tréleren begördül, ott leveszi, gurít egyet, vissza a trélerre és Gó haza a kényelmes kocsiban!
Ne hogy sértésnek vedd, de én Egerben ezt láttam! Gondolom olyan távokat is tudsz mondani, hogy mélyen kalapot emelek előtted!

De tudod azt mondták, hogy akit a kígyó megcsíp az már a gyíktól is fél!
Na én félek! Emlékezz az egri hajtómű morgásomra, most meg itt a varió! Félek!
1996-os Majesty 250

tamas2011. máj. 08. 20:42 | Válasz | #4188 
Bizonyos szempontból igazad van, de nem mindegy miért bontanak el egy motort. Én olyan gyári Yamaha variót vettem Miskától, ami egy 15'000km-t futott törött, teljesen épp hajtóművű és motorblokkú gépből került ki. Azért ez még elmegy egy darabig...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. máj. 08. 20:49 | Válasz | #4189 
Itt egy link bolti variátorról: LINK
Ha hosszabb távokban gondolkodol, akkor tényleg új kell.

Az egri tréleres dologra reagálva: jól láttad, a gépeket hoztuk vittük. DE! Ha mindhárom motort lábon hozom, az cca. 14 liter benya/100km! A punto meg 6,5-et eszik futóval. Na ezért mentem úgy.
Zsolt

tamas2011. máj. 08. 20:52 | Válasz | #4190 
Ez nem rossz ár!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2011. máj. 08. 20:59 | Válasz | #4191 
Bizony nem rossz. De ehhez kell még a külső tárcsa is.
MésziZs: szerintem is a külső tárcsa lazult fel, vagy le sem volt húzva. Én amikor felteszem a variátort, nem rakok fel szíjat csak a csavar meghúzása után.
Zsolt

meszizs2011. máj. 08. 21:01 | Válasz | #4192 
Ma délelőtt a találkozón sok mindenről beszélgettünk köztük az én szétnyalt variómról és majdan annak a helyettesítőjéről!
Amit épp itt linkeltél az az RMS, én nem ismerem, de erre a névre határozottan emlékszem és nem volt a legjobb vélemény.
Aztán nekem olyan bolt, cég címe kellett volna, ahol mindent megkapok, de valamiért nincs, vagy nem teszik közzé!
Menjünk sorba!
Anya, alátét külső variótárcsa, komplett varió és a csúszóhüvely!
Na ezt egyedül a Malossinál leltem meg. Kb. 65 ezerért. Jelenleg, ha a már említett motorvásárlásra szánt pénzből ezt még elveszem akkor elesek a kiszemelt vastól!
Meg nullára is futnák!
Aztán a felsorolt lista még újként egy helyen megvehető lett volna a Keeway-nél. Na ez sem nyerte el a többség pozitív véleményét.

Aztán már lógtam az Ebay-n is.

Úgy tűnik, hogy meg van a megoldás, de egyenlőre még képlékeny és addig még nem akarok újongani!

Tréler!
Üzemanyag tekintetében maximálisan egyet értek! Én is felajánlottam anno, hogy menjünk a kocsimmal Egerbe, mert kényelem, gyorsaság, időjárás stb, arról meg nem is beszélve, hogy kettő Maja kiváltása esetén már olcsóbb a kocsi!

Azért köszi az infót!
1996-os Majesty 250

meszizs2011. máj. 08. 21:04 | Válasz | #4193 
Ne fél, most már tanultam!
Legközelebb nem csak meghúzom, hanem le is ellenőrzöm! Az anya nem lazult fel, inkább felült a főtengelyen és nem feszítette meg a tárcsát, én meg azt hittem, hogy szoros, mert a szíj viszont stabilan feszítette a tárcsát.
Tanultam! Remélem, legközelebb nem hibázok!
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2011. máj. 08. 21:12 | Válasz | #4194 
Az üzemanyag költsége bizony nagyban behatárolja azt a kört, ahová még elmotorozik az ember.
Amúgy teljesen jól látod, nem járok nagy távolságokra a majával (max 150 km), mert nem tartom üzembiztos típusnak. Kakucsra is futóval mentem, így biztosabb a megérkezés
Amikor Ti Fecóval lejöttök Egerbe lábon, bizony megemelem a kalapom, hiszen nagyon bíztok a gépeitekben.
Zsolt

meszizs2011. máj. 08. 21:18 | Válasz | #4195 
Köszönöm a bizalmat, de hidd el a zabszem az azért ott van!
Most meg már mégjobban!

Az a szerencse a szerencsétlenségben, hogy talán kimondhatom, hogy barátok vesznek körül!

Még egyszer itt is szeretném megköszönni azt a sok jót amit TAMÁS tett eddig értem illetve a motoromért. Meg az sem elhanyagolható vannak fuvaros és autómentős barátok is!

Érdekességként nem akarom bántani a 400-as Majásokat, de közülük halottam, hogy a 250-el igen sok a leírt probléma!
Majd, ha a 400-as annyi idős lesz mint a 250-es, meg az sem mindegy, hogy talán mi 250-ek nem igazán ismerjük a motorjaink előéletét!

Én amikor vettem a 250-et, akkor úgy gondoltam, hogy max 50km-es karikákra használom és akkor jött FECÓ, akinek szintén nagyon sokat köszönhetek!
1996-os Majesty 250

 © Zsolt2011. máj. 08. 21:37 | Válasz | #4196 
Igen, valahol teljesen igazad van. A négyszázasok biztos jó gépek (azért csak biztos, mert még életemben nem vezettem egyet sem), de amint beérnek abba a korba, amiben a legtöbb 250-es van, már más lesz a helyzet. Persze akkor is jobb gép lesz, hiszen egyrészt hiányzik majd az olasz nem éppen dicső 'előélet', másrészt a 400-as gyártásakor biztosan megoldották már a kistestvéren tapasztatalt hibákat, ami hosszabb akár években mérhető plusz futásteljesítményt eredményez.
Zsolt

tamas2011. máj. 08. 21:48 | Válasz | #4197 
...de ami elromolhat el is romlik...

...no most meg én OFFolok...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Sama2011. máj. 09. 10:38 | Válasz | #4198 
MésziZs! Sajnálom, hogy átélted ezt a tapasztalást, mi meg köszönjük a leírásod alapján a tanulságot. (Ahogy leírtad az összeszerelést, figyelemfelhívás nélkül szerintem sokan belecsúsztunk volna ebbe a hibába.) Szerencsés alkatrészbeszerzést és javítást, és szerencsét a GW-hez!)

 © azimi2011. máj. 09. 20:28 | Válasz | #4199 
Hello!

Pár mondatban össze tudnátok nekem foglalni, hogy mi a különbség a 2000 utáni dupla lámpás majesty és az előtte lévő széria között, vagy egy jó írás linkje is megteszi, én nem találtam ilyet. Köszi.

 © dávid jános2011. máj. 09. 20:47 | Válasz | #4200 
Sziasztok. Szeretném megtudni .,hogy milyen hagjának kell lenni a motornak mert én ugyveszem észre mintha kicsit keregne benne val vagy ennek ilyen a hagja?

meszizs2011. máj. 09. 20:52 | Válasz | #4201 
Az enyémben csak a kipufogó hangot lehet hallani!
Ráadásul most még szebb a hangja, mert a varió nincs rajta!
Szerintem nem kellene rendellenes hangokat hallanod! De talán ezt levélben el sem lehet mondani! Keresd fel a legközelebbi Klubtagot, biztosan tud okosat mondani!
1996-os Majesty 250

tamas2011. máj. 09. 20:54 | Válasz | #4202 
Szia!

A kasztnin jól látható különbségeket nem részletezném. A főoldalon megtalálod mindhárom típus adatait, gyakorlatilag nem változott közöttük semmi. A "ráncfelvarrás" a leglényegesebb különbség.
Műszaki eltérések: Az YP 250 hátul dobfékes, a DX-250 már tárcsafékes. 2000 után szintén.
A kasztni fogatásában komoly eltérések vannak, már az YP és aDX esetében is. Az ülés alatt van az YP és a DX tankja, a sisaktartóba egy zárt sisak fér, a 2000 utániba már kettő, mivel a tank lekerült az alsó tárolórekesze helyére. Innen elvettek, oda hozzátettek. A 2000 utániaknak a kuplungja már meg van támasztva egy keresztmerevítővel, az előző típusoké még nem.
Ha a galériában nézelődsz, vagy a gogli keresőjébe beírod a három típus képkeresését, mindent látsz. Ha ezen felül kíváncsi vagy a részletekre, írj!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

tamas2011. máj. 09. 20:55 | Válasz | #4203 
Szia!
Merre laksz? Nehéz így hangokról csevegni...
Mondjuk ha befogod a kipufogót nem sok zajnak lenne szabad lennie...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © dávid jános2011. máj. 09. 20:57 | Válasz | #4204 
oké megpróbálm valami hozzá értövel beszélni vagy elviszem a szerelöhöz.köszi

 © dávid jános2011. máj. 09. 21:00 | Válasz | #4205 
Pest megye Herceghalom, én ugyveszem észre minh ha a azabadon futó csilingelne pedig cserés volt,ja és moslet felfúrva .

 © dávid jános2011. máj. 09. 21:01 | Válasz | #4206 
Vagy estleg nagyon nagy az előgyujtás és azért kopokhat kicsit?

 © passat522011. máj. 09. 21:05 | Válasz | #4207 
Bocs, de most csilingel vagy kopog?
Nem mindegy! Ha kopog akkor akár a főtengely is teheti ami rég rossz!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © dávid jános2011. máj. 09. 21:13 | Válasz | #4208 
Rendben van a főtengely és a csapágyak is ,mivel én szereltem esetleg elrakhatam a vezérlést és máshol adja le a szikrát ami a furcshangot okozza?

meszizs2011. máj. 09. 21:21 | Válasz | #4209 
Szerintem egyenlőre ne gondoljatok a legrosszabbakra!
Azért a vezérlés elrakása esetén szerintem gond lenne már az indítással is!
A gyújtás az esetleg lehet.
De ha a környékeden nincs Majás, akkor szerintem bármilyen 4 ütemű robogós is ráhallgathat, aki látott, illetve hallott ilyet, de egy autószerelőnek is kell érteni hozzá!
De a kerti traktor szerelők számára sem lehet újdonság a motorhang, hisz ne sértődjön meg senki, de valami "hasonlóság" van Briggs motor és mi motorjaink között! Legalább is annyi, hogy 1 henger és 4 ütem!
1996-os Majesty 250

gelilackó2011. máj. 09. 21:21 | Válasz | #4210 
Pontosan honnan jön a hang ?
mert az a bizonyos kuplung lemez is ad csilingeléssel kevert kopogó hangot .
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © dávid jános2011. máj. 09. 21:25 | Válasz | #4211 
A gyujtás oldalbol akor eröteljesebb a hang mikor meleg a motor,kicsit idegesit ez a hang bár pöcre indul és jól húz is :

tamas2011. máj. 09. 22:04 | Válasz | #4212 
Le kellene venni a variót és úgy meghallgatni.


Guszti, írtam neked egy levelet!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

trans852011. máj. 09. 22:15 | Válasz | #4213 
Mészi lehet hogy tudok szerezni magamnak egy bontásra ítélt 250es yp maját , deritsd ki hogy a variója ugyanaz mint a tiéd mert akkor businesselhetünk :)

tamas2011. máj. 09. 22:16 | Válasz | #4214 
De kivel...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

meszizs2011. máj. 10. 09:12 | Válasz | #4215 
Köszönöm a kedvességedet, de szerintem pár napon belül kézhez kapom a komplett szettet, mivel már megrendeltem!
1996-os Majesty 250

 © Jin_Ke2011. máj. 10. 09:20 | Válasz | #4216 
no úgy tűnik a kis Maja 100km-n egy deci olajat eszik...ez még kétütemű motornál is sok

azt hiszem már a hét végén szét lesz húzva a blokk...

 © Zsolt2011. máj. 10. 12:50 | Válasz | #4217 
Ne húzd szét!
A hengert viszont le kell venni. Ehhez viszont a blokkot sem muszály kivenni.
Úgy egy éve leírtam az én kálváriámat az olajfogyival. Nekem akkor 1 liter olaj 350 km-ig tartott. Most kiválóan megy és nem eszik szinte egyáltalán olajat.
Zsolt

 © Jin_Ke2011. máj. 10. 13:44 | Válasz | #4218 
úgy értettem, emlékeztem erre, hogy nem kell széthúzni...na visszakeresem a te kálváriádat :)


Első ... 39 40 41 [42] 43 44 45 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől