Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   Majesty YP 125
Yamaha Majesty YP125

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


Feco2011. márc. 23. 21:22 | Válasz | #400 
Szerintem alaposan átnézed meglesz a "sikítás" annak nyoma kell legyen.
Motor után,első a család legyen!

 © attila6332011. ápr. 16. 14:27 | Válasz | #401 
Hali!
Akinek gyorsítópumpa-membrán gondja lenne a 125-össel annak jó hír, hogy az alkatrészbázison szereplő Üllői úti Keeway boltban kapható membrán tökéletesen megfelel a gyári alkatrésznek. Épp most szereltem be és kiválóan működik! Ja és csak 400 Ft!!!

 © Wiking2011. júl. 15. 23:19 | Válasz | #402 
VÉÉÉÉÉGREEEEE!!!!!
Kész lett a 125-ösöm teljes mértékben!
Kapott szép új metál kék fényezést, meg mindenféle hibás dolog ki lett javítva :)

Itt jegyezném meg, hogy igazán leszáradhatna annak az összes kiálló végtagja ki 40-es vagy 60-as papírral nekiállt megcsiszolni a gyári metál fényezést, és ocsmány matt fehérrel lemázolta... az ilyennek még vasgolyót sem adnék a kezébe, mert azt is képes elrontani....

tamas2011. júl. 16. 00:15 | Válasz | #403 
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

motoregerke2011. júl. 19. 20:55 | Válasz | #404 
A gomba nevezetű nemtomi volt beragadva.
Csak azt nem értem hogy mé úgy indul el ha le van szedve a légszűrő és ha elindul visszarakom akkor meg működik.?
Szerintetek?

HELP!!!!!
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © Wiking2011. júl. 20. 00:18 | Válasz | #405 
Mérj kompressziót, valószinűleg kevés, vagy a légszűrő koszos nagyon? A gombának titulált dolog pedig a termosztát....ennek az is a neve, hogy termosztát :D
Egyébként ez mien motor amiröl szóvan? Mert a 125-ben tuti, hogy nincs ac pumpa.
A 250-esben van de abban is csak annál ameiknél lentvan a tank a taposóban.

motoregerke2011. júl. 20. 05:45 | Válasz | #406 
125-röl van szó. De pedig ebben is van AC-pumpa, vagyis olyan ami csak ha megy a motor szívja a levegőt és jön a benya, de ha nem jár akkor elzár.
A légszűrőm tiszta, mikor szét volt szedve kipucoltam és most hogy össze lett rakva megint ki lett tisztítva. és egyszer régen már ezt eljátszotta aztán magától megjavult. Termosztát meg oké, csak nem jutott eszembe a neve. Kompresszióm pedig jó, van benne erő rendesen.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © Szomjas2011. júl. 20. 06:03 | Válasz | #407 
Ha a tankod feljebb van , mint a karburátor , akkor biztos lehetsz benne,hogy nincs ott AC-pumpa. A Trabantnál sincs! A 250-esnél ha ráadom a gyújtást,akkor elkezdi feltermelni az úszóházat benzinnel,mert az AC-s. Ha csak a motor jár,akkor jön a benzin azt vákuumos benzincsapnak hívják mifelénk nem AC-pumpának. Érzed a különbséget?
A maja klub német nagykövete. ;)

 © Wiking2011. júl. 20. 12:23 | Válasz | #408 
Igen...Szomjas barátunk leírta az árnyalatnyi külömbséget... Szóval a 125-ösben csak csapvab, ac nincs.
A légszűrőt én tanácsolnám kicserélni, mert ha már nem új és párszor volt"tisztítva" akkor valószinűsítem már nem a leg jobb a légáteresztése. Én csináltam az enyémbe szivacsos légszűrőt mondjuk...azt időnként csak ki kell öblíteni és mhet vissza.

Feco2011. júl. 20. 17:16 | Válasz | #409 
Valamiért sok benzint kap induláskor.Lehet légszűrő is szívató is és még más is ezt meg nem mondom.
Valóban amiről szó van az benzincsap. Vákuumos.
Motor után,első a család legyen!

motoregerke2011. júl. 20. 18:11 | Válasz | #410 
Oké rendben vákuumos! Nekem mindegyik egyforma.
Jó és a többi nem zavar. Csak a levegővel van bajom, de ha a szűrő nem volna tiszta vagy jó akkor, mivel kicsi az alapjárat le kéne neki fulladni nem pedig szépen járni. Mindegy arra is kitalálok valamit. De most egyenlőre hagyom mert nem lesz rá időm (megint).

Köszi a segítséget, és hogy frissítettétek a tudatlanságomat
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

motoregerke2011. júl. 30. 10:14 | Válasz | #411 
egy kérdés!!
Ujj csapágyakat kapott a moci és mennyi idő a bejáratás és gondolom ilyenkor +1 többször kell olajat cserélni??
Köszi a választ!!!!
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © Wiking2011. júl. 30. 13:33 | Válasz | #412 
Ha nem volt fúrva a motor, akkor nem kell bejáratni...

 © Wiking2011. júl. 30. 13:33 | Válasz | #413 
Vagyis javítom...ha nem volt fúrva sem pedig kicserélve a gyűrű meg a dugó akkor nem kell bejératni.

motoregerke2011. júl. 30. 17:14 | Válasz | #414 
oké köszi!
De azé nem ráncigálom neki még a fülit!
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © RoCa2011. aug. 04. 12:02 | Válasz | #415 
Sziasztok!
Nekem is van egy ezüst 125-ös Majesty-m, és tönkrement benne a kilométer számláló, és a sebesség mérő. Egyszer csak megállt. Hogy van megoldva ennek a meghajtása? Mert ami az első kerékből jön drót, az nem olyan, mint egy rendes forgó spirál. Kérlek segítsetek, hogy mit kell hozzá vennem! Előre is köszi :)

Feco2011. aug. 04. 13:20 | Válasz | #416 
őszintén a spirál belülről nem láttam még de semmi különös nincs az enyémen,Az első agyról hajt hagyományosan.Ha kiveszed az elő kereket megtekered, a meghajtást fent a spirálnak forognia kell.
Motor után,első a család legyen!

 © RoCa2011. aug. 04. 20:24 | Válasz | #417 
Az a baj, hogy nekem nem forog, hanem valami elektromos drót van benne, ami fent egy kis dugaljhoz csatlakozik... de még az első kereket nem szedtem ki, kiszedem és megpróbálom kideríteni... Néztem webshopokban majesty-hez spirálokat, de még csak nem is hasonlítanak az enyémhez!

Feco2011. aug. 04. 21:45 | Válasz | #418 
Akkor a tiéd elektromos jeladós, villamos szakit javaslom, hacsak nem tudsz impulzust mérni!!
Motor után,első a család legyen!

 © RoCa2011. aug. 04. 22:25 | Válasz | #419 
Igen, csak az a probléma, hogy el van szakadva (a városban hagytam 1 órára és így találtam), először nem tudtam mi lehet és akkor láttam hogy el van tépve az egész zsinór. És ilyen km jeladót kéne hozzá szereznem, csak egyelőre a neten nem találtam... :( Nem tudtok esetleg valami tippet adni? Hol, kinél, mennyiért? Mindenképp ki kell cserélni, aztán ha így sem megy a mérés, akkor természetesen jöhet a villamos szaki :)

TopJoe2011. aug. 04. 22:37 | Válasz | #420 
bocs, hogy beleszolok de nem lehet azt a drotot megtoldani v osszekotni? aprilian lehetett ha nem pont tőben szakadt ki.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © RoCa2011. aug. 04. 22:45 | Válasz | #421 
Nem tőben szakadt ki, de ha úgy jó, hogy össze lehet kötni, meg egy kis szigetelőszalag akkor az királyság, úgyis megbújik a borítás alatt, ott nem látni. Holnap ki is próbálom, remélem működik :)

TopJoe2011. aug. 04. 22:52 | Válasz | #422 
szerintem osszekotheto ha rovid toldj bele par centit. szigszalag esetleg zsugorcso aztan kell, hogy mukodjon.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

TopJoe2011. aug. 04. 22:54 | Válasz | #423 
csak halkan jegyzem meg, szinte biztos, hogy jeladoval szerelve szallitjak egy vagyonert.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

motoregerke2011. aug. 14. 13:32 | Válasz | #424 
Beütött a krakk.
Mikor megvettem a tömítést nem figyeltem hogy fordítva van a blokk és a henger közötti rész. (magyarul fordított tömítés adtak.)
Ideiglenesen visszaraktam a gyárit és eddig bírta. Futóval jött haza a kicsike. Ma szétszedtem és csak több olajat kapott a kelleténél, mert a hengerembe állt az olaj. Az én hülyeségen volt az egész,

De ha valaki vesz tömítéseket jól nézze meg nehogy úgy járjon mint én, hogy később baj legyen belőle! Én gyárit vittem magammal hogy olyan kell, mégis elkurták a rendelést. Ha kézhez kapjátok nézzétek át hogy biztos jó legyen.
"Asszonyt, motort soha senkinek ne add oda"

 © peterandor2011. aug. 19. 22:42 | Válasz | #425 
sziasztok;- 125-os majestym van,csereltem olajat de nem tudom, hogy alitsam le a ,,cserelj olajat'' kijelzest kontakt utan.-koszi a segitseget!

Feco2011. aug. 20. 17:25 | Válasz | #426 
HHa letöltöd a Manuált, abba biztosan megtalálod. Igaz olasz de ha szánsz rá időt sikerülni fog.Az enyémen ki van kötve!
Motor után,első a család legyen!

gelilackó2011. szept. 14. 12:20 | Válasz | #427 
Áthelyezve a 250-es rovarból:

Spoileres Üzenete :

hamár a fesszabájzónál tartunk megcsináltam fecónak hármat ingyér de ő már állitólag másik hármat már kiütött. azóta nem jelentkezett hogy rosz lenne egyébként rajta kivül mindenkinek müködik.
a motorját kéne tüzetesebben átvizsgálni mert van sejtésem mi okozza a sorozatos bajt
vagy mészi a te szabájzód rossz netán
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

gelilackó2011. szept. 14. 15:19 | Válasz | #428 
Nem az enyém jó!
Sőt én azt is köszönöm, amit a GoldWindom bekötésénél segítettél.
Mix!!
Csak azért írtam, mert nem mindenki kiabál, ha valami nem tetszik neki!

További szép napot és mindenképp számítok/tunk/ a szakmai tudásodra!
A holnap érdeklődés hiányában elmarad.:)
Fórum moderátor

 © Johnnie Walker2011. okt. 20. 20:57 | Válasz | #429 

Üdv!
Abban nem tud vki segíteni h a 25ös Majestybe első izzóként halogént elbírna-e?? kösz

SomTom2011. okt. 20. 21:28 | Válasz | #430 
Sajnos normális belevaló halogént nem kapsz.
Ano Fecóval próbálkoztunk, tudnánk mesélni, de csak rosszat.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

 © Johnnie Walker2011. okt. 20. 21:33 | Válasz | #431 
Értem. Kösz azért! Csak furán gyengusznak találtam így a pilácsot.. :-S

SomTom2011. okt. 20. 23:54 | Válasz | #432 
Sajnos az. Nekem Wattra volt benne erősebb, úgy jártam vele hajnalban dolgozni.
Have a Nice Day.
Legyünk olyanok, mint régen!

Feco2011. okt. 21. 18:11 | Válasz | #433 
Itt a gond. Nagyon sokáig kerestem a hiba okát, és ha belemérsz teljes világításnál alig kerüli el a szerkezet a 12V-ot.Hiába teszel bele halogént sajna nem ér semmit mert az indiai utángyártott égők ezzel a foglalattal nagyon gagyik,még fényvető "kanaluk" sincs.Nem ért semmit. Az általam "gyártott" (átalakított)égő fókuszát belőni kész gyötrelem mert a foncsor rögzítése sem erre van "kitalálva".Ez nem járható út hanem a feszt kell minterhelésen is 13,2-13,5 re felvinni, de felmehetsz 14,2-ig simán.Ekkor a "mezei" belevaló égőkkel használható a vas.A fezszabályzócserével ne próbálkozz mert a belevaló feszkókkal is ez lesz az eredmény.Az enyémben Honda szabályzó van.Ha a részletek érdekelnek írj priviben.
Motor után,első a család legyen!

tamas2012. máj. 11. 21:56 | Válasz | #434 
Majalaci MajaLaci írta:

Sziasztok.Elbizonytalanodtam,valaki mondja meg nekem a tutit légyszi.Szét szedtem a variót és lemértem,10gr-os-ak és ilyet nem találok sehol.Viszont olvasom,hogy a 125-ben 6db-nak kellene lenni benne.Akkor az enyémbe hogy van 8db?????? a mérete 20*12-es,és gyárilag az előző kommentekben 9.1gr-ot írtatok.Most akkor mi van????

Mire én:


Na akkor ezt a témát tegyük át a 125-ös topicba, vagy a CVT-be mert igen érdekes. Legyen a 125-ös jó?


Na SomTomi, Karcsi, Feco jó a kérdés nem? Hogy is van ez? 125-ösbe 8 görgő...?
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2012. máj. 12. 07:15 | Válasz | #435 
Ez csak úgy lehet, hogy nem az eredeti varió van bent. Nincs ezzel semmi gáz ha műkszik minden.Sajna innét teljesen magadra maradsz, de ha ok akkor átvizsgálás után vissza az egész aztán indít.---Vizsgáld meg ha zárt a varió, vagyis lezárt egy kis lemezdeknivel úgy hogy a zsír nem tud kicsapódni, akkor én tennék bele egy kis zsírt. ( bár ezen a zsír ügyön sokat agyaltunk, és mindenkinek más a véleménye) de ha zárt a varió akkor én a zsír mellett voksolok.---Próbák után lehet a görgősúlyokkal variálni, de nagyon átgondoltan mert a kontrasztrugó is bent van a dologban és előfordulhat hogy csak azt kell változtatni.
Motor után,első a család legyen!

Feco2012. máj. 14. 18:26 | Válasz | #436 
Igen feszkóra kb 30-50 másodperc múlva ki kell jönnie a tűnek, a siberrel együtt.A síbernek le kell zárnia a fészek alján.Az alján lévő gumiperem zár.A távot tolómérővel le lehet mérni.
Motor után,első a család legyen!

 © Majalaci2012. máj. 16. 18:05 | Válasz | #437 
Üdvözletem mindenkinek.Gyors segítségre van szükségem.Mint említettem vettem egy 125-öst apróbb hibával.Amikor megvettem 90-100-al mentem egy dombtetőre s (nagyon ment) úgy éreztem kb.120-at bírta volna síkon.Ma volt időm és el kezdtem összerakni.Sorolom: A kuplungját fel ferrodoloztattam mert le volt égve.Jó lett bár holnap visszaviszem leszúratni belőle mert alapjáraton (1500)bele bele kap.A görgőket kicseréltem mert nútosra volt kopva.Raktam bele 9.6gr-osat.Fékbetétek,féktárcsák,fékolaj csere.Kész.Indítok és gázfröccsökre le-le fullad.Karburátor szétszed-kitakarít beindít s lőn csoda szépen jár ahogy kell.Bár bele-bele böffent hidegen ha jól hallom a kipufba,gondolom a szelephézagokat meg kell nézni,beállítani.Nos eljutottam arra,hogy guruljak vele egy kört de majdnem "sírva" fakadtam,ugyanis elég lomha lett és nem megy 40-50km/h többet.
Ez itt a nagy kérdés,hogy hová nyúljak elsőként????
Lemértem a max. fordulatot lábra állítva alig érte el a 6000furdulatot.Az egy kicsit kicsi nem?viszont szerintem az indulási lomhaságához nincs köze ugye?Segítsetek légyszives mert most nagyon mérges vagyok rá és sokat nem akarok vele már pöcsölni.Túl sok időm ment már rá.Akár msn-skype telefonon. Köszönöm

Feco2012. máj. 16. 20:39 | Válasz | #438 
Először is ha nagyon mérges vagy rá, ne nyúlj hozzá, mert még több kárt csinálsz mint eddig.Keress egy hozzáértőt a közeledben mert ezt így messziről nem mondja meg senki mit szúrtál el.
A végsebesség függ a motor állapottól és a hajtáslánc milyenségétől.
Szétszedted a karbit--ettől is lehet erőtlen.Ha a regulátor korán vált fel akkor is ez a jelenség. Ha a kontrasztrugó nem tart ellen rendesen akkor is korán vált a regulátor.Te mindezt szétszedted. Nagyon egyszerű--- csak a végén lehet könnyen így járni.
Sajnos 100% valamin elsiklottál.
Bár tudtam volna többet segíteni!
Motor után,első a család legyen!

 © jasa2012. máj. 16. 21:57 | Válasz | #439 
Nagyon a "partvonalról", és indokolni sem tudom, csak sejtés: valahol a karbi körül lehet a gebasz...

Egyébként meg: "....vettem egy 125-öst apróbb hibával....." Hmmmmm , ez az amit majd csak X idő múlva, Y km után szabad mondani, addig NEM !
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

 © Carlos2012. máj. 17. 12:13 | Válasz | #440 
Sziasztok!
Új fiú vagyok nálatok,bemutatkozom a megfelelő helyen,ide a problémám írom,reménykedve a megoldásban. Nem régen vásároltam egy Yamaha Majesty YP125 típusú nagyrobogót,amit kedves gesztusként az eladó házhoz hozott. Akkor még azt hittem,milyen jól jártam,de másnapra rájöttem hogy mégsem. A motor hidegen nehezen indul, csak sokadik indításra, akkor is néhány másodperc után lefullad. Ez az idő az indítások számával növekedik,míg végül folyamatosan jár,de még ez után sem indulhatok el vele,mert gázadásra lefullad,tehát alapjáraton kell járatni néhány percig míg jó lesz. A problémák még ez után sem tűnnek el nyomtalanul, mert egy rövidebb táv megtétele után is előfordult (garázsból az útig kimotorozva pl.)hogy néhányszor hogy lefulladt.

meszizs2012. máj. 17. 14:41 | Válasz | #441 
Szia!
Nekem 250-es van, de ezt a jelenséget télen, illetve nagy hidegben szokta produkálni!
Az automata szívató túl hamar zár be!
Ezt a szerkezetet nem a motor hőmérséklete, hanem a 12V szabályozza/bimetál féle jelenség/.
Én az asszonyom Quadját/150ccm/ átalakítottam mechanikus szívatósra, azóta ott már nincs gond!

De mindenképp várjad meg Fecó hozzászólását, mert Ő átalakította a volt 125-ös Majáját mechanikusra, Ő biztosan többet tud erről mesélni!

Aztán nem utolsó sorban Juhász Béla barátunk is igencsak képben van a karbik tekintetében!

SatyaPapa, aki épp élvezi a nyarat valahol külhonban, Ő pedig egész jól utána járt a Keeway motoroknál és elég sok alkatrész csereszabatos, így talán még olcsó pénzért/ a Yamahához képest/ kapsz is bele jól működő cuccot!
1996-os Majesty 250

 © Carlos2012. máj. 17. 16:12 | Válasz | #442 
Köszönöm a gyors választ! Természetesen várok még válaszokra,pláne ha az illető az ász! a karbit tisztíttattam (ultrahangos)mikor elvittem a használt jármű vásárlás után szokásos átvizsgálásra,ill.gyertya, folyadékok, olajak stb. cseréjére,tehát elvileg azzal nem lehet gond.Egy jóhírű (Prop-Tech) szervízbe vittem,aminek a munkafelvevőjét ismerem,tehát valószínűleg nem vert át...bár, a mai kapzsi világban...

 © Majalaci2012. máj. 17. 18:31 | Válasz | #443 
Sziasztok.A tegnapi írásomra reagálva le kell,hogy írjam,hogy nagyon blőd hibája volt.A síber fölötti gumiharangot nem megfelelően ültettem bele a perembe és farsot tudott szívni.Viszont egy hibája megmaradt:( valami hasonló mint Carlos társunknál.Hidegen jobban de melegen lassú gázadásnál mintha fuldokolna,Gyors gázadásnál viszont megy mint a veszedelem,de biztos vagyok benne hogy karbicsek a gond.Esetleg ha valakinek volt ilyen problémája és tudja mi okozta konkrétan a hibát annak a segítségét megköszönöm.
Az előző kommenteket köszönöm,sokat segítettek.
Üdv:Laci

Feco2012. máj. 17. 19:23 | Válasz | #444 
Sajnos osztom Béla véleményét így írásban nagyon nehéz konkrét dolgot segíteni.Szinte reménytelen.
Carlos: A hidegindítás nagyban függ az automata szívatótól. kiveszed, adsz rá 12V-ot és kb 40-50másodperc múlva az egész síbernek kb.: ki kell jönnie 3-4mm-ert.Nálad nincs hidegindítás, tehát valamiért mindig kint van.Az is lehet. hogy mindez működik, csak alacsony a szinted, vagy egy egyszerű dugulás az egész.Na ezt nem tudom megmondani.Az is előfordulhat hogy levegőt szív valahol a toroknál vagy a benzincsap vákuumcsövén, na ezt megint csak látnom kéne.Egy biztos sok levegő és ahhoz képest kevés benya.Sajna így fogyaszt többet a vas.Alapos körültekintő keresés....
Majalaci: szinte a gond ugyanaz, csak nálad a gyors gázadásnál a gyorsítófúvóka bespriccel annyit, hogy menjen a gép.Lassú gázadásnál kevés az anyag.Valszeg levegőt szív,ami lehet a keverékcsavar durva elállítása, vagy levegőszívás:Benzincsap vákuumcső;valamelyik membrán;aut. szívató "O" gyűrűje.Durva esetben a torok gumitoldata repedezett.
Nagyon dióhéjban ennyit.
Nem akarlak elkeseríteni de majdnem egy évig kerestem egy kis fals-levegőt, és mindenféle márkaszerviz és okleveles versenyszerelő nézegette mindhiába.Komplett generált ajánlottak meg miegymás.Még szerencse, hogy nagyon sokallottam a cehhet, mert még hittem volna nekik.A hiba az automata szívató helytelen működése volt.Ezt valóban átalakítottam kézire de csak akkor ajánlom ha már biztosan megvan a hiba.
Na sok szerencsét!!
Motor után,első a család legyen!

 © Majalaci2012. máj. 17. 19:50 | Válasz | #445 
köszönöm a gyors választ.Hétfőn viszem műszakira,végre rendszám kerül rá és csak úgy tudom kipróbálni hosszabb távon mit produkál.
De ezeket még meg nézem.Jaaa most jut eszembe.Nem lehet az én okom még a kis úszószint?
Bár bele gondolva lehet,hogy hülyeség a kérdés mert akkor hirtelen gázadásnál is fulldokolna.A levegőcsavart mennyire kell kitekerni.Tudom ez más-más karbinál más,de van egy érték az mennyi?1,5-2,5 fordulat kifele?

 © passat522012. máj. 17. 19:53 | Válasz | #446 
A lényeg, hogy ez már nem Riga karbi!
Ha valaki nem ért hozzá ne babrálja!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Feco2012. máj. 17. 20:08 | Válasz | #447 
A benzinszint csak akkor megy el ha előtted egy hasonló szerelő beállította.Ne bántsd mert visszaállítani nagyon nehéz.Nem megy el ha nem bántják.Az alapjárati csavart nem tudom azt is hallani kéne.Hogy megy a vas.
Passat: Van igazságod!
Motor után,első a család legyen!

 © Majalaci2012. máj. 17. 21:00 | Válasz | #448 
Passat52! Lehet,hogy azért babrálja valaki a karbit (a maja karbit),mert meg akarja érteni,mert nem szeretné,hogy a mai világban átverjék.Hogy az apróbb fortélyait ki tanulja tőletek,a tapasztalt majásoktól mert 35 évesen érez magában annyi gyakorlatot-bátorságot stb.Senki nem úgy született,hogy mindent tudjon!

Én azt hittem a fórum azért van többek között,hogy egymás tapasztalatait megosszuk.
De én kérek elnézést ha én így gondolom és gondolkozok.

 © jasa2012. máj. 17. 23:01 | Válasz | #449 
Igen, kedves kollega, a fórum azért (is) van hogy segítsük egymásnak és nem ismerek fórumot mely ezt a "küldetését" kiválóbban, önzetlenebbül gyakorolná mint EZ (a cigány és a lova...).
De az is beletartozik a felelőségbe, hogy tudjuk azt mondani bizonyos esetekben: STOP, ez már "barkácsba" nem megy.
Nem akarunk úgy járni mint a viccben:
a parasztnak döglenek a libái, elmegy a rabbihoz, aki sorra adja a tanácsokat, de csak tovább döglenek, végül az utolsó is. A rabbi sajnálkozva mondja: de kár, pedig még lettek volna tanácsaim.....

Hidd el: több mint 4 év, többtucat ember, sokezer hozzászólás fórumtapasztalata.....
Az idő igaz, és eldönti hogy mi nem az. (Petőfi Sándor)

Feco2012. máj. 18. 19:41 | Válasz | #450 
Majalaci!! Az előbbiekben írtam, és Jasa is kellően rámutatott, a fórumnak bizony vannak határai. Azt hiszem bőven a határokat súroltuk tanács ügyben, de ne várd hogy itt mindent megoldunk, mert egyszerűen így nem megy.Azt írtad "gyakorlat és bátorság" ami inkább csak bátorság, mert akkor lenne gyakorlat ha ez lenne a tizedik maja karbid amit beállítottál.Passat sem akart bántani nem kell megsértődni egyszerűen az van hogy ez egyszerűnek látszik, babrálni is lehet és néha sok-ezerért hozzák helyre.Gyakran még szakmabeli szakikat is megetet ha nem kellő alázattal és odafigyeléssel állnak hozzá.
Sok sikert és szerencsét a "babráláshoz" továbbra is segítünk amiben tudunk.Talán még nekem is van a sufniban egy 25-ös karbim, hogyha a membránt kiszakítanád.
Motor után,első a család legyen!

 © passat522012. máj. 18. 21:05 | Válasz | #451 
Természetesen nem akartam meg bántani! Elnézést ha így gondolod Majalaci!
Csak tőled idézek: "Üdvözletem mindenkinek.Gyors segítségre van szükségem.Mint említettem vettem egy 125-öst apróbb hibával.Amikor megvettem 90-100-al mentem egy dombtetőre s (nagyon ment) úgy éreztem kb.120-at bírta volna síkon."
Nem értem, hogy miért nyúltál a karbihoz ha nagyon ment?
Az olajcsere, szíj, görgők átvizsgálásával, cseréjével semmi kifogásom, ez hozzá tartozik egy használt motor vásárlásához.

Ha van időd olvasgass vissza pár évet és sok tapasztalatot gyűjthetsz! PL. Fecó is szívott a karbibal sokat mert egy műanyag csőnek nem találta meg a helyét! :) Talán még a kép is fenn van valahol!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

meszizs2012. máj. 18. 21:56 | Válasz | #452 
Tudom, hogy ez inkább MIX, de szerintem Ő is úgy van vele, mint amilyen én voltam! A jóból szeretne még jobbat! Én már rájöttem, hogy nekem nem lett jobb, sőt! Legrosszabb estben tudjátok, hogy mi történt! Elolvadt az egész varióm! Full csere!
Mostanra csak akkor szervizelek, ha valóban szükséges, illetve egy hosszabb út előtt, de csak átnézés erejéig!
1996-os Majesty 250

Feco2012. máj. 19. 07:25 | Válasz | #453 
A görgők átvizsgálásánál is könnyen lehet venni egy új főtengelyt.
Motor után,első a család legyen!

 © Carlos2012. máj. 19. 13:01 | Válasz | #454 
Na itt vagyok újra,de sajnos rossz hírekkel! Ma délelőtt összetörték a 2 hónapja vásárolt Majám!!! Kb. 20-30-cal mentem,amikor index és minden körültekintés nélkül elém tolatott egy autó...nem tudtam megállni. A vétkes mindent elvállalt,ezt le is írta a baleseti bejelentőre, úgyhogy még nyugodt is lehetnék,de ez egy 99-es évjáratú motor, a szervizben azt mondták,lehet hogy gazdasági totálkár. Gyári szervizbe akarom vinni,és az én biztosítóm azt mondta, a szemlét is oda kérjem. Akinek van tapasztalata kárrendezésben,vagy bármi infó ami nekem jól jöhet, ossza meg velem. Köszönöm!

tamas2012. máj. 19. 13:51 | Válasz | #455 
Válasz a MIX rovatban!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Majalaci2012. máj. 21. 21:12 | Válasz | #456 
Sziasztok.Ma elvittem műszakira a gépet.Ma sikerült menni vele egy nagyobb kőrt,s azt vettem észre,hogy folyamatos gázadásnál egyfajta rezonanciát érzek a motor felől amit át vesz az egész kaszni,mert a gáz visszaengedésénél megszűnik.Nem tudtok esetleg ebben segíteni,hogy mi adhatja ezt?(görgő csere,kuplung ferrodolozva-harang esztergálva,szíj szinte új,szíjtárcsák nincsenek megkopva,semmi váll,gumi michelin sport pilot)A motorba valószínű(kopásokból adódóan)nincs több 17000-nél.

 © passat522012. máj. 21. 21:25 | Válasz | #457 
Gondolom van indikátor órád? Nézd meg nem e üt a variátor tengelye. Lehet előző tulaj úgy erőszakolta le róla. A gumitól nem hiszem, hogy a motor felől éreznéd a rezonanciát! Minden képp a hajtásnál keresd a hibát! Esetleg másik szíjjal is próbáld meg mert lehet ami fenn van nem tapad be rendesen!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Majalaci2012. máj. 21. 21:40 | Válasz | #458 
Köszönöm,holnap ha lesz rá időm megnézem a tengelyt.

 © Wiking2012. máj. 21. 22:56 | Válasz | #459 
esetleg a generátor mágneskereke is rázhatja a motort...

 © Carlos2012. jún. 06. 08:30 | Válasz | #460 
Valaki,összefoglalná még egyszer, mi okozhatja motorom hidegindítása utáni lefulladást, illetve az indítás utáni gázadásra lefulladást? Köszönöm!

tamas2012. jún. 06. 14:55 | Válasz | #461 
#441-től...
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

Feco2012. jún. 07. 05:47 | Válasz | #462 
A leírtak után már csak az segít ha elviszed Bélához!!
Motor után,első a család legyen!

 © Carlos2012. jún. 12. 08:22 | Válasz | #463 
...és őt hol találom meg helyileg? Bár most a sors összehozott egy szerelővel, aki a Yamaha Topban (TATA) dolgozott, most otthon,maszekban.Hozzá még elmegyek, mert itt lakik a közelben, mindössze 7 km-re.Ha ő sem tudja megjavítani akkor már tényleg csak Béla lehet a megmentőm.

tamas2012. jún. 12. 09:12 | Válasz | #464 
Az kicsit komolyabb távolság lesz...
Bála Atkáron lakik, Gyöngyös előtt 5-6 km.
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Carlos2012. jún. 12. 15:13 | Válasz | #465 
Sziasztok!
Kértem árajánlatot autómata szivatóról, és valami egészen elképesztő árat adtak róla...meg egy robbantott ábrát. Elképzelhető, hogy egy számjeggyel többet írtak? Vagy tényleg 79605 forint egy autómata szivató???(motordiszkont.hu)

 © Carlos2012. jún. 12. 15:24 | Válasz | #466 
...a membrán cserére pedig egy 68991 forintosat! Ez biztos???

 © Wiking2012. jún. 12. 16:00 | Válasz | #467 
membrán 20-25000körül van a gyári..
Találtam neked idomokat viszont...itt

 © Carlos2012. jún. 12. 16:14 | Válasz | #468 
Vasárnap, amikor találkoztunk nem mondtam neked,hogy van egy bal... hirdető, aki bár eladna,én meg vennék, de lusta válaszolni??? Hát ő az a kretén!!! Mindet megvenném tőle, de másfél hete nem válaszol!!! Írtam neki 4-5x, talán kettőre válaszolt.Telefont nem veszi fel. És akkor mennyi a szivató,és a membrán?

 © Wiking2012. jún. 12. 16:37 | Válasz | #469 
Említetted...de vannak ilyen értelmetlen alakok is néha sajnos... A szivató szerintem 8-10000ft maximum a membránt meg írtam... Viszont vannak Keeway alkatrészek amik kompatibilisek...Lehetséges, hogy a szivató is.... Azt elfelejtettem mondani multkor, hogy a szivató talpánál lévő tömítőgyűrűt is nézd meg alaposan...ott is tud falsot szívni...

Feco2012. jún. 12. 19:37 | Válasz | #470 
Bélának alkatrésze is van, de többet nem írom le!!
Motor után,első a család legyen!

 © barathmarton2012. jún. 18. 12:06 | Válasz | #471 
Sziasztok!
Most vettem egy használt majesty 125-öt.
Észrevettem, hogy jobb oldalt a kipufogó előtt található műanyagnál (kör alakú) engedi az olajat. Mi található azon a részen? Legtöbb robogónál a vízpumpa van ott, de ennél is? Az olaj nem csöpög, csak minimálisan szivárog.
Motorikusan viszont nincs gond vele, simán indul, alapjáraton se fullad le.
Mitől szivároghat az olaj?
Előre is köszönöm a segítségeket.

 © Wiking2012. jún. 18. 18:18 | Válasz | #472 
Helló! A generátor van azon az oldalon csak. Az olajszivárgás oka pedig az lessz ebben az esetben, hogy elkopott a főtengely szimering.cserélni kell, utánna nem fog csöpögni...de érdemes a csapágyakat is átnézni...ha a szimering ereszt, akkor lehet, hogy kopott a csapágy is.

 © CsabaB2012. jún. 19. 14:10 | Válasz | #473 
Hali!

Nagyon nehéz keresni, ezért kérdezek egy amtőrt. :)
Macerás és mennyi idő kiszedni a hátsó kereket?
A szelepnél még mindig ereszt, egyre jobban, van tartalék kerekem, addig beraknám azt, de még soha nem szedtem szét, sok időm meg most nics bíbelődni, akármennyire is szeretném.

 © Wiking2012. jún. 19. 15:24 | Válasz | #474 
Helló! Kb 1-1,5óra a művelet szerintem...rutinosabbaknak lehet kevesebb.
Elsőként szedd ki az ülést a sisaktartóval együtt ezt 4db csavar fogja.. 2 van fent a hátsóülés és az első ölés találkozása alatt, 2 pedig a sisaktartó aljában elül. Ezután lazítsd meg a kipufogó tartó csavarokat oldalt. De csak Lazítsd! Ha ez megvan, akkor a hehgerfejröl csavarozd le a kipufogó leömlő csövet. Most jöhez az előbb kilazított 3db csavar a kipufogónál hátul-oldalt. lentvan a kipufogó! A Hátsó sárvédőnek van 2 db csavarja a kerék merevítő kerethez rögzíti a sárvédőt. Ezeket vedd ki. ( Úgy emlékszem, hogy a másik oldalon a légszűrőhöz van csavarozva a sárvédő, ezt is ajánlatos kivenni, mert könnyen le tud törni.) Előfordulhat, hogy le kell venned a légszűrő házat is, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Ha lentvan a sárvédő, akkor még a jobb oldali hátsó teleszkóp alsó csavarját kell kivenned. Ha minden igaz ezt el tudod majd annyira húzni, hogy kijön a kerék is. Ha mindezek megvannak, akkor lazítsd meg a kerék tengelyen lévő anyát, ezt le is veheted. Ezután már csak a keret 2 rögzítő csavarja van és le tudod húzni a tengelyröl az egésszet, majd a kereket is. Lehet kicsit bonyolult így leírva, de egyébként nem az. Ha netán valamit tévedtem akkor legyen szives javítsa ki valaki...Én több mint 1 éve nem szereltem 125-ös maját :)

 © Carlos2012. jún. 19. 16:31 | Válasz | #475 
Valaki meg tudná mondani,hol találom a motor gyári színkódját? Fel van tüntetve valahol,mint az autókon? Semelyik gyári papírján nincsen,csak annyi hogy piros...a forgalmiban sem!

 © CsabaB2012. jún. 19. 17:18 | Válasz | #476 
Kösz a leírást, várok vele az első esős napig, mert elsőre biztos lassabban fogmenni,meg ha már szétszedem, megnézem a az indítási gondot is. Arra már rájöttem, hogy a melegedéssel kapcsolatos a hiba, mert reggel vagy hosszabb állás után mindig indul.

 © Carlos2012. jún. 19. 17:52 | Válasz | #477 
Valaki meg tudná mondani,hol találom a motor gyári színkódját? Fel van tüntetve valahol,mint az autókon? Semelyik gyári papírján nincsen,csak annyi hogy piros...a forgalmiban sem!

 © passat522012. jún. 19. 19:21 | Válasz | #478 
Nem hiszem, hogy fel van tüntetve valahol is! Ezekhez a motorokhoz ha elemet akarunk cserélni sérülés miatt akkor gyári festéssel kapod meg! Én is le akartam kérni a színkódot a Yamahánál és ezt a választ kaptam! Csak találomra lehet kikevertetni a szint!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © satyapapa2012. jún. 19. 19:30 | Válasz | #479 
Néhány autófényezö festékboltban van gyári szinskála,nekem a 250majához igy sikerült "gyári" festéket venni,sprayben is.
06304373303-vagyok elérhetö

 © passat522012. jún. 19. 19:35 | Válasz | #480 
Én is színskála alapján kevertettem és spayben mikor a dobozt festettem!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

Feco2012. jún. 19. 19:49 | Válasz | #481 
Tényleg csak egy kis kiegészítés! A hátsó merevítő-háromszöget kihagytad, ennek a csavarjai imbusz (belső kulcsnyílású)csavarok semmiképp ne álljunk neki Tesco-s kulccsal mert fúrás lesz a vége.Be szokott korrodálni.Az ülést és a sisaktartót nem szoktam kivenni, mert ha melléfekszel 10-es stekkulcsal, hosszabbítóval eléred.
Motor után,első a család legyen!

Mosquito2012. jún. 19. 20:13 | Válasz | #482 
Hmm pl a Suzukinál a szervizkönyvbe bele vagyon írva a színkód és az immós kulcs száma is.
Színt elég nehéz kikeverni.. Mert kb 5-10féle színből és egyéb dolgokból tevődik össze megfelelő arányban.
SZÍNKEVERÉS Van színkód bárhol kikeverik 5/c alatt.

 © CsabaB2012. jún. 19. 20:14 | Válasz | #483 
Van jó minőségű imbusz készletem. Amit nem kell nem szedek le, hosszabbító is van 2-3, hosszában is átérem a motort. :)

 © Carlos2012. jún. 19. 20:34 | Válasz | #484 
Akkor ne is érdeklődjek Yamaha szalonban? Az idomcsere rendben volna,ha a szemét biztosító fizetné!!! Az első idom gyári fényezéssel 76000 ft... kaptam a 245000 forintos kárra 99000 forintot...úgyhogy muszáj fényeztetni!!! Ha fizetné a kárt, cseréltetném elhihetitek!

 © passat522012. jún. 19. 20:42 | Válasz | #485 
Válasz a mixben! :)
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában

 © Carlos2012. jún. 21. 12:33 | Válasz | #486 
Nem találom,de mindegy! Megkérdeztem a szalont, ahol az előző tulaj vette, nagyon segítőkész volt mindenki,kellett az alvázszám,és már mondták is. Érdekes,hogy nem a megszokott betű+szám kombináció, hanem fantázianevek,és kezdőbetűik. Az enyém Sweet Heart Red SHR, de találtam úgy is hogy: 000M SHR Sweet Heart Red. Ha érdekel valakit Yamaha színkód gyüjtemény,küldöm a linket!

 © Wiking2012. jún. 21. 15:47 | Válasz | #487 
Már jöhet is! :)

tamas2012. jún. 21. 18:18 | Válasz | #488 
Elküldenéd az Adminnak is feltenné a letöltések közé.
Köszi!
Fórum moderátor - Yamaha Majesty Club elnök
"Attól vagy ember, hogy különb tudsz lenni és felismered a rosszat s a jót..."

 © Carlos2012. jún. 21. 21:02 | Válasz | #489 
Wiking! Neked küldöm privátban, adminnak pedig hogy tegye fel valahová. Ja,és még valami! Holnap hozom haza a fényezőtől az idomokat!!! Ha összeraktam,lehet hogy elgurulok hozzád,és megmutatom az én drágám!Előtte felhívlak.Egyébként már lemostam,műanyagokat lekezeltem minden egyebet kicseréltem, javítottam rajta, szerintem 1,5 óra alatt összerakom.

 © Wiking2012. jún. 21. 22:36 | Válasz | #490 
Oké! Álltalában itthon vagyok, de azért csörögj mikor jössz :)

 © barathmarton2012. jún. 24. 13:03 | Válasz | #491 
Valaki meg tudná mondani, hogy milyen típusú izzók kellenek a tompított meg a távolságihoz? Ki szeretném cserélni led izzókra, mert eléggé leveszi az alapjáratot.
Köszönöm.

TopJoe2012. jún. 24. 13:10 | Válasz | #492 
Avval szerintem latni nem fogsz, max teged jol latnak. Hatso izzokat szokas ledesiteni.
Csak a puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot !

 © Wiking2012. jún. 24. 13:21 | Válasz | #493 
Ez így van! Első izzóba nem fogsz ledest kapni, és nem is ajánlom...Nincs akkora fényereje és nem is úgy adja a fényt hogy a tükör megfelelően szorja. Szóval max a hátsókat és az indexeket lehet ledesíteni, de az utóbbihoz villogtató elegtronikát kell beépíteni, mert a gyári relé terhelésfüggő...így az nem megfelelő ezekhez. Ha nagyon leesik az alapjáratod, akkor inkább nézd át a töltési rendszert...lehetséges, hogy elégtelen vagy abszolult nincs töltés. Esetleg ha rossz az ukkumulátor és már eleve leterheli a generátort...

 © Koko2012. jún. 24. 13:37 | Válasz | #494 
Ha nem lenne töltés,akkor nem esne le az alapjárat,ha elektromos fogyasztót(lámpát)kapcsolsz rá.
Azért esik vissza a fordulat alapjáraton,mert az elektromos terhelés hatására a generátor visszafogja a motort.De ennek nem szabadna "látványosnak" lennie(a korszerűbb autókban elektronika figyeli ezt a tevékenységet,és ha szükséges megemeli az alapjáratot)!
Lehet,hogy viszonylag kicsi a kompresszió a motorban,vagy valami más miatt "gyengélkedik".
Szerintem ennek nézz utána!

Adj Istenem türelmet,de azonnal!

 © barathmarton2012. jún. 24. 14:56 | Válasz | #495 
Akkor nem cserélem led-re. A kompressziót, meg a töltést azt kimérem, mert zavaró, hogy ennyire leterheli. Viszont lefulladni nem fullad le.

 © László Attila2012. jún. 29. 10:51 | Válasz | #496 
Sziasztok! Nemrég jutottam hozzá egy 2002-es 125-ös kis Majához.A lényeg az, hogy kb. 6 vagy 7 évig állt egy garázsban és nem volt karbantartva. 6257km volt benne mikor vettem, de sajna kijött egy apró problémája: az első teló szimering szerintem elszállt, mert dől belőle az olaj! Szeretnélek titeket megkérni, hogy segítsetek pár dologban. Pl.: Milyen szimering kell bele? Sok helyen kérdeztem, de mindenhol más méretet mondanak. Továbbá pl: Milyen olaj kell bele és főleg mennyi, mert sajna nem tudom és ez nincs leírva sehol?! Előre is köszi a segítségeteket, jó motorozást mindenkinek!

 © Wiking2012. jún. 29. 14:34 | Válasz | #497 
Helló! A főoldalon találsz egy olyan menüpontot, hogy letöltések. Ebben a menüben vannak leírások és szervízkönyvek kategoriára lebontva. Keresd ki a tiedhez megfelelő dolgokat, és máris meglessz minden kérdésedre a válasz. A szervízkönyvben le vannak írva a szimering méretek és az is, hogy gyárilag mien olaj való bele.Jobbanmondva a sűrűsége van megadva de egyébként a teleszkópba teleszkóp olaj való... :)

 © László Attila2012. jún. 29. 17:49 | Válasz | #498 
Helló! Köszönöm a segítséget, megtaláltam a nagy részét amit kerestem: Pl: 20W olaj kell bele és 1,3dl/teló, de a szimeringhez konkrét méretet nem ír, csak cikkszámot- ha jól értelmeztem. Sajna még kezdő vagyok az oldalon, így még nem értek mindent teljesen. Úgyhogy még a szimering mérethez szeretnék egy kis segítséget kérni! Köszönöm előre is!

 © passat522012. jún. 29. 18:18 | Válasz | #499 
Ha mindenképp cseréled akkor megtalálod a méretet a szimeringen miután kiütötted!
Ha nem igazodsz el rajta akkor tolómérővel megméred a szimering házat, majd a teleszkóp szár vastagságát és végül a szimering szélességét! Ez a három méret adja a szimering méretét!
Fórum moderátor
Legyen a hold a cél! Ha elvétjük is, a csillagok közt landolunk. De betyár jó kedvünk lesz. Persze továbbra is kalandozunk a motorok világában


Első ... 2 3 4 [5] 6 7 8 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől