Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 250
Yamaha Majesty YP250

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 takács József2008. feb. 15. 12:49 | Válasz | #1 
Sziasztok YP250-es keresek oldalbukolatokat, ha vaki tud segítsen

tamas2008. feb. 15. 22:35 | Válasz | #2 
Szia Józsi! Nehéz ügy.
Konkrétabban? Melyiket, miért? Törött, elveszett javíthatatlan Van rajta egy rakés idom.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 takács2008. feb. 16. 09:18 | Válasz | #3 
Szia Tamás.
Konkrétabban: Tipus: Yamaha YP250 évjárata 2004, és a jobb oldali lábtartó alatt van az oldalburkolat amit én keresek. Sajnos nincs rajta a motoron. Segítségedet előre is köszönöm.

tamas2008. feb. 16. 10:07 | Válasz | #4 
Szia! Van egy jó ismerősöm, Olaszországból hoz be motorokat. Beszélek vele, és ha tud segíteni, elküldöm Neked az e.mail címét hogy pontosítsátok a dolgokat.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Luki2008. feb. 16. 10:35 | Válasz | #5 
Szia Jozsi!Az Italiamotor honlapjan a bontott motorok kozott YP250 is szerepel.Erdeklodjel naluk telefonon:www.italiamotor.hu

TopJoe2008. feb. 16. 11:06 | Válasz | #6 
Tamás! Ha nem gond ezt az email címet nekem is elküldhetnéd, mert nekem meg a jobb oldali kesztyűtartó ajtó kellene.kösz.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Luki2008. feb. 16. 11:12 | Válasz | #7 
A Kepes Motor oldalan is hirdetnek egy bontott majat,igaz hogy a regebbi tipus(mint a Zsolte) de azert lehet hogy bizonyos idomok megegyeznek.

 © Zsolt2008. feb. 16. 17:39 | Válasz | #8 
Az Adok-Veszek topicban van egy eladó telefonszámmal, szerintem ő tud segíteni. Sajna nálunk Nyíregyházán nincs bontva egy gép sem!
Zsolt

tamas2008. feb. 16. 19:37 | Válasz | #9 
Olyan ez mint a VW, nem romlik el, és mivel a robogós nem spiccen motorozik kevesebb is törik.
Ezért gondoltam én is a behozott alkatrészre, mert Olaszországban rengeteg van belőlük. Ott imádják a robogókat.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. márc. 10. 19:35 | Válasz | #10 
Ez csak egy próba.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 Berci2008. ápr. 24. 22:12 | Válasz | #11 
Üdv mindenkinek.Most találtam ezt az oldalt,s örülök neki.Én most morfondírozom egy yp 250 dx vásárláson,'98-as,sérülésmentes,29 e km,de az árát borsosnak vélem,690e ft. A dx valami különlegesre utalhat?Ha valaki kioktatna,megköszönöm.

tamas2008. ápr. 24. 22:22 | Válasz | #12 
Szia Berci! Üdv köreinkben.
Az ár relatív, ha gazditól és háztól hozod el, és garanciát is vállal, talán megéri. Én sima (nem DX-eset) vettem, 400'000-ért, ráment még vagy 70'000ft, és nem vagyok a végénél úgy érzem. Végülis egy 9 éves Majának drága, hacsak nem tökéletes, és minden új, ill. szervizelt benne. De nem akarlak álltatni, eddig mindnyájan beleszaladtunk valamibe, tipustól függetlenül. Pimaszul alkudni kell, vagy bejön, vagy nem.
A DX egyébbként a hátsófékre utal, ez már tárcsafékes ott is, mig az ez előtti tipusok csak elől. Hátul dobfék van.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. ápr. 24. 22:49 | Válasz | #13 
Üdv Berci! A '98-as volt az első, amelyiken hátul is tárcsafék van. Más a kipufogó dobja és nagyjából ennyi a változás. Ill. talán még az, hogy telibe festették, míg a simán több a fekete műanyag. Az ára sok. A valós ára 350-420 ezer között van, a 690 ezer drága.És a 10 éves motorban nem lehet csak 29 ezer km. Valami nem frankó!
Máskülönben 690-ért tudsz venni mondjuk egy 6 éves Suzuki GS 500-ast (összehasonlításképpen).
Zsolt

 © Barbi2008. ápr. 25. 10:08 | Válasz | #14 
Sziasztok!
Örülök, hogy megtaláltam az oldalt, mert már kezdtem azt hinni, hogy csak én vagyok nagyon elfogult az óriásrobogókkal:)
Ha az Alföld felé jöttök, jelezzétek!
Májustól nagyon jó bulik szoktak Szegeden lenni!

 Berci2008. ápr. 25. 10:13 | Válasz | #15 
Köszönöm a gyors és szakszerü válaszokat.Bízom benne,hogy nemsokára "igazi" tagként lehetek itt. "széles utat" mindenkinek berci

tamas2008. ápr. 25. 13:31 | Válasz | #16 
Már az vagy, Jasa is csak később vette meg a gépet, ráadásul Burgit. Nem ez számít, hanem hogy Vagy!
A széles út jelenleg Egerbe vezet, gyere Te is!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Attila2008. jún. 01. 19:04 | Válasz | #17 
Sziasztok!
Most leltem rá erre az oldalra, nagyon tetszik, gratulálok a létrehozójának. Ha jól láttam akkor talán neki van az arany színű 250-ese?? Nekem egy az egyben ugyan olyan arany színű DX-em van, én utána néztem egy Yamaha szervízes ismerősömmel, és nem volt ilyen színnel 98-ban gyártottak között, és akkor azt hittem, hogy már nem gyári a fényezése... De most megnézve elképzelhető, hogy az arany az egy limitált széria volt?? De ami miatt igazán írok. Kérlek segítsetek nekem abban, hogy hol tudnék vmi nagyon jó hangú tunning dobot találni rá, vagy eseteleg vki megpróbálta már megfúrni a gyárit?? ha igen akkor milyen lett az eredmény. Nagyon szeretem, de a hangja számomra nagyon kevés. Köszönöm a segítségeteket!
Attila

 © Zsolt2008. jún. 02. 10:20 | Válasz | #18 
Üdv a fedélzeten Attila! Mi is örülünk, hogy idetaláltál, reméljük tudunk majd segíteni a problémáidban.
A gép színe nem egyedi, vagyis az arany szín nem egyedi szériát takar. A DX-es sorozatot gyártották így, 1998-2000 között 5DF1-F6 kódokkal.
Az eredeti kipufogót nem javasoljuk kifurni, műszaki vizsgánál lehet, hogy vissza kell rakni majd. Természetesen lehet felrakni sport dobot, szerintem bármelyik kéthengeres 500-as blokkra szánt dob feltehető.
Zsolt

 © jasa2008. jún. 02. 11:09 | Válasz | #19 
ÜDV Attila ! Lehet hogy "öreges" amit mondok, de tudtommal ezekre a maxirobikra nem igazán jellemző a bika hang. Egyszerűen nem illik hozzá, sokkal inkább a nyugis brummogás....de ettől még próbálkozzál, ha neked úgy tetszik.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. jún. 02. 11:44 | Válasz | #20 
Helló Atti!
Üdv néked, a problémánk azonos, én "kipufogóesztétikai" problémával küzdök, ami kiegészül némi csörgéssel is a dobból. Amit nekem ajánlottak, az egy méretazonos 1,5mm falvastagságú kóracél cső (Egerben métere 14'700ft, kell vagy 40-45 cm), amibe beleteszünk egy perforál csövet középre, az elejét szépen leheggesztjük, a végét pedig popszegeccsel rögzítjük. Rögzítés előtt (valaimmittudoménmivel) kitömjük, ami a magas hangokat, csörgéseket lefojtja, csak a szép mormogás marad meg. Állítólag nem lesz durva a hangja, egy 250-es quadon már hallottam, szépen szól. Cirka 10-15'000-ftból megvan, gyönyörűen polírozható, és ha rendesen van heggesztve, nem is rozsdásodik. Próbáltam sportdobot keresni, 20'000ft alatt nem kapni sehol. Ráadásul ha kiég belőle ez a hagtompítóanyag, csak le kell fúrni a végén a szegecseket, és rá lehet tömni.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

TopJoe2008. jún. 02. 15:52 | Válasz | #21 
Üdv Attila! Nézz körül a vatera.hu, vagy kepesmotor.hu-n. Időnként lehet "olcsó" jó sportdobokat találni és is gondolkodom rajta egy ideje. Még az sem baj, ha egy kicsit karcos mert lefújod feketére, csak olyat szerezz ami szétszedhető, igy tudod hangolni, vagy vizsgára csendesiteni.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

Attila2008. jún. 02. 18:36 | Válasz | #22 
Köszönöm szépen a segítségeteket, lehet, hogy megpróbálom majd ezt a koracel-os megoldást, én is ismerek egy ilyen csőgyártó céget a budafoki úton, az nincs olyan messze tőlem.
Igazságot Magyarországnak!

 Vilmi2008. jún. 24. 19:22 | Válasz | #23 
Sziasztok! Örülök ennek a fórumnak, mert ha minden jól megy, az egri Majesty klán egy fővel holnaptól bővül!!! Szia Tamás! Tavaly ha minden igaz, elvitted előlem a Maját, de most, a Petinél már le van foglalva az enyém! Ha sikerül, és megszerzem, majd jelentkezek, mert személyes tapasztalataid szeretném kérni a motorról. Addig is mindenkinek üdv, és széles utat. Krisz

 © Zsolt2008. jún. 24. 20:44 | Válasz | #24 
Egyre többen leszünk. A következő majás talira már egy teljes szállodát ki kell majd bérelnünk!
Zsolt

tamas2008. jún. 24. 21:55 | Válasz | #25 
Húúú de fájin! Már három Maja lesz helyben! Parádon meg ott van Béci, és Nagyvisnyón is lakik egy Maja (meg a tulaj is)! Vilmi! Te a bordó YP 250-esre pályázol, a nagy dobozzal? Vagy van még a motorhibás DX-es, meg melyik a harmadik?
Szálloda meg van...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

talicskas2008. jún. 24. 23:26 | Válasz | #26 
Tamás lassan minden maxis a fórumon tapasztalja, hogy minden út Egerbe vezet
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 Vilmi2008. jún. 26. 07:16 | Válasz | #27 
Szia Tamás! Igen, a tieddel azonos színű, dobozos Maja már az enyém. Előttem voltál a Petinél. Örülök, hogy ennek a motornak és a vele járó felszabadult érzésnek a tulaja lettem. Még csak óvatosan nyomom, mert most van ügyintézés alatt a forgalomba helyezés. Azért majd tényleg jó lenne találkozni, mert lenne pár kérdés a gépről. Üdv. Szép napot mindenkinek. Krisz.

 Vilmi2008. jún. 26. 07:20 | Válasz | #28 
Most látom, hogy Kálmán az oktató is a klub tagja?

 © jasa2008. jún. 26. 09:24 | Válasz | #29 
Szia Vilmi ! Ezt miből gondolod ? Az igaz hogy, az egri találkozón a vasárnapi guruláson ott volt a 400-as burgonyájával és a képeken látható, de itt a fórumon nem láttam még soha beírását.(vagy tévedek ?)
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © jasa2008. jún. 26. 09:36 | Válasz | #30 
Egyébként meg ha már TULAJ lettél (és nincs ellenedre) "tedd le a névjegyedet" az erre fenntartott helyen , és örömmel látnánk majd a vasat is a képgalériában.
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 Vilmi2008. jún. 26. 13:21 | Válasz | #31 
Szia Jasa! Megtettem az első lépést, és letettem a névjegyem! A képeket, majd ha meg lesz a forgalomba helyezés. Üdv. Vilmi

tamas2008. jún. 26. 15:25 | Válasz | #32 
Szóval Kálmán sajnos még nem tag, de majd rábeszélem hogy lépjen be. Már ha továbbra is tartjuk magunkat a márkafüggetlenséghez, ami végül is nem hátrány, hiszen mások tapasztalatai (más tipusokról is beszélek) is jól jöhetnek. Kálmán pedig igazán sokat napozik a vason.
Ahhoz is tartom magam, amit az elején javasoltam, hogy lehetne egy baráti kör is (amúgy is kezd kialakulni).

Vilmi, elküldtem a telószámomat privátban az emiledre.

Jut eszembe JaSa! Te klubbtag is vagy, meg a talin is ott vpltál. Nem lenne kedved letenni a névjegyedet beszámoló formájában? Már hogy stilszerű maradjak... Még a végén nekiálsz lakástfesteni, itt meg vár a sok dolog!

Talis! Szóval vezethetne az az út akár Rómába is, csak nem nagyon mozdul senki. Viszont, ha a csapatnak ismét van kedve erre jönni, hát én nagyon örülnék. Legföljebb Zsoltnak adunk egy GPS-t. Hihi.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © jasa2008. jún. 26. 17:16 | Válasz | #33 
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. jún. 26. 20:43 | Válasz | #34 
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Vilmi2008. jún. 27. 00:07 | Válasz | #35 
Szia Zsolt! Gratulálok az oldalhoz, nagyon jó dolgok vannak rajta, és a műszaki téma kimondottan jó! Már cseréltem is féklámpát az útmutatás szerint! Örülök, hogy itt lehetek köztetek. Krisz

 barni2008. okt. 21. 14:33 | Válasz | #36 
Sziasztok.Most vettem egy yp250 est es nem tetszik ahogy megy nincs benne erő.A variator, kuplung, minden kitünő állapotban van. Megmertem a kompreszioját es csak 7,5 bar volt (a gyari 14 bar),olajat nem fogyaszt mi lehet a baj?

 barni2008. okt. 21. 14:34 | Válasz | #37 
Ja es szuper az oldal!!!

 © baranyai.imre2008. okt. 21. 17:14 | Válasz | #38 
Általában ilyen estben a szelepeknél van gond(szelep hézagot beállitani!De lehet hogy nem tud zárni valamelyik valamiért)

 © Zsolt2008. okt. 21. 22:19 | Válasz | #39 
Szia Barni!
Gyűrűzni kell ill. a szelepeket is muszáj átnézni.
Zsolt

tamas2008. okt. 22. 09:34 | Válasz | #40 
Szia Barni!
Álló henger esetén egyszerű lenne megtudni mi a kérdéses probléma, önt egy kis olajat az ember bemelegített motorba a gyertyanyíláson keresztül, és mér egy kompressziót. Ha megjön, akkor gyűrű, ha nem akkor szelepes. Mivel Neked mindenképpen szét kell szedni, ki fog derülni a dolog rövid úton. Próbáld meg az olajas módszert, még fekvőhenger esetén nem próbáltam, kíváncsi lennék az eredményre! Esetleg fel kell tenni a motor elejét egy élére állított B-30-as téglára hogy az olaj körbejárja a dugót.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 barni2008. okt. 22. 09:56 | Válasz | #41 
Köszi Tamás megpóbalom, de nem hinnem hogy a gyürükel van a probléma hiszen nem fogyaszt egy csepp olajat sem, vagy ez nem számit? Mindegy majd szétszedem és meg látom. Köszi szépen! Ha még van ötletetek irjatok. Kösz!

tamas2008. okt. 22. 10:09 | Válasz | #42 
De számít, valóban szokott olajat fogyasztani ha gyűrűs, sőt korrektül füstöl is mint öregapám pipája. Ha tudsz fotózni, légyszi dokumentáld a javítást, és küldd el Admin Zsoltunknak, a többiek okulás avégett! Köszi!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 barni2008. okt. 22. 12:19 | Válasz | #43 
Hát a javitást egy pár hét mulva lesz. De hová kuldjek? Még új vagyok

Zsoké2008. okt. 22. 12:27 | Válasz | #44 
a főoldalon találsz 1 ilyen szöveget: "Ide küldjél mindent:" az alatti címre küld
http://www.maxirobogok.hu
(30/323-33-31)

 barni2008. okt. 22. 12:52 | Válasz | #45 
Ok köszi. Majd még jelentkezem ha megtudok valamit!

 © Zsolt2008. okt. 22. 16:34 | Válasz | #46 
Attól, hogy nem eszi az olajat, még azt nem jelenti, hogy a gyűrűkkel minden rendben. A dugón egy olajlehúzó és két kompresszió gyűrű van. Lehet, hogy az egyik törött. A másik amit írtam a szelep, ill. környéke. Pl. a szelepülék nem szabályos. Az biztos, hogy szét kell szedni!
Zsolt

 © Barni2008. okt. 22. 16:56 | Válasz | #47 
Amugy menyit kell megfogjon egy ijen moci az enyém 110 nél nem megy fenneb, és lassan is veszi fel! Köszi hogy irtatok!

 © Zsolt2008. okt. 22. 17:18 | Válasz | #48 
Új görgőkkel és szíjjal 125 környékén van a vége. Ennél többet csak a 400-as típus tud.
Zsolt

 Kiss Róbert.2008. okt. 22. 18:24 | Válasz | #49 
Sziasztok. köszönöm az infokat amiket kaptam. Ma hallottam vmi fémes surlódást a kuplung felől induláskor! Az a furcsa hogy nem mindig volt hallható! Ferrodol még van a pofákon kb 1-1.5mm. Valakinek van vmi ötlete mi lehetett? Előre is köszi!

Feco2008. okt. 22. 19:32 | Válasz | #50 
Az 1-1.5 mm nagyon kevés nem emlékszem pontosan de megvan a minimum ( Maja biblia). Ajánlott a csere! Már ettől is csúszhat.
Motor után,első a család legyen!

 Kiss Róbert2008. okt. 22. 19:45 | Válasz | #51 
Én is keveslem ezt a méretet de még csuszást nem tapasztaltam! Szépen megfogja nem engedi felpörögni a motort indulásnál sem! Legalábbis szerintem! Közelröl ez az első maja amit láttam -hallottam! Kb 2 éve ismerem ezt a motort még nem nagyon volt javitva ez idő alatt, igaz nem is nagyon volt használva! kicsit csipegeti az olajat de még nem látszik a füstje!

Feco2008. okt. 22. 19:49 | Válasz | #52 
Nézzd meg alaposan a pofák nem érik el valahol fémesen a harangot?Ilyen kicsi feradornál már minden lehet! Az oldalát is nézd!
Motor után,első a család legyen!

 © baranyai.imre2008. okt. 22. 19:53 | Válasz | #53 
A minimum méret 2mm (gyári adat)
Az enyém 1.5mm-el még jó volt,de én cseréltem(újitottam)

 Kiss Róbert2008. okt. 22. 20:33 | Válasz | #54 
A pofákat még nem vettem le csak ugy 1be volt a kezemben. Koszos poros volt mindenhol sehol nem volt tiszta fém! Szét fogom szedni teljesen mert ugy látszik az 1-ik pofa nem is párhuzamossan van kopva! Lehet hogy a pofa a tartojánál is megkopott már! Ha jó lessz minden akkor ragasztatok ferrodolt rá . Ugyis elfogyott ma az első fékbetétem is! 3 mm elég nem? -szabályozás!

 Kiss Róbert2008. okt. 22. 20:33 | Válasz | #55 
A pofákat még nem vettem le csak ugy 1be volt a kezemben. Koszos poros volt mindenhol sehol nem volt tiszta fém! Szét fogom szedni teljesen mert ugy látszik az 1-ik pofa nem is párhuzamossan van kopva! Lehet hogy a pofa a tartojánál is megkopott már! Ha jó lessz minden akkor ragasztatok ferrodolt rá . Ugyis elfogyott ma az első fékbetétem is! 3 mm elég nem? -szabályozás!

 Kiss Róbert.2008. okt. 22. 21:06 | Válasz | #56 
Köszönöm a segitséget joészakát!

 © Zsolt2008. okt. 24. 20:25 | Válasz | #57 
TopJoe! Szomorúan olvasom a gépeddel kapcsolatos jövőbeni eszmefuttatásodat. Hát bizony én is eljutottam már erre a pontra vagy kétszer, de azok a csúnya anyagiak mindig közbeszóltak. Bizony-bizony, mi a gépeinket már régen kinőttük, a nagy (400-as) drága. Én is Suzukit néztem ki, DL 650 a következő. Hogy mikor? Talán 4-5 év múlva. Addig nem adom el a Maját, sőt átadom majd a lányomnak, had legyen neki is egy nagy gépe. A motorparkot az év végén bővíteni fogom, beszerzés alatt van egy 638-as JAWA elektronikus gyújtással. Ez igaz visszalépés, de szerintem kell egy gép, amit öregkoromig meg akarok tartani, ill. használni. Az unokákra már most gondolok, meg amúgy is, szeretek szerelni, sőt mi több, ifjúkorom "királykategóriája" megfogott egy életre. Ez van...
Zsolt

 © jasa2008. okt. 24. 20:50 | Válasz | #58 
Zsolt : Meg tudlak érteni.....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

tamas2008. okt. 24. 20:56 | Válasz | #59 
Csak erősen akarni kell, és meg lesz az a Gold Wing. Egyébként igazad van, de beveszünk a csapatba a Jawa-val is.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2008. okt. 24. 22:08 | Válasz | #60 
Köszi, rendesek vagytok.
Tulajdonképpen több gépre van szükségem, mert kell egy túragép ( A Glockner út kihagyhatatlan Ausztriában, és még nem volt meg), kell egy kisebb a Maja túrákra , meg kell egy a helyi falunapi motoros felvonulásokra is.
Zsolt

Attila2008. dec. 26. 11:15 | Válasz | #61 
Sziasztok!
Egyszer már írtam neketek a kipufogó csövemmel kapcsolatban, hogy szeretném hangosítani. Megcsináltam ingyen magamnak, ha valaki kedvet kapna arra, hogy hangosabb legyen a majája akkor leírom röviden:
(DX típusnál csináltam)
Levettem az alumínium díszítő véget, amit 5 csavar tartott. Az 5 lyuk közé fúrtam pont 5 másik lyukat középre, először előfúrva kicsivel, majd pedig végül 10es fúróval. Mind az 5 lyukba fúrtam egy 12es menetet, és így 5db 12es csavarral betömíthető az 5 lyuk, és visszaáll az eredeti halk hang. Egy kicsit csörgőssé vált, de amikor a végen visszatettem rá az alu díszvéget, akkor szinte tökéletessé vált a motor hangja. és semmi nem látszik a gyári csövön kívülről
Igazságot Magyarországnak!

 © Zsolt2008. dec. 26. 18:52 | Válasz | #62 
A kiáramló gázok nem színezték el az alu díszt?
Zsolt

 © passat522008. dec. 26. 19:30 | Válasz | #63 
Kellemes ünnepeket!
Bocs,hogy vauzok,csak egy kérdés!
A sebességet + tudtad e növelni a kipufogó +furásával? Pár éve volt egy kishondám amin 10-es furat volt a kiömlőgázoknak és 12-es re felfurtam! Nagyobb,sportosabb hangja lett és 10.km/órával gyorsabb lett! Igaz a fogyasztása is +nőtt! A lényeg az,hogy ha többet tud a motor üriteni többet is tud szivni!
Na ez már több volt egy kérdésnél!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © passat522008. dec. 26. 19:47 | Válasz | #64 
Még mielőtt lehurrogtok igy utólag rájöttem,hogy a Honda kétütemü volt és ott másképp müködik a szivás,kipufogás!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

tamas2008. dec. 26. 22:34 | Válasz | #65 
Alapjába véve igazad van, mert az öblítés nagy mértékben meghatározza a motor teljesítményét. A fojtásnak több szerepe is van, egyik a hangtompítás, a másik a teljesítmény optimalizálása, és ez meghatározza a szívást is. Vagyis ahogy írtad, ha több tud távozni, több juthat be. De nem árt, ha megfelelő az egyensúly! A fojtásra is szüksége van a motornak.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Attila2008. dec. 28. 13:13 | Válasz | #66 
Még nem mentem vele, csak egy kört, mert most karácsonykor fúrtam meg, de direkt megnéztem, nem nagyon forró a kiömlő gáz, úgyhogy lehet, hogy majd megszínezi egy kicsit az alu véget, de még az sem biztos. Nem hinném hogy teljesítmény növelést elértem, sőt szerintem ahogy Tamás írta az is könnyen elképzelhető, hogy 1-2 lóerőt el is vesztettem. A fogyasztás meg most mindegy mert olcsó a benzin :):)DE mindenre fogok majd válaszolni tavasszal, ha már egy kicsit többet teszteltem a kipufogót...
Igazságot Magyarországnak!

 © baranyai.imre2008. dec. 28. 13:36 | Válasz | #67 
Mivel 4 ütemüröl van szó,a teljesitményed nem fog csökkenni,inkább minimálisan emelkedik.
Drasztikus teljesitmény növekedést a 2T motorok kipufogóinak a megfelelö (konfuzor-diffuzor,és hangtompitó) méretezésével lehet elérni.A 4T motorok kipufogóit nem szabad a nagyon ki nyitni,mert a hengerfej élete le redukálódik.

tamas2008. dec. 28. 21:10 | Válasz | #68 
Különben a Ladás tudásomból merítve, a megfelelően kialakított kipu. rendszer komoly erőtartalékokat szabadít fel, igaz ott 4 hengerről van szó. Minden esetre Attila, kíváncsi lennék, hogy egy bedugaszolt, és egy "tuningolt" kipufogó (gyorsulás 80-ig) milyen időeredményeket hozna. Előbb érzésre, majd időre is. Mert az embert a füle hajlamos becsapni kicsit. Attól hogy öblösebb, teltebb lett a hangja, hajlamosak vagyunk azt "érezni" hogy egyben jobban is megy a gép. Ezért kéne elébb érezni, majd meg is mérni! Persze, csak ha jobb idők lesznek!
Attila mint visszatérő vendég, -vagyis lassan már tag is hiszen hozzátettél Te is a dolgokhoz- a Névjegyrovat nem érdekel?

Imre! A hengerfejnek miért tesz oda a szabadabb gázáramlás? Megválltoznak a forró gázok áramlási görbéi? Tudom hogy ez sokat számít, de a dob olyan messze van!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. dec. 29. 07:16 | Válasz | #69 
A szelepek égnek meg,de ahhoz szinte teljesen ki kell nyitni.Attila esetében ez nem áll fenn.

tamas2008. dec. 29. 08:27 | Válasz | #70 
Nem vitatkozni akarok, csak kérdezek. Volt anno egy GAZ-69-em, Zuk motorral. Te ismered ezt a motort, nagy lötet-kis furat, alacsony fordulatszám-nagy nyomaték. Magasabb fordulatszámon a nyomaték elmúlt, majd a kipufogó szelepek is. Azzal védtem ki, hogy megfelelő szaki segítségével dizel Robur kipufogószelepet méretre esztergáltuk, és az került bele. Végül is mindössze a végsebességet tudtem kitolni vele (mondjuk terepen is hasznos volt mikor nem tudtam válltani), de megérte. Ott a silány anyagminőség volt a szelep elégésének oka. A Yamahánál ennyire kiszámították volna szerinted a hőterhelést, és azt hogy minek mi lehet a vége?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. dec. 29. 13:02 | Válasz | #71 
Látom azért te is képben vagy!
Szóval azért irtam a teljes,vagy majdnem teljes kipufogó nyitást,mert ott merül fel ennek a lehetősége.Igaz amit írsz,hogy a Yamaha,Honda,suzuki stb már azért anyag minőségben magas szintet produkál,de ez nam azt jelenti hogy a nagyobb igénybevételt,hőt stb ugyan olyan jól viseli,mint normál üzemi körülmények között.(ez esetben azt értem hogy én nem gondolnám hogy egy olyan alkatrész ami jobban ki van téve különböző terheléseknek ugyan annyit fog futás teljesitményre birni mint egy normál használatnál.jelen esetben szelepek)
Ez egy tuning,és mint minden teljesitmény növelésnek ennek is van hátránya.(persze csak akkor,ha a teljesitmény növelésből kapott plusz lóerőket alaposan ki is használják)
Az emlitett furat bővités még nem fog károsodást okozni,talán egy picit növeli a teljesitményt,de semmi képpen sem lesz gyengébb (ez az én véleményem).

tamas2008. dec. 29. 21:48 | Válasz | #72 
Értem. Végül is én személy szerin úgy gondolkodok, hogy pl. a Ladám esetében a zsugormotort azért csináltam meg, hogy jobban autózható lehgyen. Ez a tuning az alapja a VFTS versenyautóknak, de nekem nincs szándékom tovább zsigerelni ezt a motort. Végül is ha Attila a szép mormogós hangon felül nyert vagy 5%-teljesítménynövekedést, ha csak parton használja ki, már jól járt. Vagyis, nem kell feltétlenül csúcsra járatni valamit, de nyerhetünk vele mégis!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © baranyai.imre2008. dec. 29. 22:40 | Válasz | #73 
Igen,biztosan szép hangja lett.
Van egy autó bontós barátom,aki rallizik is. Pár éve ö is olyan ladával kezdte mint a tied.Kemény volt.Most egy rommá tuningolt BMW-t hajt.Na irány a mix mert kikapunk.

Attila2009. jan. 05. 19:54 | Válasz | #74 
Tavaszra akkor beszerzem a stoppert, és mérek két időt.De különben én abszólút nem a teljesítmény miatt csináltam, csak a hang megnövelése érdekében. Egyébként azért durva nem lett a hangja, szerintem még dugók nélkül is átcsusszanna a vizsgán. Bár apukám múltkor vitte a BMW-jét vizsgára, fél napon keresztül szerelte vissza rá a gyári csövet, és a vizsgabiztos rászólt, hogy el ne merje inditani a csarnokba, hanem tolja ki a motorját :):)
Kösz a névjegy figyelmeztetést, eddig nem láttam, de mostmár kitöltöttem.
Nektek van levelező listátok is?Majd ha már jobb idő lenne én is szívesen elmennék egy közös talira.
Igazságot Magyarországnak!

 © Zsolt2009. jan. 05. 20:07 | Válasz | #75 
Üdv a fanok között. Levelezőlista nincs, a fórumot használjuk a kapcsolattartásra. Persze ha megismered a csapatot lehet nyomni privibe is.
Közös gurulás? Milyet távot vállalsz be?
Zsolt

 © passat522009. jan. 05. 20:10 | Válasz | #76 
Szivesen látunk a gurulásokon de a kifufogó miatt csak a hátsó sor jöhet szóba!:))
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Zsolt2009. jan. 05. 20:12 | Válasz | #77 
Így van!
Amúgy igen jó csapatot fogtál ki, nyáron majdnem minden hétvégén van közös guri.
Zsolt

tamas2009. jan. 05. 20:34 | Válasz | #78 
Húúú! Attila! belecsöppentél a közepébe! Balázs (Blade) a szomszédod (22.ker), közel van hozzád a Szigetszentmiklósi csapat, Gelilackó és Lacus, de Talicskás és Majamn is Budapesti, és Orpi is Szadán lakik, nem nagy a távolság Nektek semerre! Találkozunk a nyáron, de azért nem árt ha felöltözöl, egy sima csúszással is életreszóló nyomokat tudsz szerezni.
Üdv a fedélzeten!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2009. jan. 05. 20:45 | Válasz | #79 
Az első közös bulira beugrópálinkával kell jönnöd. Mivel egy kicsit sokan vagyunk, ez kannában értendő! :-))
Zsolt

 © passat522009. jan. 05. 20:49 | Válasz | #80 
Ne riaszd el!:) Mekem van még 8 lityi saját cserkóm de akárhogy is nézegetem májusig nem tart ki!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

tamas2009. jan. 05. 20:53 | Válasz | #81 
Nagyon megy a duma, de Egerben tavaly májusban 4 liter bor sem fogyott el! Kíváncsi vagyok mi lesz idén?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © passat522009. jan. 05. 20:57 | Válasz | #82 
Én arra vagyok kiváncsi,hogy mikor lesz az idén mert tavaly jemaradtam!:)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Zsolt2009. jan. 05. 20:57 | Válasz | #83 
Ha arra a háromnaposra gondolsz, akkor biztos, hogy több lesz mint 4 liter. Én a borokat nem igazán szeretem, mindannak ellenére, hogy Tokaj-Hegyalján nőttem fel. Gyümölcspárlat, az az igazi!
Zsolt

 © Zsolt2009. jan. 05. 20:59 | Válasz | #84 
Uff!
Rossz topicban nyomom. A szabályok rám is vonatkoznak...
Zsolt

Attila2009. jan. 22. 18:36 | Válasz | #85 
Azt elfelejtettem megkérdezni még, hogy nektek a 250es maja bemeglegszik rendesen?? nekem az alsó negyednél mindig megáll a víz, nem megy feljebb, és jó a termosztátom...
Igazságot Magyarországnak!

 © Zsolt2009. jan. 22. 18:45 | Válasz | #86 
A hiba okozója a hengerfalba becsavart hőmérő gomba csatlakozójának kontakthibája. Javítás: csatlakozót levenni, csiszolás, kontaktspray, majd minimális összeszorítása a kör alakú sarunak. Akkor jó ha szoros, ill. ha nehezen tudod elforgatni a csatlakozókat egymáshoz képest.
Zsolt

tamas2009. jan. 22. 18:57 | Válasz | #87 
Én megcsináltam lelkesen ezt a tisztítást amit Zsolt javasol, de sajnos nem változott az óra működése. Azt tapasztalom, amit leírtál. Tavasszal ha szétbontom, az összes csatlakozót kipucolom, mert ha Zsoltnak bevált ez a takarítási módszer, nálam is működnie kell! Csak nálam nem ott van a kontakthiba...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Zsolt2009. jan. 22. 19:53 | Válasz | #88 
Igen, az lehet.
Zsolt

Attila2009. jan. 22. 20:32 | Válasz | #89 
nekem volt régen egy 125ös apriliám, szintén egy kurva nagy vízhűtővel mint a maján, és szerintem túl nagy a hűtő a köbcentihez képest..., de ezt az érzékelőt azért én is megcsiszolom majd.. ha meg nem működik, akkor meg jön a kartonpapír a hűtő elé :)
Igazságot Magyarországnak!

 M. Zoltán2009. jan. 23. 08:59 | Válasz | #90 
Nekem nyáron is csak olyan 1/3-ig megy fel a mutató (a 250-esen), a termosztát jó, mert megnézettem. Viszont kánikulában, a városban araszolva rendesen fel megy, akár 3/4-is is.

 Lacika2009. márc. 11. 16:52 | Válasz | #91 
Sziasztok,
nekem ugyanez a bemelegedés problémám van, már kétszer cseréltem rajta termosztátot, most egy teljesen új van benne és továbbra is sz@r... A hútő csöve melegszik már a legelején... help plz. :-)

 Lacika2009. márc. 11. 16:53 | Válasz | #92 
Ja, és ha tud valaki hátsó rugóstagot, ami jó, az szóljon, mert az is kell...http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=majestyscooter&id=1192962996&order=timeline

 Miska2009. márc. 11. 22:53 | Válasz | #93 
Sziasztok!
Lacika !! hátsó teló kb 6db van,, mikori évj?? hivj
06203359125

 © Zsolt2009. márc. 12. 06:38 | Válasz | #94 
Hátsó telókat újonnan itt tudsz beszerezni: LINK
Bontottban természetesen féláron megy.
Zsolt

 Flamo2009. márc. 14. 12:34 | Válasz | #95 
Tud-e valaki arról, hogy 30ekm körül mennyire használódik el a motor? Kicsit csipegeti az olajat is, lehet itt az idő a gyűrű cserének? A vezérműtengelyt hajtó lánc milyen hosszú élettartamra van méretezve?

tamas2009. márc. 14. 12:57 | Válasz | #96 
Szia Flamo!
Ha a géped kezdettől fogva Nálad van, és Te csavartad bele a 30'000km-t, az szép. A szíjad biztos megérett a cserére, és a variátorban lévő görgők is. Ha leveszed a varioátorházat, rögtön választ kapsz két kérdésre. Meg tudod mérni a szíjat, ez min. 21mm kell hogy legyen széltében, illetve látod a vaiátortárcsák állapotát is. Nem lenne szabad vállasnak lennie. Ha kistükörrel benézel a kuplungharang mögé, és megvilágítod zseblámpával (ez Topi jó módszere) megkukkolhatod a kuplung ferrodoljának állapotát is. Mindez minimális bontással. A vario görgők megtekintéséhez vagy légkulcs, vagy célszerszám kell. A javítással és karbatartással kapcsolatos dokumentumokat megtalálod a letöltések rovatban, a 250-es kategóriában PDF file-ok formájában.
Olajfogyasztás. Mondhatnám, hogy időszerű? Végül is nem az, de bekövetkezhet ekkora táv után. Lehet megoldás a 15W-s (vagyis sűrűbb mert én 10W-el járok) olaj, vagy jobb ötlet az általad említett gyűrűsor csere. Topi most csinálja az övét, kapsz infót első kézből.
A vezérmű lánc cseréjét csak a blokk szétszerelésével lehet megoldani, rá van fűzve a főtengelyre. Nem szar anyag szokott lenni, bízz benne hogy nem kell cserélni. Elvileg cserés 30'000 után, de a fogaskeréken látható lógása megmutatja a valós helyzetet. Gyűrűzéskor meglátod!

Te merre laksz? Milyen évjáratú a motorod? Szoktál túrázni vele? Esetleg van arra még Majesty-s "kolléga"?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Flamo2009. márc. 15. 12:42 | Válasz | #97 
Szia Tamás!
Igen mi tettük bele a 30ezret a nejemmel, mivel a moci az övé:-))! Görgőket, szíjat már cseréltem benne, ugyanis 21mm alá kopott. Kuplung jó, még van rajta 3,5-4mm ferodol, és a ház sincs elkopva. Sokat használjuk hosszú úton. Ami aggaszt, hogy a főtengely forgatva, gyertya nélkül nem forog könnyedén és valami enyhén kattog is a lánc felőli oldalon. Ezért vetettem fel a lánccsere kérdést. Sajnos "műtenem" kell, kiszerelve a motort, mert így nem üzemképes. Szíjhajtás nélkül beindítottam, és alapjáraton is néha néha belekattogva bántó hangot adott, majd azonnal leállítottam. A hang a lánc felől jön. A feszítő automata, de mi van ha egyszer csak elfogy a feszítőerő? Egyelőre csak találgatok..De ha a szelep elérte ez miatt a dugattyút akkor nagyot szívtam..Jövő héten kiderül a turpisság. Amennyiben valakinek volt már hasonló tapasztalat nagyon szívesen meghallgatnám..mindenből lehet okulni, no meg tanulni..Egyébként Mosonmagyaróváriak vagyunk és talán 2 másik gép is van a környéken...A miénk 2001-es évjárat, és szuper moci, nagyon szeretjük!

orpi552009. márc. 15. 14:34 | Válasz | #98 
Igazi Majások vagytok a kedves Nejeddel együtt,itt a helyetek köztünk!Nagyon bízom benne,hogy nem lesz komoly probléma,én 400.-as vagyok,érdemben nem tudok segíteni,de nagyon szorítok,hogy minél kisebb legyen a megoldandó probléma.
Sok Sikert:István

tamas2009. márc. 18. 19:21 | Válasz | #99 
Helló!
Vagyis, meg kell bontanod mindenképpen. Ki fog derülni, remélem a motorerővel nem volt baj, mert ebben az esetben maga a dugó is lehet a ludas. Konkrétan én jártam úgy, hogy valaki előttem (Italy) olaj nélkül használta vagy nagyon rossz minőségű olajjal, és bizony keményen meg lett gyepálva a gépház. Keresztbe fordult a dugattyúm, és két lépcsőt kellett fúrni rajta kapásból hogy kijöjjön a hengerfalból a két horpadás. Bízzunk benne hogy a Tieteknél "csak" a vezérműlánc, bár az sem kis munka. Írd már meg hogy mire jutottál a géppel, érdekelne a dolog minket. Ha valami kérdésed van még javítás ügyben Szacsa (Repsol nickkel) konkrétan motorkerékpár szerelő, biztosan tud segíteni pár jó ötlettel.

Bocs hogy csak ma reagáltam, egyszerűen elveszett a szemem. Az oldalon meg lesz válltoztatva a belépési rendszer, regisztrálni kell hozzá. Ezt azért írom, hogy ne lepődj meg ha nem találnád a beíró ablakot belépés után. Valamint van névjegyrovatunk is ha megnyerte az oldal a tetszéseteket, úgyis nagyon kevés a Hölgymotoros körünkben. Örülök hogy ránk találtatok!
A motor meg egyszerűen szeretnivaló!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 Flamo2009. márc. 21. 15:38 | Válasz | #100 
Hali Tamás!
Szétszedtem a mocit, darabokra!! A hiba a hajtókar csapszeg tűgörgőkosaránál van! Görgők öszefutottak, az olajban a csapágy felületről levált pikkelyes darabok vannak, úgyhogy komoly a baj! Dugattyúgyűrűk is cserélve lesznek, de a kopás nem vészes, a gyűrű közti illesztési hézag <0,5mm! Szerintem kornak megfelelő, de az olajlehúzó gyűrű már jobban kopott! Mennyi is a gyári érték? Henger nincs meghúzva, és váll sincs, úgyhogy az mehet vissza! Már csak egy spéci műhely kell ahol a főtengely javítást szakszerűen, és a "válságnak megfelelő áron" el tudják végezni. Aztán mehet minden össze, mert már alíg várjuk a tavaszt, hogy nyeregbe pattanhassunk....


[1] 2 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől