Yamaha Majesty Fan Site - Hungary   >>   Fórum   >>   MIX (itt mindenről beszélgetünk baráti stílusban)
Ismerkedés, bemutakozás, csevegés, stb

Ha szeretne hozzászólni, be kell jelentkeznie!
Bejelentkezés >>

Listázás fordított időrendi sorrendben


 jasa2007. nov. 13. 13:39 | Válasz | #100 
Nem volt túl sok időm a keresésre, első körben nem találtam Sonaxot. A jó minőség választásával én is egyetértek. Tegnap beijedtem az időtől (nem kellett volna) a kocsinál jól működött a kence. Igaz hogy csak 70-80-tól hatásos igazán, alatta még nem tapasztalni a lepergést. A plexit még vételkor alaposan felpolíroztam kézzel (polírplex 5 gramm 1000 Ft) csak néhány nagyobb barázda van benne, azt nem viszi ki semmi....

 tamas2007. nov. 13. 14:29 | Válasz | #101 
DEhogynem! A kalapács! De ne próbáld ki! Innen megmondom hogy sikerülni fog.
A SONAX lepergető hatása alacsonyabb sebességnél is jelentkezett, sőt, magától lefutott a vizcsepp. Különben erre a célra (mármint hogy vízlepergetés) a disznózsír is kiválló! NEEEEEM!!! VICC VOLT!

 © Zsolt2007. nov. 13. 17:59 | Válasz | #102 
Ma beújítottam egy akkutöltővel! Tronic a típusa és alkalmas autó és MOTOR AKKU töltésére is 1,2-120 Ah között. Kb 1 éve láttam a Lidl-ben, akkor kifutott, most megint lehet akciósan kapni. (ugyanitt és 4700Ft 1 év garival). Akinek töltő gondja van, annak melegen ajánlom ezt a típust. Kicsi, keveset fogyaszt, lehet vele regeneráló és fönntartó töltést is végezni, valamint a töltés végén magától leáll. Kell ennél több?
Zsolt

 Laci2007. nov. 14. 19:43 | Válasz | #103 
Képzeljétek ma személyesen jártam a Pink motorsnál a tatabányán:)Vettem szimeringet a maja teleszkopjához/2200/pár/Meg nem tudom mi a véleményetek a lazer siakokról de végül is ezért mentem mert a csucsmodell nyitott sisakjukat akciozták,és mindjárt vettem a páromnak is egyet,32-röl volt 26-ra leárazva , de azt gondolom megérte mert eddig nekem a nolan n102 volt az etelon olyan van az ismerösöméknek és ugy voltam vele hogy rosszabb minőségü sisakot nem fogok venni, de ez is van olyan jó minőségü,és ráadásul jobb a festése is :) :)
És nem utolsó sorban 10db nem kicsit csinos hölgy dolgozó áll a kedves vevők rendelkezésére:):)és még értenek is a dolgokhoz:):) ugyhogy soksok +++++ a pink motorsnak :)

 © Zsolt2007. nov. 15. 18:57 | Válasz | #104 
Laci! A szimmering pontos méretével (és gyártójával) dobj már meg minket!
Zsolt

 Laci2007. nov. 15. 19:01 | Válasz | #105 
ok:)
Ahena gyártmány a kisbringa katalógusból kereste ki
és aezt a méretnek látszó adatot látom a dobozon
33x45x8/10,5
Remélem jo szimeringet adott:)

 Laci2007. nov. 15. 19:05 | Válasz | #106 
athena a gyártmány bocsánat

 tamas2007. nov. 15. 22:03 | Válasz | #107 
Ugyanez a méret van meg nekem is, remélem mind a kettőnknek jót adtak!

 jasa2007. nov. 16. 00:12 | Válasz | #108 
Ma hazafelé már jócskán havas volt a plexim... úgyhogy holnaptól busz (brrrrrrr). Az áprilisi vételtől pontosan 10ekm-t tekertem bele. kb. még egy ezer km kiesett a javítási napok miatttalán lesz még jobb idő a télen.
Most olvastam egy robogós fórumon hogy 2009-10-től beindítják a segédmotorok rendszámoztatását, vizsgáztatását..stb. szóval kezdődik a szivatás. Talán ez javítja majd a legalizált 50 felettiek forgalmát és nem lehet sunnyogni a 180-as Gilera Runner-ekkel (csak a példa kedvéért)

 jasa2007. nov. 16. 00:23 | Válasz | #109 
Zsolt: a hajtómű kiszellőző csöve eddig a szabadba ment, most rákötöttem a légszűrőház hátsó csövére. Lehetséges hogy ez a változtatás növeli a fogyasztást !? mert 2,6 helyett 2,8-at mértem, pedig jóval lassabban jártam (max 50-60-al) az idő miatt !
Sajnos hosszabb mérési próbára most nem lesz mód, igy marad a rejtély....
Meg ha a hajtóműházból olajos levegő jön ki és belekerül újra a hengerbe az nem túl kedvező pl. kokszosodás lehet. Mi a véleményetek ?

 © Zsolt2007. nov. 16. 12:49 | Válasz | #110 
A légszűrő házán mindig van egy olyan cső -ez a legalacsonyabb ponton található- ami kiengedi a folyékony dolgokat. A légneműeket meg beszippantja a henger és elég. Nem hiszem, hogy ez fogyasztásnövekedést okozna. A dinka esetében meg kellene nézni egy másik gépet, hogy azon hova van bekötve a véghajtás gázelvezető csöve. Elképzelhető, hogy csak simán a természetbe megy.
Az 50-es vizsgáztatás egyszerű lehúzás. Ha van rendszám, akkor van nyilvántartás és lehet adó jellegű bármit kivetni rá.
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 16. 14:38 | Válasz | #111 
Sziasztok,üdv mindenkinek! Kicsit el voltam tünve, sokat melózok mostanában. Megcsináltam a fékemet végre, minden ok! Most azon görcsölök, hogy lejjebb vegyem az áramfogyasztást ledes izzókkal. Már találtam 21W-os izzó helyére való ledet is. Ha kicserélem mindet, szinte csak a tompitott marad, bár már néztem elöre 4db-os ledet a helyzetjelző helyére, és nappal azzal mennék, megspórolnám a tompitottat is, nagyon szépen világit!!! Ja, a 21W-os led izzó normál bajonettes foglalattal van. Mi a véleményetek erröl? Most hétvégén akarom leszedni az elejét is a gépnek, mert nem tudom milyen foglalatok vannak benne. Nagy szivás lesz szerintetek? Közben még összehasonlitottam a 125-ös majával az elektromos fogyasztásokat, hát a 250-es jóval nagyobb, holott az akku és a generátor ugyanaz. Szerintem ha az izzókat lecserélem jóval-jóval kevesebb lenne a fogyasztás. Épitett már be valaki ilyeneket a gépbe, és van róla valami vélemény???

 © Zsolt2007. nov. 16. 18:20 | Válasz | #112 
Az áramfogyasztás csökkentése szerintem is járható út, főleg, ha kímélni akarjuk az akkut. A hátsókat én is cserélni fogom ledesre, az áramfelvétel nagyon kevés ezeknél. Az irányjelzők oldalanként 2*21W-os égőit viszont szerintem nem érdemes lecserélni, mivel csak ritkán és szakaszosan üzemelnek. A helyzetjelzőbe elég nehéz égőt berakni, az első nagy idomot levenni meg tényleg türelemjáték. A kis 4 db-os led szépen világíthat este, de vajon nappal nem fogja elnyomni a napfény?
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 16. 18:28 | Válasz | #113 
Hát akkor azt hiszem az első idomot hagyom, nem vagyok valami türelmes gyerek!!!! Akkor elöször csak hátul rakom át, aztán majd kiderül. Köszi az infót.

 jasa2007. nov. 16. 20:08 | Válasz | #114 
Ha elkészültél a masinával várjuk a fotóidat a galériába ( már korábban is invitáltunk...)

 © Zsolt2007. nov. 21. 18:41 | Válasz | #115 
Feltettem a galériába Péter képeit. Az oldalon frissítés után betöltődik az új anyag. A gép nagyon szép, engem különösen a fara fogott meg.A probléma ami ennél majánál jelentkezett sokkal összetettebb, mint azt az első körben sejteni lehetett. Sajnos el kell, hogy mondjam, a telefonos diskurzusunk sem vitt előbbre az Ő problémájában, csak tipp jelleggel tudtam tanácsot adni. Hiába láttam és szereltem már tucatnyi variátor (más típusoknál és márkáknál is), engem is megfogott a probléma. Ez a variátor kivitel más és modernebb, mint régebbi rokonai, bár elvileg ugyanúgy funkcionál. A dokumentumtárban az YP400-hoz csak kezelési könyv van, szervizkönyv nincs, ezért első körben megpróbálok a föld alól is ilyen anyagot keríteni. Addig is bízom benne, hogy sikerül a márkaszervizzel és a forgalmazóval közösen orvosolni a problémát. (és majd Péter is leírja itt a teljes storyt)
Zsolt

 © Zsolt2007. nov. 21. 18:46 | Válasz | #116 
Feltettem a galériába Péter képeit. Az oldalon frissítés után betöltődik az új anyag. A gép nagyon szép, engem különösen a fara fogott meg.A probléma ami ennél majánál jelentkezett sokkal összetettebb, mint azt az első körben sejteni lehetett. Sajnos el kell, hogy mondjam, a telefonos diskurzusunk sem vitt előbbre az Ő problémájában, csak tipp jelleggel tudtam tanácsot adni. Hiába láttam és szereltem már tucatnyi variátor (más típusoknál és márkáknál is), engem is megfogott a probléma. Ez a variátor kivitel más és modernebb, mint régebbi rokonai, bár elvileg ugyanúgy funkcionál. A dokumentumtárban az YP400-hoz csak kezelési könyv van, szervizkönyv nincs, ezért első körben megpróbálok a föld alól is ilyen anyagot keríteni. Addig is bízom benne, hogy sikerül a márkaszervizzel és a forgalmazóval közösen orvosolni a problémát. (és majd Péter is leírja itt a teljes storyt)
Zsolt

 Laci2007. nov. 22. 08:07 | Válasz | #117 
Hát szó mi szó nagyon szép vas:)De teljesen érthetetlen hogy ilyen probléma előforduljon egy ilyen modern konstrukciónál.

 Gyuri2007. nov. 22. 11:14 | Válasz | #118 
Sziasztok mindenkinek! Hát igen, szép a 400-as maja, és én sem értem hogy egy majdnem új gépnél ilyen gondok legyenek!! Nem feledkeztem meg a fotókról, csak még nem raktam össze a gépet, mivel hüvös van a garázsban a matatáshoz, de elöbb utóbb elkészülök vele, és pótolom!

 jasa2007. nov. 22. 11:32 | Válasz | #119 
Húúú ez a gép szuper ilyen előkelő társaságba keveredett az én mezei dinkám....! Ez a variátor görgő ügy tényleg gubancos ! Én is beizgultam , és több dinkest is megkérdeztem, egységes vélemény volt hogy a görgőt nem kell zsírozni. Még nem nyugodtam meg, kutatom az ügyet. Annyi bizonyos lehet hogy többféle gyakorlat van a robogóknál. Zsolt igazad van, a régebbi 250-es leírásában egyértelműen ott van a "grease" szó !
De lehet hogy az új 400-asnál már más a helyzet, írtad hogy másként néz ki a variátor is. Bár a működési elv ugyanaz. Én egyébként éppen azért nem értem a dolgot, mert a görgőnek a pályán való könnyű mozgását ( a centrifugális erő függvényében) éppen nehezíti egy kicsit a zsír. Itt felületek gördüléséről van szó, nem csúszásáról. Bár a golyóscsapágyakban is van zsír. Szóval UFF.
Az azért ciki, hogy a márkaszervíz is matt a témában Péter szerint .

 tamas2007. nov. 22. 11:45 | Válasz | #120 
Sziasztok!
Szép Peti bringája, nagyon tetszik!
Variátorügyben én megnézném, nincs-e valahol olyan berágódás ami akadályozhatja a szabad mozgást. Értem ezalatt a hátsó tárcsákat is. Ez ugyan nem magyarázat a görgők zsírjának "beégésére". Peti! Biztos hogy nem juthat be valahol por kintről? Az a halála egy ilyen egységnek, és nagyon kézenfekvő magyarázat lenne. A finom lisztszerű por, csudákat tud művelni a mechanikában. Föleg ha a zsír is kéznél van. Nem kophat le az ékszíjad pereméről egy ki gumiszar? A ház belülröl sehol nem poros? Csak a görgök ill a tengely lesznek ilyen "furcsák"? Különben merre laksz? már hogy hova ne menjünk szervizbe!
De azért az jó a rosszban, hogy mindez az esztétikai értéken nem válltoztat. 10 pont!

 jasa2007. nov. 22. 12:45 | Válasz | #121 
Lehet hogy jó helyen kapizsgálsz ! Nekem mikor az "ütős" hátsó variátortárcsa eldarálta a szíjamat tiszta fekete gumipor volt belül minden. Tárcsa és szíjcsere után kb. 500-zal alacsonyabb fordulat kellett ugyanazon sebességhez! Igaz hogy kuplungcsere is volt hátul, és a jobb átvitel inkább ezzel lehetett összefüggésben ? Mindenesetre nagyon furcsa ez a probléma egy majdnem vadiúj márkás gép esetében

 © Zsolt2007. nov. 22. 14:38 | Válasz | #122 
Abban igazatok van, hogy nem kell minden variátorba zsír. Vannak olyan zárt típusok, amelyekbe igen. link: Íme egy ilyen
A minőségi görgők sok esetben önkenőek, én azonban minden zsíros variátornál bekenem ezeket. Nehéz és macerás ugyanis szétszedni mondjuk 3 ezer km után újra emiatt. JASA! a görgő nem forog a variáttorban, hanem gördülve csúszik!
Zsolt

 jasa2007. nov. 22. 16:08 | Válasz | #123 
Oké, a tied a pontos megfogalmazás !

 tamas2007. nov. 23. 09:44 | Válasz | #124 
A zsírt a Majesty esetében én nem vitataom. Tudom hogy kell bele, az egyém is frankón be van zsírozva, grafitossal.Viszont azt is tudjuk, hogy ha a zsír "ráég" vagy "befeketedik" esetleg elveszti a kenőhatását, az minden esetben vagy nagy hőmérsékletnek kitett helyken fordul elő, ahova nem a megfeflelő kenőanyagot tették, vagy "kívülről" kap valamit. Ebben az esetben pedig valami disznóság lehet, vagy a görgő maga ad valamit a zsírhoz, ezt ugye pontos grammérleggel lehet megmérni, vagy belekerül a zsírba valami. Nagy hőmérsékleti tényező, mint Zsolt Te is írtad, itt pedig igazán nincs. Én megmérném a szíj szélességöt, a görgők súlyát, és azt is megtenném, hogy a házat belülröl nagyon vékonyan "kivajaznám", mint a tepsit, hogy hová rakódik le idegen anyag. Csak ehhez meg motorozni kell, és nem hiszem hogy-e téren Péter lelkes lenne 3'000km erejéig.
Akkutéma : kb 8'000ft-os áron jön eggyellőre az akksi, de ez még nem végleges ár, darabfüggő. Peti barátom még alkudozik, remélem lejjebb is viszi az összeget. Javítani nem tudom az enyémet, mert anyukám kórházba került, hétfőn műtötték, és minden időmet rá szánom. Ezért nem jelentkeztem napokig.
Viszont, nagyon jól haladnak a dolgok, kezdenek jönni a Majások, ez klassz!!!!
Képeket, küldjön, lakóhelyet pedig (elég a település szerintem) írjon mindenki!

 © Zsolt2007. nov. 23. 14:36 | Válasz | #125 
Ez a „kivajaznám mint a tepsit” nagyon tetszik, frankón beletaláltál a lényegbe. Akku ügyben én is nyomoztam. MGM, Aero, Unibat ezzel a kapacitással 8200-8600 között van. Ezek 80-85A hidegindító képességgel bírnak. De! A napokban a Varta online katalógusát nézegettem, az övéké 120A-t tud hidegen. Ha csak egy-két ezerrel drágább, már megéri megvenni ezt, hiszen nekünk az indítás miatt kell komoly erővel bíró akksi. VARTA katalógus Tamás! Mamádnak jobbulást!
Jasa! Ha már rászántad a Tmax-ra a 2,2 millát, a kategóriabővítés cca. 30 ezre már nem lehet gond!
Zsolt

 © Zsolt2007. nov. 23. 19:15 | Válasz | #126 
Ma délután elgurultam a helyi Yamaha kereskedésbe alkatrészügyben. Mint korábban írtam hamarosan a kuplung röpsúlyairól eltűnik a ferrodol, valamit tennem kell. A jó az, hogy van minden, két-három hét és bármit leszállítanak. De az árak! Fogózkodjatok: a röpsúlyos kuplung bruttó: 42 ezer, ha harang is kell további 27 rúgó! A francba! Úgy látom, kell keresnem egy kisiparost, aki felragasztja nekem valami normális anyaggal. Úgy saccolom 5 rúgóból meg lehet csinálni a ferrodolozást. Szerencse még, hogy a Yamahánál röpsúly rúgó van, ezres darabja és három kell. Ha tizes alatt kijövök akkor nagyon ok. És remélem 2-3 szezont kibír majd.
Zsolt

 tamas2007. nov. 23. 22:52 | Válasz | #127 
A kuplung árán nem lepődtem meg, nekem is ezt az árat mondták pár héttel ezelőtt. Ami engem megakasztott, az a Peti mocijába a gyári szíj, 37'000ft! A miénk "csak" 15'800, az Athena meg jött 3'800-ért! Harangot miért cserélnél? Nem lehet finoman felhúzni a belsejét? Egyszer már írtunk erről egymásnak, de lehet hogy emilben, és a többiek nem tudnak róla. Akkor küldtem a képet az én variátoromról, és kiszúrtad hogy a harang el van szineződve. Rákérdeztem szerelőknél, és mindenki azt mondta, hogy robogóknál álltalános jelenség.Ez persze nem jelenti azt, hogy a harang nincs elnyúlva, és az ovalitást csak esztergapadon lehet kimérni.
A ferrodolozás meg szerintem menni fog, szinte mindenhol van aki foglakozik ilyesmivel. Ha mégsem, szólj, itt Egerben a Mazsik mester különböző keménységű anyagokkal dolgozik. Volt egy Trabim, abba tettünk városba való puha betétet, olyan jól fogott hogy mindenki megirigyelte aki ment vele. Csak hamar elkopott. A normál betét bírt volna 45ezret, ez meg csak 20-at. Viszont a röpsúlybetéteknek azonos súlyúaknak is kell lenniük ugye? Mintha erről is lett volna szó.
Köszi a biztatást! Ránk fér...
Jasa! A korl. jogsival csak 35 Kw-ig vezthetsz. Ez cca 50Le. De ha tényleg beruházol, hát Zsoltnak nagyon igaza van, ne a jogsi legyen az akadály. Egyébbként erre felénk, a rendőrök csak azt nézik van-e A-s jogsi. Ha korban ott vagy, (márpedi jelen állás szerint köztünk Te vagy a korelnök) nem szívóznak. Csak ne csinálj balhét. Bár ez az ami többnyire nem a motoroson múlik. Nna befejezem...

 jasa2007. nov. 24. 01:37 | Válasz | #128 
Bocsássatok meg, a hozzászólásomat (javítási téma 26.) vastagon ironikusnak (és önironikusnak) szántam, ezért is tettem oda nyelvkiöltő békát. De úgy látszik nem jött át....A Holdba se vagyok én a Tmaxtól (egyébként tényleg hiányoznak azok az adatok, eléggé meglepően, pedig nagyon alapos az ismertető !)
Másrészt az Akorl. határa 25 KW és 0,16 kW/kg. Gyakorlatilag ez a 400-as Maját vagy Burgit jelenti. A pénzügyi korlát viszont sajnos ennél jóval lentebb van, úgyhogy nem jogsira gyűjtök

 jasa2007. nov. 24. 01:52 | Válasz | #129 
Korábban a 121.ben irtam az "ütös hátsó tárcsa kapcsán a kuplungcseréről. Mint írtam utána sokkal jobban fogott, valószínűleg a cserekuplung ferrodol betétei jobbak, épebbek voltak. Donorból kivéve tárcsák + kuplung + harang együtt csak 15 ezres volt, 3-ért meg kaptam gyári komplett műanyag légszűrőházat. Más dologban meg iszonyúan lehúztak (mások) de hát ezt már elsírtam....

 tamas2007. nov. 24. 10:08 | Válasz | #130 
Jasa! Kompresszió a Tmax esetében 11:1, teljesítmény 32,6Kw ez 44,3Le. 7500-as fordultszámnál. A maximális nyomatékát pedig 6250-es percenkénti fordulaton adja le, ami 47,6Nm (4,86kg-m). Csak a teljesség kedvéért.
De azért nem kéne feladni, nekem ÚGYIS LESZ AN 650 -es Burgim, ha megszakadok, akkor is!POZITÍV GONDOLKODÁS, POZITÍV PÉNZTÁRCA!

 © Zsolt2007. nov. 24. 18:32 | Válasz | #131 
Igen, ezt a kuplung témát korábban privátba már kibeszéltük. Még nincs szétszedve a gépem, a decemberi ünnepek után gondoltam megbontani. Akkor fog kiderülni, hogy mit kell cserélni, felújítani.
Jasa! A Tmax dolog hát persze, hogy átjött! Máskülünben az AN650 konkurenciájának szánják, az ára már majdnem annyi. Nekem szerencsére nincs jogsi gondom, '85-ben vizsgáztam, akkor még nem volt szétbontva ez a kategória.
Zsolt

 Gyuri2007. nov. 24. 18:42 | Válasz | #132 
Hajrá Tamás!!! Mondd, tudsz valamit, a 650-es burginak nincsenek gondjai? Mert akkor mindenki tipust vált, de ha kiderül hogy mégis, akkor mindenki visszavált!!! Hát REMEKEK a kilátások. Én nem régóta vettem, de filózok hogy talán rosszat vettem. Hát ez van, ezt kifizettem, a jobbhoz kölcsön kellett volna. Az enyémben 17000-km van, nincs vele gondom. Olvastam Zsolti irását, hát ehhez a tipushoz vannak árak. De legjobban az pánikoltat be, mikor elmotorozok valahová, és utána nem indul. Az egy remek élmény mindenkinek, aki már járt igy. DE, hogy mindenkitöl szivességet kérjek, hogy nem indul a maxirobogo, nagyon szánalmas, rám nézve. Szégyenteljes. Ezért a pénzért azért vannak jó stabil motorok! Régen lementünk a balcsira akár mz-vel, akár jawa-val, azok birták! Tudom, a reagálás az lesz, akkor vegyek mz-t, de ez akkor se OK. Szerintetek!!!!!!

 Gyuri2007. nov. 24. 18:49 | Válasz | #133 
Hopp, igy gondoltam: ???? Mivel kérdeztem!

 © Zsolt2007. nov. 24. 20:45 | Válasz | #134 
Szerintem a 650-es burgi mostanában túlságosan ikonszerű gép lett. Akinek van rá cash, az talán majd vesz is. Én nem vennék az biztos. 3-400 ezer környékén azok a gépek vannak, amivel mi járunk. Ennyi pénz volt rá nekem is, hitel meg nem OK, talán újnál igen. A mi gépeink már 8-10-12 évesek, természetes az, hogy a kopó dolgok cserések lesznek előbb-utóbb. Ez így normális. Ha ugyanilyen korú mondjuk naked gépet veszünk, abba is kell lánc, lánckerék, akku. Azt is kell furni, dugózni, gyűrűzni, és nem olcsóbb. A 250-es maja egy kiforrott gép, csak nekünk nehéz megszokni azt, pl. hogyha nem indul, akkor bikázás, mert berugni, betolni nem lehet mint egy MZ-t. Megjegyzem nekem van egy 125-ös a garázsban, azt is használom időnként. Nekem –annak ellenére hogy a blokkot generálozni kellett – bejött a gép, leginkább munkába járok vele (napi 18-20km). Befér a táskám, a sisakom az ülés alá, míg az MZ-nél nem. Ha gyorsan el kell valahová vinnem a nejem, ezzel megyek, ő is nagyon szereti az ülés kényelme és a magassága miatt (ellát a fejem felett). Végezetül még egy dolog: 3-400 rúgóért nem kapunk ilyen korú motort, akárhogy is nézzük. Ha mégis akkor ott valami nem OK!
Zsolt

 © Zsolt2007. nov. 24. 20:46 | Válasz | #135 
Szerintem a 650-es burgi mostanában túlságosan ikonszerű gép lett. Akinek van rá cash, az talán majd vesz is. Én nem vennék az biztos. 3-400 ezer környékén azok a gépek vannak, amivel mi járunk. Ennyi pénz volt rá nekem is, hitel meg nem OK, talán újnál igen. A mi gépeink már 8-10-12 évesek, természetes az, hogy a kopó dolgok cserések lesznek előbb-utóbb. Ez így normális. Ha ugyanilyen korú mondjuk naked gépet veszünk, abba is kell lánc, lánckerék, akku. Azt is kell furni, dugózni, gyűrűzni, és nem olcsóbb. A 250-es maja egy kiforrott gép, csak nekünk nehéz megszokni azt, pl. hogyha nem indul, akkor bikázás, mert berugni, betolni nem lehet mint egy MZ-t. Megjegyzem nekem van egy 125-ös a garázsban, azt is használom időnként. Nekem –annak ellenére hogy a blokkot generálozni kellett – bejött a gép, leginkább munkába járok vele (napi 18-20km). Befér a táskám, a sisakom az ülés alá, míg az MZ-nél nem. Ha gyorsan el kell valahová vinnem a nejem, ezzel megyek, ő is nagyon szereti az ülés kényelme és a magassága miatt (ellát a fejem felett). Végezetül még egy dolog: 3-400 rúgóért nem kapunk ilyen korú motort, akárhogy is nézzük. Ha mégis akkor ott valami nem OK!
Zsolt

 tamas2007. nov. 24. 22:14 | Válasz | #136 
Szóval Zsolt ismét fején találta a szöget, a gép valóban státuszszibólum a robogósok körében.Az igazság az, hogy én sem igazán a Burgira vágyom, Majám is "véletlenül" lett. De nem bántam meg, és Te sem döntöttél rosszul, feltévve hogy robogót akartál. Hogy nem robogóra vágysz, azt csak úgy tudod meg, hogy megülsz pár tipust. Nem kell őket kimotorozni, de azért próbálgasd. Én a sógorom 650-es Aprilia Pegaso Stradaját szoktam hajtani, ha roszzalkodni akarok. Azzal lehet. Könnyű, jól fordul, elég magas, de mégis jó a súlypontja. Mentem 156 lovas Suzukival, a sógor barátjáé, 1,5 éves. Hát valami iszonyat. 160-tól is úgy gyorsul, hogy a tüdőm nem jön vissza a helyére, csak ha fékezek. Beleül a seggembe, és ott is marad. Mentem 9 éves 140 lovas Kawa Ninjával, az is iszonyat erős, pedig nem forog csak 14'000-ig, míg a Suzi 16-ig. Szóval a kérdés eggyértelmű: mit akarsz? Mert ha nem a robogó "érzés" a cél, akkor nem jó stílust vettél. Hogy a motor jó, az kétségtelen, mert szerintem igénytelen, egy szerviz intervallum nem sok ugyan (3000km), de nem költessz rá sokat. Persze ki kell pofozni a gépet, hiszen nem újat vettél, de a sógor Pegasoja már 450km után a szervizben volt. A garanciális dolgokat meg a szerviz szabja. Nem olcsó mulatság.Tudomásul kell venni bizonyos dolgokat, de szerintem nem nagy ár a motor praktikus használhatóságával összevetve. Én imádom, tulajdonképp a pakolhatóságába szerettem bele, + a full kényelem. A fogyasztás is baráti, max 3,9/100km. Szóval nekem maximálisan bejött.
A Burgonya. Hát igen. Jó lenne, de ha annyi pénzt összeszedek a családom elől, inkább egy öregebb K-s BMW lesz belőle, csodállatos motorok. A Burginak is vannak hibái, sőt. Ha olyat fogsz ki, a hajad elhagyod. Szoktam látogatni a Burgisok honlapját, ha rászánod az időt, és végigolvasgatod, a nagyon meg fogsz lepődni, és örülsz hogy Maját vettél. Az áraik a mienk x2! A hibaráta meg nem a tipushoz viszonyítható, hanem ha jó darabot fogsz ki oké, ha nem akkor szívod. Nem tudom hány éves vagy, ha nem emlékszel a Dacia nevű román autócsodára csak kérdezz meg emberkéket. Akinek volt, mind megmondja hogy nappal, vagy éjszaka rakták-e össze az ő kocsiját. Az AN 650 is ilyesmi. Forradalmi dolgok vannak benne, de nem kiforrott. A gumik, meg minden meg ugyanolyan költség, mint bármely nagymoci. És CSAK robogó marad. Egyszó mint száz, szerintem nagyon tuti gépet vettél, ha robogózni akarsz.

 jasa2007. nov. 25. 00:27 | Válasz | #137 
Tamás , kösz az adatokat (mégis figyelmetlen voltam ?) és a bíztatást

 jasa2007. nov. 25. 00:44 | Válasz | #138 
távirati stílusban: Zsolt 135. EGYETÉRTEK
Tamás 136. EGYETÉRTEK

Más a robogófíling és más a motorfíling ( kinek a pap, kinek a papné....) Én alapvetően robogós beállítottságú vagyok, de azért "rosszalkodnék" egyszer-kétszer egy igazi motoron, mégha nem is 100 lóerős. Sajnos nincs módom ráülni, még máséra sem. Talán nem is baj, még a 60-80-as robogós kocogásnak is nagy a veszélyességi foka, tudjuk mindannyian. Csütörtökön rámnyitotta az ajtót egy autós marha, szerencsére nem közvetlen közelről, így "csak" szlalomoztam egyet (az asszony nem is tud róla...).

 © Zsolt2007. nov. 25. 08:45 | Válasz | #139 
Mostanában nosztalgiát érzek a régi (szocis) motorok iránt, mármint, hogy gyűjtsem őket. Annyira olcsón vannak az MZ-k, JAWA-k hogy bűn nem meg venni (80-100 ezer egy 350 es JAWA!). 10-20 év múlva vagyonokat fognak érni.
Amúgy én nem vagyok a sebesség rabja, régen sem voltam.Kicsit nagypapás stílusban vezetek, mert én élvezni szeretem a tájat is. Ezért van az, hogy a 10-40Le közötti gépek nekem nagyon is bejönnek. Láttatok már Royal Enfield-et? Hú nagyon jó, igazi retro! Link: Royal E.
Zsolt

 tamas2007. nov. 25. 09:52 | Válasz | #140 
Jasa! Az adatok a Yamaha honlapon találhatóak, én is ott leltem meg őket.
Másik téma : Én is csak úgy gondoltam, hogy szeretem a száguldást. Hamar rájöttem hogy a száguldás eggyütt jár a belső szervek "lelki" átrendeződésével, ée igen gyakra a külsővel is. Nem az én stílusom, de kiváncsiságból biztonságosnak mondható kürülmények között kipróbáltam. Egyszer. Ezért érzem a szükségét, hogy inkább túramotorom legyen, vagy ha az nem lehetséges, robogóm. El nem tudom képzelni, hogy csak egy 10-es csomag papírzsepit vihetek magammal.
Royal Enfield = a tökéletes megoldás. Ötvözi a klasszikus motorkerékpár alakját, a mai megbízható technikával. Nagyon szép, nekem a BMW is az akaja miatt jön be nagyon, de nem az R-esek, hanem a K-s, soros négyhengeresek. Igazi túramotorok. Mellesleg a Pegaso is "csak" 50 ló, de épp elég. Ahogy írtam is, lehet vele rosszalkodni, de már határon vagy azzal, ha remegne a kezed a gázmarkolaton, inkább állj meg! Nekem különben a régi "szoci-mocik" közül a 250/1-es Mz a király, tacskó biciklikormánnyal, Jawa csepptankkal, deréktámasszal, és fékcsőrehúzott zuhanycsővel. Valami csoda volt. De a zuhanycsövet nem tenném rá!

 © Zsolt2007. nov. 25. 19:53 | Válasz | #141 
Tamás! Korábban írtál valami szuper csavarlazítóról. Mi a neve, hol tudom beszerezni és milyen áron fut?
Zsolt

 jasa2007. nov. 25. 19:57 | Válasz | #142 
Hát igen, gimnazista emlékeim szerint (70-es évek első fele) a 350-es Java volt a király. X év múlva sokat fog érni, mármint a megkímélt darab. Ez a Royal-fiú nem egy tucat darab (!) élmény lehet vele megjelenni egy motoros összeröffenésen Nincs kihajtva a gép: 500 ccm=17 kW. Azért az indiai gyártás egy kicsit aggasztana. Üsse kavics, azért elférne a motorgarázsban 6-8 másik vas mellett.

 tamas2007. nov. 25. 21:25 | Válasz | #143 
A cucc nem csavarlazító, de akként is megállja a helyét. Igazából ez kúszóolaj, és kontaktspray. Nekem volt vele olyan kalandom, hogy függőleges helyzetű zárt zsanért kentünk meg vele, és egy hét elteltével feljutott a tetejére. Frankón! Ahol a fékolaj, és a csavarlazítók (még a würth-öt is ideértem) kudarcot vallanak, ez dolgozik. Kerékpárral járt a kollégám Maklárról. (naponta ez 20 km) miután befújtuk a láncot a bicón, kihozott egy rakás szemetet és port. Két nap elteltével a srác azt állította, hogy fele energiával jut be, és haza.A SONAX termékcsalád hazai disztributora a budaörsi Indit-Trade Kft.
Telefonszámuk: 23/440-856 Ők tudják megmondani, hogy a környékeden ki forgalmazzák, de ha lehet utánvét megrendelni, MOS 2 OIL nevű sprayt kérd. Kb 25-28 cm magas, narancssárga flakon, kétféle szórófejjel. Aral benzinkutakon is szoktam látni, csak nálunk ilyen sajnos nincs, felvásárolta az OMV. Az ára 2 évvel ezelőtt 2800ft/db volt, de hidd el nagyon megéri.
http://www.sonax.de/sonax-e/pflegetipp.php?product=339200 Ezen a címen meg is kukkolhatod!

 Laci2007. nov. 28. 11:26 | Válasz | #144 
Nem lehetne az hogy minden témában ide írunk ?:) mert igy van aki valamire ide válaszol holott a másikba lett feldobva és itt megy tovább a téma:) avagy fordítva :) szerintem minden téma ami majával kapcsolatos legyen az forgalomba helyezés javítás vagy akármi más azért jo ha egy "mix" alatt fut mert igy minden egy helyen van és ha vissza szeretnénk keresni nem több helyen kell keresgetni azonkívűl meg mivel ez egy fansite:)igy minden ezzel kapcsolatos téma érdekes lehet igy az praktikusabb ha egy helyre kell irni vagy egy helyen kell csak olvasgatni :) Nem gondoljátok?:) Egyébként a forgalomba helyezési macera nem egyzserü én hál istennek megusztam mert a kereskedő intézte nekem,nagyon korrekt volt én nem is adtam neki pénzt csak 10% foglalót amig nem lett lepapirozva,felrendszámozva.de nem is kért,aztán hogy ö hogy oldotta meg nem is érdekelt ö hozta be intézze ö. nekem kb pontosan 113500 ft ba került a forgalomba helyezés ezen ö nem keresett semmit.együtt számoltuk ki mi mennyi lesz.:)igy nem érhetett meglepi.Béla ügye tényleg rázosabb mert ha nem lesz számla nem tudod forgalomba helyezni.az meg nagyon gáz,akkor csak rendőri kíséret marad ahogy tamás is emlitette.....

 © Zsolt2007. nov. 28. 19:04 | Válasz | #145 
Részemről OK! Maradjunk a MIX topikban. Viszont a részletes javításokat, ill. azok leírásait mindenképpen a Javítás, karbantartás téma alá tegyétek!
Zsolt

 tamas2007. nov. 28. 22:41 | Válasz | #146 
Viszont, ha nem bánjátok, nyithatnánk egy új témát, konkrétam a motorvásárlást. Ide elküldenénk a tapasztalatainkat Zsoltnak, Ő átnézné, rendezné, és feltenné úgy, hogy ne lehessen beleírni, viszont mindenki megnézhetné, hogy mire kell figyelni. Én is ráfáztam volna, ha a szállítóm nem ilyen korrekt.

 © Zsolt2007. dec. 01. 18:17 | Válasz | #147 
Feltettem egy ilyen témát, írjatok meg mindent!
Zsolt

 jasa2007. dec. 03. 22:55 | Válasz | #148 
Halihó ! Én 4 napra eltüntem egy egy "takonykórban" de úgy látom a Társaság is bedugult !? Téli álmot alszotok, vagy mindenki motorozik ?

 tamas2007. dec. 08. 22:14 | Válasz | #149 
Zsolt! Voltam ma a miskolci Cora-ban, és az autós felszerelések között megláttam, és vettem is SONAX MoS2OIL-t, 1490ft-os áron! Teljesen meg voltam lepődve! A minősége a régi. Hál Istennek, mégis vannak dolgok amik nem válltoznak!
Egyébbként Jasa, én is úgy látom hogy ahogy le lettek tévve a motorok, a csapat is szundít kicsit. A javítások meg még nem kezdődtek el. Mindenki készül az ünnepekre! Én különben motoroztam kicsit, de ha a kutya megevett volna, egy hétig tuti ruht szarik! Úgy néztem ki, mint egy túlméretes ovodás, mivel igazi télre való cuccom nincs.

 tamas2007. dec. 08. 22:16 | Válasz | #150 
Tudod : ruht, ruhat, ruhát.

 © Zsolt2007. dec. 09. 18:03 | Válasz | #151 
Tamás! Köszi a tippet! Fogok Cora közelében járni mostanában, majd megnézem. Jasa! Egészség hogy áll? Most tényleg alszik és pihizik mindenki. Én nem motoroztam mostanában, szerintem nagyon Brrr.idő van.
Zsolt

 jasa2007. dec. 10. 13:39 | Válasz | #152 
Kössz az érdeklődést, már kikeveredtem. Egyébként nem a motorozás miatt fáztam meg: 1 pohár hideg ásványviz a hűtőből + a munkatársamtól átragadt, a szobánk (4 fős) lett a "betegszoba".
Néhány napot leszámolva (fagy vagy havazás) én megyek = "hivatásforgalom". Az igaz hogy jócskán be kell öltözni: bukó alá bankrablósapka, sál, 3/4 es bőrkabát, alá thermomellény, vesevédő, nadrág fölé cordura-szerű nadrág (valamikor sínadrág lehetett ? bokára bőrkamásli, ami a lobogó gatyaszárat szorítja le, bőrbakancs, vastag télikesztyű, plusz még ha esik, egy...

 jasa2007. dec. 10. 15:01 | Válasz | #153 
(megszakítottak, de folytatom) ...műanyag kezeslábas tetőtől talpig. Be-ki öltözés normaideje 5-5 perc. (József Attila után szabadon: kész a leltár)
A hétvégén csináltam olajcserét 2500 km után. Be van állítva a "motorvadász" a használtautón, délelőtt "kapás" volt: 2000-es DX, skék, nagy plexi, doboztartó, 195 ezer, névreírva 340 !!! Ilyenkor kellene venni. Csak hát előtte az eladás..... Azért mnem bántom dinkát, mert szolgál rendesen.
(Jut eszembe: tegnap egy 3 kerekű Yamahának hallgattam a hangját, mennyei volt !!!! (zongora volt a lelkem, hehe... )

 tamas2007. dec. 12. 21:25 | Válasz | #154 
Lackóóóóóó
Nekünk mikor lesz nagyplexis a mocink
Jasa! Ne tökölj, vegyél fel valami jó kölcsönt (tisztességes magyar ember mapjainban tartozik valakinek) és vedd meg a gápet ha jó vétel!
ui : kibicnek semmi se drába

 tamas2007. dec. 12. 21:27 | Válasz | #155 
Azért beszarás hogy képtelen vagyok hiba nélkül elküldeni valamit

 © Zsolt2007. dec. 12. 23:57 | Válasz | #156 
Hát igen, egy jó kölcsön "sinre teszi az ember életét" (Ha már József Attilánál tartunk)
Zsolt

 jasa2007. dec. 13. 00:26 | Válasz | #157 
Kössz a "közgazdasági " tanácsot de inkább nem élek vele. Ebben e "való világban" veszélyes dolog - kisembernek - kölcsönt felvenni, aztán fizetni a min. 15-20 %-os törlesztést A 6 %-os lakáshitel az viszont megérte 2002-2003 táján, a pénz meg be a bankba 8-10 %-ra !
Szóval türelem "rózsát terem"
Más: úgy tűnik 1-2 kolléga futóvendég volt, vagy téli álmot alszik....

 Laci2007. dec. 13. 12:33 | Válasz | #158 
Szervusztok :) -itt téli László jelentkezik,A gond a plexivel az hogy már beszéltem sráccal még anno róla de nem jutottunk odáig hogy szemrevételezze a dolgot időpont egyeztetési problémák miatr most meg mikor jó lenne szar az idő mikor is nem sziívesen ülök rá a kis majára:) De nincs elfelejtve !!!:) ja kicseréltettem a telószár szimeringet:) most már nem folyik hál istennek,megkérték az árát de egész nap csinálta a srác mindent szét kellett bombáznia elől,és ezért nem áltam neki én saját kazüleg aproságokat meg tudok csinálni de ennek nem álltam volna neki,:)
Egyébként valóban úgy tűnik medvét játszik mindenki ami nem baj de remélem tavasszal előjönnek a barlangból:)

 © Zsolt2007. dec. 13. 13:53 | Válasz | #159 
A vaterán van egy szuperolcsó gép. Nincsenek hozzá papírok, itt a lehetőség, ha valaki donort keres! Vatera link
Zsolt

 tamas2007. dec. 17. 09:33 | Válasz | #160 
Motoroztam vasárnap a Majával meg a Pegasoval is! 3-3 kilóméter teljesen elég volt mindkettőből, arról nem is beszélve, hogy a család hülyére röhögte magát ahogy kinéztem a ruhahalom alatt
Azt hiszem megvárom az igazi tavaszt, addig pedig gyararpítom az autósok táborát! Csak tudnék már szerelni...

 jasa2007. dec. 17. 13:13 | Válasz | #161 
Csütörtök du tettem le a gépet, úgy tűnik jó darabig nyugton marad...szerelnivaló sem igen van rajta, most pöpec, egy alapos takarítás azért még ráfér.

 Laci2007. dec. 21. 13:36 | Válasz | #162 
bbbbbbbbzzzzzzzzzzzzzz,:)

 © Zsolt2007. dec. 21. 19:44 | Válasz | #163 
Nekem se nagyon van szerelnivalóm mostanában. A kuplungot nézegettem a napokban, vajon kell-e venni újat, vagy elmegy még egy darabig. Szerencsém van, még min. két szezont kibír. A leszedéssel szívtam. Mivel van kompresszorom én naív azt hittem, hogy levegős kulcsot majd csak úgy lazán kölcsönzök! Hát persze hogy nem! Szerencsére az egyik kölcsönzős segített, ugyanis létezik elektromos kivitelben is. Sikerült is egy 400 Nm-est elhoznom 4 órára kerek ezresért. Mondanom se kell, hogy összesen 5 percre kellett. Lényeg az hogy volt és nem kell színi így a crova készlettel ha legközelebb mondjuk a variátor akarom lekapni. Nagyon csendben vagytok! Ki mit csinál? Brékó, brékó...
Zsolt

 tamas2007. dec. 22. 20:27 | Válasz | #164 
brekebreke!
Elveszettek hahó!
Az a helyzet hogy kisebb rendszerfelújításon esett át a gép a minap (fundamentum, professzor,videókráty), és három napig nem volt mi elé ülni.Vagyis a monitor itt volt, de minek? De ma este már van! Körkérdés :
Zsolt! Mi ujság SONAX ügyben? Vettél már? Nagyon nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre, úgy vettem észre, nem éred be a középszerű megoldásokkal.
Jasa : A szakálnövesztésen kívül mivel ütöd agyon az időt, hogy nem motorozol? Kocsi, avagy busz?
Lackóó! A "bbbbbbbzzzzzzzzzzzz,:)" megfogalmazásod alatt azt értsem, hogy elment az eszed, és utánnamentél motorral??? Vagy simán csak motoroztál, és elment az eszed, a fogaid vacogásától?
Én nem merek rájatelepedni mostanában, beérem azzal hogy kitolom a garázs elé, és bepöccintem (bikakábel segedelmével)és elmerengek felette miközben letörölgetem róla a port.
MINDENKI MÁSNAK!! Akik itt jártok, de nem írtok! Hát írjatok már wazze! Vagy mindenki elment tüntetni?

 jasa2007. dec. 22. 23:34 | Válasz | #165 
Látom buzgalmadat, hogy felpörgesd egy kicsit a szunnyadozó fórumot..Úgy tűnik én bírtam legtovább a nyeregben, de ez a hét már nekem is fagyos volt, buszra váltottam. A nejem zabos is volt érte: benőhetne már a fejed lágya....nem békül meg a motorral sose. Ez nem túl jó jel a jövőre nézve, (hogy lesz ebből gépcsere ? )
Tamás : nem a zríkálás miatt, de valami gond lehet ott az elektromos rendszerrel, ha 2 hét (?) állás után már bikakábel kell Nekem ma 10 nap állás után (ahogy mondani szokták ) első pöccre indult. Járattam 2 percig, míg az aut.szívató éppen visszaállt, hogy töltse egy kicsit az akksit.
Zsolt: ez a légkulcs dolog tényleg gázos, sok robogóst megakaszt a bütykölésben (nekem sincs gumiszerelő a szomszédban.
A Lackó meg szerintem véletlen rákönyökölt a billentyűzetre....
Nos holnap költöztetjük haza a fiamat a pesti koleszból (januártól fél évre gyakornoki állást kapott a Henkelnél Düsseldorfban) utána meg karácsonyi nagyüzem, így hát

MINDENKINEK BOLDOG KARÁCSONYT !!!
Újévig meg gondolom még "látjuk egymást" , csak 7-én megyek dolgozni, hehe.....

 Laci2007. dec. 23. 09:07 | Válasz | #166 
Jó reggelt :) Egyikötök nem sem sikerült kitalálni mit De elárulom nektek :)A téli álmot alvó medve/ék/alvását jelképező hangutánzó szó probálta kifejezni hogy mindeki téli álmot alszik :)
Az én kis majám is alszik már egy ideje:)de ebben a hidegben sokat kéne fizessenek hogy felüljek rá:)
És mindenkinek BÉKÉS BOLDOG KARÁCSONYT kívánnék ezúton:)

 tamas2007. dec. 23. 14:28 | Válasz | #167 
Jasa! Az akkumat módszeres alapossággal vágtam gajjra. Az első autóm egy 1962-es gyértású GAZ-96/M átalakított terepjáró volt. No ahhoz vettem egy töltőt, még valamikor a 90-es évek elején ami tud 6, és 12 V-ot egyaránt, mert a szerencsétlenen még dinamó volt, és viszonylag sok volt a város. Ezzel töltögettem a Maja kis finom akksiját is, és valami megakadhatott benne, mert nem ment vissza a töltőfesz 2A alá, 5 órán keresztül. Látnod kellett volna hogy nézett ki a szerencsétlen. Mint egy lufi, két dróttal a fején. A helyére sem igen fér be, csak ha megtaposom. Megvárom a tavaszt, ill. az alkalmat, és veszek bele. Zsolttal már taglaltuk az árakat, valószinű, olyan 8-10 rugó körül lehet majd venni.
Ezennel itt ragadom meg én is az alkalmat a sülő beigli rudak mellől, hogy békés, boldog, szeretetteljes karácsonyt kívánjak mindnyájótoknak!
(azokat meg akik nem 2-án kezdenek, külön is irigylem!)

 © Zsolt2007. dec. 23. 18:40 | Válasz | #168 
Sonax ügyben nem léptem előre, itt Nyíregyházán nem láttam az üzletekben, hipermarketekben. Majd ha megyek Debrecenbe a Corában megnézem. Akku ügyben többen is azt mondják, várjak tavaszig, amikortól használni akarom a gépet elég csak akkor venni. A garancia így később jár le.

Én is csatlakoznék hozzátok: Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!
Zsolt

 tamas2007. dec. 23. 21:20 | Válasz | #169 
A garancia abból a szempontból szerintem csak egy dolog, hogy nagyon el kell puskázni valamit ahhoz (lásd az én esetemet) hogy tényleg elszálljon az akksi a gari lejárta előtt. Ha meg mégis ez történik, és bizonyítható a dolog, úgysem érvényes a gari! Inkább az itt a döntő momentum, és én is ezért nem kapkodok, hogy a téli hónapokra tök fölösleges a mociban tárolni a cuccost. Veszünk márciusban egy friss gyártásút, aztán Hajts ! Addig meg indígatok a bikucival. Legalább gyakorolok...
Apropó Sonax. A megadott telószámon nem tudnak infót adni számodra? Lehet hogy valahol melletted egy kis sufniban is van, vagy valami szerszámgépboltban. Azért Nyíregyházának elég nagy a vonzáskörzete.
Lacinak : bzzzzzzmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

 tamas2007. dec. 28. 14:29 | Válasz | #170 
Hát itt tényleg teljes és totális alvásidő van. Ez elkeserítő.

 tamas2007. dec. 30. 21:30 | Válasz | #171 
Bemedvézettek!
Motoroztam ma 150+250 métert! A mosoly igy fagyott le az arcomról! Persze sisakot nem vettem, csak sapi volt rajtam. Már kiengedtem a fagyból, de a 2fokos balaton ehhez képest király volt!NEM csinálok még egszer bohócot magamból(se, meg a tökömből se)!

 jasa2007. dec. 31. 01:03 | Válasz | #172 
Hát medvézni éppen nem medvéztem...."családilag" elég mozgalmas volt az elmúlt időszak (pozitiv és negatív értelemben egyaránt) és egyébként sem fértem volna gépközelbe.
Én elég "bevállalós" voltam ameddig csak lehetett (mint írtam) de ilyen időben (hó, jég, mínusz) 1 métert sem szabad motorozni szerintem !!! Ha bringázok már a 25-30-as sebesség hatását is érezni, mi lehet akkor felette....
Viszont a korizásnak ideális idő van !! már 2szer voltunk a Balcsi jegén, szuper volt (ne aggódjatok, a széle már vastagon befagyott, 2 hete csak "-" van.)
Akku: bocsánat elfelejtettem hogy az ősszel már megírtad az akku -sztorit, nem kellett volna rákérdeznem.

Mindenkinek KELLEMES SZILVESZTERT ÉS BOLDOG ÚJ ÉVET, BALESET (ÉS MŰSZAKI HIBA)MENTES KÖZLEKEDÉST, SZÉLES UTAT KÍVÁNOK

 tamas2007. dec. 31. 14:42 | Válasz | #173 
A 150m a garázssor elejéig, a 250 pedig a végéig szólt!Egyébbként nekem sem jutott eszembe "rendesen" motorozi, csak megjárattam kicsit a csapágyakat, meg a fékeket. Nagyon gyilkos a hideg szél, szétmarja az embert, a csontjáig hatol. Korizni meg sajnos nem tudok. Meg ha tudnék is, képzeld el, mikor a 110 kilómmal dobok egy hátast a jégen. A pontyok rögtön kivermelnének, azt hinnék rianást hallottak!
A bajokról meg inkább nem is írok, van az úgy is épp elég.

 © Zsolt2007. dec. 31. 18:03 | Válasz | #174 
B.U.É.K.!!!
Zsolt

 tamas2007. dec. 31. 20:00 | Válasz | #175 
Nagyon bolgog új esztendőt kívánok mindenkinek!

 Laci2008. jan. 01. 11:44 | Válasz | #176 
BUÉK!!Az összes majás medvének:):)

talicskas2008. jan. 02. 13:03 | Válasz | #177 
Boldog Új Évet Kivánok mindenkinek.................
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2008. jan. 02. 13:05 | Válasz | #178 
Boldog Új Évet Kivánok mindenkinek..............
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 tamas2008. jan. 02. 13:21 | Válasz | #179 
Szia Talicskás
Ki vagy Te? Mesélj már kicsit magadról, hónapok óta nem jelentkezel! Merre laksz? Mivel közlekedsz?
Írjál csak bátran, ezért van a fórum!

talicskas2008. jan. 02. 13:28 | Válasz | #180 
helo....egy kis turelmedet kerem,mert a pc..m ugy néz ki fagyogat...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2008. jan. 02. 13:44 | Válasz | #181 
Szia Tamás..

kérlek szépen én egy 97' évjáratú YP 250 es-el gurulgatok egyenlőre munkahelyi bejárhoz mert sokat melózók.....viszont a közeljövőben szándékozok majd többet motorozgatni a saját magam szórakoztatása érdekében....két szélsőség amit szeretek kamionozni és motorozni csak az első egy kicsit felemészti az embert és már besokaltam......ezért marad a motor!!!! Amúgy a budapesten a XVII ker-ben lakok... egyébként most is majd mocival megyek melózni délután.....
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

talicskas2008. jan. 02. 13:59 | Válasz | #182 
Már nagyon rá vagyok hangolodva egy jó kis országuti motorozáshoz amihez reméljük nemsokára érkezik a tavaszi majd a nyári jó idő...............
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 © Zsolt2008. jan. 02. 19:24 | Válasz | #183 
Ave ! (ez latinul volt. khmm....)
Nagyon örülök, hogy van egy újabb maya tulajunk! Sokáig csendben voltál, de úgy látom most bekapcsolódsz kicsit a "forgalmazásba". A gép hogy megy ? Te télen is közlekedsz a mocival? Pesten nem esett a hó?
Zsolt

 tamas2008. jan. 03. 09:40 | Válasz | #184 
Bizony esett, csak aki a szélsőségekkel küzd napi szinten, azt ez nem hatja meg. Én 8 hónapig ettem a sofőrkenyeret, mígnem rájöttem hogy egyik lábam a sírban, másik a börtönben. Húztam a strigulát, és mikor volt olyan napom Eger-Győr-Eger távon, hogy 18 alkalommal én oldottam meg a másik álltal előidézett baleseti helyzeteket, hát elgondolkodtam. És én nem is 24 tonnával a hátam mögött mentem! De az igaz, hogy nem érdekelt az időjárás semmilyen szélsőséges fordulata. Menni kellett. Ez volt.
Az meg a násik, hogy az idei tél nem igazán olyannak néz ki, mint a tavalyi volt. A motort nagy valószínűséggel sokáig nem lehet biztonságosan használni. Már akinek.(sic tranzit gloria mundi) -/(mundi behelyettesítendő a "moci" szócskával)/- Már hogy jöttök itt felválltva József Attilával, meg a latinnal, hát villogok mán egy kicsit én is he he ...!
Egyébbként milyen vasat hajtassz a melóban, Nekem a kedvenceim között van a pofozósválltós Mack motoros alap Magnum, és a harmadolós Fullerválltós DAF. Ja, meg van egy V8-as csőrös amcsi Westernstarom, autómentő felépítménnyel!

 © Zsolt2008. jan. 05. 15:45 | Válasz | #185 
Tegnap én is motoroztam egy keveset. Előtte 4 óra akkutöltés, nem akartam bikáztatni. Indult harmadikra, nem kellett sokat köszörülni szerencsére. Viszont az emberek néztek rendesen, amikor gurultam vagy 2-300 métert. Ilyen hidegben, nyitott sisakban nem csoda, ha őrültnek néztek! ---
Zsolt

 tamas2008. jan. 06. 19:51 | Válasz | #186 
Nem tudtam ma beiindítani a kicsikét, és nem volt kedven a BIKA-val bajlódni.
Bizalmas értesüléseim szerint február közepén kezd melegedni az idő, akkor lesz vége a kemény télnek. Az már cak másfél hónap, csak túl leszünk rajta valahogy, főleg hogy még a motorom sem lett szétszedve, és felújítva.

 jasa2008. jan. 07. 15:02 | Válasz | #187 
"talicskás úr" kerestelek ilyen néven a korábbi kozzászólásokban , de nem találtalak !? segíts a memóriám javításában, hol keresgéljek. Egyébként ÜDV !!!
Tamás: igazán nem a kötözködés kedvéért, de pontosan "hic transit....." Másrészt a "mocik" dicsősége nem múlik el csak tavaszig, szünetel.....

 jasa2008. jan. 07. 15:05 | Válasz | #188 
én is hibáztam, pontosítok: nem múlik el, csak tavaszig szünetel...Már Shakespeare (remélem jól írtam) óta tudjuk, nem mindegy, hova kerül a vessző !

 jasa2008. jan. 07. 15:20 | Válasz | #189 
Képzeljétek: majd 3 hónap nagy nulla után most 2 érdeklődő is befutott a dinkára: az egyik komolynak ígérkezik (30 percet telefonált) a másik 100 %-nak mondta magát, csak még nem tudja elvinni (MIRELIT idő) ! Talán lesz valami a majából !? (most láttam egy 2001-es bordót, új változat 299-ért + forg.hely = 450 alku előtt a hasznaltauto.hu-ban)

 tamas2008. jan. 07. 19:18 | Válasz | #190 
Bocs, de még a neten is utánnanéztem, mert a latin tudásom nincs a toppon, és nekem a "sic" jött, hát beírtam, magyarul ugye "így múlik el a világ dicsősége". Lehetséges több variáns is? De abban Neked van igazad, hogy a mocik dicsősége nem múlik el. Még a babettámé sem! Különben nem jól írtad, Markos-Nádas óta tudjuk, hogy az urat Villám Seggpírnek hívják, vagy valami ilyesmi. De az igazi a : Lenin mauzóleumának lelinóleumozása. Ennyit a nyelvtörőkről. Jöhetnek a jégtörők!
A Dinkről meg annyit, mondtam én Neked, úgyis eljön a gazdája, nem szabad se feladni, sem kishitűnek lenni. Meglesz a Te Majád is hamarosan!

 Laci2008. jan. 08. 08:30 | Válasz | #191 
Jasa ha tudod vedd fel a kapcsolatot a kalocsai emberrel több mint valószínű hogy tud majd segíteni ő is neked és ami nem mellékes korrekt az ember és mint régebben írtam 118000 ért helyetzte forgalomba nem 150000 ért ha gondolom adok egy telefonszámot.Neki mindig volt egy két mayája:)

 Laci2008. jan. 08. 08:31 | Válasz | #192 
Bocsi "ha gondolod":) így helyes

talicskas2008. jan. 08. 09:56 | Válasz | #193 
Sziasztok!!!
Jasa: A nemoriádon nem tudok javitane, mert nem nagyon fórumoztam a net-en inkább CB-n sztorizgattam sorstársaimmal kis országunk és szomszédos országaink útjain ahol éppen gurulgattam..
Zsolt:hali..én gurulok télen is persze ha annyira nem fagy fel, hogy ne tudjak menni.kb. 10km-t megyek a telephelyemre és vissza amit főúton ugy gondolom mindenkire figyelve maximálissan rátartva mondhatom magabiztossan elmotorozgatok..
Tamás: szia...úgy látom te mint sorstárs átlátod a helyzetét a munkaidő nélküli életnek..mikor nem lehet csak bízni benne, hogy mikor visszaér az ember a melóból,akkor még járnak a buszok és más tömegközlekedési eszközök..Egyébként 11 éve nyomom abból 2002-2007 ig nemzetköziztem nem unió csak Románia Szlovákia ausztria...Valahogy nem tudom miért de úgy alakultak a dolgok hogy inkább IVECO kal akadtam össze mindig Most is azt hajtok 8 hónapos 450 pacis stralist (most van benne 186000 km belföldön ezért akarom abbahagyni ugyanis karbantartás NULLA) hütős nyerges szerelvényben..de jártam MAN TGA val kicsit DAF al...
Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm, Uram, hogy legalább nem hullámzik!"

 jasa2008. jan. 08. 10:49 | Válasz | #194 
Laci: múlt hét végén otthon (anyámnál) voltam Kalocsán, a bolt zárva , lakásán megkerestem, a pasi beteg, feleséggel beszéltem, az üzlet rosszul ment tavaly, a jövő bizonytalan, tavasszal visszatérünk az ügyre. Én tartom a kapcsolatot, ha aktuálissá válik...ennyi.
Tamás: Nálad a "nyúlláb", a SIC a jó ! Azt a furcsa nevű angol szerzetet meg azért emlegettem, mert úgy tudtam egyik drámájában van valami hasonló: 1. "a királynőt megölni nem kell, félnetek jó lesz..." 2. " a királynőt megölni nem kell félnetek, jó lesz..." (nem mindegy !!!) De lehet hogy tévedek és egy görög sorstragédiában van a téma, ennyit a magas irodalomról A bíztatást meg köszönöm, reménykedek, meg gyűjtöm hozzá a zsetont.....(vannak a családban más konkurrens projektek is)

 Laci2008. jan. 08. 19:33 | Válasz | #195 
Jol van Jasa:)
Remélem sikerül valamit összehoznod tavaszra:)
És akkor egy két közös gurulással megkoronázzuk az új vasat:)

 Laci2008. jan. 08. 19:36 | Válasz | #196 
Természetesen egy nagy közös mayás gurulásra gondoltam:)

 tamas2008. jan. 08. 21:36 | Válasz | #197 
Zsolt : Hol vagy?
Laci : Jártam ma Szigetszentmiklóson a Gyári út 23 alatt, a Charlotte kozmetikai cégnek vittem cimkéket amit mi nyomdáztunk. Szép a környék, már amit a ködtől láthattam, a templomotok meg kifejezetten szép! Várom a nyarat!
Jasa! Nem az enyém az érdem, majd személyesen elmesélem a sztorit, jót fogunk rajta röhögni! De ha jól emlékszem, a Magyar irodalom remekeiben is van hasonló, talán Katona Józsaf Bánk Bánjában. De mindegy.
Talis! Hát tudod ma ismét kaptam ízelítőt a sok országúti parasztból, pl: ködlámpák, elédvágások, és az a bizonyos értetelen emberke, aki fel nem fogja, hogy a vasúti szerelvény nem azért áll a síneken Kerepestarcsán a vasúti átjáró közepén mert pihen, hanem mert a Suzukit vezető azt gondolta, ő a fénynél is gyorsabb. Ennek következtében a Suzi elszállt, totális dugó, stb. Te meg torlódjál, mert a hülye csak ott akar átmenni! A rendőr alig birta meggyőzni, hogy ezt a szerelvényt nem kéne itt megvárni, úgyhogy járassa már az indexet a másik irányba légyszi! Ja, és akkor azokról még nem is beszéltem, akik nyomják a seggedbe a fénykürtöt már messziről, hogy húzzál már ki a vassal a belsőből, mert Neki sürgős meghalnivalója van a kollégánk alatt! Aztán ezek miatt állunk (mint ma is például én) az M.nulláson órákat. Nem irigyellek! Az Ivecoért igen, az frankó lehet, szépek ezek a dögök.

 tamas2008. jan. 08. 21:42 | Válasz | #198 
Ja, a múltkor írtam hogy van egy V-8-as Westernstar-om, mentővel, hát be kell valljam, az igaz hogy én csináltam, de sajnos csak 1:24-es léptékű Italeri öntésű makett. De nagyon szép!

 © Zsolt2008. jan. 09. 21:07 | Válasz | #199 
Tamás! Itt lennék! Nem vagyok mostanában gépközelben, de figyelemmel kísérem a fejleményeket! Ez a májás gurulás mejd engem is érdekel, de csak akkor, ha majd meleg lesz!!!
Zsolt


1 [2] 3 4 5 ... Utolsó

Ugrás a tetejére

Tárhely és domain a MediaCentertől